Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 12:33
OTA software update komt binnen. 452,29 MB groot. Bevat o.a. beveiligingsupdate van juni 2019, en Bixbie stem toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-04 00:10
Haay schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:17:
OTA software update komt binnen. 452,29 MB groot. Bevat o.a. beveiligingsupdate van juni 2019, en Bixbie stem toegevoegd.
Moet dat geen juLi zijn?

Ik heb 'm overigens (nog) niet gekregen - mijn tablet staat op juNi.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:42
Dat zou je verwachten, maar nee, nog steeds juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
hcQd schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:56:
[...]

Strange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Baddie09 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 12:59:
[...]

Ik heb sinds gisteren deze cover, past perfect en mooie afwerking en meer dan de helft goedkoper dan de originele. Voordeel van de magneet achterkant is dat hij mooi slank blijft en je hem makkelijk van de cover kunt halen als dat nodig mocht zijn.

https://www.amazon.de/dp/...sc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it
Dit is idd een mooie cover, maar deze word toch helemaal niet verzonden naar Nederland?
Of wonen jullie niet in Nederland? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 16:44
-Magnat- schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:42:
[...]

Dit is idd een mooie cover, maar deze word toch helemaal niet verzonden naar Nederland?
Amazon.de levert gewoon naar Nederland, dus no worries 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 13:14
Een Tab S5e of toch de Tab 6 ?

Voor alleen wat Mail, Internet, ZiggoGo, Netflix, Spotify en Djay2 lijkt mij de Tab 6 wat overbodig........

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 13-08-2019 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 23:14
Baddie09 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:41:
[...]

Amazon.de levert gewoon naar Nederland, dus no worries 🙂
Er staat anders heel duidelijk in rood dat NIET wordt geleverd aan Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 16:44
RoJan schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:54:
[...]

Er staat anders heel duidelijk in rood dat NIET wordt geleverd aan Nederland.
FYI @-Magnat-

Kijk, dat had ik niet gezien. Kennelijk is er een andere third-party die hem ook via Amazon verkoopt maar niet naar NL verzend, dat had ik niet gezien. Producten van het Amazon warehouse worden nl wel gewoon verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 22:20
Ik heb sinds een aantal dagen ook de Tab S5E, 64Gb zonder LTE. De accu vind ik redelijk snel leeg gaan (2e lading nu). Met browsen via Chrome (brightness +-40%) gaat er 1% per 5-6 minuten vanaf. Vanochtend heb ik de tablet met 95% vol achtergelaten, toen ik thuis kwam na het werk (9 uur later) gaf de tablet 89% aan. Ik heb nog niet veel geinstalleerd op de tablet. De extra Samsung apps staan er niet op, verder alleen gmail + imap account, facebook, netflix en youtube. Verder nog niks extra's. Is dit herkenbaar qua verbruik t.o.v. jullie S5E's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Dualdude schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:54:
Ik heb sinds een aantal dagen ook de Tab S5E, 64Gb zonder LTE. De accu vind ik redelijk snel leeg gaan (2e lading nu). Met browsen via Chrome (brightness +-40%) gaat er 1% per 5-6 minuten vanaf. Vanochtend heb ik de tablet met 95% vol achtergelaten, toen ik thuis kwam na het werk (9 uur later) gaf de tablet 89% aan. Ik heb nog niet veel geinstalleerd op de tablet. De extra Samsung apps staan er niet op, verder alleen gmail + imap account, facebook, netflix en youtube. Verder nog niks extra's. Is dit herkenbaar qua verbruik t.o.v. jullie S5E's?
Niet echt eigenlijk, als ik die van mij zonder hem veel te gebruiken in mijn tas heb zitten gaat hij zeker 4 dagen mee. Al gekeken of er apps zijn die onterecht actief gehouden worden?

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 22:20
Hij is iets meer dan 22 uur geleden opgeladen, Chrome heeft een uur background activity, One UI Home iets meer dan 6 uur, Google Play Services 20 uur, Samsung Push Service 20 uur, de andere varieren tussen de 0 en 3 minuten.

Heb alleen bij de grootverbruikers niet de optie om de instellingen voor achtergrondgebruik aan te passen. Mail wat elk half uur een sync doet staat met nihil verbruik in de lijst. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Dualdude op 14-08-2019 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-05 08:11
Hi,

Het wordt nu toch echt tijd om mijn oude Xperia Tablet Z (2013) te vervangen. Behalve voor het lezen van e-mail, streamen (apps opstarten duurt een eeuwigheid) en offline bestanden lezen is de tablet echt over de datum. Zelfs browsen in Chrome met meerdere tabbladen open lukt al niet meer, dus ben aan het oriënteren op een nieuwe.
Op dit moment hink ik op twee gedachten, namelijk de iPad Air (2019) of Samsung Tab S5e.

Vooropgesteld; in de Tab 5se zie ik echt de ideale opvolger; dun, licht, schitterend scherm, uitbreidbaar geheugen en is ruim voldoende voor hetgeen waarvoor ik een tablet wil gebruiken.
De iPad Air (2019) is duurder, iets zwaarder, iets dikker en geen uitbreidbaar geheugen. Stylus en keyboard ga ik niet gebruiken dus totaal niet interessant. Allemaal minpunten, waardoor de keuze makkelijk lijkt.

Echter twijfel ik over de softwaresupport welke volgens de site van Samsung ‘Tenminste tot april 2021’ wat ik redelijk kort vind (nog iets meer dan 1,5 jaar dus), terwijl dit bij Apple doorgaans een stuk langer is. Ook als ik de staat van mijn Xperia Tablet Z (2013) vergelijk met iPad Air 2 (2014) van mijn moeder, dan gaat die nog steeds als een raket waar mijn tablet al in een eerder stadium veel eerder langzamer werd. Graag zou ik weer 5-6 jaar met een tablet willen doen en als ik zo naar beide kijk dan zou de iPad Air daar het beste uitkomen.

Ik ben nu benieuwd wat voor de Tab 5Se gebruikers de overwegingen op dit gebied is geweest;
Valt het tegenwoordig allemaal wel mee met het langzamer worden van Android tablets naarmate ze ouder worden of is het een gegeven waar je gewoon genoegen mee moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-05 18:47
Ik heb op dit moment een Tab S2 (LTE) welke nog prima werkt echter voor een aanstaande vakantie zou ik graag gebruik kunnen maken van twee bluetooth headsets. Nu heb ik gelezen dat met BT 5.0 dit mogelijk moet zijn maar dat de Samsung Tab S5e deze functionaliteit (nog) niet heeft (dual audio).

Kan iemand mij laten weten of dit ondertussen al is toegevoegd door een firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:46
@bluecupra Zou raar zijn want mijn Tab S4 heeft het wel gewoon. Het is volgens mij ook al eerder besproken in dit topic dus wellicht even terug lezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-05 18:47
Arjant2 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:55:
@bluecupra Zou raar zijn want mijn Tab S4 heeft het wel gewoon. Het is volgens mij ook al eerder besproken in dit topic dus wellicht even terug lezen?
Dat had ik dus al gedaan maar er staat geen bevestigend antwoord in. Ik weet dat de Tab S4 deze optie wel heeft en lees op het Internet tal van S5e gebruikers die deze functie niet kunnen gebruiken. Vandaar mijn vraag of dit mogelijk al is opgelost met een nieuwe firmware release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog4004
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-04 20:54
Nog even een vraagje over de Amazon versie van deze tablet..
zie deze link:
https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL

Er staat dan DE-versie, maakt dat vrder nog wat uit? Je kan hem toch gewoon op engels zetten?
Of is Duits dan de enige taal oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

maddog4004 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:51:
Nog even een vraagje over de Amazon versie van deze tablet..
zie deze link:
https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL

Er staat dan DE-versie, maakt dat vrder nog wat uit? Je kan hem toch gewoon op engels zetten?
Of is Duits dan de enige taal oid?
Als ik hier kijk, hebben alle versies een aparte code binnen Samsung. De firmware's lijken wel gelijk te zijn, maar de kans is aanwezig dat als je met een DE variant bij Samsung NL aan komt voor garantie dat ze hem detecteren als grijze import, want andere code.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:17
@maddog4004 gewoon NL taal te selecteren het is eenmaal android he,en garantie via amazon is top.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
hcQd schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:56:
[...]

Krijgen we wel de Augustus Update?

Dit ivm het onlangs bekend geworden Bluetooth lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericq
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-05 11:04
-Magnat- schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:42:
[...]

Heb deze zojuist bij Amazon besteld. Thnx voor de tip.
Een beetje internet shopper weet deze zo te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoJan
ericq schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:55:
[...]

Heb deze zojuist bij Amazon besteld. Thnx voor de tip.
Een beetje internet shopper weet deze zo te bestellen.
Een beetje internetshopper deelt die kennis met anderen die blijkbaar niet zo slim zijn als hij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Laatst online: 19-03-2020
RoJan schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:52:
[...]

Een beetje internetshopper deelt die kennis met anderen die blijkbaar niet zo slim zijn als hij.
Echt heel moeilijk zijn ze ook niet te vinden natuurlijk. Maar voor degene die nog op zoek zijn.

Voor een tientje is hij van jouw.
https://www.amazon.com/dp..._r_cp_apa_i_7fgxDb0MEBPMX
Imitatie van de originele Samsung.

Hier nog een heleboel magnetische covers.
Allemaal met verzending naar Nederland
https://www.amazon.com/magnetic-case-s5e/s?k=magnetic+s5e

[ Voor 7% gewijzigd door -Magnat- op 20-08-2019 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
-Magnat- schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:31:
[...]

Echt heel moeilijk zijn ze ook niet te vinden natuurlijk. Maar voor degene die nog op zoek zijn.

Voor een tientje is hij van jouw.
https://www.amazon.com/dp..._r_cp_apa_i_7fgxDb0MEBPMX
Imitatie van de originele Samsung.

Hier nog een heleboel magnetische covers.
Allemaal met verzending naar Nederland
https://www.amazon.com/magnetic-case-s5e/s?k=magnetic+s5e
Oké, duidelijk. Bij Amazon US dus. De tweede link geeft (net als op Ali-Express) eigenlijk alleen links naar covers met een magnetische sluiting, maar niet een magnetische achterkant. En dat maakt die eerste juist zo mooi. Ze blijken hem ook te hebben bij Amazon UK. Heb hem daar gelijk besteld. Bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door RoJan op 21-08-2019 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:19
Net de 128GB variant gekocht voor 373 euro bij de MediaMarkt.
Helaas kwam ik er net thuis achter dat mijn zoon een T-280 heeft en geen T-380 dus die inruilen gaat 'm niet worden (staat niet in de lijst).

[ Voor 6% gewijzigd door Uberprutser op 08-09-2019 17:14 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:18

13art

Moderator Mobile
Wat is jullie ervaring met het verbruik als de tablet standy ligt?
Ik ben niet iemand die een tablet vaak gebruikt, een lange standby tijd is voor mij dan ook erg wenselijk. Ik heb op het moment een Mi Pad 4 Plus. Deze kan rustig een paar weken liggen zonder dat de accu leeg loopt (met de wifi uit). Die verliest dan maar een paar procent per dag.

Hoe is dat met de S5e?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 18-05 12:33
In flight mode inderdaad een paar procent per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Als ik aan het eind van de dag klaar ben met het tablet, zet ik hem gewoon uit. :+

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Sinds vandaag ook een bezit. De bouwkwaliteit lijkt me niet heel erg goed, als ik op de randen druk dan hoor ik op sommige plekken wat licht gekraak, haast alsof de lijm een beetje loslaat. Las op Engelse fora ook al wat dingen hierover, dus ik neem aan dat het er gewoon bij hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
henkebek schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:49:
Sinds vandaag ook een bezit. De bouwkwaliteit lijkt me niet heel erg goed, als ik op de randen druk dan hoor ik op sommige plekken wat licht gekraak, haast alsof de lijm een beetje loslaat. Las op Engelse fora ook al wat dingen hierover, dus ik neem aan dat het er gewoon bij hoort?
Het apparaat is 5,5mm dik dus ik vrees dat het normaal is.
Ik heb inmiddels mijn 2e Tab (gisteren omgeruild) aangezien er de aanhechting scherm en bezel niet goed was. Ook leek het alsof er een prying tool tussen was geramd want was gebroken op die plek.

Ik heb er hier een rugged case omheen zitten dus ben niet zo bang dat ie in in stukken breekt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Cooni
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-05 13:50
Klopt het dat de "WiFi issues" enkel van toepassing zijn op de 5Ghz band en niet op de 2.4Ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Cooni schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:07:
Klopt het dat de "WiFi issues" enkel van toepassing zijn op de 5Ghz band en niet op de 2.4Ghz?
Ik zou het je niet kunnen vertellen, aangezien bij mij de 2.4 GHz frequentie zo goed als onbruikbaar is met ca 60 netwerken in mijn omgeving ben ik wel "verplicht" om Of 5 GHz Of bedraad te gebruiken.

Zodoende beperk ik het WiFi gebruik tot mijn phone & tablet, ik heb wel - voor een aantal apparaten, die 5 GHz ondersteunen - , WiFi als backup ingesteld voor als de bedrade verbinding het laat afweten (dat is al een keer gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497309

Bij de Mediamarkt deze tablet gezien en ben erg onder de indruk. Ik ging dus deze tablet 100% zeker kopen. Maar dan zie ik op op de productpagina van Samsung dat deze tablet slechts tot april 2021 updates zal krijgen. (Andere Samsung tablets ook slechts 2 jaar vanaf release datum). Dit is werkelijk zo extreem belachelijk kort, dit zou wettelijk verboden moeten worden GVD.

Nu word ik dus min of meer gedwongen opnieuw voor een iPad te gaan, terwijl ik Apple en iOS eigenlijk haat. Ik baal hier zo erg van.

Wat overigens ook opvallend is: de iPad Mini 5/2019 (even groot als de Mini 4) is naast dikker niet veel kleiner qua oppervlakte dan de S5E met zijn wel grotere scherm. Nog meer reden om te balen van het belachelijk korte update beleid van Samsung.

Op XDA de S5E slechts halfbakken root en inferieure custom rom support. (Zonder root is Android imo bijna even waardeloos als iOS). Enige kans dat dat verbetert of is de beveiliging te goed geworden? Bij verbetering van custom rom support zou ik de S5E misschien toch nog overwegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 497309 op 03-10-2019 10:18 . Reden: taalfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Anoniem: 497309 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:52:
Maar dan zie ik op op de productpagina van Samsung dat deze tablet slechts tot april 2021 updates zal krijgen.
Tenminste tot april 2021, mijn ervaring (gebasseerd op telefoons) is dat je nog steeds updates krijgt na die periode, althans security updates only dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 10:14
Ik heb deze tablet al een paar maanden in huis. Eigenlijk ben ik best tevreden met de meeste eigenschappen van de tablet. Maar er is één eigenschap waar ik niet blij van word. Het gebrek aan security updates valt me zeer zwaar tegen. Ik had meer verwacht van een bedrijf als Samsung. De laatste security update is nog steeds van 1 juni 2019. Al ruim vier maanden geen security updates is ronduit een wanprestatie. Zeker voor een apparaat dat net een half jaar oud is. En dit is echt geen tablet aan de onderkant van de markt (wat ook al geen excuus is). Op dit moment raad ik een ieder af deze tablet aan te schaffen.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:20

Laguna

Connaisseur

Ik heb nog wel interesse in deze tablet, als mogelijke vervanger van m'n Nexus 9 (die momenteel is opgestuurd aangezien WiFi niet meer werkt, MAC adres staat op 02:00:00:00:00:00, heel vaag issue). Maar wil er niet meer dan €300 voor betalen, helaas net de promo in september gemist (al stond de Nexus 9 er niet bij vermeld als optie om in te ruilen), dus dan maar wachten op een prijsdaling/aanbieding.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Not_Disclosed schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:53:
Ik heb deze tablet al een paar maanden in huis. Eigenlijk ben ik best tevreden met de meeste eigenschappen van de tablet. Maar er is één eigenschap waar ik niet blij van word. Het gebrek aan security updates valt me zeer zwaar tegen. Ik had meer verwacht van een bedrijf als Samsung. De laatste security update is nog steeds van 1 juni 2019. Al ruim vier maanden geen security updates is ronduit een wanprestatie. Zeker voor een apparaat dat net een half jaar oud is. En dit is echt geen tablet aan de onderkant van de markt (wat ook al geen excuus is). Op dit moment raad ik een ieder af deze tablet aan te schaffen.
Helemaal mee eens. Die van mij heeft zelfs maar security updates tot en met april 2019. En ja, het is een officiële, in Nederland bij Coolblue gekochte versie. Uit de voorverkoop.
Het lijkt erop dat Samsung eropuit is om de tabletmarkt voor Android nu definitief de nek om te draaien. Straks is er alleen nog maar de Apple iPad als serieus alternatief. Ik snap die mensen echt niet.
Maar eens een berichtje naar Samsung gestuurd via Twitter. Na enkele uren nog geen antwoord. Ben benieuwd of ze daar überhaupt naar kijken (zoals ze wel aangeven op hun website).

[ Voor 7% gewijzigd door RoJan op 08-10-2019 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:21
Not_Disclosed schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:53:
Heb hier al een tijdje de volgende update draaien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FHJcT0mcJpmZV9aeHvx2MNC9/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Wel bijzonder dat nu al 3 mensen hier allemaal op een andere software versie zitten :?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
Er zijn meerdere uitvoeringen. De wifi versie SM-T720 en de LTE versie SM-T725. De 725 heeft wel de nieuwere firmware gekregen https://samfrew.com/model/SM-T725/region/PHN/ maar de 720 niet https://samfrew.com/model/SM-T720/region/PHN/.

Maar ook die nieuwere software is alweer van augustus.

Alle firmwares vind je hier: https://samfrew.com/model/SM-T720/. Met hier een lijst op datum: https://samfrew.com/fQ/m/710/r/aLL/o/aLL/b/b/d/d/

Iemand enig idee of je de firmware van een ander land kunt downloaden en installeren?

[ Voor 5% gewijzigd door Not_Disclosed op 08-10-2019 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-05 16:19
Not_Disclosed schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:49:
Er zijn meerdere uitvoeringen. De wifi versie SM-T720 en de LTE versie SM-T725. De 725 heeft wel de nieuwere firmware gekregen https://samfrew.com/model/SM-T725/region/PHN/ maar de 720 niet https://samfrew.com/model/SM-T720/region/PHN/.

Maar ook die nieuwere software is alweer van augustus.

Alle firmwares vind je hier: https://samfrew.com/model/SM-T720/. Met hier een lijst op datum: https://samfrew.com/fQ/m/710/r/aLL/o/aLL/b/b/d/d/

Iemand enig idee of je de firmware van een ander land kunt downloaden en installeren?
Het is zeker mogelijk om de firmware van een ander land erop te zetten alleen moet je hier wel bij opletten dat deze in dezelfde multi-CSC (CSC is kortgezegd de product-/landcode) valt als de CSC van de tablet. Nederland (met als landcode PHN voor apparaten zonder simlock) valt onder de multi-CSC 'OXM'.

Als je in dit lijstje kijkt zie je dat in de laatste kolom de CSC staat met als opbouw T720'OXM'1ASH1. Als je hierin dus na de code van de tablet (T720 in dit geval voor de WIFI-only-versie, voor de 4g-versie is dit T725) de code OXM ziet staan kan je deze gebruiken voor elke tablet met een land/productcode die binnen OXM valt.

Zelf draai ik vanaf de eerste dag dat ik de tablet heb op deze manier de laatste Griekse firmware. Hiervoor gebruik ik zelf altijd de volgende 2 programma's:

- Frija (te vinden op XDA-forum, hiermee kan je de firmware downloaden die je wil hebben)

Afbeeldingslocatie: https://img.xda-cdn.com/HcKWOobEz3EJKrQiVt6IFg_UBnM=/https%3A%2F%2Fcdn.discordapp.com%2Fattachments%2F555297201182736386%2F555298425562857482%2Funknown.png

- Odin (hiermee kan je na downloaden de firmware op het toestel zetten)

Afbeeldingslocatie: https://www.androidsage.com/wp-content/uploads/2018/02/download-latest-Odin3-v3.13-or-later-for-Android-8.-Oreo-Samsung-Experiecne-9.0-firmware-updates.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Inmiddels heb ik antwoord van Samsung gekregen. Zij geven aan dat er elk kwartaal een update hoort te komen. Tevens raden ze aan om het programma Smart Switch te installeren en op die manier de update binnen te halen. Ik ga dat inderdaad maar doen, al blijft het raadselachtig waarom zoiets niet gewoon werkt op de standaard OTA manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
Ik heb het geprobeerd via Smart Switch. Maar daar is geen update knop. Mogelijk omdat de S5E niet ondersteund wordt daarvoor. Of omdat er geen nieuwere update beschikbaar is.

Als ik de Odin methode toepas. Blijven dan al mijn instellingen bewaard? Of begin je dan met een schone "factory settings" tablet?

[ Voor 3% gewijzigd door Not_Disclosed op 09-10-2019 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Not_Disclosed schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:38:
Ik heb het geprobeerd via Smart Switch. Maar daar is geen update knop. Mogelijk omdat de S5E niet ondersteund wordt daarvoor. Of omdat er geen nieuwere update beschikbaar is.

Als ik de Odin methode toepas. Blijven dan al mijn instellingen bewaard? Of begin je dan met een schone "factory settings" tablet?
Zolang je bij Odin alles in de juiste vakjes neerzet (BL en AP spreken voor zich) en het HOME_CSC-bestand gebruikt blijft alle data gewoon op de tablet staan en ziet de tablet het als een update. Het CSC-bestand uit de gedownloade zip heb je niet nodig, behalve als je dus wel met een schone installatie zou willen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
1) Is het correct dat er geen officiële Samsung S Pen kan gebruikt worden bij de S5e (zoals bij de S6)?

2) Klopt het dat je een third party pen alsnog kan gebruiken?

3) Interpreteer ik het goed dat dergelijke niet-officiële pennen slechts "een meer accurate vinger zijn" en dit een veel slechtere ervaring is (input-lag, geen palm-rejections, slechtere herkenning input, minder nauwkeurig, etc.)?

Ik moet een paar keer presentatie geven bij klanten (via hdmi en/of beamer) en berekeningen doen op blanco witte achtergrond. Ik moet geen snelle tablet hebben. Mijn eis is dat de tekst en berekeningen (live) zo goed en accuraat mogelijk moeten gepresenteerd worden.

Geen idee of ik de goedkopere versie (S5e) ipv van de S6 kan nemen. Mogelijk volstaat een tablet A10 zelfs... geen idee hoe de ervaring daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
Voor hierboven: Ja, Ja, Ja

Ik heb geen ervaring met de S Pen. Mogelijk dat je dit eenvoudig in een winkel kunt testen of het aan je vereisten voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

De Augustus update komt zojuist binnen op mijn tablet.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tBoz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
JohanKupers schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:55:
De Augustus update komt zojuist binnen op mijn tablet.
Yes. Hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Wat ik ook doe, ik blijf op de April update. Ook een Factory reset heeft niet geholpen. Samsung kan ook niet veel voor me doen, ik moet maar langskomen bij een servicecenter. Beetje bizar vind ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
RoJan schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:48:
Wat ik ook doe, ik blijf op de April update. Ook een Factory reset heeft niet geholpen. Samsung kan ook niet veel voor me doen, ik moet maar langskomen bij een servicecenter. Beetje bizar vind ik het wel.
Kan je misschien een schermprint maken van de gegevens onder Instellingen -> over het apparaat -> software info? Je kan sowieso handmatig een update doen alleen is dat de eerste keer wel even uitzoeken. Zie hiervoor ook mijn eerdere post in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
JdJtA schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:58:
[...]

Kan je misschien een schermprint maken van de gegevens onder Instellingen -> over het apparaat -> software info? Je kan sowieso handmatig een update doen alleen is dat de eerste keer wel even uitzoeken. Zie hiervoor ook mijn eerdere post in dit topic.
Dit is de informatie, de laatste regel is weggevallen zie ik. Daar staat: 1 april 2019:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/la3tbuMqAkUmQJeza9od4ZkC/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door RoJan op 11-10-2019 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
RoJan schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:30:
[...]

Dit is de informatie, de laatste regel is weggevallen zie ik. Daar staat: 1 april 2019:
[Afbeelding]
Zo te zien is het 'gewoon' een Nederlandse tablet dus erg vreemd dat hij geen updates kan vinden. Je zou met de Frija-tool de laatste firmware kunnen opzoeken en deze er handmatig op kunnen zetten met Odin (laatste versie is volgens mij 3.13.3) (via een PC met windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
JdJtA schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:52:
[...]

Zo te zien is het 'gewoon' een Nederlandse tablet dus erg vreemd dat hij geen updates kan vinden. Je zou met de Frija-tool de laatste firmware kunnen opzoeken en deze er handmatig op kunnen zetten met Odin (laatste versie is volgens mij 3.13.3) (via een PC met windows).
Bedankt voor je moeite. Ja, ik vind het ook heel erg vreemd. Ik twijfel of ik over wil gaan tot zo'n toch wel grote stap. Wellicht dat ik toch eerst naar een Samsung servicecenter ga met het ding. Beetje balen is het wel.
Na het terugzetten vande backup met Smart Switch blijkt trouwens ook heel veelte ontbreken. Niet erg fijn allemaal van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
RoJan schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:59:
[...]

Bedankt voor je moeite. Ja, ik vind het ook heel erg vreemd. Ik twijfel of ik over wil gaan tot zo'n toch wel grote stap. Wellicht dat ik toch eerst naar een Samsung servicecenter ga met het ding. Beetje balen is het wel.
Na het terugzetten vande backup met Smart Switch blijkt trouwens ook heel veelte ontbreken. Niet erg fijn allemaal van Samsung.
Je kan het updaten gewoon uitvoeren zonder gegevensverlies. Ik doe dit regelmatig bij zowel mijn telefoon als mijn tablet zodra er ergens binnen de regiocode (multi-CSC OXM) een nieuwere versie is dan de Nederlandse en ben nog nooit tegen problemen aangelopen. De eerste keer is het wel wat uitzoeken maar als je het eenmaal weet gaat het makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
JdJtA schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:03:
[...]

Je kan het updaten gewoon uitvoeren zonder gegevensverlies. Ik doe dit regelmatig bij zowel mijn telefoon als mijn tablet zodra er ergens binnen de regiocode (multi-CSC OXM) een nieuwere versie is dan de Nederlandse en ben nog nooit tegen problemen aangelopen. De eerste keer is het wel wat uitzoeken maar als je het eenmaal weet gaat het makkelijk.
Ik moet al mijn apps en instellingen opnieuw aanmaken, ondanks dat Smart Switch aangaf dat hij alles had geüpdatet. Zelfs de launcher en de donkere modus waren verdwenen. Wel waren alle apps teruggezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 00:08
RoJan schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:59:
[...]

Wellicht dat ik toch eerst naar een Samsung servicecenter ga met het ding. Beetje balen is het wel.
Neem de moeite om naar een servicepunt te gaan van Samsung. Daar zijn ze immers voor ipv zelf iets te gaan proberen. Ze bijten niet en zijn erg behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
De snelheid is iets wat me wel tegenvalt op deze tablet, ik heb de Mi pad 4 plus ook gezien en die was een stuk snappier ondanks vrijwel dezelfde hardware.

Nu is op XDA een kernel verschenen voor de S5e die ook compatibel is met de stock rom en de performance zou hier van moeten verbeteren.

Zou zoiets het verschil kunnen maken of kan ik beter een van de custom roms proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
Voor wie nog op zoek is naar een (magnetische) flip cover... Ik heb deze net binnen.
Fantastische cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 08:22

jelbo

Hij doet het niet!

tBoz schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:16:
De snelheid is iets wat me wel tegenvalt op deze tablet, ik heb de Mi pad 4 plus ook gezien en die was een stuk snappier ondanks vrijwel dezelfde hardware.

Nu is op XDA een kernel verschenen voor de S5e die ook compatibel is met de stock rom en de performance zou hier van moeten verbeteren.

Zou zoiets het verschil kunnen maken of kan ik beter een van de custom roms proberen?
Ik zou zeker kiezen voor de stock ROM met een aangepaste kernel i.p.v. een volledig andere, niet-stock ROM. In het verleden heb ik daarmee toch de ervaring gehad dat dat minder goed is voor je accu en compatibiliteit met hardware is ook niet altijd een succes.

Daarbij zijn er nogal wat 'ROM-bakkers' die stock als basis gebruiken, maar zoveel aanpassen dat het uiteindelijk een achteruitgang is.

8224Freak van LuisKERNEL komt op mij over alsof hij weet waar hij het over heeft.

Zelf heb ik nog geen S5e, maar ik heb hem op het oog.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
jelbo schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:26:
[...]

Ik zou zeker kiezen voor de stock ROM met een aangepaste kernel i.p.v. een volledig andere, niet-stock ROM. In het verleden heb ik daarmee toch de ervaring gehad dat dat minder goed is voor je accu en compatibiliteit met hardware is ook niet altijd een succes.

Daarbij zijn er nogal wat 'ROM-bakkers' die stock als basis gebruiken, maar zoveel aanpassen dat het uiteindelijk een achteruitgang is.

8224Freak van LuisKERNEL komt op mij over alsof hij weet waar hij het over heeft.

Zelf heb ik nog geen S5e, maar ik heb hem op het oog.
Ik heb 'm nu draaien . Eerste wat opviel is een waanzinnig verschil in stroomverbruik.
Hij is een stuk zuiniger, zeker in standby.

Helaas is Netflix alleen niet meer beschikbaar in de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497309

Vorige zaterdag de 6/128 Gb versie gekocht voor €399,- bij de Mediamarkt zodat ik er dezelfde dag al mee kon spelen. Fantastisch apparaat op inderdaad helaas erg zwakke wifi ontvangst na. Hand over die hoek van wifi-antenne scheelt 1 onvangst-streepje dus dat valt wel mee. Dicht bij router goede wifi, maar vanaf ongeveer 6-8 meter afstand van de router valt de ontvangst opeens helemaal weg, de wifi raakt in een connect-disconnect loop en dat maakt de tab onbruikbaar. Op mijn balkon ook die loop of zelfs helemaal geen ontvangst.

Mijn router is een KPN Experiabox v10A precies in midden van woning. Maar heb de tab ook elders geprobeerd. Bij familie, was even bij werk langs met AP's door hele gebouw en trouwens wifi in intercity trein reizend naar die familie. Alle andere apparaten heel goede wifi ontvangst, de tab vanaf 6 a 8 meter afstand van router/AP's niet meer. En zo goed als onbruikbaar in de trein. (Andere apparaten die we bij ons hadden met wel goede wifi ontvangst: Lenovo Yoga 720, iPad Mini 2019, iPhone SE, Redmi Note 7). Andere apparaten hebben thuis zelfs twee verdiepingen lager op straat bij brievenbus nog goed wifi ontvangst.

Heel jammer, maar apparaat zal terug moeten. Ga geen Tab S4 kopen, want geen vingerafdrukscanner en nog maar een jaar updates. De Tab S6 vind ik net te duur. Dus maar verder op de iPad met naar mijn mening kl*te iOS.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 497309 op 22-10-2019 11:40 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Laatst online: 16-05 07:57
Vervelend om te horen van de Wifi-problemen, dat brengt mij toch wel aan het twijfelen of ik deze tablet wel wil hebben. Het gaat mij voornamelijk om een groot scherm, Netflix in HD, liefst in combinatie met fatsoenlijke speakers omdat ik niet altijd een koptelefoon wil gebruiken.

Wat zou een goed alternatief kunnen zijn? Ik heb liever geen iOS.

Vraag voor een alternatief hoort in Aankoop advies thuis d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 25-10-2019 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
DeadMetal schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:52:
Vervelend om te horen van de Wifi-problemen, dat brengt mij toch wel aan het twijfelen of ik deze tablet wel wil hebben. Het gaat mij voornamelijk om een groot scherm, Netflix in HD, liefst in combinatie met fatsoenlijke speakers omdat ik niet altijd een koptelefoon wil gebruiken.

Wat zou een goed alternatief kunnen zijn? Ik heb liever geen iOS.

[mbr] Vraag voor een alternatief hoort in Aankoop advies thuis d:)b [/]
De WiFi "problemen" worden groter gemaakt dan het daadwerkelijk is.

Zolang je de tablet horizontaal of verticaal op z'n kop gebruikt is er niets aan de hand.

Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Op z'n kop krijg je wel weet jellyscrolling. Eerlijk gezegd merk ik niets van de wifi-problemen, maar ik houd hem eigenlijk nooit bij de hoeken vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMeul
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-11-2019
Hallo,

Mijn apple ipad is aan vervanging toe. Nu ben ik de S5 tablet van Samsung aan het overwegen.
Hierin zijn minimaal twee dingen belangrijk voor mij;

- kan ik bellen en gebeld worden op een samsung S5 cellular.
Bij de S5 krijg ik uit de specificaties die ik lees dat dit mogelijk is. Zeker weten doe ik het niet.
Weet jij of het mogelijk is te bellen en gebeld te worden op een S5 cellular

- Verder zou ik graag een stylus willen gebruiken. Dat maakt het mogelijk een schrijfblok van de tablet te maken. Kan ik bij de S5 een stylus gebruiken?

Aanvullend de vraag of er software voor de Samsung S5 bestaat die de geschreven tekst om kan zetten naar getypte tekst. Heb jij hier beeld bij?

Hartelijke groet,
Dirk-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Laatst online: 16-05 07:57
Comp User schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:29:
[...]
De WiFi "problemen" worden groter gemaakt dan het daadwerkelijk is.

Zolang je de tablet horizontaal of verticaal op z'n kop gebruikt is er niets aan de hand.

Bron
@Anoniem: 497309 heb jij deze tip nog kunnen uitproberen, of is de tablet al teruggestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
Komt update binnen vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5pblCe1bxSbXKCs4E4WQ3v7D/thumb.jpg

Bevat security patches tot 1 oktober.

[ Voor 10% gewijzigd door Xanion op 13-11-2019 15:26 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Xanion schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:15:
Komt update binnen vandaag:
[Afbeelding]

Bevat security patches tot 1 oktober.
Alleen voor de 4g tablet?

Ik heb het nog niet gezien / gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 13:14
Comp User schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:59:
[...]

Alleen voor de 4g tablet?

Ik heb het nog niet gezien / gekregen.
Hier nog niks......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Erg tevreden met deze tablet als vervanger van m'n Nexus 9 (waarop WiFi niet meer werkte). Wel alles van Samsung geskipt bij de installatie, om zo onnodig accuverbruik te voorkomen. Ik heb ook liever een zo kaal mogelijk OS, waarbij One UI al een stuk beter is dan Samsung Experience.

Ik gebruik de tablet voornamelijk voor Ziggo GO en YouTube. De accuduur is zowat 2x zo lang, waarbij ik met m'n Nexus 9, 4-5 dagen haalde met zo'n 4-5 uur SOT, haal ik met de S5e 8 dagen en 8 uur SOT. Bovendien is de algehele response tijdens het gebruik een stuk sneller door de snellere SOC.
Verder is het scherm prachtig en klinken de speakers top.

• tBoz
Ik heb onder developer options, apps, background checks, alles uitgevinkt.
Dit zijn allemaal samsung apps die op de achtergrond bleven draaien, de accuduur is nu enorm verbeterd.
Hij perfomed nu beter dan toen ik al deze apps had disabled via adb

• Not_Disclosed
Hoe krijg je de tab s5e nu in download mode of Odin mode?

Ik vind online wel van allerlei instructies. Maar die kloppen niet.

• JdJtA
Not_Disclosed schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:36:
Hoe krijg je de tab s5e nu in download mode of Odin mode?

Ik vind online wel van allerlei instructies. Maar die kloppen niet.
Tablet uizetten en daarna terwijl je zowel vol+ als vol- ingedrukt hebt de usb c-kabel aansluiten. De kabel dient dan al verbonden te zijn met de pc. Na een paar seconden krijg je een groen scherm en druk je vol+ om door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1260028

iemand fortnite al werkend?

Dit is wel een erg karige post die vragen oproept en die je al evenmin duidelijk beantwoord. We verwachten van onze users meer eigen inzet. Dus graag je vraag meer verduidelijken.

[ Voor 78% gewijzigd door 13art op 18-11-2019 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-05 22:06
Hoezo? Werkt dat niet op deze tablet? Zat eraan te denken om deze te kopen.

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1260028

Ik weet het niet, mijn vraag omtrend fortnite stelde ik, omdat hij bij een familielid niet in de store voorkomt. En dat hij met een aangepaste apk file heel erg lagged!

Overweeg de S5e, zodoende mijn vraag.

Excuses voor mijn te "vage" vraag

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 1260028 op 18-11-2019 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetah
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-01 11:33
Hallo. Een vraag over deze tablet. Klopt het dat je de gps functie niet kan gebruiken zonder een internet verbinding? Kan dit per app nog verschillen? Mijn vader kan met zijn huidige Galaxy tab (weet versie niet) met de app Geo tracker routes opnemen op vakantie zonder internet verbinding. Dit zou bij deze tablet niet kunnen volgens Cool Blue. Maar kan hierover nergens info vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Leetah op 20-11-2019 08:53 ]

"The plug thing! It's not plugged!!!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanion
Leetah schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:38:
Hallo. Een vraag over deze tablet. Klopt het dat je de gps functie niet kan gebruiken zonder een internet verbinding? Kan dit per app nog verschillen? Mijn vader kan met zijn huidige Galaxy tab (weet versie niet) met de app Geo tracker routes opnemen op vakantie zonder internet verbinding. Dit zou bij deze tablet niet kunnen volgens Cool Blue. Maar kan hierover nergens info vinden.
De tablet heeft gewoon een GPS chip aan boord, dus je kunt ook zonder Internet lokatie bepaling doen.

---
Ik moet overigens zeggen dat ik uiterst tevreden ben over de tablet na de laatste update 2 weken terug. Hij was eerst nog wel eens wat trager in gebruik en stoterig in de animaties. Maar sinds de laatste update is geen enkele vertraging of dergelijke meer, hij voelt enorm veel sneller aan als eerst. Meer mensen die opgemerkt?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Zonder internet werkt A-GPS niet en kan het lang duren voordat de almanak binnen is en je een fix hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:49
Er zit een normale gps chip in het toestel.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Xanion welke update precies? Versie nummer?

• Comp User
Waarschijnlijk bedoelt hij deze update, maar die is - tot op heden - alleen maar voor de tablet met 4G beschikbaar, dus helaas niet voor de WiFi only modellen.

Er staat alleen maar het modelnummer "SM-T725" en dat is bij mijn weten het 4G model.

[ Voor 88% gewijzigd door Comp User op 21-11-2019 10:51 ]

• JdJtA
Zo te zien is de update vandaag ook in Nederland uitgekomen voor de WiFi-variant:

Zelf heb ik deze er al een tijd op staan (je kan elke update gebruiken die binnen de regio valt met dezelfde multi-CSC (OXM)) en kan bevestigen dat de update hem inderdaad een stuk sneller maakt/aan laat voelen. Daarnaast is mijn batterij er nog wat op vooruit gegaan (laatste lading heb ik ruim 4 dagen mee gedaan met 9 uur schermtijd).

• Comp User
JdJtA schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:14:
Zo te zien is de update vandaag ook in Nederland uitgekomen voor de WiFi-variant:

Zelf heb ik deze er al een tijd op staan (je kan elke update gebruiken die binnen de regio valt met dezelfde multi-CSC (OXM)) en kan bevestigen dat de update hem inderdaad een stuk sneller maakt/aan laat voelen. Daarnaast is mijn batterij er nog wat op vooruit gegaan (laatste lading heb ik ruim 4 dagen mee gedaan met 9 uur schermtijd).
Ik heb nog geen update gehad - kan nog komen natuurlijk - die download doet het trouwens niet (of toch niet bij mij) :?

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ik kreeg vandaag de oktober update binnen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Comp User schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:34:
[...]

Ik heb nog geen update gehad - kan nog komen natuurlijk - die download doet het trouwens niet (of toch niet bij mij) :?
Downloaden vanaf Sammobile werkt volgens mij alleen met een account (en tegen betaling als je een beetje snelheid wil). Er is op XDA wel een download-tool beschikbaar, Frija. Hiermee kan je op een pc de software binnen halen en nadat je deze hebt uitgepakt met Odin op de tablet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
JdJtA schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:30:
[...]

Downloaden vanaf Sammobile werkt volgens mij alleen met een account (en tegen betaling als je een beetje snelheid wil). Er is op XDA wel een download-tool beschikbaar, Frija. Hiermee kan je op een pc de software binnen halen en nadat je deze hebt uitgepakt met Odin op de tablet installeren.
Daar krijg ik van Eset een malware waarschuwing, ben trouwens niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Comp User schreef op zondag 24 november 2019 @ 09:48:
[...]

Daar krijg ik van Eset een malware waarschuwing, ben trouwens niet de enige.
Aha, ik gebruik beide programma's al tijden zonder problemen. Dan is het wachten tot Samsung NL de update OTA beschikbaar stelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
De malware zit in de laatste versie (waar hij automatisch naar upgrade), de voorlaatste versie lijkt wel "schoon" te zijn, maar die pushed direct de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-05 11:29
Hoe zijn de 4k playback ervaringen met de S5e? Ik overweeg om deze aan te schaffen daar de S6 nog net wat te duur is en ik deze tablet puur voor browsing / video playback zal gebruiken.
Kan deze tablet zonder haperingen YouTube 4k afspelen als ook lokale storage 4k filmpjes afspelen van een Synology NAS met Ultrastar schijven in RAID1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 15:55
Zijn er die nog steeds met de juni update zitten? Ik heb nog geen nieuwe updates gezien. Ik heb de 128/6Gb wifi versie. Ben eind mei ook al bij een service center geweest omdat ik ellende had met updaten. Dat is toen opgelost.

Als het nèt werkt dan werkt het nèt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

jbouwh schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 00:52:
Zijn er die nog steeds met de juni update zitten? Ik heb nog geen nieuwe updates gezien. Ik heb de 128/6Gb wifi versie. Ben eind mei ook al bij een service center geweest omdat ik ellende had met updaten. Dat is toen opgelost.
Ik heb dezelfde variant:
JohanKupers schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:06:
Ik kreeg vandaag de oktober update binnen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
Mij valt op dat het scherm niet altijd even gevoelig is. Soms moet ik 2, 3 keer aanraken voordat het reageert. Iemand daar ook last van? Verder erg tevreden met de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Hier ook de 6 / 128 GB versie - nog steeds op Juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanion
mrbbs schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:35:
Hoe zijn de 4k playback ervaringen met de S5e? Ik overweeg om deze aan te schaffen daar de S6 nog net wat te duur is en ik deze tablet puur voor browsing / video playback zal gebruiken.
Kan deze tablet zonder haperingen YouTube 4k afspelen als ook lokale storage 4k filmpjes afspelen van een Synology NAS met Ultrastar schijven in RAID1?
Heb deze geprobeerd.
YouTube: COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD)

Kan op max. 1440P60 zetten, dus niet op 4K zelf. Maar het speelt probleemloos af op 1440P60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-05 11:29
Xanion schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:51:
[...]

Heb deze geprobeerd.
YouTube: COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD)

Kan op max. 1440P60 zetten, dus niet op 4K zelf. Maar het speelt probleemloos af op 1440P60
ok alvast bedankt om dit uit te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrieske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-05 06:40
Heb sinds een paar dagen de oktober update op de 4gb/64gb versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
vrieske schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:28:
[...]

Heb sinds een paar dagen de oktober update op de 4gb/64gb versie.
Nope - still waiting (6/128 GB) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 15:55
Ik heb ook nog steeds geen update, vreemd.

Als het nèt werkt dan werkt het nèt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Ik zie een goede aanbieding op Amazon.de:

https://www.amazon.de/dp/...language=nl_NL&th=1&psc=1

Betreft alleen wel de Duitse versie. Is dat een verschil met wat hier in de winkels ligt?

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste