Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:04

Inleiding
De Samsung Galaxy Tab S5e is een nieuwe tablet die Samsung positioneert tussen de Tab A (budget serie) en de Tab S (high end serie). Samsung probeert hiermee zo veel mogelijk de kwaliteiten van een Tab S in een meer budget vriendelijke vorm te gieten. Met de Tab S5e krijg je hetzelfde 10.5 inch Super AMOLED scherm dat ook in de Tab S4 zit, met dezelfde 2560x1600 (WQXGA) resolutie. De tablet is slechts 5,5 millimeter dik, en weegt 400 gram. Ook heeft deze Tab S5e dezelfde 13 megapixel camera aan de achterkant en 8 megapixel frontcamera als de Tab S4. Wel bespaart Samsung door de S-pen (en ondersteuning hiervoor) weg te laten, en heeft de tablet ook geen 3,5 mm hoofdtelefoonaansluiting.

In de basis versie heeft de Tab S5e 4 GB aan werkgeheugen, en 64 GB aan opslagruimte. De 2.0 GHz octa-core processor (Qualcomm Snapdragon 670) levert voldoende kracht voor de meeste multi-media taken en is toch zuinig genoeg om vele uren van de tablet te kunnen genieten. Ook heeft deze Tab S5e Dolby Atmos Surround Sound, dat te horen is via de vier speakers die zich op iedere hoek van de tablet bevinden.

Dankzij de zuinige processor en de 7040 mAh batterij biedt de Tab S5e tot wel 14.5 uur achtereen video's kijken, én beschikt de tablet over "fast charging", waardoor je snel weer door kan.

Samsung Product video

Productspecificaties
  • DISPLAY
Resolutie:
2560 x 1600
Beeldresolutie:
WQXGA
Beeldschermdiagonaal (cm/inch):
26.67 cm / 10.5 inch
Beeldverhouding:
16:10
Schermtype:
Super AMOLED
Touchscreentype:
Capacitive touchscreen
  • WERKGEHEUGEN
Werkgeheugen:
4 GB of 6 GB
  • PROCESSOR
Processor:
Qualcomm | Snapdragon 670
Processorsnelheid:
2.0 GHz (Dual 2.0GHz + Hexa 1.7GHz)
Grafische Processor:
Adreno 616 GPU
  • OPSLAG
Intern:
64 GB of 128 GB
Extern:
MicroSD geheugenkaart, maximaal 512 GB
  • CONNECTIVITEIT
Aansluitingen:
USB 3.1 Type-C, POGO
Wifi-standaarden:
Wireless AC
Bluetooth-versie:
5.0
  • UITVOERING
Besturingssysteem:
Android 9.0 Pie
Luidsprekers:
AKG Quad Speakers, Cinematic sound met Dolby Atmos technologie
MicroSD kaartlezer:
Ja
Geïntegreerde microfoon:
Ja
Hoofdtelefoonaansluiting:
Nee
Maximale capaciteit geheugenkaart:
512 GB
Geheugenkaartformaat:
microSD
S-Pen:
nee
  • CAMERA
Frontcamera resolutie:
8 Megapixel
Resolutie secundaire camera:
13 Megapixel
  • ENERGIEVOORZIENING
Batterijduur:
tot 14.5 uur
Capaciteit batterij:
7040 mAh
  • ALGEMENE EIGENSCHAPPEN
Afmetingen (B/H/D):
160 mm x 245 mm x 5.5 mm / 400 g
Uitvoering:
4GB/64 GB WiFi, 4GB/64 GB LTE, 6GB/128 GB WiFi, 6GB/128 GB LTE
Kleur:
Zwart, zilver, goud

Samsung Product pagina
https://www.samsung.com/n...-s5e-t720/SM-T720NZKAPHN/

Tweakers Pricewatch overzicht:
https://tweakers.net/pric.../?keyword=samsung+tab+s5e

Pre-Order kado
Ontvang een POGO Charging Dock bij pre-order van een Galaxy Tab S5e
Dit is geldig in de periode van 21-2-2019 t/m 11-4-2019

• Haay
Ikzelf heb de 4 GB / 64 GB WifFi versie in pre-order staan ter vervanging van mijn inmiddels ruim 5 jaar oude Nexus 7 (2013) die nu toch wel echt heel traag begint te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haay
Darow schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:39:
Ik heb nu de tab s2 en kijk uit naar deze.
Zit hier een adapter voor een koptelefoon aan te sluiten bij of moet ik deze apart kopen?
Voor zover mij bekend zit er een koptelefoon-adapter bij.

• Haay
Ik heb al een beetje gezocht naar een hoesje, maar ook nog niks gevonden.

• Haay
g0tanks schreef op zondag 10 maart 2019 @ 23:48:
Begrijp ik het goed dat deze tablet minder krachtig is dan de pricewatch: Samsung Galaxy Tab S4 WiFi Zwart?
Nou, volgens dit artikel zou de Qualcomm Snapdragon 670 van de S5e zeker zo krachtig zijn als de Snapdragon 835 van de S4: https://gearburn.com/2018...-powerful-snapdragon-835/

Daarbij heeft de S5e de Adreno 620 GPU die ook weer een jaar jonger is dan de Adreno 540 van de S4 en die volgens de eerste benchmarks ook prima scores neerzet.

• Haay
Als je googled op covers specifiek voor de Tab S5e op Amazon sites dan zie ik diverse opties opduiken op Amazon (US, UK, en DE). Alleen verzenden de meest interessante opties niet naar Nederland. Gaat vast wel goed komen...

• Haay
Ik vind deze eigenlijk wel mooi :)

• Haay
beezjeh schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 23:31:
Gebruik nu enkel dagen de Mediapad M5 10.8 en dit is echt een geweldige tablet.
Maar heb echt één echte ergenis en dat is toch wel dat de home knop zeer vervelend kan zijn bij verticaal gebruik verder zijn de buttons op de zijkant ook niet bepaald optimaal geplaatst.

Nu zit ik dus toch te twijfelen om deze terug te brengen en de S5e aan te schaffen maar het wordt als "midrange" genoemd. Ik kan nu niet echt beslissen en of dit een stap terug is of dat de S5e ongeveer gelijkwaardig is met de Mediapad.

Hoop dat iemand mij wegwijs kan maken hierin...
Vergelijking op specs: https://www.gsmarena.com/...Phone2=9080&idPhone1=9581

Voor zover ik kan zien is de S5e zeker geen stap terug en op meerdere punten beter dan de M5 Pro 10.8.

• Haay
Bartske schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:36:
Nog maar een paar dagen wachten tot we er mee aan de slag mogen! Iemand al een goede flipcover gevonden?

Vond wel deze maar is wel een beetje duur... https://www.gsmpunt.nl/ho...galaxy-tab-s5e-hoes-zwart
Die is veeeeeel te duur! Ik heb wel deze gevonden, maar die verzendt pas eind van deze maand:
https://www.amazon.de/Infiland-Samsung-Galaxy-Ultraleicht-Schutzhülle/dp/B07PLF855C/
(EUR 6.99 + EUR 5.00 Shipping)

Haay wijzigde deze reactie 09-04-2019 14:32 (8%)

• Haay
Heb ook maar de Samsung webshop gebeld hoe het zit met mijn bestelling. Helaas, vertraagd, in de loop van volgende week. Jammer hoor. Had me er erg op verheugd de tablet dit weekend al in m'n handen te hebben. Nou ja, die paar dagen extra overleef ik ook nog wel. :z
Aggressor schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:46:
ik heb ook al een video review gezien .. daar lijkt het of de tablet wat krom is. (of erg buigbaar) :P
Voor mij is deze tablet wel te dun

YouTube: Samsung Tab S5e Review & Unboxing - Best Android Tablet Of 2019
Ik heb de review afgekeken en hij is er behoorlijk enthousiast over. Deze tablet voldoet in ieder geval 100% aan waarvoor ik een tablet wil gebruiken.

• Haay
Ik had via Twitter aan Samsung gevraagd hoe het zit met mijn bestelling (van 26 februari (!)) en dit was het antwoord dat ik ontving:
Er is een storing in het warehouse, waardoor er nu vertraging is opgelopen. Alle tabs die al verzonden waren naar overige verkopers zijn dus wel verzonden, maar de nieuwe lading wordt pas de 26e verzonden. Mijn oprechte excuses hiervoor. ^Nadia

• Haay
Rudy-B schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 20:31:
hcQd en Fraggert, bedankt voor het testen. Waarom deze gast YouTube: Samsung Tab S5e Review & Unboxing - Best Android Tablet Of 2019 dan op 10:44 beweert dat er geen GPS in zit is me een raadsel ... of hij heeft het over een andere versie, of ik hoor / begrijp hem niet goed?
Die reviewer rectificeert zichzelf in zijn opvolgende video Galaxy Tab S5e Review 4 Days Later, Battery life, FAQ & More dat hij zich had vergist in het niet aanwezig zijn van GPS.

• Haay
Arjant2 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:18:
Op de site van Netflix staat de S5e er nog niet bij, in zijn geheel niet:
https://help.netflix.com/nl/node/23939
Als je verder omlaag scrollt staat er:
Je kunt Netflix niet alleen in HD kijken op de bovenstaande modellen, maar ook op apparaten die werken op de volgende chipsets. Bekijk de informatie van de fabrikant van je apparaat om de hardwarespecificaties te bevestigen:
<...>
Qualcomm® Snapdragon™ 670

En dat is de CPU in de S5e. Daarbij kun je zien in de instellingen van de S5e dat die ook Widevine Level 1 is. Dat is nodig voor Netflix HD.
It does have a Widevine Level 1 cert, so streaming with Netflix at 1080p and Amazon Prime at 1080p isn’t an issue. But there isn’t any HDR support which is odd since this display support HDR. uit deze Review.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haay
Afgelopen week m'n Tab S5e samen met m'n JBL noise-cancelling headphone mee het vliegtuig ingenomen. Wat een heerlijke tablet om lekker offline Netflix films (vooraf eerst gedownload) mee te kijken in het vliegtuig! Je hand (of handen) wordt (worden) niet moe van het vasthouden omdat de tablet lekker dun en licht is. Het beeld is prachtig. Dankzij de goede accu kun je urenlang kijken. En het is echt genieten. Daar kan een in-flight scherm nooit tegenop!

Het spelen van The Room / The Room 2 / The Room 3 op deze tablet is overigens ook een genot met de uitstekende zwart waardes van het scherm. :)

• Haay
jbouwh schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 00:15:
Ik heb de 128gb WiFi versie in huis, de april security update staat er op, maar om de een of andere reden wil hij de april update steeds op nieuw installeren.Dat is meerdere keren gebeurd.De laatste keren mislukt het steeds bij 26%. Iemand die dit probleem herkend? Samsung adviseert de instellingen te resetten, maar dat heeft niet geholpen.
Mijn 64GB WiFi versie zit nog op de maart security update, en de check geeft geen nieuwe update beschikbaar...

• Haay
Sinds een tijdje toont de Netflix app op m'n S5e geen Chromecast icoon meer. Als ik dan YouTube open heeft die wel Chromecast beschikbaar. En op m'n mobiel heeft Netflix ook nog wel gewoon Chromecast.

Hier nog anderen met de S5e en Netflix die ook de Chromecast optie missen binnen de Netflix app?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haay
hcQd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:57:
@Haay Zelf heb ik even geen Netflix, dus ik kan het niet verifiëren, maar je lijkt niet de enige te zijn met dit probleem: Chromecast in Netflix app (android) werkt niet
Goed nieuws! :) Gisteren kwam een nieuwe update voor de Netflix app beschikbaar en na installatie van die update heb ik het Chromecast icoontje weer terug in Netflix op m'n S5e. :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haay
klavertje3 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:38:
Prima cover!!! Bedankt voor de tip!

Cover is zeker lekker slank en blijft goed zitten met de magneetjes.
Oh, daar was ik ook nog naar op zoek. Meteen maar vandaag besteld. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haay
DaKa86 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 14:49:
Vandaag mijn iPad Air 2 verkocht, en wil weer eens iets nieuws en zat te denken aan deze Tab S5e.
Voor een beetje browsen, YouTube, GoPro beelden bekijken en eventueel licht bewerken een prima keus denk ik?!
Ik zou zeggen: super keuze. Tenzij je heel diep in de Apple Apps zit verbonden. Dan is een nieuwe Apple tablet natuurlijk logischer. Voor de zaken die je noemt is de S5e super.

• Haay
-Magnat- schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:19:
Er is mij wel iets anders opgevallen.
Ik kwam de kamer binnenlopen en de zon weerkaatste op de tablet. Toen was het net of de glasplaat niet vlak was. Bij nadere inspectie bleek het niet het glas te zijn maar de Oled 'folie' onder het glas. Lijkt een beetje op papier wat nat is geweest. Dat bobbelt en golft een beetje
Mijn Tab S1 heeft dit niet (ook een Oled).

Als je er recht op kijkt zie je het ook niet, alleen als je onder een hoek over de tablet kijkt.
Meer mensen die dit hebben?
Ja, als ik onder een extreme hoek het scherm bekijk zie ik ook zo'n soort patroon. Maar bij normaal gebruik recht van voren of met een kleine hoek zie je daar niks van. Dus dat stoort mij echt niet.

En gelukkig heeft mijn scherm ook geen last van een groene tint in een hoek ofzo. Wit is egaal wit op mijn scherm, recht van voren gezien.

Ik geniet nog altijd van mijn S5e. Heerlijke multi media tablet! :)

• Haay
OTA software update komt binnen. 452,29 MB groot. Bevat o.a. beveiligingsupdate van juni 2019, en Bixbie stem toegevoegd.

• Haay
In flight mode inderdaad een paar procent per dag.

• Haay
JohanKupers schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 07:19:
Ik heb Blokada wel eens gebruikt, maar dat werkte ook niet altijd perfect. Sindsdien ben ik overgestapt naar de DNS service van AdGuard.
Ik gebruik wel Blokada (v4.4.4), zowel op mijn Tab S5e als op mijn (Nokia) mobiel. En in Blokada heb ik als DNS die van AdGuard geselecteerd.

Ik gebruik echter geen Samsung email client maar de GMail client en daar heb ik geen problemen i.c.m. Blokada.

Haay wijzigde deze reactie 10-01-2020 08:45 (12%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True