Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.437 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Destruction schreef op zondag 10 maart 2019 @ 23:47:
[...]

Ik weet niet of ik hier al op had gereageerd, maar 150km lijkt me beter, vooral omdat je zo te lezen best een grote groep hebt.

Ik ben overigens wel voor om het tijdstip iets te verlaten, maar niet later dan 12:00. Ik als verstokt F1 fan moet en zal de GP van China zien :P

apart topic misschien handiger? In ieder geval overzichtelijker :)
Of gewoon in de herhaling kijken wat ik vorig ook een keer of 3 heb moeten doen ivm werken tijdens de GP.... Maar live is natuurlijk het leukst :9

Wat was die kerel (nummer 20) van de petronas gefrustreerd zeg nadat ie z'n motor liet afslaan bij de warm-up lap _O-

Edit: oepsie dubbelpostje door het brakke internet in de trein bij Nunspeet :+

[ Voor 5% gewijzigd door timmie271 op 11-03-2019 07:48 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
DrivinUCrazy schreef op maandag 11 maart 2019 @ 07:20:
Verschil is alleen dat je in Spanje, met name in de steden, gigantisch voordeel hebt met zo'n motorscooter. Overal erlangs piepen, van stoplicht naar stoplicht sprinten, overal dat ding neerplempen zonder parkeerplaats te hoeven zoeken.
Als dat je beweegredenen zijn krijg je niet snel behoefte aan een grotere motor.
Maar dan nog lijkt het me dat je meer hebt aan een 300cc of zo? Er zijn toch snelwegen in ES?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:43
Locatie, locatie, locatie. :P
Als het om de grote steden zoals Barcelona gaat zie je alleen maar scootertjes overal tussendoor crossen. Dat is niet voor niets.
Voor de grotere afstanden nemen ze de auto met airco wel.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op maandag 11 maart 2019 @ 07:09:
[...]

Niet specifiek met een scooter, wel met een 125cc 'motor'. Puur voor lokale verplaatsingen werkt dat prima, maar snelweg zou ik er niet mee doen omwille van de topsnelheid van ca. 90km/h.
De echte snelweg was ik ook niet van plan, maar wel 1,2x per week een stukje 9km autoweg waar je 80 mag, maar vrijwel iedereen 100 rijdt.Maar daar fietsen ook wielrenners en soms 50cc brommers.

Het was ook mijn plan, als het bevalt, kan ik altijd nog een ander rijbewijs halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 20:38
Vraagje van een motor noob, zijn hier nog adviezen voor bepaalde motor sloten?
Ga van de week mn eerste motor ophalen ( kawasaki Z750 uit 2006) en zit nu online naar sloten te kijken.
Maar wat me opvalt is dat er gigantisch veel prijs verschil tussen de verschillende sloten zit.

nu vraag ik me af hoeveel verschil er in kwaliteit zit. als ik zo online ga kijken zie ik heel veel adviezen staan op sites die ook sloten verkopen waarbij ik me dus afvraag in hoeverre die adviezen objectief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:22:
[...]

De echte snelweg was ik ook niet van plan, maar wel 1,2x per week een stukje 9km autoweg waar je 80 mag, maar vrijwel iedereen 100 rijdt.Maar daar fietsen ook wielrenners en soms 50cc brommers.

Het was ook mijn plan, als het bevalt, kan ik altijd nog een ander rijbewijs halen.
Yup zo ging het bij mij ook. Alleen had ik gewoon snel door dat mijn verplaatsingspatroon totaal niet paste bij een 125cc - dat kan bij jou best wel anders zijn. Dat stukje van 9km autoweg lukt prima met een 125cc hoor..

(als ik in de stad moet zijn neem ik liever de trapfiets dan de motor, en verder moet ik regelmatig 70+ km pendelen)
nickertNL schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:26:
Ga van de week mn eerste motor ophalen ( kawasaki Z750 uit 2006) en zit nu online naar sloten te kijken.
Maar wat me opvalt is dat er gigantisch veel prijs verschil tussen de verschillende sloten zit.

nu vraag ik me af hoeveel verschil er in kwaliteit zit. als ik zo online ga kijken zie ik heel veel adviezen staan op sites die ook sloten verkopen waarbij ik me dus afvraag in hoeverre die adviezen objectief zijn.
Ik zou gewoon afgaan op ART rating en dan de goedkoopste variant kopen met de hoogste rating. (of de gemakkelijkst te vinden variant met de hoogste rating ;) )

[ Voor 34% gewijzigd door Dryhte op 11-03-2019 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op maandag 11 maart 2019 @ 07:59:
[...]

Maar dan nog lijkt het me dat je meer hebt aan een 300cc of zo? Er zijn toch snelwegen in ES?
uiteraard zijn er snelwegen, maar daarvoor neem ik wel de auto. Dat zijn meteen zulke afstanden naar steden waar ik dan naartoe moet (150-600km) dan lijkt mij een motor niks, zeker als het 35+ graden is.

@Dryhte een fiets heb ik ook, maar is alleen handig ter hoogte van het strand. Als ik naar mijn werk zou fietsen, dan moet ik een behoorlijke klim maken, dan ben ik zeiknat als ik aan zou komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online

Er zijn een paar dingen die je in de gaten moet houden.

- Als eerste de ART certificering. Minstens 4-sterren is wel een must.
- Wil je een schijfremslot (niks mis mee) of ook een kettingslot (zwaar en lomp). Het laatste is, meestal, net wat veiliger. Maar een schijfremslot neem je veel makkelijker mee, dus die is meestal het advies.
- En als laatste, beknibbel niet teveel op de aankoop van een slot. Vooral het merk 'master lock' moet je goed vermijden. Neem iets van een Oxford Big Boss (of vergelijkbaar) en je zit snor.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

Vaak moet je van je verzekering een bepaalde type ART slot hebben. Ik moet minimaal een ART 4 slot hebben. Verder niet gekeken naar reviews maar gewoon een ART 4 gekocht die mij fijn leek :9

Deze: https://www.slotenspeciaa...art4-motorslot-120cm.html

Schijfrem slot + kettingslot in één.

[ Voor 6% gewijzigd door ProfaNe op 11-03-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 17:12

Ik ben zelf altijd van mening dat het soort slot niks uit maakt. De motor wordt toch wel meegenomen als ze dat willen, welk slot je ook hebt. :/

Let op de eisen van de verzekering en neem daar de minimale eisen voor (ART4 vaak) voor bijvoorbeeld een kettingslot. Koop daarnaast een schijfremslot, ook ART 4, wat mee kan in je buddy voor onderweg. Op die manier ben je in ieder geval altijd verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
top tnx voor de adviezen, ik ga straks eens even kijken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:49
nickertNL schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:47:
top tnx voor de adviezen, ik ga straks eens even kijken!
Kijk wel even of je slot nog echt ART-gekeurd is, ben er laatst eentje tegengekomen waarvan de goedkeuring in 2013 (!) was verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
NLDViane schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:51:
[...]

Kijk wel even of je slot nog echt ART-gekeurd is, ben er laatst eentje tegengekomen waarvan de goedkeuring in 2013 (!) was verlopen.
Ga ik doen, die tip zag ik al eerder voorbij komen hier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Heb dit laatst hier ook gevraagd. 1e punt is echt kijk bij je verzekering wat de minimale eisen zijn.

Daarnaast, ART 4 en kijk of je liever ketting of schijfrem wilt.

ik wilde geen keuze maken dus ben voor een combinatie gegaan. https://www.bol.com/nl/p/...4-120cm/9200000063250592/

Was me nog prima betaalbaar ook en stond goed aangeschreven.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Panini schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:41:
[...]

Ik ben zelf altijd van mening dat het soort slot niks uit maakt. De motor wordt toch wel meegenomen als ze dat willen, welk slot je ook hebt. :/
Daarom heb ik er ook niet te veel moeite + geld in gestoken. Ze nemen de motor toch wel mee met of zonder slot. Gaat mij alleen om de eis van de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:03
Je wilt het de dieven in ieder geval zo moeilijk mogelijk maken toch? Dan nemen ze misschien de motor ernaast mee omdat die makkelijker te jatten is ipv die van jou.

Wat een bagger weer trouwens. Hebben we mooi weer, mag ik nog niet rijden. Mag ik eindelijk rijden (1 maart), is het en grote natte bende :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Nu online
Ik ben het niet helemaal eens met de heren die zeggen 'als ze hem willen meenemen doen ze dat toch wel'. Ja in principe is dat wel waar. Maar je moet een slot ook niet als preventie zien, maar meer als vertraging.

Stel je hebt een motor zonder slot ergens geparkeerd staan (alleen stuurslot). Dan breken ze het stuurslot door een hengst aan het stuur te geven en gaan er met je motor vandoor. Dit kunnen ze zelfs redelijk onopgemerkt doen in een drukke winkelstraat of op een terras met honderden mensen als toeschouwer.

Echter als je een motor hebt staan met een kettingslot of schijfremslot, dan moeten ze toch eerst dat slot er af zien te krijgen. Dit moet dan met een joekel van een betonschaar gedaan worden of slijptol. Ik denk dat als men iemand met een slijptol zien kutten bij het slot van een motor, dat dat echt wel opvalt. Dus die boef is ook niet dom en laat je motor lekker staan.

Of stel je zet je motor tussen een paar andere motoren neer. Drie daarvan hebben iets van een zichtbaar slot en één heeft dat niet. Gegarandeerd dat ze dan de motor zonder slot meenemen en die met slot lekker laten staan. (even de waarde van de motor buiten beschouwing gelaten).

Wat ook een dikke tip is voor iedereen die vooralsnog angstig is dat zijn motor gejat wordt. Parkeer hem altijd naast een motor die een stuk (of veel) duurder is dan de jouwe. Dan neemt de motordief liever die motor van meer waarde mee dan jouw brik op wielen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-09 15:11
Ik denk dat als ze een motor stelen, ze op zoek waren naar een specifiek model. Dus als er 2 andere motoren zouden staan, zal je motor evengoed meegenomen worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:16
Of je rijdt alleen maar oude meuk, niemand die het wil hebben, en voor de WA-verzekering heb je ook geen slot nodig :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:56
Ok... Ben eruit. De S1000R gaat er dus uit.. de SPEED RS komt in de plaats.

voila het is er uit :D

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Leviathius schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:12:
Ik ben het niet helemaal eens met de heren die zeggen 'als ze hem willen meenemen doen ze dat toch wel'. Ja in principe is dat wel waar. Maar je moet een slot ook niet als preventie zien, maar meer als vertraging.

Stel je hebt een motor zonder slot ergens geparkeerd staan (alleen stuurslot). Dan breken ze het stuurslot door een hengst aan het stuur te geven en gaan er met je motor vandoor. Dit kunnen ze zelfs redelijk onopgemerkt doen in een drukke winkelstraat of op een terras met honderden mensen als toeschouwer.

Echter als je een motor hebt staan met een kettingslot of schijfremslot, dan moeten ze toch eerst dat slot er af zien te krijgen. Dit moet dan met een joekel van een betonschaar gedaan worden of slijptol. Ik denk dat als men iemand met een slijptol zien kutten bij het slot van een motor, dat dat echt wel opvalt. Dus die boef is ook niet dom en laat je motor lekker staan.

Of stel je zet je motor tussen een paar andere motoren neer. Drie daarvan hebben iets van een zichtbaar slot en één heeft dat niet. Gegarandeerd dat ze dan de motor zonder slot meenemen en die met slot lekker laten staan. (even de waarde van de motor buiten beschouwing gelaten).

Wat ook een dikke tip is voor iedereen die vooralsnog angstig is dat zijn motor gejat wordt. Parkeer hem altijd naast een motor die een stuk (of veel) duurder is dan de jouwe. Dan neemt de motordief liever die motor van meer waarde mee dan jouw brik op wielen :D
naja, dit is wel waar. Je hebt ook gelegenheidsdieven. Ik was vorig jaar zomer met mijn maatje achterop zijn motor naar het strand. Hij had geen slot erop gedaan, vond ie niet nodig. Toen we aankwamen stond er een hele grote zwarte mercedesbus halverwege de dijk. Wij parkeerden aan het einde, gingen een lekker stuk wandelen. Een half uurtje later liepen we terug... en de grote zwarte bus stond ineens vlak naast zijn motor geparkeerd. Toen ze ons zagen aanlopen maakte de bus rechtsomkeert en reed er vandoor.

Ben toch wel benieuwd als we een kwartiertje langer hadden gelopen.....

Sindsdien heeft hij altijd een kettingslot mee om z'n motor ergens aan vast te zetten. Dan was het in dit geval waarschijnlijk ook goed afgelopen als wij later waren teruggekomen. Met dat in mijn achterhoofd heb ik dus ook een kettingslot gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online

Tsja ik kan mij er niet druk om maken :P Heb dan ook geen motor van 5.000 of meer. Verder rij ik alleen met mooi weer en parkeer ik eigenlijk nooit. De motor staat eigenlijk altijd thuis in de berging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 11:29
Chakotay schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:19:
Of je rijdt alleen maar oude meuk, niemand die het wil hebben, en voor de WA-verzekering heb je ook geen slot nodig :+
Inderdaad soort van stations motorfiets, het gaat uiteindelijk om de balans tussen kosten/opbrengst, moeite en risico. Zolang de kosten/opbrengst laag blijft zal het aantrekkelijker zijn andere te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:49

A13X

Dude

Maegrim schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:06:
[...]

Tophelm, en zeker fijn om een helm met goede stroomlijn niet te verpesten met addons aan de zijkant. (M'n oude Neotec 1 heb ik ooit met Sena en actioncam gereden :')) Het geld voor de SRL voelt niet aan als een verspilling, maar ik zie simpelweg veel dingen die beter kunnen.
Zelf nooit met een echt lichte helm gereden dus ik ben niet de juiste persoon om het aan te vragen, maar toen ik de SRL er nog niet in had zitten vond ik em echt heel licht aanvoelen vergeleken met m'n Neotec 1 + Sena 20S. Ondertussen merk ik het niet zo meer en is ie simpelweg goed. Stiller dan de Neotec I ook.

Ook personal fitting gedaan trouwens, blijkt dat medium mij al bijna perfect zit. Van de extra kussentjes heb ik er de meeste alweer uitgehaald O-)
Vraagje, heeft de SRL ook externe versterking? Dat hij de microfoon gebruikt om het geluid van buitenaf te versterken? Zie dat bij andere Sena's soms vermeld staan, maar echt duidelijk zijn ze er niet over. Lijkt mij wel mega handig om een gesprek met je helm op te kunnen voeren.

Awesome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Je kan ook van de motor een soort ratbike maken. Dan denkt iedereen alsof je 'm uit de gracht hebt gevist:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/x8vhpq7u00y01.jpg

Is trouwens ook een Honda Hawk/Bros :D

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Raym09 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:41:
[...]

Vraagje, heeft de SRL ook externe versterking? Dat hij de microfoon gebruikt om het geluid van buitenaf te versterken? Zie dat bij andere Sena's soms vermeld staan, maar echt duidelijk zijn ze er niet over. Lijkt mij wel mega handig om een gesprek met je helm op te kunnen voeren.
nee, helaas. dat was erg handig op de 20S

(en ik noem de 20S steeds omdat ie daarop gebaseerd is)

[ Voor 6% gewijzigd door Maegrim op 11-03-2019 11:05 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 13:15

iFrost

Vroem vroem

Dit weekend mijn eerste rijles gehad, damn wat is motorrijden leuk! :D

Aangezien ik nog geen motorlaarzen/schoenen heb, heb ik het maar op Timberlands gedaan, maar dat werkt voor geen meter. De zool en bovenkant zijn zo dik, dat ik 0 feeling heb voor de schakelpook en de achterrem. Binnenkort dan maar op zoek naar gear :)

Heeft iemand tips/handige links voor het theorie-examen? Ik kijk er eerlijk gezegd een beetje tegenop om die te doen, het is laat maar zeggen niet mijn sterkste kant 8)7

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
iFrost schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:07:

Aangezien ik nog geen motorlaarzen/schoenen heb, heb ik het maar op Timberlands gedaan, maar dat werkt voor geen meter. De zool en bovenkant zijn zo dik, dat ik 0 feeling heb voor de schakelpook en de achterrem. Binnenkort dan maar op zoek naar gear :)
Dat komt/went wel hoor...

Ik heb motorsneakers maar aangezien ik meestal mijn Forma Adventure Low boots draag (of nu en dan zware veiligheidsschoenen) voelen die motorsneakers aan alsof ik met blote voeten het schakelpookje bedien, erg oncomfortabel.

Leve deze trouwens: (ik heb ze helaas in zwart, niet in bruin)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0467/6401/products/ADVENTURE_LOW_Brown_1024_jpg_1800x1800.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 14:38

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Heeft iemand tips/handige links voor het theorie-examen? Ik kijk er eerlijk gezegd een beetje tegenop om die te doen, het is laat maar zeggen niet mijn sterkste kant 8)7
Geeft je rijschool ook theoriecursussen? Heb zo'n cursus met m'n autorijbewijs gedaan en heeel veel aan gehad, ook bij m'n motorrijbewijs uiteindelijk.

En daarnaast is het natuurlijk gewoon stampen zoals 'vroegah' met toetsen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:49

A13X

Dude

Vrijdag schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:41:
Je kan ook van de motor een soort ratbike maken. Dan denkt iedereen alsof je 'm uit de gracht hebt gevist:

[Afbeelding]

Is trouwens ook een Honda Hawk/Bros :D
Denk alleen wel dat je een probleem gaat krijgen met die AR...

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024

Voor de motor heb ik gebruikt gemaakt van https://www.theorie-leren...or-theorie-oefenen-gratis wat een product van Vekabest is en dan 20 uur aan examens. 1 keer het boek van Vekabest doorgelezen en vervolgens de online examens vaak herhaald tot ik 0 fout had. Stond binnen 5 min weer buiten bij het CBR. Het helpt wel als je al een B rijbewijs hebt bijvoorbeeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazzzdafke
kazzzdafke schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:21:
Ok... Ben eruit. De S1000R gaat er dus uit.. de SPEED RS komt in de plaats.

voila het is er uit :D
Dit zal em dus worden:

Afbeeldingslocatie: https://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201812/2018-speed-triple_s-8_800x0w.jpg

Ik denk wel dat ik de AC AR eronder ga steken, niet direct voor het geluid maar vooral voor de looks:

Afbeeldingslocatie: https://www.thetriumphforum.com/attachments/gp1r-silver-tip-with-titanium-can-jpg.37194/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:16
@kazzzdafke ik las AC en dacht aan airconditioning... Dat zit toch alleen op Goldwings? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Chakotay schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:29:
@kazzzdafke ik las AC en dacht aan airconditioning... Dat zit toch alleen op Goldwings? :+
Aangepast... Austin Racing dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
kazzzdafke schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:28:
[...]

Dit zal em dus worden:

[Afbeelding]

Ik denk wal dat ik de AC eronder ga steken, niet direct voor het geluid maar vooral voor de looks:

[Afbeelding]
dat scheelt ook best wat kilo's denk ik? voor de tripjes naar duitsland hou ik zelf alles netjes met e-keur tegenwoordig :P
m'n street triple heb ik er ook zo uitzien, schone achterkant zonder passagiersvoetsteps

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i1O3UXf.png

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren en vandaag met een stukje huisvlijt bezig geweest :)

Voor:

before

Na:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vOUDD8wE6ofNixPVYshvmk4I/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:28

Mijn motoren staan nu in een garagebox, dus 4 motoren naast elkaar allemaal met schijfslot, de AT heeft ook nog een ketting slot. En vervolgens heb ik mijn buitenboordmotor met een kettingslot ook nog eens aan alle 4 de motoren en grond anker gekoppeld. Het is een hel om elke keer even iets te pakken, maar als ze iets willen stelen dan moeten ze zoveel gaan kutten dat het in manuren niet waard is om maar iets mee te nemen O-)

Edit: en ik was mijn tomos nog vergeten, die heeft ook nog een kettingslot (want dat til je wel heel makkelijk mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:22

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:43:
Gisteren en vandaag met een stukje huisvlijt bezig geweest :)

Voor:

[Afbeelding: before]

Na:

[Afbeelding]
Nice, waar heb je dat mee gespoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:53

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik gok kachelzwart of iets vergelijkbaars.

Daarover gesproken, wie had ook alweer zijn uitlaten zwart gespoten?

Zit er toch sterk aan te denken dat in het voorjaar op te pakken om mijn uitlaten helemaal zwart te maken.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:01:
[...]

Nice, waar heb je dat mee gespoten?
Spuitbusje zijdeglans zwart en een mal geknipt uit karton. Zitten inmiddels 4 lagen verf op.

Heb nog zitten twijfelen om hittebestendige verf te gebruiken maar ik heb van veel mensen begrepen die hun blokken hebben gespoten dat niet hittebestendige prima blijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrivinUCrazy schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:19:
Locatie, locatie, locatie. :P
Als het om de grote steden zoals Barcelona gaat zie je alleen maar scootertjes overal tussendoor crossen. Dat is niet voor niets.
Voor de grotere afstanden nemen ze de auto met airco wel.
Ditto in London, geen congetion charge, lekker smal om er tussendoor te piepen etc.. en een 125cc kan je op een provisional license rijden..
Snelweg is verre van ideaal, maar de meeste 125s gaan wel 110kph dus het kan wel (in de slow lane) weet ik uit ervaring..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:21:
[...]

Denk alleen wel dat je een probleem gaat krijgen met die AR...
Welnee, dat voorkomt juist een hoop problemen :+

"Geweld lost alles op. Als dat niet zo is, gebruik je er niet genoeg van" 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online

Heb zelf ook lange tijd op Timba's gelest, maar had er eigenlijk weinig last van.

Theorie: Oefenen, oefenen oefenen! Er zijn online veel sites te vinden, maar het is lastig omdat er veel je een paar gratis vragen geven en dan geld willen. Heb zelf veel gehad aan een site waar je 50 autotheorie examens had. Bijna dezelfde vragen, alleen ff motorspecifieke dingen leren. Daarnaast kan je met tijdschriften als bijv. Motoplus een code krijgen om gratis wat theorie examens te doen. Als je die wilt pb me even, dan stuur ik je die van de laatste editie.
Maegrim schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:33:
[...]

dat scheelt ook best wat kilo's denk ik? voor de tripjes naar duitsland hou ik zelf alles netjes met e-keur tegenwoordig :P
m'n street triple heb ik er ook zo uitzien, schone achterkant zonder passagiersvoetsteps

[Afbeelding]
Maar waar moet die bloedmooie dame die met pech langs de weg staat en een lift nodig heeft dan haar voetjes zetten? >:)

[ Voor 18% gewijzigd door SmurfLink op 11-03-2019 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pagman
SmurfLink schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:03:
[...]

[...]

Maar waar moet die bloedmooie dame die met pech langs de weg staat en een lift nodig heeft dan haar voetjes zetten? >:)
Liggend op de tank in een superman pose. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:11
[...]

Dit zal em dus worden:

[Afbeelding]

Ik denk wel dat ik de AC AR eronder ga steken, niet direct voor het geluid maar vooral voor de looks:

[Afbeelding]
Ik vind die seatpipes juist een stuk mooier! Maar dat is mijn mening. Sowieso een tof apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]
Je weet hoe enorm luid AR normaal gesproken is ? Niet te vergelijken met een Akra die een wat luider en mooier geluiid geeft. AR is echt heel veel herrie. Zou zonde zijn als je het koopt en het blijkt te veel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Maegrim schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:33:
[...]

[Afbeelding]
Gave velgen ook 8) Maar die stepjes zijn handig voor je bagage :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
Joopieboy schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:48:
[...]

Gave velgen ook 8) Maar die stepjes zijn handig voor je bagage :P
Jouw vriendin is bagage? >:)

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawmire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:35
Helaas moet ik i.v.m blessure mijn motor (MT-07) en onderdelen die ik ervoor had weg doen.
Geen idee of ik bij deze extra aandacht mag vragen voor mijn advertenties, maar als iemand nog gloednieuwe vering wil voor de MT-07 (in doos, met facturen):

https://www.marktplaats.nl/verkopers/10526834.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nycrea schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:50:
[...]

Jouw vriendin is bagage? >:)
Welke, de linkse of rechtse? ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-10-12.35.06-Medium.jpg
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
sawmire schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:02:
Helaas moet ik i.v.m blessure mijn motor (MT-07) en onderdelen die ik ervoor had weg doen.
Geen idee of ik bij deze extra aandacht mag vragen voor mijn advertenties, maar als iemand nog gloednieuwe vering wil voor de MT-07 (in doos, met facturen):

https://www.marktplaats.nl/verkopers/10526834.html
Zonde, je hebt een prachtige motor :o ! Sterkte met je blessure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een mooi voorbeeld van idioten in het verkeer:

https://www.telegraaf.nl/...elt-met-leven-motorrijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Wow, je mag nog zo defensief rijden... Tegen zo'n manoeuvre sta je machteloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
De tering, daar kun je echt niks tegen doen als weggebruiker. Die motor rijder zou maar een seconde eerder het kruispunt zijn overgestoken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Helaas niet de enige GTI-rijder die er zo'n rijstijl op na houdt. Levensgevaarlijk, hoop dat het oorspronkelijke filmpje scherper is dan wat bij de Telegraaf te zien is zodat het kenteken aan de politie kan worden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
@hierboven

Niet normaal dit. Direct politie er op af sturen, auto in beslag nemen inclusief zijn rijbewijs voor een jaar of 10.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
PilatuS schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:42:
[...]

Je weet hoe enorm luid AR normaal gesproken is ? Niet te vergelijken met een Akra die een wat luider en mooier geluiid geeft. AR is echt heel veel herrie. Zou zonde zijn als je het koopt en het blijkt te veel te zijn.
Hmmmmm neen eigenlijk niet. Enkel uiterlijk bekeken en die vond ik als enige mooi.
Hmmmm wil niet een asociale moto hebben. De s1000r nu is al redelijk met de akra erop :)
Eerst zo met de arrows rijden en dan zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Pff wat wonen d'r toch een randdebielen in m'n stad.... mag hopen dat de bijrijder van deze auto zo snugger was om het kenteken te noteren, zodat ze direct deze man z'n rijbewijs af kunnen nemen... maar helaas zal dat wel niet mogen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:59:
[...]

Hmmmmm neen eigenlijk niet. Enkel uiterlijk bekeken en die vond ik als enige mooi.
Hmmmm wil niet een asociale moto hebben. De s1000r nu is al redelijk met de akra erop :)
Eerst zo met de arrows rijden en dan zien..
Er is weinig dat meer herrie maakt dan een AR. Onder de 1290R heeft RJ er een filmpje van, doet 125dB. Standaard is zo rond de 100dB. Voor het oor is iedere 10dB 2x zoveel herrie, dus 125dB is extreem te noemen. Hoewel al zijn fietsen wel aardig wat geluid maken vond hij het te veel en rijd ie er niet mee. Geen idee hoe het onder jouw fiets zou zijn, maar het is zeker dat het een hoop herrie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
PilatuS schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:12:
[...]

Er is weinig dat meer herrie maakt dan een AR. Onder de 1290R heeft RJ er een filmpje van, doet 125dB. Standaard is zo rond de 100dB. Voor het oor is iedere 10dB 2x zoveel herrie, dus 125dB is extreem te noemen. Hoewel al zijn fietsen wel aardig wat geluid maken vond hij het te veel en rijd ie er niet mee. Geen idee hoe het onder jouw fiets zou zijn, maar het is zeker dat het een hoop herrie is.
bij mijn weten was dat 3dB... Wikipedia: Geluidssterkte

Neemt niet weg dat dat wel ontiegelijk veel lawaai maakt inderdaad. Ziet er leuk uit, maar doet niet veel meer dan het geluid een weg naar achter de motor geven :+

[ Voor 6% gewijzigd door NLDViane op 11-03-2019 19:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
NLDViane schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:24:
[...]

bij mijn weten was dat 3dB... Wikipedia: Geluidssterkte

Neemt niet weg dat dat wel ontiegelijk veel lawaai maakt inderdaad.
Van wat ik zo denk te weten zat het zo: 3dB is dubbele geluidsdruk, maar 10dB is 2x zoveel voor het gehoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
noes schreef op zondag 10 maart 2019 @ 23:36:
[...]

Tja mooi vind ik ze ook niet. Maar als je erop zit zie je dat niet, en als ik t goed begrijp zoekt @sypie zijn nieuwe motor niet uit op looks maar op kwaliteiten ;) en gezien het een R1200 is, moet het wel goed rijden!

K1600 is 6 op een rij, in de breedte. Mooiste tourmotoren tot nu toe, vind ik.

@etwintje ik weet niet wat je budget is, maar er zijn hier al een aantal suggesties gegeven aan @sypie En je lijkt vergelijkbare criteria te hebben. Voorheen leken de boxers me ook niks, maar na een winter op een R1200RT te hebben doorgebracht ben ik toch wel overstag. Een 4-in-lijn geeft meer spektakel, maar zo'n R1200 rijdt heerlijk moeiteloos. De RT is, ondanks zn 260kg, een heel wendbare en makkelijke motor, met comfort op de snelwegen erop toe. Ik begrijp volledig waarom de overheids (politie, ambu, brandweer) diensten dit type keer op keer uitkiezen als dienstmotor. Plus, ik doe meer dan 400km op één tank, met mijn onzuinige rijstijl bijna 1:18.
Budget ligt nog niet echt vast eigenlijk, ik kijk meer naar waarde voor m'n geld. Ik heb niks tegen boxers hoor, vind ze juist gaaf, maar voor op de snelweg heb ik eigenlijk liever een 4 cilinder, maar inmiddels zijn de boxers er wel flink op voorruit gegaan zo te lezen ;) De R1200RT zit ik ook wel naar te kijken maar vind het model niet super mooi (niet echt belangrijk voor mij) en ik ben bang dat ik er wat opgevouwen op zit, zelfde probleem als ik nu heb. Meer dan 400km op één tank is wel ideaal, dan kan ik twee keer heen-en-weer. Ik zit momenteel ook te kijken naar een R1200GS Adventure, voornamelijk vanwege de zithouding en de grote tankinhoud. De allroad motoren liggen me sowieso wat meer (zithouding), maar vaak is de windafscherming weer minder dan op een tourfiets. Ik moet gewoon eens wat fietsen gaan huren. Sowieso is het zwaardere allroad aanbod beperkt, zeker als de tankinhoud 20+ moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
En als het echt zuinig moet dan is de honda nc700/750x de beste optie :P
Schijnt erg weinig te verbruiken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
Komt lekker geluid van af maar ik zou toch balen als mijn buurman zo’n ding zou hebben:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar irriteer je alleen maar andere mee, en ik kan me nieet voortellen dat dat prettig rijden is op de iets langere afstanden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pagman schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:38:
En als het echt zuinig moet dan is de honda nc700/750x de beste optie :P
Schijnt erg weinig te verbruiken
Er is ook nog iets als rijplezier, en als je niet iedere keer met een glimlach je motor wegzet en omkijkt, dan heb je de verkeerde motor. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:05:
Daar irriteer je alleen maar andere mee, en ik kan me nieet voortellen dat dat prettig rijden is op de iets langere afstanden.
Ik zou me kapot schamen 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

R0y. schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:50:
Komt lekker geluid van af maar ik zou toch balen als mijn buurman zo’n ding zou hebben:
[YouTube: KTM 1290 RS22 | AUSTINRACING EXHAUST SYSTEMS]
Totaal geen demping dat ding. Als je buurman 5km verderop rijdt hoor je m nog.

@etwintje opgevouwen op een RT? Hoe lang ben je wel niet? Met 1m93 zit ik er ruim op. De zitting is in hoogte verstelbaar he ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 20:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@sawmire Klinkt eerder als een permanente beperking dan een blessure. Je kunt wel blijven motorrijden op een motor met een andere zit of met een automaat zoals DCT?

Toen ik nog geen db-killer had laten maken voor mijn motor was ik niet echt blij om mijn motor te starten. Ik woonde toen naast een 40 m hoge muur en het geluid kon dus niet echt weg tussen mijn complex en de muur.
Inmiddels heb ik ook een originele uitlaat op de plank liggen voor de toekomst.

Vanochtend nog even naar iemand getoeterd en geseind die twee banen opschoof zonder in zijn dode hoek te kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Grubeater op 11-03-2019 22:34 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kazzzdafke
OK duidelijk, GEEN AR voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die mafklappers op dat gekke eiland zijn er iig gek op. Mij niet gezien :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
Joopieboy schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:06:
[...]

Er is ook nog iets als rijplezier, en als je niet iedere keer met een glimlach je motor wegzet en omkijkt, dan heb je de verkeerde motor. ;)
Daar heb je 100% gelijk in d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Die op die Honda @ 4:50 vind ik optisch wel mooi. Maar for the love of peace wat een kabaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 21:50
etwintje schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:58:
[...]

Budget ligt nog niet echt vast eigenlijk, ik kijk meer naar waarde voor m'n geld. Ik heb niks tegen boxers hoor, vind ze juist gaaf, maar voor op de snelweg heb ik eigenlijk liever een 4 cilinder, maar inmiddels zijn de boxers er wel flink op voorruit gegaan zo te lezen ;) De R1200RT zit ik ook wel naar te kijken maar vind het model niet super mooi (niet echt belangrijk voor mij) en ik ben bang dat ik er wat opgevouwen op zit, zelfde probleem als ik nu heb. Meer dan 400km op één tank is wel ideaal, dan kan ik twee keer heen-en-weer. Ik zit momenteel ook te kijken naar een R1200GS Adventure, voornamelijk vanwege de zithouding en de grote tankinhoud. De allroad motoren liggen me sowieso wat meer (zithouding), maar vaak is de windafscherming weer minder dan op een tourfiets. Ik moet gewoon eens wat fietsen gaan huren. Sowieso is het zwaardere allroad aanbod beperkt, zeker als de tankinhoud 20+ moet zijn.
Een Triumph Trophy heeft een 3 cilinder... De voordelen van een twee en vier gecombineerd oOo
https://www.motorcyclespe...umph_trophy%20se%2014.htm
Doet ook 400km op een tank. De SE uitvoering is met een ESA vergelijkbaar systeem. Vol in de opties. Zeker het overwegen waard (als het uiterlijk bevalt...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Die Trophy doet me denken aan: Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/sonicpokemon/images/4/4b/Mareep.jpg/revision/latest?cb=20130719135857

[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 12-03-2019 06:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
O+ Mareeeeeeeeep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
etwintje schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:58:
[...]

XRV750?
XTZ750?

Zijn wat oudere modellen, maar stop er een paar centen in en je hebt een betrouwbare fiets. En de afschrijving is ook meteen minder aanzienlijk.

Zie mensen er wel eens een ktm voorvork indoen en dan de electra even upgraden. En als je mooi weer rijder bent kan je ze straks ook nog in kwart tarief gooien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
noes schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:31:
[...]

Totaal geen demping dat ding. Als je buurman 5km verderop rijdt hoor je m nog.

@etwintje opgevouwen op een RT? Hoe lang ben je wel niet? Met 1m93 zit ik er ruim op. De zitting is in hoogte verstelbaar he ;)
Kleine 2 meter maar wel met lange benen, dus valt mee. Ik baseer me overigens op reviews van mensen die zowel de RT als de GSA hebben gereden, dus zelf geen ervaring mee vandaar ook dat ik ze allebei wil gaan proberen. Thnx voor de info trouwens, zeker nuttig! Ik weet niet of iemand hier bekend is met http://cycle-ergo.com/ ? Daar kun je van een groot aantal motoren zien wat de exacte zithouding is, inclusief eventuele modificaties. Als ik de RT vergelijk met mijn ST1100 zit ik er iets rechter op (kaars recht om precies te zijn) en omdat het zadel iets hoger is met iets minder buiging van mn benen.

Voor de montage van het hogere stuur had ik wat last van m'n rug en nek, nu van m'n ellebogen, ik moet ze wat overstrekken/raar buigen. Lastig uit te leggen. Ik moet er sowieso wel bij zeggen dat ik vanwege de vele kilometers soms wat andere eisen heb dan andere rijders. Een sport fiets rijd prima voor een uur, maar na 1000km in een week stap je er gebroken af en hetzelfde geld voor bijvoorbeeld de eisen die ik aan kleding stel.

Edit:
Rijd er hier eigenlijk iemand met een GSA die er wat meer over kan vertellen? Voornamelijk windbescherming bij lage temperaturen?

[ Voor 4% gewijzigd door etwintje op 12-03-2019 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
BvZwolle schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 03:28:
[...]

Een Triumph Trophy heeft een 3 cilinder... De voordelen van een twee en vier gecombineerd oOo
https://www.motorcyclespe...umph_trophy%20se%2014.htm
Doet ook 400km op een tank. De SE uitvoering is met een ESA vergelijkbaar systeem. Vol in de opties. Zeker het overwegen waard (als het uiterlijk bevalt...)
Die staat ook op m'n short list. Weet iemand hier iets van de betrouwbaarheid (vroeger notoir slecht) en onderhoudskosten (er van uitgaande dat ik alles zelf doe, dus alleen kosten en verkrijgbaarheid van onderdelen). Vind het uiterlijk wel te doen. Ik vind de Triumph Tiger Explorer erg gaaf maar die heeft weer een te kleine tank (op een adventure fiets, logisch).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik dacht eerder aan een Smurf met appelwangen :P ( :+ @ @SmurfLink )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
PilatuS schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:25:
[...]

Van wat ik zo denk te weten zat het zo: 3dB is dubbele geluidsdruk, maar 10dB is 2x zoveel voor het gehoor.
@NLDViane

Klopt bijna helemaal. Bij iedere 3dB extra word het geluidsdruk verdubbelt, bij 3dB dus 2x bij 6dB 4x bij 9dB 8x bij 12dB 16x enz.. Echter merk je het voor je gehoor pas gevoelsmatig bij 10dB terwijl dit dus eigenlijk de 6dB is ongeveer. En daarnaast verschilt het ook nog eens of het geluid al 30dB of 80dB was.

Had misschien wat meer moeten onthouden toen ze hier bijna alles van hebben uitgelegd met m'n slechthorendheid :9

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand hier nog interesse in een Honda Magna? Motor loopt niet en bij mij staat deze alleen in de weg. Had hem graag willen opknappen maar heb er de tijd niet voor..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2019 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:10:
Heeft er iemand hier nog interesse in een Honda Magna? Motor loopt niet en bij mij staat deze alleen in de weg. Had hem graag willen opknappen maar heb er de tijd niet voor..
Ik vrees dat je wat meer info zult moeten geven dan alleen 'wie wilt er een Honda Magna', wil je een geïnteresseerde vinden :) Denk aan bouwjaar, foto's, accesoires, locatie etc

[ Voor 5% gewijzigd door Leviathius op 12-03-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:53

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Idd fotootje, wat meer specs als jaartal uitvoering etc zou handig zijn O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pagman
Klinkt als een nieuw project voor @HTT-Thalan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leviathius schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:12:
[...]

Ik vrees dat je wat meer info zult moeten geven dan alleen 'wie wilt er een Honda Magna', wil je een geïnteresseerde vinden :) Denk aan bouwjaar, foto's, accesoires, locatie etc
Rubman schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:12:
Idd fotootje, wat meer specs als jaartal uitvoering etc zou handig zijn O-)
Ik zal vanmiddag wat fotootjes maken. Kenteken is MR-56-RX.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SmgRyr4/IMG-20190228-WA0006.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:02
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:30:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Ik wil hem nog niet gratis hebben. Nofi :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:20:
[...]

Setje van deze bandjes eronder en hop, door de modder ermee :P

Afbeeldingslocatie: https://www.cycletreads.co.nz/images/products/0.5953.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 10:21
HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:20:
[...]

Ik heb 'm gratis gehad :>
Heb 'm ook weer gratis weggedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Magna kun je prima een leuke dirttracker van maken, en het is een honda dus accu en vloeistoffen vervangen en start weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 21:50
etwintje schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:40:
[...]

Die staat ook op m'n short list. Weet iemand hier iets van de betrouwbaarheid (vroeger notoir slecht) en onderhoudskosten (er van uitgaande dat ik alles zelf doe, dus alleen kosten en verkrijgbaarheid van onderdelen). Vind het uiterlijk wel te doen. Ik vind de Triumph Tiger Explorer erg gaaf maar die heeft weer een te kleine tank (op een adventure fiets, logisch).
https://www.google.com/am...iumph-trophy-1200-se/amp/

Er wordt niet gesproken over de rijkwaliteiten, maar wel een leuke vergelijking te vinden: https://www.google.com/am...riumph-trophy-1200se/amp/

De onderhoudsintervallen zijn met 16.000 km gunstig te noemen.

Ik denk dat met name de Triumph Trophy een imagoprobleem heeft. Ikzelf ben een verstokte 3-cilinder rijder en zou niets anders meer willen.

[ Voor 3% gewijzigd door BvZwolle op 12-03-2019 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:17

Destruction

(ex-)Automonteur

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:30:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Hoewel ik eigenlijk ook geen tijd heb voor een project...

Wat moet-ie kosten? En waar staat het ding?

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 17:11

charrel

Cortisol4life..

Destruction schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:07:
[...]

Hoewel ik eigenlijk ook geen tijd heb voor een project...

Wat moet-ie kosten? En waar staat het ding?
Gratis en rond Nijverdal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:17

Destruction

(ex-)Automonteur

charrel schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:37:
[...]

Da's goed te doen vanaf Zwolle :P

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Das goed te doen vanaf Enschede :X
Helaas gaat dan denk ik de vrouw een keer steigeren ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:22

Secsytime

Automagisch

R0y. schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:50:
[YouTube: KTM 1290 RS22 | AUSTINRACING EXHAUST SYSTEMS]
Ziet er wel vet uit, maar snap niet wat hier nog "uitlaat" aan is.. ziet eruit als een open pijp naar achter toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
[...]

Jammer dat Zeeland een stukkie verder is (en ik geen trekhaak heb). Droom is ooit nog eens een motor opknappen.

Enig idee wat er aan de hand is motorisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Onze grote vriend FortNine heeft weer een interessante video geüpload!

YouTube: Which Chain Cleaner is Best? Comparison Test

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
Hebben ze geen S100 in canada?
Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.