Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.448 views

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:32

tim427

Turbulence!

Sinds gisteren eindelijk in het bezit van mijn eerste motor! 8) :
  • BMW F650GS twin (800cc)
  • sept 2011
  • 40k op de teller
  • ex-politiemotorcomplete historie erbij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ccKSVSDWtaU8liuA7o8hSwyU/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TSu9ngkAaGUkPZRBaTDG1DMm/medium.jpg

Voor in het overzicht: @lolgast @wimmel_1 Provincie: Noord-Holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Twee vragen voor de R1100RT bezitters:
1) wat is jullie gemiddelde olie-verbruik
2) welk merk & type raden jullie aan
?

De vorige eigenaar heeft er Repsol 15W50 4T Sport Synthetic Blend in laten doen en ik heb in de ~ 2000km die ik tot nu toe gereden heb ongeveer 2x 100ml bij moeten vullen om het peil op de stip te krijgen.

(Peilen gedaan door -bij warme motor- op een vlak oppervlak eerst 10min op de jiffy en daarna 10min op de middenbok te laten staan)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag weer een rondje van een 200km gedaan, even rondom Kootwijk onder Apeldoorn door, stoffig maar mooie te rijden nu het niet te druk is. :)

Ben mijn koppeling wat meer naar buiten gaan pakken en moet zeggen dat dat wel scheelt, maar waar ik ineens die pijn in mijn hand van heb, geen idee. :/ Misschien de valpartij met de fiets laatst, ik heb geen idee....

Wel weer een lekkere dag gehad. *O* Fris, maar met de zon prima te doen. :)

Geen foto's aangezien mijn Nokia 8.1 stuk is. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Wat een bagger kwaliteit is Rev'it dan ook. Eerst breekt bij aankoop van mijn broek dat schuifmechanisme voor de ventilatie af en nu kwam de rits in zijn geheel van de broek af waardoor het lekker luchtig was op de motor :+ Iets wat ik persoonlijk niet verwacht bij een broek van 250,-

Vandaag een lekker stuk langs de Linge en Bazeldijk gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 21:28

charrel

Cortisol4life..

TheRookie schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:53:
Twee vragen voor de R1100RT bezitters:
1) wat is jullie gemiddelde olie-verbruik
2) welk merk & type raden jullie aan
?

De vorige eigenaar heeft er Repsol 15W50 4T Sport Synthetic Blend in laten doen en ik heb in de ~ 2000km die ik tot nu toe gereden heb ongeveer 2x 100ml bij moeten vullen om het peil op de stip te krijgen.

(Peilen gedaan door -bij warme motor- op een vlak oppervlak eerst 10min op de jiffy en daarna 10min op de middenbok te laten staan)
Ik gebruikte zelf altijd motorex boxerpower 15w50 of 20w50, daar gebruikte de 1200 iig het minste van. Op het gs forum wordt deze olie ook vaak aangeraden. Motorex penta LS 75w140 voor de bak en cardan.
Nooit meer vullen dan halverwege het peilglas, de rest gooit ie er toch uit of verbrand ie.
Van de ondergrens tot de bovengrens is volgens mij een halve liter, ik zou niet na 1x meten gelijk bijvullen.
Zo nauw is het niet en tevens zijn de metingen ook wel is verschillend.

[ Voor 9% gewijzigd door charrel op 24-03-2019 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

De 15W50 klopt dan in elk geval ;)
Als ie dit verbruik aanhoudt zou ik op 1L/10.000km komen, lijkt me wel redelijk.

De stip zit halverwege 't peilglas, deed ik dus onbewust al goed :P

[edit]
Tot nu toe pas bijgevuld als het peil écht onderin het glas stond.
Inhoud is -ik meen- in totaal 4L, dus er leek me wel wat speling in te zitten

[ Voor 29% gewijzigd door TheRookie op 24-03-2019 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Goedendag,

Ik rijd al quad en nu ben ik voornemens om te gaan starten met motorrijles en daarna natuurlijk een motor aan te schaffen.

Nu is mijn huidige helm die ik voor de quad gebruik aan vervanging toe. Het liefst zou ik nu een helm aanschaffen waar ik op de quad mee kan crossen, maar ook op de wegmotor kan gebruiken.

Ik kwam zelf deze tegen : https://www.crosshelmen.n...-j34-adventure-matt-black

Hier kun je het vizier afklikken en een bril op zetten om te crossen en het vizier terug voor op de weg.
Is dit iets wat jullie aan zouden raden of zou je voor de wegmotor een aparte gebruiken die wat meer gestroomlijnd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 17:18
Joopieboy schreef op zondag 24 maart 2019 @ 09:47:
Nee @Raym09, die heb ik dus niet. :)
En die van jou zou ik ook niet doen. Staat niet bij welke Bluetooth versie (3.x is te traag @McKaamos ) en de accu is wel heel beperkt.

Ik ben uiteindelijk voor een iets meer verkocht setje gegaan. Den deze:
https://s.click.aliexpress.com/e/DXeLOkMer

Van het merk JaJaBor, voor zover je van een merk kan spreken. Die heb ik toen voor een 13 euro op de kop getikt in een aanbiedingsronde. Nadeel is dat die wat dikker is, de speakers dus.

Daarvoor is inmiddels al weer een 3e generatie:
https://s.click.aliexpress.com/e/5WWRluqtd

Plattere speakers en wat compacter ontwerp. Bediening voor je neus is even wennen, maar hij staat bij mij op max volume en aan en uitzetten voor de rit is het enige wat ik ermee doe. Prima zat. :)

Zie ook de foto's en uitleg op mijn website:
http://www.joopiesplace.nl/2019/02/17/motorupdate/
Zit te kijken naar die nieuwe, lijkt me wel tof. In jouw blog heb je het over een mesh systeem, maar daar begrijp ik uit dat je met deze setjes ook onderling kunt communiceren? Want uit de Ali-pagina haal ik dat niet zo snel.

Mijn plan zou zijn om er dan ook eentje in de helm van m'n vriendin te doen. Vandaag ook weer een paar uur achterop gezeten en zou toch leuker zijn als je af en toe wat kunt kletsen ondertussen. Kan natuurlijk wel constant een telefoongesprek aan hebben staan, maar als het makkelijker kan met deze dingen hoor ik het graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nee Mesh is alleen bij de nog meer dan belachelijke dure setjes van de bekende merken voor onderlinge communicatie. Dit is alleen bluetooth en dus connectie met je telefoon. :)

Ze zijn er wel bij Ali, opletten je wel een versie hebt met Bluetooth 4.x. Ik heb er zelf geen ervaring mee iig.

[ Voor 24% gewijzigd door Joopieboy op 24-03-2019 17:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:06
Weer terug van een dagje Ardennen / Eifel. Wilde eerst een route rijden die ik uit de motoplus had gehaald. Vrolijk naar het startpunt gereden, kom je daar “bestemming bereikt”. Bleek dat dus het einde i.p.v. begin te zijn. Jammer dat TomTom de route niet kan omdraaien. Dus maar besloten om snel een route langs de weg te maken.

Na een aantal typische Belgische wegen gepasseerd te zijn die vervolgens onder de modder zaten maar besloten richting de nurburgring te rijden. Even bij adenau gaan kijken en natuurlijk was de baan dicht. Half uurtje gewacht en toen ik bij de motor stond ging de baan natuurlijk weer open.

Route naar huis gemaakt binnendoor. Kan zeggen dat verwarmde handschoenen toch wel ultiem zijn! Het was in de Eifel namelijk erg koud / grijs / mistig i.t.t. Want daar scheen de zon.

Moet toch echt een nieuwe USB aansluiting
maken want van de sigaretten aansluiting wordt ik gek. Alleen nog niks kunnen vinden wat een dubbele (liefst 2.4A) poort heeft zonder lampjes erop en zonder een kabelboom eraan vast, van een goed merk.

Al met al toch weer heerlijke 480 KM erbij gezet :) helaas ziet de Pan er nu uit als de KTM normaal, dus die moeten we morgen ofzo maar eens gaan wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:11
België was vandaag (en de komende weken) nog geen aanrader vanwege de carnavalsafsluitingen, optochten en markten en zo. Wel lekker gereden, daar niet van, maar ik (als voorrijder) werd wel gillend gek door telkens tegen blokkades aan te lopen die ook niet in de tomtom zijn aangemeld.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@detim hangt een beetje af wat voor stijl je gaat rijden. Ben je van plan crossers te gaan rijden en dat ook vooral buiten de snelwegen te doen, zal dit waarschijnlijk prima werken. Bij meer snelweg / hoge snelheid gebruik is de vorm van de helm véél belangrijker, vooral bij nakeds/racers, dus zou ik toch echt een andere helm kopen dan je nu van plan bent.

Wat betreft ali communicatie setjes: heeft er iemand een echte aanrader voor in een Shoei GT Air of integraalhelm in t algemeen? Wil alleen met vriendin achterop kunnen communiceren, primair lage snelheid. Lage prijs is fijn, maar troep heeft niemand iets aan ;)

[ Voor 27% gewijzigd door noes op 24-03-2019 22:55 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joopieboy schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:15:
Het was best wel fris vandaag zeg maar, zo erg dat ik best last heb gehad van mijn blaas vandaag. :+
Handvatverwarming op standje nuke, en veel koffie! :Y

Flinke ronde gehad vandaag, goeie 350km, begonnen met een volle tank, onderweg nog 15 liter getankt, en geëindigd met een lege tank. :+
[Afbeelding]
Begonnen om half 9 vanochtend, binnendoor richting Kleef met een stukje snelweg vanaf Haps, even schoonblazen. :Y

Door naar het startpunt in Ulft:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vanaf Ulft binnendoor richting Winterswijk, daar bij de Mac een bakkie koffie gedaan en de eerste plaspauze. :+
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daarna door richting Lochem, daar de Lunch en weer een plaspauze gehad:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Toen zigzaggend Via Vorden naar Hengelo om van daaruit mooi binnendoor via Toldijk, Ellecom binnendoor richting Arnhem te rijden, zo langs Arnhem naar boven naar Het Hazeleger, daar afscheid genomen en de weg vervolgt richting huis. :Y Was koud, we hadden al een bui gehad en het zag er niet echt heel best uit, dus maar even via de snelweg richting het startpunt gegaan. Mooi dagje zo!
Hoezo Ulft? Ik vraag het me af want mijn zwager woont daar om de hoek..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Omdat daar een laadpaal is bij een leuk café/restaurant. :+ We hebben inmiddels een electro brommer in de groep. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 08:35
Joopieboy schreef op maandag 25 maart 2019 @ 07:03:
Omdat daar een laadpaal is bij een leuk café/restaurant. :+ We hebben inmiddels een electro brommer in de groep. :P
toch niet zo'n hok?

Afbeeldingslocatie: https://electricmotorcycles.nl/uploads/images/product/crop_header/johammer-j1-elektrische-cruiser-motorfiets-linksvoor(1).jpg

Wist van het bestaan niet af, dat had ik graag zo willen houden :X

[ Voor 4% gewijzigd door SniperGuy op 25-03-2019 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:13

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Rubman schreef op zondag 24 maart 2019 @ 10:31:
Maar otoplastieken FTW. eerst een hele tijd met standaard alpine dopjes gereden en sinds kort otoplastieken en dat is echt een wereld van verschil in positieve zin.
waar heb je deze gekocht? Ik ben ook aan het oriënteren op op maat gemaakte oordoppen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:14

Vrijdag

De Zwarte

SniperGuy schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:55:
[...]

toch niet zo'n hok?

[Afbeelding]

Ik heb dat ding op de Motorbeurs gezien. Zó ontzettend lelijk, die wil ik hebben 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F6Ntj7x.gif?noredirect

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 25-03-2019 09:27 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SniperGuy schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:55:
[...]

toch niet zo'n hok?

[Afbeelding]

Haha nee gelukkig niet, zo een Zero afaik. :)
Kennelijk erg goedkoop met lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 08:35
Joopieboy schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:27:
[...]

Haha nee gelukkig niet, zo een Zero afaik. :)
Kennelijk erg goedkoop met lease.
Al kon ik hem gratis rijden; dan nog zou ik het niet doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wij lachen hem nu ook al uit dusja. :P
Mooiste is dat hij altijd al klaagde dat ik en een vriend zoveel moesten tanken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:14:
[...]

waar heb je deze gekocht? Ik ben ook aan het oriënteren op op maat gemaakte oordoppen ;)
Heb ze zelf op de motorbeurs laten aanmeten bij Alpine. Er zijn vrij veel aanbieders, kwaliteit en prijs wisselt nog wel eens. Alpine stond in ieder geval goed bekend, vandaar mijn keuze. En op de beurs kreeg je korting dus heb braaf gewacht. Is nu misschien een beetje zonde gezien je dan nog 11 maanden moet, maar oke.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 15:40
Joopieboy schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:36:
Wij lachen hem nu ook al uit dusja. :P
Mooiste is dat hij altijd al klaagde dat ik en een vriend zoveel moesten tanken. :+
Hij past zich dus gewoon aan jullie aan, wat vriendelijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

SniperGuy schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:31:
[...]

Al kon ik hem gratis rijden; dan nog zou ik het niet doen :P
Ik zou ervoor betalen. Top man die techniek.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Shadow_Agent schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:14:
[...]

Ik heb ze via mijn werk, setje industriële doppen.

Moet nog voor een setje specifiek voor de motor gaan, maar dit is al super. Enige nadeel bij deze is dat er wat meer uit steekt dus wat contact geluid met helm of als je omkijkt dat hij mogelijk wat verdraait.

Persoonlijk zou ik met op maat gemaakte doppen voor Alpine gaan of die van Pluggers/Noizzes (1 van de 2) die stonden ook goed aangeschreven.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 22:51
Audiciens zijn echt een geval apart. Bijna onmogelijk om buiten kantooruren een afspraak te maken. En als dat kan dan mag je 3 maanden wachten. De eerste afspraak duurt ook maar 10 minuten om dat schuim in je oren te spuiten. Je mag blij zijn als je niet wordt weggestuurd omdat je oren uitgespoten moeten worden door de huisarts.
Vervolgens mag je weer 2 maanden wachten totdat ze klaar zijn en krijg je bericht om ze te halen. Kan alleen ophalen dus moet binnen kantoortijden.

Dit hele ritje heb ik 2 keer moeten meemaken omdat ik er in begin augustis eentje verloren had. Pas eind november had ik weer een nieuw setje. :X

Uiteindleijk rij ik nooit zonder otoplastieken. Heb 5 jaar zonder gereden totdat het windruis opeens pijn begon te doen. Ik was al te laat. Sinds 2 jaar rij ik dagelijks met otoplastieken en wil nooit meer zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

NLDViane schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:49:
[...]

Hij past zich dus gewoon aan jullie aan, wat vriendelijk :P
Wij kunnen na 200km en 5min tanken, of 10min met een keer pissen gewoon weer door. :>

Hij staat minimaal een half uur om van 20 naar 80% te gaan, vaak 3 kwartier. Dat is een hoop koffie en broodjes. :+

En over de otoplastieken, ik ben ook voor de Pluggerz gegaan met speciaal motorfilter, bij mijn plaatselijke Van Boxtel aan laten meten en nog geen spijt van. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Joopieboy op 25-03-2019 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
detim schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:32:
Goedendag,

Ik rijd al quad en nu ben ik voornemens om te gaan starten met motorrijles en daarna natuurlijk een motor aan te schaffen.

Nu is mijn huidige helm die ik voor de quad gebruik aan vervanging toe. Het liefst zou ik nu een helm aanschaffen waar ik op de quad mee kan crossen, maar ook op de wegmotor kan gebruiken.

Hier kun je het vizier afklikken en een bril op zetten om te crossen en het vizier terug voor op de weg.
Is dit iets wat jullie aan zouden raden of zou je voor de wegmotor een aparte gebruiken die wat meer gestroomlijnd is?
Met zo'n specifieke helm heb ik geen ervaring. Wel met een crosshelm en dat is echt ruk vanaf 80 Km/h. De klep bovenop vangt namelijk enorm veel wind waardoor je telkens naar beneden moet kijken.

Sommige winkels hebben ook de mogelijkheid om een helm te testen op je motor. Dan kan je zelf proberen wat je er van vindt. Weet wel dat mensen die de wereld rond gaan vaak met dat soort helmen rijden. Echter rijden die meestal door landen waar je niet harder als 80 rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-09 14:33
charrel schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:14:
[...]

Ik gebruikte zelf altijd motorex boxerpower 15w50 of 20w50, daar gebruikte de 1200 iig het minste van.
Sinds mijn motorzaak Motorex erin heeft gegooid en ik die olie gebruik bij het aanvullen lijkt mijn R1100 inderdaad iets minder te verbruiken. Exacte olieverbruik van de mijne weet ik niet maar ik peil wel regelmatig.

Btw flinke zijwind vanochtend op de A1 richting mijn werk. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

detim schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:32:
Goedendag,

Ik heb ook wel eens gekeken naar zo'n helm. Vooral omdat ik het er tof uit vind zien 8) @Tankiej heeft ook zo'n model. Hij heeft weinig last van die zonneklep dacht ik, maar rijdt dan ook een Tiger met redelijk hoog ruitje. Bij sommige modellen kan je die klep er ook afhalen.

Hoe dat zit met het vizier weet ik niet, dan zit je eerder met een standaard crosshelm met extra goggles denk ik. Die hebben ook een andere helmvorm dan deze adventure modellen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
com2,1ghz schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:07:
Audiciens zijn echt een geval apart. Bijna onmogelijk om buiten kantooruren een afspraak te maken. En als dat kan dan mag je 3 maanden wachten. De eerste afspraak duurt ook maar 10 minuten om dat schuim in je oren te spuiten. Je mag blij zijn als je niet wordt weggestuurd omdat je oren uitgespoten moeten worden door de huisarts.
Vervolgens mag je weer 2 maanden wachten totdat ze klaar zijn en krijg je bericht om ze te halen. Kan alleen ophalen dus moet binnen kantoortijden.

Dit hele ritje heb ik 2 keer moeten meemaken omdat ik er in begin augustis eentje verloren had. Pas eind november had ik weer een nieuw setje. :X

Uiteindleijk rij ik nooit zonder otoplastieken. Heb 5 jaar zonder gereden totdat het windruis opeens pijn begon te doen. Ik was al te laat. Sinds 2 jaar rij ik dagelijks met otoplastieken en wil nooit meer zonder.
Bij mij werden ze na 3 weken productie gewoon opgestuurd.

En als ik nieuwe wil hebben staat alles nog digitaal in hun systemen, dus krijg ik ze in no time opgestuurd.

weet niet waar jij hebt gezeten, maar het hoeft dus echt niet zo lang te duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:40
Vrijdag schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:43:
[...]

Ik heb ook wel eens gekeken naar zo'n helm. Vooral omdat ik het er tof uit vind zien 8) @Tankiej heeft ook zo'n model. Hij heeft weinig last van die zonneklep dacht ik, maar rijdt dan ook een Tiger met redelijk hoog ruitje. Bij sommige modellen kan je die klep er ook afhalen.

Hoe dat zit met het vizier weet ik niet, dan zit je eerder met een standaard crosshelm met extra goggles denk ik. Die hebben ook een andere helmvorm dan deze adventure modellen.
@detim

Klopt, ik heb een model met zo'n zonneklep. Om iets specifieker te zijn, ik heb de Shoei Hornet ADV. Ik zie wel eens foto's voorbij komen van mensen met zo'n helm en een crossbril, maar volgens mij is dat gewoon wat mensen zelf doen en is het er niet echt voor bedoeld (vanuit Shoei).

Ik vind die zonneklep heerlijk, als je richting de zon rijdt heb je de mogelijkheid om te zon echt te blokkeren door je hoofd iets voorover te buigen i.p.v. alleen te verduisteren. Die zonneklep in combinatie met een donker vizier is d:)b
Pas bij snelheden ruim boven de 100 merk je de zonneklep als je links/rechts wil kijken, daar onder is het gewoon geen probleem.

Het is wel afhankelijk van de motor waar je op gaat rijden lijkt me, op een racer zit je sowieso al voorover en zal zo'n zonneklep eerder vervelend zijn dan een toevoeging. Ik rijd een allroad, Tiger 800, en daar zit je rechtop op. Daar is zo'n type helm ook juist voor bedoeld lijkt me.
Als je ook een dergelijke motor wil gaan kopen, waar je rechtop zit, dan zou je wel toe kunnen met een helm waar je het vizier kan vervangen voor een bril. Mocht je iets anders willen qua motor, dan zou ik sowieso twee aparte helmen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51
Ik ben ook erg blij met de zonneklep van mijn E1, het ding heeft genoeg windtunnel-uren gehad om ook op snelweg-snelheden niet storend te zijn. Pas bij 150+ begin ik het te merken :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 13:08
Merde!
Vrijdag een super toffe motor opgehaald, wilde ik vandaag foto's maken, geeft dat ding "Transport lock". Bummer dat de dealer dicht is. Geen fijne ritjes vandaag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:23
Snuitebolletje schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:28:
Merde!
Vrijdag een super toffe motor opgehaald, wilde ik vandaag foto's maken, geeft dat ding "Transport lock". Bummer dat de dealer dicht is. Geen fijne ritjes vandaag dus.
Toch niet toevallig een 1290 SAS? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
Imo62 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:35:
[...]

Toch niet toevallig een 1290 SAS? :+
Hahahhaha (zei ik als een boer met kiespijn).

Jazeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 15:40
Joopieboy schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:07:
[...]

Wij kunnen na 200km en 5min tanken, of 10min met een keer pissen gewoon weer door. :>

Hij staat minimaal een half uur om van 20 naar 80% te gaan, vaak 3 kwartier. Dat is een hoop koffie en broodjes. :+

En over de otoplastieken, ik ben ook voor de Pluggerz gegaan met speciaal motorfilter, bij mijn plaatselijke Van Boxtel aan laten meten en nog geen spijt van. :)
Ja dat blijft wel een dingetje bij die machines... Tijd voor inductieladen via het asfalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

NLDViane schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:38:
[...]

Ja dat blijft wel een dingetje bij die machines... Tijd voor inductieladen via het asfalt :+
Waterstof, heb je heel dat gezeur niet. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
Snuitebolletje schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:36:
[...]

Hahahhaha (zei ik als een boer met kiespijn).

Jazeker.
Ik zag het al voorbij komen op het motorforum, erg zuur is dat. Hopelijk duurt het niet te lang, kan me ook niet goed voorstellen wat 'transport lock' moet betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Imo62 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:53:
[...]

Ik zag het al voorbij komen op het motorforum, erg zuur is dat. Hopelijk duurt het niet te lang, kan me ook niet goed voorstellen wat 'transport lock' moet betekenen.
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=27279 (ik had het net zelf opgezocht)

[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 25-03-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
Yep, ook al wat google sessies gedaan. Dat wordt vandaag gewoon echt niet meer rijden. Alle dealers in de omgeving zijn dicht.
Hopen dat ze het morgen kunnen fixen. Zit ook nog met zoiets als werk wat me niet mega flexibel in tijden maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:28
Tankiej schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:02:
[...]

@detim

Klopt, ik heb een model met zo'n zonneklep. Om iets specifieker te zijn, ik heb de Shoei Hornet ADV. Ik zie wel eens foto's voorbij komen van mensen met zo'n helm en een crossbril, maar volgens mij is dat gewoon wat mensen zelf doen en is het er niet echt voor bedoeld (vanuit Shoei).

Ik vind die zonneklep heerlijk, als je richting de zon rijdt heb je de mogelijkheid om te zon echt te blokkeren door je hoofd iets voorover te buigen i.p.v. alleen te verduisteren. Die zonneklep in combinatie met een donker vizier is d:)b
Pas bij snelheden ruim boven de 100 merk je de zonneklep als je links/rechts wil kijken, daar onder is het gewoon geen probleem.

Het is wel afhankelijk van de motor waar je op gaat rijden lijkt me, op een racer zit je sowieso al voorover en zal zo'n zonneklep eerder vervelend zijn dan een toevoeging. Ik rijd een allroad, Tiger 800, en daar zit je rechtop op. Daar is zo'n type helm ook juist voor bedoeld lijkt me.
Als je ook een dergelijke motor wil gaan kopen, waar je rechtop zit, dan zou je wel toe kunnen met een helm waar je het vizier kan vervangen voor een bril. Mocht je iets anders willen qua motor, dan zou ik sowieso twee aparte helmen halen.
Eens, heb de icon variant en ben het er totaal mee eens, super handig tegen de zon.
Alleen bij omkijken is het wel nekspieren trainen bij 130+.

Heb hem ook wel eens opgehad op R6 en dat is zeker geen aanrader, door je andere zit positie gaat de zonneklep je irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 22:51
Tja het wordt allemaal steeds digitaler. Voorheen kreeg je een foutcode en kon je zelf het probleem oplossen. Tegenwoordig staat er gewoon "General failure" of "Suspension failure" en moet je naar de dealer toe zodat zij hem kunnen uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Gisteren ging ik 'even' een stukje rijden om mijn hoofd op standje 0 te zetten. Uiteindelijk 3 uur gereden. Eerst naar het zuiden over de Boulevard van Katwijk, gevolgd door naar het noorden richting Zandvoort. Daar moest een sanitaire stop volgen dus dacht ik, waarom niet even op het circuit kijken? Zal vast gesloten zijn, dacht ik.

Bleek er één of andere groep het circuit te hebben afgehuurd en reden er gewoon auto's en was er een drift-parcour afgezet. Even blijven kijken en terug op huis. Thuis even een kleine beurt uitgevoerd. De motor loopt gelijk weer ietsje 'rustiger'. Klaar voor het seizoen!

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

w4rguy schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:34:
Gisteren ging ik 'even' een stukje rijden om mijn hoofd op standje 0 te zetten. Uiteindelijk 3 uur gereden. Eerst naar het zuiden over de Boulevard van Katwijk, gevolgd door naar het noorden richting Zandvoort. Daar moest een sanitaire stop volgen dus dacht ik, waarom niet even op het circuit kijken? Zal vast gesloten zijn, dacht ik.

Bleek er één of andere groep het circuit te hebben afgehuurd en reden er gewoon auto's en was er een drift-parcour afgezet. Even blijven kijken en terug op huis. Thuis even een kleine beurt uitgevoerd. De motor loopt gelijk weer ietsje 'rustiger'. Klaar voor het seizoen!
Circuit van Zandvoort kan je meestal zo oprijden, even onder het tunneltje door en je rijdt ze het paddock in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Heb dus sinds zaterdag mijn nieuwe fiets en ben nu opzoek naar het kabeltje voor de "Power Outlet". Het is een ex-politiemotor, dus het e.e.a. aan bedrading is destijds wel/niet gebruikt.

Tijde de zoektocht naar het kabeltje kwam ik het volgende stekkertje tegen; weet iemand waar deze voor dient?

Stekkertje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hex1QGfEKmeKQgMyB3Rj9epv/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/se0dQuPQSj7eJqBiIoVNtTDr/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EeWhT7aDDoWClIkyjAmRHqY9/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mKlSnO74JkQAlq0y2iH9h6AA/thumb.jpg

Heeft iemand een foto van het kabeltje wat ik wél zoek? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

tim427 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:52:
Heb dus sinds zaterdag mijn nieuwe fiets en ben nu opzoek naar het kabeltje voor de "Power Outlet". Het is een ex-politiemotor, dus het e.e.a. aan bedrading is destijds wel/niet gebruikt.

Tijde de zoektocht naar het kabeltje kwam ik het volgende stekkertje tegen; weet iemand waar deze voor dient?

Stekkertje
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Heeft iemand een foto van het kabeltje wat ik wél zoek? :9
Dat is een stekker die stroom geeft die geschakeld is via de canbus, ik had daar op mijn r1200gs en nu op de R een contra stekker voor gehaald en de gps op geschakeld. Kan wel weer even het nummer voor je zoeken van het kabeltje. Heb hem:
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/765769/full

Je hebt dus de goede gevonden!
Contra stekker is volgens mij iets van 12€, gewoon even bij de dealer bestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 25-03-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

charrel schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:54:
[...]

Dat is een stekker die stroom geeft die geschakeld is via de canbus, ik had daar op mijn r1200gs en nu op de R een contra stekker voor gehaald en de gps op geschakeld. Kan wel weer even het nummer voor je zoeken van het kabeltje. Heb hem:
[Afbeelding]
Is dit stekkertje niet wat klein voor "grotere stromen"? De "Power Outlet" plug die eigenlijk naast mijn contactslot hoort te zitten, lijkt volgens Google Images meer hierop: Afbeeldingslocatie: https://www.g310rforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2193&d=1508866019

Edit na de edit van @charrel :

Bij verwarring zat hem in dit stekkertje Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hex1QGfEKmeKQgMyB3Rj9epv/thumb.jpg.

Dit lijkt af te wijken met het plaatje gevonden op met Google Images ;)

Maar top! Origineel stekkertje is dus nog aanwezig 8) Ik was inderdaad van plan om even langs de BMW dealer te rijden!

[ Voor 23% gewijzigd door tim427 op 25-03-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleinfo.co.uk/resources/6795/assets/images/FAQs/GPS/Power/gps_connector_socket.jpg

Ik heb al 140.000km zo mijn gps zitten, wat bedoel je met "grote stroom"?

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleinfo.co.uk/resources/6795/assets/images/FAQs/GPS/Power/sat_nav_power_cable_connection.jpg

Je claxon zit ook met dezelfde bedrading vast. Die fikt ook niet af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

SmurfLink schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:45:
[...]

Heb ze zelf op de motorbeurs laten aanmeten bij Alpine. Er zijn vrij veel aanbieders, kwaliteit en prijs wisselt nog wel eens. Alpine stond in ieder geval goed bekend, vandaar mijn keuze. En op de beurs kreeg je korting dus heb braaf gewacht. Is nu misschien een beetje zonde gezien je dan nog 11 maanden moet, maar oke.
Tnkx! 11 maanden wachten duurt inderdaad te lang ;) goede oren is mij meer waard dan de korting ;)

Heb je de 23db of 25db demping? Ik denk dat ik voor de 25db ga maar de vraag is dan: hoor ik überhaupt nog iets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Shadow_Agent schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:26:
[...]

Tnkx! 11 maanden wachten duurt inderdaad te lang ;) goede oren is mij meer waard dan de korting ;)

Heb je de 23db of 25db demping? Ik denk dat ik voor de 25db ga maar de vraag is dan: hoor ik überhaupt nog iets :P
ik heb 25db demping. De demping hangt vooral af van je type motor. Ik rijd een naked en dan raden ze aan om iets meer demping te nemen. Ik hoor de motor nog wel en heb een intercom setje die ook te horen is. Al moet ik de intercom wel op 100% volume zetten. Ter vergelijking: 100% volume zonder oordoppen is letterlijk 'standje-gehoorbeschadiging'. Met oordoppen in zou ik hem sóms iets harder willen. Maar voor een muziekje erbij is het echt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
[...]

Meer dan voldoende. Heb hier een 80db demping op het spraak gebied :Y) niet helemaal eerlijk en is ook op een andere manier.

Die 25db demping moet je vooral laten wegfilteren op de geluiden van de motor. De oordopjes zelf zorgen er al grotendeels voor dat je geen last hebt van luchtdruk/windsuizen.

Hier heb ik vooral wat windgeruis wat weggefilterd word door de hoortoestellen, maar moet nog even het bereik wat aan laten passen zodat het windgeruis helemaal weg is.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:59

steveman

Comfortabel ten onder

com2,1ghz schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:07:
Audiciens zijn echt een geval apart. Bijna onmogelijk om buiten kantooruren een afspraak te maken.[...]
Alpine te Soesterberg heeft ook afspraken op zaterdag. EN je kunt er dan ook vrijwel gegarandeerd met het koekblik parkeren, om een of andere reden denkt men dat "de directie" er ook zal zijn, en laat dan de toegewezen plek vrij :D

Ik ben toch echt als klant koning _O-

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 25-09 14:33
steveman schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:35:
[...]

Alpine te Soesterberg heeft ook afspraken op zaterdag. EN je kunt er dan ook vrijwel gegarandeerd met het koekblik parkeren, om een of andere reden denkt men dat "de directie" er ook zal zijn, en laat dan de toegewezen plek vrij :D

Ik ben toch echt als klant koning _O-
Toevallig daar vorige week langs geweest. Dat was inderdaad wel geinig om te zien.
Overigens prima geholpen daar en met kwartiertje was ik daar al klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Soesterberg is mij net even te ver maar ik zag ook een aanmeetpunt in Groningen. Weet iemand toevallig welke/waar dit is?

Dank allen voor de reacties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:48:
Soesterberg is mij net even te ver maar ik zag ook een aanmeetpunt in Groningen. Weet iemand toevallig welke/waar dit is?

Ik zou gewoon even bellen. Kan het namelijk ook niet zo snel vinden en las dat deze vraag in 2007 ook al voorkwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik heb zelf, toen ik op zoek was naar een audicien die me oordopjes kon aanmeten (en er geen enkele vond die me buiten de kantooruren kon helpen), een geluidstechnieker (rockconcerten ;) ) gevonden in mijn woonplaats (Gent) die ook oordopjes van Variphone verdeelt. Met het voordeel dat ik bij hem thuis kon komen tussen 20 en 22u. Top service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Ik heb het groene filter, dat is de 23 als ik me niet vergis. Er werd me gevraagd naar watvoor type motor ik ga nemen, bij een naked of iets wat veel herrie maakt werd de 25 aangeraden. Maar ik gebruik ze ook voor concerten, daarom werd mij de 23 aangeraden. Moet zeggen dat ze het prima doen. m'n helm is enorm rumoerig (ga ik ergens na dit seizoen vervangen denk ik), met die doppen in is het zeer veel rustiger. Concerten ook top, geen geluidskwaliteitsverlies maar wel flink wat demping.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51
@SmurfLink heb je niet het groene filter omdat dat beter bij je motor past? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:19:
@SmurfLink heb je niet het groene filter omdat dat beter bij je motor past? :+
Sstttt, en ik heb ook nog eens de blauwe dopjes genomen. O-) Maar de officiële lezing is dat het concertfilters zijn *kuch*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

w4rguy schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:34:

Toevallig in een zwart pak met wat witte accenten/letters en een blikje red-bull genuttigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

xos schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:43:
[...]

Toevallig in een zwart pak met wat witte accenten/letters en een blikje red-bull genuttigd?
Zwart pak: Check
Witte accenten: geen check :| . Fluor accenten.
Blikje red-bul genuttigd: ook geen check. Alleen even boven het paddock gekeken en bij de drifters. Was met 20 minuutjes weer weg (om 15.00)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Alpine soesterberg zit hier op 5 minuten maar nadat ze m'n vorige lekkende dop als goed testten ga ik wel voor een ander merk deze keer :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Via de lokale audicien heb ik elacin otoplastieken. Er is meer dan alleen Alpine.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Bruut geweld wat ook bijna niet te temmen is, zo'n MT-07 :+

Maar: Hadden we 't hier laatst niet over de manier waarop én waar / hoe je in de VS je "motorrijbewijs" kon "halen"....

[ Voor 56% gewijzigd door Will_M op 25-03-2019 17:50 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:23

Secsytime

Automagisch

Shadow_Agent schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:48:

Zelf heb ik oordoppen laten aanmeten bij Schoonenberg in Groningen, erg tevreden over.. Toen één van mijn doppen begon te lekken na een jaar, hebben ze die ook kosteloos vervangen.

Edit:
DrivinUCrazy schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:46:
Via de lokale audicien heb ik elacin otoplastieken. Er is meer dan alleen Alpine.
Die hebben ze bij Schoonenberg ook.

[ Voor 21% gewijzigd door Secsytime op 25-03-2019 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Als ik de komende maand blijf rijden, dan moet ik mijzelf maar eens belonen met ottoplastice oordoppen.
Voor nu werken die gele ook.

Ik heb flink zitten twijfelen mbt mijn windscherm. Ik vind de neus mooi zoals ze(!!!) is. En aangezien er veel motoren rondrijden met nog minder, moet ik niet zeiken. Dus dit weekend redelijk veel km gemaakt op de snelweg om te "wennen".

[ Voor 4% gewijzigd door streamnl op 25-03-2019 20:13 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ach joh, gewoon regelmatig de Eifel en Ardennen onveilig gaan maken. En oh ja, dan moet je even wat snelweg pakken om daar te komen, maar dan heb je een bepaald doel en dan weet je waar je 't voor doet. Voor je 't weet pak je zo wel even snelweg.

Als wij iets verder gaan doen we 't trouwens ook zo. Wat vroeger vertrekken en dan direct 60-70 minuten Autobahn, of richting Luxemburg. Dan een bakkerij opzoeken voor een ontbijtje, en dan ligt de hele dag nog voor je om te gaan rijden. Werkt super!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:56
Echte motorrijders eten stokjes met Nutella onderweg..
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/03/1553543199-600-x-450px-IMG_20180522_114249.jpg

d:)b :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 21:14

A13X

Dude

Hobby bob heeft die usb lader maar eens gemaakt vanavond. Iets anders uitgevoerd dan zoals eerder voorgesteld. Op zich zat hij daar prima, alleen misschien wat link als de tape zou loslaten.

Had m'n 2e optie ondertussen binnen gekregen, geen cq3 maar gewoon 5V 2A en een enkele usb ipv dubbel. Van de week en het weekend maar eens testen of dat het genoeg vermogen is om de accu vol te houden /te laden bij stevig gebruik (navi/flitsmeister/spotify/bluetooth).

Aangesloten op de kenteken verlichting:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oTN57qwl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DkpOEcXl.jpg

Alsof het origineel zo hoort te zitten 8)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eTpgkyYl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vGmCcdyl.jpg

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:23

Destruction

(ex-)Automonteur

Zit nu wel sterk te twijfelen om de Div te verkopen, ik wil gewoon graag weer iets sportievers rijden.

Iemand hier die een degelijke woon-werk machine zoekt? :P

Update mbt Magna: Work in progress, carbs uit elkaar gehad en die zitten er inmiddels weer op. Viel me behoorlijk mee hoe vuil ze waren vanbinnen.

[ Voor 55% gewijzigd door Destruction op 25-03-2019 21:20 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Destruction schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:03:
Zit nu wel sterk te twijfelen om de Div te verkopen, ik wil gewoon graag weer iets sportievers rijden.

Update mbt Magna: Work in progress, carbs uit elkaar gehad en die zitten er inmiddels weer op. Viel me behoorlijk mee hoe vuil ze waren vanbinnen.
Hmmm....Ik las iets anders dus laat maar even :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

wimmel_1 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:28:
[...]

Hmmm....Ik las iets anders dus laat maar even :P
Dat zou kunnen :+

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:28
Raym09 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:59:
Hobby bob heeft die usb lader maar eens gemaakt vanavond. Iets anders uitgevoerd dan zoals eerder voorgesteld. Op zich zat hij daar prima, alleen misschien wat link als de tape zou loslaten.

Had m'n 2e optie ondertussen binnen gekregen, geen cq3 maar gewoon 5V 2A en een enkele usb ipv dubbel. Van de week en het weekend maar eens testen of dat het genoeg vermogen is om de accu vol te houden /te laden bij stevig gebruik (navi/flitsmeister/spotify/bluetooth).

Aangesloten op de kenteken verlichting:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Alsof het origineel zo hoort te zitten 8)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had er wel even een krimpkousje omheen gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 21:14

A13X

Dude

kneusteun schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:57:
[...]
Ik had er wel even een krimpkousje omheen gedaan.
Ik wilde eerst even zien of hij genoeg vermogen leverde om de telefoon op te laden bij hoog verbruik. Zoniet is hij er weer makkelijker tussen uit te solderen met alleen tape er omheen vs met een krimpkous.

Vanmorgen getest, alles aangezet wat ik maximaal verwacht nodig te hebben. 5v 2A is blijkbaar meer dan genoeg, na +/- 15 min was hij van 89% weer opgeladen naar vol. Vanmiddag maar eens kijken hoe het gaat als de accu een stuk leger is.

Als dat ook goed gaat zet ik er een krimpkous overheen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Is alleen een nadeel dat je het als het goed is weer het uit elkaar moet halen, krimpkous erover schuiven, nieuw solderen etc. Het testen met laden had je ook zonder eerst te solderen eerst kunnen testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
Imo62 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:53:
[...]

Transport lock is een mechanisme wat diefstal tussen fabriek en dealer moet voorkomen. Na 100-150 km komt dit erop, tenzij de dealer dit eraf gehaald heeft (wat normaal gesproken gebeurt).

Dus nu na 144 nieuwe km. is de motor weer terug naar de dealer toe.
Kan een maandag morgen dingetje zijn bij het klaar maken, ga wel vragen of ze alle andere "in gebruik name" punten wel even een keer extra controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 14:15
Destruction schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:03:

Wat is het budget? Er is genoeg te krijgen, maar zonder budget is het lastig kiezen denk.
Ik las ook iets anders, haha.

[ Voor 3% gewijzigd door BvZwolle op 26-03-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 11:35

iFrost

Vroem vroem

Net eindelijk mijn motorschoenen binnen, het zijn de Forma Hyper WP geworden :D
Leuke extra van Chromeburner: Elacin oordopjes! Ben benieuwd of het helpt. Had sowieso voorgenomen om Alpine oordoppen te halen, dat hoeft dan nu niet meer :) nice!

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

WP vering. Is dat ergens in NL direct te benaderen? Er is voor mijn 950 een shimpakket voor de voorvork maar ik wilde eens vragen of dat verschilt tov progressieve veren

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:28
Voor de Speed RS toch nog steeds achter een single exhaust aan het kijken en kwam deze 2 tegen, die heel goed meevallen qua geluid:

YouTube: 2017 Triumph Speed Triple S: S1 SC Project install and sound!

YouTube: 2016 Triumph Speed Triple 1050 S/R - SC Project Oval exhaust

Niet asociaal, en met dB killers..

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
ROFLASTC schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:47:
WP vering. Is dat ergens in NL direct te benaderen? Er is voor mijn 950 een shimpakket voor de voorvork maar ik wilde eens vragen of dat verschilt tov progressieve veren
Als ik Google op: "wp suspension contact" krijg ik de contactgegevens van WP in Malden. Als ze je daar niet direct kunnen helpen weten ze vast wel iemand die het wel kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Shimstack and veren dienen een compleet ander doel. De shimstack is onderdeel van de demping en zorgt ervoor dat je vering niet als een pogo stick op en neer gaat. De vering draagt de motor en berijder en kan je de statische geometrie mee controleren die daarna met voorspanning en rijhoogte te finetunen is.

Naar mijn mening hebben progressieve veren alleen zin als je met wisselende belasting rijdt. Bijvoorbeeld met of zonder passagier. Rij je altijd alleen met ongeveer dezelfde ballast dan begrijp ik de keuze voor progressieve veren nooit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Shims doen wat anders dan de veren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

HK te Tiel levert ook WP geloof ik. En er zweeft best wat kennis rond daar :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 14:38

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Iemand ervaring met de XLMOTO Slipstream rugzakken? Zie ze best vaak in het wild.. en voor die prijs wil ik het ook wel proberen. Moet dagelijks een MacBook 15' meenemen naar werk.. voor de zo nu en dan woon-werk ritjes op de motor wil ik dan wel een redelijke tas hebben.

Linkje: https://www.xlmoto.nl/mot...pstream-waterbestendig#?p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

BvZwolle schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:24:
[...]

Wat is het budget? Er is genoeg te krijgen, maar zonder budget is het lastig kiezen denk.
Ik las ook iets anders, haha.
Je las iets anders? Nu nog?

Ik zou zeggen 1000 a 1500euro, incl Diversion. Ik verwacht dus geen wereld wonderen en een klein defect is ook geen probleem in dat geval :) Wil eigenlijk een Fazer, maar evt. mag iets als een CBR600F ook :) Liever geen Kawasaki, daar heb ik in het verleden geen prettige ervaringen mee gehad, met name als het om sleutelen gaat.

Dit los van de Magna, die gewoon opgeknapt gaat worden en dan ook naar een nieuw baasje gaat ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 26-03-2019 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dynazap schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:02:
Iemand ervaring met de XLMOTO Slipstream rugzakken? Zie ze best vaak in het wild.. en voor die prijs wil ik het ook wel proberen. Moet dagelijks een MacBook 15' meenemen naar werk.. voor de zo nu en dan woon-werk ritjes op de motor wil ik dan wel een redelijke tas hebben.

"Een perfecte rugzak voor diegene die zijn laptop e.d. wilT meenemen. (past niet voor 17 inch laptop)." Waaromt kant ert niemandt meert Nederlandst? /rantt

Maar wel een flinke korting iig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imo62

Deze heb ik enkele malen gebruikt, doet precies wat er op de verpaking staat om het zo maar te zeggen. Prima rugzak voor op de motor voor weinig geld, kun je je geen buil aan vallen. Waterbestendig klopt ook wel, heeft al een paar buien meegemaakt zonder het in zijn broek te doen. Toch zou ik er geen dure laptop in stoppen als je weet dat je vier uur in de regen gaat rijden, maar een buitje overleeft hij echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Vandaag m'n duke op onderhoud binnen gedaan, kreeg ik een splinternieuwe 690 smc r mee als vervangmoto! Net een uurtje gaan racen op boerenwegels... Amai, dat rijdt echt fantastisch!

Dit weekend ook voor de eerste keer op een enduro gezeten. 250 2-takt. Na 3 minuten rijervaring eerste wheelie geprobeerd... Niet gelukt :-) moto sprong omhoog en is op zijn achterspatbord geland. Ik had er plots 2 :)

Nu weet ik totaal niet meer wat ik wil! Koop ik nu een enduro of een supermoto als 2e machine... Beiden zijn zo leuk!

Kan je gewoon van wielen wisselen? Of is het zo simpel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@Dynazap Ik hou niet van dingen op mijn rug als ik aan het rijden ben. Is een tanktas of tailbag niet wat voor je? Zoiets als dit bijvoorbeeld: https://www.motorkledingcenter.nl/dainese-d-tail.html

Geen idee of je daar een Macbook in kwijt kan eigenlijk, die dingen zijn toch best dun en licht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Ogio Mach 5 No Drag met regenzeiltje voel je niet als je aan het rijden bent. Laptop (15.6) + broek + schoenen passen er makkelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Iemand suggesties voor een smartphonehouder?

Motor: BMW F650GS
Telefoon: OnePlus 6T

Er bestaan vele oplossingen voor Samsungs en iPhones, maar op universeel gebied valt het best wel tegen...

De telefoon kan niet goed tegen water, dus (spat)waterdicht zou wel fijn zijn + mogelijkheid om de USB-C kabel aan te kunnen sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online

Dat is wel bizar goedkoop zeg... Ben dan toch gelijk maar even huiverig, wat is het addertje?

@tim427 X-Grip met RAM mount. De waterdichtheid kan je dan zelf met een hoesje of behuizing van je telefoon regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 14:15
Destruction schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:04:
[...]

Je las iets anders? Nu nog?

Ik zou zeggen 1000 a 1500euro, incl Diversion. Ik verwacht dus geen wereld wonderen en een klein defect is ook geen probleem in dat geval :)

Dit los van de Magna, die gewoon opgeknapt gaat worden en dan ook naar een nieuw baasje gaat ;)
Nee, geen interesse. Ik dacht even dat je een vraag stelde voor een nieuwe motor voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 14:38

Dynazap

Go Hard Or Go Home

SmurfLink schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:47:
[...]

Dat is wel bizar goedkoop zeg... Ben dan toch gelijk maar even huiverig, wat is het addertje?

@tim427 X-Grip met RAM mount. De waterdichtheid kan je dan zelf met een hoesje of behuizing van je telefoon regelen.
Dat is natuurlijk de vraag. Haha.
Heb er nu 4 besteld... m'n vriendin en twee maten wilde 'm voor die prijs ook wel proberen. :P

Zodra die binnen is laat ik het weten hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:11
Prima rugzakjes, ze blijven wel beetje plastic achtig ruiken.
Ik vervoer er alleen kleren/schoenen mee, geen laptops, en dat gaat tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Dynazap schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:54:
[...]

Dat is natuurlijk de vraag. Haha.
Heb er nu 4 besteld... m'n vriendin en twee maten wilde 'm voor die prijs ook wel proberen. :P

Zodra die binnen is laat ik het weten hier!
Ben inderdaad ook wel benieuwd. Wel jammer dat ze pittige verzendkosten vragen. Als het wat is ga ik wel een blauwe bestellen :p wel jammer dat het geen smurfblauw is, maar oke. Helaas is er geen Kawa groen, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Vapor 2 broek is aangeboden ter reparatie bij Rev'it, nu zit ik zonder motorbroek en vraag mij af of het verstandig is om een overbroek of een kevlar broek erbij te nemen als reserve en voor woon/werk.
Vallen kevlar jeans een beetje te gebruiken met de huidige temperatuur van 10 graden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Pagman schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:18:
Vapor 2 broek is aangeboden ter reparatie bij Rev'it, nu zit ik zonder motorbroek en vraag mij af of het verstandig is om een overbroek of een kevlar broek erbij te nemen als reserve en voor woon/werk.
Vallen kevlar jeans een beetje te gebruiken met de huidige temperatuur van 10 graden?
Prima te doen.
Pagina: 1 ... 26 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.