GoodWe NS Firmware gezocht, noodzakelijk voor LAN Module?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter.vanhees
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-01-2024
Co's,

Ik heb pas de "GoodWe GW2500-NS" geïnstalleerd, met een "LAN Module".

De inverter staat vlak naast een switch, en ik zag het nut er niet van in om voor de "WIFI Module" te gaan. Het toestel staat mooi op het netwerk, en ik kan perfect naar de web interface browsen.

Ik krijg het toestel echter op geen enkele mogelijkheid in contact met de Sems portal... de "Offline"status blijft mij aanstaren. Ik zie op de Invertor het gele lampje steeds 2x blinken... wat voor een "wifi router problem" staat.

In de handleiding van de "LAN Module", staat als allerlaatste zin: "When using LAN module communication, ARM software needs to be upgraded to ARM05 version or newer”. Volgens mij moet ik de firmware dus updaten (die staat nu op versie 1.0.14).

Heeft iemand dezelfde ervaring? En/of weet iemand waar ik de laatste versie van de firmware kan downloaden?

Groetjes,

Peter

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peter.vanhees
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-01-2024
Solved!

Om via de "LAN Module", data naar de "GoodWe Sems Portal" te sturen, is een firmware update noodzakelijk.

De instructies om deze procedure uit te voeren kan je vinden in volgende filmpje:
YouTube: Goodwe LAN BOX

De "DataSend" software en de laatste firmware heb ik via service.nl@goodwe.com verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadarHarry
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-01-2021
Niew zonnepanelen geinstalleerd, ook geen verbinding, de app reageert trouwens ook slecht. Te weinig char's, verkeerd ww, ik had 1 keer verbinding voor 5 sec. De app lijkt me chinees en slecht opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-06 16:50
De WiFi module van GoodWe kan inderdaad irritant zijn. Deze verliest meerdere keren per week zijn verbinding. Bij verbinden met de module krijg je eerst 5 tot 10 keer een melding dat je (juiste) wachtwoord fout is. Dan opeens verbind hij met de Wifi module en kan je je netwerk password weer toevoegen. Dit password verdwijnt vervolgens weer na 1 of meerdere dagen weer uit de omvormer, waarna je deze opnieuw in moet voeren.

Dus verbinden via een netwerkkabel en een powerline adapter lijkt mij ideaal.