Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 170423

@fietsbob

Je hebt een meest bekeken lijst en je kunt zelf een favoriete zenders lijst maken.

Sorry voor de dubbel post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:38
Heeft iemand voice control al getest? Werkt dat een beetje? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Danielson

Voice control op de Next werkt prima. Je zegt 'MTV HD' met de afstandsbedieningsknop ingedrukt en dan gaat die snel naar MTV HD. Je hebt heel veel stem commando's, ook voor menu en opname functies.

Hier alle voice commando's:

https://www.ziggo.nl/klan...iabox-next/stembesturing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-06 09:45
Stembesturing werkt niet binnen de apps. Dit komt, omdat deze apps door de desbetreffende leverancier gebouwd worden en aan Ziggo worden aangeleverd.

Zijn er al "EasterEggs" in de stembesturing gevonden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Anoniem: 170423 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:28:
@fietsbob

Je hebt een meest bekeken lijst en je kunt zelf een favoriete zenders lijst maken.

Sorry voor de dubbel post.
bedankt voor het checken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:20
Theodor schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:05:
Mij is verteld hier dat uhd niet via coax kon....
Jawel, kan wel. Ziggo gebruikt nu dvb-c wat maximaal 1080i als resolutie heeft - met dvb-c2 is 4k mogelijk, maar ik denk dat Ziggo dit liever over IP laat lopen dan dat ze dvb-c2 toevoegen aan hun netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk bij die Next? Kan je die nu ook gewoon voorzien van signaal of is coax nog verplicht?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:11
DennusB schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:37:
Hoe zit het eigenlijk bij die Next? Kan je die nu ook gewoon voorzien van signaal of is coax nog verplicht?
Alleen internet bedoel je met 'signaal'? Kijk dan even een paar post terug..

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:22
Is er al iets bekend over toekomstig 4K aanbod in TV zenders? Dat zou e.e.a. toch wat interessanter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:50
Ik gebruik nog steeds windows media center onder windows 7 met anysee tuners. maar windows 7 ondersteuning gaat eind dit jaar echt stoppen en de pc en tuners beginnen een beetje brak te worden.Kun je met zo'n mediabox next wel gewoon doorspoelen en terugspoelen als je iets opneemt(ook reclame?). Want met replay tv in ziggo go kan dat dus niet bij veel commerciele zenders en dat is zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:21
Is er ook een NLziet app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

wlmpie schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:01:
Ik gebruik nog steeds windows media center onder windows 7 met anysee tuners. maar windows 7 ondersteuning gaat eind dit jaar echt stoppen en de pc en tuners beginnen een beetje brak te worden.Kun je met zo'n mediabox next wel gewoon doorspoelen en terugspoelen als je iets opneemt(ook reclame?). Want met replay tv in ziggo go kan dat dus niet bij veel commerciele zenders en dat is zeer irritant.
Je kunt opgenomen programma's terugspoelen en verderspoelen op de Next.
Nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozendaal
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
wvkreg schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:07:
[...]

Op welk mail adres? Ziggo of een ander adres?
Alle communicatie vanuit Ziggo komt op het door jouw opgegeven (e-mail)adres in Mijn Ziggo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:45
Ik wacht ongeduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 15:49
Luqq schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:51:
[...]

Jawel, kan wel. Ziggo gebruikt nu dvb-c wat maximaal 1080i als resolutie heeft - met dvb-c2 is 4k mogelijk, maar ik denk dat Ziggo dit liever over IP laat lopen dan dat ze dvb-c2 toevoegen aan hun netwerk.
Je hebt helemaal geen dvb-c2 nodig voor 4k, eenigste wat nodig is zijn zenders en ziggo die het op dvb-c zet, in hevc.

Maar ik denk dat ze wachten totdat alle gebieden gestopt zijn met analoge tv, want dan is er pas genoeg ruimte op de kabel beschikbaar dan komen er +- 30 frequenties vrij die gebruikt worden voor docsis en hopelijk ook en paar voor dvb-c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@devil-strike Dat is allemaal nog speculatie. Mijn gevoel is dat Ziggo met deze nieuwe mediabox een start maakt om de decoders geschikt te maken voor IPTV. Zeker met het gerommel dat de kabel open zou moeten is het op dit manier handiger om dit te doen en een eigen aanbod voor elke provider te creeeren. Dan kan de complete bandbreedte voor internet gebruikt worden. Maar goed, allemaal speculatie.

@Laguna Is het geen idee om de veel gestelde vragen in de TS te zetten? Blijkbaar is het lastig om een paar pagina's door te lezen (of te zoeken) en komen elke keer dezelfde vragen voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:03
@jongetje
Is mij nog niet echt opgevallen, maar ik vind het prima hoor. Welke vragen zou je graag in de TS zien?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bijv.
Wat gaat over Coax en wat over IP
Kwaliteit opnames / replay (dat is gelijk)
Afstandbediening IR codes
Welke apps er nu zijn
In opnames vooruit kunnen spoelen
Radio luisteren alleen via portal gaat en niet meer dmv voorkeuze nummers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik zie nu dat de Next geen coax uit heeft? En er zit geen splitter bij? Jammer. Ik wil toch eigenlijk wel mijn coax door lussen naar de tv of andere apparatuur.

Kan trouwens niet zeggen dat ie stil is. Maakt nog best veel herrie vind ik zelf.

[ Voor 99% gewijzigd door Phusebox op 22-03-2019 21:29 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Phusebox
Er zit een splitter bij, maar die heb je vast gezien toen je de doos openmaakte??? Anders is die wel voor een paar euro te koop. Om de box zo energie zuinig te maken zit er geen uitgang op omdat die altijd actief moet zijn en dat kost energie.

Er zit een ventilator in, maar die gaat pas aan als ie heet wordt. Als je hem op een plek zet met voldoende ruimte (dus niets erop en niet in een afgesloten kast) gaat ie (bij mij iig) niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
jongetje schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:38:
@Phusebox
Er zit een splitter bij, maar die heb je vast gezien toen je de doos openmaakte??? Anders is die wel voor een paar euro te koop. Om de box zo energie zuinig te maken zit er geen uitgang op omdat die altijd actief moet zijn en dat kost energie.

Er zit een ventilator in, maar die gaat pas aan als ie heet wordt. Als je hem op een plek zet met voldoende ruimte (dus niets erop en niet in een afgesloten kast) gaat ie (bij mij iig) niet aan.
Bij mij zit er geen splitter bij. Die zat zeker in dat lege vierkante vakje tussen de internet kabel?

Hij staat los op de kast en toch is de ventilator altijd aan bij mij. Maar goed hij doet het ook niet want ik kan niks kijken. Zegt dat ik geen abonnement heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Phusebox Dan moet je Ziggo idd even bellen als ze hem niet gekoppeld hebben. Er hoort een splitter bij te zitten op die plek idd kunnen ze die meteen nasturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Phusebox

Bij mij zit er ook geen splitter bij in de Next doos en die was gesealed.

Gelukkig heb ik ook geen splitter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Heb even contact gehad met Ziggo en ze gaan de splitter nasturen. Verder zouden ze de box activeren. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Phusebox schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 08:36:
Heb even contact gehad met Ziggo en ze gaan de splitter nasturen. Verder zouden ze de box activeren. d:)b
Drie uur later werkt het nog steeds niet. Gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Phusebox schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 11:34:
[...]

Drie uur later werkt het nog steeds niet. Gaat goed.
Heb je toevallig de DNS verwijzingen in je internet modem verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Rinaldootje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:11:
[...]

Heb je toevallig de DNS verwijzingen in je internet modem verandert?
DNS in mijn router heb ik inderdaad aangepast. Wil niet die van Ziggo gebruiken.

Maar eh ik krijg ook geen tv beeld dus dat zal daar niet mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
Heeft de nieuwe box infrarood afstandsbediening? Ik gebruik een Logitech Harmony en zou die graag blijven gebruiken in de toekomst.

[ Voor 6% gewijzigd door DoeEensGek op 23-03-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DoeEensGek schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:58:
Heeft de nieuwe box infrarood afstandsbediening? Ik gebruik een Logitech Harmony en zou die graag blijven gebruiken in de toekomst.
Dat staat letterlijk in het topic genoemd...

Ben op de wachtlijst (?) Geplaatst, benieuwd hoe lang het duurt en of ik moet bijbetalen, gezien ik nu CI+ heb.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 23-03-2019 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Phusebox schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:34:
[...]

DNS in mijn router heb ik inderdaad aangepast. Wil niet die van Ziggo gebruiken.

Maar eh ik krijg ook geen tv beeld dus dat zal daar niet mee te maken hebben.
Als er via IP, geen abonnement (of vrijgave) gegeven kan worden, zal die box ook geen normaal beeld geven.
Verander voor de gein eens even je DNS, naar die van Ziggo en powercycle de box even.
Eens kijken wat er gebeurt. Als deze dan gaat werken, is er nog iets niet goed bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Rinaldootje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:49:
[...]

Als er via IP, geen abonnement (of vrijgave) gegeven kan worden, zal die box ook geen normaal beeld geven.
Verander voor de gein eens even je DNS, naar die van Ziggo en powercycle de box even.
Eens kijken wat er gebeurt. Als deze dan gaat werken, is er nog iets niet goed bij Ziggo.
Getest maar dat hielp niet.

Volgens Ziggo zegt PostNL dat het pakket nog niet afgeleverd is en zo lang er geen bewijs van aflevering is werkt het niet. Inmiddels 24u na levering.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 23-03-2019 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:53

Pierre

Van nature lui!

Phusebox schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:13:
[...]
Volgens Ziggo zegt PostNL dat het pakket nog niet afgeleverd is en zo lang er geen bewijs van aflevering is werkt het niet. Inmiddels 24u na levering.
Nou daar ben je mooi lekker mee dan weer ;w fijn hoor Ziggo.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Pierre schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:22:
[...]

Nou daar ben je mooi lekker mee dan weer ;w fijn hoor Ziggo.
Tja in deze ligt de fout meer bij PostNL. Die moeten het pakket 'afmelden'. In de track en trace staat het wel netjes maar Ziggo krijgt geen terugkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Phusebox schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:23:
[...]

Tja in deze ligt de fout meer bij PostNL. Die moeten het pakket 'afmelden'. In de track en trace staat het wel netjes maar Ziggo krijgt geen terugkoppeling.
Dus iets waar Ziggo dan niet zo veel aan kan doen voor je, breek me de mond maar niet open over PostNL daar kan ik je mooie voorbeelden van geven. Maar ik hoop dat het snel opgelost is voor je.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Best knap als je de Next box naar fabrieksinstellingen zet hij wel je wifi en alles onthoudt. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
MikeyMan schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:02:
[...]

Dat staat letterlijk in het topic genoemd...

Ben op de wachtlijst (?) Geplaatst, benieuwd hoe lang het duurt en of ik moet bijbetalen, gezien ik nu CI+ heb.
Staat niet in de beginpost. Zoeken op infrarood leverde niks op. Zoeken op ir leverde uiteindelijk wel resultaat op en antwoord op dezelfde vraag. (Ik dacht dat zoeken minimaal 3 tekens moest bevatten. ;) Mijn welgemeend excuses @MikeyMan :> . ) Infrarood is dus aanwezig. :)

@Laguna Kun je dit in het topic start opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Wat ik niet snap is dat ze er games op zetten. Totaal overbodig naar mijn mening.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Volgens Ziggo zou nu alles moeten werken bij mij maar ding doet helemaal niks. Ach het zal ook wel eens goed gaan bij mij.

Nog andere dingen die ik kan proberen behalve factory reset, uren aan laten staan, DNS standaard zetten en kabels vervangen?

[ Voor 34% gewijzigd door Phusebox op 23-03-2019 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@Phusebox
Hoe kom jij eigenlijk plots aan een Mediabox Next?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:48

Comgenie

Soms heb je dat

Hier heb ik hem inmiddels een klein weekje, en eigenlijk 0 klachten over het apparaat. Een verademing ten opzichte van de Horizon box. Zappen is een stuk sneller, stroom verbruik is lager, spraakcommando's is daadwerkelijk wel handig om naar een bepaalde zender in 1x te gaan en tot nu toe verstaat hij mij altijd prima. Voor degene zonder Chromecast: Vanuit de YouTube app op je mobiel naar de Next casten werkt ook.

Ik kreeg trouwens ook meteen een nieuwe modem opgestuurd: De connect box (Voorheen had ik EPC3925 die opzich wel aan vervanging toe was).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:11
is het met de Next mogelijk om programma's versneld af te spelen terwijl je wel beeld blijft zien of is dat niet mogelijk?

Op de horizon kun je in een opname skippen (met de links en rechts knoppen) en daarnaast ook spelen op bijvoorbeeld 12x of 30x. De eerste methode gebruik ik om reclames te skippen en de tweede methode om in een uitzending bijvoorbeeld een oninteressant stuk door te spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Rinaldootje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:49:
[...]

Ik gebruik ook geen Ziggo DNS maar OpenDNS. Moet je dat aanpassen voor de Next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

wvkreg schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 22:12:
[...]

Ai, dat zou ik best wel vervelend vinden als dat zo zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Jeroen V schreef op zondag 24 maart 2019 @ 07:33:
[...]

Ai, dat zou ik best wel vervelend vinden als dat zo zou zijn...
Nee volgens mij is dat niet zo. Werd door iemand geopperd als eventueel probleem maar daar ligt het bij mij niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:04

SeatRider

Hips don't lie

jongetje schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:00:
4k televisie gaat over IP en niet DVB-C.
Dat is toch onlogisch? Sowieso komt internet al binnen over de coax (dezelfde kabel dus). Dus dan zou ik in mijn slaapkamer (als ik daar al 4k nodig zou hebben) zowel coax als UTP kabel moeten hebben?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeatRider schreef op zondag 24 maart 2019 @ 07:54:
[...]

Dat is toch onlogisch? Sowieso komt internet al binnen over de coax (dezelfde kabel dus). Dus dan zou ik in mijn slaapkamer (als ik daar al 4k nodig zou hebben) zowel coax als UTP kabel moeten hebben?
Waarom? Als jij de Next niet aan je netwerk/ internet hangt dan kun je beter een simpele humax/ Samsung decoder aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

jongetje schreef op zondag 24 maart 2019 @ 07:57:
[...]

Waarom? Als jij de Next niet aan je netwerk/ internet hangt dan kun je beter een simpele humax/ Samsung decoder aanschaffen.
Mijn punt was meer, internet komt ook al via de kabel binnen. Waarom bevat dit ding dan niet gewoon zijn eigen internetmodem, in plaats van 2 kabels te vereisen (coax + utp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Andere vraag aan de mensen die er al één hebben staan, kan ik met deze box "opnames" nu wel of niet doorspoelen? Ik weet dat sommige zenders het niet toestaan bij normale "replay tv", maar van KPN Experia weet ik dat als je een uitzending hebt "opgenomen", het doorspoelen weer wel mag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
SeatRider schreef op zondag 24 maart 2019 @ 07:59:
[...]

Mijn punt was meer, internet komt ook al via de kabel binnen. Waarom bevat dit ding dan niet gewoon zijn eigen internetmodem, in plaats van 2 kabels te vereisen (coax + utp).
Dat bestaat al, de mediabox xl. Om een goed signaal te hebben, ook nog retour geschikt, eist dat veel meer van je coax huisinstallatie. Juist door dat modem is de ontvanger stroom verslindend, net zoals de eerste cisco interactieve ontvangers met ingebouwd modem.

Dus ja, je hebt gelijk dat dat kan. Nee, dit wil je echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:40
Mijn Horizonbox staat op te stijgen sinds kort; ook in standby.
Zojuist maar eens gebeld om te kijken voor de Next box ipv de Horizonbox omruilen voor een nieuwe.

Ben aangemeld en zou zo een mail krijgen waar ik kan bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
wvkreg schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 22:12:
[...]

Dat hoort inmiddels gewoon te werken. Tijdens de test periodes stonden de servers niet aangemeld in de Global-DNS en werkte het alleen, als je de Ziggo-DNS gebruikte, die deze verwijzingen er wel in had zitten.
Maar nu de box, zowel in Zwitserland, als in Nederland naar klanten gaat, hoort dat geregeld te zijn.

Het was een optie, die ik graag uitgesloten had gezien, vandaar mijn vraag om dat eens te doen, om zijn box wel geactiveerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

vosss schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:46:
Je krijgt niet direct een mail, je komt op een lijst, net als zoveel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 11:40
Pierre schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:50:
[...]

Je krijgt niet direct een mail, je komt op een lijst, net als zoveel hier.
Dan heeft dat vrouwtje het verkeerd uitgelegd. Afwachten dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
vosss schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:46:
Mijn Horizonbox staat op te stijgen sinds kort; ook in standby.
Zojuist maar eens gebeld om te kijken voor de Next box ipv de Horizonbox omruilen voor een nieuwe.

Ik zal maandag eens mailen met Ziggo. Moet de Mediabox XL elke dag uit en aanzetten omdat hij niet meer reageert op de afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
De box staat inmiddels wel in mijn account bij producten maar werkt nog steeds niet...

Maandag maar even afwachten tot de mensen er zijn die technisch iets kunnen regelen.

Verder moet ik wel zeggen dat de box redelijk snel is, apps starten snel (lijken identiek aan die van webos overigens). Maakt wel nog steeds geluid als hij aan staat maar als ie uitstaat hoor ik niks gelukkig.

[ Voor 63% gewijzigd door Phusebox op 24-03-2019 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
Phusebox schreef op zondag 24 maart 2019 @ 12:24:
De box staat inmiddels wel in mijn account bij producten maar werkt nog steeds niet...
Nogmaals hoe ben je aan de Mediabox Next gekomen?

En het heeft geen zin om hier berichten te posten dat het niet werkt, dit dien je met Ziggo te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Laguna

Phusebox heeft vaker problemen met apparatuur, zoals ik al in meerdere topics heb gelezen van hem/haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Laguna schreef op zondag 24 maart 2019 @ 13:38:
[...]

Nogmaals hoe ben je aan de Mediabox Next gekomen?

En het heeft geen zin om hier berichten te posten dat het niet werkt, dit dien je met Ziggo te regelen.
Besteld via de link die mij gestuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Phusebox schreef op zondag 24 maart 2019 @ 13:45:
[...]

Besteld via de link die mij gestuurd is.
Gezien je berichten had ik daar zo m'n twijfels bij of dit wel via Ziggo was gelopen, maar goed hopelijk kom je er samen met Ziggo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Op de man reacties verwijderd, houd het gezellig mensen.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 13:13
SeatRider schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:04:
Andere vraag aan de mensen die er al één hebben staan, kan ik met deze box "opnames" nu wel of niet doorspoelen? Ik weet dat sommige zenders het niet toestaan bij normale "replay tv", maar van KPN Experia weet ik dat als je een uitzending hebt "opgenomen", het doorspoelen weer wel mag.
Ja, je kan je opnames ( nog wel ) doorspoelen tot op heden, inclusief de reclameblokken.
Ik vraag me echter af hoe lang dit gaat duren.
Doordat alles in de cloud is opgeslagen ( en het dezelfde bron gebruikt als Replay ) is het heel gemakkelijk er op een later moment restricties op te plaatsen. Dat is eigenlijk mijn grote vrees.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Denk dat opnemen of de mate waarin je kunt opnemen sowieso straks een los abonnement of extra kosten met zich gaat meebrengen want ik kreeg omdat het niet werkte een melding dat ik mijn abonnement moest uitbreiden om te kunnen opnemen.

Al zal opnemen bij complete er wel in zitten verwacht ik. Ben benieuwd als we richting 2020 gaan of er aangepaste abonnementsvormen komen ook ivm 4k zenders.

[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 25-03-2019 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Ben ik blij dat ik mijn humax nog, heb,plus 1 reserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Malignant schreef op maandag 25 maart 2019 @ 07:47:
[...]

Ja, je kan je opnames ( nog wel ) doorspoelen tot op heden, inclusief de reclameblokken.
Ik vraag me echter af hoe lang dit gaat duren.
Doordat alles in de cloud is opgeslagen ( en het dezelfde bron gebruikt als Replay ) is het heel gemakkelijk er op een later moment restricties op te plaatsen. Dat is eigenlijk mijn grote vrees.
Tja, zo kun je overal wel over speculeren. Online.nl, KPN e.d. hebben al jaren opnemen in de cloud en daar kun je gewoon doorspoelen.

Grote voordeel tov de HDD recorders die ik heb (gehad) is dat je een serie opname kunt opnemen. Dan hoef je niet elke week opnieuw de opname van hetzelfde programma te plannen. Ook kun je beneden starten met kijken en bijv. boven of via de app. verder kijken. Daarnaast kun je als een programma nog niet is afgelopen (in de gids) deze alsnog helemaal (dus vanaf het begin) opnemen (omdat in de cloud alleen complete programma's worden bewaard en niet het stuk vanaf wanneer je op opnemen drukt).

[ Voor 29% gewijzigd door jongetje op 25-03-2019 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Voor de mensen die al een Next hebben; kan je ook via de app een opgenomen uitzending terug kijken? Dat kan bij KPN wel voor zover ik weet. Dat lijkt mij helemaal ideaal :)

mocht deze optie er nog niet zijn dan zal deze vast in de toekomst middels een update toegevoegd worden verwacht ik

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@harm12nl

Dat kan. Ik zie mijn opname van gisteren in de app staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Anoniem: 170423 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:46:
@harm12nl

Dat kan. Ik zie mijn opname van gisteren in de app staan.
Top, krijg er steeds meer zin in :) Onder welke tabje verschijnen deze opnames?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:45
Vanmorgen een e-mail van Ziggo gehad om de Horizon box om te wisselen voor de Next box.
Via de link besteld. 28 maart in huis via PostNL.

Ben hééél benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:08
Ralph88 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:00:
Vanmorgen een e-mail van Ziggo gehad om de Horizon box om te wisselen voor de Next box.

Ben hééél benieuwd!
Wat voor abonnement heb je nu als ik vragen mag?

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ralph88 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:00:

Ben hééél benieuwd!
* hk12nl kijkt ook snel weer in mailbox incl verwijderende items maar helaas nog geen mail.. Ennnnn gaat weer door met wachten... :F :')

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ralph88
jra2k schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:16:
[...]

Wat voor abonnement heb je nu als ik vragen mag?
Internet compleet 200/20 & TV standaard en dat is gewijzigd in Internet & TV Complete Next.

[ Voor 5% gewijzigd door Ralph88 op 25-03-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Laatst online: 17:59
Hier ook maar een tijdje f5 gedaan maar niets. Sta ondertussen reeds 4 weken op de email lijst en daarna is het stil vanuit ziggo Zouden alleen de mensen die al van het analoge signaal een email krijgen voor de omruil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
edebee schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:21:
Hier ook maar een tijdje f5 gedaan maar niets. Sta ondertussen reeds 4 weken op de email lijst en daarna is het stil vanuit ziggo Zouden alleen de mensen die al van het analoge signaal een email krijgen voor de omruil ?
Ik heb me niet eens aangemeld bij een e-mail lijst. Was geheel verbaasd vanmorgen.
Wij zijn (omgeving Rotterdam) al wel van het analoge signaal af en ik heb een apart modem in de meterkast voor internet. Las ergens dat mensen die z'n opstelling hebben eerder benaderd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604938

Ralph88 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:18:
[...]

Internet compleet 200/20 & TV standaard en dat is gewijzigd in Internet & TV Complete Next.
Ik heb precies hetzelfde pakket en vanochtend om 10 uur ook de mail gehad. Natuurlijk meteen besteld. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Laatst online: 17:59
Ralph88 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:24:
[...]

Ik heb me niet eens aangemeld bij een e-mail lijst. Was geheel verbaasd vanmorgen.
Wij zijn (omgeving Rotterdam) al wel van het analoge signaal af en ik heb een apart modem in de meterkast voor internet. Las ergens dat mensen die z'n opstelling hebben eerder benaderd kunnen worden.
Ik heb wel een apart modem maar wij gaan pas ergens half april van het analoog signaal af, maar wie weet gaat ziggo mij nog verrassen ( ben bang van niet :'( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Het is volgens mij nog redelijk random en willekeur hoe de Next uitgeleverd wordt. Echt balen als je mensen hoort dat ze hem al krijgen en je zelf nog geen mail hebt mogen ontvangen.. ;(

Het is iedereen overigens gegund :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:44:
[...]
[knip]

Grote voordeel tov de HDD recorders die ik heb (gehad) is dat je een serie opname kunt opnemen. Dan hoef je niet elke week opnieuw de opname van hetzelfde programma te plannen. [knip]
Dit is iets wat menig andere Ziggo geschikte HDD/SSD decoder nu ook kan, en sommigen gaan zelfs nog verder dan dat. Datgene opnemen wat bijv. "Formule 1" in de programmatitel (of beschrijving), heeft staan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

harm12nl schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:55:
[...]
Onder welke tabje verschijnen deze opnames?
De bewaard tab in de Ziggo Windows 10 app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-06 19:04
Anoniem: 604938 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:24:
[...]

Ik heb precies hetzelfde pakket en vanochtend om 10 uur ook de mail gehad. Natuurlijk meteen besteld. _/-\o_
Ik sta al weken op de lijst. No mail:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:00
Kreeg net mail van Ziggo met het volgende onderwerp: "Verrassing! Ontdek snel wat er in deze e-mail staat...". Helaas geen nieuwe mediabox, maar wel sneller internet. Nog even geduld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Anoniem: 604938 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:24:
[...]

Hier exact hetzelfde. Donderdag in huis. Het enige wat ik ga missen is de 4-ports 1Gbit switch in de horizonbox XL. Maar dat lossen we wel weer op

Blender....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 21:28
Hier ook de mail gehad en donderdag in huis, eindelijk die horizon eruit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Andre21 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 18:49:
[...]
Het enige wat ik ga missen is de 4-ports 1Gbit switch in de horizonbox XL. Maar dat lossen we wel weer op
Een switch van 2 tientjes heb je aan stroomkosten tov de horizon xl al in 2 maanden terug verdiend ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Wordt er nu in een bepaalde regio uitgerold of is het willekeurig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Zojuist bezorgd bij de buren. Vanavond testen!
Er is ook gelijk een nieuw modem meegekomen. Blijkbaar werkt het niet goed meer met de oude variant.

[ Voor 52% gewijzigd door Ralph88 op 26-03-2019 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-05 20:49
Ik heb maandagochtend een mail gehad om de Next te bestellen en zojuist ontvangen (Regio Eindhoven). Ik krijg er ook een modem/router (connectbox) bij, is het noodzakelijk deze aan te sluiten? Mijn oude modem doet het nog prima en ik gebruik liever mijn eigen router.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Swinnio

Connectbox aansluiten en oude modem terugsturen. Eigen router kun je ook met de Connectbox gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Om even erachter te komen hoe de verdeling is...

Poll: In welke regio woont de Next-box bezitter?
Drente
Flevoland
Friesland
Gelderland
Groningen
Limburg
Noord-Brabant
Noord-Holland
Overijssel
Utrecht
Zeeland
Zuid-Holland
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=401687&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Anoniem: 170423 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:38:
@Swinnio

Connectbox aansluiten en oude modem terugsturen. Eigen router kun je ook met de Connectbox gebruiken.
Als je de Connectbox in Bridge zet of laat zetten door Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Pierre schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:41:
[...]

Als je de Connectbox in Bridge zet of laat zetten door Ziggo.
Ja dat vroeg ik me dus af: kan ik deze zelf in bridge mode zetten net als mijn oude router? Of moet dat via Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik heb pas een Arris modem ontvangen en die kon ik zelf in bridge zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Swinnio schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:48:
[...]

Ja dat vroeg ik me dus af: kan ik deze zelf in bridge mode zetten net als mijn oude router? Of moet dat via Ziggo?
Ik dacht dat als je in het voormalig UPC gebied zit het zelf kunt (ik zit in het oude UPC en ik kon het met de ConnectBox zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Precies, het hangt af van de regio af waar je woont.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Jeroen V schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:02:
[...]

Ik dacht dat als je in het voormalig UPC gebied zit het zelf kunt (ik zit in het oude UPC en ik kon het met de ConnectBox zelf)
Daar zit ik (regio Eindhoven) dus dan ben ik benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Swinnio schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:48:
[...]

Ik heb mijn Connectbox zelf in bridge mode gezet via http://192.168.100.1/common_page/login.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Hoe zit dat eigenlijk bij meerdere televisies? Ik heb nu nog "gewoon" beneden een Humax decoder, en boven dvm een CI+ Module. Als ik beneden zo'n Ziggo Mediabox Next neer (laat) zetten, kan ik boven dan nog gewoon via een kaart en de CI+ Module blijven kijken? Of moet ik op alle TV's dan over naar een Mediabox?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ma9ma schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:23:
Hoe zit dat eigenlijk bij meerdere televisies? Ik heb nu nog "gewoon" beneden een Humax decoder, en boven dvm een CI+ Module. Als ik beneden zo'n Ziggo Mediabox Next neer (laat) zetten, kan ik boven dan nog gewoon via een kaart en de CI+ Module blijven kijken? Of moet ik op alle TV's dan over naar een Mediabox?
Je kunt alles door elkaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
ma9ma schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:23:
Let er wel op dat je smartcard gaat vervallen bij aanschaf nieuwe box....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Swinnio schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:07:
[...]

Daar zit ik (regio Eindhoven) dus dan ben ik benieuwd :)
Zoals @Anoniem: 170423 aangeeft kan je dat zelf doen op de door hem genoemde pagina. Kleine tip, die pagina blijft het doen nadat je hem in bridge mode hebt gezet voor admin doeleinden. (tenzij je jouw firewall intranetnummers richting de WAN poort laat blokkeren)
Pagina: 1 2 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic