Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.438 views

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

En we zijn weer klaar met 4 dagen knallen op Almeria. Helaas eerste twee dagen maar in totaal 5 sessies van de 12 kunnen rijden omdat ik verrot ziek was. Maar de laatste twee waren top.

De motor is goed alleen doet de traction control het niet. Sensoren werken wel dus moet even uitzoeken hoe en wat.

Maar het was weer genieten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:01

A13X

Dude

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:16
@Raym09 Ik ben erg benieuwd waar ze mee gaan rijden...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-09 18:37

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Chakotay schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:31:
@Raym09 Ik ben erg benieuwd waar ze mee gaan rijden...
Ik gok Yamaha aangezien ze al een paar weken foto’s plaatsen van gele R1’s op hun Instagram

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0y. schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:34:
[...]

Jammer dat Zeeland een stukkie verder is (en ik geen trekhaak heb). Droom is ooit nog eens een motor opknappen.

Enig idee wat er aan de hand is motorisch?
Heb werkelijk geen idee. Heb de motor overgenomen van een collega op werk, in de schuur gezet en voor de rest niks meer mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 23-09 09:45
Volgens is het neerslagtekort in ons land nu wel opgelost toch? Wat een regen.... :z
Streepje schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:17:
[...]

Ik gok Yamaha aangezien ze al een paar weken foto’s plaatsen van gele R1’s op hun Instagram
Dat vermoed ik ook en er gaan geruchten over Loris Baz als coureur.
20 April: Ten Kate Pitstopdag las ik ergens. Altijd wel leuk uitje.

[ Voor 8% gewijzigd door Willem30 op 13-03-2019 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Willem30 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:45:
Volgens is het neerslagtekort in ons land nu wel opgelost toch? Wat een regen.... :z
Betekent wel dat de wegen weer lekker schoon zijn.

:p Maar ik ben stiekem wel heel blij dat het aan het opklaren is. Heb straks weer een les, vorige week al in de regen gereden maar dat was niks vergeleken met deze stortbui!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:16

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Ondanks de regenbuien en harde wind heb ik mijn AVD gehaald *O* Nu wachten op het "papiertje" 8) Nog een paar dagen, hetgeen niet erg is, het weer is toch kut ;)

In ieder geval blij dat het lessen achter de rug is en ik nu zonder oortje mag sturen :) op zoek naar een leuke beginnersmotor!

[ Voor 7% gewijzigd door Shadow_Agent op 13-03-2019 18:19 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Rode Hayabusa! :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:42

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Nee joh die valt nog teveel op.
Matzwart, maar dan wel met een verlengde achterbrug.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Rubman schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:45:
Nee joh die valt nog teveel op.
Matzwart, maar dan wel met een verlengde achterbrug.
En uiteraard rode puntjes helm.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Derby schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:30:
[...]

En uiteraard rode puntjes helm.
En een twin turbo setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Wel geknepen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Ach wat, we schakelen gewoon alles behalve eerste en tweede versnelling uit ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
Flink wat zoek werk verder, knippen en plakken, 7 browser schermen tegelijk open, wat hulp van de Dangerous roads site. verder:
https://www.myrouteapp.co.../route/1703967?mode=share
(laat het even weten als die link niet werkt)

Dag 2 van mijn voorjaar tripje, ik ga er toch voor kiezen om niet al te hoge berg passen op te zoeken, daar is half mei nog echt te vroeg voor ben ik bang.
Thema van deze dag is de Balcony roads:
https://www.dangerousroad...cony-roads-in-france.html

Dag 1 is ff doorbijten, Eindhoven naar net onder Bourg en Bresse (FR) 775km snelweg.. :|

De rest van de dagen moet ik nog in elkaar draaien. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 13-03-2019 22:26 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 20:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Wat vinden wij van de banden die Revzilla voor dit seizoen aan raad?
Is de bandenmarkt in de VS zo anders dan hier?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Grubeater schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:32:
Is de bandenmarkt in de VS zo anders dan hier?
Die is inderdaad anders. Dit omdat er hele slechte wegen zijn daar. In NL zijn de wegen vrijwel altijd heel erg goed waardoor een band anders kan zijn dan in de USA. Banden voor de USA markt moeten veel meer kunnen hebben dan voor het meeste van de EU. De Dunlop bijvoorbeeld had ik graag hier gekocht maar die is dus alleen voor de USA markt. In de EU kan je die band nergens kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Voor degenen die net als ik filmpjes irritant vinden en informatie liever als text hebben:

Allroad: Michelin Anakee Adventure
'Best Fitment': Avon Cobra Chrome. Band zelf lijkt niet bijzonder nuttig, maar word in veel afwijkende maten geleverd
Sportband: Pirelli Diablo Rosso Corsa II / Dunlop Q3 Plus Sportsmart
Adventurer: Pirelli Scorpion Rally STR

Verder vind ik het niet zo'n nuttig filmpje, ze hebben het voornamelijk over de specs van de banden en niet heel veel over daadwerkelijke ervaringen ermee in diverse omstandigheden. Daarnaast mis ik de sport/tour-categorie, volgens mij is dat hier in NL toch een van de meest gebruikte soort banden.

Ik heb sowieso altijd wat twijfels bij Revzilla-reviews, het is tenslotte primair een winkel in plaats van een een onafhankelijke review-club...

[ Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 14-03-2019 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:43
Ik vind het jammer dat Revzilla, hoewel heel informatief, zich vrijwel altijd helemaal baseert op de specs die de fabrikanten opgeven. Er zitten geen, of maar weinig, testen of ervaringen bij.

Wil je heel veel over een bepaald product weten, zijn de filmpjes heel nuttig. Wil je een vergelijking: laat Revzilla dan buiten beschouwing. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
Toen ik net begon met motorrijden keek ik regelmatig Revzilla reviews. Helaas kwam ik er toen steeds vaker achter dat je echt geen reet hebt aan hun reviews. Ze dreunen inderdaad gewoon de specs op van een product, vertellen hoe geweldig het is en that's it.

Nu met mijn eigen YouTube kanaal ben ik helaas nog niet groot genoeg om producten te kunnen reviewen die ik dan niet hoef aan te schaffen daarvoor, maar het jeukt wel om Revzilla video's nu te zien en dan denk ik meteen: 'Jongens jongens, dit kan zoveel beter! Laat mij het maar doen :+ '

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Zo, dat is even zonde zeg... Er is blijkbaar een grote brand geweest op het circuit in Jerez, waardoor de complete set Energica MotoE motoren & alle toebehoren voor het kampioenschap van dit jaar verloren gegaan is :X

[ Voor 1% gewijzigd door Chakotay op 14-03-2019 09:26 . Reden: url tag gefixt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Poeh vanmorgen een goed uurtje door de eerste zware regenvlaag van het jaar gereden ;)

Observaties:
- je hebt geen fluit aan goede goretex gelamineerde handschoenen als je de schacht OVER je mouw hebt, want dan loopt het regenwater gewoon binnen
- de Forma Adventure Low zijn echt wel goed waterdicht
- mijn Richa (type?) c-change broek loopt in aan het kruis/achterwerk, niet erg veel maar genoeg om oncomfortabel te zijn. (broek is inmiddels wel 4j oud)
- mijn Richa Spirit c-change jas blijft het goed doen, ik heb het droog gehouden
- een pinlock kan maar zoveel vocht verduren, beslaat uiteindelijk toch :(
- mijn motor is eens afgespoeld, ik was bijna vergeten dat hij geel was ;)

Oh ja, onderweg de 10000km zien voorbij scrollen - achievement get!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Dryhte nog geluk gehad dat je nog wel genoeg kan zien om de odometer naar de 10k te zien gaan dan :+

Hier is het mijn kruis ook goed doorgelekt, tijd voor een nieuwe broek. Verder wel alles droog gehouden gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:28:
@Dryhte nog geluk gehad dat je nog wel genoeg kan zien om de odometer naar de 10k te zien gaan dan :+

Hier is het mijn kruis ook goed doorgelekt, tijd voor een nieuwe broek. Verder wel alles droog gehouden gelukkig.
Ja ik had mijn vizier even opengezet tijdens het filteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Wat dat betreft ben ik wel erg blij met mijn nieuwe E1, eindelijk weer het vizier dicht kunnen houden in de file bij dit soort weer *O* Alleen zorgen dat ik de kinventilatie ook dicht hou, die blaast anders een mooie spray recht tegen de binnenkant van het vizier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Dryhte schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:26:

Observaties:
- je hebt geen fluit aan goede goretex gelamineerde handschoenen als je de schacht OVER je mouw hebt, want dan loopt het regenwater gewoon binnen
Daar had ik ook last van. Nu hou ik mijn onderarmen wat meer horizontaal en dan heb ik er minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Willem30 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:37:
[...]

Daar had ik ook last van. Nu hou ik mijn onderarmen wat meer horizontaal en dan heb ik er minder last van.
Toch eerst experimenteren met schacht in de mouw, want nu was het een drama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:26

Youk

Volvo For Life

@Dryhte

Na enkele c-change pakken te hebben gehad ben ik nu recent overgestapt. Bij de c-change pakken had ik steeds dat het aan de ellebogen, schouders en knieën begon te lekken. Dus de plaatsen waar veel beweging in zit.

Nu ben ik overgestapt op de nieuwe Richa goretex lijn. Zo heb ik nu de atlantic jas en broek. Deze zijn ook gelamineerd en hebben garantie van goretex zelf op waterdichtheid.

Onlangs getest in een heel hevige regenbui op de ochtend van de stormdag. Enig probleem wat voor mij blijft is bovenaan de kraag. Na een tijd is mijn col/windstopper zo verzadigd dat het langs daar naar binnen loopt.

Dat is dit idee (wel ander merk/type):
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/49903/files/20230191/156x164x2/richa-bike-pit-richa.jpg

Eigenlijk zou je zoiets moeten hebben wat over je jas gaat en dan mooi plat blijft liggen zodat de regen gewoon afloopt op je jas.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Ik doe bij mijn winter/regen-handschoenen de schacht altijd over de mouw, nooit last van instromend water. Harder rijden zodat de rijwind voorkomt dat het water langs je arm naar beneden stroomt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:40:
Ik doe bij mijn winter/regen-handschoenen de schacht altijd over de mouw, nooit last van instromend water. Harder rijden zodat de rijwind voorkomt dat het water langs je arm naar beneden stroomt? :+
heh ;) ja ik had er geen last van tot het filteren begon...

@youk ja, een volgende pak wordt wellicht gore tex, maar m'n huidige jas doet het nog prima en zolang doe ik het nog wel met deze broek ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Chakotay schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:40:
Tot je bij een stoplicht staat en al het water gewoon je handschoen in loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dryhte schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:26:
Poeh vanmorgen een goed uurtje door de eerste zware regenvlaag van het jaar gereden ;)

Observaties:
Ach, iedereen is de eerste keer eigenwijs en leert die les op deze manier. :+
- mijn Richa (type?) c-change broek loopt in aan het kruis/achterwerk, niet erg veel maar genoeg om oncomfortabel te zijn. (broek is inmiddels wel 4j oud)
Ook hier loopt iedereen op een bepaald moment tegenaan. De reden dat ik, ondanks een waterdicht pak, alsnog een eendelig regenpak heb. Plus, het rijdt niet fijn als je pak zich helemaal heeft volgezogen met 10 liter water.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-09 15:11
Misschien ben ik nu te ver aan het doordenken maar wil het toch even vragen. Heb een tanktas liggen met magneten, die wel handig is om mee te nemen. Nu ben ik echter bang voor beschadigingen en kan ik er natuurlijk iets extra's onder leggen om krassen te voorkomen. Hoe doe je het echter als je een paar dagen weg gaat? 's nachts haal je de tanktas eraf en stel het gaat regenen. Als je de volgende dag de tas erop doet gaat het door de zand in de regen natuurlijk krassen.

Wat ik zelf aan het denken was om bijv. vershoudfolie ofzo om de tank te doen en gedurende de vakantie te laten zitten? Een extra doekje eronder kan 's nachts bijv. eraf waaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Thoit schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:32:
Misschien ben ik nu te ver aan het doordenken maar wil het toch even vragen. Heb een tanktas liggen met magneten, die wel handig is om mee te nemen. Nu ben ik echter bang voor beschadigingen en kan ik er natuurlijk iets extra's onder leggen om krassen te voorkomen. Hoe doe je het echter als je een paar dagen weg gaat? 's nachts haal je de tanktas eraf en stel het gaat regenen. Als je de volgende dag de tas erop doet gaat het door de zand in de regen natuurlijk krassen.

Wat ik zelf aan het denken was om bijv. vershoudfolie ofzo om de tank te doen en gedurende de vakantie te laten zitten? Een extra doekje eronder kan 's nachts bijv. eraf waaien.
Want je motor is een museumstuk? >:)

Ik vind je idee van vershoudfolie niet het slechtste om dit soort krasjes te vermijden, maar mijn motor heb ik om op te rijden... en daar komt onvermijdelijk gebruiksschade uit voort.
Booyaa schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:38:
[...]

Kan me wel voorstellen dat je, wanneer je motor nieuw voor je is, toch in het begin voorzichtig wilt zijn.
Kan het me voorstellen, maar met die houding zou ik niet op reis durven gaan ;)

(mijn motor is ook nieuw, en de vorige ook, maar neen dat blijven ze niet, tenzij je ze in de garage laat staan, en dan nog ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door Dryhte op 14-03-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Dryhte schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:37:
[...]

Ik vind je idee van vershoudfolie niet het slechtste om dit soort krasjes te vermijden, maar mijn motor heb ik om op te rijden... en daar komt onvermijdelijk gebruiksschade uit voort.
Kan me wel voorstellen dat je, wanneer je motor nieuw voor je is, toch in het begin voorzichtig wilt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Dryhte schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:37:
[...]

Nee het is een gebruiksvoorwerp, maar hoe irritant is het als je onnodig krassen krijgt op de plekken die het meest in het zicht zijn? Vooral als het wellicht eenvoudig is om het te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Met vershoudfolie de lak vers houden. Klinkt prima :9

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Thoit zo'n geperforeerd rubberen grip-velletje voor in besteklades e.d. ertussen stoppen. Werken de magneten wel doorheen, en als je de tas eraf pakt kan je dat velletje gewoon meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Chakotay schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:55:
@Thoit zo'n geperforeerd rubberen grip-velletje voor in besteklades e.d. ertussen stoppen. Werken de magneten wel doorheen, en als je de tas eraf pakt kan je dat velletje gewoon meenemen.
Maar daar gaat het juist om. Als het 's nachts regent dan zit er dus zand op de tank. Vervolgens doe je een velletje oid op de tank, wat dus lekker kan schuren door de zand op de tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Thoit daarom zo'n rubberen grip-ding, die schuiven niet en zijn zacht. Eventuele zandkorrels zullen in het rubber ipv in je lak geduwd worden, en gaan niet heen en weer schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:48
Het viel me vanmorgen op dat ondanks de absolute pokke weer, er toch best veel motoren op de weg waren in de randstad! Het was dat ik vandaag de hele dag met klanten zit en in pak moest, anders had ik ook de motor wel gepakt.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Gisteren op aanraden (eisen) van de baas thuis de motor op werk laten staan en met een collega mee gereden.

Vanmiddag gaat hij gewoon weer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
aidanl schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:06:
Het viel me vanmorgen op dat ondanks de absolute pokke weer, er toch best veel motoren op de weg waren in de randstad! Het was dat ik vandaag de hele dag met klanten zit en in pak moest, anders had ik ook de motor wel gepakt.
Op het werk word ik ook wat vreemd aangekeken dat ik in de regen op de motor naar het werk kom. :w
Met goede motorkleding is regen geen belemmering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Microvezel doekje mee en voordat je 's ochtends de tas er op doet even de tank afvegen?

Of denk ik nu te simpel? :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben voorzichtig aan het rondkijken voor een leuke motorfiets.

Er zijn op dit moment een tweetal motorfietsen die ik op het oog heb:

1. Ducati Monster 1100 EVO
2. Ducati Hypermotar 939 SP

Heb al weet ik veel hoeveel filmpjes zitten bekijken / reviews e.d. maar ik kom er niet uit.
Heeft iemand hier ervaring met bijvoorbeeld de 939 SP t.o.v. de 1100 EVO?

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:06

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Willem30 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:19:
[...]

Op het werk word ik ook wat vreemd aangekeken dat ik in de regen op de motor naar het werk kom. :w
Met goede motorkleding is regen geen belemmering.
LOL, bij mij kijken ze geeneens meer vreemd op als ik druipend van de regen het kantoor in wandel... Alhoewel ik hen eigenlijk meestal het kantoor in zie wandelen: ik ben op tijd en de rest komt te laat door de files.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
Stormtrooper schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:27:
[...]

LOL, bij mij kijken ze geeneens meer vreemd op als ik druipend van de regen het kantoor in wandel... Alhoewel ik hen eigenlijk meestal het kantoor in zie wandelen: ik ben op tijd en de rest komt te laat door de files.
Haha, enige irritante vind ik deze week de wind. Op de A1 best wel een tijdje van de zijkant de wind gehad dat je dan een beetje moet gaan tegenhangen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Vrijdag schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:20:
[...]

Microvezel doekje mee en voordat je 's ochtends de tas er op doet even de tank afvegen?

Of denk ik nu te simpel? :+
Misschien denk ik ook te moeilijk maar ben gewoon voorzichtig met mijn spullen. De Diversion die ik hiervoor had, had al krassen op de tank waardoor ik de tas er gewoon op klikte. Op deze motor zitten nergens beschadigingen (behalve op de koffers door duo gebruik) en zou het zonde vinden als de tank bekrast door een tanktas.

Een tankring is er niet voor deze tas, dus dat is helaas ook geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
Stormtrooper schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:27:
[...]

Heb een aantal collega's die fietsen dus die druipen ook met dit weer. Verschil is alleen dat ik onder mijn motor kleding echt droog ben en zij nog steeds klam en vochtig onder die regen pakken vandaan komen. Kan dus beter met de motor als met de trapfiets 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Rubman schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:19:
Gisteren op aanraden (eisen) van de baas thuis de motor op werk laten staan en met een collega mee gereden.

Vanmiddag gaat hij gewoon weer mee.
Hm, waar zit je dat het zo erg was? Ik vond het prima te doen gistermiddag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oh, ideaal, voor de prijs van een revisiesetje hier verkoopt aliexpress ook complete radiale rempompen...

... :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@steveman nooothing can go wrong there. Zijn ze van Brambo of van Nissan? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
steveman schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:54:
Oh, ideaal, voor de prijs van een revisiesetje hier verkoopt aliexpress ook complete radiale rempompen...

... :+
Kun je dan door familie aan ons laten weten als het niet zo goed werkte als gehoopt? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Willem30 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:30:
[...]

Haha, enige irritante vind ik deze week de wind. Op de A1 best wel een tijdje van de zijkant de wind gehad dat je dan een beetje moet gaan tegenhangen. :X
Ja, wen je gelukkig ook wel aan, maar van mij mag die wind onderhand wel wat minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Thoit : misschien je tank een stukje wrappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Stormtrooper schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:01:
[...]

Ja, wen je gelukkig ook wel aan, maar van mij mag die wind onderhand wel wat minder worden.
Kan niet eens fatsoenlijk overeind blijven staan op Utrecht Centraal :+

Mag ook voordat de motor weer gaat rijden de ketting gaan spannen. Die hing er toch wel een beetje slapjes bij :O

* timmie271 gaat alvast de handleiding doorbladeren...

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

aidanl schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:46:
[...]

Heb een aantal collega's die fietsen dus die druipen ook met dit weer. Verschil is alleen dat ik onder mijn motor kleding echt droog ben en zij nog steeds klam en vochtig onder die regen pakken vandaan komen. Kan dus beter met de motor als met de trapfiets 8)
Hahaha, en zeker met deze wind hahahah...

[ Voor 82% gewijzigd door Stormtrooper op 14-03-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Chakotay schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:47:
[...]

Alkmaar --> Hoorn

Ik vind het ook zeer meevallen, maar het vrouwelijke thuisfront maakt zich iets meer zorgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:47:
[...]

in de polder waaide het toch flink hard. :p De rukwinden waren wel leuk om mee te oefenen, instructeur zei alleen maar niet te hard je stuur vastgrijpen, gewoon met de wind mee laten deinen. In het begin heel eng idee, maar dat ding blijft toch wel rechtdoor rijden dus uiteindelijk werd het nog best grappig heen en weer zigzaggen over 't industrieterrein met hier en daar een rukwind tussen de bedrijven door (heh).

En uiteraard weer eens op een tweebaans rotonde bijna van mn sokken gereden door een dikke mercedes. :p Vorige week ook al. Gezellig volk is het ook.

[ Voor 10% gewijzigd door SmurfLink op 14-03-2019 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Dat is vaak ook het ding, omdat het hard waait en dat tegen je aan drukt is de eerste gedachte tegendrukken en vast houden.

Terwijl juist slap houden en beetje me deinen beter is. Beentje in de windrichting naar buiten en laten "wapperen" scheelt echt een slok op een borrel qua rijgedrag.

Door strak vast te houden en te verstijven geef je alle beweging die tegen je lichaam aan komt veel directer door aan de motor waardoor je juist lastiger rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Losjes zitten en de boel een beetje laten meebewegen scheelt heel veel inderdaad. De rijbaan is een stuk breder dan je motor, zolang het ding tussen de lijntjes blijft vind ik het allemaal wel prima als het wat heen en weer wiebelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aidanl
En bij stevige windstoten je been tegen de wind in uitsteken. Dan kan je prima door blijven rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:32:
@Thoit : misschien je tank een stukje wrappen?
Was ik ook nog aan het denken, om er wat plastidip over te spuiten.

Geldt trouwens hetzelfde voor de koffers. Op de bovenkant zaten wat stickers voor krassen te verbergen maar die stickers vond ik foeilelijk. Die er dus vanaf getrokken en zoals verwacht kwamen er krassen onderuit. Na een tijdje met de polijstmachine gebruikt te hebben het weer een beetje beter kunnen krijgen. Echter ging de volgende dag m'n GF achterop zitten en dus vrolijk met de laars er overheen. Nieuw spuiten gaat dus ook niet gebeuren, en misschien dat ik de koffers ook maar ga dippen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
SmurfLink schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:43:
[...]

En uiteraard weer eens op een tweebaans rotonde bijna van mn sokken gereden door een dikke mercedes. :p Vorige week ook al. Gezellig volk is het ook.
Zal vast wel een A serie met amg pakket zijn, rijden alleen maar tokkies in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Zeem, anti-slip-mat, stuk theedoek, T-shirt, of neem een rol folie (of boterhamzakjes) mee voor een dagelijks vers stukje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:28
Waarom inderdaad niet gewoon paar stukken transparant plak pvc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Laatst online: 06:41

Ik had destijds nog wat doorzichtig kaftpapier van jaaaaren geleden. Die heb ik gewoon op de stukken geplakt waar de tanktas banden overheen zaten. Werkt prima, na mijn reis het er natuurlijk weer afgehaald.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dXWXOJl.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Of gewoon een @wimmel_1 matje halen bij den Action :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-13-10.49.53-Medium.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Joopieboy dat is precies wat ik bedoelde eerder vandaag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 20:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vorige week donderdag al gemerkt dat ik mijn regenvoering over de mouwen van de handschoenen moeten doen. Mijn goretex handschoenen liepen helemaal vol.
En een bierbuik is ook niet handig, via de broek werd mijn buik nat. :+

Op het werk heb ik toen maar de papierbak onder mijn kleding aan de kapstok gezet. Daarmee kon ik uiteindelijk toch een goede bodem in een glas vullen. Maar de voeringen drogen snel als je alles uit elkaar ritst.

Deze week geen problemen gehad met de regen.

Feli @kneusteun ! *O*

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Ik ga voor de tanktas eens proberen met wat anti slip matjes / folie oid. Liefste wil ik het er in de nacht oplaten, zodat het niet nat kan worden. Dan kan er dus ook geen zand op komen wat gaat schuren. Bedankt voor de suggesties.

Weet er iemand wat een goede USB aansluiting is voor op de motor? Op dit moment heb ik een sigarettenaansluiting, en heb een Belkin oplader. Deze heeft 2x 2.4 A waardoor de apparaten lekker snel worden opgeladen. Tevens hebben ze ook een garantie dat als je apparaat kapot gaat door de oplader dat ze het vergoeden. Dit vind ik een prettig gevoel met een telefoon van 1000+ euro aangesloten. Het probleem wat ik nu echter heb is dat de lader uit de sigarettenaansluiting trilt, waardoor hij na een tijdje niet meer laad.

Helaas kan ik voor een dubbele USB aansluiting geen goed merk vinden en ook niet echt reviews. De china laders vertrouw ik niet echt. Daar zetten ze vaak doodleuk 2.1 A op, maar levert maar de helft. Helaas heeft Belkin deze opladers niet, anders was het makkelijk geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Thoit Dat AntiSlip spul koop je bij de Action op rol van een meter voor ± €1,- .. Heb er hier al vaak genoeg mensen op gewezen (waaronder @Joopieboy :+ ).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@Thoit Ik gebruik al weer een tweetal jaar een lader van SW Motech, kitje met beugel en alles. Bevalt mij prima. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/10/WP_20170428_14_36_06_Pro-Medium-e1507479480879-800x450.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 11:29
Zo vanochtend op harde manier achter gekomen dat goedkope broeken van Louis niet waterdicht zijn, mijn normale broek eronder volledig doorweekt. Wat is jullie praktijk ervaring hier, vanaf hoeveel heb je een beetje fatsoenlijke regenbestendige broek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Ligt er maar net aan waar je het voor gebruikt. Je zou GoreTex kunnen pakken, dan weet je zeker dat je broek in het begin waterdicht is. De prijzen hiervan lopen echter behoorlijk uiteen. Op Fortnine was er laatst een test over de verschillende membranen van fabrikanten.

Je zou ook als je bijna nooit rijdt een goedkoop regenpak bij de Action kunnen kopen, is ook waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

yozgoesdigital schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:02:
Zo vanochtend op harde manier achter gekomen dat goedkope broeken van Louis niet waterdicht zijn, mijn normale broek eronder volledig doorweekt. Wat is jullie praktijk ervaring hier, vanaf hoeveel heb je een beetje fatsoenlijke regenbestendige broek?
ik heb zelf een Macna broek, weet niet welk type, en alleen tijdens m'n AVD examen deze week regen gehad maar ik bleef wel lekker droog (en warm vanwege de wintervoering) ;) Verder geen ervaring met regen en kan mij voorstellen dat als je langer op de motor zit ook deze broek door gaat lekken. Dus of je hier echt iets aan hebt, geen idee :+

-edit- Dank allen voor de likes op m'n AVD-examen reactie (y)

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow_Agent op 15-03-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Heb zelf een RevIt broek van onder de 200 euro die volledig waterdicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 11:29
Thoit schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:11:
Ligt er maar net aan waar je het voor gebruikt. Je zou GoreTex kunnen pakken, dan weet je zeker dat je broek in het begin waterdicht is. De prijzen hiervan lopen echter behoorlijk uiteen. Op Fortnine was er laatst een test over de verschillende membranen van fabrikanten.

Je zou ook als je bijna nooit rijdt een goedkoop regenpak bij de Action kunnen kopen, is ook waterdicht.
Ik ben geen dagelijkse commuter, maar wil me niet laten tegenhouden door een regenbui als ik ergens heen ga. De optie van regenbroek erover ga ik vanmiddag maar eens proberen inderdaad.
SmurfLink schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:25:
Heb zelf een RevIt broek van onder de 200 euro die volledig waterdicht is.
Denk dat ik op termijn inderdaad moet gaan shoppen. Heb je zelf ook al ervaring met een goede regenbui?

Mijn jas is wel waterdicht er stond zelf een laagje water in 1 van de zakken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
Heb je de huidige broek ook een keer opnieuw geïmpregneerd en eens met speciaal wasmiddel gewassen? Wil namelijk ook vaak nog wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:28

Acties:
  • +11 Henk 'm!
hup holland hup!

Hij houd zeker niet van kip, want daar zal 0,0 chickenstrips op zitten ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

yozgoesdigital schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:02:
Mijn eerste broek (inmiddels heeft de vriendin van @Frans92 die) was uit zichzelf al aardig waterbestendig. De broek die ik nu heb heeft een (vaste) regenliner er in zitten. En dat vind ik vreselijk, want als het iets warmer is dan >15 heb je gewoon een plastic zak aan en zweet je je kapot.

Je hebt ongeveer vier opties:
- Goretex (en fabriekseigen benamingen)
- Gelamineerd (of is dat gewoon hetzelfde als Goretex?)
- Regenliner (vast of verwijderbaar)
- Regenbroek er overheen

Als je een mooiweerrijder bent, is een regenbroek/overal best praktisch (en je hebt ook bagagemogelijkheid). Dat trek je aan als het gaat regenen en kan je daarna weer uittrekken zodat het kan drogen. Rij je vaker, bijvoorbeeld woon/werk, dan kan het een goed idee zijn om te investeren in all-weather kleding met Goretex.

Nadeel van een liner is dat de kleding zélf nog steeds nat wordt. Dus als je aan het eind van de dag weer naar huis gaat stap je weer in een koud en nat pak :X

@ToolkiT Wow, mad skills van die rijder _O_

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vrijdag schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:51:
[...]

Mijn eerste broek (inmiddels heeft de vriendin van @Frans92 die) was uit zichzelf al aardig waterbestendig. De broek die ik nu heb heeft een (vaste) regenliner er in zitten. En dat vind ik vreselijk, want als het iets warmer is dan >15 heb je gewoon een plastic zak aan en zweet je je kapot.

Je hebt ongeveer vier opties:
- Goretex (en fabriekseigen benamingen)
- Gelamineerd (of is dat gewoon hetzelfde als Goretex?)
- Regenliner (vast of verwijderbaar)
- Regenbroek er overheen

Als je een mooiweerrijder bent, is een regenbroek/overal best praktisch (en je hebt ook bagagemogelijkheid). Dat trek je aan als het gaat regenen en kan je daarna weer uittrekken zodat het kan drogen. Rij je vaker, bijvoorbeeld woon/werk, dan kan het een goed idee zijn om te investeren in all-weather kleding met Goretex.

Nadeel van een liner is dat de kleding zélf nog steeds nat wordt. Dus als je aan het eind van de dag weer naar huis gaat stap je weer in een koud en nat pak :X

@ToolkiT Wow, mad skills van die rijder _O_
goretex is een merk, er zijn alternatieven.. Fortnine had er een goede test van:

Goretex is duur maar garandeert levenslang waterdichtheid van producten met hun label erop.. daarom is het zo bekend/populair

gelamineerd is op zich onafhankelijk van of het goretex is of niet, maar grote voordeel is dat de regen van de buitenlaag af rolt ipv opsponst.. en dat is ideaal als je woon-werk doet.. anders heb je dat je 'savonds een koude natte jas aan doet, die van binnen wel waterdicht is maar niet echt prettig voeld en je afkoelt..
GoretexPro (en alternatieven) blijft lekker droog..
Ik heb een Rukka GoretexPro pak, reteduur als je retail koopt (maar gelukkig ook in aanbiedingen te vinden) en dat is ideaal als je veel in nat weer rijd..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
yozgoesdigital schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:46:
[...]

Heb je zelf ook al ervaring met een goede regenbui?
Ja, hoewel ik toen wel achterop zat. Werden vanaf het strand volledig overvallen door een stortbui. Maar zowel jas als broek hebben geen druppel doorgelekt, ook niet op de snelweg. Dus over doorlekken in het kruis kan ik niks zeggen, maar verder alle zij/voor/boven/onderkant van de broek was helemaal droog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

ToolkiT schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:40:
hup holland hup!

[YouTube: 2. heat Richard van Schouwenburg]

Hij houd zeker niet van kip, want daar zal 0,0 chickenstrips op zitten ;)
AVB++ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Thoit schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:07:
Ik ga voor de tanktas eens proberen met wat anti slip matjes / folie oid. Liefste wil ik het er in de nacht oplaten, zodat het niet nat kan worden. Dan kan er dus ook geen zand op komen wat gaat schuren. Bedankt voor de suggesties.
Vergeet ook niet de eventuele spanbandjes/straps waarmee je je bagage achter op je zadel vast zet.
Ik reed vorig jaar met een grote roltas achterop, spanbandjes er overheen die over de zijkapjes liepen.
Door de vele regen en dus ook opspattend zand/modder had ik na een paar dagen gewoon bijna de lak van de zijkappen af geschuurd.

Foto ter verduidelijking, en omdat meer foto's van motoren altijd welkom zijn.. ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/03/1552658964-400-x-533px-IMG_20180520_095943.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Heb gelukkig koffers op de Pan (ding is ook gewoon gemaakt voor koffers en er valt een soort van gat als ze er niet op zitten) dus hoef op dat gebied niks vast te sjorren :)

De reis naar Noorwegen begint iig vorm te krijgen. In juli schijnt het toch wel handig te zijn om vooraf te boeken, dus ben nu wat zaken aan het regelen om het vooraf geboekt te hebben. Gelukkig begint vriendinlief ook steeds meer zin in Noorwegen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@Thoit Op zich heb je geluk met dergelijke koffers maar heb je ruimte te kort dan is het een "beperking".
Zeker omdat ze inderdaad zo een onderdeel van het ontwerp en bouw van een Pan European zijn.
Maatje van me heeft ook een Pan en 2 jaar terug maakte hij met zijn vriendin achterop een kampeer trip van 2 weken door zuid Frankrijk en Italië.
Moet er voor 2 weken kleding en kampeerzooi mee dan is het krap.
En dan heeft hij nog wel een grote top koffer er op zitten.
Door de half ingebouwde/vaste koffers bij een Pan kun je er maar weinig extra op "vast sjorren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik rij bijna altijd met een tanktas. De eerste paar jaar deed ik er netjes een theedoek tussen tegen het krassen, maar daar ben ik op een gegeven moment mee opgehouden. Eigenlijk heb ik nooit echte krassen in de lak van mijn tank gehad. Wel zijn wat heel fijne krassen te zien. Ik heb trouwens het idee dat een stalen tank minder gevoelig is voor dat soort krassen dan een kunststof tank. En het is belangrijk dat je tanktas goed vast ligt en niet kan schuiven.

En wat bagage meenemen betreft, ik merk ook dat vooral de hoeveelheid beschikbare "bagageruimte" bepalend is voor de hoeveelheid spullen die je denkt nodig te hebben. Op mijn vorige motor had ik 2 42L Krauser K2 koffers en een grote rol achterop. Op mijn huidige motor heb ik alleen een 46L topkoffer + een rol en daar krijg ik ook een complete kampeeruitrusting voor 3 weken in.

@Thoit Veel plezier alvast met plannen! Voorpret is ook erg leuk altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Maandag mooi een reden om met de motor naar het werk te gaan gezien de Ns staakt. :9 Hopelijk niet te druk op de A4/A5. Pas 1 keer gefilterd door de file. Morgen de us20 monteren op de fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Pagman schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:39:
Maandag mooi een reden om met de motor naar het werk te gaan gezien de Ns NS staakt. :9 Hopelijk niet te druk op de A4/A5. Pas 1 keer gefilterd door de file. Morgen de us20 monteren op de fiets :)
https://www.treinreiziger...heel-de-dag-hinder-geven/

Maar: Ik vraag me af hoelang 't gaat duren tot dat er een verbod op deze staking komt te liggen. Het is niet zo dat er een goed alternatief is voor veel "spoor-reizigers", buiten het hébben en vervolgens ook kunnen gebruiken van een auto.

Als dit soort stakingen doorgang in NL mogen krijgen dan krijgen we vanzelf een keer Franse taferelen a'la "boeren bezetten de A1" waarbij er niet nagedacht is over het feit dat NL vooral een "Transit" is voor......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:48:
[...]

Maar: Ik vraag me af hoelang 't gaat duren tot dat er een verbod op deze staking komt te liggen. Het is niet zo dat er een goed alternatief is voor veel "spoor-reizigers", buiten het hébben en vervolgens ook kunnen gebruiken van een auto.

Als dit soort stakingen doorgang in NL mogen krijgen dan krijgen we vanzelf een keer Franse taferelen a'la "boeren bezetten de A1" waarbij er niet nagedacht is over het feit dat NL vooral een "Transit" is voor......
Wat is ook weer het hele idee van staken? Niet om alles soepel door te laten lopen. Nu helpt zo'n dagje staken niet. Beter is om drie weken aan een gesloten te staken. Dan begint het pijn te doen. Zelfde met de docenten stakingen drie weken minder lessen en ouders beginnen het vervelend te vinden. Kinderen mee naar het werk, werkgever boos. En VNO-NCW krijgt wel wat voor elkaar in Den Haag.

Wat een pest weer om motor te rijden. Eind februari smaakte naar meer.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Derby schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:55:
[...]

Wat is ook weer het hele idee van staken? Niet om alles soepel door te laten lopen. Nu helpt zo'n dagje staken niet. Beter is om drie weken aan een gesloten te staken. Dan begint het pijn te doen. Zelfde met de docenten stakingen drie weken minder lessen en ouders beginnen het vervelend te vinden. Kinderen mee naar het werk, werkgever boos. En VNO-NCW krijgt wel wat voor elkaar in Den Haag.

Wat een pest weer om motor te rijden. Eind februari smaakte naar meer.
Het doel van een staking is nog steeds de werkgever, welke het salaris van de werknemers betaalt, te laten bewegen tot een verandering in de CAO (Collectieve Arbeid Overeenkomst) welke met die (én dan ook juist en alléén díe) werknemers is afgesproken.

Het is niet de bedoeling om middels een staking het hele land (economisch) plat / lam te leggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
wimmel_1 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:48:
[...]

Maar: Ik vraag me af hoelang 't gaat duren tot dat er een verbod op deze staking komt te liggen. Het is niet zo dat er een goed alternatief is voor veel "spoor-reizigers", buiten het hébben en vervolgens kunnen gebruiken van een auto.

Als dit soort stakingen doorgang in NL mogen krijgen dan krijgen we vanzelf een keer Franse taferelen a'la "boeren bezetten de A1" waarbij er niet nagedacht is over het feit dat NL een "Transit" is voor......
Probleem is ook dat de stakingen tussen de grote steden plaats vind. Ik zit momenteel direct naast Amsterdam cs gedetacheerd waardoor het met de auto niet echt een optie is vanwege de pakeerkosten per dag wat snel oploopt.

Het lijkt mij wel dat er een verbod komt omdat er wel een erg grote groep mensen geraakt word door deze staking in het hele land. In combinatie met de stakingen van het stadsvervoer waardoor men niet op werk/school kan komen.

Ik hoop inderdaad dat we geen Franse/waalse tafarelen krijgen waar men at random wegen afsluit als staker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ben verre van thuis in de adventure bikes, maar lijkt allemaal best shiny en zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Moet zeggen dat ze er wel weer echt prachtig uitzien. Mooie motoren zijn het!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo. Afspraak gemaakt om straks eens even naar een Honda ST 1300 Pan European te gaan kijken.

Machine is van een liefhebber geweest, goed onderhouden en compleet. Straks eerst kijken hoe de motor er uitziet en wat er bij zit. Als het bevalt kunnen we zaken doen...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kq52GcP.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door sypie op 16-03-2019 10:54 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Die gaat vast als de brandweer!

Pagina: 1 ... 21 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.