Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.436 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:57

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Hoe zit het met de kontklevers in Nederland? Ik rij hier 's ochtends altijd een rondje naar de lokale koffietoko om wat te leuten met een groep lui voor ik aan het werk ga. Er zijn wat wegen langs scholen met snelheidsbeperkingen en bijna iedere dag hangt er daar wel een lulhannes dicht achter me. Ik probeer altijd even te signaleren met remlicht zonder langzamer te rijden, dat werkt voor misschien de helft van de gevallen, maar ook vaak dus niet. Het is allemaal gelukkig niet op al te hoge snelheid, maar het rijdt niet echt prettig met een grote stalen bak dicht achter je.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05:09
@Hillie ook wel vaker last van. Helaas met gebaren al eens mee gemaakt dat ze dan nog dichter bij komen waardoor het juist gevaarlijker wordt. Rondom scholen en woonwijken kan je weinig doen, maar zodra ik dan op een normale weg kom gaat het gas er op, zelf ruimte creëren.

Daarnaast is de straat waar ik woon is een aftakking van een doorlopende weg, als je afslaat ben je nog net jouw rijbaan uit of soms nog niet eens of ze proberen er al langs de knallen. Mijn oplossing is meestal stuk er voor rustig rijden en dan vlak voor mijn straat een dot gas, dat geeft mij dan genoeg afstand om rustig de straat in de kunnen draaien.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 19:49
Ik ben op dit moment in de afrondende fase van mijn A rijbewijs. Nu ben ik al een hele tijd aan het kijken naar een motor. Gezien mijn lengte en beoogd gebruik, is mijn oog gevallen op een Suzuki V-Strom 650. Een bekende van mij gebruikt deze ook en ik heb hier al even op kunnen rijden. Nu gaf hij recentelijk aan dat zijn motor bijna voor hem aan vervanging toe is. Hij ruilt zijn motoren altijd in rond 25.000 km. Het mode is in principe vergelijkbaar met deze, maar dan met complete GIVI koffer set en hand verwarming.

Nu ben ik nog niet heel erg thuis in de motorwereld en heb daardoor geen goed beeld over wat iets waard is. Gezien ik de eigenaar ken maak ik me geen zorgen over de staat van de machine, dus heeft deze de voorkeur over een willekeurige tweedehands. Hoewel de precieze prijs nog niet bekent is had hij het over rond de €8000,-. Gezien de motor in de bovenstaande link, ga ik twijfelen over wat een goede prijs is. De motor van de link is uit 2016, degene die ik wellicht over wil nemen uit 2017.

Hoop dat iemand hier mij in de goede richting kan wijzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Hillie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:15:
Hoe zit het met de kontklevers in Nederland? Ik rij hier 's ochtends altijd een rondje naar de lokale koffietoko om wat te leuten met een groep lui voor ik aan het werk ga. Er zijn wat wegen langs scholen met snelheidsbeperkingen en bijna iedere dag hangt er daar wel een lulhannes dicht achter me. Ik probeer altijd even te signaleren met remlicht zonder langzamer te rijden, dat werkt voor misschien de helft van de gevallen, maar ook vaak dus niet. Het is allemaal gelukkig niet op al te hoge snelheid, maar het rijdt niet echt prettig met een grote stalen bak dicht achter je.
Als het écht irritant / gevaarlijk is, laat ik ze gewoon voorbij.

Als motorrijder wil je eigenlijk altijd 99,9% in control zijn van de situatie. Als iemand zó dicht achter je rijdt, ben je simpelweg niet in control. Daarnaast ga je toch vaak in je spiegels kijken waardoor je minder goed oplet richting de voorzijde...

Dus of gas erop, maar dat is wat lastig in de bebouwde kom, of de auto signaleren in te halen, dan wel even aan de zijkant op een parkeervak oid hem voorbij laten.

Ik probeer altijd de situatie zo te creëren dat ik (bijna) niet afhankelijk van andere weggebruikers ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Thoit schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:52:
Gisteren toch maar wat verder zitten zoeken voor Hytten in Noorwegen. Ben inmiddels dit tegen gekomen wat er interessant uit ziet: https://www.norske.nl/tours/huttentocht-femundsmarka/ Dit is incl. de boottochten van Kiel - Oslo (wat ook niet goedkoop is).

[Afbeelding]

Vond namelijk geen app zoals booking.com waarbij je goed een Hytte kon vinden. De eerder genoemde app laat bij mij alleen in het zuiden héél veel zien, en in het noorden een beetje.

Gelukkig is mijn vriendin inmiddels ook redelijk enthousiast aan het worden. Vooral toen ik vertelde dat het daar 's nachts niet donker wordt. Dus hoeft ze niet met een lampje naar de WC in de nacht O-)
Je kan ook de boot Hirtshals-Kristiansand nemen (Bovenin Denemarken - Zuid Noorwegen). Hirtshals is ca. 900km vanuit Nederland, de boot doet er +/- 3 uur over. Vanuit Kristansand kan je dan via Auerlandsveien, gamle strynefjellsvegen (onverhard) en Trollstigen naar Trondheim rijden.

Niet tegen je vriendin vertellen maar zeker in het zuiden van Noorwegen kan het 's nachts pikdonker zijn :+

[ Voor 39% gewijzigd door Waaj op 08-03-2019 09:58 . Reden: Oops, jullie waren al een pagina verder :+ ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:53

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Eens met @aidanl Vaak met een handje signaleren dat ze wat meer afstand moeten houden en dan zie je ze naar achteren schuiven. Gebeurt dit niet dan inderdaad zelf ruimte creëren waar mogelijk.

Wat ook kan helpen omdat ze dan niet langs je kunnen kijken, hoewel dat met grote Amerikaanse bakken misschien anders is, is een stukje naar links schuiven zodat je recht voor de bestuurder zit. Dan hebben ze een object recht voor hen ipv schuin voor.

Kontkleven gebeurt hier ook vrij veel hoor.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Hoe staat het met het off-road feestje van @HTT-Thalan? :)
Ik geloof dat ik mijn interesse nog niet kenbaar had gemaakt, maar lijkt me tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 17:11

charrel

Cortisol4life..

Thoit schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:52:
Gisteren toch maar wat verder zitten zoeken voor Hytten in Noorwegen. Ben inmiddels dit tegen gekomen wat er interessant uit ziet: https://www.norske.nl/tours/huttentocht-femundsmarka/ Dit is incl. de boottochten van Kiel - Oslo (wat ook niet goedkoop is).

[Afbeelding]

Vond namelijk geen app zoals booking.com waarbij je goed een Hytte kon vinden. De eerder genoemde app laat bij mij alleen in het zuiden héél veel zien, en in het noorden een beetje.

Gelukkig is mijn vriendin inmiddels ook redelijk enthousiast aan het worden. Vooral toen ik vertelde dat het daar 's nachts niet donker wordt. Dus hoeft ze niet met een lampje naar de WC in de nacht O-)
Niet te lang blijven zitten als je gezellig borrelt, voor je het weet is het 04:00 😁
Kiel Gotenburg is goedkoper ja, ging ook voor ons op een beter tijd. Kiel Oslo vertrekt volgens mij rond 13:00. Het is 2,5u rijden dan naar Oslo over een soort van snelweg vanaf Gotenburg.
Boot uit Denemarken is echt afzien, Duitsland is hoger dan je denkt en dan moet je helemaal omhoog naar de haven. Heb ik 4x gedaan, doen we nooit meer..... 1000km op een dag met 2 personen. Gs kon wel lekker cruisen met 165km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
charrel schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:16:
[...]

Duitsland is hoger dan je denkt en dan moet je helemaal omhoog naar de haven.
Dat klopt, en Denemarken is stiekem ook nog een heel rot end om naar boven te rijden. Wij rijden daarom altijd in 2 dagen via binnendoorweggetjes naar Hirtshals ipv een saaie snelweg te nemen. Bovendien vermijdt je op die manier ook nog de files bij Hamburg en Bremen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GoT SuperMotor Cursus

De dag is gekozen. We gaan Donderdag 9 Mei.

Wie er mee willen graag aanmelden via: https://shop.supermotorschool.nl/product/supermoto-cursus/

Ingeschreven:
  1. Jeroen
  2. alexthegrat
  3. Raym09
Tag mij even als je ingeschreven staat. Dan update ik het lijstje.

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 08-03-2019 23:48 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-09 15:11
charrel schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:16:
[...]

Niet te lang blijven zitten als je gezellig borrelt, voor je het weet is het 04:00 😁
Kiel Gotenburg is goedkoper ja, ging ook voor ons op een beter tijd. Kiel Oslo vertrekt volgens mij rond 13:00. Het is 2,5u rijden dan naar Oslo over een soort van snelweg vanaf Gotenburg.
Boot uit Denemarken is echt afzien, Duitsland is hoger dan je denkt en dan moet je helemaal omhoog naar de haven. Heb ik 4x gedaan, doen we nooit meer..... 1000km op een dag met 2 personen. Gs kon wel lekker cruisen met 165km/u
De boot naar Oslo is iets wat standaard in dit pakket zit, vandaar dat ik daar nu even vanuit was gegaan. Boot naar Denenmarken gaan we sowieso niet pakken op de heenreis. Haar zusje woont in Kopenhagen, dus daar komen we al een paar keer per jaar.

1000 KM op een dag heb ik vorig jaar gedaan vanuit Brno naar huis in 1x. Het was wel te doen, maar je bent dan toch wel blij als je thuis bent :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexthegrat
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 16:53
@Tylen Ik heb me ingeschreven voor 9 mei, ben benieuwd wat het gaat worden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik zal maandag even overleggen at work, maar denk dat ik ook mee ga de 9e :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:15

Destruction

(ex-)Automonteur

Wat ik vaak doe is slingeren (zoals we hier in NL de snelle slalom kennen tijdens de rijlessen) om bij de bestuurder aandacht te trekken. Vaak zie ik ze dan terugzakken. Of inderdaad links op de rijstrook gaan rijden, zodat je in het directe zichtveld van de bestuurder zit.

Daarna ga ik afhankelijk van in of buiten de bebouwde kom zsm aan de kant ("Donder dan maar op") of zelf afstand maken door bij hem/haar weg te rijden.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:02
Melkunie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:10:
Hoe staat het met het off-road feestje van @HTT-Thalan? :)
Ik geloof dat ik mijn interesse nog niet kenbaar had gemaakt, maar lijkt me tof!
Nog niks ingepland, de WR staat in de steigers momenteel maar de Alp is er altijd klaar voor :7.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dqSKxOVK8bbqS2Cdy33LNolb/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-03-2019 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:40:
GoT SuperMotor Cursus

Wie er mee willen graag aanmelden via: https://shop.supermotorschool.nl/product/supermoto-cursus/

Ingeschreven:
  1. Jeroen
  2. alexthegrat
Ik kom hier later even op terug, leuk! Fijn ook dat het niet in April is, want dan ben ik net even iets drukker. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
Tijdje terug kwam deze vraag ook al eens voorbij, niet gezegd dat je het antwoord maar moet zoeken :P maar meer als vooraf waarschuwing dat ik dus waarschijnlijk in herhaling ga vallen nu:

Met de hand/vingers gebaren dat ze te dicht achter op zitten.
En nee dan niet mijn middelvinger maar eerder duim en wijsvinger bijna op elkaar zoals in "klein".
Of ik wuif naar achter zoals je naar je hond zou doen als die het eten van je bord zit te kijken.
Helpt dat niet dan klop ik even achter op mijn duozitje/buddy en gebaar juist dat ze nog dichter achterop moeten komen rijden en achter op mogen komen zitten.

Meestal helpt dat wel maar inderdaad ook vaak genoeg zijn er mensen die daar niet vatbaar voor zijn, of die het niets interesseert.
Dan is het of gas er bij of juist voorbij laten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Lordsauron schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:24:
Ik ben op dit moment in de afrondende fase van mijn A rijbewijs. Nu ben ik al een hele tijd aan het kijken naar een motor. Gezien mijn lengte en beoogd gebruik, is mijn oog gevallen op een Suzuki V-Strom 650. Een bekende van mij gebruikt deze ook en ik heb hier al even op kunnen rijden. Nu gaf hij recentelijk aan dat zijn motor bijna voor hem aan vervanging toe is. Hij ruilt zijn motoren altijd in rond 25.000 km. Het mode is in principe vergelijkbaar met deze, maar dan met complete GIVI koffer set en hand verwarming.

Nu ben ik nog niet heel erg thuis in de motorwereld en heb daardoor geen goed beeld over wat iets waard is. Gezien ik de eigenaar ken maak ik me geen zorgen over de staat van de machine, dus heeft deze de voorkeur over een willekeurige tweedehands. Hoewel de precieze prijs nog niet bekent is had hij het over rond de €8000,-. Gezien de motor in de bovenstaande link, ga ik twijfelen over wat een goede prijs is. De motor van de link is uit 2016, degene die ik wellicht over wil nemen uit 2017.

Hoop dat iemand hier mij in de goede richting kan wijzen.
Aardig aan de prijs lijkt me dat - ik heb (weliswaar in België) mijn '18 DL650XT met 48l SHAD topkoffer en crashbars gloedjenieuw gekocht voor 8499€.

Ik zou verwachten dat je er nog wel 500€ af kan pingelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:00

A13X

Dude

Tylen schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:40:
GoT SuperMotor Cursus

Ingeschreven:
  1. Jeroen
  2. alexthegrat
Ingeschreven *O*

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Iemand ervaring met Vulcanet of gelijkaardige doekjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:29
Dryhte schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:37:
Iemand ervaring met Vulcanet of gelijkaardige doekjes?
Ik heb 1 bus vulcanet doekjes gekocht en opgemaakt ooit na een demo bij het motorzaak. Voor casual poetsen (meer doe ik niet) werkt het geweldig, maar ze zijn wel belachelijk overpriced.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 21:22
Gisteren bij de Dirk (supermarkt NL) van bison schoonmaakdoekjes gekocht voor een paar euro. Ben benieuwd.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Büse of Vanucci? Ik ben namelijk opzoek naar een goede 2-laags jas die wel waterdicht is maar wat meer ventilatiemogelijkheden heeft zoals op de armen. Mijn Rev'it jas heeft dit namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik heb een Buse broek, Voor de prijs prima kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 24-09 13:09
Buse zomerjas en leren pak, zomerjas is zowel met warm en koud weer goed te gebruiken (wel even een windstopper/thermolaag gebruiken in de winter). Ventilatie werkt goed en wanneer je ze dicht doet houden ze de wind goed buiten. Leren pak merk ik dat de kniestukken "indeuken" aan de binnenkant, nog steeds een laag van een paar cm schuim. Beide pakken verder alles goed, geen rare steken die loslaten. Enkel de buitenrits van de textieljas heeft z'n beste tijd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 20:10
Chakotay schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:40:
[...]

Ik heb 1 bus vulcanet doekjes gekocht en opgemaakt ooit na een demo bij het motorzaak. Voor casual poetsen (meer doe ik niet) werkt het geweldig, maar ze zijn wel belachelijk overpriced.
Dit. Ik heb ook ooit een bus gekocht. Het is vrij prijzig, maar je doet er best lang mee (je hebt niet zoveel doekjes nodig voor één poetsbeurt) en het is handig als je geen andere opties hebt qua wassen/poetsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Ze werken wel goed, oude foto die ik nog vond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pOYqGzM8gz1FWT3nG0adHZ3U/full.jpg

Dit is met alleen zo'n Vulcanet-doekje gedaan, zonder ander schoonmaakspul of uberhaupt water.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 21:22
Lijkt wel een screenshot uit een TellSell reclame voor schoonmaakdoekjes :+

*hoppa in één veeg al het vuil weg!*

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:02:
Ze werken wel goed, oude foto die ik nog vond:

[Afbeelding]

Dit is met alleen zo'n Vulcanet-doekje gedaan, zonder ander schoonmaakspul of uberhaupt water.
Dat is dus precies wat ik beoog ;) mijn goudkleurige achtervelg is zwart en dat vind ik niet leuk... -O-

Ik wil verder enkel rijden, niet poetsen, dus mag het wel een € kosten als het me tijd en werk bespaart *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Pagman schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:00:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Büse of Vanucci? Ik ben namelijk opzoek naar een goede 2-laags jas die wel waterdicht is maar wat meer ventilatiemogelijkheden heeft zoals op de armen. Mijn Rev'it jas heeft dit namelijk niet.
Rev'it Ingnition jas+broek :*)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:04
Ik kende de doekjes niet, dus ik ging even googlen. 45 euro voor 80 doekjes 8)7

Maar als ik het resultaat op bovenstaande foto zie... :9~

Een fles Dasty en een keukenrol zijn ook prima om de velgen mee te reinigen. Ik ben nog niet overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Paul! jup, het resultaat is prima, maar de prijs belachelijk... Met een fles Dasty en wat keukenrol kan je inderdaad precies hetzelfde, duurt alleen misschien iets langer. Ik heb dan ook nooit een tweede bus van die doekjes gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
@NLDViane Is dat na lang gebruik dat de ritsen al versleten zijn?

@Raym09 Ignition jas is ook een optie, ik heb wel al de Rev'it Vapor 2 broek dus de Vapor 2 jas zou ook nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 16:58

M14

Remmenreiniger, doekje en vegen :)

Kettingreiniger kan ook.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@M14 remmenreiniger gebruik ik inderdaad ook voor bijna alles, maar Dasty e.d. is nog een stuk efficienter bij vettige meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Paul! schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:11:
Ik kende de doekjes niet, dus ik ging even googlen. 45 euro voor 80 doekjes 8)7

Maar als ik het resultaat op bovenstaande foto zie... :9~

Een fles Dasty en een keukenrol zijn ook prima om de velgen mee te reinigen. Ik ben nog niet overtuigd.
ook onmiddelijk gegoogled, maar dan wel meteen besteld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Dasty schijnt op den duur je lak aan te tasten(is mij vertelt door een spuiter) ik gebruik vaak de s100 ketting reiniger of petroleum

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:53

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dasty heeft een heel licht bijtende werking.
Maar als je het er niet een dagje laat inweken maar direct afspoelt met water zal dat effect echt 0,00000001 zijn. Dan moet je behoorlijk wat poetsen wil je de lak echt aantasten.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 15:02
Gebruik lampenolie om te reinigen. Dasty is niet geschikt voor dit werk. Veel te agressief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik heb alvast water nog electriciteit waar ik de motor bewaar - dus weer een voordeel van die vulcanet doekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 24-09 13:09
Pagman schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:14:
@NLDViane Is dat na lang gebruik dat de ritsen al versleten zijn?

@Raym09 Ignition jas is ook een optie, ik heb wel al de Rev'it Vapor 2 broek dus de Vapor 2 jas zou ook nog kunnen.
2 jaar, en als je normale kleding er onder hebt is er niks aan de hand. Hij zit ook wel goed strak bij mij. Alleen als je een thermoshirt, vest, colletje en windstopper er onder hebt wil ie wel eens open gaan. Gaat enkel om de buitenste rits en denk dat het een exemplarisch foutje is, m'n vader heeft dezelfde jas al 6 jaar en geen problemen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
com2,1ghz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:26:
Gebruik lampenolie om te reinigen. Dasty is niet geschikt voor dit werk. Veel te agressief.
Hier ook lampenolie en een doek. Werkt ook zeker heel erg goed. Maak er al jaren de velgen mee schoon en heb nog nooit iets nodig gehad wat sterker was. Het kost ook nog eens vrijwel niets. Naast lampenolie en een standaard sopje voor de rest heb ik niets nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 07:43
:Y

Mijn vorige pak was van Büse. 7 jaar/62.000 km heeft dat het volgehouden voordat een stukje stof waar de rits aan zat het begon te begeven. Dat heb ik laten herstellen en het is nu een reserve pak.
Het waterdichte was er toen wel rond het kruis van de broek al van af.
Mijn huidige pak is dan ook weer van Büse. Dit bevalt me prima, maar is wel voor beduidend hogere temperaturen bedoeld. Maar goed, een laagje extra aan trekken is eenvoudig, een laagje uittrekken soms wat lastiger. Mijn vorige pak was gelamineerd en van zichzelf dus waterdicht. Nu heb ik er een met een uitneembare waterdichte liner. Bij hogere temperaturen is dat toch een stuk fijner.
Ook heb ik een Büse protectievest, de Belluno Pro.

Mijn onderkleding heb ik van Vanucci. De laarzen van mijn vriendin zijn ook van Vanucci.

Allemaal prima spul waar we zeer tevreden over zijn. Vanucci is overigens een merk van Louis. Niet dat dat ertoe doet, maar wel leuk om te weten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 21:05
Verwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:43:
Ik ga eens een nieuwe manier van kettingsmeren testen ( /me heeft er wel een goed gevoel bij ):

http://www.bakkermotorservice.nl/tips/
Zelf ooit geleerd om juist de binnenkant in te smeren omdat alles wat je buitenop smeert er veel eerder vanaf vliegt. Hier neem je volgens mij juist de binnenkant niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Heb nog een Revit Jupiter liggen die ik niet meer draag en amper gedragen heb. Hydratex membraam en uitneembare thermovoering.
Mag je voor een klein bedrag wel overnemen als de maat goed voor je is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:57

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Bommes schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:13:
Met de hand/vingers gebaren dat ze te dicht achter op zitten.
En nee dan niet mijn middelvinger maar eerder duim en wijsvinger bijna op elkaar zoals in "klein".
Of ik wuif naar achter zoals je naar je hond zou doen als die het eten van je bord zit te kijken.
Helpt dat niet dan klop ik even achter op mijn duozitje/buddy en gebaar juist dat ze nog dichter achterop moeten komen rijden en achter op mogen komen zitten.

Meestal helpt dat wel maar inderdaad ook vaak genoeg zijn er mensen die daar niet vatbaar voor zijn, of die het niets interesseert.
Dan is het of gas er bij of juist voorbij laten.
Vandaag weer eentje. Eerst maar eens gebaren, niks. Geen passeerruimte en ik kon ook geen afstand maken, dus dan maar de lichten laten knipperen, ook geen effect. Langzaam wat afstand gemaakt tot m'n voorganger (oftewel, wat langzamer rijden), nog maar eens gebaren en wegrijden. Dat scheen eindelijk te helpen. Deze droeftoeter vond het nodig om bijna tegen m'n achterband te hangen in een bocht waar een hoop volk uitvliegt (city of vancouver heeft nu maar zo'n snelheidswaarschuwingsbord met ingebouwde meting geplaatst) en de truck voor me ging er vrij langzaam doorheen dus ik hield maar afstand.

edit: Ik rij overigens vrijwel nooit in het midden van de baan, veel teveel rotzooi en met het natte weer van nu al die oliespatten die omhoog komen zetten. Over het algemeen links, zolang er een goede manier is om weg te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hillie op 08-03-2019 20:13 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zoek naar een opvolger van mijn R1100RT... Man wat een keuze, zelfs onder de €5.000.

Iemand die me iets kan adviseren op basis van onderstaande selectie?

Enkele eisen:
* 3-delige kofferset of de mogelijkheid daartoe
* Elektrisch verstelbaar raam waar ik lekker achter kan schuilen
* Lekker rechtop zitten tijdens het rijden
* Maximaal een jaar of 15 oud. (mijn huidige is van de vorige eeuw)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YKKK3tT.png

[ Voor 3% gewijzigd door sypie op 08-03-2019 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
BMW R1200RT of een FJR1300?

ik denk dat @noes een R1200RT beter kan toelichten.

[ Voor 51% gewijzigd door Pagman op 08-03-2019 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@sypie als je tevreden was met je R1100RT is een R1200RT natuurlijk een logische opvolger. Opstappen en wegrijden! Ben er zelf ook erg tevreden mee, zijn binnen budget te vinden - maar wel met stevige kilometerstanden. Maar die kunnen ze natuurlijk wél gewoon aan :Y

Ter illustratie, de mijne kostte 4000 euro incl grote beurt, nieuwe accu en 3 maanden garantie. Dealeronderhouden. Gebouwd in 2005, 152dkm gelopen, met zijkoffers maar zonder verdere opties.

Die BMW K1200GT lijkt me ook leuk, maar is denk ik wel sportiever dan de RT. Een Pan schijnt weer wat lomer te zijn dan een RT, maar ook die heb ik nog nooit gereden.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 22:22:
Die BMW K1200GT lijkt me ook leuk, maar is denk ik wel sportiever dan de RT.
Ik rijd ik best sportief, ook met een boxer win ik de stoplichten... Maar ik wil wel een toermachine, een boel tupperware, groot scherm, rechtop zitten en meters maken.

Misschien toch ook de R1200 RT meenemen in m'n zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

sypie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 22:53:
[...]

Ik rijd ik best sportief, ook met een boxer win ik de stoplichten... Maar ik wil wel een toermachine, een boel tupperware, groot scherm, rechtop zitten en meters maken.

Ik ook! Daarom vind ik mn S1000RR ook heel leuk ;)

Zeker doen, de RT meepakken in je overwegingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

sypie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 22:53:
[...]

Een GT is een heerlijke sport-toer machine, een RT past dan wellicht beter bij wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 17:11

charrel

Cortisol4life..

gauchov6 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 23:53:
[...]

Een GT is een heerlijke sport-toer machine, een RT past dan wellicht beter bij wat je zoekt.
Maar die rt in je kont raak je maar niet kwijt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Deze staat me ook wel aan, beetje hoge tellerstand maar ik hoef ook geen nieuwe... http://www.barbiermotorsp...pan-european-abs-m1293338

Een Pan European met 120K op de teller voor nog geen €3400. Lijkt mij een nette prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kun je dan niet beter een auto kopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 10:14:
Kun je dan niet beter een auto kopen? :+
Ik ben niet zo'n cabrio fan, daar gaat je haar van in de war zitten. En om nou met een helm in een dakloze auto te gaan zitten, 'k weet niet. Lijkt me niet zo lekker rijden.

En ja, ik rijd alleen maar motor om bij de stoplichten voor te kunnen dringen, bij files door te kunnen rijden en bij het boodschappen doen op de stoep te kunnen parkeren. Ow, en natuurlijk een beetje lol tijdens het rijden.

[ Voor 0% gewijzigd door sypie op 09-03-2019 11:07 . Reden: Stomme autocorrectie maakt van cabrio carbid... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:48
Dat zit je in de verkeerde cabrio, van een Audi A5 cabrio gaat je haar na een ritje naar Parijs minder in de war zitten dat van je motorhelm hoor :9

Voorkruipen bij stoplichten en tussen de file door gaat dan alleen niet, dat is een goed punt :D

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 11:24:
Dat zit je in de verkeerde cabrio, van een Audi A5 cabrio gaat je haar na een ritje naar Parijs minder in de war zitten dat van je motorhelm hoor :9

Voorkruipen bij stoplichten en tussen de file door gaat dan alleen niet, dat is een goed punt :D
Gewoon geen haar, probleem opgelost 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/02/IMG-20190224-WA0011-Medium-800x400.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 09-03-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:50
Reloader schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:18:
Even een vraagje voor de motorvakantiegangers: Elk jaar ga ik met een maatje van me een paar dagen weg soms met de motors op de trailer en soms op de motor ergens heen. Luxemburg al een paar keer gedaan, ardennen ook. nu zoeken we iets nieuws maar we twijfelen over de afstand die je af kan leggen in onze beperkte tijd.

Voorkeur: Met de motor
Alternatief: Motor's op de trailer en met de auto

Tijd: Hemelvaart: donderdag tot en met zondag.

Ik heb al een tijdje in mijn hoofd dat ik best op donderdag ochtend naar oostenrijk kan rijden en op zondag terug. Ik denk echter dat 800 Kilometer snelweg op een dag echt mega veel is.

als voorbeeld: vorig jaar op de motor helemaal binnendoor naar luxemburg en toen was ik er na Km of 400 echt klaar mee. Wat is jullie ervaring qua maximale stuurtijd / maximale kilometers per dag?
Motor op de trailer, hotel Boeken in Cochum en lekker rondtoeren daar! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BvZwolle
Dryhte schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:09:
[...]

Dat is dus precies wat ik beoog ;) mijn goudkleurige achtervelg is zwart en dat vind ik niet leuk... -O-

Ik wil verder enkel rijden, niet poetsen, dus mag het wel een € kosten als het me tijd en werk bespaart *O*
WD40 op een doek werkt bijna net zo goed. Ik heb Vulcanet ook. Gebruik het vooral om de motor oppervlakkig schoon te maken voor verhuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BvZwolle
sypie schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 10:09:
Deze staat me ook wel aan, beetje hoge tellerstand maar ik hoef ook geen nieuwe... http://www.barbiermotorsp...pan-european-abs-m1293338

Een Pan European met 120K op de teller voor nog geen €3400. Lijkt mij een nette prijs.
Misschien niet erg aardig van mij, maar ik zou ver weg blijven van Barbier. Ik ben er een tweetal keren geweest en beide keren een wazig verhaal over de herkomst van het voertuig en bij een motor die duidelijk was overgespoten gaven ze aan dat de vorige eigenaar dit mooier vind (terwijl het echt heel lelijk was gespoten).
Misschien ook kijken naar een Triumph Trophy (1200). Ook veel plastic en schijnt zeer vergelijkbaar met een RT te zijn ( zo niet beter...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@BvZwolle Nu bij Ten Kate. Een ST1300 met 118K voor €4700. Ding ziet er erg netjes uit. Inclusief comfort zadel, 2 koffers, kuipverbreders... Ik denk er over om een proefrit te maken volgende week. Waait me nu te hard om op een vreemde motor te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
sypie schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:32:
@BvZwolle Nu bij Ten Kate. Een ST1300 met 118K voor €4700. Ding ziet er erg netjes uit. Inclusief comfort zadel, 2 koffers, kuipverbreders... Ik denk er over om een proefrit te maken volgende week. Waait me nu te hard om op een vreemde motor te stappen.
Misschien gevoelsmatig een flinke onderneming, maar deze (Honda st1300 pan european. Met Garantie!
€ 5.250,00
https://www.2dehands.be/l...s&utm_content=app_android) is iets duurder, maar wel de helft aan kilometers. Omdat je geen inruil hebt, kun je de prijs vast nog drukken. Misschien zelfs ook kopen zonder garantie, waardoor de prijs nog lager wordt. BPM is €10,-.... Keuren €120,-, kentekenplaat €20,-, op en neer rijden €100,-.
Misschien het overwegen waard en een leuk tripje naar België op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
sypie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:33:
Op zoek naar een opvolger van mijn R1100RT... Man wat een keuze, zelfs onder de €5.000.

Iemand die me iets kan adviseren op basis van onderstaande selectie?

Enkele eisen:
* 3-delige kofferset of de mogelijkheid daartoe
* Elektrisch verstelbaar raam waar ik lekker achter kan schuilen
* Lekker rechtop zitten tijdens het rijden
* Maximaal een jaar of 15 oud. (mijn huidige is van de vorige eeuw)

[Afbeelding]
Ik heb vorig jaar een Pan European gekocht. Twijfelde tussen een FJR en een Pan European. Uiteindelijk vond ik de FJR in dezelfde prijsklasse wat lomper uitzien.

Ik ben er dan ook nog steeds erg tevreden over. Normaal wil ik elk jaar wel weer een nieuwe, maar deze mag nog wel even blijven, want wat zou ik als opvolger moeten kopen? Als het eenmaal rijdt kan je er nog best vlot mee rijden, en merk je het gewicht niet. Door het koppel kan je ook lekker schakellui rijden. En de elektrische ruit is echt goud waard!

Enige waar sommige 1300 last van hebben is dat ze kunnen gaan zwabberen bij 200. Dit is op te lossen met ruitkeggen.

Voor de Pan European is trouwens een erg grote community waar je veel info over kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@sypie je zou ook een R 1200 ST kunnen overwegen, bijv https://www.autoscout24.n...0e-827f69b22d22?cldtidx=2

Het is een iets sportiever model dan de RT, valt daardoor een beetje tussen wal en schip. Dat is weer terug te zien aan de prijzen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
noes schreef op zondag 10 maart 2019 @ 07:52:
@sypie je zou ook een R 1200 ST kunnen overwegen, bijv https://www.autoscout24.n...0e-827f69b22d22?cldtidx=2

Het is een iets sportiever model dan de RT, valt daardoor een beetje tussen wal en schip. Dat is weer terug te zien aan de prijzen ;)
Dit is wel de Multipla van de motoren. Wat een lelijk hok!
@Thoit ik denk dat je dan als laatste uit gaat komen bij de K1600. V6 6inlijn powerrrrrr! oOo

Foutje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
De K1600 is een 6 in lijn of is er nog een K1600 die niet van BMW is??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Bommes schreef op zondag 10 maart 2019 @ 08:40:
De K1600 is een 6 in lijn of is er nog een K1600 die niet van BMW is??
Een BMW met een V6 is een mislukt huwelijk :+

zijn inderdaad allemaal 6-in-lijn

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Gisteren een nieuwe helm gekocht en een nette deal bij MKC Veghel gescoord. 10% openingskorting en de Shoei personal fitting(€60,-) gratis! Iets duurder als de goedkoopste op internet(excl. fitting) maar merk nu al dat die personal fitting dat wel waard gaat zijn. Hij zit nu al echt goed. Strak maar nergens drukpunten. Plus zo niet, passen ze hem kostenloos aan tot hij wel goed zit 8)

Shoei Neotec 2 in mat zwart *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Oobtoddl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Uymisotl.jpg

Nu nog goed weer en de tijd in m'n planning vinden om hem te testen -O-

Nu maar eens bedenken wat voor communicatie set ik ga gebruiken. Simpel setje van Ali voldoet al aan m'n eisen, Freecom 1 ook maar dan net wat betere kwaliteit en ultiem is de Sena SRL set specifiek voor Shoei. Alleen zitten daar nogal flinke prijsverschillen in :o

[ Voor 18% gewijzigd door A13X op 10-03-2019 11:21 ]

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Na een specifiek voor die helm bedoelde intercom te hebben gehad, doe ik dat niet meer. Liever een setje aan de buitenkant, dan de helm te moeten vervangen en de intercom dan niet langer meer te kunnen gebruiken omdat het in je nieuwe helm niet meer past.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

DrivinUCrazy schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:23:
Na een specifiek voor die helm bedoelde intercom te hebben gehad, doe ik dat niet meer. Liever een setje aan de buitenkant, dan de helm te moeten vervangen en de intercom dan niet langer meer te kunnen gebruiken omdat het in je nieuwe helm niet meer past.
Reviews zijn ook niet echt geweldig moet ik zeggen. Als ik dan zo'n bak geld eraan uitgeef moet het ook wel fantastisch zijn zeg maar.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Feli met je nieuwe botsmuts! *O*

En ik heb uiteindelijk een cheap Ali bluetooth setje gekocht voor de verkeersmeldingen (*kuch), iedereen die ik ken rijdt met een ander merk rond, werk niet goed of helemaal niet met elkaar, eigenlijk wil je de functie voor een mesh netwerk... Nee voor die 5-600 euro koop ik liever banden en brandstof. :+

Mooi trouwens dat je dat zegt van 'ik ben iets meer kwijt dan op internet', dat is ook precies de insteek van MKC. Persoonlijke service en aandacht, goed advies en met een goed gevoel iets kopen. :) Bevalt mij ook prima moet ik zeggen... Moet zeggen dat bij Ten Kate ook goed gaat, zolang het niet in het weekend of een andere drukke dag is. Termaat in Nijmegen moet je weten wat je wilt. :+

[ Voor 36% gewijzigd door Joopieboy op 10-03-2019 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:33:
Feli met je nieuwe botsmuts! *O*

En ik heb uiteindelijk een cheap Ali bluetooth setje gekocht voor de verkeersmeldingen (*kuch), iedereen die ik ken rijdt met een ander merk rond, werk niet goed of helemaal niet met elkaar, eigenlijk wil je de functie voor een mesh netwerk... Nee voor die 5-600 euro koop ik liever banden en brandstof. :+

Mooi trouwens dat je dat zegt van 'ik ben iets meer kwijt dan op internet', dat is ook precies de insteek van MKC. Persoonlijke service en aandacht, goed advies en met een goed gevoel iets kopen. :) Bevalt mij ook prima moet ik zeggen... Moet zeggen dat bij Ten Kate ook goed gaat, zolang het niet in het weekend of een andere dag is. Termaat in Nijmegen moet je weten wat je wilt. :+
Thx, en ja Aldi setje heeft het die 2 jaar best ok gedaan. Wil hem alleen wel fatsoenlijk kunnen bedienen en dat vond ik bij die van jou nogal ruk eerlijk gezegd. Die van de Aldi ging wel, echter snel kabelbreuk en een draaiknop is ook ruk met schouderchecks. Nog los van de propriétaire oplaad connector :X

Nuance op de prijs is dat ze met de personal fitting goedkoper waren. Echter had ik daar eerst zoiets van, ja boeie draag al jaren helmen as is. De meerwaarde leek mij niet zo hoog, echter na de fitting zat die helm nog zoveel beter dat had ik vooraf niet verwacht.

Ps: packtalk slim haal je van Amazon voor 225-275.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Moet hier inderdaad ook nog even zo'n ali setje hebben voor flitsmeister :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gisteren een vstrom650 proef gereden.
Voelde gelijk goed, lekker vertrouwd van af het eerste moment.

Alleen twee minpuntjes: de uitlaat en de km stand.
De uitlaat is een leovince, klinkt wel leuk maar ik wil mijn buren ook nog kunnen aan kijken als ik weg rij uit onze autoloze straat.
En de km stand zit net iets voor de 40k, komt dus een grote beurt met kleppen stellen/controleren aan.

De vraag is dus wat kost een andere uitlaat (is nu waarschijnlijk een heel systeem van leovince) en wat kost een 48km beurt.

Banden zagen er goed uit, geen roest gezien en de ketting zag er ook netjes uit.
Dus voor de rest een nette fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@S4All Leovince en luid? Heb je dan een korte demper zonder Killers? Leo is een van de meest stille dempers die veel mensen ook op het circuit gebruiken. Ik heb hem zelf aangepast/freeflow gemaakt om net even wat meer ballen te krijgen.

En die beurt is weinig over te zeggen, ligt aan de leeftijd, kilometerstand, wat is er al gedaan, of juist overgeslagen...
Raym09 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:53:
[...]

Thx, en ja Aldi setje heeft het die 2 jaar best ok gedaan. Wil hem alleen wel fatsoenlijk kunnen bedienen en dat vond ik bij die van jou nogal ruk eerlijk gezegd. Die van de Aldi ging wel, echter snel kabelbreuk en een draaiknop is ook ruk met schouderchecks. Nog los van de propriétaire oplaad connector :X

Nuance op de prijs is dat ze met de personal fitting goedkoper waren. Echter had ik daar eerst zoiets van, ja boeie draag al jaren helmen as is. De meerwaarde leek mij niet zo hoog, echter na de fitting zat die helm nog zoveel beter dat had ik vooraf niet verwacht.

Ps: packtalk slim haal je van Amazon voor 225-275.
O vandaar ook mijn opmerking over de wangkussens, daar heb ik zelf de dikkere versie van in mijn helm. Maar wat hebben ze bij jouw helm dan gedaan? Ben wel benieuwd. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 10-03-2019 12:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
darkkingll schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:54:
[...]

Zou best kunnen, want een jaar ofzo later heb ik dat ding totallos gereden.. iets met niet oplettende automobilist en een kruising.. 8)7

Zulke oude vrouwtjes heb ik ook wel eens meegemaakt in de taxi, vind het dan altijd leuk om erg netjes te rijden en aan het eind van de rit te zeggen dat ik ook motor rijd.

@etwintje ben sowieso wel benieuwd naar wat jij rijd enzo. Ik werk tegenwoordig 4 dagen per week in Apeldoorn, waarbij ik er ook nog eens 1 dag overnacht(vaak in Bastion het Loo of het Fletcher). Ben er sowieso tot eind 2019 dus best veel. :)
Nouja dan toch maar even een korte introductie :9 Ik heb overigens nog steeds geen foto van m'n nieuwe motor gemaakt, ben niet zo'n poetser en fotograaf, één keer per jaar wassen is zat toch? ;)

Ben op m'n 21e (geloof ik, was in 2015, inmiddels 24) begonnen met het A2 rijbewijs en daarna een Transalp 600 (PD10) gekocht. Ik reed toen dagelijks (maar dan ook echt dagelijks, met elk weer) van Apeldoorn naar Arnhem voor m'n opleiding, heb vaker dan eens in de sneeuw gereden, geen aanrader overigens. In totaal zo'n 40.000km gemaakt op de Transalp. Sinds iets meer dan een jaar werk in in de omgeving van Eindhoven en rij precies 1000km per week (volgens Google Maps, dagelijks 200km), nagenoeg altijd op de motor. De Transalp was echt mijn soort motor, fantastische fiets! Alleen niet heel geschikt om op hoge snelheid mee te rijden (boven de 110 zeg maar). Daarom rij ik sinds juli een Pan European ST1100, I know, extreem vroege mid-life crisis :+ . Technisch een gave fiets, blok is ook perfect maar niet echt mijn motor, te weinig feedback en ik zit er met mijn lengte ook niet lekker op, zelfs met een flink verhoogd stuur. Het (aftermarket) zadel is wel een verademing ten opzichte van de Transalp. Heb er inmiddels al weer 16.000km mee gemaakt (voor de snelle rekenaars, ja, ik ben een poosje niet naar Eindhoven geweest :9). Inmiddels al weer aan het kijken voor wat anders maar ik kan niet echt iets passen vinden. Ben zelf niet zo'n BMW freak, vind ze te duur en overrated maar ben bang dat het toch die kant op gaat. Poosje geleden een Honda Africa Twin Adventure Sport gereden, erg gaaf en zat er lekker op, maar vind ze nog erg prijzig en een twin voor zulke afstanden is wellicht ook niet ideaal. Zit nu te kijken voor een BMW R1200RT of een GS adventure (grote tankinhoud vereist, elke dag tanken zoals met de transalp wil ik niet meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
Raym09 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:15:
Gisteren een nieuwe helm gekocht en een nette deal bij MKC Veghel gescoord. 10% openingskorting en de Shoei personal fitting(€60,-) gratis! Iets duurder als de goedkoopste op internet(excl. fitting) maar merk nu al dat die personal fitting dat wel waard gaat zijn. Hij zit nu al echt goed. Strak maar nergens drukpunten. Plus zo niet, passen ze hem kostenloos aan tot hij wel goed zit 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu maar eens bedenken wat voor communicatie set ik ga gebruiken. Simpel setje van Ali voldoet al aan m'n eisen, Freecom 1 ook maar dan net wat betere kwaliteit en ultiem is de Sena SRL set specifiek voor Shoei. Alleen zitten daar nogal flinke prijsverschillen in :o
Ik heb de Neotec 2 ook gekocht net nadat die uitkwam. Fijne helm! Enige nadelen die ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat ie vrij zwaar is en dat bij heftige regen er water blijft staan in het afvoergootje boven je vizier. Geen probleem aangezien dit niet lekt, maar bij het open van het vizier stroomt al dat water weg via de binnenkant van het vizier waarbij het lekker op je pin-lock blijft staan..

Ik heb overigens de SRL set erbij gekocht, en ben er wel over te spreken. Hiervoor een 20s gehad en dat vond ik technisch een drama. Ik snap dat het fijn is om je set over te kunnen zetten op een nieuwe helm, maar waarom maken ze die modules toch altijd afneembaar?? Mijn 20S heeft het amper 1,5 jaar volgehouden voordat de contactjes begonnen te corroderen en ik hem alleen met flink wiebelen weer geluid kon laten produceren. Niet geschikt dus als je een doorrijder bent naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja een systeemhelm is altijd wel iets zwaarder, maar gezien de tijdspanne hoop ik wel dat ie daar goed over heeft nagedacht. Ik zou 1700gram nooit meer op mijn kop willen. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:31:
Ja een systeemhelm is altijd wel iets zwaarder, maar gezien de tijdspanne hoop ik wel dat ie daar goed over heeft nagedacht. Ik zou 1700gram nooit meer op mijn kop willen. :+
Nou heb ik een Shoei Neotec I welke 1615 Gram weegt (volgens 't stickertje wat er op zit) en ik kan niet echt zeggen dat ik een negatief verschil merk ten opzichten van m'n X-Lite X 802 van 1330 Gram (wederom volgens 't stickertje). De Shoei helm is heel anders vorm gegeven waardoor de aerodynamica z'n werk schijnbaar érg goed doet :+

Maar: Voor nú de start van het MotoGP seizoen 2019 (Quatar) kijken op Eurosport 1. Om 15:00 uur start de Moto-3 , om 16:15 uur de Moto-2 en dan om 17:45 uur de Moto-GP :9

MotoGP en WSBK topic

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:48
Bij staat hij ook in de agenda @wimmel_1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:11
@wimmel_1 @lolgast hier enkel de motogp. Heb ooit geprobeerd om de moto2 te volgen vanwege Bo maar na twee wedstrijden heb ik dat toch opgegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 10-03-2019 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:39

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb geen kabeltv, ik kijk altijd de highlights op het MotoGP youtube kanaal. Een week later :')

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:04:
@S4All Leovince en luid? Heb je dan een korte demper zonder Killers? Leo is een van de meest stille dempers die veel mensen ook op het circuit gebruiken. Ik heb hem zelf aangepast/freeflow gemaakt om net even wat meer ballen te krijgen.

En die beurt is weinig over te zeggen, ligt aan de leeftijd, kilometerstand, wat is er al gedaan, of juist overgeslagen...

[...]

O vandaar ook mijn opmerking over de wangkussens, daar heb ik zelf de dikkere versie van in mijn helm. Maar wat hebben ze bij jouw helm dan gedaan? Ben wel benieuwd. :)
In de hoofdliner vulling bij het voorhoofd, daardoor zit de helm verder naar voren. En bovenop waardoor hij hoger zit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EKnJgaSl.jpg

@etwintje mijn oude helm was ook geen lichtgewicht met 1550gr, de neotec 2 weegt volgens het stickertje 1615gr.

Heb ook de GT-air 2 overwogen, maar die is nog nergens te krijgen / te passen. Nu ben ik voor de neotec 2 met korting en fitting amper meer kwijt dan ik voor de GT air 2 zou zijn straks zonder actie. Kon natuurlijk op de volgende actie wachten maar had daar geen zin in.

@Joopieboy jij zit dan ook in een sportievere houding (waarbij hij meer aan je nek hangt) dan @wimmel_1 of ik. Daarbij zou hij op snelheid ontworpen zijn om net genoeg lift te hebben dat hij gewichtloos voelt. Maar dat moeten we nog gaan beleven.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vrijdag schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:57:
Ik heb geen kabeltv, ik kijk altijd de highlights op het MotoGP youtube kanaal. Een week later :')
Altijd overal (té?) laat mee.......Story of your life, toch? :9 >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:58:
[...]

Altijd overal (té?) laat mee.......Story of your life, toch? :9 >:)
"Too little, too late". Dat krijg ik vaker te horen ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:49:
[...]

Nou heb ik een Shoei Neotec I welke 1615 Gram weegt (volgens 't stickertje wat er op zit) en ik kan niet echt zeggen dat ik een negatief verschil merk ten opzichten van m'n X-Lite X 802 van 1330 Gram (wederom volgens 't stickertje). De Shoei helm is heel anders vorm gegeven waardoor de aerodynamica z'n werk schijnbaar érg goed doet :+

Maar: Voor nú de start van het MotoGP seizoen 2019 (Quatar) kijken op Eurosport 1. Om 15:00 uur start de Moto-3 , om 16:15 uur de Moto-2 en dan om 17:45 uur de Moto-GP :9

MotoGP en WSBK topic
half 6 gaat de tv (waarschijnlijk ipad ivm koken weer aan om te kijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
etwintje schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:20:
[...]

Nouja dan toch maar even een korte introductie :9 Ik heb overigens nog steeds geen foto van m'n nieuwe motor gemaakt, ben niet zo'n poetser en fotograaf, één keer per jaar wassen is zat toch? ;)

Ben op m'n 21e (geloof ik, was in 2015, inmiddels 24) begonnen met het A2 rijbewijs en daarna een Transalp 600 (PD10) gekocht. Ik reed toen dagelijks (maar dan ook echt dagelijks, met elk weer) van Apeldoorn naar Arnhem voor m'n opleiding, heb vaker dan eens in de sneeuw gereden, geen aanrader overigens. In totaal zo'n 40.000km gemaakt op de Transalp. Sinds iets meer dan een jaar werk in in de omgeving van Eindhoven en rij precies 1000km per week (volgens Google Maps, dagelijks 200km), nagenoeg altijd op de motor. De Transalp was echt mijn soort motor, fantastische fiets! Alleen niet heel geschikt om op hoge snelheid mee te rijden (boven de 110 zeg maar). Daarom rij ik sinds juli een Pan European ST1100, I know, extreem vroege mid-life crisis :+ . Technisch een gave fiets, blok is ook perfect maar niet echt mijn motor, te weinig feedback en ik zit er met mijn lengte ook niet lekker op, zelfs met een flink verhoogd stuur. Het (aftermarket) zadel is wel een verademing ten opzichte van de Transalp. Heb er inmiddels al weer 16.000km mee gemaakt (voor de snelle rekenaars, ja, ik ben een poosje niet naar Eindhoven geweest :9). Inmiddels al weer aan het kijken voor wat anders maar ik kan niet echt iets passen vinden. Ben zelf niet zo'n BMW freak, vind ze te duur en overrated maar ben bang dat het toch die kant op gaat. Poosje geleden een Honda Africa Twin Adventure Sport gereden, erg gaaf en zat er lekker op, maar vind ze nog erg prijzig en een twin voor zulke afstanden is wellicht ook niet ideaal. Zit nu te kijken voor een BMW R1200RT of een GS adventure (grote tankinhoud vereist, elke dag tanken zoals met de transalp wil ik niet meer).
Tof dat je zoveel rijdt. Petje af! Vind het gaaf dat je naar een motor kijkt met grotere tank omdat je dan minder hoeft te tanken. Meeste kopen een Adventure omdat ze er stoerder uit zien volgens mij.

Net terug van een dagje crossen. Helaas vloog er na de eerste plas water flink wat in m’n laars, dus hele dag met een zeik natte voet rond gereden 8)7 uiteindelijk nog flink uitgeleefd op een mountainbike parcours. Leek wel een oneindig pad met constant bochten. Perfect om de techniek te leren dus. Inmiddels ook aan het oefenen geslagen om staand wheelies te maken. Dit zodat ik als er een boomstam ligt ik er overheen kan hoe het moet. Zal echter nog heel wat uren duren voordat ik dat onder de knie heb. Morgen de motor maar schoonmaken en weer een beurtje geven :) wat blijft dat crossen toch gaaf _/-\o_

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Gisteren mijn eerste motor gekocht, een V-Strom 650 uit 2011 (model vanaf 2011) met maar 12.000 km op de teller. Rijdt heerlijk en ziet eruit als nieuw. De reis van Groningen naar omgeving Amsterdam was geen pretje met windkracht 6-7, maar wel een goede vuurdoop. Als het ooit stopt met regenen maak ik een goede foto voor in de ts!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Groever schreef op zondag 10 maart 2019 @ 19:00:
Gisteren mijn eerste motor gekocht, een V-Strom 650 uit 2011 (model vanaf 2011) met maar 12.000 km op de teller. Rijdt heerlijk en ziet eruit als nieuw. De reis van Groningen naar omgeving Amsterdam was geen pretje met windkracht 6-7, maar wel een goede vuurdoop. Als het ooit stopt met regenen maak ik een goede foto voor in de ts!
Dat is een aardig eerste ritje... Ik heb gisterochtend hetzelfde gedaan, met een goede windkracht 7 vol van voren op de hele afsluitdijk ging mijn reservelampje een stuk eerder aan dan normaal :+

Veel plezier met de Vstrom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Raym09 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:15:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb dezelfde voor 330 euro gehaald toen Motozoom apeldoorn ermee stopte 8)

Heb overigens die SRL erin zitten en... mja. Vergeleken met de 20S missen er wat functies, en het bedieningsgemak van die haalt ie ook niet. Veel te makkelijk om em per ongeluk uit te zetten. En de microfoon kan niet weg zonder schaar 8)7
Vrijdag schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:57:
kijktip voor arme sloebers :P

[ Voor 18% gewijzigd door Maegrim op 10-03-2019 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met een 125CC motorscooter? Die mag ik hier in ES rijden met alleen een B rijbewijs. En het lijkt mij wel prettig, ipv met een auto altijd parkeerruimte zoeken.
Sym schijnt een redelijk ok merk te zijn? Ik rij er misschien 2500km per jaar mee,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Maegrim schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:45:
[...]

Heb dezelfde voor 330 euro gehaald toen Motozoom apeldoorn ermee stopte 8)

Heb overigens die SRL erin zitten en... mja. Vergeleken met de 20S missen er wat functies, en het bedieningsgemak van die haalt ie ook niet. Veel te makkelijk om em per ongeluk uit te zetten. En de microfoon kan niet weg zonder schaar 8)7

[...]

kijktip voor arme sloebers :P
Nice! Dat is zeker een goede deal, bevalt hij een beetje tot nu toe? Valt het gewicht mee en is hij zo "stil" als ze beweren?

De reviews van de SRL zijn niet echt lovend nee. Zit nu te kijken of cardo packtalk slim de extra investering over de Cardo Freecom 1 of 2 waard is.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ha thnx! * Vrijdag cheapskate is en geen kabeltv heeft :P

@Verwijderd , @Bommes is onze residente scooterkenner, misschien weet hij hier meer van :)

[ Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 10-03-2019 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Raym09 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:59:
[...]

Nice! Dat is zeker een goede deal, bevalt hij een beetje tot nu toe? Valt het gewicht mee en is hij zo "stil" als ze beweren?

De reviews van de SRL zijn niet echt lovend nee. Zit nu te kijken of cardo packtalk slim de extra investering over de Cardo Freecom 1 of 2 waard is.
Tophelm, en zeker fijn om een helm met goede stroomlijn niet te verpesten met addons aan de zijkant. (M'n oude Neotec 1 heb ik ooit met Sena en actioncam gereden :')) Het geld voor de SRL voelt niet aan als een verspilling, maar ik zie simpelweg veel dingen die beter kunnen.
Zelf nooit met een echt lichte helm gereden dus ik ben niet de juiste persoon om het aan te vragen, maar toen ik de SRL er nog niet in had zitten vond ik em echt heel licht aanvoelen vergeleken met m'n Neotec 1 + Sena 20S. Ondertussen merk ik het niet zo meer en is ie simpelweg goed. Stiller dan de Neotec I ook.

Ook personal fitting gedaan trouwens, blijkt dat medium mij al bijna perfect zit. Van de extra kussentjes heb ik er de meeste alweer uitgehaald O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Maegrim op 10-03-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BvZwolle schreef op zondag 10 maart 2019 @ 08:36:
[...]

Dit is wel de Multipla van de motoren. Wat een lelijk hok!
@Thoit ik denk dat je dan als laatste uit gaat komen bij de K1600. V6 powerrrrrr! oOo
Tja mooi vind ik ze ook niet. Maar als je erop zit zie je dat niet, en als ik t goed begrijp zoekt @sypie zijn nieuwe motor niet uit op looks maar op kwaliteiten ;) en gezien het een R1200 is, moet het wel goed rijden!

K1600 is 6 op een rij, in de breedte. Mooiste tourmotoren tot nu toe, vind ik.

@etwintje ik weet niet wat je budget is, maar er zijn hier al een aantal suggesties gegeven aan @sypie En je lijkt vergelijkbare criteria te hebben. Voorheen leken de boxers me ook niks, maar na een winter op een R1200RT te hebben doorgebracht ben ik toch wel overstag. Een 4-in-lijn geeft meer spektakel, maar zo'n R1200 rijdt heerlijk moeiteloos. De RT is, ondanks zn 260kg, een heel wendbare en makkelijke motor, met comfort op de snelwegen erop toe. Ik begrijp volledig waarom de overheids (politie, ambu, brandweer) diensten dit type keer op keer uitkiezen als dienstmotor. Plus, ik doe meer dan 400km op één tank, met mijn onzuinige rijstijl bijna 1:18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:15

Destruction

(ex-)Automonteur

ephymerous schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:32:
[...]

Startlocatie Zwolle. Ik kan er ook 150km van maken hoor, ik vind het lastig in te schatten :)
Ik weet niet of ik hier al op had gereageerd, maar 150km lijkt me beter, vooral omdat je zo te lezen best een grote groep hebt.

Ik ben overigens wel voor om het tijdstip iets te verlaten, maar niet later dan 12:00. Ik als verstokt F1 fan moet en zal de GP van China zien :P

apart topic misschien handiger? In ieder geval overzichtelijker :)

[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 10-03-2019 23:48 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:54:
Iemand ervaringen met een 125CC motorscooter? Die mag ik hier in ES rijden met alleen een B rijbewijs. En het lijkt mij wel prettig, ipv met een auto altijd parkeerruimte zoeken.
Sym schijnt een redelijk ok merk te zijn? Ik rij er misschien 2500km per jaar mee,
Niet specifiek met een scooter, wel met een 125cc 'motor'. Puur voor lokale verplaatsingen werkt dat prima, maar snelweg zou ik er niet mee doen omwille van de topsnelheid van ca. 90km/h.
Sym staat goed aangeschreven.

Mijn gok is dat je net als ik binnen het jaar je motorrijbewijs haalt en een echte motor ;) men had het mij voorspeld maar ik geloofde het niet.

125cc = gateway drug... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Verschil is alleen dat je in Spanje, met name in de steden, gigantisch voordeel hebt met zo'n motorscooter. Overal erlangs piepen, van stoplicht naar stoplicht sprinten, overal dat ding neerplempen zonder parkeerplaats te hoeven zoeken.
Als dat je beweegredenen zijn krijg je niet snel behoefte aan een grotere motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Destruction schreef op zondag 10 maart 2019 @ 23:47:
[...]

Ik weet niet of ik hier al op had gereageerd, maar 150km lijkt me beter, vooral omdat je zo te lezen best een grote groep hebt.

Ik ben overigens wel voor om het tijdstip iets te verlaten, maar niet later dan 12:00. Ik als verstokt F1 fan moet en zal de GP van China zien :P

apart topic misschien handiger? In ieder geval overzichtelijker :)
Of gewoon in de herhaling kijken wat ik vorig ook een keer of 3 heb moeten doen ivm werken tijdens de GP.... Maar live is natuurlijk het leukst :9

Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.