Toon posts:

Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste
Acties:
  • 268.617 views

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:32

Chakotay

Lick here to continue

Voor oliepeilen als de motor niet op de paddockstands staat hou ik hem zelf meestal even rechtop aan het frame/steppie/stuur/etc. Niet de meest ideale oplossing, maar het werkt :P

@Raym09 ik heb op mijn GSX650F zo'n Stebel gehad, geniaal ding. Uit ervaring werkt het prima in dat soort situaties :+ Mensen gaan best hard aan de kant als ze denken dat er opeens een vrachtwagen naast ze zit.

[Voor 37% gewijzigd door Chakotay op 04-07-2019 08:57]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-03 08:20

Schuimpje

Couch Warrior

Momenteel aan het rondkijken voor een nieuwe naked. Heb er 2 op het oog. De Z900 en de MT-09. Rijden beide heerlijk, de MT-09 net wat meer opties. Twijfel alleen heel erg aan welke motor ik het meeste plezier ga beleven, ik maak nauwelijks snelweg kilometers (rijden veel binnendoor en over dijken/landwegen etc.) dus ben geneigd om de 4 cyilinder te laten voor wat het is en toch voor het speelse 3 cylinder blok van de MT te gaan, ook het lagere gewicht van de MT is een voordeel. Denk ik hier correct? Of mensen die hier ervaring mee hebben?

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:16

Secsytime

Automagisch

Schuimpje schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:34:
Momenteel aan het rondkijken voor een nieuwe naked. Heb er 2 op het oog. De Z900 en de MT-09. Rijden beide heerlijk, de MT-09 net wat meer opties. Twijfel alleen heel erg aan welke motor ik het meeste plezier ga beleven, ik maak nauwelijks snelweg kilometers (rijden veel binnendoor en over dijken/landwegen etc.) dus ben geneigd om de 4 cyilinder te laten voor wat het is en toch voor het speelse 3 cylinder blok van de MT te gaan, ook het lagere gewicht van de MT is een voordeel. Denk ik hier correct? Of mensen die hier ervaring mee hebben?
De 765 ook bekeken?

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:52

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Oh, de ochtend begon hier ook lekker op het werk. Een vriend van een collega is gisteren dodelijk verongelukt met de motor. Knaap van begin 20.
Iets ouder dan begin 20 maar dan nog....

verongelukte motorrijder in reek is 28 jarige man uit grave die wheelie maakte

Had kort geleden een wheelie cursus gedaan, heeft de vangrail en 2 bomen geraakt.

The tweaker formaldehyde known as Raym09

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-03 11:29

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik ga binnenkort naar een MT-07 kijken, heb hem al even kort gezien en hij ziet er uit als nieuw (4 jaar oud, ca. 13000 km, geen 35 kW uitvoering).
Iemand tips waar ik bij deze motor speciaal op moet letten? Heb zo'n beetje alle reviews al gezien en kan niet echt een zwak punt ontdekken.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-03 08:20

Schuimpje

Couch Warrior

Die heb ik inderdaad wel voorbij zien komen! Uiterlijk spreekt me alleen niet aan van deze motor, hoor er wel heel veel positieve verhalen over!

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Acties:
  • +1Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:34

steveman

Comfortabel ten onder

Wat spotbright binnenhengelde... 20190703 The Transfăgărășan in Transylvania, Romania
*ademt zwaar*

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Raym09 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:55:
Hmm ben niet zo'n fan van lomp harde claxons maar aangezien gisteren iemand mij over het hoofd zag, de (meerdere malen) claxon en de revbomb niet hoorde zit ik toch te dubben om toch iets van een Stebel te monteren.

Het geval? Ik rij hier, richting snelweg op linkerbaan (voorgesorteerd voor Eindhoven/Veghel)

https://www.google.com/ma...at-_Pg!2e0!7i13312!8i6656

Voor mij een auto, rechts daarvan een auto en daarachter de betreffende muts. De auto rechtsvoor wil naar links en is, gezien het tempo, onbekend hier. Hij rijd daardoor wat langzaam en dat irriteert "muts" blijkbaar. Muts moet namelijk ook linksaf maar wil gasgeven. Zodra ze dus de kans krijg knalt ze hem naar links, gefeliciteerd muts daar rij ik al. Maar dat ziet muts niet, want ze zit te foeteren op auto rechtvoor die hem ook naar links gooit (heeft al even een tijdje zijn knipper aan dus echt niet onverwacht ofzo). Dat had ze gezien en toch probeert ze hem er bewust bij hem naast te gooien om hem te blokkeren. Ik kan dus 2x in de ankers, eerst voor haar en daarna voor haar remactie om niet op hem te knallen. Op de snelweg geeft ze plankgas om naast hem even lelijk te gaan zitten doen. Ik besluit daarop hetzelfde maar bij haar te doen, waarop ik een domme blik terug krijg van "uhhh waar kom jij vandaan :? :? " ;w Ik reed naast je muts, maar diverse keren claxoneren en revbommen had je compleet niet in de gaten. ;w

Ik heb ook nog 2 setjes luchthoorns liggen voor de auto (van vroegah).....of zou dat overkill zijn :+
Hier een Stebel erin, en die horen ze wel.

Eergisteren eenzelfde actie van misschien zelfde domme muts :+
Ik filter achter een andere motor tussen file en zij knalt hem bam met krap 20cm voor mijn voorganer naar rechts in een gat wat eigenlijk niet bestaat.
Hij remt nog op tijd en toetert maar daar wordt niet op gereageerd, ik zie hem nog schudden. vervolgens kom ik er langs en wil ze weer naar links duiken terwijl ik er al naast zit :'( :'( .

Even de claxon in en opeens heeft ze door dat er ruiten en spiegels op haar auto zitten om zijwaarts dingen te zien. Maar een excuus ho maar, vooral wegkijken was het devies.

Werk hard!, zeur niet!, verwacht niets!!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Oeh en een hele andere vraag, ik wil eigenlijk gewoon met 2 losse wielen naar de garage om er nieuw rubber op te laten drukken.

Maar hoe ga ik dat doen als ik geen paddockstand heb. Ik heb wel een middenbok maar kan ik dan bijvoorbeeld de motor met de voorvorken op een blok hout laten rusten oid?

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wel een stuk hout nemen dat de motor op z'n normale pitch houdt, als de motor te ver naar voren helt klapt ie natuurlijk in op een gegeven moment, maar volgens mij moet het kunnen.

Best handig zo'n middenbok eigenlijk.

Over banden gesproken, iemand behoefte aan Rosso IIIs met eigenlijk nog ruim profiel (vooral in het midden) ?

Wegens goede ervaring met S22s wissel ik de banden van m'n cbrretje vroegtijdig. 120/70/17 en 180/55/17. collega had pech met z'n fireblade, da's 190

Volgende week af te halen in Ærsfoort. Wel even voor vanmiddag reageren, anders laat ik ze lekker bij de bandenboer.

En als je op de route woont naar Kautenbach kan ik ze ook wel in je tuin smijten morgen :D

[Voor 54% gewijzigd door steveman op 04-07-2019 10:27]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Rubman wat een dwaas, 2x proberen ook echt...

Voor de wielen, je kunt dan eerst het achterwiel eruit halen, om vervolgens wat gewicht achterop te leggen om de voorkant los te krijgen. Heel stabiel staat de boel dan echter niet meer dan, wat extra ondersteuning is wel veiliger. Je kunt afhankelijk van de motor ook een krik onder het blok / uitlaatbochten zetten om een 2e steunpunt te krijgen.

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Chakotay schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:23:
@Rubman wat een dwaas, 2x proberen ook echt...

Voor de wielen, je kunt dan eerst het achterwiel eruit halen, om vervolgens wat gewicht achterop te leggen om de voorkant los te krijgen. Heel stabiel staat de boel dan echter niet meer dan, wat extra ondersteuning is wel veiliger. Je kunt afhankelijk van de motor ook een krik onder het blok / uitlaatbochten zetten om een 2e steunpunt te krijgen.
Sterker nog eerst naar rechts en dat lukt voor mijn voorganger en daarna direct weer naar links willen toen hij voorbij was.
Dat mens was echt mesjogge bezig.

Oké dan ga ik even kijken wat de mogelijkheden zijn.

Met een VFR gaat een krik onder het blok wat lastig gezien de bochten direct eronder hangen en je dan op de bochten de boel omhoog houd.

Misschien toch maar met het hele apparaat naar de garage

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb zelf overigens wel eens een stel oude switches als ondersteuning van de voorvork gebruikt :+ Moet nog ergens een foto van zijn, vanavond thuis even opzoeken.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:17

LankHoar

Langharig tuig

Denko schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:30:
[...]

[Afbeelding]

Ik gok dat je zoiets zoekt. Kijk, eerlijk is eerlijk, het is gewoon aanzienlijk gevaarlijker: tussen de 40 en 50x gevaarlijker zeg maar. Maar daar kan je zat zelf aan doen overigens (en die dingen worden je geleerd tijdens lessen en geavanceerde rijtechnieken trainingen.).

Aan de andere kant, ik heb denk ik een paar jaar lang 30.000km tot 35.000km gereden per jaar. En in de tijd ben ik "maar" 2x in een ongelukje beland. Allebei de keren overigens door gewoon stomme kleine dingetjes en met max 15 km/u. Zolang je het serieus neemt en met veel marge rijdt komt het best goed.
Rij altijd alsof er ergens iemand is opgestaan vandaag en die wil je aanrijden, je weet alleen niet wie het is. Hou dus ook rekening met andermans gekke gedrag/foutjes/onoplettendheid.

En ondanks al die waarschuwingen....Ik rij zelf ook nog gezellig rond. Weliswaar nog maar 2-3K per jaar, maar alsnog.
Kijk, zoiets zocht ik inderdaad! Bedankt! Als ik dit doorbereken, kom ik erop uit dat je gemiddeld 11.2 miljoen kilometer met de motor moet rijden wil je overlijden. Ja ik weet dat je het niet zo makkelijk kunt stellen, ik bedoel er alleen maar mee aan te geven dat de kans nog steeds verrekte klein is. Nu kijken of het mijn vrouw wat gerust stelt :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:36

Ktenolix

Pijlsnel

Aan de wat motortechnische leute onder ons; ik merk sinds een tijdje een licht getik op de motor. Het voelt alsof er een bobbel in de achterband zit, maar ik voel het enkel als het gas erop zit. Bij het uit laten rollen van de motor dus niet. Mijn vermoeden is dat het iets met de ketting(spanning) te maken heeft. Het voelt dus als een bobbel dat frequenter gaat naarmate ik harder optrek. Iemand een idee?

Als het de kettingspanning is dan kan ik zelf proberen om dat ding aan te spannen, maar anders zou ik naar de garage moeten.

Polestar 2 | MY22 | SRSM | 19” | Moon | Pilot Pack | Trekhaak || P2.1 -- Wallbox Pulsar Plus 22kW

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Ktenolix heb je een manier om het achterwiel van de grond te krijgen? Je kunt dan inderdaad de kettingspeling controleren & zonodig corrigeren (meestal zit er een sticker op de achterbrug waar de correcte speling op staat). Daarnaast is het ook verstandig om het achterwiel langzaam rond te draaien en alle schakels na te kijken, het kan ook zijn dat er eentje vast zit waardoor hij niet soepel meer kan bewegen. Dan kan ook het beschreven gedrag geven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:53

ToolkiT

brit-tweaker

Gister bij halve finale van damesvoetbal zag ik ook een dame met een 'brabander' plaktatoo op haar gezicht :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

ToolkiT schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:57:
[...]

Gister bij halve finale van damesvoetbal zag ik ook een dame met een 'brabander' plaktatoo op haar gezicht :)
Oh, dus er kijken serieus mensen naar vrouwenvoetbal? :+

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-03 23:39
Chakotay schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:53:
@Ktenolix heb je een manier om het achterwiel van de grond te krijgen? Je kunt dan inderdaad de kettingspeling controleren & zonodig corrigeren (meestal zit er een sticker op de achterbrug waar de correcte speling op staat). Daarnaast is het ook verstandig om het achterwiel langzaam rond te draaien en alle schakels na te kijken, het kan ook zijn dat er eentje vast zit waardoor hij niet soepel meer kan bewegen. Dan kan ook het beschreven gedrag geven.
Ketting.... Daar ben ik nu dus vanaf!!! *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Secsytime schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:02:
[...]

Oh, dus er kijken serieus mensen naar vrouwenvoetbal? :+
Volgens de NOS waren het er 5 miljoen zelfs ;-) https://nos.nl/artikel/22...anje-wk-finale-halen.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:36

Ktenolix

Pijlsnel

Chakotay schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:53:
Ja ik heb een middenbok, dus ik kan het even controleren. Thanks :)

Polestar 2 | MY22 | SRSM | 19” | Moon | Pilot Pack | Trekhaak || P2.1 -- Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

in de UK was de halve finalle UK vs de US het best bekeken programma dit jaar :S

Ik kijk samen met mijn dochter die zelf voetbalt.. maar het is leuk om te kijken hoor.. voetbal, maar dan gespeelt door aantrekkelijke personen :+

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Rubman schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:03:
[...]Maar een excuus ho maar, vooral wegkijken was het devies.
Bij oprechte vergissingen in het verkeer vind ik dit misschien nog wel het ergste. Vergissen is menselijk, playback een keer 'sorry' met een verontschuldigende blik . Zou een boel opgefokte reacties voorkomen.

Situaties veroorzaakt door domme lompigheid en asociale idioten zijn natuurlijk een ander verhaal :P

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

ToolkiT schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:16:
[...]

in de UK was de halve finalle UK vs de US het best bekeken programma dit jaar :S

Ik kijk samen met mijn dochter die zelf voetbalt.. maar het is leuk om te kijken hoor.. voetbal, maar dan gespeelt door aantrekkelijke personen :+
Vind vrouwen die voetballen toch wel zo onaantrekkelijk.. ze hebben altijd de neiging om zich overdreven mannelijk en "stoer" te moeten gedragen.

Doe mij maar hockey dames :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Secsytime schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:21:
[...]

Vind vrouwen die voetballen toch wel zo onaantrekkelijk.. ze hebben altijd de neiging om zich overdreven mannelijk en "stoer" te moeten gedragen.

Doe mij maar hockey dames :D
Vind ik erg meevallen .. er zijn er wel een aantal.. maar merendeel is erg vrouwelijk..
MrsT maakte nog een opmerking dat het haar opviel dat er zoveel makeup op hadden..
Even een selectie van het zweedse team:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

back on topic:

Dit wisten wij natuurlijk al lang maar nu wetenschappelijk bewezen:
"Science Proves Riding A Motorcycle Is Good For You. Seriously."
https://www.rideapart.com...s-good-for-you-seriously/

[Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 04-07-2019 11:41]

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-03 07:07
ToolkiT schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:41:
back on topic:

Dit wisten wij natuurlijk al lang maar nu wetenschappelijk bewezen:
"Science Proves Riding A Motorcycle Is Good For You. Seriously."
https://www.rideapart.com...s-good-for-you-seriously/
Helaas betrap ik mezelf erop dat ik 's avonds onderweg naar huis erg vaak gewoon de snelste weg neem om dan ook nog zo hard mogelijk en zonder omwegen huiswaarts te keren.

En laat dat nu niet bepaald bijdragen tot een ontspannen gevoel.

Ik zou wat vaker een ommetje (al was het maar 15min) moeten maken onderweg naar huis, veel beter voor het humeur en het algemene stress niveau.

Maar zelfs rechttoe rechtaan met de motor naar huis is beter voor mijn stressniveau dan met de auto gaan (en de laatste 15min aanschuiven tot ik eindelijk thuis ben).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Dryhte schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:46:
[...]

Helaas betrap ik mezelf erop dat ik 's avonds onderweg naar huis erg vaak gewoon de snelste weg neem om dan ook nog zo hard mogelijk en zonder omwegen huiswaarts te keren.

En laat dat nu niet bepaald bijdragen tot een ontspannen gevoel.

Ik zou wat vaker een ommetje (al was het maar 15min) moeten maken onderweg naar huis, veel beter voor het humeur en het algemene stress niveau.

Maar zelfs rechttoe rechtaan met de motor naar huis is beter voor mijn stressniveau dan met de auto gaan (en de laatste 15min aanschuiven tot ik eindelijk thuis ben).
Zou ik zeker doen als ik jou was.. toen ik nog woon-werk deed ging ik vaak op zoek naar alternatieve routes.. zeker in de zomer als het nog laat licht is.., in de winter was het meestal rechtoe recht aan..
Nu mis ik het soms wel omdat ik te weinig rijd en niet een goede reden heb.. een kwartier later aankomen heeft minder impact dan een uur of 2 er op uit trekken..

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik heb 50km ww-verkeer (enkele reis) waarvan >30 km over 60km-wegen in het buitengebied. Zelfs met het koekblik is dat heerlijk om te rijden, maar met de motor helemaal. En onderweg diertjes spotten, vanochtend een aantal hazen, 4 marters, een ree(tje) en 2 ooievaars :)

Moet er niet aan denken dezelfde afstand over de snelweg te moeten rijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Dryhte klinkt bekend... Vaak moet ik thuis nog een oppas aflossen / boodschappen doen / koken / etc, dus word het simpelweg de snelste weg naar huis. Er een mooie binnendoor-route van maken gebeurt hooguit 1x per maand tegenwoordig.

Het door de file heen slingeren e.d. werkt voor mij echter ook prima onstressend gelukkig :)

Mijn route is overigens ongeveer 80% snelweg (incl de N11 die ik ook als snelweg reken), met de rest rechte 1baans 80-wegen die vooral irritant zijn, en een klein stukje binnen de bebouwde kom. Totaal niet interessant rijden helaas.

• matthewk
  • Laatst online: 06-03 08:06

matthewk

Ubernoob

Binnen twee weken met de harley fat bob en roadster rijden... kijk er zo naar uit.
Altijd Honda / BMW gereden maar nu het "scheurijzer" gevoel eruit is wil ik gewoon op het gemakje wat rijden en dan is een Harley de motor voor mij. Ben alleen benieuwd naar cornering. Comfort-wise zou een fat bob beter moeten zijn, maar de ground clearance van een roadster biedt een hele hoop meer vertrouwen in de bochten.

Consultant - Autogek

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:37

Die looks! :9~ :9~ :9~ O+ O+ O+ :Y :Y

...maar die prijs zal wel astronomisch zijn :') ;w

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dryhte
matthewk schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:33:
Binnen twee weken met de harley fat bob en roadster rijden... kijk er zo naar uit.
Altijd Honda / BMW gereden maar nu het "scheurijzer" gevoel eruit is wil ik gewoon op het gemakje wat rijden en dan is een Harley de motor voor mij. Ben alleen benieuwd naar cornering. Comfort-wise zou een fat bob beter moeten zijn, maar de ground clearance van een roadster biedt een hele hoop meer vertrouwen in de bochten.
Ik vind de Street Rod wel wat hebben.

[Voor 12% gewijzigd door Dryhte op 04-07-2019 13:15]

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Ja en liquid cooled, dus liever niet!
Dryhte schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:44:
[...]

Ik vind de Street Rod wel wat hebben.
liquid cooled, en erg klein. Ze zijn net wat kleiner dan de sportster 883. Wel lekker handelbaar, dat dan weer wel.

Consultant - Autogek

• Dryhte
@matthewk Educate me, wat is er precies superieur aan luchtgekoeld? Lekker ouderwets? Of heeft het nog echte voordelen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:02
@Dryhte dan kan je tegen oom agent zeggen dat je een rede had om te hard te rijden, anders raakte je blok oververhit :+

Die looks zijn wel echt om te kwijlen though :9~

[Voor 17% gewijzigd door NLDViane op 04-07-2019 13:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-03 13:35
Joepla schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:57:
Ik ga binnenkort naar een MT-07 kijken, heb hem al even kort gezien en hij ziet er uit als nieuw (4 jaar oud, ca. 13000 km, geen 35 kW uitvoering).
Iemand tips waar ik bij deze motor speciaal op moet letten? Heb zo'n beetje alle reviews al gezien en kan niet echt een zwak punt ontdekken.
Punten waarop ik zal letten met een MT-07 zijn:
Richtingaanwijzer, wil het soms niet registreren als je hem naar links of rechts doet (ofwel gaat soms niet af)
Soms schakelt hij niet lekker naar neutraal (dat terwijl je echt de love tap voelt ipv een echte schakeling)

En ABS is extreem agressief. Dus niet schrikken als je hem hoort zolang je er maar niet doorheen gaat.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Dryhte schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:03:
@matthewk Educate me, wat is er precies superieur aan luchtgekoeld? Lekker ouderwets? Of heeft het nog echte voordelen?
- Minder efficient (in de meeste gevallen echt VEEL minder efficient)
- Luider en klinkt mooier
- Trilt meer
- Simpeler en betrouwbaarder door de hogere toleranties en dus goedkoper in onderhoud

Dus eigenlijk qua rij eigenschappen enkel nadelen voor zover ik weet.

Die streetfighter 975 is eigenlijk een Buell. Hij lijkt er in ieder geval wel op.

[Voor 7% gewijzigd door matthewk op 04-07-2019 13:09]

Consultant - Autogek

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Niet alleen een luchtgekoeld blok, maar die remklauwen zien er ook best serieus uit. Dat hoort toch helemaal niet op een Harley? :+

• Vrijdag
Chakotay schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:16:
Niet alleen een luchtgekoeld blok, maar die remklauwen zien er ook best serieus uit. Dat hoort toch helemaal niet op een Harley? :+

:P

Ik denk dat het een soort voortzetting is van de XR1200. En het lijkt idd ook wel een beetje op een Buell, hoewel die volgens mij een kortere wielbasis heeft?
Het model vind ik in elk geval wel tof, net als de Livewire veel meer een modernere naked met retro vibes.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Vrijdag dat zijn meer de iele remmetjes die ik verwachtte inderdaad :P

• Vrijdag
Chakotay schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:32:
@Vrijdag dat zijn meer de iele remmetjes die ik verwachtte inderdaad :P
Misschien hebben ze naar Balkenende geluisterd "met de kennis van nu :P " en hebben ze voor dit model wat serieuzere remmelarij bedacht :+

• Joepla

Joepla

Jurrian120 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:08:
[...]

Punten waarop ik zal letten met een MT-07 zijn:
Richtingaanwijzer, wil het soms niet registreren als je hem naar links of rechts doet (ofwel gaat soms niet af)
Soms schakelt hij niet lekker naar neutraal (dat terwijl je echt de love tap voelt ipv een echte schakeling)

En ABS is extreem agressief. Dus niet schrikken als je hem hoort zolang je er maar niet doorheen gaat.
Ok. Zijn dit (niet naar neutraal en de RI knop) dingen om je zorgen om te maken? Een knopje is wel te vervangen, maar een probleem met de versnelling kan andere koek zijn...

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-03 13:35
Joepla schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:44:
[...]

Ok. Zijn dit (niet naar neutraal en de RI knop) dingen om je zorgen om te maken? Een knopje is wel te vervangen, maar een probleem met de versnelling andere koek zijn...
Het probleem zit hem meer in naar links en rechts doen. Het uitdrukken werkt wel altijd goed.

Ja die versnellingsbak. Blijft bij veel motoren een puntje van afstellen en onderhoud. Verder schakelen ze goed zoals je mag verwachten van een Japanner.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Jurrian120 Thx. Zal er op letten.
Heb ooit eens een motor gehad die geregeld ook erg lastig naar N schakelde. Na vervangen van de olie was dit probleem volledig weg. Blijkbaar zat er oude dikke meuk in oid, waardoor de koppeling misschien bleef kleven.

Nu ik eraan terugdenk: ik heb toen ook de ketting tegelijkertijd vervangen (de oude bleef bijna rechtop staan toen ik hem losgemaakt had), daar werd het schakelgedrag vast niet slechter van.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:29
@Chakotay Rij jij ook wel eens over de N207 tussen alphen en Leimuiden? Pak jij daar dan tijdens file de busbaan met de motor?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Pagman in de spits ga ik bijna alleen maar de andere kant op, richting de N11. De N207 gebruik ik bijna alleen maar buiten de spits, dus heb er niet vaak file. De enkele keer dat ik er wel file tegenkom (of iemand 60 blijft sukkelen) maak ik zeker even gebruik van de busbaan :)

Het was erg frustrerend om daar tijdenlang door de werkzaamheden te rijden, om toen ze eindelijk klaar waren opeens de LIJNBUS-text op de rijbaan te zien verschijnen... :( Maak die weg gewoon tweebaans! Als er nou nog elke paar minuten een bus zou rijden begrijp ik de busbaan, maar dat ding ligt er nu 90% van de tijd ongebruikt bij.

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 08:53
Pagman schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:13:
@Chakotay Rij jij ook wel eens over de N207 tussen alphen en Leimuiden? Pak jij daar dan tijdens file de busbaan met de motor?
Ah dit wil ik ook weten!
Zie ze vaak genoeg rijden, vraag me af of er boetes worden uitgedeeld daarvoor.
Gaat mn reistijd naar amsterdam echt zoveel besparen als ik eenmaal een motor heb,...
Chakotay schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:19:

Het was erg frustrerend om daar tijdenlang door de werkzaamheden te rijden, om toen ze eindelijk klaar waren opeens de LIJNBUS-text op de rijbaan te zien verschijnen... :( Maak die weg gewoon tweebaans! Als er nou nog elke paar minuten een bus zou rijden begrijp ik de busbaan, maar dat ding ligt er nu 90% van de tijd ongebruikt bij.
Ja in die bus zit ik altijd :+

[Voor 35% gewijzigd door SemperFidelis op 04-07-2019 14:53]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

LankHoar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:28:
[...]

Het is duidelijk dat een motorrijder kwetsbaarder is etc. maar hoe groot is die kans nou echt?
Uit ervaring: probeer de volgende dingen in acht te nemen.

-Afstand afstand afstand!!11
-Plaats op de weg.
-Juiste snelheid bij onoverzichtelijke situaties. Liever iets langzamer de bocht in en vervolgens accelereren.
-Kijk enorm uit voor afslaande auto's, denk aan auto's welke linksaf slaan en je rijbaan kruisen.
-Rijd op de snelweg inhalend, blijf dus niet langer dan noodzakelijk naast een ander voertuig.
-Laat je niet opjutten.
-Wil je lekker sportief rijden, maar komt er een tegenligger aan. Sla deze bocht dan even over en wacht op een situatie waar dat wel kan. Overzicht.
-Echt doorrijden doe je op Assen etc :9

Onlangs is een maatje van mij fors aangereden door iemand die linksaf sloeg en hem dus kruisde. Brr gelukkig overleeft maar wel veel letsel :o

[Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 04-07-2019 15:49]

Asus Zenbook i7 256gb

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@SemperFidelis ze zijn volgens mij vooral redelijk actief om mensen die de paralelweg gebruiken beboeten in de spits. Als de politie daarvoor staat te posten, zou het me niet verbazen dat ze ook wel op de busbaan letten.

In Zeist rij ik overigens wel bijna dagelijks over de busbaan, maar dat is een veel korter stuk. In drie jaar nog geen boete gehad, maar ook nog bijna nooit politie gezien. Wel een paar keer bij het stoplicht aangesproken door een boze buschauffeur die het gezien had :+
Ghostrider schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:23:
[...]

-Rijd op de snelweg inhalend, blijf dus niet langer dan noodzakelijk naast een ander voertuig.
[...]
Dat is een goede... Ik kan me in de file erg irriteren aan mede-motorrijders die niet gaan filteren, maar wel op de streep blijven hangen. Ga aan de kant! Zo blijf je juist in mensen hun dode hoek zitten...

[Voor 30% gewijzigd door Chakotay op 04-07-2019 15:26]

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nog meer die Maandag a.s. op Zandvoort gaan rijden?

[Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 04-07-2019 15:26]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:31
Ik vond t mooi hoe een oudere meneer mij in Engeland waarschuwde:
Have a safe drive and watch out for the drivers that don't look. The drivers in this country aren't particularly good drivers and never check their mirrors before turning off!
Sowieso is het leuk praten met oudere mensen die vroeger ook motor gereden hebben, ze hebben vaak leuke verhalen te vertellen :P

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zit nu al een tijdje te zoeken, maar ik vind geen resultaten. Wat is de aanbevolen bandenspanning voor de Anakee Adventure onder een Super Ténéré (XT1200Z)?
Michelin zwijgt, en verwijst naar de motorfabrikant. Yamaha kent de hele band niet eens.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

DrivinUCrazy schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:35:
Ik zit nu al een tijdje te zoeken, maar ik vind geen resultaten. Wat is de aanbevolen bandenspanning voor de Anakee Adventure onder een Super Ténéré (XT1200Z)?
Michelin zwijgt, en verwijst naar de motorfabrikant. Yamaha kent de hele band niet eens.
Wat gebruik je nu en wat vind je lekker rijden?

• Dryhte
Wat ik overal lees: gewoon de bandenspanning van de OEM banden als basis gebruiken (zoals geafficheerd op de motor)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik reed met de Road5 op 2.6/2.9, maar dat is een ander type band. Nog niet met deze banden kunnen rijden, maar morgen ga ik wel op een driedaagse trip.
Dan maar 2.6/2.9 proberen en zometeen een testrondje maken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Dryhte schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:39:
Wat ik overal lees: gewoon de bandenspanning van de OEM banden als basis gebruiken (zoals geafficheerd op de motor)
Ik rij soms 2.5bar, soms 2bar, en soms zo laag als 0.8bar :P (maar de Alp hou ik op 1.3bar of hoger, daaronder alleen met de XR, want die heeft bead blocks).

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Geen idee hoe ik er bij kom (die 2.6), maar blijkbaar schrijft Yamaha 2,25/2,9 voor bij een grote berijder met lading. Nou ja, check. ;)

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:49:
Geen idee hoe ik er bij kom (die 2.6), maar blijkbaar schrijft Yamaha 2,25/2,9 voor bij een grote berijder met lading. Nou ja, check. ;)
Ik had vroeger ook meer achter dan voor, maar ik vind gelijke spanning toch lekker rijden. Natuurlijk ga ik niet volle polle de bocht door zoals sommigen van jullie. Meestal is het 2.5 op beide banden.

Bij een auto luistert het nog nauwer, omdat de vlakke onderzijde van de band al gauw vervormt bij een afwijking of de wang gaat wijken. Bij motorbanden heb je een heel ander profiel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10-2022
Ghostrider schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:26:
Nog meer die Maandag a.s. op Zandvoort gaan rijden?
Jazeker, naja rijden, moet het nog maar zien gebeuren. Vrees dat het na 1 ronden al over is i.v.m. geluid. Had een stille uitlaat besteld en de persoon in kwestie had er 5 gemaakt. Na betalen komt de aap uit de mouw, gemaakt is nogal aan inflatie onderhevig schijnbaar. Hij heeft er 5 gepland om deze maand te maken. Zal wel belgenlogica zijn :/.

Overigens groep 2, zal even wennen zijn, die rijden 30s langzamer dan ik normaal gesproken tijdens vrij rijden :P. Wil het alleen gaan gebruiken om de nieuwe motor te leren kennen en meters te maken. Dan maar met een instructeur, rij je tenminste in een groep en is de kans dat je eraf wordt gehaald ivm geluid hopelijk wat kleiner.

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Vanmiddag voor het eerst iemand de middelvinger gegeven op de motor.

Situatie:
Ik ben keurig aan het filteren, 1 auto zwaait een beetje naar links vlak voordat ik naast hem zit. Eerste gedachte, die zit niet op te letten dus ik houd even afstand en probeer contact te zoeken dat hij mij ziet. Dit gebeurd ook en inmiddels is er weer voldoende ruimte. Ik zet weer aan om er tussendoor te gaan en WHAM! heftige stuurbeweging naar links tot stuk over de markering om mij er maar niet tussendoor te laten. Direct ook een beletteren vingertje van dit mag niet.
Gelukkig had degene rechts ervan het door en die gebaarde van kom er maar omheen. Hij naar rechts en ik links om hem heen onderwijl gaf ik nadat ik er weer voorbij was en de beste man bedankt had die totale mafklapper maar even de vinger.

Ik denk oprecht dat als ik er naast had gezeten en er voorbij had gekund zijn spiegel een tik had gehad. Wat een idioot.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:39
Rubman schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:40:
Vanmiddag voor het eerst iemand de middelvinger gegeven op de motor.

Situatie:
Ik ben keurig aan het filteren, 1 auto zwaait een beetje naar links vlak voordat ik naast hem zit. Eerste gedachte, die zit niet op te letten dus ik houd even afstand en probeer contact te zoeken dat hij mij ziet. Dit gebeurd ook en inmiddels is er weer voldoende ruimte. Ik zet weer aan om er tussendoor te gaan en WHAM! heftige stuurbeweging naar links tot stuk over de markering om mij er maar niet tussendoor te laten. Direct ook een beletteren vingertje van dit mag niet.
Gelukkig had degene rechts ervan het door en die gebaarde van kom er maar omheen. Hij naar rechts en ik links om hem heen onderwijl gaf ik nadat ik er weer voorbij was en de beste man bedankt had die totale mafklapper maar even de vinger.

Ik denk oprecht dat als ik er naast had gezeten en er voorbij had gekund zijn spiegel een tik had gehad. Wat een idioot.
Gewoon kalm blijven, en als je dat kan even op het raam tikken en met je meest vriendelijke kop vragen waar hij mee bezig is en uitleggen hoe de regels zijn en dat er mensen zijn die dat handhaven...

Ik vind heerlijk als ze dan boos doen en dat je dan vrolijk zingend verder gaat, je weet dan namelijk dat ze zichzelf helemaal zitten op te vreten terwijl jij ogenschijnlijk genietend verder rijdt daar waar hij nog vast staat.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

HTT-Thalan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:52:
[...]

Ik had vroeger ook meer achter dan voor, maar ik vind gelijke spanning toch lekker rijden. Natuurlijk ga ik niet volle polle de bocht door zoals sommigen van jullie. Meestal is het 2.5 op beide banden.

Bij een auto luistert het nog nauwer, omdat de vlakke onderzijde van de band al gauw vervormt bij een afwijking of de wang gaat wijken. Bij motorbanden heb je een heel ander profiel.
Ik ben zelf al vrij zwaar, rij regelmatig zoals komend weekend met gevulde koffers, en er gaat ook nog wel eens iemand mee. Ik ga echt niet iedere dag de spanning aanpassen, dus dan maar standaard een wat hogere druk achter.
Net een testrondje gaan rijden en dat was... apart. Ik houd er van als banden nogal de bocht in vallen, vandaar ook meestal mijn keuze voor Michelin met de Pilot Road serie. Dat wendbare ligt me wel.
Deze Anakee Adventures hebben dat stukken minder, je hebt iets meer overtuiging nodig.

Ik heb het nog niet gek gemaakt in deze eerste kilometers, maar je merkt onder hellingshoek wel dat ze zich even zetten. Ze verliezen geen grip, maar je voelt gewoon een iets andere feedback.

Ook even een veldweggetje gedaan, omdat het kan. En ja, dit gaat wel iets beter. Bochten zijn nog steeds dramatisch, maar dat ligt in dit geval aan de berijder. Zeker ga ik nog eens de VRO Allroad doen om daar eens wat vertrouwder mee te worden.

Komend weekend de bandjes eens goed testen, en weer genieten van een heerlijk motorweekendje. :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Rubman fijn van die mensen...

@kneusteun ik zwaai altijd vrolijk naar dat soort figuren, stellen ze vaak ook niet op prijs lijkt het :+ Eerder deze week had ik een auto wat creatief ingehaad, kreeg ik opeens allemaal moeilijke gebaren van de auto daarvoor (waar ik achter bleef). Vriendelijk naar gezwaaid, doet hij een braketest.... Toen had ik hem ook maar ingehaald ipv netjes erachter te blijven :P

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Meestal ben ik ook enorm kalm, maar dit frustreerde op de een of andere manier zo enorm.

Ben juist van het even op het raampje tikken en vriendelijk toch dringend vragen of ze mogelijk in een gesticht thuis horen ipv op de weg. :+

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Gisteren bij een redelijk grote motorzaak geweest bij Praag in de buurt (hier woon ik) maar niet kunnen slagen voor een helm. Ik zoek een stoere look, maar wel met voldoende bescherming en opvallende kleur (liefst veel wit). Ik vond de Scorpion Exo Combat erg vet: https://www.louis.eu/arti...d51bf3111169d364bdf5b63ad maar is eigenlijk een veredelde jet-helm omdat hij daarop gekeurd is. Het stuk voor je kin is erg dun en uitklikbaar, lijkt me niet zeer veilig.

Iemand tips, eventueel voor een andere online website? Heb een stuk of wat helmen gepast, en mijn maat was altijd M, dus durf wel online te bestellen. Mijn budget is 250-300 euro.

[Voor 9% gewijzigd door LankHoar op 04-07-2019 18:56]

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De pasvorm van een helm is net zo belangrijk als de maat. Online bestellen werkt dan ook alleen als je zeker weet dat een merk een pasvorm gebruikt die vergelijkbaar is met jouw hoofd.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

DrivinUCrazy schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:13:
De pasvorm van een helm is net zo belangrijk als de maat. Online bestellen werkt dan ook alleen als je zeker weet dat een merk een pasvorm gebruikt die vergelijkbaar is met jouw hoofd.
Goed punt. Ik heb de Scorpion EXO 510 Air ook gepast, en zie net dat ze deze ook in volledig wit hebben (linkje). Deze ging prima mijn hoofd op, echter wat minder soepel eraf. Verder leek hij wel prima te zitten (heb hem natuurlijk niet enorm lang opgehad, alleen om te passen). Wellicht moet ik maar gewoon voor deze gaan (komt goed uit de tests, de voorganger ook bij FortNine).

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@LankHoar als een helm heel soepel op en af gaat weet je al bijna zeker dat hij te ruim is. Het moet wat moeite kosten om het ding over je hoofd heen te duwen, en als je vervolgens je mond open en dicht doet zou je op je wangen moeten bijten. Zoniet zit het te los :)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Chakotay schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:21:
@LankHoar als een helm heel soepel op en af gaat weet je al bijna zeker dat hij te ruim is. Het moet wat moeite kosten om het ding over je hoofd heen te duwen, en als je vervolgens je mond open en dicht doet zou je op je wangen moeten bijten. Zoniet zit het te los :)
Dan zit deze zeker niet te los. Ik had echt moeite met af doen :p En als ik denk aan mijn rijles welke helm ik toen op had en volgens mijn instructeur (en maat) goed zat, dan voelde dit zeker niet minder strak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:25
Omdat wij niet over bitcoins praten en we dus maar 10.000 posts mogen hebben en het blijkbar geen zin heeft om daarover in discussie te gaan, een nieuw topic! :D
Hét grote motortopic - Deel 24

Deze is verzocht om dicht te zetten

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:30

Gamertag: timmie271

• Dryhte
lolgast schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:41:
Omdat wij niet over bitcoins praten en we dus maar 10.000 posts mogen hebben en het blijkbar geen zin heeft om daarover in discussie te gaan, een nieuw topic! :D
Hét grote motortopic - Deel 24

Deze is verzocht om dicht te zetten
Damn, not again... :/

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Blijkbaar is de benzine op, dat er al een nieuw topic tot leven is geroepen:
Hét grote motortopic - Deel 24.

p.s. nieuwe deeltjes per 10.000 hoeft niet meer :)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee