Toon posts:

Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste
Acties:
  • 268.616 views

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

LankHoar schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:51:
Het heeft allemaal wat langer geduurd dan gehoopt, maar ik ben nu actief op zoek naar een motor. Voorbereidend moet ik e.e.a. aanschaffen, zoals een helm en oordopjes (heb al voldoende gehoorschade van onbeschermd drummen :+). Ik zie de Alpine MotoSafe dopjes, en lees gemixte ervaringen hierover. Ze zijn goed betaalbaar dus het proberen waard. Ik twijfel alleen tussen de Tour (27 dB) en Race (20 dB) pluggen. Ik zal nog wel regelmatig snelweg rijden, dus betekend dat dat ik dan beter de Race kan doen? Wat zeggen jullie?

Hier meer info: https://www.alpinehearingprotection.com/motorcycle/
Ik rij sinds jaar en dag met deze:

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Stacheldraht NIKS mis met die dingen, hoor d:)b (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 13:05
LankHoar schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:51:
Het heeft allemaal wat langer geduurd dan gehoopt, maar ik ben nu actief op zoek naar een motor. Voorbereidend moet ik e.e.a. aanschaffen, zoals een helm en oordopjes (heb al voldoende gehoorschade van onbeschermd drummen :+). Ik zie de Alpine MotoSafe dopjes, en lees gemixte ervaringen hierover. Ze zijn goed betaalbaar dus het proberen waard. Ik twijfel alleen tussen de Tour (27 dB) en Race (20 dB) pluggen. Ik zal nog wel regelmatig snelweg rijden, dus betekend dat dat ik dan beter de Race kan doen? Wat zeggen jullie?

Hier meer info: https://www.alpinehearingprotection.com/motorcycle/
Ik heb de Pro genomen.
Heb je ze beide. Prijs is 7 euro ofzo duurder.
Bevalt mij prima! Heb meestal de tour in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• detim
Ik ben nog steeds op zoek naar een jas. Die eigenlijk vrij allround geschikt is.
Ik heb via Xlmoto een goedkope doorwaai jas besteld voor als het echt heet is.
Nu wil ik eigenlijk binnenkort een paar dagen naar het buitenland gaan en zoek dus een jas die ik mee kan nemen die voor alles goed is. Ik zit naar 3 laags jassen te kijken, maar kreeg nu ook deze aangeboden in een winkel: https://www.revitsport.co...-horizon-2-43716.html#101 Het voordeel is dat deze gelamineerd is.
Iemand van jullie hier ervaring mee of tips voor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:07
darkkingll schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:19:
Alle motoren werden de a28 opgestuurd vanaf de parking, hiervoor was een rijstrook afgezet, waarschijnlijk dat die ik autos daardoor nog links reden?

Moet wel zeggen dat het echt top geregeld was dit jaar voor motor rijders.. vanaf de n33 was het alleen vanaf het tankstation druk, maar bijna elke automobilist hield netjes rekening met de motorrijders..

Alleen het parkeren was vreemd.. waren op sommige plekken nog enorme gaten, maar mensen die dat pad in wouden om in zo'n gat te parkeren werden in 1e instantie tegen gehouden.

Wij hebben de motoren gewoon op de 1e 2 plekken gezet die we tegen kwamen...

Qua berging was het net zoals vorige keren volgens mij en gewoon goed geregeld.
Ik kwam vanaf stekkewal waarbij motoren links moesten op een geven moment en auto’s rechts bij het verlaten van het circuit. De motoren moesten door dat dorpje (volgens mij) waar je ook doorheen komt op de heenweg (richting stekkewal). Mijn TomTom vertelde mij opeens dat hij een andere route wist en dat dat 20 minuten zou schelen.. dat dus maar gedaan.

Toen kwam ik op de autoroute terecht. Ideaal. Konden met zijn tweeën overal doorrijden want er waren enkel auto’s waar je makkelijk langs kwam. Later een stuk parallel gereden van de A28 en later de A28 op.

Ik gok dat we rond 15:45 van de parking weg reden. Het was allemaal goed te doen dit jaar vond ik.

Rond Utrecht (met de motoren achterop een kar) werden we in een scherpe bocht (was een oprit, twee baans) rechts ingehaald door een superduke, R1 (volgens mij) en een naked bike... terwijl er nog een auto naast ons zat!!! Die reden makkelijk 120+ en voor ons gingen ze nog eens doodleuk tussen een caravan en een vrachtwagen door. Amper een meter ruimte en ze gooien hem er zo letterlijk tussen. Debielen. :(

Meneer of mevrouw hoeft maar te schrikken en heeft 1 of meerdere dooien op zijn/haar geweten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je gehoorgang het toe laat :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:22

Destruction

(ex-)Automonteur

darkkingll schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:14:
[...]

Vrij normaal dat, op tt campings.. zal echt niet de enige agent zijn die nat werd.. die campings zijn altijd een groot feest. De hoeveelheid bier die er wordt gezopen is niet normaal, maar er is volgens mij vrijwel nooit gezeik...
Die campings zijn de laatste jaren in rap tempo strenger en strenger geworden. Sloopmotor meenemen? Nee, mag niet meer. Kratje bier meenemen? Nee, mag niet. Caravan meenemen? 500 euro borg betalen aub. Koelkast, bankstel etc? Betaal daarvoor ook maar even 500 euro borg.. :')

Vroeger nam je je spullen mee, ze keken een keer in je auto/aanhanger wat je zoal bij je had en that's it. En ja, het zal heus wel gebeurd zijn dat iemand aan het eind van het TT weekend de caravan of het bankstel niet meer nodig had en de hele zooi in de fik stak, maar come on...

* Destruction ging elk jaar naar de TT, incl TT camping. Maar 2 jaar geleden ben ik er voor het laatst geweest. Het grote feest element is er imo wel uit :/
Streepje schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:06:
[...]

Ik sprak een agent uit Zwolle die ook vertelde dat ze eigenlijk alleen mee reden om de toeschouwers aan de kant van de weg in bedwang te houden dat ze niet de snelweg op rennen enzo en dat ze achter de vangrail blijven
Klopt, 3 jaar geleden hebben ze 'n maat van me ook gewoon laten doorrijden, nadat-ie op de vluchtstrook een wheelie trok bij like 100+ (weet niet meer precies hoe hard). Of het geheel verstandig was is een 2e, ik zou het niet gedaan hebben (maar ik wil sowieso beide banden tegen het asfalt houden), de politie vond het prima en de mensen die langs de snelweg stonden vonden het prachtig :P

[Voor 25% gewijzigd door Destruction op 01-07-2019 19:25]

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:25
@R0y. Ik heb zoals aangegeven echt niet rustig gereden, maar er rijden me toch debielen rond dan inderdaad. Links en rechts wordt je ingehaald. Je gaat met 2 motoren breed tussen de auto’s door en dan nog presteren ze het om er 20km/u harder tussendoor te knallen.

Dat is ook meteen de reden waarom ik snap dat automobilisten op hun rijbaan blijven hangen de eerste 30 kilometer. Je kunt nog zo goed kijken, 1 seconde later kan er een motorrijder zitten. Gelukkig zijn ze ook weer snel weg :+

Acties:
  • +6Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:53

ToolkiT

brit-tweaker

Secsytime schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:16:
[...]

Wat is stevig? Ik heb ze inderdaad ook in het schroefdraad van de bar ends en als ze straks zijn aangedraaid gaan ze nergens heen. Maar verwacht niet dat ze een drop overleven of zo goed werken als MX handguards die op 2 punten vast zitten. In de winter (onder de 0 graden) houden ze in combinatie met de handvatverwarming, mijn handen op een temperatuur dat ik de motor nog veilig kan bedienen.
Ze zijn binnen, even snel gemonteerd.. kleur past wel goed vind ik zelf..
Q&D pic:

Wat op de foto misschien niet overkomt is dat ze half doorschijnend grijs zijn.. best leuk effect..

[Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 01-07-2019 19:49]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-03 18:27
F
detim schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:50:
Ik ben nog steeds op zoek naar een jas. Die eigenlijk vrij allround geschikt is.
Nu wil ik eigenlijk binnenkort een paar dagen naar het buitenland gaan en zoek dus een jas die ik mee kan nemen die voor alles goed is. Ik zit naar 3 laags jassen te kijken, maar kreeg nu ook deze aangeboden in een winkel: https://www.revitsport.co...-horizon-2-43716.html#101 Het voordeel is dat deze gelamineerd is.
Lijkt me een prima jas. De duurdere merken hebben van goretex het waterdichte membraan. Dat schijnt op de lange duur beter te houden. Maar voor 400 euro zou ik het wel weten. Ik heb zelf van Rev’It 2 jassen, de Ignition 3 en als doorwaai jas een zilver kleurige Eclipse. Die laatste heb ik vorig jaar gekocht toen het zo enorm heet was.

Veel succes met het kiezen (y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:17
Gelamineerd is een stuk beter dan een los membraam.

En de horizon 2 bevalt mij goed ( heb er wel nooit de voering in en dan kan hij in de winter (bij temperaturen onder nul) aan de frisse kant zijn. dit omdat de grote luchthappers voorop niet volledig afsluiten.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

MichielK71 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:20:
F
[...]

Lijkt me een prima jas. De duurdere merken hebben van goretex het waterdichte membraan. Dat schijnt op de lange duur beter te houden. Maar voor 400 euro zou ik het wel weten. Ik heb zelf van Rev’It 2 jassen, de Ignition 3 en als doorwaai jas een zilver kleurige Eclipse. Die laatste heb ik vorig jaar gekocht toen het zo enorm heet was.

Veel succes met het kiezen (y)
grootste verschil is dat goretex gegarandeerd waterproof is.. waterdichte garantie dus (pun intended :+ )
Andere membramen zijn niet perse slechter, maar de service is soms wel minder..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:40
Accident schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:33:
@Bommes wat is naast vering een aanrader? dacht sportvario maar de meningen op het internet zijn verdeeld
Ik dr. Pulley sliders in de originele vario zitten.
Werkt perfect, zelfde resultaat als een sportvario tegen de fractie van de kosten.

Andere dingen:
Gesinterde remblokjes, betere vering, ik heb achter Malossi's en voor nu Bitubo. Voor eerst ook Malossi maar die ging binnen 15.000km lek/kapot.
Verder heb ik er niet veel aan gedaan, afgezien van wat uiterlijke dingetjes.
Setje goede banden is tiende wel fijn, Pirelli Diablo scoot zijn echt tof als het droog is, slijten wel flink. Nu achter een metzler tourance dat stuurt een stuk beter in de regen.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

Acties:
  • +13Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:02
Zo, de Kawa is officieel weg ;w

* NLDViane heeft eeven een emotioneel momentje

Het laatste plaatje samen...

[Voor 33% gewijzigd door NLDViane op 01-07-2019 21:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb nog tot morgen om te beslissen of ik dit weekend mee ga naar het NTT van de TCN (nationaal transalp treffen). 2 nachten kamperen met een allroad route op zaterdag. Altijd gezellig, en het weer zit wel mee... maar ik kan natuurlijk niet met de XR aankomen dus moet ik met de dikke dame :7. Keuzes keuzes...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik... denk dat ik vandaag het dieptepunt heb gezien.

Een piaggio... met roofboxer helmpje... op de snelweg... filefilterend met veel te hoge snelheid.... met een akrapovic pijp erop.

Why? :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
SmurfLink schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:33:

Een piaggio... met roofboxer helmpje... op de snelweg... filefilterend met veel te hoge snelheid.... met een akrapovic pijp erop.

Volgende keer óók nog even op 't kenteken letten. Waarschijnlijk was 't een MP3-LT welke je met een autorijbewijs mág besturen volgens de NL wetgeving :+

De 'normale' Piaggio MP3 kom je bijna niet tegen in NL én die heeft, net zoals jouw Kawa, een kenteken met de letter "M" in de letterreeks.

[Voor 10% gewijzigd door Will_M op 01-07-2019 21:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

SmurfLink schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:33:

Omdat het genetisch bepaald is, denk ik.
Ik kwam er ook ooit eentje op twee wielen tegen, maar verder identiek:

[YouTube: Transalp chasing a ....]

Uitlaat klinkt alsof het lek is, maar dat ruftgeluid vinden ze blijkbaar mooi.

[Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-07-2019 21:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@HTT-Thalan Da's dus wél een 'motorfiets' volgens de wetgeving.... (eventuele voorwielen staan dan op een afstand van minder dan 45Cm. uit elkaar én 't apparaat heeft geen gecombineerde voetrem maar remt met de rechter hendel op 't voorwiel).

[Voor 13% gewijzigd door Will_M op 01-07-2019 21:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:40:
@HTT-Thalan Da's dus wél een 'motorfiets' volgens de wetgeving.... (voorwielen staan dan op een afstand van minder dan 45Cm. uit elkaar én 't apparaat heeft geen gecombineerde voetrem maar remt met de rechter hendel op 't voorwiel).
Dit was een tweewieler :*.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Yamaha T-Max ..... Érg lastig om bij te gaan houden op je TA, overigens 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:38:
[...]

Volgende keer óók nog even op 't kenteken letten. Waarschijnlijk was 't een MP3-LT welke je met een autorijbewijs mág besturen volgens de NL wetgeving :+

De 'normale' Piaggio MP3 kom je bijna niet tegen in NL én die heeft, net zoals jouw Kawa, een kenteken met de letter "M" in de letterreeks.
Het was er inderdaad een zonder motorkenteken. Die mocht dus NIET filteren en ook niet zo slingeren tussen de weghelften... maar trok zich d'r niks van aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:46:
[...]

Yamaha T-Max ..... Érg lastig om bij te gaan houden op je TA, overigens 8)
Nu zou ik hem smoken maar destijds nog niet, te weinig ervaring.

@SmurfLink je mag met elk voertuig filteren, in die zin dat er niks wettelijk bepaald is over hoeveel voertuigen tegelijkertijd een rijbaan mogen gebruiken. Je mag alleen geen art 5 veroorzaken dus filteren met je semi is sowieso uitgesloten, en met een auto kan ik het ook niet aanraden :+.

[Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-07-2019 21:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:17

LankHoar

Langharig tuig

detim schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:48:
[...]

Ik heb de Pro genomen.
Heb je ze beide. Prijs is 7 euro ofzo duurder.
Bevalt mij prima! Heb meestal de tour in.
7 euro? Dat is weinig verschil. Dat zie ik niet op de websites waar ik keek (bijna dubbele, paar euro korting slechts).
Dryhte schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:08:
[...]

ok, maar wat voor bescherming heb je daar voor drummen? Indien op maat gemaakte oordopjes, zijn die vermoedelijk beter dan die Alpine prulletjes ;)

Niet dat ik je je gokje misgun, ik weet alleen dat mijn alpine parapluutjes liggen te schimmelen in de lade.
Schuimpjes pasten beter maar waren gedoe om in te brengen.
Voor drummen heb ik doppen die niet prettig zijn in een helm. Ze zijn namelijk vrij stug en voor korte tijd is dat prima, maar na 15-30 minuten word dat pijnlijk. Er op slapen lukt ook niet (al geprobeerd toen de buren aan het boren waren :+).

@Stacheldraht dat soort dopjes doen het geluid ook anders klinken, en dat lijkt me met verkeer niet heel handig, toch?

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:53:
[...]

@SmurfLink je mag met elk voertuig filteren, in die zin dat er niks wettelijk bepaald is over hoeveel voertuigen tegelijkertijd een rijbaan mogen gebruiken. Je mag alleen geen art 5 veroorzaken dus filteren met je semi is sowieso uitgesloten, en met een auto kan ik het ook niet aanraden :+.
Ik zal 't volgende GoT ritje eens met zo'n apparaat aan de 'start' komen opdagen. Lijkt me serieus een leuke uitdaging te gaan worden >:)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:32

Chakotay

Lick here to continue

@SmurfLink volgens mij is er eigenlijk helemaal geen onderscheid tussen waar je mee mag filteren. Filteren mag doordat inhalen over dezelfde rijbaan niet verboden is, er staat niets bij of dat met een motor, auto of vrachtwagen is. Met de meeste voertuigen is het alleen wat krapjes :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Chakotay schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:57:
@SmurfLink volgens mij is er eigenlijk helemaal geen onderscheid tussen waar je mee mag filteren. Filteren mag doordat inhalen over dezelfde rijbaan niet verboden is, er staat niets bij of dat met een motor, auto of vrachtwagen is. Met de meeste voertuigen is het alleen wat krapjes :+
LEC wilde gisteren eigenlijk ook niet aan de kant gaan nadat 'ie al 69 ronden met z'n FIAT'je voorop gereden had, toch..... :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:56:

Ik zal 't volgende GoT ritje eens met zo'n apparaat aan de 'start' komen opdagen. Lijkt me serieus een leuke uitdaging te gaan worden >:)
De alp heeft nu ook iets meer vermogen dan toen ;) en schakelen is nu ook optioneel. Maar ik begeef me de komende privé ritten vooral weg van het saaie asfalt :*.

Met de xr zou het me waarschijnlijk dan weer niet lukken, dan lig ik achterover denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ik wil écht niet vervelend doen maar: Je post hier de laatste tijd wel érg veel content vanop het FBCDN (FaceBook Content Delivery Network). Staat die zelfde content niet óók ergens anders zodat het voor ons ook zichtbaar gemaakt kan worden buiten dat 'spul' om?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:28:
[...]

Ik wil écht niet vervelend doen maar: Je post hier de laatste tijd wel érg veel content vanop het FCDN (Facebook Content Delivery Network). Staat die zelfde content niet óók ergens anders zodat het voor ons ook zichtbaar gemaakt kan worden buiten dat 'spul' om?
Ik post wat ik tegenkom, wat vaak via fb is..
Zal eens kijken of deze ook op yt staat..is dat wel ok voor je? Ik kan natuurlijk niet met iedereens platform voorkeur rekening gaan houden..

[Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 01-07-2019 22:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ToolkiT schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:36:
[...]

Zal eens kijken of deze ook op yt staat..is dat wel ok voor je? Ik kan natuurlijk niet met iedereens platform voorkeur rekening gaan houden..

[YouTube: GOA Harley Iron 883 Vacation video BMPCC]
YT is helaas bijna het zelfde "laken een pak" maar daar zijn de 'trackers' inmiddels iets gemakkelijker van te blokkeren in de EU.... Dát waar 't VK nú ook nog een onderdeel(tje) van uitmaakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:30
wimmel_1 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:42:
[...]

YT is helaas bijna het zelfde "laken een pak" maar daar zijn de 'trackers' inmiddels iets gemakkelijker van te blokkeren in de EU.... Dát waar 't VK nú ook nog een onderdeel(tje) van uitmaakt.
Waar wil je dan de content vandaan hebben? 8)7

Al deed dat filmpje van FB het hier niet eens overigens.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
timmie271 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:02:
[...]

Waar wil je dan de content vandaan hebben? 8)7

Al deed dat filmpje van FB het hier niet eens overigens.
LOL >:)

Liefst gewoon vanop een server (desnoods in "the Cloud") welke ook betaalt wordt door de eigenaar én aanbieder van 't filmpje ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:07:
[...]

LOL >:)

Liefst gewoon vanop een server (desnoods in "the Cloud") welke ook betaalt wordt door de eigenaar én aanbieder van 't filmpje ;)
* timmie271 download filmpje naar Google Drive en laat het filmpje vanaf daar beschikbaar stellen :9

Gaan we niet doen hoor kost mij teveel gedoe :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:37
ToolkiT schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:36:
[...]

[YouTube: GOA Harley Iron 883 Vacation video BMPCC]
Maak er anders een nzb'tje van. Dan neem ik 'm mee! Mijn zoontje zal er blij mee zijn! QoQ!

:+

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vrijdag schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:14:
[...]

Maak er anders een nzb'tje van. Dan neem ik 'm mee! Mijn zoontje zal er blij mee zijn! QoQ!

:+
Dan moeten de meeste mensen nú een cursus PAR / QUICK-PAR gaan volgen als ze een simpel filmpje willen gaan bekijken?

Laat de 'vervuiler' maar gewoon betalen voor z'n (eigen?) geposte ROMMEL 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• detim
Gebruikt er iemand van jullie onderkleding voor de motor? Dus geen normaal shirtje maar een strak thermo shirt? en dan met name in de zomer dat je niet zo zweet?

Heb wel lidl thermoshirts liggen die ik voor de wintersport gebruik, maar zijn die ook voor verkoelen of is dit andere stof?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:46:
[...]

Het was er inderdaad een zonder motorkenteken. Die mocht dus NIET filteren en ook niet zo slingeren tussen de weghelften... maar trok zich d'r niks van aan.
Je mag ook met een Hummer filteren ... als het past*. Uitgangspunt van de Nederlandse wet is dat alles wat niet expliciet verboden is, toegestaan is. Nergens in de wet staat het filefilteren omschreven, en dus staat ook nergens dat dit alleen door tweewielige motorvoertuigen gedaan mag worden.

*Al hoop ik dat de eerste de beste Hummerrijder die dat probeert een artikel 5 aan z'n broek krijgt.

* Waaj was weer eens spuit 11 |:(

[Voor 3% gewijzigd door Waaj op 01-07-2019 23:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
detim schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:35:
Gebruikt er iemand van jullie onderkleding voor de motor? Dus geen normaal shirtje maar een strak thermo shirt? en dan met name in de zomer dat je niet zo zweet?

Heb wel lidl thermoshirts liggen die ik voor de wintersport gebruik, maar zijn die ook voor verkoelen of is dit andere stof?
Als je dat soort onderkleding hebt: Trek 't spul, zeker met dit weer én deze temperaturen, gewoon aan!!

Als je er ook al gebruik van gemaakt hebt tijdens 't skiën dan weet je ook dat je je normale ski kleding amper 'uit' getrokken kunt krijgen op het moment dat je zelf écht "WARM" bent...... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
I

Ik heb van die onderkleding, speciaal voor in de zomer. Gecombineerd met een doorwaai jas en -broek (en doorwaai handschoenen) is dat fantastisch als het erg warm is. Zeker als je een lang stuk gaat rijden is een doorwaai broek met thermo ondergoed fijner dan een motorjeans.

Dat zomerspul zorgt voor een goede afvoer van zweet en warmte. En het maakt het aan- en vooral uittrekken van de bovenkleding een stúk makkelijker. Zeker als je een leren overall aan hebt.

Merino wol schijnt nog veel beter te werken trouwens. Maar dat viel niet in mijn budget, ik heb gewoon wat gehaald bij MKC :P

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:53:
[...]

Pff je filmpje begint al met lekker veel vooroordelen. To be honest, als ik door/rond de stad zou rijden met een motorscooter zou ik ook gaan voor sneakers en jeans. Boven de 80 wel met bescherming.

En een dragrace met jouw TA en een nieuwe TMax gaat waarschijnlijk nog best spannend worden. Een twist&go is vooral vanaf de lijn erg snel, dus als de topsnelheid niet uitmaakt is de kans dat ie sneller is groot. Vooral omdat jij wél fouten kan maken bij het schakelen ;)

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

Acties:
  • +3Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:34

steveman

Comfortabel ten onder

Alles in elkaar zitten... "oh shit, de lock washer nog ombuigen"

8)7 Gaat ook zo lekker stilletjes op dit uur :X

M'goed, nieuwe ketting zit er op, boel schoongemaakt (dat koste veul tijd!) en nu naar bed (nou ja, even wat spetters smeer van m'n gezicht poetsen)

Echt bizar hoe soepel zo'n nieuwe ketting loopt, 1 slinger aan het achterwiel en hij gaat zo een paar keer rond. Dat was wel even anders daarvoor...

Voorkettingwiel en de horizontaal geflipte zelfde afbeelding eronder.

23433km mee gedaan. Trigger om te wisselen was de wel erg grote verschillen in kettingspanning.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:09
Sorry, ik weet dat het een serieuze vraag is, maar je begint over onderkleding nadat ik het filmpje wat @ToolkiT serveerde had gekeken.... _O-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

sbruynis schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 07:13:
[...]

Sorry, ik weet dat het een serieuze vraag is, maar je begint over onderkleding nadat ik het filmpje wat @ToolkiT serveerde had gekeken.... _O-
gevolgd door:
wimmel_1 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:44:
[...]

Als je dat soort onderkleding hebt: Trek 't spul,
[/quote]
:+ O-) ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

noes schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 00:13:
[...]

Pff je filmpje begint al met lekker veel vooroordelen. To be honest, als ik door/rond de stad zou rijden met een motorscooter zou ik ook gaan voor sneakers en jeans. Boven de 80 wel met bescherming.
Het is algemeen bekend dat asfalt zijn kaasrasp-eigenschappen pas boven de 80km/u vertoont :Y. Daaronder schijnt het net te voelen alsof je in een waterbed met donzen kussentjes land.

Ik zou het niet weten, want ik ben tot nu toe alleen in het zand op mijn bek gegaan :7.
En een dragrace met jouw TA en een nieuwe TMax gaat waarschijnlijk nog best spannend worden. Een twist&go is vooral vanaf de lijn erg snel, dus als de topsnelheid niet uitmaakt is de kans dat ie sneller is groot. Vooral omdat jij wél fouten kan maken bij het schakelen ;)
Oh, zeker, zo'n variomaat is net een CVT, constant ideale koppel/vermogen en lekker doortrekken. Dan heb je met meer CC en vermogen nog steeds een uitdaging zo'n ding bij te houden. Maar ik vind het vergelijken leuker dan het winnen - ik heb er ook genoeg gewonnen en ik gooi echt niet alles op youtube. Eerlijk gezegd denk ik dat mijn geklungel leuker is om naar te kijken dat de dingen die wél goed gaan :9. Bovendien interesseert het me (momenteel) niet om een snellere wegmotor te hebben. Comfort, dat wel. Als ik nog meer kilometers moet gaan maken dan ik nu doe komt er zeker een andere motor bij voor dat doel. Qua skills zorg ik gewoon dat ik veilig aankom, niet zozeer sneller.

Dus @wimmel_1 kom maar op met die T-Max als ik ooit weer een keer meerijd :P. Of ik nou win of verlies, leuk gaat het zeker zijn :Y. Dan hoop ik wel dat er uiteindelijk nog enkele tweakers zo sportief zullen zijn om met _mij_ een rondje mee te rijden, op 'mijn' terrein :P. Dan hoef ik ook een keer niet de laatste te zijn...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-03 19:18
Wie heeft er hier ervaring met motorkleding huren? Een vriendin van mij wilt een keer achterop, maar heeft zelf geen kleding. Ook ken ik niemand in de omgeving met de juiste maat.

Ik zag wel dat er een paar mensen op zoek waren, maar niet wat de ervaringen zijn. Ik kwam op een lijstje uit van: https://www.huren.nl/p11176/motorkleding . Of heeft iemand een ander idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:37
P-Storm schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:45:
Wie heeft er hier ervaring met motorkleding huren? Een vriendin van mij wilt een keer achterop, maar heeft zelf geen kleding. Ook ken ik niemand in de omgeving met de juiste maat.

Ik zag wel dat er een paar mensen op zoek waren, maar niet wat de ervaringen zijn. Ik kwam op een lijstje uit van: https://www.huren.nl/p11176/motorkleding . Of heeft iemand een ander idee?
Een goedkoop pak via Marktplaats kopen en eventueel weer verkopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Veel motorzaken die motoren verhuren hebben ook huurkleding hangen. Ik weet niet of ze die ook los verhuren, maar misschien kan je daar eens vragen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:51
Thoit schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:53:
[...]

Een goedkoop pak via Marktplaats kopen en eventueel weer verkopen?
Dat dus, als je het daarna slim verkoopt is je afschrijving ook minimaal :)

O en deze disclaimer van te voren op je motor plakken :P

Nieuwe helm gescored :9 :*) 8) _/-\o_

* plaatje van internet, alleen heb ik een andere Sena

[Voor 41% gewijzigd door SniperGuy op 02-07-2019 09:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@P-Storm heb je geen oud setje van jezelf dat ze ook (ongeveer) past? Dat gebruik ik meestal voor eenmalige passagiers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-03 19:18
@Chakotay helaas niet nee, geen oud setje en ze is wat tengerder dan mij, dus helaas. Marktplaats zou ik ook als optie in de gaten houden.

Acties:
  • +18Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:36
Ga me hier alvast officiëler melden.

Afgelopen weekend al een motor gekocht. De BMW R850R.
Zelf nog druk doende met motorlessen.

Hij is ook direct naar me schoonvader gereden om daar te staan om de verleiding er op te gaan rijden te beperken. dus ook nog geen goeie foto's kunnen maken. O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:25
@bleufred1 Welkom!

Bij de plaatselijke motorclub start vanavond hier de avondvierdaagse. Ik kan niet alle avonden meerijden, maar in ieder geval morgen even een lekker rondje rijden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:42
P-Storm schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:10:
@Chakotay helaas niet nee, geen oud setje en ze is wat tengerder dan mij, dus helaas. Marktplaats zou ik ook als optie in de gaten houden.
Welke omgeving zoek je kleding? Misschien heeft hier iemand wat te leen :).
Ik kan wel eens in de kast kijken of we nog iets van mijn vrouw haar pak hebben, die stapt toch niet meer (achter)op.

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10-2022
SniperGuy schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:58:
[...]

Dat dus, als je het daarna slim verkoopt is je afschrijving ook minimaal :)

O en deze disclaimer van te voren op je motor plakken :P

[Afbeelding]

[Afbeelding: Helm]
Dat lijkt de x-spirit 3, if so echt een tophelm. Heb hem zelf ook en dit by far de beste helm die ik heb gehad. Het is wel een racehelm dus ventilatie is erg goed maar dat is ten koste gegaan van geluiddemping. Dus wel goede oordoppen in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:51
Correct!
Ik heb/had een X-Spirit2 en was daar uitermate tevreden over. De X-Spirit3 is idd de volgende (verbeterde) stap: veel meer zicht, erg goed af te stellen/customizen qua binnenkant. Ventilatie is echt een verademing en duidelijk verbeterd! Oordoppen rij ik toch altijd al mee dus dat zijn we al gewend :)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

bleufred1 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:50:
Ga me hier alvast officiëler melden.

Afgelopen weekend al een motor gekocht. De BMW R850R.
Zelf nog druk doende met motorlessen.

Hij is ook direct naar me schoonvader gereden om daar te staan om de verleiding er op te gaan rijden te beperken. dus ook nog geen goeie foto's kunnen maken. O-)
Leuke motoren :)

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Die is wel een pietsie custom hoor.. maar idd leuke motoren :)
De R nineT zijn ook leuk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

harley schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:24:
[...]

Gelamineerd is een stuk beter dan een los membraam.

En de horizon 2 bevalt mij goed ( heb er wel nooit de voering in en dan kan hij in de winter (bij temperaturen onder nul) aan de frisse kant zijn. dit omdat de grote luchthappers voorop niet volledig afsluiten.
Ik zit de Horizon 2 ook te overwegen, maar twijfel nog wat om niet de meerprijs te bepalen voor 'echte' GoreTex. Hoelang heb je hem nu, en hoe is de kwaliteit van dat eigen spul van RevIt na wat langere tijd? De (niet gelamineerde) jas & broek met het eigenmerk-spul van Alpinestars erin is na een paar jaar compleet waardeloos in de regen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:27

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Misschien dat jullie het weten. Zit met de Vstrom 650 nu 10k na de grote beurt begin dit jaar. 2x schoon gemaakt en een halve liter olie erin gemikt. en de ketting aardig gesteld. Mis ik nog belangrijke checkpunten behalve olie compleet vervangen? remmen en banden zijn nog voldoende. bravok dus verder in orde. Alle vloeistoffen zijn net een paar maand oud. Twijfel zelfs of de olie al vervangen moet worden.

Enigste wat ik niet snap, is waar die olie naar toe gaat. Ik vind zelf een halve liter op 10k veel. Ik heb nooit druppels op de grond en het blok is verder ook droog. Ook geen abnormale rook uit de uitlaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
SniperGuy schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:58:
[...]

[Afbeelding: Helm]
Ik dacht eerst (scrolde snel naar beneden) "nou, dat is wel een kippennekje :? "

:X :P

Wél een mooie kletspet trouwens :Y

[Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 02-07-2019 13:54]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 07:19

Frans92

VFR800

Vrijdag schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:51:
[...]

Ik dacht eerst (scrolde snel naar beneden) "nou, dat is wel een kippennekje :? "

:X :P
Je bent niet de enige ;)

Vanmiddag trouwens kijken bij een VFR800. *O*

[Voor 9% gewijzigd door Frans92 op 02-07-2019 13:53]

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 22:13
Patrock schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:44:
Misschien dat jullie het weten. Zit met de Vstrom 650 nu 10k na de grote beurt begin dit jaar. 2x schoon gemaakt en een halve liter olie erin gemikt. en de ketting aardig gesteld. Mis ik nog belangrijke checkpunten behalve olie compleet vervangen? remmen en banden zijn nog voldoende. bravok dus verder in orde. Alle vloeistoffen zijn net een paar maand oud. Twijfel zelfs of de olie al vervangen moet worden.

Enigste wat ik niet snap, is waar die olie naar toe gaat. Ik vind zelf een halve liter op 10k veel. Ik heb nooit druppels op de grond en het blok is verder ook droog. Ook geen abnormale rook uit de uitlaat.
Het is lastig om dat vanaf hier te beoordelen maar het olieverbruik kan door verschillende factoren komen. Bijv verkeerde olie, met een koud blok vaak flink op het gas. Versleten zuigerringen, klepseals of lekkage.
Een halve liter op 10k is opmerkelijk maar niet zo zeer heel erg denk ik. Stinkt je motor?

Is de service interval voor olie voor de sv650 niet 6000km's? (Manual)

Remvloeistof controleren. Simpel te doen door te kijken naar de kleur of even van Ali een brake fluid tester kopen voor een prikkie die de vochtigheid test.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patrock

Patrock

com2,1ghz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:56:
[...]

Het is lastig om dat vanaf hier te beoordelen maar het olieverbruik kan door verschillende factoren komen. Bijv verkeerde olie, met een koud blok vaak flink op het gas. Versleten zuigerringen, klepseals of lekkage.
Een halve liter op 10k is opmerkelijk maar niet zo zeer heel erg denk ik. Stinkt je motor?

Is de service interval voor olie voor de sv650 niet 6000km's? (Manual)

Remvloeistof controleren. Simpel te doen door te kijken naar de kleur of even van Ali een brake fluid tester kopen voor een prikkie die de vochtigheid test.
Vstrom is een DL 650, remvloeistof is paar maand terug met de grote beurt vervangen. Ziet er nog uit als nieuw. Remt ook nog goed. Met de grote beurt zijn de kleppen gesteld. Van 1 op 14 naar 1 op 19 gegaan. Motor ruikt niet raar.

Het gas gaat er wel redelijk vlot op...

Woon werk is ook van 100+ km enkele reis naar 60 km per dag met max 100 wegen gegaan. Die lange afstanden was ook gewoon 140 rijden.

[Voor 6% gewijzigd door Patrock op 02-07-2019 14:03. Reden: Aanvulling verbruikswijziging]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 23-03 07:07
@Patrock

Pas sinds MY2017 is het interval voor olie op 12000km gekomen denk ik. Voor zover ik kan terugvinden was het voordien altijd 6000km. (EDIT: iets met resin coating op de zuigers sinds 2017)

Lijkt me alvast geen slecht idee om elke 6000km je olie te verversen met die motor. Ik overweeg het zelfs voor mijn MY2018.

[Voor 12% gewijzigd door Dryhte op 02-07-2019 14:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• com2,1ghz
Patrock schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:01:
[...]

Vstrom is een DL 650, remvloeistof is paar maand terug met de grote beurt vervangen. Ziet er nog uit als nieuw. Remt ook nog goed. Met de grote beurt zijn de kleppen gesteld. Van 1 op 14 naar 1 op 19 gegaan. Motor ruikt niet raar.

Het gas gaat er wel redelijk vlot op...

Woon werk is ook van 100+ km enkele reis naar 60 km per dag met max 100 wegen gegaan. Die lange afstanden was ook gewoon 140 rijden.
Aah mijn fout. Ik las het verkeerd :9 Maar de interval van de DL650 zit ook rond de 6k kms toch? Dan zou het verbruik niet eens merkbaar zijn als je in deze intervals je olie zou verversen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patrock

Patrock

@com2,1ghz zit inderdaad ook op 6k kwam ik achter. Heb zelf 10k in mijn hoofd zitten op aanbeveling van mijn garage. Iets met de argumenten rijdt dagelijks en niet 2 jaar nodig om die afstand af te leggen om de oren geslingerd krijgen.

Motor zit nu rond de 80k. anderhalf jaar geleden met 40k gekocht. Geen buitensporige kosten nog aan gehad. kettingsetje, oliefilters, bougies, vloeistoffen, grote beurt met kleppenstellen en 2 achterbanden en 1 voorband.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• com2,1ghz
Op zich is daar niets mis mee hoor. Maar dan hoef je in ieder geval geen zorgen maken over het verbruik. In combinatie met een langere interval en een hogere kilometerstand valt dit verbruik nog te rechtvaardigen.

Wanneer je ieder 1000km een halve liter bij moet gooien dan zou ik wel achter mijn hoofd krabben

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:17
Chakotay schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:30:
[...]

Ik zit de Horizon 2 ook te overwegen, maar twijfel nog wat om niet de meerprijs te bepalen voor 'echte' GoreTex. Hoelang heb je hem nu, en hoe is de kwaliteit van dat eigen spul van RevIt na wat langere tijd? De (niet gelamineerde) jas & broek met het eigenmerk-spul van Alpinestars erin is na een paar jaar compleet waardeloos in de regen.
De jas ruim een jaar de commuterbroek met hetzelfde gelamineerde membraan 3 jaar ofzo (sinds dieuitkwam)
Tot op heden nog allemaal gewoon goed. Revit is qua kwaliteit gewoon goed voor die prijs

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dryhte
Ter info, deze jas is momenteel bij RAD.eu serieus afgeprijsd: https://www.rad.eu/nl/c/p...acket-antraciet-zwart.htm (ik botste er toevallig op, ben zelf eerder geïnteresseerd in de Gore Tex versies)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• detim
Dryhte schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:04:
[...]

Ter info, deze jas is momenteel bij RAD.eu serieus afgeprijsd: https://www.rad.eu/nl/c/p...acket-antraciet-zwart.htm (ik botste er toevallig op, ben zelf eerder geïnteresseerd in de Gore Tex versies)
Thanks had ik gezien, vandaar dat ik het inderdaad interessant vond!
Is dit denken jullie prijs kwaliteit een van de beste keuzes? Met nog een doorwaai jas er naast?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Tjonge, die Horizon 2 is zo wel heel veel goedkoper dan de Poseidon 2... Dat maakt de keuze niet makkelijker :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:23

charrel

Cortisol4life..

Ik zou altijd voor goretex gaan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@charrel is ook nog steeds mijn plan, maar de complete set voor ruim €100 minder dan alleen de jas kost is wel aantrekkelijk. Goretex mag dan wel levenslange garantie op doorlekken hebben, maar met dagelijks gebruik het hele jaar verwacht ik dat de rest van het materiaal na een jaar of 3 alsnog wel aan vervanging toe is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Goretex is 100.000km, mijn ervaring met andere membramen is drama....
Veel sneller lek, als goretex gaat lekken is het een kwestie van wassen. Na ongeveer 96.000km was mijn broek niet meer waterdicht, jas doet het nog steeds prima. Maar dat is een losse gore-tex voering. Zit er dus niet altijd in.

[Voor 62% gewijzigd door charrel op 02-07-2019 18:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dryhte
Goh ik heb bijzonder goede ervaring met c-change laminaat van Richa, en zo zullen er nog wel goede soorten zijn. Ik vermoed dat gelamineerd of niet zeker ook belangrijk is als factor in waterdichtheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@charrel ervaing met eigen-merk membranen van o.a. Alpinestars & Hein Gericke hier zijn ook niet geweldig, maar die waren allemaal niet gelamineerd. Die Horizon 2 is dat wel, daarom twijfel ik alsnog om die te proberen. Er is er echter nog maar eentje in mijn maat volgens de website, als ik lang genoeg twijfel is die vanzelf weg :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:36
Ik zweer bij Goretex, ik heb in mijn Rukka jassen en broeken het de afgelopen 4 jaar nog nooit nat gehad door regen. Ook mijn wintersport gear is goretex, nooit meer natte handen of een natte kont na een dag op de piste. Daarnaast is het binnen de kortste keren weer droog voor de volgende dag of voor op de motor op de terugweg.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Dryhte schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:52:
Goh ik heb bijzonder goede ervaring met c-change laminaat van Richa, en zo zullen er nog wel goede soorten zijn. Ik vermoed dat gelamineerd of niet zeker ook belangrijk is als factor in waterdichtheid.
Ik heb vrienden die ook richa gehad hebben, met c-change. Die waren er verre van tevreden over, die rijden woon-werk maar hadden vaak al na een jaar een nat kruis en ellebogen. Die zijn weer terug naar gore-tex.
(of een regenjas) ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

@Grubeater ben jij er dit weekend ook bij?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

cyntax schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:18:
Ik zweer bij Goretex, ik heb in mijn Rukka jassen en broeken het de afgelopen 4 jaar nog nooit nat gehad door regen. Ook mijn wintersport gear is goretex, nooit meer natte handen of een natte kont na een dag op de piste. Daarnaast is het binnen de kortste keren weer droog voor de volgende dag of voor op de motor op de terugweg.
Rukka is wel een enorme meerprijs, en vaak gaan ze iets langer mee maar niet evenredig met de prijs die je ervoor betaald. En vaak worden ze ook lelijk door verkleuring en vuiligheid, plus het moet net je model zijn...

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 19:41

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ja, en ik neem nog wat mee.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-03 21:44

Accident

's Happen

Bommes schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:58:
[...]

Ik dr. Pulley sliders in de originele vario zitten.
Werkt perfect, zelfde resultaat als een sportvario tegen de fractie van de kosten.

Andere dingen:
Gesinterde remblokjes, betere vering, ik heb achter Malossi's en voor nu Bitubo. Voor eerst ook Malossi maar die ging binnen 15.000km lek/kapot.
Verder heb ik er niet veel aan gedaan, afgezien van wat uiterlijke dingetjes.
Setje goede banden is tiende wel fijn, Pirelli Diablo scoot zijn echt tof als het droog is, slijten wel flink. Nu achter een metzler tourance dat stuurt een stuk beter in de regen.
ja dat scheelt best zie ik nu, ff gewicht uitvogelen maar :)

die blokjes kan ook wel voor het geld, Malossi's neem ik aan? voor vering dacht ik aan: https://www.sip-scootersh...rber+kit+bitubo+_70124300

de std banden zijn citygrip's en het woord grip staat niet voor niets in de naam lijkt het :) maar ga wel beetje expimenteren tzt, de kosten zijn net als de wielmaat klein ;)

tnx voor de feedback _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Woordje grip moet je vergeten ;) Zijn veredelde eco banden die het in de stad prima doen, lang meegaan en verder niet verkeerd zijn. Ga je echt afstanden en/of sportiever rijden schieten ze al snel te kort, zeker met slechter weer of veel warmte. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Mooi! Doe je de allroad route mee?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-03 18:40
* darkkingll meld zich vanuit Londen. :D
Morgen nog een dagje London in en dan naar Snowdon.
Helaas wel met een schijnbaar overleden sigarettenaansluiting voor de tomtom :( zekering ziet er nog goed uit, andere USB stekker geprobeerd, geen succes.. denk dat ik in Wales ofzo maar een andere aansluiting moet kopen..

Maar verder viel het niets mee, dik 500km met 2 bagagerollen, zijtassen en rugtas was prima te doen, alleen een beetje krap.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

darkkingll schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:19:
Helaas wel met een schijnbaar overleden sigarettenaansluiting voor de tomtom :( zekering ziet er nog goed uit, andere USB stekker geprobeerd, geen succes.. denk dat ik in Wales ofzo maar een andere aansluiting moet kopen..

Maar verder viel het niets mee, dik 500km met 2 bagagerollen, zijtassen en rugtas was prima te doen, alleen een beetje krap.
Ik kom morgen ook naar London! Ik land om iets over 4 PM lokale tijd om Heathrow.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

Joopieboy schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:57:
Woordje grip moet je vergeten ;) Zijn veredelde eco banden die het in de stad prima doen, lang meegaan en verder niet verkeerd zijn. Ga je echt afstanden en/of sportiever rijden schieten ze al snel te kort, zeker met slechter weer of veel warmte. :)
oh ok, nou ja ben beginner qua scooterrijden, wel een Appie SR (brommer) gehad met Bridgestone ML50's maar das al te lang geleden en geheel ander voertuig :-)

Volgende zomer dus Pirelli's die @Bommes noemde en winter '20 die Metzler's kan ze er vast zelf onder prutsen dus kosten technisch zou dat ff duur zijn als 1 achter band voor het Monster wat ik hiervoor reed :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 19:41

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:08:
[...]

Mooi! Doe je de allroad route mee?
Dat was ik wel van plan, ben je niet meer de laatste. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-03 18:40
HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:23:
[...]

Ik kom morgen ook naar London! Ik land om iets over 4 PM lokale tijd om Heathrow.
Ooh! Dan zouden we ergens een biertje kunnen doen. :)
Ik slaap vannacht en morgen in "the royal foundation of st. Katherine" dus semi-centraal..

Overigens, kwam er in de eurotunnel achter dat ik de wintervoering nog in de jas had, van die tweakersrit in Zwolle.. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:40
Accident schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:24:
[...]

oh ok, nou ja ben beginner qua scooterrijden, wel een Appie SR (brommer) gehad met Bridgestone ML50's maar das al te lang geleden en geheel ander voertuig :-)

Volgende zomer dus Pirelli's die @Bommes noemde en winter '20 die Metzler's kan ze er vast zelf onder prutsen dus kosten technisch zou dat ff duur zijn als 1 achter band voor het Monster wat ik hiervoor reed :P
Ik vervang ze inderdaad zelf, alleen balanceren is dan wel een dingetje.
Met een bankschroef strik je de band zo los van het velgjes.
Met een beetje doorrijden >:) heb ik een achterbandje in 6 duizend kilometer op..

Overigens is het niet zo dat die citygrip banden slecht zijn, in tegen deel zelfs. Verwacht dus ook geen wereld van verschil met de Pirelli's o.i.d. maar net dat kleine beetje meer vertrouwen.

Grootste verbetering is echt de vering, dat scheelt zo veel in het rijgedrag.
Omdat ik er veel mee in de bergen heb gereden vind ik de sinter remblokken de volgende beste verbetering.

Ik moet die van mij echt eens gaan opknappen, laatste grote trip er mee is het ding omgevallen. Fikse deuk in het linker achter spatbord.
Denk dat dat een najaar projectje gaat worden.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie271
darkkingll schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:28:
[...]

Overigens, kwam er in de eurotunnel achter dat ik de wintervoering nog in de jas had, van die tweakersrit in Zwolle.. 8)7
Maar toen was het toch heerlijk met temperaturen tussen de 0 en 10 graden :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

Bommes schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:55:
[...]

Ik vervang ze inderdaad zelf, alleen balanceren is dan wel een dingetje.
Met een bankschroef strik je de band zo los van het velgjes.
Met een beetje doorrijden >:) heb ik een achterbandje in 6 duizend kilometer op..

Overigens is het niet zo dat die citygrip banden slecht zijn, in tegen deel zelfs. Verwacht dus ook geen wereld van verschil met de Pirelli's o.i.d. maar net dat kleine beetje meer vertrouwen.

Grootste verbetering is echt de vering, dat scheelt zo veel in het rijgedrag.
Omdat ik er veel mee in de bergen heb gereden vind ik de sinter remblokken de volgende beste verbetering.

Ik moet die van mij echt eens gaan opknappen, laatste grote trip er mee is het ding omgevallen. Fikse deuk in het linker achter spatbord.
Denk dat dat een najaar projectje gaat worden.
onder de SR zaten 13" bandjes die platter miderhoog waren dus komt vast goed :*) qua balanceren dacht ik aan ride-on dankzij @HTT-Thalan geeft mss een zooi, maar dat komt wel goed!

eerste keer op een 300 was rondom het gardameer en raakte remvermnogen kwijt voor in de bergen met mn vrouw achterop, heb het haar maar niet verteld maar spannend was het wel, dus die blokjes gaan er tzt onder ook al rij ik in en rond Zotermeer :P

vering is ook belangrijk standaard zijn echt fietspompen, maar dat komt eind v/h jaar van mn overuren.

Mis mn Duc wel maar heb echt veel lol op de Wesp O+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:47
Chakotay schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:30:
[...]

Ik heb zelf de Horizon 2 broek en ben helaas verre van tevreden. Anderhalf jaar oud en gok zo’n 3000km gedragen, met een flinke bui is m’n onderbroek zeiknat en de broek droogt ook totaal niet. Het is een gelamineerde broek waarvan ik verwacht dat ze binnen aanzienlijke tijd wel drogen, maar na tien uur hangen is hij nog zo nat als maar kan.

Zit zelf dus sterk te overwegen om voor komende winter maar te investeren in Rev’it Poseidon 2 broek/jas, maar dat is wel weer een hoop extra geld. Zou als ik jou was dus in ieder geval serieus gaan kijken naar Gore Tex, liefst gelamineerd.

• Maegrim
  • Laatst online: 05-03 14:39
[...]

Ik slaap vannacht en morgen in "the royal foundation of st. Katherine" dus semi-centraal..

Is dat wat, die trein naar Engeland? Zit voor eind van de maand te kijken

• Vrijdag
darkkingll schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:19:

RJ nog gespot? :P

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

_O- andere kant van Londen :7. Novotel in Brentford zit ik, kantoor zit halve mijl verderop. Heb jij de motor bij? Dan ben je lekker mobiel, ik doe daar alles met uber.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 06:56:
[...]

_O- andere kant van Londen :7. Novotel in Brentford zit ik, kantoor zit halve mijl verderop. Heb jij de motor bij? Dan ben je lekker mobiel, ik doe daar alles met uber.
Wel jammer, kun je niet constant je helm of helmmuts ophouden :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Twijfels dat is wel erg jammer, zeker dat slechte opdrogen had ik niet verwacht. Jammer dat je dat niet even kunt testen in de winkel...

@Joopieboy misschien heeft hij wel heel weinig vertrouwen in de uber-chauffeurs en houdt hij alsnog zijn helm op :+

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee