• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:42
Hallo,

ik heb nu een weekje een GoodWe 3600 omvormer voor mijn paneeltjes. Ik ben er op zich blij mee, die SEMS portal is mooi en praktisch!
Maar wat mij wel stoort is dat de omvormer ook na het verbinden met mijn wifi zijn eigen SSID blijft uitzenden.
Dat is irritant om meerdere redenen:
  • Er zijn al genoeg AP's in de lucht die het RF vervuilen.
  • Bij het inloggen op het admin paneel zie ik in plaintekst het wifi wachtwoord van mijn vaste netwerk.
  • Buiten de RF vervuiling om, wil ik ook zo min mogelijk ap's zien bij het selecteren van mijn wifi :) (luxe probleempje)
Ik heb nu een IoT wifi netwerk in mijn unifi omgeving gemaakt maar als iemand alsnog kan aanmelden op de goodwe ssid ligt mijn iot wachtwoord op straat.
ik moet mijn iot vlan nog beveiligen e.d....

edit: als extra bonus: Het lijkt er op alsof je het admin/admin wachtwoord van de management portal niet kan wijzigen... :(

[Voor 7% gewijzigd door Hennie-M op 17-02-2019 10:49]

• Dieg000
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:12
Zelfde probleem hier met de D-NS4200. Volgens de handleiding zou het interne wifi signaal moeten uitschakelen zodra de omvormer verbinding heeft met de thuis wifi. Dat is hier niet het geval.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Een 2e SSID voegt niet ook een 2e RF signaal toe.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• caliboe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05 15:05
Heeft iemand van jullie hier inmiddels een oplossing voor gevonden? Ik loop tegen ditzelfde euvel aan. Hoewel ik de vraag ook bij de leverancier heb neergelegd, is de reactietijd hier wellicht sneller...

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:46

Exigence

dnkroz

Zelfde probleem hier. Ben er nog niet achter. Lijkt bij mij ook niet continu te gebeuren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zonnedael
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-07-2021
Zelfde probleem met de DT-4000 van Goodwe. Ondanks mijn vertrouwen in Goodwe - Is deze na de recentelijke installatie van mijn tweede set zonnepanelen met Goodwe GW4000-DT, naast de drie jaar oude Goodwe DT-5000, aanzienlijk gedaald. De GW5000-DT beschikt over een portal waarbij je de SSID kan uitzetten en login password kan veranderen EN instellen als de goodwe functioneert als AP (accespoint voor internet) of alleen in STA (stationmode) + nog veel meer.

Het verbaast :? mij dat een aantal basics van beveiligen, in de nieuwe versie van Goodwe niet zijn meegenomen. Het simpele feit dat je niet een standaard password kan wijzigen in de wereld van IoT - internet of things- is de grootste zonde. :+

De vraag / klacht heb ik ook neergelegd bij Goodwe - ik wacht nog op een reactie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MuKkEzZz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-07-2022
De GW3000-NS heeft er ook last van. De wifi is succesvol verbonden en toch wordt zijn eigen SSID uitgezonden. Ik ben benieuwd wanneer iemand een reactie van GoodWe krijgt.

10x S-Energy 300Wp @ GoodWe 3000-NS (3000 Wp)

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:59
En voor de GW1500-NS is dit (uiteraard) identiek. Niet fijn. Zo kan iedereen er in.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• MuKkEzZz
Dit is best triest, zeker voor onwetende mensen die ervan uitgaan dat ze een veilig en goed geïnstalleerd product hebben gekocht. De standaard SSID heeft helaas een standaard wachtwoord, net als de webpagina en vervolgens kun je het wachtwoord van het thuisnetwerk lezen… |:(

Het enige wat je op dit moment kunt doen is het wachtwoord van de standaard SSID aanpassen. De SSID zelf kun je ook aanpassen, maar die gaat na een herstart terug naar Solar-WiFi.

Misschien toch eens kijken naar de LAN Module: https://libra.energy/product/gwlanmodule/

• Zonnedael
Eerste reactie van Goodwe - opmerkingen zijn doorgestuurd naar de R&D afdeling.- :z
Het lijstje met klachten over de goodwe zijn naast de standaard login en password (admin/admin) aangevuld met;
1-Nieuwe Goodwe GW4000 DT (inverter 2) kan niet gekoppeld worden aan een ‘ hidden ‘ SSID - Na een start in de ochtend kan inverter 2 de wifi niet meer vinden. Pas nadat de lokale wifi AP (acces point) weer met SSID broadcast on – maakt de inverter 2 automatisch weer contact
2-inverter 2 AP kan ik niet op een andere kanaal instellen! De inverter zend uit op het zelfde kanaal als deze ontvangt ! dit zorgt voor storing op andere gebruikers (zoals Inverter 1) van het kanaal / lokale AP
3 -Inverter 2 (Firmware version V1.0.3.8) ontbreekt menu item ( zie - Menu advanced – onder ‘ accespoint setting” is te Lezen: ★Note: config the device's parameters under the access point mode. )
4 - Inverter 2 AP WIFI staat op hoog zendvermogen. Deze moet regelbaar zijn. Nu is het een grote draadloze reclame zuil en stoorzender.
5- Goodwe inverter 2 - Kan SSID niet wijzigen! na een herstart in de ochtend gaat SSID broadcast weer terug naar de standaard SSID –“ Solar-Wifi191W0021 “
6- inverter 2 – Kan SSID niet op ‘ hidden’ instellen.

Samengevat - Op dit moment is de perfomance van mijn Goodwies goed. ondanks dat de verbinding met semsportal regelmatig uitvalt - door de slechte AP van inverter 2 - Gelukkig staat dit probleem los van de werking van de Goodwe omvormers.. Ik maak gebruik van een 3 fasen productiemeter gekoppeld (modbus) aan de Iungo energiemanager .zodat ik de exacte productie live kan volgen!

• mrtn78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 12:50
hallo,

Is dit issue inmiddels al bij iemand opgelost?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem.

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:07
Het enige wat gelukkig wel kan is het password van de Solar Wifi veranderen. Dit kan je doen door via een laptop in te loggen (niet via de app).

Het SSID veranderen kan wel maar de volgende ochtend is dat weer terug naar standaard.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Authorized_
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-10-2020
Hallo,

Volledig akkoord met alle opmerkingen hier.

Ik was naar hetzelfde op zoek maar heb het net anders opgelost.
Op een andere thread wordt uitgelegd hoe je kan switchen van Wi-Fi naar Lan module:
GoodWe NS Firmware gezocht, noodzakelijk voor LAN Module?.

In het filmpje daar vermeld tonen ze hoe je gemakkelijk de wifi module loskoppeld & bijhorende lan module opnieuw aansluit.

Gezien ik een nieuwe digitale meter (België) en mijn opbrengst kan zien via de mijn fluvius portal, heb ik eigenlijk de portal van GoodWe niet nodig. Ik heb dus gewoon de Wifi-module verwijderd en geen vervanging gestoken. dit werkt perfect. De inverter geeft gewoon dezelfde melding als dat er geen wifi gekoppeld is.

Hopelijk is dit nuttig voor iemand...

mvg
GIllian

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:53

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heeft iemand hier inmiddels een oplossing gevonden? Bij de GW3600D-NS is het mogelijk het wachtwoord te wijzigen van de default WIFI broadcast maar de default username / password combinatie lijkt helaas fixed te zijn. Wanneer je via het netwerk verbinding maakt en inlogged als admin zie je ook nog eens het WIFI wachtwoord clear text worden weergegeven :F . Is dit op te lossen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:54

Q-bone

Dusss...

Is er inmiddels een oplossing gevonden behalve een utp adapter?

bla?

• MarcelTheRadioM
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-10-2020
Ik wil heel graag het Wi-FI accesspoint uitzetten omdat deze stoort met mijn huidige Wi-fi netwerk. Het blijft dat de GoodWe en Fritzbox op hetzelfde kanaal zitten. Is dit mogelijk?

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-04 21:09
Heeft iemand al geprobeerd om de wifi antenne los te maken?

Voor mijn Growatt had ik speciaal een LAN ipv wifi stick gekocht. Maar die LAN stick bleek ook gewoon nog een AP uit te zenden.
Door de stick open te schroeven en de antenne los te halen is het signaal veel zwakker geworden. Je moet nu binnen een paar meter staan om het AP te zien.

(Nu ben ik een GW3000D-NS aan het testen. Vandaar mijn interesse in dit draadje)

• Bor

Bor

Q-bone schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:28:
Is er inmiddels een oplossing gevonden behalve een utp adapter?
Nee helaas, een update lijkt er ook niet te zijn die dit regelt, tenminste; die heb ik nooit kunnen vinden.

[Voor 8% gewijzigd door Bor op 01-10-2020 20:29]

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-04 09:53
GoodWe GW6K-DT hier met de WiFi module. Ook hier zelfde problemen met de onveiligheid van het ding. Heb het aangekaart bij GoodWe en reactie was in de strekking "jammer voor jou, we won't change, go buy LAN module". Die LAN module is er nog niet voor dit model en zoals ik verder terug in dit draadje lees, stuurt zelfs deze nog een WiFi netwerk uit 8)7

• Bor

Bor

MrKoen schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:12:
GoodWe GW6K-DT hier met de WiFi module. Ook hier zelfde problemen met de onveiligheid van het ding. Heb het aangekaart bij GoodWe en reactie was in de strekking "jammer voor jou, we won't change, go buy LAN module". Die LAN module is er nog niet voor dit model en zoals ik verder terug in dit draadje lees, stuurt zelfs deze nog een WiFi netwerk uit 8)7
Een erg teleurstellende reactie. Hoe / waar heb je het issue specifiek aangemeld? Hoe meer opmerkingen ze hier over krijgen hoe groter de kans dat ze toch wat aanpassen. Ik ben zelf ook zeer ontevreden met deze situatie. Een LAN module is slechts een workaround. Waar lees je dat de LAN module ook een WIFI netwerk onderhoudt?

Als ik de installatie instructies her en der bekijk krijg ik al de kriebels; aan de gang met vage niet vertaalde chinese software, knipperende error lampjes etc. :|

• WackoH
MrKoen schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:12:
Tja, want verwacht je dan als je een Chinees budget product koopt.

Schroef het ding open en kortwiek de antenne.

• Bor

Bor

WackoH schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:43:
[...]
Tja, want verwacht je dan als je een Chinees budget product koopt.

Schroef het ding open en kortwiek de antenne.
Sorry maar dit vind ik echt geen argument. Daarbij hebben veel mensen de keuze voor een ander model al niet, bijvoorbeeld omdat de zonnepanelen incl omvormer bij de bouw van een huis op projectbasis worden geplaatst.

• rickdehoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-06 19:09
arggh wat een software.
Wij hebben een huis gekocht waar dit al geïnstalleerd is.
Omvormer lijkt prima te werken maar hoe kan ik die broadcaster uitzetten..
Ik vind ook nergens iets over firmware updates.
Anders moet ik het maar opgeven.

• WackoH
Bor schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:48:
[...]
Sorry maar dit vind ik echt geen argument.
Waarom niet?
Als je Goodwe (en bv. Growatt) met SMA vergelijkt, zijn allerlei additionele zaken minder zoals de ontwerpsoftware, de documentatie van de omvormer, allerlei ondersteunende documentatie, kwaliteit van het platform om opbrengsten bij te houden etc.
Dat is op zich niet erg, want de prijs is ook substantieel lager.
Maar gevolg is dat je m.i. ook niet hoeft te verwachten dat de firmware tiptop en veilig is.
Daarbij hebben veel mensen de keuze voor een ander model al niet, bijvoorbeeld omdat de zonnepanelen incl omvormer bij de bouw van een huis op projectbasis worden geplaatst.
Vandaar ook mijn suggesties om de dongle op en te maken en te kijken of de antenne is los te halen (die zit bij de Growatt LAN(!) module met een stekkertje vast (Links: onder die witte blob, rechts: Antenne weg).

Daarmee is het Wifi signaal niet weg, maar komt het nog maar een paar meter ver

• SpeedyCat
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-01 15:17
Helaas ook hier de bovenstaande problemen met een Goodwe 3000-NS.

De vraag gesteld via service.nl@goodwe.com:
Graag zou ik u willen vragen mee te denken naar een oplossing of mogelijkheden voor het volgende.
Ongeveer 2 jaar maken we gebruik van een omvormer van Goodwe in ons huis.
De omvormer presteert naar verwachting en qua werking ben ik dan ook tevreden.

Echter heb ik mijn bedenkingen en zorgen over de software en veiligheidsprotocollen die hierin gebruikt zijn.
Helaas heb ik een aantal keren moeten constateren dat de beveiliging van dit apparaat te wensen over laat.

De eigen wifi is niet uit te schakelen en blijft permanent actief, ook na configuratie in het thuisnetwerk.
De admin interface is te benaderen met een standaard admin / admin welke op geen enkele manier aan te passen is. Alle wachtwoorden en ook het wifi netwerk is zichtbaar in plain text via de interface.

Als voorzorg heb ik de omvormer op een gastnetwerk gezet zodat de rest van het thuisnetwerk niet kwetsbaar is voor dit serieuze lek.
Verder heb ik het standaard wachtwoord van de omvormer wifi aangepast, maar graag zou ik deze uit zetten.

Mijn vraag aan u is, op welke wijze is dat aan te passen en te veranderen zodat er van buitenaf geen toegang te krijgen is?
Op welke wijze is de broadcast van de omvormer uit te zetten zodat deze het drukke spectrum niet vervuild?
Zijn er firmware updates beschikbaar of gepland die dit oplossen?

Betreft een Goodwe 300 NS / firmware versie: V1.0.3.8
Een vlotte reactie op mijn vragen alleen is het antwoord niet anders als eerder gemeld.
Inhoudelijk is er ook niet naar gekeken want ik geef toch echt al aan dat ik het wifi wachtwoord aangepast had.

De volgende reactie is gegeven:
Beste Jeroen ,

u kunt alleen de standard wachtwoord "12345678" wijzigen .
als u geen trouw hebt , kun je beter LAN/4G module gebruiken , dan heeft dit probleem niet meer .
Met vriendelijk groet / Kind regard
Advies als je de keuze kan maken dan geen Goodwe ;-)

• Bor

Bor

SpeedyCat schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:58:
De volgende reactie is gegeven:

[...]

Advies als je de keuze kan maken dan geen Goodwe ;-)
Aan wie heb je deze vraag gesteld als ik vragen mag?

• SpeedyCat
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-01 15:17
Dag Bor,

De vraag was gesteld via: service.nl@goodwe.com te vinden op de website van Goodwe.
Voor de volledigheid opgenomen in de post.

[Voor 18% gewijzigd door SpeedyCat op 21-01-2021 11:47]

• MuKkEzZz
Geen idee of het helpt (waarschijnlijk niet), maar ik heb een bericht naar het meldpunt voor onveilige slimme apparaten gestuurd:

https://www.agentschaptel...veilige-slimme-apparatuur

Zij gaan contact opnemen met de leverancier.

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:17
Ik heb ook een GoodWe 3000-NS in mijn PV-systeem. Qua firmware is het inderdaad behoorlijk triest alsmede de serverkant van SEMS portal, al is het de laatste maanden best stabiel.

Vanwege de (onbekende) risico's en veiligheidslekken m.b.t. de firmware heb ik de omvormer op mijn gastenwifi gezet, met alleen toegang tot internet. Dat is tenslotte ook het enige wat de omvormer nodig heeft. Het aanpassen van het standaard wifi wachtwoord is inderdaad wel een goed idee om te doen.

[Voor 4% gewijzigd door PatrickPR op 25-01-2021 10:58]

Acties:
  • +7Henk 'm!
  • Pinned

• brainball
  • Laatst online: 27-05 18:47
Ik heb ontdekt dat je het tweede netwerk wel uit kan zetten.

De GoodWe converters gebruiken een Hy-Flying wifi module voor communicatie. De webinterface die je opent is die van de wifi module. GoodWe heeft alleen die webinterface aangepast en verschillende opties eruit gehaald. Deze opties kan je weer terug zetten naar de standaard leveranciers interface.

Het aanpassen van de webpagina is simpel maar kan impact op je garantie hebben. Het past alleen de webpaginas aan en niet de firmware van de wifi module zelf.

Op de website van de leverancier van de wifi module kan je onder downloads de firmware voor de module vinden (http://www.hi-flying.com/hf-lpb100) een van de bestanden in de rar file in de folder webpage is de standaard webpagina configuratie. Deze kan je via de pagina IPADRESS/iweb.html uploaden naar de module met de upgrade customized webpage functie. Waar het IP address het ip address van de goodwe converter is in je netwerk.

Nadat je dit gedaan hebt krijg je de volledige configuratie te zien en kan je onderandere het standaard wifi netwerk uitzetten. Het lijkt ook dat dit wel een hidden SSID ondersteunt. Je kan de SSID met de hand invullen.

Ook de waarnaar hij de data stuurt aanpassen. Zodat dit naar een eigen data server kan sturen. Details hoe dat te configureren is en de mogelijkheden kan je in de handleiding van de wifi module vinden bij de leverancier. Dit is echter nog iets waar ik ook geen energie in gestoken heb, maar wel veelbelovend lijkt.

Dit alles wordt natuurlijk niet door goodwe ondersteund. Ik heb getest voor mijn GW4000-DT maar zou ook voor andere modellen moeten werken.

[Voor 3% gewijzigd door brainball op 26-01-2021 17:11]

• Ferr0
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-05-2022
stukje alu folie om de wifi module heen?

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:03

geerttttt

Manisch positief

brainball schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:09:

De GoodWe converters gebruiken een Hy-Flying wifi module voor communicatie. De webinterface die je opent is die van de wifi module. GoodWe heeft alleen die webinterface aangepast en verschillende opties eruit gehaald. Deze opties kan je weer terug zetten naar de standaard leveranciers interface.

Het aanpassen van de webpagina is simpel maar kan impact op je garantie hebben. Het past alleen de webpaginas aan en niet de firmware van de wifi module zelf.

Op de website van de leverancier van de wifi module kan je onder downloads de firmware voor de module vinden (http://www.hi-flying.com/hf-lpb100) een van de bestanden in de rar file in de folder webpage is de standaard webpagina configuratie. Deze kan je via de pagina IPADRESS/iweb.html uploaden naar de module met de upgrade customized webpage functie. Waar het IP address het ip address van de goodwe converter is in je netwerk.

Nadat je dit gedaan hebt krijg je de volledige configuratie te zien en kan je onderandere het standaard wifi netwerk uitzetten. Het lijkt ook dat dit wel een hidden SSID ondersteunt. Je kan de SSID met de hand invullen.

Ook de waarnaar hij de data stuurt aanpassen. Zodat dit naar een eigen data server kan sturen. Details hoe dat te configureren is en de mogelijkheden kan je in de handleiding van de wifi module vinden bij de leverancier. Dit is echter nog iets waar ik ook geen energie in gestoken heb, maar wel veelbelovend lijkt.

Dit alles wordt natuurlijk niet door goodwe ondersteund. Ik heb getest voor mijn GW4000-DT maar zou ook voor andere modellen moeten werken.
Ik probeer nu die firmware te updaten, maar dat is vrij spannend en onduidelijk. Eerst de firmware uit de map "webpage" geupload als firmware, hij zegt succes maar ik zie geen verschil. Daarna maar de firmware LPB100_UPGARDE_HFV1.08_HSFV1.51_2MB_20171215-11.bin geprobeerd, wederom geen verschil, behalve dat hij nu niet meer aangeeft welke firmware versie hij momenteel heeft. Verder is de interface hetzelfde gebleven...

Hoe heb jij dat precies gedaan?

Oost west, 127.0.0.1 best!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Is er ook iemand die de wifi-module aan een verborgen SSID heeft gekoppeld? Ik krijg dat niet voor elkaar.
Heb een verborgen SSID die op een VLAN zit met al m'n iot meuk. Maar ik krijg de wifi-module niet op dat netwerk. M'n gastennetwerk (met zichtbare SSID) krijg ik hem wel op.

SSID kun je handmatig invoeren in de module, hier staan geen typfouten in. Wachtwoord klopt ook, beveiliging (WPA2-AES) ook.

Heb nu maar een extra SSID aangemaakt (Ubiquiti :*) ) die op hetzelfde VLAN uitkomt.

[Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 07-02-2021 11:57]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• brainball
  • Laatst online: 27-05 18:47
geerttttt schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:09:
[...]

Ik probeer nu die firmware te updaten, maar dat is vrij spannend en onduidelijk. Eerst de firmware uit de map "webpage" geupload als firmware, hij zegt succes maar ik zie geen verschil. Daarna maar de firmware LPB100_UPGARDE_HFV1.08_HSFV1.51_2MB_20171215-11.bin geprobeerd, wederom geen verschil, behalve dat hij nu niet meer aangeeft welke firmware versie hij momenteel heeft. Verder is de interface hetzelfde gebleven...

Hoe heb jij dat precies gedaan?
De firmware updaten is niet nodig alleen de webpaginas wil je veranderen.

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

Er zit trouwens wel verschil in tussen de firmwares.
  • Bij m'n ouders hangt een GW3000D-NS, bij deze module is het wifi-wachtwoord niet zichtbaar.
  • Versie van de module V1.1.1.2 en web versie V1.2.1
  • Bij mij hangt een GW3000XS, bij deze module is het wifi-wachtwoord wel zichtbaar (onveilig)
  • Versie van de module V1.0.3.8 en web versie V1.0.2
Is het niet mogelijk om een nieuwere firmware van Goodwe te verkrijgen? Iemand al eens gevraagd?

[Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 19-02-2021 15:43]

• Dieg000
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:12
ThinkPadd schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:35:
Er zit trouwens wel verschil in tussen de firmwares.
  • Bij m'n ouders hangt een GW3000D-NS, bij deze module is het wifi-wachtwoord niet zichtbaar.
  • Versie van de module V1.1.1.2 en web versie V1.2.1
  • Bij mij hangt een GW3000XS, bij deze module is het wifi-wachtwoord wel zichtbaar (onveilig)
  • Versie van de module V1.0.3.8 en web versie V1.0.2
Is het niet mogelijk om een nieuwere firmware van Goodwe te verkrijgen? Iemand al eens gevraagd?
Ik heb ze ooit een e-mail gestuurd op service.nl@goodwe.com. Nooit reactie op gehad.

• MrKoen
Bor schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:32:
[...]

...Waar lees je dat de LAN module ook een WIFI netwerk onderhoudt? ...
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64024576

• MrKoen
ThinkPadd schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:35:
...

Yep. Mijn mail naar service@goodwe.com:
...
I’ve just purchased a Goodwe GW6K-DT solar inverter. I have a few questions regarding this unit:

1. Its running on firmware v1.0.3.8. Where can I find firmware to update it?
En hun reactie:
1. This is already the newest one. Also we dont provide any FW to customers, when it is needed and the inverter is online it will be updated automatically

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• MrKoen
brainball schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:09:

...

...
Wat heb je dan exact gedownload? Als ik je stappen volg kom ik uit op LPB100&LPT100&LPT200&LPB105_Firmware_V1.0.08-11.zip waarin in de folder webpage geen RAR zit, alleen een BIN. Al geprobeerd deze toch uit te pakken, maar lukt niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrKoen
Ah ben er al uit. Het is wel gewoon die BIN, maar het is geen RAR bestand :) Diezelfde bin uploaden via /iweb.html en je hebt inderdaad ineens alle opties

En om het nog iets leuker te maken voor de Tweaker, je kunt die hele interface zelf verbouwen. Dit bestandje downloaden van dezelfde website:

HF-LPB100 customized webpage.zip

Vervolgens uitpakken en naar de LPB_WEB_BIN folder gaan, daaronder in data staan alle ruwe HTML bestanden die je naar eigen wens aan kunt passen, dan LPB_WEB_Tools.exe draaien (zou het in een Windows 10 Sandbox doen voor de zekerheid, blijft Chinees spul :X ) en die produceert een nieuwe bin in de out folder. Die bin uit de out folder voedt je weer aan /iweb.html zoals hierboven beschreven en je hebt een customized GoodWe solar omvormer web interface :*)

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

@MrKoen Heb je, na het flashen ook gecheckt of het uploaden van productiedata naar SEMS Portal nog werkt? Ik weet namelijk dat @geerttttt bovenstaande ook gedaan heeft en dat er daarna geen data meer werd geupload naar de SEMS Portal :X

Ik heb toen mijn wifi-module uit elkaar gehaald en een dump van mijn SPI-geheugenchip gemaakt. Die heeft @geerttttt toen op zijn SPI-geheugenchip geflashed om de boel weer te herstellen. Zijn wifi-module heeft nu wel mijn MAC-adres en zend mijn SSID uit, maar de boel werkte wel weer :+

[Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 03-03-2021 13:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrKoen
Oeps, die had ik ff gemist :/

Zoals het er nu naar uit ziet komt er nog steeds wel data binnen bij SEMS Portal.Moet ff wat langer wachten om te kijken of het grafiekje stopt. Laatste data is van 3 minuten geleden geeft ie aan en heb ca. uur geleden die webUI vervangen.

Update: ja data komt nog steeds binnen bij SEMS _/-\o_

Krijg alles nu wel aangepast alleen niet de STA modus:

Deze blijft op AP+STA mode staan, ook al wijzig ik die naar STA mode. Op zich geen hele grote ramp. De BSSID en de wachtwoorden heb ik al kunnen wijzigen. Connecten naar een hidden BSSID werkt nog steeds niet helaas. Ook is de Other Setting een interresante:

Ik wil graag de data van de omvormer uit kunnen lezen zonder afhankelijk te zijn van de SEMS Portal. Volgens GoodWe support is dat onmogelijk. Ik heb hier ook nog een Omnik omvormer hangen en de webUI daarvan lijkt verdacht veel op deze en die toont wel z'n stats. Dus daar eens in graven en anders met deze optie spelen om er zelf een Raspberry Pi oid tussen te hangen om de data te onderscheppen en dan zelf door te sturen naar SEMS.

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

Gelukkig maar dat het nog werkt :) Maar klopt het dat je na deze actie (custom webpage) nu inderdaad het accespoint kunt uitzetten of dat iig. je netwerkwachtwoord niet meer zichtbaar is? Dat kan ik niet helemaal uit je berichten opmaken.

Wel jammer dat het nog steeds niet lukt om naar een hidden SSID te connecten. Ik heb namelijk een hidden SSID (in een apart VLAN) voor m'n iot-meuk.

En wat de data uitlezen betreft: succes ;) Ik ben er al een maand mee bezig, hier op Tweakers en ook op Github. De data is 128-bits versleuteld en hebben we tot nu toe nog niet kunnen ontcijferen.

• MrKoen
Access point uitzetten lukt niet, dat zou de STA mode moeten zijn, maar die wordt dus genegeerd. SSID aanpassen naar iets eigens lukt wel alsmede de username en het wachtwoord wijzigen van de web interface lukt. In mijn geval had ik ook een hidden SSID op eigen VLAN voor IoT spul, maar dat gaat hierbij dus niet lukken. Als je je SSID verbergt blijft de GoodWe wel verbonden, maar zodra deze opnieuw moet verbinden, bijvoorbeeld na een reboot of sunset/sunrise, kan deze niet meer verbinden. Ook het vast zetten van het te gebruiken WiFi kanaal heeft geen effect. Had 'm naar 1 gezet en dat lijkt deze vast te houden, maar met een WiFi sniffer zie ik dat deze vrolijk uit blijft zenden op hetzelfde kanaal als waarop die verbonden is met een access point. Was bij Omnik overigens zelfde verhaal.

Woah.. onder de indruk van je pogingen de data te ontcijferen. Ik heb een Omnik Solar en daarbij was het nog relatief eenvoudig. Gewoon uit de hele reeks hexadecimalen uitvogelen welke hex waarbij hoort en klaar. Had bij de GoodWe op eenzelfde iets gehoopt. Heb wat packet captures gedaan van het verkeer tussen de GoodWe en SEMS maar valt idd geen touw aan te knopen welke hex waarvoor staat. Vreemd dat ze dat protocol zo ingewikkeld en gesloten moeten maken. Blijf voor nu maar gewoon de SEMS portal uitlezen met m'n tools dan. Hekel alleen die eens per minuut updates.

[Voor 20% gewijzigd door MrKoen op 03-03-2021 14:46]

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:32

Proton_

Team Welles

Ik vind het eigenlijk wel fijn dat ze fatsoenlijke encryptie naar het grote boze internet gebruiken :)
Maar er zou ook een fatsoenlijke lokale API mogen zijn (voorbeeld: Fronius).

Al is juist het serienummer iets dat ik encrypted had willen hebben. Het feit dat dat niet zo is, is misschien inderdaad een hint dat het deel van de key zou kunnen zijn.

[Voor 32% gewijzigd door Proton_ op 03-03-2021 18:21]

'19 Hyundai Kona EV, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant R290 monoblock

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:03

geerttttt

Manisch positief

MrKoen schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:13:
Oeps, die had ik ff gemist :/

Zoals het er nu naar uit ziet komt er nog steeds wel data binnen bij SEMS Portal.Moet ff wat langer wachten om te kijken of het grafiekje stopt. Laatste data is van 3 minuten geleden geeft ie aan en heb ca. uur geleden die webUI vervangen.

Update: ja data komt nog steeds binnen bij SEMS _/-\o_

[Afbeelding]

Deze blijft op AP+STA mode staan, ook al wijzig ik die naar STA mode. Op zich geen hele grote ramp. De BSSID en de wachtwoorden heb ik al kunnen wijzigen. Connecten naar een hidden BSSID werkt nog steeds niet helaas. Ook is de Other Setting een interresante:

[Afbeelding]

Ik wil graag de data van de omvormer uit kunnen lezen zonder afhankelijk te zijn van de SEMS Portal. Volgens GoodWe support is dat onmogelijk. Ik heb hier ook nog een Omnik omvormer hangen en de webUI daarvan lijkt verdacht veel op deze en die toont wel z'n stats. Dus daar eens in graven en anders met deze optie spelen om er zelf een Raspberry Pi oid tussen te hangen om de data te onderscheppen en dan zelf door te sturen naar SEMS.
Ik wil je niet bang maken, maar bij mij werktte het goed tot de volgende dag. Heb je alleen een we update gedaan? Of alles?

Oost west, 127.0.0.1 best!

• MrKoen
Alleen de website update. Alles werkt nog, ook vandaag :)

• VikeeVeekie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08-06 15:36
Per toeval stuitte ik ook op dit topic en wilde ik onze GoodWe GW-3000XS ook eens wat dichttimmeren. Ik heb de customized webpage geupload onder iweb.html, na het uploaden wil hij me doorsturen naar data_succes.html maar krijg ik een connection reset error. Vervolgens teruggaan naar de hoofdpagina en ik heb nog steeds de uitgeklede Goodwe config pagina. Als ik kijk naar de screenshots die bovenstaand zijn gepost zie ik dat mensen een oudere firmware dan ik draaien, hier heb ik namelijk V1.0.3.8 :(

Heb ik zeker een firmware versie waarbij de upload is dichtgetimmerd of zie ik iets over het hoofd?

Update:
Ik probeerde het eerst via Firefox, maar met Internet Explorer werkt het wel. Hoezee!

[Voor 7% gewijzigd door VikeeVeekie op 18-03-2021 13:12]

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 22:13
MrKoen schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:13:

[Afbeelding]

Deze blijft op AP+STA mode staan, ook al wijzig ik die naar STA mode.
Hier hetzelfde verhaal, als je i.p.v. direct te restarten eerst terug gaat zie je wel dat hij het AP 'uit zet', maar deze blijft natuurlijk nog gewoon zichtbaar in het echt. Herstarten en de instelling is weg, jammer :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 22:03
Wat blijft het toch ongeloofelijk frustrerend dat ze dit niet goed willen maken bij Goodwe zeg.
Ik had al verzonnen dat ik bij de omvormer maar een wifi naar lan converter moet pakken van tcp-link en dan vervolgens de lan adapter voor goodwe en een klein kabeltje, dan ben ik er ook , maar dat is toch van de zotte 8)7

Ik was enorme fan van Goodwe maar dit probleem zorgt ervoor dat ik tegenwoordig geen XS omvormers meer aanbeveel als men me er naar vraagt. Jammer ;w

[Voor 19% gewijzigd door Lardman op 22-03-2021 16:50]

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MuKkEzZz
Hoelang duurde het om de webpagina te updaten? Bij mij staat de pagina inmiddels een half uur op “Uploading, please wait patiently”. Ik heb net als @VikeeVeekie V1.0.3.8.

Edit: Het is op de achtergrond gewoon gelukt, maar de uploadpagina gaf niet de bevestiging.

[Voor 21% gewijzigd door MuKkEzZz op 04-04-2021 13:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MuKkEzZz
ThinkPadd schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:41:
Gelukkig maar dat het nog werkt :) Maar klopt het dat je na deze actie (custom webpage) nu inderdaad het accespoint kunt uitzetten of dat iig. je netwerkwachtwoord niet meer zichtbaar is? Dat kan ik niet helemaal uit je berichten opmaken.
Het AP kun je nog steeds niet uitschakelen en wachtwoorden zijn nu standaard bolletjes, maar met 1 vinkje alsnog zichtbaar. Het enige positieve is de mogelijkheid om het admin wachtwoord te wijzigen.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Hier hetzelfde euvel met een 3600d-ns. Ik vroeg me af, als het lukt om de AP mode uit te krijgen, dan zou de webinterface toch niet meer bereikbaar zijn? Of kun je daar nog wel bij vanaf de "STA kant"?

Update: Kan er dus gewoon bij vanaf m'n eigen wifinetwerk zie ik nu (STA kant). Enkel dus mogelijk een probleem als je hem opnieuw moet instellen en de module kan niet meer verbinden met het ingestelde netwerk aan de STA kant. Maar dan zit er vast wel een reset knop op de wifi module... Even zoeken.

Grootste motivatie om AP kant uit te zetten is voor mij de wifi vervuiling. Hij zet het AP dus wel automatisch op hetzelfde channel als verbonden wifi netwerk, maar lijkt me dat dit altijd nog enige negatieve invloed kan hebben door competing networks op dezelfde channel.

[Voor 65% gewijzigd door Tutti-frutti op 06-04-2021 09:36]

4015Wp west (Dordrecht)

• skai21
  • Laatst online: 08-06 11:49
Lardman schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:46:
Wat blijft het toch ongeloofelijk frustrerend dat ze dit niet goed willen maken bij Goodwe zeg.
Ik had al verzonnen dat ik bij de omvormer maar een wifi naar lan converter moet pakken van tcp-link en dan vervolgens de lan adapter voor goodwe en een klein kabeltje, dan ben ik er ook , maar dat is toch van de zotte 8)7

Ik was enorme fan van Goodwe maar dit probleem zorgt ervoor dat ik tegenwoordig geen XS omvormers meer aanbeveel als men me er naar vraagt. Jammer ;w
Ik ben met alles wat ik hier lees heel blij dat ik gewoon een LAN module heb en een kabel naar mijn zolder :)

10 x Jinko Solar 350Wp Full-Black | 3500Wp | GOODWE 3000D-NS | PVOutput

• WackoH
Een LAN module is geen garantie dat er geen WIfi signaal wordt uitgezonden.

Om die reden had ik nl. bij een Growatt omvormer een LAN stick gekocht. Het blijkt dat de LAN een uitbreiding van de Wifi stick is. M.a.w., de stick zendt nog gewoon een Wifi signaal uit.

De enige manier om daar van af te komen was om de stick open te maken en de antenne los te maken (zat met kleine connector vast).

Daarmee is het signaal niet weg, maar komt het nog maar een paar meter ver.

• Jesse-
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-06 21:17
Tutti-frutti schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:23:
Hier hetzelfde euvel met een 3600d-ns. Ik vroeg me af, als het lukt om de AP mode uit te krijgen, dan zou de webinterface toch niet meer bereikbaar zijn? Of kun je daar nog wel bij vanaf de "STA kant"?

Update: Kan er dus gewoon bij vanaf m'n eigen wifinetwerk zie ik nu (STA kant). Enkel dus mogelijk een probleem als je hem opnieuw moet instellen en de module kan niet meer verbinden met het ingestelde netwerk aan de STA kant. Maar dan zit er vast wel een reset knop op de wifi module... Even zoeken.

Grootste motivatie om AP kant uit te zetten is voor mij de wifi vervuiling. Hij zet het AP dus wel automatisch op hetzelfde channel als verbonden wifi netwerk, maar lijkt me dat dit altijd nog enige negatieve invloed kan hebben door competing networks op dezelfde channel.
Op de omvormer zelf zit een wifi reset optie. Zorgt dat er niet voor dat het AP weer geactiveerd wordt met de default instellingen?

Edit: zie dat uitzetten van het AP helaas niet werkt :(

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Naar aanleiding van dit topic had ik toch twijfels of ik wel een Goodwe omvormer zou nemen, maar uiteindelijk toch wel gedaan.

Ik heb een Goodwe GW5K-DT (3fase), en het SSID-wachtwoord van mijn thuisnetwerk is NIET zichtbaar, én ik kan van de Goodwe access point zowel het SSID als het wachtwoord wijzigen. Het admin/admin account is wel vast en niet te veranderen.

Ik zie ook een hele andere interface dan de schermafbeeldingen die ik in dit topic heb gezien. Dit is mijn interface:

De tekst "Cannot join the network, maybe caused by:
router doesn’t exist, or signal is too weak, or password is incorrect.
kan ik niet verklaren en ik weet niet wat het betekent.

Het probleem dat je wachtwoord van je thuisnetwerk open en bloot op straat ligt is dus hier niet het geval.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:02
Pinobigbird schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:14:
Naar aanleiding van dit topic had ik toch twijfels of ik wel een Goodwe omvormer zou nemen, maar uiteindelijk toch wel gedaan.

Ik heb een Goodwe GW5K-DT (3fase), en het SSID-wachtwoord van mijn thuisnetwerk is NIET zichtbaar, én ik kan van de Goodwe access point zowel het SSID als het wachtwoord wijzigen. Het admin/admin account is wel vast en niet te veranderen.

Ik zie ook een hele andere interface dan de schermafbeeldingen die ik in dit topic heb gezien. Dit is mijn interface:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
De tekst "Cannot join the network, maybe caused by:
router doesn’t exist, or signal is too weak, or password is incorrect.
kan ik niet verklaren en ik weet niet wat het betekent.

Het probleem dat je wachtwoord van je thuisnetwerk open en bloot op straat ligt is dus hier niet het geval.
Heb je ook gecheckt of het wijzigen van het SSID ook daadwerkelijk echt werd opgeslagen? Ik dacht ook dat aanpassen mogelijk was, maar na een restart was ie weer terug veranderd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

MJV schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:44:
[...]

Heb je ook gecheckt of het wijzigen van het SSID ook daadwerkelijk echt werd opgeslagen? Ik dacht ook dat aanpassen mogelijk was, maar na een restart was ie weer terug veranderd.
Wel na het herstarten van de WiFi-module. Of het ook blijft na het opnieuw starten van de omvormer morgenochtend weet ik nog niet.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-06 14:08

fxs81

Julianadorp

@Pinobigbird Bij mij hangt sinds afgelopen dinsdag een 3000D-NS, bij mij ziet de interface van de omvormer er precies hetzelfde uit inclusief wazige "cannot join network etc " melding (wifi signaalsterkte zit boven de 70% volgens dezelfde interface dus ik heb ook geen idee wat de melding betekent). Bij mij stond de SSID daags erna weer op de oude naam.

PV Output 3450 Wp | WGA | Weber MT 57 GBS SE | KamadoJoe Classic II | Amstel Mini Kamado | WlanThermo Mini V2 | JoeFyr | JoyStove Large

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

@fxs81 Vanmorgen is inderdaad de SSID-naam weer teruggezet naar de originele waarde. Het wachtwoord is gelukkig wel behouden.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Vandaag iets geks met de GoodWe wifi module.
Nadat ik zag dat er geen PVOutput data gelogd werd zag ik op de omvormer dat hij oranje knipperde, oftewel geen verbinding met wifi.
Ik kon ook geen verbinding maken met de Solar-WIFI AP.
Daarna ging ik via de knoppen van de omvormer (GW3600) naar wifi reload en drukte de knop 2 sec in om de reload te doen (1000% zeker dat ik geen reset deed, maar reload).
Maar heel mijn module leek (en dus misschien ook voor de "reload" actie al?) gereset te zijn. Ik kon namelijk alleen weer verbinden met het standaard wifi wachtwoord van de GoodWe (12345678) , en nadat ik de web interface opende zag ik ook geen SSID meer ingesteld en stond STA Mode op Disabled.

Snap niet zo goed wat hier aan de hand is geweest. De installateurs van mijn systeem kunnen toch niet op afstand de wifi module resetten?

Ik had geen aangepaste firmware draaien of iets. V1.1.2.1 staat geinstalleerd.

Na instellen van wifi (uiteraard op een guest wifi) werkt alles weer en is de data in SEMS weer up to date.

[Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 12-05-2021 16:03]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zej
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-04 20:49
Hallo,

Zelfde probleem met een GW4200DNS, SSID blijft zichtbaar, password voor admin niet te wijzigen.

Wepage updated, dit werkte niet met Chrome, met Edge browser wel....
Hierna STA mode nog niet mogelijk, admin password inmiddels wel te wijzigen.

Vreemd om te zien dat software versie V1.0.08 aangeven werd, deze was nog niet geinstalleerd, in elk geval niet door mijzelf, deze alsnog geinstallerd via:
LocalIPadress/Upgrade application
LPB100_UPGARDE_HFV1.08_HSFV1.51_2MB_20171215-11

Hierna is de STA mode wel te zetten.
Nu afwachten of de omvormer zich weer reset na een koude opstart.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zej
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-04 20:49
Update,

Na een nachtje wachten, blijkt dat de gezette settings blijven, Admin password wijziging, STA optie.
SSID dus niet meer zichtbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lardman
Zie je hem ook niet meer met een wifi scanner?

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

• Zonnedael
Opvallend dat deze 'oude' topic' over Goodwe en de Wifi verbinding nog loopt. En ik helaas niet de enige ben. Ook posts over beveiliging die slecht geregeld is (admin / admin). En zie ik ook zorgen over de privacy.

Via deze post mijn recente ervaring .

Er gaat ook wat fout bij Goodwe en hun portal Waardoor de data niet actueel is en onvolledige rapportages worden verstuurd. Hier werkt Goodwe aan. En waarom maakt mijn goodwe - sinds een firmware update- contact met china telecom? IP 61.164.36.105

Goodwe heeft een aantal jaren terug - ivm de AVG - een server staan in Duitsland. Daarvoor stonden de servers in China - hiervoor zijn de DNSsen aangepast.
Maar niet alle omvormers staan goed ingesteld. Dit kan ook voor problemen zorgen.
De oude instelling = www.goodwe-power.com ( vanuit NL Ip 47.254.132.36 via poort 80)
Dit had moeten zijn tcp.goodwe-power.com (vanuit NL ip 47.254.143.217 )
Het hoort nu te zijn www.semsportal.com (vanuit NL ip 8.209.71.108 )

Uiteindelijk kom je uit op een cloud server van Alibaba op locatie in Frankfurt

Ga je naar http://47.254.132.36 Dan kwam je uit bij de portal van Viessmann italie.
Dit hebben ze recentelijk aangepast..

Hoe zit het dan met de privacy -- volgens de AVG officer Goodwe
" You can be sure that we are not using your data for external parties. In this case it might be a wrong monitoring link into the Viessmann section of our SEMS portal. "

Hoe veilig is de Goodwe?

Op de vraag zijn de goodwe op afstand te bedienen door derden . ja... Kan dat zonder jouw toestemming Ja / Mag dat Nee. Helaas gebeurd dat toch. Volgens Goodwe mag het want in de garantievoorwaarden staat ( onder remedy "fix the issue by changin configureatios or updating software" )

En waarom wordt er data gestuurd naar een IP in china sinds de update op afstand. Deze vraag beantwoord goodwe niet...... :(

Voorlopige oplossing - ik heb mijn firewall geconfigureerd dat deze contact met bepaalde IP range/ en landen blokkeerd en alleen uitgaand verkeer van de omvormers accepteerd naar de de toegewezen server in Duitsland.

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

@Zonnedael Als je handig bent/interesse hebt in domotica dan kun je hem ook zelf uitlezen: GoodWe inverter lokaal uitlezen (USB / WiFi)

Ik heb dat ingeregeld en vervolgens de Goodwe de toegang tot internet ontzegd in m'n router.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:32

Proton_

Team Welles

Ik heb een Pi op het goodwe-AP hangen die de upload naar PVoutput doet. De omvormer komt mijn netwerk (of het internet) niet op.

'19 Hyundai Kona EV, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant R290 monoblock

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:58
zej schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:33:
Update,

Na een nachtje wachten, blijkt dat de gezette settings blijven, Admin password wijziging, STA optie.
SSID dus niet meer zichtbaar.
En is ie wel data blijven sturen naar de SEMS portal met die firmware?

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• Lardman
Klein schopje want ik heb een XS waar ik heel graag het wifi AP van wil uitzetten, mogen we nu concluderen dat er een methode voor is of niet?

• lbr71
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-01 21:18
Ik heb mijn GW4200D-NS geupdate volgens dezelfde methode als @zej (webpagina en firmware) en kan bevestigen dat daarna Admin wachtwoord gewijzigd en AP mode uitgeschakeld kan worden. Wifi van de omvormer is daarna niet meer zichtbaar en instellingen blijven na een nieuwe start staan

Panasonic Split WH-ADC0309J3E5 met WH-UD05JE5 | 12 panelen met Goodwe GW4200D-NS

• PeterNoot
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-01 14:46
AP uitzetten is fijn, dan ben je minder zichtbaar. Maar echt veilig wordt het er niet van:
IoT Solar Inverters & Trickle-Down Vulnerabilities

• Kodess
lbr71 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:01:
Ik heb mijn GW4200D-NS geupdate volgens dezelfde methode als @zej (webpagina en firmware) en kan bevestigen dat daarna Admin wachtwoord gewijzigd en AP mode uitgeschakeld kan worden. Wifi van de omvormer is daarna niet meer zichtbaar en instellingen blijven na een nieuwe start staan
He.. bij mij lukt het niet (GW3600D-NS).
Maar mijn Software Version is ook V4.13, dus misschien wil die niet updaten naar 1.08 daarom?
STA only mode aanzetten doet dus niets bij mij :(

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 15:26
Ik heb ook nogmaals nagevraagd bij GoodWe support of het niet mogelijk is om de SSID uit te zetten via een firmware upgrade. Het antwoord was in eerste instantie dat het niet ging, dan moest ik maar de wifi ontvanger vervangen (die zij wel zouden kunnen opsturen). Toen ik daarna nogmaals vroeg of er geen firmware upgrade was (ik zit momenteel nog op V1.0.3.8), kreeg ik een .bin bestand opgestuurd. Het bijgevoegde commentaar was "ik heb wel een firmware , maar heb getest , update gaat niet lukken , je mag zelf ook probleren ,zit in bijlage .".

Het bestand dat ik heb gekregen heeft als bestandsnaam "410-05001-03_LPBS2W_UPGARDE_.bin". Herkennen degene die al eens een file van GoodWe gekregen hebben deze opbouw van bestandsnaam? Ik ben een beetje huiverig door de grote hoeveelheid spelfouten in de mails die ik gekregen heb, alsmdede als in het firmware bestand en het begeleidende Word documentje over hoe de firmware te updaten (lijkt niet een officieel document te zijn).

Is er ergens een optie om de huidige firmware te backuppen?

• wnijkamp
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-06 15:18
Ik had ook het SSID password issue op mijn DNS-3000 omvormer. Ik heb een incident bji GoodWe aangemaakt, vervolgens ontving ik firmware update bestand.

Deze firmware loste het probleem niet op.

Ik heb gevraagd om tegen eventueel tegen een bijbetaling deze om te wisselen voor een LAN module. Ik had geluk en mocht deze kosteloos omwisselen, moest wel de wifi module terug sturen.

Ik ben er nu heel tevreden mee, weer een apparaat op 2.4 GHz uit de lucht en tevens geen last meer van mogelijk aanvallers van buitenaf die via Wifi willen inloggen.

Ik vind het best wel kwalijk dat je wifi wachtwoord eenvoudig via de web interface van je omvormer uit te lezen viel.

[Voor 0% gewijzigd door wnijkamp op 16-08-2021 20:53. Reden: Typo]

• webbier
Hier ook uiteindelijk de wifi module kosteloos mogen omwisselen voor een LAN module.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:13
Ik heb de GW4200D-NS van mijn ouders kunnen updaten met dank aan enkele tips hier.

Eerste de webpage aangepast naar de High Flying versie en daarna de firmware geupdate naar V1.0.08.

STA mode werkt nu, dus geen stoorzender meer :) Data komt ook nog binnen in de app.

• fpa.vermeulen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-12-2022
Kodess schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:02:
[...]

He.. bij mij lukt het niet (GW3600D-NS).
Maar mijn Software Version is ook V4.13, dus misschien wil die niet updaten naar 1.08 daarom?
STA only mode aanzetten doet dus niets bij mij :(
Heb je de STA-modus uiteindelijk nog werkend gekregen? Ik heb hetzelfde probleem en zit met mijn GW4200D-NS ook op software versie 4.13.

• Kodess
fpa.vermeulen schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:48:
[...]

Heb je de STA-modus uiteindelijk nog werkend gekregen? Ik heb hetzelfde probleem en zit met mijn GW4200D-NS ook op software versie 4.13.
Nee, niet gelukt.
Gaat om de /iweb.html > upgrade application met 'LPB100_UPGARDE_HFV1.08_HSFV1.51_2MB_20171215-11.bin'

Dat heb ik dus nog steeds niet werkend

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• carlob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:34
Zelf heb ik een GW-6000-DT die ik beter wil beveiligen (SSID, admin). Nadat de twijfel was weggenomen, heb ik de inverter ge-update volgens dezelfde methode als @zej.
- Via http://192.168.2.xxx/iweb.html de webpage vernieuwd (dus niet via Firefox maar Edge).
- Via http://192.168.2.xxx/iweb.html de firmware ge-upgrade naar LPB100_UPGARDE_HFV1.08_HSFV1.51_2MB_20171215-11.bin
- Hierna op STA mode gezet en dat blijft behouden!
- Static ip op apparaat ingesteld
- admin username en password gewijzigd

:)

[Voor 109% gewijzigd door carlob op 26-09-2021 10:50. Reden: Updates zijn geslaagd]

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48
webbier schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:56:
Hier ook uiteindelijk de wifi module kosteloos mogen omwisselen voor een LAN module.
Waar heb je dit uiteindelijk geregeld dan? Via GoodWe support? Ik vind het maar niets dat die WLAN module op deze manier werkt en om daarvoor met de FW te klooien vind ik ook zo wat..

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• webbier
Tribunus schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:15:
[...]

Waar heb je dit uiteindelijk geregeld dan? Via GoodWe support? Ik vind het maar niets dat die WLAN module op deze manier werkt en om daarvoor met de FW te klooien vind ik ook zo wat..
Inderdaad via GoodWe support. In eerste instantie heb ik ze gevraagd of het met een firmware van hun op te lossen was, wat volgens degene aan de andere kant niet mogelijk was. Daarna heb ik gezegd dat ik hier op het forum iemand gezien heb die via GoodWe zijn WLAN module mocht omwisselen voor een LAN module, en dat was geen probleem. Ze vroegen gelijk mijn adres en een weekje later had ik de LAN module in huis. Draait alleen zelf op voor de kosten van het terugsturen van je eigen WLAN module, maar dat is een kleine moeite lijkt me. Goede service wat mij betreft d:)b

• carlob
Na het updaten van webpage en firmware zie ik twee devices aan het AP hangen (Unifi U6-LR). Het gaat allebei om de Goodwe module maar met een verschillend mac-adres. Het IP-adres .209 heb ik in de settings vast opgegeven (geen DHCP). Kan iemand dat verklaren?

https://tweakers.net/i/igdr_yuXgCK2LQcMC4-5md72chI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4gzP7yZWZSmbTAhc1Q4snnCL.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer ik vervolgens DHCP weer aanzet, wordt één 'device' op een nieuwe IP gezet en blijft de andere op 209 staan. Het mac-adres van het nieuwe device (ac:cf...) is wat ik in de settings-webpage van de goodwe zie.

https://tweakers.net/i/zC5KIBR14R_ufkTLPxlbyMeC20w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/btwXvFIk2Rpuzgyhjkx5zsDf.jpg?f=fotoalbum_large

[Voor 37% gewijzigd door carlob op 27-09-2021 08:26]

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48
webbier schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:58:
[...]

Inderdaad via GoodWe support. In eerste instantie heb ik ze gevraagd of het met een firmware van hun op te lossen was, wat volgens degene aan de andere kant niet mogelijk was. Daarna heb ik gezegd dat ik hier op het forum iemand gezien heb die via GoodWe zijn WLAN module mocht omwisselen voor een LAN module, en dat was geen probleem. Ze vroegen gelijk mijn adres en een weekje later had ik de LAN module in huis. Draait alleen zelf op voor de kosten van het terugsturen van je eigen WLAN module, maar dat is een kleine moeite lijkt me. Goede service wat mij betreft d:)b
Weet jij nog hoelang het ongeveer duurde voordat de support uberhaubt reageerde? Heb nu ca 5 dagen geleven een ticket aangemaakt maar helaas nog geen bericht mogen ontvangen :/ Ik heb wel een ticket in het nederlands gemaakt, geen idee of er ook daadwerkelijk nederlands support is vanuit GoodWe.

• carlob
Tribunus schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:47:
[...]

Weet jij nog hoelang het ongeveer duurde voordat de support uberhaubt reageerde? Heb nu ca 5 dagen geleven een ticket aangemaakt maar helaas nog geen bericht mogen ontvangen :/ Ik heb wel een ticket in het nederlands gemaakt, geen idee of er ook daadwerkelijk nederlands support is vanuit GoodWe.
Ik had op di 21 sep. 20:50 een ticket gemaakt en op wo 22 sep. 12:23 antwoord. Dus voor sommige vragen kan het heel snel gaan. Alles in het Nederlands.

• webbier
Tribunus schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:47:
[...]

Paar uurtjes. Ik had mijn ticket ook in het Nederlands aangemaakt en er werd ook in het Nederlands (hetzij een beetje gebrekkig) gereageerd.

• DERop
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kodess schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:55:
[...]

Nee, niet gelukt.
Gaat om de /iweb.html > upgrade application met 'LPB100_UPGARDE_HFV1.08_HSFV1.51_2MB_20171215-11.bin'

Dat heb ik dus nog steeds niet werkend
Op basis van jullie aanwijzingen heb ik even verder zitten speuren, nadat ook ik het niet werkend kreeg. Wat blijkt: ik heb een nieuwere versie van de WiFi adapter, de LPT230. Met de juiste firmware en bijbehorende webpagina lukt het aanpassen naar STA modus wel en blijft deze ook behouden. Juiste firmware voor deze versie vind je hier: http://www.hi-flying.com/...ad-item-hf-lpx30-firmware

Heb overigens wel de DNS-serverinstelling aangepast naar mijn lokale netwerk. Hopelijk helpt dit iemand anders weer verder!

• Kodess
DERop schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:30:
[...]

Op basis van jullie aanwijzingen heb ik even verder zitten speuren, nadat ook ik het niet werkend kreeg. Wat blijkt: ik heb een nieuwere versie van de WiFi adapter, de LPT230. Met de juiste firmware en bijbehorende webpagina lukt het aanpassen naar STA modus wel en blijft deze ook behouden. Juiste firmware voor deze versie vind je hier: http://www.hi-flying.com/...ad-item-hf-lpx30-firmware

Heb overigens wel de DNS-serverinstelling aangepast naar mijn lokale netwerk. Hopelijk helpt dit iemand anders weer verder!
Ik zie dat ik ook LPT230 heb (in de webinterface, staat bovenaan MID: LPT230).
Maar die download van jou, welke moet je dan hebben? de 1M of 2M map
En dan zijn er 2 bestanden met LPT230, moet je die die UPGRADE heet hebben of de andere.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• DERop
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kodess schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:28:
[...]

Ik zie dat ik ook LPT230 heb (in de webinterface, staat bovenaan MID: LPT230).
Maar die download van jou, welke moet je dan hebben? de 1M of 2M map
En dan zijn er 2 bestanden met LPT230, moet je die die UPGRADE heet hebben of de andere.
Klopt! Ik heb de 2M en UPGRADE versie gepakt, net zoals eerder is aangegeven voor de oudere variant.

• Kodess
DERop schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:06:
[...]

Klopt! Ik heb de 2M en UPGRADE versie gepakt, net zoals eerder is aangegeven voor de oudere variant.
Vandaag geprobeerd, maar nog steeds niet in te stellen.
Dit is wat er nu bij mij staat.

Web Ver:1.0.14

Als ik het aanpas naar alleen STA dan 'restart' hij en dan is het nog steeds STA/AP

[EDIT]
Nou heb nu ook de webpage bin gedaan. Nu kom ik niet meer bij de webui |:(

[EDIT]
Oke, hij is nu gewoon super traag geworden. Maar nog steeds wil hij niet naar alleen STA.

[Voor 12% gewijzigd door Kodess op 29-12-2021 13:53]

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-06 08:07
Ik heb mijn 3000D-NS met LPT230 geupgrade met deze versie:

http://www.hi-flying.com/...ad-item-hf-lpx30-firmware

Is allemaal goed gegaan, nu veel meer mogelijkheden maar op de een of andere manier werkt het opsturen van standen niet meer helemaal, of minder goed.

Ik heb in ieder geval niet elke 5 min meer geupdate standen, maar als ik de wifi module herstart werkt het wel weer 1 keer in ieder geval.

Heeft iemand van de updaters hier ook last van gehad?

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Kodess schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:00:
[...]

Vandaag geprobeerd, maar nog steeds niet in te stellen.
Dit is wat er nu bij mij staat.
[Afbeelding]
Web Ver:1.0.14

Als ik het aanpas naar alleen STA dan 'restart' hij en dan is het nog steeds STA/AP

[EDIT]
Nou heb nu ook de webpage bin gedaan. Nu kom ik niet meer bij de webui |:(

[EDIT]
Oke, hij is nu gewoon super traag geworden. Maar nog steeds wil hij niet naar alleen STA.
Is dit uiteindelijk nog gelukt?

Ik krijg mijn GW3000XS met LPT230 ook niet (blijvend) in de STA modus. Heb zowel firmware (2M, UPGRADE) als het websitebestand bijgewerkt maar na een restart staat hij weer in AP/STA modus helaas.
Bij mijn andere 2 omvormers (met andere wifi-module) is het wel gelukt.

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• Kodess
de Peer schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:05:
[...]

Is dit uiteindelijk nog gelukt?

Ik krijg mijn GW3000XS met LPT230 ook niet (blijvend) in de STA modus. Heb zowel firmware (2M, UPGRADE) als het websitebestand bijgewerkt maar na een restart staat hij weer in AP/STA modus helaas.
Bij mijn andere 2 omvormers (met andere wifi-module) is het wel gelukt.
nope

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Jammer zeg. Vreemd dat het anderen wel gelukt schijnt te zijn. Misschien maar wachten op een nieuwe firmware update dan...
en ik ga nog even een volledige reset doen via de omvormer zelf. Wie weet haalt dat nog wat uit.

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Ik heb de LPT-230 Wifi-stick eens open gemaakt en tot mijn verbazing tref ik dit aan:

Zou het dan toch een lpb100 zijn?? Ondanks dat hij zich identificeert als LPT230? (wifi apparaatnaam).
Ik denk dat ik nu toch maar een poging ga wagen om gewoon de lpb100 firmware erop te zetten.

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

de Peer schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:46:
[...]

Ik heb de LPT-230 Wifi-stick eens open gemaakt en tot mijn verbazing tref ik dit aan:

[Afbeelding]

Zou het dan toch een lpb100 zijn?? Ondanks dat hij zich identificeert als LPT230? (wifi apparaatnaam).
Ik denk dat ik nu toch maar een poging ga wagen om gewoon de lpb100 firmware erop te zetten.
hmm het flashen van de lpb100 firmware had geen effect. Ik kreeg wel de melding dat het succesvol was, maar hij laat nog steeds de vorige firmware zien. Ik heb ook de website-file weer geupload.

• Lief Adje
  • Laatst online: 23:04

Lief Adje

Love is in the air

Weet iemand of het ook mogelijk is om een Goodwe GW1000XS te flashen? de wifi is namelijk erg onstabiel. (overige redenen nog even daar gelaten)
Mac adres geeft iig aan dat het een High-Flying mac is.
De webapagina geeft aan:
Firmware version V1.1.2.1
Web Ver:V1.3.1

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:08
Lief Adje schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:24:
Weet iemand of het ook mogelijk is om een Goodwe GW1000XS te flashen? de wifi is namelijk erg onstabiel. (overige redenen nog even daar gelaten)
Mac adres geeft iig aan dat het een High-Flying mac is.
De webapagina geeft aan:
Firmware version V1.1.2.1
Web Ver:V1.3.1
ik heb een ticket gelogd bij Goodwe NL. Daar hebben ze de firmware van de communicatie module geupdated bij mij, dus niet de wifi module (dat kan niet op afstand). Tot op heden werkt deze daarna een stuk stabieler. Ik had wel al een apart 2.4 wifi ssid aangemaakt omdat dat ook schijnt te helpen, maar na de firmware update van de communicatiemodule in de omvormer blijft de wifi wel beter werken. Ik heb dezelfde versie als jij hebt (alleen de GW4200D-NS als omvormer. Ik ging van versie 51.51.15 naar 51.51.19.

• Lief Adje
  • Laatst online: 23:04

Lief Adje

Love is in the air

mtv1 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:09:
[...]

ik heb een ticket gelogd bij Goodwe NL. Daar hebben ze de firmware van de communicatie module geupdated bij mij, dus niet de wifi module (dat kan niet op afstand). Tot op heden werkt deze daarna een stuk stabieler. Ik had wel al een apart 2.4 wifi ssid aangemaakt omdat dat ook schijnt te helpen, maar na de firmware update van de communicatiemodule in de omvormer blijft de wifi wel beter werken. Ik heb dezelfde versie als jij hebt (alleen de GW4200D-NS als omvormer. Ik ging van versie 51.51.15 naar 51.51.19.
Bedankt, ga ik dat ook maar eens doen :)

Update:
Nieuwe firmware inmiddels gekregen via support en geüpdate :)

[Voor 5% gewijzigd door Lief Adje op 30-03-2022 16:53]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-05 14:56
Bigf00t schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:35:
Ik heb de GW4200D-NS van mijn ouders kunnen updaten met dank aan enkele tips hier.

Eerste de webpage aangepast naar de High Flying versie en daarna de firmware geupdate naar V1.0.08.

STA mode werkt nu, dus geen stoorzender meer :) Data komt ook nog binnen in de app.

[Afbeelding]
Werkt perfect volgens jouw methode, geen problemen tegengekomen en lijkt het hier ook te onthouden als na iedere wijziging het apparaat een restart nodig heeft. Zal straks nog even naar zolder om de Wifi module volledig van het stroom af te halen. Ben blij dat nu alleen STA aan staat en ik geen Solar SSID meer terug zie.
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee