Toon posts:

Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste
Acties:
  • 268.678 views

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:44

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Kwestie van company policy en het feit dat de alp niet in mijn handbagage past :P.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-03 17:00

Chakotay

Lick here to continue

HTT-Thalan schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:54:
Kwestie van company policy en het feit dat de alp niet in mijn handbagage past :P.
Het is company policy dat je geen helm op houdt in de taxi? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:12:
[...]

Er zal vast ergens een kleine letter in de Uber policy zijn die dat verbiedt :P.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-03 17:21
Maegrim schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 00:06:
[...]

Is dat wat, die trein naar Engeland? Zit voor eind van de maand te kijken
Perfect! Toen ik er was had de trein wat vertraging, maar inchecken was super makkelijk, en de reis ging ook vlot.. Alleen sketchy omdat de motoren niet vast worden gezet, die staan bij elke wissel dus flink te wiebelen....

En rj nog niet gespot. Zou wel tof zijn :)
HTT-Thalan schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 06:56:
[...]

_O- andere kant van Londen :7. Novotel in Brentford zit ik, kantoor zit halve mijl verderop. Heb jij de motor bij? Dan ben je lekker mobiel, ik doe daar alles met uber.
Ah okay.. wordt hem dus niet.. Ik heb de motor bij mij, maar was niet van plan daarmee te gaan rijden door London.. die blijft lekker veilig achter het hek van het hotel..
timmie271 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:58:
[...]

Maar toen was het toch heerlijk met temperaturen tussen de 0 en 10 graden :+
Ja, toen wel... dankzij die voering.. Nu however....

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

darkkingll schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:44:
Ah okay.. wordt hem dus niet.. Ik heb de motor bij mij, maar was niet van plan daarmee te gaan rijden door London.. die blijft lekker veilig achter het hek van het hotel..
Dat is juist de ideale manier om door London te reizen :D als ik die optie had zou ik het wel weten!
Mocht je toch nog besluiten die kant op te komen trakteer ik je dat biertje :P.

• darkkingll
Mjah, als je kan filteren wel ja . Durfde ik gisteren niet aan, met alle bagage enzo.. en de dlr stopt zo goed als naast het hotel dus ik ga nu lekker de toerist uithangen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 08:34
Chakotay schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:12:
[...]

Mag vast wel in een faketaxi

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-03 14:55

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Twijfels schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 23:35:
[...]

Zit zelf dus sterk te overwegen om voor komende winter maar te investeren in Rev’it Poseidon 2 broek/jas, maar dat is wel weer een hoop extra geld. Zou als ik jou was dus in ieder geval serieus gaan kijken naar Gore Tex, liefst gelamineerd.
Mijn ervaring is ook dusdanig dat al die non-goretex broeken het allemaal net niet is.

Ja het werkt, maar vaak maar voor korte duur. Daarna gaan naden lekken of andere plekken lekken.

3 in 1 systemen werken net zo bagger.

Wat ik vaak deed was gewoon een regenjasje aan over de jas. Vooral met een racepak met gaatjes werkt dat een stuk beter dan gewoon nat regenen.

Asus Zenbook i7 256gb

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ghostrider schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:13:

Mijn ervaring is ook dusdanig dat al die non-goretex broeken het allemaal net niet is.
Mijn difi aerotex jas blijft al drie jaar kurkdroog. De broek heeft eigenlijk altijd gelekt bij het kruis, dus dat is mijn offroad broek nu (heb een echte goretex broek voor winter en nat weer).

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-03 07:07
Ik denk dat het met broeken ook nauwer steekt dan met jassen. De reden waarom de broek lekt aan het kruis is omdat je daar zit (= relatief hoge druk) terwijl het van je jas gewoon afloopt (lage druk).

Aangezien mijn Richa C-change jas het nog prima doet (maar mijn broek sinds enkele maanden lekt aan het kruis), is mijn plan een gore-tex laminated broek te kopen (vermoedelijk van Rev'It aangezien dat is wat ik bij RAD - vlakbij - kan vinden ;) ), en wanneer de jas het begeeft vervang ik die dan wel.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:23
Joopieboy schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:27:
[...]

Rukka is wel een enorme meerprijs, en vaak gaan ze iets langer mee maar niet evenredig met de prijs die je ervoor betaald. En vaak worden ze ook lelijk door verkleuring en vuiligheid, plus het moet net je model zijn...
Vind het wel meevallen. Krijg bij de BMW dealer standaard 20% korting op de adviesprijs van Rukka gear. Dus dan scheelt het niet eens meer zoveel met andere merken. Daarnaast is de 5-jaar geen gezeur garantie wel fijn. Mijn pakken zijn nog nooit verkleurd overigens, zien er nog zeer netjes uit. Ik was ze wel elk halfjaar met nikwax. Ik vind de kwaliteit overigens wel tegenvallen van Rukka. Volgende keer ga ik iets proberen van Stadler of Klim of AdventureSpec.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Ik ga 'm in december pakken. Onderzoekje van de consumentenbond gaf aan dat het qua totale reistijd eigenlijk voordeliger is voor London om de trein te pakken, je bent namelijk direct in het centrum, geen gezeik met douane en vervoer van het vliegveld naar centrum toe. Qua tijd is vliegen dus niet meer efficiënter, en zelden ook goedkoper in de totaalprijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Maegrim de Calais-Dover trein heb ik 1x met de motor (en een aantal keer met de auto) gedaan. Het gaat vooral allemaal eens stuk sneller dan met de boot, zowel de reis zelf als het inchecken en alles. Je hebt alleen tijdens de reis niets te doen (bij de motor/auto blijven), en je kan de motor niet vastzetten. Er zijn in de tunnel echter ook geen golven als alles goed gaat, dus de boel valt ook niet zomaar om :P

@SmurfLink dat is dan de passagierstrein denk ik, of gaat die auto/motortrein ook door naar London? Ik dacht dat die in Dover meteen weer terug rijdt.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-03 16:56
Ik pak vaak juist de boot vanaf Duikerken naar Dover. Is meestal wat goedkoper als de trein. Duurt 2 uur dus wel langer, maar ik vind die 2 uur altijd wel fijn om ff ogen dicht te doen. Meestal als ik daar rijd pak ik een hele vroege boot rond 4 uur dus dan is beetje rust wel lekker :)

Daarnaast kan je met de boot (iig DSDF) als het niet te druk is gratis een boot eerder of later pakken. Zo was ik is een x te vroeg, mocht direct de boot oprijden.

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

HTT-Thalan schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:52:
[...]

Mijn difi aerotex jas blijft al drie jaar kurkdroog. De broek heeft eigenlijk altijd gelekt bij het kruis, dus dat is mijn offroad broek nu (heb een echte goretex broek voor winter en nat weer).
Yep, ik draag nu ook iets van 3 jaar Difi Aerotex en rij elke dag droog naar mijn werk. Dus inderdaad dat Difi Aerotex spul is zo gek nog niet.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-03 15:23
Ik ga komend weekend naar Engeland (met de auto) voor maar één nacht, dan is de trein een stuk goedkoper en sneller dan de boten door het 'day and overnight' tarief. Ik wist dat niet, maar het maakt een kort tripje wel aantrekkelijker.

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:22:
@Maegrim de Calais-Dover trein heb ik 1x met de motor (en een aantal keer met de auto) gedaan. Het gaat vooral allemaal eens stuk sneller dan met de boot, zowel de reis zelf als het inchecken en alles. Je hebt alleen tijdens de reis niets te doen (bij de motor/auto blijven), en je kan de motor niet vastzetten. Er zijn in de tunnel echter ook geen golven als alles goed gaat, dus de boel valt ook niet zomaar om :P

@SmurfLink dat is dan de passagierstrein denk ik, of gaat die auto/motortrein ook door naar London? Ik dacht dat die in Dover meteen weer terug rijdt.
Ja oeps, dat stukje was inderdaad over de passagierstrein. :o

maar verder is het nog steeds wel een prima rit. Op den duur wil ik het ook een keer met de motor gaan doen.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:40

LankHoar

Langharig tuig

Waar kan ik een goede (met statistiek onderbouwde) riscio kans van (dodelijke/zwaargewonde) ongelukken per motorrijder vs per autobestuurder vinden? Ik vind wel dingen zoals dit (best interessant overigens), maar dat wat ik zoek heb ik nog niet kunnen vinden.

[Voor 13% gewijzigd door LankHoar op 03-07-2019 13:20]

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 21:03
SmurfLink schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:15:
[...]

Ik ga 'm in december pakken. Onderzoekje van de consumentenbond gaf aan dat het qua totale reistijd eigenlijk voordeliger is voor London om de trein te pakken, je bent namelijk direct in het centrum, geen gezeik met douane en vervoer van het vliegveld naar centrum toe. Qua tijd is vliegen dus niet meer efficiënter, en zelden ook goedkoper in de totaalprijs.
Met de motor bedoel ik dan hè :>

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04:48

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

@LankHoar Ik denk dat je het beste naar het CBS kunt kijken. Of mogelijk dat wegbeheerders(rijkswaterstaat) wat informatie hebben op aanvraag? https://www.cbs.nl/nl-nl/...liteit/verkeersongevallen

https://opendata.cbs.nl/s...ed/table?ts=1532682836756

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-03 15:11
LankHoar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:15:
Waar kan ik een goede (met statistiek onderbouwde) riscio kans van (dodelijke/zwaargewonde) ongelukken per motorrijder vs per autobestuurder vinden? Ik vind wel dingen zoals dit (best interessant overigens), maar dat wat ik zoek heb ik nog niet kunnen vinden.
Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV)

https://www.swov.nl/

Denk dat je daar een goede kans hebt op meer data, of anders terecht kan voor je vraag.

[Voor 12% gewijzigd door Panini op 03-07-2019 13:28]

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Pfff vanochtend weer ruim vijf minuten stil gestaan voor een verkeerslicht in Utrecht. Ik had van deze al eerder last gehad, maar nu toch maar gemeld bij MAG. Hopen dat ze hem snel oppakken.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Grubeater schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:25:
[...]

Dat was ik wel van plan, ben je niet meer de laatste. :+
Dan zijn we samen de stragglers O+ okay? :7.

Hard rechtuit lukt ons wel, dus daarmee halen we de groep wel weer bij :9.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:25
LankHoar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:15:
https://www.swov.nl/feite...erkeersgewonden-nederland
https://www.swov.nl/feite...t/verkeersdoden-nederland

En verder inderdaad nogmeer cijfers van het SWOV en CBS zoeken.
Maar waarom wil je ze hebben dan? Iedereen weet dat het op de motor statistisch gezien véél gevaarlijker is.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Panini schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:26:
[...]

Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV)

https://www.swov.nl/

Denk dat je daar een goede kans hebt op meer data, of anders terecht kan voor je vraag.
Ja hier vond ik beter info, een erg duidelijk overzicht zelfs:

https://www.swov.nl/feiten-cijfers/factsheet/motorrijders

Nog steeds mis ik een berekening als: per zoveel kilometer heb je gemiddeld zoveel procent kans om een ongeval te hebben met zwaar letsel of dood tot gevolg. Is waarschijnlijk ook lastig in te zetten i.v.m. alle verschillende factoren, en toch lijkt me dat interessant.

Waarom dit vraagstuk? Nu ik een motor ga kopen praat iedereen om mij heen (vooral ouders en mijn vrouw) over het gevaar ervan, en maken zich een beetje zorgen. Het is duidelijk dat een motorrijder kwetsbaarder is etc. maar hoe groot is die kans nou echt? Dat vraag ik me af, en met het antwoord hoop ik een stukje rust te kunnen creëren in mijn omgeving (het is niet alsof 1 op de 10 motorrijders in hun leven omkomt door motorrijden ofzo).

-EDIT- @TheBrut3 ik zag je reactie pas nadat ik mijn post plaatste (was al druk aan het typen), maar volgens mij beantwoord ik je vraag ook al meteen :+

[Voor 6% gewijzigd door LankHoar op 03-07-2019 14:30]

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

LankHoar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:28:
[...]

Nog steeds mis ik een berekening als: per zoveel kilometer heb je gemiddeld zoveel procent kans om een ongeval te hebben met zwaar letsel of dood tot gevolg. Is waarschijnlijk ook lastig in te zetten i.v.m. alle verschillende factoren, en toch lijkt me dat interessant.

Waarom dit vraagstuk? Nu ik een motor ga kopen praat iedereen om mij heen (vooral ouders en mijn vrouw) over het gevaar ervan, en maken zich een beetje zorgen. Het is duidelijk dat een motorrijder kwetsbaarder is etc. maar hoe groot is die kans nou echt? Dat vraag ik me af, en met het antwoord hoop ik een stukje rust te kunnen creëren in mijn omgeving (het is niet alsof 1 op de 10 motorrijders in hun leven omkomt door motorrijden ofzo).
Ik erken de (veel) meer kwetsbare positie, en onderneem dus actief actie om het risico dát ik bij een ongeluk betrokken raak te verminderen, iets wat automobilisten veel minder (vaak) doen. Hoeveel mensen zijn er niet harder en dichter gaan bumperkleven sinds ze ABS op hun voertuig hebben?

Dat betekent voor mij meer afstand houden, steeds checken waar je veilige (vlucht)ruimte is, goed op het gedrag van je medeweggebruikers letten, goed onderhoud aan voertuig en banden, de juiste kleding dragen, zorgen dat je alert, wakker en nuchter bent en actief blijven oefenen op je veiligheidsmanoeuvres, voor het geval je ze ooit nodig hebt.

Je hebt inderdaad statistisch een X percentage kans om in een ongeluk verzeild te raken. Mensen die hun gordel stelselmatig niet dragen roepen soms nog wel eens "hoe groot is de kans nu eenmaal dat je hem nodig hebt" en dat is waar. Je doet het alleen voor die momenten dat het nodig is... Ik weet niet of de statistische kans op een ongeval voor een motorrijder hoger is dan voor een automobilist (gegeven gelijkwaardige training/ervaring/omstandigheden zou dat niet moeten feitelijk) maar áls het gebeurt sta je er een stuk slechter voor zonder al die extra bescherming om je heen. En daar komt dan bovenop dat de automobilist toch vaak 'makkelijker' met zijn (en andermans) veiligheid omgaat vanwege dat gevoel van schijnveiligheid dat ze kunnen ervaren.

Al die maatregelen die ik net opnoem zijn om ervoor te zorgen dat in dat ene moment dát ik op het punt sta voor mijn kloten gereden te worden, ik nog een kans heb om aan de situatie te ontsnappen, en ook om (meer dan eigenlijk zou moeten) rekening te houden met het gedrag van anderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-03 16:56
Probleem is dat veel mensen via via (dan wel directe relatie of dat van een ander) wel is iets gehoord hebben over een ongeval. Toen ik een x op de koffie met de familie iets zei gerelateerd aan het motorrijden werd direct een hele lijst aan vrienden, kennissen, familie, totale onbekenden opgesomd die wel niet een ongeluk zouden hebben gehad.

Wanneer mensen mij nu vertellen dat motorrijden gevaarlijk is vanwegen de kwetsbaarheid zeg ik: "Ja dat weet ik. Wanneer je er van bewust bent zal je beter opletten en je best doen een ongeluk te voorkomen". Mensen overtuigen, zelfs met statestieken, is zo goed als onmogelijk. Vaak omdat mensen dan meer vanuit emotie als logica denken.

Zo probeerde ik ooit tijdens een open dag op een schietsport club een mevrouw ervan te overtuigen hoe veilig en leuk de sport wel niet was. Toen zei ze ineens dat haar broer was dood geschoten... tja dat ga je dan niet winnen.

[Voor 18% gewijzigd door aidanl op 03-07-2019 14:42]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

aidanl schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:37:
Probleem is dat veel mensen via via (dan wel directe relatie of dat van een ander) wel is iets gehoord hebben over een ongeval. Toen ik een x op de koffie met de familie iets zei gerelateerd aan het motorrijden werd direct een hele lijst aan vrienden, kennissen, familie, totale onbekenden opgesomd die wel niet een ongeluk zouden hebben gehad.

Wanneer mensen mij nu vertellen dat motorrijden gevaarlijk is vanwegen de kwetsbaarheid zeg ik: "Ja dat weet ik. Wanneer je er van bewust bent zal je beter opletten en je best doen een ongeluk te voorkomen". Mensen overtuigen, zelfs met statestieken, is zo goed als onmogelijk.
Mijn moeder riep altijd (en nu nog steeds) dat je van natte haren in koud weer verkouden word. Totale hogwash natuurlijk, maar ze gelooft er nog altijd in. Sommige mensen wíllen iets geloven en vinden het fijn om daar aan vast te houden. Zolang het jou niet raakt zou ik denken laat ze maar lekker, jij weet wel beter. Ergens in geloven geeft mensen zekerheid, maar soms weten mensen niet beter meer en houden ze ergens aan vast terwijl het is iets dat hen niet eens aangaat. Hun 'zekerheid' in dat geval is het (onjuiste) besef dat zij heus wel snappen hoe de wereld in elkaar steekt. Betweters, eigenlijk.

Ik krijg die discussies vrij vaak omdat ik overal en nergens op de motor op kom dagen, en zeker wanneer het onder nul is, stervensdruk, of drijfnat. Soms ga ik er op in, soms niet, ligt aan de persoon en hoe serieus ik hem/haar neem. Het gaat ze vaak niet eens écht om jouw welzijn, maar gewoon om het ventileren van hun mening.

Zit in dezelfde categorie als die opmerking die mensen wel eens maken als jij wat nieuws heb gekocht:

Leuk(e) <item>, maar ik zou het niet kopen.

M.a.w. je lijkt iemand te feliciteren met zijn of haar aanschaf, maar gebruikt het eigenlijk om (ongevraagd) te ventileren dat jij het lelijk vind (of onbruikbaar, of wat dan ook).

[Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-07-2019 14:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

ToolkiT

brit-tweaker

darkkingll schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:19:
* darkkingll meld zich vanuit Londen. :D
Morgen nog een dagje London in en dan naar Snowdon.
Helaas wel met een schijnbaar overleden sigarettenaansluiting voor de tomtom :( zekering ziet er nog goed uit, andere USB stekker geprobeerd, geen succes.. denk dat ik in Wales ofzo maar een andere aansluiting moet kopen..

Maar verder viel het niets mee, dik 500km met 2 bagagerollen, zijtassen en rugtas was prima te doen, alleen een beetje krap.
Veel plezier! Als je in de buurt van Reading bent en zin in koffie hebt geef maar een seintje :)

Snowdon is geweldig ga je hem beklimmen of alleen motor rijden?

Hier een voorproefje voor je:

Jij zal alleen veel beter weer hebben :)

En om mt Snowdon zonder regen:
A4086:
[YouTube: A4086]
A4085:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BD-kS0PFJek]

De B4391 is ook de moeite waard:
https://www.google.com/ma...2!3d52.9180115!4d-3.89122
[YouTube: B4391]
[YouTube: B4391 pt2]
HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:23:
[...]

Ik kom morgen ook naar London! Ik land om iets over 4 PM lokale tijd om Heathrow.
Ik zal naar je zwaaien (afhankelijk van de wind komen de vliegtuigen voor LHR over mijn huis).

[Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 03-07-2019 15:14]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ToolkiT schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:49:
[...]

Veel plezier! Als je in de buurt van Reading bent en zin in koffie hebt geef maar een seintje :)

[YouTube: Hairy bikers in Wales]

[...]

Ik zal naar je zwaaien (afhankelijk van de wind komen de vliegtuigen voor LHR over mijn huis).
Als je me de coordinaten geeft zal ik een luchtfoto maken, okay? :+.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

HTT-Thalan schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:51:
[...]

Als je me de coordinaten geeft zal ik een luchtfoto maken, okay? :+.
Ik kom er zelf vaak genoeg overheen, dus is niet nodig :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Absoluut.. wij gaan altijd met de tunnel (hebben een 10 rittenkaart), veel makkelijker, sneller en comfortabeler dan met de boot :)
SmurfLink schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:15:
[...]

Let wel dat als je met de trein vanuit NL naar London gaat je in Brussels moet overstappen want daar moet je door de customs heen.. terug kan het direct.. en dat is best relaxed..
Maar vliegen is over het algemeen wel goedkoper.. maar vanaf LHR naar central london duurt een poos.. vanaf London City ben je er zo :)
Chakotay schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:22:
klopt, de eurotunnel gaat op en neer, maar de passagierstrein (eurostar) gaat door..

[Voor 68% gewijzigd door ToolkiT op 03-07-2019 15:01]

• Dryhte
ToolkiT schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:55:
[...]

Absoluut.. wij gaan altijd met de tunnel (hebben een 10 rittenkaart), veel makkelijker, sneller en comfortabeler dan met de boot :)

[...]
Met auto of motor?

[Voor 42% gewijzigd door Dryhte op 03-07-2019 15:04]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Met gezin altijd met auto.. nog niet zelf met motor geweest maar spreek wel regelmatig de motorijders in de tunnel en die zijn altijd erg blij met de service..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panini
[...]

-EDIT- @TheBrut3 ik zag je reactie pas nadat ik mijn post plaatste (was al druk aan het typen), maar volgens mij beantwoord ik je vraag ook al meteen :+
Ik zou die cijfers lekker achterwege laten bij ze. ;) Alle argumenten die zij noemen zijn absoluut niet gebaseerd op ratio maar op emotie.

Kleine kans dat je ze gaat overtuigen met cijfers, en anders ga je alsnog dooddoeners horen als: 'Ja maar het is echt nog vele malen gevaarlijker dan autorijden!'

Succes ermee in ieder geval.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04:46
Vanwaar die drang om andere te overtuigen? Jij rijd toch motor, niet die ander? :/ Het zal me een worst wezen wat een ander er van vindt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

ToolkiT schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:53:
[...]
Ik kom er zelf vaak genoeg overheen, dus is niet nodig :)
ToolkiT schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:55:
[...]
Absoluut.. wij gaan altijd met de tunnel
:?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Misschien woont hij onder de tunnel :+.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:25
Nu ik een motor ga kopen praat iedereen om mij heen (vooral ouders en mijn vrouw) over het gevaar ervan, en maken zich een beetje zorgen. Het is duidelijk dat een motorrijder kwetsbaarder is etc. maar hoe groot is die kans nou echt?
Per gereden kilometer is de kans heel veel groter.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

lolgast schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:29:
Vanwaar die drang om andere te overtuigen? Jij rijd toch motor, niet die ander? :/ Het zal me een worst wezen wat een ander er van vindt
Het is niet dat ze zeuren, en ik wil ze ook niet overtuigen. Ik wil graag mijn vrouw, en ook wel mijn moeder, een gerust gevoel proberen te geven. Stress is voor geen mens goed ;)
TheBrut3 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:51:
[...]

[Afbeelding]
Ja klopt, en dat is ook steeds de gedachte "vele malen gevaarlijker dan de auto, dus erg gevaarlijk, oh wat eng". Ik hoop dat met een X% kans op een heel leven van een motorrijder dat te veranderen naar "vele malen gevaarlijker dan de auto, maar nog steeds is de kans relatief klein".

[Voor 40% gewijzigd door LankHoar op 03-07-2019 16:00]

• Panini
TheBrut3 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:51:
[...]

[Afbeelding]
edit - Niks te zien hier.

Koffietijd

[Voor 18% gewijzigd door Panini op 03-07-2019 16:11]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:30

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

LankHoar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:58:
[...]

Het is niet dat ze zeuren, en ik wil ze ook niet overtuigen. Ik wil graag mijn vrouw, en ook wel mijn moeder, een gerust gevoel proberen te geven. Stress is voor geen mens goed ;)

[...]

Ja klopt, en dat is ook steeds de gedachte "vele malen gevaarlijker dan de auto, dus erg gevaarlijk, oh wat eng". Ik hoop dat met een X% kans op een heel leven van een motorrijder dat te veranderen naar "vele malen gevaarlijker dan de auto, maar nog steeds is de kans relatief klein".
Dan zou ik juist niet met cijfers gaan strooien, die gaan ze namelijk omdraaien en tegen je gebruiken. "zie je nou wel dat het levensgevaarlijk is".

Zoals je al in de grafiek van @TheBrut3 kan zien ligt de kans op een dodelijk ongeval 20-25x hoger dan bij de auto. Dat gaat ze echt geen gerust gevoel geven.

Wat je kunt doen is duidelijk aangeven dat je daarin zelf een groot aandeel hebt. Zoals @HTT-Thalan al zegt defensief en anticiperend rijden neemt al veel risico weg. Laat daarbij zien dat je cursussen doet om dat te leren samen met motor beheersing en dat je verantwoord rijd. Veel meer kun je niet doen.

Mijn moeder vond het ook niks, elke keer de deur uit "doe je voorzichtig", toen ik dat irritant begon te vinden heb ik haar dat gezegd. Toen ze er niet mee stopte werd het antwoord, "nee ik ga scheuren als een idioot, wat denk je zelf". Is ze er toch maar mee opgehouden :+

@Panini tijd voor een bril? Dat zijn de brom/snorfietsers, fietsers zijn ongeveer een derde van motorrijders.

Oh, de ochtend begon hier ook lekker op het werk. Een vriend van een collega is gisteren dodelijk verongelukt met de motor. Knaap van begin 20.

[Voor 7% gewijzigd door A13X op 03-07-2019 16:13]

The tweaker formaldehyde known as Raym09

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dryhte
[...]

[...]

Wat ik doe is, zeggen dat de statistieken van doden in het verkeer ook alle motorrijders omvatten die NIET voldoen aan:
- leren rijden
- ATGATT
- zich (betrekkelijk >:) ) aan de verkeersregels houden, inclusief snelheid
- niet enkel voor zichzelf kijken maar ook voor de idioten rond hen op de baan
- regelmatig (genoeg) op de motor klimmen om de vaardigheid te onderhouden
- EDIT: rijden op een goed onderhouden motor

En, bovendien, dat mijn eigen rij- en kijkgedrag in de auto sowieso al verbeterd is sinds ik met de motor rijd.

En dat daarom mijn kans per kilometer veel kleiner is dan de kans van iemand van 50 die ooit heeft moeten verklaren dat hij met de motor kan rijden, die 3x per jaar met een jethelm en jeans + t-shirt op zijn veel te zware motor naar de kroegentocht trekt.

[Voor 1% gewijzigd door Dryhte op 03-07-2019 16:34. Reden: belangrijke factor vergeten...]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panini
Raym09 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:07:
[...]

Mijn moeder vond het ook niks, elke keer de deur uit "doe je voorzichtig", toen ik dat irritant begon te vinden heb ik haar dat gezegd. Toen ze er niet mee stopte werd het antwoord, "nee ik ga scheuren als een idioot, wat denk je zelf". Is ze er toch maar mee opgehouden :+

@Panini tijd voor een bril? Dat zijn de brom/snorfietsers, fietsers zijn ongeveer een derde van motorrijders.
_O-

Mijn motor staat bij m'n ouders gestald, denk dat er dan een slot op de tuindeur komt waar ik de sleutel niet van krijg. :+

Ik heb de 4 uur Cup-A-Soup niet gehad deze keer. }:|

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04:48

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Te veel variabelen die invloed hebben om tot een goed antwoord te geven.
Ook al is de kans 0.01 procent dat je een ongeluk hebt. Die 0.01 kans kan zich ook voordoen binnen de eerste meter die je in je leven rijdt.

Argumenten zoals zelf een rustig persoon zijn en geen gekke dingen doen. Het verkeer is een samenspel. Een ander kan ook gek doen.

Als iets vanuit passie gedaan wordt, en je accepteert zelf bewust de gevolgen. Is het iets voor de personen om je heen dat te respecteren.

Net als dat je als kind voor het eerst zelfstandig naar school mag fietsen, de eerste keer s avonds na het stappen terug fietsen, eerste keer auto rijden, of motor rijden. Het blijft een proces waar je ouders, of naasten ook aan zullen moeten wennen. Enigste wat hier in werkt is tijd.

Die angst zal altijd blijven. Ik krijg nu nog steeds van mijn moeder een berichtje als er weer een soortgelijke motor ergens een ongeval heeft gehad met de vraag of alles goed gaat, en of ik dat niet ben. Ondanks dat ik 140 km van mijn ouders weg woon.

Mijn vriendin wil nog steeds dat ik een appje stuur als ik over ben. En moet nog standaard beloven dat ik rustig zal rijden. ( niet doorvertellen, maar die ja is een leugentje)

Wat bij mij wel hielp om mijn ouders wat geruster te stellen, is zorgen dat ik goede motorkleding heb. En ook zorg voor het onderhoud van de motor. Laten zien dat ik het serieus neem.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Ik vlieg regelmatig voor mijn werk, maar met het gezin in auto/camper gaan we altijd met de tunnel..
Hoewel we vorig jaar ook een keer met de nachtboot geweest.. wat ook goed is, maar erg duur..
HTT-Thalan schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:39:
[...]

Misschien woont hij onder de tunnel :+.
Ik ben een hobbit, en woon in een tunnel :+

[Voor 24% gewijzigd door ToolkiT op 03-07-2019 16:25]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

[...]
Ach er zijn toch heel wat mensen die beroepsmatig motorrijden. Als motorrijden echt zo gevaarlijk was dan zouden ze daar meteen mee stoppen. Wie rijden dan er bijvoorbeeld beroepsmatig motor:

1. ANWB Wegenwacht
2. Brandweer
3. Politie
4. Ambulance
5. Rijkswaterstaat
6. Defensie

Verder rij ik al 20 jaar motor en ik leef ook nog steeds :)

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

[...]

Vliegen is statistisch veiliger dan autorijden. Maar als een auto ergens tegenaan knalt is er nog wel een kans dat ik er zelf uit kruip. Bij een vliegtuig waarschijnlijk niet :+.

jahaaa, ik weet dat de statistieken rekening houden met de veel grotere kans dat een auto überhaupt in een crash beland dan een vliegtuig, deze reactie is niet serieus bedoeld

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 11:45

Denko

|{ing Øf ßlitz

[...]

Ik gok dat je zoiets zoekt. Kijk, eerlijk is eerlijk, het is gewoon aanzienlijk gevaarlijker: tussen de 40 en 50x gevaarlijker zeg maar. Maar daar kan je zat zelf aan doen overigens (en die dingen worden je geleerd tijdens lessen en geavanceerde rijtechnieken trainingen.).

Aan de andere kant, ik heb denk ik een paar jaar lang 30.000km tot 35.000km gereden per jaar. En in de tijd ben ik "maar" 2x in een ongelukje beland. Allebei de keren overigens door gewoon stomme kleine dingetjes en met max 15 km/u. Zolang je het serieus neemt en met veel marge rijdt komt het best goed.
Rij altijd alsof er ergens iemand is opgestaan vandaag en die wil je aanrijden, je weet alleen niet wie het is. Hou dus ook rekening met andermans gekke gedrag/foutjes/onoplettendheid.

En ondanks al die waarschuwingen....Ik rij zelf ook nog gezellig rond. Weliswaar nog maar 2-3K per jaar, maar alsnog.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +2Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10-2022
Bij offpiste skien zijn er wel cijfers bekend over risico's tussen onverantwoord en verantwoord gedrag. Zo is het risico om te overlijden zo'n 250x hoger als je zonder kennis of uitrusting buiten de piste skied dan mensen die datzelfde doen met kennis, ervaring en de juiste uitrusting en dat gebruiken om veilige routes/keuzes te maken. Net als met motorrijden is er altijd een restrisico wat geheel buiten eigen invloedsfeer ligt. Dus 100% veilig zal nooit bestaan hoe goed je voorbereiding ook is.

Voor motorrijden is het jammer dat deze cijfers zover ik weet niet bestaan. Ben ervan overtuigd dat het risico op een ongeluk op een motor enorm afhankelijk is van het gedrag van de motorrijder en dat veel motorrijders zich helemaal niet bewust zijn van hun eigen gedrag. Het gemak waarmee je Vmax+ best veel rijdt is gewoon te makkelijk.

Overigens zijn cijfers tussen landen moeilijk te vergelijken. Ik denk dat wij hier in Nederland gemiddeld genomen veel betere rijopleidingen hebben dan in het grootste deel van de rest van de wereld.

[Voor 10% gewijzigd door xos op 03-07-2019 18:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darkkingll
ToolkiT schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:49:
[...]

[YouTube: Hairy bikers in Wales]

En om mt Snowdon zonder regen:
A4086:
[YouTube: A4086]
A4085:
[YouTube]

De B4391 is ook de moeite waard:
https://www.google.com/ma...2!3d52.9180115!4d-3.89122
[YouTube: B4391]
[YouTube: B4391 pt2]

[...]

Kom niet bij reading in de buurt geloof ik.. morgen naar snowdon(wil hem idd ook beklimmen.. treintje vind ik te duur) en dan 7 dagen later weer richting hinckley, daar overnachten(en uiteraard bij Triumph langs) en dan door naar de eurotunnel..

Heb al wel een nieuwe 12v aansluiting, van een vaag Chinees merk met wel hele dunne draadjes. Weet dus niet of ik die wel ga installeren..

Vanavond eerst maar even die filmpjes van jou bekijken.

[Voor 7% gewijzigd door darkkingll op 03-07-2019 19:18]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Haha, schijnt wat Brabants te zijn. Mijn ex had het ook, altijd als ik wegreed "Rij voorzichtig".. met het koekblik destijds al, en elke rijles die ik had ook.

Toen ik de proefrit reed van m'n Kawa was ze mee, daarna schrok ze zich een ongeluk dat ze voor het eerst geen rij voorzichtig had gezegd.... en ik op m'n muil ging. :9 Die ging zichzelf schuldig lopen voelen, mafkees. Nou ja sindsdien werd er absoluut elke keer "Rij voorzichtig" gezegd. _O-

M'n maatje vroeg of ik zin had in een ritje. Sinds kort werk ik een halve dag thuis op de woensdag (36u contract), dus dat had ik wel. Ff naar de dijk gegaan, lekker windje!
https://tweakers.net/ext/f/lR4cV0SmcSYYoHozFL037hLq/thumb.jpg

:p Lekker smal neusje heeft zo'n naked.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

darkkingll schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:11:
[...]

Kom niet bij reading in de buurt geloof ik.. morgen naar snowdon(wil hem idd ook beklimmen.. treintje vind ik te duur)
Watsons trail kan ik je aanraden als je een beetje fit bent.. ander Pyg of miners trail.. llanberis pad vermeiden.. te druk met toeristen en minst mooie pad..
En neem genoeg lagen kleren mee ookal is het warm in het dal, op de piek kan het fris zijn :)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• A13X

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

SmurfLink schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:14:
[...]

Haha, schijnt wat Brabants te zijn. Mijn ex had het ook, altijd als ik wegreed "Rij voorzichtig".. met het koekblik destijds al, en elke rijles die ik had ook.

Toen ik de proefrit reed van m'n Kawa was ze mee, daarna schrok ze zich een ongeluk dat ze voor het eerst geen rij voorzichtig had gezegd.... en ik op m'n muil ging. :9 Die ging zichzelf schuldig lopen voelen, mafkees. Nou ja sindsdien werd er absoluut elke keer "Rij voorzichtig" gezegd. _O-

M'n maatje vroeg of ik zin had in een ritje. Sinds kort werk ik een halve dag thuis op de woensdag (36u contract), dus dat had ik wel. Ff naar de dijk gegaan, lekker windje!
[Afbeelding]

:p Lekker smal neusje heeft zo'n naked.
Oi! :( Ben nog altijd een Gelderlander hé ;)

Woon fysiek wel in Brabant maar officieel nog in Gelderland (geboren en getogen) ;)

Moeders daarintegen is een geboren en getogen Friezin al woont die alweer 40+ jaar in Gelderland. :P

Is een bezorgde moeder/wederhelft dingetje, vriendin heeft er ook last van. Reed tijd geleden achter mij aan van Eindhoven naar Veghel. Snelweg op voor de oprit gas erop en hop naar de 140....komt na een tijdje de vriendin langszij. Zijn we thuis...
Vriendin: Jij reed echt veel te hard! Ik moest 170 rijden om je in te halen!" :(

Ik: Ja voor jij mij hebt ingehaald als je na de oprit gaat optrekken met je punto 1.3 eco diesel :P

Ik: Maarre hoe hard reed jij? En wat zei je over mij? :> _O-

Vriendin: ....... :$

• darkkingll
ToolkiT schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:42:
[...]

Watsons trail kan ik je aanraden als je een beetje fit bent.. ander Pyg of miners trail.. llanberis pad vermeiden.. te druk met toeristen en minst mooie pad..
En neem genoeg lagen kleren mee ookal is het warm in het dal, op de piek kan het fris zijn :)
Thanks! Ik kampeer vlakbij Bala, dus zal sowieso op de motor die kant op gaan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Raym09 Kssst..... Steek eens even snel terug de Maas over, én een beetje vlug als 't kan >:)

[Voor 45% gewijzigd door Will_M op 03-07-2019 20:17]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2Henk 'm!

• A13X

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

wimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:13:
@Raym09 Kssst..... Steek eens even snel terug de Maas over, én een beetje vlug als 't kan >:)
Tsss niet zo ondankbaar over mijn ontwikkelingshulp hier hé :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Raym09 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:16:
[...]

Tsss niet zo ondankbaar over mijn ontwikkelingshulp hier hé :(
>:) >:) :>

Had hier iemand gisteren overigens nog de 'uitslagen' op GoT aangaande de bijdragen aan de "Community" gezien én gelezen? :P
reviews: Community Update - juni

@Joopieboy : SPAMMERT!!! :9

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 03-07-2019 20:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:01

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Nu ik een motor ga kopen praat iedereen om mij heen (vooral ouders en mijn vrouw) over het gevaar ervan, en maken zich een beetje zorgen. Het is duidelijk dat een motorrijder kwetsbaarder is etc. maar hoe groot is die kans nou echt? Dat vraag ik me af, en met het antwoord hoop ik een stukje rust te kunnen creëren in mijn omgeving (het is niet alsof 1 op de 10 motorrijders in hun leven omkomt door motorrijden ofzo).
Mijn antwoord is dan altijd dat ook fietsers dodelijk verongelukken. om daarna te vragen of we dan ook allemaal maar moeten stoppen met fietsen?

Het is gewoon per definitie geen hele veilige hobby, dat klopt. Maar als je je rijlessen hebt gehad van een beetje degelijke rij-instructeur heb je geleerd om daar zo goed mogelijk mee om te gaan en jezelf zo zichtbaar mogelijk te maken, kun je een hoop ellende voorkomen :)
[...]

Hier hetzelfde idd :D Of iets als "Nah, ik settle niet voor minder dan 200km/u" :+

[Voor 20% gewijzigd door Destruction op 03-07-2019 20:38]

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

darkkingll schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:00:
[...]

Thanks! Ik kampeer vlakbij Bala, dus zal sowieso op de motor die kant op gaan.
Stop ook even in betwys y coed (of zoiets) om te eten bij the alpine cafe, top plek.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:23:
[...]

Had hier iemand gisteren overigens nog de 'uitslagen' op GoT aangaande de bijdragen aan de "Community" gezien én gelezen? :P

Wie, ik? Ik zou niet durven. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• A13X

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

wimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:23:
[...]

@timmie271 is nog veel erger :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 01:32
Vandaag de Tiger 1050 verkocht. Nu weer ruimte voor de postbode om door de voortuin te lopen.
De belastingdienst doet er weer lang over voordat ik de BPM mag betalen. Dus moet ook nog langer wachten op het kenteken... En dat terwijl er maandag een toertocht van het werk gepland staat...

Acties:
  • +7Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:54
Ik zeg niks O-)

Ondanks wat gedoe met het zoekraken van een document door het examenbureau toch nog even kunnen rijden vanmiddag :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@timmie271 is, nog geen (import), Brabander vandaar dat ik 'm nú even niet expliciet noemde :*) :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:59:
[...]

@timmie271 is, nog geen (import), Brabander vandaar dat ik 'm nú even niet expliciet noemde :*)
Gewoon een Flevolander :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:01

Destruction

(ex-)Automonteur

@timmie271 vanmiddag exact zo'nzelfde gespot in Zwolle (thv Hedon), was jij dat toevallig ook of heb ik terecht niet gegroet vanuit een koekblik :+

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
K3 - Blub, ik ben een vis :9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• timmie271
Destruction schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:01:
@timmie271 vanmiddag exact zo'nzelfde gespot in Zwolle (thv Hedon), was jij dat toevallig ook of heb ik terecht niet gegroet vanuit een koekblik :+
Het laatste :+

Heb de route naar Heteren gereden :)
wimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:01:
[...]

En wat mag jij dan wel niet zijn? :+

[Voor 23% gewijzigd door timmie271 op 03-07-2019 21:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
timmie271 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:01:
[...]

Het laatste :+

Heb de route naar Heteren gereden :)

[...]

En wat mag jij dan wel niet zijn? :+
Als ik hier moet gaan vertellen wat ik allemaal NIET mag zijn dan vrees ik dat dit topique de volgende keer op "No.1" staat in de Hit-Charts van GoT :)

Maar volgens m'n sterrenbeeld / geboortedatum ben ik een "Maagd" en géén "Vis" :9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:01:
[...]

20.000 mijlen onder zee? ;)

Nah, ik woon slechts 5m < NAP... nou ja.. ik woon dan wel weer op de 4e verdieping dus effectief woon ik boven NAP. :9

Acties:
  • +3Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:12:
[...]

Als ik hier moet gaan vertellen wat ik allemaal NIET mag zijn dan vrees ik dat dit topique de volgende keer op "No.1" staat in de HitCharts van GoT :)

Maar volgens m'n sterrenbeeld / geboortedatum ben ik een "Maagd" en géén "Vis" :9
Sla dat maar over dan :+

Ik ben een kreeft :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik ben een kreeft na 2 uur in de zon :')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
Joopieboy schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:16:
Daar heb ik gelukkig geen last van _O- _O-

Morgen sta ik weer tot 15 uur in de zon te werken :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
:( Dat ben ik op dit moment. Zondag dagje varen met vrienden, zwemmen... 6x opnieuw ingesmeerd... nope. Schouders zijn overleden. Ben al dagen met after sun in de weer... het gloeit nu eindelijk niet meer maar doet nog wel pijn.

Taai leven :p

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

#teamrood :+

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-03 14:37
Volgende aankoop: een paddock stand. ketting smeren terwijl iemand 'm op de standaard moet houden is ook geen doen.
Of een middenbok aanschaffen...

Ja, dit probleem zag ik wel aankomen toen ik naar motoren keek maar... wil motor hebbon.

• timmie271
EliteGhost schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:31:
Volgende aankoop: een paddock stand. ketting smeren terwijl iemand 'm op de standaard moet houden is ook geen doen.

Ja, dit probleem zag ik wel aankomen toen ik naar motoren keek maar... wil motor hebbon.
Smeer zelf allen het onderste zichtbare deel in en dat is meer dan prima iedere keer :)

@SmurfLink heb mijzelf alleen een keer ingesmeerd met strandvolleybal verder nog geen een keer dit jaar :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A13X

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

wimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:59:
[...]

@timmie271 is, nog geen (import), Brabander vandaar dat ik 'm nú even niet expliciet noemde :*) :9
Ik zei toch ook nog erger :P

• darkkingll
Paddockstand is wel ideaal, maakt insmeren erg makkelijk:)

Over verbranden: normaal geen last van(smeer dan ook haast nooit), maar tijdens de tt wel mijn neus en voorhoofd lichtjes verbrand.. die zijn nu dus aan het vervellen :X de rest heb ik toen wel netjes ingesmeerd...

• EliteGhost
darkkingll schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:40:
Paddockstand is wel ideaal, maakt insmeren erg makkelijk:)

Over verbranden: normaal geen last van(smeer dan ook haast nooit), maar tijdens de tt wel mijn neus en voorhoofd lichtjes verbrand.. die zijn nu dus aan het vervellen :X de rest heb ik toen wel netjes ingesmeerd...
Kost ook €20 ofzo. Na de aankoop van dat apparaat kan dat ook nog wel... volgende maand :+

Ik hoef me niet in te smeren, zit 40 uur per week op kantoor en de uurtjes die ik verder vrij heb spendeer ik WEER achter een computer, in dat Darth Vader motorpak of op de veluwe in camouflage (airsoft). Nee, verbranden doe ik niet en dat zonlicht kaats ik terug :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
Raym09 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:36:
[...]

Ik zei toch ook nog erger :P
Ik weet dat ik erg ben _O- _O- _O-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:15
Na twee uur in de zon ben ik een klomp bruinkool 8)

...en ik hoef er niet eens voor naar buiten :+

[Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 03-07-2019 21:58]

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• xos
Nou mijn paddockstand is vanmiddag dus gestolen. Had net de racer opgehaald bij de veringman en wilde de eerste paar meters maken om zeker te weten dat er geen storing in zit, rearsets en hendels e.d. goed af te stellen en de remmen in te remmen voor de eerste meters op het circuit over een paar dagen.

Rij dus de flevopolder in en vind uiteindelijk een afgesloten doodlopende weg. Enige persoon in de verre omtrek is een kerel op een tractor die aan het maaien is. Dus perfect. Ding uitgeladen, stukje rijden en weer terug om wat dingen te verstellen. Omdat er geen standaard op zit dus op een paddockstand. Dat ging zo een paar keer, iedere keer weer wat bijstellen tot ik op een gegeven moment terugkom, paddockstand weg. Enige zichtbare persoon in de buurt was op de tractor een paar honderd meter verderop bezig, die heeft nooit de tijd gehad om uit zijn tractor te stappen, een sprint te trekken en weer terug te sprinten en verder te maaien alsof er niks is gebeurd. Dus er heeft gewoon iemand in de bosjes gezeten en gewacht op het juiste moment :r.

Kan me hier echt zo boos over maken. Op een circuit kan je bij wijze voor tienduizenden euro's je meuk laten rondslingeren en gebeurd er eigenlijk nooit wat, motorrijders onder elkaar denk ik dan maar. In de f#cking middle of nowhere kan je nog niet je meuk 1 minuut uit het oog verliezen en je bent het kwijt. Moet ik weer naar de dealer voor een nieuwe en met 250 euro zijn ze ook niet bepaald gratis.

• timmie271
xos schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:13:
Nou mijn paddockstand is vanmiddag dus gestolen. Had net de racer opgehaald bij de veringman en wilde de eerste paar meters maken om zeker te weten dat er geen storing in zit, rearsets en hendels e.d. goed af te stellen en de remmen in te remmen voor de eerste meters op het circuit over een paar dagen.

Rij dus de flevopolder in en vind uiteindelijk een afgesloten doodlopende weg. Enige persoon in de verre omtrek is een kerel op een tractor die aan het maaien is. Dus perfect. Ding uitgeladen, stukje rijden en weer terug om wat dingen te verstellen. Omdat er geen standaard op zit dus op een paddockstand. Dat ging zo een paar keer, iedere keer weer wat bijstellen tot ik op een gegeven moment terugkom, paddockstand weg. Enige zichtbare persoon in de buurt was op de tractor een paar honderd meter verderop bezig, die heeft nooit de tijd gehad om uit zijn tractor te stappen, een sprint te trekken en weer terug te sprinten en verder te maaien alsof er niks is gebeurd. Dus er heeft gewoon iemand in de bosjes gezeten en gewacht op het juiste moment :r.

Kan me hier echt zo boos over maken. Op een circuit kan je bij wijze voor tienduizenden euro's je meuk laten rondslingeren en gebeurd er eigenlijk nooit wat, motorrijders onder elkaar denk ik dan maar. In de f#cking middle of nowhere kan je nog niet je meuk 1 minuut uit het oog verliezen en je bent het kwijt. Moet ik weer naar de dealer voor een nieuwe en met 250 euro zijn ze ook niet bepaald gratis.
Pfff dat meen je niet -O- -O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
xos schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:13:

Dat is wel echt bizar zeg.... flink dure grap ook nog eens.
timmie271 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:33:
[...]

Smeer zelf allen het onderste zichtbare deel in en dat is meer dan prima iedere keer :)

@SmurfLink heb mijzelf alleen een keer ingesmeerd met strandvolleybal verder nog geen een keer dit jaar :+
Jij smeert bij volleybal je onderste zichtbare deel in? :o

[Voor 10% gewijzigd door SmurfLink op 03-07-2019 22:21]

• timmie271
SmurfLink schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:16:
[...]
Jij smeert bij volleybal je onderste zichtbare deel in? :o
Vage zin ja :+

Maar dat was bedoelt voor de ketting :P

En alleen bij strandvolleybal smeer ik me in he. Met binnenvolleybal is het niet nodig :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@SmurfLink he, stukje offroad geweest zelfs zo te zien *O*

@xos erg jammer dat soort mensen :X Bevalt de V4R verder een beetje?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:34:

Ja voor het eerst wat gras gehapt. :P Gelukkig niet zo'n grasmaaieractie als @timmie271 , was een bewussie. Vooral ff goed kijken hoe ik 'm neerzette, veel kuilen, maar verder ging 't eigenlijk wel prima.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:43:
[...]

Ja voor het eerst wat gras gehapt. :P Gelukkig niet zo'n grasmaaieractie als @timmie271 , was een bewussie. Vooral ff goed kijken hoe ik 'm neerzette, veel kuilen, maar verder ging 't eigenlijk wel prima.
Die van mij was onbedoeld toen inderdaad :+

Vandaag overigens ook offroad geweest omdat ik geen zin had de 80 weg te pakken. Gelukkig was het geen losse zanderige ondergrond :P

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Elke paar maanden mag ik hem weer linken:http://www.motorshopper.nl/index.php/recensie/655/Krik/Motorkrik/Denko.htm

Heb je deze al gezien toevallig? ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EliteGhost
Denko schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:50:
[...]

Elke paar maanden mag ik hem weer linken:http://www.motorshopper.nl/index.php/recensie/655/Krik/Motorkrik/Denko.htm

Heb je deze al gezien toevallig? ;)
Nee, nooit van gehoord. Nu wel, knetterhandig. Niet dat ik van plan ben lange toeren te gaan maken op m'n naked maar het feit dat ie onder 't zadel, naast het slot, mee kan staat me wel aan. Gaat de huisbaas ook niet zeuren over nog meer spullen die ik in het gedeelde schuurtje zet.

Had wel even het youtube filmpje nodig :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Denko Zelfs zo'n ding, hoe klein en handig ook, past bij een moderne fiets niet meer onder het zadel vanwege de electronica welke daar tegenwoordig weggestopt wordt door de fabrikant :+

@xos WTF :(

[Voor 5% gewijzigd door Will_M op 03-07-2019 23:11]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• xos
Chakotay schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:34:

Het is nog erg snel, misschien 5x500m op gereden en alleen rechtdoor. Maar de eerste indruk is positief maar er is ook al e.e.a. aan versleuteld. Met name zaken die invloed hebben op de rijeigenschappen of OEM niet goed/betrouwbaar zijn.

Maar de eerste indruk is dat de motor een fijn karakter heeft en niet uitgewrongen hoeft te worden om vermorgen te leveren. Schakelen gaat heel solide en snel, de slag is veel kleiner dan op de R1 of RSV en vergt meer druk. Denk dat de overbrenging van de rearset anders is. Meer druk zetten dus maar als je dan genoeg druk zet schakelt het supersnel. Zithouding is ook veel relaxter, met mijn 1.90 zou ik zelfs willen dat de tank iets kleiner is want moet best strekken om bij de clipons te komen. Went waarschijnlijk heel snel. Wat het meest opvalt is het gewicht, de RSV is mijn referentiekader en de zwaarste superbike, dit is een van de lichtste en dat merk je alleen al als je ermee loopt. Samen met de omgedraaide krukas denk ik dat dit zich erg makkelijk laat sturen. Electronica is ook simpel en eenvoudig te besturen. Even afwachten hoe dat straks echt werkt in de praktijk. Grootste misterie zijn de remmen. Op de openbare weg kan je niet echt hard remmen en ook niet meerder keren achter elkaar. Over een paar dagen het circuit op en dan moet het zich bewijzen, alleen andere remvloeistof zit erin maar voor de rest standaard rempomp met abs.

En het geluid is waanzinning, er is geen alternatief voor een hoogtoerig v4 blok met goede pijp :).

En ja @wimmel_1 wtf was ook mijn reactie.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 16:14

Heb destijds van een autosloop een krikje gehaald voor de B600, die heeft ook geen middenbok.. Dan zet je 'm op de sidestand en aan de andere kant van de achterbrug een beetje opkrikken zodat wiel net los van de grond is.. Kan je mooi draaien en sprayen, werkt prima 8)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

wimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:07:
@Denko Zelfs zo'n ding, hoe klein en handig ook, past bij een moderne fiets niet meer onder het zadel vanwege de electronica welke daar tegenwoordig weggestopt wordt door de fabrikant :+

Kan kloppen idd, kreeg hem bij mijn cbr600 er nog maar net in. Maar er was geloof ik ook een frame mounted dingetje voor geloof ik. Ik ben er iig fan van.

• EliteGhost
wimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:07:

Hm, het valt te proberen? Die CB600F heeft aardig wat ruimte onder het passagiers- zitje. Zo niet... dan past ie prima in de rugzak of leg ik 'm binnen :)

Voor nu is de ketting weer even gesmeerd, vies was ie nog niet.
Overigens: 10 mininuten tijd en €20 voor een borstel, reiniger en smeermiddel. Voor een lekker lopende motor. Het valt me allemaal reuze mee. Zodra er gesleuteld moet worden ga ik wel even de profs opzoeken want daar vertrouw ik mezelf niet mee.

Alleen die olie controleren. Dat gaat bij mij met een kijkglaasje. Prima, maar dan moet ie ook rechtop staan. Nogal een gedoe als ik ondertussen door dat glaasje moet kijken. Dus wat ik doe: houd 'm even rechtop, tel tot 10, zet het ding op de standaard en kijk naar het metalen plaatje achter het kijkglaasje. Als ik een oliespoor tot halverwegen het plaatje zie (=halverwege het kijkglaasje) is het goed.

Of hebben jullie een betere methode? Peilstokken zijn wel makkelijker :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Plankje onder de jiffy zodat ie nagenoeg recht staat. Zo deed ik het altijd met de Hornet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EliteGhost
DrivinUCrazy schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:30:
Plankje onder de jiffy zodat ie nagenoeg recht staat. Zo deed ik het altijd met de Hornet.
Zucht, het hoeft ook niet moeilijk te zijn he.
Zit hier de hele dag op kantoor lastige onwerpen te maken, maar een simpel trucje om de motor rechte te zetten? Ho maar :+

Bedankt voor het helpen van de newbie :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A13X

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Hmm ben niet zo'n fan van lomp harde claxons maar aangezien gisteren iemand mij over het hoofd zag, de (meerdere malen) claxon en de revbomb niet hoorde zit ik toch te dubben om toch iets van een Stebel te monteren.

Het geval? Ik rij hier, richting snelweg op linkerbaan (voorgesorteerd voor Eindhoven/Veghel)

https://www.google.com/ma...at-_Pg!2e0!7i13312!8i6656

Voor mij een auto, rechts daarvan een auto en daarachter de betreffende muts. De auto rechtsvoor wil naar links en is, gezien het tempo, onbekend hier. Hij rijd daardoor wat langzaam en dat irriteert "muts" blijkbaar. Muts moet namelijk ook linksaf maar wil gasgeven. Zodra ze dus de kans krijg knalt ze hem naar links, gefeliciteerd muts daar rij ik al. Maar dat ziet muts niet, want ze zit te foeteren op auto rechtvoor die hem ook naar links gooit (heeft al even een tijdje zijn knipper aan dus echt niet onverwacht ofzo). Dat had ze gezien en toch probeert ze hem er bewust bij hem naast te gooien om hem te blokkeren. Ik kan dus 2x in de ankers, eerst voor haar en daarna voor haar remactie om niet op hem te knallen. Op de snelweg geeft ze plankgas om naast hem even lelijk te gaan zitten doen. Ik besluit daarop hetzelfde maar bij haar te doen, waarop ik een domme blik terug krijg van "uhhh waar kom jij vandaan :? :? " ;w Ik reed naast je muts, maar diverse keren claxoneren en revbommen had je compleet niet in de gaten. ;w

Ik heb ook nog 2 setjes luchthoorns liggen voor de auto (van vroegah).....of zou dat overkill zijn :+

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee