Was meer op zoek naar onderdelen, bar ends mirrorsChakotay schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:01:
[...]
Motorkledingcenter heeft 20% op lederen pakken.
@thijsq mooi dat je het zelf hebt kunnen fixen!
Klopt inderdaad dat iedereen elkaar napraat. Afgelopen weekend heb ik van iemand van het Pan European forum de gaskleppen gesynchroniseerd. Hierbij viel mij op dat er véél te veel olie in het blok zat. Ik hem daarop gewezen, bleek dat het bij een sleutelmiddag gedaan is en de beste man er vanuit ging dat het goed zou zijn (logisch). Vervolgens hebben de mensen dit gedaan die op het forum als een god worden behandeld en die het dan beter weten dan Honda zelfxos schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:10:
[...]
Paddockwijsheid.
De belangrijkste les die ik heb geleerd is dat 90% van de mensen maar wat naroepen wat ze gehoord hebben en zelf niet logisch nadenkt. Als genoeg mensen het herhalen zal het wel waar zijn toch. Een boek lezen of les nemen van een expert kost teveel tijd, geld en moeite schijnbaar. Het gros wat je hoort op circuitdagen is gewoon naroepen en bullshit. De onzin die sommige instructeurs vertellen is ook tenenkrommend.
Wat ik geleerd heb is als je een vraag hebt stappen naar een expert. Het gros van die mensen wil best tijd nemen om je te helpen en soms kost dat maar wat geld. Bij iedereen moet de schoorsteen branden.

Over lessen nemen wat je zegt vind ik ook wel moeilijk. Wil heel graag goede training volgen en het mag ook best wel wat kosten. Maar goed waar ga je dan heen? Iedereen zegt natuurlijk dat die goed is en dat die de beste is maar is dat ook zo?
Het gaat mij niet om de beste ronde tijden, maar dat ik gewoon meer uit mijn motor haal op een veilige verantwoorde manier. Heb het liever allemaal goed onder controle dan mensen die met de knie over de grond gaan en paar bochten later met alles over de grond gaan.
Is je tip nou serieus ? waarom dan ?steveman schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:01:
Oh de TT! Daarom zoveel te zien onderweg
Top tip: poets je vorkpoten (binnenpoten) met wat wd40 of siliconenspray.
(Na onnodige discussies bij circuitdagjes was ik hier juist mee gestopt, "hij lekt!" -"Neehee, is siliconen..." "Hier kijkt zelf maar" -"JAHA IS SILICONEN, LIK ER MAAR AAN")
En bedankt mct
ik volg je niet #vrijdag
0.7 liter per rondje.Joopieboy schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:14:
[...]
Ja redelijk wel zeg maar
@Tylen doet zoiets ook op het circuit geloof ik
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
@mr_zippey doe die onderste maar
Gamertag: timmie271
Dat is precies waar ik ook mee worstel. En dan huur je een expert in die door veel wordt aanbevolen en dan zijn je eigen ervaringen minder positief en zal het waarschijnlijk aan de combinatie jou en hem liggen.Thoit schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:38:
[...]
Over lessen nemen wat je zegt vind ik ook wel moeilijk. Wil heel graag goede training volgen en het mag ook best wel wat kosten. Maar goed waar ga je dan heen? Iedereen zegt natuurlijk dat die goed is en dat die de beste is maar is dat ook zo?
Het gaat mij niet om de beste ronde tijden, maar dat ik gewoon meer uit mijn motor haal op een veilige verantwoorde manier. Heb het liever allemaal goed onder controle dan mensen die met de knie over de grond gaan en paar bochten later met alles over de grond gaan.
Wat betreft jouw vraag. lk heb dezelfde aanpak gehanteerd, ipv proberen harder te remmen of accelereren voornamelijk gekeken waar kan ik slimmer rijden zonder echt te hoeven pushen. Doe je dat goed rij je makkelijk top 10 tijden op een standaard trackday. Als je echt aan je rijtechniek wilt werken op het circuit zou ik priveles aanbevelen (zolang je nog niet onder de 1:55 op Assen rijdt). Kost iets meer maar levert veel meer op dan in een groep rijden. Wat je leert met een dag priveles heb je imho 3 dagen groepsles voor nodig en dat is onder de streep veel duurder. Als je wilt heb ik wel een naam van een instructeur waar ik zelf tevreden over was en een manier van les geven heeft die wel aansluit bij de gemiddelde tweaker, direct, gestructureerd en analytisch. En geeft ook fatsoenlijk antwoord op vragen ipv ze ontwijken als ze niet in zijn standaard verhaal passen. Of het voor jou werkt weet ik niet, maar mij heeft hij destijds goed geholpen.
Ik moet ook nog een nieuwe achterband en aandrijfketting. Dus alles bij elkaar is die grap zo €1000. Motor heeft 77k km gelopen, her en der beschadigd (lak voornamelijk) en voor de rest geen bijzondere extra's. Motor toentertijd ook gekocht voor €1350, dus ja...Joopieboy schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:56:
Wat is de huidige staat van je motor? Als die netjes is, niet teveel kilometers en eventueel wat leuke opties kun je beter opknappen en doorrijden, dan weet je wat je hebt.
Mijn Gixxer is qua waarde tegenwoordig ook niet veel meer, dagwaarde van 3k als ik geluk heb.
Voor mijn gevoel kan ik beter kijken naar wat anders.
XBL: DonFrans
Zeker serieus. Door het laagje siliconen koekt er geen vuil aan de binnenpoot zodat het niet de keerringen sloopt. De stofkappen kunnen hierdoor beter hun werk doen.DateTime.Now schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:42:
[...]
Is je tip nou serieus ? waarom dan ?
ik volg je niet #vrijdag
Na een rit ging ik dus al met een doekje over de binnenpoot, maar dat wordt nu gecombineerd met een tufje siliconenspray.
Oh en dikke pluim voor HK-suspension, snel geholpen en mocht m'n knip dichthouden
[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 28-06-2019 13:19 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dan snap ik hem, leuk voor de hobbyist en anders niet iddFrans92 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:16:
[...]
Ik moet ook nog een nieuwe achterband en aandrijfketting. Dus alles bij elkaar is die grap zo €1000. Motor heeft 77k km gelopen, her en der beschadigd (lak voornamelijk) en voor de rest geen bijzondere extra's. Motor toentertijd ook gekocht voor €1350, dus ja...
Voor mijn gevoel kan ik beter kijken naar wat anders.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
oké iets minder verschil maar alsnog significanttimmie271 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:15:
@Rubman begin jij nu ook al net zoals mijn monteur over een 125cc
Het is en blijft een 250ccdat wil niet zeggen dat je geen gekijk hebt over het vebruik hoor
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Dat win ik
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
ik doe mee:mr_zippey schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:17:
Ohja babes on bikes @Vrijdag
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
FZ1(gen2) voor dat geld vinden word lastig, dan zal je eerder naar een fazer 1000 (gen1) moeten kijken. (carbs vs injectie is het grootste verschil)Frans92 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:32:
De reparatie om mijn nokkenasketting (en wellicht bijbehorend de gelijders en spanner) te vervangen gaat mij iets te veel geld kosten, ten opzichte van de huidige waarde van de motor. Ik ben nog niet helemaal zeker wat ik met mijn huidige motor ga doen.
Ik ben dus voorzichtig op zoek naar een andere motor.
Wat heb ik al op het oog?
Yamaha FZS600 (zelfde als ik nu heb)
Yamaha FZ1, of elk ander 1000 cc Fazer
Suzuki V-Strom 1000DL
Suzuki SV1000
Honda VFR800
Budget zo'n €3000, mag richting €4000 maar liever niet. Bouwjaar vanaf 2000.
Ik hou wel van Japanse motoren, maar het is geen vereiste.
Zijn er nog andere motoren (soortgelijk aan bovenstaande) die ik aan mijn "mogelijkheid"-lijstje kan toevoegen?
Awesome
Ik dacht heel even dat er een R2D2 daar rechtsboven de hooibalen uitkeek
Also, haar corset zit niet zo mooi, dat had strakker aangesnoerd moeten worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 28-06-2019 14:20 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Mocht iemand op zoek zijn maar een Cardo set:
Geen idee wat het prijsniveau van waypoint is t.o.v. andere aanbieders.
https://www.motoplus.nl/n...t-je-motoplus-abonnement/Korting op Cardo met je MotoPlus-abonnement!
In samenwerking met Cardo en WayPoint mogen wij je €20,- korting geven op een vijftal Cardo-communicatiesystemen! Was je dus net op zoek naar een Packtalk Bold, Packtalk Slim, Freecom 4 Plus, Freecom 2 Plus of Freecom 1 Plus? Sla dan nu je slag!
Neem de actieflyer, die je bij de komende uitgave van MotoPlus vindt, mee naar een van de WayPoint-vestigingen of gebruik je unieke kortingscode bij de onlinebestelling en je krijgt € 20,- korting!
Let op: de kortingsactie loopt tot 31 juli 2019! Kijk voor meer informatie op www.gps.nl/cardoactie
Geen idee wat het prijsniveau van waypoint is t.o.v. andere aanbieders.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Het gaat bij mij voornamelijk beter rijden op de weg. Circuit zou ik heel graag willen doen, maar zit er in de huidige situatie niet in.xos schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:15:
[...]
Dat is precies waar ik ook mee worstel. En dan huur je een expert in die door veel wordt aanbevolen en dan zijn je eigen ervaringen minder positief en zal het waarschijnlijk aan de combinatie jou en hem liggen.
Wat betreft jouw vraag. lk heb dezelfde aanpak gehanteerd, ipv proberen harder te remmen of accelereren voornamelijk gekeken waar kan ik slimmer rijden zonder echt te hoeven pushen. Doe je dat goed rij je makkelijk top 10 tijden op een standaard trackday. Als je echt aan je rijtechniek wilt werken op het circuit zou ik priveles aanbevelen (zolang je nog niet onder de 1:55 op Assen rijdt). Kost iets meer maar levert veel meer op dan in een groep rijden. Wat je leert met een dag priveles heb je imho 3 dagen groepsles voor nodig en dat is onder de streep veel duurder. Als je wilt heb ik wel een naam van een instructeur waar ik zelf tevreden over was en een manier van les geven heeft die wel aansluit bij de gemiddelde tweaker, direct, gestructureerd en analytisch. En geeft ook fatsoenlijk antwoord op vragen ipv ze ontwijken als ze niet in zijn standaard verhaal passen. Of het voor jou werkt weet ik niet, maar mij heeft hij destijds goed geholpen.
Het liefst heb ik gewoon iemand die mij rustig wat tips kan geven zodat ik meer vertrouwen met de motor krijg. Niet iemand die maar staat te schreeuwen dat het allemaal niet goed is, daar heb ik niks aan. Was ook met mijn rijlessen, de ene instructeur was enthousiast en ging het allemaal goed. Bij de andere was die alleen maar aan het zeuren dat dit en dat niet goed was. Gaf weinig motivatie. Mocht diegene die jij bedoelt mij ook in mijn situatie kunnen helpen ontvang ik krijg zijn gegevens
Dat klinkt best zinnig, watvoor prijsklasse moet je dan aan denken zo'n beetje? €400-500 voor een dag?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Qua opleiding, voor mezelf denk ik dat de VRO op maat de volgende stap gaat worden. Moet nog wel even kijken wanneer ik dit van plan ben, zo te zien is er in de vakantie helemaal niks, pas eind september weer. Maar dat is voor jullie waarschijnlijk niet het niveau waar je naar op zoek bent.
I have stability. The ability to stab.
Is dit die doorwaaikleding die in de aanbieding was bij Motoport?mr_zippey schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:17:
Ohja babes on bikes @Vrijdag
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
@SmurfLink Ik denk dat een VRO op maat op zich prima is voor jou.
Voor ietwat gevorderde rijders komt de VRO Expert beter in de buurt. Daarbij kun je je grenzen op een veilig terrein verleggen, en oefeningen doen die bij snelheden van de openbare weg passen. UItwijken met 100-110 km/h kun je op een klein parkeerterreintje gewoon niet oefenen.
@Thoit Ik denk dat jouw 'probleem' is dat je altijd alleen rijdt, of in ieder geval niet met ervarener personen. Ik merk bij mezelf dat ik de afgelopen 3 jaar meer ben gegroeid dan de 5 jaar daarvoor. In die eerste periode reed ik namelijk alleen, en kon ik me aan niemand anders optrekken.
Voor ietwat gevorderde rijders komt de VRO Expert beter in de buurt. Daarbij kun je je grenzen op een veilig terrein verleggen, en oefeningen doen die bij snelheden van de openbare weg passen. UItwijken met 100-110 km/h kun je op een klein parkeerterreintje gewoon niet oefenen.
@Thoit Ik denk dat jouw 'probleem' is dat je altijd alleen rijdt, of in ieder geval niet met ervarener personen. Ik merk bij mezelf dat ik de afgelopen 3 jaar meer ben gegroeid dan de 5 jaar daarvoor. In die eerste periode reed ik namelijk alleen, en kon ik me aan niemand anders optrekken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat gevoel heb ik (over mezelf) ook. Veel pendelen, en als 't al eens een plezierritje is dan maak ik dat meestal alleen. 1 of 2x per jaar samen met iemand een ritje maken is leuk en leerrijk maar wat te weinig.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:19:
[...]
Huis gaat niet door
. Er is een andere bieder gekozen uit het (overweldigende!) aanbod aan bieders. Dat heeft natuurlijk niks te maken met het feit dat de makelaar ons bod (vorige week reeds) steeds onder de pet heeft gehouden totdat er lekker veel mensen reageerden.
* HTT-Thalan goed sjagrijnig is
Kan zijn dat Xos wat anders in gedachten heeft. Maar bij CRT waar ik m'n circuitdagen rijdt (en Tylen zijn races bijvoorbeeld) kan je individuele begeleiding per sessie kopen, €30 per sessie, dus €150 voor de hele dag. Uiteraard wel naast het standaard tarief voor de hele dag.Chakotay schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:09:
[...]
Dat klinkt best zinnig, watvoor prijsklasse moet je dan aan denken zo'n beetje? €400-500 voor een dag?
Heb zelf 12 juli twee sessies privé bij CRT, eerste x privé, en ook de laatste keer dat ik nog in instructeurs groepen zit, ben benieuwd
Ook het enige wat ik van jou zou kunnen winnen denk ik 😅
Klopt inderdaad. Met de supermoto en enduro ga ik juist nooit alleen en daar leer ik een hoop van. Vooral met de supermoto houd ik toch wel de mensen bij die normaal redelijke circuit tijden rijden. Dus de snelheid zit er opzicht wel in als het moet. Na de vakantie probeer ik nog eens met LRT wat te plannen. Meestal verzin ik zaterdagavond dat ik zondag de Eifel in wil, dat is lastig plannen natuurlijkDrivinUCrazy schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:19:
@SmurfLink Ik denk dat een VRO op maat op zich prima is voor jou.
Ik zou wel even op de DL1000 en/of SV1000 rijden, want een 2cil blijft heel anders rijden, en het moet wel je ding zijn. De VFR800 zou ik persoonlijk overslaan. Heeft weinig onderhoud nodig, maar ALS die onderhoud nodig heeft is het duur (V4 oid, waar niet makkelijk aan te werken is)Frans92 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:32:
De reparatie om mijn nokkenasketting (en wellicht bijbehorend de gelijders en spanner) te vervangen gaat mij iets te veel geld kosten, ten opzichte van de huidige waarde van de motor. Ik ben nog niet helemaal zeker wat ik met mijn huidige motor ga doen.
Ik ben dus voorzichtig op zoek naar een andere motor.
Wat heb ik al op het oog?
Yamaha FZS600 (zelfde als ik nu heb)
Yamaha FZ1, of elk ander 1000 cc Fazer
Suzuki V-Strom 1000DL
Suzuki SV1000
Honda VFR800
Budget zo'n €3000, mag richting €4000 maar liever niet. Bouwjaar vanaf 2000.
Ik hou wel van Japanse motoren, maar het is geen vereiste.
Zijn er nog andere motoren (soortgelijk aan bovenstaande) die ik aan mijn "mogelijkheid"-lijstje kan toevoegen?
Ik zou in die prijsklasse (als 2 cilinders je ding zijn) ook kijken naar een buitenstaander. De BMW R1200S, zijn niet heel veel van verkocht, maar ik vond het een super rijdende motor. Grote luchtgekoelde boxer motor, veel koppel, niet super veel pk. Absoluut gaaf om te rijden. En te vinden in je prijsklasse met ABS.
Voor de rest is er ZO gigantisch veel wat aan je eisen voldoet, maar dit is er wel 1 die de meeste mensen wel over het hoofd zouden zien.
PSN & XBL: Denkoyugo
Dat is de huidige gang van zaken helaas, bieders tegen elkaar op laten bieden of een week of wat wachten tot er een beter bod komt. Mensen willen toch wel.HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:31:
Huis gaat niet door. Er is een andere bieder gekozen uit het (overweldigende!) aanbod aan bieders. Dat heeft natuurlijk niks te maken met het feit dat de makelaar ons bod (vorige week reeds) steeds onder de pet heeft gehouden totdat er lekker veel mensen reageerden.
Daarom altijd een bod dat maximaal 24-48 uur geldig is, dan moeten ze het bod wel doorgeven. Verder is het nu natuurlijk niet echt een goed moment om een huis te kopen, dus wie weet is het wel een meevallerHTT-Thalan schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:31:
Huis gaat niet door. Er is een andere bieder gekozen uit het (overweldigende!) aanbod aan bieders. Dat heeft natuurlijk niks te maken met het feit dat de makelaar ons bod (vorige week reeds) steeds onder de pet heeft gehouden totdat er lekker veel mensen reageerden.
@SmurfLink VRO op maat heb ik ook gedaan toen ik net een paar maanden mijn rijbewijs had. Erg nuttig en leerzaam. Onder andere slalom en achteruit wegrijden uit een parkeervak op een verkanting en door de waterbak zijn goed om te doen. Zo krijg je meer vertrouwen en gevoel op/met de motor.
En het is ook gewoon leuk, omdat je dan eens totaal andere dingen doet dan wat je normaal op de weg doet.
En het is ook gewoon leuk, omdat je dan eens totaal andere dingen doet dan wat je normaal op de weg doet.
@HTT-Thalan Stel je er maar op in, dit is echt dood normaal tegenwoordig
Slechte tijden als koper, je wordt bijna (bijna!) verplicht om zonder goed onderzoek een huis te kopen omdat er zoveel kopers zijn en makelaars vinden dat ze je geen tijd hoeven te gunnen. Laat je niet gek maken en ga desnoods te raden bij bijvoorbeeld Vereniging Eigen Huis om snel een aankoopmakelaar te kunnen regelen voor eventuele inspecties 
Neemt niet weg dat dit nu balen is..
Neemt niet weg dat dit nu balen is..
Sorrie, ik dacht te begrijpen dat je wilde werken aan je skills op het circuit om zo zelfverzekerder op straat te rijden. De persoon in kwestie is https://demotortrainer.nl/ Helpt ook mensen op straat. Ik kan je verzekeren dat hij niet naar je zal schreeuwen. Als je eerlijk bent wat je van een training verwacht ben ik er vrij zeker van dat hij zijn manier van lesgeven daarop zal aanpassen. Kreeg zelf ook positieve feedback over wat wel goed ging, dat is wel fijn voor het vertrouwen.Thoit schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:08:
[...]
Het gaat bij mij voornamelijk beter rijden op de weg. Circuit zou ik heel graag willen doen, maar zit er in de huidige situatie niet in.
Het liefst heb ik gewoon iemand die mij rustig wat tips kan geven zodat ik meer vertrouwen met de motor krijg. Niet iemand die maar staat te schreeuwen dat het allemaal niet goed is, daar heb ik niks aan. Was ook met mijn rijlessen, de ene instructeur was enthousiast en ging het allemaal goed. Bij de andere was die alleen maar aan het zeuren dat dit en dat niet goed was. Gaf weinig motivatie. Mocht diegene die jij bedoelt mij ook in mijn situatie kunnen helpen ontvang ik krijg zijn gegevens
@Chakotay afhankelijk van het circuit moet je rekenen op zo'n 350 a 400 euro voor een dag priveles (inschrijfgeld + instructeur), waarbij die priveles meestal met 2 personen is van gelijkwaardig niveau. Dus niet helemaal prive maar met 2 personen is er genoeg aandacht voor je. Zitten dan vaak videobeelden bij en een plekje in de pitbox.
Persoonlijk heb ik bij hem ook goede ervaringen. Heb daar mijn rijbewijs in een keer gehaald, zijn slaging percentage is inderdaad heel hoog. Ook een heel menselijk persoon, toen ik mijn all-road training daar moest aflassen nadat mijn motor (en vader) kapot waren gereden, deed hij daar ook totaal niet moeilijk over. Ik weet dat hij ook circuittrainingen geeft, maar alleen aan de snelste groepen van de dag. Kortom, zeker een aanrader.xos schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:41:
[...]
Sorrie, ik dacht te begrijpen dat je wilde werken aan je skills op het circuit om zo zelfverzekerder op straat te rijden. De persoon in kwestie is https://demotortrainer.nl/ Helpt ook mensen op straat. Ik kan je verzekeren dat hij niet naar je zal schreeuwen. Als je eerlijk bent wat je van een training verwacht ben ik er vrij zeker van dat hij zijn manier van lesgeven daarop zal aanpassen. Kreeg zelf ook positieve feedback over wat wel goed ging, dat is wel fijn voor het vertrouwen.
@Chakotay afhankelijk van het circuit moet je rekenen op zo'n 350 a 400 euro voor een dag priveles (inschrijfgeld + instructeur), waarbij die priveles meestal met 2 personen is van gelijkwaardig niveau. Dus niet helemaal prive maar met 2 personen is er genoeg aandacht voor je. Zitten dan vaak videobeelden bij en een plekje in de pitbox.
Beste medetweakers,
Ik heb mijn eerste motor gekocht
Een 2008 Honda CB600F Hornet (met ABS).
Met een testritje zat ik meteen lekker. Het is ook zeer vertrouwd omdat mijn lesmotor een CB650F was
Naast wat krasjes op de binnenkant van de velg (steenslag?) geen gekke dingen.
De tweepitters waar ik bij andere dealers op heb gezeten reden toch wat minder lekker. Niet vervelend, gewoon minder lekker.
Nu kan ik eindelijk in m'n uppie (geen getetter in m'n oor) de weg op.
Die Honda liep dikke prima, lekker geluidje, zit comfortabel... alleen vergat ik even de nieuwe banden bij het testen van een krappe U bocht. Niks gebeurd maar ik voelde het een klein stukje glijden.
Op naar veel veilige kilometers!
Met een testritje zat ik meteen lekker. Het is ook zeer vertrouwd omdat mijn lesmotor een CB650F was
De tweepitters waar ik bij andere dealers op heb gezeten reden toch wat minder lekker. Niet vervelend, gewoon minder lekker.
Die Honda liep dikke prima, lekker geluidje, zit comfortabel... alleen vergat ik even de nieuwe banden bij het testen van een krappe U bocht. Niks gebeurd maar ik voelde het een klein stukje glijden.

Kijk een motor met een ouder design dan die van de Guzzi
https://www.croftonbeamengines.org/
[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 28-06-2019 21:11 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Gefeliciteerd en veel plezier @EliteGhost !
Ik denk eerlijk gezegd dat de CB600F meer pit heeft dan de CB650F. heb altijd gehoord dat de Hornet je enorm kan verrassen (in de goede zin van het woord). Veel plezier ermee en slim dat de je de ABS versie gekocht hebt!EliteGhost schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 20:22:
Beste medetweakers,
Met een testritje zat ik meteen lekker. Het is ook zeer vertrouwd omdat mijn lesmotor een CB650F wasNaast wat krasjes op de binnenkant van de velg (steenslag?) geen gekke dingen.
@xos dat is nog een best redelijke prijs, bedankt voor de tip
Zo aangekomen op de camping. Tent en partytent op gezet. Nog een duik in het zwembad genomen en morgen richting de TT (drie kwartier rijden). Zin in!
@huizendiscussie: onze makelaar was vergeten door te geven dat ons bod niet geaccepteerd was. We hebben als tegenprestatie wel als eerste mogen kijken in ons huidige huis voordat er een ander heeft binnengestaan of dat het op internet stond.
@huizendiscussie: onze makelaar was vergeten door te geven dat ons bod niet geaccepteerd was. We hebben als tegenprestatie wel als eerste mogen kijken in ons huidige huis voordat er een ander heeft binnengestaan of dat het op internet stond.
@Chakotay als je mijn inschrijfgeld betaald doe ik het gratis. Inclusief opnames en geen geschreeuw 😘
@HTT-Thalan ons huis komt binnenkort in de verkoop
. Misschien iets voor jou? 😉
@HTT-Thalan ons huis komt binnenkort in de verkoop
die band slijt maar aan één kant.. teveel vermogen voor het bandje?!
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
R34, maar dan met een N/A V8 ipv RB ?glydoscoop schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 23:58:
Ook nog een stukje mee in de drifter
[Afbeelding: Drift R33]
Op basis van jouw hobby waarschijnlijk buiten budgetTylen schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 23:31:
@Chakotay als je mijn inschrijfgeld betaald doe ik het gratis. Inclusief opnames en geen geschreeuw 😘
@HTT-Thalan ons huis komt binnenkort in de verkoop. Misschien iets voor jou? 😉
Hey kijk nou, een motor met het stuur aan de rechterkant.ToolkiT schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 21:11:
[Afbeelding]
Kijk een motor met een ouder design dan die van de Guzzi
https://www.croftonbeamengines.org/
Wow dat wachten op die voorrijder ik was hem al direct gepeerd naar die andere groep.HTT-Thalan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:08:
[...]
U vraagt, ik draai:
[YouTube: GoT Ochtendritje]
Maar ik waarschuw je. Als je mijn gewone video's al saai vind, is dit een echte tranentrekker.
Met sanitaire stop trouwens. We zijn met allemaal mannen en smurflink, dus dat vind niemand interessant.
Respect voor je geduld.
Mijn broer had met een blik monster een reis naar Dakar gewonnen, is samen met mijn pa erheen geweest. Ze hebben nog steeds (na 4 jaar) contact met de mensen van monster want die hebben daar een lol en avonturen gehad. Een vriend van mijn pa rijdt Dakar in de truck met van Ginkel (geen monster) maar dat maakte allemaal niet uit ze mochten van monster wel even een auto lenen om langs te gaan. Ook alles wat ze zagen mochten ze meenemen (tenten, kampeerspullen, kleding en noem maar op) schijnbaar kan het allemaal niet gek genoeg! 👌glydoscoop schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 23:58:
Nou eerste dag TT zit erop voor mij !
Als vip gast bij Monster Energy gestaan en kan alleen maar zeggen hulde aan Monster voor de goede service ( trui voor mijn vriendin die het koud had etc etc etc ) en super dikke show!
:[YouTube: Crazy Buggy TTassen]
Ook nog een stukje mee in de drifter
[Afbeelding: Drift R33]
Dit is inderdaad precies het verhaal zoals ik het nu mee maak ! Dik vakantiehuisje erbij , eten drinken , VIP kaarten etc etc .kneusteun schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 08:04:
[...]
Mijn broer had met een blik monster een reis naar Dakar gewonnen, is samen met mijn pa erheen geweest. Ze hebben nog steeds (na 4 jaar) contact met de mensen van monster want die hebben daar een lol en avonturen gehad. Een vriend van mijn pa rijdt Dakar in de truck met van Ginkel (geen monster) maar dat maakte allemaal niet uit ze mochten van monster wel even een auto lenen om langs te gaan. Ook alles wat ze zagen mochten ze meenemen (tenten, kampeerspullen, kleding en noem maar op) schijnbaar kan het allemaal niet gek genoeg! 👌
Jep , stond een R33 naast ook nog . Deze was gister ochtend pas af hoorde ik van de drifter zelf : Rick van Goethem . Express een V8 in gelegd omdat dat voor demos en kleine circuitjes beter werkte als de 6 met turbo , alles werdt hier ook best warm en het was eigenlijk te klein voor de auto plus de mensen staat natuurlijk super dichtbij
Op het asfalt rij ik meestal kalmpjes dus ik koos deze groep omdat ik de snellere jongens niet wilde ophouden. Bedoel je met voor rijder @Grubeater? Die reed expres rustig vanwege @SmurfLink, die nog aan het wennen is (en volgens mij voor het eerst in een (grotere) groep reed.Tylen schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 08:01:
[...]
Wow dat wachten op die voorrijder ik was hem al direct gepeerd naar die andere groep.
Respect voor je geduld.
Ik heb samen met iemand op een triumph een hele tijd staand gereden achteraan de groep voor een beetje exercitie
Ja je hebt traag, en je hebt de club de vierkante achterband.Tylen schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 08:01:
[...]
Wow dat wachten op die voorrijder ik was hem al direct gepeerd naar die andere groep.
Respect voor je geduld.
Idd, traag, alleen hard op rechte stukken en dan de groep van @wimmel_1 en mij die de hele band gebruiken en kunnen rijdenJoopieboy schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:01:
[...]
Ja je hebt traag, en je hebt de club de vierkante achterband.
Awesome
Wil je hier iets mee zeggen lieverd?Raym09 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:18:
[...]
Idd, traag, alleen hard op rechte stukken en dan de groep van @wimmel_1 en mij die de hele band gebruiken en kunnen rijden
Vierkante band
Route afsnijden
Meerdere kuipdowns
Gixxer sjonnie in vermomming
Ik zie een patroon
Awesome
Ik ook, patroontjes denken, autist screeching much?Raym09 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 11:59:
[...]
Vierkante band
Route afsnijden
Meerdere kuipdowns
Gixxer sjonnie in vermomming
Ik zie een patroon
Dit was letterlijk de eerste keer dat ik met anderen reed.HTT-Thalan schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 09:34:
[...]
Op het asfalt rij ik meestal kalmpjes dus ik koos deze groep omdat ik de snellere jongens niet wilde ophouden. Bedoel je met voor rijder @Grubeater? Die reed expres rustig vanwege @SmurfLink, die nog aan het wennen is (en volgens mij voor het eerst in een (grotere) groep reed.
Ik heb samen met iemand op een triumph een hele tijd staand gereden achteraan de groep voor een beetje exercitie. Ziet er altijd grappig uit als je letterlijk alles, inclusief slalom, bochten en heel langzaam rijden doet zonder te gaan zitten.
Daarnaast ben ik ook geen hooligan met de auto. Ik hou me liever gewoon aan de maximumsnelheid. Dus tjah, als dat voor jullie saai is, so be it. Dan gaat het weekend ook niks worden gok ik zo en kan ik me beter afmelden.
Of diegenen die het te langzaam vonden gaan, gaan volgende keer maar gewoon met een snellere groep mee...
Nee ik bedoel het wachten op de parkeerplaats bij de mc donalds. Nadat groep 1 weg is gaat hij pas (kweet niet wie het is) heeeeeeeeeel langzaam zijn telefoon goed doen en handschoenen aantrekken. Daarna 10m rijden en weer stoppen.HTT-Thalan schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 09:34:
[...]
Op het asfalt rij ik meestal kalmpjes dus ik koos deze groep omdat ik de snellere jongens niet wilde ophouden. Bedoel je met voor rijder @Grubeater? Die reed expres rustig vanwege @SmurfLink, die nog aan het wennen is (en volgens mij voor het eerst in een (grotere) groep reed.
Ik heb samen met iemand op een triumph een hele tijd staand gereden achteraan de groep voor een beetje exercitie. Ziet er altijd grappig uit als je letterlijk alles, inclusief slalom, bochten en heel langzaam rijden doet zonder te gaan zitten.
Er zijn niet voor niets verschillende groepen, het moet ook voor beginnende rijders wel leuk blijven
Het zou zonde zijn als mensen daarom niet meer mee willen gaan.
En dit was de eerste keer dat we ook echt in groepen vertrokkenSmurfLink schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:11:
[...]
Dit was letterlijk de eerste keer dat ik met anderen reed.Dus prima dat jullie het fucking traag vonden, maar dat was van te voren toch echt zo afgesproken. Jullie wilden dat ik meeging enzo, ondanks dat ik geen ervaring had.
Daarnaast ben ik ook geen hooligan met de auto. Ik hou me liever gewoon aan de maximumsnelheid. Dus tjah, als dat voor jullie saai is, so be it. Dan gaat het weekend ook niks worden gok ik zo en kan ik me beter afmelden.
De vorige ritten reden we in één grote groep, en dan past(e) iedereen zich aan het tempo aan. Ik heb mij op het weekend ook wel eens opgevreten aan het tempo van degene voor mij. Maakte het weekend er niet minder gezellig om en dat is iets waarmee je rekening houdt op het moment dat je je inschrijft.
Ook de reden dat wij dan van langzaam voorop en snel achteraan opstellen in die weekenden. Achteraan rij je namelijk automatisch harder en kun je makkelijker een gaatje laten vallen.
Nu hadden we wel 3 groepen en zie je dat iedereen die hard riep "ik rij rustig" toch liever iets minder rustig had gereden. Les voor de volgende keer, want dan zitten ze in een andere groep.
Andersom net zo, groep 1 bestond de eerste paar minuten uit 3 man. Iedereen dacht dat word tempo wierijdt/b&b. Erna zijn alle 7 prima happy met het tempo dat werd gereden. Ook ik pas als voorrijder mijn tempo aan degene die volgen en vraag tussendoor of het tempo ok is of te hoog/laag.
Los daarvan hoop ik dat je ook wel inziet dat we elkaar hier graag een beetje jennen en opnaaien
het is dus niet persoonlijk bedoeld, maar bedankt voor het happen
Awesome
Zeker bij een heel weekend met een grote groep vind ik het zelf altijd prettig als iedereen de route heeft, en zoveel mogelijk mensen ook eigen navigatie. Dan kan iedereen lekker zijn eigen ding doen, en desgewenst met een paar man/vrouw samen rijden. Je ziet de hele groep dan bij het ontbijt, diner, bier en eventueel lunchstops, zonder onderweg elkaar in de weg te zitten
Rij het weekend dan maar met mij mee. Ik maak namelijk heel veel stoppies. Bij het tankstationSmurfLink schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:11:
[...]
Dit was letterlijk de eerste keer dat ik met anderen reed.Dus prima dat jullie het fucking traag vonden, maar dat was van te voren toch echt zo afgesproken. Jullie wilden dat ik meeging enzo, ondanks dat ik geen ervaring had.
Kortom, ban die @Tylen maar even, zit de boel gewoon op te kloten met een reactie die op meerdere manieren te interpreteren is waardoor er gehapt wordt van alle kanten 
@SmurfLink je woont niet ver van mij af, als je nog een keer met iemand samen wilt rijden stuur maar een berichtje. Ik vind het geen probleem om rustig aan te doen als er ook een mogelijkheid is om even een paar bochten vlot te nemen als de gelegenheid er is om daarna weer rustig door te rijden zodat je kan bijtrekken op je eigen tempo. Zolang je zelf niet het gevoel hebt dat je iets moet gaat dat goed is mijn ervaring. Dat doe ik met vrienden ook zo
. Echt lekker rijden doe je toch alleen, in groepen werkt dat minder.
@SmurfLink je woont niet ver van mij af, als je nog een keer met iemand samen wilt rijden stuur maar een berichtje. Ik vind het geen probleem om rustig aan te doen als er ook een mogelijkheid is om even een paar bochten vlot te nemen als de gelegenheid er is om daarna weer rustig door te rijden zodat je kan bijtrekken op je eigen tempo. Zolang je zelf niet het gevoel hebt dat je iets moet gaat dat goed is mijn ervaring. Dat doe ik met vrienden ook zo
Laat @SmurfLink dan voorop rijden, kan zij jou laten zien hoe je een rotonde neemtVrijdag schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:56:
[...]
Rij het weekend dan maar met mij mee. Ik maak namelijk heel veel stoppies. Bij het tankstation
Awesome
Het eindpunt en het beginpunt lagen te dicht bij elkaar, OSMand zei dat de route maar 1 minuut duurde.Tylen schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:15:
[...]
Nee ik bedoel het wachten op de parkeerplaats bij de mc donalds. Nadat groep 1 weg is gaat hij pas (kweet niet wie het is) heeeeeeeeeel langzaam zijn telefoon goed doen en handschoenen aantrekken. Daarna 10m rijden en weer stoppen.

En dan moet je in OSMand instellen dat je de gehele track moet volgen, er mag nog een UX designer naar die app kijken.
Ik ben niet de snelste, maar volgens mij zijn mijn handschoenen ook een maatje te klein. Ik ben nu na twee jaar ook uit de linker middelvinger gescheurd.

Vooraan gaan staan om te kijken of iedereen klaar is wel handig, de groep moet wel bij elkaar blijven natuurlijk.
@SmurfLink Dat wisten we en dat vinden we allemaal niet erg. Voor je eigen gevoel ging het toch goed?
@Joopieboy & @Raym09

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Is geen kritiek naar jou toe. Offroad heb ik precies hetzelfde meegemaakt. In het begin kon ik nergens bijbenen, en nu wacht ik op de groep. Daar is het minder erg, want dan heb je tijd om nog een keer op en neer te crossenSmurfLink schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:11:
[...]
Ik ben heel breed. Dus neem ik bochten heel ruimRaym09 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:15:
[...]
Laat @SmurfLink dan voorop rijden, kan zij jou laten zien hoe je een rotonde neemt
Is het zo erg gesteld met @Vrijdag z'n rijkwaliteiten dat ie zelfs rotondes minder schuin neemt dan ik?Raym09 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:15:
[...]
Laat @SmurfLink dan voorop rijden, kan zij jou laten zien hoe je een rotonde neemt
En thanks guys. Ik wou graag in de weekenden wat meer gaan oefenen.... maar niet als ik m'n pak uit zweet.

Moet ook nog steeds m'n linkerachtervelg voorzien van een nieuw lintje... maarja om in deze hitte in de volle zon dat voor de flat te doen heb ik ook geen zin in. En in de berging met remreiniger lijkt me ook geen top idee.

Het gekke is.. k mis een stempel voor 2017, lijkt alsof de vorige eigenaar toen al amper heeft gereden, aan de km standen te zien. Mei 2016 had ie 21k erop, Augustus 2018 27k. Wel irritant dat er geen verdere uitleg in de onderhoudshistorie staat. Ik heb nu oprecht geen idee hoe lang die achterband er al op zit. Gezien de voorband compleet weggesleten was begin ik 2016 te vermoeden... Nou ja, maar even in de gaten houden met de slijtage indicatoren.
[ Voor 86% gewijzigd door SmurfLink op 29-06-2019 13:51 ]
Bij 3/4 rijd hij gewoon alsof het 1/2 rond is. Rijd er dan gewoon halverwege van de rotonde afSmurfLink schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:43:
[...]
Is het zo erg gesteld met @Vrijdag z'n rijkwaliteiten dat ie zelfs rotondes minder schuin neemt dan ik?
Awesome
IMHO is daar gewoon niets te 'winnen'. Ik heb liever dat 't spel zo zuinig / voordelig mogelijk is bij de door mij gewenste vermogens (en als dat middels elektriciteit béter kan zonder daarbij in te hoeven leveren op gemak en actieradius dan wordt 't dus een elektrisch aangedreven 'brommertje' voor me).
Heb nog ruimte genoeg op m'n daken om een aantal extra zonnepanelen kwijt te kunnen, dát wat er nu ligt is voldoende om Essent/Enexis alleen maar te hoeven betalen voor 't 'vastrecht'...
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 29-06-2019 14:34 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Heerlijk zo'n discussie over groepsrijden en snelle en langzame groepen.
Rijden met een groep is lastig, zeker als je niet regelmatig met elkaar rijdt. Er is altijd iemand de snelste, die vind dat het eigenlijk wel wat harder mag, en iemand die alle zeilen bij moet zetten om erbij te blijven. Maar als je met een groep gaat rijden weet je dat van tevoren, en dan houd je als "snellere" rijder rekening met je groepsgenoten. En als je dat niet fijn vind moet je maar in je eentje gaan rijden.
Het is mijn ervaring dat er niets lastiger is dan een langzame groep voorrijden, zeker als de groep groter wordt dan 4 rijders. Als voorrijder zit je toch constant rekening te houden dat er minder ervaren rijders in je groep zitten en probeer je de hele groep bij elkaar te houden. Dus zit je constant in je spiegeltjes te kijken of ook de laatste rijder er nog steeds achter hangt, als iemand een gat laat vallen vraag je je af of het tempo niet te hoog ligt etc. Ook bij kruisingen oversteken en afslagen zit je te wachten tot iedereen weer volgt. Dat drukt ook de gemiddelde snelheid van zo'n groep enorm, terwijl er misschien wel gewoon wordt doorgereden.
Bij een snelle groep daarentegen mag je ervan uitgaan dat iedereen zelfredzaam is. Dus binnen redelijke grenzen moet iedereen maar zien hoe hij kan volgen.
Disclaimer: Ik heb niet meegereden en heb het filmpje ook niet bekeken dus niemand hoeft zich aangesproken te voelen.
Rijden met een groep is lastig, zeker als je niet regelmatig met elkaar rijdt. Er is altijd iemand de snelste, die vind dat het eigenlijk wel wat harder mag, en iemand die alle zeilen bij moet zetten om erbij te blijven. Maar als je met een groep gaat rijden weet je dat van tevoren, en dan houd je als "snellere" rijder rekening met je groepsgenoten. En als je dat niet fijn vind moet je maar in je eentje gaan rijden.
Het is mijn ervaring dat er niets lastiger is dan een langzame groep voorrijden, zeker als de groep groter wordt dan 4 rijders. Als voorrijder zit je toch constant rekening te houden dat er minder ervaren rijders in je groep zitten en probeer je de hele groep bij elkaar te houden. Dus zit je constant in je spiegeltjes te kijken of ook de laatste rijder er nog steeds achter hangt, als iemand een gat laat vallen vraag je je af of het tempo niet te hoog ligt etc. Ook bij kruisingen oversteken en afslagen zit je te wachten tot iedereen weer volgt. Dat drukt ook de gemiddelde snelheid van zo'n groep enorm, terwijl er misschien wel gewoon wordt doorgereden.
Bij een snelle groep daarentegen mag je ervan uitgaan dat iedereen zelfredzaam is. Dus binnen redelijke grenzen moet iedereen maar zien hoe hij kan volgen.
Disclaimer: Ik heb niet meegereden en heb het filmpje ook niet bekeken dus niemand hoeft zich aangesproken te voelen.
Nee joh, ik ging gewoon een stukje "off the road"Raym09 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:46:
[...]
Bij 3/4 rijd hij gewoon alsof het 1/2 rond is. Rijd er dan gewoon halverwege van de rotonde af
@SmurfLink mijn rijvaardigheid laat zich nog het beste omschrijven als "no skills but lots of style"
@Waaj Eigenlijk kun je (IMHO) ook nooit écht goed reageren op zo'n stortvloed aan posts als je er niet bij was en de mensen dus ook niet persoonlijk gesproken hebt. Pas als je de mensen een keer gezien hebt kun je sommige dingen in een andere context (de juiste?) plaatsen doordat je dan wat meer intonatie kunt toepassen....
Volgens mij heeft 'iedereen' die er bij was 't wel goed naar z'n zin gehad, toch?
Volgens mij heeft 'iedereen' die er bij was 't wel goed naar z'n zin gehad, toch?
@Waaj als iedereen in de groep een beetje oplet hoeft de voorrijder eigenlijk alleen maar op degene achter hem te letten. Als je degene achter je niet meer ziet even inhouden of wachten voor de eerstvolgende afslag, als iedereen dat doet schuift het uiteindelijk vanzelf door naar de voorrijder
@wimmel_1 Vandaar dat ik het ook heel algemeen opschrijf en die disclaimer eronder zet. Volgens mij suggereer ik ook niet dat iemand het niet naar zijn zin heeft gehad? Als dat wel zo is, dat was niet mijn bedoeling.
Mijn algemene indruk is dat jullie hier een leuk en sociaal clubje vormen, maar ja, aangezien ik jullie nooit gezien of gesproken heb kan ik daarmee natuurlijk helemaal mis zitten
@Chakotay Mijn ervaring als voorrijder met "langzame" groepen is dat je (onbewust) toch het merendeel van de groep probeert te overzien. Bij "snellere" groepen is dat inderdaad veel minder het geval en let je vooral op degene die achter je zit.
Overigens vind ik de onderverdeling snel en langzaam helemaal ruk maar ik weet ook geen betere manier om het te omschrijven.
Mijn algemene indruk is dat jullie hier een leuk en sociaal clubje vormen, maar ja, aangezien ik jullie nooit gezien of gesproken heb kan ik daarmee natuurlijk helemaal mis zitten
@Chakotay Mijn ervaring als voorrijder met "langzame" groepen is dat je (onbewust) toch het merendeel van de groep probeert te overzien. Bij "snellere" groepen is dat inderdaad veel minder het geval en let je vooral op degene die achter je zit.
Overigens vind ik de onderverdeling snel en langzaam helemaal ruk maar ik weet ook geen betere manier om het te omschrijven.
Je bent dus gewoon echt een eerste klasse poser.Vrijdag schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 14:05:
[...]
Nee joh, ik ging gewoon een stukje "off the road"
@SmurfLink mijn rijvaardigheid laat zich nog het beste omschrijven als "no skills but lots of style"
@Waaj Helemaal met je eens. Waar je met andere rijders, vooral onbekenden, rekening mee moet houden is dat mensen allemaal de route willen hebben en zelf op de tomtom/Garmin gaan rijden. Nee. De voorrijder bepaalt, punt. Diezelfde voorrijder probeert ook de hele groep heelhuids weer thuis te krijgen, en zal echt wel rekening houden met de anderen. Ik ben dan ook geen fan van iedereen de route geven.
Daarnaast komt het ook voor dat enkele rijders blind hun voorganger volgen, terwijl ze eigenlijk zelf hun situatie moeten inschatten en zelf hun lijnen rijden. Met die rijders houd ik als voorrijder ook rekening met bijvoorbeeld inhalen. Je hebt er nu eenmaal mensen bij die dan blind volgen. Dat kan dan wel eens krap worden!
Daarnaast komt het ook voor dat enkele rijders blind hun voorganger volgen, terwijl ze eigenlijk zelf hun situatie moeten inschatten en zelf hun lijnen rijden. Met die rijders houd ik als voorrijder ook rekening met bijvoorbeeld inhalen. Je hebt er nu eenmaal mensen bij die dan blind volgen. Dat kan dan wel eens krap worden!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Het is dat ik liever niet met mijn kop op internet kom, maar anders had ik Wikipedia gezegd dat ze bij de term "Poser" een foto van mij moeten laten zienSmurfLink schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 14:33:
[...]
Je bent dus gewoon echt een eerste klasse poser.
Hebben er hier mensen ervaring met bikeroutfit Amsterdam en daar in de winkel kijken naar Revit samples?
Last minute extra verjaardagscadeau
Last minute extra verjaardagscadeau

Weet iemand hoe streng er gecontroleerd wordt op E keuring van uitlaten en DB’s ? Ik wil evt zon dominanter uitlaat aanschaffen full systeem voor 150 euro . Maar die heeft dus geen kat en geen E keur , nou lees ik dat zon uitlaat met E keur en kat toch niet zoveel beter klinkt !
Gefeliciteerd @Rubman !

Ik kán je een uitdraai laten zien van "die Grünen" in Cochem (Dld.) waarbij ik in één keer ook 't maximale aantal (7 pér staandehouding) "Flensburg Punkte" gescoord heb in 2010 .... Neem maar van mij aan dat je daar financieel gezien niet écht vrolijk van wordt als je de bijbehorende bedragen in één keer ter-plekke contant mag overhandigen....glydoscoop schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 15:18:
Weet iemand hoe streng er gecontroleerd wordt op E keuring van uitlaten en DB’s ? Ik wil evt zon dominanter uitlaat aanschaffen full systeem voor 150 euro . Maar die heeft dus geen kat en geen E keur , nou lees ik dat zon uitlaat met E keur en kat toch niet zoveel beter klinkt !
Dat uitlaatje waar jij nú die prijs van noemt is op zo'n moment een (érg duur) koopje......
De WeTransfer link is helaas verlopen, heeft iemand de GPX nog voor me?Raym09 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:08:
Zo nog even een laatste update voor zaterdag a.s.
Het weer lijkt goed te worden met 22 graden en lichte bewolking
De laatste versie van de route:
De route in GPX
Dank
Dominator is best wel een B-merk. Een volledig systeem voor 150 euro tewijl andere volledige systemen 1000 euro zijn, daar mag je niet veel van verwachten. Voor mijn fiets klapte die dingen ook nog eens uit elkaar. Heb iemand gezien die met zijn 3e uitlaat bezig was nadat de vorige 2 uit elkaar geklapt waren. Verder maken die dingen ook echt extreem veel herrie. Persoonlijk, en dan nog los van de regels, zou ik het niet doen.glydoscoop schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 15:18:
Wat betreft de regels zijn er hier in NL niet heel vaak controles, maar wanneer je er wel 1tje tegenkomt ben je flink de sjaak. Verder kan je rijden in Duitsland wel vergeten want daar heb je helemaal een probleem. Persoonlijk zou ik kiezen voor een slipon of volledig systeem dat wel netjes aan de regels voldoet.
@glydoscoop & @PilatuS Tegenwoordig zijn de controlerende instanties er, ook in Nederland, nog veel feller op dan dat ze dat bijna tien jaar geleden waren. Bij mij werd 't toen al een héle dikke boete doordat 't gewoon op een 'bewust gepleegd milieudelict' werd afgeschoven (én dat was 't feitelijk ook gewoon).
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 29-06-2019 15:37 ]
Er is meestal niet zoveel mis met een originele uitlaat. Er wordt in veel gevallen veel langer gesleuteld aan een originele uitlaat om hem zo goed mogelijk te krijgen dan een aftermarket uitlaat van een fabrikant die voor 101 verschillende motoren een uitlaat verkoopt. Is 9 van de 10 keer precies dezelfde demper met alleen een andere linkpijp en wat hangers om het ding te monteren. Komt nog bij dat bij dat een volledig systeem meestal een custom map vergt omdat de motor al snel te arm zal lopen met alle gevolgen van dien.
Imho is tegenwoordig de enige reden om een andere pijp te kiezen de looks. Moderne motoren presteren al goed genoeg en die 2.3 pk die je wilt merk je amper. Zeker als je e-keur wilt behouden is de winst maar heel minimaal.
Imho is tegenwoordig de enige reden om een andere pijp te kiezen de looks. Moderne motoren presteren al goed genoeg en die 2.3 pk die je wilt merk je amper. Zeker als je e-keur wilt behouden is de winst maar heel minimaal.
Vanmorgen bij de tuner wat extra’s laten monteren,
Heb nu een blipper, launch control, pit limiter en een warm up modus. De laatste 2 heb ik meer voor de fun gedaan omdat het maar een paar euro extra koste
Heb nu een blipper, launch control, pit limiter en een warm up modus. De laatste 2 heb ik meer voor de fun gedaan omdat het maar een paar euro extra koste
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Mooi spul dat woolich, had ik op mijn oude R1 ook. Blipper was in mijn geval goed te gebruiken in de hogere toeren maar bij de wat lagere toeren kan je wel merken dat het een aftermarket oplossing is. Is dat inmiddels wel helemaal "smooth"?
Heb afgelopen week de v4r opgehaald en direct weggebracht naar iemand die hem inrijdt op de dyno. Race kuipwerk, uitlaat en rearsetje zijn inmiddels gemonteerd. Vind het witte kuipwerk eigenlijk wel tof. Het zijn eigenlijk standaard kuipen alleen dan niet in het rood gespoten. Dus pasvorm is perfect en heel degelijk. Plan was om het te laten spuiten maar misschien dat ik er alleen een paar stickers op plak en het zo laat. Eerste dyno uitdraai is ook binnen en het lijkt erop dat Ducati niet heeft gelogen over de beloofde pk's
.
Alleen valbescherming, vering en er moet nog iets gedaan worden aan het geluid. Dit is het optionele akrapovic raceuitlaat en dat maakt een beetje "kabaal". En wel zo dat de rest op de grid zijn motor niet zal horen voor de start als je hem in de launch control vol open trekt
. Verder nog een paar setjes Marchesini m7rr met 6mm T-drives besteld en dan tijd voor Mugello
.
Heb afgelopen week de v4r opgehaald en direct weggebracht naar iemand die hem inrijdt op de dyno. Race kuipwerk, uitlaat en rearsetje zijn inmiddels gemonteerd. Vind het witte kuipwerk eigenlijk wel tof. Het zijn eigenlijk standaard kuipen alleen dan niet in het rood gespoten. Dus pasvorm is perfect en heel degelijk. Plan was om het te laten spuiten maar misschien dat ik er alleen een paar stickers op plak en het zo laat. Eerste dyno uitdraai is ook binnen en het lijkt erop dat Ducati niet heeft gelogen over de beloofde pk's
Alleen valbescherming, vering en er moet nog iets gedaan worden aan het geluid. Dit is het optionele akrapovic raceuitlaat en dat maakt een beetje "kabaal". En wel zo dat de rest op de grid zijn motor niet zal horen voor de start als je hem in de launch control vol open trekt

pani | ||
![]() | ![]() |
De quickshifter werkt beter dan de stock versie die erop zat, deze reageert veel soepelen waardoor het schakelen ook soepeler gaat, blipper heb ik geen vergelijking voor maar boven de 4K rpm werkt hij probleemloos zonder haperen of wat dan ook
Ik heb bij mijn MT de originele 'aftermarket' optie QS er op zitten en kan niet echt zeggen dat 't ding moeilijk schakelt. Afstellen van zo'n ding is altijd wel een 'dingetje' maar dat zou af-fabriek toch wel goed geregeld kunnen zijnStreepje schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 16:40:
De quickshifter werkt beter dan de stock versie die erop zat, deze reageert veel soepelen waardoor het schakelen ook soepeler gaat, blipper heb ik geen vergelijking voor maar boven de 4K rpm werkt hij probleemloos zonder haperen of wat dan ook
De originele is inderdaad prima maar welke ik nu heb voelt “beter” aanwimmel_1 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 16:47:
[...]
Ik heb bij mijn MT de originele 'aftermarket' optie QS er op zitten en kan niet echt zeggen dat 't ding moeilijk schakelt. Afstellen van zo'n ding is altijd wel een 'dingetje' maar dat zou af-fabriek toch wel goed geregeld kunnen zijn.
Gaat mij puur om het geluid , ( bmw 310R ) heb er laatst bij de bmw dealer 1 gehoord met aftermarket pijp en dan klink hij ineens heel volwassen !xos schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 15:41:
Er is meestal niet zoveel mis met een originele uitlaat. Er wordt in veel gevallen veel langer gesleuteld aan een originele uitlaat om hem zo goed mogelijk te krijgen dan een aftermarket uitlaat van een fabrikant die voor 101 verschillende motoren een uitlaat verkoopt. Is 9 van de 10 keer precies dezelfde demper met alleen een andere linkpijp en wat hangers om het ding te monteren. Komt nog bij dat bij dat een volledig systeem meestal een custom map vergt omdat de motor al snel te arm zal lopen met alle gevolgen van dien.
Dus alleen voor het geluid wil je iets op je motor zetten waarvan je weet dat het illegaal is?glydoscoop schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:19:
[...]
Gaat mij puur om het geluid , ( bmw 310R ) heb er laatst bij de bmw dealer 1 gehoord met aftermarket pijp en dan klink hij ineens heel volwassen !
I dunno, klinkt niet als een heel strak plan... je kan gaan proberen boetes te dodgen, maar je kan je ook gewoon aan de wet houden en genoegen nemen met iets minder 'volwassen' geluid? Als je je A hebt een volwassen motor kopen is waarschijnlijk nog goedkoper dan de boetes van Wimmel.
Ik had op het monster een originele QS en opschakelen zonder volgas en onder de 5k rpm werkte niet goed/schokkerigwimmel_1 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 16:47:
[...]
Ik heb bij mijn MT de originele 'aftermarket' optie QS er op zitten en kan niet echt zeggen dat 't ding moeilijk schakelt. Afstellen van zo'n ding is altijd wel een 'dingetje' maar dat zou af-fabriek toch wel goed geregeld kunnen zijn
dus was klaar met schakelen en rij nu Vespa
@Bommes wat is naast vering een aanrader? dacht sportvario maar de meningen op het internet zijn verdeeld
Dat deed ie op de weg maar huis inderdaad. Ik heb 'm net opgehaald. Alleen is er door de hitte iets met de toerenteller. Die wilde eerst niet vanaf de 0 bewegen en nu wil ie niet meer terug. Ding staat nu uit de zon, eens kijken of het vanavond anders is. Een groot drama is het niet, ik kan prima schakelen op basis van geluid (moet ik in de auto ook doen), maar het moet gewoon werken.BvZwolle schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 22:23:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat de CB600F meer pit heeft dan de CB650F. heb altijd gehoord dat de Hornet je enorm kan verrassen (in de goede zin van het woord). Veel plezier ermee en slim dat de je de ABS versie gekocht hebt!
Verder een lekker ontspannend ritje
Met een stiekeme dot gas op sommige stukjes, binnen de bebouwde kom wel braaf blijven.
Heb ook op een versie met ABS gezocht. Het gaat er niet alleen om dat het er is, ook om het idee. Dan durf ik harder in mijn remmen te knijpen, mocht het nodig zijn.
@xos ha, eindelijk
Veel plezier ermee, blijft prachtig spul!
Nieuwe motor schoenen gekochtgekregen.

Zitten als pantoffels.

Zitten als pantoffels.
Dit topic is gesloten.