Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xaria
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13-11 14:39

Xaria

Boventitel

Haha ja, tablet is licht genoeg dat je er geen last van hebt. Met 2 handen vind ik het persoonlijk ook niet fijn. En voor video toepassingen zet ik het ding in zijn docking station of met het hoesje in een comfortabele positie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zilvervisje
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 08-06 14:55
Fraggert schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:46:
[...]

Fijn dat de reset heeft geholpen, benieuwd of de rest dan ook straks werkt, keep us posted
Dat weten we zondag :-)
Ik laat het hier weten!
Vooralsnog werkt alles heel goed thuis op de wifi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Sinds de laatste factory reset van woensdag, blijft de software update nog steeds goed werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• milady
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15-08 14:32
Bij het scrollen zie ik een vertraging aan de linkerkant van het scherm, soort van golf effect. Dit is alleen in portretmodus. Iemand hier ook last van? Ik heb de 64gb versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zilvervisje
Nou, de tablet heeft het welgeteld 1 dag goed gedaan na die reset naar de fabrieksinstellingen.....

We hadden een tweede gebruikersaccount aangemaakt, zodat we beiden een eigen login op de tablet zouden hebben. Dit moet gewoon kunnen toch?!

Daarna begonnen de problemen meteen weer.
Na herstart van de tablet kregen we een errorscherm.
Erase app data geselecteerd en weer reboot.
Daarna weer errorscherm en deze keer geselecteerd Wipe all your user data? Yes.
Reboot.

"U moet de fabrieksinstellingen resetten om de tablet normaal op te kunnen starten."

Maar daarvoor moet je wel eerst de tablet kunnen opstarten (in de veilige stand of sowieso helemaal....)
Dit wil hij niet, hij blijft hangen op het laden van Android in de veilige stand venster.
Hoelang we ook wachten.....er gebeurt niets meer.
Bij herstart, precies hetzelfde euvel.

Zondag zouden we op het werk de wifi weer testen, of deze nu wel zou werken (want dat gaf ook al problemen, zie eerdere post) Maarja, dat kan dus niet meer want het ding wil niks meer.

We zijn het helemaal zat. Zijn er meer mensen met deze problemen?
Ligt het aan het tweede gebruikersaccount? Kan hij dat niet aan?

Ik heb net CoolBlue gemaild, waar we hem gekocht hebben.
Of we hem mogen omruilen voor een apparaat dat wel werkt, en dit defecte probleemgeval terugsturen.
We zitten ruim binnen de 30 dagen bedenktijd dus dat zal wel geen probleem zijn verwacht ik.
CoolBlue heeft altijd goede service.

Mocht een nieuwe S5e dan WEER zulke problemen geven dan gaan we voor de optie geld terug en dan kopen we een S4 tab.

zilvervisje wijzigde deze reactie 04-05-2019 13:47 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 07:53
milady schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:52:
Bij het scrollen zie ik een vertraging aan de linkerkant van het scherm, soort van golf effect. Dit is alleen in portretmodus. Iemand hier ook last van? Ik heb de 64gb versie.
Dit komt omdat het scherm niet in een keer wordt gerefreshed, maar van rechts naar links (of onder naar boven als je hem "normaal" in landscape houdt). Op mijn oude Nexus 10 had ik precies hetzelfde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Comp User
  • Laatst online: 14-11 20:59
Hoe kan ik voorkomen dat er automatisch apps van Samsung worden geïnstalleerd?

Ik heb er - toch niet dat ik weet - geen toestemming voor gegeven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online
Bij een factory reset heb je bij het opstarten de keuze of je enkele Samsung apps wilt installeren. Als je die niet selecteert, komen die er niet op te staan.Je houdt altijd een aantal Samsung apps, maar dat is niet veel (o.a. Agenda en Contacts). Ik vind de hoeveelheid 'bloatware' erg klein bij dit tablet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Animal006
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 16-10 07:46
Hey, sinds een paar dagen in het bezit van de Galaxy tab s5e. Leuk apparaat, enkel heb ik 1 probleempje. Mijn scherm wordt plots gelig van kleur elke avond vanaf 22.00h. 'Filter blauw licht' staat uitgeschakeld in de instelllingen. Scherm-modus staat op 'aanpasbaar display'. Wanneer ik overschakel naar het 2e account op de tablet is alles ok. Weet iemand raad? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
Na iets meer dan drie weken meldt mijn apparaat ook dat de huidige software niet wordt ondersteund. Vaag gedoe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 11:24
Animal006 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:49:
Hey, sinds een paar dagen in het bezit van de Galaxy tab s5e. Leuk apparaat, enkel heb ik 1 probleempje. Mijn scherm wordt plots gelig van kleur elke avond vanaf 22.00h. 'Filter blauw licht' staat uitgeschakeld in de instelllingen. Scherm-modus staat op 'aanpasbaar display'. Wanneer ik overschakel naar het 2e account op de tablet is alles ok. Weet iemand raad? Alvast bedankt.
Staat in je 2de account dan ook "aanpasbaar display" aan?

een snelle zoektocht op google levert in elk geval op dat het geen onbekend fenomeen is bij samsung-schermen, door de jaren heen, helaas.
Allicht zit er een oplossing bij, ik zie ook een youtube filmpje m.b.t. dit verschijnsel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14-11 22:25
Afgelopen zaterdag mijn exemplaar ontvangen, een tweedekansje van Coolblue voor 360 euro. Mooie deal dacht ik zo. Ik kom van een iPad pro 10.5 en de Samsung bevalt uitstekend. Ietsje minder snel maar daar merk ik weinig van, wel een mindere refresh rate en iets minder usability (iPad apps zijn mooier dan veel Android tablet apps). Maar de USP van deze tablet is natuurlijk het scherm. Wat een genot, zowel bij veel als weinig licht om series of andere media te nuttigen. Echt top. Ook op de minimale helderheid in het pikkedonker ziet het er goed uit. Het valt me eigenlijk reuze mee en ik ben blij met de overstap.
Moet ik wel zeggen dat als er een OLED iPad aankomt die onder de €700,- is, ik weer de overstap terug zal maken.
De speakers zijn ook boven verwachting goed, trouwens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:09
Afgelopen week m'n Tab S5e samen met m'n JBL noise-cancelling headphone mee het vliegtuig ingenomen. Wat een heerlijke tablet om lekker offline Netflix films (vooraf eerst gedownload) mee te kijken in het vliegtuig! Je hand (of handen) wordt (worden) niet moe van het vasthouden omdat de tablet lekker dun en licht is. Het beeld is prachtig. Dankzij de goede accu kun je urenlang kijken. En het is echt genieten. Daar kan een in-flight scherm nooit tegenop!

Het spelen van The Room / The Room 2 / The Room 3 op deze tablet is overigens ook een genot met de uitstekende zwart waardes van het scherm. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zilvervisje
We mochten de defecte tablet retour sturen en krijgen morgen al een nieuwe!
Hopelijk nu wel een die het naar behoren doet :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zilvervisje
Nieuwe tablet...
Tweede gebruikers account aangemaakt, werkt goed.
Apps gedownload en ingesteld, werkt goed.
Wallpapertje erop etc, wat fotos eropgezet vanaf het SDkaartje, allemaal prima.
Maar nu wilden we zoals bij die eerste tablet de apps weer verplaatsen naar de SDkaart....
En dat doet hij dus niet, net zoals bij die eerste tablet.
Dat moet toch gewoon kunnen!

Alle schermpjes doorlopen, zie gewoon de optie "verplaatsen naar SDkaart", klik erop en dan gebeurt er NIETS.

Iemand hier daar ook problemen mee??

Bij de vorige tablet hadden we het SD kaartje opnieuw geformatteerd en dat hielp niet, toen moesten we van Samsung een factory reset doen, en dat werkte wel, toen deed ie het... apps verplaatsen.

Maar we hebben niet veel zin om WEER een factory reset te moeten doen.

Hoe kan dit toch :-(

• Sj44k13
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14-11 20:38
Heeft iemand toevallig ervaring met Lightroom op deze tablet? Ik denk eraan hem daarvoor aan te schaffen, maar twijfel tussen de 4 en 6 GB versie. Op mijn Note 9 draait Lightroom cc prima, maar die is natuurlijk sneller dan de S5e.

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• zilvervisje
Toch maar weer factory reset.
Nu werkt alles, tot nu toe in ieder geval de hele dag al ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zilvervisje
Te vroeg gejuicht!
Na het maken van een tweede gebruikersaccount, teruggeswitched naar het beheerdersaccount en hem daarna uitgeschakeld.
Vanmorgen wilden we hem weer aanzetten maar nee he....weer al die error schermen.
En dan moet je opstarten in de veilige modus om WEER een factory reset te doen...
Maar dat wil hij niet, hij start helemaal niet meer op.

ZUCHT!

CoolBlue maar weer gemaild, terug dat ding en ons geld teruggevraagd dit keer.
We gaan wel kijken naar een andere tablet met vergelijkbaar scherm etc.
Iemand aanraders?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vrieske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 05-11 21:43
Onze oude tablet had zo'n lichtje die ging knipperen als er een notificatie was binnengekomen.
Dan kon je dus zonder de tablet aan te zetten, zien dat er iets nieuws was.

Heeft deze tablet dat ook?
Ik heb em nu 3 dagen maar kan het nergens vinden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LZF
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 30-10 22:43
vrieske schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:17:
Onze oude tablet had zo'n lichtje die ging knipperen als er een notificatie was binnengekomen.
Dan kon je dus zonder de tablet aan te zetten, zien dat er iets nieuws was.

Heeft deze tablet dat ook?
Ik heb em nu 3 dagen maar kan het nergens vinden!
De Tab S5e heeft géén notificatie led, maar die zou ik eerder missen op mijn telefoon dan op mijn tablet.

Anyway, gisteren had ik op de S5e een tempered glass screen protector aangebracht, zowaar in één keer zonder stof of bubbels aangebracht. Perfect dus. Totdat ik de tablet wilde opladen in de Pogo charger waarbij ik tot de conclusie kwam dat de S5e er niet meer inpast. Een plastic protector zal wel geen probleem zijn maar de tempered versie dus helaas wel.

Naja, dan de Pogo eerder dan verwacht maar weer opbergen in de doos of verkopen, en opladen weer met een draadje zoals ik al gewend ben.

Ben trouwens benieuwd wanneer er een update van Samsung komt, ik ben intussen aardig verwend met de reguliere updates van Oneplus. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Comp User
LZF schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:58:
[...]

Anyway, gisteren had ik op de S5e een tempered glass screen protector aangebracht, zowaar in één keer zonder stof of bubbels aangebracht. Perfect dus. Totdat ik de tablet wilde opladen in de Pogo charger waarbij ik tot de conclusie kwam dat de S5e er niet meer inpast. Een plastic protector zal wel geen probleem zijn maar de tempered versie dus helaas wel.
Ik heb met deze geen probleem met de Pogo Charger - hij is alleen iets smaller dan eigenlijk nodig zou zijn voor een volledige protectie (minder dan 5 mm).

• symbiotic
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14-09 01:10
Hoe zit het met HDR support , vooral op netflix ?

• Xaria

Xaria

Boventitel

Voor een ieder die vroeg wakker is.
De tablet is bij de mediamarkt tot 10:00 uur in de aanbieding voor 379 euro.
https://www.mediamarkt.nl...b-wifi-zwart-1610396.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gibsinon
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08-11 14:43
Geen idee of het al besproken is maar heeft het puur op ram gebied zijn om 6gb te nemen ipv 4gb?

• Comp User
Comp User schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:46:
[...]

Ja hoor - ik kreeg afgelopen nacht een (Duitstalige) mail dat ik het met 15 - 20 dagen kan ontvangen.

Al zag ik wel dat de status (bij Amazon) is veranderd naar pre-order.

Zusätzliche Informationen des Amazon-Verkäufers TenYll erforderlich(Bestellung: ),

zo begon de mail met daarin het verhaal dat het dus 2 - 3 weken ging duren (ordernummer heb ik - uiteraard - achterwege gelaten).
Het heeft langer geduurd dan werd gezegd - ik kreeg van Amazon de melding dat het pakketje zoek was geraakt, maar ik heb 'm vandaag binnen gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:07
Een vraagje over de minimale helderheid.

Ik wil de tablet in de nacht gebruiken zonder mijn partner wakker te maken. kun je op dit scherm de helderheid heel laag zetten? Of is de laagste helderheid eigenlijk nog steeds te licht?

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fraggert
zilvervisje schreef op zondag 12 mei 2019 @ 09:21:
CoolBlue maar weer gemaild, terug dat ding en ons geld teruggevraagd dit keer.
We gaan wel kijken naar een andere tablet met vergelijkbaar scherm etc.
Iemand aanraders?
Hoi, ik heb dus al jaren een samsung 8 inch tab die probleemloos werkt, ik volg hier dus even omdat ik graag een wat nieuwer snellere tablet zou willen.

Ik kijk eigenlijk alleen naar apple als alternatief. Mijn vriendin heeft haar 2de, probleemloze, ipad inmiddels (ipad 2 en ipad 2017).

Ik zelf kijk ook naar de Ipad mini 2019.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 03-11 21:16

Soullie

Planeshift

Ik ben op zoek naar een tablet voor media + eventueel steamlink anywhere op te draaien.
En twijfel sterk over deze Tab S5e

Enig idee of het keyboard werkt met steam? Ik heb zo'n vermoeden van niet. Zou iemand dit willen testen ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xaria

Xaria

Boventitel

Not_Disclosed schreef op zondag 19 mei 2019 @ 08:21:
Een vraagje over de minimale helderheid.

Ik wil de tablet in de nacht gebruiken zonder mijn partner wakker te maken. kun je op dit scherm de helderheid heel laag zetten? Of is de laagste helderheid eigenlijk nog steeds te licht?
De helderheid op de allerlaagste stand is best donker, zeker met donkere modus in apps/instellingen. Een volledig wit scherm is misschien wat minder handig. Maar dan kan je altijd nog filter blauw licht aan zetten, dan wordt het allemaal nog wat minder fel.
Tevens zit er ook een functie op met nachtstand.

Ik denk dat je wel veilig zit :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zilvervisje
Fraggert, we hebben het 2x geprobeerd met een S5e, 2x problemen.
Nu zijn we voor de S4 gegaan en die werkt perfect! Supermooi beeld, snel, echt heel fijn.
En tot 30 mei is er geloof ik nog een actie dat je een keyboard cover erbij cadeau krijgt van Samsung.

zilvervisje wijzigde deze reactie 20-05-2019 17:25 (25%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patrickkok
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 03-10 19:42
Zou de 6gb ram versie 40euro meer waard zijn?
Misschien meer future proof?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fraggert
zilvervisje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:24:
Fraggert, we hebben het 2x geprobeerd met een S5e, 2x problemen.
Nu zijn we voor de S4 gegaan en die werkt perfect! Supermooi beeld, snel, echt heel fijn.
En tot 30 mei is er geloof ik nog een actie dat je een keyboard cover erbij cadeau krijgt van Samsung.
Ok top, dat is wel fijn na je ervaring met de 5 d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14-11 19:55
Vandaag ook in ontvangst mogen nemen, eerste indruk:wat is ie dun en wat zit er een heerlijk geluid in!
Maar, zonder zette ik de tablet op de laagste helderheid en in dark mode zie ik dan dat een gedeelte van het scherm anders kleurt dan de rest, hebben meer mensen hier last van? Zie onderste foto. Lijkt wel alsof er een screen burn in in zit..

• jbouwh
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 04-11 18:46
Ik heb de 128gb WiFi versie in huis, de april security update staat er op, maar om de een of andere reden wil hij de april update steeds op nieuw installeren.Dat is meerdere keren gebeurd.De laatste keren mislukt het steeds bij 26%. Iemand die dit probleem herkend? Samsung adviseert de instellingen te resetten, maar dat heeft niet geholpen.

Als het nèt werkt dan werkt het nèt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xaria

Xaria

Boventitel

Mitashi schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:06:
Vandaag ook in ontvangst mogen nemen, eerste indruk:wat is ie dun en wat zit er een heerlijk geluid in!
Maar, zonder zette ik de tablet op de laagste helderheid en in dark mode zie ik dan dat een gedeelte van het scherm anders kleurt dan de rest, hebben meer mensen hier last van? Zie onderste foto. Lijkt wel alsof er een screen burn in in zit..

[Afbeelding]
Heb het even voor je nagekeken en getest maar bij mijn tablet zie ik geen verschil.

• Gibsinon
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08-11 14:43
Het is mij opgevallen dat ik niet de maximale snelheid haal. IPad haald 52mbit en de s5e maar 37?
Meer mensen hier last van?

• Haay
jbouwh schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 00:15:
Ik heb de 128gb WiFi versie in huis, de april security update staat er op, maar om de een of andere reden wil hij de april update steeds op nieuw installeren.Dat is meerdere keren gebeurd.De laatste keren mislukt het steeds bij 26%. Iemand die dit probleem herkend? Samsung adviseert de instellingen te resetten, maar dat heeft niet geholpen.
Mijn 64GB WiFi versie zit nog op de maart security update, en de check geeft geen nieuwe update beschikbaar...

• benbem1944
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 27-10 22:23
Haay schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:59:
[...]

Mijn 64GB WiFi versie zit nog op de maart security update, en de check geeft geen nieuwe update beschikbaar...
Ik kom ook niet verder dan de maart update. Software up to date is de melding. (128 Gb versie)

• hcQd
@jbouwh Al eens met de PC via Smart Switch geprobeerd de firmware bij te werken?

Zelf zit ik ook nog op maart, maar op sammobile kun je zien dat voor een aantal landen gisteren een update is verschenen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 11:10
Iemand ervaring met die keyboard cover? Op zich ben ik er tevreden mee, alleen krijg ik geen optie te zien voor de 'dead keys' die hier in NL uiteraard gebruikelijk zijn. Dus woorden als 'geïnteresseerd' oid zijn niet eenvoudig te maken of ik heb het trucje daarvoor nog niet door. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online
Kreeg hier net de april update binnen.

• guido09
  • Laatst online: 09-11 12:17
Sinds eergisteren een Samsung S5e binnen gekregen maar met geen mogelijkheid aan mijn WiFi te koppelen.
Factory reset, modem uit/aan (Ubee van ziggo), via heldesk van samsung lukte ook niet.
Andere wifi apparaten werken perfect, zowel op 2,4 als op 5Ghz.
De tablet ziet het wifi netwerk wel, maar na wachtwoord invullen blijft hij hangen in het scherm. Bij een fout wachtwoord komt de juiste melding (fout wachtwoord etc).
Vandaag naar een service point gegaan en daar maakte deze direct verbinding. De medewerker heeft nog e.e.a. gereset maar dat mocht bij thuiskomst niet baten.
Via hotspot aan mijn iphone gehangen en dat werkte wel!
Na uren proberen met verschillende kanalen op de modem/router maar eens tussen de oude hardware een dlink 868l router tevoorschijn gehaald.
En warempel daar maakt de tablet direct verbinding mee...

Komt dit iemand bekend voor of is bekend dat de combinatie S5e met ziggo Ubee modem niet werkt?

been there, done that, bought the T-shirt

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:08

Bartske

Valar Morghulis

Factory reset van de router al geprobeerd?

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• guido09
Nee dat niet, temeer omdat de rest (14 wifi apparaten, 7 lan) wel goed werkt.
Er staan nogal wat instellingen (port forwarding) enzo in die ik dan even goed moet opslaan...

• Comp User
guido09 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:21:
Nee dat niet, temeer omdat de rest (14 wifi apparaten, 7 lan) wel goed werkt.
Er staan nogal wat instellingen (port forwarding) enzo in die ik dan even goed moet opslaan...
Wow - 14 WiFi devices, ik heb er 4 en dat zijn er wmb al 2 te veel.

Kan het niet zo zijn dat je tegen de max van de Ubee loopt?

Ik heb zelf destijds de Ubee evw3200 (net als de Cisco 3928AD en nog 2 andere Ubee (evw320b & evw321b) modellen direct in bridge laten zetten en mijn eigen router gebruikt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hcQd
@guido09 Ik kan dinsdag even bij een vriend met een Ubee kijken of er problemen met verbinden zijn.

• mike123
  • Laatst online: 14-11 21:34
guido09 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:39:
Sinds eergisteren een Samsung S5e binnen gekregen maar met geen mogelijkheid aan mijn WiFi te koppelen.
Factory reset, modem uit/aan (Ubee van ziggo), via heldesk van samsung lukte ook niet.
De tablet ziet het wifi netwerk wel, maar na wachtwoord invullen blijft hij hangen in het scherm. Bij een fout wachtwoord komt de juiste melding (fout wachtwoord etc).
Vandaag naar een service point gegaan en daar maakte deze direct verbinding. De medewerker heeft nog e.e.a. gereset maar dat mocht bij thuiskomst niet baten.
Na uren proberen met verschillende kanalen op de modem/router maar eens tussen de oude hardware een dlink 868l router tevoorschijn gehaald.

Komt dit iemand bekend voor of is bekend dat de combinatie S5e met ziggo Ubee modem niet werkt?
WPS knop geprobeerd? als die er op zit. Ip adressen op die worden gebruikt. Gefilterd op MAC adres?
Hier ook het modem van Ziggo op bridge modes laten zetten en een eigen modem er achter gehangen. Scheelt een hoop gezeur.

• hcQd
WPS wordt niet meer ondersteund sinds Android Pie.

• Comp User
hcQd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:03:
WPS wordt niet meer ondersteund sinds Android Pie.
Maar goed ook - als er iets een security breach is, is het WPS wel.

• guido09
Comp User schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:27:
[...]
Wow - 14 WiFi devices, ik heb er 4 en dat zijn er wmb al 2 te veel.

Kan het niet zo zijn dat je tegen de max van de Ubee loopt?

Ik heb zelf destijds de Ubee evw3200 (net als de Cisco 3928AD en nog 2 andere Ubee (evw320b & evw321b) modellen direct in bridge laten zetten en mijn eigen router gebruikt.
Dat dacht ik ook, heb er een aantal uitgezet, maar geen resultaat.
Vooralsnog werkt de tablet op de Dlink router perfect..

Quote: WPS knop geprobeerd? als die er op zit. Ip adressen op die worden gebruikt. Gefilterd op MAC adres?

Wps zit er niet op, ip adressen zijn er nog zat over.
Wat bedoel je met gefilterd op mac adres?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-11 12:24

zAo

GPLv2 Fanboy

Kun je niet in de log van je tablet of je modem iets ontdekken?
Ik snap dat het niet wat je wilt bij een nieuw device, maar ruilen is bij een webwinkel ook irritant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online
Ik weet wel dat ik ooit bij mijn Asus router een setting moest wijzigen voordat een OnePlus toestel een WiFi verbinding kon maken, volgens mij was het iets met beamforming.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:01
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe tablet. Ik wil sowieso een OLED scherm en dat betekent dat de spoeling vrij dun wordt (eigenlijk alleen Samsung). De Tab S5e leek een goede kandidaat maar de WiFi issues en updates problemen baren mij wat zorgen.

Hier is goed te zien wat het probleem is:

YouTube: Samsung Tab S5e WIFI Issues? UPDATE

Iemand die al een officiële reactie van Samsung hierover heeft gezien? Ik verwacht ook niet dat een software update dit probleem kan verhelpen.

Ontspan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hcQd
@guido09 Geen probleem met het verbinden met een EVW3200. Deze is ondersteunt slechts één band tegelijk een staat ingesteld op 2,4GHz.

hcQd wijzigde deze reactie 28-05-2019 12:14 (40%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fraggert
Magnolia schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:43:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe tablet. Ik wil sowieso een OLED scherm en dat betekent dat de spoeling vrij dun wordt (eigenlijk alleen Samsung). De Tab S5e leek een goede kandidaat maar de WiFi issues en updates problemen baren mij wat zorgen.
ik zit in hetzelfde schuitje, ik kijk ook zo nu en dan even om mij heen voor een nieuwe tablet en vind mijn amoled schermen in mijn huidige tablet en samsung smartphones erg prettig.

hier in huis hebben we een Ipad 2 gehad en nu een Ipad 2017 en die vind ik toch ook erg mooi hoor.

Misschien zou je toch eens een Apple-store in moeten wandelen en hun line-up bekijken, of de ipad's in je kennissenkring/familie eens moeten vasthouden.

Wie weet bevalt je dat prima en kun je ook Apple meenemen in je zoektocht. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Magnolia
Ik heb al 5 jaar een Ipad Air 2 en ben dus bekend met Apple. Hele fijne tablet alleen ik lees vaak 's avonds laat de krant in bed en wil dan het voordeel van een volledig donker scherm met AMOLED. Ook vind ik anno 2019 een LCD niet meer van deze tijd op een high end tablet.

Ik heb inmiddels een 6/128GB model besteld en ga de mogelijke wifi problemen even testen.

Ontspan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vrieske
  • Laatst online: 05-11 21:43
Ik merk hier niks van wifi issues, hoe ik de tablet ook houdt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Magnolia
Gister uitgebreid getest. Het is inderdaad een probleem. Als je de tablet omdraait (en de frontcamera en lichtsensor dus aan de rechterkant zitten in landscape mode) is het probleem grotendeels opgelost omdat je dan de WiFi zender niet meer aanraakt (deze zit dan rechtsboven ipv linksonder).

De WiFi zender is sowieso vrij matig want ook als je hem niet bedekt is de connectie snelheid lager dan bijv mijn Oneplus 6T (866Mbps vs 433Mbps). Qua speedtest halen ze beide wel de max van mijn internetverbinding (200mbit). Ook streamen van zware 4K UHD video's vanaf mijn NAS ging goed. Ik denk dat vooral in omstandigheden met mindere WiFi connectie dit meer een issue wordt.

Edit: net in de tuin getest. 6T: 200mbit, Tab S5e: 30mbit (schakelt over naar de 2.4ghz band ipv 5ghz). Vind ik toch wel erg tegen vallen.

Verder gebruik ik dit hoesje erbij. Hierdoor hou ik hem eigenlijk altijd 'goed' vast omdat het flapje dan naar beneden hangt. Ik overweeg hem dus te houden ondanks de design flaw.

Qua software updates geen problemen gehad. Kreeg meteen een update binnen met security versie 1 april 2019. Verder is de tablet opvallend vlot en zijn de beeld- en geluidskwaliteit echt van uitmuntend niveau. Veel beter dan mijn Ipad Air 2. Ik gebruik mijn tablet voornamelijk voor surfen en wat media consumptie in de avond. OLED is hiervoor echt van grote meerwaarde 8) . Ook heeft Samsung (vooruitlopend op Android Q) al een system wide Dark Mode optie. Zelfs de Samsung Browser heeft een Dark Mode optie (itt de meeste andere Android browsers). Verder viel mij op dat de randen wel heel smal zijn van deze tablet. Hierdoor bedek je vrij snel het scherm, frontcamera en lichtsensor bij het vasthouden (dit beïnvloedt auto-brightness en verhinderd face unlock). Wel is de UI van Samsung met de jaren steeds beter geworden (ervaring met Galaxy S 1 t/m 8 ). OxygenOS van Oneplus kan ik ook enorm waarderen maar de Samsung UI is niet langer een doorn in het oog maar bevat echt veel nuttige toevoegingen aan stock Android.

Zo zijn notificaties bij Samsung ook donker (bij Dark Mode) en bij OxygenOS niet. Ook vind ik de gestures implementatie bij Samsung logischer dan bij OnePlus.

Magnolia wijzigde deze reactie 29-05-2019 17:06 (57%)

Ontspan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mitashi
  • Laatst online: 14-11 19:55
guido09 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:39:

Precies hetzelfde probleem had ik ook. We hadden al tijden klachten met het oude modem dus Ziggo benaderd en had 2 dagen later een nieuw modem in huis. Alles draait als een zonnetje :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 12:14
Hoewel ik normaal nooit officiële covers koop, heb ik dat voor de S5e wel gedaan. Alle 3rd party covers lijken zich een beetje lomp vast te klemmen rond het toestel. De Samsung cover plakt magnetisch vast aan de achterkant. Hopelijk komen er snel gelijkaardige goedkope covers uit.

• SePtiCTaNk
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:26
Ik heb deze cover. Klikt vastberaden maar niet lomp vast. Prijs is 17 euro inclusief verzenden. Schappelijk toch.

Ik heb vanaf vandaag trouwens ook last van dat het scherm bij scrollen links trager gaat dan rechts (staat ook ergens eerder in dit draadje). Is hier iets aan te doen, want ik kan het nu niet meer niet zien 7(8)7

SePtiCTaNk wijzigde deze reactie 06-06-2019 20:42 (32%)

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online
SePtiCTaNk schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:40:
Ik heb deze cover. Klikt vastberaden maar niet lomp vast. Prijs is 17 euro inclusief verzenden. Schappelijk toch.

Ik heb vanaf vandaag trouwens ook last van dat het scherm bij scrollen links trager gaat dan rechts (staat ook ergens eerder in dit draadje). Is hier iets aan te doen, want ik kan het nu niet meer niet zien 7(8)7
Die cover heb ik ook (de grijze variant), fijn ding en niet al te duur.

En ja dat scrollen heb ik ook, maar dat negeer ik maar. :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:26
Is die schermvertraging door Samsung op te lossen met een software update?

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jakk09
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 04-07 23:17
Sinds een week in bezit van de 6/128GB versie. Deze ter vervanging van mijn Samsung S 10.5
Wat mij opvalt, dat als je niet recht op het scherm kijkt, maar iets schuin, er een blauwige gloed tevoorschijn komt. Op het verst gelegen gedeelte van het scherm is deze dan sterker aanwezig.
Dit valt vooral op bij egale witte achtergronden, zoals bij emails, documenten, artikelen lezen internet, calculator, contacten gebruik e.d.
Ik houd mijn tablet niet altijd in een vaste rechte kijk positie. Elke keer als mijn kijkhoek wisselt van recht naar schuin, krijgt de achtergrond een blauwige gloed(golf) van licht tot intenser verder weg.
Dit is dan niet prettig in gebruik, doordat het een onrustig beeld geeft.
Inschakelen blauwfilter of kleurfilters instellen, geeft geen verbetering.
Zijn er meer S5E gebruikers (ook 4/64GB versie) waarbij dit voorkomt of is dit alleen bij mijn exemplaar?
Note: Alleen Rudy-B meldde 20-april 2019 op deze site, dat op een exemplaar, wat hij zag bij de MM, onder bepaalde kijkhoek een blauwige gloed waarneembaar was.

• t0mmiiiii
  • Laatst online: 14-11 22:25
Jakk09 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:23:
Sinds een week in bezit van de 6/128GB versie. Deze ter vervanging van mijn Samsung S 10.5
Wat mij opvalt, dat als je niet recht op het scherm kijkt, maar iets schuin, er een blauwige gloed tevoorschijn komt. Op het verst gelegen gedeelte van het scherm is deze dan sterker aanwezig.
Dit valt vooral op bij egale witte achtergronden, zoals bij emails, documenten, artikelen lezen internet, calculator, contacten gebruik e.d.
Ik houd mijn tablet niet altijd in een vaste rechte kijk positie. Elke keer als mijn kijkhoek wisselt van recht naar schuin, krijgt de achtergrond een blauwige gloed(golf) van licht tot intenser verder weg.
Dit is dan niet prettig in gebruik, doordat het een onrustig beeld geeft.
Inschakelen blauwfilter of kleurfilters instellen, geeft geen verbetering.
Zijn er meer S5E gebruikers (ook 4/64GB versie) waarbij dit voorkomt of is dit alleen bij mijn exemplaar?
Note: Alleen Rudy-B meldde 20-april 2019 op deze site, dat op een exemplaar, wat hij zag bij de MM, onder bepaalde kijkhoek een blauwige gloed waarneembaar was.
Ik herken dat er onder een flinke kijkhoek een blauwe tint zichtbaar is (4/64GB versie). In de praktijk heb ik er totaal geen last van. Ik zou het omschrijven als een klein effect, maar hoe jij het beschrijft is het een flink verschil.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online
Ik kreeg zojuist de juni update binnen. :)

• jbouwh
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 04-11 18:46
hcQd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:44:
@jbouwh Al eens met de PC via Smart Switch geprobeerd de firmware bij te werken?

Zelf zit ik ook nog op maart, maar op sammobile kun je zien dat voor een aantal landen gisteren een update is verschenen.
Nadat ik bleef steken met de april update en ook de update van juni niet wilde installeren ben ik bij een Samsung service center langs geweest die hem naar maart terug hebben geflashed. Daarna de juni update geïnstalleerd zonder problemen.Er kan dus een probleem hebben gezeten in de update van april.

Als het nèt werkt dan werkt het nèt

• Haay
Sinds een tijdje toont de Netflix app op m'n S5e geen Chromecast icoon meer. Als ik dan YouTube open heeft die wel Chromecast beschikbaar. En op m'n mobiel heeft Netflix ook nog wel gewoon Chromecast.

Hier nog anderen met de S5e en Netflix die ook de Chromecast optie missen binnen de Netflix app?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hcQd
@Haay Zelf heb ik even geen Netflix, dus ik kan het niet verifiëren, maar je lijkt niet de enige te zijn met dit probleem: Chromecast in Netflix app (android) werkt niet

• izzet3838
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14-11 20:47
ik moet zeggen dat ik regelmatig iPad's vast heb en ik ook daarbij de slechte wifi herken, zo hebben deze geen verbinding op plaatsen waar mijn smartphone (P30 Pro) dat wel heeft en is op plaatsen met een slechte verbinding de snelheid ook een stuk minder, dus volgens mij is het eerder een issue met tablets.

• Jakk09
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 04-07 23:17
Rudy-B schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:56:
Ik was vandaag even bij de MM en sprak met een verkoper ... de zilverkleurige en zwarte S5e waren er op voorraad, direct te koop. De prijs is inmiddels verhoogd van 399 naar 429.

Heb er even mee kunnen spelen: lekker dun, lekker licht van gewicht, prima scherm, mooi zwart, hoewel onder bepaalde kijkhoek een blauwige gloed waarneembaar is, op eerste gezicht voldoende 'snappy' in gebruik.

Wat me opviel in settings > display dat in de aanpasbare stand (bovenste van de vier opties) de getoonde koud-warm slider en ook de onder de details knop gelegen R,G,B sliders geen enkel zichtbaar effect leken te hebben op de drie getoonde foto's. Is er iemand die dit kan bevestigen, of liever, kan ontkrachten?

Ook circuleert er een Youtube video waarin gemeld wordt dat er geen GPS aanwezig zou zijn? Staat wel in de specs.
Je hebt verder geen bericht meer gegeven over je aankoop, maar heeft je tablet ook (of geen) blauwe gloed, zoals meldde over een MM exemplaar?
Ik heb zelf ook een exemplaar met een heel irritante blauwe gloed. Zie mijn bericht/vraag hierover van zondag 9 juni 2019 (Jakk09). Heb tot nu toe 1 reactie gehad. Heb showmodellen bekeken in div. winkels.
Gecontroleerd door de tablets op grijstint kleurfilter te zetten. Was dan bij sommige exemplaren duidelijk waarneembaar.
Constructie hik in scherm?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haay
hcQd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:57:
@Haay Zelf heb ik even geen Netflix, dus ik kan het niet verifiëren, maar je lijkt niet de enige te zijn met dit probleem: Chromecast in Netflix app (android) werkt niet
Goed nieuws! :) Gisteren kwam een nieuwe update voor de Netflix app beschikbaar en na installatie van die update heb ik het Chromecast icoontje weer terug in Netflix op m'n S5e. :*)

• mrbbs
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15-10 12:51
Thuis heb ik een Synology staan met 4K beeld materiaal.
Heeft iemand al kunnen testen als je dat vloeiend kan afspelen met de S5e?

Mijn huidige Pixel C verslikt zich hierin..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 11:00

Christiano007

Ich bin der champion

Heb deze net besteld , maar dan de 128 GB versie. Heeft 60 euro cashback en is dan maar 3 tientjes duurder dan de 64 GB versie.

Twijfelde heel erg tussen deze en de Huawei M5, maar na ze gezien te hebben in het echt is de S5e een stuk lichter, dunner en het scherm kan feller. Aangezien ik dit ook achterthuis wil gaan gebruiken met het zonnetje is dat eigenlijk wel een noodzakelijk iets.

Zag nog ergens in dit topic een cover, maar hebben jullie nog tips voor een stand?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 11:38

Nitai

Feels good man

Christiano007 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 16:11:
Heb deze net besteld , maar dan de 128 GB versie. Heeft 60 euro cashback en is dan maar 3 tientjes duurder dan de 64 GB versie.

Twijfelde heel erg tussen deze en de Huawei M5, maar na ze gezien te hebben in het echt is de S5e een stuk lichter, dunner en het scherm kan feller. Aangezien ik dit ook achterthuis wil gaan gebruiken met het zonnetje is dat eigenlijk wel een noodzakelijk iets.

Zag nog ergens in dit topic een cover, maar hebben jullie nog tips voor een stand?
Deze werkt prima!
https://www.amazon.de/gp/product/B072MZNP1L

En voor op m'n nachtkastje heb ik er eentje van de IKEA:
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10401484/

Nitai wijzigde deze reactie 03-07-2019 08:10 (3%)
Reden: amazon referal verwijderd

Vinnu#2173 | Thats all folks!

Acties:
  • +1Henk 'm!
mrbbs schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:10:
Thuis heb ik een Synology staan met 4K beeld materiaal.
Heeft iemand al kunnen testen als je dat vloeiend kan afspelen met de S5e?

Mijn huidige Pixel C verslikt zich hierin..
Ik zie niet in waarom de S5e daar moeite mee zou moeten hebben. (Mijn originele Tab S kon dat al vloeiend).
Je bent hooguit afhankelijk van de snelheid en kwaliteit van je wifi als je enorme bestanden hebt, maar qua video met de juiste mediaplayer zou het geen problemen mogen geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14-11 23:16
Bij Mediamarkt Duitsland heb je nu de S5e 64Gb voor 311 euro (geen BTW op alle Samsung producten)
De BTW word pas verrekend als hij in het winkelwagentje zit.
Helaas hebben hun niet de 128gb versie.

Von Henkel wijzigde deze reactie 04-07-2019 01:29 (18%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Baddie09
  • Laatst online: 13-11 09:45
Mantis schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:24:
Hoewel ik normaal nooit officiële covers koop, heb ik dat voor de S5e wel gedaan. Alle 3rd party covers lijken zich een beetje lomp vast te klemmen rond het toestel. De Samsung cover plakt magnetisch vast aan de achterkant. Hopelijk komen er snel gelijkaardige goedkope covers uit.

[YouTube: Official Samsung Galaxy Tab S5e Book Cover Review]
Ik heb sinds gisteren deze cover, past perfect en mooie afwerking en meer dan de helft goedkoper dan de originele. Voordeel van de magneet achterkant is dat hij mooi slank blijft en je hem makkelijk van de cover kunt halen als dat nodig mocht zijn.

https://www.amazon.de/dp/...sc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it

Heb de tablet nu een week (had gebruik gemaakt van de cashback actie waardoor mooi geprijst) en ben erg tevreden over wat ik tot nu toe zie. Het enige waar ik even aan moet wennen is dat de aan/uit knop wat lastiger te vinden is op de tast als het scherm is uitgegaan. Bij mijn S8 druk je dan onder op het scherm om hem weer te activeren, dat is hier helaas niet mogelijk. Maar ik moet de instellingen nog goed zetten zodat het scherm niet zo snel uit gaat, en de cover zal ook een boel schelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 14-11 21:34
Baddie09 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 12:59:
[...]

Ik heb sinds gisteren deze cover, past perfect en mooie afwerking en meer dan de helft goedkoper dan de originele. Voordeel van de magneet achterkant is dat hij mooi slank blijft en je hem makkelijk van de cover kunt halen als dat nodig mocht zijn.

Heb de tablet nu een week (had gebruik gemaakt van de cashback actie waardoor mooi geprijst) en ben erg tevreden over wat ik tot nu toe zie. Het enige waar ik even aan moet wennen is dat de aan/uit knop wat lastiger te vinden is op de tast als het scherm is uitgegaan. Bij mijn S8 druk je dan onder op het scherm om hem weer te activeren, dat is hier helaas niet mogelijk. Maar ik moet de instellingen nog goed zetten zodat het scherm niet zo snel uit gaat, en de cover zal ook een boel schelen.
Kan je het toestel niet "wakker" maken door 2 maal op het scherm te tikken? Dat kan ook met de A10 en de Tab S4.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baddie09
  • Laatst online: 13-11 09:45
mike123 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 23:35:
[...]

Kan je het toestel niet "wakker" maken door 2 maal op het scherm te tikken? Dat kan ook met de A10 en de Tab S4.
Inderdaad, ik kende die techniek nog niet :P maar werkt prima.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• klavertje3
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 28-10 12:35
Baddie09 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 12:59:
[...]

Prima cover!!! Bedankt voor de tip!

Cover is zeker lekker slank en blijft goed zitten met de magneetjes.

klavertje3 wijzigde deze reactie 14-07-2019 18:39 (3%)
Reden: stukje info over de cover

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haay
klavertje3 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:38:
Prima cover!!! Bedankt voor de tip!

Cover is zeker lekker slank en blijft goed zitten met de magneetjes.
Oh, daar was ik ook nog naar op zoek. Meteen maar vandaag besteld. :)

• dragonmoony
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 11-11 03:35
Christiano007 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 16:11:
Heeft 60 euro cashback en is dan maar 3 tientjes duurder dan de 64 GB versie.
Waar had jij cashback? is dat nog mogelijk?

• Christiano007
  • Laatst online: 11:00

Christiano007

Ich bin der champion

dragonmoony schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:20:
[...]

Waar had jij cashback? is dat nog mogelijk?
Was bij Coolblue, wacht nog wel op de cashback. Is nu niet meer

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Fraggert
Ik weet niet zeker of het wat gaat doen met de prijs van de Tab S5e maar er komt een Tab S6 aan.

Misschien handig om te weten voor diegene die geen haast hebben :) .

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 10:54
Vandaag mijn iPad Air 2 verkocht, en wil weer eens iets nieuws en zat te denken aan deze Tab S5e.
Voor een beetje browsen, YouTube, GoPro beelden bekijken en eventueel licht bewerken een prima keus denk ik?!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haay
DaKa86 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 14:49:
Vandaag mijn iPad Air 2 verkocht, en wil weer eens iets nieuws en zat te denken aan deze Tab S5e.
Voor een beetje browsen, YouTube, GoPro beelden bekijken en eventueel licht bewerken een prima keus denk ik?!
Ik zou zeggen: super keuze. Tenzij je heel diep in de Apple Apps zit verbonden. Dan is een nieuwe Apple tablet natuurlijk logischer. Voor de zaken die je noemt is de S5e super.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dragonmoony
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 11-11 03:35
Ik heb hem toch maar gekocht, en ben er best blij mee, ik dacht dat ik voor de grap PUBG Mobile ging installeren, maar het draait erg soepel zelfs op 100% resolutie, en het speelt ook nog eens erg fijn. Verder gebruik ik heb ook voor Dota Underlords en videos kijken.

Ik heb er alleen geen cover voor gekocht, en eigenlijk wil ik er een "tablet stand" voor waarmee ik hem op verschillende graden (hoeken) kan neerzetten (op mijn bureau of andere tafel), in portret en landschap modus. Weet iemand hier wat ik het beste kan kopen? Het zou echt heel fijn zijn geweest als het een eigen standaard had zoals bij Surface pro van Microsoft, maar als ik daar iets voor kan kopen dat lekker stevig is en ook nog eens op meerdere graden kan staan, ben ik helemaal blij.

dragonmoony wijzigde deze reactie 21-07-2019 20:20 (9%)

• jojo137
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 26-10 10:02
Bollie en Coolblue hebben nu kassa/cashback kortingen van 64gb €40,- en 128gb €60,-..

Doe er je voordeel mee! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• van der Berg
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
Ik heb sinds 15 juni 2019 de Samsung Galaxy Tab S5e 128GB/6GB RAM uitvoering €455,-. Ik vond de 4GB RAM en 64GB te krap en met de 128GB heb ik rond de 90GB nu vrj en meer RAM 6GB voor de toekomst. Ik ben tevreden met wat ik er mee kan. De Tab S6 komt spoedig maar dat is leuk maar wat ik doe kan met de S5e makkelijk en gaat snel. De Tab S6 zal ook duurder zijn. Ik ben erg te spreken over de 4 geïntegreerd speakers bij AKG en het prachtige scherm met dunne schermranden 10.5 inch OLED. Accucapaciteit is dik in orde en de accuduur is perfect.

Ik heb nadien gelezen dat er problemen zouden zijn wat betreft de Wi-Fi verbinding maar ik heb hier nooit last van gehad!

Ik ga nog een:
• Samsung officieel toetsenbord hoesje kopen
• Samsung book cover officieel houder zodat hij elke positie kan staan
• Samsung Charging Dock
• Samsung EVO Plus 256GB Micro-SD van mijn S8+ komt in de tablet en mijn smartphone krijgt een 512GB

van der Berg wijzigde deze reactie 28-07-2019 23:13 (25%)

• invincible30
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11-11 03:11

invincible30

Psn: pelter29

Ik heb deze tablet ook kort in mijn bezit gehad.
Snelheid was redelijk. Wel af en toe wat haperingen.
Geluid erg goed voor een tablet.

Reden dat ik de Samsung heb geretourneerd (tot 2 maal toe), was het scherm.
Er zat een erg hinderlijke groene tint in de hoeken van het scherm. Erg hinderlijk bij witte achtergrond.
Bij beide exemplaren aan de linkerzijde.
Niemand anders dit opgevallen?
Zie link

https://1drv.ms/u/s!Ah7MoE8I_Rjqh3F3k1mKG_D2FgKH?e=JE6hC7

invincible30 wijzigde deze reactie 29-07-2019 00:17 (4%)

• -Magnat-
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 04-11 18:44
Groene gloed heb ik nog niet waargenomen heb hem net een dag. Heb zoiezo alles op donker thema staan.

Er is mij wel iets anders opgevallen.
Ik kwam de kamer binnenlopen en de zon weerkaatste op de tablet. Toen was het net of de glasplaat niet vlak was. Bij nadere inspectie bleek het niet het glas te zijn maar de Oled 'folie' onder het glas. Lijkt een beetje op papier wat nat is geweest. Dat bobbelt en golft een beetje
Mijn Tab S1 heeft dit niet (ook een Oled).

Als je er recht op kijkt zie je het ook niet, alleen als je onder een hoek over de tablet kijkt.
Meer mensen die dit hebben?

-Magnat- wijzigde deze reactie 30-07-2019 20:21 (13%)

• Haay
-Magnat- schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:19:
Ik kwam de kamer binnenlopen en de zon weerkaatste op de tablet. Toen was het net of de glasplaat niet vlak was. Bij nadere inspectie bleek het niet het glas te zijn maar de Oled 'folie' onder het glas. Lijkt een beetje op papier wat nat is geweest. Dat bobbelt en golft een beetje

Als je er recht op kijkt zie je het ook niet, alleen als je onder een hoek over de tablet kijkt.
Ja, als ik onder een extreme hoek het scherm bekijk zie ik ook zo'n soort patroon. Maar bij normaal gebruik recht van voren of met een kleine hoek zie je daar niks van. Dus dat stoort mij echt niet.

En gelukkig heeft mijn scherm ook geen last van een groene tint in een hoek ofzo. Wit is egaal wit op mijn scherm, recht van voren gezien.

Ik geniet nog altijd van mijn S5e. Heerlijke multi media tablet! :)

• Gruson
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 09:55
-Magnat- schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:19:
Groene gloed heb ik nog niet waargenomen heb hem net een dag. Heb zoiezo alles op donker thema staan.

[Afbeelding]
Dit zag ik inderdaad ook. Het stoorde me niet, wat me wel stoorde was de zeer kleine kijkhoek. Bij het tilten van de tablet zag ik al heel snel een blauw/groene verkleuring optreden met een witte achtergrond. Dat keek erg vervelend, je moet er echt recht voor zitten wil je een egaal beeld hebben. Teruggebracht naar de winkel en een nieuw exemplaar en het showmodel bekeken, die hadden allebei hetzelfde probleem.

Uiteindelijk heb ik de tablet laten zitten, ik wilde hem ook gebruiken voor het showen van foto's, en dan is het jammer als de foto aan de ene kant wel goed is en de andere kant te blauw.

In dit topic zijn er wel wat mensen die dit melden, heeft de rest hier ook last van of vinden die dat gewoon niet zo erg? Is dit gewoon een eigenschap van AMOLED?

7DII | Canon 10-18 IS STM | Sigma 18-35 1.8 | Canon 100L | Canon MP-E 65mm

• invincible30
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11-11 03:11

invincible30

Psn: pelter29

Ik had daar ook last van. Verkleuring bij kantelen van de tablet. (vreemd genoeg heeft mijn galaxy s8 hier een stuk minder last van)
Daarnaast had mijn exemplaar last van een groene waas aan 1 kant. Zie mijn vorige post.

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:46
jojo137 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:02:
Bollie en Coolblue hebben nu kassa/cashback kortingen van 64gb €40,- en 128gb €60,-..

Doe er je voordeel mee! ;)
Net gedaan, vervanging voor mijn oude Tab S3 :)

• MisterEagle
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 11:57
Leuke actie van coolblue, meteen ook de s5e 128gb besteld. Gisteren deze voor mijn schoonvader geinstalleerd, erg mooi apparaat. Ben benieuwd hoe die straka bevalt

• van der Berg
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
Ik ben nog steeds zeer tevreden met de Tab S5e en het scherm is uitstekend niets van gemerkt. Scherm-modus staat bij mij op basis. Ik heb dit zelf aangepast naar basis wantbij de review van de Galaxy S8+ Hardware.info werd toen gezegd voor het beste resultaat basis

• BasvanS
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:45
Overweeg de S5E voor:

1. Streamen naar Android TV (F1 TV PRO)
2. Voor de kleine Dame achterin de auto
3. Om zelf af en toe te browsen op de bank.
4. Series te kijken op vakantie etc.

Zijn de luidsprekers goed genoeg om achter in de auto voor de kleine te gebruiken? Mensen die ervaring hebben met het gebruikt als "TV" voor in de auto?

• Comp User
BasvanS schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:28:
Overweeg de S5E voor:

...

Zijn de luidsprekers goed genoeg om achter in de auto voor de kleine te gebruiken? Mensen die ervaring hebben met het gebruikt als "TV" voor in de auto?
Je kunt het niet vergelijken - ondanks dat de tablet een "atmos" stand heeft - met een 9.1.2 installatie, maar het zal - min of meer - hetzelfde klinken als de speakers van de tv.

Imho is het geluid goed genoeg om "tv" te kijken, dat doe ik zelf ook wel eens (via de T-Mobile TV app).

Comp User wijzigde deze reactie 05-08-2019 17:11 (0%)
Reden: Typo's verbeterd

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True