@
kcmedia Ik ben toch wel heel benieuwd naar het volgende:
- Wat voor auto rij je nu precies?
- Waarom deze auto?
- Aan welke zakelijke eisen moet je auto voldoen? Auto voor een timmerman heeft andere eisen dan voor een gedetacheerde IT engineer.
- Aan welke privé-eisen moet je auto voldoen behalve plek voor 4 personen?
- Hoeveel kilometer rij je per jaar?
Ik denk, nog voordat ik bovenstaande lees, dat je hoge eisen hebt voor een auto. Zoveel kosten alleen maar voor 100km per dag? Ik heb jaren 200+ kilometer gereden in een Civic uit 96. Wel eentje die 1:20 reed op de snelweg

70k km mee gereden, verkocht bij 215k km omdat ik een lease-auto uit mocht kiezen maar die ging echt nog wel een tijdje mee. In al die tijd (aantal jaar) ongeveer 1500 aan kosten gehad aan onderhoud (eigenlijk minder omdat ik een hoop zelf deed maar dat is voor de meeste mensen geen optie). Aanschaf was 2000, verkocht voor 1000 dus 1000 afschrijving. 2500 euro over 3 jaar/70k km, wegenbelasting en verzekering 50e per maand. 50x36 = 1800. 4300 euro plus nog wat brandstof over 36 maanden. Zelfs met 100e brandstof per maand kom je uit op 220 euro totaal. Nou snap ik dat je misschien best ietsje luxer/nieuwer/ruimer/veiliger wilt met kinderen maar het gat naar 750 euro is nu wel erg groot
En los van of je het eerlijk vindt of niet, woon je misschien te ruim voor je situatie (geen werkende vrouw)? Nu verkopen en kleiner terugkopen is gunstig gezien de markt. Daarnaast kun je waarschijnlijk in rente omlaag. Stel dat je 300e per maand bespaart op je woning en 250 op je auto dan scheelt dat al flink. Hier en daar nog wat slimmer handelen (internet, gwe) en je komt op 600e minder kosten per maand. Ik heb er alle begrip voor dat het wellicht moeilijk is om afscheid te nemen van een huis en/of de bijbehorende luxe maar soms moet je helaas inleveren...
Een alternatief kan zijn dat je kijkt naar rentemiddeling. Je hebt dan 2 opties: eenmalig een boete betalen voor een x procent van je rente af. Interessant als je nog lang in je woning blijft. De andere optie is wat van je rente af maar minder dan bij een boete. Voorbeeld: je zit op 4%.
Middelen met een boete: 2,8% rente (1,2% eraf) + boete
Middelen zonder boete: 3,2%
Kan je, afhankelijk van je situatie, ook zomaar 50-150 euro per maand schelen.
Stoelpoot schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:01:
[...]
All In One 80 bruto. Uit m'n hoofd gezegd is dat ongeveer het hoogste Ziggo-tarief. Als dat zo is: Voor 20 euro minder heb je alsnog 200Mbit internet, en mis je wat zenders. Verder blijven de meeste extra's en garanties gelden.
Als het Ziggo is kun je inderdaad een stap omlaag, is 65 euro. Als je contract afgelopen is dan kun je ook nog makkelijk korting bedingen van 20 of 25 euro voor een half jaar. Makkelijke winst.
[
Voor 22% gewijzigd door
JT op 06-03-2019 14:47
]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning