K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Vrijdag schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:00:
[...]
Balen! Ga de de motor laten herstellen of een hele nieuwe motor kopen?
Deze gaat weg. De boel moet dusdanig uit elkaar gehaald worden dat dit te veel uren gaat kosten, wat mij te duur gaat worden. Zoals het nu lijkt (ook terug te lezen in de vorige pagina's van dit topic) wordt de R1100RT vervangen door een Honda ST1300. Volgende week weet ik zeker of dit doorgaat i.v.m. een keuring door Erik van Lent.
EDIT: inmiddels heeft de motor mij laten staan, hij kreeg de naald niet meer omhoog. Van 70 naar 80 was al te veel. Ik kwam er rook ergens vandaan waarvan ik niet wist dat dit kon, waarschijnlijk is de boel flink te warm geworden.
Komende anderhalve week maar in het koekblik naar werk.
Die gaat weg, hoe dan ook. Zelf heb ik er geen verstand van, geen ruimte voor en zoals het nu lijkt de komende periodes ook geen tijd. Dat zijn toch 3 dingen die best wel nodig zijn om zo'n machine helemaal uit elkaar te halen. Zover ben ik al wel in mijn kennis, hij moet zowat helemaal uit elkaar om bij de koppeling te kunnen komen.noes schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:04:
[...]
Maakt niet uit, de R1100 heeft een droge koppeling. Die zal dus wel versleten zijn
@sypie wat ga je doen met je R1100RT? In de verkoop? Na mijn verhuizing wil ik wel een opknapbrommertje
Wanneer ga je verhuizen?
[ Voor 38% gewijzigd door sypie op 19-03-2019 19:08 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Thanks, komt vast goed
Ff de Fireblade van een maat van me servicen, dat ding wegbrengen en dan gaat de Magna de OK in
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Klinkt inderdaad alsof je je koppeling nu helemaal opgerookt hebt.
Ik denk zelf dat de motor morgen best wel weer even zou kunnen lopen. In ieder geval komt de ANWB er bij kijken (jaja, je kunt ze min of meer vooruit bestellen) en als er dan transport nodig is dan regelen ze dat.noes schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:55:
@sypie begin april, heb de sleutel alen ben heel druk met klussen: Komende tijd heb ik ook geen tijd, maar ruimte is er nu wel
Klinkt inderdaad alsof je je koppeling nu helemaal opgerookt hebt.
Color Line van Kiel naar Oslo aankomst 10.00 uur
1 nacht Røros
1 nacht Steinkjer
1 nacht verblijf Mo I Rana
1 nacht Narvik
2 nachten te Tromsø
1 nacht te Alta
2 nachten Skipsfjord
1 nacht Karasjok
2 nachten Kiruna
1 nacht Kråkberget Bø
1 nacht Lauvik
per ferry van Moskenes naar Bodø
1 nacht Saltstraumen
1 nacht Mosjøen
2 nachten Trondheim
1 nacht Molde
1 nacht Stryn
1 nacht Fagerness
DFDS Seaways van Oslo naar Kopenhagen
Zijn er nog mensen die tips opmerkingen kunnen geven om dingen te veranderen?

Gisteren op de harde manier erachter gekomen dat de accu van de motor toch echt nieuw moet komen. Was bij een vriend even iets ophalen en was met de motor. Nadat ik zei dat ik vertrok nog even blijven praten, en de motor op contact laten staan (15 minuten schat ik?). Vervolgens wil ik wegrijden en zie ik het display niet eens meer aan gaan. Standaard zaken zoals killswitch e.d. gecontroleerd maar de accu was toch echt léég.
Gelukkig sleutelt hij veel en was dit de perfecte locatie om dit te overkomen. Motor dus aan de lader gehangen en een half uurtje gewacht. Stomme is alleen bij een Pan European dat je het zadel, kapje en koffer eraf moet halen. Zadel en koffer moet met de contactsleutel eraf gehaald worden, dus uiteindelijk maar de motor weer in elkaar gezet, en via wat kabeltjes aan de externe stekker een extra accu aangesloten. Gelukkig had de accu weer voldoende power om net te starten.
Bij de super tenere is dat iets kanslozer. Bij het starten lijkt die altijd zijn laatste adem uit te blazen, en dat is al met volle accu. De gashendel dan een mm openen maakt het wel iets makkelijker, maar lekker klinkt anders. Dit schijnen ze allemaal te doen, dus ik zoek er verder niets achter.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik zal proberen wat (brakke) iPhone fotootjes te maken voor een sfeerimpressie.
Dat is nog eens female empowermentChakotay schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:21:
@Thoit Uiteindelijk zelfs geprobeerd met mij erop en mijn vriendin die ging duwen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Mwow, niet heel lastig in de zin van de crossers die ik gewend was, maar nee ook niet echt paar meter hard lopen en erop springen.Chakotay schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:23:
@Joopieboy is een K4 750 zoveel lastiger aan te duwen? Bij mijn K1 600 ging het juist moeiteloos, even rennen, erop springen en in 1x wegrijden
Ik duw mnijn "dikke" 2 pitter aan als het moet, dus heb je wel hard genoeg je best gedaan?Streepje schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:24:
Mijn oude gixxer srad met carbs heb ik ooit eens binnen 5 meter aan gedrukt. Ben met mijn Ktm een keer gestrand 5 minuten van huis maar zo’n dikke 1 pitter druk je niks aan, achteraf bleek de pick-up spoel kapot te zijn
Stond 2 man te duwen welke ik beide in mijn rug kreeg toen ik de koppeling op liet komen en daarna begon het achterwiel te slippenAccident schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:30:
[...]
Ik duw mnijn "dikke" 2 pitter aan als het moet, dus heb je wel hard genoeg je best gedaan?
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Vroegah kostte die cursus 255 euro. Waar blijft de tijd ?
'k Wil dan wel alleen met degelijk crosslaarzen

Niet mijn crash overigens
@Tylen ik ben er auch bij hoor!
[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 20-03-2019 12:01 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
De dag is gekozen. We gaan Donderdag 9 Mei.
Wie er mee willen graag aanmelden via: https://shop.supermotorschool.nl/product/supermoto-cursus/
Ingeschreven:
- Jeroen
- alexthegrat
- Raym09
- steveman
[ Voor 12% gewijzigd door Tylen op 20-03-2019 12:37 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
I have stability. The ability to stab.
Oeps, ik deed copy pasteSmurfLink schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:37:
Ik heb me nu al tweemaal afgemeld, hoe vaak wil je er nog in getagd worden @Tylen ?
Oh, ik dacht aan herpes... maar dit werkt ooklolgast schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:48:
@Tylen is als een slechte mailinglist. Je staat er zo op, maar er vanaf kom je nooit meer
Ohja, 9 mei ga ik met het koekblik vanuit Amersfoort. Als iemand mee wil rijden... Ook handig als je iets aan je lijf sloopt, filerijden met een kapotte enkel is geen pretje bijvoorbeeld
Denk er wel om, als je met de motor gaat: sowieso ga je bij vertrek en in eerste bocht proberen te sliden. Onmogelijk om dat niet te doen.
[ Voor 40% gewijzigd door steveman op 20-03-2019 13:05 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
* A13X gaat toch maar met de auto..... Lijkt mij niet handig om dat te proberen met 150pk iets met lomp enzosteveman schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:50:
Denk er wel om, als je met de motor gaat: sowieso ga je bij vertrek en in eerste bocht proberen te sliden. Onmogelijk om dat niet te doen.
Ik kom overigens (afhankelijk van mijn route) langs Amersfoort op, kom vanaf omgeving Nijmegen. Dus als er nog iemand uit die richting wilt meerijden kan dat natuurlijk ook.
[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 20-03-2019 13:41 ]
Awesome
Dat zou mij nou nooooit gebeuren.

Was ook van plan om de auto te pakken, maar als ik mee kan rijden zou dat helemaal mooi zijnRaym09 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:33:
[...]
* alexthegrat gaat toch maar met de auto..... Lijkt mij niet handig om dat te proberen met 150pk iets met lomp enzo
Ik kom overigens (afhankelijk van mijn route) langs Amersfoort op, kom vanaf omgeving Nijmegen. Dus als er nog iemand uit die richting wilt meerijden kan dat natuurlijk ook.

Rij je toevallig langs Ede?
Als ik langs Amersfoort kom, kom ik ook langs Ede.alexthegrat schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:13:
[...]
Was ook van plan om de auto te pakken, maar als ik mee kan rijden zou dat helemaal mooi zijn![]()
Rij je toevallig langs Ede?
Anders stuurt hij me over Utrecht, al vraag ik me af op welke route er meer file zal staan
Awesome
Het kan, heb de xrv750 ook wel eens aangeduwd, nadeel is wel dat je officieel dood verklaard mag worden als het gelukt is.Thoit schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:49:
Een Pan European aanduwen is ook redelijk kansloos denk ik, ik heb het ook niet eens geprobeerd.
Tip, zet hem niet in de 1, want zelfs met mijn 100kg kwam dat niet door de compressie heen
We wisten nog niet of 't blok wel rond ging, en dat kon ik ook nog niet testen omdat de koppeling niet werkte. Pomp open, en daar zat water in, met een kleurtje.. Ontluchtingsnippel open, ontluchter erop en leeghalen maar. Om te testen eerst ff gebruikte remolie in het systeem gegooid, de boel ontlucht en toen werkte de koppeling weer
Het ding in z'n 5 gezet en voorzichtig aan het achterwiel draaien... Yup, hij gaat rond en heeft compressie. Dat geeft hoop dat 't allemaal weer goed komt met 't kreng
Tja, erop zitten en (heel even) rijden als hij aanslaat durfde ze niet aan, dan maar duwen
Dat heb ik wel eens geprobeerd in een parkeergarage... Dan kan je rennen wat je wil en elke versnelling kiezen die het ding heeft, maar zodra je de koppeling laat opkomen blokkeert het achterwiel op die gladde ondergrondsteveman schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:49:
Ik heb eens een week lang spierpijn gehad van het proberen een RSV1000 aan te duwen...
Uiteraard ook eerst even wat motor olie op de zuiger gedaan, toch? Via het bougie gat.Destruction schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:31:
Het ding in z'n 5 gezet en voorzichtig aan het achterwiel draaien... Yup, hij gaat rond en heeft compressie. Dat geeft hoop dat 't allemaal weer goed komt met 't kreng

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Het leek me niet nodig om dat nog extra te vermelden inderdaad. IMO is dat net zoiets als uitademen. Dat kan niet zonder dat je eerst hebt ingeademdDerby schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:14:
[...]
Uiteraard ook eerst even wat motor olie op de zuiger gedaan, toch? Via het bougie gat.
Of denk je echt dat ik als voormalig automonteur liever de cilinders beschadig?
[ Voor 20% gewijzigd door Destruction op 20-03-2019 22:20 ]
Ik denk dat er weinig motorrijders zijn die van de snelweg genieten, zelfs als je op een 1200GS rijdt (al maakt zo'n motor het wel dragelijker).BobbyDgtl schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:15:
Vandaag voor de eerste keer 45 minuten autostrade gedaan. Amai, daar is niks leuk aan. Op mijn naked pak ik sneller dan 120 veel te veel wind om ontspannend te kunnen rijden. Plat op de tank ging het goed, maar is ook niet de leukste pose om lang te rijden
Hangt denk ik ook af van de helm. Als ik wat naar beneden kijk scheelt het heel wat. Ik verbaas me altijd over rijders die met open vizier/opgeklapt kinstuk of een jethelm rijden. Lijkt me echt vreselijk oncomfortabel.
Buiten dat vind ik snelwegen gewoon saai en hard rijden niet zo boeiend.
Inmiddels moet al de pekel wel zijn weggespoeld. Nu nog even een zonnetje erbij
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
XBL: DonFrans
Wind mee even kort 200+ aantikken is geen probleem, maar cruisen met max 140km/u, liefst nog wat lager.
Met kuip? Dan ligt dat een stuk hoger. Daarom rijd ik naked.
Ik baan altijd flink door op de snelweg, beetje nekspieren kweken.
Asus Zenbook i7 256gb
Snelweg rijden is wel aardig, maar lang niet zo leuk als andere trajecten natuurlijk. In ieder geval zit ik er comfortabel bij tot aan snelheden waarbij je je rijbewijs een poosje gedag mag zeggen.
Edit:
Ik ga eigenlijk altijd bij Nieuw Vennep van de A4 af. Om binnendoor via Nieuwveen, Uithoorn en Ouderkerk naar Adam Zuid-Oost te gaan.
[ Voor 17% gewijzigd door ejdvandenberg op 21-03-2019 13:57 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Hebben die kleine flyscreens een beetje nut bij de wind wat van het lichaam te houden? Zijn die gemakkelijk op te zetten en af te halen?
https://www.ktm.com/be-nl/powerparts/windshield/fly-screen/
Reis naar Noorwegen is gisteren bevestigd. Nu nog wachten op de definitieve bevestiging. Het zijn iig Hutten (en vaak hotels) geworden met Douche en Toilet
Verschil tussen veel verbruiken en echt zuipen is gelukkig ook wat kleiner, relatief gezien.Chakotay schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:26:
Ik vond de snelweg op een sportmotor eigenlijk nog beter te doen dan op een allroad. Voorheen met de RSV Mille reed ik moeiteloos met 180 van tankstation naar tankstation, op de Caponord zijn dat soort snelheiden aardig irritant door de veel hogere hogere luchtweerstand, en het ding zuipt dan ook als een gek.
Op de RR maakt het allemaal niet uit, als het maar harder gaat dan 100km/u
Tenzij er weer een mooie bobbel dwars over de bocht ligt. Zoals van de A12 naar de n11 door het viaduct bij bodegravennoes schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:01:
juist de snelweg op/af is het leukste: dan kan je én goed gassen én een bocht pakken.
Bij normaal weer word het op die snelheden met mijn textiele jas best vervelend ja. Met mijn leren jas geen probleem. De laatste keer kwam mijn tanktas (met magneten) los toen de teller op 222 stond en rammelde er een spiegel kapot dus dat was minder succesvolFrans92 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:33:
Als het verder windstil is, kan ik prima tot 170 km/h rijden zonder al te veel last. @Roy had er wat meer last van op de terugweg vanuit Duitsland geloof ik
A12 richting Den Haag naar de N11 richting Leiden? Hoe hard ga je daar dan dat je last hebt van die bobbel?Pagman schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:20:
[...]
Tenzij er weer een mooie bobbel dwars over de bocht ligt. Zoals van de A12 naar de n11 door het viaduct bij bodegraven
Dikke metalen dwarsrichels zoals in de bocht A2 -> A9 vind ik zelf storender eigenlijk, zeker als het nat is.
Die ken ik niet. Maar daar kan je wel mooi oefenen op bochten met hobbels, net als dat ik in dat soort bochten af en toe het sturen + remmen oefen.Pagman schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:20:
[...]
Tenzij er weer een mooie bobbel dwars over de bocht ligt. Zoals van de A12 naar de n11 door het viaduct bij bodegraven
Dat is van de A50 bij Ekkersrijt ook zo leuk, zit een aardige naad en plakrand in de weg, beetje op de plek waar je op de linkerbaan met wat tempo best wel leuk doorheen kan, behalve als het nat is en je net die rand raakt. Dan heb je een andere kleur onderbroek.Pagman schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:20:
[...]
En nekspieren kweken?

Wat is dat, he @Raym09
[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 21-03-2019 18:44 ]
De N11 is een keurige oefenbaan voor als je eens offroad wil #golfslagbadPagman schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:20:
[...]
Wanneer 3 van de 6 zekeringen pang doen en je maar 2 reserves hebt. Dat kostte mij toch 3 uur extra in Amsterdam voor dat ik iets had gevonden en de kortsluiting van mn alarm was opgelost.

[ Voor 24% gewijzigd door ROFLASTC op 21-03-2019 19:35 ]
And it goes BRAAAAAPP!

Dat soort gasten snappen het écht niet.
Daarnaast geloof ik er niks van dat een automobilist je eerder opmerkt. Als die niet kijkt ziet hij je niet, daar gaat geen knipperlicht bij helpen. Knipperlichten zijn ontworpen om op te vallen als je er gericht naar kijkt, niet om via een spiegel op te vallen, daarvoor zijn ze niet helder genoeg, zitten ze veel te laag en zijn ze te klein. En dat is maar goed ook, anders wordt je knetterdol van die dingen.

Ook leuk in het donker, dan mik je ruim naast de verkeerd afgestelde koplampen van de trekker die je tegemoet komt, blijkt er een apparaat achter te hangen dat ruim een meter breder is dan de trekker

Of horen mensen dát ook niet doordat de auto's er simpelweg te goed voor geïsoleerd zijn.. ?
@Waaj "Claas Jaguar 695" coureur hier (seizoensgebonden).....
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 21-03-2019 20:53 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Daarom heb ik ook led knippers he. Zeker nadat mijne grote vriend @wimmel_1 een keer bijna achterop zat was ik het wel zat.xos schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:32:
Omdat dergelijke alarmlichten voorbehouden zijn aan gevaarlijke situaties en hulpdiensten, niet aan een motorrijder die aan het doubleren door een file is.
Daarnaast geloof ik er niks van dat een automobilist je eerder opmerkt. Als die niet kijkt ziet hij je niet, daar gaat geen knipperlicht bij helpen. Knipperlichten zijn ontworpen om op te vallen als je er gericht naar kijkt, niet om via een spiegel op te vallen, daarvoor zijn ze niet helder genoeg, zitten ze veel te laag en zijn ze te klein. En dat is maar goed ook, anders wordt je knetterdol van die dingen.
Maar goed, laten we de discussie maar gaan tot zover. Bied weinig.
M'n remmen deden 't goed , laten we 't daar maar gewoon op houdenJoopieboy schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:45:
[...]
Daarom heb ik ook led knippers he. Zeker nadat mijne grote vriend @wimmel_1 een keer bijna achterop zat was ik het wel zat.
Hoezo, ze knipperen toch? Als het goed isTylen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:52:
Zullen we het ook gewoon "richtingaanwijzers/gevarenlicht" noemen ipv "knipperlichten"
Ik moet het nog gaan ondervinden.Chakotay schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:26:
Ik vond de snelweg op een sportmotor eigenlijk nog beter te doen dan op een allroad. Voorheen met de RSV Mille reed ik moeiteloos met 180 van tankstation naar tankstation, op de Caponord zijn dat soort snelheiden aardig irritant door de veel hogere hogere luchtweerstand, en het ding zuipt dan ook als een gek.
Mijn Fazer was tot 140km/u gewoon goed en comfortabel te rijden, daar boven kwam er meer druk op de helm.
Op mijn V-strom kan ik tot die 140km/u mijn vizier open houden, niks wind druk of zo iets.
Ruitje op de hoogste stand en zo een klein extra flip up ruitje er boven op.
Heel veel harder heb ik er nog niet voor langere tijd mee gereden.
Mijn voorjaarstrip begint met een dagje snelweg, kilometertje of 775 weg tikken. (regio Geneve)
Denk dat wel een goede dag is om er achter te komen of er een beetje fijn snelwegrijden is met deze v-strom..
De dagen die daarna volgen zijn compleet binnen door, gemiddelde van 320km per dag, ook daar mag Strommie zich bewijzen
[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 21-03-2019 21:06 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dus de Magna staat klaar om weer tot leven gewekt te worden

Ja, er ligt allerlei andere crap in die schuur. Ik heb plannen om er een schuurtje bij te bouwen waar al die crap kan liggen, zodat deze schuur ook echt werkplaats(je) wordt en niet ook nog een berging functie heeft
[ Voor 40% gewijzigd door Destruction op 21-03-2019 21:27 ]
Dat wordt de eerste fix, morgenChakotay schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:18:
@Destruction ik zie het probleem al, de rechter spiegel zit verkeerd om!
Dan ben ik wel benieuwd waarom @wimmel_1 zo graag bij jou achterop wilde zitten ipv op zijn eigen MT-10Joopieboy schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:45:
[...]
Daarom heb ik ook led knippers he. Zeker nadat mijne grote vriend @wimmel_1 een keer bijna achterop zat was ik het wel zat.
Gamertag: timmie271
@Joopieboy Hád zo'n fancy achterlicht waarbij de de richtingaanwijzers geïntegreerd zitten in het deel waar ook het normale achterlicht én het remlicht geplaatst zijn. Als je met zo'n "unit" gaat remmen dan ziet de persoon áchter je alléén nog maar een oplichtend vlak aan LED's zonder te weten wat die motorfiets vóór 'm nou eigenlijk gaat doen.... Als er daarbij dus toevallig ook nog een "knipperlicht" aan staat dan zie je dat niet én heb je als volger ineens een motorfiets in je "line of sight" welke je aanhield als achterligger én mag je je remmen gaan testen zodat je niet in de flank van die fiets rijdttimmie271 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:24:
[...]
Dan ben ik wel benieuwd waarom @wimmel_1 zo graag bij jou achterop wilde zitten ipv op zijn eigen MT-10
@Destruction Mijn schuur is half zo groot en daar staat 2x zoveel rotzooi in ... Helaas amper plek om te klussen, dus een schuuruitbreiding staat ook nog in de planning.
[ Voor 40% gewijzigd door Waaj op 21-03-2019 21:48 ]
Ook dat soort figuren......Joopieboy schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:42:
Ach beter dan stilvallende Honda's voor een mooie bocht hèMaar idd, geen succes verhaal nee
Ik heb er nu al zin in
Voor nu heb ik mijn routes klaar, 8 dagen, 1ste dag snelweg, rest van de dag sturen, sturen en nog meer sturen.
Laatste dag net boven Maastricht pas de snelweg voor het laatste stukje naar huis, de rest compleet binnendoor.
Ik moet nog eens kijken of ik ook deze route als 1 bestand kan maken, kan ik de totaal kilometers en globale route eens zien.
Dag 3 Zadelpijn kweken..
[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 21-03-2019 22:01 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Bij mij is 't in de eerste plaats een motorwerkplaats(je), als de heftafel niet in een hoek op z'n kant ligt en de schuur gewoon als motorstalling dienst doetWaaj schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:43:
@Destruction Mijn schuur is half zo groot en daar staat 2x zoveel rotzooi in ... Helaas amper plek om te klussen, dus een schuuruitbreiding staat ook nog in de planning.
Heb nu tijdelijk een partytent opgezet omdat ik de Div (o.a) niet onbedekt wil hebben staan, maar het bevestigd voor mij wel dat die 2e schuur er absoluut moet komen. Nu staat m'n werkbank onder een hoes in de achtertuin, die kan ik dus alleen gebruiken bij mooi weer

Geen idee waar je het over hebt
Al moet ik wel zeggen, de helm maakt veel verschil..... Vanmiddag de FZ1 thuis gehaald en naar de vriendin gereden met de nieuwe helm. Jezus wat een verschil, veel stiller en vangt veel minder wind op de snelweg, zelfs wanneer je hem even doortrekt.
Maar welke d**iel heeft de bediening van de Sena SRL bedacht zeg? Jup, heb hem perongeluk al een keer uitgezet
Awesome
Als je toch daar in de buurt bent zou je de Queyras nog even in moeten duiken. Erg mooi gebied en leuke stuurwegen.Bommes schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:55:
Dag 2 op my route app
Ik heb er nu al zin in![]()
Voor nu heb ik mijn routes klaar, 8 dagen, 1ste dag snelweg, rest van de dag sturen, sturen en nog meer sturen.
Laatste dag net boven Maastricht pas de snelweg voor het laatste stukje naar huis, de rest compleet binnendoor.
Ik moet nog eens kijken of ik ook deze route als 1 bestand kan maken, kan ik de totaal kilometers en globale route eens zien.
Dag 3 Zadelpijn kweken..
Ik rij in de VS en heb het kleine lampje boven de koplamp op m'n Honda CB500x vervangen door een knipperend ding. "Programmeerbaar" met een afstandbediening, zo'n goedkoop Chinees ding, maar de electronica zelf is niet verkeerd. Het enige probleem is dat het witte licht redelijk blauw overkomt, vooral met de prisma's in het lensje wat op de motor zit. Maar goed, tot dusverre geen problemen gehad met de politie hierom, een lokale agent die ik sprak zei dat hij het best OK vond, maar dat ik dat niet als garantie voor al z'n collega's moest opvatten. Zolang je hier niet als een debiel rijdt is de politie best coulant t.o.v. motorrijders. Je mag hier knipperende lichten monteren, maar rood of blauw zijn problematisch, gezien het feit dat het lijkt op politielichten. Het lichtje is relatief klein en zwak, naast de koplamp.HTT-Thalan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:39:
Ik had vandaag twee motorrijders achter me in de file, filterend. De achterste had zijn knipperlichten aan (jammer) maar de voorstedie reed met knipperende witte led flitslichten
. Als er een blauwe lamp bij was geweest had je hem niet meer kunnen onderscheiden van een politiemotor, en toen hij initieel in mijn spiegels verscheen is dat ook wat ik dacht
.
Wat betreft opvallen in het verkeer is het mijns inziens positief. Sinds ik het ding erin heb, heb ik minder situaties gehad met debielen die je niet zien. Hier heb je ook relatief weinig fietsers en een groot deel van de fietsers die ik zie hebben een knipperlicht voorop en in de auto zie je ze van veel verder aankomen. Het dynamische licht trekt gewoon wat meer aandacht.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Ik ben een tijd terug een heel garantie proces voor mijn sena in gegaan. Zo nu en dan wijzigde het volume en verschrikkelijk irritant dus.Raym09 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:08:
[...]
Geen idee waar je het over hebt
Al moet ik wel zeggen, de helm maakt veel verschil..... Vanmiddag de FZ1 thuis gehaald en naar de vriendin gereden met de nieuwe helm. Jezus wat een verschil, veel stiller en vangt veel minder wind op de snelweg, zelfs wanneer je hem even doortrekt.
Maar welke d**iel heeft de bediening van de Sena SRL bedacht zeg? Jup, heb hem perongeluk al een keer uitgezeten dat met 1 vinger terwijl ik het volume omhoog wilde zetten. Die + knop is best slecht te bedienen met een dikke handschoen. Hopelijk word het beter met wat gewenning, spraakbediening werkt dan wel weer aardig goed. Toch handig om nog even flitsmeister aan te kunnen zetten tijdens het rijden dmv een gesproken commando
Bleek dat mijn kraag van mijn jas tegen het wieltje kwam als ik mijn hoofd ook maar een stukje draaide

Schaamde mij dood om dat te vertellen nadat de leverancier (1 mans bedrijfje) al een paar x met Sena aan de lijn had gehangen.
Bij mijn aldi setje versprong hij nog wel eens van het nummer waar hij op stond. Maar altijd bij een kruising oid waarbij ik schouder checks moest doen. Bleek inderdaad mijn jas dan omhoog te kruipen en het wieltje te bedienen.R0y. schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 07:46:
[...]
Ik ben een tijd terug een heel garantie proces voor mijn sena in gegaan. Zo nu en dan wijzigde het volume en verschrikkelijk irritant dus.
Bleek dat mijn kraag van mijn jas tegen het wieltje kwam als ik mijn hoofd ook maar een stukje draaide![]()
Schaamde mij dood om dat te vertellen nadat de leverancier (1 mans bedrijfje) al een paar x met Sena aan de lijn had gehangen.
Pluspunt voor de Sena app, je kunt daar de max geluidsvolume begrenzing uit zetten. Nu kan hij nog een stukje harder, vooral fijn aangezien ik een telefoon gesprek amper kon verstaan op de snelweg. Was gewoon net te zacht, nu met de muziek getest en die kan nu gewoon te hard staan. Andersom overigens perfect te verstaan volgens de ander
Ook de automatische volume regeling aangezet op laag, past zich nu mooi subtiel aan het omgevingsgeluid.
Bediening blijft een beetje ruk, je hebt snel de verkeerde te pakken of je zit op iets te drukken en je blijkt er net naast te zitten. Of hij begint over de intercom te miepen terwijl je wat anders moet hebben
Awesome
YouTube: Beeline Moto | smart navigation for motorcycles made simple
Het leuke er aan is dat je niet per se een bepaalde route hoeft te rijden, maar je naar een punt wordt verwezen.
Hoe je er komt, is aan jou.
Weet iemand of er alternatieven zijn voor zoiets?
Die Beeline heb ik ook gezien ja! Heb al contact gehad met de makers en ze zeiden dat ze een review exemplaar zouden opsturen zodat ik die kan testen voor mijn YouTube. Dit was in februari en heb nog steeds geen test exemplaar ontvangen
Ik gebruik Calimoto. Die maakt het wel erg gemakkelijk om online een route in elkaar te boksen. De audio instructies zijn helaas soms een beetje vreemd (wegens onvoldoende herkenning van de hoofdweg, lijkt me) maar inmiddels voldoende bruikbaar om enkel op audio te rijden - mits enige flexibiliteitLeviathius schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:28:
@MauriX Collega kwam laatst aanzetten met de app 'Calimoto'. Deze heeft een functie waarmee je een willekeurige route kunt genereren vanuit je huidige positie. Is een beetje hetzelfde idee gok ik.
Die Beeline heb ik ook gezien ja! Heb al contact gehad met de makers en ze zeiden dat ze een review exemplaar zouden opsturen zodat ik die kan testen voor mijn YouTube. Dit was in februari en heb nog steeds geen test exemplaar ontvangen
Je kan per segment van de route kiezen of je een snelle weg of een bochtige weg wenst, en het herberekenen gaat vlot.
Als je een review exemplaar hebt van die Beeline, kijk ik uit naar je bevindingen
Dat, dus
[ Voor 7% gewijzigd door Dryhte op 22-03-2019 10:42 ]
Scenic ken ik inderdaad ook, gebruikt mijn vader vaak. Maarja, Apple onlylolgast schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:39:
@MauriX @Leviathius Ik gebruik de app Scenic. Heeft een hoop routes van andere mensen en zelf een route maken gaat ook kinderlijk eenvoudig. En ik maak echt bijna nooit routes, dus dat zegt wat. Vind ik
Kurviger wordt regelmatig vermeld als gelijkaardig/beter/concurrent van Calimoto. Ziet er prima uit, nog niet geprobeerd.NLDViane schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:46:
Gebruik hier Kurviger, kan je routes gewoon online in mekaar flanzen en via de link doorsturen naar je telefoon,of routes opslaan als .gpx. Heb wel de betaalde versie en pakt tracks van TomTom en Garmin soms met een weggetje extra, maar dat is niet heel storend en gemakkelijk zelf aan te passen.
Ik heb onlangs deze zien passeren (en zelf gekocht, maar nog niet gemonteerd): https://www.benl.ebay.be/...t-Tail-Light/252487563608BvZwolle schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:07:
Wie had er ook al weer ledverlichting richtingaanwijzers op zijn handkappen gemonteerd? Ik kan het niet meer vinden in dit draadje. Ik ben namelijk in de markt voor 3 van die setjes... (was op een transalp als ik het me goed herinner)
Die schijnen wit als je de richtingaanwijzers niet gebruikt, of (aan de juiste kant) oranje als je de richtingaanwijzers wel gebruikt.
Ik moet wel nog even zien hoe ik die ga monteren
Klopt inderdaad, maar je moet wel echt alle routes die je importeert controleren. Heb een keer met de verkeerde instellingen gehad dat de route ineens 100km langer werd dan op de GarminDryhte schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:56:
[...]
Kurviger wordt regelmatig vermeld als gelijkaardig/beter/concurrent van Calimoto. Ziet er prima uit, nog niet geprobeerd.
[ Voor 4% gewijzigd door NLDViane op 22-03-2019 11:15 ]
Calimoto kan je éénmalig - duur - alle kaarten kopen, of de pro versie gebruiken en die is op abonnements basis. Als ik Kurviger gekend had, had ik niet gedokt voor de kaarten, maar goed, ik heb 't wel gedaan en gebruik nu Calimoto; ik vind 't niet slecht.NLDViane schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:14:
[...]
Klopt inderdaad, maar je moet wel echt alle routes die je importeert controleren. Heb een keer met de verkeerde instellingen gehad dat de route ineens 100km langer werd dan op de GarminAls je ze zelf in mekaar zet is het een prima app, en toentertijd een stuk goedkoper dan Calimoto. Heb er 8 euro voor betaald in de beta-fase, weet de prijzen voor de Calimoto kaarten zo niet uit m'n hoofd maar die waren een stuk duurder en op abonnementsbasis. Calimoto ziet er wel een stuk gelikter uit moet ik zeggen
Ach, je hebt ook motorrijders die ALTIJD met groot licht rijden. want dan zijn ze zogenaamd beter zichtbaar. Als je ze er op wijst, kijken ze alsof ze water zien branden. Stap dan lekker in de auto...HTT-Thalan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:39:
Ik had vandaag twee motorrijders achter me in de file,
Ik gebruik nu sinds een maand of zo de My Route app, iets van 30 tientjes per jaar of zo iets.
Webbased planner op de pc, makkelijk op alle pc's/werkplekken te benaderen.
Routes staan in de cloud en je kunt met plannen uit meerdere kaarten als basis kiezen. Google, Garmin, openstreetmap, tomtom, enz.
Je kunt ook bochtige routes "laten maken"of gewoon klikken op de kaart en de route maakt zich zelf tussen de punten.
hier voor gebruikte ik Tyre, maar dat werkt niet meer vanwege de nieuwe googlemaps licenties.
Opzich werkte dat ook wel tof maar My route app is nog wel een slag beter.
Voor navigatie op de motor heb ik een Tomtom Rider 440, en laatst een x-grip (dealxtreme variantje) voor mijn gsm waarop ik Osmand heb draaien.
Laatste is gratis mits niet meer dan 7 kaart segmenten worden gedownload (NL = 1 segment, belgie 1, enz)
Ik heb daarvan ooit voor 30 euro een lifetime unlimited abbo van gekocht.
Dit wil ik dit jaar voor het eerst als extra gaan gebruiken om op de off-road stukken ook navigatie te hebben.
Tomtom werkt dan niet helaas.
Dat My Route ding heeft ook een app voor op de telefoon, die volgens mij ook kan navigeren, en waarop je ook op je telefoon nog routes kunt maken/aanpassen.
@xos De Queyras kom ik nog wel door heen op het "retour rondje" van de trip.
Vraag is wel of het dan allemaal "open" is. Het is daar een heel stuk hoger en ik ben er al in mei. Maar de Col de Agnel zit bijvoorbeeld wel in mijn route.
Mei 2017 ook al maar toen kon ik er niet echt door omdat ik via een klein mini weggetje die kant op wilde maar eenmaal boven op die col was de Noordzijde nog volledig dicht gesneeuwd.

[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 22-03-2019 11:53 ]
Integreert die route app met Osmand?Bommes schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:48:
@ routeplanning discusie:
Ik gebruik nu sinds een maand of zo de My Route app, iets van 30 tientjes per jaar of zo iets.
Webbased planner op de pc, makkelijk op alle pc's/werkplekken te benaderen.
Routes staan in de cloud en je kunt met plannen uit meerdere kaarten als basis kiezen. Google, Garmin, openstreetmap, tomtom, enz.
Je kunt ook bochtige routes "laten maken"of gewoon klikken op de kaart en de route maakt zich zelf tussen de punten.
hier voor gebruikte ik Tyre, maar dat werkt niet meer vanwege de nieuwe googlemaps licenties.
Opzich werkte dat ook wel tof maar My route app is nog wel een slag beter.
Voor navigatie op de motor heb ik een Tomtom Rider 440, en laatst een x-grip (dealxtreme variantje) voor mijn gsm waarop ik Osmand heb draaien.
Laatste is gratis mits niet meer dan 7 kaart segmenten worden gedownload (NL = 1 segment, belgie 1, enz)
Ik heb daarvan ooit voor 30 euro een lifetime unlimited abbo van gekocht.
Dit wil ik dit jaar voor het eerst als extra gaan gebruiken om op de off-road stukken ook navigatie te hebben.
Tomtom werkt dan niet helaas.
Dat My Route ding heeft ook een app voor op de telefoon, die volgens mij ook kan navigeren, en waarop je ook op je telefoon nog routes kunt maken/aanpassen.
Vraag is wel of het dan allemaal "open" is. Het is daar een heel stuk hoger en ik ben er al in mei. Maar de Col de Agnel zit bijvoorbeeld wel in mijn route.
Mei 2017 ook al maar toen kon ik er niet echt door omdat ik via een klein mini weggetje die kant op wilde maar eenmaal boven op die col was de Noordzijde nog volledig dicht gesneeuwd.
Goede vraag.
Vanuit de My route app kun je wel rechtstreeks naar Garmin en tomtom je route bestanden versturen.
Je kunt de bestanden ook lokaal als gpx (of wat dan ook) opslaan.
Osmand werkt ook gewoon met GPX routes, en volgens mij zelfs zo makkelijk dat je ze naar je zelf kunt mailen en dan de bijlage (de GPX) met Osmand kunt openen.
Ik heb het al jaren niet meer gebruikt maar zoals ik al schreef nu toch maar weer ga proberen.
Osmand zelf ziet er in ieder geval al een heel stuk gebruikersvriendelijk uit dan wat jaren terug. Het draait ook allemaal wat soepeler.
Awesome
Ze hebben een slecht sneeuwseizoen in die regio, dus met wat gelukt kan het deze keer wel. Maar mei is wat aan de vroege kant. Het is een bijzonder deel van Frankrijk. De huidige weg door het dal (ook open in de winter) ligt er nog niet zo heel lang waardoor het dal gedurende 8 a 9 maanden p/j zelfvoorzienend moest zijn omdat toen bestaande wegen over de cols gesloten waren door de sneeuw. Daardoor heeft het een eigen identiteit met veel Canadese invloeden omdat een deel van de bevolking daarheen is gemigreerd en later ook weer deels terug is gekomen. Althans dat is wat 1 van de gidsen ons verteld toen we daar aan het tourskiën waren. Er zijn ook wat Italiaanse invloeden terug te vinden, al met al een leuke smeltkroes en nog niet zo toeristisch. Skipas is niet zo'n elektrisch ding maar een papiertjes wat je met een paperclip aan je jas vast maaktBommes schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:48:
Ik heb de Kickstarter van deze navigatie gebacked. In juni verwacht in de mijne geleverd te krijgen. Als er behoefte aan is, zou ik wel een korte review kunnen schrijven. Verwacht geen dingen zoals Foritain dat doet hoorMauriX schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:19:
Allen, ik zie deze navigatie al een tijdje voorbij komen op internet:
YouTube: Beeline Moto | smart navigation for motorcycles made simple
Het leuke er aan is dat je niet per se een bepaalde route hoeft te rijden, maar je naar een punt wordt verwezen.
Hoe je er komt, is aan jou.
Weet iemand of er alternatieven zijn voor zoiets?
XBL: DonFrans
Dit topic is gesloten.