⛔ Trackers of betalen ⛔
Inclusief september update?
Vaste locatie, vast netwerk.
Augustus dus.hcQd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:32:
[...]
Augustus. Maar we kunnen de volgorde van de quick tiles tenminste weer aanpassen.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Dat ging nog in portrait, niet in landscape.hcQd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:32:
[...]
Augustus. Maar we kunnen de volgorde van de quick tiles tenminste weer aanpassen.
Maar idd, opgelost nu.
Ik gebruik hem voornamelijk in landscape, dat is me dus nooit opgevallen.Hakki schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:26:
[...]
Dat ging nog in portrait, niet in landscape.
Maar idd, opgelost nu.
Of 2openzetten en 1 pop-up view? Maar dat lijkt me dan toch niet nieuw te zijn
Edit: ok, gevonden.. via Edge panel slepen
[ Voor 13% gewijzigd door Hakki op 25-09-2020 20:41 ]
Mogelijk is er een eenvoudigere manier, maar die heb ik niet gevonden.
[ Voor 13% gewijzigd door hcQd op 25-09-2020 20:43 ]
1. Biedt de 6gb enige toegevoegde waarde? Ik heb nergens benchmarks kunnen vinden. De 64gb is genoeg voor me, dus daarvoor hoef ik het niet te doen.
2. Zo'n pogo dock lijkt me wel handig, maar geven de pogo pins ook audio/data door. Ik wil wel muziek kunnen doorgeven als 'ie in de dock zit.
Ikzelf heb de 4GB RAM / 64GB opslag versie en voor mijn gebruik als media consumptie apparaat (Netflix, Amazon Prime, Disney+, Youtube), als e-reader, en voor een spelletje af en toe, is dat prima.StephanVierkant schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:21:
Ik overweeg deze tablet te kopen en heb hierover twee vragen:
1. Biedt de 6gb enige toegevoegde waarde? Ik heb nergens benchmarks kunnen vinden. De 64gb is genoeg voor me, dus daarvoor hoef ik het niet te doen.
2. Zo'n pogo dock lijkt me wel handig, maar geven de pogo pins ook audio/data door. Ik wil wel muziek kunnen doorgeven als 'ie in de dock zit.
De pogo dock die ik heb is alleen een standaard voor het horizontaal opstellen van de tablet en tegelijkertijd laden. Ik begrijp je vraag niet voor audio/data doorgifte. De dock heeft geen speakers of separate speaker aansluiting? Ook in de pogo dock kun je audio via bluetooth doorgeven naar speakers of headset vanaf de tablet.
Dit verklaart m'n situatie het beste:Haay schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:06:
[...]
Ik begrijp je vraag niet voor audio/data doorgifte. De dock heeft geen speakers of separate speaker aansluiting? Ook in de pogo dock kun je audio via bluetooth doorgeven naar speakers of headset vanaf de tablet.
:strip_exif()/f/image/9vPrRNrpp6wOoM6VMRJqUtmQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil m'n tablet bedraad aansluiten, zodat 'ie op m'n mengpaneeltje aangesloten zit. Dat zou natuurlijk kunnen met zo'n verloopstekkertje usb-c -> audio jack, maar dan moet dat signaal wel via de pogo pins gaan.
En helemaal mooi zou zijn als je een usb-c dock met audio en ethernet kan gebruiken. Ethernet is natuurlijk niet écht nodig, maar als het geen nadelen heeft (onder m'n bureau hangt een 8-poorts switch), heeft het natuurlijk wel de voorkeur.
[ Voor 25% gewijzigd door StephanVierkant op 22-11-2020 20:00 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik heb dan Ziggo Sport Totaal en het even gecontroleerd, maar daar heb ik gewoon zwarte balken.Laguna schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:38:
Zitten hier toevallig ook gebruikers die Ziggo GO wel eens op de S5e gebruiken, waarbij dan tijdens het kijken van een uitzending de balken boven en onder grijs zijn ipv zwart?
⛔ Trackers of betalen ⛔
Vreemd hier toch echt grijs:JohanKupers schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:42:
[...]
Ik heb dan Ziggo Sport Totaal en jet even gecontroleerd, maar daar heb ik gewoon zwarte balken.
:strip_exif()/f/image/Yd9rzpYjc5mnyOKfESaOpedp.jpg?f=fotoalbum_large)
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik heb het even getest en bij mij zijn de balken ook donkergrijs.Laguna schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:05:
[...]
Vreemd hier toch echt grijs:
[Afbeelding]
Misschien heeft het met het thema te maken?
Ik denk dat het een bug is in de Ziggo GO app, waardoor de gradiënt achtergrond die zichtbaar is op het startscherm van de Ziggo GO app, abusievelijk zichtbaar blijft tijdens het bekijken van een uitzending. Dit is nog beter te zien zodra je kijkt in portrait stand ipv landscape.RoJan schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:13:
[...]
Ik heb het even getest en bij mij zijn de balken ook donkergrijs.
Misschien heeft het met het thema te maken?
In July 2021, the update will reach the Galaxy A30 and the Galaxy Tab S5e.
Dus nog even wachten voor Android 11, maar hij is onderweg.
⛔ Trackers of betalen ⛔
https://www.amazon.nl/Sam...%29&qid=1608726980&sr=8-2
pricewatch: Samsung Galaxy Tab S5e WiFi (6GB ram) 128GB Goudmister_S schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:40:
Ik ben van plan een tablet te kopen, mijn oog viel op de S5e vanwege de mooie scherm. Ik zag op amazon de gouden variant van de 6GB RAM versie staan voor een 4GB RAM prijs (395 euro). Dit is ongeveer 100 euro minder dan de prijzen die ik elders zie, maar wel goud dan (bleh). Ik zie echter nergens 128GB staan. Kan ik aannemen dat dit gewoon de 128GB versie is? Als ik het goed begrijp heeft alleen die 6GB RAM.
https://www.amazon.nl/Sam...%29&qid=1608726980&sr=8-2
Dit is m. Zie modelnaam: SM-T720NZDLDBT
Maar dat zie je vaker met Amazon. Soms zitten ze best ver onder de prijs van concurrenten en retour sturen is in mijn ervaring nooit een probleem daar. Laatst nog een artikel aangemeld wat defect is bij hun van 1.5 jaar oud. Heb direct mijn aankoop bedrag terug gekregen en mocht het defecte artikel houden.
Alleen nog een hoesje er om heen en je hebt een mooie tablet
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B085SPGJRX
(prijs van € 408 is met Duitse BTW, prijs voor Nederland wordt dus € 426)
Met Android 9 op de tablet werkte het feilloos samen met de Samsung Galaxy telefoon. Inmiddels niet meer.
Gary Winston: "The Answer is in The Box, Not in The Band!"
⛔ Trackers of betalen ⛔
Sinds deze laatste update kan ik niet meer mijn apps updaten via de Playstore: 'Fout bij controleren van updates'.JohanKupers schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:59:
De februari 2021 patch is vanmiddag binnen gekomen op mijn Tablet.
Iemand anders hier ook last van?
.
Hier geen probleem. Heb je al eens de Playstore gestopt en alle gegevens gewist can de app?henidde schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:32:
[...]
Sinds deze laatste update kan ik niet meer mijn apps updaten via de Playstore: 'Fout bij controleren van updates'.
Iemand anders hier ook last van?
⛔ Trackers of betalen ⛔
[ Voor 15% gewijzigd door Hakki op 08-04-2021 17:38 ]
https://www.mediamarkt.nl...fi-lte-zwart-1610423.html
[ Voor 3% gewijzigd door Mr Magic op 12-04-2021 10:42 ]
Heeft iemand de Android 11 update al OTA ontvangen in Nederland? Heb de afgelopen dagen enkele keren gecontroleerd maar nog geen update beschikbaar voor mijn S5e.Hakki schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:38:
Android 11 voor op schema precies. https://www.sammobile.com...eiving-android-11-update/
Ik heb er in december 2019 €341,41 voor betaald.Mr Magic schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:41:
Leuk prijsje (€ 344,-) bij Mediamarkt voor de S5e 64 GB LTE versie:
https://www.mediamarkt.nl...fi-lte-zwart-1610423.html
Nederlands is makkelijker als je denkt
Dat klopt, maar aan de grafiek in de Pricewatch te zien was dat van korte duur. Daarna ging het weer naar de 400+ euro. Afgelopen Black Friday was er ook kortstondig een aanbieding, waarna de prijs wederom omhoog ging.Marco schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:29:
[...]
Ik heb er in december 2019 €341,41 voor betaald.
@SeatRider Precies mijn gedachtengang ook
Gaat om de BTU (Groot-Britannië)-versie die in dezelfde multi-CSC valt als PHN (Nederland): OXM.
Downloaden kan met Frija-downloader en installeren met Odin. Security patches zijn van 1 maart 2021:
:strip_exif()/f/image/AUAcgUK6AHJsh3R66DqVF940.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb weliswaar de LTE versie van de S5e, maar ik krijg gisterenavond ineens Android11 via OTA binnen.Hakki schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:29:
Was voorzien voor juli, maar aangezien alles goed loopt, zal het wel mei off ten laatste begin juni worden.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Bedankt voor de tip!EdwinB schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:57:
Vanavond handmatig gezocht naar update en mijn S5e (SM-720 heeft nu ook Android 11
De Frija firmware download tool liet nog niets zien voor m'n tablet (heb de Duitse variant met landcode DBT), maar via een handmatige check op de tablet loopt Android 11 nu toch binnen
Bedankt voor de headsup, hier komt die nu ook binnenEdwinB schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:57:
Vanavond handmatig gezocht naar update en mijn S5e (SM-720 heeft nu ook Android 11
⛔ Trackers of betalen ⛔
Thanks, loopt hier nu ook binnen.EdwinB schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:57:
Met Android 10 was de accuduur verbeterd, rond de 5-6 dagen met 5-6 uur schermtijd, maar met Android 11 zit ik na bijna 2 jaar eindelijk weer terug op de oorspronkelijke accuduur van 8 dagen met 8 uur schermtijdLaguna schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:41:
[...]
Nog steeds onbegrijpelijk dat sinds de eerste software update die ik in november had ontvangen de accuduur gehalveerd is. Van 8 dagen met 8 uur schermtijd naar 4 dagen met 4 uur schermtijd. Ook na het resetten, oftewel terug naar fabrieksinstellingen, blijft de accuduur onveranderd. Erg teleurstellend

Hij moest de Galaxy Tab s 10.1 vervangen die ik 6 had.
De scherm is beter ondanks dat het ook een oled was.
Alleen mis ik tril functie. Die wel op de oude wel aanwezig was.
Voor de rest ben ik zeer over te spreken alleen niet of de Samsung schild die over de Android versie zit.
A life lived in fear is a life half lived
Persoonlijk boeien die updates me niet zo heel erg. Waar ik me eerder (minimaal) aan stoor is dat de tablet beduidend langzamer is dan m'n telefoon (logisch want een andere processor)Not_Disclosed schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:39:
De laatste security update is al weer even geleden. Mijn update is van maart 2021. Zo te zien is de tablet uit het kwartaalschema voor updates gevallen. Nu nog maar 2x per jaar een update: https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb. Voor mij op deze manier geen Samsung tablets meer.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
⛔ Trackers of betalen ⛔
Mooi, dit zijn de verbeteringen in de Samsung Android omgeving die ik zo zie.JohanKupers schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:38:
De update van 1 september komt nu binnen.
* Het instellingen menu is nu als een boek met 2 pagina's, en gebruikt eindelijk het brede beeld van de tablet in landschap mode.
* Bij LAB instellingen kan je iedere applicatie afdwingen om in landschap te gaan, of in landschap te gaan als een mobiele app met behoud van aspect ratio.
* Bij apparaat onderhoud dan naar batterij dan alle applicaties toestaan zonder beperking te draaien betreffende processor snelheid, met uitzondering van games, die je in kan stellen met Samsung Game Booster.
Ik heb zelf games op energie zuinig gezet, omdat het heel eenvoudige dingen zijn.
Op dit moment bij ongeveer 25% scherm helderheid gebruik ik 10% stroom van de batterij per uur. Dit is wel bij de tablet ingesteld op opladen tot ik dacht het 80% (kan ook 85% zijn).
Er zitten dus wat subtiele mogelijkheden bij, en de tablet niet te hoeven roteren door apps in landschap te dwingen is handig.
[ Voor 13% gewijzigd door hcQd op 05-02-2022 08:11 ]
Draait hier sinds de 30e; enige verschil wat ik tot nu toe gemerkt heb is dat ie soms even stottert. Dat had ik eerder niet gemerkt. Gebruik 'm vrijwel dagelijks.hcQd schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:10:
December update komt net binnen, geen nieuwe features, volgens Samsung.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
https://doc.samsungmobile.com/SM-T720/XSK/doc.html
[ Voor 3% gewijzigd door Hakki op 14-02-2022 20:49 ]
Bij mij op de Tab s5e lopen de 6 zuinige cores steeds op maximaal, dit kan je zien als je een applicatie zoals IDA installeert wat ook andere gegevens laat zien.EdVe schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:18:
Nieuwe Ota update beschikbaar
T720XXU2DVG3
Met Juli 2022 security patch
Het verbruikt niet veel meer energie, maar een factory reset heeft geen nut gehad.
Heb jij ook gekeken hoe snel de cores lopen als je verder niets doet op de tablet behalve het scherm aan?
Ik heb alles uitgeschakeld zoals toegangkelijkheid service, achtergrond apps, heeft niet mogen baten.
Ik kan bij mij wel even kijken.Terry A Davis schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:58:
[...]
Bij mij op de Tab s5e lopen de 6 zuinige cores steeds op maximaal, dit kan je zien als je een applicatie zoals IDA installeert wat ook andere gegevens laat zien.
Het verbruikt niet veel meer energie, maar een factory reset heeft geen nut gehad.
Heb jij ook gekeken hoe snel de cores lopen als je verder niets doet op de tablet behalve het scherm aan?
Ik heb alles uitgeschakeld zoals toegangkelijkheid service, achtergrond apps, heeft niet mogen baten.
Waarmee heb je dat bekeken?
Overigens valt me op dat ik de S5e af en toe echt rete traag vind. Tijdje geleden al eens een factory reset gedaan en alleen de programma's er op gezet die ik nodig heb, maar dat lijkt niet echt te helpen.
AIDA64 van Google Play, was de letter A vergeten in de vorige post.13art schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:53:
[...]
Ik kan bij mij wel even kijken.
Waarmee heb je dat bekeken?
Overigens valt me op dat ik de S5e af en toe echt rete traag vind. Tijdje geleden al eens een factory reset gedaan en alleen de programma's er op gezet die ik nodig heb, maar dat lijkt niet echt te helpen.
https://play.google.com/s...om.finalwire.aida64&gl=US
Na 3 jaar met de Tab s5e kan ik zeggen dat de software veel zwaarder is geworden. Ook zijn er tijden geweest dat browsers zoals Opera of Samsung Internet stotter problemen hadden doordat Surface Flinger niet uitgezet kon worden in:
Samsung Internet -> internet://urls
Opera browser -> opera://flags
Bij video applicaties heb ik op de Tab s5e nooit problemen gehad, met uitzondering van dat de 6 zuinige cores bij mij altijd op max lopen. De CPU belasting is dan 30% continue.
Ben nu over op de Tab S8 Plus van 12 inch voor dagelijks gebruik. Het belangrijkste verschil is dat die 120Hz is en zeker ten opzichte van de Tab s5e weinig tot niet stottert. Maar binnen een aantal jaar zullen de applicaties opnieuw zwaarder worden.
Ik wilde eerst wachten tot Black Friday, maar af en toe kijken op Amazon Prime stond ie eerst voor 659 euro en toen iets meer korting nog. ( Geen Samsung Cashback actie voor Frans model overigens. Betaalde uiteindelijk 590 euro, officiële Amazon Prime winkel, dus geen reseller, volledig nieuw gesealed, misschien dat iemand dacht dat ie te groot was en dat ie teruggestuurd is? Is verder gewoon helemaal goed gelukkig. )
Ah, zie dat ik over een zinnetje heen had gelezen.Terry A Davis schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:41:
[...]
AIDA64 van Google Play, was de letter A vergeten in de vorige post.
https://play.google.com/s...om.finalwire.aida64&gl=US
Heb AIDA64 even geïnstalleerd en de eerste 6 cores draaien inderdaad meestal op hun maximale snelheid. Heel af en toe schakelen ze heel even een klein stukje terug om vervolgens direct weer naar 1708MHz op te schalen.
Gezien de garantie al verlopen is maar eens een custom Rom overwegen.
Wel jammer van Samsung dat ze deze bug zo lijken te laten bestaan. Dat duurt enkele maanden voordat het is gefikst. (Ik ga ervan uit dat ze het helemaal niet maken.)13art schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:59:
[...]
Ah, zie dat ik over een zinnetje heen had gelezen.
Heb AIDA64 even geïnstalleerd en de eerste 6 cores draaien inderdaad meestal op hun maximale snelheid. Heel af en toe schakelen ze heel even een klein stukje terug om vervolgens direct weer naar 1708MHz op te schalen.
Gezien de garantie al verlopen is maar eens een custom Rom overwegen.
Op XDA zie ik dat mensen niet zo eenvoudig de bootloader unlocken. Met als gevolg Factory Reset Protection. Ook is er Samsung Knox Fuse die dan voor altijd is getriggerd.
Ooit had Samsung een waarschuwing in het scherm als een telefoon was geroot of geflashed met gewijzigde firmware. Toen heeft Chainfire (boomsmurf op t.net) TriangleAway gemaakt, en toen kwam Samsung met de Fuse in hardware. Dus terug kan niet zonder permanente functie verliezen.
Officiële firmware van nu met deze bug heeft heel goede audio en in LineageOS is er een kwaliteit probleem voor audio.
Maar eens op zoek naar een goede vervanging maar er zijn niet zo veel Android tablets met OLED scherm meer
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
64 Volgens de pricewatch.Tijntje schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:00:
Maar eens op zoek naar een goede vervanging maar er zijn niet zo veel Android tablets met OLED scherm meer
Die had ik kunnen verwachten, nu heb ik al vaak dezelfde filter gebruikt maar er zit nog niet iets tussen waar ik enthousiast van wordt met prijs/kwaliteit.
Mischien eens herinstalleren om alle overbodige apps kwijt te raken? Tablet doet nog steeds goed wat ik ervan verwacht (media consumptie).Tijntje schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:00:
Die van mij begint inderdaad ook wel heel erg traag te worden, gebruik hem voornamelijk bij reizen om Plex te kijken en te internetten.
Waar ik het vooral aan begin te merken is het switchen naar een ander profiel.rachez schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:45:
[...]
Mischien eens herinstalleren om alle overbodige apps kwijt te raken? Tablet doet nog steeds goed wat ik ervan verwacht (media consumptie).
Ik gebruik de tablet samen met mijn vrouw en tussen deze profielen switchen gaat heel traag.
Is er nog voldoende opslagruimte ?Tijntje schreef op donderdag 15 september 2022 @ 06:39:
Waar ik het vooral aan begin te merken is het switchen naar een ander profiel.
Ik gebruik de tablet samen met mijn vrouw en tussen deze profielen switchen gaat heel traag.
Het zou me niet verbazen als dit ongeveer het zelfde is als het opnieuw opstarten.Tijntje schreef op donderdag 15 september 2022 @ 06:39:
[...]
Waar ik het vooral aan begin te merken is het switchen naar een ander profiel.
Voordat de tablet alles ingeladen heeft, ed, gaat er aardig wat tijd voorbij. Is alles eenmaal geladen dan gaat het wel. Al blijft de tablet niet de meest vlotte naar mijn mening.
Dat is een selectie met alle verkrijgbare kleuren en geheugen configuraties.
Filter op een recent besturingssysteem (Android 12) en er blijft maar 1 leverancier met 2 modellen over: Samsung Galaxy Tab S8+ of S8 Ultra. Op Tablets met OLED schermen is er dus gewoon geen concurrentie. En dat is erg jammer.
Dit inderdaad, er is nog voldoende storage aanwezig.13art schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:49:
[...]
Het zou me niet verbazen als dit ongeveer het zelfde is als het opnieuw opstarten.
Voordat de tablet alles ingeladen heeft, ed, gaat er aardig wat tijd voorbij. Is alles eenmaal geladen dan gaat het wel. Al blijft de tablet niet de meest vlotte naar mijn mening.
Helaas is er weinig echte keus op Android tablets
Zie net inde pricewatch deze tevoorschijn komen.
uitvoering: Lenovo Tab P11 Pro (2nd Gen) (ZAB50043SE) Grijs
Dat ziet er wel positief uit, OLED en HDR. Heb alleen helemaal geen ervaring met Lenovo tablets.
Op welke resolute spelen films en series van bv. Netflix op de Tab S5e eigenlijk? Ik zie op de Lenovo pagina dat de resolutie waarop films en series van Netflix e.d. op die Tab P11 Pro afgespeeld worden 1080p FHD is. Gebruikt dus niet de volle resolutie van de tablet zelf (2560 x 1536).Tijntje schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:54:
Even een kleine kick vanuit mij.
Zie net inde pricewatch deze tevoorschijn komen.
uitvoering: Lenovo Tab P11 Pro (2nd Gen) (ZAB50043SE) Grijs
Dat ziet er wel positief uit, OLED en HDR. Heb alleen helemaal geen ervaring met Lenovo tablets.
Volgens mij gewoon de resolutie van de tablet. Echter zijn sommige films in een andere verhouding dus zie je alsnog zwarte balken.Haay schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:59:
[...]
Op welke resolute spelen films en series van bv. Netflix op de Tab S5e eigenlijk? Ik zie op de Lenovo pagina dat de resolutie waarop films en series van Netflix e.d. op die Tab P11 Pro afgespeeld worden 1080p FHD is. Gebruikt dus niet de volle resolutie van de tablet zelf (2560 x 1536).
Maar ja het is sowieso geen 4K scherm dus die resolutie ga je ook niet krijgen. Zou kunnen dat dat de stap daarvoor full HD is bij Netflix en dat dat dan geupscaled wordt door de tablet naar de resolutie van het scherm.
[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 14-10-2022 12:34 ]
Ja voor 100 euro al een paar keer gezien. 85 euro was wel echt scherp, maar ik was net te laat. Op dit moment helaas geen leuke tweedehandse met goede prijs te vinden. Gezien de leeftijd heb ik eigenlijk niet meer over dan 100 voor een met 4gb geheugeng_v_rijn schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:55:
De S5e werkt prima met alles. 85 euro is een koopje.
Maar als hij nog prima te gebruiken is voor deze taken dan blijf ik de advertenties in de gaten houden.
Voor 85 euro is het nog de moeite waard voor het scherm, maar de processor is trager dan die van de nieuwe (8.7") Samsung Galaxy Tab A9 van 175 euro. En die krijgt nog 5 jaar aan beveiligingsupdates. Er is gelukkig wel een officiele LineageOS ROM (met maandelijkse beveilingsupdates) voor de S5e: https://wiki.lineageos.org/devices/gts4lvwifi/Markos schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:58:
[...]
Ja voor 100 euro al een paar keer gezien. 85 euro was wel echt scherp, maar ik was net te laat. Op dit moment helaas geen leuke tweedehandse met goede prijs te vinden. Gezien de leeftijd heb ik eigenlijk niet meer over dan 100 voor een met 4gb geheugen
Maar als hij nog prima te gebruiken is voor deze taken dan blijf ik de advertenties in de gaten houden.
Heeft ook nog OS upgrade support !
Wel opletten dat je de versie uit 2022 neemt (en niet de eerdere versie uit 2020)
Ik zal het apparaat slechts sporadisch gebruiken. Mocht ik het in de praktijk vaak gaan gebruiken, dan zal ik een nieuwe(re) tablet overwegen
Kon de S6 Lite [128 GB] vorig jaar met Black Friday scherp kopen € 289,-
[ Voor 3% gewijzigd door g_v_rijn op 10-12-2023 22:58 ]
Ik kom maar geen goede vervanger tegen wat ik qua prijs interessant vind, en ook een OLED scherm heeft. De enige reden voor mij om de S5e te vervangen is om 'm aan de muur te kunnen hangen in de woonkamer voor Home Assistant bediening. Misschien koop ik zelfs wel een tweede specifiek voor dit doel.
Komend weekend ga ik proberen LineageOS te installeren vanwege issues met wifi die ik soms heb; geen verbinding kunnen maken als je moet inloggen in een portal bijvoorbeeld, terwijl dat met elk ander apparaat goed gaat.
Kort samengevat, het is een geweldig apparaat en had niet verwacht dat ik deze zoveel en zo lang zou gebruiken.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik heb deze tablet ook nog. Gebruik hem niet zo vaak, maar ik vind hem regelmatig wel traaaaaaag. Ook ik heb overwogen om LineageOS oid er op te zetten, maar dan verlies ik volgens mij de MHL support en dat wil ik wel behouden. Wat overigens de zoektocht naar een nieuwe tablet ook beperkt. Want OLED +video output en dan ook geen 700-800 euro willen betalen maakt de zoektocht beperkt. Maar goed heb geen haast.Uberprutser schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:44:
Ik gebruik mijn S5e (6/128) nog vrijwel dagelijks. Boeken lezen, diverse streaming diensten en af en toe een spelletje. Ook elke reis die ik maak voor werk gaat ie mee in de handbagage. Accu gaat nog steeds lang mee en enige min puntje is een lichte kras in het midden van het scherm.
Ik kom maar geen goede vervanger tegen wat ik qua prijs interessant vind, en ook een OLED scherm heeft. De enige reden voor mij om de S5e te vervangen is om 'm aan de muur te kunnen hangen in de woonkamer voor Home Assistant bediening. Misschien koop ik zelfs wel een tweede specifiek voor dit doel.
Komend weekend ga ik proberen LineageOS te installeren vanwege issues met wifi die ik soms heb; geen verbinding kunnen maken als je moet inloggen in een portal bijvoorbeeld, terwijl dat met elk ander apparaat goed gaat.
Kort samengevat, het is een geweldig apparaat en had niet verwacht dat ik deze zoveel en zo lang zou gebruiken.
Ik ben over op LineageOS 21, geinstalleerd volgens de instructies op de site en Netflix e.d. werkt allemaal, net als Dolby Atmos. Ik heb geen MHL adapter dus kan niet nazien of dit werkt voor je. Mocht dat geen blocker zijn kan ik je aanraden om over te stappen want mijn Tab S5e voelt veel soepeler en beter aan (heb de 6GB/128GB versie).13art schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:06:
[...]
Ik heb deze tablet ook nog. Gebruik hem niet zo vaak, maar ik vind hem regelmatig wel traaaaaaag. Ook ik heb overwogen om LineageOS oid er op te zetten, maar dan verlies ik volgens mij de MHL support en dat wil ik wel behouden. Wat overigens de zoektocht naar een nieuwe tablet ook beperkt. Want OLED +video output en dan ook geen 700-800 euro willen betalen maakt de zoektocht beperkt. Maar goed heb geen haast.
En inderdaad, een vervanger is veel te duur. Zou graag een groter scherm willen hebben met OLED maar die prijzen, zelfs nu met Black Friday deals, zijn meer dan ik er voor wil betalen. Ondanks dat ik 'm vrijwel dagelijks in gebruik heb. Misschien als er geen (officiele) LineageOS beschikbaar zou zijn had ik 'm wel vervangen voor een Tab S10 Ultra, maar nu ga ik eerst kijken naar een nieuwe laptop (ook met OLED).
Dat is het helaas wel. De tablet wordt met enige regelmaat gebruikt om via de mhl poort iets op een tv te kijken. Anders had ik er net als jij al een andere rom op gezet, maar dat durf ik nu nog niet aan.Uberprutser schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:59:
[...]
... Mocht dat geen blocker zijn kan ik je aanraden om over te stappen want mijn Tab S5e voelt veel soepeler en beter aan (heb de 6GB/128GB versie)....
Hier onlangs LOS 21 er op gezet.13art schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:06:
[...]
Ik heb deze tablet ook nog. Gebruik hem niet zo vaak, maar ik vind hem regelmatig wel traaaaaaag. Ook ik heb overwogen om LineageOS oid er op te zetten, maar dan verlies ik volgens mij de MHL support en dat wil ik wel behouden. Wat overigens de zoektocht naar een nieuwe tablet ook beperkt. Want OLED +video output en dan ook geen 700-800 euro willen betalen maakt de zoektocht beperkt. Maar goed heb geen haast.
Bevalt prima. Eerder moeten doen!
Was niet bekend met MHL maar als ik een HDMI hub ( bv https://www.praxis.nl/ele..._medium=organic&utm_term= ) dan vraagt hij gelijk om te mirroren.
En het werkt ( de 1e 10 min
Edit: test met video file. Niet Youtube odersoetwas.
:strip_exif()/f/image/tRbEYdSNoLx0U4pRL5xU2uCX.jpg?f=fotoalbum_large)
De andere staat in de slaapkamer op m'n nachtkastje. Beide met automation zodat ze tot 80% opladen en dan tot 20% ontladen voor ie weer gaat laden om de accu's goed te houden.
Ik gebruik ze voor home assistant om alles te kunnen bedienen.
[ Voor 35% gewijzigd door Uberprutser op 01-12-2024 10:32 ]
Ga dit binnenkort ook maar eens proberen.Wolfram55 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:46:
[...]
Hier onlangs LOS 21 er op gezet.
Bevalt prima. Eerder moeten doen!
Was niet bekend met MHL maar als ik een HDMI hub ( bv https://www.praxis.nl/ele..._medium=organic&utm_term= ) dan vraagt hij gelijk om te mirroren.
En het werkt ( de 1e 10 min) prima.
Edit: test met video file. Niet Youtube odersoetwas.