• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 16:01
Tijntje schreef op donderdag 15 september 2022 @ 06:39:
Waar ik het vooral aan begin te merken is het switchen naar een ander profiel.
Ik gebruik de tablet samen met mijn vrouw en tussen deze profielen switchen gaat heel traag.
Is er nog voldoende opslagruimte ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:29

13art

Moderator Mobile
Tijntje schreef op donderdag 15 september 2022 @ 06:39:
[...]

Waar ik het vooral aan begin te merken is het switchen naar een ander profiel.
Ik gebruik de tablet samen met mijn vrouw en tussen deze profielen switchen gaat heel traag.
Het zou me niet verbazen als dit ongeveer het zelfde is als het opnieuw opstarten.
Voordat de tablet alles ingeladen heeft, ed, gaat er aardig wat tijd voorbij. Is alles eenmaal geladen dan gaat het wel. Al blijft de tablet niet de meest vlotte naar mijn mening.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 09:06
Dat is een selectie met alle verkrijgbare kleuren en geheugen configuraties.

Filter op een recent besturingssysteem (Android 12) en er blijft maar 1 leverancier met 2 modellen over: Samsung Galaxy Tab S8+ of S8 Ultra. Op Tablets met OLED schermen is er dus gewoon geen concurrentie. En dat is erg jammer.

A life lived in fear is a life half lived

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:01

Tijntje

Hello?!

13art schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:49:
[...]

Het zou me niet verbazen als dit ongeveer het zelfde is als het opnieuw opstarten.
Voordat de tablet alles ingeladen heeft, ed, gaat er aardig wat tijd voorbij. Is alles eenmaal geladen dan gaat het wel. Al blijft de tablet niet de meest vlotte naar mijn mening.
Dit inderdaad, er is nog voldoende storage aanwezig.

Helaas is er weinig echte keus op Android tablets

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Even een kleine kick vanuit mij.
Zie net inde pricewatch deze tevoorschijn komen.
uitvoering: Lenovo Tab P11 Pro (2nd Gen) (ZAB50043SE) Grijs

Dat ziet er wel positief uit, OLED en HDR. Heb alleen helemaal geen ervaring met Lenovo tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 16:01
Tijntje schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:54:
Even een kleine kick vanuit mij.
Zie net inde pricewatch deze tevoorschijn komen.
uitvoering: Lenovo Tab P11 Pro (2nd Gen) (ZAB50043SE) Grijs

Dat ziet er wel positief uit, OLED en HDR. Heb alleen helemaal geen ervaring met Lenovo tablets.
Op welke resolute spelen films en series van bv. Netflix op de Tab S5e eigenlijk? Ik zie op de Lenovo pagina dat de resolutie waarop films en series van Netflix e.d. op die Tab P11 Pro afgespeeld worden 1080p FHD is. Gebruikt dus niet de volle resolutie van de tablet zelf (2560 x 1536).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Ik gebruik mijn S5e alleen met Plex dus weet niet wat Netflix doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Haay schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:59:
[...]

Op welke resolute spelen films en series van bv. Netflix op de Tab S5e eigenlijk? Ik zie op de Lenovo pagina dat de resolutie waarop films en series van Netflix e.d. op die Tab P11 Pro afgespeeld worden 1080p FHD is. Gebruikt dus niet de volle resolutie van de tablet zelf (2560 x 1536).
Volgens mij gewoon de resolutie van de tablet. Echter zijn sommige films in een andere verhouding dus zie je alsnog zwarte balken.

Maar ja het is sowieso geen 4K scherm dus die resolutie ga je ook niet krijgen. Zou kunnen dat dat de stap daarvoor full HD is bij Netflix en dat dat dan geupscaled wordt door de tablet naar de resolutie van het scherm.

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 14-10-2022 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Maar mis ik iets bij de Lenovo of is dat een scherpe prijs voor wat je krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrXiWZqsBSFiPVdzEVD_COZ9R1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d77wktmjAbU0QRd7km6XArBA.jpg?f=fotoalbum_large

Enkel jammer dat het geen recentere security update betreft.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is de S5e nog geschikt om te gebruiken voor films en browsen? Ik ben aan het kijken naar een tweedehandse, staan vooral 4gb/64gb te koop. Ik had er bijna een gekocht voor 85 euro, maar was net te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_rijn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 21:50
De S5e werkt prima met alles. 85 euro is een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Houd er rekening mee dat er officieel geen (security) updates meer voor komen (of je moet een custom rom werkend krijgen, maar dat is mij niet gelukt).

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

g_v_rijn schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:55:
De S5e werkt prima met alles. 85 euro is een koopje.
Ja voor 100 euro al een paar keer gezien. 85 euro was wel echt scherp, maar ik was net te laat. Op dit moment helaas geen leuke tweedehandse met goede prijs te vinden. Gezien de leeftijd heb ik eigenlijk niet meer over dan 100 voor een met 4gb geheugen

Maar als hij nog prima te gebruiken is voor deze taken dan blijf ik de advertenties in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Markos schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:58:
[...]

Ja voor 100 euro al een paar keer gezien. 85 euro was wel echt scherp, maar ik was net te laat. Op dit moment helaas geen leuke tweedehandse met goede prijs te vinden. Gezien de leeftijd heb ik eigenlijk niet meer over dan 100 voor een met 4gb geheugen

Maar als hij nog prima te gebruiken is voor deze taken dan blijf ik de advertenties in de gaten houden.
Voor 85 euro is het nog de moeite waard voor het scherm, maar de processor is trager dan die van de nieuwe (8.7") Samsung Galaxy Tab A9 van 175 euro. En die krijgt nog 5 jaar aan beveiligingsupdates. Er is gelukkig wel een officiele LineageOS ROM (met maandelijkse beveilingsupdates) voor de S5e: https://wiki.lineageos.org/devices/gts4lvwifi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_rijn
Samsung Galaxy Tab S6 Lite (modelnaam SM-P613) kan ik sterk aanraden.
Heeft ook nog OS upgrade support !
Wel opletten dat je de versie uit 2022 neemt (en niet de eerdere versie uit 2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

De reden dat ik naar de S5e aan het kijken ben is vanwege het scherm. De volgende optie met OLED is volgens mij de S6 en die is significant duurder.
Ik zal het apparaat slechts sporadisch gebruiken. Mocht ik het in de praktijk vaak gaan gebruiken, dan zal ik een nieuwe(re) tablet overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_rijn
Tab S6 heeft een amoled-scherm. De Tab S6 Lite een lcd-scherm.
Kon de S6 Lite [128 GB] vorig jaar met Black Friday scherp kopen € 289,-

[ Voor 3% gewijzigd door g_v_rijn op 10-12-2023 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:17
Voor wie nog een S5e LTE zoekt met keyboard, er staat er weer eentje in de V&A ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
Ik gebruik mijn S5e (6/128) nog vrijwel dagelijks. Boeken lezen, diverse streaming diensten en af en toe een spelletje. Ook elke reis die ik maak voor werk gaat ie mee in de handbagage. Accu gaat nog steeds lang mee en enige min puntje is een lichte kras in het midden van het scherm.

Ik kom maar geen goede vervanger tegen wat ik qua prijs interessant vind, en ook een OLED scherm heeft. De enige reden voor mij om de S5e te vervangen is om 'm aan de muur te kunnen hangen in de woonkamer voor Home Assistant bediening. Misschien koop ik zelfs wel een tweede specifiek voor dit doel.

Komend weekend ga ik proberen LineageOS te installeren vanwege issues met wifi die ik soms heb; geen verbinding kunnen maken als je moet inloggen in een portal bijvoorbeeld, terwijl dat met elk ander apparaat goed gaat.

Kort samengevat, het is een geweldig apparaat en had niet verwacht dat ik deze zoveel en zo lang zou gebruiken.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Uberprutser schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:44:
Ik gebruik mijn S5e (6/128) nog vrijwel dagelijks. Boeken lezen, diverse streaming diensten en af en toe een spelletje. Ook elke reis die ik maak voor werk gaat ie mee in de handbagage. Accu gaat nog steeds lang mee en enige min puntje is een lichte kras in het midden van het scherm.

Ik kom maar geen goede vervanger tegen wat ik qua prijs interessant vind, en ook een OLED scherm heeft. De enige reden voor mij om de S5e te vervangen is om 'm aan de muur te kunnen hangen in de woonkamer voor Home Assistant bediening. Misschien koop ik zelfs wel een tweede specifiek voor dit doel.

Komend weekend ga ik proberen LineageOS te installeren vanwege issues met wifi die ik soms heb; geen verbinding kunnen maken als je moet inloggen in een portal bijvoorbeeld, terwijl dat met elk ander apparaat goed gaat.

Kort samengevat, het is een geweldig apparaat en had niet verwacht dat ik deze zoveel en zo lang zou gebruiken.
Ik heb deze tablet ook nog. Gebruik hem niet zo vaak, maar ik vind hem regelmatig wel traaaaaaag. Ook ik heb overwogen om LineageOS oid er op te zetten, maar dan verlies ik volgens mij de MHL support en dat wil ik wel behouden. Wat overigens de zoektocht naar een nieuwe tablet ook beperkt. Want OLED +video output en dan ook geen 700-800 euro willen betalen maakt de zoektocht beperkt. Maar goed heb geen haast.

• Uberprutser
13art schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:06:
[...]

Ik heb deze tablet ook nog. Gebruik hem niet zo vaak, maar ik vind hem regelmatig wel traaaaaaag. Ook ik heb overwogen om LineageOS oid er op te zetten, maar dan verlies ik volgens mij de MHL support en dat wil ik wel behouden. Wat overigens de zoektocht naar een nieuwe tablet ook beperkt. Want OLED +video output en dan ook geen 700-800 euro willen betalen maakt de zoektocht beperkt. Maar goed heb geen haast.
Ik ben over op LineageOS 21, geinstalleerd volgens de instructies op de site en Netflix e.d. werkt allemaal, net als Dolby Atmos. Ik heb geen MHL adapter dus kan niet nazien of dit werkt voor je. Mocht dat geen blocker zijn kan ik je aanraden om over te stappen want mijn Tab S5e voelt veel soepeler en beter aan (heb de 6GB/128GB versie).

En inderdaad, een vervanger is veel te duur. Zou graag een groter scherm willen hebben met OLED maar die prijzen, zelfs nu met Black Friday deals, zijn meer dan ik er voor wil betalen. Ondanks dat ik 'm vrijwel dagelijks in gebruik heb. Misschien als er geen (officiele) LineageOS beschikbaar zou zijn had ik 'm wel vervangen voor een Tab S10 Ultra, maar nu ga ik eerst kijken naar een nieuwe laptop (ook met OLED).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Uberprutser schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:59:
[...]

... Mocht dat geen blocker zijn kan ik je aanraden om over te stappen want mijn Tab S5e voelt veel soepeler en beter aan (heb de 6GB/128GB versie)....
Dat is het helaas wel. De tablet wordt met enige regelmaat gebruikt om via de mhl poort iets op een tv te kijken. Anders had ik er net als jij al een andere rom op gezet, maar dat durf ik nu nog niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfram55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05:30
13art schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:06:
[...]

Hier onlangs LOS 21 er op gezet.
Bevalt prima. Eerder moeten doen!

Was niet bekend met MHL maar als ik een HDMI hub ( bv https://www.praxis.nl/ele..._medium=organic&utm_term= ) dan vraagt hij gelijk om te mirroren.
En het werkt ( de 1e 10 min :) ) prima.

Edit: test met video file. Niet Youtube odersoetwas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfram55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05:30
Waar ik zelf nog wel tegenaan loop is video bellen met WA wat niet vlekkeloos werkt.

Ervaringen iemand ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik heb vrijdag nog 2 Tab S5e 6/128 gekocht, beide met Charging Dock en zo goed als ongebruikt. Voor de grap naast de Tab S5e gelegd die ik al jaren in gebruik heb en het scherm van de twee "nieuwe" is een stuk beter en meer contrast dan de oude. Oude tablet staat nu in de woonkamer in een dock en een van de nieuwe heb ik nu als daily driver.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHIvArEsjemi--JYshKn0rOfX0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tRbEYdSNoLx0U4pRL5xU2uCX.jpg?f=fotoalbum_large

De andere staat in de slaapkamer op m'n nachtkastje. Beide met automation zodat ze tot 80% opladen en dan tot 20% ontladen voor ie weer gaat laden om de accu's goed te houden.

Ik gebruik ze voor home assistant om alles te kunnen bedienen.

[ Voor 35% gewijzigd door Uberprutser op 01-12-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wolfram55 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:46:
[...]

Hier onlangs LOS 21 er op gezet.
Bevalt prima. Eerder moeten doen!

Was niet bekend met MHL maar als ik een HDMI hub ( bv https://www.praxis.nl/ele..._medium=organic&utm_term= ) dan vraagt hij gelijk om te mirroren.
En het werkt ( de 1e 10 min :) ) prima.

Edit: test met video file. Niet Youtube odersoetwas.
Ga dit binnenkort ook maar eens proberen.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste