Dryhte schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:03:
@ discussie over motorrijscholen waarbij de instructeur met de auto achter je aan rijdt: die zou ik mijden als de pest. Je leert ook door te kijken, en de instructeur hoort het voorbeeld te geven, niet alleen te observeren.
Dit dus, een instructeur die volgt in een auto en jou gaat vertellen wat je moet doen kan ik sowieso niet serieus nemen, en imo neemt de instructeur in kwestie z'n eigen vak dan ook niet serieus, anders zou hij wel op de motor volgen.
In mijn rijschool was er een instructeur die privé niet met de motor rijdt, en dat was de minst goede van al. Hij kon wel rijden maar was niet gepassioneerd. Maar hij reed wel mee met de motor. Een instructeur die zelf niet eens meerijdt, daar krijg je enkel verbale instructie van, lijkt me vreselijk.
Bij mijn rijschool werd gevolgd op de motor, was een kleine rijschool van mensen die motorrijden ook echt als passie hebben, regelmatig motorweekenden naar Duitsland organiseren e.d. één keer ben ik met de auto gevolgd, toen haar motor kapot was. Ze heeft toen nog geprobeerd of ze op de motor van d'r man kon volgen, maar die was voor haar net een maatje te groot. Na duizenden excuses en opmerkingen dat ze het zelf ook "Rijles geven voor mietjes" vond, stapte ze toch maar in de lesauto...
En ja, als ze dan in een stortbui in je oren fluistert dat je toch echt meer moet afschuinen, is de 1e gedachte die door je heen gaat "Jij hebt makkelijk praten vanuit die auto"

Als ze altijd volgen met een auto, was ik 100% zeker overgestapt naar een andere rijschool en had ik ze ook niet aanbevolen bij vrienden, waar nu wel 90% van m'n motor rijdende vrienden bij dezelfde rijschool hun A hebben gehaald
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.