kcmedia schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:36:
Hi all,
Wellicht komt jullie dit bekend voor, elke maand houdt je niets over

Hier gaan mijn volgende topic over, wellicht hebben jullie nog ideeen tips e.d.
Mijn gezin (ik, vrouw en twee kids 4jr) woonachtig in een koopwoning,
Wij houden al jaren een kasboek bij maar alles wat erin komt gaat er direct weer uit zonder dat wij gekke dingen doen. Het enige 'luxe' wat wij hebben is een netflix account a 14p.m en that's it...
Ik)
Full time werkend 55k p jr en ondernemer waarbij mijn winst +- 4k per jaar is
EUR 333,33 netto inkomen per maand dus.
Kleine globale opsomming van kosten- hypotheek 1100 bruto
- zorgverzekering 260 bruto
- all in one 80 bruto
- netflix 14 bruto
- Persoonlijke lening 250 bruto
- boodschappen 400 bruto
- gas, water, licht pm 180 bruto
- gemeentelijke kosten pm 100 bruto
- auto wegenbel. + verz. p.m 160 bruto
- auto reiskosten woon werk p.m 340 bruto
- auto reiskosten vergoeding p.m 220 bruto
- zwemles 120 bruto
- stelpost (vergeten posten) 200 bruto
Zeg zo'n 3000 en inkomsten zijn netto zon 3050...
Wat klopt er niet? Zijn alle huishoudelijke kosten als zakelijke kosten opgenomen? Dat mag niet.
• Hoezo is alles bruto zoals Netflix? Je kan trouwens cadeaukaarten gebruiken. Dat doen wij.
Ik betaal vanwege mijn zware auto EUR 233,00 per kwartaal aan MRB. Dat is omgerekend EUR 77,67 per maand. Dan zou er nog overblijven voor de verzekering EUR 82,33. Dat is een dure. Met 26.000 km per jaar is dat geen diesel waardig toch?
• Daarnaast bereken ik EUR 3.604,00 uitgaven (inclusief boodschappen) en EUR 220,00 inkomsten (reiskostenvergoeding). Hoe is het restant van het inkomen opgebouwd? Geen HRA of 1x per jaar uitgekeerd? Voorlopige aanslag?
• Je all-in-one is duur en kan goedkoper zoals eerder aangegeven. Daar kan makkelijk EUR 15,00 vanaf.
• Goed dat je de hypotheeklasten als bruto berekend zodat je niet opeens het overzicht kwijt bent als de hra veranderd.
• EUR 400,00 per maand aan boodschappen is netjes:
Wat geef je uit aan de maandelijkse boodschappen?
Wij doen i.p.v. EUR 344,00 per maand (EUR 80,00 per week x 4,3) nu EUR 349,00 per maand (+ EUR 5,00 extra voor maandverband eerste week van de maand voor onze dochter). Daar zit alles in: pakje cigaretten in de week, make-up, schoonmaakmiddelen, scheerspul, etc.
• Dat zijn dure zwemlessen:
https://www.denekkerman.nl/tarieven/. Hoeveel keer per week is dat zwemmen? Edit: aha, 2 kids. Maar dan nog: 2x per week?
• Verkoop je
huidige woning en ga goedkoper zitten door je overwaarde in te zetten.
Gemiddelde woonlasten in Haarlemmermeer:
EUR 651,00 per jaar / EUR 54,25 per maand. Hoe kom jij dan op EUR 100,00?
bille schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:29:
[...]
Mijn pa was alleen verdienende politie agent laagste rang en had als alleen verdiener blijkbaar genoeg om in een 2-onder-1 kap te wonen en genoeg geld over te houden om ieder jaar met vrouw en 2 kinderen 3 weken in Frankrijk op vakantie te gaan met een Alpen Kreutzer.
En er werd niet (volledig) afgelost?
[
Voor 6% gewijzigd door
PcDealer op 07-03-2019 23:16
]