Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 04-06 11:16
Ik gebruik hem vooral in de slaapkamer, dus een koptelefoonplug is wel een must.Met speakers naar een vrouw die dan probeert te slapen...

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

• Wessee
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 05-06 10:40
Ik gebruik hem ook vaak op de slaapkamer, dan in combinatie met true wireless oordopjes.
Wij gebruiken hem allemaal dagelijks en zijn nog steeds erg tevreden. We kijken Netflix in HD, kiddo heeft haar spelletjes. Prima dingetje.

Heb vorige week ook mijn pogo dock binnen gekregen. Mooi zwaar dock, tablet staat er ook stevig in. Alleen jammer dat ik de cover er af moet halen voordat hij in het dock past. Maar ach, hij was gratis...

OnePlus 6 Red | Samsung Galaxy Tab S5e | Fossil Q Explorist HR

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:56

Laguna

Connaisseur

Wat haalt iedereen zoal aan stand-by time / screen-on time?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:50
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:21:
Vraag voor jullie, De S5e is dus perfect voor media consumptie?
Ik heb nu nog een S2, maar ik krijg netflix maar niet op HD. Ook als geeft de site en app zelf aan dat de goede chip erin zit. Ik blijf maar steken op SD.
De S5e gebruik ik sinds de officiële release vrijwel dagelijks, voor kijken van YouTube, Netflix en Disney+, voor het spelen van games (The Room en opvolgers) en als e-Reader (witte letters op zwart scherm werkt perfect op dit OLED scherm :) ).

Voor in stilte genieten gebruik ik een bluetooth koptelefoon (met active noise cancelling) zodat mijn vrouw naast me in bed kan slapen terwijl ik nog mijn series kijk. :)

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:49
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:54:
Ik gebruik hem vooral in de slaapkamer, dus een koptelefoonplug is wel een must
Geluid gaat (analoog) via USB, je krijgt er wel een verloopje bij, maar wil je hem ook tegelijk opladen dan wordt het lastig.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 04-06 11:16
Ohh het verloopje zit er bij, maar met die flinke accu moet ie het aardig volhouden. Ik kijk vooral in het donker en dan staat de slider op zn donkerst

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

• Martino-s
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04-06 22:16

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Haay schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:27:
[...]

De S5e gebruik ik sinds de officiële release vrijwel dagelijks, [....] en als e-Reader (witte letters op zwart scherm werkt perfect op dit OLED scherm :) ).
...
Wij willen hem ook als e-Reader gebruiken. Heb je hier nog een speciale app voor nodig?

Martino's | Google is your friend...

• Von Henkel
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:19
Het fijnste om boeken te lezen vind ik de app Moonreader (ook voor de telefoon)
En je kunt het zo instellen dat je van het ene apparaat zo kunt verder lezen op het andere apparaat.
Alles is netjes in sync ;)

• Haay
Martino-s schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:38:
Wij willen hem ook als e-Reader gebruiken. Heb je hier nog een speciale app voor nodig?
Ik gebruik Google Play Books als reader app. Werkt voor mij helemaal perfect. Keuze tussen zwarte letters op witte achtergrond of omgekeerd, optie voor nacht-mode (blauw-licht beperken) op basis van tijd, epub boeken uploaden vanuit Google Drive (bv.) om aan je boekenplank toe te voegen, lettertype kiezen, schaalgrootte kiezen, bookmarks in het boek plaatsen...

• Martino-s
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04-06 22:16

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Voor de Galaxy Tab s5e hebben we de 'Samsung book cover'. Is er ook een cover voor de achterkant beschikbaar, welke gebruikt kan worden in combinatie met deze 'Samsung book cover'?
Zodat niet alleen de voorkant, maar ook achterkant en de hoeken wat beter beschermd zijn...

Laat maar. Mijn fout. 8)7
De genoemde 'Samsung book cover' is onderweg, dus had nog geen praktijkervaring.
Maar hier op YouTube zie ik dat ook de achterkant beschermt is, dus dat is voldoende voor mij.
Ik ging er even vanuit dat net als op mijn iPad Air, met de 'Apple Smart Cover' de magneten alleen aan de zijkant vast zitten en dus de achterkant onbeschermd is.

[Voor 44% gewijzigd door Martino-s op 07-02-2020 12:23]

Martino's | Google is your friend...

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Laguna schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:17:
Wat haalt iedereen zoal aan stand-by time / screen-on time?
Bij deze nogmaals de vraag aan de mede-bezitters hier.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Woodski
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 03-06 21:20
Hoi ik zoek een nieuwe Android tablet met goede speakers waar Magisk op werkt.
Die speakers zitten wel goed bij de S5e zo te zien

Maar als ik er nu een koop op Amazon kom ik er dan uit met de root/magisk ?
Ik ben een beetje bang dat ik een nieuwer model krijg waar dit weer niet lukt

• privatair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 10:09
Ik zit te twijfelen om de s5e aan te schaffen.
Zijn er S5e bezitters welke ook de bekende wifi-problemen ervaren?
Hebben de nieuwe S5e tablets dit probleem nog steeds, of was dit probleem enkel de eerste batch.

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:55

13art

Moderator Mobile
privatair schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 03:17:
Hebben de nieuwe S5e tablets dit probleem nog steeds, of was dit probleem enkel de eerste batch.
Volgens mij is het nog steeds aanwezig, maar.....
Het is mij niet opgevallen, maar ben er ook niet naar opzoek gegaan. Dus je kan je afvragen hoe groot 'het probleem' eigenlijk is.

If you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur.

• Jur gen
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 05-06 09:14
hcQd schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:00:
[...]

Geluid gaat (analoog) via USB, je krijgt er wel een verloopje bij, maar wil je hem ook tegelijk opladen dan wordt het lastig.
Ik heb deze aangeschaft voor mijn Stem, werkt prima
https://www.onlinekabelsh...-c-aansluiting-0-15-meter

• privatair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 10:09
l3art schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 06:41:
[...]

Volgens mij is het nog steeds aanwezig, maar.....
Het is mij niet opgevallen, maar ben er ook niet naar opzoek gegaan. Dus je kan je afvragen hoe groot 'het probleem' eigenlijk is.
Ook nooit gemerkt dat internet ineens merkbaar langzaam is of zelfs wegvalt ?

• 13art

13art

Moderator Mobile
privatair schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 07:08:
[...]

Ook nooit gemerkt dat internet ineens merkbaar langzaam is of zelfs wegvalt ?
Nope. En ik heb de tablet toch vaak in landscape modus vast bij het kijken van bijvoorbeeld YouTube. Dat gaat prima.

[Voor 20% gewijzigd door 13art op 08-02-2020 07:28]

If you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur.

• tBoz
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:32
Laguna schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:53:
[...]
Bij deze nogmaals de vraag aan de mede-bezitters hier.
Ik zit nu op bijna 9 dagen standby en 7 uur sot.
Nog 11 procent over.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

tBoz schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:45:
[...]

Ik zit nu op bijna 9 dagen standby en 7 uur sot.
Nog 11 procent over.
Ok dat haalde ik in het begin ook.. nog speciale accubesparende instellingen geactiveerd? Of achtergrondprocessen gelimiteerd?

• tBoz
  • Laatst online: 22:32
Laguna schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:58:
[...]
Ok dat haalde ik in het begin ook.. nog speciale accubesparende instellingen geactiveerd? Of achtergrondprocessen gelimiteerd?
Ja onder developer options, background check heb ik alles uitgezet. Dat maakte een waanzinnig verschil.

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:11

Tijntje

Hello?!

Heb hem ook een paar maanden en ik heb er af en toe wel last van, als je hem "verkeerd" vast houd valt wifi weg. Irritant maar niet onoverkomelijk.
Ik wilde echt geen Apple device en op Android is de keuze voor een tablet helaas erg beperkt.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• 13art

13art

Moderator Mobile
tBoz schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:06:
[...]

Ja onder developer options, background check heb ik alles uitgezet. Dat maakte een waanzinnig verschil.
Heb de lijst onder development options nu 2x door gescrolld maar niet iets kunnen vinden met background check... Waar staat dit precies of wat is de exacte naam?

Kan natuurlijk zijn dat het in NL een andere naam heeft vandaar ook m'n vraag voor waar het precies staat.

• hcQd
Achtergrondcontrole, ergens onderaan. Of het echt iets helpt weet ik niet. Zonder dat iets aan te passen heb ik een paar procent verbruik per dag op idle.

• dommerick
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17-05 09:38

dommerick

is domm

Zelf sinds twee weken in bezit van de Samsung Tab S5e en de WiFi is inderdaad erg slecht. Wegvallen van de verbinding heb ik geen last van gehad, maar wel dat het bereik van WiFi echt laag is. Dus waar je telefoon nog met gemak netwerken zal ontvangen, vind de tablet al niets meer.

Maar zoals eerder al benoemd. Het is of Apple of de S5e tenzij je meer geld uit wilt geven voor de 'productivity' op de S4 / S6. Waarbij de S4 voor mij geen optie is vanwege het gebrek aan vingerscan.

[Voor 14% gewijzigd door dommerick op 10-02-2020 13:16]

Heeft geen signature.

• Woodski
Hij is in de aanbieding bij de Mediamarkt voor 350 euro
Met gratis hoes van 69 (44) euro

Dat is nog niet die 300 euro maar ik ben het wachten wat zat
Weet iemand een betere aanbieding te vinden ?

ps Ik ben ook een beetje bang voor slechte leveringen met die corona problemen
Dus misschien toch maar niet te lang wachten

[Voor 24% gewijzigd door Woodski op 24-02-2020 18:10]

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 03-06 11:00
Woodski schreef op maandag 24 februari 2020 @ 18:04:
Hij is in de aanbieding bij de Mediamarkt voor 350 euro
Met gratis hoes van 69 (44) euro

Dat is nog niet die 300 euro maar ik ben het wachten wat zat
Weet iemand een betere aanbieding te vinden ?

ps Ik ben ook een beetje bang voor slechte leveringen met die corona problemen
Dus misschien toch maar niet te lang wachten
Ik zou dan niet te lang wachten, mij bevalt de Tab uitstekend.

Ik heb de 6/128 GB WiFi versie, cover van Amazon, zie page 1.

• Haay
Inderdaad, ook gezien de acties van CoolBlue om de prijzen te verhogen en advertenties op te schorten ivm. verwachte schaarste, denk ik dat je voorlopig geen goedkope aanbieding zult krijgen die beter is dan wat de MediaMarkt nu biedt.

Ikzelf heb trouwens de 64GB versie en die bevalt mij uitstekend. Persoonlijk heb ik totaal geen last van slechte WiFi maar heb wel goede WiFi (mesh) dekking in mijn huis.

• Woodski
Nou ik ben ff langs de Mediamarkt gefietst. Zwart was al op maar ik wilde zilver dus happy naar huis.
Inmiddels staat er youtube vanced op en verbaas ik me over het mooie geluid _/-\o_

Morgen ff het hoesje bestellen bij Samsung voor de aktie voorbij is

• Xanion
  • Laatst online: 04-06 12:39
dommerick schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:14:
[...]
Zelf sinds twee weken in bezit van de Samsung Tab S5e en de WiFi is inderdaad erg slecht. Wegvallen van de verbinding heb ik geen last van gehad, maar wel dat het bereik van WiFi echt laag is. Dus waar je telefoon nog met gemak netwerken zal ontvangen, vind de tablet al niets meer.
Ik had er in het begin ook last van tot ik zag dat hij altijd aan mijn 5Ghz band hing als het gebeurde. Ik heb hem losgekoppeld van de 5Ghz band en nog alleen maar hangen aan de 2.4Ghz.
Sinds ik dat gedaan heb geen enkele keer meer last gehad van slechte of wegvallende WIFI.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• rachez
  • Laatst online: 20:12
Xanion schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:10:
[...]

Ik had er in het begin ook last van tot ik zag dat hij altijd aan mijn 5Ghz band hing als het gebeurde. Ik heb hem losgekoppeld van de 5Ghz band en nog alleen maar hangen aan de 2.4Ghz.
Sinds ik dat gedaan heb geen enkele keer meer last gehad van slechte of wegvallende WIFI.
Hoe zorg je ervoor dat hij alleen aan de 2.4Ghz band kan connecten: heb je de 5Ghz uitgezet ofzo?

• 13art

13art

Moderator Mobile
rachez schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:35:
[...]

Hoe zorg je ervoor dat hij alleen aan de 2.4Ghz band kan connecten: heb je de 5Ghz uitgezet ofzo?
5Ghz netwerk 'vergeten' zodat hij niet meer kan connecten (heeft geen wachtwoord meer ingesteld en kan dus ook niet meer automatisch connecten).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 21:21
Dat werkt natuurlijk wel alleen maar als je 2,4 en 5 GHz netwerken een eigen SSID hebben. Als je maar 1 SSID ziet voor beide frequenties dan kan dat niet.

Een andere oplossing is om te zorgen dat je overal in huis genoeg 5 GHz dekking hebt :-)

• 13art

13art

Moderator Mobile
EdwinB schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:36:
Dat werkt natuurlijk wel alleen maar als je 2,4 en 5 GHz netwerken een eigen SSID hebben. Als je maar 1 SSID ziet voor beide frequenties dan kan dat niet.

Een andere oplossing is om te zorgen dat je overal in huis genoeg 5 GHz dekking hebt :-)
Goede toevoeging inderdaad.
Hier hebben die beide aparte namen en dus een aparte inlog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 04-06 12:39
EdwinB schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:36:

Ik heb ook 1 SSID voor beide netwerken, maar kan onbeperkt gast netwerken aanmaken. Dus ik heb een gast netwerk aangemaakt op 2,4GHZ only waar ik de tablet aangehangen heb. Voor mij was daarmee probleem opgelost.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• delorean7
  • Laatst online: 21:37

delorean7

Let's take the Aston toni

Iemand enig idee hoe je de auto brightness echt uit kan schakelen, loop al een tijd te zoeken maar kom er niet uit.

• Turboprop
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 02-06 11:26
delorean7 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:49:
Iemand enig idee hoe je de auto brightness echt uit kan schakelen, loop al een tijd te zoeken maar kom er niet uit.
instellingen / display / aanpasbare helderheid (uit zetten)

• Fraggert
  • Laatst online: 20:19
In mijn oude Tab kan ik het vakje (de)selecteren, ziie screenshot.

Naast de schaal die de helderheid aangeeft. :)

Whiskey Tango Foxtrot

• Fraggert
  • Laatst online: 20:19
Track&trace:

Knip, dit voegt niks toe.

[Voor 70% gewijzigd door 13art op 03-04-2020 15:45]

Whiskey Tango Foxtrot

• delorean7

delorean7

Adaptive brightness is dat inderdaad, die staat al uit helaas dus dat is hem niet.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Als ik omlaag swipe vanaf het hoofdscherm, staat er rechts naast de brightness slider een pijltje, klik daar op en dan krijg je twee opties waaronder Aanpasbare helderheid. Hier het schuifje van uit zetten.

Overigens is dat hetzelfde als bij instellingen en dan display.

Dat is de enige optie. Staat dat uit en past de helderheid zich nog steeds automatisch aan dan is er iets vreemds gaande wat niet zo zou horen. Ik heb het zelf ook uit staan en dat werkt prima. Als ik bijvoorbeeld naar buiten ga moet ik de slider handmatig omhoog zetten wil ik het scherm buiten kunnen aflezen. Dat gaat dan niet meer vanzelf.

Heb je niet een programma draaien wat de helderheid instelling overruled?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Tja alle 1.0 optie en updates al gedaan, ook geen rare apps geinstalleerd... kunnen jullie ook even testen of je met de flashlight van je telefoon op de sensor het scherm van de tablet helderder kan maken?

• Not_Disclosed
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:11
Iemand al een update gezien? De laatste security update is al weer van januari. Op sammobile ook geen nieuwere gevonden.

A life lived in fear is a life half lived

• JohanKupers
  • Niet online
Not_Disclosed schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:32:
Iemand al een update gezien? De laatste security update is al weer van januari. Op sammobile ook geen nieuwere gevonden.
hcQd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 19:34:
[...]

Vanaf het begin heeft Samsung aangegeven dat dit tablet op vier updates per jaar mag rekenen, nu gaan klagen dat er niet elke maand eentje komt is niet realistisch. Ik merk overigens niet dat het batterijverbruik slechter is geworden.
Dus zal binnenkort wel beschikbaar komen.

[Voor 3% gewijzigd door JohanKupers op 12-04-2020 21:39]

• 13art

13art

Moderator Mobile
delorean7 schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:29:
Tja alle 1.0 optie en updates al gedaan, ook geen rare apps geinstalleerd... kunnen jullie ook even testen of je met de flashlight van je telefoon op de sensor het scherm van de tablet helderder kan maken?
Met automatische helderheid uit gaat de verlichting niet feller met de flashlight, met automatische helderheid aan gaat hij wel feller.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Not_Disclosed schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:32:
JohanKupers schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:38:
[...]

Dus zal binnenkort wel beschikbaar komen.
Inderdaad de update zou deze maand beschikbaar moeten komen en dat zal dan tevens de laatste update van One UI gebaseerd op Android 9 zijn. De volgende update zal naar One UI 2.0 zijn, gebaseerd op Android 10 en staat voor juli ingepland voor de S5e.

[Voor 23% gewijzigd door Laguna op 12-04-2020 23:03]

• Comp User
Laguna schreef op zondag 12 april 2020 @ 23:01:
[...]

[...]

Inderdaad de update zou deze maand beschikbaar moeten komen en dat zal dan tevens de laatste update van One UI gebaseerd op Android 9 zijn. De volgende update zal naar One UI 2.0 zijn, gebaseerd op Android 10 en staat voor juli ingepland voor de S5e.
Imho kan Google de security updates beter via de play store pushen.

• erp833
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:34
Zo vandaag even de laatste firmware op de tab s5e geflasht met odin, viel alles eigenlijk wel mee om tedoen.
Maar voor dat ik de tab in de download modus had,mam man wat een toestand maar na een paar uur toch tadaa.
Mijn tab had nog nooit een update gehad stond nog op 1 april 2019 als laatste beveilingspatch.
Een probleempje heb ik nu weer wel,de softwareversie word niet ondersteund,bezoek service centrum.
Dus maar even afwachten of ik nu wel updates krijg.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Laguna schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:43:
Erg tevreden met deze tablet als vervanger van m'n Nexus 9 (waarop WiFi niet meer werkte). Wel alles van Samsung geskipt bij de installatie, om zo onnodig accuverbruik te voorkomen. Ik heb ook liever een zo kaal mogelijk OS, waarbij One UI al een stuk beter is dan Samsung Experience.

Ik gebruik de tablet voornamelijk voor Ziggo GO en YouTube. De accuduur is zowat 2x zo lang, waarbij ik met m'n Nexus 9, 4-5 dagen haalde met zo'n 4-5 uur SOT, haal ik met de S5e 8 dagen en 8 uur SOT. Bovendien is de algehele response tijdens het gebruik een stuk sneller door de snellere SOC.
Verder is het scherm prachtig en klinken de speakers top.
Nog steeds onbegrijpelijk dat sinds de eerste software update die ik in november had ontvangen de accuduur gehalveerd is. Van 8 dagen met 8 uur schermtijd naar 4 dagen met 4 uur schermtijd. Ook na het resetten, oftewel terug naar fabrieksinstellingen, blijft de accuduur onveranderd. Erg teleurstellend :-(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Comp User
Zojuist de April update gehad, ben benieuwd wanneer de Android 10 update komt.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Comp User zat er al op te wachten, aangezien andere landen afgelopen dagen ook de update kregen uitgerold en zoals ik zo'n 2 weken geleden al aangaf, staat de update naar Android 10 gepland voor juli.

• henidde
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 04-06 18:31
Dit hoort in V&A.

[Voor 93% gewijzigd door 13art op 05-05-2020 16:09]

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henidde
Dit hoort in V&A.

[Voor 93% gewijzigd door 13art op 05-05-2020 16:09]

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nyren
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 24-05 13:54
Is de 50 euro meer waard voor de 6gb versie en meer opslag? of is 4gb zat

Acties:
  • +2Henk 'm!

• henidde
Nyren schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 02:24:
Is de 50 euro meer waard voor de 6gb versie en meer opslag? of is 4gb zat
Ik heb hier de 4gb versie en dit is voor mij meer dan voldoende. Heb nog nooit 1x het idee gehad dat hij traag reageert of wat dan ook. Gebruik het voornamelijk voor YouTube, Netflix, Spotify, mail, internet en video's bekijken. Oftewel: mediaconsumptie. De meerwaarde van 6gb kan ik me voor mijn gebruik niet bedenken. Kortom: 4gb.

Wat betreft de opslag: dit is heel persoonlijk. Gebruik je de tablet alleen voor applicaties dan is het standaard geheugen meer dan voldoende. Ik heb zelf een 128gb kaartje gekocht voor de vakantiefoto's en series. Momenteel is dit kaartje 17 euro bij Amazon.

Kortom: bespaar jezelf die 50 euro en mocht je extra geheugen nodig zijn dan kun je beter een extern geheugenkaartje kopen aangezien die goedkoper is dan de 50 euro.

.

• extreme8eight
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 05-06 12:19
Ik heb net een S5e aangekocht, fijn toestel zoiezo maar heb een probleempje. Even mijn verhaal en dan jullie reactie of het aan mij ligt of niet 👍.

Ik heb altijd al een iPad gehad, de laatste drie waren steeds de iPad Pro namelijk maar omdat ik dit toestel enkel gebruik voor mediaconsumptie is dit wat overkill. Dus toestel verkocht om eigenlijk in eerste instantie een grotere aan te schaffen maar qua budget dacht ik mss eens iets anders te proberen. Ik wou zoiezo een goeie tablet met 4 speakers. De ‘goedkopere’ iPads en dergelijke vallen dan reeds af en dus kwam mijn oog te vallen op een S5e. Na wat research de stap gezet en eentje aangeschaft. Gisteren wat mee zitten spelen maar er viel mij meteen iets op. YouTube, Plex en Twitch zijn de zaken die ik het meeste gebruik naast gewoon surfen maar als ik deze video’s bekijk dan vind ik dit niet lekker lopen. Niet lekker lopen in de zin van lag, niet smooth als op een iPad Pro zoals ik gewoon ben. Zelfs op mijn iPhone loopt het ‘beter’ dan op de S5e.
Ligt dat aan het oled scherm? De processor? De aspect ratio die ik niet gewoon ben?
Dit is een deftige tablet voor media maar ik irriteer me al na 1 dag...
zijn er nog mensen die dit probleem hebben of hetzelfde ervaren? Of gewoon iemand die me een eventuele reden kan vertellen.

Ik wist dat het OS zelf niet zo smooth ging zijn als iOS maar dat maakt me niet uit, gaat om de video experience, en dat zit me toch wel wat dwars. Als ik na 1 dag al zin heb om deze terug te sturen vind ik dit niet ok voor zo een fijn ding.

PSN: extreme8eight

• Jur gen
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 05-06 09:14
extreme8eight schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:06:
Ik heb net een S5e aangekocht, fijn toestel zoiezo maar heb een probleempje. Even mijn verhaal en dan jullie reactie of het aan mij ligt of niet 👍.

Ik heb altijd al een iPad gehad, de laatste drie waren steeds de iPad Pro namelijk maar omdat ik dit toestel enkel gebruik voor mediaconsumptie is dit wat overkill. Dus toestel verkocht om eigenlijk in eerste instantie een grotere aan te schaffen maar qua budget dacht ik mss eens iets anders te proberen. Ik wou zoiezo een goeie tablet met 4 speakers. De ‘goedkopere’ iPads en dergelijke vallen dan reeds af en dus kwam mijn oog te vallen op een S5e. Na wat research de stap gezet en eentje aangeschaft. Gisteren wat mee zitten spelen maar er viel mij meteen iets op. YouTube, Plex en Twitch zijn de zaken die ik het meeste gebruik naast gewoon surfen maar als ik deze video’s bekijk dan vind ik dit niet lekker lopen. Niet lekker lopen in de zin van lag, niet smooth als op een iPad Pro zoals ik gewoon ben. Zelfs op mijn iPhone loopt het ‘beter’ dan op de S5e.
Ligt dat aan het oled scherm? De processor? De aspect ratio die ik niet gewoon ben?
zijn er nog mensen die dit probleem hebben of hetzelfde ervaren? Of gewoon iemand die me een eventuele reden kan vertellen.

Ik wist dat het OS zelf niet zo smooth ging zijn als iOS maar dat maakt me niet uit, gaat om de video experience, en dat zit me toch wel wat dwars. Als ik na 1 dag al zin heb om deze terug te sturen vind ik dit niet ok voor zo een fijn ding.
Ik heb nooit een IOS gehad, maar herken me hier niet in eerlijk gezegd. Alles draait zowat even soepel als op mijn OnePlus 6T telefoon. Ik heb wel last van een zwakkere wifi verbinding zodra je de S5e aan de zijkanten vast houd, maar dat is een bekend probleem aangezien de antennes daar zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henidde
extreme8eight schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:06:

Het beeld dat je schetst, dat komt bij niet bekend voor. Wellicht een idee om eens naar de Media Markt te gaan en het even met zo'n toestel testen? Dan zie je wellicht het verschil (of niet).

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
Schakelt een moderne iPad niet terug naar 24Hz bij het weergeven van video? Misschien ben je gevoelig voor de judder van de 2:3 pull-down die je krijgt op een 60Hz scherm. Je zou ook eens kunnen testen met wat 60Hz video's op YouTube.

• Haay
Ik heb trouwens de laatste tijd wel het probleem met mijn S5e dat de vingerprint scanner na vrij korte tijd m'n vingerafdruk 'verliest' of niet meer herkent. Als ik de bekende vingerafdruk verwijder en een nieuwe aanmaak, dan werkt het een paar dagen, maar vervolgens herkent die m'n vingerafdruk niet meer.

Anderen hier ook last van dit 'probleem' ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 09:18
Verwachte stiekem Android 10 maar helaas. Wel een update:
Versie hiervoor was overigens ook een securitypatch van 1 april 2020, denk een hotfix voor de laatste Android lekken.

[Voor 31% gewijzigd door XoReP op 01-06-2020 21:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vrieske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 04-06 22:25
Ik kreeg net ook een notificatie van een nieuwe update, build nr T720XXS1ATC5.
Het vage is alleen dat ik deze versie nu al draai...

Edit : oeps, verkeerd gekeken, het klopt wel

[Voor 15% gewijzigd door vrieske op 02-06-2020 17:48]

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True