Kwestie van company policy en het feit dat de alp niet in mijn handbagage past
.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Het is company policy dat je geen helm op houdt in de taxi?HTT-Thalan schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:54:
Kwestie van company policy en het feit dat de alp niet in mijn handbagage past.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Er zal vast ergens een kleine letter in de Uber policy zijn die dat verbiedtChakotay schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:12:
[...]
Het is company policy dat je geen helm op houdt in de taxi?
Perfect! Toen ik er was had de trein wat vertraging, maar inchecken was super makkelijk, en de reis ging ook vlot.. Alleen sketchy omdat de motoren niet vast worden gezet, die staan bij elke wissel dus flink te wiebelen....Maegrim schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 00:06:
[...]
Is dat wat, die trein naar Engeland? Zit voor eind van de maand te kijken
Ah okay.. wordt hem dus niet.. Ik heb de motor bij mij, maar was niet van plan daarmee te gaan rijden door London.. die blijft lekker veilig achter het hek van het hotel..HTT-Thalan schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 06:56:
[...]
andere kant van Londen
. Novotel in Brentford zit ik, kantoor zit halve mijl verderop. Heb jij de motor bij? Dan ben je lekker mobiel, ik doe daar alles met uber.
Ja, toen wel... dankzij die voering.. Nu however....timmie271 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:58:
[...]
Maar toen was het toch heerlijk met temperaturen tussen de 0 en 10 graden
Dat is juist de ideale manier om door London te reizendarkkingll schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:44:
Ah okay.. wordt hem dus niet.. Ik heb de motor bij mij, maar was niet van plan daarmee te gaan rijden door London.. die blijft lekker veilig achter het hek van het hotel..
Mag vast wel in een faketaxiChakotay schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:12:
[...]
Het is company policy dat je geen helm op houdt in de taxi?
Mijn ervaring is ook dusdanig dat al die non-goretex broeken het allemaal net niet is.Twijfels schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 23:35:
[...]
Zit zelf dus sterk te overwegen om voor komende winter maar te investeren in Rev’it Poseidon 2 broek/jas, maar dat is wel weer een hoop extra geld. Zou als ik jou was dus in ieder geval serieus gaan kijken naar Gore Tex, liefst gelamineerd.
Asus Zenbook i7 256gb
Mijn difi aerotex jas blijft al drie jaar kurkdroog. De broek heeft eigenlijk altijd gelekt bij het kruis, dus dat is mijn offroad broek nu (heb een echte goretex broek voor winter en nat weer).Ghostrider schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:13:
Mijn ervaring is ook dusdanig dat al die non-goretex broeken het allemaal net niet is.
Vind het wel meevallen. Krijg bij de BMW dealer standaard 20% korting op de adviesprijs van Rukka gear. Dus dan scheelt het niet eens meer zoveel met andere merken. Daarnaast is de 5-jaar geen gezeur garantie wel fijn. Mijn pakken zijn nog nooit verkleurd overigens, zien er nog zeer netjes uit. Ik was ze wel elk halfjaar met nikwax. Ik vind de kwaliteit overigens wel tegenvallen van Rukka. Volgende keer ga ik iets proberen van Stadler of Klim of AdventureSpec.Joopieboy schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:27:
[...]
Rukka is wel een enorme meerprijs, en vaak gaan ze iets langer mee maar niet evenredig met de prijs die je ervoor betaald. En vaak worden ze ook lelijk door verkleuring en vuiligheid, plus het moet net je model zijn...
Ik ga 'm in december pakken. Onderzoekje van de consumentenbond gaf aan dat het qua totale reistijd eigenlijk voordeliger is voor London om de trein te pakken, je bent namelijk direct in het centrum, geen gezeik met douane en vervoer van het vliegveld naar centrum toe. Qua tijd is vliegen dus niet meer efficiënter, en zelden ook goedkoper in de totaalprijs.Maegrim schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 00:06:
[...]
Yep, ik draag nu ook iets van 3 jaar Difi Aerotex en rij elke dag droog naar mijn werk. Dus inderdaad dat Difi Aerotex spul is zo gek nog niet.HTT-Thalan schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:52:
[...]
Mijn difi aerotex jas blijft al drie jaar kurkdroog. De broek heeft eigenlijk altijd gelekt bij het kruis, dus dat is mijn offroad broek nu (heb een echte goretex broek voor winter en nat weer).
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
Ja oeps, dat stukje was inderdaad over de passagierstrein.Chakotay schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:22:
@Maegrim de Calais-Dover trein heb ik 1x met de motor (en een aantal keer met de auto) gedaan. Het gaat vooral allemaal eens stuk sneller dan met de boot, zowel de reis zelf als het inchecken en alles. Je hebt alleen tijdens de reis niets te doen (bij de motor/auto blijven), en je kan de motor niet vastzetten. Er zijn in de tunnel echter ook geen golven als alles goed gaat, dus de boel valt ook niet zomaar om
@SmurfLink dat is dan de passagierstrein denk ik, of gaat die auto/motortrein ook door naar London? Ik dacht dat die in Dover meteen weer terug rijdt.
[Voor 13% gewijzigd door LankHoar op 03-07-2019 13:20]
When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!
Met de motor bedoel ik dan hèSmurfLink schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:15:
[...]
Ik ga 'm in december pakken. Onderzoekje van de consumentenbond gaf aan dat het qua totale reistijd eigenlijk voordeliger is voor London om de trein te pakken, je bent namelijk direct in het centrum, geen gezeik met douane en vervoer van het vliegveld naar centrum toe. Qua tijd is vliegen dus niet meer efficiënter, en zelden ook goedkoper in de totaalprijs.
Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV)LankHoar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:15:
Waar kan ik een goede (met statistiek onderbouwde) riscio kans van (dodelijke/zwaargewonde) ongelukken per motorrijder vs per autobestuurder vinden? Ik vind wel dingen zoals dit (best interessant overigens), maar dat wat ik zoek heb ik nog niet kunnen vinden.
[Voor 12% gewijzigd door Panini op 03-07-2019 13:28]
Dan zijn we samen de stragglersGrubeater schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:25:
[...]
Dat was ik wel van plan, ben je niet meer de laatste.
https://www.swov.nl/feite...erkeersgewonden-nederlandLankHoar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:15:
Waar kan ik een goede (met statistiek onderbouwde) riscio kans van (dodelijke/zwaargewonde) ongelukken per motorrijder vs per autobestuurder vinden? Ik vind wel dingen zoals dit (best interessant overigens), maar dat wat ik zoek heb ik nog niet kunnen vinden.
Ja hier vond ik beter info, een erg duidelijk overzicht zelfs:Panini schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:26:
[...]
Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV)
https://www.swov.nl/
Denk dat je daar een goede kans hebt op meer data, of anders terecht kan voor je vraag.
[Voor 6% gewijzigd door LankHoar op 03-07-2019 14:30]
When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!
Ik erken de (veel) meer kwetsbare positie, en onderneem dus actief actie om het risico dát ik bij een ongeluk betrokken raak te verminderen, iets wat automobilisten veel minder (vaak) doen. Hoeveel mensen zijn er niet harder en dichter gaan bumperkleven sinds ze ABS op hun voertuig hebben?LankHoar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:28:
[...]
Ja hier vond ik beter info, een erg duidelijk overzicht zelfs:
https://www.swov.nl/feiten-cijfers/factsheet/motorrijders
Nog steeds mis ik een berekening als: per zoveel kilometer heb je gemiddeld zoveel procent kans om een ongeval te hebben met zwaar letsel of dood tot gevolg. Is waarschijnlijk ook lastig in te zetten i.v.m. alle verschillende factoren, en toch lijkt me dat interessant.
Waarom dit vraagstuk? Nu ik een motor ga kopen praat iedereen om mij heen (vooral ouders en mijn vrouw) over het gevaar ervan, en maken zich een beetje zorgen. Het is duidelijk dat een motorrijder kwetsbaarder is etc. maar hoe groot is die kans nou echt? Dat vraag ik me af, en met het antwoord hoop ik een stukje rust te kunnen creëren in mijn omgeving (het is niet alsof 1 op de 10 motorrijders in hun leven omkomt door motorrijden ofzo).
[Voor 18% gewijzigd door aidanl op 03-07-2019 14:42]
Mijn moeder riep altijd (en nu nog steeds) dat je van natte haren in koud weer verkouden word. Totale hogwash natuurlijk, maar ze gelooft er nog altijd in. Sommige mensen wíllen iets geloven en vinden het fijn om daar aan vast te houden. Zolang het jou niet raakt zou ik denken laat ze maar lekker, jij weet wel beter. Ergens in geloven geeft mensen zekerheid, maar soms weten mensen niet beter meer en houden ze ergens aan vast terwijl het is iets dat hen niet eens aangaat. Hun 'zekerheid' in dat geval is het (onjuiste) besef dat zij heus wel snappen hoe de wereld in elkaar steekt. Betweters, eigenlijk.aidanl schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:37:
Probleem is dat veel mensen via via (dan wel directe relatie of dat van een ander) wel is iets gehoord hebben over een ongeval. Toen ik een x op de koffie met de familie iets zei gerelateerd aan het motorrijden werd direct een hele lijst aan vrienden, kennissen, familie, totale onbekenden opgesomd die wel niet een ongeluk zouden hebben gehad.
Wanneer mensen mij nu vertellen dat motorrijden gevaarlijk is vanwegen de kwetsbaarheid zeg ik: "Ja dat weet ik. Wanneer je er van bewust bent zal je beter opletten en je best doen een ongeluk te voorkomen". Mensen overtuigen, zelfs met statestieken, is zo goed als onmogelijk.
[Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-07-2019 14:48]
Veel plezier! Als je in de buurt van Reading bent en zin in koffie hebt geef maar een seintjedarkkingll schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:19:
* darkkingll meld zich vanuit Londen.![]()
Morgen nog een dagje London in en dan naar Snowdon.
Helaas wel met een schijnbaar overleden sigarettenaansluiting voor de tomtomzekering ziet er nog goed uit, andere USB stekker geprobeerd, geen succes.. denk dat ik in Wales ofzo maar een andere aansluiting moet kopen..
Maar verder viel het niets mee, dik 500km met 2 bagagerollen, zijtassen en rugtas was prima te doen, alleen een beetje krap.
Ik zal naar je zwaaien (afhankelijk van de wind komen de vliegtuigen voor LHR over mijn huis).HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:23:
[...]
Ik kom morgen ook naar London! Ik land om iets over 4 PM lokale tijd om Heathrow.
[Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 03-07-2019 15:14]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Als je me de coordinaten geeft zal ik een luchtfoto maken, okay?ToolkiT schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:49:
[...]
Veel plezier! Als je in de buurt van Reading bent en zin in koffie hebt geef maar een seintje
Snowdon is geweldig ga je hem beklimmen of alleen motor rijden?
Hier een voorproefje voor je:
[YouTube: Hairy bikers in Wales]
Jij zal alleen veel beter weer hebben
[...]
Ik zal naar je zwaaien (afhankelijk van de wind komen de vliegtuigen voor LHR over mijn huis).
Ik kom er zelf vaak genoeg overheen, dus is niet nodigHTT-Thalan schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:51:
[...]
Als je me de coordinaten geeft zal ik een luchtfoto maken, okay?.
Absoluut.. wij gaan altijd met de tunnel (hebben een 10 rittenkaart), veel makkelijker, sneller en comfortabeler dan met de bootMaegrim schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 00:06:
[...]
Let wel dat als je met de trein vanuit NL naar London gaat je in Brussels moet overstappen want daar moet je door de customs heen.. terug kan het direct.. en dat is best relaxed..SmurfLink schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:15:
[...]
Ik ga 'm in december pakken. Onderzoekje van de consumentenbond gaf aan dat het qua totale reistijd eigenlijk voordeliger is voor London om de trein te pakken, je bent namelijk direct in het centrum, geen gezeik met douane en vervoer van het vliegveld naar centrum toe. Qua tijd is vliegen dus niet meer efficiënter, en zelden ook goedkoper in de totaalprijs.
klopt, de eurotunnel gaat op en neer, maar de passagierstrein (eurostar) gaat door..Chakotay schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:22:
@SmurfLink dat is dan de passagierstrein denk ik, of gaat die auto/motortrein ook door naar London? Ik dacht dat die in Dover meteen weer terug rijdt.
[Voor 68% gewijzigd door ToolkiT op 03-07-2019 15:01]
Met auto of motor?ToolkiT schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:55:
[...]
Absoluut.. wij gaan altijd met de tunnel (hebben een 10 rittenkaart), veel makkelijker, sneller en comfortabeler dan met de boot
[...]
[Voor 42% gewijzigd door Dryhte op 03-07-2019 15:04]
Met gezin altijd met auto.. nog niet zelf met motor geweest maar spreek wel regelmatig de motorijders in de tunnel en die zijn altijd erg blij met de service..
Ik zou die cijfers lekker achterwege laten bij ze.LankHoar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:28:
[...]
Nog steeds mis ik een berekening als: per zoveel kilometer heb je gemiddeld zoveel procent kans om een ongeval te hebben met zwaar letsel of dood tot gevolg. Is waarschijnlijk ook lastig in te zetten i.v.m. alle verschillende factoren, en toch lijkt me dat interessant.
Waarom dit vraagstuk? Nu ik een motor ga kopen praat iedereen om mij heen (vooral ouders en mijn vrouw) over het gevaar ervan, en maken zich een beetje zorgen. Het is duidelijk dat een motorrijder kwetsbaarder is etc. maar hoe groot is die kans nou echt? Dat vraag ik me af, en met het antwoord hoop ik een stukje rust te kunnen creëren in mijn omgeving (het is niet alsof 1 op de 10 motorrijders in hun leven omkomt door motorrijden ofzo).
-EDIT- @TheBrut3 ik zag je reactie pas nadat ik mijn post plaatste (was al druk aan het typen), maar volgens mij beantwoord ik je vraag ook al meteen
ToolkiT schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:53:
[...]
Ik kom er zelf vaak genoeg overheen, dus is niet nodig
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Per gereden kilometer is de kans heel veel groter.LankHoar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:28:
Nu ik een motor ga kopen praat iedereen om mij heen (vooral ouders en mijn vrouw) over het gevaar ervan, en maken zich een beetje zorgen. Het is duidelijk dat een motorrijder kwetsbaarder is etc. maar hoe groot is die kans nou echt?
Het is niet dat ze zeuren, en ik wil ze ook niet overtuigen. Ik wil graag mijn vrouw, en ook wel mijn moeder, een gerust gevoel proberen te geven. Stress is voor geen mens goedlolgast schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:29:
Vanwaar die drang om andere te overtuigen? Jij rijd toch motor, niet die ander?Het zal me een worst wezen wat een ander er van vindt
Ja klopt, en dat is ook steeds de gedachte "vele malen gevaarlijker dan de auto, dus erg gevaarlijk, oh wat eng". Ik hoop dat met een X% kans op een heel leven van een motorrijder dat te veranderen naar "vele malen gevaarlijker dan de auto, maar nog steeds is de kans relatief klein".TheBrut3 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:51:
[...]
Per gereden kilometer is de kans heel veel groter.
[Afbeelding]
[Voor 40% gewijzigd door LankHoar op 03-07-2019 16:00]
edit - Niks te zien hier.TheBrut3 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:51:
[...]
Per gereden kilometer is de kans heel veel groter.
[Afbeelding]
[Voor 18% gewijzigd door Panini op 03-07-2019 16:11]
Dan zou ik juist niet met cijfers gaan strooien, die gaan ze namelijk omdraaien en tegen je gebruiken. "zie je nou wel dat het levensgevaarlijk is".LankHoar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:58:
[...]
Het is niet dat ze zeuren, en ik wil ze ook niet overtuigen. Ik wil graag mijn vrouw, en ook wel mijn moeder, een gerust gevoel proberen te geven. Stress is voor geen mens goed
[...]
Ja klopt, en dat is ook steeds de gedachte "vele malen gevaarlijker dan de auto, dus erg gevaarlijk, oh wat eng". Ik hoop dat met een X% kans op een heel leven van een motorrijder dat te veranderen naar "vele malen gevaarlijker dan de auto, maar nog steeds is de kans relatief klein".
[Voor 7% gewijzigd door A13X op 03-07-2019 16:13]
The tweaker formaldehyde known as Raym09
Wat ik doe is, zeggen dat de statistieken van doden in het verkeer ook alle motorrijders omvatten die NIET voldoen aan:LankHoar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:58:
[...]
Het is niet dat ze zeuren, en ik wil ze ook niet overtuigen. Ik wil graag mijn vrouw, en ook wel mijn moeder, een gerust gevoel proberen te geven. Stress is voor geen mens goed
[...]
Ja klopt, en dat is ook steeds de gedachte "vele malen gevaarlijker dan de auto, dus erg gevaarlijk, oh wat eng". Ik hoop dat met een X% kans op een heel leven van een motorrijder dat te veranderen naar "vele malen gevaarlijker dan de auto, maar nog steeds is de kans relatief klein".
[Voor 1% gewijzigd door Dryhte op 03-07-2019 16:34. Reden: belangrijke factor vergeten...]
Raym09 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:07:
[...]
Mijn moeder vond het ook niks, elke keer de deur uit "doe je voorzichtig", toen ik dat irritant begon te vinden heb ik haar dat gezegd. Toen ze er niet mee stopte werd het antwoord, "nee ik ga scheuren als een idioot, wat denk je zelf". Is ze er toch maar mee opgehouden
@Panini tijd voor een bril? Dat zijn de brom/snorfietsers, fietsers zijn ongeveer een derde van motorrijders.
Ik vlieg regelmatig voor mijn werk, maar met het gezin in auto/camper gaan we altijd met de tunnel..
Ik ben een hobbit, en woon in een tunnel
[Voor 24% gewijzigd door ToolkiT op 03-07-2019 16:25]
Ach er zijn toch heel wat mensen die beroepsmatig motorrijden. Als motorrijden echt zo gevaarlijk was dan zouden ze daar meteen mee stoppen. Wie rijden dan er bijvoorbeeld beroepsmatig motor:LankHoar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:28:
[...]
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
Vliegen is statistisch veiliger dan autorijden. Maar als een auto ergens tegenaan knalt is er nog wel een kans dat ik er zelf uit kruip. Bij een vliegtuig waarschijnlijk nietLankHoar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:58:
[...]
[...]
LankHoar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:28:
[...]
-EDIT- @TheBrut3 ik zag je reactie pas nadat ik mijn post plaatste (was al druk aan het typen), maar volgens mij beantwoord ik je vraag ook al meteen
PSN & XBL: Denkoyugo
[Voor 10% gewijzigd door xos op 03-07-2019 18:08]
Kom niet bij reading in de buurt geloof ik.. morgen naar snowdon(wil hem idd ook beklimmen.. treintje vind ik te duur) en dan 7 dagen later weer richting hinckley, daar overnachten(en uiteraard bij Triumph langs) en dan door naar de eurotunnel..ToolkiT schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:49:
[...]
Veel plezier! Als je in de buurt van Reading bent en zin in koffie hebt geef maar een seintje
Snowdon is geweldig ga je hem beklimmen of alleen motor rijden?
Hier een voorproefje voor je:
[YouTube: Hairy bikers in Wales]
Jij zal alleen veel beter weer hebben
En om mt Snowdon zonder regen:
A4086:
[YouTube: A4086]
A4085:
[YouTube]
De B4391 is ook de moeite waard:
https://www.google.com/ma...2!3d52.9180115!4d-3.89122
[YouTube: B4391]
[YouTube: B4391 pt2]
[...]
Ik zal naar je zwaaien (afhankelijk van de wind komen de vliegtuigen voor LHR over mijn huis).
[Voor 7% gewijzigd door darkkingll op 03-07-2019 19:18]
Haha, schijnt wat Brabants te zijn. Mijn ex had het ook, altijd als ik wegreed "Rij voorzichtig".. met het koekblik destijds al, en elke rijles die ik had ook.Raym09 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:07:
[...]
Mijn moeder vond het ook niks, elke keer de deur uit "doe je voorzichtig", toen ik dat irritant begon te vinden heb ik haar dat gezegd. Toen ze er niet mee stopte werd het antwoord, "nee ik ga scheuren als een idioot, wat denk je zelf". Is ze er toch maar mee opgehouden
Watsons trail kan ik je aanraden als je een beetje fit bent.. ander Pyg of miners trail.. llanberis pad vermeiden.. te druk met toeristen en minst mooie pad..darkkingll schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:11:
[...]
Kom niet bij reading in de buurt geloof ik.. morgen naar snowdon(wil hem idd ook beklimmen.. treintje vind ik te duur)
Oi!SmurfLink schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:14:
[...]
Haha, schijnt wat Brabants te zijn. Mijn ex had het ook, altijd als ik wegreed "Rij voorzichtig".. met het koekblik destijds al, en elke rijles die ik had ook.
Toen ik de proefrit reed van m'n Kawa was ze mee, daarna schrok ze zich een ongeluk dat ze voor het eerst geen rij voorzichtig had gezegd.... en ik op m'n muil ging.Die ging zichzelf schuldig lopen voelen, mafkees. Nou ja sindsdien werd er absoluut elke keer "Rij voorzichtig" gezegd.
![]()
M'n maatje vroeg of ik zin had in een ritje. Sinds kort werk ik een halve dag thuis op de woensdag (36u contract), dus dat had ik wel. Ff naar de dijk gegaan, lekker windje!
[Afbeelding]
Lekker smal neusje heeft zo'n naked.
Vriendin: Jij reed echt veel te hard! Ik moest 170 rijden om je in te halen!"![]()
Ik: Ja voor jij mij hebt ingehaald als je na de oprit gaat optrekken met je punto 1.3 eco diesel
Ik: Maarre hoe hard reed jij? En wat zei je over mij?![]()
Vriendin: .......
Thanks! Ik kampeer vlakbij Bala, dus zal sowieso op de motor die kant op gaan.ToolkiT schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:42:
[...]
Watsons trail kan ik je aanraden als je een beetje fit bent.. ander Pyg of miners trail.. llanberis pad vermeiden.. te druk met toeristen en minst mooie pad..
En neem genoeg lagen kleren mee ookal is het warm in het dal, op de piek kan het fris zijn
Tsss niet zo ondankbaar over mijn ontwikkelingshulp hier héwimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:13:
@Raym09 Kssst..... Steek eens even snel terug de Maas over, én een beetje vlug als 't kan
Raym09 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:16:
[...]
Tsss niet zo ondankbaar over mijn ontwikkelingshulp hier hé
[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 03-07-2019 20:29]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Mijn antwoord is dan altijd dat ook fietsers dodelijk verongelukken. om daarna te vragen of we dan ook allemaal maar moeten stoppen met fietsen?LankHoar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:28:
[...]
Nu ik een motor ga kopen praat iedereen om mij heen (vooral ouders en mijn vrouw) over het gevaar ervan, en maken zich een beetje zorgen. Het is duidelijk dat een motorrijder kwetsbaarder is etc. maar hoe groot is die kans nou echt? Dat vraag ik me af, en met het antwoord hoop ik een stukje rust te kunnen creëren in mijn omgeving (het is niet alsof 1 op de 10 motorrijders in hun leven omkomt door motorrijden ofzo).
Hier hetzelfde iddRaym09 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:07:
[...]
[Voor 20% gewijzigd door Destruction op 03-07-2019 20:38]
Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.
Stop ook even in betwys y coed (of zoiets) om te eten bij the alpine cafe, top plek.darkkingll schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:00:
[...]
Thanks! Ik kampeer vlakbij Bala, dus zal sowieso op de motor die kant op gaan.
Wie, ik? Ik zou niet durven.wimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:23:
[...]
![]()
![]()
![]()
Had hier iemand gisteren overigens nog de 'uitslagen' op GoT aangaande de bijdragen aan de "Community" gezien én gelezen?![]()
reviews: Community Update - juni
@Joopieboy : SPAMMERT!!!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
@timmie271 is nog veel ergerwimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:23:
[...]
![]()
![]()
![]()
Had hier iemand gisteren overigens nog de 'uitslagen' op GoT aangaande de bijdragen aan de "Community" gezien én gelezen?![]()
reviews: Community Update - juni
@Joopieboy : SPAMMERT!!!
Ik zeg niks
Gamertag: timmie271
Gewoon een Flevolanderwimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:59:
[...]
@timmie271 is, nog geen (import), Brabander vandaar dat ik 'm nú even niet expliciet noemde
Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.
K3 - Blub, ik ben een vis
Het laatsteDestruction schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:01:
@timmie271 vanmiddag exact zo'nzelfde gespot in Zwolle (thv Hedon), was jij dat toevallig ook of heb ik terecht niet gegroet vanuit een koekblik
En wat mag jij dan wel niet zijn?
[Voor 23% gewijzigd door timmie271 op 03-07-2019 21:07]
Als ik hier moet gaan vertellen wat ik allemaal NIET mag zijn dan vrees ik dat dit topique de volgende keer op "No.1" staat in de Hit-Charts van GoTtimmie271 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:01:
[...]
Het laatste
Heb de route naar Heteren gereden
[...]
En wat mag jij dan wel niet zijn?
20.000 mijlen onder zee?
Sla dat maar over danwimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:12:
[...]
Als ik hier moet gaan vertellen wat ik allemaal NIET mag zijn dan vrees ik dat dit topique de volgende keer op "No.1" staat in de HitCharts van GoT![]()
Maar volgens m'n sterrenbeeld / geboortedatum ben ik een "Maagd" en géén "Vis"
Daar heb ik gelukkig geen last van
Smeer zelf allen het onderste zichtbare deel in en dat is meer dan prima iedere keerEliteGhost schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:31:
Volgende aankoop: een paddock stand. ketting smeren terwijl iemand 'm op de standaard moet houden is ook geen doen.
Of een middenbok aanschaffen...
Ja, dit probleem zag ik wel aankomen toen ik naar motoren keek maar... wil motor hebbon.
Ik zei toch ook nog ergerwimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:59:
[...]
@timmie271 is, nog geen (import), Brabander vandaar dat ik 'm nú even niet expliciet noemde![]()
Kost ook €20 ofzo. Na de aankoop van dat apparaat kan dat ook nog wel... volgende maanddarkkingll schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:40:
Paddockstand is wel ideaal, maakt insmeren erg makkelijk:)
Over verbranden: normaal geen last van(smeer dan ook haast nooit), maar tijdens de tt wel mijn neus en voorhoofd lichtjes verbrand.. die zijn nu dus aan het vervellende rest heb ik toen wel netjes ingesmeerd...
Na twee uur in de zon ben ik een klomp bruinkool
[Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 03-07-2019 21:58]
Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Pfff dat meen je nietxos schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:13:
Nou mijn paddockstand is vanmiddag dus gestolen. Had net de racer opgehaald bij de veringman en wilde de eerste paar meters maken om zeker te weten dat er geen storing in zit, rearsets en hendels e.d. goed af te stellen en de remmen in te remmen voor de eerste meters op het circuit over een paar dagen.
Rij dus de flevopolder in en vind uiteindelijk een afgesloten doodlopende weg. Enige persoon in de verre omtrek is een kerel op een tractor die aan het maaien is. Dus perfect. Ding uitgeladen, stukje rijden en weer terug om wat dingen te verstellen. Omdat er geen standaard op zit dus op een paddockstand. Dat ging zo een paar keer, iedere keer weer wat bijstellen tot ik op een gegeven moment terugkom, paddockstand weg. Enige zichtbare persoon in de buurt was op de tractor een paar honderd meter verderop bezig, die heeft nooit de tijd gehad om uit zijn tractor te stappen, een sprint te trekken en weer terug te sprinten en verder te maaien alsof er niks is gebeurd. Dus er heeft gewoon iemand in de bosjes gezeten en gewacht op het juiste moment.
Kan me hier echt zo boos over maken. Op een circuit kan je bij wijze voor tienduizenden euro's je meuk laten rondslingeren en gebeurd er eigenlijk nooit wat, motorrijders onder elkaar denk ik dan maar. In de f#cking middle of nowhere kan je nog niet je meuk 1 minuut uit het oog verliezen en je bent het kwijt. Moet ik weer naar de dealer voor een nieuwe en met 250 euro zijn ze ook niet bepaald gratis.
Dat is wel echt bizar zeg.... flink dure grap ook nog eens.xos schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:13:
Nou mijn paddockstand is vanmiddag dus gestolen. Had net de racer opgehaald bij de veringman en wilde de eerste paar meters maken om zeker te weten dat er geen storing in zit, rearsets en hendels e.d. goed af te stellen en de remmen in te remmen voor de eerste meters op het circuit over een paar dagen.
Rij dus de flevopolder in en vind uiteindelijk een afgesloten doodlopende weg. Enige persoon in de verre omtrek is een kerel op een tractor die aan het maaien is. Dus perfect. Ding uitgeladen, stukje rijden en weer terug om wat dingen te verstellen. Omdat er geen standaard op zit dus op een paddockstand. Dat ging zo een paar keer, iedere keer weer wat bijstellen tot ik op een gegeven moment terugkom, paddockstand weg. Enige zichtbare persoon in de buurt was op de tractor een paar honderd meter verderop bezig, die heeft nooit de tijd gehad om uit zijn tractor te stappen, een sprint te trekken en weer terug te sprinten en verder te maaien alsof er niks is gebeurd. Dus er heeft gewoon iemand in de bosjes gezeten en gewacht op het juiste moment.
Kan me hier echt zo boos over maken. Op een circuit kan je bij wijze voor tienduizenden euro's je meuk laten rondslingeren en gebeurd er eigenlijk nooit wat, motorrijders onder elkaar denk ik dan maar. In de f#cking middle of nowhere kan je nog niet je meuk 1 minuut uit het oog verliezen en je bent het kwijt. Moet ik weer naar de dealer voor een nieuwe en met 250 euro zijn ze ook niet bepaald gratis.
Jij smeert bij volleybal je onderste zichtbare deel in?timmie271 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:33:
[...]
Smeer zelf allen het onderste zichtbare deel in en dat is meer dan prima iedere keer
@SmurfLink heb mijzelf alleen een keer ingesmeerd met strandvolleybal verder nog geen een keer dit jaar
[Voor 10% gewijzigd door SmurfLink op 03-07-2019 22:21]
Vage zin jaSmurfLink schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:16:
[...]
Jij smeert bij volleybal je onderste zichtbare deel in?
Ja voor het eerst wat gras gehapt.Chakotay schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:34:
@SmurfLink he, stukje offroad geweest zelfs zo te zien
@xos erg jammer dat soort mensenBevalt de V4R verder een beetje?
Die van mij was onbedoeld toen inderdaadSmurfLink schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:43:
[...]
Ja voor het eerst wat gras gehapt.Gelukkig niet zo'n grasmaaieractie als @timmie271 , was een bewussie. Vooral ff goed kijken hoe ik 'm neerzette, veel kuilen, maar verder ging 't eigenlijk wel prima.
Elke paar maanden mag ik hem weer linken:http://www.motorshopper.nl/index.php/recensie/655/Krik/Motorkrik/Denko.htmEliteGhost schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:31:
Volgende aankoop: een paddock stand. ketting smeren terwijl iemand 'm op de standaard moet houden is ook geen doen.
Ja, dit probleem zag ik wel aankomen toen ik naar motoren keek maar... wil motor hebbon.
Nee, nooit van gehoord. Nu wel, knetterhandig. Niet dat ik van plan ben lange toeren te gaan maken op m'n naked maar het feit dat ie onder 't zadel, naast het slot, mee kan staat me wel aan. Gaat de huisbaas ook niet zeuren over nog meer spullen die ik in het gedeelde schuurtje zet.Denko schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:50:
[...]
Elke paar maanden mag ik hem weer linken:http://www.motorshopper.nl/index.php/recensie/655/Krik/Motorkrik/Denko.htm
Heb je deze al gezien toevallig?
Het is nog erg snel, misschien 5x500m op gereden en alleen rechtdoor. Maar de eerste indruk is positief maar er is ook al e.e.a. aan versleuteld. Met name zaken die invloed hebben op de rijeigenschappen of OEM niet goed/betrouwbaar zijn.Chakotay schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:34:
@SmurfLink he, stukje offroad geweest zelfs zo te zien
@xos erg jammer dat soort mensenBevalt de V4R verder een beetje?
Heb destijds van een autosloop een krikje gehaald voor de B600, die heeft ook geen middenbok.. Dan zet je 'm op de sidestand en aan de andere kant van de achterbrug een beetje opkrikken zodat wiel net los van de grond is.. Kan je mooi draaien en sprayen, werkt primaEliteGhost schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:31:
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04
Kan kloppen idd, kreeg hem bij mijn cbr600 er nog maar net in. Maar er was geloof ik ook een frame mounted dingetje voor geloof ik. Ik ben er iig fan van.wimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:07:
@Denko Zelfs zo'n ding, hoe klein en handig ook, past bij een moderne fiets niet meer onder het zadel vanwege de electronica welke daar tegenwoordig weggestopt wordt door de fabrikant
@xos WTF
Hm, het valt te proberen? Die CB600F heeft aardig wat ruimte onder het passagiers- zitje. Zo niet... dan past ie prima in de rugzak of leg ik 'm binnenwimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:07:
@Denko Zelfs zo'n ding, hoe klein en handig ook, past bij een moderne fiets niet meer onder het zadel vanwege de electronica welke daar tegenwoordig weggestopt wordt door de fabrikant
@xos WTF
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zucht, het hoeft ook niet moeilijk te zijn he.DrivinUCrazy schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:30:
Plankje onder de jiffy zodat ie nagenoeg recht staat. Zo deed ik het altijd met de Hornet.
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details