Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.441 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:01

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

€62 euro per uur??? ik betaalde iets van 40 a 42 euro per uur voor 60 minuten (losse les). De lessen uit het pakket waren nog goedkoper.
Ik ben al 4 jaar in het bezit van rijbewijs B en heb dus al enige verkeers ervaring, verder heb ik van m'n 16 tot m'n 22 brommer gereden, ben nu 26.
Dat eerste dacht ik ook, viel mij vies tegen! :D je moet toch echt anders rijden op de motor dan in de auto. En slecht aangeleerde autorijautomatismen moet je juist weer afleren. Brommerervaring kan wel helpen, dat kan ik niet beoordelen want nooit brommer/scooter gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Schuimpje schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:36:
Bedankt voor de reacties! 1 rijschool hier in het dorp bijvoorbeeld is van de ouders van een bekende van me, die bekende van me die verzorgt daar de motor rijlessen. Ze vragen daar bijvoorbeeld 62 euro per les uur. De twijfel zit hem echter in het feit dat ik deze persoon al langer ken.. weet niet of dat zo slim is om daar dan ook te gaan lessen..

Dorpje verderop zit er ook een:
Inhoud 10 rijlessen van 75 minuten (12,5 uur rijles)

De lessen zijn verdeeld over twee onderdelen, waar je apart examen over aflegt:

Lessen Voertuigbeheersing (AVB)
De eerste lessen bestaan vooral uit oefeningen op een afgesloten terrein (m.u.v. de heen- en terugweg naar deze locatie).
> Info CBR over Praktijkexamen AVB
Lessen Algemene Verkeersdeelname (AVD)
De laatste lessen zijn gericht op het veilig en zelfstandig deelnemen aan het verkeer, en vinden plaats op de openbare weg.
>Info CBR over Praktijkexamen AVD
Startleeftijd: 17 jaar
Inclusief: 12,5 uur rijles, 1e praktijkexamen AVB, 1 praktijkexamen AVD,
Exclusief: Theorie & Eigen Verklaring invullen bij WWW.mijn.cbr.nl
Kosten: € 925,00
Eventuele extra lessen worden in rekening gebracht á € 67,00 per 75 minuten.

Ik ben al 4 jaar in het bezit van rijbewijs B en heb dus al enige verkeers ervaring, verder heb ik van m'n 16 tot m'n 22 brommer gereden, ben nu 26.

Ik denk als ik rond de 1200 a 1300 ga denken dat ik wel ongeveer goed zit?
Dat is wel meer dan goed. Ik was volgens mij 1050 kwijt.
Vergis je niet in 'ik heb brommer gereden dus ik kan motorrijden'. Ik heb ook een paar jaar lang brommer gereden en het is heel fijn als je al kan schakelen. Daarnaast heb je nog wel wat profijt van je brommerervaring als het aan komt op bochten rijden. Maar overschat het niet want je gaat nog veel leren over een motor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 09:27

Rubman

Retarded or just overjoyed!

62 per uur is wel flink, ik heb buiten mijn pakket om nog wat losse lessen bij gekocht a 80 euro voor 2 uur rijden.

Ik vind 62 per uur echt schofterig duur als je het mij vraagt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:52
Ga hier ook maar even reageren.
Ben samen met vrouw ook net begonnen met rijbewijs, zaterdag middag de 2e les gehad.
Lessen van 1,5u, kosten zijn ong €47,5 p/u. (in het pakket 10 lessen is zelfs €35 p/u)
Van tevoren een proefles gedaan om te kijken of het een beetje klikte met de instructeur.

[ Voor 8% gewijzigd door bleufred1 op 18-03-2019 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-09 09:29

Schuimpje

Couch Warrior

Booyaa schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:49:
[...]

Dat is wel meer dan goed. Ik was volgens mij 1050 kwijt.
Vergis je niet in 'ik heb brommer gereden dus ik kan motorrijden'. Ik heb ook een paar jaar lang brommer gereden en het is heel fijn als je al kan schakelen. Daarnaast heb je nog wel wat profijt van je brommerervaring als het aan komt op bochten rijden. Maar overschat het niet want je gaat nog veel leren over een motor ;)
Ik ga het ook zeker niet onderschatten, ga er compleet blanco en leergierig in :)!

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
Schuimpje schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:54:
[...]

Ik ga het ook zeker niet onderschatten, ga er compleet blanco en leergierig in :)!
Dat is de juiste instelling. Ik zal, zoals de post hierboven ook aangaven, nog wel ff in de prijs gaan duiken. Ik betaalde volgens mij 42,5 per uur. 62 euro per uur is wel echt aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Rubman schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:52:
62 per uur is wel flink, ik heb buiten mijn pakket om nog wat losse lesse bij gekocht a 80 eurp voor 2 uur rijden.

Ik vind 62 per uur echt schofterig duur als je het mij vraagt.
Ja dat idee had ik dus ook, als ik bijvoorbeeld in de grote steden kijk daar liggen de prijzen idd rond hetgeen wat jij noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 14:56
Nycrea schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:06:
[...]

Bekijk het positief, zo zijn je handschoenen tenminste niet doorweekt als je terug rijdt, al het water druppelt er zo weer uit. :9
True, maar het probleem onder het rijden zelf was dat het nog best pijnlijk was. Dat gaas bovenop je vingers dempte niet bepaald de inslag van de hagel, terwijl ik zelf ook nog 120 reed :9

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

De rijschool waar voorlopig mijn voorkeur naar uitgaat en waar ik in mijn omgeving toch wel goede verhalen over hoor:

https://www.rijschoolroy....rrijles-bij-rijschool-roy

Ook wel normale prijzen zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:40
DrivinUCrazy schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:24:
[...]

Klinkt als een defecte killswitch of een sleutel die niet netjes wordt herkend (startonderbreker).
Héél misschien een jiffyschakelaar die niet werkt, maar daarbij zou ik verwachten dat de brandstofpomp het wel doet, maar alleen de startmotor niet.
Bij gebrek aan een startonderbreker is die al uitgesloten, jiffyschakelaar zou niet uit mogen maken in z'n vrij. Met koppeling in start ie ook niet (bak in de vrij). Killswitch wordt niet gebruikt maar is een mogelijkheid, eventueel de startknop ook nog... Vanavond maar eens even kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Rubman schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:04:
[...]

Dan zou ik als ik jou was ook de rit van 14-4 voorbij laten gaan als je voor jezelf nog niet genoeg vertrouwen hebt op de weg.
In een groep rijden is dermate anders dan alleen dat het imho het risico niet waard is.
Dat was sowieso al het plan ;)

@Tylen mijn eerdere bericht gemist? Ik had me afgemeld..

@Schuimpje Hier ook rond de 40-45 per les. Ik heb wel een pakket genomen, gezien dat goedkoper was incl AVB en AVD examen. Heb het met 20 uur les voltooid. 10 uur AVB, daarna 6 lessen AVD van 1,5 uur. Het laatste uurtje wat ik overhad mocht ik gebruiken om m'n vriendin een proefles te geven voor haar verjaardag. :p Goed geregeld. Dit was een pakket van ong 1200 euro als ik me niet vergis. Kon ik gewoon elke 5 lessen overmaken, geen onzin van elke les betaald hebben ofzo.

[ Voor 43% gewijzigd door SmurfLink op 18-03-2019 12:27 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:19
Schuimpje schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:58:
De rijschool waar voorlopig mijn voorkeur naar uitgaat en waar ik in mijn omgeving toch wel goede verhalen over hoor:

https://www.rijschoolroy....rrijles-bij-rijschool-roy

Ook wel normale prijzen zo te zien.
Dat is wel redelijk bij mij in de regio.
Kijk eens of je rijschool Jan Heeze iets voor je is:
https://rijschoolheezen.nl
Misschien net buiten je dorp maar ik heb niets dan goede verhalen en ervaringen met Jan.

Zelf heb ik overigens daar geen les gehad maar de rijschool waar ik reed heeft ondertussen niet meer de zelfde instructeurs dus kan ik je geen info over geven. En die was trouwens ook in Eindhoven zelf. (Rijschool Wildenberg).

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:27
NLDViane schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:17:
[...]

Bij gebrek aan een startonderbreker is die al uitgesloten, jiffyschakelaar zou niet uit mogen maken in z'n vrij. Met koppeling in start ie ook niet (bak in de vrij). Killswitch wordt niet gebruikt maar is een mogelijkheid, eventueel de startknop ook nog... Vanavond maar eens even kijken.
Als je een killswitch niet gebruikt wil dat niet zeggen dat ie niet stuk is. Of een kabelbreukje er naar toe.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Bommes schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:29:
[...]

Dat is wel redelijk bij mij in de regio.
Kijk eens of je rijschool Jan Heeze iets voor je is:
https://rijschoolheezen.nl
Misschien net buiten je dorp maar ik heb niets dan goede verhalen en ervaringen met Jan.

Zelf heb ik overigens daar geen les gehad maar de rijschool waar ik reed heeft ondertussen niet meer de zelfde instructeurs dus kan ik je geen info over geven. En die was trouwens ook in Eindhoven zelf. (Rijschool Wildenberg).
Rijschool heezen had ik inderdaad ook voorbij zien komen! Is ongeveer een half uurtje rijden vanuit hier. Roy is alleen wel een stuk dichterbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:22

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Voor mij is het lessen alweer even geleden (ik betaalde nog in guldens ;) ) en ik had niet bepaald een "klik" met de instructeur. Was een lompe gast die met een enorme tractor (Nissan Pajero) achter ons aanreedt of met een Goldwing met net wat teveel en te grote antennes achterop.

Elke 20 sec had hij wel wat op norse toon aan te merken en ik deed eigenlijk niets goed, kreeg ik de indruk. Nu reed ik hem ook redelijk vaak kwijt, dus dat hielp vast ook niet mee voor de verstandhouding.

Maar... hij was wel een vak-idioot en had me in no-time klaar voor het examen, dat in 1x goed was. Ik moet na tig jaar nog vaak denken aan bepaald situaties als ik in het plaatsje ben waar de lessen vooral plaatsvonden. Geen klik, wel een goede instructeur, dat kan dus ook.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft een nieuwe motor op het oog, in mijn ogen ook mooier dan de directe concurrenten zoals MT07 en de Z650. Goed gedaan Honda, deze maand even een afspraak maken voor een proefrit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Schuimpje schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:07:
[...]
Rijschool heezen had ik inderdaad ook voorbij zien komen! Is ongeveer een half uurtje rijden vanuit hier. Roy is alleen wel een stuk dichterbij
Ik heb gelest bij Marco Verbaandert in Veldhoven. Een 1 mans zaak maar een goede en zeer ervaren instructeur. Hij geeft alleen maar motorrijles en gaat dus ook mee op een eigen motor tijdens de AVD lessen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 14:56
@Verwijderd ik vind hem wel mooi, zou alleen wel direct die hele lange taartschep achterop vervangen.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
@Verwijderd mooi he, ik vind de CB300R trouwens ook leuk. Op 't motor topic bij Ars Technica is er iemand die na een leven lang gigantische afstanden op Harleys af te leggen, een CB300R gekocht heeft in de plek ;) Wat een verandering voor die kerel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

gauchov6 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:54:
[...]

Ik heb gelest bij Marco Verbaandert in Veldhoven. Een 1 mans zaak maar een goede en zeer ervaren instructeur. Hij geeft alleen maar motorrijles en gaat dus ook mee op een eigen motor tijdens de AVD lessen!
Net eens op de site gekeken, had er nog nooit van gehoord. Maar dat ziet er inderdaad ook goed uit en niet duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:49:
/me heeft een nieuwe motor op het oog, in mijn ogen ook mooier dan de directe concurrenten zoals MT07 en de Z650. Goed gedaan Honda, deze maand even een afspraak maken voor een proefrit :)

[YouTube: Honda CB650R Review 2019]

[YouTube: 2019 HONDA CB650R | Quick Test Ride!]

[YouTube: New Honda CB650R is awesome – First impressions from Spain]
De neo-café motoren van honda zijn zeker mooie motoren ja!. Maar concurrent van de MT-07 en Z650 is het niet hoor. Dat zijn betaalbare 2-cil motoren en de cb650f is een redelijk prijzige 4-cil. Dus eerder concurrent van de MT-09 en Z900 gezien zijn prijs. Qua vermogen valt het model een beetje tussen deze 4 motoren in. Maar een leuk motor is het zeer zeker wel! Proefrit zal je vast bevallen, heb op de oude cb650f les gehad en het zat echt zeer fijn.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Doen ze goed ja. 8) Zo vind ik persoonlijk die CB1000R ook heel erg gaaf. :9 Beetje onbruikbaar alleen. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:54

Vrijdag

De Zwarte

@Schuimpje Ik heb eigenlijk geen idee meer wat mijn lessen kostten. Ik dacht dat het ergens rond de €65,- lag voor anderhalf uur ofzo. Was een eenmanszaak aan huis en van daar naar het beginnersterreintje was ongeveer vijf minuten op de motor. Daarna gingen we verderop op een parkeerterrein langs de A4 AVB oefenen. @noes kent het denk ik wel, de parkeerplaats Peulwijk. Was ook een goede oefening want je moest dus over de snelweg. Vooruit kijken, anticiperen en vlot invoegen is er zeg maar behoorlijk ingeramd.

Tijdens al mijn lessen (jaja :P ) heb ik ook maar drie keer met een ander gereden en die zat op hetzelfde niveau als ik. Verder altijd priveles.

Pakketten had hij niet, dat vond hij onzin. Betalen ging gewoon per les. Verder kon ik het ook gewoon goed met hem vinden, hij had wel droge, soms wat sarcastische humor. Kon je fouten ook goed uitleggen en wijzen waar je op moest letten. En hij zag echt werkelijk álles.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:25
Die CB650R lijkt alleen wel erg klein.... fijn om mee te spelen, maar langer dan een uur rijden lijkt me geen pretje.
Die 1000 is leuk, maar dan zou ik voor de husky gaan die in mijn ogen het design wat beter voor elkaar heeft.

Ben zelf ook niet zo van de 4 cilinders. Hoewel een 4 cilinder wat meer comfort geeft mis ik toch een beetje het ruwe van motorrijden. Ben erg benieuwd naar 3 cilinder, tot nu toe nog nooit gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Thanks allemaal voor de tips en info!
Hopen dat het allemaal goed gaat en ik m'n theorie snel haal en vervolgens de rest. :D

Dan kan ik eindelijk op pad voor een naked bike, jongensdroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

nog even over het lessen, wat ik wel vreemd vind en ook bizar is dat het voor de prijs niet uitmaakt of je een duoles hebt of een privéles terwijl het wel verschil kan maken.

Vooral bij AVB vond ik het heel lastig als er een kandidaat iets niet goed beheerste en ik wel, we dan constant dezelfde oefening bleven doen. Andersom gold ook natuurlijk, dat de ander iets wel goed deed en ik het niet goed deed. Of dat hij dan die andere kandidaat 5 minuten lang iets ging uitleggen, stond ik weer te wachten. Vooral met teveel niveauverschil erg hinderlijk. Dat frustreerde de ander weer. Ook de verantwoordelijkheid van de rijschool natuurlijk om gelijkwaardige kandidaten bij elkaar te plannen maar toch. Kost je toch kostbare lestijd. Zeg dan: voor 35 heb je duoles, voor 40 euro privéles. Maar goed, dat heb ik geen enkele rijschool zien doen.

Tijdens AVD vond ik het wel prima om met z'n tweeën te rijden trouwens. Mits min of meer hetzelfde niveau steek je van elkaar veel op met de feedback van de instructeur. Tijdens AVB ook wel leuke momenten gehad met andere kandidaten trouwens :D Je kunt elkaar wat moed inpraten soms ;) Belangrijk is het niveau, dat dat min of meer gelijkwaardig is. Maar lessen met een beginner en een "ervaren" lesser vond ik geen goed plan :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:52
Wij hebben een duo les, bewust. We willen ooit ook samen rijden en beginnen nu allebei ook op het zelfde niveau.
Tenzij een van de twee een van de examens niet haalt en nodig is, willen wij dit juist graag samen blijven doen.
Ben wel eens dat als ik het met een random persoon duo moest doen, ik het waarschijnlijk ook minder leuk gevonden zou hebben.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:28

charrel

Cortisol4life..

Nou jongens, ik heb het overleefd hoor! _O-

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/8xiti4hp77h7.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door charrel op 18-03-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:19
ik weet niet wat @charrel maar fijn dat je het overleefd hebt.. :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 14:38

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Zo. De MT07 is weer klaar voor het komende seizoen.

Verse Olie en filters.
Verse remvloeistof
Nieuw radiator 'schild'

En het leukste, een nieuwe uitlaat 8). Uiteindelijk toch voor de Dominator gegaan. Filmpje:

Oud geluid

[YouTube: MT07 stock exhaust]

Nieuw geluid

Niet asociaal, maar wel een mooie diepe brom. Helaas nog niet echt mee kunnen rijden i.v.m. het weer :'(

[YouTube: MT07 Dominator Exhaust]

Fototje van de uitlaat en het nieuwe radiator schildje. (Let niet op het touwtje, was tijdens montage om het stepje omhoog te houden.. anders hing die aan de remleiding :) )

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/54518833_2687135551327819_647815672511856640_o.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=49d244a71ee40d17334fef0c9cb2a73f&oe=5D132620

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Dynazap schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:12:

Verse Olie en filters.
Verse remvloeistof
Nieuw radiator 'schild'

En het leukste, een nieuwe uitlaat 8). Uiteindelijk toch voor de Dominator gegaan. Filmpje:

Oud geluid

Nieuw geluid

Niet asociaal, maar wel een mooie diepe brom. Helaas nog niet echt mee kunnen rijden i.v.m. het weer :'(

Fototje van de uitlaat en het nieuwe radiator schildje. (Let niet op het touwtje, was tijdens montage om het stepje omhoog te houden.. anders hing die aan de remleiding :) )

[Afbeelding]
Wat een verschil! Stuk mooier zo :) Waar heb je die uitlaat gekocht? Ik zit al een tijdje te twijfelen om een andere onder mijn gsr600 te zetten. Zit toevallig ook naar dominator te kijken.

https://www.dominator-uit...laten-suzuki-gsr-600.html

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/24058914_10214015022550834_7900506014633337301_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=3365840c0fd97a7467895369063169c7&oe=5D1A7A08

Oja, dit forum bestond ook nog. Deze broem van mij is er ook nog.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:51
charrel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:50:
Nou jongens, ik heb het overleefd hoor! _O-

[Afbeelding]
Er is volgens mij wel iets misgegaan onderweg, je staat opeens midden in het bos... :+

@ROFLASTC welkom terug *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
@Shadow_Agent Ik heb daarvoor bewust gelest bij een rijschool die individueel lesgeeft. Leek mij ook vervelend om te duo lessen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

not so fast. Ik heb een drukke baan (in me hoofd)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 14:38

Dynazap

Go Hard Or Go Home

ProfaNe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:14:
[...]

Wat een verschil! Stuk mooier zo :) Waar heb je die uitlaat gekocht? Ik zit al een tijdje te twijfelen om een andere onder mijn gsr600 te zetten. Zit toevallig ook naar dominator te kijken.

https://www.dominator-uit...laten-suzuki-gsr-600.html
Besteld bij Dominator-uitlaten.nl :). 7 werkdagen later kwam die binnen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NLDViane
Blijkt dat de kawa geen maandagmorgen had, maar ik wel. Killswitch na de vorige rit blijkbaar omgezet, vanochtend dus aan en weer uit gezet in plaats van andersom :F Net even gekeken maar was starten en draaien, brandstofpomp werkt gewoon, lader stond niet aan.

[ Voor 22% gewijzigd door NLDViane op 18-03-2019 17:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

NLDViane schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:53:
Blijkt dat de kawa geen maandagmorgen had, maar ik wel. Killswitch na de vorige rit blijkbaar omgezet, vanochtend dus aan en weer uit gezet in plaats van andersom :F Net even gekeken maar was starten en draaien, brandstofpomp werkt gewoon, lader stond niet aan.
Ik dacht ik post het niet want dat zal die wel bedacht hebben _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:23
Dynazap schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:12:

Verse Olie en filters.
Verse remvloeistof
Nieuw radiator 'schild'

Oud geluid

Nieuw geluid

[Afbeelding]
Prima vooruitgang die nieuwe uitlaat! Zelf vond ik het geluid ook een van de grootste nadelen van de MT-07, ik ben zeker geen lid van de 'loud pipes save lives' brigade maar stock klonk hij als een grasmaaiertje, dat fijne blok verdient beter. De dominator klinkt prima! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Klassieke fout die iedereen in bepaalde vorm wel een keer maakt denk ik.

* Rubman ook al een keer een rondje verbaasd om de motor heen heeft gelopen en opeens de switch de verkeerde kant op zag staan.

Lekker geluidje hoor @Dynazap is het niet te overdreven? Klinkt best heftig toch op video.

[ Voor 7% gewijzigd door Rubman op 18-03-2019 18:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:21
NLDViane schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:12:
Hm, de Kawa had er geen zin in vanochtend... Wel lampjes, geen geluid van de brandstofpomp, gaat ook niet rond als ik de startknop indruk. Lampjes blijven dan branden. Denk dat ik de lader van mn mobiel aan heb laten staan sinds de laatste langere rit van 3/4 weken geleden 8)7
Probeert hij het wel? Anders zou het ook kunnen dat de dodemans knop uit staat...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Joh! :o

't gaat soms hard hier, inderdaad ;)

[ Voor 75% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-03-2019 21:22 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NLDViane
charrel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:59:
[...]

Ik dacht ik post het niet want dat zal die wel bedacht hebben _/-\o_
Had er ook aan gedacht, alleen niet dat de knop andersom stond. Ook goeiemorgen 8)7
Rubman schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:03:
[...]

Klassieke fout die iedereen in bepaalde vorm wel een keer maakt denk ik.

* Rubman ook al een keer een rondje verbaasd om de motor heen heeft gelopen en opeens de switch de verkeerde kant op zag staan.

Lekker geluidje hoor @Dynazap is het niet te overdreven? Klinkt best heftig toch op video.
Helaas niet de eerste keer... Vorige keer was met een rit met een paar mensen uit de buurt naar Duitsland. Was al laat en dan werkt dat ding ook nog eens niet mee :')
Wild Chocolate schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:11:
[...]

Probeert hij het wel? Anders zou het ook kunnen dat de dodemans knop uit staat...
Ik quote mezelf even:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ach ja, zo ook eens wat achter geraakt bij de groep. in de haast starten, schakelen... Niks? Even vloeken, nog een keer. Starten, schakelen... Uit.
De meesten hebben dan door dat die 'klak' die je hoorde niet van een inklappende jiffy was, maar van een terug uitklappende jiffy. Ik niet. |:(

Aan de andere kant is me ook overkomen: stoppen bij het tankstation, jiffy naar beneden schoppen. 'klak' horen, en naar links laten zakken. En zakken. Dat zakt wel erg ver?! En toen was die topzwaar en kon ik hem zachtjes op de grond leggen. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woask
  • Laatst online: 20:15
In de trant van lesverhalen, ik moest soms mijn lesmotor (Duke 125) nog ophalen bij de eigenaar. 8)7 Dan was het eerst achterop bij de instructeur, naar het huis rijden van de eigenaar van de lesmotor, en van daar dan weer zelf rijden. Het is ook niet echt rendabel voor de meesten om rijlessen voor A1 aan te bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
NLDViane schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:21:

[...]

Ik quote mezelf even:
[...]
Heb ik even overheen gelezen. Er wordt hier af en toe ook zo belachelijk veel gereageerd op 1 dag...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Wie was die eigenaar dan? Verhuurde die zijn motor aan de rijschool of hoe zat dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Ik kwam zaterdag een rijschool tegen waarbij de instructeur in een VW Transporter achter de leerlingen aanreed. Zouden die zo weinig onderhoud plegen, dat ze een veegwagen achter de lessen aansturen?

@Schuimpje Weet niet of het al gezegd is (ik lees nog weleens ergens overheen de laatste tijd :+), maar rijscholen die met een auto achter de motor(en) aanrijden, links laten liggen. Dat slaat echt nergens op. Ik heb dat 1 keer gehad, maar dat kwam omdat een leerling in het uur voor me 2 keer op z'n plaat was gegaan, en die instructeur nog niet terug was van de motorzaak (2e keer viel hij bij het wegrijden bij de motorzaak, na reparatie hendel :-) ). Toen heeft een andere instructeur met een auto achter mij aangereden, omdat die op dat moment eigenlijk geen motorrijles had.

Mijn instructeur deed de oefeningen voor op een GTS1000 (enkelzijdige voorwielophanging, dus een draaicirkel van heb ik jou daar), of een Intruder 1400 (waarbij hij bij het achtje beurtelings de zadeltassen aan de grond reed, terwijl hij met 1 hand in het microfoontje zat te vertellen wat hij deed... Geweldige vent als instructeur gehad, wat dat betreft.

Jaren later hoorde ik dat hij met het geld van de lespakketten van zijn eigen rijschool met de noorderzon vertrokken was ;w 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:44
Iemand goedkoop adresje voor castrol rs power 10w40 volsyntheet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Hier heeft de instructeur altijd met de motor meegereden. Behalve dan in de zomer (35+ graden) toen ik een vervanger (bij hem reed ik dan ook de motor in de greppel :Y)) kreeg vanwege vakantie. Hij ging mooi met de auto erachteraan vanwege de AVB oefeningen waar hij toch niks hoefde te doen op wat uitleggen na :+ had wel zijn kleding mee voor het geval iemand nog niet zelf mocht rijden of toch een AVD les had.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:28:

Aan de andere kant is me ook overkomen: stoppen bij het tankstation, jiffy naar beneden schoppen. 'klak' horen, en naar links laten zakken. En zakken. Dat zakt wel erg ver?! En toen was die topzwaar en kon ik hem zachtjes op de grond leggen. :(
Sorry, maar hier moest ik stiekem om lachen :+ Vooral omdat dat mij ook al eens is overkomen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Niks sorry. Als ik er zelf niet om kon lachen vertelde ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:30
DrivinUCrazy schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:28:

O-)
Jeps... In een stalling dan. Ook al weegt een Honda CB-1 nog geen 180kg droog, overeind blijven lukte niet.
Of iets verkeerd doen met remmen + halve draai om "gemakkelijk" rechtuit te parkeren, toink omver.
Kan zomaar gebeuren :)

Ach, op heuvelweggetjes en volle vakantie belading met een zwaardere motor allerlei draai en keer capriolen uitgehaald. Kon nogal zweten zijn maar toch gelukt.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:12

Destruction

(ex-)Automonteur

Zo, vanavond samen met @McKaamos de Magna opgehaald :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lAmMaj9UdxetgaBs6ISycYmN/full.jpg

In de spare time ga ik/gaan we ermee aan de gang, kijken of we het ding weer rijdend/remmend krijgen.

Updates en pics zullen volgen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Destruction op 19-03-2019 00:09 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 23-09 00:26
Wild Chocolate schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:08:
Ik kwam zaterdag een rijschool tegen waarbij de instructeur in een VW Transporter achter de leerlingen aanreed. Zouden die zo weinig onderhoud plegen, dat ze een veegwagen achter de lessen aansturen?

@Schuimpje Weet niet of het al gezegd is (ik lees nog weleens ergens overheen de laatste tijd :+), maar rijscholen die met een auto achter de motor(en) aanrijden, links laten liggen. Dat slaat echt nergens op. Ik heb dat 1 keer gehad, maar dat kwam omdat een leerling in het uur voor me 2 keer op z'n plaat was gegaan, en die instructeur nog niet terug was van de motorzaak (2e keer viel hij bij het wegrijden bij de motorzaak, na reparatie hendel :-) ). Toen heeft een andere instructeur met een auto achter mij aangereden, omdat die op dat moment eigenlijk geen motorrijles had.

Mijn instructeur deed de oefeningen voor op een GTS1000 (enkelzijdige voorwielophanging, dus een draaicirkel van heb ik jou daar), of een Intruder 1400 (waarbij hij bij het achtje beurtelings de zadeltassen aan de grond reed, terwijl hij met 1 hand in het microfoontje zat te vertellen wat hij deed... Geweldige vent als instructeur gehad, wat dat betreft.

Jaren later hoorde ik dat hij met het geld van de lespakketten van zijn eigen rijschool met de noorderzon vertrokken was ;w 8)7
Bij mijn rijles reden we met 2 leerlingen allebei op 1 motor en achter ons aan reed de instructeur met de auto
Imo62 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:03:
[...]

Prima vooruitgang die nieuwe uitlaat! Zelf vond ik het geluid ook een van de grootste nadelen van de MT-07, ik ben zeker geen lid van de 'loud pipes save lives' brigade maar stock klonk hij als een grasmaaiertje, dat fijne blok verdient beter. De dominator klinkt prima! _/-\o_
Vond ik ook, ben voor de optionele akrapovic uitlaat gegaan. Heb de dB killer er eerst uit gehaald maar daarna aangepast omdat het te luid was.

[ Voor 15% gewijzigd door Uberdude op 18-03-2019 23:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Haha wat een verhaal! Ik heb mijn keuze gemaakt en heb over 2 weken mijn eerste les, wordt vervolgd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04

In zuid NL stond ie nog niet bij de dealer afgelopen weekend. Maar deze staat bij mij inmiddels ook hoog bovenaan.

Laat even weten waar je hem live hebt kunnen zien/testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Rubman schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:04:
[...]

Dan zou ik als ik jou was ook de rit van 14-4 voorbij laten gaan als je voor jezelf nog niet genoeg vertrouwen hebt op de weg.
In een groep rijden is dermate anders dan alleen dat het imho het risico niet waard is.

In ander nieuws, moet ik mij zorgen gaan maken?

Afgelopen 4 weken 2 lampjes in dashboard stuk gegaan, nu heb ik een Honda dus spanningsregelaar is wel een dingetje zegmaar.
Dat ding moet dus in ieder geval zo snel mogelijk naar een plek in de rijwind of voorzien worden van extra koelvinnen.
zou een nieuwe met mosfets halen, heb die ook O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40
Ik heb mijn motor rijbewijs ergens in 1993 gehaald. Lessen was op een Honda Rebel 450 of een Kawasaki GT 550. Beide motoren hadden dubbele bediening (koppeling en rem) achterop. De instructeur ging dus mee op de motor.

Later ook nog even op een Kawasaki EL 250 les gehad. Best wel bizar, een instructeur van denk ik 1,90 achterop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

wd200 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:21:
Die is de alleen maar als half synthetisch toch, is de racing geen volledig synthetisch?
Oliehandel.nl, on2wheels?

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 19-03-2019 07:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
@ discussie over motorrijscholen waarbij de instructeur met de auto achter je aan rijdt: die zou ik mijden als de pest. Je leert ook door te kijken, en de instructeur hoort het voorbeeld te geven, niet alleen te observeren.

In mijn rijschool was er een instructeur die privé niet met de motor rijdt, en dat was de minst goede van al. Hij kon wel rijden maar was niet gepassioneerd. Maar hij reed wel mee met de motor. Een instructeur die zelf niet eens meerijdt, daar krijg je enkel verbale instructie van, lijkt me vreselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heb ook gewoon gehad dat de instructrice achter mij aan reed met de auto. Is niet erg hoor. Gewoon netjes gehaald in 12 lesjes.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
wd200 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:21:
Ik bestel olie meestal bij misteroi.be, €35 voor 4L Castrol Power RS 10w40/ Dat spul is echter zoals hierboven al gemeld semi-synth ipv fullsyntheet volgens mij. Mik er anders Motul 7100 (of zelfs 300V) in, of wil je graag Castrol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Dat wou ik zeggen, hier reed de instructeur ook meestal met de auto mee. 6 lessen gehad ;)
Chakotay schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:24:
[...]

Ik bestel olie meestal bij misteroi.be, €35 voor 4L Castrol Power RS 10w40/ Dat spul is echter zoals hierboven al gemeld semi-synth ipv fullsyntheet volgens mij. Mik er anders Motul 7100 (of zelfs 300V) in, of wil je graag Castrol?
Dat is nog wel goedkoper te vinden hoor, dat is 1 van de duurdere:
https://www.motorolien.nl...Zp5fAmgmlo1gaAr7VEALw_wcB

[ Voor 84% gewijzigd door charrel op 19-03-2019 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Tylen schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:22:
Heb ook gewoon gehad dat de instructrice achter mij aan reed met de auto. Is niet erg hoor. Gewoon netjes gehaald in 12 lesjes.
ligt er aan of de persoon in de auto wel of niet motor kan rijden. Bij mij wisselde het, soms ging hij op de motor, soms met de auto maar rijden kon ie als de beste _/-\o_

In het begin vaak op de motor erachter aan om ook dingen voor te doen. Dat was erg leerzaam door achter hem aan te rijden. Bochten, kijkgedrag etc veel op die manier geleerd. Toen het beter ging (en het weer slechter) pakte hij de auto. Prima d:)b

Ik zou wel (zoals hierboven ook is aangehaald) rijscholen vermijden waar de instructeur geen echte liefhebber is.

@Schuimpje alvast veel succes en plezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:44
Chakotay schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:24:
[...]

Castrok is er ook als volsyntheet, maar beperkt verkrijgbaar.

Een andere volsyntheet voor een goede prijs mag ook

[ Voor 5% gewijzigd door wd200 op 19-03-2019 09:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Tylen schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:22:
Zal ook persoonlijk zijn wat je zelf aanspreekt. Ik geloof zelf bijvoorbeeld sterk in "leading by example". Daarom vind ik een instructeur die in de auto achter je aan rijdt een beetje "de beste stuurlui staan aan wal" idee. Puur gevoelsmatig en uitzonderingen daargelaten natuurlijk ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Shadow_Agent schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:39:
[...]

ligt er aan of de persoon in de auto wel of niet motor kan rijden. Bij mij wisselde het, soms ging hij op de motor, soms met de auto maar rijden kon ie als de beste _/-\o_

In het begin vaak op de motor erachter aan om ook dingen voor te doen. Dat was erg leerzaam door achter hem aan te rijden. Bochten, kijkgedrag etc veel op die manier geleerd. Toen het beter ging (en het weer slechter) pakte hij de auto. Prima d:)b

Ik zou wel (zoals hierboven ook is aangehaald) rijscholen vermijden waar de instructeur geen echte liefhebber is.

@Schuimpje alvast veel succes en plezier! :)
Mijn instructeur reed toen weliswaar in de auto achter me aan, maar is zelf wel motorrijder. Hij moest bij die toenmalige rijschool alleen te vaak wisselen tussen auto en motor waardoor dat niet praktisch was.

Hij gaf iedereen wel de tip om zich aan te sluiten bij een specifiek motorgroepje waar hij zelf ook actief is en die hij een warm hart toedraagt. Nu, jaren later ben ik daar nog een actief lid van. We nemen regelmatig wat minder ervaren mensen mee op sleeptouw de Eifel/Ardennen in.
Andere toertochten rijden we ook nog wel eens samen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Mijn instructeur (volgens mij van nog een paar hier) weigerde om in een koekblik te stappen, en toen ie de kinderen van school moest halen ging hij mopperend met een lesauto die kant op :)

Die man leefde echt op de motor O+

Mijn hele familie heeft les gehad van hem en 50% van alle mensen met een A in mijn omgeving.
Rij regelmatig nog even bij hem langs om te kletsen/ouwehoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Dryhte schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:03:
@ discussie over motorrijscholen waarbij de instructeur met de auto achter je aan rijdt: die zou ik mijden als de pest. Je leert ook door te kijken, en de instructeur hoort het voorbeeld te geven, niet alleen te observeren.
Dit dus, een instructeur die volgt in een auto en jou gaat vertellen wat je moet doen kan ik sowieso niet serieus nemen, en imo neemt de instructeur in kwestie z'n eigen vak dan ook niet serieus, anders zou hij wel op de motor volgen.
In mijn rijschool was er een instructeur die privé niet met de motor rijdt, en dat was de minst goede van al. Hij kon wel rijden maar was niet gepassioneerd. Maar hij reed wel mee met de motor. Een instructeur die zelf niet eens meerijdt, daar krijg je enkel verbale instructie van, lijkt me vreselijk.
Bij mijn rijschool werd gevolgd op de motor, was een kleine rijschool van mensen die motorrijden ook echt als passie hebben, regelmatig motorweekenden naar Duitsland organiseren e.d. één keer ben ik met de auto gevolgd, toen haar motor kapot was. Ze heeft toen nog geprobeerd of ze op de motor van d'r man kon volgen, maar die was voor haar net een maatje te groot. Na duizenden excuses en opmerkingen dat ze het zelf ook "Rijles geven voor mietjes" vond, stapte ze toch maar in de lesauto...

En ja, als ze dan in een stortbui in je oren fluistert dat je toch echt meer moet afschuinen, is de 1e gedachte die door je heen gaat "Jij hebt makkelijk praten vanuit die auto" :P Als ze altijd volgen met een auto, was ik 100% zeker overgestapt naar een andere rijschool en had ik ze ook niet aanbevolen bij vrienden, waar nu wel 90% van m'n motor rijdende vrienden bij dezelfde rijschool hun A hebben gehaald :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Dryhte schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:03:
Ik snap wat je bedoelt, maar om nu alle rijscholen die dat doen te "mijden als de pest", dan blijven er een stuk minder over. Een goede instructeur kan zijn kennis best overbrengen en bij de bijzondere verrichtingen staat de instructeur gewoon netjes naast je.
Wat ik wel apart vond, was de rijschool bij mij in de buurt, die (lang geleden alweer) met 4 motoren en de instructeur in de auto ging rijden. Geen idee of dat wettelijk ok was, het is in ieder geval een keer ernstig misgegaan en toen was dat over. Denk dat je op die manier toch wat aandacht mist als je helemaal voorop rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Joepla schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:07:
[...]

Wat ik wel apart vond, was de rijschool bij mij in de buurt, die (lang geleden alweer) met 4 motoren en de instructeur in de auto ging rijden. Geen idee of dat wettelijk ok was, het is in ieder geval een keer ernstig misgegaan en toen was dat over. Denk dat je op die manier toch wat aandacht mist als je helemaal voorop rijdt.
Wat ik van mijn instructrice begreep mag 1 instructeur maximaal 2 leerlingen begeleiden. Die instructeur uit jouw verhaal was dus in overtreding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Mijn rij instructeur ging enkel naar de AVB met de auto want daar stond hij toch 90% stil of deed dingen even voor op de lesmotor.

Wel mooi in de winter voornamelijk de AVB gedaan en een leraar die een enorme koukleum is.
Alles lag in de auto en hoe verder de les vorderde hoe meer er bij hem aan ging. eerst balaclava, handschoenen tot op een gegeven moment gewoon in vol motorpak inclusief helm.
Om vervolgens weer deels om te kleden voor hij terug de auto in ging.

De overige lessen altijd met de motor erachter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Destruction Zoals ik schreef, is dit even geleden. Als in: GSM heette autotelefoon en internet kende niemand ;)
Misschien dat de regeltjes wat dat betreft toen anders waren, maar handig leek het me niet en dat is ook gebleken.
Ik reed bij mijn rijschool altijd met een maatje of alleen als dat zo uitkwam. Instructeur erachter met auto en heel soms op de motor. Qua lesgeven merkte ik geen verschil, alleen konden we wat makkelijk doorrijden als ook de instructeur op de motor was.

Wat me te binnen schiet: als er met de auto achteraan werd gereden, dan schermde de instructeur ons altijd enigszins af. Bv. als je bij een verkeerslicht niet helemaal goed stond opgesteld, wilde er nog wel eens een auto naast je glippen. Als hij er vlak achter stond, ging dat natuurlijk niet. Ik zie dat tegenwoordig nog steeds. Op zich geen probleem, zolang je er maar op gewezen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

wd200 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:03:
[...]

Castrok is er ook als volsyntheet, maar beperkt verkrijgbaar.

Een andere volsyntheet voor een goede prijs mag ook
Motul, motorex, er zijn genoeg goede merken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Yamalube RS4GP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Bertolli. :+

Ik heb een tijdje geleden mijn olie, volgens mij Valvoline, besteld via Amazon.de. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
@DrivinUCrazy Bertolli mag alleen in Ducati's toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:15:
@DrivinUCrazy Bertolli mag alleen in Ducati's toch? :+
:D _O-

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0VJvSm2EqQPFi1TbwIizfmZh/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5pew6JLR3SuFTrfyqz99wYSt/full.jpg

De eerste daglicht foto's van 't apparaat :) M'n vrije ochtend deels gebruikt om wat dingen te bekijken en te beginnen aan een todo list. Die volgt nog, zodra hij compleet is :P

de zon dreigde de foto te verkloten, met m'n hand boven de telefoon is dat voorkomen.. Al heb ik m'n hand niet hoog genoeg gehouden :+ Verdere disclaimer: Let op de motor zelf, niet op de meuk eromheen :X

[ Voor 47% gewijzigd door Destruction op 19-03-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

.

[ Voor 100% gewijzigd door Tylen op 19-03-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 10:49
Destruction schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:27:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De eerste daglicht foto's van 't apparaat :) M'n vrije ochtend deels gebruikt om wat dingen te bekijken en te beginnen aan een todo list. Die volgt nog, zodra hij compleet is :P

de zon dreigde de foto te verkloten, met m'n hand boven de telefoon is dat voorkomen.. Al heb ik m'n hand niet hoog genoeg gehouden :+ Verdere disclaimer: Let op de motor zelf, niet op de meuk eromheen :X
ziet er netjes uit! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ooohh jongens wat een feest! Het seizoen gaat weer beginnen. En zoals de voetballers de wei in worden gelaten mogen wij het asfalt weer op gaan zoeken! Heerlijk!

Zijn er binnen deze groep nog ritjes gepland voor het komende jaar? Mijn relatie is sinds afgelopen zondag beëindigd (helaas niet in consensus maar wel door de wederpartij) dus ik heb wat te verwerken met mijn psycholoog (lees: Honda).

Komend weekend ben ik lam en lig ik zondag uit te kateren, maar daarna meer tijd! :D

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Destruction schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:27:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ben benieuwd, zet hem op! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crimsoon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-09 21:52

Crimsoon

Lurker / Bricoleur

w4rguy schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:34:
[...]

Zijn er binnen deze groep nog ritjes gepland voor het komende jaar? [...]
Op het moment staat er een rit in Zwolle ingepland op zondag 14 april (linkje) en op donderdag 9 mei is er nog een supermoto cursus (link)

T minus whenever it feels right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Rit in Zwolle lijkt mij leuk maar moet eerst 100 km rijden om er te komen. Even over nadenken nog :) Misschien motor op de aanhanger knallen. Moet overigens eerst nog een motor kopen maar dat zal voor die tijd wel gelukt zijn ;)

Hoe geschikt is zo'n tocht voor onervaren rijders? Als iedereen er als een haas vandoor gaat is het voor mij wellicht nog wat te vroeg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:23
Shadow_Agent schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:29:
Rit in Zwolle lijkt mij leuk maar moet eerst 100 km rijden om er te komen. Even over nadenken nog :) Misschien motor op de aanhanger knallen. Moet overigens eerst nog een motor kopen maar dat zal voor die tijd wel gelukt zijn ;)

Hoe geschikt is zo'n tocht voor onervaren rijders? Als iedereen er als een haas vandoor gaat is het voor mij wellicht nog wat te vroeg ;)
Is toch eeuwig zonde om voor dat stuk van 100km een aanhanger te pakken? Gewoon lekker binnendoor rijden dat stuk, heb je veel meer lol van en scheelt een hoop rompslomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Shadow_Agent schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:29:

Rij dan maar achter mij aan 8)

Sowieso zijn we hier volgens mij allemaal wel verantwoorde rijders op de weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Volgens mij is het voor mij meer dan 100km enkele reis.... En er is die dag ook wat anders tofs hier in de buurt te doen. Toch kom ik gewoon naar Zwolle O-)

Altijd leuk, zo'n ritje met random mensjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmie271
darkkingll schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:47:
Volgens mij is het voor mij meer dan 100km enkele reis.... En er is die dag ook wat anders tofs hier in de buurt te doen. Toch kom ik gewoon naar Zwolle O-)

Altijd leuk, zo'n ritje met random mensjes
Voor mij zit er in ieder geval 1 bekende tussen he @NLDViane :P

Verder zal het mij ook wel aardig benieuwen hoe het gaat in een groep groter dan 3 motoren. Denk dat ik ook wel achter @Vrijdag aanrij zodat ik niet hoef te tanken onderweg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:55
Voor mij is het ook zo'n 100 km enkele reis binnendoor (vanuit omgeving doetinchem, mochten mensen willen aanhaken). De vorige keer ging het ook prima met zo'n grote groep en toen had ik net een maand mijn motor en rijbewijs. Heb er iig weer zin in!

Ik heb inmiddels de eerste 200km van dit seizoen erop zitten. Is echt heerlijk rijden vandaag :D!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
timmie271 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:53:
[...]

Voor mij zit er in ieder geval 1 bekende tussen he @NLDViane :P

Verder zal het mij ook wel aardig benieuwen hoe het gaat in een groep groter dan 3 motoren. Denk dat ik ook wel achter @Vrijdag aanrij zodat ik niet hoef te tanken onderweg :+
Daarom! He maar als je thuis wegrijdt met een halfvolle tank hoef je toch pas bij thuiskomst weer te tanken? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
NLDViane schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:09:
[...]

Daarom! He maar als je thuis wegrijdt met een halfvolle tank hoef je toch pas bij thuiskomst weer te tanken? :P
Met een halfvolle tank word het wel wat lastig vrees ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Crimsoon schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:18:
[...]

Op het moment staat er een rit in Zwolle ingepland op zondag 14 april (linkje) en op donderdag 9 mei is er nog een supermoto cursus (link)
Oeh die supermoto ga ik ook even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:44:

Sowieso zijn we hier volgens mij allemaal wel verantwoorde rijders op de weg :)
Op dit moment even niet meer. Ik kan het gas flink open trekken, motor maakt ook flink toeren maar de acceleratie is ernstig vertraagd... Nog een weekje volhouden dan staat vervanging van de motor gepland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:12:
[...]

Met een halfvolle tank word het wel wat lastig vrees ik :+
Ach beter de tank halfvol dan halfleeg toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:43:
[...]

Ach beter de tank halfvol dan halfleeg toch? ;)
Dat is zeker waar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

sypie schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:35:
[...]

Op dit moment even niet meer. Ik kan het gas flink open trekken, motor maakt ook flink toeren maar de acceleratie is ernstig vertraagd... Nog een weekje volhouden dan staat vervanging van de motor gepland.
Balen! Ga de de motor laten herstellen of een hele nieuwe motor kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Koppeling versleten??

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Verkeerde olie gebruikt?
Pagina: 1 ... 23 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.