Kan de officiële keyboard cover gebruikt worden i.c.m. een glass screenprotector?
Voor die10euro verschil zou ik bij bol halen, krijg je er nog een gratis charging dock bij ook.JedaiNait schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:49:
Ik zie een goede aanbieding op Amazon.de:
https://www.amazon.de/dp/...language=nl_NL&th=1&psc=1
Betreft alleen wel de Duitse versie. Is dat een verschil met wat hier in de winkels ligt?
https://www.bol.com/nl/p/...BBug.1_10.12.ProductTitle
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Toen ik de link postte was de prijs 309 bij amazon.de. .. inmiddels niet meer dus inderdaad bol.com betere deal momenteel.Xanion schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:53:
[...]
Voor die10euro verschil zou ik bij bol halen, krijg je er nog een gratis charging dock bij ook.
https://www.bol.com/nl/p/...BBug.1_10.12.ProductTitle
Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...
Zojuist de S5e bij Amazon.de besteld voor 297 euro. De zwarte 64Gb variant inclusief slim cover. De aanbieding is 299 maar bij het aangeven te willen betalen met iDeal kwam er nog een kleine korting bij.
https://www.amazon.de/Sam...AKR8XB7XF&ref_=gwm_dotd_p
Voornamelijk besteld voor het schermt, de speakers en dex. Makkelijk aan te sluiten op een tv tijdens vakanties bijvoorbeeld.
Geen idee hoe ik de link naar de aanbieding kan inkorten. Is sowieso geen ref naar mijn account oid.
Voornamelijk besteld voor het schermt, de speakers en dex. Makkelijk aan te sluiten op een tv tijdens vakanties bijvoorbeeld.
Geen idee hoe ik de link naar de aanbieding kan inkorten. Is sowieso geen ref naar mijn account oid.
[ Voor 57% gewijzigd door 13art op 10-12-2019 16:19 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Kwestie van de goede editie selecteren. De DE-versie met slim cover kost €299, de DE-versie zonder slim cover kost €369.l3art schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:51:
Zojuist de S5e bij Amazon.de besteld voor 297 euro. De zwarte 64Gb variant inclusief slim cover. De aanbieding is 299 maar bij het aangeven te willen betalen met iDeal kwam er nog een kleine korting bij.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
I know, zoals ik zeg, ik heb hem nu voor 297.g0tanks schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:15:
[...]
Kwestie van de goede editie selecteren. De DE-versie met slim cover kost €299, de DE-versie zonder slim cover kost €369.
Sorry, wilde eigenlijk de post boven je quoten.l3art schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:20:
[...]
I know, zoals ik zeg, ik heb hem nu voor 297.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Haha ok, even je bericht aanpassen dang0tanks schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:24:
[...]
Sorry, wilde eigenlijk de post boven je quoten.
Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van een sd kaart met meerdere gebruikers? Is dat mogelijk ?
Ik ben voornamelijk benieuwd hoe de S5e zich verhoudt tot de Mi Pad 4 Plus die ik nu heb. Dat ding heeft echter een monster accu en kan zo twee weken op tafel liggen zonder er iets mee te doen en na twee weken nog genoeg juice hebben om er nog wat dingen op te doen. Ik benieuwd of de S5e dit kan evenaren. Het scherm en de speakers zullen uiteraard een stuk beter zijn.
Euhm, waarschijnlijk domme vraag maar hoe sluit je dan gemakkelijk die tablet aan op eender welke TV? Had vroeger een Nvidia shield die netjes een HDMI aansluiting had en bij inpluggen kabel netjes vroeg wat je wilde doen (vb scherm mirroren)l3art schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:51:
(Knip)
Bijvoorbeeld met zoiets:Leffunk schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:47:
[...]
Euhm, waarschijnlijk domme vraag maar hoe sluit je dan gemakkelijk die tablet aan op eender welke TV? Had vroeger een Nvidia shield die netjes een HDMI aansluiting had en bij inpluggen kabel netjes vroeg wat je wilde doen (vb scherm mirroren)
https://s.click.aliexpress.com/e/pyyDFZHh1
Zoek maar eens op Samsung Dex voor meer info.
Thanks! Heb hem ook besteld.l3art schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:51:
Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...
In het instellingenmenu achtergrond staat Samsung Galerij als app om andere foto's als achtergrond te selecteren. Ik vind dat geen prettige app en wil die graag vervangen voor Google Foto's. Weet iemand hoe ik dat kan doen?
Benieuwd wanneer we hem binnen krijgen. Vanochtend zag ik een email van van Amazon, dus ik dacht 'yes hij is onderweg'. Ja jammer dan, dat is alleen de slim cover

Volgens de Amazon track&tracé website nog niet verzonden, maar verwacht uiterlijk de 17e. We zullen zien. Hoe eerder hoe beter natuurlijk, maar voor deze prijs wil ik best paar dagen extra wachten :-).l3art schreef op donderdag 12 december 2019 @ 06:37:
[...]
Benieuwd wanneer we hem binnen krijgen. Vanochtend zag ik een email van van Amazon, dus ik dacht 'yes hij is onderweg'. Ja jammer dan, dat is alleen de slim cover
Typisch, als het goed is komt vandaag de tablet aan en maandag de hoes. Als de track en trace klopt. Want de hoes was eerder verzonden (vanuit Spanje). De tablet was gisteren pas verzonden. We zullen zien, ze komen vanavond aan de deur.JedaiNait schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:10:
[...]
Volgens de Amazon track&tracé website nog niet verzonden, maar verwacht uiterlijk de 17e. We zullen zien. Hoe eerder hoe beter natuurlijk, maar voor deze prijs wil ik best paar dagen extra wachten :-).
Edit:
En iets voor 20uur ontvangen.
Eerste indruk: soms wat traag, geluid is fantastisch, het scherm is niet uniform, wat alleen opvalt met nachtmodus aan. Bij een donkergrijze achtergrond is de linkeronderkant wat lichter van kleur dan de rechterkant. Voor de tablet neem ik dat maar voor lief aangezien ik die toch niet intensief gebruik. Als het op een telefoon was zou ik hem terug sturen. Verder een mooie dunne tablet. Jammer dat de navigatiegebaren weer anders zijn dan op mijn Oneplus/Android.
[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 13-12-2019 21:46 ]
Ik kreeg vrijdag om 03:50 de verzendbevestiging en 's avomds rond 20:00 werd ie geleverd. Mijn screen protector en de smart cover zijn eerder verzonden maar nog niet geleverd
Fijn apparaat. Mooi scherm, een hoop Samsung bloatware maar redelijk snel alles kunnen configureren door een Nova Launcher backup van mijn telefoon te kopieren. In combinatie met een opvouwbaar) toetsenbord ook voor een hoop dingen een prima laptop replacement
Fijn apparaat. Mooi scherm, een hoop Samsung bloatware maar redelijk snel alles kunnen configureren door een Nova Launcher backup van mijn telefoon te kopieren. In combinatie met een opvouwbaar) toetsenbord ook voor een hoop dingen een prima laptop replacement
Met standaard instellingen zal je dat niet halen. Ik heb zelf geen Samsung account ingesteld en dus ook geen Bixby. Voordat ik 3 weken op vakantie ging de maximale accubesparingsmodus geselecteerd, echter bij thuiskomst bleek de accu halverwege die 3 weken al leeggelopen te zijn.l3art schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:18:
Ik ben voornamelijk benieuwd hoe de S5e zich verhoudt tot de Mi Pad 4 Plus die ik nu heb. Dat ding heeft echter een monster accu en kan zo twee weken op tafel liggen zonder er iets mee te doen en na twee weken nog genoeg juice hebben om er nog wat dingen op te doen. Ik benieuwd of de S5e dit kan evenaren. Het scherm en de speakers zullen uiteraard een stuk beter zijn.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Nee het lijkt zo in het eerste gebruik wat minder zuinig met de accu om te gaan, maar goed dat overleef ik wel.Laguna schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:21:
[...]
Met standaard instellingen zal je dat niet halen. Ik heb zelf geen Samsung account ingesteld en dus ook geen Bixby. Voordat ik 3 weken op vakantie ging de maximale accubesparingsmodus geselecteerd, echter bij thuiskomst bleek de accu halverwege die 3 weken al leeggelopen te zijn.
Wat ik wel irritant vind, is dat de fps niet altijd direct reageert (staat wel ingesteld op altijd aan) wanneer het scherm een tijd uit heeft gestaan. Moet soms voor een tweede keer mijn vinger er op leggen wil de tablet aangaan en ontgrendeld worden. Of ik moet de knop echt fysiek indrukken, maar dat zou niet nodig moeten zijn maar mijn idee.
@l3art ik gebruik zelf de fps niet omdat ik m'n tablet toch alleen voor media consumptie gebruik. Nu is het een kwestie van cover open klappen en tablet is direct klaar voor gebruik.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Die van mij is afgelopen weekend ook geleverd (verwachting was dinsdag, dus mooie meevaller).Thy... schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:41:
Ik kreeg vrijdag om 03:50 de verzendbevestiging en 's avomds rond 20:00 werd ie geleverd. Mijn screen protector en de smart cover zijn eerder verzonden maar nog niet geleverd![]()
Mooi ding, prachtig scherm en geluid! Ook formaat vind ik erg fijn aangezien mijn vorige tablet een 8 inch was. Wel even bezig met nova en instellingen om het meer naar mijn smaak in te richten inderdaad.. standaard Samsung look en feel is niks voor mij.
Welk toetsenbord heb je erbij?
Deze: https://nl.aliexpress.com/item/32838852700.htmlJedaiNait schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:05:
[...]
Die van mij is afgelopen weekend ook geleverd (verwachting was dinsdag, dus mooie meevaller).
Mooi ding, prachtig scherm en geluid! Ook formaat vind ik erg fijn aangezien mijn vorige tablet een 8 inch was. Wel even bezig met nova en instellingen om het meer naar mijn smaak in te richten inderdaad.. standaard Samsung look en feel is niks voor mij.
Welk toetsenbord heb je erbij?
Na lang twijfelen toch maar aangeschaft. Heb hem in de Duitse mediamarkt gehaald daar kreeg ik een waardebon van 50 euro bij. Tot nu toe zeer tevreden, verbaast door het zeer goede geluid.
En geen problemen met wifi?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Niet dat me opgevallen is. Maar ben ook niet gaan meten ofzo.Amaze86 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:23:
En geen problemen met wifi?
Zelfde hier.l3art schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:28:
[...]
Niet dat me opgevaklen is. Maar ben ook niet gaan meten ofzo.
Als je toestel effectief links aan zijkant (dacht vooral linksonder) vastneemt, valt snelheid weg. Paar keer getest: zonder daar vast te houden haal ik bijna mijn volledige snelheid van mijn provider. Doe ik vlak erna nog eens speedtest en neem ik als die test loopt de tablet daar omklemd met mijn vingers /handpalm) dan zie je snelheid volledig in elkaar vallen.
Stoort dat mijn zoontje in dagelijkse gebruik? Nope, dat niet. Heb hem daarover nog nooit horen klagen. En kan je overigens simpel opvangen door tablet om te draaien.
Stoort dat mijn zoontje in dagelijkse gebruik? Nope, dat niet. Heb hem daarover nog nooit horen klagen. En kan je overigens simpel opvangen door tablet om te draaien.
Zoals ik zei, zou kunnen, maar als het niet in de dagelijkse praktijk opvalt zie ik geen reden om het te gaan meten.Leffunk schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:33:
Als je toestel effectief links aan zijkant (dacht vooral linksonder) vastneemt, valt snelheid weg. Paar keer getest: zonder daar vast te houden haal ik bijna mijn volledige snelheid van mijn provider. Doe ik vlak erna nog eens speedtest en neem ik als die test loopt de tablet daar omklemd met mijn vingers /handpalm) dan zie je snelheid volledig in elkaar vallen.
Ach fijn, ik zie dat het scherm ook een wobble/jelly effect heeft bij scrollen in portrait modus.

Bekende issue zo te lezen: https://eu.community.sams...olling-Issue/td-p/1128590
[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 18-12-2019 14:24 ]
Vandaag de ZtoTopCase (Staat er als Ztoop case) ontvangen die ik op Amazon.de besteld heb. Top ding. Dun, tablet wordt magnetisch in de hoes gehouden. Ook de stand om de tablet neer te zetten werkt magnetisch en staat best stevig.
Zeker een aanrader voor iemand die nog een case zoekt.
Zeker een aanrader voor iemand die nog een case zoekt.
[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 20-12-2019 12:33 ]
Gisteren de Tab S5e gehaald bij de Mediamarkt, na toevoeging andere launcher een fijne tablet!
Loop tegen 1 ding aan - als ik de tab aansluit op mijn bluetooth speakers icm Spotify kan ik het volume wel via de tab aanpassen, maar heeft het in de praktijk geen effect. Of ik het nou laag of hoog zet op de tab, het volume via de speakers blijft hetzelfde. Iemand dit ook gemerkt en eventueel een oplossing?
Edit: met NPO en YouTube hetzelfde. Gek, met m'n vorige Galaxy tab en mijn Google Pixel 3 werkt het prima!
Loop tegen 1 ding aan - als ik de tab aansluit op mijn bluetooth speakers icm Spotify kan ik het volume wel via de tab aanpassen, maar heeft het in de praktijk geen effect. Of ik het nou laag of hoog zet op de tab, het volume via de speakers blijft hetzelfde. Iemand dit ook gemerkt en eventueel een oplossing?
Edit: met NPO en YouTube hetzelfde. Gek, met m'n vorige Galaxy tab en mijn Google Pixel 3 werkt het prima!
[ Voor 11% gewijzigd door Tiroz op 22-12-2019 07:42 ]
Probeer eens de instelling 'absoluut volume' in de ontwikkelaarsopties uit of aan te zetten, wellicht dat dat iets oplost.Tiroz schreef op zondag 22 december 2019 @ 07:06:
Gisteren de Tab S5e gehaald bij de Mediamarkt, na toevoeging andere launcher een fijne tablet!
Thanksl3art schreef op zondag 22 december 2019 @ 07:55:
[...]
Probeer eens de instelling 'absoluut volume' in de ontwikkelaarsopties uit of aan te zetten, wellicht dat dat iets oplost.
Fijn hoor die software updates.. haalde ik eerst nog 8 uur SoT met 8 dagen stand-by tijd, nu met de laatste update van november is het gewoon gehalveerd, oftewel 4 uur SoT met 4 dagen stand-by tijd.
Verder is het overzicht van accuverbruik in Android echt erbarmelijk slecht, maar daar kan Samsung niets aan doen.
Verder is het overzicht van accuverbruik in Android echt erbarmelijk slecht, maar daar kan Samsung niets aan doen.
[ Voor 22% gewijzigd door Laguna op 23-12-2019 20:51 ]
Ik heb de tablet nog maar net, maar draai de laatste update en dat zijn voor mij toch redelijk goed te halen waardes.Laguna schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:49:
Fijn hoor die software updates.. haalde ik eerst nog 8 uur SoT met 8 dagen stand-by tijd, nu met de laatste update van november is het gewoon gehalveerd, oftewel 4 uur SoT met 4 dagen stand-by tijd.
Het is redelijk algemeen bekend dat bij Android updates vaak zorgen voor een toename in het verbruik. Een factory reset kan dan vaak soelaas bieden.
Is het ideaal? Nope verre van. Is het onoverkomelijk? Nee dat lijkt me niet.
l3art schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:04:
[...]
Ik heb de tablet nog maar net, maar draai de laatste update en dat zijn voor mij toch redelijk goed te halen waardes.
Het is redelijk algemeen bekend dat bij Android updates vaak zorgen voor een toename in het verbruik. Een factory reset kan dan vaak soelaas bieden.
Is het ideaal? Nope verre van. Is het onoverkomelijk? Nee dat lijkt me niet.
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar?Laguna schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:49:
Ik hen nog steeds de versie van juni op mijn tablet (720 WiFi only), krijgt de 725 (4G) meer / eerder updates?
Vaste locatie, vast netwerk.
@l3art veel gedoe en geen garanties, factory reset is de Godwin van software.
Ik heb ook de WiFi only variant. Ik heb er niks voor gedaan, tablet kwam zelf met de melding dat er een update was.Comp User schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:19:
[...]
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar?
Ik hen nog steeds de versie van juni op mijn tablet (720 WiFi only), krijgt de 725 (4G) meer / eerder updates?
Klopt geen garantie, maar nu ben je ook niet tevreden en de ervaring is wel dat het kan helpen.Laguna schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:50:
@l3art veel gedoe en geen garanties, factory reset is de Godwin van software.
[...]
Ik heb ook de WiFi only variant. Ik heb er niks voor gedaan, tablet kwam zelf met de melding dat er een update was.
Geen idee kreeg de update binnen (dacht ik, zal thuis nog even nakijken welke security patch er op staat) toen ik de tablet voor het eerst aan zette. Heb overigens niet de 4G versie.Comp User schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:19:
[...]
[...]
Edit: security patch van oktober, zal dus idd update van november zijn.
[ Voor 43% gewijzigd door 13art op 24-12-2019 16:14 ]
Ik heb sinds gister de S5E, maar het viel me op dat de resolutie lager lijkt te zijn dan mijn Tab A 10.1 2016.
De Tab A heeft een resolutie van 1920*1200, en de S5E heeft 2560*1600, dus dan zou je in principe toch meer op je scherm moeten zien?

Links de S5E en rechts de Tab A.
Er past zelf minder op het scherm ondanks de hogere resolutie.
Of heb ik het resolutie-verhaal gewoon verkeerd begrepen?
De Tab A heeft een resolutie van 1920*1200, en de S5E heeft 2560*1600, dus dan zou je in principe toch meer op je scherm moeten zien?

Kijk even onder Instellingen->Display bij:Marco schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:19:
Ik heb sinds gister de S5E, maar het viel me op dat de resolutie lager lijkt te zijn dan mijn Tab A 10.1 2016.
[Afbeelding]
Tekstgrootte en opmaak
Inzoomen op scherm
Ik vermoed dat je die nog wat lager moet zetten.
Ze staan allebei op dezelfde stand, dus dat zou ook geen verschil moeten maken.XoReP schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:33:
[...]
Kijk even onder Instellingen->Display bij:
Tekstgrootte en opmaak
Inzoomen op scherm
Ik vermoed dat je die nog wat lager moet zetten.
[Dubbel]
[ Voor 92% gewijzigd door Marco op 28-12-2019 09:46 ]
Je moet "Inzoomen op scherm" aanpassen. Staat onder Tekstgrootte en opmaak.Marco schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:39:
[...]
Ze staan allebei op dezelfde stand, dus dat zou ook geen verschil moeten maken.
Ik bedoelde dat op beide tablets de zoomstand hetzelfde is.trinity999 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:54:
[...]
Je moet "Inzoomen op scherm" aanpassen. Staat onder Tekstgrootte en opmaak.
Lijkt mij precies hetzelfde alleen heb je bij de 5e de navigatieknoppen onderaan. Die heb je bij de tab A niet.Marco schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:19:
[Afbeelding]
De resolutie doet er niet heel veel toe. Je kan meer op je scherm krijgen door eerder genoemde tips, of door de dpi handmatig aan te passen. Dit staat bij de ontwikkelaaropties.
Ik heb ook het WiFi model en ook nog steeds de juni update. Die kreeg ik overigens al eind mei nadat ik eerst naar een servicecentrum was geweest omdat ik toen met de april update problemen bleef houden. Dat kon ik niet zelf oplossen.Comp User schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:19:
Als het nèt werkt dan werkt het nèt
Heeft iemand toevallig een tip voor een soort cover welke te gebruiken is met het pogo dock?
Hier draait trouwens de oktober versie op mijn WiFi-only.
Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic
Nog steeds op juniWessee schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:48:

Ik blijf het vreemd vinden dat er anderen zijn die verder up to date zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Comp User op 01-01-2020 13:01 ]
Ik kan dat versienummer nergens terugvinden op Sammobile, het lijkt erop dat je een niet officieel uitgebrachte versie draait. Misschien dat je even langs moet bij een servicecentrum.
[ Voor 18% gewijzigd door hcQd op 01-01-2020 13:40 ]
Hoe is die er dan opgekomen?
Ik draai stock, heb - bij mijn weten - geen unlocked bootloader en krijg wel gewoon de updates via de play store, alleen de systeem updates blijven achter.
Het enige wat ik weet is dat ik in het begin een foutmelding kreeg bij het controleren op systeem updates, maar die is uit zichzelf verdwenen.
Ik draai stock, heb - bij mijn weten - geen unlocked bootloader en krijg wel gewoon de updates via de play store, alleen de systeem updates blijven achter.
Het enige wat ik weet is dat ik in het begin een foutmelding kreeg bij het controleren op systeem updates, maar die is uit zichzelf verdwenen.
Op de door mij bij Amazon gekochte S5e draait: T720XXU1ASJ5/T720OXM1ASJ5Comp User schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:00:
[...]
Nog steeds op juni
[Afbeelding]
Ik blijf het vreemd vinden dat er anderen zijn die verder up to date zijn.
Beveiligingspatch: 1 oktober 2019
Samsung is wel echt traag met updates bij dit model. De S modellen ontvangen normaal gesproken iedere maand de beveiligingsupdates. En wat betreft de mensen die klagen dat ze nog op software van juni zitten, wees blij want die update van oktober halveert je accuduur.
Vanaf het begin heeft Samsung aangegeven dat dit tablet op vier updates per jaar mag rekenen, nu gaan klagen dat er niet elke maand eentje komt is niet realistisch. Ik merk overigens niet dat het batterijverbruik slechter is geworden.Laguna schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:55:
Samsung is wel echt traag met updates bij dit model. De S modellen ontvangen normaal gesproken iedere maand de beveiligingsupdates. En wat betreft de mensen die klagen dat ze nog op software van juni zitten, wees blij want die update van oktober halveert je accuduur.
Met zulke uitspraken zie ik graag een bron.hcQd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 19:34:
[...]
Vanaf het begin heeft Samsung aangegeven dat dit tablet op vier updates per jaar mag rekenen, nu gaan klagen dat er niet elke maand eentje komt is niet realistisch. Ik merk overigens niet dat het batterijverbruik slechter is geworden.
In mijn geval wel, voorheen altijd scherm en YouTube/ZiggoGo bovenaan. Na de update staan Android OS en Android-systeem daar consequent tussen.
https://security.samsungmobile.com/workScope.smsbLaguna schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:41:
Met zulke uitspraken zie ik graag een bron.
Volgens mij heeft Samsung de tablets nog nooit maandelijks gedaan, die zitten altijd op kwartaal updates. Ik kan me overigens niet vinden in de halvering accuduur. Die is bij mij prima -- nog steeds -- net als voorheen.Laguna schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:41:
[...]
Met zulke uitspraken zie ik graag een bron.
In mijn geval wel, voorheen altijd scherm en YouTube/ZiggoGo bovenaan. Na de update staan Android OS en Android-systeem daar consequent tussen.
De november update heeft de tablet vooral veel sneller gemaakt (in ieder geval voor het gevoel), dus deze update is wel zeker aan te raden boven de juni update.
Dat AndroidOs bovenaan staat zegt niets dat je stroomgebruik verdubbeld is trouwens.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Onder developer options, background check alles uitvinken geeft een enorme boost aan de standby tijd.
Sorry hoor maar dat jij het niet zo ervaart zegt helemaal niks over hoe ik het ervaar. Het is heel simpel, voor de update haalde ik 8 dagen stand-by met 8 uur schermtijd en na de update is dit nog maar 4 dagen stand-by met 4 uur schermtijd, dus in mijn geval is de accuduur wel degelijk gehalveerd na die update.Xanion schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:46:
[...]
Volgens mij heeft Samsung de tablets nog nooit maandelijks gedaan, die zitten altijd op kwartaal updates. Ik kan me overigens niet vinden in de halvering accuduur. Die is bij mij prima -- nog steeds -- net als voorheen.
De november update heeft de tablet vooral veel sneller gemaakt (in ieder geval voor het gevoel), dus deze update is wel zeker aan te raden boven de juni update.
Dat AndroidOs bovenaan staat zegt niets dat je stroomgebruik verdubbeld is trouwens.
Dan moet je goed lezen wat ik schrijf. Ik zeg niet dat je onzin praat, ik zeg alleen dat ik mij er niet in kan vinden.Laguna schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:11:
[...]
Sorry hoor maar dat jij het niet zo ervaart zegt helemaal niks over hoe ik het ervaar. Het is heel simpel, voor de update haalde ik 8 dagen stand-by met 8 uur schermtijd en na de update is dit nog maar 4 dagen stand-by met 4 uur schermtijd, dus in mijn geval is de accuduur wel degelijk gehalveerd na die update.
Onder apparaat onderhoud - battterij kun je energiestand nog aanpassen, kijken of dit helpt. (wellicht blijft een app wakker die voor de drain zorgt, max-energybesparing sluimert bijna alles snel) Daarnaast kan een fabrieksreset helpen, het gebeurd soms dat een OTA voor hoger verbruik zorgt, welke verholpen kan worden via een fabrieksreset.
@Xanion zo kwam het wel over, vooral door je laatste zin. Accu statistieken zijn altijd al nutteloos geweest in Android, je kan zelden goed zien wat er precies accu verbruikt, maar dat Android OS en Android-systeem daar nu plots wel staan heeft er wel degelijk mee te maken. Verder gaan fabrieksresets bij ieder issue tegen m'n principes. Binnenkort moet er een nieuwe update verschijnen, hopelijk fixt die het probleem.
Hoi! Ik heb de Tab S5e nu 2 dagen in gebruik en merk een enorm verschil met de wifi op 2.4ghz in vergelijking tot mijn andere apparaten. Terwijl ik op mijn mobiel/laptop 80a90mbps behaal, is dat maar 35a40 op de tablet. Is dit een algemeen S5e probleem of moet ik de mijne omruilen?
[ Voor 4% gewijzigd door SultanYasin op 05-01-2020 17:27 ]
Zijn er hier mensen die blokada gebruiken op de S5e?
Dit werkt goed behalve met Samsung email is mijn ervaring. Mails komen niet binnen en kunnen niet verzonden worden wanneer blokada actief is. Het vreemde is alleen dat blokada zelf geen melding geeft over dat het iets blokkeert.
Met google kom ik niet veel verder en lijkt er geen melding te zijn van dat blokada niet goed samen werkt met Samsung email.
Dit werkt goed behalve met Samsung email is mijn ervaring. Mails komen niet binnen en kunnen niet verzonden worden wanneer blokada actief is. Het vreemde is alleen dat blokada zelf geen melding geeft over dat het iets blokkeert.
Met google kom ik niet veel verder en lijkt er geen melding te zijn van dat blokada niet goed samen werkt met Samsung email.
Ik heb Blokada wel eens gebruikt, maar dat werkte ook niet altijd perfect. Sindsdien ben ik overgestapt naar de DNS service van AdGuard.l3art schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:51:
Zijn er hier mensen die blokada gebruiken op de S5e?
Hiervoor stel je bij Instellingen - Netwerk en internet - Geavanceerd - Prive-DNS de hostname dns.adguard.com in en alle advertenties verdwijnen.
Ook een handige tip is het om op je thuisrouter ook de DNS servers van Adguard te gebruiken, dan is daar ook de boel een stuk cleaner (info).
⛔ Trackers of betalen ⛔
Adguard ken ik. Gebruik ik ook op mijn tv. Nog niet aan gedacht die ook op de tablet te gebruiken. Wat daarvan wel een nadeel kan zijn, soms wil ik nog wel eens doorklikken op bepaalde links en dat kan dan niet omdat dit geblokt wordt. Even de adblocker uitschakelen en daarna weer aanzetten is dan ideaal. Dat gaat met een ingestelde dns minder makkelijk.
Maar ik ga het eens proberen.
Maar ik ga het eens proberen.
Ik gebruik wel Blokada (v4.4.4), zowel op mijn Tab S5e als op mijn (Nokia) mobiel. En in Blokada heb ik als DNS die van AdGuard geselecteerd.JohanKupers schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 07:19:
Ik heb Blokada wel eens gebruikt, maar dat werkte ook niet altijd perfect. Sindsdien ben ik overgestapt naar de DNS service van AdGuard.
Ik gebruik echter geen Samsung email client maar de GMail client en daar heb ik geen problemen i.c.m. Blokada.
[ Voor 12% gewijzigd door Haay op 10-01-2020 08:45 ]
En bij jou werkt Samsung email zonder problemen? Of gebruik je die niet?Haay schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:43:
[...]
Ik gebruik wel Blokada (v4.4.4), zowel op mijn Tab S5e als op mijn (Nokia) mobiel. En in Blokada heb ik als DNS die van AdGuard geselecteerd.
Ik gebruik echter geen Samsung email client maar de GMail client en daar heb ik geen problemen i.c.m. Blokada.
Geen idee of Samsung Email werkt met Adguard, ik gebruik Aquamail voor de mail.
[ Voor 15% gewijzigd door JohanKupers op 10-01-2020 09:07 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ik doelde meer op blokada. Adguard zal wel. Met Dns66 werk Samsung email ook. Gmail werkt ook probleemloos met blokada. Dus geen idee waarom Samsung email hier niet mee werkt. Naar goed zal er op uitdraaien dat blokada er af gaat en het één van de alternatieven wordt.JohanKupers schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:06:
Geen idee of Samsung Email werkt met Adguard, ik gebruik Aquamail voor de mail.
@l3art waarom Samsung email en niet gewoon Gmail? Ik gebruik helemaal geen Samsung meuk op die van mij.
Ik vind het wel een fijn programma om eerlijk te zijn. Gmail is wellicht nog ergere 'meuk' gezien het van Google is. Samsung maakt prima apps als je het mij vraagt. Zo ook de agenda widget, ziet er goed uit in al z'n eenvoud. Veel mensen gebruiken ook de Samsung browser in plaats van bijvoorbeeld Chrome.Laguna schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:09:
@l3art waarom Samsung email en niet gewoon Gmail? Ik gebruik helemaal geen Samsung meuk op die van mij.
Maar goed, zoals met zoveel dingen komt het aan op persoonlijke voorkeur.
Dat is nou juist het mooie aan Android, er is voor iedereen wel een app die voldoet aan zijn/haar voorkeuren.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ik heb sinds juli een S5E en kreeg onlangs de melding dat ik mijn Netflix moest updaten. Ga ik echter naar de playstore, dan is Netflix nergens te bekennen. Wanneer ik de link via google naar de playstore volg dan krijg ik de melding: "Deze app werkt niet meer met je apparaat. Neem contact op met de ontwikkelaars voor meer informatie." Na wat speurwerk ben ik er achter gekomen dat mijn device niet Play Protect Certified is (Play Store -> Instellingen -> laatste item bij 'over'). Ook krijg ik geen security updates meer, ik zit nog steeds op de versie van juni.
Ik heb al een factory reset gedaan: geen verschil. Ik heb al de cache van de playstore verwijderd: geen verschil. Ik heb al gebeld met Samsung: de op het gehoor niet technisch onderlegde mevrouw wimpelde het af met de mededeling dat ze toevallig gisteren net op de hoogte zijn gebracht van dit soort problemen en dat ze er naar aan het kijken waren. Paar gegevens achtergelaten, maar kreeg niet de indruk dat ik bij haar moest zijn voor een oplossing.
Gegevens tablet:
Ik heb al een factory reset gedaan: geen verschil. Ik heb al de cache van de playstore verwijderd: geen verschil. Ik heb al gebeld met Samsung: de op het gehoor niet technisch onderlegde mevrouw wimpelde het af met de mededeling dat ze toevallig gisteren net op de hoogte zijn gebracht van dit soort problemen en dat ze er naar aan het kijken waren. Paar gegevens achtergelaten, maar kreeg niet de indruk dat ik bij haar moest zijn voor een oplossing.
Gegevens tablet:
- Gekocht bij Belsimpel, bij verse installatie start hij in het italiaans (grijze import?)
- Niet geroot (gecontroleerd via een app)
- Huidige versie: T720XXU1ASG2/T720OXM1ASG2
- Kernelversie: 4.9.112-16246392 #2 Thu Jul 4 21:57:04 KST 2019
- Buildnummer: PPR1.180610.011.T720XXU1ASG2
- Sw-versie serviceprovider: SAOMC_SM-T720_OXM_ITV_PP_0002 4200898ec4942600 ITV//
- Play store versie: 17.9.17-all [0] [PR] 284629082
Hier iemand met een soort gelijk probleem.VanRoyal schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:15:
Ik heb sinds juli een S5E en kreeg onlangs de melding dat ik mijn Netflix moest updaten........ Gevolgd door uitleg.
Blijkbaar een fout van Samsung waarbij volgens Samsung terug sturen en dat zij er nieuwe software opzetten de oplossing was.
Iemand anders had als oplossing het wissen van data van de Google play store app.
Ik neem aan dat je bootloader nog gelocked is?
Als zelfrommel oplossing zou je nog aan de slag kunnen gaan met Odin en zelf andere firmware flashen.
[ Voor 124% gewijzigd door 13art op 13-01-2020 10:06 ]
Bij mij exact hetzelfde, met als enig verschil dat ik Netflix niet gebruik, dus daar let ik niet zo op.VanRoyal schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:15:
Ik heb sinds juli een S5E en kreeg onlangs de melding dat ik mijn Netflix moest updaten. Ga ik echter naar de playstore, dan is Netflix nergens te bekennen. Wanneer ik de link via google naar de playstore volg dan krijg ik de melding: "Deze app werkt niet meer met je apparaat. Neem contact op met de ontwikkelaars voor meer informatie." Na wat speurwerk ben ik er achter gekomen dat mijn device niet Play Protect Certified is (Play Store -> Instellingen -> laatste item bij 'over'). Ook krijg ik geen security updates meer, ik zit nog steeds op de versie van juni.
Die certificering ontbreekt.
Nogmaals contact gehad met de helpdesk. Medewerker heeft even meegekeken, maar kon niets anders dan me doorsturen naar een service center. En laten die nou allemaal heel handig alleen in het centrum van Rotterdam, Amsterdam of Utrecht zitten. Gaat me minimaal 2,5 uur kosten met reistijd erbij.

Ik heb dus precies hetzelfde gehad. Een reisje naar het Servicecenter lost het gegarandeerd op, maar ik heb het opgelost door zelf met Odin de nieuwste firmware te flashen, zoals elders in dit topic staat beschreven. Het Servicecenter doet dat ook. Maar je moet het natuurlijk wel durven, ik snap dat niet iedereen dat ziet zitten.VanRoyal schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:00:
Nogmaals contact gehad met de helpdesk. Medewerker heeft even meegekeken, maar kon niets anders dan me doorsturen naar een service center. En laten die nou allemaal heel handig alleen in het centrum van Rotterdam, Amsterdam of Utrecht zitten. Gaat me minimaal 2,5 uur kosten met reistijd erbij.
Sinds die tijd krijg ik gewoon netjes updates. En o ja, al mijn data bleven gewoon behouden, dat was een meevaller.
Thanks @RoJan! Ik denk dat ik hem dan zelf maar flash, dat moet niet zo'n probleem zijn. Even kijken of ik het goed heb begrepen:
Ik heb nu versie T720XXU1ASG2 / T720OXM1ASG2.
De nieuwste versie volgens Sammobile is voor NL T720XXU1ASJ5 / T720OXM1ASJ5.
Omdat de CSC 'OXM' is moet dit goed gaan toch?
Sla de tablet net open en daar staat een update:
Versie: T720XXS1ASL3/T720OXM1ASL3/
Omvang: 160,39 MB
Niveau beveiligingspatch: 1 januari 2020
Beveiliging van uw apparaat is verbeterd.
VanRoyal schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:43:
Thanks @RoJan! Ik denk dat ik hem dan zelf maar flash, dat moet niet zo'n probleem zijn. Even kijken of ik het goed heb begrepen:
Klopt, je kan eigenlijk elke firmware gebruiken met (multi-)CSC OXM (dus ook uit andere landen). Zo heb ik gisteren al de update uit Oekraïne(Kyivstar) geïnstalleerd met securitypatch van 01-01-2020. Maar zo te zien wordt deze nu dus ook al in Nederland uitgebracht.Comp User schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:06:
Zou ik ook graag weten, ik heb momenteel als laatste update juni.
[Afbeelding: Galaxy Tab S5E]
Ik heb net de T720XXU1ASJ5 / T720OXM1ASJ5 firmware geïnstalleerd en ik ben weer Play Store Protected. De updates krijg ik ook weer, want versie T720XXS1ASL3/T720OXM1ASL3 waar @l3art het over had stond ook al klaar en wordt nu geïnstalleerd.
Enige lastige was hem in Download Mode krijgen. Na vele combinaties lukte het met: POWER + VOL UP + VOL DOWN en dan USB kabel erin.
Enige lastige was hem in Download Mode krijgen. Na vele combinaties lukte het met: POWER + VOL UP + VOL DOWN en dan USB kabel erin.
Hier nog "iets" lastiger; uiteindelijk toch nog de oktober update erop gekregen - met een factory reset - nu afwachten of de januari update wel automatisch komt.VanRoyal schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:25:
Ik heb net de T720XXU1ASJ5 / T720OXM1ASJ5 firmware geïnstalleerd en ik ben weer Play Store Protected. De updates krijg ik ook weer, want versie T720XXS1ASL3/T720OXM1ASL3 waar @l3art het over had stond ook al klaar en wordt nu geïnstalleerd.
Mijn tablet is nu iig wel "play protected".
Ik kreeg deze vanmiddag binnen.l3art schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 07:42:
Sla de tablet net open en daar staat een update:
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ik ook zojuist
Ja, hier ook. Iemand merkbare verschillen opgemerkt?
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
Zijn er mensen die ervaring hebben met de officiële keyboard cover?
Ik heb deze sinds gister in gebruik, maar in tegenstelling tot de normale book cover lijkt deze geen auto sleep/wake te ondersteunen.
Zie ik een instelling over het hoofd, of heeft de keyboard cover deze functie gewoon niet?
Ik heb deze sinds gister in gebruik, maar in tegenstelling tot de normale book cover lijkt deze geen auto sleep/wake te ondersteunen.
Zie ik een instelling over het hoofd, of heeft de keyboard cover deze functie gewoon niet?
Zeker.privatair schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 03:24:
werkt Netflix in HD op deze tablet ?
Ik doelde dan ook hierop:
https://computertotaal.nl...dit-kun-je-er-tegen-doen/
Omdat de s5e er bij de site van Netflix niet bijstaat.
https://help.netflix.com/nl/node/23939
Helemaal onderaan staan de ondersteunde chipsets, inclusief de door dit tablet gebruikte Snapdragon 670.Rickerttt schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:41:
Snap ik, maar dat veranderd niks aan mijn antwoordRickerttt schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:41:
[...]
Ik doelde dan ook hierop:
https://computertotaal.nl...dit-kun-je-er-tegen-doen/
Test patters geeft netjes 1920x1080 aan.
Vraag voor jullie, De S5e is dus perfect voor media consumptie?
Ik heb nu nog een S2, maar ik krijg netflix maar niet op HD. Ook als geeft de site en app zelf aan dat de goede chip erin zit. Ik blijf maar steken op SD.
Ik heb nu nog een S2, maar ik krijg netflix maar niet op HD. Ook als geeft de site en app zelf aan dat de goede chip erin zit. Ik blijf maar steken op SD.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Waarom twijfel je? Zoals hier boven al staat, Netflix is in HD. Verder Oled scherm, goede speakers, etcDj Neo Ziggy schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:21:
Vraag voor jullie, De S5e is dus perfect voor media consumptie?
Ik zie een aanbieding in Duitsland. En dan is het nog steeds een klap geld.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Op de S2 is Netflix alleen in HD als je Android 6 gebruikt. Op XDA is wel een patch te vinden voor app om dit ook op nieuwere versies te laten werken. Wel uit 2016, dus ik weet niet of het nog steeds werkt, ook moet je een beetje overweg kunnen met de Android SDK.Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:21:
Een nieuw tablet is natuurlijk wel een stuk eenvoudiger, ook qua beveiliging en goed idee.
Ik gebruik hem bijna dagelijks uitsluitend voor media consumptie en het ziet er echt prachtig uit (en ik ben niet super, maar wel redelijk kieskeurig). Youtube, Netflix, Twitch, Kodi maakt niet uit wat je er tegenaan gooit hij speelt het wel af. Dit OLED scherm is echt een enorme verbetering tegenover het laptop scherm wat ik eerst had.Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:29:
Ik zie een aanbieding in Duitsland. En dan is het nog steeds een klap geld.
Ook zeer tevreden over de speakers die erin zitten, al zullen die natuurlijk nooit een goede headset overtreffen. Maar sowieso het beste geluid wat ik ooit in een tablet of laptop gehoord heb (al heb ik nooit super high end dingen gehad dat moet ik er wel bijzetten).
[ Voor 6% gewijzigd door Bartske op 06-02-2020 09:43 ]