Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.438 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:43
steveman schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:17:
[YouTube: KTM 790 ADVENTURE: TIME TO CHOOSE WHICH PATH | KTM]

Ben verre van thuis in de adventure bikes, maar lijkt allemaal best shiny en zo :)
Met de 790 heeft KTM een nieuwe klasse neergezet. Daar gaan ze ongetwijfeld veel van verkopen!

Als je de reviews kijkt op youtube doet de 790R het erg goed off road, ook in dieper zand etc.

Voor mij 2 problemen:
De voorkant is gedrochtelijk lelijk
Hij blijft zwaar. 211kg nat (ok, zwaartepunt is laag). Terwijl een 690 ongeveer 158kg nat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Moet alleen nog even naar de Action voor een 12V sirene...
Afbeeldingslocatie: https://www.picclickimg.com/d/w1600/pict/270655865762_/12V-Car-Van-Boat-Siren-Horn-6-Novelty.jpg

Ow, en natuurlijk een flesje water in de koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Requiem19 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:11:
[...]

Met de 790 heeft KTM een nieuwe klasse neergezet. Daar gaan ze ongetwijfeld veel van verkopen!

Als je de reviews kijkt op youtube doet de 790R het erg goed off road, ook in dieper zand etc.

Voor mij 2 problemen:
Hij blijft zwaar. 211kg nat (ok, zwaartepunt is laag). Terwijl een 690 ongeveer 158kg nat is.
Vergeet niet dat het echt heel veel meer motor is, ander cilinderblok, andere ophanging, veel meer kuipen en andere toeters en bellen. En vergeet de grotere tank niet... :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:48
Het waait best wel.. :/ net naar Oss/Heesch gereden om mijn V-strom naar Spierings te brengen.
60 duizend beurt (incl kleppen stellen), nieuwe voorband (pilot road 5) en tuning om de back fires er uit te krijgen.
Beurt en band gaan zeker 650 euro kosten, rollenbank en afstellen minimaal 150.
Duur rondje onderhoud zeg maar.. :X

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-09 15:11
Requiem19 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:11:
[...]

Voor mij 2 problemen:
Wat jij ermee wil gaan doen zou ik niet eens aan een 790 denken maar echt voor een 690 gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Moto Guzzi v85 ipv de KTM (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
Doe er dan ook een plaatje bij
Afbeeldingslocatie: http://discoverv85.motoguzzi.com/assets/images/gallery/moto_gallery_01.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Nycrea op 16-03-2019 18:36 ]

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
sypie schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:51:
Zo. Afspraak gemaakt om straks eens even naar een Honda ST 1300 Pan European te gaan kijken.
Even mezelf quoten...

Langs gewenst om de motor te bekijken en de geschiedenis aan te horen. Machine is goed behandeld en staat nu noodgedwongen aan de kant. Eigenaar is 72 en heeft een spierziekte waardoor langere dan een half uur rijden pijnlijk wordt, dus de motor moet weg... Op een paar krasjes en kleinigheidjes na lijkt de machine prima in orde. Toch probeer ik deze week wel een afspraak met Erik van Lent te maken zodat de motor door een externe bekeken wordt. Wanneer dat lukt dan haal ik 'm aanstaande zaterdag op. YAY.
Die mag best wat kleiner...

[ Voor 14% gewijzigd door sypie op 16-03-2019 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:43
Als je alleen voor de looks gaat snap ik het wel ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:16
@sypie lijkt me een prima keuze! Mijn stiefpa heeft jarenlang ST1100 & 1300 gereden, beviel altijd goed. Onderhoud is wel een tikje prijzig door relatief hoge onderdeelprijzen van Honda, en de grote hoeveelheid plastic die voor elk klusje aan de kant moet.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:31

A13X

Dude

Vandaag via marktplaats een mooie deal weten te scoren.

Sena SRL voor de Shoei neotec 2 :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yQ30ZQvl.jpg

4 weken oud, aankoopbon erbij voor €160,- 8)

@Maegrim knop keuze voor het uitschakelen is idd nogal knullig gekozen :F

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:08
Ik zou voor mijn sena (10s) nog wel eens zo’n remote willen. Vind ze alleen erg prijzig voor een klein stukje luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:58
Een hoop ervaren mensen hier die mij hopelijk kunnen helpen met een rookie vraag. Ik ben momenteel bezig met lessen en zou graag eigen kleding aanschaffen voor mijn lesperiode en waarschijnlijk het eerste jaar. Ik ben vandaag wezen kijken bij een motorkledingzaak en heb wat dingen gepast, maar nog geen advies gevraagd verder (was erg druk). Hopelijk kan ik van de week even langs.

Ik word een mooi weer weekend rijder - dus zal alleen rijden met >15 graden, zonnetje, geen extreme wind, etc. In regen zal ik dus enkel door pech/onverwacht terecht komen. Ik ben ook van plan een naked bike aan te schaffen, dus wil het liefst een beetje sportieve look. Ook heb ik het over het algemeen eerder warm dan koud.

Nu twijfel ik echter tussen een allround jas of een jas meer gericht op de zomer. Ook tussen een textiel broek of een motorjeans en tussen laarzen vs schoenen (eigenlijk laarzen icm broek, schoenen icm jeans). Iemand tips als eerste startset voor mijn gebruik?

En dan nog een echte noob vraag: dragen jullie een textiel motorbroek altijd over een spijkerbroek, of ook gewoon 'naakt'? Ik vind een spijkerbroek eronder namelijk irritant en warm en ik hou van wat strakkere kleding. Met spijkerbroek eronder moet ik 1-2 maten groter dan zonder spijkerbroek.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@VidaR-9 onder textiel draag ik bijna altijd een spijkerbroek, dat is namelijk 99% van de tijd een woonwerk-ritje en ik te lui ben voor helemaal omkleden. De binnenvoering is dan wel uit de textielbroek gehaald, dat is een beetje dubbel met ook al een spijkerbroek eronder. Onder motorjeans & leer draag ik niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Spijkerbroek onder kleding geeft alleen maar meer frictie en kans op brandwonden. Ik zou lekker motorjeans halen en een jack waarbij je lekker voelt. Broertje heeft hetzelfde gedaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:18
Onder mijn motorkleding heb ik dan weer _altijd_ functionele onderkleding. In de winter kan dat een extra thermolaagje van merinowol zijn, maar in de zomer helpt zo'n laag ook om je warmte beter af te voeren. Zo heb ik een aantal van deze shirts die op reis ook mee gaan.

Nee, ik heb geen aandelen van Louis, maar ik ga er nog wel eens shoppen. Niet te vaak; vindt de bankrekening niet leuk. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Zo, meneer Erik van Lent een mailtje gedaan om een motor te komen keuren. Ben benieuwd wat het gaat opleveren. Op het eerste gezicht zag de motor er prima uit, ik ben dan ook geen kenner maar slechts een gebruiker.

Als ik zo de columns lees die hij op zijn website heeft staan mankeert er nogal wat aan motoren die voorbij komen. Eigenlijk zouden er meer van deze "Eriks" moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:30
R0y. schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 22:23:
Ik zou voor mijn sena (10s) nog wel eens zo’n remote willen. Vind ze alleen erg prijzig voor een klein stukje luxe.
Ik heb de Sena remote een blauwe maandag gehad. Ik vind het nul toegevoegde waarde, kan inmiddels de knoppen van de 20S blindelings vinden :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39

charrel

Cortisol4life..

Ik was gister en straks met een vriend zijn tec nokkenas aan het inbouwen in zijn Triumph street scrambler om wat meer pk's te genereren. Gaat dan van 55 naar dik 75pk. Grappig klusje, rustig aan en alles lekker 5x controleren. Ben benieuwd hoe die straks loopt, reed al echt leuk maar 55 pk was wel erg weinig.

Ik heb officieel de ziekte van Addison nu, nu instellen op medicatie en "Stress"plannen maken om een crisis te voorkomen. Ook nog een beetje zoeken met motorrijden aangezien ik bv. na een fysieke stress situatie binnen 20 minuten in crisis kan raken en dan ook snel eventueel het bewustzijn kan verliezen/ in coma raken.
Leven zonder motorrijden is geen optie, dus even kijken wat daar voor is op bv. de hulpdiensten te laten weten als ik buiten bewustzijn ben om ze alert te maken dat ik cortisol nodig heb.
Om het nou levensgroot op je helm te plakken is ook weer zo wat.
De vrouw en mijn ouders zullen dat een stuk rust meer rust geven als er wat geregeld is.

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 17-03-2019 06:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:19
@charrel Daar heb je bijvoorbeeld de SOS Talisman voor. Daarnaast kan je in je telefoon je medische gegevens zetten, zodang dat ze in te zien zijn zonder in te loggen.

Sterkte overigens, en ik hoop dat je inderdaad een manier vindt om te kunnen blijven rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

sypie schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 23:42:
Zo, meneer Erik van Lent een mailtje gedaan om een motor te komen keuren. Ben benieuwd wat het gaat opleveren. Op het eerste gezicht zag de motor er prima uit, ik ben dan ook geen kenner maar slechts een gebruiker.

Als ik zo de columns lees die hij op zijn website heeft staan mankeert er nogal wat aan motoren die voorbij komen. Eigenlijk zouden er meer van deze "Eriks" moeten zijn.
Beetje gezond verstand en basiskennis kan ook prima. Zijn wel wat basis dingen waarbij alarmbellen af zouden moeten gaan. Verder is het een kwestie van hoe netjes en hoe duur is de motor tov vergelijkbare, onderhoud bekend? Zo niet, en zeker als je er langer mee wilt doen, zou je hem niet te duur moeten kopen als de basis dingen goed zijn en dan even investeren.

In mijn geval was het vooral opletten dat ie niet afgetrapt was, een ex crash motor was, voorvork niet lek, geen andere gekke dingen. Dan is het een keuze die je maakt.

In mijn geval bewust goedkoper dan vergelijkbare, maar wel netjes en geen grote issues. Dan is het de eerste keer 1000 euro er tegenaan klappen maar heb je wel iets naar je zin. Onderhoud, en echt goed onderhoud lijkt steeds zeldzamer te worden helaas.

Ik wil niet zeggen dat Eric geen goed of overbodig werk doet, helaas is het nodig, maar een goede monteur kan ook heel veel. Want vaak is het echt alleen maar achterstallig onderhoud...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 17 maart 2019 @ 08:48:
[...]
Ik wil niet zeggen dat Eric geen goed of overbodig werk doet, helaas is het nodig, maar een goede monteur kan ook heel veel. Want vaak is het echt alleen maar achterstallig onderhoud...
Klopt. Soms is het echter beter om een onpartijdig iemand te laten komen. Ik heb er geen verstand van. Ik zit er op, niet er in. Ik heb echt geen kennis en verstand van motoren (en auto's). Op zich niet erg, ik kan weer andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zijn dat lijstjes voor op internet, beetje logisch verstand en interesse tonen vaak. Is dat er niet of wil je dat niet, prima. Dan is iemand zoals Eric ideaal ja. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

@Chakotay @darkkingll @SmurfLink@Joopieboy

Gaan jullie nog mee met de supermoto cursus?

Iemand ervaring met een uitlaat opnieuw voorzien van keramische wol?

Aangezien de SC project 2e hands toch geen drol opbrengt zit ik te dubben. Bedacht me namelijk laatst dat de wol wel aardig weg gebrand zal zijn, aangezien hij aardig veel plofte toen ik hem kreeg. Dus zit er aan te denken die wol te vervangen en hem dan zwart te spuiten (ipv RVS). Is hij dan nog te luid zou ik nog kunnen spelen met een andere of extra dB killer.

kan idd langs Pajic of superpole maar daarvoor is het budget voorlopig niet beschikbaar + leuk om zelf een beetje te hobbyen

[ Voor 80% gewijzigd door A13X op 17-03-2019 09:37 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@charrel sterkte!

@VidaR-9 Ik weet niet wat je rijstijl is/wordt, maar waarom niet voor leder gaan als je een wat strakkere broek fijn vindt? Meeste controle. Er zijn natuurlijk de race outfits met sliders enz, maar ook de meer tour gerichte leder broeken die wel strak vallen. Laat je es adviseren bij een grotere motorkleding zaak. Zelf goede ervaringen met Motorkledingcenter en Bikeroutfit.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:30:

Aangezien de SC project 2e hands toch geen drol opbrengt zit ik te dubben. Bedacht me namelijk laatst dat de wol wel aardig weg gebrand zal zijn, aangezien hij aardig veel plofte toen ik hem kreeg. Dus zit er aan te denken die wol te vervangen en hem dan zwart te spuiten (ipv RVS). Is hij dan nog te luid zou ik nog kunnen spelen met een andere of extra dB killer.

kan idd langs Pajic of superpole maar daarvoor is het budget voorlopig niet beschikbaar + leuk om zelf een beetje te hobbyen
Moet je wel gasdichte popnagels hebben, maar dat kan prima. Eventueel kan Mark van Huybers jou helpen, of alleen aan de benodigde spullen.

Supermoto cursus moet ik helaas even laten schieten, ik heb over een paar weken de nodige kosten om de motor klaar te krijgen voor dit seizoen, en aangezien mijn budget niet meer is wat het was moet ik helaas keuzes maken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Raym09 gaat hem hier ook niet worden ben ik bang, onderhoudsbeurtje voor de Alfa viel flink duurder uit dan verwacht helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
kneusteun schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:36:
[...]

XRV750?
XTZ750?

Zijn wat oudere modellen, maar stop er een paar centen in en je hebt een betrouwbare fiets. En de afschrijving is ook meteen minder aanzienlijk.

Zie mensen er wel eens een ktm voorvork indoen en dan de electra even upgraden. En als je mooi weer rijder bent kan je ze straks ook nog in kwart tarief gooien :*)
Ik heb een aantal jaar met een XL600V gereden en die juist weg gedaan omdat ie niet zo geschikt is voor veel snelweg rijden. De Africa Twin is natuurlijk wat zwaarder maar of dat nou het verschil gaat maken + dat de tank waarschijnlijk net te klein is. Blijf het gave fietsen vinden en als ik een grotere schuur had of niet zover zou hoeven rijden zou ik hem zeker (er bij) willen hebben. Overigens, één van de andere redenen dat ik ben overgestapt is dat ik toch graag ABS wilde hebben. Vooral nadat ik een poos terug bijna een flinke doodsmak maakte. Er kwam iemand vanuit stilstand mijn rijbaan op rijden waar ik met 80+ aan kwam rijden.. Ik vind de nieuwe Africa Twin en de nieuwe Super Tenere overigens wel gave fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
BvZwolle schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:11:
[...]

https://www.google.com/am...iumph-trophy-1200-se/amp/

Er wordt niet gesproken over de rijkwaliteiten, maar wel een leuke vergelijking te vinden: https://www.google.com/am...riumph-trophy-1200se/amp/

De onderhoudsintervallen zijn met 16.000 km gunstig te noemen.

Ik denk dat met name de Triumph Trophy een imagoprobleem heeft. Ikzelf ben een verstokte 3-cilinder rijder en zou niets anders meer willen.
Ik ga er zeker nog verder naar kijken! Die 3-cilinder vind ik prima, zit vaak een bijzonder geluid in. 16.000km onderhoudsintervallen komt wel goed van pas, scheelt toch weer een maand rijden met wat ik nu heb. Het is alleen jammer dat ze hem nergens lijken te verhuren en er weinig in de buurt te koop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:21
etwintje schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:15:
[...]

Ik ga er zeker nog verder naar kijken! Die 3-cilinder vind ik prima, zit vaak een bijzonder geluid in. 16.000km onderhoudsintervallen komt wel goed van pas, scheelt toch weer een maand rijden met wat ik nu heb. Het is alleen jammer dat ze hem nergens lijken te verhuren en er weinig in de buurt te koop staan.
Wat is je budget ongeveer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:41:
[...]

Moet je wel gasdichte popnagels hebben, maar dat kan prima. Eventueel kan Mark van Huybers jou helpen, of alleen aan de benodigde spullen.

Supermoto cursus moet ik helaas even laten schieten, ik heb over een paar weken de nodige kosten om de motor klaar te krijgen voor dit seizoen, en aangezien mijn budget niet meer is wat het was moet ik helaas keuzes maken. :)
Én liefst een kolomboor + een degelijke blindkink tang om die gasdichte (RVS) blindklinknagels te kunnen bevestigen ;)

Met een normaal boormachientje de oude blindklinknagels (popnagels) er uit boren levert in bijna alle gevallen alleen maar extra krassen op de uitlaat op en met een goedkope blindklink tang kun je niet genoeg kracht zetten om een RVS nagel goed vast én dóór te knijpen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

True, dat is waar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Afgelopen vrijdag bij een dealer even op een KTM 790 Adventure gezeten. Ik had hem vooraf ingeschat als een concurrent van de BMW F850GS en de Triumph Tiger 800, maar het is een compleet andere fiets. Je zit heel dicht op het stuur, en de zitpositie voelt aan als een crossmotor. Puur op de zithouding alleen al zijn de BMW en de Triumph gezapige opafietsen en schreeuwt de KTM keihard SPELEN!!! :9~

Geen idee of het een motor voor mij is, maar de KTM staat hoog op het verlanglijstje voor een proefritje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
BvZwolle schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:17:
[...]

Wat is je budget ongeveer?
Lastig te zeggen, zoals eerder aangegeven licht het aan het soort fiets en wat je terugkrijgt voor je geld. Momenteel lijkt me 10k wel genoeg, ben ook aan het sparen voor een huis dus meer kan ik me eigenlijk niet veroorloven. Ik zit ook te kijken naar import uit Duitsland, heb ik met auto's wel vaker gedaan en zo te zien is het met motoren ook wel interessant. Ik moet alleen even kijken wat de bpm gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 20:54
charrel schreef op zondag 17 maart 2019 @ 05:59:
Ik was gister en straks met een vriend zijn tec nokkenas aan het inbouwen in zijn Triumph street scrambler om wat meer pk's te genereren. Gaat dan van 55 naar dik 75pk. Grappig klusje, rustig aan en alles lekker 5x controleren. Ben benieuwd hoe die straks loopt, reed al echt leuk maar 55 pk was wel erg weinig.

Ik heb officieel de ziekte van Addison nu, nu instellen op medicatie en "Stress"plannen maken om een crisis te voorkomen. Ook nog een beetje zoeken met motorrijden aangezien ik bv. na een fysieke stress situatie binnen 20 minuten in crisis kan raken en dan ook snel eventueel het bewustzijn kan verliezen/ in coma raken.
Leven zonder motorrijden is geen optie, dus even kijken wat daar voor is op bv. de hulpdiensten te laten weten als ik buiten bewustzijn ben om ze alert te maken dat ik cortisol nodig heb.
Om het nou levensgroot op je helm te plakken is ook weer zo wat.
De vrouw en mijn ouders zullen dat een stuk rust meer rust geven als er wat geregeld is.
Over nagedacht om op een driewieler of dergelijke te rijden? Het moet ook allemaal verantwoordt blijven, aangezien je ook met andere verkeersdeelnemers te maken hebt en daarmee rekening moet houden. Veel sterkte met je ziekte.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

wimmel_1 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:21:
[...]

Én liefst een kolomboor + een degelijke blindkink tang om die gasdichte (RVS) blindklinknagels te kunnen bevestigen ;)

Met een normaal boormachientje de oude blindklinknagels (popnagels) er uit boren levert in bijna alle gevallen alleen maar extra krassen op de uitlaat op en met een goedkope blindklink tang kun je niet genoeg kracht zetten om een RVS nagel goed vast én dóór te knijpen.
Kolomboor: check
Popnageltang: check doen we wel even op het werk. Ook even kijken of ik daar de popnagels kan regelen.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@charrel Ik vind 't persoonlijk ook maar een beetje "eng" klinken dat je, voor je zélf wetende dat je spontaan het bewustzijn kunt gaan verliezen, überhaupt nog durft te denken aan deelname aan het verkeer :o

Uiteraard héél veel sterkte met je aandoening, maar....... Een ander ziet op de openbare weg niets van jouw ziekte / aandoening en kán dus simpelweg geen rekening houden met dát wat er eventueel met jou kan gebeuren tijdens het rijden.

Ben je overigens niet wettelijk verplicht om dit soort zaken te melden bij het CBR?

[ Voor 50% gewijzigd door Will_M op 17-03-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:46

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Vandaag voor het eerst de motor weer gepakt. Heb nu een jaar m'n rijbewijs dus dit was de langste periode zonder gereden te hebben. Was erg lekker weer op pad te zijn.

Fotonerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Xilantof schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:14:
Vandaag voor het eerst de motor weer gepakt. Heb nu een jaar m'n rijbewijs dus dit was de langste periode zonder gereden te hebben. Was erg lekker weer op pad te zijn.
Voor je rbw reed je gewoon dus???

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:21

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

ik ben mij momenteel wat aan het oriënteren op m'n eerste motor en daarbij kwam ik de TDM tegen. Vanwege m'n lengte en benen erg prettig zitten! (nog niet gereden ivm weer en het feit ik dinsdag/woensdag pas m'n RBW kan halen)

Nu de vraag: wat is wijsheid: een oudere 850 of nieuwere 900 tegen een paar honderd euro meer? Eigenlijk ietwat boven budget maar als de voor- de nadelen overtreffen is het het overwegen waard. TDM900 is nieuwer natuurlijk, beter blok (olieverbruik), injectie (900)/ carb(850), 6 versnellingen t.o.v. 5 bij de 850.

Voor de TDM kenners: wat is zo'n beetje de maximale kmstand? Ik zie ze staan van 30k tot boven de 100k. Geldt voor zowel de 850 als 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Shadow_Agent schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:37:
ik ben mij momenteel wat aan het oriënteren op m'n eerste motor en daarbij kwam ik de TDM tegen. Vanwege m'n lengte en benen erg prettig zitten! (nog niet gereden ivm weer en het feit ik dinsdag/woensdag pas m'n RBW kan halen)

Nu de vraag: wat is wijsheid: een oudere 850 of nieuwere 900 tegen een paar honderd euro meer? Eigenlijk ietwat boven budget maar als de voor- de nadelen overtreffen is het het overwegen waard. TDM900 is nieuwer natuurlijk, beter blok (olieverbruik), injectie (900)/ carb(850), 6 versnellingen t.o.v. 5 bij de 850.

Voor de TDM kenners: wat is zo'n beetje de maximale kmstand? Ik zie ze staan van 30k tot boven de 100k. Geldt voor zowel de 850 als 900
Ik zou persoonlijk niet meer voor een motorfiets met carburateurs gaan. Yamaha is in 2003 (15 jaar geleden) al met rede begonnen met het leveren van alléén maar injectiemotoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

wimmel_1 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:48:
@charrel Ik vind 't persoonlijk ook maar een beetje "eng" klinken dat je, voor je zélf wetende dat je spontaan het bewustzijn kunt gaan verliezen, überhaupt nog durft te denken aan deelname aan het verkeer :o

Uiteraard héél veel sterkte met je aandoening, maar....... Een ander ziet op de openbare weg niets van jouw ziekte / aandoening en kán dus simpelweg geen rekening houden met dát wat er eventueel met jou kan gebeuren tijdens het rijden.

Ben je overigens niet wettelijk verplicht om dit soort zaken te melden bij het CBR?
Ik kan niet spontaan het bewustzijn verliezen, haha, anders was het niet handig om auto/ motor te rijden :) . Maar bij erge fysieke stress ( ziek zijn/ ongeluk krijgen) heb ik snel cortisol nodig. Anders kan ik na 20 minuten in een addison crisis raken met alle gevolgen van dien. Dus ik heb zelf gewoon een spuit die iemand of ik me kan geven als er iets gebeurt. Maar het gaat er meer om als ik alleen ben en het dus niet meer zelf kan.
Hoe maak ik het het dan duidelijk aan de grote gele bus/ omstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
charrel schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:04:
[...]

Ik kan niet spontaan het bewustzijn verliezen, haha, anders was het niet handig om auto/ motor te rijden :) . Maar bij erge fysieke stress ( ziek zijn/ ongeluk krijgen) heb ik snel cortisol nodig. Anders kan ik na 20 minuten in een addison crisis raken met alle gevolgen van dien. Dus ik heb zelf gewoon een spuit die iemand of ik me kan geven als er iets gebeurt. Maar het gaat er meer om als ik alleen ben en het dus niet meer zelf kan.
Hoe maak ik het het dan duidelijk aan de grote gele bus/ omstanders.
Stress ansich hoeft niet persé iets negatiefs te zijn maar kan ook (zéér) positief zijn. Als je bijvoorbeeld een rondje over een circuit rijd waarbij er meerdere mensen tegelijkertijd datzelfde rondje aan het rijden zijn dan heb je ook een vorm van stress te pakken en daarbij ga je jezelf ook automatisch beter concentreren op je eigen prestaties.... Nou is de openbare weg géén circuit maar je zal je jezelf wel moeten blijven concentreren op het moment dat er zich "vreemde" situaties voordoen op de openbare weg, toch?

Wát gaat er en zo'n geval met jou gebeuren?

P.S. Ik zal de laatste zijn welke je het misgunt om relaxed met een motorfiets (óf auto) op de openbare weg te kunnen gaan rijden, maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 16:21
etwintje schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:29:
[...]

Lastig te zeggen, zoals eerder aangegeven licht het aan het soort fiets en wat je terugkrijgt voor je geld. Momenteel lijkt me 10k wel genoeg, ben ook aan het sparen voor een huis dus meer kan ik me eigenlijk niet veroorloven. Ik zit ook te kijken naar import uit Duitsland, heb ik met auto's wel vaker gedaan en zo te zien is het met motoren ook wel interessant. Ik moet alleen even kijken wat de bpm gaat doen.
België is interessanter. Meestal dichterbij en Duitsers hebben de gekke neiging om vooral kale motoren te kopen in tegenstelling tot hun auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Voordeel bij o.a. de Belgische motoren is dat ze niet daadwerkelijk begrenst zijn middels een softwarematige aanpassing aan de ECU (wat bij Duitse en Franse motoren vaak wel het geval is. ±100PK / 75KW).

Alles boven de waarde van "100PK" is daar qua verzekering "NIET LEUK" om te bezitten :P

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 17-03-2019 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

wimmel_1 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:14:
[...]

Stress ansich hoeft niet persé iets negatiefs te zijn maar kan ook (zéér) positief zijn. Als je bijvoorbeeld een rondje over een circuit rijd waarbij er meerdere mensen tegelijkertijd datzelfde rondje aan het rijden zijn dan heb je ook een vorm van stress te pakken en daarbij ga je jezelf ook automatisch beter concentreren op je eigen prestaties.... Nou is de openbare weg géén circuit maar je zal je jezelf wel moeten blijven concentreren op het moment dat er zich "vreemde" situaties voordoen op de openbare weg, toch? en

Wát gaat er en zo'n geval met jou gebeuren?

P.S. Ik zal de laatste zijn welke je het misgunt om relaxed met een motorfiets (óf auto) op de openbare weg te kunnen gaan rijden, maar.....
Dat is dus geen fysieke stress zoals ziek zijn.......
Vergelijk het met suikerziekte. Alleen kan je hierbij niet even de waarde prikken om de medicatie inname aan te passen. Als ik mijn been breek, de griep krijg of wat dan ook heb ik meer nodig. Maar dan moet ik het wel kunnen innemen.
Tijdens een rondje rijden op het circuit is er geen fysieke stress. Dus maak jij je over mijn concentratie maar geen zorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@etwintje : kijk eens op het Duitse XT1200Z forum. Ze staan nog wel eens wat verder weg, maar daar worden ze regelmatig aangeboden. Vrijwel allemaal liefhebbers die de motoren flink hebben uitgerust, vaak ook de begrenzing eruit hebben laten halen, en goed hebben verzorgd.

Prijzen zijn zeker interessant, vooral naar Nederlandse maatstaven.

@charrel Ik zit 100% op een lijn met Wimmel. Ik wist niet dat er verschil zit in fysieke stress en andere stress. Ik zie vooralsnog geen verschil met bijna van de sokken gereden worden waarna de adrenaline door je aderen giert. Dat lijkt mij ook aardig fysieke stress?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

DrivinUCrazy schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:49:
@etwintje : kijk eens op het Duitse XT1200Z forum. Ze staan nog wel eens wat verder weg, maar daar worden ze regelmatig aangeboden. Vrijwel allemaal liefhebbers die de motoren flink hebben uitgerust, vaak ook de begrenzing eruit hebben laten halen, en goed hebben verzorgd.

Prijzen zijn zeker interessant, vooral naar Nederlandse maatstaven.

@charrel Ik zit 100% op een lijn met Wimmel. Ik wist niet dat er verschil zit in fysieke stress en andere stress. Ik zie vooralsnog geen verschil met bijna van de sokken gereden worden waarna de adrenaline door je aderen giert. Dat lijkt mij ook aardig fysieke stress?
Met dat verschil dat ik adrenaline nog wel heb :+
Ik heb er achteraf al jaren mee rond gereden, nooit wat gebeurt jongens.....dus ja motorrijden kan gewoon!
Geen meldplicht bij het cbr of wat dan ook alleen wat dingen uit voorzorg regelen om erger te voorkomen.
Alleen nu met de griep werd het duidelijk dat mijn lijf geen cortisol meer aanmaakt waardoor ik dus bijna overleed binnen 2 dagen. Afgelopen 4 jaar niet ziek geweest dus verder geen echte last gehad. Dus afgezien van dat ik sneller moe was dan "normaal" niks gemerkt. Ook niet met 1200km op 1 dag met de motor, waarvan 500 snelle binnendoor en de rest over de snelweg ;)

[ Voor 27% gewijzigd door charrel op 17-03-2019 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Adrenaline is alleen de bekendste, maar uiteraard speelt zich wel meer af in je lichaam.

Dit document bevat meer informatie voor de onwetenden, en voor @charrel wat tips zoals een SOS medaillon:
https://centraal.mumc.nl/...ig_tekort_aan_cortiso.pdf

in dat document benoemen ze zelfs expliciet geestelijke stress...

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-03-2019 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Soms is het goed om je vaardigheden wat bij te schaven. (En over twee weken de dag van de motorrijder in België plus over drie weken een VRO) Vandaag naast een rondje heuvelland/mergelland dan ook wat avb oefeningen gedaan. Ik moet zeggen, een achtje wordt met windstoten erbij opeens wel spannend. :+

Naast de windstoten ook een aantal hagelbuien gehad. Wel bizar hoe lokaal het soms kon zijn. Over 10km kon je het verschil hebben van kurkdroog tot een laag hagel langs de weg. Ik ben blij dat ik de buienradar van tevoren heb bekeken, om het ergste wel wat te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

DrivinUCrazy schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:59:
Adrenaline is alleen de bekendste, maar uiteraard speelt zich wel meer af in je lichaam.

Dit document bevat meer informatie voor de onwetenden, en voor @charrel wat tips zoals een SOS medaillon:
https://centraal.mumc.nl/...ig_tekort_aan_cortiso.pdf

in dat document benoemen ze zelfs expliciet geestelijke stress...
Maar geestelijke voel je dus aankomen en tijd zat om erop te reageren, een pilletje extra. Ik ben blij dat jullie je zorgen maken over mijn geestelijke stress. Maar ik ben geen persoon wat snel last heeft van stress, anders had ik tijdens mijn werk op een acute opname afdeling in de ggz al veel sneller wat opgelopen ;)
Daar is stress zat. Het gaat me er puur om hoe ik ander er attent op kan maken als mij wat overkomt, of dat nu in de auto is, in de trein of als ik aangereden wordt als ik oversteek.
Het is motor gerelateerd omdat het motor topic is en iemand er misschien ervaringen mee heeft bv. met epilepsie, diabetes of wat dan ook voor aandoening. Maar blijkbaar mag ik geen motor meer rijden omdat het te gevaarlijk is?
Mannen, dat weten we allemaal dat, onze hobby potentieel gevaarlijk is! Maar dat is niet het punt.
Na 400.000km op de weg met de motor en nog nooit onvrijwillig afgestapt te zijn rij ik over het algemeen defensief en geef gas als het kan. Ok, ok, als ik vind dat het kan. O-)

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 17-03-2019 18:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Excuus, ik zou hier nog op terugkomen, dat ben ik ivm drukte en ziekte even vergeten. Heb het overlegd met mijn rijinstructeur en hij gaf dezelfde tweespalt als hier. Het kan óf heel goed zijn óf heel dramatisch. Naar gelang hoe hij mijn progressie inschatte leek het hem het risco dat het te vroeg komt niet waard en kan ik het beter niet doen. Gezien ik geen idee heb hoe ik erop ga reageren volg ik dit en zal ik het helaas aan me voorbij laten gaan. Wellicht op een ander moment wanneer mijn vertrouwen weer terug is.

@charrel Je kan net als ouderen die niet gereanimeerd willen worden een armbandje of ketting dragen waar het opstaat. Of dit voor omstanders makkelijk te zien is gezien je motorpak, lijkt me lastiger. Wellicht zijn er andere motorrijders met dezelfde aandoening, of is er een forum voor lotgenoten? Die hebben waarschijnlijk betere adviezen dan wij.

Edit:
@Tylen Dit bericht bedoelde ik. Zie nu dat het Raym was die het vroeg. :)

[ Voor 22% gewijzigd door SmurfLink op 18-03-2019 12:27 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@charrel vat het ook niet persoonlijk op. (Volgens mij doe je dat ook niet) De mallemolen van het CBR als iemand om een stompzinnige reden medisch gekeurd moet worden gaat in sommige gevallen veel te ver. Andersom, als iemand zegt dat ie in het verkeer ook out zou kunnen gaan, want zo kwam het over, dan bezorgt me dat ook flink de kriebels.

Nu, een motormaatje van me heeft een stevige wespenallergie. Naast een epipen (linker borstzak) heeft hij een SOS medaillon om en wij weten er allemaal van. Zou hij worden gestoken, epipen (linker borstzak!) pakken, in hem rammen, en 112 bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:55

Secsytime

Automagisch

SmurfLink schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:08:
[...]

Excuus, ik zou hier nog op terugkomen, dat ben ik ivm drukte en ziekte even vergeten. Heb het overlegd met mijn rijinstructeur en hij gaf dezelfde tweespalt als hier. Het kan óf heel goed zijn óf heel dramatisch. Naar gelang hoe hij mijn progressie inschatte leek het hem het risco dat het te vroeg komt niet waard en kan ik het beter niet doen. Gezien ik geen idee heb hoe ik erop ga reageren volg ik dit en zal ik het helaas aan me voorbij laten gaan. Wellicht op een ander moment wanneer mijn vertrouwen weer terug is.

@charrel Je kan net als ouderen die niet gereanimeerd willen worden een armbandje of ketting dragen waar het opstaat. Of dit voor omstanders makkelijk te zien is gezien je motorpak, lijkt me lastiger. Wellicht zijn er andere motorrijders met dezelfde aandoening, of is er een forum voor lotgenoten? Die hebben waarschijnlijk betere adviezen dan wij.
Als het je leuk lijkt, dan zou ik het gewoon doen. Na deze ervaring denk ik dat je veel meer zelfvertrouwen hebt op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
DrivinUCrazy schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:06:
Soms is het goed om je vaardigheden wat bij te schaven. (En over twee weken de dag van de motorrijder in België plus over drie weken een VRO) Vandaag naast een rondje heuvelland/mergelland dan ook wat avb oefeningen gedaan. Ik moet zeggen, een achtje wordt met windstoten erbij opeens wel spannend. :+

Naast de windstoten ook een aantal hagelbuien gehad. Wel bizar hoe lokaal het soms kon zijn. Over 10km kon je het verschil hebben van kurkdroog tot een laag hagel langs de weg. Ik ben blij dat ik de buienradar van tevoren heb bekeken, om het ergste wel wat te ontwijken.
Ik had vandaag een dagje VRO van Clubmot, 'master' niveau. Beetje moe nu, maar tevreden, ook al heb ik ook geleerd dat ik 'er' nog niet ben :)

Edit: één ding wat me totaal nog niet lukte: achtje op een helling. Argh 7(8)7 Al voel ik me na vandaag wel veel zekerder qua algemene motorbeheersing

[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 17-03-2019 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Raym09 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:30:

Helemaal vergeten, maar nope. Vrijdag een nieuwe, heel fijn zittende stoel gekocht. Geld is dus op :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:49
Shadow_Agent schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:37:

Ik ben nu aan mijn 3e TDM toe, als eerste een 1991 model (3VD,850), toen 2002 (5PS, 900) en nu een 2009 ABS versie. Kilometerstanden malen ze niet om, zeker de 900's niet. En je moet ook naar het bouwjaar kijken; ik heb persoonlijk meer vertrouwen in een fiets die gebruikt is elk jaar dan één die met 8000KM wordt verkocht en 10 jaar oud is.
Bij de 850 heb je nog weleens problemen met het oliegebruik, bij de 900 speelt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

Tylen schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:32:
[...]

Voor je rbw reed je gewoon dus???
Ja, op een fiets.

taalgrapjes zijn leuk :9

Fotonerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 10:20
@charrel Mijn vriendin heeft een macna jas met aan de buitenkant een trekkaartje waarvan je alleen de onderkant ziet, daarop staat Emergency.
Miss dat je een keycord kan vinden met Emergency en daar zelf een kaartje aan maken. Dan de ene kant vd cord aan je ritsoog en aan de andere kant een infocard, dan alleen het kaartje in je borstzakje, all done en duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Kijk uit met zelf kaartjes maken; zoiets wil nog wel eens vervagen. Dan moet je al iets gebruiken als een industriële printer waarbij ze in de industrie coderingen maken. (Phoenix Contact, Murr Plastic, Brady) Dat spul is UV-/olie-/zuurbestendig. Benzine en zonlicht krijgen er dan ook geen vat op. :)

Maar je brengt me daarmee wel op een idee. Zoiets misschien:
https://www.ebay.nl/itm/M...m:mDz_Ds4aKMDx9gK0LbaCnhQ
of
https://www.ebay.nl/itm/M...m:miJny-VLtnzlhgTnwVrqGEg

Alleen de kunst om dit duidelijk te maken voor iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Xilantof schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:37:
[...]

Ja, op een fiets.

taalgrapjes zijn leuk :9
En ik maar denken dat je gewoon zou lopen tot de zon komt :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

Vrijdag schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:01:
[...]

En ik maar denken dat je gewoon zou lopen tot de zon komt :P
:D

Dat kan altijd, ook zonder (motor)rijbewijs en doe ik gelukkig ook vaak genoeg.
Maar kijk voor nu ook weer uit naar leuke tochtjes met de motor. :9

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
DrivinUCrazy schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:50:
Kijk uit met zelf kaartjes maken; zoiets wil nog wel eens vervagen. Dan moet je al iets gebruiken als een industriële printer waarbij ze in de industrie coderingen maken. (Phoenix Contact, Murr Plastic, Brady) Dat spul is UV-/olie-/zuurbestendig. Benzine en zonlicht krijgen er dan ook geen vat op. :)

Maar je brengt me daarmee wel op een idee. Zoiets misschien:
https://www.ebay.nl/itm/M...m:mDz_Ds4aKMDx9gK0LbaCnhQ
of
https://www.ebay.nl/itm/M...m:miJny-VLtnzlhgTnwVrqGEg

Alleen de kunst om dit duidelijk te maken voor iedereen.
Als je je kaartje plastificeert en in je borstzak bewaart kan er weinig gebeuren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Let maar eens op ;)
Ik scan en verklein de groene kaart zodat ik deze geplastificeerd onder het zadel kan plaatsen. Na een jaar (uit de zon!) is er van dat groene nog maar weinig over. Geel komt meer in de richting. Voor iets belangrijks als medische gegevens zou ik daar nooit op vertrouwen.

Ik zou iets nemen wat bijvoorbeeld met een laser gegraveerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01:48
@charrel : ik weet niet of je inbezit bent van een aaaiphone, indien ja: medisch ID is dan wel aan te bevelen (eigenlijk voor iedereen, motorrijder of niet, wel/geen gezondheidsklachten). Men kan altijd je naaste bereiken en eventuele opmerkingen kan je hier aan toevoegen.

Ik denk overigens dat Android ook wel een soortgelijk iets zal hebben (geen ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
DrivinUCrazy schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:11:
Let maar eens op ;)
Ik scan en verklein de groene kaart zodat ik deze geplastificeerd onder het zadel kan plaatsen. Na een jaar (uit de zon!) is er van dat groene nog maar weinig over. Geel komt meer in de richting. Voor iets belangrijks als medische gegevens zou ik daar nooit op vertrouwen.

Ik zou iets nemen wat bijvoorbeeld met een laser gegraveerd is.
Dogtag!! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 20:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Een van mijn beste vrienden, naast dat hij een Africa Twin rijdt, werkt op dit moment bij het CBR op de afdeling die over medische geschiktheid gaat. Hij had er het volgende over de ziekte van Addison en rijvaardigheid te zeggen.
Het is verstandig elke verandering van medische situatie te melden middels een gezondheidsverklaring.
De ziekte van Addison wordt niet specifiek genoemd.
Wel staat er in de Regeling Eisen Geschikt 2000 iets over nierziekten (nierfalen) en vermoeidheidsklachten. Nu speelt de ziekten van Addison zich vooral af in de bijnieren en denk ik niet dat het invloed heeft op de nierfunctie.
Denk dat voor dit geval een aantekening van keurend arts (dat mag dus ook huisarts zijn) voldoende is.
Ik denk dat @charrel het juist aanpakt. Het is niet zo dat hij plotseling van zijn motor valt zoals iemand die een epileptisch insult heeft of de motor niet kan bedienen door ongecontroleerde bewegingen zoals iemand die spasmen heeft.
Het gaat er meer om dat hij goed geholpen kan worden na een ongeval en dat de complicaties van Addison in geval van shock (die veroorzaakt wordt door het ongevalsletsel) adequaat bestreden kunnen worden.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Lasergraveren is dan wel de meest permanente oplossing als je iets van een dogtag of kaartje wilt.
@charrel mocht je dat willen stuur even een DM ik kan op werk van alles laten graveren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SsiUCrM.jpg

Deze heb ik bijvoorbeeld ook laten doen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

wimmel_1 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:03:
[...]

Ik zou persoonlijk niet meer voor een motorfiets met carburateurs gaan. Yamaha is in 2003 (15 jaar geleden) al met rede begonnen met het leveren van alléén maar injectiemotoren.
Dat was ook een beetje mijn gevoel. Thanks! Ik kijk eerst nog even verder, wie wat wat er voorbij komt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
RR46 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:12:
@charrel : ik weet niet of je inbezit bent van een aaaiphone, indien ja: medisch ID is dan wel aan te bevelen (eigenlijk voor iedereen, motorrijder of niet, wel/geen gezondheidsklachten). Men kan altijd je naaste bereiken en eventuele opmerkingen kan je hier aan toevoegen.

Ik denk overigens dat Android ook wel een soortgelijk iets zal hebben (geen ervaring mee).
Android heeft een Emergency Contact. Deze is te bereiken zonder de unlock code van de telefoon

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Shadow_Agent schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:10:
[...]

Dat was ook een beetje mijn gevoel. Thanks! Ik kijk eerst nog even verder, wie wat wat er voorbij komt ;)
Ooit ook naar een TDM zitten kijken, 850 viel toen binnen budget maar de 900 er buiten. Wat mij toen tegen hield om de 850 te kopen voor woonwerk waar ik de 900 wel had willen hebben was het olie verbruik en het brandstofverbruik. De 900 schijnt aardig stukje zuiniger te zijn. Tevens lijken een hoop 850's rond de 40-50k en refurb van de carbs nodig te hebben door slijtage van de gasnaalden e.d.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

900 rijd wel leuk, maar het is vis nog vlees. Niet mijn ding zeg maar. :) En het zicht op die voorkuip, die designer moeten ze echt afschieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

SmurfLink schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:49:
[...]

Android heeft een Emergency Contact. Deze is te bereiken zonder de unlock code van de telefoon
Die had ik inderdaad al ingesteld, maar dan moet ie nog wel werken nadat ik er eventueel vanaf val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

SmurfLink schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:08:
[...]

Dan zou ik als ik jou was ook de rit van 14-4 voorbij laten gaan als je voor jezelf nog niet genoeg vertrouwen hebt op de weg.
In een groep rijden is dermate anders dan alleen dat het imho het risico niet waard is.

In ander nieuws, moet ik mij zorgen gaan maken?

Afgelopen 4 weken 2 lampjes in dashboard stuk gegaan, nu heb ik een Honda dus spanningsregelaar is wel een dingetje zegmaar.
Dat ding moet dus in ieder geval zo snel mogelijk naar een plek in de rijwind of voorzien worden van extra koelvinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:16
Hm, de Kawa had er geen zin in vanochtend... Wel lampjes, geen geluid van de brandstofpomp, gaat ook niet rond als ik de startknop indruk. Lampjes blijven dan branden. Denk dat ik de lader van mn mobiel aan heb laten staan sinds de laatste langere rit van 3/4 weken geleden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:12
Brandstofpomp heeft volgens mij niet heel veel spanning nodig om aan te gaan toch?. Is er niet een relais kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Rubman schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:04:
[...]

Dan zou ik als ik jou was ook de rit van 14-4 voorbij laten gaan als je voor jezelf nog niet genoeg vertrouwen hebt op de weg.
In een groep rijden is dermate anders dan alleen dat het imho het risico niet waard is.

Afgelopen 4 weken 2 lampjes in dashboard stuk gegaan, nu heb ik een Honda dus spanningsregelaar is wel een dingetje zegmaar.
Dat ding moet dus in ieder geval zo snel mogelijk naar een plek in de rijwind of voorzien worden van extra koelvinnen.
Even doormeten hoeveel stroom eruit komt, dit mag niet meer dan 14.4volt zijn. Anders gelijk vervangen, want anders bakt er meer stuk aan stekkers enz. Stators kunnen ook stuk gaan, ook de moeite waard om even te meten wat daar uit komt en wat er uit mag komen even opzoeken.
Mijn fireblade had een keer allemaal zwart geblakerde stekkers.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:10
NLDViane schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:12:
Hm, de Kawa had er geen zin in vanochtend... Wel lampjes, geen geluid van de brandstofpomp, gaat ook niet rond als ik de startknop indruk. Lampjes blijven dan branden. Denk dat ik de lader van mn mobiel aan heb laten staan sinds de laatste langere rit van 3/4 weken geleden 8)7
Klinkt erg herkenbaar. Op mijn Grom heb ik handvatverwarming en ik dacht hem goed aangesloten te hebben, want zodra ik het contact uitzette gingen de lampjes uit. Maar blijkbaar bleef hij toch een beeetje stroom tappen. Dus had al een paar keer de motor moeten aanduwen om te starten. Heb laatst een i/o schakelaartje van de Hornbach onder mijn zadelrand gemonteerd om hem 100% aan of uit te zetten. Enige nadeel is dat ik er aan moet denken als ik de motor uitzet. Dus sindsdien alsnog 1x moeten aanduwen :+

Dikke kans dat het dus gewoon die mobiel oplader was.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:16
lolgast schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:14:
Brandstofpomp heeft volgens mij niet heel veel spanning nodig om aan te gaan toch?. Is er niet een relais kapot?
Er komt wel iets geluid ergens vandaan, maar klinkt niet als de brandstofpomp. Zal m vanavond even aan de lader zetten, kijken of dat wat oplost. Anders inderdaad zekeringen en relais langslopen...
Leviathius schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:19:
[...]

Klinkt erg herkenbaar. Op mijn Grom heb ik handvatverwarming en ik dacht hem goed aangesloten te hebben, want zodra ik het contact uitzette gingen de lampjes uit. Maar blijkbaar bleef hij toch een beeetje stroom tappen. Dus had al een paar keer de motor moeten aanduwen om te starten. Heb laatst een i/o schakelaartje van de Hornbach onder mijn zadelrand gemonteerd om hem 100% aan of uit te zetten. Enige nadeel is dat ik er aan moet denken als ik de motor uitzet. Dus sindsdien alsnog 1x moeten aanduwen :+

Haha, wordt je niet vrolijk van op de vroege ochtend. Scheelt dat zo'n Grom niet vreselijk zwaar is :+ Zal ook eens naar zo'n schakelaar kijken, er zit er wel eentje bij de USB-aansluiting maar ik weet niet of dat voor of na de omvormer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:10
NLDViane schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:22:
[...]

Haha, wordt je niet vrolijk van op de vroege ochtend. Scheelt dat zo'n Grom niet vreselijk zwaar is :+ Zal ook eens naar zo'n schakelaar kijken, er zit er wel eentje bij de USB-aansluiting maar ik weet niet of dat voor of na de omvormer is.
Juistem, grom weegt 100kg zoiets, dus prima aan te zwengelen met een beetje duwen. Ik heb dat schakelaartje gezet tussen het draadje direct vanaf de accu naar de control-unit. Dus echt zo vroeg mogelijk in het circuit als het ware.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Ik mag zo ook even klussen aan de motor. De ketting spannen. Gelukkig is het weer aardig mooi weer om dat te doen :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Rubman schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:04:
[...]

Anders er een heatsink opplakken? Wordt volgens mij best vaak gedaan met de spanningsregelaars op Honda's.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zijn we pas met z'n drieen???

GoT SuperMotor Cursus

De dag is gekozen. We gaan Donderdag 9 Mei.

Wie er mee willen graag aanmelden via: https://shop.supermotorschool.nl/product/supermoto-cursus/

Ingeschreven:
  1. Jeroen
  2. alexthegrat
  3. Raym09
Tag mij even als je ingeschreven staat. Dan update ik het lijstje.

@Chakotay - Pussy heeft afgezegd.
@SmurfLink
@Joopieboy - Pussy heeft afgezegd.
@timmie271

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pussy, jonguh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Vanavond mag ik ook weer sleutelen. Op het eind van de dag begon de achterrem pedaal raar aan te voelen. Bleek toen ik bijna bij huis was dat er wat olie op het frame zat. Bleek het pedaaltje van de achterrem door de deksel van de koppeling zijn gegaan. Gelukkig zat er nog meer dan voldoende olie in het carter dus deksel en pedaaltje vervangen en kunnen we weer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:56
Was heerlijk rijden vanochtend, zonnetje scheen en aangename temperatuur!
Totdat ik in een hagelbui terecht kwam, met mijn doorwaai handschoenen -O-

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

charrel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:14:
[...]

Even doormeten hoeveel stroom eruit komt, dit mag niet meer dan 14.4volt zijn. Anders gelijk vervangen, want anders bakt er meer stuk aan stekkers enz. Stators kunnen ook stuk gaan, ook de moeite waard om even te meten wat daar uit komt en wat er uit mag komen even opzoeken.
Mijn fireblade had een keer allemaal zwart geblakerde stekkers.......
Ja moet ik zeker even doen, alleen nog even een meter kopen en eens gaan leren hoe zo'n ding echt werkt.
Sowieso staat er een mooie voltmeter in bestelling die vast op de motor moet komen.
https://navigateto.ru/go?...999999.272.30453c00xeUnhX

Die moet ik ook even in (laten) bouwen
Vrijdag schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:27:
[...]

Anders er een heatsink opplakken? Wordt volgens mij best vaak gedaan met de spanningsregelaars op Honda's.
Dat gaat sowieso gebeuren.

Heeft er nog iemand wat ongebruikte heatsinks liggen :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
aidanl schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:03:
Was heerlijk rijden vanochtend, zonnetje scheen en aangename temperatuur!
Totdat ik in een hagelbui terecht kwam, met mijn doorwaai handschoenen -O-
Bekijk het positief, zo zijn je handschoenen tenminste niet doorweekt als je terug rijdt, al het water druppelt er zo weer uit. :9
Rubman schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:05:
[...]

Dat gaat sowieso gebeuren.

Heeft er nog iemand wat ongebruikte heatsinks liggen :+ O-)
Ik heb nog wel een aantal van deze heatsinks liggen

Afbeeldingslocatie: https://www.highflow.nl/images/watermarked/1/detailed/1/product_detailed_image_151_394.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Nycrea op 18-03-2019 10:11 ]

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
NLDViane schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:12:
Klinkt als een defecte killswitch of een sleutel die niet netjes wordt herkend (startonderbreker).
Héél misschien een jiffyschakelaar die niet werkt, maar daarbij zou ik verwachten dat de brandstofpomp het wel doet, maar alleen de startmotor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Tylen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:40:
Zijn we pas met z'n drieen???

GoT SuperMotor Cursus
Het staat hier nog even op on hold. Iets met nog wat uitgaven die eraan komen waaronder een beurt voor de motor en een nieuwe laptop... Zal uiteraard de beschikbaarheid in de gaten houden en dan nog laten weten of ik wel of niet ga...

Ketting spannen is gelukt, maar dat ik de motor vervolgens om liet donderen toen ik hem weer terug wilde zetten had dan weer niet gehoeven van mij 8)7 8)7 gelukkig geen schade. Had alleen wat weinig ruimte in de garage om hem weer rechtop te zetten :9

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-08 11:12

Schuimpje

Couch Warrior

Goedemorgen! Ik heb eens een vraag:
Ik ben druk bezig met het leren voor mijn theorie examen en ben nou op het punt aangekomen een rijschool te zoeken voor het motor rijbewijs. Ik ben eens benieuwd wat gemiddeld de tarieven zijn voor het rijbewijs? Er zitten hier in de buurt bijvoorbeeld 3 rijscholen en de kosten varieren heel erg.

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Nycrea schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:06:
[...]

Bekijk het positief, zo zijn je handschoenen tenminste niet doorweekt als je terug rijdt, al het water druppelt er zo weer uit. :9

[...]

Ik heb nog wel een aantal van deze heatsinks liggen

[Afbeelding]
Die zijn wat klein volgens mij, heb zelf ook nog wel liggen was ook niet heel serieus bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Schuimpje Ik zou het niet eens meer weten, maar het was wel aan de prijs ja. Alleen, in de omgeving had ik nu ook weer niet zo veel keuze.

Mijn tip: ik zou géén pakket pakken. Wat ik deed, was per 500 euro een factuur laten sturen en direct afrekenen. Zo liep het bedrag nooit flink op, en hoefden we ook niet elke les contant af te rekenen.
Als je geen pakket pakt, kun je ook tussendoor eens wisselen als het niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Schuimpje schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:04:
Ik ben druk bezig met het leren voor mijn theorie examen en ben nou op het punt aangekomen een rijschool te zoeken voor het motor rijbewijs. Ik ben eens benieuwd wat gemiddeld de tarieven zijn voor het rijbewijs? Er zitten hier in de buurt bijvoorbeeld 3 rijscholen en de kosten varieren heel erg.
waar is "hier"? :P
Sommige rijscholen rijden 60 minuten, anderen 50. Sommigen hebben een pakket, anderen losse lessen. Voordat ik ging lessen heb ik in een Excel de kosten gezet en "prijs per/minuut" berekent. Ik heb een pakket genomen met AVB en AVD examen erbij in. Losse examens kopen gaat je voor AVD geloof ik 220 euro kosten. AVB weet ik niet wat dat los kost. Ik had een 15 lessen pakket maar hier ben ik fors overheen gegaan door allerlei oorzaken, houdt daar ook rekening mee! Dus kijk ook even wat losse lessen kosten buiten het pakket. Mijn instructeur vertelde dat gemiddeld het aantal lessen rond de 25 ligt momenteel, zoiets heb ik ook gehad :X Heb ik ook elders gehoord (o.a. van iemand die elders reed) dus dat zal wel kloppen.

Hier in de buurt had je ook een rijschool waarbij je voor AVB eerst ergens anders naartoe moest omdat ze geen terrein in de buurt hadden. De motoren gingen dan op aanhanger. Dat vond ik niet handig dus die rijschool niet genomen, ook iets om rekening mee te houden :) En rijscholen waarbij je eerst 15 minuten naar het AVB terrein moet rijden ook een overweging waard, het gaat toch van je AVB tijd af en de vraag is of je dit terugpakt tijdens het AVD'en.

In ieder geval alvast succes met keuze maken!

[ Voor 3% gewijzigd door Shadow_Agent op 18-03-2019 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:19
Schuimpje schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:04:
Geen idee van ded huidige tarieven. Uiteindelijke kosten is natuurlijk sowieso heel erg afhankelijk van hoe snel je de boel zelf oppakt.

Ik wil je wel één belangrijke tip meegeven. Blijf niet te lang hangen bij een school als je geen goede klik met de instructeur hebt. Dat was namelijk mijn fout en heeft me héél veel lessen en een paar compleet verkloten examens gekost. Ik was veel te gestressed en uiteindelijk van ellende maar gewoon gestopt.
Twee weken flink gebaald en me toch bedacht en een andere instructeur gebeld. Hij had nog wel wat tijd en was voor mij echt een hele prettige om mee te werken. In 3 lesjes kon ik ineens alles en met vlag en wimpel moeiteloos het examen gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

DrivinUCrazy schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:19:
@Schuimpje Ik zou het niet eens meer weten, maar het was wel aan de prijs ja. Alleen, in de omgeving had ik nu ook weer niet zo veel keuze.

Mijn tip: ik zou géén pakket pakken. Wat ik deed, was per 500 euro een factuur laten sturen en direct afrekenen. Zo liep het bedrag nooit flink op, en hoefden we ook niet elke les contant af te rekenen.
Als je geen pakket pakt, kun je ook tussendoor eens wisselen als het niet bevalt.
Goede! Als het niet klikt met je instructeur bijvoorbeeld kun je met losse lessen veel makkelijker switchen.

@Melkunie inderdaad! Ik had meerdere instructeurs en met één ging in het begin ook niet goed. Ik zat mijzelf op te vreten omdat er van alles steeds fout ging en ik er "niets van kon" voor m'n gevoel en vond er daardoor geen kloten meer aan en wilde stoppen. Daarna wat lessen met iemand anders en kreeg het plezier en de kunde terug. Daarna ook weer prima met de andere instructeur gereden trouwens :) Erg veel van beide instructeurs geleerd! d:)b en alles in 1 keer gehaald 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Shadow_Agent op 18-03-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

@Schuimpje
Zie ook de tip van @Melkunie er moet een klik zijn met de instructeur, anders gaat het nooit lukken.

Ik had hem gelukkig direct en ook voor alles in 1 keer geslaagd.
Ik had wel een pakket genomen met aanbieding, maar dat is denk ik gewoon een persoonlijke keuze en na een proefles om te kijken of de leraar iets was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:48
Leviathius schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:19:
[...]

Als je een beetje handig bent laat je het via een relais schakelen.
Motor loopt, relais bekrachtigd, accessoires werken
Motor uit, relais uit, alles uit.
Of via de verlichting, die aan, relais aan.
Kun je nooit meer iets vergeten.

Ik moet het voor mijn V-Strom ook nog gaan regelen. Handvat verwarming zit al dus aan gesloten. Navigatie en USB laders moeten er nog bij op.
Ga daarbij ook zorgen dat er een laadpunt in de topkoffer komt.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Eens met de opmerkingen over dat het moet klikken met de instructeur. Samen met mijn vader ben ik voor het Motorrijbewijs begonnen een aantal jaren geleden. Het was een redelijk grote rijschool waardoor je elke week een andere instructeur kreeg. Er was er eentje bij waarbij het zowel bij mij als bij mijn vader niet klikte. Uiteindelijk heb ik na totaal 10 lessen het rijbewijs behaald, maar m'n vader was doorgegaan met lessen en ook een keer gezakt door de slechte instructies. Vervolgens naar een andere rijschool gegaan en direct zonder problemen het rijbewijs gehaald.

Hij ging bij de eerste rijschool ook echt met tegenzin naar de lessen, dat was bij de tweede rijschool totaal niet. Mijn vriendin heeft daar vroeger voor de auto gelest en vond de man een kwal van een vent. Zo zie je maar weer dat het heel persoonlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-08 11:12

Schuimpje

Couch Warrior

Bedankt voor de reacties! 1 rijschool hier in het dorp bijvoorbeeld is van de ouders van een bekende van me, die bekende van me die verzorgt daar de motor rijlessen. Ze vragen daar bijvoorbeeld 62 euro per les uur. De twijfel zit hem echter in het feit dat ik deze persoon al langer ken.. weet niet of dat zo slim is om daar dan ook te gaan lessen..

Dorpje verderop zit er ook een:
Inhoud 10 rijlessen van 75 minuten (12,5 uur rijles)

De lessen zijn verdeeld over twee onderdelen, waar je apart examen over aflegt:

Lessen Voertuigbeheersing (AVB)
De eerste lessen bestaan vooral uit oefeningen op een afgesloten terrein (m.u.v. de heen- en terugweg naar deze locatie).
> Info CBR over Praktijkexamen AVB
Lessen Algemene Verkeersdeelname (AVD)
De laatste lessen zijn gericht op het veilig en zelfstandig deelnemen aan het verkeer, en vinden plaats op de openbare weg.
>Info CBR over Praktijkexamen AVD
Startleeftijd: 17 jaar
Inclusief: 12,5 uur rijles, 1e praktijkexamen AVB, 1 praktijkexamen AVD,
Exclusief: Theorie & Eigen Verklaring invullen bij WWW.mijn.cbr.nl
Kosten: € 925,00
Eventuele extra lessen worden in rekening gebracht á € 67,00 per 75 minuten.

Ik ben al 4 jaar in het bezit van rijbewijs B en heb dus al enige verkeers ervaring, verder heb ik van m'n 16 tot m'n 22 brommer gereden, ben nu 26.

Ik denk als ik rond de 1200 a 1300 ga denken dat ik wel ongeveer goed zit?

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.