Ja. Heb een tijdje geleden een ST-901 aangeschaft via Ali:
Voordelen: goedkoop, klein, betrouwbaar, zuinig (19 mA).
Nadelen: bijbehorende app is niet geweldig en mist functionaliteit.
Meer waar voor je geld dan dit, kun je bijna niet vinden, denk ik. Formaat is te vergelijken met een wat dikkere aansteker. Positie is erg nauwkeurig, wat handig is als je geofencing toepast. Zelfs in mijn garagebox met dik betonnen dak, wijkt hij niet meer dan ca. 10 m. max. af van de werkelijke positie. Dat is voor een device in deze prijsklasse uitzonderlijk goed.
Om deze tracker goed te benutten, moet je de app niet gebruiken. Is nogal Chinees aanvoelend en zover ik me herinner geen optie voor bv. geofencing.
Ben je bereid om hem om te zetten naar een andere server (kwestie van een account maken en een paar SMSjes sturen naar de tracker. DM me maar als je wilt weten wat precies), dan wordt het ineens een tracker die bv. iedere 5 min. een positie stuurt naar de server en een mailtje stuurt zodra hij buiten een door jou te definieren cirkel komt. Datakosten met een prepaid SIM zijn laag: 1 cent/dag (5 min. positie-interval)
Edit: Wees je ervan bewust dat dit systeem voor de professional niet veel voorstelt. Die komen vast met wat GPS/GSM-jammers/detectors en dan heb je niets aan je GPS tracker. Dit geldt ook voor de (veel) duurdere apparaten, die zijn ook te saboteren. De systemen die hier wel (beter) tegen bestand zijn, kosten meer dan de gemiddelde motor hier en met een prepaid SIM kom je dan niet weg.
[
Voor 10% gewijzigd door
Joepla op 28-03-2019 11:04
]