Ik ben met mijn B9 OLED op Cinema of technicolor expert met dynamic tone mapping aan uitgekomen. Ziet er nu strak uit.
Ja ik ook. Gewoon de standaard instellingen voor HDR zonder al die zogenaamde beeldverbeteraars. En op mijn C8 schakelde hij niet automatisch naar Wide color gamut. Hij stond op auto dus zou hij moeten schakelen, maar dat doet ie dus niet op de auto setting en moest hem handmatig op wide zetten. Bij jou wel??menzo schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:58:
Ik ben met mijn B9 OLED op Cinema of technicolor expert met dynamic tone mapping aan uitgekomen. Ziet er nu strak uit.
Dat heb ik jaren geleden ook al aangegeven met bv die irritante oranje logo's op NPOSTART, maar het interesseert ze gewoon niet.DutchOwnage schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:34:
Voor de OLED bezitters: je kunt even contact opnemen met de NOS klantenservice en als suggestie opgeven dat ze transparante logo's moeten gebruiken voor het scorebord en het NOS logo. Dat heb ik ook gedaan, hoe meer mensen hoe beter
[ Voor 30% gewijzigd door pennywise666 op 13-06-2021 17:22 ]
Er zijn in de loop der jaren toch diverse logo's transparant geworden? Denk aan logo's van de publieke omroepen, RTL enz.pennywise666 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 17:20:
[...]
Dat heb ik jaren geleden ook al aangegeven met bv die irritante oranje logo's op NPOSTART, maar het interesseert ze gewoon niet.
Rechts een transparante zenderlogo op NPO pas na jaren van klachten, maar tegelijkertijd ook nog veel omroepen die dan ook nog een logo links in beeld pleuren die dan ook nog vaak niet transparant zijn. En 2 logo's in beeld, wie verzint deze onzin. Ik heb dit niet eerder gezien bij een buitenlandse zender 2 logo's.DutchOwnage schreef op zondag 13 juni 2021 @ 17:25:
[...]
Er zijn in de loop der jaren toch diverse logo's transparant geworden? Denk aan logo's van de publieke omroepen, RTL enz.
Op mijn Qled pakte hij de eerste keren geen hlg bij de instellingen blijkbaar. Nu heb ik ‘standaard’ geselecteerd en hlg kwam gelijk bovendrijven. Nu ziet het er echt top uit. Jammer van de vertraging tov de reguliere zender. Oranje durf ik er straks dus niet op te kijken
Hij staat op auto en eerlijk zie ik geen verschil tussen wide en extended.pennywise666 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 17:20:
[...]
Ja ik ook. Gewoon de standaard instellingen voor HDR zonder al die zogenaamde beeldverbeteraars. En op mijn C8 schakelde hij niet automatisch naar Wide color gamut. Hij stond op auto dus zou hij moeten schakelen, maar dat doet ie dus niet op de auto setting en moest hem handmatig op wide zetten. Bij jou wel??
Maar als ik tussen 999 en 1 swtich blijf ik wel iets meer grijs zien als ik de witte shirts van Macedonië vergelijk.
Op wat heb jij black level staan?
Het NOS logo is reeds gedimd, alleen de balk met de score/speeltijd is dat niet. Daarnaast is bij ieder ander kanaal met ISF expert (lichte kamer) het beeld veel feller, dan welke HDR stand dan ook bij 999 (op die balk na danDutchOwnage schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:34:
Voor de OLED bezitters: je kunt even contact opnemen met de NOS klantenservice en als suggestie opgeven dat ze transparante logo's moeten gebruiken voor het scorebord en het NOS logo. Dat heb ik ook gedaan, hoe meer mensen hoe beter
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
NOS logo is niet gedimd. Dat is toch duidelijk? NPO 1 logo rechtsboven wel.
Dat is het wel, de balk rechts ervan is veel feller. Makkelijk te zien door het wit van het NOS logo te vergelijken met het wit in de balk. Ze zijn alleen beide niet transparant zoals het logo rechtsboven.DutchOwnage schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:19:
NOS logo is niet gedimd. Dat is toch duidelijk? NPO 1 logo rechtsboven wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Laguna op 13-06-2021 18:25 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ok. Ik vind het NOS logo net zo fel als de scorebalk. Maar dat kan met mijn beeldinstellingen te maken hebben.
Edit: het wit van de balk is bij mij idd nog een fractie een flink stuk witter dan dat van de NOS, dus je zal gelijk hebben.
Edit: het wit van de balk is bij mij idd nog een fractie een flink stuk witter dan dat van de NOS, dus je zal gelijk hebben.
[ Voor 37% gewijzigd door DutchOwnage op 13-06-2021 18:32 ]
Ik zie ook geen verschil tussen wide en extended, alleen op auto zijn de kleuren wat fletser. Dus dat is al vreemd en verwarrend, want auto hoort op wide te lijken met HDR. En bij SDR hoort auto op extended te lijken.menzo schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:12:
[...]
Hij staat op auto en eerlijk zie ik geen verschil tussen wide en extended.
Maar als ik tussen 999 en 1 swtich blijf ik wel iets meer grijs zien als ik de witte shirts van Macedonië vergelijk.
Op wat heb jij black level staan?
Edit: Blacklevel staat op Low.
Geen haperingen hier. Misschien ligt het aan je hdmi kabel etc.menzo schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:21:
Hebben jullie ook dat het geluid om de paar min heel even hapert?
Toch lijkt ook die score/speeltijd ietsje gedimd ook, alleen dat streepje aan de rechterkant is heel fel. De rest is sowieso stukken beter gedimd nu inderdaad.Laguna schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:16:
[...]
Het NOS logo is reeds gedimd, alleen de balk met de score/speeltijd is dat niet. Daarnaast is bij ieder ander kanaal met ISF expert (lichte kamer) het beeld veel feller, dan welke HDR stand dan ook bij 999 (op die balk na dan).
[ Voor 51% gewijzigd door pennywise666 op 13-06-2021 18:37 ]
Ik heb het even terug gespoeld en ik zie wat je bedoeld ja. Heeft denk ik gewoon met de omstandigheden daar te maken en niet met dat het beeld technisch niet goed is.menzo schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:49:
Die laatste seconde voor de reclame zag er opeens heel goed uit. De grijze waas ging er vanaf.
Edit: omdat het daar schaduw is en de lampen staan niet aan. Ze kunnen het niet feller maken dan het daar is, niet met HLG dus. Met die camerapositie toen de spelers het veld afliepen ving de camera gewoon meer licht denk ik.
[ Voor 23% gewijzigd door pennywise666 op 13-06-2021 19:20 ]
ze hebben denk ik wat gedaan, ziet er een stuk beter uit. Misschien was de camera in Roemenië niet lekker.
De lampen daar staan nu aan daar, dat is het enige verschil denk ik.menzo schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:02:
ze hebben denk ik wat gedaan, ziet er een stuk beter uit. Misschien was de camera in Roemenië niet lekker.
Beeld is veel beter dan gisteren. Veel kleurrijker en helderder. Scorebord is nog wel heel vel voor een OLED scherm.menzo schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:02:
Het lijkt wel alsof de Vivid stand spontaan is ingeschakeld vergeleken met die wedstrijd vanmiddag.TomSt schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:09:
[...]
Beeld is veel beter dan gisteren. Veel kleurrijker en helderder. Scorebord is nog wel heel vel voor een OLED scherm.
Ik ben echt verpest zo. Zapte net even naar de ‘oude’ npo1 maar dan is dat verschil echt enorm qua detail. Je ziet de voetballers die het verst zijn veel gedetailleerder in 4K.
©2004
Dat vind ik het mooiste van allemaal, dat die voetballers er op het veld niet wazig uitzien eindelijk.hk12nl schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:12:
Ik ben echt verpest zo. Zapte net even naar de ‘oude’ npo1 maar dan is dat verschil echt enorm qua detail. Je ziet de voetballers die het verst zijn veel gedetailleerder in 4K.
Klopt, ik vind vooral de close-up camera's echt heel goed eruit zien nu.pennywise666 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:12:
[...]
Het lijkt wel alsof de Vivid stand spontaan is ingeschakeld vergeleken met die wedstrijd vanmiddag.
Ik vind het nu weer iets te veel van het goede 😂. Ben naar een strandje minder Vivid gegaan.pennywise666 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:12:
[...]
Het lijkt wel alsof de Vivid stand spontaan is ingeschakeld vergeleken met die wedstrijd vanmiddag.
Hier op mijn 55GX Filmmaker mode vind ik de kleuren veel te fel nu, stuk anders dan de afgelopen dagen. Groen van het gras knalt uit m'n scherm en dat zelfs in de filmmaker mode, dat was eerst alleen in Vivid modus.
Dit is alleen met het camera standpunt van bovenaf overigens, bij beelden vanaf veld hoogte is de kleur normaal.
Dit is alleen met het camera standpunt van bovenaf overigens, bij beelden vanaf veld hoogte is de kleur normaal.
[ Voor 20% gewijzigd door Majesty op 13-06-2021 21:24 ]
Je haalt me de woorden uit de mond. Dat gras is nu echt radioactief.Majesty schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:21:
Hier op mijn 55GX Filmmaker mode vind ik de kleuren veel te fel nu, stuk anders dan de afgelopen dagen. Groen van het gras knalt uit m'n scherm en dat zelfs in de filmmaker mode, dat was eerst alleen in Vivid modus.
Haha ja ik snap er niks van, zie mijn edit ook. Denk dat ze toch wat in de nabewerking doen of dit is echt een ander soort camera.DutchOwnage schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:24:
[...]
Je haalt me de woorden uit de mond. Dat gras is nu echt radioactief.
Ik heb color van 50 naar 40 gezet, nu ziet het er natuurlijker uit.DutchOwnage schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:24:
[...]
Je haalt me de woorden uit de mond. Dat gras is nu echt radioactief.
Ik begin het wel vervelend te vinden, al dat gekut met de settings hoor.pennywise666 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:26:
[...]
Ik heb color van 50 naar 40 gezet, nu ziet het er natuurlijker uit.
Ja, dit moet niet het hele toernooi duren, nu weten we het wel. Stel het gewoon meteen goed in. Wat zijn dit voor amateurs zeg.DutchOwnage schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:30:
[...]
Ik begin het wel vervelend te vinden, al dat gekut met de settings hoor.
Dat de kleur van het gras verzadigder eruit ziet heeft niks met HDR te maken, maar ligt gewoon aan de bron. Ik kijk naar kanaal 1 met ISF expert (donkere kamer), omdat 999 hier net als bij @jkoeners te donker oogt, en daar ziet het gras er net zo verzadigd uit.
Laat ze wat aan die bron doen dan anders hebben al die instellingen waar je normaal mee kijkt geen zin.Laguna schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:41:
Dat de kleur van het gras verzadigder eruit ziet heeft niks met HDR te maken, maar ligt gewoon aan de bron. Ik kijk naar kanaal 1 met ISF expert (donkere kamer), omdat 999 hier net als bij @jkoeners te donker oogt, en daar ziet het gras er net zo verzadigd uit.
De scorebalk is wel gewoon helder.
[ Voor 73% gewijzigd door coob op 13-06-2021 21:49 ]
Welk type?coob schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:47:
Hier ook veel te donker op kanaal 999.
Wat doe ik verkeerd?
Samsung led tv.
Bij mij stond de beeldinstelling op ‘film’. Toen ik hem op ‘normaal’ had gezet was het prima.coob schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:47:
Hier ook veel te donker op kanaal 999.
Wat doe ik verkeerd?
Samsung led tv.
©2004
Beeld op standaard is wel helder ja.hk12nl schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:53:
[...]
Bij mij stond de beeldinstelling op ‘film’. Toen ik hem op ‘normaal’ had gezet was het prima.
Weer te fel eigenlijk.
Daar heb ik destijds de tv op gecalibreerd.pennywise666 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:57:
[...]
Misschien heb je hier wat aan:
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/nu7300/settings
Vandaar ook op "film".
Daarom stond die van mij ook op film. 😄coob schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:00:
[...]
Daar heb ik destijds de tv op gecalibreerd.
Vandaar ook op "film".
©2004
Uitgerekend de wedstrijd van Oranje vind ik het minste beeld opleveren. Jammer. Erg verzadigd allemaal. In ieder geval de hoofdcamera. Vanaf de zijkant en replays vind ik wel ok.
Precies dezelfde ervaring hier helaas. Welke tv en HDR beeldmodus gebruik je zelf?DutchOwnage schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:19:
Uitgerekend de wedstrijd van Oranje vind ik het minste beeld opleveren. Jammer. Erg verzadigd allemaal. In ieder geval de hoofdcamera. Vanaf de zijkant en replays vind ik wel ok.
Ze hebben het WK toch ook in UHD uitgezonden? Hoe kan het dan dat ze nog steeds niet snappen hoe het moet?DutchOwnage schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:19:
Jammer dat je weer een extra kastje van Ziggo nodig hebt om het EK in 4K te kijken. Bij de BBC kan je in UHD HLG de wedstrijden kijken via de iPlayer app. Zeer mooi beeld! Jammer dat het enorm buffert met smartdns (vpn werkt niet).
Nederland staat bekend om zijn uitstekende netwerk infrastructuur maar het EK in UHD aanbieden via NPO start of desnoods NPO plus gaat niet blijkbaar. Ik ben erg teleurgesteld en jaloers op onze Britse vrienden.
Nederland staat bekend om zijn uitstekende netwerk infrastructuur maar het EK in UHD aanbieden via NPO start of desnoods NPO plus gaat niet blijkbaar. Ik ben erg teleurgesteld en jaloers op onze Britse vrienden.
[ Voor 4% gewijzigd door baba420 op 14-06-2021 00:44 ]
Voornamelijk Standard. Met veel lichtinval Vivid, iets wat ik in 5 jaar Oled nog nooit gebruikt heb, maar dit is wel een uitzonderlijke situatie. Geen aanpassingen verder aan de instellingen.Majesty schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:54:
[...]
Precies dezelfde ervaring hier helaas. Welke tv en HDR beeldmodus gebruik je zelf?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ontzettend blij dat NPO UHD er is, want schakel maar eens terug naar gewone NPO1
Ik kijk op een LG 65CX.
Bij mij (Samsung Q95T) sinds gisteren eindelijk weer een beetje normaal beeld op kanaal 999.
Instellingen:
- eerst alle beeldinstellingen resetten
- modus 'Film'
- backlight '50'
- contrast '45'
- lokaal dimmen 'hoog'
- contrastverbetering 'laag'
dan kijkt het redelijk oke
Instellingen:
- modus 'Film'
- backlight '50'
- contrast '45'
- lokaal dimmen 'hoog'
Fijn dat je het op een redelijk niveau hebt ingesteld, maar het zou toch niet nodig moeten zijn dat je aan je instellingen moet zitten knutselen om voetbal te kunnen kijken? Het moet toch niet uitmaken of je Netflix kijkt of voetbal?B-Force schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:43:
Bij mij (Samsung Q95T) sinds gisteren eindelijk weer een beetje normaal beeld op kanaal 999.
Instellingen:
- modus 'Film'
- backlight '50'
- contrast '45'
- lokaal dimmen 'hoog'
Helemaal eens dat het out of the box beter beeld zou moeten geven. Ik heb op mijn sony tv de voetbal beeldmodus getuned om acceptabel beeld te krijgen. Ik vind overigens het beeld op de 1080i versie van NPO 1 vaak ook niet al te best dit toernooi. Het lijkt wel of er bij de bron idd iets mis gaat.
Beelden van de Eredivisie en CL die je door het jaar heen ziet zijn over het algemeen veel beter qua kleuren, helderheid en contrast.
Sidenote, met de specifieke settings die ik nu in de voetbalmodus heb vind ik het beeld van het 4k kanaal wel veel beter dan het 1080i kanaal. Ik vind wel het scorebord nog te fel bij deze settings
Beelden van de Eredivisie en CL die je door het jaar heen ziet zijn over het algemeen veel beter qua kleuren, helderheid en contrast.
Sidenote, met de specifieke settings die ik nu in de voetbalmodus heb vind ik het beeld van het 4k kanaal wel veel beter dan het 1080i kanaal. Ik vind wel het scorebord nog te fel bij deze settings
[ Voor 20% gewijzigd door Nachtapotheker op 14-06-2021 09:36 ]
Helaas wel... voor elk type (sport, film, docu's) heb je weer andere instellingen nodig. TV bouwers proberen wel een presets in te bouwen maar zelfs dan klopt het vaak niet. Ik heb mijn TV ook gekalibreerd en heb een mooi gemiddeld uitgangspunt voor alle types, maar bij Formule 1 / voetbal is het wel weer fijn om smart backlit wat hoger te zetten en bij films/series weer uit en soms moet de helderheid omhoog of omlaag (ligt ook een beetje aan de sensoren die een TV heeft.meesje schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:23:
[...]
Fijn dat je het op een redelijk niveau hebt ingesteld, maar het zou toch niet nodig moeten zijn dat je aan je instellingen moet zitten knutselen om voetbal te kunnen kijken? Het moet toch niet uitmaken of je Netflix kijkt of voetbal?
Ligt allemaal aan de source... type lens en films/series worden in 24hz opgenomen terwijl sport weer op 50 of 60hz wordt opgenomen.
Ik had overigens geen last van veel te felle logo's wat hier werd gemeld. (Samsung UE55JS8000; heeft ook HDR ondersteuning).
@ArcticWolf Misschien werkt jouw logo dimmer heel goed of maakt jouw ABSL overuren.
Why HDR Looks Too Dark on Your TV, and How to Fix It
Mijns inziens is HDR ongeschikt voor reguliere TV uitzendingen. Leuk voor films en misschien bepaalde series waarbij het echt wat toevoegt, maar voor reguliere TV uitzendingen zouden ze het gewoon bij 4K moeten houden zonder HDR. HDR is over het algemeen ook ongeschikt om bij daglicht te bekijken.
Mijns inziens is HDR ongeschikt voor reguliere TV uitzendingen. Leuk voor films en misschien bepaalde series waarbij het echt wat toevoegt, maar voor reguliere TV uitzendingen zouden ze het gewoon bij 4K moeten houden zonder HDR. HDR is over het algemeen ook ongeschikt om bij daglicht te bekijken.
Klopt. Maar met deze instelling is de rest ook prima te kijken (na het betere beeld van gisteren op 999). Voor AppleTV gebruik ik andere settings, maar die zijn per ingang in te stellen.meesje schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:23:
[...]
Fijn dat je het op een redelijk niveau hebt ingesteld, maar het zou toch niet nodig moeten zijn dat je aan je instellingen moet zitten knutselen om voetbal te kunnen kijken? Het moet toch niet uitmaken of je Netflix kijkt of voetbal?
Nee, de kleuren waren te verzadigd gisteren, net als nu weer trouwens. Ik moest het handmatig van 50 naar 40 zetten.B-Force schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:31:
[...]
Klopt. Maar met deze instelling is de rest ook prima te kijken (na het betere beeld van gisteren op 999). Voor AppleTV gebruik ik andere settings, maar die zijn per ingang in te stellen.
Ziet er wat mij betreft perfect uit vandaag op mijn gecalibreerde CX icm Cinema User danwel Filmmakers mode.
Logo en stand mag nog wel ietsje minder.
Logo en stand mag nog wel ietsje minder.
[ Voor 32% gewijzigd door dafmay op 14-06-2021 18:12 ]
Er lijkt een nieuwe Mediabox Next op komst:
Ik ontving deze mail zojuist:
/f/image/FHGJUfu0fC9pS9VwDgZbPAIO.png?f=fotoalbum_large)
Als ik op de link klink, krijg ik deze online tool:
/f/image/17IwsclmZeANRivfxyW8OV5k.png?f=fotoalbum_large)
Dat is denk ik waar het voor mij ophoudt. Vrij absurd dat je een geheimhouding moet tekenen...
Wat willen ze afschermen voor de wereld? Dat een alpha/bèta-versie van de software buggy is?
Of willen ze juist voorkomen dat mensen gaan wachten de "nieuwe mediabox"? Dat laatste is nu al te laat; het wordt nu natuurlijk al bekend dat er een nieuwe mediabox aankomt.
/f/image/FHGJUfu0fC9pS9VwDgZbPAIO.png?f=fotoalbum_large)
De e-mail komt dus van Ruigrok NetPanel & Ziggo <research@ruigroknetpanel.nl> af, niet van een ziggo-emailadres, maar ziet er desondanks legitiem uit.We hebben iets leuks voor je. Je mag de komende periode de nieuwste mediabox, de vernieuwde Mediabox Next, van Ziggo testen. Gratis.
Doe je mee?
Dan vertellen we vast de belangrijkste spelregels:
• Je krijgt de nieuwste mediabox, een vernieuwde versie van de Mediabox Next, tot eind van de zomer te leen, je hoeft er dus niks extra’s voor te betalen buiten je normale abonnementskosten.
• In ruil vragen we je regelmatig naar ervaringen en tips, op verschillende manieren en momenten.
• Belangrijk: We houden het graag nog even geheim voor anderen. Dat geldt ook voor het delen van informatie via social media. Daarom vragen we je bij het aanmelden akkoord te gaan met de geheimhoudingsplicht.
Helemaal gratis
Testen kost je alleen tijd. Verder niets. Tijdens de testperiode krijg je de kans om alle nieuwe snufjes te proberen.
/f/image/17IwsclmZeANRivfxyW8OV5k.png?f=fotoalbum_large)
Dat is denk ik waar het voor mij ophoudt. Vrij absurd dat je een geheimhouding moet tekenen...
Wat willen ze afschermen voor de wereld? Dat een alpha/bèta-versie van de software buggy is?
Of willen ze juist voorkomen dat mensen gaan wachten de "nieuwe mediabox"? Dat laatste is nu al te laat; het wordt nu natuurlijk al bekend dat er een nieuwe mediabox aankomt.
[ Voor 11% gewijzigd door HyperioN op 14-06-2021 15:51 ]
Dat is een NDA en vrij normaal.HyperioN schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:46:
[Afbeelding]
[...]
De e-mail komt dus van Ruigrok NetPanel & Ziggo <research@ruigroknetpanel.nl> af, niet van een ziggo-emailadres, maar ziet er desondanks legitiem uit.
[Afbeelding]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Uh, je hebt jezelf ooit voor het test-panel aangemeld en daarmee ingestemd.HyperioN schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:46:
[Afbeelding]
[...]
De e-mail komt dus van Ruigrok NetPanel & Ziggo <research@ruigroknetpanel.nl> af, niet van een ziggo-emailadres, maar ziet er desondanks legitiem uit.
[Afbeelding]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Niet waar. Heb ik me nooit voor aangemeld.Rivanov schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:46:
[...]
Uh, je hebt jezelf ooit voor het test-panel aangemeld en daarmee ingestemd.
Maar jullie focussen op het verkeerde. Het ging mij erom dat Ziggo blijkbaar met een nieuwe Mediabox Next komt.
Ik dacht dat dat nieuwswaardig was, en interessant te melden voor in dit topic. Ik dacht namelijk dat dit een discussietopic over de Mediabox Next was.
[ Voor 75% gewijzigd door HyperioN op 14-06-2021 16:51 ]
https://www.ziggo.nl/klan...iligheid/e-mail-van-ziggo
Het is in ieder geval wel een officieel e-mailadres die door Ziggo gebruikt wordt. NDA is inderdaad standaardprocedure bij nieuwe producten van Ziggo, dat was bij de huidige Next ook het geval.
@HyperioN dat is ook interessant bedankt voor het delen. Ik ben wel benieuwd wat precies het verschil is tussen de huidige Next en de nieuwe Next.
Het is in ieder geval wel een officieel e-mailadres die door Ziggo gebruikt wordt. NDA is inderdaad standaardprocedure bij nieuwe producten van Ziggo, dat was bij de huidige Next ook het geval.
@HyperioN dat is ook interessant bedankt voor het delen. Ik ben wel benieuwd wat precies het verschil is tussen de huidige Next en de nieuwe Next.
[ Voor 22% gewijzigd door Laguna op 14-06-2021 17:06 ]
Hopelijk screensavers voor terugkijken etc. en voor apps zoals NPOSTART.Laguna schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:06:
https://www.ziggo.nl/klan...iligheid/e-mail-van-ziggo
Screensavers? Daar heb je toch niet een heel nieuw kastje voor nodig met andere software? Ik denk eerder aan een goedkoper te produceren variant.
[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 14-06-2021 17:59 ]
Hopelijk een passief gekoeld exemplaar, dan weet je tenminste zeker dat het apparaat stil is in gebruik.
Helaas kan ik maar één duimpje geven.Laguna schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:03:
Hopelijk een passief gekoeld exemplaar, dan weet je tenminste zeker dat het apparaat stil is in gebruik.
Bij KPN is het wel passief.
Pure speculatie is dat het misschien een 100procent ip decoder is en Ziggo in de toekomst stopt met dbc-c... of iig voor alle niet standaard zenders.
Als jij die nieuwe Mediabox Next niet wil testen wil ik jouw exemplaar wel testen hoor @HyperioN
. Ik houd m'n mond wel, heb toch vrijwel geen mensen in m'n omgeving die er ook maar iets om geven hoe de nieuwe Mediabox Next van Ziggo presteert of wat 'ie kan.
Over 4K HDR HLG experiment: de wedstrijd Polen Slowakije ziet er bij mij alweer wat beter uit qua saturatie heb ik het idee, maar misschien komt het omdat het nog licht is buiten (en dus in m'n woonkamer).
Over 4K HDR HLG experiment: de wedstrijd Polen Slowakije ziet er bij mij alweer wat beter uit qua saturatie heb ik het idee, maar misschien komt het omdat het nog licht is buiten (en dus in m'n woonkamer).
[ Voor 20% gewijzigd door Majesty op 14-06-2021 19:34 ]
Was idd weer prima, de wedstrijd van vanmiddag ook. Heeft niet zo veel met het omgevingslicht te maken. Wat er gister met die kleuren aan de hand wasMajesty schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:32:

Nee, nog steeds teveel saturatie waardoor mijn colour op 40 van 50 moet laten staan op mijn LG OLED C8. Welke TV heb jij?Majesty schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:32:
Als jij die nieuwe Mediabox Next niet wil testen wil ik jouw exemplaar wel testen hoor @HyperioN. Ik houd m'n mond wel, heb toch vrijwel geen mensen in m'n omgeving die er ook maar iets om geven hoe de nieuwe Mediabox Next van Ziggo presteert of wat 'ie kan.
Die kans is heel groot, zal mij verbazen als de nieuwe Next niet de 4K Mini TV box word die Liberty Global’s ook al in andere landen gebruikt bij hun dochterondernemingenLaguna schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:03:
Gaaf ding!DON PAPA schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:47:
[...]
Die kans is heel groot, zal mij verbazen als de nieuwe Next niet de 4K Mini TV box word die Liberty Global’s ook al in andere landen gebruikt bij hun dochterondernemingen
©2004
Geen idee of ik deze link ergens gemist heb maar bij deze.
https://tweakers.net/nieuws/183072/
Zo ja, sorry.
https://tweakers.net/nieuws/183072/
Zo ja, sorry.
[ Voor 36% gewijzigd door mike123 op 14-06-2021 21:27 ]
zou het NOS logo weghalen niet een oplossing zijn? als die letters op z'n felst moeten worden weergegeven, dan maakt HLG de rest van het beeld maar wat doffer om de hele range aan licht te laten zien?
ik heb geen idee hoe HDR/HLG precies werkt, maar ik stoor me mateloos aan dat NOS logo dat mijn OLED pixels wegbrandt. Die graphic voor de score is ook lelijk: doe gewoon iets wit half-transparant
ik heb geen idee hoe HDR/HLG precies werkt, maar ik stoor me mateloos aan dat NOS logo dat mijn OLED pixels wegbrandt. Die graphic voor de score is ook lelijk: doe gewoon iets wit half-transparant
De kleuren zijn nog niet helemaal normaal nee, de gele shirts van de Zweden knallen ook nog uit m'n scherm, maar het gras is al een tintje minder radioactief op filmmakermode op mijn 55GX.pennywise666 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:44:
[...]
Nee, nog steeds teveel saturatie waardoor mijn colour op 40 van 50 moet laten staan op mijn LG OLED C9. Welke TV heb jij?
Daar zat ik ook precies aan te denken, dat de logo in de weg zit. Geen idee hoe dat werkt, maar de HLG curve lijkt niet helemaal goed te werken. Op mijn Samsung kan ik de HLG instellingen niet veel aanpassen en ik kan HDR ook niet uitzetten. Input signal plus aan of uit doen had alleen tijdelijk effect om SDR te krijgen, maar zodra ik begin te zappen gaat het weer naar HDR. Ik hoop dat de mediabox next een update krijgt met optie om HDR uit of aan te zetten en dat automatische resolutie niet op 4k blijft hangen bij een fullhd kanaal.1Mark schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:33:
zou het NOS logo weghalen niet een oplossing zijn? als die letters op z'n felst moeten worden weergegeven, dan maakt HLG de rest van het beeld maar wat doffer om de hele range aan licht te laten zien?
ik heb geen idee hoe HDR/HLG precies werkt,…
Zelf kan ik op dit moment helemaal geen 4k krijgen op mijn mediabox next en de LG OLED 65G1. De mediabox heb ik al meer dan een jaar en op mijn vorige tv (Panasonic Oled EZW1004) ging dit zonder problemen. Contact gehad met Ziggo, maar ze konden mij helaas niet echt helpen. De HDMI kabels zijn in elk geval goed (meerdere geprobeerd) en deze ook getest op Xbox series X. Bij deze test gaat de Xbox wel over op 4k HDR 120hz, maar de mediabox next komt alleen met een 1080p signaal terug. Het NPO 4K kanaal geeft ook alleen een 4K logo en geen beeld en tussen de resoluties staat ook max als optie 1080p. Wellicht kan een van jullie mij hiermee helpen?
Kan elke HDMI poort 4K aan?paulus87nl schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:29:
Zelf kan ik op dit moment helemaal geen 4k krijgen op mijn mediabox next en de LG OLED 65G1. De mediabox heb ik al meer dan een jaar en op mijn vorige tv (Panasonic Oled EZW1004) ging dit zonder problemen. Contact gehad met Ziggo, maar ze konden mij helaas niet echt helpen. De HDMI kabels zijn in elk geval goed (meerdere geprobeerd) en deze ook getest op Xbox series X. Bij deze test gaat de Xbox wel over op 4k HDR 120hz, maar de mediabox next komt alleen met een 1080p signaal terug. Het NPO 4K kanaal geeft ook alleen een 4K logo en geen beeld en tussen de resoluties staat ook max als optie 1080p. Wellicht kan een van jullie mij hiermee helpen?
Anders zou zijn Xbox niet overspringen naar 4k HDR als Deep Color uit zou staan.
Ja als het goed is ondersteunen alle poorten HDMI 2.1, maar zelfde kabels en poorten gecheckt met de xbox en daar gaat het wel goed.
@menzo Ja en ook geprobeerd zonder Deep Color.
Misschien proberen om alles stekkers eruit te halen vooor 10 minuten.paulus87nl schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:03:
Ja als het goed is ondersteunen alle poorten HDMI 2.1, maar zelfde kabels en poorten gecheckt met de xbox en daar gaat het wel goed.
Daarna aanzetten met HDMI kabels eruit. Daarna uitzetten en alle HDMI stekkers er weer in en alles weer opstarten.
Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben, maar ik heb een Philips 70PUS7304 i.c.m. de Ziggo Mediabox Next en was benieuwd naar het EK in 4K met HDR.
Maar het beeld is ongelofelijk donker, het enige wat super helder van het scherm af knalt is de balk bovenin met de tussenstand.
Meer mensen met soortgelijke problemen en is er een oplossing voor?
Maar het beeld is ongelofelijk donker, het enige wat super helder van het scherm af knalt is de balk bovenin met de tussenstand.
https://community.ziggo.n...p-NPO1/bc-p/794926#M14274Danielson schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:38:
Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben, maar ik heb een Philips 70PUS7304 i.c.m. de Ziggo Mediabox Next en was benieuwd naar het EK in 4K met HDR.
https://www.totaaltv.nl/n...og-niet-klaar-is-voor-4k/
[ Voor 7% gewijzigd door pennywise666 op 15-06-2021 15:47 ]
Check: nieuws: NPO: onzeker of 4k-beeldkwaliteit van EK voetbal voor alle kijkers in...Danielson schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:38:
De enige ‘oplossing’ is sleutelen aan je tv instellingen.
@Danielson dat inderdaad en aangezien bij HDR de hoeveelheid licht reeds op maximaal staat (wat je ook kan zien aan de balk met de stand), heb je dus geen opties om het beeld helderer te krijgen zonder de kleuren te verneuken. 4K HDR voor dit soort uitzendingen is wat mij betreft een dikke faal en ze hadden het gewoon bij 4K moeten houden voor zo'n massaal bekeken toernooi als het EK ipv hierbij te experimenteren met HDR.meesje schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:53:
[...]
Check: nieuws: NPO: onzeker of 4k-beeldkwaliteit van EK voetbal voor alle kijkers in...
De enige ‘oplossing’ is sleutelen aan je tv instellingen.
Ik snap even iets niet: Ze hebben toch jaren de tijd gehad om dingen op orde te krijgen en is het WK 2018 ook uitgezonden in UHD. En ook zijn het gespecialiceerde technici die hier aan werken en geen schoenverkopers? Wat mis ik hier??Laguna schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:27:
[...]
@Danielson dat inderdaad en aangezien bij HDR de hoeveelheid licht reeds op maximaal staat (wat je ook kan zien aan de balk met de stand), heb je dus geen opties om het beeld helderer te krijgen zonder de kleuren te verneuken. 4K HDR voor dit soort uitzendingen is wat mij betreft een dikke faal en ze hadden het gewoon bij 4K moeten houden voor zo'n massaal bekeken toernooi als het EK ipv hierbij te experimenteren met HDR.
De saturatie op NPO 1 UHD ziet er goed uit nu. Color weer van 40 op 50 gezet.
Ik wil net zeggen. Color kan ik wederom van 50 naar 40 zetten wat dit ziet er echt niet uit. Ik blijf aan de gang met die amateurs.dafmay schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:01:
Holy crap wat ziet het beeld er vanavond beroerd uit zeg.
Enige voordeel wat ik nu zelf zie op mijn Philips pus7304 is dat er een mindere fletse waas overheen zit. Het is er nog wel, maar zo veel minder dan de wedstrijd van 18:00.
Ik heb nu het idee dat ik naar iets van hdr kijk (wit is nog steeds net niet wit trouwens)
@Danielson hoe is het nu bij jou vergeleken met een paar uur geleden?
Ik heb nu het idee dat ik naar iets van hdr kijk (wit is nog steeds net niet wit trouwens)
@Danielson hoe is het nu bij jou vergeleken met een paar uur geleden?
[ Voor 12% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 15-06-2021 21:09 ]
Sinds ik dynamic tone mapping aan heb op mijn OLED met voor de rest de technicolor preset heb ik niets meer te klagen.
De woorden uit m'n mond wederom, jeetje mina alsof de saturatie op 80 staat. Net of ik in de Mediamarkt voetbal zit te kijken.dafmay schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:01:
Holy crap wat ziet het beeld er vanavond beroerd uit zeg.
Bij mij was die eerste wedstrijd juist goed. Bij deze moet ik color naar beneden doen.Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:06:
Enige voordeel wat ik nu zelf zie op mijn Philips pus7304 is dat er een mindere fletse waas overheen zit. Het is er nog wel, maar zo veel minder dan de wedstrijd van 18:00.
Dynamic tonemapping moet altijd aan bij HDR.menzo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:06:
Sinds ik dynamic tone mapping aan heb op mijn OLED met voor de rest de technicolor preset heb ik niets meer te klagen.
Vind 't nog wel meevallen 
Of zou de AI Helderheidsensor in m'n LG CX ook meehelpen?
Nee zonder gekheid, 't is wel weer heftig. Lijkt op Nederland-Oekraïne. Hier zal de NOS echt niets aan kunnen doen, ze krijgen gewoon de UEFA feed. Want de wedstrijd van vanmiddag was prima.

Of zou de AI Helderheidsensor in m'n LG CX ook meehelpen?
Nee zonder gekheid, 't is wel weer heftig. Lijkt op Nederland-Oekraïne. Hier zal de NOS echt niets aan kunnen doen, ze krijgen gewoon de UEFA feed. Want de wedstrijd van vanmiddag was prima.
Ja, ik heb color maar van 50 naar 30 gezet inmiddels. Het is toch niet te geloven dit.Majesty schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:07:
[...]
De woorden uit m'n mond wederom, jeetje mina alsof de saturatie op 80 staat. Net of ik in de Mediamarkt voetbal zit te kijken.
Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.
Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.
Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic