Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.332 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
@xos zo in het wit ziet ie er ook wel gaaf uit :9~

Beter dan die rode die we in Assen zagen :9

@DrivinUCrazy over dat niet blind moeten volgen weet ik al alles vanaf met mijn grasmaaier :+

Verder als ik samen met @NLDViane samen rij laat ik hem altijd gaan in de bochten en wacht ie op mij op de recht stukken. Zo hou ik hem niet teveel op en hij kan gewoon zijn tempo rijden en ik de mijne. Hij rijdt ook liever voor mij wat ik dus ook dikke prima vind d:)b

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

glydoscoop schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:19:
[...]

Gaat mij puur om het geluid , ( bmw 310R ) heb er laatst bij de bmw dealer 1 gehoord met aftermarket pijp en dan klink hij ineens heel volwassen !
Kan niet in je portemonee kijken maar bmw levert meestal wel een akrapovic oplossing. Die heeft dan E-keur en blijft redelijk zijn waarde behouden. Dus bij eventuele verkoop zet je de originele weer terug en verkoop je de akra los. En ipv dat ding bij de dealer te kopen haal je hem in het buitenland, zijn ze vaak net wat goedkoper. Zet je hem er zelf op en dan kost het je onder de streep misschien niet eens zoveel meer dan een goedkoop ding.

@wimmel_1 ik vond de QS op de R1 (standaard) goed maar niet perfect, mijn Aprilia's zijn fabrieksaf veel beter. Ik gok dat Yamaha een redelijk conservatieve killtime heeft gekozen om het spul heel te houden. Op de Ducati heb ik direct de QS/blipper sensor vervangen door eentje van Translogic die voor racegebruik is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45

Secsytime

Automagisch

SmurfLink schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:29:
[...]

Dus alleen voor het geluid wil je iets op je motor zetten waarvan je weet dat het illegaal is?

I dunno, klinkt niet als een heel strak plan... je kan gaan proberen boetes te dodgen, maar je kan je ook gewoon aan de wet houden en genoegen nemen met iets minder 'volwassen' geluid? Als je je A hebt een volwassen motor kopen is waarschijnlijk nog goedkoper dan de boetes van Wimmel. :P
Niet alle after market uitlaten zijn illegaal.. een hoop wel. Maar voor zover ik weet maakt Akrapovic altijd een race (niet straat legaal) en een street (straat legaal) versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Secsytime schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:57:
[...]

Niet alle after market uitlaten zijn illegaal.. een hoop wel. Maar voor zover ik weet maakt Akrapovic altijd een race (niet straat legaal) en een street (straat legaal) versie.
Hij had het toch over een zonder e-keur? Dat lijkt me dan duidelijk genoeg.. gewoon idd voor eentje gaan met e-keur.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

SmurfLink schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:58:
[...]

Hij had het toch over een zonder e-keur? Dat lijkt me dan duidelijk genoeg.. gewoon idd voor eentje gaan met e-keur.
Ik had op mijn mt09 de fabrieks akra zonder E keur en heb er nog nooit wat over gehoord door agenten, ken ook niemand uit mijn groepje die ooit een boete heeft gehad omdat er geen e keur op zijn uitlaat zat.

Een uitlaat zonder e keur maakt ook niet automatisch een klap lawaai

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Streepje schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:01:
[...]

Ik had op mijn mt09 de fabrieks akra zonder E keur en heb er nog nooit wat over gehoord door agenten, ken ook niemand uit mijn groepje die ooit een boete heeft gehad omdat er geen e keur op zijn uitlaat zat.

Een uitlaat zonder e keur maakt ook niet automatisch een klap lawaai
Alles kán en mág zolang er niemand iets gaat controleren. Wordt 't 'spel' eenmaal gecontroleerd dan moet je vervolgens ook niet meer gaan zeuren als daarbij ALLES ineens nagelopen gaat worden volgens de letter(s) van de wet....

:*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
glydoscoop schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 15:18:
Weet iemand hoe streng er gecontroleerd wordt op E keuring van uitlaten en DB’s ? Ik wil evt zon dominanter uitlaat aanschaffen full systeem voor 150 euro . Maar die heeft dus geen kat en geen E keur , nou lees ik dat zon uitlaat met E keur en kat toch niet zoveel beter klinkt !
Bij de grens valt het mee, vanaf Enschede tot Osnabrück kan alles. Als je wat verder gaat wordt je gepakt en is het duur geintje.
Had zelf met de r6 en open uitlaat nog geen issues ondervonden maar ben dan ook nooit te diep Duitsland in gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

wimmel_1 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:05:
[...]

Alles kán en mág zolang er niemand iets gaat controleren. Wordt 't 'spel' eenmaal gecontroleerd dan moet je vervolgens ook niet meer gaan zeuren als daarbij ALLES ineens nagelopen gaat worden volgens de letter(s) van de wet....

:*)
Ik ben een paar keer gecontroleerd en 1 keer zo’n grote fuik in gereden het enigste waar naar gekeken werd was de db killer _O- dus zoveel zorgen maak ik mij niet over een e keur al heeft mijn mt10 een decat en netjes een e keur demper

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Stelletje zeikwijfen. is het warm ofzo ?
Tweakers rit was gewoon top. fullstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25
Streepje schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:18:
[...]

Ik ben een paar keer gecontroleerd en 1 keer zo’n grote fuik in gereden het enigste waar naar gekeken werd was de db killer _O- dus zoveel zorgen maak ik mij niet over een e keur al heeft mijn mt10 een decat en netjes een e keur demper
Hoe kijken ze daar dan naar? Moet de einddemper los? Want de mijne zit tussen de bocht en de demper, niet achteraan, daar kom je alleen bij door de beugel los te maken en die veren dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45

Secsytime

Automagisch

SmurfLink schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:58:
[...]

Dat een uitlaat een e-keur heeft, betekent niet dat deze ook straat legaal is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
DateTime.Now schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:58:
Daarom ga ik maandag-woensdagmiddagen rijden denk ik. Nu te warm en geen tijd door werk. Motor staat al stil sinds maandag van op en neer Almere :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

HTT-Thalan schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:58:
[...]

Hoe kijken ze daar dan naar? Moet de einddemper los? Want de mijne zit tussen de bocht en de demper, niet achteraan, daar kom je alleen bij door de beugel los te maken en die veren dan nog.
Ik denk dat ze gewoon eerst kijken of je een sport uitlaatje hebt en dan kijken ze gewoon achterin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Streepje schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:06:
[...]

Ik denk dat ze gewoon eerst kijken of je een sport uitlaatje hebt en dan kijken ze gewoon achterin
En dan zien ze bij mij.... niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
HTT-Thalan schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:06:
[...]

En dan zien ze bij mij.... niks.
Bij mij zie je ook niet veel erin zitten geloof ik. Maar heb wel de lompe standaard uitlaat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
timmie271 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:09:
[...]

Bij mij zie je ook niet veel erin zitten geloof ik. Maar heb wel de lompe standaard uitlaat :P
Een originele uitlaat voor een motor die meer dan 3 decennia terug is ontworpen is wat lastiger te krijgen ;).
Ik heb wel e-keur, en een koei van een demper (zo groot dat hij ook kan dubbelen als vergiet). Maar dat zie je dus allemaal niet.

En, eerlijk is eerlijk, hij maakt wel meer lawaai dan de originele. Iedereen zegt dat ze hem stil vinden en dat het geluid niet 'draagt' - maar toch. Al is de kans groter dat ik een milieudelict aan mijn broek krijg, dan een boete voor lawaai :+.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-06-2019 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
HTT-Thalan schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:13:
[...]

Een originele uitlaat voor een motor die meer dan 3 decennia terug is ontworpen is wat lastiger te krijgen ;).
Ik heb wel e-keur, en een koei van een demper (zo groot dat hij ook kan dubbelen als vergiet). Maar dat zie je dus allemaal niet.

En, eerlijk is eerlijk, hij maakt wel meer lawaai dan de originele. Iedereen zegt dat ze hem stil vinden en dat het geluid niet 'draagt' - maar toch.
Dat is ook zeker waar :P

Geluid viel opzicht wel mee. Geeft een wat zwaardere brom, maar niet dat je er last van zou hebben. De rook en lucht die er soms uit kwam was wel wat minder:+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

Volgend weekend weer naar Luxemburg \o/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:21
DateTime.Now schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:58:
De heenrit was prima, de rit was prima, de terugrit was eigen initiatief, dikke prima.

Ohja, en gezellig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
NLDViane schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:19:
[...]

De heenrit was prima, de rit was prima, de terugrit was eigen initiatief, dikke prima.

Ohja, en gezellig :+
Enige minpunt is dat je nu nog sneller van mij weg rijd :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:13:
[...]

En, eerlijk is eerlijk, hij maakt wel meer lawaai dan de originele. Iedereen zegt dat ze hem stil vinden en dat het geluid niet 'draagt' - maar toch. Al is de kans groter dat ik een milieudelict aan mijn broek krijg, dan een boete voor lawaai :+.
:p of voor milieuvervuiling voor de lucht die eruit komt?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:24:
[...]

:p of voor milieuvervuiling voor de lucht die eruit komt?
Ruikt net zo erg als die scootertjes als ie gas gaf tijden het inhalen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
timmie271 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:28:
[...]

Ruikt net zo erg als die scootertjes als ie gas gaf tijden het inhalen :+
Gelukkig hoefde ik niet hard te gaan dan :7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Vrijdag schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 14:05:
[...]

Nee joh, ik ging gewoon een stukje "off the road" 8)

@SmurfLink mijn rijvaardigheid laat zich nog het beste omschrijven als "no skills but lots of style" :')
Dus deze footage is dus toch van jou ?

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Rubman schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:42:
Nieuwe motor schoenen gekochtgekregen.

[Afbeelding]

Zitten als pantoffels.
Zien er goed uit! Daar kun je ook rustig op het werk mee rondlopen (mits het een kantoorbaan is, op de bouwplaats krijg je mot).

Ventileert het een beetje met dit weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
EliteGhost schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:14:
[...]

Zien er goed uit! Daar kun je ook rustig op het werk mee rondlopen (mits het een kantoorbaan is, op de bouwplaats krijg je mot).

@NLDViane had jij deze schoenen nou ook of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

EliteGhost schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:14:
[...]

Dat moet ik nog testen, was met de auto bij kopen.

Kan ze in ieder geval "normaal" dragen, op werk moet ik gewoon mijn veiligheidsschoenen aan gezien ik veel op de productie vloer loop.
Maar gaan regelmatig met collega's wat doen en dan zit ik niet meteen met van die bulk laarzen.
Zelfde geld voor feestjes en dergelijken.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Terugkomend op die uitlaten.
Ik zou echt een uitlaat met E-keur nemen. Je moet alleen wel goed opletten of de E-keur geldig is zonder Katalysator of dat deze erin moet zitten.
Anders is de kans groot dat je je uitlaat mag verwijderen in Duitsland. Op het einde zie je gewoon al 3 dempers in de auto liggen :D

Het schijnt dat ze ook best streng zijn of je aftermarket spiegels en of je aftermarket hendels hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

Nah, ik heb een systeemhelm (dan zien ze mijn verschrikte gezicht niet als ik een rotonde te ruim neem :+ ) en altijd ATGATT :P

...maar dit zou me zomaar kunnen overkomen, dat dan weer wel :')

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
Afgelopen dagen heerlijk rondgereden in Zeeland. Leuke (overzichtelijke) bochtige wegen in een mooie omgeving. Zeker een aanrader voor diegene die daar nog niet eerder hebben gereden.

Resultaat: +/- 900 km gereden in 2 dagen, maar geen meter snelweg. En dat met een gemiddeld verbruik van 1 op 20. Nog niet eerder zo zuinig gereden :D.

En natuurlijk een paar pics van onderweg.

Op de heenweg ff een sanitaire stop bij een sluis. Weet niet meer precies waar dit was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MMYHYAyqT7xF0A01HePjWkmU/full.jpg

Vervolgens in Zeeland zelf een paar mooie uitzichtjes gehad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HeNhU4lyWMfr4wemE690JVAO/full.jpg

En ff in de schaduw het hydratatie niveau bijvullen :P :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bGWHAfJyShAmX5c9u7eFQHs0/full.jpg

Op de terugweg kwam ik nog langs vliegbasis Gilze-Rijen, dus die moest ik ook ff op de foto zetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SDQKbCNrSd8w7bcpmRxZ9Qxi/full.jpg

Al met al een paar heerlijke dagen gereden, ondanks dat ik maar in me 1tje op pad was :)

En @R0y. nog bedankt voor de route! Much appreciated!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

NL-RaVeR schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:14:
Afgelopen dagen heerlijk rondgereden in Zeeland. Leuke (overzichtelijke) bochtige wegen in een mooie omgeving. Zeker een aanrader voor diegene die daar nog niet eerder hebben gereden.

Resultaat: +/- 900 km gereden in 2 dagen, maar geen meter snelweg. En dat met een gemiddeld verbruik van 1 op 20. Nog niet eerder zo zuinig gereden :D.

En natuurlijk een paar pics van onderweg.

Op de heenweg ff een sanitaire stop bij een sluis. Weet niet meer precies waar dit was:
[Afbeelding]

Vervolgens in Zeeland zelf een paar mooie uitzichtjes gehad:
[Afbeelding]

En ff in de schaduw het hydratatie niveau bijvullen :P :
[Afbeelding]

Op de terugweg kwam ik nog langs vliegbasis Gilze-Rijen, dus die moest ik ook ff op de foto zetten:
[Afbeelding]

Al met al een paar heerlijke dagen gereden, ondanks dat ik maar in me 1tje op pad was :)

En @R0y. nog bedankt voor de route! Much appreciated!
Nice ride :9 O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@NL-RaVeR Dat sluisje lijkt verdacht veel op het sluisje bij Waalwijk :P

Grrr..... Nicknames met de zelfde beginletters :'(

[ Voor 45% gewijzigd door Will_M op 29-06-2019 21:51 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
wimmel_1 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:29:
@NL-RaVeR Dat sluisje lijkt verdacht veel op het sluisje bij Waalwijk :P
Dat kan goed kloppen ja, ik was wel daar in de buurt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 16:47:
[...]

Ik heb bij mijn MT de originele 'aftermarket' optie QS er op zitten en kan niet echt zeggen dat 't ding moeilijk schakelt. Afstellen van zo'n ding is altijd wel een 'dingetje' maar dat zou af-fabriek toch wel goed geregeld kunnen zijn :o
Die deed het voortreffelijk O+ Loepzuiver en met een ferme bijna onmerkbare vertraging vliegt ie door de volgende versnelling in 8)

Wie was trouwens de Michel/Michiel die op een Transalp 700 reed van hier? :+ Gespot @Huybers iig :P Inmiddels de zoveelste overloper :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
timmie271 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:15:
[...]

@NLDViane had jij deze schoenen nou ook of niet?
Nee, die van mij zijn van Dainese :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
NL-RaVeR schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:14:
Staat in de foto zelf:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ozQlktq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Pagman schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:38:
Terugkomend op die uitlaten.
Ik zou echt een uitlaat met E-keur nemen. Je moet alleen wel goed opletten of de E-keur geldig is zonder Katalysator of dat deze erin moet zitten.
Anders is de kans groot dat je je uitlaat mag verwijderen in Duitsland. Op het einde zie je gewoon al 3 dempers in de auto liggen :D
[YouTube: Verbotener Auspuff! Motorrad doppelt so laut wie erlaubt! | Achtung Kontrolle | kabel eins]

Het schijnt dat ze ook best streng zijn of je aftermarket spiegels en of je aftermarket hendels hebt?
In Duitsland mag je alleen onderdelen monteren die voor jouw type motor zijn goedgekeurd. Je mag dus niet zomaar een setje aftermarket hendels en spiegels uit het schap trekken en monteren, maar alleen als de fabrikant dat setje voor jouw motor heeft laten keuren. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor banden, je kan in Duitsland niet zomaar een passende en geschikte band op je motor laten leggen als deze niet voor jouw motor s vrijgegeven. (Of een mooi donker kuipruitje bijvoorbeeld).

Dit is meer iets waar Duitsers mee te maken hebben, zij moeten hun motoren jaarlijks (dacht ik) laten keuren en dan wordt hier ook op gelet. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze daar bij buitenlanders moeilijk over doen, maar als ze je staande houden en jij begint moeilijk te doen kunnen zij ook gaan zoeken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
xos schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:41:
[...]

......... De persoon in kwestie is https://demotortrainer.nl/ Helpt ook mensen op straat. Ik kan je verzekeren dat hij niet naar je zal schreeuwen. Als je eerlijk bent wat je van een training verwacht ben ik er vrij zeker van dat hij zijn manier van lesgeven daarop zal aanpassen. Kreeg zelf ook positieve feedback over wat wel goed ging, dat is wel fijn voor het vertrouwen...........
Beetje laat: maar second that 👍
Heb mijn rijbewijs bij hem gehaald en ik ben erg te vreden over zijn stijl van lesgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:42
Waaj schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:14:
[...]

In Duitsland mag je alleen onderdelen monteren die voor jouw type motor zijn goedgekeurd. Je mag dus niet zomaar een setje aftermarket hendels en spiegels uit het schap trekken en monteren, maar alleen als de fabrikant dat setje voor jouw motor heeft laten keuren. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor banden, je kan in Duitsland niet zomaar een passende en geschikte band op je motor laten leggen als deze niet voor jouw motor s vrijgegeven. (Of een mooi donker kuipruitje bijvoorbeeld).

Dit is meer iets waar Duitsers mee te maken hebben, zij moeten hun motoren jaarlijks (dacht ik) laten keuren en dan wordt hier ook op gelet. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze daar bij buitenlanders moeilijk over doen, maar als ze je staande houden en jij begint moeilijk te doen kunnen zij ook gaan zoeken natuurlijk.
Oke interessant ! 1 voordeel ik ben van plan helemaal nooit in Duitsland te komen ! En al helemaal niet met de motor dus al die stellingen over uitlaten en boetes direct aftikken gaan voor mij toch niet op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@glydoscoop Het is erg mooi motorrijden in Duitsland, ik kan je alleen maar aanraden het toch eens te gaan doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12
@glydoscoop vanwaar niet als ik vragen mag? Als je al niet in Duitsland zelf (Eifel, Schwarzwald, Harz, etc) wil rijden is het anders ook best een eind omrijden als je een keer naar de bergen in Oostenrijk / Zwitserland / Italië e.d. wil :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:34

A13X

Dude

glydoscoop schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:11:
[...]
Oke interessant ! 1 voordeel ik ben van plan helemaal nooit in Duitsland te komen ! En al helemaal niet met de motor dus al die stellingen over uitlaten en boetes direct aftikken gaan voor mij toch niet op
De Duitsers zijn misschien iets fanatieker, maar in Nederland kun je bij staande houding ook gecontroleerd worden. Die kijken dan niet alleen naar E-keur en een db killer, maar meten ze je geluid of nemen ze je daarvoor mee naar een rdw keurstation. Als je dan niet voldoet is het vaak boete voor onnodig geluid + WOK status. Dan kun je hem terug brengen naar origineel en laten keuren bij de rdw.

Duur geintje dus, al is het risico in Nederland lager buiten een paar risico gebieden.

Awesome

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het heeft me "maar" 13 jaar gekost :+

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nazQuKxogA8coGzYYKkMbu97/full.jpg

Vandaag de Mergelland route gereden. Een leuke route om te rijden. d:)b

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:12
Pffff 10.000km Da's toch niks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09
Mergellandroute op zondag??
Geluk dat vandaag de TT is, Formule 1 én het te warm is voor veel mensen. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:13

Destruction

(ex-)Automonteur

streamnl schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:57:
Het heeft me "maar" 13 jaar gekost :+

spoiler:

Vandaag de Mergelland route gereden. Een leuke route om te rijden. d:)b
10.000km in 13 jaar? Rijdt je wel eens motor? :+

* Destruction heeft sinds maart oid al een ruime 3k km gereden. Helaas gisteren de voorvork keerring van de CBR lek gereden :( Hopelijk op enigsinds korte termijn tijd om die te vervangen :/

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:56:
[...]

De Duitsers zijn misschien iets fanatieker, maar in Nederland kun je bij staande houding ook gecontroleerd worden. Die kijken dan niet alleen naar E-keur en een db killer, maar meten ze je geluid of nemen ze je daarvoor mee naar een rdw keurstation. Als je dan niet voldoet is het vaak boete voor onnodig geluid + WOK status. Dan kun je hem terug brengen naar origineel en laten keuren bij de rdw.

Duur geintje dus, al is het risico in Nederland lager buiten een paar risico gebieden.
Sowieso komt er vanzelf wel weer een keer APK voor motoren, dan ben je sowieso de sjaak. Ben benieuwd hoeveel mensen er dan afhaken. :) Ik heb inmiddels mijn motor weer zover origineel of gekeurde accessoires dat ze in principe alleen nog over de knipperlichten kunnen klagen, daar zit immers geen E-Keur op...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Destruction schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:28:
[...]

10.000km in 13 jaar? Rijdt je wel eens motor? :+

* Destruction heeft sinds maart oid al een ruime 3k km gereden. Helaas gisteren de voorvork keerring van de CBR lek gereden :( Hopelijk op enigsinds korte termijn tijd om die te vervangen :/
De laatste twee jaren rijd ik pas"echt" motor. Ik heb in die 2 jaar bijna net zo veel gereden als de jaren ervoor.
DrivinUCrazy schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:24:
Mergellandroute op zondag??
Geluk dat vandaag de TT is, Formule 1 én het te warm is voor veel mensen. :P
Daarom ook vroeg vertrokken. Ikzelf wilde ook op tijd thuis zijn voor F1.
Ik heb enkele stukken al eerder gereden met jou (vorig jaar).

[ Voor 26% gewijzigd door streamnl op 30-06-2019 14:57 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:26
Joopieboy schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:40:
[...]

Sowieso komt er vanzelf wel weer een keer APK voor motoren, dan ben je sowieso de sjaak. Ben benieuwd hoeveel mensen er dan afhaken. :) Ik heb inmiddels mijn motor weer zover origineel of gekeurde accessoires dat ze in principe alleen nog over de knipperlichten kunnen klagen, daar zit immers geen E-Keur op...
Dat is natuurlijk pure speculatie als je dit roept zonder enige onderbouwing. APK voor auto's heeft ook geen geluidsmeting, waarom zou dat voor motoren opeens wel gelden als er ooit eentje komt voor motoren?

Enige APK eis ten behoeve van uitlaat voor auto's is dat hij over de hele lengte gasdicht moet zijn. Eén lange buis van voor naar achter zonder demper, voldoet al aan die eis..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tankiej schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:55:
[...]

Dat is natuurlijk pure speculatie als je dit roept zonder enige onderbouwing. APK voor auto's heeft ook geen geluidsmeting, waarom zou dat voor motoren opeens wel gelden als er ooit eentje komt voor motoren?

Enige APK eis ten behoeve van uitlaat voor auto's is dat hij over de hele lengte gasdicht moet zijn. Eén lange buis van voor naar achter zonder demper, voldoet al aan die eis..
Ik spreek ook niet over geluidsmeting, maar E keur, zonder E keur voldoet een uitlaat ook niet over de geldende geluidsnormen... Auto's hebben een typegoedkeur met een bepaalde marge waar affabriek uitlaten ook aan moeten voldoen. Vandaar dat bv non resonated milltek cat backs ook geen certificaat hebben, en je een apk afkeur hebt als je geen catalysator er meer onder hebt.

Daar er heel soepel mee om wordt gegaan is een ander, de regels zijn er wel. :) En als ze kwaad willen of je valt op ben je de sigaar.

Weinig speculatie aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Joopieboy schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:58:
[...]

Ik spreek ook niet over geluidsmeting, maar E keur, zonder E keur voldoet een uitlaat ook niet over de geldende geluidsnormen... Auto's hebben een typegoedkeur met een bepaalde marge waar affabriek uitlaten ook aan moeten voldoen. Vandaar dat bv non resonated milltek cat backs ook geen certificaat hebben, en je een apk afkeur hebt als je geen catalysator er meer onder hebt.

Daar er heel soepel mee om wordt gegaan is een ander, de regels zijn er wel. :) En als ze kwaad willen of je valt op ben je de sigaar.

Weinig speculatie aan. :)
Zolang er geen APK voor motoren is aangekondigd, met bijbehorende eisen, is alles daarover roepen speculatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tankiej schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:08:
[...]

Zolang er geen APK voor motoren is aangekondigd, met bijbehorende eisen, is alles daarover roepen speculatie ;)
Europa krijgt vroeg of laat zijn zin, we hebben nu uitstel gekregen he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Joopieboy schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:55:
[...]

Europa krijgt vroeg of laat zijn zin, we hebben nu uitstel gekregen he. :)
Maar dan nog weet je niet wat de eisen gaan worden, dus het heeft weinig zin om daar van alles over te gaan roepen.
Zolang er geen eisen bekend gemaakt zijn, voegt het totaal niets toe aan de discussie om aannames te doen.

Het enige dat we weten is de huidige eisen van landen die nu een dergelijke keuring hebben. En dat die landen zitten te pushen om hun regelgeving over te nemen, mocht er een algemene europese keuring komen. Dat zou hen namelijk heel veel geld schelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tankiej schreef op zondag 30 juni 2019 @ 16:10:
[...]

Maar dan nog weet je niet wat de eisen gaan worden, dus het heeft weinig zin om daar van alles over te gaan roepen.
Zolang er geen eisen bekend gemaakt zijn, voegt het totaal niets toe aan de discussie om aannames te doen.

Het enige dat we weten is de huidige eisen van landen die nu een dergelijke keuring hebben. En dat die landen zitten te pushen om hun regelgeving over te nemen, mocht er een algemene europese keuring komen. Dat zou hen namelijk heel veel geld schelen..
Nogmaals, E keur is Europees geregeld, Duitsland en zeker Oostenrijk is er een stuk strenger in, wij hoeven (nog) niet te voldoen en wij zijn er nu veel te soft in. Dus ik snap eigenlijk niet waarom jij het zo onder tafel wilt vegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Joopieboy schreef op zondag 30 juni 2019 @ 16:39:
[...]

Nogmaals, E keur is Europees geregeld, Duitsland en zeker Oostenrijk is er een stuk strenger in, wij hoeven (nog) niet te voldoen en wij zijn er nu veel te soft in. Dus ik snap eigenlijk niet waarom jij het zo onder tafel wilt vegen?
Jij reageerde op een bericht waarin dit staat:
Die kijken dan niet alleen naar E-keur en een db killer, maar meten ze je geluid of nemen ze je daarvoor mee naar een rdw keurstation.
Dus ik snap eigenlijk niet waarom jij opeens doet alsof we het alleen over een E-keur hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Laten we het dan maar in het midden houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waaj schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:36:
@glydoscoop Het is erg mooi motorrijden in Duitsland, ik kan je alleen maar aanraden het toch eens te gaan doen :)
Hmmz, ik vind Duitsland wel redelijk overrated. Vanuit Brabant ben ik in een paar uur in Noord-Franrijk. Met beter bier, geen polizei en minder dichtbevolkt.

@Bommes bijv. heeft al heel veel mooie stukjes Frankrijk laten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32
@Verwijderd klopt, 'Le Nord' is ook lekker rijden. De streek rond Cassel, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:05:
[...]

Hmmz, ik vind Duitsland wel redelijk overrated. Vanuit Brabant ben ik in een paar uur in Noord-Franrijk. Met beter bier, geen polizei en minder dichtbevolkt.

@Bommes bijv. heeft al heel veel mooie stukjes Frankrijk laten zien :)
Volgens mij is het in de Vogezen ook wel mooi rijden. Ben daar een paar jaar geleden (met de auto) op vakantie geweest maar wat ik me kan herinneren was dat de wegen en de omgeving best mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
@Verwijderd geen Polizei inderdaad, maar de bermkassa's zijn in Duitsland wat vriendelijker bij mijn weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Chakotay schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:46:
@glydoscoop vanwaar niet als ik vragen mag? Als je al niet in Duitsland zelf (Eifel, Schwarzwald, Harz, etc) wil rijden is het anders ook best een eind omrijden als je een keer naar de bergen in Oostenrijk / Zwitserland / Italië e.d. wil :P
Haha ik ga altijd met r vliegtuig op vakantie en heel af en toe met de auto! Maar heb ook geen motor voor dat soort ritten vind ik! Gewoon lekker door de stad , en rond de randstad lekker wendbaar klein fietsje die de snelweg niet op zal komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12
@glydoscoop ik doelde meer op motorvakanties in dit geval :P De stad probeer ik overigens juist zoveel mogelijk te vermijden, dat is alleen maar drukte, stoplichten, geen uitzicht en geen nuttige bochten.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
Chakotay schreef op zondag 30 juni 2019 @ 19:21:
@glydoscoop ik doelde meer op motorvakanties in dit geval :P De stad probeer ik overigens juist zoveel mogelijk te vermijden, dat is alleen maar drukte, stoplichten, geen uitzicht en geen nuttige bochten.
Daar geniet ik juist van ! Hahaha overal tussendoor en proberen nooit stil te staan .. ik heb mijn motor ook uitgezocht op dat en niet op vakanties en of touren naar het buitenland . Ik snap dat het heel leuk kan zijn maar ik geniet weer van andere dingen op de motor , ieder zijn ding gelukkig ( maar geen duitsland voorlopig voor mij en zeker niet op deze motor ) dus de zoektoch naar een leuke pijp gaat veder denk ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Zo, inmiddels weer terug van een top-tt. Geweldige races en puik verkeersplan. Met de motor de p op en af ging erg soepel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

darkkingll schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:19:
Zo, inmiddels weer terug van een top-tt. Geweldige races en puik verkeersplan. Met de motor de p op en af ging erg soepel..
het was toen ik terug kwam aardig chaos op de snelweg en verbaasde mij erover dat er zoveel autos op de linkerbaan zaten terwijl het rechts helemaal leeg was :? daardoor werden er door veel mensen vreemde capriolen uitgehaald en was het soms gewoon even link.

Ook erg veel bergingswagens voor kapotte motoren en auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Alle motoren werden de a28 opgestuurd vanaf de parking, hiervoor was een rijstrook afgezet, waarschijnlijk dat die ik autos daardoor nog links reden?

Moet wel zeggen dat het echt top geregeld was dit jaar voor motor rijders.. vanaf de n33 was het alleen vanaf het tankstation druk, maar bijna elke automobilist hield netjes rekening met de motorrijders..

Alleen het parkeren was vreemd.. waren op sommige plekken nog enorme gaten, maar mensen die dat pad in wouden om in zo'n gat te parkeren werden in 1e instantie tegen gehouden.

Wij hebben de motoren gewoon op de 1e 2 plekken gezet die we tegen kwamen...

Qua berging was het net zoals vorige keren volgens mij en gewoon goed geregeld.

[ Voor 12% gewijzigd door darkkingll op 30-06-2019 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

darkkingll schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:19:
Alle motoren werden de a28 opgestuurd vanaf de parking, hiervoor was een rijstrook afgezet, waarschijnlijk dat die ik autos daardoor nog links reden?

Moet wel zeggen dat het echt top geregeld was dit jaar voor motor rijders.. vanaf de n33 was het alleen vanaf het tankstation druk, maar bijna elke automobilist hield netjes rekening met de motorrijders..

Alleen het parkeren was vreemd.. waren op sommige plekken nog enorme gaten, maar mensen die dat pad in wouden om in zo'n gat te parkeren werden in 1e instantie tegen gehouden.

Wij hebben de motoren gewoon op de 1e 2 plekken gezet die we tegen kwamen...
bij Hoogeveen was het nog steeds zo dus denk niet dat het daar door kwam maar ik snap wel dat het voor de automobilisten ook wel erg verwarrend en lastig is allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Stond wel regelmatig stil in het blik vanaf Zwolle, grr :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Joopieboy schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 22:14:
[...]

Die deed het voortreffelijk O+ Loepzuiver en met een ferme bijna onmerkbare vertraging vliegt ie door de volgende versnelling in 8)

Wie was trouwens de Michel/Michiel die op een Transalp 700 reed van hier? :+ Gespot @Huybers iig :P Inmiddels de zoveelste overloper :+
Dat ben ik. Wel geinig dat ik jou daar net tegen kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
Zie dat er wat mensen naar Assen zijn geweest?
Wie van jullie was hier aan het spelen: https://www.dumpert.nl/me...ent_krijgt_bak_water.html ?

Ik heb ondertussen mijn eerste 'lange' rit gemaakt: omgeving Amersfoort naar Roermond voor een bezoekje aan m'n ouders. Mama is wat minder enthausiast over de motor, die had vroeger een vriendje met een motor en heeft nog een litteken op 'r knie van een ongeval. Ze kreeg het nog benauwder toen ze door had dat ik mijn donorregistratie al in 2014 heb geregeld.

Wegrijden om 9:30 en terwijl het halve dorp in nette kleding naar de kerk loopt brom ik rustig langs. Ja, wel netjes blijven binnen de bebouwde kom.

Het was vooral snelwegwerk, anders duurt het toch iets te lang. Niet ideaal met een naked maar man wat heb ik me vermaakt.

Oortjes in voor navigatie, een beetje muziek en demping van windgeluid en gaan met dat kadaver.

Zo ruig als de wind was, zo lekker liep de motor. De oordopjes vielen soms uit m'n oren (weet iemand goede oortjes met van die haken of anderen die blijven zitten?), maar dan had ik het lekkere gebrom van de Hornet. Ik snap de naamgeving nu :+

De terugweg met de koelere lucht, ondergaande zon...en insecten op het vizier was nog mooier.

Ja, een motor rijbewijs was een goede investering. Niet dat ik er geld mee kan verdienen maar die glimlach op de weg is onbetaalbaar.

Kan iemand mij overigens die motorgroet uitleggen? Op die provinciale wegen heb je de helft van de tijd je klauwen niet aan het.. eeh... stuur? Stang? de grepen? omdat een andere motorrijden je groet.
Heel leuk hoor, voel ik me ook 1 van de groep maar ik snap het niet zo. Camper bestuurders doen het ook :p
Dan wel excuses naar die ene motorrijder die mij groette terwijl ik dacht: 'dikke doei, ik rij een rotonde af dus even beide handen aan het stuur.

[ Voor 3% gewijzigd door EliteGhost op 01-07-2019 00:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
EliteGhost schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:28:
Kan iemand mij overigens die motorgroet uitleggen? Op die provinciale wegen heb je de helft van de tijd je klauwen niet aan het.. eeh... stuur? Stang? de grepen? omdat een andere motorrijden je groet.
Heel leuk hoor, voel ik me ook 1 van de groep maar ik snap het niet zo. Camper bestuurders doen het ook :p
Dan wel excuses naar die ene motorrijder die mij groette terwijl ik dacht: 'dikke doei, ik rij een rotonde af dus even beide handen aan het stuur.
Voor zover ik weet is dat ooit eens ontstaan toen nog niet zo heel veel mensen een motor hadden, als je dan een andere motorrijder tegenkomt is je hand opsteken wel wat. Inmiddels heeft half Nederland zo'n ding en is er mee stoppen misschien niet zo'n slecht plan :P

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 30-06-2019 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09
Het geeft wel wat saamhorigheidsgevoel.
Als ik iemand langs de weg zie prutsen, bijvoorbeeld met pech, vraag ik ook altijd of ik kan helpen.
Vaak hebben ze al hulp ingeseind, maar zo heb ik ook wel eens iemand zijn motor mee aangeduwd, even geholpen met een steeksleuteltje om iets vast te zetten, zoiets.

Als je dan zelf eens alle gereedschap naast je motor hebt liggen en er duidelijk iets mis is, rijden er eigenlijk belachelijk veel mensen langs! Zoals vorige week. De eerste keek nog vragend, maar toen was ik niet eens afgestapt en wist ik nog niet wat er aan de hand was. Daarna reed iedereen direct langs. Of ik zag er gewoon uit alsof ik me wel redde, dat kan ook.

Het groeten heeft voor mij ook een andere reden. Als ik een motor niet meer ver genoeg heb zien aan komen, is dat een teken van vermoeidheid. Ik houd met zo'n spelletje mijn eigen alertheid in de gaten.

[ Voor 13% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-06-2019 23:44 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
DrivinUCrazy schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:43:
Het geeft wel wat saamhorigheidsgevoel.
Als ik iemand langs de weg zie prutsen, bijvoorbeeld met pech, vraag ik ook altijd of ik kan helpen.
Vaak hebben ze al hulp ingeseind, maar zo heb ik ook wel eens iemand zijn motor mee aangeduwd, even geholpen met een steeksleuteltje om iets vast te zetten, zoiets.

Als je dan zelf eens alle gereedschap naast je motor hebt liggen en er duidelijk iets mis is, rijden er eigenlijk belachelijk veel mensen langs! Zoals vorige week. De eerste keek nog vragend, maar toen was ik niet eens afgestapt en wist ik nog niet wat er aan de hand was. Daarna reed iedereen direct langs. Of ik zag er gewoon uit alsof ik me wel redde, dat kan ook.

Het groeten heeft voor mij ook een andere reden. Als ik een motor niet meer ver genoeg heb zien aan komen, is dat een teken van vermoeidheid. Ik houd met zo'n spelletje mijn eigen alertheid in de gaten.
Goede punten hoor.

Vaak rijden mensen langs omdat ze zelf niks kunnen (hier val ik ook onder: civiel ingenieur maar 2 linkerhanden. Een Ikea kast in elkaar zetten gaat prima maar veel meer moet het niet worden.
Of omdat we in ons mooie Nederland best een goede wegenwacht hebben die vaak al gealarmeerd is. Ja oke, veel mensen hebben ook een negatieve ervaring gehad :+
Ik heb één keer iemand kunnen helpen met het verwisselen van een wiel bij een platte band. Maar alleen omdat ik nog net weet dat je eerst de oude los moet draaien voordat je de auto opkrikt :P

Dat van het scherp houden is wel een goede. Ga ik ook doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• glydoscoop
TT-Assen je was geweldig , genoten van alle motoren echt me ogen uit gekeken ...
TTAssenMotoren

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

glydoscoop schreef op maandag 1 juli 2019 @ 06:50:
TT-Assen je was geweldig , genoten van alle motoren echt me ogen uit gekeken ...
[Afbeelding: TTAssenMotoren]
Dat is niet assen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Kon zo snel geen goede foto vinden met de monster dames ! Was daar door monster energy die alles mega goed georganiseerd hadden dus vandaar deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Damn, Carlin Dunne (die met de Ducati Streetfighter V4 dit weekend Pikes Peak ging winnen) is vlak voor het einde onderuit gegaan en overleden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:56
Het leek dit jaar een stuk drukker qua wegrijden, maar ik was net zo laat thuis als vorig jaar vanuit Assen. En ook nu heb ik gewacht met wegrijden tot we de start van de F1 hadden gezien.

En een nieuw record met de Ducati. 213km tot ik heb getankt! Er ging wel 18,2 van de 19 liter in toen, maar dan nog. Komt natuurlijk voor een groot deel door de file, maar bijna alles erna hebben we vmax + 50 gereden, ook zoals vorig jaar :+

[ Voor 16% gewijzigd door lolgast op 01-07-2019 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat je dat nog durft met al die controles altijd :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:56
De politie is vooral rondom Assen te vinden :9. Tegen de tijd dat je die snelheid kan rijden ben je wel een aardig eindje weg van Assen hoor. In het begin heb je inderdaad veel auto's die links blijven plakken (waar iets van te zeggen is, met continu motoren om je heen zou ik ook niet graag van baan wisselen) en buitenlandse motorrijders die traag is groepen rijden. Tegen de tijd dat je bij Hoogeveen bent kun je pas een door gaan rijden eigenlijk. Ik denk dat we uiteindelijk om 15:30 uur op de motor zaten en aansloten in de rij het terrein af en om 6 uur waren we in Oss.

Ik ben trouwens helemaal weggebrand op de tribune. Slim als we waren hadden we ons goed ingesmeerd, maar ik was mijn voeten (slippers aangetrokken) vergeten. Die branden echt als de hel nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
EliteGhost schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:28:
Zie dat er wat mensen naar Assen zijn geweest?
Wie van jullie was hier aan het spelen: https://www.dumpert.nl/me...ent_krijgt_bak_water.html ?

Ik heb ondertussen mijn eerste 'lange' rit gemaakt: omgeving Amersfoort naar Roermond voor een bezoekje aan m'n ouders. Mama is wat minder enthausiast over de motor, die had vroeger een vriendje met een motor en heeft nog een litteken op 'r knie van een ongeval. Ze kreeg het nog benauwder toen ze door had dat ik mijn donorregistratie al in 2014 heb geregeld.

Wegrijden om 9:30 en terwijl het halve dorp in nette kleding naar de kerk loopt brom ik rustig langs. Ja, wel netjes blijven binnen de bebouwde kom.

Het was vooral snelwegwerk, anders duurt het toch iets te lang. Niet ideaal met een naked maar man wat heb ik me vermaakt.

Oortjes in voor navigatie, een beetje muziek en demping van windgeluid en gaan met dat kadaver.

Zo ruig als de wind was, zo lekker liep de motor. De oordopjes vielen soms uit m'n oren (weet iemand goede oortjes met van die haken of anderen die blijven zitten?), maar dan had ik het lekkere gebrom van de Hornet. Ik snap de naamgeving nu :+

De terugweg met de koelere lucht, ondergaande zon...en insecten op het vizier was nog mooier.

Ja, een motor rijbewijs was een goede investering. Niet dat ik er geld mee kan verdienen maar die glimlach op de weg is onbetaalbaar.

Vrij normaal dat, op tt campings.. zal echt niet de enige agent zijn die nat werd.. die campings zijn altijd een groot feest. De hoeveelheid bier die er wordt gezopen is niet normaal, maar er is volgens mij vrijwel nooit gezeik...

Die motorgroet is iets dat overal gedaan wordt, ik zie het altijd als een soort wederzijdse respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
xos schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:41:
[...]

Sorrie, ik dacht te begrijpen dat je wilde werken aan je skills op het circuit om zo zelfverzekerder op straat te rijden. De persoon in kwestie is https://demotortrainer.nl/ Helpt ook mensen op straat. Ik kan je verzekeren dat hij niet naar je zal schreeuwen. Als je eerlijk bent wat je van een training verwacht ben ik er vrij zeker van dat hij zijn manier van lesgeven daarop zal aanpassen. Kreeg zelf ook positieve feedback over wat wel goed ging, dat is wel fijn voor het vertrouwen.

@Chakotay afhankelijk van het circuit moet je rekenen op zo'n 350 a 400 euro voor een dag priveles (inschrijfgeld + instructeur), waarbij die priveles meestal met 2 personen is van gelijkwaardig niveau. Dus niet helemaal prive maar met 2 personen is er genoeg aandacht voor je. Zitten dan vaak videobeelden bij en een plekje in de pitbox.
Thanks! Volg hem al een tijdje op Instagram en ziet er goed uit wat die doet. Ga hem dan toch maar eens contacteren.

---

Zaterdag nog naar Assen geweest, was een hel met parkeren (met de auto). Ik moest de auto nog achter het bos van de Junior track neerzetten. Waren bijna een uur aan het lopen om bij de tribune te komen :? Heb de auto altijd bij de TT hal neer kunnen zetten wat lekker dichtbij was, maar dit was een ramp. Al met al wel weer een erg leuke dag gehad :)

[ Voor 10% gewijzigd door Thoit op 01-07-2019 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
Misschien dat rainx ook op vizieren werkt? Op voorruiten is het geniaal spul namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
darkkingll schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:08:
Misschien dat rainx ook op vizieren werkt? Op voorruiten is het geniaal spul namelijk.
Kwam net toevallig tegen dat de wax die ik thuis heb staan (collinite 845) goed schijnt te werken, dus dat ga ik vanavond eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Werkt prima, het enige moeilijke eraan vind ik de juiste hoeveelheid vinden zodat je geen last hebt van het product op je vizier (strepen/vlekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kun je beter niet op kunststof gebruiken staat mij bij. :) En idd, Collinite werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
RainX heeft ook een speciale plastic versie die geschikt is voor vizieren. Spul werkt wel, je moet het er alleen regelmatig er opnieuw opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

lolgast schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:10:
De politie is vooral rondom Assen te vinden :9. Tegen de tijd dat je die snelheid kan rijden ben je wel een aardig eindje weg van Assen hoor. In het begin heb je inderdaad veel auto's die links blijven plakken (waar iets van te zeggen is, met continu motoren om je heen zou ik ook niet graag van baan wisselen) en buitenlandse motorrijders die traag is groepen rijden. Tegen de tijd dat je bij Hoogeveen bent kun je pas een door gaan rijden eigenlijk. Ik denk dat we uiteindelijk om 15:30 uur op de motor zaten en aansloten in de rij het terrein af en om 6 uur waren we in Oss.

Ik ben trouwens helemaal weggebrand op de tribune. Slim als we waren hadden we ons goed ingesmeerd, maar ik was mijn voeten (slippers aangetrokken) vergeten. Die branden echt als de hel nu :+
Ik sprak een agent uit Zwolle die ook vertelde dat ze eigenlijk alleen mee reden om de toeschouwers aan de kant van de weg in bedwang te houden dat ze niet de snelweg op rennen enzo en dat ze achter de vangrail blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
Duidelijk niet nee, maar maakt niet uit hoor :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:43:
Ik vind het vooral leuk om andere motorrijders in (snelle) bochten te groeten >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op maandag 1 juli 2019 @ 07:31:
Damn, Carlin Dunne (die met de Ducati Streetfighter V4 dit weekend Pikes Peak ging winnen) is vlak voor het einde onderuit gegaan en overleden :/
Damn :(

Dit is een video van zijn Pikes Peak race van vorig jaar:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oh damn :/

"The mountain decides" ... en was in een slechte bui.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ze zeggen 300 meter voor de finish, dat zal dan wel bij die hairpin geweest zijn met de vangrail...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Thoit schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:18:
[...]

Kwam net toevallig tegen dat de wax die ik thuis heb staan (collinite 845) goed schijnt te werken, dus dat ga ik vanavond eens proberen :)
Ik heb gewoon een bus spray wax van de action a 2 euro, werkt ook dikke prima. Aan de binnenzijde echter (voor de offroad helm, die geen pinlock geeft) heb ik die spray van dat Duitse stel op de motorbeurs om beslaan te voorkomen. Werkt ook errug goed :Y.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

pagani schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:22:
Ze zeggen 300 meter voor de finish, dat zal dan wel bij die hairpin geweest zijn met de vangrail...
Hier een filmpje van de uiteindelijke winnaar. Als je niet beter weet zou je denken dat het in Belgie is.

Vermoedelijk YouTube: 2019 PPIHC Rennie Scaysbrook #34 Interview and POV is het bij deze scheur gebeurd. Er waren al tijdens de trainingen veel motorrijders die problemen hadden met het slechte asfalt en met name op deze plek vlak voor de finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:13

LankHoar

Langharig tuig

Het heeft allemaal wat langer geduurd dan gehoopt, maar ik ben nu actief op zoek naar een motor. Voorbereidend moet ik e.e.a. aanschaffen, zoals een helm en oordopjes (heb al voldoende gehoorschade van onbeschermd drummen :+). Ik zie de Alpine MotoSafe dopjes, en lees gemixte ervaringen hierover. Ze zijn goed betaalbaar dus het proberen waard. Ik twijfel alleen tussen de Tour (27 dB) en Race (20 dB) pluggen. Ik zal nog wel regelmatig snelweg rijden, dus betekend dat dat ik dan beter de Race kan doen? Wat zeggen jullie?

Hier meer info: https://www.alpinehearingprotection.com/motorcycle/

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:38
LankHoar schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:51:
Het heeft allemaal wat langer geduurd dan gehoopt, maar ik ben nu actief op zoek naar een motor. Voorbereidend moet ik e.e.a. aanschaffen, zoals een helm en oordopjes (heb al voldoende gehoorschade van onbeschermd drummen :+). Ik zie de Alpine MotoSafe dopjes, en lees gemixte ervaringen hierover. Ze zijn goed betaalbaar dus het proberen waard. Ik twijfel alleen tussen de Tour (27 dB) en Race (20 dB) pluggen. Ik zal nog wel regelmatig snelweg rijden, dus betekend dat dat ik dan beter de Race kan doen? Wat zeggen jullie?

Zolang je van de snelweg af blijft zijn de Tour prima, ga je de snelweg op zijn de Race geen overbodige luxe.
Heb nu zelf otoplastieken van Alpine(groen filter), deze dempen nog wat meer dan de Race, en zijn prima tot korte sprintjes snelweg invorderingssnelheden. :)

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
LankHoar schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:51:

Ik zou gaan voor de krachtigste bescherming. Maar, houd er rekening mee dat het kan dat die alpine dopjes niet goed afsluiten of blijven zitten (dat was voor mij het geval).

Ik ben zeer tevreden van mijn siliconen otoplastieken van Variphone (met krachtigste demping). Ik hoor m'n navigatie nog prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:13

LankHoar

Langharig tuig

OK dan word het Race! Normaliter passen doppen bij mij wel, en ik heb recent nog >100 EUR uitgegeven aan bescherming voor drummen, dus ik neem de gok wel voor die 20 EUR :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
LankHoar schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:59:
OK dan word het Race! Normaliter passen doppen bij mij wel, en ik heb recent nog >100 EUR uitgegeven aan bescherming voor drummen, dus ik neem de gok wel voor die 20 EUR :)
ok, maar wat voor bescherming heb je daar voor drummen? Indien op maat gemaakte oordopjes, zijn die vermoedelijk beter dan die Alpine prulletjes ;)

Niet dat ik je je gokje misgun, ik weet alleen dat mijn alpine parapluutjes liggen te schimmelen in de lade.
Schuimpjes pasten beter maar waren gedoe om in te brengen.
Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.