Toon posts:

GoodWe GW3600 SSID broadcast uitzetten

Pagina: 1
Acties:

• WackoH
  • Registratie: november 2012
  • Nu online
Bor schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:48:
[...]
Sorry maar dit vind ik echt geen argument.
Waarom niet?
Als je Goodwe (en bv. Growatt) met SMA vergelijkt, zijn allerlei additionele zaken minder zoals de ontwerpsoftware, de documentatie van de omvormer, allerlei ondersteunende documentatie, kwaliteit van het platform om opbrengsten bij te houden etc.
Dat is op zich niet erg, want de prijs is ook substantieel lager.
Maar gevolg is dat je m.i. ook niet hoeft te verwachten dat de firmware tiptop en veilig is.
Daarbij hebben veel mensen de keuze voor een ander model al niet, bijvoorbeeld omdat de zonnepanelen incl omvormer bij de bouw van een huis op projectbasis worden geplaatst.
Vandaar ook mijn suggesties om de dongle op en te maken en te kijken of de antenne is los te halen (die zit bij de Growatt LAN(!) module met een stekkertje vast (Links: onder die witte blob, rechts: Antenne weg).

Daarmee is het Wifi signaal niet weg, maar komt het nog maar een paar meter ver

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• MrKoen
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11-10 10:22
brainball schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:09:
Ik heb ontdekt dat je het tweede netwerk wel uit kan zetten.

...

Op de website van de leverancier van de wifi module kan je onder downloads de firmware voor de module vinden (http://www.hi-flying.com/hf-lpb100) een van de bestanden in de rar file in de folder webpage is de standaard webpagina configuratie. Deze kan je via de pagina IPADRESS/iweb.html uploaden naar de module met de upgrade customized webpage functie. Waar het IP address het ip address van de goodwe converter is in je netwerk.

...
Wat heb je dan exact gedownload? Als ik je stappen volg kom ik uit op LPB100&LPT100&LPT200&LPB105_Firmware_V1.0.08-11.zip waarin in de folder webpage geen RAR zit, alleen een BIN. Al geprobeerd deze toch uit te pakken, maar lukt niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrKoen
Ah ben er al uit. Het is wel gewoon die BIN, maar het is geen RAR bestand :) Diezelfde bin uploaden via /iweb.html en je hebt inderdaad ineens alle opties

En om het nog iets leuker te maken voor de Tweaker, je kunt die hele interface zelf verbouwen. Dit bestandje downloaden van dezelfde website:

HF-LPB100 customized webpage.zip

Vervolgens uitpakken en naar de LPB_WEB_BIN folder gaan, daaronder in data staan alle ruwe HTML bestanden die je naar eigen wens aan kunt passen, dan LPB_WEB_Tools.exe draaien (zou het in een Windows 10 Sandbox doen voor de zekerheid, blijft Chinees spul :X ) en die produceert een nieuwe bin in de out folder. Die bin uit de out folder voedt je weer aan /iweb.html zoals hierboven beschreven en je hebt een customized GoodWe solar omvormer web interface :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrKoen
Oeps, die had ik ff gemist :/

Zoals het er nu naar uit ziet komt er nog steeds wel data binnen bij SEMS Portal.Moet ff wat langer wachten om te kijken of het grafiekje stopt. Laatste data is van 3 minuten geleden geeft ie aan en heb ca. uur geleden die webUI vervangen.

Update: ja data komt nog steeds binnen bij SEMS _/-\o_

Krijg alles nu wel aangepast alleen niet de STA modus:

Deze blijft op AP+STA mode staan, ook al wijzig ik die naar STA mode. Op zich geen hele grote ramp. De BSSID en de wachtwoorden heb ik al kunnen wijzigen. Connecten naar een hidden BSSID werkt nog steeds niet helaas. Ook is de Other Setting een interresante:

Ik wil graag de data van de omvormer uit kunnen lezen zonder afhankelijk te zijn van de SEMS Portal. Volgens GoodWe support is dat onmogelijk. Ik heb hier ook nog een Omnik omvormer hangen en de webUI daarvan lijkt verdacht veel op deze en die toont wel z'n stats. Dus daar eens in graven en anders met deze optie spelen om er zelf een Raspberry Pi oid tussen te hangen om de data te onderscheppen en dan zelf door te sturen naar SEMS.

• theredone51
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:47
MrKoen schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:13:
Krijg alles nu wel aangepast alleen niet de STA modus:

[Afbeelding]

Deze blijft op AP+STA mode staan, ook al wijzig ik die naar STA mode.
Hier hetzelfde verhaal, als je i.p.v. direct te restarten eerst terug gaat zie je wel dat hij het AP 'uit zet', maar deze blijft natuurlijk nog gewoon zichtbaar in het echt. Herstarten en de instelling is weg, jammer :)

• Pinobigbird
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Naar aanleiding van dit topic had ik toch twijfels of ik wel een Goodwe omvormer zou nemen, maar uiteindelijk toch wel gedaan.

Ik heb een Goodwe GW5K-DT (3fase), en het SSID-wachtwoord van mijn thuisnetwerk is NIET zichtbaar, én ik kan van de Goodwe access point zowel het SSID als het wachtwoord wijzigen. Het admin/admin account is wel vast en niet te veranderen.

Ik zie ook een hele andere interface dan de schermafbeeldingen die ik in dit topic heb gezien. Dit is mijn interface:

De tekst "Cannot join the network, maybe caused by:
router doesn’t exist, or signal is too weak, or password is incorrect.
kan ik niet verklaren en ik weet niet wat het betekent.

Het probleem dat je wachtwoord van je thuisnetwerk open en bloot op straat ligt is dus hier niet het geval.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 02:28
Ik heb de GW4200D-NS van mijn ouders kunnen updaten met dank aan enkele tips hier.

Eerste de webpage aangepast naar de High Flying versie en daarna de firmware geupdate naar V1.0.08.

STA mode werkt nu, dus geen stoorzender meer :) Data komt ook nog binnen in de app.

• carlob
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22-10 20:12
Na het updaten van webpage en firmware zie ik twee devices aan het AP hangen (Unifi U6-LR). Het gaat allebei om de Goodwe module maar met een verschillend mac-adres. Het IP-adres .209 heb ik in de settings vast opgegeven (geen DHCP). Kan iemand dat verklaren?

https://tweakers.net/i/igdr_yuXgCK2LQcMC4-5md72chI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4gzP7yZWZSmbTAhc1Q4snnCL.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer ik vervolgens DHCP weer aanzet, wordt één 'device' op een nieuwe IP gezet en blijft de andere op 209 staan. Het mac-adres van het nieuwe device (ac:cf...) is wat ik in de settings-webpage van de goodwe zie.

https://tweakers.net/i/zC5KIBR14R_ufkTLPxlbyMeC20w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/btwXvFIk2Rpuzgyhjkx5zsDf.jpg?f=fotoalbum_large

[Voor 37% gewijzigd door carlob op 27-09-2021 08:26]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee