Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.442 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@xos en ik hebben ons ochtendje enduro rijden overleefd :).

Door de vele regen afgelopen week was het een behoorlijke modderpoel geworden en dat maakte het een stuk lastiger dan vorige keer. Omdat xos zonder enige ervaring ook gelijk lekker rondreed, werd de route ook een stukje lastiger dan vorige keer. Moderige geulen vlak langs het water, boomstam-jumps (waarbij ik bijna in het volgende bosje eindigde toen ik mezelf erover heen lanceerde :D) en onwijs veel diepe natte geulen waarbij het constant glijden was.

Wonder boven wonder allebei niet gevallen, al scheelde het een paar keer verdraaid weinig. Was echt lekker fysiek ook dit keer. Hartslagmeter om en die gaf aan dat dit uurtje vergelijkbaar was met een lichte crossfit training.

Vrij prijzig, maar heel cool om te doen. En ook erg leuk om samen met een motor-tweaker te doen. Xos had trouwens het 'geluk' dat hij een bike kreeg met kickstarter, die zal dus wel extra moe zijn nu :P.

Helaas geen foto's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 15:51
Frans92 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:32:
[...]

Ik heb de Kickstarter van deze navigatie gebacked. In juni verwacht in de mijne geleverd te krijgen. Als er behoefte aan is, zou ik wel een korte review kunnen schrijven. Verwacht geen dingen zoals Foritain dat doet hoor :)
Graag, ik ben erg benieuwd. Vooral hoe hij (de app ook vooral) om gaat met de routes die gemaakt zijn voor Tomtom danwel Garmin devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:12
Requiem19 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:47:

Door de vele regen afgelopen week was het een behoorlijke modderpoel geworden en dat maakte het een stuk lastiger dan vorige keer. Omdat xos zonder enige ervaring ook gelijk lekker rondreed, werd de route ook een stukje lastiger dan vorige keer. Moderige geulen vlak langs het water, boomstam-jumps (waarbij ik bijna in het volgende bosje eindigde toen ik mezelf erover heen lanceerde :D) en onwijs veel diepe natte geulen waarbij het constant glijden was.

Wonder boven wonder allebei niet gevallen, al scheelde het een paar keer verdraaid weinig. Was echt lekker fysiek ook dit keer. Hartslagmeter om en die gaf aan dat dit uurtje vergelijkbaar was met een lichte crossfit training.

Vrij prijzig, maar heel cool om te doen. En ook erg leuk om samen met een motor-tweaker te doen. Xos had trouwens het 'geluk' dat hij een bike kreeg met kickstarter, die zal dus wel extra moe zijn nu :P.

Helaas geen foto's!
Klinkt goed! Waar rijden jullie zoal? Gewoon door het bos of echt op " legale paden" ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Thoit schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:00:
[...]

Klinkt goed! Waar rijden jullie zoal? Gewoon door het bos of echt op " legale paden" ?
Eigenlijk vooral door allerlei bosjes vlakbij de Noorderijpolder (https://goo.gl/maps/eEUpUm4bYuE2).

Sommige stukken letterlijk een bosje van 200 bij 100 meter waar een mooi slingergeultje ligt, sommige stukken meer door een soort parkje waar die motordealer zo vaak rijdt dat er single track ligt.

Dit soort weggetjes en dan vaak smaller en met heuveltjes ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.chaosboyz.nl/images/terreinen/ijpolder/coentunnel01.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Requiem19 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:47:

Helaas geen foto's!
Ja was leuk, tof dat je het georganiseerd had :). Was flink wennen, de laatste 4j alleen op sportieve motoren gereden en dit was "een beetje anders". Eerste keer erop zitten, hmm waar zitten die stepjes :? Juist 25cm verder naar voren dan waar ik zojuist mijn voet neerzet, stuur heel hoog, zadel heel smal en lang, een normaal schakelpatroon en een verdomde kickstarter om een 450cc aan te trappen :X. Toen ik binnenkwam hoorde ik ze al zeggen, hij kan wel op die kawa, weet nu waarom... Motor werd wat warm op het einde waardoor de koppeling steeds moeilijker te controleren werd. Dus op het einde werd het een beetje worstelen met de motor en vermoeide spieren. Merkte alleen dat als ik uit mijn comfort zone ging automatisch naast het zitje ging hangen en mijn knie uitstak :P

Desondanks hele leuk ervaring, net al even gekeken naar een crosstraining om dat ook eens te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik ben uiteraard ook in om mee te doen met zo'n crosstraining.

Ik vermoed dat je daar de beginselen iets beter leert dan bij Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:12
Mocht er interesse zijn voor de enduro training in Belgie dan hoor ik het ook graag. Misschien ook wel leuk om met een paar mensen van hier te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Thoit schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:49:
Mocht er interesse zijn voor de enduro training in Belgie dan hoor ik het ook graag. Misschien ook wel leuk om met een paar mensen van hier te doen.
Ik heb interesse, maar kan me anderzijds moeilijk vrijmaken. Dus ik zou zeggen, houd met mij geen rekening, ik sluit aan als het zou passen voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Thoit schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:49:
Jep, lijkt me cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:19
Eddos schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:51:
[...]

Graag, ik ben erg benieuwd. Vooral hoe hij (de app ook vooral) om gaat met de routes die gemaakt zijn voor Tomtom danwel Garmin devices.
Wat ik lees op hun site is dat de app GPX bestanden kan importeren.
Wel toevallig ik kreeg gisteren in mijn facbook feed ook de add van Beeline te zien.
Even wat door klikken en lezen kwam ik wel tot de conclusie dat het niet echt iets voor mij is.
Zoals ik het heb begrepen is het vooral bedoeld om naar een punt te navigeren, niet zo zeer met een vaste route maar gewoon door de richting aan te geven en deze dus te volgen.
Dat je tracks kunt importeren e.d. is wel in de app mee ontwikkeld maar niet de doelgroep van het systeem.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 15:51
Bommes schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:57:
[...]

Wel toevallig ik kreeg gisteren in mijn facbook feed ook de add van Beeline te zien.
Even wat door klikken en lezen kwam ik wel tot de conclusie dat het niet echt iets voor mij is.
Zoals ik het heb begrepen is het vooral bedoeld om naar een punt te navigeren, niet zo zeer met een vaste route maar gewoon door de richting aan te geven en deze dus te volgen.
Dat je tracks kunt importeren e.d. is wel in de app mee ontwikkeld maar niet de doelgroep van het systeem.
Ja dat las ik ook, daarom vroeg ik het mij ook af hoe het in het gebruik is wanneer je wel een track gebruikt, ook omdat ze zeggen dat het voornamelijk om de richting gaat en je zelf kunt kiezen of je links of rechts gaat om je doel te bereiken. Voor mij is motor-navigatie nu juist iets heel anders; als ik op de dolle pof wil rijden neem ik geen navigatie mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Bommes schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:57:
[...]

Er zit wel een functie in om een route te volgen. Echter is de weergave nogal minimalistisch. Een puntje dat naar rechts wijst betekent dat je de eerste bocht naar rechts moet gaan. Dus het is mogelijk!
Maar of de praktijk ook zo handig is, dan moet ik even afwachten.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen een proefrit op een GSX-S750 ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Dat eerste filmpje is wel hilarisch aan het begin. _/-\o_ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichielK71 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:45:
[...]

Dat eerste filmpje is wel hilarisch aan het begin. _/-\o_ >:)
Dat filmpje is inderdaad wel heel leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-09 20:52

Secsytime

Automagisch

Nou, de mooi weer kamikaze piloten rijden vandaag ook weer op de weg.. Roof boxer, capuchon, open pijp en met een noodgang door het centrum, hopend dat mensen naar ze kijken.. Ja, dit soort "motorrijders" geven de rest een slechte naam.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 09:27

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Secsytime schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:41:
Nou, de mooi weer kamikaze piloten rijden vandaag ook weer op de weg.. Roof boxer, capuchon, open pijp en met een noodgang door het centrum, hopend dat mensen naar ze kijken.. Ja, dit soort "motorrijders" geven de rest een slechte naam.
Moet ik hier dan mee ophouden? :+

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 16:22
Dryhte schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:12:
[...]

Ik heb onlangs deze zien passeren (en zelf gekocht, maar nog niet gemonteerd): https://www.benl.ebay.be/...t-Tail-Light/252487563608

Die schijnen wit als je de richtingaanwijzers niet gebruikt, of (aan de juiste kant) oranje als je de richtingaanwijzers wel gebruikt.

Ik moet wel nog even zien hoe ik die ga monteren ;) ben geen genie in die dingen.
Waar heb je ze besteld? Via de zelfde link? Wat waren de verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Secsytime schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:41:
Ik heb vandaag mijn motor weer gepoetst en de vloeistoffen gecheckt. Morgen alleen de accu nog terugplaatsen en het elektrisch circuit checken.

Maar deze mooiweerrijder durf nu (bijna) niet meer te gaan rijden... :+

Eerlijk is eerlijk, ik heb dit topic al enkele maanden niet meer meegelezen maar ik hoop dat iedereen (de altijd weerrijders) een goeie tijd hebben gehad en niet te veel last hadden van het koude weer .

Vanaf nu ga ik weer braaf meelezen en meeposten (en stiekem ritjes op de motor maken).

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Niet te veel letten op de open bout- en montagegaten van het blok en andere net weer jammer afwerkpuntjes. :X Verder een geniale motor, maar gaf mij niet 'genoeg' superbike gevoel...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Rubman schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:51:
[...]

Moet ik hier dan mee ophouden? :+
Wat mij betreft niet hoor, iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt :P. Vind het alleen bijzonder om te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Secsytime schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:13:
[...]

Wat mij betreft niet hoor, iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt :P. Vind het alleen bijzonder om te zien.
Waar ik mij goed bij zou voelen is al die gasten permanent van de motor af schoppen, enkel en alleen al vanwege het feit dat ze ontzettend dom bezig zijn.
Maar ja dat mag weer niet O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Joopieboy schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:34:
[...]

Niet te veel letten op de open bout- en montagegaten van het blok en andere net weer jammer afwerkpuntjes. :X Verder een geniale motor, maar gaf mij niet 'genoeg' superbike gevoel...
Dat doet een 750cc toch sowieso al niet? Superbike = 1000cc 😘

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-09 19:49

steveman

Comfortabel ten onder

Jeej, eerste kilometers zijn weer een feit.

Vroeg weekend gaan vieren om nog wat zonnestraaltjes mee te maken.

Merkte wel weer gelijk het verschil in slijtage tussen voor- en achterband. Is uit fase geraakt in Spanje, toch maar een redelijk goede achterband er weer af gooien voor een nieuwe :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 21:51
steveman schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:23:
Jeej, eerste kilometers zijn weer een feit.

Vroeg weekend gaan vieren om nog wat zonnestraaltjes mee te maken.

Merkte wel weer gelijk het verschil in slijtage tussen voor- en achterband. Is uit fase geraakt in Spanje, toch maar een redelijk goede achterband er weer af gooien voor een nieuwe :/
Blijft opvallend hoeveel verschil banden maken, mijn motor had wat vierkante banden en het is nu een wereld van verschil. Hij valt veel meer de bocht in.

Overigens doe ik helaas de komende jaren niet meer mee met het motorrijden, mijn trouwe Triumph Street Triple staat te koop. Maar alle vakantieritten en avonturen in de bergen had ik niet willen missen. Ik kan iedereen die geen aversie heeft tegen avontuur aanraden om de komende maanden de alpen op te zoeken. En als elektrische motoren gemeengoed zijn kom ik zeer mogelijk weer terug naar dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:16:
[...]

Dat doet een 750cc toch sowieso al niet? Superbike = 1000cc 😘
Ja true.... Maar goed, ik heb dan op de 1000 demo gereden, en die vond ik echt tam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-09 19:49

steveman

Comfortabel ten onder

Overigens, wat moet je een irritant lange borgringtang hebben om een rempomp uit elkaar te halen :/ Iig langer dan de twee die ik voorhanden heb :+

Of nou ja, uit elkaar was nog wel te doen, weer in elkaar wacht ik even mee tot m'n tangetje binnen is... En remvloeistof, ontluchter, ringetjes, tweedehands remklauw* en oh ja een o-ringtrekker.

*rechts laat NOGAL wat lucht langs de nippel bij ontluchten

Al met al hoop ik binnenkort een (bijna) net zo doortastende rem te hebben op m'n cbr als op m'n striple.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YoJBRP6.png

Ingewanden rempomp, oud vs nieuw.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BvZwolle
Ik heb geen idee of het een motor is voor eventuele aankoop, maar ik durf op voorhand bijna wel te zeggen dat je meer plezier gaat hebben aan een Triumph Street (of Speed) Triple: veel meer beleving.

Maar vooral erg veel plezier met de proefrit!!! Ik vind het ook altijd leuk om op onbekende motoren te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
BvZwolle schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:30:
[...]

Waar heb je ze besteld? Via de zelfde link? Wat waren de verzendkosten?
Yup, daar besteld, gratis verzending

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 17:09

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q58RcjI.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qz966vf.jpg

Wie gaan er Zondag OTR rijden?

fotos afgelopen rit, 2 ronden baggeren.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Het lijkt erop dat wij (motorrijders) straks niet alleen op de dijken geweerd gaan worden, maar ook in natuurgebieden. Bij de gemeente Rheden ligt nu het plan om de Posbank in de toekomst af te gaan sluiten voor gemotoriseerd verkeer. Het is er in het weekend steeds drukker, waardoor er op zomerse dagen soms opstoppingen ontstaan.

Het is zonde dat de Posbank dan ook op doordeweekse dagen en in de herfst en winter voor auto's en motoren zou worden afgesloten. Op die dagen zijn er nooit de files en opstoppingen die ze in het artikel beschrijven. De KNMV en MAG zijn er vanzelfsprekend ook niet blij mee. Weer een nieuwe rechtzaak? :/

https://www.gelderlander....-rondje-posbank~a238d917/

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
t0mmiiiii schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:35:
[...]

Blijft opvallend hoeveel verschil banden maken, mijn motor had wat vierkante banden en het is nu een wereld van verschil. Hij valt veel meer de bocht in.

Overigens doe ik helaas de komende jaren niet meer mee met het motorrijden, mijn trouwe Triumph Street Triple staat te koop. Maar alle vakantieritten en avonturen in de bergen had ik niet willen missen. Ik kan iedereen die geen aversie heeft tegen avontuur aanraden om de komende maanden de alpen op te zoeken. En als elektrische motoren gemeengoed zijn kom ik zeer mogelijk weer terug naar dit forum :)
Is het een principiele overweging om de motor te verkopen, of een andere reden?

@Dryhte Besteld! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 21:51
BvZwolle schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 22:04:
[...]

Is het een principiele overweging om de motor te verkopen, of een andere reden?

@Dryhte Besteld! ;)
Staat helaas te veel stil, en de elektrische auto vind ik ook erg leuk. Plus dat ik een serieuze relatie heb en daardoor wat meer passieve veiligheid wel waardeer. Een auto is natuurlijk ook praktischer met zijn tweeën en deze rijdt voordeliger dan een motor. En een auto en een motor vind ik een beetje overdreven. Dus hij verdient een nieuw baasje! Maar motorrijden blijft erg leuk en een ervaring. Dus waarschijnlijk weer in een andere fase in mijn leven.
jezus wat een rationeel verhaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:27
GRRR vanmiddag even de motor gepakt. Toch te koud. Snel terug naar huis... 80 weg met twee flits palen onderweg (bij stoplichten). Laatste stukje 70 en ook flitspaal bij het stoplicht. Ik zie het net oranje worden... ik denk oh ik geef ff gas dan kan ik er net door.. Maar volgens mij ben ik nu geflitst omdat ik er te hard onderdoor reed |:(

Ach veel kan het niet zijn maar beetje zonde.. Ik gaf gas om te voorkomen dat ik door rood zou rijden en geflitst zou worden 8)7 #vrijdagmiddagmomentje
Joopieboy schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:34:
[...]

Jup, je ziet bij mij inderdaad de montagegaten waar het blok in het frame van een GSXR hoort te hangen. Dat kon inderdaad wat netter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
caesar1000 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:33:
Het lijkt erop dat wij (motorrijders) straks niet alleen op de dijken geweerd gaan worden, maar ook in natuurgebieden. Bij de gemeente Rheden ligt nu het plan om de Posbank in de toekomst af te gaan sluiten voor gemotoriseerd verkeer. Het is er in het weekend steeds drukker, waardoor er op zomerse dagen soms opstoppingen ontstaan.

Het is zonde dat de Posbank dan ook op doordeweekse dagen en in de herfst en winter voor auto's en motoren zou worden afgesloten. Op die dagen zijn er nooit de files en opstoppingen die ze in het artikel beschrijven. De KNMV en MAG zijn er vanzelfsprekend ook niet blij mee. Weer een nieuwe rechtzaak? :/

Achja in Duitsland zijn er ook genoeg stukken waar het verboden is. Lekdijk ging weer dicht onder het motto van geluidsoverlast en snelheid. Terwijl de auto's van de lokale bewoners er plankgas overheen gaan. Het gebied voor altijd afsluiten vind ik wel absurd. Sluit het dan voor Auto's en motoren af van Mei tot September in de weekeinden en eventueel doordewijks als alle regio's tegelijk vakantie hebben.
Paul Akkerman, voorzitter van de Fietsersbond Rheden Rozendaal, lijkt het ‘heerlijk om op de Posbank te fietsen zonder door automobilisten van de sokken te worden gereden’.
Mischien moeten ze eens op het fietspad fietsen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

In het weekend kan ik nog wel snappen, hoewel dat een keuze is niet ik niet redelijk vind. Het probleem dat de boel vastloopt is omdat wielrenners, wandelaars, auto's en motoren op dezelfde plek komen. Blijkbaar willen ze dan de keuze maken om gemotoriseerd verkeer daar weg te halen, maar eigenlijk is dat de helft van het probleem. Alleen gemotoriseerd verkeer gaat daar namelijk prima, maar zodra je wandelaars en wielrenners daar ook laat komen loopt het vast wanneer er weer eens 4 wielrenners naast elkaar bult op gaan. Alleen gemotoriseerd verkeer is geen enkel probleem en alleen ongemotoriseerd verkeer is geen probleem, maar omdat het samen niet gaat willen ze dus gemotoriseerd verkeer wegehalen daar. Dan kan je nog zeggen dat dit in het weekend redelijk is, maar de hele week is onzin. Als ik op een woensdagavond na 19:00 de Posbank pak op mijn motor kom ik vrjiwel niemand tegen. Misschien een paar wielrenners, maar dat is het dan ook. Om de hele Posbank dan compleet af te sluiten voor iedere dag van de week is gewoon dikke onzin en nergens voor nodg. Dat het in het weekend vastloopt weet ik prima, maar dat komt meer door de wielrenners dan door de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Ik blijf het bizar vinden hoe alle motorrijders gestraft moeten worden omdat er een paar rotte appels zijn. Er zijn genoeg automobilisten die als idioten rijden, qua aantallen veel meer dan motorrijders.... maar daar wordt in het gewone verkeer al amper op gehandhaaft. Waarom worden bij motorrijders dan gelijk maar de dijken afgesloten en nu ook dit natuurgebied?
Dikke. Dikke onzin.

Sluit het lekker af voor wielrenners. Moet je kijken hoe rustig het wordt. :p

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

je hebt bij luttenberg een (oud) straat circuit met een paar stukjes met leuke bochten, helaas is dat afgesloten voor motoren maar de mensen die er wonen scheuren er als gekken overheen

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos

xos

SmurfLink schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 08:25:
[...]

Ik blijf het bizar vinden hoe alle motorrijders gestraft moeten worden omdat er een paar rotte appels zijn. Er zijn genoeg automobilisten die als idioten rijden, qua aantallen veel meer dan motorrijders.... maar daar wordt in het gewone verkeer al amper op gehandhaaft. Waarom worden bij motorrijders dan gelijk maar de dijken afgesloten en nu ook dit natuurgebied?
Dikke. Dikke onzin.

Sluit het lekker af voor wielrenners. Moet je kijken hoe rustig het wordt. :p
In geval van de Posbank gaat het om aantallen, niet om een paar rotte appels die het voor de rest verziekt. En mijn onderbuikgevoel zegt me dat op dit soort wegen er meer idioten op 2 wielen zijn, gemotoriseerd of niet, dan op 4 wielen, die laatste staan toch al vast in de file op de momenten dat het druk is aldus @PilatuS die daar goed bekend is.

Maar het is een zorgelijke tendens. Dijken worden imho voornamelijk afgesloten omdat er een groep aanwonende een persoonlijk maar ook een financieel gewin heeft als een dijk wordt afgesloten voor motoren. Dus die blijven maar klagen tot ze hun zin krijgen. Het is jammer dat een gemeente en rechter erin mee gaat terwijl uit onderzoekt blijkt dat de overlast binnen de wettelijke kaders blijft en de politie niet handhaaft omdat de vermeende overlast daartoe geen reden geeft. Dus geen concrete overlast, dus niet handhaven maar wel afsluiten om van het gezeur af te komen van omwonenden. Helaas een van de vele voorbeelden waarin de overheid faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo. Vandaag gaat de R1100RT op de trailer, z'n laatste rit naar mijn achtertuin. Daarna maar eens kijken wat de volgende rit gaat worden...

Verder: nog net binnen de 2 jaar garantie kan mijn Macna motorbroek ingeleverd worden. De broek is niet (meer) waterdicht wat resulteert in dagje rondlopen met een nat plekje in m'n broekje van het motorrijden (bij flinke regenval). Deze broek is gelamineerd en zou waterdicht moeten zijn volgens de verkoper, die uiterst sympathiek is richting de klanten. Echt een duim omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
GRRR, eindelijk het verlichtingsprobleem van m'n motor opgelost, wil die niet starten. Gisteravond draaide de motor wel rond, maar starten ho maar. Maar aan een el-cheapo acculader aangesloten (m'n optimate natuurlijk net uitgeleend). Vanochtend was de accu opgeladen, nagemeten: 13,5 Volt. Proberen te starten, ronddraaien, paar kuchjes en toen zakte de spanning weer in. Weer aan de lader gehangen, paar uur later opnieuw geprobeerd en toen sloeg die aan. Beetje met gas gespeeld en alles lijkt soepel te lopen. Ik laat de motor nog een paar minuten stationair lopen om de accu wat verder op te laden (laadspanning 13,8 volt), maar toen sloeg die af? Opnieuw starten lukte niet (spanning daalde tot ca. 10V) dus nu hangt die weer aan de lader.

Dat mijn accu is overleden snap ik ondertussen wel, maar ik vraag mij wel af waarom die afsloeg bij stationair lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:28

charrel

Cortisol4life..

Omdat ie stationair niet echt bij laadt, dat gebeurt pas als je rijdt en met 14.4/6 volt.
Vonkjes kosten toch stroom, als je accu niks meer opslaat dan houdt het snel op.
Bij die laadspanning zou ik ook even de stator en spanningsregelaar na meten!
Met 13.8v gaat je accu nooit goed opladen.

[ Voor 45% gewijzigd door charrel op 23-03-2019 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Prut,

Wil je de nieuwe hendels installeren op de VFR blijkt de remhendel niet te passen.
Zit dus in de originele een kuiltje om de pin van de rembediening vast te houden die in de nieuwe niet zit.
Dat wordt van de week op werk even erin laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@charrel Eerst maar eens een nieuwe accu halen dus maar dat zal maandag pas worden helaas. Als hij daarmee (even) wil blijven lopen kan ik controleren wat de spanningsregelaar en de dynamo doen. Capo's hebben een bekend probleem met de bekabeling tussen stator en spanningsregelaar maar dat is bij de mijne al vervangen. (Helaas met originele onderdelen bedenk ik net).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Of deze hendels terug sturen omdat je met je domme kop die voor een nieuwer type hebt besteld.
* Rubman gaat zich even schamen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:10
Streepje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 08:27:
je hebt bij luttenberg een (oud) straat circuit met een paar stukjes met leuke bochten, helaas is dat afgesloten voor motoren maar de mensen die er wonen scheuren er als gekken overheen
Met de motor gewoon overheen gereden hoor.
Tot nu toe nog nooit wat over gehoord, lijkt me ook sterk dat ze daar een agent dag en nacht naast zetten.

Maar blikweg is leuk stukje! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Rubman Stiekem wil je gewoon een nieuwe(re) motor :P

[ Voor 17% gewijzigd door Waaj op 23-03-2019 12:28 ]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie mogen me feliciteren. Gloednieuwe zwart/blauwe GSX-750S gekocht met Street-extreme pakket :)

Ding rijdt heel erg goed echt een apex monster met een waanzinnig luchtfilter geluid (bij motorfreaks vonden ze dat geluid zelfs te hard) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:40:
Jullie mogen me feliciteren. Gloednieuwe zwart/blauwe GSX-750S gekocht met Street-extreme pakket :)

Ding rijdt heel erg goed echt een apex monster met een waanzinnig luchtfilter geluid (bij motorfreaks vonden ze dat geluid zelfs te hard) :P
Dat doen we alleen als er foto's bijzitten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Rubman schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:06:
Prut,

Wil je de nieuwe hendels installeren op de VFR blijkt de remhendel niet te passen.
Zit dus in de originele een kuiltje om de pin van de rembediening vast te houden die in de nieuwe niet zit.
Dat wordt van de week op werk even erin laten draaien.
Wow. Niet doen man. Gewoon een gerespecteerd merk halen. Niet fucken met je remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Tylen schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:59:
[...]

Wow. Niet doen man. Gewoon een gerespecteerd merk halen. Niet fucken met je remmen.
Het gaat om een stukje uit het materiaal halen van nog geen 5 mm, maar zoals ik de post erna zei. Verkeerde type besteld dat wordt recht gezet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 23:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

SmurfLink schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:55:
[...]

Ik ben het eens.
Afbeeldingslocatie: https://grubeater.nl/half/smilies/worthless_thread_wo_pics.gif

:9

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmurfLink schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:55:
[...]

Dat is dan nog even twee weken wachten (levertijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:20:
[...]

Dat is dan nog even twee weken wachten (levertijd).
Sjeeeeeez da's wel heel lang hoor! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:40:

Gefeliciteerd!

Blok pruttelt lekker na als je het gas los laat, tenminste dat is mijn ervaring op het vorige model (2011). Stuur is volgens mij vrijwel hetzelfde als die van mij origineel (behalve die van jou zwart en die van mij chroom). Beste verbetering bij mij was een ander (streetbar) stuur! Stuurt een stuk lekkerder en zit veel sportiever.

Als je eens op een meeting bent oid moet je maar eens een stukje rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:11

A13X

Dude

Tijdens het zoeken naar een alternatieve plek voor mijn usb lader kwam ik op de volgende plek op de motor terecht. Aan de ene kant wil ik hier niets hebben, aan de andere kant is het een van de mooiste plekken mbt het uit het zicht hebben zitten....

Hij raakt de vork net btw, laatste 2mm slag. Kan zo nog wel op stuurslot.

Laat jullie ongezouten mening maar eens weten....

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G0cIhqv.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5dqq4Ge.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tg9pXbR.jpg

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Raym09 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:34:
Tijdens het zoeken naar een alternatieve plek voor mijn usb lader kwam ik op de volgende plek op de motor terecht. Aan de ene kant wil ik hier niets hebben, aan de andere kant is het een van de mooiste plekken mbt het uit het zicht hebben zitten....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Poets dat ding is man! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

R0y. schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:37:
[...]

Zijn alweer de moordaanslagen van afgelopen dagen :+

Awesome

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:07
Zo.. in de verkoop :)

S1000R in de verkoop

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Jammer dat het een Belgische fiets is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lazareth is ook weer eens bezig.

[ Voor 48% gewijzigd door PilatuS op 23-03-2019 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Raym09 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:34:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Helemaal top zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

iemand enig idee hoe ik een tomtom myride route op mijn tomtom mobile app krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Secsytime schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 15:19:
[...]

Jammer dat het een Belgische fiets is :/
Dat is zo geregeld, even laten keuren wat afrekenen en je hebt een kenteken.
Valt echt alles mee om iets in te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 21-09 14:37
R0y. schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:37:
[...]

Zegt hier maar niks over hoe smerig de motor is :+

Binnenkort maar eens even schoonmaken (ergens voor 14 april) :P
charrel schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:39:
[...]

Was 10 minuten kwijt en 100 euro armer (Alleen keuring + aanvraag. Geen BPM) :O

Ergens in het zuiden van het land gelijk laten keuren met een wachttijd van maximaal 5 minuten. Had wel een afspraak gemaakt, maar had niet eens gehoeven achteraf. Was voor de geplande tijd al klaar :+

[ Voor 50% gewijzigd door timmie271 op 23-03-2019 17:42 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:02

Vrijdag

De Zwarte

Volgende week heeft Goedhart Yamahadagen:
Proefrijden op een Yamaha naar keuze

Op zaterdag 30 en zondag 31 maart ben je van harte welkom om te komen proefrijden op een Yamaha naar keuze. Op deze manier maak je kennis met de nieuwste modellen van het merk. Tijdens het proefrijden ga je in een kleine groep met voorrijder een mooie tocht rijden van ongeveer een half uur. Hierbij maak je kennis met de motor in diverse situaties: mooi bochtenwerk, N-wegen, snelweg en dorpsstraatjes. Inschrijven is ter plekke op 30 en 31 maart. De volgende modellen zijn beschikbaar om een proefrit op te maken:

FJR 1300 AS
XT1200 Super Ténéré Raid Edition
MT-10 SP
MT-125
MT-09
XSR 900
T-max DX
N-max 155
YZF-R3
XV 950 R
Tracer 900

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het was best wel fris vandaag zeg maar, zo erg dat ik best last heb gehad van mijn blaas vandaag. :+
Handvatverwarming op standje nuke, en veel koffie! :Y

Flinke ronde gehad vandaag, goeie 350km, begonnen met een volle tank, onderweg nog 15 liter getankt, en geëindigd met een lege tank. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/03/route-720x600.jpg
Begonnen om half 9 vanochtend, binnendoor richting Kleef met een stukje snelweg vanaf Haps, even schoonblazen. :Y

Door naar het startpunt in Ulft:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/03/2019-03-23-09.59.53-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/03/2019-03-23-09.59.49-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/03/WhatsApp-Image-2019-03-23-at-10.29.00-Medium.jpeg
Vanaf Ulft binnendoor richting Winterswijk, daar bij de Mac een bakkie koffie gedaan en de eerste plaspauze. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/03/2019-03-23-11.13.07-1-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/03/2019-03-23-11.13.13-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/03/2019-03-23-11.13.21-Medium.jpg
Daarna door richting Lochem, daar de Lunch en weer een plaspauze gehad:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/03/WhatsApp-Image-2019-03-23-at-10.29.00-1-Medium.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/03/2019-03-23-11.59.19-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/03/2019-03-23-11.59.51-1-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/03/2019-03-23-12.33.29-1-Medium-e1553362001521.jpg
Toen zigzaggend Via Vorden naar Hengelo om van daaruit mooi binnendoor via Toldijk, Ellecom binnendoor richting Arnhem te rijden, zo langs Arnhem naar boven naar Het Hazeleger, daar afscheid genomen en de weg vervolgt richting huis. :Y Was koud, we hadden al een bui gehad en het zag er niet echt heel best uit, dus maar even via de snelweg richting het startpunt gegaan. Mooi dagje zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:56
@Verwijderd Gefeliciteerd met de aanschaf! Ik vind een levertijd van 2 weken erg kort eigenlijk..
Afgelopen weekend een offerte voor de nieuwe Mazda 3 laten maken, nu al 3,5 maand levertijd. Was dag 1 dat je kon proefrijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Joopieboy schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:15:
Het was best wel fris vandaag zeg maar, zo erg dat ik best last heb gehad van mijn blaas vandaag. :+
Gelukkig niet de enige die daar last van heeft door de kou op de motor _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb moeten rennen toen ik thuis kwam, ben later maar de motor gaan afsluiten en de spullen wezen opruimen, ik hield het echt niet meer. :X Plus de 3 plaspauzes van vandaag. _O-

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 23-03-2019 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Hahah heel herkenbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik was gisteren eind van de middag onderweg naar mijn ouders op de A4. Bij Zoeterwoude begon het te misten en het was ook meteen behoorlijk kou. Ik had de wintervoering er niet in zitten en bij aankomst bleek dat de ventilatieritsjes op mijn rug ook open waren :F

Toen ik vanmiddag weer naar huis ging kon ik gelukkig een fleece pulli van mijn vader lenen want het was nog steeds behoorlijk fris. Naja, de eerste 200km (en twee keer tanken :+ ) weer achter de rug dit jaar :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

lolgast schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:17:
@Verwijderd Gefeliciteerd met de aanschaf! Ik vind een levertijd van 2 weken erg kort eigenlijk..
Afgelopen weekend een offerte voor de nieuwe Mazda 3 laten maken, nu al 3,5 maand levertijd. Was dag 1 dat je kon proefrijden...
Dat is toch geen papa bak? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Secsytime schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:52:
[...]

Dat is toch geen papa bak? :P
De maxi cosi houder past gewoon met maxi cosi (ik ben naar huis gereden om het te testen) :9 Das goed genoeg vond ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Zo. Vandaag accu terug, het elektrisch circuit gecheckt en even naar de garage omdat ik dacht dat mijn ketting te slap was (en dat was het ook). Gratis aangepast d:)b

Morgen een stukje rijden.

Ik heb nagenoeg geen windscherm (raptor 650) en als ik een stukje op de snelweg moet, is het echt werken.
Vraagje, waar moet ik opletten bij het aanschaffen en vervangen voor een andere windscherm?
(Het zou helemaal prettig zijn als hij niet meteen mijn motor ontsierd)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:52:
Ik was gisteren eind van de middag onderweg naar mijn ouders op de A4. Bij Zoeterwoude begon het te misten en het was ook meteen behoorlijk kou. Ik had de wintervoering er niet in zitten en bij aankomst bleek dat de ventilatieritsjes op mijn rug ook open waren :F

Toen ik vanmiddag weer naar huis ging kon ik gelukkig een fleece pulli van mijn vader lenen want het was nog steeds behoorlijk fris. Naja, de eerste 200km (en twee keer tanken :+ ) weer achter de rug dit jaar :P
2x tanken op 200 kilometer, moge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

lolgast schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 20:00:
[...]

De maxi cosi houder past gewoon met maxi cosi (ik ben naar huis gereden om het te testen) :9 Das goed genoeg vond ik :+
Haha nice! Mooie auto die mazda 3.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:19
Vanmiddag mijn v-strom wezen ophalen bij Spiering in Oss/Heesch.
€ 750 verder maar Strommie heeft zijn 60 duizend beurt gehad en een nieuwe voorband.
Helaas bij het ophalen de accu weer leeg, dat was al een zwak ding dus net nog maar weer een nieuwe accu gekocht.
Dus dik €800 verder vandaag.. 8)7 maar nu zou het wel in orde moeten zijn,
De backfires heb ik tenminste niet meer gevoeld/gemerkt toen ik terug naar huis reed.

En meteen even terug getest, tot 160km/u is het gewoon relaxed zitten achter het scherm >:)
Bij Spierings kreeg ik ook nog wat complimenten dat het ding zo fijn reed, echt een toffe stuur fiets volgens hem. :+

Oohh en voor wat betreft mijnvoorjaars trip en de route.
Gisteren de nieuwe Motoplus in mijn brievbus, met een vette route door de Alpen die ze in februari al gereden hebben. Rondje van 900km, eens de gpx downloaden en kijken of ik er wat uit kan gebruiken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:07
charrel schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:39:
[...]

Klopt!

Never ever financial advice...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xos

xos

Vanmiddag kwam mijn nieuwe helm binnen dus maar direct even uitgeprobeerd aangezien het hele spul volgende week zaterdag op transport naar Portugal wordt gezet om het raceseizoen te beginnen met 4 dagen rondjes rijden op Autódromo Internacional do Algarve :). Past ook goed bij mijn nieuwe sumisura pak die hopelijk komende week wordt geleverd. Wacht er nu al ruim 2 maanden op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YDKQr8k6FvrT11RoJtXu3cEq/thumb.jpg

En net als @Joopieboy afzien door de kou, na 30min was ik weer thuis. Kudo's voor jou dat je het zolang hebt volgehouden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bRC3cSERGQYK0cQ79ZfpXNkr/thumb.jpg

Geloof dat ik ook moet poetsen :X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:35
Streepje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:14:
iemand enig idee hoe ik een tomtom myride route op mijn tomtom mobile app krijg?
Op de website van MyDrive moet je de route die maakt opslaan. Vervolgens kies je de route en dan kun je bij de opties kiezen voor: 'Synchroniseren met mijn apparaten'. Op die manier kun je hem vervolgens in de app openen. Werkt prima :)

Op die manier kan ik zelfs de gpx bestanden op mijn telefoon zetten, inladen via de mydrive website, en openen in de app. Bleek erg handig te zijn bij de motor4daagse van de lokale motorclub 2 jaar terug.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:47
Morgen m'n nieuwe Shoei NXR testen op de S1000XR afgelopen woensdag m'n eerste ritje gedaan maar na 30 minuten kreeg ik onwijs last van mijn hoofd, oude scorpion helm zat gewoon veels te strak (dikke kop gekregen)
Gister 2 uur bezig geweest bij Hans van Wijk voor een personal fitting van Shoei, donker vizier en de communicatieset laten omzetten.
Ben erg benieuwd naar de rijervaring morgen.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met glass coating op de motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
xos schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:49:
Vanmiddag kwam mijn nieuwe helm binnen dus maar direct even uitgeprobeerd aangezien het hele spul volgende week zaterdag op transport naar Portugal wordt gezet om het raceseizoen te beginnen met 4 dagen rondjes rijden op Autódromo Internacional do Algarve :). Past ook goed bij mijn nieuwe sumisura pak die hopelijk komende week wordt geleverd. Wacht er nu al ruim 2 maanden op.

[Afbeelding]

En net als @Joopieboy afzien door de kou, na 30min was ik weer thuis. Kudo's voor jou dat je het zolang hebt volgehouden.

[Afbeelding]

Mooie fiets! <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 20:02:
[...]

2x tanken op 200 kilometer, moge :P
Er zat nog net genoeg om bij mijn ouders te komen :P En toen ik weer terug was had ik m eerst volgetankt, toen hoefde er maar vier liter in, dat scheelt. Maar dan hoef ik de volgende keer als ik de motor weer pak niet eerst te tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 21-09 14:37
xos schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:49:

[Afbeelding]

Die paar vliegjes die op je voorvork zitten? :+

Hier vanaf dinsdag ook maar weer wat kilometers wegvreten dus het warmere weer mag er wel weer komen van mij :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

De vliegjes niet, de meuk op de velgen wel, geen idee waar dat nu weer vandaan is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Leviathius schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 22:02:
[...]

Op de website van MyDrive moet je de route die maakt opslaan. Vervolgens kies je de route en dan kun je bij de opties kiezen voor: 'Synchroniseren met mijn apparaten'. Op die manier kun je hem vervolgens in de app openen. Werkt prima :)

Op die manier kan ik zelfs de gpx bestanden op mijn telefoon zetten, inladen via de mydrive website, en openen in de app. Bleek erg handig te zijn bij de motor4daagse van de lokale motorclub 2 jaar terug.
ik zal vast iets heel erg verkeerd doen maar hij pakt de route gewoon niet in de app, heb de route al een paar keer opgeslagen, zie hem ertussen staan met de goede naam maar hij pakt maar 1 punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

xos schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:41:
De vliegjes niet, de meuk op de velgen wel, geen idee waar dat nu weer vandaan is gekomen.
Kettingmeuk en remstof, "the usual" mits je geen cardan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Ja, alleen ging de motor schoon de winterstalling in en staat er nog geen 100km op dit seizoen. Zo snel gaat remstof normaal gesproken niet. Naja, straks even poetsen. Er wordt zon voorspeld dus misschien is het vanmiddag warm genoeg voor een langer ritje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik heb normaal van die gele (wegwerp)oordoppen in maar ik zit nu te kijken naar bluetooth oordoppen om die gele dingen te vervangen. Het is niet voor communicatie maar vooral dat ik hoor waar ik heen moet rijden (en misschien muziek...).
Wat adviseren jullie?
streamnl schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 20:01:
Ik heb nagenoeg geen windscherm (raptor 650) en als ik een stukje op de snelweg moet, is het echt werken.
Vraagje, waar moet ik opletten bij het aanschaffen en vervangen voor een andere windscherm?
(Het zou helemaal prettig zijn als hij niet meteen mijn motor ontsierd)
Wat ik zelf heb gevonden, is dat de rand niet voor mijn ogen moet eindigen. Voor de rest weinig bijzonderheden.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Geen bluetooth oordoppen. Goede oordoppen (mag otoplastiek, hoeft niet) voor de bescherming tegen windruis, en speakers in je helm voor audio.

Dat is mijn advies en daar kunt u het mee doen. :+ ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

DrivinUCrazy schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:31:
Geen bluetooth oordoppen. Goede oordoppen (mag otoplastiek, hoeft niet) voor de bescherming tegen windruis, en speakers in je helm voor audio.

Dat is mijn advies en daar kunt u het mee doen. :+ ;)
@streamnl Dit ^ zelf 1x met in-ears gereden maar dan hoor je echt niks meer van je omgeving. Met otoplastieken en speakers in je helm hoor je nog alles + je navi/muziek.

Afhankelijk van wat je wilt (uitgeven), kun je een setje van Ali, instap Sena / Cardo of luxer pakken.

Ali doet het voor navi en muziek prima, al vond ik het max volume te laag voor op de snelweg. Tevens had ik op mijn set een propriétaire oplaad/speaker aansluiting en in 2 jaar 2x kabelbreuk in de speakerset zitten.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ali setje ben ik meer dan tevreden mee maar idd het volume is wat beperkt. Doet het wel prima een dag, en luid zat om wakker geschud te worden voor de flitspalen. En als je rustig aan doet, max 120, dan kun je nog prima muziek luisteren. :)

Maar idd, je wilt wel fatsoenlijke otoplastieken hebben ja, wind is echt dodelijk voor je oren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Thanks!
Over welk setje van Alie praten jullie?

En ik ben het met jullie eens, wind is echt ruk voor je oren.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

streamnl schreef op zondag 24 maart 2019 @ 09:15:
Thanks!
Over welk setje van Alie praten jullie?

En ik ben het met jullie eens, wind is echt ruk voor je oren.
@Joopieboy over deze link

Ik over deze link

Nadeel van de eerste is dat de bediening in je helm zit. Nadeel van de 2e is het wieltje dat je nog wel eens bedient met je schouder. Daarbij is de ene in mijn link erg duur. Ik heb hem toen voor minder bij de aldi gekocht.

Ik zou gewoon Ali even afstruinen voor een goedkope externe met goede reviews.

[ Voor 6% gewijzigd door A13X op 24-03-2019 09:41 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:35
Streepje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:51:
[...]

ik zal vast iets heel erg verkeerd doen maar hij pakt de route gewoon niet in de app, heb de route al een paar keer opgeslagen, zie hem ertussen staan met de goede naam maar hij pakt maar 1 punt
Hmm dat klinkt inderdaad erg vreemd. Ik moet zeggen, ik heb nog geen routes zelf in elkaar geklikt in mydrive, alleen nog maar gpx bestanden ingeladen die ik online vond ergens. En dat gaat tot nu toe gewoon prima. Ik kan je dus helaas niet verder helpen hierbij vrees ik :(

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nee @Raym09, die heb ik dus niet. :)
En die van jou zou ik ook niet doen. Staat niet bij welke Bluetooth versie (3.x is te traag @McKaamos ) en de accu is wel heel beperkt.

Ik ben uiteindelijk voor een iets meer verkocht setje gegaan. Den deze:
https://s.click.aliexpress.com/e/DXeLOkMer

Van het merk JaJaBor, voor zover je van een merk kan spreken. Die heb ik toen voor een 13 euro op de kop getikt in een aanbiedingsronde. Nadeel is dat die wat dikker is, de speakers dus.

Daarvoor is inmiddels al weer een 3e generatie:
https://s.click.aliexpress.com/e/5WWRluqtd

Plattere speakers en wat compacter ontwerp. Bediening voor je neus is even wennen, maar hij staat bij mij op max volume en aan en uitzetten voor de rit is het enige wat ik ermee doe. Prima zat. :)

Zie ook de foto's en uitleg op mijn website:
http://www.joopiesplace.nl/2019/02/17/motorupdate/

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 24-03-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op zondag 24 maart 2019 @ 09:47:
Nee @Raym09, die heb ik dus niet. :)
En die van jou zou ik ook niet doen. Staat niet bij welke Bluetooth versie (3.x is te traag @McKaamos ) en de accu is wel heel beperkt.

Ik ben uiteindelijk voor een iets meer verkocht setje gegaan. Den deze:
https://s.click.aliexpress.com/e/DXeLOkMer

Van het merk JaJaBor, voor zover je van een merk kan spreken. Die heb ik toen voor een 13 euro op de kop getikt in een aanbiedingsronde. Nadeel is dat die wat dikker is, de speakers dus.

Daarvoor is inmiddels al weer een 3e generatie:
https://s.click.aliexpress.com/e/5WWRluqtd

Plattere speakers en wat compacter ontwerp. Bediening voor je neus is even wennen, maar hij staat bij mij op max volume en aan en uitzetten voor de rit is het enige wat ik ermee doe. Prima zat. :)

Zie ook de foto's en uitleg op mijn website:
http://www.joopiesplace.nl/2019/02/17/motorupdate/
Lijkt allemaal op elkaar :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 09:59:
[...]

Lijkt allemaal op elkaar :+
Dat is de shit met Ali, nog een goedkopere en slechtere kopie van. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Maar otoplastieken FTW. eerst een hele tijd met standaard alpine dopjes gereden en sinds kort otoplastieken en dat is echt een wereld van verschil in positieve zin.

Net even met de vierwieler door de wasstraat heen.
Misschien zo ook nog ff de motor goed poetsen.
Zie er altijd zo tegenop.

[ Voor 28% gewijzigd door Rubman op 24-03-2019 10:44 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.