Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Nog een dingetje wat niet werkt. In de Galaxy Store moet je opnieuw inloggen voor de apps, maar dat werkt dus niet. Je kunt wel een wachtwoord reset doen, maar dan kun je wederom niet inloggen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:29
Is de S5e inmiddels al volledig compatible met Dex zodat ik de tablet kan aansluiten op mijn iMac en fullscreen kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Laatst online: 24-04 00:10
JohanKupers schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:04:
Ik zie na de update wel dat in de Playstore, de update voor Android System WebView niet installeerd.
JohanKupers schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:28:
Nog een dingetje wat niet werkt. In de Galaxy Store moet je opnieuw inloggen voor de apps, maar dat werkt dus niet. Je kunt wel een wachtwoord reset doen, maar dan kun je wederom niet inloggen.
Allebei deze "problemen" heb ik - nog - niet ervaren, ik kan gewoon biometrisch inloggen en ASW word gewoon geüpdatet

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reject
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-08-2020
Ik heb sinds zaterdag mijn S5e, maar loop tegen het nadeel aan dat dat ding na 10 minuten in slaapstand gaat.
Aangezien ik mijn drone ermee monitor vind ik het niet zo prettig als het beeld opeens op zwart gaat.
Zit er ergens een instelling dat je die 10 minuten tenminste kan verlengen voor 30 minuten ?

PS, ik weet het dat je in ontwikkelaars mode de instelling "tijdens laden nooit uit" kan zetten, maar als ik in het veld sta heb ik niet zo snel een stopcontact naast me in het gras zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:47
Reject schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:03:
Ik heb sinds zaterdag mijn S5e, maar loop tegen het nadeel aan dat dat ding na 10 minuten in slaapstand gaat.
Aangezien ik mijn drone ermee monitor vind ik het niet zo prettig als het beeld opeens op zwart gaat.
Zit er ergens een instelling dat je die 10 minuten tenminste kan verlengen voor 30 minuten ?

PS, ik weet het dat je in ontwikkelaars mode de instelling "tijdens laden nooit uit" kan zetten, maar als ik in het veld sta heb ik niet zo snel een stopcontact naast me in het gras zitten.
Niet dat ik weet. Misschien is er een aparte app die dat weer kan forceren om het scherm aan te houden?

En anders een powerbank aansluiten misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:24
Daar zijn wel apps voor te vinden, bijvoorbeeld deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reject
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-08-2020
Een powerbank is niet zo'n slecht idee want deze (40Ah) gebruik ik ook al voor de zender.
Vreemd dat de helpdesk van Samsung daar niet mee kwam.....ik had toch wel iets meer expertise van ze verwacht.
Ik ga het in ieder geval morgen proberen en kijken hoelang de S5e aan blijft met powerbank.

Van appjes houd ik niet, die verstoren meestal dat wat je net niet wilt als je op 100 mtr hoogte vliegt.

[ Voor 13% gewijzigd door Reject op 22-07-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:03

Laguna

Connaisseur

Apparaatonderhoud
- De grafiek over het batterijgebruik levert nu meer gedetailleerde informatie.

Meer gedetailleerde informatie? Er is totaal geen overzicht meer. Je kan nergens een overzicht oproepen van het totale accuverbruik (totale tijd dat het scherm aanstaat, totale tijd dat een app actief is, etc), alleen maar per dag. Echt hoe verzinnen ze het 8)7 |:(

Dit is duidelijk gericht op smartphones die iedere dag worden opgeladen en niet op tablets die vaak meerdere dagen meegaan.

EDIT: inmiddels als alternatief GSam Battery Monitor geïnstalleerd en via adb permissie gegeven om toegang te krijgen tot de batterij statistieken (wel eerst die bloatware drivers van Samsung moeten installeren).

[ Voor 31% gewijzigd door Laguna op 28-07-2020 20:00 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Nieuwe firmware:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltO5gCDH-5qHTHG1Xc8zAToqN-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EL2PddRWCXmDmayOqEFgP5vP.jpg?f=fotoalbum_large

Nu had ik zelf wel het gevoel dat de Wi-Fi soms problemen had net na het opstarten, sinds de upgrade naar Android 10. Kijken of het nu beter gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door JohanKupers op 28-07-2020 16:38 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Ik heb de update ook gehad - beetje jammer dat Samsung niet gelijk de juli (security) update meeleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrieske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-05 06:40
Update geïnstalleerd, merk geen verbetering mbt wifi (maar ook geen verslechtering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Hoe is het eigenlijk met de Android tablet apps geregeld. Zijn 9 van de 10 apps eigenlijk oversized telefoon apps of is het merendeel ook echt voor een tablet ontwikkelt?

[ Voor 3% gewijzigd door Koning-Admiraal op 28-07-2020 22:56 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbem1944
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-03 12:27
Sinds de update reageert mijn s5e niet meer op het commando ok Google. Iemand een idee hoe je de assistent weer werkend krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 23:14
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:55:
Hoe is het eigenlijk met de Android tablet apps geregeld. Zijn 9 van de 10 apps eigenlijk oversized telefoon apps of is het merendeel ook echt voor een tablet ontwikkelt?
Ja, veelal oversized en nee er wordt niet veel voor de tablet ontwikkeld. Er zijn maar erg weinig echt goede tabletapps voor Android, is mijn ervaring. Wel zijn redelijk wat apps zo ontwikkeld dat ze ook best goed werken op een tablet.
Bijvoorbeeld de native desktop app voor Twitter werkt wel op de tablet (oversized), maar zou veel beter kunnen als ze er wat effort in zouden stoppen. Kranten apps werken wel vaak goed (die van de Volkskrant bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceWolves
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 30-05-2021
Hallo,

Ik heb sinds gisteren update gekregen op mijn Samsung s5e maar helaas werkt mijn wifi niet meer hoe kan ik dit oplossen? Iemand zelfde probleem gehad ? Wat kan ik zelf doen ?

Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@IceWolves als je naar "Instellingen -> Info tablet -> Status" gaat, staat er dan nog wel een geldig MAC-adres bij WiFi MAC-adres?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
IceWolves schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:24:
Hallo,

Ik heb sinds gisteren update gekregen op mijn Samsung s5e maar helaas werkt mijn wifi niet meer hoe kan ik dit oplossen? Iemand zelfde probleem gehad ? Wat kan ik zelf doen ?

Mvg
Had ik ook. Heb LTE versie dus had niet gelijk in de gaten, maar WIFI wilde niet meer aan. Heb tablet gereboot en toen was het opgelost.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1214048

Ik ben er klaar mee, al jaren Samsung tablets gehad.
Nu na de laatste update speciaal voor de WiFi valt die nog vaker uit als nooit te voren. iPad gekocht , opgelost. Zal ook heus zijn manco’s hebben maar de WiFi loopt lekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Anoniem: 1214048 geen problemen met WiFi hier en sinds de laatste update gaat de accu ook weer een stuk langer mee (vermoedelijk door de opgelegde restricties qua achtergrondprocessen in Android 10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceWolves
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 30-05-2021
Hallo allemaal is ondertu opgelost met laatste update gelukkig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:12:
@Anoniem: 1214048 geen problemen met WiFi hier en sinds de laatste update gaat de accu ook weer een stuk langer mee (vermoedelijk door de opgelegde restricties qua achtergrondprocessen in Android 10).
Ik heb ook nog nooit problemen met WiFi gehad, en sinds Android 10 merk ik ook een enorme verbetering in accu! Zowel idle als onder gebruik lijkt de accu het stukken langer vol te houden. Ben er nog steeds zeer tevreden mee. Ok, de processor is geen hoogvlieger, maar voor video content zijn het scherm en de speakers bijzonder goed.

• Comp User
Is er iemand die de "logica" van het uitgeven van security updates kan verklaren?

Ik word er niet echt wijzer van op de site van Samsung, nog een reden om het via de play store te pushen.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:16
Nieuwe update voor mijn S5e LTE!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wmVKAPLQJks5qHtdWuWfA_CVO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxCAS3ynPs6uh6fh0uE2P1kk.jpg?f=fotoalbum_large

• Comp User
De mijne - 720 - staat nog steeds op mei geloof ik.

• hcQd
Juni als het goed is. Update voor de wifi-versie komt altijd wat later.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:05

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb een T720, en (ongeveer) sinds de laatste update (Jul 17, Android 10) heb ik het idee dat alles hapert en stottert. De spelletjes die voorheen supersmooth draaiden (Zaccaria Pinball, Mini Metro) zijn bijna onspeelbaar.

Ik heb net een benchmarktool (System Info Droid) gedraaid en die komt op een score van 21842 (ruim onder de Galaxy S6). Alle 8 de kernen van de CPU draaien gewoon mee en lijken de 2Ghz te behalen.

Is er nog iets wat ik kan proberen, voordat ik een systeemreset probeer (of het apparaat terugstuur naar de winkel)?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik vind net dit topic (https://eu.community.sams...y-s5e-tablet/td-p/1845118) waar meerdere mensen hetzelfde probleem hebben. Iemand oppert op een gegeven moment dat het probleem zit in de One UI versie 2.1, en dat een update naar 2.5 voor hem het probleem heeft opgelost.

Dus ik kijken in de systeeminstellingen, blijkt dat er "net" een systeemupdate voor me klaarstaat (Sep 9, met One UI 2.5). Net geïnstalleerd, en lo-and-behold, het werkt weer naar behoren.

[ Voor 11% gewijzigd door SeatRider op 24-09-2020 14:07 ]

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

hcQd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:25:
Juni als het goed is. Update voor de wifi-versie komt altijd wat later.
Die komt hier nu binnen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Comp User
Inclusief september update?

• hcQd
Augustus. Maar we kunnen de volgorde van de quick tiles tenminste weer aanpassen.

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

hcQd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:32:
[...]

Augustus. Maar we kunnen de volgorde van de quick tiles tenminste weer aanpassen.
Augustus dus.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:45
hcQd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:32:
[...]

Dat ging nog in portrait, niet in landscape.
Maar idd, opgelost nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Hakki schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:26:
[...]

Dat ging nog in portrait, niet in landscape.
Maar idd, opgelost nu.
Ik gebruik hem voornamelijk in landscape, dat is me dus nooit opgevallen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Iemand enig idee hoe je dan die 3apps naast elkaar kan openzetten?
Of 2openzetten en 1 pop-up view? Maar dat lijkt me dan toch niet nieuw te zijn

Edit: ok, gevonden.. via Edge panel slepen

[ Voor 13% gewijzigd door Hakki op 25-09-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Drie naast elkaar gaat niet, je krijgt één links, een twee rechts boven elkaar. Eerst zet je twee venster naast elkaar en één in pop-up, dan kun je het menu-knopje bovenaan het venster gebruiken om deze om te schakelen naar split-view.

Mogelijk is er een eenvoudigere manier, maar die heb ik niet gevonden.

[ Voor 13% gewijzigd door hcQd op 25-09-2020 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-05 13:17
Ik overweeg deze tablet te kopen en heb hierover twee vragen:
1. Biedt de 6gb enige toegevoegde waarde? Ik heb nergens benchmarks kunnen vinden. De 64gb is genoeg voor me, dus daarvoor hoef ik het niet te doen.
2. Zo'n pogo dock lijkt me wel handig, maar geven de pogo pins ook audio/data door. Ik wil wel muziek kunnen doorgeven als 'ie in de dock zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 16:48
StephanVierkant schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:21:
Ik overweeg deze tablet te kopen en heb hierover twee vragen:
1. Biedt de 6gb enige toegevoegde waarde? Ik heb nergens benchmarks kunnen vinden. De 64gb is genoeg voor me, dus daarvoor hoef ik het niet te doen.
2. Zo'n pogo dock lijkt me wel handig, maar geven de pogo pins ook audio/data door. Ik wil wel muziek kunnen doorgeven als 'ie in de dock zit.
Ikzelf heb de 4GB RAM / 64GB opslag versie en voor mijn gebruik als media consumptie apparaat (Netflix, Amazon Prime, Disney+, Youtube), als e-reader, en voor een spelletje af en toe, is dat prima.

De pogo dock die ik heb is alleen een standaard voor het horizontaal opstellen van de tablet en tegelijkertijd laden. Ik begrijp je vraag niet voor audio/data doorgifte. De dock heeft geen speakers of separate speaker aansluiting? Ook in de pogo dock kun je audio via bluetooth doorgeven naar speakers of headset vanaf de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-05 13:17
Haay schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:06:
[...]
Ik begrijp je vraag niet voor audio/data doorgifte. De dock heeft geen speakers of separate speaker aansluiting? Ook in de pogo dock kun je audio via bluetooth doorgeven naar speakers of headset vanaf de tablet.
Dit verklaart m'n situatie het beste:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nfq-46NGS9P6qGaOHc3he0LXeSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9vPrRNrpp6wOoM6VMRJqUtmQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil m'n tablet bedraad aansluiten, zodat 'ie op m'n mengpaneeltje aangesloten zit. Dat zou natuurlijk kunnen met zo'n verloopstekkertje usb-c -> audio jack, maar dan moet dat signaal wel via de pogo pins gaan.

En helemaal mooi zou zijn als je een usb-c dock met audio en ethernet kan gebruiken. Ethernet is natuurlijk niet écht nodig, maar als het geen nadelen heeft (onder m'n bureau hangt een 8-poorts switch), heeft het natuurlijk wel de voorkeur.

[ Voor 25% gewijzigd door StephanVierkant op 22-11-2020 20:00 ]

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

De november 2020 update kwam hier vandaag binnen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Zitten hier toevallig ook gebruikers die Ziggo GO wel eens op de S5e gebruiken, waarbij dan tijdens het kijken van een uitzending de balken boven en onder grijs zijn ipv zwart?

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Laguna schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:38:
Zitten hier toevallig ook gebruikers die Ziggo GO wel eens op de S5e gebruiken, waarbij dan tijdens het kijken van een uitzending de balken boven en onder grijs zijn ipv zwart?
Ik heb dan Ziggo Sport Totaal en het even gecontroleerd, maar daar heb ik gewoon zwarte balken.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Laguna

Laguna

Connaisseur

JohanKupers schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:42:
[...]

Ik heb dan Ziggo Sport Totaal en jet even gecontroleerd, maar daar heb ik gewoon zwarte balken.
Vreemd hier toch echt grijs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jh0AhB-sLInh0TiwMZeMHhNoNj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yd9rzpYjc5mnyOKfESaOpedp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 23:14
Ik heb het even getest en bij mij zijn de balken ook donkergrijs.
Misschien heeft het met het thema te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

RoJan schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:13:
[...]

Ik heb het even getest en bij mij zijn de balken ook donkergrijs.
Misschien heeft het met het thema te maken?
Ik denk dat het een bug is in de Ziggo GO app, waardoor de gradiënt achtergrond die zichtbaar is op het startscherm van de Ziggo GO app, abusievelijk zichtbaar blijft tijdens het bekijken van een uitzending. Dit is nog beter te zien zodra je kijkt in portrait stand ipv landscape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Nieuws van Samsung over de uitrol van Android 11:

In July 2021, the update will reach the Galaxy A30 and the Galaxy Tab S5e.

Dus nog even wachten voor Android 11, maar hij is onderweg.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:39
Ik ben van plan een tablet te kopen, mijn oog viel op de S5e vanwege de mooie scherm. Ik zag op amazon de gouden variant van de 6GB RAM versie staan voor een 4GB RAM prijs (395 euro). Dit is ongeveer 100 euro minder dan de prijzen die ik elders zie, maar wel goud dan (bleh). Ik zie echter nergens 128GB staan. Kan ik aannemen dat dit gewoon de 128GB versie is? Als ik het goed begrijp heeft alleen die 6GB RAM.

https://www.amazon.nl/Sam...%29&qid=1608726980&sr=8-2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
mister_S schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:40:
Ik ben van plan een tablet te kopen, mijn oog viel op de S5e vanwege de mooie scherm. Ik zag op amazon de gouden variant van de 6GB RAM versie staan voor een 4GB RAM prijs (395 euro). Dit is ongeveer 100 euro minder dan de prijzen die ik elders zie, maar wel goud dan (bleh). Ik zie echter nergens 128GB staan. Kan ik aannemen dat dit gewoon de 128GB versie is? Als ik het goed begrijp heeft alleen die 6GB RAM.

https://www.amazon.nl/Sam...%29&qid=1608726980&sr=8-2
pricewatch: Samsung Galaxy Tab S5e WiFi (6GB ram) 128GB Goud
Dit is m. Zie modelnaam: SM-T720NZDLDBT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ah ja, typenummer zoeken :) dit is dus gewoon de 128GB versie en niet een vage Amazon versie? Leek me een beetje vreemde prijs gezien het geen aanbieding is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
@mister_S Nee is gewoon een Samsung versie. Geen branding of iets. (ik ben niet verantwoordelijk als het niet zo is :D)

Maar dat zie je vaker met Amazon. Soms zitten ze best ver onder de prijs van concurrenten en retour sturen is in mijn ervaring nooit een probleem daar. Laatst nog een artikel aangemeld wat defect is bij hun van 1.5 jaar oud. Heb direct mijn aankoop bedrag terug gekregen en mocht het defecte artikel houden.

Alleen nog een hoesje er om heen en je hebt een mooie tablet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
Bestelling geplaatst, zal mijn dochter blij mee zijn. Dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:36
De Duitse 128 GB Wifi variant in het zwart staat nu voor zo'n 426 euro op amazon.de:

https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B085SPGJRX

(prijs van € 408 is met Duitse BTW, prijs voor Nederland wordt dus € 426)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-05 21:43

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Call and Message continuity lijkt gewoon niet goed meer te werken sinds upgrade naar Android 10 op deze tablet.

Met Android 9 op de tablet werkte het feilloos samen met de Samsung Galaxy telefoon. Inmiddels niet meer.

Gary Winston: "The Answer is in The Box, Not in The Band!"

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

De februari 2021 patch is vanmiddag binnen gekomen op mijn Tablet.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-05 08:19
JohanKupers schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:59:
De februari 2021 patch is vanmiddag binnen gekomen op mijn Tablet.
Sinds deze laatste update kan ik niet meer mijn apps updaten via de Playstore: 'Fout bij controleren van updates'.

Iemand anders hier ook last van?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

henidde schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:32:
[...]

Sinds deze laatste update kan ik niet meer mijn apps updaten via de Playstore: 'Fout bij controleren van updates'.

Iemand anders hier ook last van?
Hier geen probleem. Heb je al eens de Playstore gestopt en alle gegevens gewist can de app?

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hakki
Android 11 voor op schema precies. https://www.sammobile.com...eiving-android-11-update/

[ Voor 15% gewijzigd door Hakki op 08-04-2021 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Leuk prijsje (€ 344,-) bij Mediamarkt voor de S5e 64 GB LTE versie:

https://www.mediamarkt.nl...fi-lte-zwart-1610423.html

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Magic op 12-04-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Heeft iemand de Android 11 update al OTA ontvangen in Nederland? Heb de afgelopen dagen enkele keren gecontroleerd maar nog geen update beschikbaar voor mijn S5e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
nope.. zie hem ook nog niet op sammobile firmware pagina staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:29
Mr Magic schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:41:
Leuk prijsje (€ 344,-) bij Mediamarkt voor de S5e 64 GB LTE versie:

https://www.mediamarkt.nl...fi-lte-zwart-1610423.html
Ik heb er in december 2019 €341,41 voor betaald. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ja, ik ook. Mijn vriendin was echter recent op zoek naar een nette tablet, en er is gewoon niks beters te krijgen tot 400 euro, dan de S5e. De S6 lite zuigt qua scherm en qua wifi, en de S7 is een beetje groot en duur. Dus superblij dat we ergens op nog een restpartij stuitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Marco schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:29:
[...]

Ik heb er in december 2019 €341,41 voor betaald. :?
Dat klopt, maar aan de grafiek in de Pricewatch te zien was dat van korte duur. Daarna ging het weer naar de 400+ euro. Afgelopen Black Friday was er ook kortstondig een aanbieding, waarna de prijs wederom omhoog ging.

@SeatRider Precies mijn gedachtengang ook :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:19
Android 11 voor de WiFi-versie (T720) is nu ook te downloaden en installeren maar nog niet via OTA

Gaat om de BTU (Groot-Britannië)-versie die in dezelfde multi-CSC valt als PHN (Nederland): OXM.

Downloaden kan met Frija-downloader en installeren met Odin. Security patches zijn van 1 maart 2021:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCVWBSF9Jm09dCd_P6HfdU36ZUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AUAcgUK6AHJsh3R66DqVF940.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Enig idee wanneer het OTA word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Was voorzien voor juli, maar aangezien alles goed loopt, zal het wel mei off ten laatste begin juni worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
Hakki schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:29:
Was voorzien voor juli, maar aangezien alles goed loopt, zal het wel mei off ten laatste begin juni worden.
Ik heb weliswaar de LTE versie van de S5e, maar ik krijg gisterenavond ineens Android11 via OTA binnen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1214048

Hier is de update ook binnen.
Het gaat hier ook om de LTE versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:52
Vanavond handmatig gezocht naar update en mijn S5e (SM-720 heeft nu ook Android 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
EdwinB schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:57:
Vanavond handmatig gezocht naar update en mijn S5e (SM-720 heeft nu ook Android 11
Bedankt voor de tip!

De Frija firmware download tool liet nog niets zien voor m'n tablet (heb de Duitse variant met landcode DBT), maar via een handmatige check op de tablet loopt Android 11 nu toch binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Bedankt voor de headsup, hier komt die nu ook binnen

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Thanks, loopt hier nu ook binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
Nog wat interessants aan Android 11 op deze tablet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
Dat kunnen wij niet voor jou bepalen - check het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:13
Comp User schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:40:
[...]

Thanks, loopt hier nu ook binnen.
Hier ook binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gisteravond ook de OTA update uitgevoerd. Eerste keer kreeg ik een melding dat de update mislukt was en dat ik contact moest opnemen met een Samsung service winkel, maar bij een tweede poging ging de update gelukkig wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Laguna schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:41:
[...]

Nog steeds onbegrijpelijk dat sinds de eerste software update die ik in november had ontvangen de accuduur gehalveerd is. Van 8 dagen met 8 uur schermtijd naar 4 dagen met 4 uur schermtijd. Ook na het resetten, oftewel terug naar fabrieksinstellingen, blijft de accuduur onveranderd. Erg teleurstellend :-(
Met Android 10 was de accuduur verbeterd, rond de 5-6 dagen met 5-6 uur schermtijd, maar met Android 11 zit ik na bijna 2 jaar eindelijk weer terug op de oorspronkelijke accuduur van 8 dagen met 8 uur schermtijd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 11-05 22:05
Gisteren de tab s5e binnen gekregen. Ik had de keuze tussen deze en de s6 die veel duurder is en weinig verschil heeft behalve het scherm.
Hij moest de Galaxy Tab s 10.1 vervangen die ik 6 had.
De scherm is beter ondanks dat het ook een oled was.

Alleen mis ik tril functie. Die wel op de oude wel aanwezig was.

Voor de rest ben ik zeer over te spreken alleen niet of de Samsung schild die over de Android versie zit.

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 10:14
De laatste security update is al weer even geleden. Mijn update is van maart 2021. Zo te zien is de tablet uit het kwartaalschema voor updates gevallen. Nu nog maar 2x per jaar een update: https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb. Voor mij op deze manier geen Samsung tablets meer.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17

13art

Moderator Mobile
Not_Disclosed schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:39:
De laatste security update is al weer even geleden. Mijn update is van maart 2021. Zo te zien is de tablet uit het kwartaalschema voor updates gevallen. Nu nog maar 2x per jaar een update: https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb. Voor mij op deze manier geen Samsung tablets meer.
Persoonlijk boeien die updates me niet zo heel erg. Waar ik me eerder (minimaal) aan stoor is dat de tablet beduidend langzamer is dan m'n telefoon (logisch want een andere processor)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JdJtA
  • Laatst online: 16:19
Hier kwam vanochtend een nieuwe update binnen op mijn WIFI-versie (T720) na handmatig controleren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYmIpI-HzjwdRrK3h_FGJ_uptZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6QcwJSNoYTHrveH9kslVEZ2Y.jpg?f=fotoalbum_large

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 10:14
Hier nog steeds geen OTA update.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Ik heb die OTA wel gekregen. Moest er wel handmatig naar zoeken. Kreeg er geen automatische melding van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

De update van 1 september komt nu binnen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

JohanKupers schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:38:
De update van 1 september komt nu binnen.
Mooi, dit zijn de verbeteringen in de Samsung Android omgeving die ik zo zie.

* Het instellingen menu is nu als een boek met 2 pagina's, en gebruikt eindelijk het brede beeld van de tablet in landschap mode.
* Bij LAB instellingen kan je iedere applicatie afdwingen om in landschap te gaan, of in landschap te gaan als een mobiele app met behoud van aspect ratio.
* Bij apparaat onderhoud dan naar batterij dan alle applicaties toestaan zonder beperking te draaien betreffende processor snelheid, met uitzondering van games, die je in kan stellen met Samsung Game Booster.

Ik heb zelf games op energie zuinig gezet, omdat het heel eenvoudige dingen zijn.

Op dit moment bij ongeveer 25% scherm helderheid gebruik ik 10% stroom van de batterij per uur. Dit is wel bij de tablet ingesteld op opladen tot ik dacht het 80% (kan ook 85% zijn).

Er zitten dus wat subtiele mogelijkheden bij, en de tablet niet te hoeven roteren door apps in landschap te dwingen is handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
December update komt net binnen, geen nieuwe features, volgens Samsung.

[ Voor 13% gewijzigd door hcQd op 05-02-2022 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:38
hcQd schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:10:
December update komt net binnen, geen nieuwe features, volgens Samsung.
Draait hier sinds de 30e; enige verschil wat ik tot nu toe gemerkt heb is dat ie soms even stottert. Dat had ik eerder niet gemerkt. Gebruik 'm vrijwel dagelijks.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_rijn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-03 13:20
Softwareupdate Samsung Galaxy Tab S5e (SM-T720) Uitgiftedatum : 2022-01-28
https://doc.samsungmobile.com/SM-T720/XSK/doc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Heb de indruk dat mijn tablet na deze update toch stukken vlotter draait.

[ Voor 3% gewijzigd door Hakki op 14-02-2022 20:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:21
Nieuwe Ota update beschikbaar
T720XXU2DVG3
Met Juli 2022 security patch

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

EdVe schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:18:
Nieuwe Ota update beschikbaar
T720XXU2DVG3
Met Juli 2022 security patch
Bij mij op de Tab s5e lopen de 6 zuinige cores steeds op maximaal, dit kan je zien als je een applicatie zoals IDA installeert wat ook andere gegevens laat zien.

Het verbruikt niet veel meer energie, maar een factory reset heeft geen nut gehad.

Heb jij ook gekeken hoe snel de cores lopen als je verder niets doet op de tablet behalve het scherm aan?

Ik heb alles uitgeschakeld zoals toegangkelijkheid service, achtergrond apps, heeft niet mogen baten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Terry A Davis schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:58:
[...]

Bij mij op de Tab s5e lopen de 6 zuinige cores steeds op maximaal, dit kan je zien als je een applicatie zoals IDA installeert wat ook andere gegevens laat zien.

Het verbruikt niet veel meer energie, maar een factory reset heeft geen nut gehad.

Heb jij ook gekeken hoe snel de cores lopen als je verder niets doet op de tablet behalve het scherm aan?

Ik heb alles uitgeschakeld zoals toegangkelijkheid service, achtergrond apps, heeft niet mogen baten.
Ik kan bij mij wel even kijken.
Waarmee heb je dat bekeken?

Overigens valt me op dat ik de S5e af en toe echt rete traag vind. Tijdje geleden al eens een factory reset gedaan en alleen de programma's er op gezet die ik nodig heb, maar dat lijkt niet echt te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

13art schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:53:
[...]

Ik kan bij mij wel even kijken.
Waarmee heb je dat bekeken?

Overigens valt me op dat ik de S5e af en toe echt rete traag vind. Tijdje geleden al eens een factory reset gedaan en alleen de programma's er op gezet die ik nodig heb, maar dat lijkt niet echt te helpen.
AIDA64 van Google Play, was de letter A vergeten in de vorige post.

https://play.google.com/s...om.finalwire.aida64&gl=US

Na 3 jaar met de Tab s5e kan ik zeggen dat de software veel zwaarder is geworden. Ook zijn er tijden geweest dat browsers zoals Opera of Samsung Internet stotter problemen hadden doordat Surface Flinger niet uitgezet kon worden in:

Samsung Internet -> internet://urls
Opera browser -> opera://flags

Bij video applicaties heb ik op de Tab s5e nooit problemen gehad, met uitzondering van dat de 6 zuinige cores bij mij altijd op max lopen. De CPU belasting is dan 30% continue.

Ben nu over op de Tab S8 Plus van 12 inch voor dagelijks gebruik. Het belangrijkste verschil is dat die 120Hz is en zeker ten opzichte van de Tab s5e weinig tot niet stottert. Maar binnen een aantal jaar zullen de applicaties opnieuw zwaarder worden.

Ik wilde eerst wachten tot Black Friday, maar af en toe kijken op Amazon Prime stond ie eerst voor 659 euro en toen iets meer korting nog. ( Geen Samsung Cashback actie voor Frans model overigens. Betaalde uiteindelijk 590 euro, officiële Amazon Prime winkel, dus geen reseller, volledig nieuw gesealed, misschien dat iemand dacht dat ie te groot was en dat ie teruggestuurd is? Is verder gewoon helemaal goed gelukkig. )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Terry A Davis schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:41:
[...]

AIDA64 van Google Play, was de letter A vergeten in de vorige post.

https://play.google.com/s...om.finalwire.aida64&gl=US
Ah, zie dat ik over een zinnetje heen had gelezen.
Heb AIDA64 even geïnstalleerd en de eerste 6 cores draaien inderdaad meestal op hun maximale snelheid. Heel af en toe schakelen ze heel even een klein stukje terug om vervolgens direct weer naar 1708MHz op te schalen.

Gezien de garantie al verlopen is maar eens een custom Rom overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

13art schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:59:
[...]

Ah, zie dat ik over een zinnetje heen had gelezen.
Heb AIDA64 even geïnstalleerd en de eerste 6 cores draaien inderdaad meestal op hun maximale snelheid. Heel af en toe schakelen ze heel even een klein stukje terug om vervolgens direct weer naar 1708MHz op te schalen.

Gezien de garantie al verlopen is maar eens een custom Rom overwegen.
Wel jammer van Samsung dat ze deze bug zo lijken te laten bestaan. Dat duurt enkele maanden voordat het is gefikst. (Ik ga ervan uit dat ze het helemaal niet maken.)

Op XDA zie ik dat mensen niet zo eenvoudig de bootloader unlocken. Met als gevolg Factory Reset Protection. Ook is er Samsung Knox Fuse die dan voor altijd is getriggerd.

Ooit had Samsung een waarschuwing in het scherm als een telefoon was geroot of geflashed met gewijzigde firmware. Toen heeft Chainfire (boomsmurf op t.net) TriangleAway gemaakt, en toen kwam Samsung met de Fuse in hardware. Dus terug kan niet zonder permanente functie verliezen.

Officiële firmware van nu met deze bug heeft heel goede audio en in LineageOS is er een kwaliteit probleem voor audio.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:22

Tijntje

Hello?!

Die van mij begint inderdaad ook wel heel erg traag te worden, gebruik hem voornamelijk bij reizen om Plex te kijken en te internetten.
Maar eens op zoek naar een goede vervanging maar er zijn niet zo veel Android tablets met OLED scherm meer

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Haay
Ik gebruik mijn Tab S5e voornamelijk voor Netflix, YouTube, HBO Max. Merk wel dat de batterij nu sneller leeg gaat na wat afleveringen van een serie kijken, dan in het begin. Maar vooralsnog is het nog steeds een prima media consumptie tablet voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tijntje schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:00:
Maar eens op zoek naar een goede vervanging maar er zijn niet zo veel Android tablets met OLED scherm meer
64 Volgens de pricewatch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Die had ik kunnen verwachten, nu heb ik al vaak dezelfde filter gebruikt maar er zit nog niet iets tussen waar ik enthousiast van wordt met prijs/kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:08
Tijntje schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:00:
Die van mij begint inderdaad ook wel heel erg traag te worden, gebruik hem voornamelijk bij reizen om Plex te kijken en te internetten.
Mischien eens herinstalleren om alle overbodige apps kwijt te raken? Tablet doet nog steeds goed wat ik ervan verwacht (media consumptie).

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

rachez schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:45:
[...]

Mischien eens herinstalleren om alle overbodige apps kwijt te raken? Tablet doet nog steeds goed wat ik ervan verwacht (media consumptie).
Waar ik het vooral aan begin te merken is het switchen naar een ander profiel.
Ik gebruik de tablet samen met mijn vrouw en tussen deze profielen switchen gaat heel traag.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste