Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertX
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-05 14:56
Heb eergisteren een chromecast (v3) gekocht met als doel om netflix te casten van mijn telefoon naar de tv.
Alles geinstalleerd, en casten werkt vanaf chrome op mijn pc, het werkt vanaf mijn telefoon met youtube, tunein en google foto's, maar in de netflix app verschijnt het cast-icoon niet.

Wat ik al gedaan heb:

- Alles gerest (telefoon, chromecast, modem)
- Chromecast opnieuw geinstalleerd
- 5G band uitgeschakeld, en weer alles opnieuw geinstalleerd.
- Netflix app opnieuw geinstalleerd,
- Uitloggen en opnieuw inloggen

Chromecast werkt perfect met alle andere apps, behalve Netflix. Help 8)7

Edit:
Hmm, net contact gehad met Google hulp en Netflix klantenservice. Schijnt een bekend probleem te zijn dat op sommige telefoons voorkomt. Ze onderzoeken het nog. Er zit niets anders op dan te wachten op een update en voorlopig via de laptop te casten.

[ Voor 17% gewijzigd door EvertX op 18-06-2019 14:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@EvertX Zit je wel op hetzelfde IP-netwerk, of zit er een router tussen? Kun je de IP-adressen van beiden eens vergelijken?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Google home app en play services geüpdate?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Room42 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:41:
@EvertX Zit je wel op hetzelfde IP-netwerk, of zit er een router tussen? Kun je de IP-adressen van beiden eens vergelijken?
Als de andere apps op zijn telefoon wel werken, gaat de connectiviteit geen probleem zijn ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertX
Yep, alles is up-to-date (home, play, netflix, chrome, etc.) en alles zit op hetzelfde netwerk (IP en Wifi).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvertX
Edit: aanvulling toegevoegd aan topic.

[ Voor 104% gewijzigd door EvertX op 18-06-2019 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 18:26
Zal wel een bug in de Netflix app op sommige apparaten zijn. Ik heb hetzelfde probleem op mijn Samsung Tab S5e tablet, en ook op de Samsung Tab A 2016 van mijn vrouw ontbreekt het Cast icoon in de Netflix app. Gelukkig is het nog wel aanwezig op mijn Nokia 7+ mobiel, dus kunnen we nog via Chromecast naar Netflix kijken. Maar vervelend is het wel!
EvertX schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:38:
Hmm, net contact gehad met Google hulp en Netflix klantenservice. Schijnt een bekend probleem te zijn dat op sommige telefoons voorkomt. Ze onderzoeken het nog. Er zit niets anders op dan te wachten op een update en voorlopig via de laptop te casten.
In ieder geval is het bekend bij Netflix. Hopelijk wordt het snel opgelost.

[ Voor 39% gewijzigd door Haay op 19-06-2019 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 18:41
Soms ziet de Netflix app mijn Chromecast ook niet. Dan moet ik de app even opnieuw opstarten.

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 21-06-2019 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-06 09:50
nvm: OP niet gelezen.

[ Voor 72% gewijzigd door Audiowaste op 19-06-2019 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 18:26
Gisteren een update van de Netflix app gekregen en geïnstalleerd, waarna het Chromecast icoontje weer terug is in de Netflix app op m'n S5e tablet. :)
Pagina: 1