Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:50
B-Force schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:22:
[...]

Hier ook helaas. Q95T en flets beeld. Heb hem op stand Natural gezet ipv Film, dan is het beter. Maar dan zijn de andere zenders niet om aan te zien 😩
Zou niet uit mogen maken, want in HDR heeft je tv een andere Picture Mode dan in SDR. Althans, op mijn LG CX.

Staat nu op HDR Vivid en zodra ik overschakel op een ander non-HDR kanaal (alle andere kanalen dus :+) dan springt ie over op ISF Expert Mode (Bright Room)

[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 11-06-2021 22:25 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:41
Naarmate mijn huiskamer donkerder wordt, wordt strandje Vivid toch wel even een dingetje :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:35
SunnieNL schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:15:
Net een snel gekeken op mijn c9. Op sdr knalt het wit van mijn scherm, op 999 is het wit iets fletser, maar naar mijn idee veel meer natuurlijk.
Dit ervaar ik ook idd, als je echt op de details gaat letten zie je toch wel het verschil van hdr :)

Ik denk dat het een en ander ook wel aan de lichtomstandigheden in het stadion ligt. Nu ziet het er veel beter uit dan in de 1e helft. Lampen staan feller lijkt het, of camera anders afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:29

Phydomir

Dennis

DoeEensGek schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:54:
[...]

Daarom is het misschien maar goed dat zo nog even niet het UHD op kanaal 1 hebben gezet.
Bij de F1 gaat dat schakelen prima. Of is dit ook omdat deze uitzending ook HDR is en F1 (nog) niet?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Phydomir schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:42:
[...]

Bij de F1 gaat dat schakelen prima. Of is dit ook omdat deze uitzending ook HDR is en F1 (nog) niet?
Toen ik bij de F1 naar 1080 schakelde toen kreeg ik toch echt geen beeld meer... de box gaf ook aan dat de instellingen op 4k moest zetten om het kanaal te bekijken, dus werkt nog niet overal even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visje2305
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:58
Hier ook redelijk donker beeld. Valt mij op dat het beeld dat door het npo logo rechts bovenin wel mooi helder getoond wordt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Via m'n glasvezel verbinding net zo donker als bij Ziggo... denk dat de source gewoon "slecht" is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kan me de opmerkingen over Vivid bij LG tv’s best voorstellen. Volgens lifewire zou deze stand vermeden moeten worden.
Vivid: Heightened levels of contrast, brightness, and sharpness are applied. This setting should be avoided. If used, it should only be in a natural light environment.
Kennelijk moet je van deze stand houden. Ik krijg daarbij het overdreven zuurstokken gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

ArcticWolf schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:46:
[...]

Toen ik bij de F1 naar 1080 schakelde toen kreeg ik toch echt geen beeld meer... de box gaf ook aan dat de instellingen op 4k moest zetten om het kanaal te bekijken, dus werkt nog niet overal even goed.
Misschien snap ik je verhaal niet, maar het is toch logisch dat je next box op 4K moet staan om 4k weer te geven. Ik heb hem daar standaard op staan en de normale zenders worden prima weergegeven en bij de F1 op kanaal 14 gaat hij vanzelf over op 4k.

Mijn CX ging trouwens ook naar standje zuurstok. Snel de oled lamp naar 45 en zo'n beetje alle dynamische settings uitgezet. Kleur temp op W17. Nog steeds prachtig beeld maar lang niet zo overdreven.

[ Voor 15% gewijzigd door Phydomir op 11-06-2021 22:56 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phydomir schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:42:
[...]

Jup.

F1: 4K SDR
EK: 4K HDR/HLG

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Phydomir schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:53:
[...]

Misschien snap ik je verhaal niet, maar het is toch logisch dat je next box op 4K moet staan om 4k weer te geven. Ik heb hem daar standaard op staan en de normale zenders worden prima weergegeven en bij de F1 op kanaal 14 gaat hij vanzelf over op 4k.
Klopt, alleen ik kreeg geen beeld meer toen ik bewust naar 1080 schakelde op de Next... die hele zender werd niet meer weergegeven. Geen idee waarom, eenmaal weer terug op 4k kreeg de zender weer te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de Vivid mode dient te gebruiken om het beeld er fatsoenlijk uit te doen laten zien. Maar zoals hierboven al werd gemeld was de bron te donker. Afwachten of hier verbetering in komt tijdens het EK.
ArcticWolf schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 23:05:
[...]

Klopt, alleen ik kreeg geen beeld meer toen ik bewust naar 1080 schakelde op de Next... die hele zender werd niet meer weergegeven. Geen idee waarom, eenmaal weer terug op 4k kreeg de zender weer te zien.
Dat is "normaal" zodra je de Next op een andere instelling dan auto of 4k hebt staan.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

Ik had op mijn panasonic meer het idee dat het NPO logo er met carbon papier voor was gezet. In de gebieden waa rhet logo niet zat lijkt het alsof je door een zonnebril kijkt(een slechte shader heb ik ook voorbij zien komen, maar camarapersonen zijn vakmensen en zullen die nooit zo donker beeld naar de regie durven sturen)
In het verleden wel vaker gebeurd als de NPO met iets nieuws komt, in hun processing zitten ze aan het beeld om het vervolgens te verklooien. We zullen moeten wachten op de learning curve van die partij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
Laguna schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 00:09:
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de Vivid mode dient te gebruiken om het beeld er fatsoenlijk uit te doen laten zien. Maar zoals hierboven al werd gemeld was de bron te donker. Afwachten of hier verbetering in komt tijdens het EK.

[...]
Ik ben het daar wel mee eens ja. De Cinema standen op m'n LG waren te flets, Standard kwam al in de buurt maar Vivid gaf hier echt een wow factor. Nu gebruik ik voor sport nooit een cinema stand, maar altijd standard, ook voor SDR. Overigens gaven alle standen, ook de cinema, een duidelijk véél scherper beeld tov de reguliere uitzending, alleen het algehele beeld was dan gewoon te flets, doffig. Als ik naar NPO1 schakelde, was het verschil in beeldkwaliteit gigantisch.

Op het KPN forum zijn er nog véél meer klagers over te donker beeld, maar daar lijkt een aanpassing in de decoder voor HDR wél goed te moeten staan, anders is het helemaal drama.

Zou het misschien handiger zijn geweest om géén HLG mee te sturen, maar "gewoon" 4K? Dat zou denk ik een hoop frustraties schelen. Ik hoop dat Tweakers ook met een soort analyse gaat komen, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:01
DutchOwnage schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Zou het misschien handiger zijn geweest om géén HLG mee te sturen, maar "gewoon" 4K? Dat zou denk ik een hoop frustraties schelen. Ik hoop dat Tweakers ook met een soort analyse gaat komen, ik ben benieuwd.
Goed punt.
Dat men überhaupt met Beeldinstellingen moet gaan klooien om er een fatsoenlijke beeld uit te toveren is voor de meeste mensen not done.
Voor wat mij betreft is het experiment nu al mislukt.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

berrieberrie schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:01:
[...]

Goed punt.
Dat men überhaupt met Beeldinstellingen moet gaan klooien om er een fatsoenlijke beeld uit te toveren is voor de meeste mensen not done.
Voor wat mij betreft is het experiment nu al mislukt.
Maar dat ligt dus ook aan je tv. Op mijn LG heb ik op dezelfde input de mogelijkheid tot meerdere profielen. Dus SDR output heeft andere settings dan een kanaal met HDR output. Dus beide ziet er qua settings prima uit. Niet ideaal voor iedereen, i know. Het fijnste zou zijn als je gewoon in de settings van je next box kan instellen welke gegeven hij wel en niet moet oppakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 10:54
Och ja dat is ook zo. Scherp!

Leuk experiment maar als er zoveel geklooid moet worden met instellingen dan geef ik de voorkeur aan SDR.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Tom. C schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:31:
[...]

Och ja dat is ook zo. Scherp!

Leuk experiment maar als er zoveel geklooid moet worden met instellingen dan geef ik de voorkeur aan SDR.
Eigenlijk denk ik dat dat inderdaad het beste was geweest. Ze nemen nu 2 stappen, van Full HD naar 4K HDR. Had gewoon nu 4K SDR gedaan, en over 2 jaar HDR er bij. Persoonlijk had ik niet veel te klagen verder, alleen dat ik Vivid nodig heb voor de wow factor, dat lijkt me niet in de haak.

4K is nog niet eens de standaard, verre van dat zelfs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 15:23

Blaz0r

:)

Ik was zeer onder de indruk van de eerste EK uitzending in 4K HDR (ziggo+LG65C8).

- de extra resolutie is super voor de details op gezichten, de tribunes, de netten bijvoorbeeld.
- HDR heerlijk, bijvoorbeeld bij de lampjes in de achtergrond van de lage shots. En het effect van de stadion verlichting die het overnamen tijdens de zonsondergang.

Een aantal kleine dingetjes, die waarschijnlijk wel op te lossen zijn:
- geen stand en tijd in beeld (wel een NOS en een NPO logo)
- geluid was niet helemaal in sync, maar dat maakt bij voetbal niet extreem veel uit (studio beelden wel in sync)
- apart kanaal en niet vanzelf overschakelen zoals bij F1 (daardoor de openingsceremonie niet in UHD gezien) Ik gok dat dit komt door HDR.
- overschakelen naar reclame ging niet helemaal goed maar dat was eigenlijk meer een plus, ze hadden het geluid ook weg mogen laten :P. Bij mij gaat de TV op mute tijdens de reclameblokken.

Ik heb voor de eerste wedstrijd nog niet aan de settings gezeten. Mogelijk vanmiddag eens kijken of ik bijvoorbeeld de motion handling nog kan optimaliseren (niet dat ik daar iets slechts aan zag bij de eerste wedstrijd maar hoe langer je kijkt hoe meer details je ziet).

EDIT:
ow ja nog 1 nadeel dat niet opgelost zal worden dit toernooi: De herhalingen die worden getoond bij de wedstrijdanalyse en bij Studio Europa zijn gewoon HD dus dat ziet er meteen een stuk minder uit er is dan duidelijk wat informatie verloren gegaan zoals HDR.

[ Voor 10% gewijzigd door Blaz0r op 12-06-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
Blaz0r schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:03:
Ik was zeer onder de indruk van de eerste EK uitzending in 4K HDR (ziggo+LG65C8).

- de extra resolutie is super voor de details op gezichten, de tribunes, de netten bijvoorbeeld.
- HDR heerlijk, bijvoorbeeld bij de lampjes in de achtergrond van de lage shots. En het effect van de stadion verlichting die het overnamen tijdens de zonsondergang.

Een aantal kleine dingetjes, die waarschijnlijk wel op te lossen zijn:
- geen stand en tijd in beeld (wel een NOS en een NPO logo)
- geluid was niet helemaal in sync, maar dat maakt bij voetbal niet extreem veel uit (studio beelden wel in sync)
- apart kanaal en niet vanzelf overschakelen zoals bij F1 (daardoor de openingsceremonie niet in UHD gezien) Ik gok dat dit komt door HDR.
- overschakelen naar reclame ging niet helemaal goed maar dat was eigenlijk meer een plus, ze hadden het geluid ook weg mogen laten :P. Bij mij gaat de TV op mute tijdens de reclameblokken.

Ik heb voor de eerste wedstrijd nog niet aan de settings gezeten. Mogelijk vanmiddag eens kijken of ik bijvoorbeeld de motion handling nog kan optimaliseren (niet dat ik daar iets slechts aan zag bij de eerste wedstrijd maar hoe langer je kijkt hoe meer details je ziet).
Ja het was super om zo met 4k te zien!, 1 klein nadeel, min puntje, of bijkomstigheid zal maar zeggen.
.Bij die laatste tackle zag ik een zwart rond iets over het gras rollen, je gaat je wel op alles fixeren wat jou anders nooit was opgevallen haha :9

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DutchOwnage schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:09:
[...]
[knip]

Mijn 4k Oled TV kan niets met HLG HDR en schakelt dan ook niet over in een HDR stand. Theoretisch zou ik daar dus geen "last" van moeten hebben en eigenlijk een goed beeld alla F1 uitzending?

Voor mij was er duidelijk wat mis met de overdracht in de keten, waar precies is moeilijk in te schatten, maar gezien de hogere helderheid van de rode O van NOS bij de 4k uitzending, lijkt het bijna in het aangeleverde signaal te hebben gezeten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
hardware-lover schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:59:
[...]

Mijn 4k Oled TV kan niets met HLG HDR en schakelt dan ook niet over in een HDR stand. Theoretisch zou ik daar dus geen "last" van moeten hebben en eigenlijk een goed beeld alla F1 uitzending?

Voor mij was er duidelijk wat mis met de overdracht in de keten, waar precies is moeilijk in te schatten, maar gezien de hogere helderheid van de rode O van NOS bij de 4k uitzending, lijkt het bijna in het aangeleverde signaal te hebben gezeten.
Je zegt nu eigenlijk 2 tegenstrijdige dingen: je zegt dat jouw Oled niets met HLG kan, maar je ziet duidelijk wel een fellere O in het NOS logo. Dat wekt bij mij de indruk dat je wel degelijk HDR aan het kijken bent. Welk type Oled heb Je? Naar mijn weten kunnen Oled's al een tijd overweg met HLG, mijn C7 uit 2017 deed dat ook al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:51
Was bij mijn ouders en die hebben een high-end Sony lcd-televisie en daar was het beeld ook erg donker. Persoonlijk hou ik van een helder scherm, dus heb HDR maar uitgeschakeld. Zag er overigens top uit. Op mijn eigen Q90R zag het er wel direct goed uit.
rowicom schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:56:
Op mijn Sony KD55XF.... staan alle hdr instellingen op auto. Beeld op 999 is flets en donker. Dan maar weer naar kanaal 1.
Jammer, had me op een overtreffend beeld verheugd.

WWaar gaat het fout?
Je kan HDR ook uitschakelen, dan heb je nog steeds 4K.

[ Voor 50% gewijzigd door NotSoSteady op 12-06-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DutchOwnage schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 13:03:
[...]
Je zegt nu eigenlijk 2 tegenstrijdige dingen: je zegt dat jouw Oled niets met HLG kan, maar je ziet duidelijk wel een fellere O in het NOS logo. Dat wekt bij mij de indruk dat je wel degelijk HDR aan het kijken bent. Welk type Oled heb Je? Naar mijn weten kunnen Oled's al een tijd overweg met HLG, mijn C7 uit 2017 deed dat ook al.
Ik zeg niets tegenstrijdigs, ik schrijf wat ik onder ogen heb gekregen. En aangezien het heel gemakkelijk vergelijken is tussen beide zenders, zijn de verschillen in het beeld ook direct overduidelijk.

Ik ben voldoende Tweaker om te weten welke mogelijkheden mijn TV heeft, en HLG weergeven is er niet een van ;) De 4k Oled lijn gaat al ietsje verder terug dan 2017 :)

Overigens blijf ik van de beeldinstellingen af. Ik ga niet ineens kiezen voor een "opgeblazen" kleurenpalet om mezelf een z.g. fantastisch kleurrijk beeld voor de neus te toveren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-08 14:05
Sinds een paar dagen reageert de tv en versterker niet meer op het aan of uit zetten van de Next. Voorheen ging met het aanzetten van de Next met de Next afstandsbediening de tv en versterker ook aan (conform de instelling op de Next). Volume veranderen werkt nog wel. Het is een lg oled tv en een denon versterker. Iemand een idee hoe dit (opeens) kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
hardware-lover schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 13:20:
[...]

Ik zeg niets tegenstrijdigs, ik schrijf wat ik onder ogen heb gekregen. En aangezien het heel gemakkelijk vergelijken is tussen beide zenders, zijn de verschillen in het beeld ook direct overduidelijk.

Ik ben voldoende Tweaker om te weten welke mogelijkheden mijn TV heeft, en HLG weergeven is er niet een van ;) De 4k Oled lijn gaat al ietsje verder terug dan 2017 :)

Overigens blijf ik van de beeldinstellingen af. Ik ga niet ineens kiezen voor een "opgeblazen" kleurenpalet om mezelf een z.g. fantastisch kleurrijk beeld voor de neus te toveren.
Dan kijk je gewoon 4K, zonder HDR. Want je ziet duidelijk verschil tussen beide zenders. Jij ziet nu waarschijnlijk de kwaliteit die je bij F1 4K ziet. Dat HLG gebeuren zorgt voor de wisselende reacties her en der, daar heb jij nu geen "last" van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DutchOwnage schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 13:58:
[...]
Dan kijk je gewoon 4K, zonder HDR. Want je ziet duidelijk verschil tussen beide zenders. Jij ziet nu waarschijnlijk de kwaliteit die je bij F1 4K ziet. Dat HLG gebeuren zorgt voor de wisselende reacties her en der, daar heb jij nu geen "last" van.
Nope, geen F1 4k kwaliteit, verre van. Het enige heldere is de rode "O", de rest is tamelijk matig vergeleken met het beeld via kanaal 1. hardware-lover in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

Geen voorbarige conclusies trekken als jij niet kan zien wat ik hier onder ogen krijg ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
hardware-lover schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:13:
[...]

Nope, geen F1 4k kwaliteit, verre van. Het enige heldere is de rode "O", de rest is tamelijk matig vergeleken met het beeld via kanaal 1. hardware-lover in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

Geen voorbarige conclusies trekken als jij niet kan zien wat ik hier onder ogen krijg ;)
Je hoeft niet gelijk zo in de aanvalte schieten hé, ik probeer alleen maar mee te denken. Dus: je kijkt op kanaal 999, met een Oled die niet meer de jongste is, dus geen HLG. Dat kan. Maar ook geen 4k? Dat is toch vreemd dan? Zeker weten dat je Next op auto of 4K staat? Wellicht overbodige vraag, maar goed :)

Edit: je zegt geen F1 4K kwaliteit. Dan doet de NOS iets niet helemaal goed, wat denk ik alles te maken heeft met HLG.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 12-06-2021 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@DutchOwnage, je moet je niet aangevallen voelen, dat was zo niet bedoeld :(:)

Gezien je laatste alinea begrijp je nu wat ik steeds probeer te zeggen 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Die mobiele camera langs de lijn bij Zwitserland - Wales maakt er echt een potje van. Gelukkig geven de vaste camera's wel een subliem beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:10
jkoeners schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 13:48:
Sinds een paar dagen reageert de tv en versterker niet meer op het aan of uit zetten van de Next. Voorheen ging met het aanzetten van de Next met de Next afstandsbediening de tv en versterker ook aan (conform de instelling op de Next). Volume veranderen werkt nog wel. Het is een lg oled tv en een denon versterker. Iemand een idee hoe dit (opeens) kan?
Next terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Hebben ze nu nog steeds niet in de gaten dat er geen scorebord op 999 staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Overigens ziet het beeld er weer super uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:47:
Overigens ziet het beeld er weer super uit! :)
Wij zijn compleet in de minderheid. Overal en nergens ziet het beeld er niet uit :Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:53
Hier op de OLED 854 prima beeld, scherp en goed vol van kleur zeg maar.
Laat dat score bord op de UHD maar weg. Is veels te groot, beeld is nu stuk rustiger, overzichtelijker in mijn beleving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 14:36
Ik begrijp dat mensen het beeld wat te donker en te flets vinden. Maar zoals hierboven ook door anderen is gezegd, de instellingen kunnen nog een hoop invloed hebben. Mijn Q800T 2020 Samsung televisie heb ik tijdens het studio gewauwel en de commercials op HLG +2 of +3 staan en ik vind persoonlijk dat het er allemaal bepaald niet slecht uitziet.

Tijdens de live uitzending van de wedstrijd laat ik de televisie lekker al het rekenwerk om te optimaliseren doen en het verder allemaal zelf uitzoeken door intelligente modus aan te zetten, het lijkt erop dat dit in ieder geval voor kleur en contrast en helderheid ongeveer hetzelfde effect heeft als de 'vivid mode' waar LG OLED gebruikers het over hebben. En inderdaad, ook op mijn Samsung wordt het beeld er in dit geval niet slechter op, intelligente modus is een instelling die ik anders nooit gebruik.

Ik heb ook nog een stuk van de wedstrijd in Filmmaker Mode gekeken met mijn eigen instellingen, en daar kreeg ik de televisie niet helder genoeg zonder het contrast in elkaar te laten storten. En deze LCD kan best wel een paar nitjes leveren, want dat betreft zijn de OLED kijkers misschien nog extra in het nadeel.

Overigens was het ook interessant om te zien dat de motion processing ook in Filmmaker Mode heel netjes was en zonder schokken. Of dit kwam door HLG, de next-box instellingen of anderszins, ik heb geen idee. Het beeld was ook zonder rafelige randjes (jagged edges) aan de voetballers, dit laatste mogelijk ook door de hogere resolutie die de TV kreeg aangeboden. Voorheen keek dit altijd voetbal met de CI+ Module in 1080p.

In intelligente modus zijn het contrast, de helderheid, de kleuren en de scherpte eigenlijk best redelijk goed. Wanneer ik dan overschakel naar Nederland één in HD ziet het er allemaal wel zeer groezelig, vlekkerig en soepig uit, ook wanneer ik de instellingen weer terug zet naar zoals ze stonden. HD1080p input oogt bij mij dan toch wel erg wollig en eigenlijk niet meer van deze tijd.

Dus ja, ik snap dat er nog een hoop aan te verbeteren valt en de uitzending zal per TV merk en per instelling en niet te vergeten per kijk-omstandigheid, op iedere individuele televisie er waarschijnlijk weer anders uit zien, dat is helaas altijd zo geweest sinds de jaren 50 van de vorige eeuw. Maar persoonlijk heb ik het gevoel dat ik met een simpele modus-aanpassing meer dan tevreden kan zijn tijdens het EK, de komende weken.

Dit was mijn eerste HLG beleving op deze televisie en het valt mij persoonlijk op dat de live beelden uit de studio er heel mooi uit zien, het heeft allemaal een zekere natuurlijkheid die ik bij HD niet terugzie. En ik was hierdoor echt ontroerd, want ik heb nog nooit live televisie in zulke goede kwaliteit gekeken, dank jullie wel voor HLG, dames en heren technici van NHK en BBC.

Ook de commercials waar flink wat geld aan uit is geven en die goed zijn gedraaid en nabewerkt, zien er bijzonder mooi uit. Mijn Samsung QLed LCD oogt in HLG qua kleur en contrast meer als mijn oude top-tier 2019 Panasonic GZ2000 OLED, met heel diepe zwarten en mooie, diepe en verzadigde kleuren.

Om het Ziggo te verwijten dat de tijdaanduiding en het scoreverloop niet in beeld staan in de 4K HLG uitzending, lijkt mij een beetje voorbarig. Met alle respect, het komt mij niet voor alsof het aan de kabelboer is om te besluiten om die informatie te superimposen over het beeld, dan wel weg te halen. Dat lijkt me eerder een kwestie van iemand die achter een desk met een heleboel knoppen ergens in Hilversum het even niet meer weet.

Sowieso vraag ik mij af of de EBU, de NOS of welke organisaties ook maar nog meer verantwoordelijk zijn voor de aanlevering bij Ziggo, KPN cs, wel echt goed bezig zijn. Het lijkt er bijvoorbeeld toch een beetje op dat de medium shots van de spelers er over het algemeen ineens een stuk donkerder uitzien dan de totaal shots en het verschil in helderheid per shot valt gedurende de wedstrijd wel heel erg op. Alsof de instellingen tijdens het shaden, of tijdens het omzetten naar de benodigde videosignaal, en of tijdens de transmissie nog niet helemaal lekker lopen en niet per beeldje mee kunnen dansen met de benodigde contrastomvang, en ik betwijfel ten zeerste of Ziggo hier iets aan kan doen.

Het lijkt erop dat iedereen nog een beetje aan het experimenteren is met deze techniek, zowel aan de opname-kant, bij de uitzending, tijdens de doorgifte als ook bij de presentatie in de eigen huiskamer. Dat geldt dus denk ik tevens voor ons als consumenten die mogelijk nog even moeten wennen aan het beeld en geluid dat ons nu wordt voorgeschoteld en de voor onze kijk omstandigheden en televisie beste instellingen nog moeten vinden.

Het afgelopen jaar maakte ik op de Samsung gebruik van de CI+ module en dat werkte helemaal prima met slechts een afstandsbediening en zonder weer een extra doos onder de televisie, maar ik heb de Next nu besteld omdat ik het wel eens interessant vond om te zien hoe ver de techniek nu is. Vooralsnog ben ik niet ontevreden en ik vind het heel erg leuk om het allemaal op deze manier mee te maken.

Iedereen veel plezier bij het voetbal gewenst!

[ Voor 0% gewijzigd door ptrv op 12-06-2021 16:27 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 14:36
dinandus schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:03:
Hier op de OLED 854 prima beeld, scherp en goed vol van kleur zeg maar.
Laat dat score bord op de UHD maar weg. Is veels te groot, beeld is nu stuk rustiger, overzichtelijker in mijn beleving.
Dat heb ik ook, laat mij mezelf maar concentreren op het beeld, als ik ergens halverwege inval en per se moet weten hoeveel het staat kan ik wel even op nu.nl in het live blog kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkoeners
kruila schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:39:
[...]

Next terugzetten naar fabrieksinstellingen?
Gedaan, maar werkt nog niet. ‘Tv’ knop op de remote zet de tv wel aan en uit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:53
Even je HDMI instellingen van de tv en de AVR nalopen, mischien daar iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
dinandus schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:08:
Even je HDMI instellingen van de tv en de AVR nalopen, mischien daar iets anders?
Dat was deels de oplossing, alleen schakelt de versterker nu naar een (random) ander device (die nu ook aan gaan). Vreemd dat de hdmi instellingen nu anders moeten staan met de bijwerking dat andere devices ook aan gaan en de versterker random 1 van deze selecteert. Gebruikte de next remote voorheen ir en nu hdmi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
jkoeners schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:30:
[...]

Dat was deels de oplossing, alleen schakelt de versterker nu naar een (random) ander device (die nu ook aan gaan). Vreemd dat de hdmi instellingen nu anders moeten staan met de bijwerking dat andere devices ook aan gaan en de versterker random 1 van deze selecteert. Gebruikte de next remote voorheen ir en nu hdmi?
HDMI CEC heeft bij geen enkel apparaat vlekkeloos gewerkt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrShady
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 11:07
Voor de mensen die nog problemen hebben met flets beeld op kanaal 999 (met een lg c9), bij mij werkte het aan en uit zetten van hdmi deep colour op de hdmi ingang waar de next box op aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Echt, ik snap werkelijk al die klagende mensen niet, sorry hoor. Het is werkelijk een fantastisch beeld. God, wat zal het weer wennen worden als straks alles weer in 1080p is... Hopen dat Ziggo Sport de grote competities in 4K gaat doen. ESPN gaat naar 1080p HDR, daar ben ik benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
Het ziet er vandaag wel beter uit met de wedstrijden bij daglicht. Beeld is scherp, zeker goed te zien bij de close-up beelden. Alleen wijken de kleuren wel af van m'n ISF standen, dit zie je vooral bij de kleur van het gras. Verder is het felle NOS logo gewoon amateuristisch en niet meer van deze tijd. Als ze op die plek nou eens een mooi gedimd balkje tonen met de stand en speeltijd.

Edit: nog even zitten spelen met de verschillende HDR standen (levendig, helder, standaard en spel). Levendig ziet er nog het beste uit, bij de overige standen ogen de kleuren toch vrij flets.

[ Voor 20% gewijzigd door Laguna op 12-06-2021 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@DutchOwnage Lees het artikel van tweakers maar goed. Het gaat helaas nog een tijdje duren voordat er meer 4K uitzendingen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 12-06-2021 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
Laguna schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:58:
[...]

HDMI CEC heeft bij geen enkel apparaat vlekkeloos gewerkt.
Dat wist ik, dus had ik dit deels uit staan en dat werkte prima. Ik denk dat de Next remote de ir gebruikte voor het aan en uit zetten van de versterker en tv. Dat werkt nu opeens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t86m9aGhtgC8zoPA9F17CjGVnZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FW8r9GNInOurBBnugNWaAvAW.jpg?f=fotoalbum_large

Niks mis met de kwaliteit. Verbluffend zelfs, en dat in wat minder ideale omstandigheden qua lichtinval :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gras is altijd groener.... (maar niet zo groen... :+ )

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:02:
[Afbeelding]

Niks mis met de kwaliteit. Verbluffend zelfs, en dat in wat minder ideale omstandigheden qua lichtinval :)
Niet om aan te gluren. Maar ja dat zei ik al in het Ziggo topic. ;)
hardware-lover schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:08:
Gras is altijd groener.... (maar niet zo groen... :+ )
Exact! Ik snap niet dat men een tv niet fatsoenlijk afstelt.

[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 12-06-2021 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyN8yugvaXAKe5TuYiW1kBc5LM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EzuK2z20ET0nPOd5o5ntTpkQ.jpg?f=fotoalbum_large

Stand Cinema. Ik word daar voor voetbal niet vrolijk van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DutchOwnage schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:11:
[Afbeelding]

Stand Cinema. Ik word daar voor voetbal niet vrolijk van..
Dat lijkt mij ook duidelijk.

Was er iets mis met een ISF Expert standje? Ik kan die toverbalkleuren ook zo tevoorschijn toveren maar dat is een stand die ik never nooit gebruik om mijn Oled.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
meesje schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:09:
[...]

[...]

Exact! Ik snap niet dat men een tv niet fatsoenlijk afstelt.
Hij is fatsoenlijk afgesteld. Maar voor sport wil ik gewoon meer pop, anders dan voor films en series waar ik zo veel mogelijk de standaard aanhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertroeper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-08 12:41
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om bij een Sony Oled en Canal digitaal met de cam module in de tv het beeld goed te krijgen op Npo1 4K?

Bij beeld instellingen staat het HDR logo in beeld, maar het zou toch hlg moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:16:
[...]

Hij is fatsoenlijk afgesteld. Maar voor sport wil ik gewoon meer pop, anders dan voor films en series waar ik zo veel mogelijk de standaard aanhoud.
Sorry, klonk misschien wel heel aanvallend. Was ook meer algemeen bedoeld. Hoeveel consumenten zullen wel niet een nieuwe tv aanzetten en nooit de instellingen wijzigen? Hier op tweakers zal het ongetwijfeld wel anders zijn. ;)
Zelf wil het al het beeldmateriaal zo natuurlijk mogelijk. Fluorescerend gras betekent ongetwijfeld ook dat de huidtinten van de spelers verre van natuurlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Supertroeper schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:25:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om bij een Sony Oled en Canal digitaal met de cam module in de tv het beeld goed te krijgen op Npo1 4K?

Bij beeld instellingen staat het HDR logo in beeld, maar het zou toch hlg moeten zijn?
Wellicht begrijp ik je vraag niet goed, maar dit is toch aardig off topic (want: ziggo next)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
meesje schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:29:
Fluorescerend gras betekent ongetwijfeld ook dat de huidtinten van de spelers verre van natuurlijk zijn.
Geen probleem hoor :)

Maar als dat zo was geweest, had ik die Vivid stand echt niet gebruikt. Het valt reuze mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Uhh.. NPO, schakel het 4K signaal eens in

/edit: dankjewel.

Waarom wordt dat scorebord maar niet getoond?!

[ Voor 48% gewijzigd door Rivanov op 12-06-2021 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:38:
Uhh.. NPO, schakel het 4K signaal eens in

/edit: dankjewel.

Waarom wordt dat scorebord maar niet getoond?!
😂. Bij Ziggo Sport F1 zijn ze sneller.

Wordt ingewikkeld. Die klok linksboven wordt er in studio 7 / studio Heideheuvel bijgezet. Die komt niet vanuit de regie tp in het stadion. Dus Ziggo pakt 4K-signaal voor studio 7 al op. Dan is er weinig aan te doen, vanuit de NOS dan.

Wat betreft 't scorebord...

[ Voor 33% gewijzigd door DutchOwnage op 12-06-2021 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Hee, toch een scoreboard op 1 UHD. Nog meer inbrandmogelijkheden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
DutchOwnage schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:22:
Hee, toch een scoreboard op 1 UHD. Nog meer inbrandmogelijkheden :+
Het scorebord is ook 10x zo fel als het veld, leidt behoorlijk af. Gelukkig heb ik geen oled :+ dus geen burn in hier.

[ Voor 6% gewijzigd door Nachtapotheker op 12-06-2021 22:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:12
Ze zijn vanavond wel van alles aan het uitproberen, hè.... In goed Nederlands : ze zijn aan het kutten.

Edit: beeld is nu perfect qua helderheid en contrast!
Happy....

[ Voor 24% gewijzigd door rowicom op 12-06-2021 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
rowicom schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:39:
Ze zijn vanavond wel van alles aan het uitproberen, hè.... In goed Nederlands : ze zijn aan het kutten.

Edit: beeld is nu perfect qua helderheid en contrast!
Happy....
Ja het is zeker beter dan gisteren, vond het gisteren 2e helft ook al beter. Zal ook wel aan de lichtomstandigheden in het stadion liggen. Je kijkt natuurlijk zelden voetbal tijdens ondergaande zon door het jaar heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:03
Ik heb hier in het topic niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden. Maar ik heb de mediabox Next, en een 4K tv met hdr van philips. En als ik op kanaal 999 kijk is het beeld dus zo donker. Het doet denken alsof er nog een menu voor zit en dit op de achtergrond draait. Ik krijg het niet goed verbeterd. Heeft iemand nog een concreet idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
drusloos schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:48:
Ik heb hier in het topic niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden. Maar ik heb de mediabox Next, en een 4K tv met hdr van philips. En als ik op kanaal 999 kijk is het beeld dus zo donker. Het doet denken alsof er nog een menu voor zit en dit op de achtergrond draait. Ik krijg het niet goed verbeterd. Heeft iemand nog een concreet idee?
Bij mij was het opgelost door hdr uit te zetten. Je hebt dan evengoed 4k!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
drusloos schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:48:
Bij mij moest ik wisselen van beeldinstelling. Van ‘film’ naar ‘standaard’.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 20:28
Nachtapotheker schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:47:
[...]

Ja het is zeker beter dan gisteren, vond het gisteren 2e helft ook al beter. Zal ook wel aan de lichtomstandigheden in het stadion liggen. Je kijkt natuurlijk zelden voetbal tijdens ondergaande zon door het jaar heen :)
Na 30 minuten in de eerste helft van de eerste wedstrijd zag ik dat het beeld 1 seconde zwart werd en vervolgens was het beeld goed feller en niet meer zo donker als in de eerste 30 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er (meer) mensen die wel mooi 4K beeld hebben tijdens de EK voetbaluitzendingen? En dan doel ik niet op de fluorescerend gras instelling. Ervaren jullie verschil tussen vrijdag en gisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
meesje schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:45:
Zijn er (meer) mensen die wel mooi 4K beeld hebben tijdens de EK voetbaluitzendingen? En dan doel ik niet op de fluorescerend gras instelling. Ervaren jullie verschil tussen vrijdag en gisteren?
Ik heb precies dezelfde ervaring als @pennywise666 hierboven schrijft....
Quote: Na 30 minuten in de eerste helft van de eerste wedstrijd zag ik dat het beeld 1 seconde zwart werd en vervolgens was het beeld goed feller en niet meer zo donker als in de eerste 30 minuten.

Ondanks dat ik op mijn Sony de hdr nu op uit heb staan, is het sinds 30 minuten in de eerste helft van de tweede (!) wedstrijd (België-Rusland) nu ineens prima beeld. Daar ging inderdaad een paar seconden zwart en stilstaand beeld aan vooraf. Alsof er een technicus bij de NOS ineens tegen zijn collega's riep: "ach sukkeltjes, jullie hebben de instelling helemaal verkeerd staan...." Kort daarvoor kwamen ook de tijd en de stand in beeld, net zoals op kanaal 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

meesje schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:45:
Op mijn CX is het echt prima. Sprong in eerste instantie naar vivid maar dat was echt te veel van het goede. Settings aangepast zodat ze meer overeen komen met de andere profielen en dat is prima. Schakelde even naar 1 en dan zie je toch echt wel verschil in scherpte en contrast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Laguna
hardware-lover schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:15:
[...]

Dat lijkt mij ook duidelijk.

Was er iets mis met een ISF Expert standje? Ik kan die toverbalkleuren ook zo tevoorschijn toveren maar dat is een stand die ik never nooit gebruik om mijn Oled.
Je kan ISF niet gebruiken bij HDR zo ver ik weet. Bij geen enkele HDR stand komen de kleuren overeen met ISF expert. Qua scherpte ziet het beeld er top uit, maar qua kleuren klopt er niks van.

Daarnaast zijn het NOS logo en de balk met de stand/speeltijd veel te fel, wat behoorlijk afleidt.

Voorlopig dus de voorkeur voor kanaal 1 ipv 999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Laguna schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:13:
[...]

Je kan ISF niet gebruiken bij HDR zo ver ik weet. Bij geen enkele HDR stand komen de kleuren overeen met ISF expert. Qua scherpte ziet het beeld er top uit, maar qua kleuren klopt er niks van.

Daarnaast is het NOS logo en de balk met de stand/speeltijd veel te fel, wat behoorlijk afleidt.

Klopt. HLG HDR heeft op een LG de opties Cinema, standard, vivid, spel en nog eentje dacht ik. Geen van allen heeft een ISF labeltje.

Nu dat ze dus waarschijnlijk de balk met de stand/speeltijd weer gevonden hebben, leidt dat inderdaad behoorlijk af, zéker met de voor velen zo verfoeide vivid stand :9 . Dus ga er vandaag maar weer eens voor zitten, en ga aan de slag met Cinema of Standard. Daar valt nog wel iets te halen, kleurbereik op breed bijvoorbeeld.

Inderdaad merkte ik ook in de loop van België-Rusland gister wel dat het een en ander veranderd was aan het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Phydomir schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:04:
[...]

Op mijn CX is het echt prima. Sprong in eerste instantie naar vivid maar dat was echt te veel van het goede. Settings aangepast zodat ze meer overeen komen met de andere profielen en dat is prima. Schakelde even naar 1 en dan zie je toch echt wel verschil in scherpte en contrast.
Mag ik vragen welke settings je nu gebruikt? Vivid aangepast of een ander profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:07

DON PAPA

Tweaker-fan

Als ik dit zo lees, dan ben ik toch heel blij dat ik mijn LG C9 heb laten kalibreren. Overal zijn de kleuren gelijk (SDR, 4K, 4K HDR), en maar twee standen (isf lichte of donkere kamer) om tussen te kiezen bij SDR en 4K...

[ Voor 16% gewijzigd door DON PAPA op 13-06-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phydomir schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:04:
[...]

Wat is je huidige picture mode met welke aanpassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
DON PAPA schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:44:
Als ik dit zo lees, dan ben ik toch heel blij dat ik mijn LG C9 heb laten kalibreren. Overal zijn de kleuren gelijk (SDR, 4K, 4K HDR), en maar twee standen om tussen te kiezen, isf lichte kamer of isf donkere kamer...
ISF heb je niets aan in HLG HDR..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

DutchOwnage schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:47:
[...]
ISF heb je niets aan in HLG HDR..
Wel als je dat in de software van de TV heb laten aanpassen en vast heb laten zetten tijdens de kalibratie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
DON PAPA schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:52:
[...]

Wel als je dat in de software van de TV heb laten aanpassen en vast heb laten zetten tijdens de kalibratie ;)
Dat heb je goed voor elkaar d:)b

En wij paupers maar zitten klooien met die instellingen :9

Edit: nooit geweten dat zoiets softwarematig mogelijk was, een ISF profiel toevoegen.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchOwnage op 13-06-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Gisteren nog een poging gedaan maar ik krijg het beeld niet goed. Iemand nog een idee hoe ik goed beeld krijg via het 4k kanaal op een Panasonic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
DON PAPA schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:44:
Als ik dit zo lees, dan ben ik toch heel blij dat ik mijn LG C9 heb laten kalibreren. Overal zijn de kleuren gelijk (SDR, 4K, 4K HDR), en maar twee standen om tussen te kiezen, isf lichte kamer of isf donkere kamer...
Die ISF standen zijn dus niet beschikbaar zodra HDR actief is, dus lijkt mij sterk dat jij ze wel kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Rivanov schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:45:
[...]

Wat is je huidige picture mode met welke aanpassingen?
Standaard
Oled lamp: 50
Contrast: 100
Helderheid: 50
Scherpte: 27
Kleur: 63
Tint: 0
Kleurwarmte: W27
Dynamisch contrast: uit
Dynamic tone mapping: aa
Dynamische kleur: laag
Kleurbereik: breed
Superresolutie: laag
Maximale helderheid: uit
HDMI ultra HD deep colour: aan

Dit alles puur op het oog gedaan. Kan best zijn dat sommige setting misschien toch moeten worden aangepast. Maar ik ben er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Phydomir schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:03:
[...]

Standaard

Dit alles puur op het oog gedaan. Kan best zijn dat sommige setting misschien toch moeten worden aangepast. Maar ik ben er tevreden mee.
Super. Zo op het eerste gezicht ongeveer wat ik ook had bij Standaard. Alleen de kleurwarmte had ik wat koeler staan, en maximale helderheid aan. Haal je door maximale helderheid uit te zetten niet veel van het HDR effect er uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Laguna schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:56:
[...]
Die ISF standen zijn dus niet beschikbaar zodra HDR actief is, dus lijkt mij sterk dat jij ze wel kan gebruiken.
Ja ik leg het misschien niet goed uit, bij SDR en 4K heb ik alleen nog de keus tussen (ISF licht & donkere kamer) en de HDR stand is vast gezet (even uit mijn hoofd) op Cinema Home, maar dus met dezelfde "kleur" instellingen als de ISF instellingen voor SDR en 4K. Ik wou alleen maar aangeven, dat ik nu gewoon overal (SDR, 4K, 4K HDR) dezelfde kleuren heb, en mij dus nu al deze problemen die ik hier lees bespaard blijven ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

DutchOwnage schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:10:
[...]

Super. Zo op het eerste gezicht ongeveer wat ik ook had bij Standaard. Alleen de kleurwarmte had ik wat koeler staan, en maximale helderheid aan. Haal je door maximale helderheid uit te zetten niet veel van het HDR effect er uit?
Misschien wel ja. Maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg. Bij games is dat wel lekker. Bij films misschien ook wel maar bij voetbal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Phydomir schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:03:
[...]

Standaard

Voor HDR weergave hoort oledlight ook op 100 te staan anders is het geen HDR.
"standaard" is ook de meest foute instelling voor realistische kleuren. Altijd Cinema of Technicolour.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

pennywise666 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:19:
[...]

Voor HDR weergave hoort oledlight ook op 100 te staan anders is het geen HDR.
Dat zou best kunnen. Maar ik ga niet met een zonnebril op voor de tv zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Phydomir schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:21:
[...]

Dat zou best kunnen. Maar ik ga niet met een zonnebril op voor de tv zitten.
Ja daar heb jij ook weer een punt inderdaad haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

pennywise666 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:22:
[...]

Ja daar heb jij ook weer een punt inderdaad haha.
Misschien wat overdreven. Maar 100 is echt heel fel. Zal straks tijdens een wedstrijd een naar die andere modus kijken ivm de kleurechtheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:04

Polycom

Poes van goud

Hier op een C8-55" prima 4K HDR beeld op NPO999 met de Next. Normaal gesproken vermijd ik altijd de 'vivid' setting maar die kijkt nu het lekkerste weg (zeker overdag) samen met de 'standard' setting (in de avond).

Het is nu ook duidelijk dat 4K HDR voor sport uitzendingen echt een toevoeging is. Voor al het andere (talkshows, journaal e.d.) is 4K HDR echt nergens voor nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door Polycom op 13-06-2021 14:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Laguna
In hoe verre is dit nog gerelateerd aan de Next of willen we het HDR gebeuren liever in een apart topic? De Next mag dan nodig zijn om überhaupt naar het testkanaal te kijken, maar instellingen van TV's zijn wel vrij offtopic mijns inziens.

Edit: indien iemand zich geroepen voelt dan is diegene vrij om hiervoor een nieuw topic aan te maken, dan kan een mod het topic eventueel linken door het op te nemen in de topic warning.

[ Voor 28% gewijzigd door Laguna op 13-06-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Mijn persoonlijke mening is dat je het gedurende het EK even zo laat. Dit evenement is als het goed is het enige wat deze sportzomer in 4K(HDR) beschikbaar is, of Ziggo moet nog in onderhandeling met Eurosport voor de Olympische Spelen maar dat zie ik zo snel niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Polycom schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:30:
Hier op een C8-55" prima 4K HDR beeld op NPO999. Normaal gesproken vermijd ik altijd de 'vivid' setting maar die kijkt nu het lekkerste weg (zeker overdag) samen met de 'standard' setting (in de avond).

Het is nu ook duidelijk dat 4K HDR voor sport uitzendingen echt een toevoeging is. Voor al het andere (talkshows, journaal e.d.) is 4K HDR echt nergens voor nodig.
4K is absoluut welkom, ook voor talkshows en dergelijke. HDR lijkt mij daar weinig toevoegen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:03
hk12nl schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:51:
[...]

Bij mij moest ik wisselen van beeldinstelling. Van ‘film’ naar ‘standaard’.
Alle bovengenoemde tips hebben niks geholpen.

Ik las bovenstaande reactie dat deze vragen misschien eerder tv gerelateerd zijn en niet Next gerelateerd, alleen ik kom zowel op het ziggo forum als hier op het forum er niet uit qua tips. Ook met de handleiding kom ik er niet uit.

Is dit nou een probleem bij ziggo? Of specifiek Philips tv's? Het is een Philips the One uit 2020, dus ik verwacht dat daarbij de HDR wel goed moet zijn.

Het kijkt zo niet lekker weg dat donkere dat je haast wel naar de normale npo1 moet kijken. Maar dat is wel jammer want wil het liefst een zo optimale ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Ik zat net te denken: Komt dat donkere HDR beeld niet door het feit dat de ABL of ABSL activeert door die statische logo's? Ik heb zelf ABSL uitgeschakeld in het service menu van de LG OLED C9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Laguna schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:13:
[...]

Daarnaast zijn het NOS logo en de balk met de stand/speeltijd veel te fel, wat behoorlijk afleidt.

Ik heb de beeldinstelling standaard op isf Expert1 waarbij beeldinstellingen jaren geleden al handmatig zijn ingesteld, daar is HDR idd niet actief bij. Mijn TV schakelt bij kanaal 999 niet over in HDR mode want (nogmaals) geen HLG ondersteuning met mijn Oled TV. Wat dat betreft zit ik zeer waarschijnlijk in een tamelijke uitzonderingspositie verwacht ik.

Dat mijn TV HLG niet ondersteunt zal sowieso wel tot gevolg hebben dat ik het 999 beeld niet optimaal op mijn TV krijg nu. Dat gaat prima met F1 in 4k via kanaal 14, scherp beeld, goed kleurweergave en een goed contrast, maar daarin zit dan ook geen HLG.

Edit: het standje isf Expert 1 blijft bij mijn TV op actief indien HDR geactiveerd wordt, ik kan enkel dan een paar beeldinstellingen (zoals OLED lamp = 100 bij HDR, standaard heb ik deze op 40 staan), niet aanpassen. Dus wat je aanneemt gaat niet helemaal op voor de TV die ik hier binnen heb staan.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 13-06-2021 13:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phydomir schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:28:
[...]

Misschien wat overdreven. Maar 100 is echt heel fel. Zal straks tijdens een wedstrijd een naar die andere modus kijken ivm de kleurechtheid.
Zal wel iets aan mijn ogen hebben, maar ik heb OLED Light altijd op 100 staan. Overdag en ‘s avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Rivanov schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:20:
[...]

Zal wel iets aan mijn ogen hebben, maar ik heb OLED Light altijd op 100 staan. Overdag en ‘s avonds.
Of je TV is stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nee hoor. Voor HDR moet het op 100 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Rivanov schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:34:
[...]

Nee hoor. Voor HDR moet het op 100 staan.
Ja uiteraard,ik ook. Ik dacht dat je het ook op 100 had staan met SDR;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Een ding is zeker. Het wordt er allemaal niet makkerlijker op :9. Met al die verschillende formats en dito tv's die het allemaal weer net ff wat anders doen.

Eens kijken wat NPO 1 UHD is vandaag weer voor moois voorschotelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Voor de OLED bezitters: je kunt even contact opnemen met de NOS klantenservice en als suggestie opgeven dat ze transparante logo's moeten gebruiken voor het scorebord en het NOS logo. Dat heb ik ook gedaan, hoe meer mensen hoe beter :)
Pagina: 1 ... 53 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic