Toon posts:

GoodWe GW3600 SSID broadcast uitzetten

Pagina: 1
Acties:

• Hennie-M
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17-10 12:01
Hallo,

ik heb nu een weekje een GoodWe 3600 omvormer voor mijn paneeltjes. Ik ben er op zich blij mee, die SEMS portal is mooi en praktisch!
Maar wat mij wel stoort is dat de omvormer ook na het verbinden met mijn wifi zijn eigen SSID blijft uitzenden.
Dat is irritant om meerdere redenen:
  • Er zijn al genoeg AP's in de lucht die het RF vervuilen.
  • Bij het inloggen op het admin paneel zie ik in plaintekst het wifi wachtwoord van mijn vaste netwerk.
  • Buiten de RF vervuiling om, wil ik ook zo min mogelijk ap's zien bij het selecteren van mijn wifi :) (luxe probleempje)
Ik heb nu een IoT wifi netwerk in mijn unifi omgeving gemaakt maar als iemand alsnog kan aanmelden op de goodwe ssid ligt mijn iot wachtwoord op straat.
ik moet mijn iot vlan nog beveiligen e.d....

edit: als extra bonus: Het lijkt er op alsof je het admin/admin wachtwoord van de management portal niet kan wijzigen... :(

[Voor 7% gewijzigd door Hennie-M op 17-02-2019 10:49]

• Dieg000
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 13:40
Zelfde probleem hier met de D-NS4200. Volgens de handleiding zou het interne wifi signaal moeten uitschakelen zodra de omvormer verbinding heeft met de thuis wifi. Dat is hier niet het geval.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zonnedael
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 30-07 12:31
Zelfde probleem met de DT-4000 van Goodwe. Ondanks mijn vertrouwen in Goodwe - Is deze na de recentelijke installatie van mijn tweede set zonnepanelen met Goodwe GW4000-DT, naast de drie jaar oude Goodwe DT-5000, aanzienlijk gedaald. De GW5000-DT beschikt over een portal waarbij je de SSID kan uitzetten en login password kan veranderen EN instellen als de goodwe functioneert als AP (accespoint voor internet) of alleen in STA (stationmode) + nog veel meer.

Het verbaast :? mij dat een aantal basics van beveiligen, in de nieuwe versie van Goodwe niet zijn meegenomen. Het simpele feit dat je niet een standaard password kan wijzigen in de wereld van IoT - internet of things- is de grootste zonde. :+

De vraag / klacht heb ik ook neergelegd bij Goodwe - ik wacht nog op een reactie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MuKkEzZz
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 02-09 09:11
De GW3000-NS heeft er ook last van. De wifi is succesvol verbonden en toch wordt zijn eigen SSID uitgezonden. Ik ben benieuwd wanneer iemand een reactie van GoodWe krijgt.

10x S-Energy 300Wp @ GoodWe 3000-NS (3000 Wp)

• MuKkEzZz
Dit is best triest, zeker voor onwetende mensen die ervan uitgaan dat ze een veilig en goed geïnstalleerd product hebben gekocht. De standaard SSID heeft helaas een standaard wachtwoord, net als de webpagina en vervolgens kun je het wachtwoord van het thuisnetwerk lezen… |:(

Het enige wat je op dit moment kunt doen is het wachtwoord van de standaard SSID aanpassen. De SSID zelf kun je ook aanpassen, maar die gaat na een herstart terug naar Solar-WiFi.

Misschien toch eens kijken naar de LAN Module: https://libra.energy/product/gwlanmodule/

• Zonnedael
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 30-07 12:31
Eerste reactie van Goodwe - opmerkingen zijn doorgestuurd naar de R&D afdeling.- :z
Het lijstje met klachten over de goodwe zijn naast de standaard login en password (admin/admin) aangevuld met;
1-Nieuwe Goodwe GW4000 DT (inverter 2) kan niet gekoppeld worden aan een ‘ hidden ‘ SSID - Na een start in de ochtend kan inverter 2 de wifi niet meer vinden. Pas nadat de lokale wifi AP (acces point) weer met SSID broadcast on – maakt de inverter 2 automatisch weer contact
2-inverter 2 AP kan ik niet op een andere kanaal instellen! De inverter zend uit op het zelfde kanaal als deze ontvangt ! dit zorgt voor storing op andere gebruikers (zoals Inverter 1) van het kanaal / lokale AP
3 -Inverter 2 (Firmware version V1.0.3.8) ontbreekt menu item ( zie - Menu advanced – onder ‘ accespoint setting” is te Lezen: ★Note: config the device's parameters under the access point mode. )
4 - Inverter 2 AP WIFI staat op hoog zendvermogen. Deze moet regelbaar zijn. Nu is het een grote draadloze reclame zuil en stoorzender.
5- Goodwe inverter 2 - Kan SSID niet wijzigen! na een herstart in de ochtend gaat SSID broadcast weer terug naar de standaard SSID –“ Solar-Wifi191W0021 “
6- inverter 2 – Kan SSID niet op ‘ hidden’ instellen.

Samengevat - Op dit moment is de perfomance van mijn Goodwies goed. ondanks dat de verbinding met semsportal regelmatig uitvalt - door de slechte AP van inverter 2 - Gelukkig staat dit probleem los van de werking van de Goodwe omvormers.. Ik maak gebruik van een 3 fasen productiemeter gekoppeld (modbus) aan de Iungo energiemanager .zodat ik de exacte productie live kan volgen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Authorized_
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10-10-2020
Hallo,

Volledig akkoord met alle opmerkingen hier.

Ik was naar hetzelfde op zoek maar heb het net anders opgelost.
Op een andere thread wordt uitgelegd hoe je kan switchen van Wi-Fi naar Lan module:
GoodWe NS Firmware gezocht, noodzakelijk voor LAN Module?.

In het filmpje daar vermeld tonen ze hoe je gemakkelijk de wifi module loskoppeld & bijhorende lan module opnieuw aansluit.

Gezien ik een nieuwe digitale meter (België) en mijn opbrengst kan zien via de mijn fluvius portal, heb ik eigenlijk de portal van GoodWe niet nodig. Ik heb dus gewoon de Wifi-module verwijderd en geen vervanging gestoken. dit werkt perfect. De inverter geeft gewoon dezelfde melding als dat er geen wifi gekoppeld is.

Hopelijk is dit nuttig voor iemand...

mvg
GIllian

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:35

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Q-bone schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:28:
Is er inmiddels een oplossing gevonden behalve een utp adapter?
Nee helaas, een update lijkt er ook niet te zijn die dit regelt, tenminste; die heb ik nooit kunnen vinden.

[Voor 8% gewijzigd door Bor op 01-10-2020 20:29]

Frontpagemoderatie Forum

• MrKoen
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11-10 10:22
GoodWe GW6K-DT hier met de WiFi module. Ook hier zelfde problemen met de onveiligheid van het ding. Heb het aangekaart bij GoodWe en reactie was in de strekking "jammer voor jou, we won't change, go buy LAN module". Die LAN module is er nog niet voor dit model en zoals ik verder terug in dit draadje lees, stuurt zelfs deze nog een WiFi netwerk uit 8)7

• WackoH
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 00:19
Bor schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:48:
[...]
Sorry maar dit vind ik echt geen argument.
Waarom niet?
Als je Goodwe (en bv. Growatt) met SMA vergelijkt, zijn allerlei additionele zaken minder zoals de ontwerpsoftware, de documentatie van de omvormer, allerlei ondersteunende documentatie, kwaliteit van het platform om opbrengsten bij te houden etc.
Dat is op zich niet erg, want de prijs is ook substantieel lager.
Maar gevolg is dat je m.i. ook niet hoeft te verwachten dat de firmware tiptop en veilig is.
Daarbij hebben veel mensen de keuze voor een ander model al niet, bijvoorbeeld omdat de zonnepanelen incl omvormer bij de bouw van een huis op projectbasis worden geplaatst.
Vandaar ook mijn suggesties om de dongle op en te maken en te kijken of de antenne is los te halen (die zit bij de Growatt LAN(!) module met een stekkertje vast (Links: onder die witte blob, rechts: Antenne weg).

Daarmee is het Wifi signaal niet weg, maar komt het nog maar een paar meter ver

• SpeedyCat
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 25-05 11:49
Dag Bor,

De vraag was gesteld via: service.nl@goodwe.com te vinden op de website van Goodwe.
Voor de volledigheid opgenomen in de post.

[Voor 18% gewijzigd door SpeedyCat op 21-01-2021 11:47]

• MuKkEzZz
Geen idee of het helpt (waarschijnlijk niet), maar ik heb een bericht naar het meldpunt voor onveilige slimme apparaten gestuurd:

https://www.agentschaptel...veilige-slimme-apparatuur

Zij gaan contact opnemen met de leverancier.

Acties:
  • +7Henk 'm!
  • Pinned

• brainball
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-06 09:22
Ik heb ontdekt dat je het tweede netwerk wel uit kan zetten.

De GoodWe converters gebruiken een Hy-Flying wifi module voor communicatie. De webinterface die je opent is die van de wifi module. GoodWe heeft alleen die webinterface aangepast en verschillende opties eruit gehaald. Deze opties kan je weer terug zetten naar de standaard leveranciers interface.

Het aanpassen van de webpagina is simpel maar kan impact op je garantie hebben. Het past alleen de webpaginas aan en niet de firmware van de wifi module zelf.

Op de website van de leverancier van de wifi module kan je onder downloads de firmware voor de module vinden (http://www.hi-flying.com/hf-lpb100) een van de bestanden in de rar file in de folder webpage is de standaard webpagina configuratie. Deze kan je via de pagina IPADRESS/iweb.html uploaden naar de module met de upgrade customized webpage functie. Waar het IP address het ip address van de goodwe converter is in je netwerk.

Nadat je dit gedaan hebt krijg je de volledige configuratie te zien en kan je onderandere het standaard wifi netwerk uitzetten. Het lijkt ook dat dit wel een hidden SSID ondersteunt. Je kan de SSID met de hand invullen.

Ook de waarnaar hij de data stuurt aanpassen. Zodat dit naar een eigen data server kan sturen. Details hoe dat te configureren is en de mogelijkheden kan je in de handleiding van de wifi module vinden bij de leverancier. Dit is echter nog iets waar ik ook geen energie in gestoken heb, maar wel veelbelovend lijkt.

Dit alles wordt natuurlijk niet door goodwe ondersteund. Ik heb getest voor mijn GW4000-DT maar zou ook voor andere modellen moeten werken.

[Voor 3% gewijzigd door brainball op 26-01-2021 17:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• MrKoen
brainball schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:09:
Ik heb ontdekt dat je het tweede netwerk wel uit kan zetten.

...

Op de website van de leverancier van de wifi module kan je onder downloads de firmware voor de module vinden (http://www.hi-flying.com/hf-lpb100) een van de bestanden in de rar file in de folder webpage is de standaard webpagina configuratie. Deze kan je via de pagina IPADRESS/iweb.html uploaden naar de module met de upgrade customized webpage functie. Waar het IP address het ip address van de goodwe converter is in je netwerk.

...
Wat heb je dan exact gedownload? Als ik je stappen volg kom ik uit op LPB100&LPT100&LPT200&LPB105_Firmware_V1.0.08-11.zip waarin in de folder webpage geen RAR zit, alleen een BIN. Al geprobeerd deze toch uit te pakken, maar lukt niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrKoen
Ah ben er al uit. Het is wel gewoon die BIN, maar het is geen RAR bestand :) Diezelfde bin uploaden via /iweb.html en je hebt inderdaad ineens alle opties

En om het nog iets leuker te maken voor de Tweaker, je kunt die hele interface zelf verbouwen. Dit bestandje downloaden van dezelfde website:

HF-LPB100 customized webpage.zip

Vervolgens uitpakken en naar de LPB_WEB_BIN folder gaan, daaronder in data staan alle ruwe HTML bestanden die je naar eigen wens aan kunt passen, dan LPB_WEB_Tools.exe draaien (zou het in een Windows 10 Sandbox doen voor de zekerheid, blijft Chinees spul :X ) en die produceert een nieuwe bin in de out folder. Die bin uit de out folder voedt je weer aan /iweb.html zoals hierboven beschreven en je hebt een customized GoodWe solar omvormer web interface :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrKoen
Oeps, die had ik ff gemist :/

Zoals het er nu naar uit ziet komt er nog steeds wel data binnen bij SEMS Portal.Moet ff wat langer wachten om te kijken of het grafiekje stopt. Laatste data is van 3 minuten geleden geeft ie aan en heb ca. uur geleden die webUI vervangen.

Update: ja data komt nog steeds binnen bij SEMS _/-\o_

Krijg alles nu wel aangepast alleen niet de STA modus:

Deze blijft op AP+STA mode staan, ook al wijzig ik die naar STA mode. Op zich geen hele grote ramp. De BSSID en de wachtwoorden heb ik al kunnen wijzigen. Connecten naar een hidden BSSID werkt nog steeds niet helaas. Ook is de Other Setting een interresante:

Ik wil graag de data van de omvormer uit kunnen lezen zonder afhankelijk te zijn van de SEMS Portal. Volgens GoodWe support is dat onmogelijk. Ik heb hier ook nog een Omnik omvormer hangen en de webUI daarvan lijkt verdacht veel op deze en die toont wel z'n stats. Dus daar eens in graven en anders met deze optie spelen om er zelf een Raspberry Pi oid tussen te hangen om de data te onderscheppen en dan zelf door te sturen naar SEMS.

• MrKoen
Alleen de website update. Alles werkt nog, ook vandaag :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 08:54
Wat blijft het toch ongeloofelijk frustrerend dat ze dit niet goed willen maken bij Goodwe zeg.
Ik had al verzonnen dat ik bij de omvormer maar een wifi naar lan converter moet pakken van tcp-link en dan vervolgens de lan adapter voor goodwe en een klein kabeltje, dan ben ik er ook , maar dat is toch van de zotte 8)7

Ik was enorme fan van Goodwe maar dit probleem zorgt ervoor dat ik tegenwoordig geen XS omvormers meer aanbeveel als men me er naar vraagt. Jammer ;w

[Voor 19% gewijzigd door Lardman op 22-03-2021 16:50]

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:45

Pinobigbird

doesn't share food!

MJV schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:44:
[...]

Heb je ook gecheckt of het wijzigen van het SSID ook daadwerkelijk echt werd opgeslagen? Ik dacht ook dat aanpassen mogelijk was, maar na een restart was ie weer terug veranderd.
Wel na het herstarten van de WiFi-module. Of het ook blijft na het opnieuw starten van de omvormer morgenochtend weet ik nog niet.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:45

Pinobigbird

doesn't share food!

@fxs81 Vanmorgen is inderdaad de SSID-naam weer teruggezet naar de originele waarde. Het wachtwoord is gelukkig wel behouden.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zej
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 27-09 12:29
Hallo,

Zelfde probleem met een GW4200DNS, SSID blijft zichtbaar, password voor admin niet te wijzigen.

Wepage updated, dit werkte niet met Chrome, met Edge browser wel....
Hierna STA mode nog niet mogelijk, admin password inmiddels wel te wijzigen.

Vreemd om te zien dat software versie V1.0.08 aangeven werd, deze was nog niet geinstalleerd, in elk geval niet door mijzelf, deze alsnog geinstallerd via:
LocalIPadress/Upgrade application
LPB100_UPGARDE_HFV1.08_HSFV1.51_2MB_20171215-11

Hierna is de STA mode wel te zetten.
Nu afwachten of de omvormer zich weer reset na een koude opstart.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zej
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 27-09 12:29
Update,

Na een nachtje wachten, blijkt dat de gezette settings blijven, Admin password wijziging, STA optie.
SSID dus niet meer zichtbaar.

• lbr71
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 06-08 21:02
Ik heb mijn GW4200D-NS geupdate volgens dezelfde methode als @zej (webpagina en firmware) en kan bevestigen dat daarna Admin wachtwoord gewijzigd en AP mode uitgeschakeld kan worden. Wifi van de omvormer is daarna niet meer zichtbaar en instellingen blijven na een nieuwe start staan

• PeterNoot
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 10-08 11:44
AP uitzetten is fijn, dan ben je minder zichtbaar. Maar echt veilig wordt het er niet van:
IoT Solar Inverters & Trickle-Down Vulnerabilities

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:18
lbr71 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:01:
Ik heb mijn GW4200D-NS geupdate volgens dezelfde methode als @zej (webpagina en firmware) en kan bevestigen dat daarna Admin wachtwoord gewijzigd en AP mode uitgeschakeld kan worden. Wifi van de omvormer is daarna niet meer zichtbaar en instellingen blijven na een nieuwe start staan
He.. bij mij lukt het niet (GW3600D-NS).
Maar mijn Software Version is ook V4.13, dus misschien wil die niet updaten naar 1.08 daarom?
STA only mode aanzetten doet dus niets bij mij :(

ioniq 28kWh - 5135 Wp

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• webbier
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11:29
Tribunus schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:15:
[...]

Waar heb je dit uiteindelijk geregeld dan? Via GoodWe support? Ik vind het maar niets dat die WLAN module op deze manier werkt en om daarvoor met de FW te klooien vind ik ook zo wat..
Inderdaad via GoodWe support. In eerste instantie heb ik ze gevraagd of het met een firmware van hun op te lossen was, wat volgens degene aan de andere kant niet mogelijk was. Daarna heb ik gezegd dat ik hier op het forum iemand gezien heb die via GoodWe zijn WLAN module mocht omwisselen voor een LAN module, en dat was geen probleem. Ze vroegen gelijk mijn adres en een weekje later had ik de LAN module in huis. Draait alleen zelf op voor de kosten van het terugsturen van je eigen WLAN module, maar dat is een kleine moeite lijkt me. Goede service wat mij betreft d:)b

• carlob
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17-10 22:01
Tribunus schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:47:
[...]

Weet jij nog hoelang het ongeveer duurde voordat de support uberhaubt reageerde? Heb nu ca 5 dagen geleven een ticket aangemaakt maar helaas nog geen bericht mogen ontvangen :/ Ik heb wel een ticket in het nederlands gemaakt, geen idee of er ook daadwerkelijk nederlands support is vanuit GoodWe.
Ik had op di 21 sep. 20:50 een ticket gemaakt en op wo 22 sep. 12:23 antwoord. Dus voor sommige vragen kan het heel snel gaan. Alles in het Nederlands.

• webbier
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11:29
Tribunus schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:47:
[...]

Weet jij nog hoelang het ongeveer duurde voordat de support uberhaubt reageerde? Heb nu ca 5 dagen geleven een ticket aangemaakt maar helaas nog geen bericht mogen ontvangen :/ Ik heb wel een ticket in het nederlands gemaakt, geen idee of er ook daadwerkelijk nederlands support is vanuit GoodWe.
Paar uurtjes. Ik had mijn ticket ook in het Nederlands aangemaakt en er werd ook in het Nederlands (hetzij een beetje gebrekkig) gereageerd.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee