Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout
De 765 ook bekeken?Schuimpje schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:34:
Momenteel aan het rondkijken voor een nieuwe naked. Heb er 2 op het oog. De Z900 en de MT-09. Rijden beide heerlijk, de MT-09 net wat meer opties. Twijfel alleen heel erg aan welke motor ik het meeste plezier ga beleven, ik maak nauwelijks snelweg kilometers (rijden veel binnendoor en over dijken/landwegen etc.) dus ben geneigd om de 4 cyilinder te laten voor wat het is en toch voor het speelse 3 cylinder blok van de MT te gaan, ook het lagere gewicht van de MT is een voordeel. Denk ik hier correct? Of mensen die hier ervaring mee hebben?
Iets ouder dan begin 20 maar dan nog....Oh, de ochtend begon hier ook lekker op het werk. Een vriend van een collega is gisteren dodelijk verongelukt met de motor. Knaap van begin 20.
verongelukte motorrijder in reek is 28 jarige man uit grave die wheelie maakte
Had kort geleden een wheelie cursus gedaan, heeft de vangrail en 2 bomen geraakt.
The tweaker formaldehyde known as Raym09
Iemand tips waar ik bij deze motor speciaal op moet letten? Heb zo'n beetje alle reviews al gezien en kan niet echt een zwak punt ontdekken.
Die heb ik inderdaad wel voorbij zien komen! Uiterlijk spreekt me alleen niet aan van deze motor, hoor er wel heel veel positieve verhalen over!
Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout
Wat spotbright binnenhengelde... 20190703 The Transfăgărășan in Transylvania, Romania
*ademt zwaar*
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Hier een Stebel erin, en die horen ze wel.Raym09 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:55:
Hmm ben niet zo'n fan van lomp harde claxons maar aangezien gisteren iemand mij over het hoofd zag, de (meerdere malen) claxon en de revbomb niet hoorde zit ik toch te dubben om toch iets van een Stebel te monteren.
Het geval? Ik rij hier, richting snelweg op linkerbaan (voorgesorteerd voor Eindhoven/Veghel)
https://www.google.com/ma...at-_Pg!2e0!7i13312!8i6656
Voor mij een auto, rechts daarvan een auto en daarachter de betreffende muts. De auto rechtsvoor wil naar links en is, gezien het tempo, onbekend hier. Hij rijd daardoor wat langzaam en dat irriteert "muts" blijkbaar. Muts moet namelijk ook linksaf maar wil gasgeven. Zodra ze dus de kans krijg knalt ze hem naar links, gefeliciteerd muts daar rij ik al. Maar dat ziet muts niet, want ze zit te foeteren op auto rechtvoor die hem ook naar links gooit (heeft al even een tijdje zijn knipper aan dus echt niet onverwacht ofzo). Dat had ze gezien en toch probeert ze hem er bewust bij hem naast te gooien om hem te blokkeren. Ik kan dus 2x in de ankers, eerst voor haar en daarna voor haar remactie om niet op hem te knallen. Op de snelweg geeft ze plankgas om naast hem even lelijk te gaan zitten doen. Ik besluit daarop hetzelfde maar bij haar te doen, waarop ik een domme blik terug krijg van "uhhh waar kom jij vandaan![]()
"
Ik reed naast je muts, maar diverse keren claxoneren en revbommen had je compleet niet in de gaten.
Ik heb ook nog 2 setjes luchthoorns liggen voor de auto (van vroegah).....of zou dat overkill zijn
Eergisteren eenzelfde actie van misschien zelfde domme muts

Ik filter achter een andere motor tussen file en zij knalt hem bam met krap 20cm voor mijn voorganer naar rechts in een gat wat eigenlijk niet bestaat.
Hij remt nog op tijd en toetert maar daar wordt niet op gereageerd, ik zie hem nog schudden. vervolgens kom ik er langs en wil ze weer naar links duiken terwijl ik er al naast zit

Even de claxon in en opeens heeft ze door dat er ruiten en spiegels op haar auto zitten om zijwaarts dingen te zien. Maar een excuus ho maar, vooral wegkijken was het devies.
Werk hard!, zeur niet!, verwacht niets!!
Maar hoe ga ik dat doen als ik geen paddockstand heb. Ik heb wel een middenbok maar kan ik dan bijvoorbeeld de motor met de voorvorken op een blok hout laten rusten oid?
Best handig zo'n middenbok eigenlijk.
Over banden gesproken, iemand behoefte aan Rosso IIIs met eigenlijk nog ruim profiel (vooral in het midden) ?
Wegens goede ervaring met S22s wissel ik de banden van m'n cbrretje vroegtijdig. 120/70/17 en 180/55/17. collega had pech met z'n fireblade, da's 190
Volgende week af te halen in Ærsfoort. Wel even voor vanmiddag reageren, anders laat ik ze lekker bij de bandenboer.
En als je op de route woont naar Kautenbach kan ik ze ook wel in je tuin smijten morgen

[Voor 54% gewijzigd door steveman op 04-07-2019 10:27]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Voor de wielen, je kunt dan eerst het achterwiel eruit halen, om vervolgens wat gewicht achterop te leggen om de voorkant los te krijgen. Heel stabiel staat de boel dan echter niet meer dan, wat extra ondersteuning is wel veiliger. Je kunt afhankelijk van de motor ook een krik onder het blok / uitlaatbochten zetten om een 2e steunpunt te krijgen.
Sterker nog eerst naar rechts en dat lukt voor mijn voorganger en daarna direct weer naar links willen toen hij voorbij was.Chakotay schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:23:
@Rubman wat een dwaas, 2x proberen ook echt...
Voor de wielen, je kunt dan eerst het achterwiel eruit halen, om vervolgens wat gewicht achterop te leggen om de voorkant los te krijgen. Heel stabiel staat de boel dan echter niet meer dan, wat extra ondersteuning is wel veiliger. Je kunt afhankelijk van de motor ook een krik onder het blok / uitlaatbochten zetten om een 2e steunpunt te krijgen.
Dat mens was echt mesjogge bezig.
Oké dan ga ik even kijken wat de mogelijkheden zijn.
Met een VFR gaat een krik onder het blok wat lastig gezien de bochten direct eronder hangen en je dan op de bochten de boel omhoog houd.
Misschien toch maar met het hele apparaat naar de garage

Kijk, zoiets zocht ik inderdaad! Bedankt! Als ik dit doorbereken, kom ik erop uit dat je gemiddeld 11.2 miljoen kilometer met de motor moet rijden wil je overlijden. Ja ik weet dat je het niet zo makkelijk kunt stellen, ik bedoel er alleen maar mee aan te geven dat de kans nog steeds verrekte klein is. Nu kijken of het mijn vrouw wat gerust steltDenko schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:30:
[...]
[Afbeelding]
Ik gok dat je zoiets zoekt. Kijk, eerlijk is eerlijk, het is gewoon aanzienlijk gevaarlijker: tussen de 40 en 50x gevaarlijker zeg maar. Maar daar kan je zat zelf aan doen overigens (en die dingen worden je geleerd tijdens lessen en geavanceerde rijtechnieken trainingen.).
Aan de andere kant, ik heb denk ik een paar jaar lang 30.000km tot 35.000km gereden per jaar. En in de tijd ben ik "maar" 2x in een ongelukje beland. Allebei de keren overigens door gewoon stomme kleine dingetjes en met max 15 km/u. Zolang je het serieus neemt en met veel marge rijdt komt het best goed.
Rij altijd alsof er ergens iemand is opgestaan vandaag en die wil je aanrijden, je weet alleen niet wie het is. Hou dus ook rekening met andermans gekke gedrag/foutjes/onoplettendheid.
En ondanks al die waarschuwingen....Ik rij zelf ook nog gezellig rond. Weliswaar nog maar 2-3K per jaar, maar alsnog.

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!
Als het de kettingspanning is dan kan ik zelf proberen om dat ding aan te spannen, maar anders zou ik naar de garage moeten.
Polestar 2 | MY22 | SRSM | 19” | Moon | Pilot Pack | Trekhaak || P2.1 -- Wallbox Pulsar Plus 22kW
Gister bij halve finale van damesvoetbal zag ik ook een dame met een 'brabander' plaktatoo op haar gezichtwimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:13:
@Raym09 Kssst..... Steek eens even snel terug de Maas over, én een beetje vlug als 't kan
[YouTube: Nico van de Wetering - Nieuw Brabants Volkslied (Ik kom uit Brabant) 2002]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Oh, dus er kijken serieus mensen naar vrouwenvoetbal?ToolkiT schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:57:
[...]
Gister bij halve finale van damesvoetbal zag ik ook een dame met een 'brabander' plaktatoo op haar gezicht

Ketting.... Daar ben ik nu dus vanaf!!!Chakotay schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:53:
@Ktenolix heb je een manier om het achterwiel van de grond te krijgen? Je kunt dan inderdaad de kettingspeling controleren & zonodig corrigeren (meestal zit er een sticker op de achterbrug waar de correcte speling op staat). Daarnaast is het ook verstandig om het achterwiel langzaam rond te draaien en alle schakels na te kijken, het kan ook zijn dat er eentje vast zit waardoor hij niet soepel meer kan bewegen. Dan kan ook het beschreven gedrag geven.

Volgens de NOS waren het er 5 miljoen zelfs ;-) https://nos.nl/artikel/22...anje-wk-finale-halen.htmlSecsytime schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:02:
[...]
Oh, dus er kijken serieus mensen naar vrouwenvoetbal?
Ja ik heb een middenbok, dus ik kan het even controleren. ThanksChakotay schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:53:
@Ktenolix heb je een manier om het achterwiel van de grond te krijgen? Je kunt dan inderdaad de kettingspeling controleren & zonodig corrigeren (meestal zit er een sticker op de achterbrug waar de correcte speling op staat). Daarnaast is het ook verstandig om het achterwiel langzaam rond te draaien en alle schakels na te kijken, het kan ook zijn dat er eentje vast zit waardoor hij niet soepel meer kan bewegen. Dan kan ook het beschreven gedrag geven.

Polestar 2 | MY22 | SRSM | 19” | Moon | Pilot Pack | Trekhaak || P2.1 -- Wallbox Pulsar Plus 22kW
in de UK was de halve finalle UK vs de US het best bekeken programma dit jaarShivs schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:06:
[...]
Volgens de NOS waren het er 5 miljoen zelfs ;-) https://nos.nl/artikel/22...anje-wk-finale-halen.html

Ik kijk samen met mijn dochter die zelf voetbalt.. maar het is leuk om te kijken hoor.. voetbal, maar dan gespeelt door aantrekkelijke personen

Bij oprechte vergissingen in het verkeer vind ik dit misschien nog wel het ergste. Vergissen is menselijk, playback een keer 'sorry' met een verontschuldigende blik . Zou een boel opgefokte reacties voorkomen.Rubman schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:03:
[...]Maar een excuus ho maar, vooral wegkijken was het devies.
Situaties veroorzaakt door domme lompigheid en asociale idioten zijn natuurlijk een ander verhaal

Vind vrouwen die voetballen toch wel zo onaantrekkelijk.. ze hebben altijd de neiging om zich overdreven mannelijk en "stoer" te moeten gedragen.ToolkiT schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:16:
[...]
in de UK was de halve finalle UK vs de US het best bekeken programma dit jaar![]()
Ik kijk samen met mijn dochter die zelf voetbalt.. maar het is leuk om te kijken hoor.. voetbal, maar dan gespeelt door aantrekkelijke personen
Doe mij maar hockey dames

Vind ik erg meevallen .. er zijn er wel een aantal.. maar merendeel is erg vrouwelijk..Secsytime schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:21:
[...]
Vind vrouwen die voetballen toch wel zo onaantrekkelijk.. ze hebben altijd de neiging om zich overdreven mannelijk en "stoer" te moeten gedragen.
Doe mij maar hockey dames
MrsT maakte nog een opmerking dat het haar opviel dat er zoveel makeup op hadden..
Even een selectie van het zweedse team:
Dit wisten wij natuurlijk al lang maar nu wetenschappelijk bewezen:
"Science Proves Riding A Motorcycle Is Good For You. Seriously."
https://www.rideapart.com...s-good-for-you-seriously/
[Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 04-07-2019 11:41]
Helaas betrap ik mezelf erop dat ik 's avonds onderweg naar huis erg vaak gewoon de snelste weg neem om dan ook nog zo hard mogelijk en zonder omwegen huiswaarts te keren.ToolkiT schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:41:
back on topic:
Dit wisten wij natuurlijk al lang maar nu wetenschappelijk bewezen:
"Science Proves Riding A Motorcycle Is Good For You. Seriously."
https://www.rideapart.com...s-good-for-you-seriously/
En laat dat nu niet bepaald bijdragen tot een ontspannen gevoel.
Ik zou wat vaker een ommetje (al was het maar 15min) moeten maken onderweg naar huis, veel beter voor het humeur en het algemene stress niveau.
Maar zelfs rechttoe rechtaan met de motor naar huis is beter voor mijn stressniveau dan met de auto gaan (en de laatste 15min aanschuiven tot ik eindelijk thuis ben).
Zou ik zeker doen als ik jou was.. toen ik nog woon-werk deed ging ik vaak op zoek naar alternatieve routes.. zeker in de zomer als het nog laat licht is.., in de winter was het meestal rechtoe recht aan..Dryhte schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:46:
[...]
Helaas betrap ik mezelf erop dat ik 's avonds onderweg naar huis erg vaak gewoon de snelste weg neem om dan ook nog zo hard mogelijk en zonder omwegen huiswaarts te keren.
En laat dat nu niet bepaald bijdragen tot een ontspannen gevoel.
Ik zou wat vaker een ommetje (al was het maar 15min) moeten maken onderweg naar huis, veel beter voor het humeur en het algemene stress niveau.
Maar zelfs rechttoe rechtaan met de motor naar huis is beter voor mijn stressniveau dan met de auto gaan (en de laatste 15min aanschuiven tot ik eindelijk thuis ben).
Nu mis ik het soms wel omdat ik te weinig rijd en niet een goede reden heb.. een kwartier later aankomen heeft minder impact dan een uur of 2 er op uit trekken..

Moet er niet aan denken dezelfde afstand over de snelweg te moeten rijden.
Het door de file heen slingeren e.d. werkt voor mij echter ook prima onstressend gelukkig

Mijn route is overigens ongeveer 80% snelweg (incl de N11 die ik ook als snelweg reken), met de rest rechte 1baans 80-wegen die vooral irritant zijn, en een klein stukje binnen de bebouwde kom. Totaal niet interessant rijden helaas.
Altijd Honda / BMW gereden maar nu het "scheurijzer" gevoel eruit is wil ik gewoon op het gemakje wat rijden en dan is een Harley de motor voor mij. Ben alleen benieuwd naar cornering. Comfort-wise zou een fat bob beter moeten zijn, maar de ground clearance van een roadster biedt een hele hoop meer vertrouwen in de bochten.
Consultant - Autogek
Die looks!

...maar die prijs zal wel astronomisch zijn

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Ik vind de Street Rod wel wat hebben.matthewk schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:33:
Binnen twee weken met de harley fat bob en roadster rijden... kijk er zo naar uit.
Altijd Honda / BMW gereden maar nu het "scheurijzer" gevoel eruit is wil ik gewoon op het gemakje wat rijden en dan is een Harley de motor voor mij. Ben alleen benieuwd naar cornering. Comfort-wise zou een fat bob beter moeten zijn, maar de ground clearance van een roadster biedt een hele hoop meer vertrouwen in de bochten.
[Voor 12% gewijzigd door Dryhte op 04-07-2019 13:15]
Ja en liquid cooled, dus liever niet!Vrijdag schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:36:
[YouTube: 2020 Harley Davidson Streetfighter 975 To Be Called Bareknuckle?]
Die looks!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
...maar die prijs zal wel astronomisch zijn![]()
liquid cooled, en erg klein. Ze zijn net wat kleiner dan de sportster 883. Wel lekker handelbaar, dat dan weer wel.
Consultant - Autogek
Punten waarop ik zal letten met een MT-07 zijn:Joepla schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:57:
Ik ga binnenkort naar een MT-07 kijken, heb hem al even kort gezien en hij ziet er uit als nieuw (4 jaar oud, ca. 13000 km, geen 35 kW uitvoering).
Iemand tips waar ik bij deze motor speciaal op moet letten? Heb zo'n beetje alle reviews al gezien en kan niet echt een zwak punt ontdekken.
Richtingaanwijzer, wil het soms niet registreren als je hem naar links of rechts doet (ofwel gaat soms niet af)
Soms schakelt hij niet lekker naar neutraal (dat terwijl je echt de love tap voelt ipv een echte schakeling)
En ABS is extreem agressief. Dus niet schrikken als je hem hoort zolang je er maar niet doorheen gaat.
- Minder efficient (in de meeste gevallen echt VEEL minder efficient)Dryhte schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:03:
@matthewk Educate me, wat is er precies superieur aan luchtgekoeld? Lekker ouderwets? Of heeft het nog echte voordelen?
- Luider en klinkt mooier
- Trilt meer
- Simpeler en betrouwbaarder door de hogere toleranties en dus goedkoper in onderhoud
Dus eigenlijk qua rij eigenschappen enkel nadelen voor zover ik weet.
Die streetfighter 975 is eigenlijk een Buell. Hij lijkt er in ieder geval wel op.
[Voor 7% gewijzigd door matthewk op 04-07-2019 13:09]
Consultant - Autogek

Chakotay schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:16:
Niet alleen een luchtgekoeld blok, maar die remklauwen zien er ook best serieus uit. Dat hoort toch helemaal niet op een Harley?

Ik denk dat het een soort voortzetting is van de XR1200. En het lijkt idd ook wel een beetje op een Buell, hoewel die volgens mij een kortere wielbasis heeft?
Het model vind ik in elk geval wel tof, net als de Livewire veel meer een modernere naked met retro vibes.
Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Misschien hebben ze naar Balkenende geluisterd "met de kennis van nuChakotay schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:32:
@Vrijdag dat zijn meer de iele remmetjes die ik verwachtte inderdaad

Ok. Zijn dit (niet naar neutraal en de RI knop) dingen om je zorgen om te maken? Een knopje is wel te vervangen, maar een probleem met de versnelling kan andere koek zijn...Jurrian120 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:08:
[...]
Punten waarop ik zal letten met een MT-07 zijn:
Richtingaanwijzer, wil het soms niet registreren als je hem naar links of rechts doet (ofwel gaat soms niet af)
Soms schakelt hij niet lekker naar neutraal (dat terwijl je echt de love tap voelt ipv een echte schakeling)
En ABS is extreem agressief. Dus niet schrikken als je hem hoort zolang je er maar niet doorheen gaat.
Het probleem zit hem meer in naar links en rechts doen. Het uitdrukken werkt wel altijd goed.Joepla schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:44:
[...]
Ok. Zijn dit (niet naar neutraal en de RI knop) dingen om je zorgen om te maken? Een knopje is wel te vervangen, maar een probleem met de versnelling andere koek zijn...
Ja die versnellingsbak. Blijft bij veel motoren een puntje van afstellen en onderhoud. Verder schakelen ze goed zoals je mag verwachten van een Japanner.
Heb ooit eens een motor gehad die geregeld ook erg lastig naar N schakelde. Na vervangen van de olie was dit probleem volledig weg. Blijkbaar zat er oude dikke meuk in oid, waardoor de koppeling misschien bleef kleven.
Nu ik eraan terugdenk: ik heb toen ook de ketting tegelijkertijd vervangen (de oude bleef bijna rechtop staan toen ik hem losgemaakt had), daar werd het schakelgedrag vast niet slechter van.

Het was erg frustrerend om daar tijdenlang door de werkzaamheden te rijden, om toen ze eindelijk klaar waren opeens de LIJNBUS-text op de rijbaan te zien verschijnen...

Ah dit wil ik ook weten!Pagman schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:13:
@Chakotay Rij jij ook wel eens over de N207 tussen alphen en Leimuiden? Pak jij daar dan tijdens file de busbaan met de motor?
Zie ze vaak genoeg rijden, vraag me af of er boetes worden uitgedeeld daarvoor.
Gaat mn reistijd naar amsterdam echt zoveel besparen als ik eenmaal een motor heb,...
Ja in die bus zit ik altijdChakotay schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:19:
Het was erg frustrerend om daar tijdenlang door de werkzaamheden te rijden, om toen ze eindelijk klaar waren opeens de LIJNBUS-text op de rijbaan te zien verschijnen...Maak die weg gewoon tweebaans! Als er nou nog elke paar minuten een bus zou rijden begrijp ik de busbaan, maar dat ding ligt er nu 90% van de tijd ongebruikt bij.

[Voor 35% gewijzigd door SemperFidelis op 04-07-2019 14:53]
Uit ervaring: probeer de volgende dingen in acht te nemen.LankHoar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:28:
[...]
Het is duidelijk dat een motorrijder kwetsbaarder is etc. maar hoe groot is die kans nou echt?
-Afstand afstand afstand!!11
-Plaats op de weg.
-Juiste snelheid bij onoverzichtelijke situaties. Liever iets langzamer de bocht in en vervolgens accelereren.
-Kijk enorm uit voor afslaande auto's, denk aan auto's welke linksaf slaan en je rijbaan kruisen.
-Rijd op de snelweg inhalend, blijf dus niet langer dan noodzakelijk naast een ander voertuig.
-Laat je niet opjutten.
-Wil je lekker sportief rijden, maar komt er een tegenligger aan. Sla deze bocht dan even over en wacht op een situatie waar dat wel kan. Overzicht.
-Echt doorrijden doe je op Assen etc

Onlangs is een maatje van mij fors aangereden door iemand die linksaf sloeg en hem dus kruisde. Brr gelukkig overleeft maar wel veel letsel

[Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 04-07-2019 15:49]
Asus Zenbook i7 256gb
In Zeist rij ik overigens wel bijna dagelijks over de busbaan, maar dat is een veel korter stuk. In drie jaar nog geen boete gehad, maar ook nog bijna nooit politie gezien. Wel een paar keer bij het stoplicht aangesproken door een boze buschauffeur die het gezien had

Dat is een goede... Ik kan me in de file erg irriteren aan mede-motorrijders die niet gaan filteren, maar wel op de streep blijven hangen. Ga aan de kant! Zo blijf je juist in mensen hun dode hoek zitten...Ghostrider schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:23:
[...]
-Rijd op de snelweg inhalend, blijf dus niet langer dan noodzakelijk naast een ander voertuig.
[...]
[Voor 30% gewijzigd door Chakotay op 04-07-2019 15:26]
[Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 04-07-2019 15:26]
Asus Zenbook i7 256gb
Sowieso is het leuk praten met oudere mensen die vroeger ook motor gereden hebben, ze hebben vaak leuke verhalen te vertellenHave a safe drive and watch out for the drivers that don't look. The drivers in this country aren't particularly good drivers and never check their mirrors before turning off!

Michelin zwijgt, en verwijst naar de motorfabrikant. Yamaha kent de hele band niet eens.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Wat gebruik je nu en wat vind je lekker rijden?DrivinUCrazy schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:35:
Ik zit nu al een tijdje te zoeken, maar ik vind geen resultaten. Wat is de aanbevolen bandenspanning voor de Anakee Adventure onder een Super Ténéré (XT1200Z)?
Michelin zwijgt, en verwijst naar de motorfabrikant. Yamaha kent de hele band niet eens.
Dan maar 2.6/2.9 proberen en zometeen een testrondje maken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik rij soms 2.5bar, soms 2bar, en soms zo laag als 0.8barDryhte schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:39:
Wat ik overal lees: gewoon de bandenspanning van de OEM banden als basis gebruiken (zoals geafficheerd op de motor)

Ik had vroeger ook meer achter dan voor, maar ik vind gelijke spanning toch lekker rijden. Natuurlijk ga ik niet volle polle de bocht door zoals sommigen van jullie. Meestal is het 2.5 op beide banden.DrivinUCrazy schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:49:
Geen idee hoe ik er bij kom (die 2.6), maar blijkbaar schrijft Yamaha 2,25/2,9 voor bij een grote berijder met lading. Nou ja, check.
Bij een auto luistert het nog nauwer, omdat de vlakke onderzijde van de band al gauw vervormt bij een afwijking of de wang gaat wijken. Bij motorbanden heb je een heel ander profiel.
Jazeker, naja rijden, moet het nog maar zien gebeuren. Vrees dat het na 1 ronden al over is i.v.m. geluid. Had een stille uitlaat besteld en de persoon in kwestie had er 5 gemaakt. Na betalen komt de aap uit de mouw, gemaakt is nogal aan inflatie onderhevig schijnbaar. Hij heeft er 5 gepland om deze maand te maken. Zal wel belgenlogica zijnGhostrider schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:26:
Nog meer die Maandag a.s. op Zandvoort gaan rijden?

Overigens groep 2, zal even wennen zijn, die rijden 30s langzamer dan ik normaal gesproken tijdens vrij rijden

Situatie:
Ik ben keurig aan het filteren, 1 auto zwaait een beetje naar links vlak voordat ik naast hem zit. Eerste gedachte, die zit niet op te letten dus ik houd even afstand en probeer contact te zoeken dat hij mij ziet. Dit gebeurd ook en inmiddels is er weer voldoende ruimte. Ik zet weer aan om er tussendoor te gaan en WHAM! heftige stuurbeweging naar links tot stuk over de markering om mij er maar niet tussendoor te laten. Direct ook een beletteren vingertje van dit mag niet.
Gelukkig had degene rechts ervan het door en die gebaarde van kom er maar omheen. Hij naar rechts en ik links om hem heen onderwijl gaf ik nadat ik er weer voorbij was en de beste man bedankt had die totale mafklapper maar even de vinger.
Ik denk oprecht dat als ik er naast had gezeten en er voorbij had gekund zijn spiegel een tik had gehad. Wat een idioot.
Gewoon kalm blijven, en als je dat kan even op het raam tikken en met je meest vriendelijke kop vragen waar hij mee bezig is en uitleggen hoe de regels zijn en dat er mensen zijn die dat handhaven...Rubman schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:40:
Vanmiddag voor het eerst iemand de middelvinger gegeven op de motor.
Situatie:
Ik ben keurig aan het filteren, 1 auto zwaait een beetje naar links vlak voordat ik naast hem zit. Eerste gedachte, die zit niet op te letten dus ik houd even afstand en probeer contact te zoeken dat hij mij ziet. Dit gebeurd ook en inmiddels is er weer voldoende ruimte. Ik zet weer aan om er tussendoor te gaan en WHAM! heftige stuurbeweging naar links tot stuk over de markering om mij er maar niet tussendoor te laten. Direct ook een beletteren vingertje van dit mag niet.
Gelukkig had degene rechts ervan het door en die gebaarde van kom er maar omheen. Hij naar rechts en ik links om hem heen onderwijl gaf ik nadat ik er weer voorbij was en de beste man bedankt had die totale mafklapper maar even de vinger.
Ik denk oprecht dat als ik er naast had gezeten en er voorbij had gekund zijn spiegel een tik had gehad. Wat een idioot.
Ik vind heerlijk als ze dan boos doen en dat je dan vrolijk zingend verder gaat, je weet dan namelijk dat ze zichzelf helemaal zitten op te vreten terwijl jij ogenschijnlijk genietend verder rijdt daar waar hij nog vast staat.
Ik ben zelf al vrij zwaar, rij regelmatig zoals komend weekend met gevulde koffers, en er gaat ook nog wel eens iemand mee. Ik ga echt niet iedere dag de spanning aanpassen, dus dan maar standaard een wat hogere druk achter.HTT-Thalan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:52:
[...]
Ik had vroeger ook meer achter dan voor, maar ik vind gelijke spanning toch lekker rijden. Natuurlijk ga ik niet volle polle de bocht door zoals sommigen van jullie. Meestal is het 2.5 op beide banden.
Bij een auto luistert het nog nauwer, omdat de vlakke onderzijde van de band al gauw vervormt bij een afwijking of de wang gaat wijken. Bij motorbanden heb je een heel ander profiel.
Net een testrondje gaan rijden en dat was... apart. Ik houd er van als banden nogal de bocht in vallen, vandaar ook meestal mijn keuze voor Michelin met de Pilot Road serie. Dat wendbare ligt me wel.
Deze Anakee Adventures hebben dat stukken minder, je hebt iets meer overtuiging nodig.
Ik heb het nog niet gek gemaakt in deze eerste kilometers, maar je merkt onder hellingshoek wel dat ze zich even zetten. Ze verliezen geen grip, maar je voelt gewoon een iets andere feedback.
Ook even een veldweggetje gedaan, omdat het kan. En ja, dit gaat wel iets beter. Bochten zijn nog steeds dramatisch, maar dat ligt in dit geval aan de berijder. Zeker ga ik nog eens de VRO Allroad doen om daar eens wat vertrouwder mee te worden.
Komend weekend de bandjes eens goed testen, en weer genieten van een heerlijk motorweekendje.

@kneusteun ik zwaai altijd vrolijk naar dat soort figuren, stellen ze vaak ook niet op prijs lijkt het

Ben juist van het even op het raampje tikken en vriendelijk toch dringend vragen of ze mogelijk in een gesticht thuis horen ipv op de weg.

Iemand tips, eventueel voor een andere online website? Heb een stuk of wat helmen gepast, en mijn maat was altijd M, dus durf wel online te bestellen. Mijn budget is 250-300 euro.
[Voor 9% gewijzigd door LankHoar op 04-07-2019 18:56]
When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!
Goed punt. Ik heb de Scorpion EXO 510 Air ook gepast, en zie net dat ze deze ook in volledig wit hebben (linkje). Deze ging prima mijn hoofd op, echter wat minder soepel eraf. Verder leek hij wel prima te zitten (heb hem natuurlijk niet enorm lang opgehad, alleen om te passen). Wellicht moet ik maar gewoon voor deze gaan (komt goed uit de tests, de voorganger ook bij FortNine).DrivinUCrazy schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:13:
De pasvorm van een helm is net zo belangrijk als de maat. Online bestellen werkt dan ook alleen als je zeker weet dat een merk een pasvorm gebruikt die vergelijkbaar is met jouw hoofd.

Dan zit deze zeker niet te los. Ik had echt moeite met af doenChakotay schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:21:
@LankHoar als een helm heel soepel op en af gaat weet je al bijna zeker dat hij te ruim is. Het moet wat moeite kosten om het ding over je hoofd heen te duwen, en als je vervolgens je mond open en dicht doet zou je op je wangen moeten bijten. Zoniet zit het te los

Hét grote motortopic - Deel 24
Deze is verzocht om dicht te zetten
Damn, not again...lolgast schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:41:
Omdat wij niet over bitcoins praten en we dus maar 10.000 posts mogen hebben en het blijkbar geen zin heeft om daarover in discussie te gaan, een nieuw topic!
Hét grote motortopic - Deel 24
Deze is verzocht om dicht te zetten

Hét grote motortopic - Deel 24.
p.s. nieuwe deeltjes per 10.000 hoeft niet meer

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente
Dit topic is gesloten.