't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Op de huidige motoren doe ik het met de hand. Bij de Caponord ben ik nog steeds te lui om een fatsoenlijke montageplek voor het ding te vinden, en die heeft een middenbok & spuitbusje vet in de koffer waardoor ik makkelijk overal kan smeren. De Ducati is alleen voor plezierritjes, die maakt niet genoeg kilometers om een smeersysteem de kosten & moeite waard te laten zijn (en staat toch standaard op de paddockstand hier thuis, dus smeren is dan ook een kleine moeite).
Also, even @Grubeater tegengekomen bij de motorbandenzaak in Alphen net
[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 28-03-2019 20:50 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik heb er een paar zoals @Joepla aangaf in gebruik voor werk voor het volgen van voertuigen. Je kan kiezen om deze de locatie naar een server te laten sturen (eventueel eigen server met bv Traccar) Maar als het je puur om diefstal gaat kan je ook alleen via sms gebruiken door. Door bv te bellen of sms met code te sturen krijg je een bericht terug met locatie. Zo kan je ook eventueel een alarm instellen (zelf niet geprobeerd) dat je een bericht ontvangt zodra je motor beweegt, dus als je er dan zelf niet op zit zou je wellicht even moeten gaan kijken.Dryhte schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:27:
Iemand ervaring met motorcycle trackers? https://www.bennetts.co.u...-alarm-and-tracker-review Dit lijkt me wel wat, niet overdreven duur ook
Ik ging naar Alphen om een nieuwe Brembo remschijf en remblokken te laten monteren, compressie te testen en om de carburateurs te laten afstellen.
De oude remschijf had nog een paar duizend km over.

De nieuwe remschijf op het wiel.

De nieuwe remschijf na 116 km snelweg.

Remvloeistof is nog getest en was nog goed. Een beetje remvloeistof is afgetapt omdat er nu een nieuwe schijfrem en remblokken op zitten en anders het reservoir te vol zit.
Met 12 bar op beide cylinders zit het gewoon goed met de compressie, die moet namelijk tussen de 11,5 en 12,5 bar zitten.
Bij het afstellen van de carburateurs werd er gebruik gemaakt van een glazen bougie om de ontsteking te kunnen beoordelen. Best leuk om te zien. De bougies zitten er ongeveer 5000 km in en waren wit uitgeslagen, het mengsel stond dus te arm. De pilot schroeven stond op 3 slagen uit en na het controleren op 4,5 slag. Normaal staan staan ze op 1,5 tot 2,5 slag uit, wat een verschil een andere uitlaat kan maken.
Via irc @Chakotay een seintje gegeven dat ik in de buurt was en daarna een uurtje gebabbeld bij de motorzaak.
[ Voor 2% gewijzigd door Grubeater op 30-03-2019 14:54 . Reden: Bougies ]
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Ik heb op m'n motor een centerstand maar ik ben liever lui dan moe, en als ik met een druk op de knop of een draai aan het deksel hetzelfde kan doen als ik nog rij, dan is dat minder moeite dan het ding op de standaard slingeren en op de knietjes om even te spuiten. Ik heb zo'n Nemo2 besteld, eens zien of ik het wat vind, maar tot het binnen is blijf ik nog wel even spuiten.Chakotay schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:49:
@Hillie ik heb op meerdere motoren een Osco oilier gehad (handmatig systeem waar je even aan een zuigertje trekt in de laatste meters voordat je de motor parkeert. Ik vulde het ding met kettingzaagolie, beviel prima. Het word wel een smerige bende inderdaad, maar dat beschermt het achterwiel en alles daaromheen weer mooi tegen de pekel toch?
Op de huidige motoren doe ik het met de hand. Bij de Caponord ben ik nog steeds te lui om een fatsoenlijke montageplek voor het ding te vinden, en die heeft een middenbok & spuitbusje vet in de koffer waardoor ik makkelijk overal kan smeren. De Ducati is alleen voor plezierritjes, die maakt niet genoeg kilometers om een smeersysteem de kosten & moeite waard te laten zijn (en staat toch standaard op de paddockstand hier thuis, dus smeren is dan ook een kleine moeite).
Je kunt de dosering met dat systeem tot op zekere hoogte in de hand houden, dus met wat fatsoenlijk doeseren valt het hopelijk mee qua zooi op de vloer en aan de motor. Vloer zal wel meevallen, aangezien ik het gewoon onderweg kan doen. En ik heb hier nog een hele zwik full-synth Red Line 75W85 staan, nadat ik een doos had gekocht voor de differentielen op m'n truck, dus qua dikke olie zit ik voorlopig nog wel goed. Als ik het in huis heb zal ik wel laten weten wat ik ervan vind en hoe het me bevalt.
edit: Net het ding opgehaald met nieuwe bandjes (Pirelli Angel GT 2, die met regengroef in het midden) en nieuwe ketting en sprockets. Rijdt toch weer erg prettig en het ding is aanmerkelijk welwillender een bocht in te duiken.
[ Voor 6% gewijzigd door Hillie op 29-03-2019 01:41 ]
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Mijn Hornet had altijd een druppeltje olie onder het ketttingwiel liggen in de garage. De olie werd namelijk op het kettingwiel gedoseerd, en van daaruit naar de ketting overgebracht. Zette je de motor dan voor iets langer stil (nachtje), dan druppelde dat wel eens er af. Niets om je zorgen over te maken, en met een keukenpapiertje was het zo weggeveegd. Ik gebruikte de originele blauwe olie van Scottoiler zelf.
Nog een tip: juist omdat de olie via het kettingwiel werd aangebracht, kwam er vrijwel niets op de zijkanten. Die smeerde ik dan ook heel dun in met Forté Red Grease kettingvet, om roesten tegen te gaan. Werkte perfect.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Maar zo nu en dan gebruik ik mijn 'motor sneakers' die sluiten met veters.
Vandaag is zo'n dag. Ik was nog de stad uit aan 't rijden, toen ik iets voelde trekken aan mijn linkervoet. Enkele meters verder nog meer. Ik keek naar beneden en zag dat mijn veters los waren, dus ik stopte bij de eerste gelegenheid om te kijken.
Mijn veters zien er helemaal zwart en opgekauwd uit, dus ik vrees dat ze in de ketting gedraaid zijn.
Nu is er 'no harm done', maar ik beschouw het wel als een verwittiging...

En wat een weer is het vandaag om te rijden
Ik rij vaak ook met dunks/jordans etc en strik de veters achter de tong. Kans dat ze eruit gaan is nihil.Dryhte schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:12:
Ik rijd meestal met mijn Forma Adventure Low boots - die sluiten met een soort clips zoals skilaarzen.
Maar zo nu en dan gebruik ik mijn 'motor sneakers' die sluiten met veters.
Vandaag is zo'n dag. Ik was nog de stad uit aan 't rijden, toen ik iets voelde trekken aan mijn linkervoet. Enkele meters verder nog meer. Ik keek naar beneden en zag dat mijn veters los waren, dus ik stopte bij de eerste gelegenheid om te kijken.
Mijn veters zien er helemaal zwart en opgekauwd uit, dus ik vrees dat ze in de ketting gedraaid zijn.
Nu is er 'no harm done', maar ik beschouw het wel als een verwittiging...
En voordat het gebitch begint.... het is qua bescherming minder, dus als ik langere afstanden rij dan gaan er wel gewoon laarzen aan.
Oh is daar wat te doen morgen? Vandaar dat de start van het voorjaarsritje van Robbert Dalsem (https://www.facebook.com/events/559590861229369/) bij TT motoren is. Daar ga ik iig heen.Streepje schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:23:
ga ik zaterdag nog mensen van hier zien bij het TT motoren jubileum in Zwolle?
Als je een ouwe CBR 600F3 ziet rond 12.30 ben ik het hoogstwaarschijnlijk
als je dat soort schoenen graag draagt, bestaan er motorveilig(er)e versies van met enkelbeschermig en in full grain leder...kneusteun schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:34:
[...]
Ik rij vaak ook met dunks/jordans etc en strik de veters achter de tong. Kans dat ze eruit gaan is nihil.
En voordat het gebitch begint.... het is qua bescherming minder, dus als ik langere afstanden rij dan gaan er wel gewoon laarzen aan.
De mijne zijn van TCX maar er zulllen nog wel merken zijn die casual motorschoenen aanbieden... Ik ben er zelf geen fan van omdat ze weinig profiel hebben op de zool, draag ze gewoon om eens af te wisselen van mijn vrij zware adv laarzen (ik draag ze niet enkel tijdens het rijden, maar gewoon de hele dag door op kantoor)
+1 ik heb paar Falco's en ben er erg blij mee.Dryhte schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:28:
[...]
als je dat soort schoenen graag draagt, bestaan er motorveilig(er)e versies van met enkelbeschermig en in full grain leder...
De mijne zijn van TCX maar er zulllen nog wel merken zijn die casual motorschoenen aanbieden... Ik ben er zelf geen fan van omdat ze weinig profiel hebben op de zool, draag ze gewoon om eens af te wisselen van mijn vrij zware adv laarzen (ik draag ze niet enkel tijdens het rijden, maar gewoon de hele dag door op kantoor)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik heb gewoon een spuitbus motorkettingoliespray (jawelHillie schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:15:
Hoe smeren mensen hun ketting (bij kettingaangedreven motoren natuurlijk...)? Ik ben aan een nieuwe ketting en sprocketset toe na eigenlijk te weinig km en ik weet dat het aan mezelf ligt, te vaak niet gedaan. En een beetje een zware rechterhand, zullen we maar zeggen, dus dat helpt ook niet. Anyway, ik denk erover om iets als een Cobrra Nemo 2 ding te installeren, wat met een kleine handeling de ketting smeert als je rijdt. Zijn er hier mensen met goede of slechte ervaringen met zulke setups?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Costco, Walmart,...Vrijdag schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:12:
[...]
Ik heb gewoon een spuitbus motorkettingoliespray (jawel) van de Action voor iets van €3,-. Om de paar honderd km spuit ik de ketting in na een ritje voordat ik de motor weer stal. Werkt prima. Geen idee of er zoiets als een Action bestaat in de VS trouwens
Over schoenen/laarzen gesproken, een week of wat geleden kwamen hier erg toffe bruine voorbij. Kan ze alleen niet meer vinden.Dryhte schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:28:
[...]
als je dat soort schoenen graag draagt, bestaan er motorveilig(er)e versies van met enkelbeschermig en in full grain leder...
Dryhte in "Hét grote motortopic - Deel 23" Deze?Snuitebolletje schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:31:
[...]
Over schoenen/laarzen gesproken, een week of wat geleden kwamen hier erg toffe bruine voorbij. Kan ze alleen niet meer vinden.
Ik heb Falco RaysToolkiT schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:45:
[...]
+1 ik heb paar Falco's en ben er erg blij mee.

Is dat te doen zonder opbokken? Ik moet daar nog steeds ff een goed moment voor gaan verzinnen.. en nog eens gaan proberen of het me lukt in m'n eentje op te bokken, maar heb het idee dat het niet gewaardeerd gaat worden als ik de boel in de berging in het vet zet.Vrijdag schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:12:
[...]
Ik heb gewoon een spuitbus motorkettingoliespray (jawel) van de Action voor iets van €3,-. Om de paar honderd km spuit ik de ketting in na een ritje voordat ik de motor weer stal. Werkt prima. Geen idee of er zoiets als een Action bestaat in de VS trouwens

I have stability. The ability to stab.
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024
Ik heb geen bok en ook geen paddock stand (Hawk heeft een enkelzijdige ophanging). Wat ik doe is nadat ik weer bij de stalling ben, gewoon (aan de binnenkant) insprayen, stukje aan de hand lopen en dan weer insprayen etc. De stalling is de voormalige fietsenstalling van het pand waar vroeger een ministerie zat (Den Haag Laan van NOI). Dus dat is verder ook geen probleem, ruimte zat.SmurfLink schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:39:
[...]
Is dat te doen zonder opbokken? Ik moet daar nog steeds ff een goed moment voor gaan verzinnen.. en nog eens gaan proberen of het me lukt in m'n eentje op te bokken, maar heb het idee dat het niet gewaardeerd gaat worden als ik de boel in de berging in het vet zet.dus dan moet ik 'm buiten neerzetten, naar boven bokje en kettingspray halen, boel insprayen, wachtne tot het droog is en dan naar binnen zetten? Idk, heb hier nog niet echt een goed idee voor bedacht.
Mocht iemand suggesties hebben hoe ik dit praktisch aan kan pakken...
De Action spray is niet heel erg vloeibaar, dat scheelt. Je kan er eventueel natuurlijk ook nog een stuk van een kartonnen doos of kranten onder leggen. Kattengrit helpt ook wel. Scheelt ook dat ik gewoon een vaste plek heb in de stalling.
Ik ga altijd op de fiets naar de stalling. Wat ik doe is gewoon de spuitbus in een plastic zak en die in de mand (is zo'n transportfiets) meenemen. Het is een afgesloten stalling, dus ik kan ook gewoon de spuitbus onder de motor zetten. Heb er toch een hoes omheen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik ben daar ook weer!InZane schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:02:
[...]
Oh is daar wat te doen morgen? Vandaar dat de start van het voorjaarsritje van Robbert Dalsem (https://www.facebook.com/events/559590861229369/) bij TT motoren is. Daar ga ik iig heen.
Ah, jij ook van de partij, gezellig! Heb je nog steeds die R3?
Jazeker, begin mei mag ik weer lessen voor A rijbewijs. Examen ga ik sowieso doen, even kijken wat ik met de motor doe.InZane schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:51:
[...]
Ah, jij ook van de partij, gezellig! Heb je nog steeds die R3?
In je eentje opbokken kan even oefenen zijn, je moet echt de juiste gewichtsverdeling en trek/duwpunten voor de motor in kwestie even doorkrijgen. Toen ik de Caponord net had kreeg ik hem met geen mogelijkheid op de bok als de ondergrond niet perfect recht was (mijn tuin loopt een beetje af), inmiddels gaat het een stuk makkelijker.
Die heb ik maar dan in zwart (omdat ze de bruine toen niet hadden). Super comfy.
Opbokken ga ik denk ik proberen met m'n maatje erbij.. ben wederom bang 'm neer te leggen. Ga sowieso zo gauw de bonus binnen is valdoppen laten zetten. Moet ze maar even mailen om ze alvast te laten bestellen dan denk ik. Dat zou paar weken duren.
Kan je anders niet gewoon een paddockstand kopen? Die dingen zijn echt supermakkelijk in het gebruik, misschien nog wel praktischer dan een middenbok. Over het algemeen zijn die dingen niet zo duur, ik had die van mij ooit eens voor vier tientjes bij Motozoom gekocht.SmurfLink schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:07:
Thanks guys, had geen idee hoe vloeibaar het spul zou zijn. Dan Doe ik het inderdaad lekker binnen, ik kan nog een klein stukje ermee lopen, dus dan kan ik 'm net zo goed buiten insprayen en dan binnen nog een keer gezien ik een gang doormoet.
Opbokken ga ik denk ik proberen met m'n maatje erbij.. ben wederom bang 'm neer te leggen. Ga sowieso zo gauw de bonus binnen is valdoppen laten zetten. Moet ze maar even mailen om ze alvast te laten bestellen dan denk ik. Dat zou paar weken duren.
Linkerhand aan je stuur, rechterhand aan beugel oid, iig iets met genoeg houvast. Vervolgens de bok met je rechtervoet naar beneden drukken en zorgen dat beide(!) pootjes op de grond staan. Dat kun je het best voelen door de motor even voorzichtig heen en weer te bewegen. Pas dan je gewicht op de bok zetten en met je rechterhand te motor omhoog trekken. Kan weinig mis gaan.SmurfLink schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:07:
Ik ben nog steeds zeer blij met de middenbok op m'n 600F. Pieker er niet over om met een paddockstand te gaan klooien.
Ik vind het ook prettig om de motor op te bokken als ik hem lang parkeer, bijvoorbeeld in de garage of bij een evenement oid.
Ik heb het over een paddockstand... ik dacht dat dat een bokje heetteVrijdag schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:16:
[...]
Kan je anders niet gewoon een paddockstand kopen? Die dingen zijn echt supermakkelijk in het gebruik, misschien nog wel praktischer dan een middenbok. Over het algemeen zijn die dingen niet zo duur, ik had die van mij ooit eens voor vier tientjes bij Motozoom gekocht.

Middenbok zou ik ook wel fijn vinden maar denk niet dat dat er is voor mijn motor. Nog nooit gezien iig.
[ Voor 10% gewijzigd door SmurfLink op 29-03-2019 15:40 ]
Oooh zeg dat danSmurfLink schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:39:
[...]
Ik heb het over een paddockstand... ik dacht dat dat een bokje heette
Middenbok zou ik ook wel fijn vinden maar denk niet dat dat er is voor mijn motor. Nog nooit gezien iig.
Daarna kan je (voor op vakantie e.d.) gaan oefenen met het achterwiel over de standaard van de grond trekken, om ook zonder paddockstand of middenbok makkelijk je ketting te kunnen smeren
Ik denk dat je het ook niet fijn gaat vinden als er onder jouw Kawasaki Versys een middenbok gezet zou gaan worden. Zo'n Versys is een redelijk sportief te berijden fiets en daarbij rijdt je zo'n ding eigenlijk alleen maar altijd aan de grond als je lekker aan 't rijden bent.... Ga je daarna nóg verder (wat zo'n fiets gemakkelijk kán) dan til je 't achterwiel op tijdens 't rijden in een bocht.....SmurfLink schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:39:
[...]
Ik heb het over een paddockstand... ik dacht dat dat een bokje heette
NIET FIJN

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik heb een paar puma's maar nee die staan helaas vaak in de kast.Dryhte schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:28:
[...]
Als ik de rest van de dag nog moet lopen/werken/vissen wil ik gewoon comfortabele schoenen, kies wel altijd voor een hoge schoen.
(en ik ben nogal een sneakerhead
Ik ben stiekem helemaal verliefd op mijn Forma laarzen, die heerlijk zitten, maar als ik wat lichters wil zijn de TCX sneakers echt comfy.
Het is mij nog niet gelukt met m'n CBR-etje, maar dat is een toerfiets en ik kan niet normaal een bocht nemenwimmel_1 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:26:
[...]
Ik denk dat je het ook niet fijn gaat vinden als er onder jouw Kawasaki Versys een middenbok gezet zou gaan worden. Zo'n Versys is een redelijk sportief te berijden fiets en daarbij rijdt je zo'n ding eigenlijk alleen maar altijd aan de grond als je lekker aan 't rijden bent.... Ga je daarna nóg verder (wat zo'n fiets gemakkelijk kán) dan til je 't achterwiel op tijdens 't rijden in een bocht.....
NIET FIJN
Eerste beste bocht met een TDM met middenbok was bij mij al bingoInZane schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:39:
[...]
Het is mij nog niet gelukt met m'n CBR-etje, maar dat is een toerfiets en ik kan niet normaal een bocht nemen

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Precies.Dryhte schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:36:
@kneusteun wat ik wou zeggen is, dat er (voor mij althans) totaal niks mis is met het draagcomfort van (sommige) motorschoenen.
Ik ben stiekem helemaal verliefd op mijn Forma laarzen, die heerlijk zitten, maar als ik wat lichters wil zijn de TCX sneakers echt comfy.
En mijn tip, strik je veters achter de tong zodat ze nooit los gaan hangen.
Iedere "mini" rotonde een vonkenregen bij 't 3/4 rond gaan.... En dan ben je al snel een "Aso" motorrijder voor de hele buurt / 't dorpJoopieboy schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:07:
[...]
Eerste beste bocht met een TDM met middenbok was bij mij al bingo
Heb de skid/bash plate van de twin wel eens aan de grond gehad door een drempel!!! Harde knal en dat bleek de bok te zijn die terug stuiterde. Het is niet alleen bij bochten 😳 maar bij normaal rijden heb je er nooit geen last van in mijn ogen. Maar zou best kunnen dat je zo’n versys wel erg plat kan gooien ten opzichte van vele andere “allroad achtigen”Dryhte schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:10:
Goh ik heb al maanden een middenbok onder mijn Wee Strom en ik heb nog nooit iets tegen de grond gereden. We rijden op de openbare weg he jongens...
Daar heb ik het op mijn BMW 1100 GS ook mee inderdaad. Driekwart op een rotonde is opletten geblazen.wimmel_1 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:11:
[...]
Iedere "mini" rotonde een vonkenregen bij 't 3/4 rond gaan.... En dan ben je al snel een "Aso" motorrijder voor de hele buurt / 't dorp
voor 3 weken in de Zomer ( van 2 Aug t/m 24 Aug. ) ? Er moet in motor op.
Mag ook een bakwagen zijn mits de lengte minimaal 220cm is.
Vandaar ook al m'n advies aan @SmurfLink om niet verder na te gaan denken over het eventueel laten monteren van zo'n ding op haar fietsShivs schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:13:
[...]
Daar heb ik het op mijn BMW 1100 GS ook mee inderdaad. Driekwart op een rotonde is opletten geblazen.
Met de snelle slalom heb ik de slijtboutjes al aan de grond. Dan doe ik echt nog niets geks. Daarna zou ik nog verder kunnen gaan, maar dan gaat inderdaad de middenbok er aan.Dryhte schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:10:
Goh ik heb al maanden een middenbok onder mijn Wee Strom en ik heb nog nooit iets tegen de grond gereden. We rijden op de openbare weg he jongens...
Naar links heb je daar het pedaal zitten voor de middenbok, waar het achterwiel door opgewipt kan worden, dus ik neem de slijtboutjes serieus als waarschuwing.
mocht je mij zien rijden of staan gewoon even gedag zeggen, ik word vaak gespot door mensen die ik helemaal niet heb gezien terwijl ze bijna naast mij stondenInZane schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:02:
[...]
Oh is daar wat te doen morgen? Vandaar dat de start van het voorjaarsritje van Robbert Dalsem (https://www.facebook.com/events/559590861229369/) bij TT motoren is. Daar ga ik iig heen.

mijn motor valt wel op

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Ik woon eigenlijk op loop afstand maar mocht iemand een groene Diversion 900 met Delkevic dempers spotten, dan zou het best 's kunnen dat het de mijne isInZane schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:02:
[...]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
De olie is 75W85, geen 140 ofzo.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:57:
De olie moet juist niet te dik zijn. Of je gebruikt echt kettingvet, of dunne olie. Die verdeelt zich beter en slingert het vuil er ook weer af.
Mijn Hornet had altijd een druppeltje olie onder het ketttingwiel liggen in de garage. De olie werd namelijk op het kettingwiel gedoseerd, en van daaruit naar de ketting overgebracht. Zette je de motor dan voor iets langer stil (nachtje), dan druppelde dat wel eens er af. Niets om je zorgen over te maken, en met een keukenpapiertje was het zo weggeveegd. Ik gebruikte de originele blauwe olie van Scottoiler zelf.
Nog een tip: juist omdat de olie via het kettingwiel werd aangebracht, kwam er vrijwel niets op de zijkanten. Die smeerde ik dan ook heel dun in met Forté Red Grease kettingvet, om roesten tegen te gaan. Werkte perfect.
Gisteren de fiets opgepikt, vanmorgen even de bandenspanning checken, hebben ze hem behoorlijk laag teruggegeven. En toen zag ik ook meteen dat men het niet heel erg nodig vond de plakkers van de oude gewichtjes fatsoenlijk weg te halen. En nog leuker, men vond het blijkbaar ook nodig om domme standaard tire irons te gebruiken en op een paar plekken de verf van m'n wielen te jassen. Bosmongolen. Straks even de uitlijning van m'n ketting bekijken, want ik vertrouw het nu eigenlijk niet meer zo.
Je hebt hier Dollar Tree en dergelijke. Ik heb nog een bus met "chain wax" staan van DuPont en een bus van Honda met "moly" (hoewel er weinig zwarte zut uit die bus komt, vergelijkbaar met het spul van DuPont). Kost vrij weinig, rond de $7, dus niet echt veel geld aan kwijt, maar het is wel een gedoe.Vrijdag schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:12:
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Als ik het allemaal zo optel valt het best mee, het meeste kan bij een grote beurt gedaan worden.Geschatte Reparaties:
Grote onderhoudsbeurt.
Voorremmen gangbaar maken. (komen niet vrij)
DOT4 vloeistoffen vervangen.
Stofhoesjes rem & koppeling vervangen.
L. voorvorkkering vervangen, advies ook R. laten doen.
Transmissierubbers vervangen.
Koelvloeistof bijvullen.
Olielekkages verhelpen.
2 Uitlaatklemmen vervangen.
Achterbrug as modificatie doorvoeren.
Luchtfilter vervangen.
Je hebt er waarschijnlijk wel een iets beter / meer gespecificeerd rapport bij gekregen hoop ik (althans: Voor 't bedrag wat 'ie er voor vraagt mag dat IMHO wel)?sypie schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:56:
Rapport van Erik van Lent binnen voor een Honda ST1300 (Pan European) die ik wil aanschaffen:
[...]
Als ik het allemaal zo optel valt het best mee, het meeste kan bij een grote beurt gedaan worden.
Heeft zo'n Honda Pan European (ST1300) overigens niet een cardan-as voor de aandrijving? Die Transmissierubbers vervangen bij zo'n fiets snap ik niet helemaal goed in dat geval.
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 29-03-2019 19:38 ]
Uiteraard is er een uitgebreid rapport bij. Om dat het zo even te plaatsen lijkt me niet zo handig. Bovenstaande lijst is een samenvatting die achteraan het rapport staat.wimmel_1 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:33:
[...]
Je hebt er waarschijnlijk wel een iets beter / meer gespecificeerd rapport bij gekregen hoop ik (althans: Voor 't bedrag wat 'ie er voor vraagt mag dat IMHO wel)?
Heeft zo'n Honda Pan European (ST1300) overigens niet een cardan-as voor de aandrijving? Die Transmissierubbers vervangen bij zo'n fiets snap ik niet helemaal goed in dat geval.
Verder heeft die fiets inderdaad Cardan.
Transmissierubbers zijn dingen (rubberssypie schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:45:
[...]
Uiteraard is er een uitgebreid rapport bij. Om dat het zo even te plaatsen lijkt me niet zo handig. Bovenstaande lijst is een samenvatting die achteraan het rapport staat.
Verder heeft die fiets inderdaad Cardan.
Zal waarschijnlijk wel een "standaard dingetje" zijn geweest bij het opmaken van het rapportje?
wimmel_1 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:16:
[...]
Vandaar ook al m'n advies aan @SmurfLink om niet verder na te gaan denken over het eventueel laten monteren van zo'n ding op haar fiets
Ik ga wanneer ik tijd heb iig de Xgrip erop zetten, accu er terug indoen, bandjes oppompen en dan m'n maatje even lief aankijken of hij komt helpen, dan kunnen we samen proberen 'm op de paddock te krijgen.Ff oefenen hoe ik dat in m'n eentje gedaan krijg dan.
[ Voor 3% gewijzigd door SmurfLink op 29-03-2019 21:29 ]
Komt allemaal goed!! Je rijd over een paar weken gewoon "rondjes" om de eerste de beste (mini) rotonde omdat 't leuk is én omdat 't kánSmurfLink schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:29:
[...]
Ik heb alleen nog geen Versys, maar een Er-6F. Is zelfs nog iets lager dan de Versys. En ik zei volgens mij ook dat een middenbok niet mogelijk was daarop, haha. Heb dat al uitgezocht, het wordt simpelweg niet aangeboden. De nieuwe 2019 Versys heeft trouwens wel een middenbok als optie vanaf fabriek.
Ik ga wanneer ik tijd heb iig de Xgrip erop zetten, accu er terug indoen, bandjes oppompen en dan m'n maatje even lief aankijken of hij komt helpen, dan kunnen we samen proberen 'm op de paddock te krijgen.Ff oefenen hoe ik dat in m'n eentje gedaan krijg dan.
Vreemd vind ik dat. Je zou denken dat ze motoren maken die tenminste dat doorstaanDrivinUCrazy schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:03:
[...]
Met de snelle slalom heb ik de slijtboutjes al aan de grond. Dan doe ik echt nog niets geks. Daarna zou ik nog verder kunnen gaan, maar dan gaat inderdaad de middenbok er aan.
Naar links heb je daar het pedaal zitten voor de middenbok, waar het achterwiel door opgewipt kan worden, dus ik neem de slijtboutjes serieus als waarschuwing.
Waarom zou een cardan geen transmissie dempers mogen hebben?wimmel_1 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:51:
[...]
Transmissierubbers zijn dingen (rubbers) welke tussen een kettingwielopnemer én de naaf van het achterwiel zitten zodat een ketting niet in één keer met "lomp geweld" aan kan gaan grijpen tijdens het loslaten van de koppeling (en daarmee zichzelf én de versnellingsbak sloopt)
![]()
Zal waarschijnlijk wel een "standaard dingetje" zijn geweest bij het opmaken van het rapportje
Hint, de Super Tenere, toch echt een cardanfiets, heeft 6 stuks 5JW2536400 in het achterwiel zitten.
Bij een cardan aandrijving spreek je normaliter over "Hardy Schijven"Chakotay schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:43:
@wimmel_1 ik heb nog nooit een cardan opengemaakt, maar zitten daar ook niet ergens wat rubbers tussen de eindoverbrenging en het wiel, of zit dat direct vastgebout?
Ha, daar gaat wel een lampje bij branden inderdaad, dank voor de reminder!wimmel_1 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:45:
[...]
Bij een cardan aandrijving spreek je over "Hardy Schijven"
Komt goed! Paddock in je 1tje is even spannend de eerste keer maar een ER6 is gemakkelijk te doen. Mocht je hulp nodig hebben of een paddock willen lenen om je ketting te smeren moet je maar even een gil geven. (Almere, toch ;-)?)SmurfLink schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:29:
[...]
Ik heb alleen nog geen Versys, maar een Er-6F. Is zelfs nog iets lager dan de Versys. En ik zei volgens mij ook dat een middenbok niet mogelijk was daarop, haha. Heb dat al uitgezocht, het wordt simpelweg niet aangeboden. De nieuwe 2019 Versys heeft trouwens wel een middenbok als optie vanaf fabriek.
Wat je eventueel ook kan kopen is een mini rollerbankje, kan je 'm gewoon oprollen en op de jiffy / zijstandaard zetten. Vervolgens kan je aan het wiel draaien om de ketting te smeren / reinigen
Ik ben op zoek naar een textiel motorjas die ik bij temperaturen van 15-40 kan dragen. Ik rij voornamelijk wanneer de zon schijnt en het niet regent. Momenteel kijk ik naar doorwaai jassen, bijvoorbeeld deze (https://www.motorkledingcenter.nl/dainese-air-crono-2.html), maar ik lees dat ze eerder geschikt zijn bij temperaturen van 25+. Ga ik het erg koud krijgen bij temperaturen rond de 15 graden met zo'n doorwaai motorjas?
Beter een jas met uitneembare “winter” voering lijkt mij?
Heb zelf een geperforeerde lederen pak (overal), maar bij fris weer koelt dat heel snel af...
Rev'it Ingnition 2ndthien schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 22:09:
Ik heb advies nodig!
Ik ben op zoek naar een textiel motorjas die ik bij temperaturen van 15-40 kan dragen. Ik rij voornamelijk wanneer de zon schijnt en het niet regent. Momenteel kijk ik naar doorwaai jassen, bijvoorbeeld deze (https://www.motorkledingcenter.nl/dainese-air-crono-2.html), maar ik lees dat ze eerder geschikt zijn bij temperaturen van 25+. Ga ik het erg koud krijgen bij temperaturen rond de 15 graden met zo'n doorwaai motorjas?
Met voering en wind/regen liner, afgelopen week gereden zonder het ook maar een beetje koud te hebben. Zonder thermo voeding overigens.
Zomer alles eruit en goede koeling van de rijwind
[ Voor 14% gewijzigd door A13X op 29-03-2019 23:12 ]
Awesome
Die valt zeker wel op!
Ben dit weekend met de vstrom 650, durft de vriendin tenminste achterop. Als er linux stickers op de koffer zitten heb je de mijne gevonden!
@Raym09 afgelopen week woon werk gedaan met de fz1. Stuk minder snelweg dan normaal. 140km gereden met nog 3 streepjes in het display.
Dit wordt mogelijk een nieuw pb! En echt zuinig heb ik niet gereden 🤪
Sinds het eind van de zomer van afgelopen jaar heb ik een Büse Open Road pak. Niet te dik, waterdichte liner er in (ben ik zelf minder fan van overigens), maar vooral ook met veel ventilatie trucjes.
Echt winterweer zou ik met dat pak ook weer niet doen, daar is het dan weer te dun voor. Maar wel een goed compromis voor de rest van het jaar.
Het is een witte v-strom 650 uit 2013 geworden.
@lolgast of @wimmel_1 mag ik in de lijst?
Oh ja regio Noord Holland.
Nette Fiets!,S4All schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:59:
Yes eerste motor voor de deur!
[Afbeelding]
Zo te zien Motoport Uithoorn
Met beetje geluk (en geheid wat geld) kan ik me hier binnenkort weer rijdend melden. Stond al VEEL te lang stil
Oslik blyat! Oslik!
Mooi spul! Erg fijn blok ook, heel zacht en soepel maar je moet wel wat toeren draaien om echt snelheid te maken.S4All schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:59:
Yes eerste motor voor de deur!
[Afbeelding]
Ik heb trouwens in mijn kop om binnenkort eens met een CB1000 op stap te gaan. Maatje doet zijn V Strom 1000 weg en ondanks dat ik een lang persoon ben, vind ik het echt rijden alsof je op een flatgebouw zit... En dat het een duizend is merk je aan het koppel, net een diesel. Maar er is _echt_ niks spannends aan.

En sturen en remmen heb ik gelijk weer een trauma zoals met de GSX650F. Verschrikkelijk duiken, onrustig met snelle bochten, etc. En ja dat kun je verbeteren maar wil je dat?
Super Tenere is dan veel leuker en beter hierin, nieuwe model is ook super, maar omdat ze zo populair zijn, zijn ze ook veel te duur. Reden dat ik toen ook geen Transalp heb gekocht. Gewoon niet waard imho.
CB1000 met 2 hard side cases van SW Motech en een top carrier voor een extra tas gaat dan beter passen....
[ Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 30-03-2019 10:50 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Awesome
fixedJoopieboy schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 10:44:
[...] CB1300 met 2 hard side cases van SW Motech en een top carrier voor een extra tas gaat dan beter passen....
Zijn bijna allemaal dingen die ik bij elke motor standaard doe als ik er eentje koop. Zou me dus geen zorgen maken om de motor.sypie schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:56:
Rapport van Erik van Lent binnen voor een Honda ST1300 (Pan European) die ik wil aanschaffen:
[...]
Als ik het allemaal zo optel valt het best mee, het meeste kan bij een grote beurt gedaan worden.
Meteen even over zand/modder pad crossen:

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Kun je in de UK de kleur van je kenteken kiezen? Want normaal zijn die toch ook geel zoals hier in NL?ToolkiT schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 14:27:
Vrienden van ons hebben een stuk bos gekocht.. dus daar moest ik natuurlijk even polshoogte nemen..
Meteen even over zand/modder pad crossen:
[Afbeelding]
Ik zit me dan weer vooral te verbazen over de cijfers op de plaat, zover ik weet zou volgens de plaat dit een model uit begin 2018 moeten zijn, fietsje ziet er toch iets ouder uit.Grubeater schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 14:50:
[...]
Kun je in de UK de kleur van je kenteken kiezen? Want normaal zijn die toch ook geel zoals hier in NL?
Dat klopt gewoon hoor, heeft @ToolkiT afgelopen jaar gekocht.zacht schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 15:11:
[...]
Ik zit me dan weer vooral te verbazen over de cijfers op de plaat, zover ik weet zou volgens de plaat dit een model uit begin 2018 moeten zijn, fietsje ziet er toch iets ouder uit.
Ah, ik ben (zoals blijkt) niet thuis in nieuwe oude-look-modellen.Grubeater schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 15:12:
[...]
Dat klopt gewoon hoor, heeft @ToolkiT afgelopen jaar gekocht.
Maar dan rest de vraag: die plaat is volgens mij voor klassiekers, een 18 op een 'klassieke plaat' kan simpelweg nooit legaal zijn.
Ik zocht precies hetzelfde. Ik heb het snel warm en wil vanaf 5-10 graden met mooi weer wel kunnen rijden. Nu uitgekomen op een Rev'it! Vapor 2 broek en Vertex H2O jack, maar wel met de wetenschap dat dat voor >20 graden voor mij waarschijnlijk te warm gaat zijn. Dus ik ga zelf nog op zoek naar een jeans en tzt denk ook naar een doorwaai jack. Een doorwaai jack met voering is voor 10 graden weer veel te fris dus was ook geen optie.ndthien schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 22:09:
Ik heb advies nodig!
Oftewel: voor zo'n range qua temperatuur ontkom je er bijna niet aan om 2 sets te hebben wil je het in alle gevallen comfortabel hebben.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
En na al dat gesleutel start hij nog steeds. Het is een wonder. Nu die kut verlichting nog in orde brengen
Denk niet dat ik mede tweakers heb kunnen spotten
Niemand een CBR600F zien duwen?Booyaa schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:26:
Vanmiddag even ritje groningen zwolle gereden om te kijken bij TT motoren. Het was leuk druk en er stonden echt een paar mooie machines buiten geparkeerd.
Denk niet dat ik mede tweakers heb kunnen spotten
@InZane
Awesome
Je had m kunnen horen in de werkplaats. Die gast gooide een paar keer aardig het gas open en ik heb er geen killer in
Moet nog wel ietsje warmer en langer licht worden... Veel te druk in het weekend overdag.
Had bij thuiskomst nog een heldere ingeving, zit steeds te klooien met net heel niet handige paddockstand:

in my defence, ik had zwarte bobbins besteld
Best irritant inhaken als de motor op de zijstandaard staat, ook als je er wat onder zet zodat ie nog wat rechterop komt.
En toen dacht ik aan de inrijklem van m'n karretje... Hup, ding eraf en in de garage

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Volgens mij waren er wel meer mensen die zonder killer redenInZane schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:43:
[...]
Je had m kunnen horen in de werkplaats. Die gast gooide een paar keer aardig het gas open en ik heb er geen killer in
Zag nog wel een mooie panigale 847 wegrijden om 3 uur. Wat een mooie machine om te zien
Het was redelijk druk bij TT motoren en ik had niet echt heel veel zin om op een verkoper te wachten. Kon eigenlijk ook niet zo gek veel motorpakken vinden voor mijn lengte. Volgende keer maar even op een rustiger moment kijken
[ Voor 22% gewijzigd door Booyaa op 30-03-2019 18:13 ]
En de MT-10 is zijn natuurlijke habitat

[ Voor 17% gewijzigd door Streepje op 30-03-2019 18:24 ]
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

De vervangende uitlaat zit eronder. Merk nog niet zo heel veel van 'minder' geluid maar hij staat natuurlijk in een betonnen schutting geparkeerd.
Bougie vervangen:

Geen idee wanneer dit voor het laatst gebeurd is, beetje zwart wel, maar soit. Voor die 8 euro gaan we geen gok nemen dat de bougie bijdraagt aan het houterige lopen.
Vanwege de led knippers een led relais gehaald:

maar dan bekijk ik mijn bestaande relais, en heb ik twee 'dingetjes'

en mijn nieuwe maar 2. Waar oh waar ga ik dat aansluiten? De bruine afdoppen en rood op rood / zwart op zwart gok ik? En dan is er nog die ronde 'adp-26' unit. Daar gaan wel een zwarte en een rode draad in, maar waar het voor dient... kan er weinig over vinden op goegel.
En omdat ik maar één spiegel bevestiging binnen had gekregen kon er maar één spiegel gemonteerd worden, maar soit, het zit erop

To-do:
Elektronische km-teller monteren want het wormwiel in de naaf is waarschijnlijk brak. Teller werkt niet, maar het ligt niet aan de kabel (die is gewoon goed). Kabel en teller weggehaald en steek er for the time being wel iets van ebay op.
Verlichting voor monteren (vervangende unit gekocht, moet met straps vast).
Plekje vinden voor de claxon (ik overweeg de loze ruimte in de luchtfilterkast)
Remlicht achter fixen (ligt zo het lijkt aan de verbinding bij het rempedaal)
Remvloeistof achter aanvullen (staat veul te laag)
Knippers achter aansluiten
Relais goed aansluiten
Linkerspiegel erop zetten
En dan zijn we er wel zo ongeveer
Hij is straks in ieder geval provisorisch klaar om het terrein op te kunnen, maar ik vervoer hem lekker met een aanhanger richting het terrein waar gereden word. Misschien een crossbaantje of twee om even te kijken wat het (en ik
[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-03-2019 19:12 ]
Horen die haken niet andersom?steveman schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:00:
Had bij thuiskomst nog een heldere ingeving, zit steeds te klooien met net heel niet handige paddockstand:
[Afbeelding]
in my defence, ik had zwarte bobbins besteld
Best irritant inhaken als de motor op de zijstandaard staat, ook als je er wat onder zet zodat ie nog wat rechterop komt.
Dit topic is gesloten.