Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Theodor schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:36:
[...]

Let er wel op dat je smartcard gaat vervallen bij aanschaf nieuwe box....
Wait whut? Ik heb 3 smart cards, maar die gaan volgens jou vervallen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13:02
Phusebox schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:03:
[...]

Lijkt mij stug, dit was ook niet het geval met de introductie van de Horizonbox.

©2004

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:03:
[...]
@Phusebox, als je aan de max zat (dat was voorheen 5 stuks), dan verviel er één van die 5. Of dit bij 3 stuks of minder vandaag de dag het geval is, dat durf ik niet te zeggen. Jij hebt een Next? Jij zou het eigenlijk moeten kunnen weten?

Edit: niet beter te weten gaat dit verhaal nog steeds op? https://ziggoforum.nl/topics/91563/#post-1224783

hardware-lover wijzigde deze reactie 26-03-2019 13:41 (11%)

A smile a day....

• FrankBTO
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16-05 15:17
zal blij zijn als ik dan eindelijk ook van die extra mediabox XL verlost ben., die continue zijn verbinding kwijt is met de horizonbox . Ik ga er vanuit dat ik hiervoor een extra Nextbox krijg! (hoeveel kun je er maximaal krijgen in huis.?)

• Phusebox
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:35:
[...]

@Phusebox, als je aan de max zat (dat was voorheen 5 stuks), dan verviel er één van die 5. Of dit bij 3 stuks of minder vandaag de dag het geval is, dat durf ik niet te zeggen. Jij hebt een Next? Jij zou het eigenlijk moeten kunnen weten?
Mijn Next werkt niet, was dus een fout ergens administratief waardoor ik er een heb gekregen. Dus die gaat retour verwacht ik. Wacht nog op reactie van Ziggo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 12:41
Ik heb zojuist mijn Next box ontvangen en geïnstalleerd. Moest wel even contact opnemen met klantenservice want kreeg een CS1002 foutmelding. Na een firmware reset (power on met alle drie de knoppen voorop ingedrukt houden) is het opgelost. Deze oplossing werkt overigens alleen indien je hem bekabeld hebt aangesloten. Via Wifi werkt dit niet.

Eerste korte indruk. EINDELIJK reageert dat apparaat gewoon direct op input.
Wat mij betreft nu al beter dan de Horizon box. Maar daar was dan ook niet veel voor nodig.

PSN: Sasha1103 iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12-09 09:11
Ik kan niet wachten tot ik de mail krijg. Ben al ziggo (vroeger UPC) klant vanaf 1999. De huidige horizon heb ik als tester als een van de eerste mogen ontvangen. Destijds weinig problemen mee, maar sinds het laatste jaar al 2 boxen omgeruild en de huidige moet ik eigenlijk ook over bellen (spontaan opnieuw opstarten, ventilator die veel herrie maakt, traag (1-2 seconden) reageren op ab).

Met de Next begrijp ik dat je ook alles (veel) via de ziggo Go app kunt. Kan je dit ook streamen naar een chromekast? dan kan de 2e box (XL extra) op de slaapkamer ook weg daar.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
anconakip schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:49:
Ik kan niet wachten tot ik de mail krijg. Ben al ziggo (vroeger UPC) klant vanaf 1999. De huidige horizon heb ik als tester als een van de eerste mogen ontvangen. Destijds weinig problemen mee, maar sinds het laatste jaar al 2 boxen omgeruild en de huidige moet ik eigenlijk ook over bellen (spontaan opnieuw opstarten, ventilator die veel herrie maakt, traag (1-2 seconden) reageren op ab).

Met de Next begrijp ik dat je ook alles (veel) via de ziggo Go app kunt. Kan je dit ook streamen naar een chromekast? dan kan de 2e box (XL extra) op de slaapkamer ook weg daar.
Streamen vanaf de Ziggo Go app naar een Chromecast kan ook zonder Next hoor. Doe ik al een hele tijd!

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12-09 09:11
DennusB schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:11:
[...]

Streamen vanaf de Ziggo Go app naar een Chromecast kan ook zonder Next hoor. Doe ik al een hele tijd!
Dat weet ik. Maar ik doel dan vooral op het opgenomen deel van next. Of je dat ook kan streamen.

ps. krijg ik net een mail van ziggo. Ik blij, maar blijkt het te gaan over een snelheidsverhoging. van 200 naar 250mb. Ook leuk.

anconakip wijzigde deze reactie 26-03-2019 14:28 (17%)

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
anconakip schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:26:
[...]

Dat weet ik. Maar ik doel dan vooral op het opgenomen deel van next. Of je dat ook kan streamen.

ps. krijg ik net een mail van ziggo. Ik blij, maar blijkt het te gaan over een snelheidsverhoging. van 200 naar 250mb. Ook leuk.
Ja die mail kreeg ik ook :( Ik wil die Next.

Is het al bijna vrijdag?

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:57
Geduld is een schone zaak zeggen ze toch. Ik wacht ook :-)

• Theodor
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01:18
Ik zie het wel,gaan ze via dat kastje 4k doen wil ik er wel een anders hoef ik hem niet.

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:53
anconakip schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:26:
[...]

Bij mijn weten kan je replay nog steeds niet streamen naar een Chromecast. Opgenomen programma's komen volgens mij onder bewaard te staan en ik vermoed dat je die ook niet kan streamen, maar dat zal een bezitter moeten bevestigen.
Theodor schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:01:
Ik zie het wel,gaan ze via dat kastje 4k doen wil ik er wel een anders hoef ik hem niet.
4k is voor mij toch nog wel het minst interessante aspect om deze box te willen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wvkreg
Theodor schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:01:
Wat een kolder. Heb je een 4k TV? Ik ook, en leuk maar er is nog geen 4k content momenteel. Dat zal ook nog wel even duren. De Next is beter vanwege andere redenen zoals energieverbruik, formaat, architectuur, ondersteuning en naar de toekomst toe beperkt 4k. Om te zeggen dan hoef ik hem niet lijkt het wel of je geen Ziggo gebruiker bent. De Mediabox XL is toch echt een onder de Ziggo abonnees gedeelde nachtmerrie.

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12:23
Als sport fan wil ik kunnen genieten van internationaal voetbal en F1 in 4K. Ik hoop daarom dat ze snel komen met Ziggo Sports 4K

• Andre21
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 09-09 23:38

Andre21

Inmiddels 39....

Ik heb de next vandaag binnen gekregen en aangesloten. Mijn ervaring tot nu toe (klein uurtje):
- super snel in gebruik
- tv-gids werkt snel, zappen ook.
- voice control werkt handig en snel
-voor en achteruit spoelen tot 64x snelheid!
- Netflix app werkt niet (goed). Krijg of geen verbinding, en als ik er wel in ben laad hij niks (geen plaatjes en de boel hangt).. Dit vind ik wel echt een probleem aangezien m'n Netflix app op de tv nu noodgedwongen via wifi moet (vanwege ontbrekende LAN switch in de next box), en dan is de kwaliteit bagger.

Blender....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Theodor
wvkreg schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:47:
[...]

Wat een kolder. Heb je een 4k TV? Ik ook, en leuk maar er is nog geen 4k content momenteel. Dat zal ook nog wel even duren. De Next is beter vanwege andere redenen zoals energieverbruik, formaat, architectuur, ondersteuning en naar de toekomst toe beperkt 4k. Om te zeggen dan hoef ik hem niet lijkt het wel of je geen Ziggo gebruiker bent. De Mediabox XL is toch echt een onder de Ziggo abonnees gedeelde nachtmerrie.
Heb geen Mediabox XL maar ci module,waarom omdat ik 2 zonen heb met zo een rotding.
Dus was de keus voor mij snel gemaakt.
En nee het is geen kolder...

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14:13
Andre21 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:54:
- Netflix app werkt niet (goed).
Bij mij werkt de Netflix app ook niet goed. Zal wel gefixed worden binnenkort.

• wvkreg
Ik heb de next vandaag binnen gekregen en aangesloten. Mijn ervaring tot nu toe (klein uurtje):
- super snel in gebruik
- tv-gids werkt snel, zappen ook.
- voice control werkt handig en snel
-voor en achteruit spoelen tot 64x snelheid!
- Netflix app werkt niet (goed). Krijg of geen verbinding, en als ik er wel in ben laad hij niks (geen plaatjes en de boel hangt).. Dit vind ik wel echt een probleem aangezien m'n Netflix app op de tv nu noodgedwongen via wifi moet (vanwege ontbrekende LAN switch in de next box), en dan is de kwaliteit bagger.
Koop een AC fouter?

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:16
Dit vind ik wel echt een probleem aangezien m'n Netflix app op de tv nu noodgedwongen via wifi moet (vanwege ontbrekende LAN switch in de next box), en dan is de kwaliteit bagger.
Waarom koop je geen ethernet switch? De goedkoopste is nog geen 7euro (100mbit is voldoende voor wat video streaming) en anders heb je voor 13euro een Gbit switch.

• Phusebox
  • Niet online
Mijn Next gaat blijkbaar retour, kreeg een mail van Ziggo dat ze mijn abonnement op mijn verzoek hebben stopgezet... ik heb nergens om gevraagd.

Eerst mij door een fout een Next laten bestellen en dan opeens alles terugtrekken en stopzetten zonder communicatie. Goed bezig Ziggo.

• Ralph88
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-09 14:13
Eerste ervaringen na gisteravond:
Ziggo had het internetmodem 's middags op afstand al uitgeschakeld, dus moest na het eten eerst het modem vervangen (waarom ze dit gedaan hebben is me nog een raadsel).
Het apparaat is zoveel kleiner! Binnenkort indeling maar eens bijwerken in de kast.
Het apparaat installeerde zichzelf gemakkelijk en snel;
Aangesloten via de kabel en alles werd vanzelf herkent en ingesteld;
Menu werkt vloeiend en beelden schakelen soepel mee. Heel de avond verder aangestaan en geen hikken of stoten mogen ervaren.
Opstarten vanuit Eco-modus gaat, na de minuten van Horizon, vlot.

Tot zover erg blij mee!

• LukeBanning
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11:22
Dennis585 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 05:55:
[...]

Bij mij werkt de Netflix app ook niet goed. Zal wel gefixed worden binnenkort.
Wat gaat er mis bij jullie?
Van het weekend nog Netflix gekeken via Next, maar geen enkel probleem opgemerkt..

• Dennis585
@LukeBanning

Bij mij blijft het rooie netflix logo en het draaiende cirkeltje maar in beeld. Niet dat ik netflix gebruik, maar toch vervelend dat het niet werkt. Alle andere apps werken wel naar behoren.

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:47
Dennis585 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:02:
@LukeBanning

Bij mij blijft het rooie netflix logo en het draaiende cirkeltje maar in beeld. Niet dat ik netflix gebruik, maar toch vervelend dat het niet werkt. Alle andere apps werken wel naar behoren.
Wil je eens testen door wat langer te wachten? Gaat hij dan door?

wopper wijzigde deze reactie 27-03-2019 10:05 (12%)

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO

• Dennis585
wopper schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:04:
[...]
Wil je eens testen door wat langer te wachten? Gaat hij dan door?
Net 4 minuten geprobeerd en nog niks. Ik wacht wel op een update.
Met dit mooie weer gebruik ik toch geen Netflix en als ik van de winter
weer Netflix ga kijken doe ik dat op mijn PS4 Pro.

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

LukeBanning schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:37:
[...]

Wat gaat er mis bij jullie?
Van het weekend nog Netflix gekeken via Next, maar geen enkel probleem opgemerkt..
Het gaat goed t/m het profiel kiezen. Daarna zie ik alleen maar tekst met "series, films" etc.. Maar zonder plaatjes.
Als ik een willekeurig item (zonder dat ik kan zien wat het is) probeer te starten dan komt er een melding in de trand van dat dit item op dit moment niet afgespeeld kan worden.

Ik heb Ziggo webcare al benaderd via twitter, maar die komen met het standaard verzoek om het apparaat te resetten. Wat ik al lang gedaan heb.

Edit: Ze gaan het probleem aanmelden. Zou binnen 48 uur opgelost moeten zijn. Anders nemen ze weer contact op.

Andre21 wijzigde deze reactie 27-03-2019 11:16 (7%)

Blender....

• LukeBanning
Andre21 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:07:
[...]

Het gaat goed t/m het profiel kiezen. Daarna zie ik alleen maar tekst met "series, films" etc.. Maar zonder plaatjes.
Als ik een willekeurig item (zonder dat ik kan zien wat het is) probeer te starten dan komt er een melding in de trand van dat dit item op dit moment niet afgespeeld kan worden.

Ik heb Ziggo webcare al benaderd via twitter, maar die komen met het standaard verzoek om het apparaat te resetten. Wat ik al lang gedaan heb.
Zal als ik thuis ben eens kijken of het bij mij wel functioneert.

• R20141016
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11:54
Wat gaat er gebeuren met alle opnames op mijn Horizon HDD?
Zijn deze over te zetten naar de Next? Of ben ik alles kwijt?

• Laguna
R20141016 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:15:
Wat gaat er gebeuren met alle opnames op mijn Horizon HDD?
Zijn deze over te zetten naar de Next? Of ben ik alles kwijt?
Niks.
Nee. Nee.

Je kan 'm dus gewoon ernaast laten staan, maar dan zonder connectiviteit en enkel HDMI aansluiting.
Totdat je alles bekeken hebt en dan afkoppelen en indien nodig retour naar Ziggo.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• R20141016
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11:54
Laguna schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:27:
[...]

Niks.
Nee. Nee.

Je kan 'm dus gewoon ernaast laten staan, maar dan zonder connectiviteit en enkel HDMI aansluiting.
Totdat je alles bekeken hebt en dan afkoppelen en indien nodig retour naar Ziggo.
Ah ok. Dan moet ik selectief zijn met kijken of Ziggo moet een paar maanden geduld hebben met de retour. :+

• remmuz
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
Gelukig heb je dat probleem met de Next niet meer; na een jaar verdwijnen je opnames automatisch ;)

• jongetje
Dennis585 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:02:
@LukeBanning

Even stroom eraf (kan met knopje achterop) en na 10 seconden er weer op, dan werkt het wel weer.

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

jongetje schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:30:
[...]

Even stroom eraf (kan met knopje achterop) en na 10 seconden er weer op, dan werkt het wel weer.
Al meerdere keren geprobeerd. Helpt niet.

Blender....

• kosz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-09 00:46
Ubee vervangen met de connectbox, Horizon vervangen met de Next -> foutcode CS1002
Front reset op de Next : power on en alle knoppen op de voorkant ingedrukt houden tot ie gaat booten, eindelijk software downloaden.
Vervolgens de Connectbox weer in bridge gezet en mijn netwerk is weer in de lucht.
Harmony remote ingesteld : Arris DCX960

• Swinnio
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 05-09 15:58
kosz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:41:
Ubee vervangen met de connectbox, Horizon vervangen met de Next -> foutcode CS1002
Front reset op de Next : power on en alle knoppen op de voorkant ingedrukt houden tot ie gaat booten, eindelijk software downloaden.
Vervolgens de Connectbox weer in bridge gezet en mijn netwerk is weer in de lucht.
Harmony remote ingesteld : Arris DCX960
Exact hetzelfde scenario als bij mij :)
Enige detail: Harmony remote heeft geen knop voor het context menu (... knop) bij het kiezen van de DCX960 en het commando leren is mij niet gelukt.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• wopper
Swinnio schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:34:
[...]

Enige detail: Harmony remote heeft geen knop voor het context menu (... knop) bij het kiezen van de DCX960 en het commando leren is mij niet gelukt.
En de genoemde DCR 7111 unit? Heeft deze wel de knop welke je mist?

• jongetje
wopper schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:29:
[...]

En de genoemde DCR 7111 unit? Heeft deze wel de knop welke je mist?
Ik gebruik ook deze, en dan op "ok" drukken (tussen die 4 navigatie pijltjes) geeft dat menu.

• Rinaldootje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 08:35
Swinnio schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:34:
[...]

Aangezien de Next remote met RF werkt, is die knop ook niet te leren.
Gebruik de DCR 7111 code als deze wel met de OK knop werkt.
Of vind iemand, die nog een oude (Pre Horizon box) D4A box heeft en gebruik daar de IR afstandsbediening van.

Ik bedoel deze remote:

• Swinnio
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 05-09 15:58
jongetje schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:08:
[...]

Ik gebruik ook deze, en dan op "ok" drukken (tussen die 4 navigatie pijltjes) geeft dat menu.
DCR heb ik nog niet geprobeerd aangezien dat een heel andere box met andere afstandsbediening is.
Maar volgens mij hebben we het over verschillende knoppen. De "ok" tussen de navigatiepijltjes werkt prima, het is de context-knop (...) die het niet doet. Deze levert een ander menu. Zie

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• Rinaldootje
Die context knop (de drie puntjes) komt overeen met de i-knop op de afbeelding die ik hier boven gezet heb.

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13:02
@Laguna wellicht even in de startpost opnemen wat de apparaat naam/code is voor de Harmony afstandsbedieningen? :)

©2004

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Nog iemand die Netflix heeft kunnen testen op de Next? Mijn storing is aangemeld bij Ziggo als het goed is, maar Netflix werkt 24 uur later nog steeds niet

Blender....

• wopper
Andre21 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:23:
Nog iemand die Netflix heeft kunnen testen op de Next? Mijn storing is aangemeld bij Ziggo als het goed is, maar Netflix werkt 24 uur later nog steeds niet
Jeps getest en zo stuk is het idd nog niet geweest.

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

wopper schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:48:
[...]

Jeps getest en zo stuk is het idd nog niet geweest.
En ik probeer het zojuist nog een keer en t werkt meteen....vaag

Blender....

• wopper
Andre21 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:40:
[...]

En ik probeer het zojuist nog een keer en t werkt meteen....vaag
Ik had altijd als ik lang wachtte dat het ging functioneren, maar dat was gisteren niet.

• Ralph88
Vraag voor de mensen die de Next al hebben.

Op de afstandsbediening zitten twee knoppen aan de bovenkant op het apparaat of de televisie in of uit te schakelen. Die van de televisie is me helder, maar als ik de box uit wilt zetten, maar niet de televisie gebruik ik de rode rechtsboven.
Het probleem is dat hij hiermee ook mijn televisie uit zet en dat is niet de bedoeling voor als ik bijvoorbeeld nog Netflix wil kijken of vanaf mijn NAS een stream wil zien.
Televisie is Samsung.

Meer die dit hebben?

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:42
CEC aan staan denk ik, op de TV?

• CrazyBorr
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12:16
Ralph88 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:29:
Vraag voor de mensen die de Next al hebben.

Op de afstandsbediening zitten twee knoppen aan de bovenkant op het apparaat of de televisie in of uit te schakelen. Die van de televisie is me helder, maar als ik de box uit wilt zetten, maar niet de televisie gebruik ik de rode rechtsboven.
Het probleem is dat hij hiermee ook mijn televisie uit zet en dat is niet de bedoeling voor als ik bijvoorbeeld nog Netflix wil kijken of vanaf mijn NAS een stream wil zien.
Televisie is Samsung.

Meer die dit hebben?
Ik kan dit inderdaad bevestigen.
Sterker nog, wanneer je lange tijd naar een serie kijkt via bijvoorbeeld Kodi, dan schakelt de Next zich automatisch uit. Prima, maar ook mijn televisie werd uitgezet.
Daar zit dus een (te) harde koppeling.

• Ralph88
matthijst schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:35:
CEC aan staan denk ik, op de TV?
Dat zou goed ingeschakeld kunnen zijn. Met de afstandsbediening van Horizon werkte het prima TV en andere voor de Box aan/uit.
Zo zou ik het ook wel willen op de afstandsbediening van Next, anders heb ik die van de TV er weer naast nodig.
#luxeproblemen

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

wopper schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 06:39:
[...]

Ik had altijd als ik lang wachtte dat het ging functioneren, maar dat was gisteren niet.
Bij een 2e poging werkte netflix toch weer niet

Blender....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14:46

n2theb

Tweakers Abonnee

(jarig!)
Michaelg schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:39:
Ik heb zojuist mijn Next box ontvangen en geïnstalleerd. Moest wel even contact opnemen met klantenservice want kreeg een CS1002 foutmelding. Na een firmware reset (power on met alle drie de knoppen voorop ingedrukt houden) is het opgelost. Deze oplossing werkt overigens alleen indien je hem bekabeld hebt aangesloten. Via Wifi werkt dit niet.

Eerste korte indruk. EINDELIJK reageert dat apparaat gewoon direct op input.
Wat mij betreft nu al beter dan de Horizon box. Maar daar was dan ook niet veel voor nodig.
Nog bedankt voor deze reactie. Op het ziggo forum mochten ze deze oplossing niet delen... en ik zocht even de oplossing had het geprobeerd met 2 knoppen ipv 3 .. haha!

Het is inderdaad echt een beter apparaat dan de vorige! Voor ons is het ook even weer wennen dat het zo snel kan gaan... Ik sluit mij aan op de reactie van Michael.

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

(jarig!)
CrazyBorr schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:29:
[...]

Ik kan dit inderdaad bevestigen.
Sterker nog, wanneer je lange tijd naar een serie kijkt via bijvoorbeeld Kodi, dan schakelt de Next zich automatisch uit. Prima, maar ook mijn televisie werd uitgezet.
Daar zit dus een (te) harde koppeling.
Ik had dit probleem net ook alleen heb ik dit kunnen oplossen door de afstandsbediening handmatig aan het juiste tv model tekoppelen. Dit zorgde er voor mij voor dat de rode knop alleen de box was, en de tv knop echt voor de tv was!

Ik hoop dat dit jullie kan helpen!

• Phusebox
  • Niet online
Heb mijn Next box gisteren terug gestuurd. Ze hadden dus een fout gemaakt en ik had de bestelling blijkbaar niet mogen krijgen. Zucht. Nog erger nu weer met CI+ verder kloten.

Denk dat ik mijn Mediabox XL ook maar eens ga opzeggen dan want die kan ik toch niet gebruiken.

Edit: blijkbaar krijg je dan geen korting op je abonnement zoals hier eens gezegd werd. Ach ja. Nog maar paar maanden wachten dan.

Phusebox wijzigde deze reactie 01-04-2019 19:09 (20%)

• Vipertje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 23:39
Kan iemand een foto maken van de stroomaansluiting van de Next box? De adapter ben ik kwijt en kan zo niet vinden wat voor aansluiting het is.

• LukeBanning
Andre21 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:26:
[...]

Bij een 2e poging werkte netflix toch weer niet
Sorry, late reactie maar start hier direct, niks aan de hand..!

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:04

Pierre

Zucht

Vipertje schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:26:
Kan iemand een foto maken van de stroomaansluiting van de Next box? De adapter ben ik kwijt en kan zo niet vinden wat voor aansluiting het is.
Dat heb je snel voor elkaar om die kwijt te raken 8)7

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• xinix03
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 12:45
Kijk eens (rechts bij power.. dat is de aansluiting :

Maar dat bedoelde je niet he :P

Hoe kan je dat kwijt raken?
Ziggo bellen, en uitleggen waar/hoe je het ding aan kwijt bent geraakt... :?

• Snuffel
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 14:24

Snuffel

Vroem!

Wat ik persoonlijk erg vervelend vind is dat er maar een UTP aansluiting op de Next zit, in tegenstelling tot 4 poorten van de XL box...
Gezien ik er nog wat apparatuur op had aangesloten moet in nu weer wat anders zien te verzinnen (lees: kopen).

Verder bevalt ie prima, zowel de bijbehorende modem als de Next.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08:28
Snuffel schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:13:
Wat ik persoonlijk erg vervelend vind is dat er maar een UTP aansluiting op de Next zit, in tegenstelling tot 4 poorten van de XL box...
Gezien ik er nog wat apparatuur op had aangesloten moet in nu weer wat anders zien te verzinnen (lees: kopen).

Een 4-poort Gigabit-switch kost nog geen 10 euro... Denk dat het goed is dat dit uit de box is getrokken en gewoon nu doet wat hij moet doen.
Wanneer heb je de mail gehad, deze week?

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Je huurt dat ding van Ziggo, gewoon even bellen met de klantenservice en de situatie uitleggen dan sturen ze wel een nieuwe op.

"When you grow up your heart dies"

• Rinaldootje
Zoals iedereen hierboven ook al zegt, hoe is je dat gelukt?
Het is een 12V, 2,5A voeding.
Maar bel Ziggo even en vraag een nieuwe voeding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• acoster
Rinaldootje schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:22:
[...]

Zoals iedereen hierboven ook al zegt, hoe is je dat gelukt?
Het is een 12V, 2,5A voeding.
Maar bel Ziggo even en vraag een nieuwe voeding.
Is het geen verlate 1 april grap?
Als de voeding zoek is, neem ik aan dat hij de box zelf nog wel heeft. Waarom moet er dan een foto komen van de achterkant van de Next-box om te zien wat voor aansluiting het is??

• Vipertje
acoster schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:52:
[...]

Is het geen verlate 1 april grap?
Als de voeding zoek is, neem ik aan dat hij de box zelf nog wel heeft. Waarom moet er dan een foto komen van de achterkant van de Next-box om te zien wat voor aansluiting het is??
Adapter is zoek. Er moet geen foto van de box komen want die heb ik. Herken alleen de connector niet en wou een universele adapter kopen. Leek mij sneller als laten vervangen door Ziggo.

• wvkreg
Wanneer is de algemene uitrol? Was toch april? Ik heb nog steeds niks gehoord als dik betalende abonnee.

• acoster
Vipertje schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:56:
[...]

Adapter is zoek. Er moet geen foto van de box komen want die heb ik. Herken alleen de connector niet en wou een universele adapter kopen. Leek mij sneller als laten vervangen door Ziggo.
Ohhhh... ok ;-)

• jongetje
wvkreg schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:57:
Wanneer is de algemene uitrol? Was toch april? Ik heb nog steeds niks gehoord als dik betalende abonnee.
Volgens on officiele berichten pas in de zomer (vanaf/na juli). Heeft geen zin om dit elke paar dagen te vragen. Ziggo gooit er echt wel een persbericht uit als deze te bestellen is (en anders dan kom dat hier ook wel voorbij).

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
Snuffel schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:13:

De mediabox next lijkt me ook geen modemvervanger, dus is het alleen maar een aansluiting om het aan de netwerk te hangen. Zie ook: https://www.ziggo.nl/klan...modemverbinding-wijzigen/

• Vipertje
iMars schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:26:
[...]

De mediabox next lijkt me ook geen modemvervanger, dus is het alleen maar een aansluiting om het aan de netwerk te hangen. Zie ook: https://www.ziggo.nl/klan...modemverbinding-wijzigen/
In de business noemen ze dit soort devices een "home gateway". Je hebt dan een 1 apparaat dat verantwoordelijk is voor de afhandeling van alle data tussen jou en de leverancier. Er zit echt een enorm kostenverschil tussen die soort devices en deze mediabox.

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

iMars schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:26:
[...]

Is ook geen modem vervanger, maar je krijgt er wel een ander modem bij.
Had de Next eerst op de oude modem aangesloten, maar dan doet 'ie niets.
Met de nieuwe modem liep hij zo door de installatie heen

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• iMars
Snuffel schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:55:
[...]

Is ook geen modem vervanger, maar je krijgt er wel een ander modem bij.
Had de Next eerst op de oude modem aangesloten, maar dan doet 'ie niets.
Met de nieuwe modem liep hij zo door de installatie heen
Welke type modem is dat? Toevallig de Connectbox?

Edit: volgens de online stappenplan kennelijk wel ;)

iMars wijzigde deze reactie 03-04-2019 14:03 (26%)

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ja, deze:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iMars
@Snuffel die modem heb ik al, alleen daaraan kan ik 'm niet koppelen omdat deze in bridge mode staat ;) Neem aan dat de Next alleen een Internet verbinding nodig heeft (dus via mijn eigen switch) ;)

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Ik ben toch wel nieuwsgierig (misschien lees ik eroverheen), maar heeft dit ding een webinterface? Kan je hem benaderen over HTTP of via SSH?

@iMars @Snuffel Is de connectbox niet nodig omdat deze *cast ondersteuning heeft voor IPTV? Ik weet even niet welk type, maar bij KPN zit dat bv. ook zo in elkaar.
Geen weet, maar wederom een vraag. ;)

foxgamer2019 wijzigde deze reactie 03-04-2019 14:08 (43%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Dat dacht ik dus ook, en met de oude modem had ik ook gewoon een internet signaal op de Next staan, maar hij weigerde verder te gaan. Na omwisselen modem (en wat prutswerk om dat kreng ook echt aan de praat te krijgen) liep de Next door in zijn installatie.

Hij is te benaderen ja, maar je komt in een Java achtige omgeving terecht waar je wat settings kan wijzigen.
Heb er gisteren niet al te veel tijd aan gespendeerd, heb even mij SSID gewijzigd en verder niet echt verder gekeken nog

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
@Snuffel Vind de achterkant van zo'n ding altijd wel interessant, wat het draait, hoe het werkt, ontdekte mogelijkheden, .. hmm is zoeken naar die versie de ze al elders gebruiken, deze is daar toch een verlengstuk van?

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ik heb me er nog niet in verdiept, en heel eerlijk: ik ga dat ook zo houden.
Het moet draaien en het moet stabiel zijn, dat zijn mijn enige vereisten.
Verder weet ik weinig van deze modem om eerlijk te bekennen. Was enigszins verrast dat deze
werd uitgeleverd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vipertje
foxgamer2019 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:05:
Ik ben toch wel nieuwsgierig (misschien lees ik eroverheen), maar heeft dit ding een webinterface? Kan je hem benaderen over HTTP of via SSH?

@iMars @Snuffel Is de connectbox niet nodig omdat deze *cast ondersteuning heeft voor IPTV? Ik weet even niet welk type, maar bij KPN zit dat bv. ook zo in elkaar.
Geen weet, maar wederom een vraag. ;)
SSH is mogelijk, maar niet bij de box die jij thuis hebt staan, daar zal een closed build op draaien. Ook is het mogelijk om via een header op de pcb SSH access te krijgen, maar die zal niet aanwezig zijn op de productie boxen.

• Theodor
foxgamer2019 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:10:
@Snuffel Vind de achterkant van zo'n ding altijd wel interessant, wat het draait, hoe het werkt, ontdekte mogelijkheden, .. hmm is zoeken naar die versie de ze al elders gebruiken, deze is daar toch een verlengstuk van?
Hmm heb dat ding al 2 jaar staan hier.prima modem.

• Sharule
  • Registratie: juli 2013
  • Nu online
jongetje schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:09:
[...]

Volgens on officiele berichten pas in de zomer (vanaf/na juli). Heeft geen zin om dit elke paar dagen te vragen. Ziggo gooit er echt wel een persbericht uit als deze te bestellen is (en anders dan kom dat hier ook wel voorbij).
Half april.

• OzzieMann
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Uit de grote duim gezogen of heb je een bron?

PS4 game community, Youtube, PVoutput

• Dennis585
Volgens mij heb ik net een software update gehad voor mijn Next box.
De Netflix app werkt nu ook bij mij, terwijl die eerder niet wou opstarten.

Next software 4.15

• Ralph88
n2theb schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:52:
[...]

Ik had dit probleem net ook alleen heb ik dit kunnen oplossen door de afstandsbediening handmatig aan het juiste tv model tekoppelen. Dit zorgde er voor mij voor dat de rode knop alleen de box was, en de tv knop echt voor de tv was!

Ik hoop dat dit jullie kan helpen!
Ben heel benieuwd hoe je dit specifiek voor deze afstandsbediening en Next gedaan hebt. Kan je me dat uitleggen?
Heb Anynet enzo uitgeschakeld en toch blijft de tv ook uitschakelen.

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

(jarig!)
Ralph88 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:34:
[...]

Ben heel benieuwd hoe je dit specifiek voor deze afstandsbediening en Next gedaan hebt. Kan je me dat uitleggen?
Heb Anynet enzo uitgeschakeld en toch blijft de tv ook uitschakelen.
Door op de next box naar settings te gaan en dan zoeken naar afstandsbediening en dan kan je daar een ander type tv koppelen aan je afstandsbediening.

Maar bij ons werkte dat voor de Philips tv. Ik heb helaas geen idee hoe dat zit met de andere tv modellen.

(Heb wel recente firmware van de next)

n2theb wijzigde deze reactie 04-04-2019 11:07 (3%)

• reddevil
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:21
Even een kort vraagje... bij de next krijg je dus (mogelijk) een nieuw modem. Ik heb nu de huidige modem in bridge staan met een eigen router erachter. De horizon box zit niet via ethernet aangesloten (niet nodig)... ik begrijp van de next dat dus wel vereist? Dan moet ik dus een netwerkkabel leggen vanuit m'n eigen router naar de next (i.v.m. positionering en layout appartement, wordt dat interessant :))?

• Ralph88
reddevil schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:22:
Even een kort vraagje... bij de next krijg je dus (mogelijk) een nieuw modem. Ik heb nu de huidige modem in bridge staan met een eigen router erachter. De horizon box zit niet via ethernet aangesloten (niet nodig)... ik begrijp van de next dat dus wel vereist? Dan moet ik dus een netwerkkabel leggen vanuit m'n eigen router naar de next (i.v.m. positionering en layout appartement, wordt dat interessant :))?
De Next kan ook via WiFi aangesloten worden. Als je een nieuw modem ontvangt kan je deze zelf via de webinterface in Bridge modus zetten en je eigen router blijven gebruiken.

• reddevil
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:21
Ralph88 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:37:
[...]

De Next kan ook via WiFi aangesloten worden. Als je een nieuw modem ontvangt kan je deze zelf via de webinterface in Bridge modus zetten en je eigen router blijven gebruiken.
Ok, maar wel dus wifi of ethernet nodig?

• Dennis585
@reddevil

Je hebt WiFi of ethernet nodig voor de Next.

Ik heb de Next via WiFi en het werkt prima.

• jongetje
reddevil schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:47:
[...]

Ok, maar wel dus wifi of ethernet nodig?
Dat had je volgens mij ook uit dit topic kunnen halen, maar zonder internet verbinding kun je net zo goed (of misschien nog beter) een simpele decoder aansluiten.

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 13:56
Ik begin toch wel erg benieuwd te worden, check dagelijks mijn mail voor het goede nieuws van Ziggo, maar nog niets.
Een ding vraag ik me wel af en dat weet misschien iemand, moet de Next box op internet van Ziggo zijn aangesloten?
Ik heb namelijk wel TV van Ziggo maar internet via een glasvezel aanbieder.

• Laguna
jopie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:28:
Ik begin toch wel erg benieuwd te worden, check dagelijks mijn mail voor het goede nieuws van Ziggo, maar nog niets.
Een ding vraag ik me wel af en dat weet misschien iemand, moet de Next box op internet van Ziggo zijn aangesloten?
Indien je gebruikt wilt maken van Opnemen, Replay, VOD en apps dan dien je inderdaad internet van Ziggo af te nemen, oftewel zonder internet van Ziggo is het alleen een decoder om live TV mee te kijken.

Laguna wijzigde deze reactie 04-04-2019 13:45 (7%)

• M@cer
  • Laatst online: 14:45
Weet iemand of met de nieuwe box ook alle knoppen op de afstandbediening van de LG OLED weer werken.. Op dit moment werkt bijvoorbeeld kanaal omlaag wel, maar kanaal omhoog weer niet.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
jopie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:28:
@jopie, ik verwacht dat deze mediabox enkel voor Alles In Een abonnees beschikbaar zal komen, niet voor TV only klanten.

@jopie, (hieronder) dan gaat de vlieger voor TV-Only niet op, je antwoord was in eerste instantie niet geheel helder en wat verwarrend ;)

Het is nog niet geheel duidelijk nu hoe strikt bij Ziggo de locatie van de Next geregistreerd wordt. Met de andere apparaten is het volgens mij nu zo dat je ze werkend op kunt pakken en bij wijze van spreken bij de buurman aan kunt sluiten, en ze werken dan gewoon door. Voor de door Irdeto beveiligde apparatuur is alleen de smartcard al voldoende (voor HD), als er al een Irdeto apparaat aanwezig mocht zijn (plus Ziggo signaal).

Voor Nagravision is de gehele setup noodzakelijk (Horizon ontvanger, CI+, enz.), omdat de beveiliging gekoppeld is aan de hardware waarin deze zich bevind.

Geen idee of ze voor een Next wat anders hebben bedacht bij Ziggo.

hardware-lover wijzigde deze reactie 05-04-2019 00:17 (41%)

A smile a day....

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 13:56
hardware-lover schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:06:
[...]

@jopie, ik verwacht dat deze mediabox enkel voor Alles In Een abonnees beschikbaar zal komen, niet voor TV only klanten.
Om het nog ingewikkelder te maken ben ik wel een alles-in-1 klant, heb als soort van backup de 40mbit Ziggo verbinding genomen omdat ie zo weinig extra kost naast uitgebreide televisie.
Deze gebruik ik echter niet, en maak in het pand gebruik van Helden van Nu 500 mbit glasvezel.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Ziggo-Webcare
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 09:23

Ziggo-Webcare

Bedrijfsaccount Ziggo
We zien dat in een aantal reacties een oplossing voor foutcode CS1002 wordt besproken voor de mediabox Next. Deze foutcode is software gerelateerd en in dit specifieke geval werd er aan een aantal klanten
persoonlijk een front panel reset geadviseerd. Een front panel reset (reset met de drie knoppen voorop de box), is doorgaans geen oplossing voor andere problemen met de Mediabox Next.
Uitsluitend tenzij dit in specifieke gevallen wordt geadviseerd door onze klantenservice. In alle andere omstandigheden adviseren wij dit absoluut niet te doen.

Ziggo-Webcare

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Ik lees allemaal positieve dingen over de nieuwe Next mediabox. Ik zou willen dat ik hem al mocht ontvangen aangezien de mijne regelmatig reset naar NPO 1 bij opnieuw aanzetten. Ieder uur wel een keer een digitale hick-up krijg in het geluid en zo zijn er wel meer kleine dingen die mij doen verlangen naar de Next. :P

Ik hoop dat de uitrol een beetje opschiet. :)

• Sharule
  • Registratie: juli 2013
  • Nu online
OzzieMann schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:10:
[...]

Uit de grote duim gezogen of heb je een bron?
Tenzij de assistent manager zomaar iets zei.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:12

MeNTaL_TO

The future is not set

sjaool schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:16:
Ik lees allemaal positieve dingen over de nieuwe Next mediabox. Ik zou willen dat ik hem al mocht ontvangen aangezien de mijne regelmatig reset naar NPO 1 bij opnieuw aanzetten. Ieder uur wel een keer een digitale hick-up krijg in het geluid en zo zijn er wel meer kleine dingen die mij doen verlangen naar de Next. :P

Ik hoop dat de uitrol een beetje opschiet. :)
Idem hier, wat problemen met de Netflix app, die regelmatig crasht en dan terug springt naar NLD1, met als je dan omhoog zapt, naar videoland springt, Horizon die regelmatig gereset moet worden omdat het display niets meer laat zien en vast gelopen is (maar nog wel beeld geeft).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• edebee
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:44
Ik zit ook te wachten op de next, reeds 1 maand op de zgn emaillijst om hem te ontvangen.
Hier in Apeldoorn is de uitrol van glas flink aan het opschieten , als ziggo nog langer wacht met de next box is het straks niet meer nodig. Dat onding van een horizon kan mij niet snel genoeg het huis uit.

• sjaool
  • Nu online

sjaool

edebee schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:46:
Ik zit ook te wachten op de next, reeds 1 maand op de zgn emaillijst om hem te ontvangen.
Hier in Apeldoorn is de uitrol van glas flink aan het opschieten , als ziggo nog langer wacht met de next box is het straks niet meer nodig. Dat onding van een horizon kan mij niet snel genoeg het huis uit.
De beeldkwaliteit van Ziggo is nog altijd onovertroffen vind ik dan. En Ziggo is tot de wijkverdeelstations al helemaal glasvezel. Alleen tot aan je huis is koper. Ik vind glasvezel nog geen goede vervanger voor Ziggo.

@MeNTaL_TO ik gebruik de apps van de box niet. Hiervoor gebruik ik gewoon mijn smartphone en een Chromecast. Dit werkt perfect. :)

Pagina: 1 2 3 ... 37 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True