HTT-Thalan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:52:
[...]
Ik had vroeger ook meer achter dan voor, maar ik vind gelijke spanning toch lekker rijden. Natuurlijk ga ik niet volle polle de bocht door zoals sommigen van jullie. Meestal is het 2.5 op beide banden.
Bij een auto luistert het nog nauwer, omdat de vlakke onderzijde van de band al gauw vervormt bij een afwijking of de wang gaat wijken. Bij motorbanden heb je een heel ander profiel.
Ik ben zelf al vrij zwaar, rij regelmatig zoals komend weekend met gevulde koffers, en er gaat ook nog wel eens iemand mee. Ik ga echt niet iedere dag de spanning aanpassen, dus dan maar standaard een wat hogere druk achter.
Net een testrondje gaan rijden en dat was... apart. Ik houd er van als banden nogal de bocht in vallen, vandaar ook meestal mijn keuze voor Michelin met de Pilot Road serie. Dat wendbare ligt me wel.
Deze Anakee Adventures hebben dat stukken minder, je hebt iets meer overtuiging nodig.
Ik heb het nog niet gek gemaakt in deze eerste kilometers, maar je merkt onder hellingshoek wel dat ze zich even zetten. Ze verliezen geen grip, maar je voelt gewoon een iets andere feedback.
Ook even een veldweggetje gedaan, omdat het kan. En ja, dit gaat wel iets beter. Bochten zijn nog steeds dramatisch, maar dat ligt in dit geval aan de berijder. Zeker ga ik nog eens de VRO Allroad doen om daar eens wat vertrouwder mee te worden.
Komend weekend de bandjes eens goed testen, en weer genieten van een heerlijk motorweekendje.