Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Heb je nog een link naar de advertentie?Chakotay schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:15:
Ik kwam nog wat handigs op marktplaats tegen afgelopen week:
[Afbeelding]
Afdekkapje voor de Tomtom-houder, nu worden de contacten niet meer nat wanneer de motor buiten geparkeerd staatNetjes met logo naar keuze erin geprint voor €10. Ik had het goedkoper zelf kunnen doen, maar moderl van thingiverse printen, aanpassen met logo en naar een hackerspace met 3dprinter rijden was ik veel te lui voor
Jup, hierzo. Geen idee of hij ook kapjes voor andere navigatieunits levert, maar gezien het vers uit een 3Dprinter komt is er vast wel iets mogelijk
Grubeater schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 14:50:
[...]
Kun je in de UK de kleur van je kenteken kiezen? Want normaal zijn die toch ook geel zoals hier in NL?
zacht schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 15:11:
[...]
Ik zit me dan weer vooral te verbazen over de cijfers op de plaat, zover ik weet zou volgens de plaat dit een model uit begin 2018 moeten zijn, fietsje ziet er toch iets ouder uit.
* ToolkiT is een beetje stoutzacht schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 15:26:
[...]
Ah, ik ben (zoals blijkt) niet thuis in nieuwe oude-look-modellen.
Maar dan rest de vraag: die plaat is volgens mij voor klassiekers, een 18 op een 'klassieke plaat' kan simpelweg nooit legaal zijn.
Want ik hoor eigenlijk een gele plaat te hebben idd.. maar aangezien het een retro model is, past een zwart/zilver plaat (de ouderwetse platen dus) er beter bij..
Maar aangezien het model sinds 1973 niet essentieel veranderd is (dit is de Mk3 uit 2018) valt het de politie ook niet op

[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 30-03-2019 20:02 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
De tank range van de MT-10 is idd een behoorlijke beperking..Streepje schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:18:
ben een kleine 3 kwartier bij tt motoren geweest maar vond het verdomd rustig zo rond 13:00 dus we hebben met het groepje nog maar even een rondje deventer gedaan
En de MT-10 is zijn natuurlijke habitat
[Afbeelding]
Dat er een touring model van is, vind ik daarom altijd ironisch..
De MG V7 is wal super zuinig en heeft een ruime tank.. volgens de boordcomputer doet de mijne 51MPG dat is beter dan mijn diesel stationwagon!
En ik rijd er behoorlijk pittig mee, daar ligt het niet aan..
precies!Chakotay schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:02:
@ToolkiT en dan voor de MOT even kort de gele plaat erop hangen zeker?Zo heb ik voor de Alfa Spider ook de fullsizeplaat in de kofferbak liggen voor de apk...
En originele uitlaten heb ik ook liggen mocht het nodig zijn..
Hoewel de agustini's wel Ekeur etc hebben, maar weet niet of ze door de meetwaardes komen..
Gefeliciteerd! Ik heb een paar weken geleden vrijwel dezelfde gekocht als eerste motor, ook dezelfde regio.S4All schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:59:
Yes eerste motor voor de deur!
Het is een witte v-strom 650 uit 2013 geworden.
[Afbeelding]
@lolgast of @wimmel_1 mag ik in de lijst?
Oh ja regio Noord Holland.
Weer een hoop geleerd en ondanks dat ik het wat rustiger aandeed met sommige bochtjes zijn m'n schoenen wel een maatje kleiner geworden
Banden zijn blijkbaar gecupt, maar merkte er niet veel van dus dat word gewoon erop doorrijden
Wel gaat de bandenspanning komende vrijdag wat omhoog ipv de standaard 2 bar. Dan zou ie nog net even wat makkelijker de bochten om moeten kunnen.

Op naar de 14e april
Gamertag: timmie271
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Wow, mooi strak langs de achterbrug. Dit gaat krassen geven.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
@timmie271 als je je laarzen aflslijt tijdens het rijden is het handig om wat naar de plaatsing van je voeten te kijken. Bal van je voet op de steppies met de tenen naar voren / richting de motor, niet het midden of hak an je voet met de tenen naar buiten in eend-houding. Scheelt na elke 3 bochten nieuwe laarzen kopen
Dat kreeg ik dus ook te horen bij de 1e stopChakotay schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:15:
Hm, ik vind vaste haken die naar boven wijzen toch prettiger dan dit soort bewegende. Zal wel aan mij liggen
@timmie271 als je je laarzen aflslijt tijdens het rijden is het handig om wat naar de plaatsing van je voeten te kijken. Bal van je voet op de steppies met de tenen naar voren / richting de motor, niet het midden of hak an je voet met de tenen naar buiten in eend-houding. Scheelt na elke 3 bochten nieuwe laarzen kopen
werken ook prima als kathouders trouwens

[ Voor 29% gewijzigd door Maegrim op 30-03-2019 21:25 ]
Grappig! Wij hebben jullie gezien! Kwamen jullie tegemoet. V strom 650 met mistlampen, GSR 600 en een shadow.Streepje schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:18:
ben een kleine 3 kwartier bij tt motoren geweest maar vond het verdomd rustig zo rond 13:00 dus we hebben met het groepje nog maar even een rondje deventer gedaan
En de MT-10 is zijn natuurlijke habitat
[Afbeelding]
Rondje Zwolle gedaan, begon wat later ivm niet willen starten van de motor van een mederijder. Bleek de spanningsregelaar kapot en had meteen de accu meegenomen. Beide vervangen en we konden weer rijden. Toch 300km erbij vandaag
[ Voor 18% gewijzigd door Rick-Jan op 30-03-2019 21:36 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
€ 850,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons
Klinkt bekend
Is die van een tweaker dan? Koppeling vervangen is helemaal niet zo spannend of duur. Leuke tourbuffel, maar ik vraag me af of die achterband niet een beetje té vierkant is en hoe het dan met de rest van de onderdelen staat. Dan vind ik 850 nog steeds wel een gok.charrel schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:57:
Voor de sleutelaar BMW R1100RT
€ 850,00
Klinkt bekend
[ Voor 17% gewijzigd door Chakotay op 30-03-2019 22:20 ]
Ik heb werkelijk waar geen idee maar laat me graag wijzer maken. Het is en blijft een verbruiksonderdeel dus ik kan me niet voorstellen dat je het blok ervoor moet splijten of iets dergelijksChakotay schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:19:
@HTT-Thalan de koppeling van een BMW-boxer uit die tijd vervangen is iets ingrijpender dan de gemddelde motor waar dat ding achter 1 dekseltje aan de zijkant van het blok hangtDit lijkt inderdaad wel de RT waar het hier een paar dagen terug over ging.
Jij hebt geen idee heHTT-Thalan schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:04:
[...]
Is die van een tweaker dan? Koppeling vervangen is helemaal niet zo spannend of duur. Leuke tourbuffel, maar ik vraag me af of die achterband niet een beetje té vierkant is en hoe het dan met de rest van de onderdelen staat. Dan vind ik 850 nog steeds wel een gok.
Niet alle motoren zijn hetzelfde he
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Chakotay schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:29:
@HTT-Thalan met 'splijten' zit je aardig de goede kant op te denken, de halve motor moet uit elkaar zowat
[YouTube: BMW Service - R1100RT Transmission & Clutch Replacement]

Teringmozeskriebeljantje hee, dat kost je gewoon twee dagen werk in je eentje
Ik deed de aanname dat ze toch zeker niet zo gek waren bij BMW om een slijtage onderdeel zo diep weg te steken maar wat zat ik daar gruwelijk naast
@sypie Maak ook even foto's van de kofferset op de motor voor op Marktplaats als je die ook aanbied.charrel schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:57:
€ 850,00
Klinkt bekend
Morgen een rondje met @Raym09 doen, rit voor de Transalpclub uitzetten. Hopelijk klopt de gpx een beetje.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
NB: Dit is het reclameplaatje.Tylen schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:05:
[...]
Wow, mooi strak langs de achterbrug. Dit gaat krassen geven.
Nou, nu ik ervaring heb met deze slingerdingen: het ligt niet aan jouChakotay schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:15:
Hm, ik vind vaste haken die naar boven wijzen toch prettiger dan dit soort bewegende. Zal wel aan mij liggen
[...]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Zo gek? Met normaal gebruik haal je heel veel meer kilometers op deze koppeling dan je met een andere motor kan halen. Eigenlijk is het een auto-koppeling die in een motor gelegd is, en vervang de koppeling van je auto eens.. daar ben je ook wel even mee zoet.HTT-Thalan schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:51:
[...]
![]()
![]()
hij moet in de lengterichting gespleten worden
![]()
.
Teringmozeskriebeljantje hee, dat kost je gewoon twee dagen werk in je eentje.
Ik deed de aanname dat ze toch zeker niet zo gek waren bij BMW om een slijtage onderdeel zo diep weg te steken maar wat zat ik daar gruwelijk naast. Ben ik even blij dat ik alleen een uitlaat weg hoef te halen
(en mijn koppeling hoeft waarschijnlijk nooit meer vervangen). Volgens mij kan het op de WR zelfs gewoon zo aan de motor.
BMW ingenieurs zijn geen domme jongens, maar pakken het vaak wel net even anders aan dan de rest. Da's ook wel de charme van het merk, vind ik.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Je moet iets anders rijden dan met een natte koppeling. Slippen is uit den boze als lang mee moet.
Klinkt niet alleen bekend maar ís ook bekend.charrel schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:57:
€ 850,00
Klinkt bekend
Er staat nu een andere motor onder dat afdakje. De BMW staat onder een hoes. Zoals gezegd: die ga ik niet meer laten fixen.
@Grubeater Foto’s van de koffers ook toegevoegd op marktplaats. Niet de beste foto’s omdat de camera van mijn iPhone niet meer wil focussen. (2e camera al...)
[ Voor 1% gewijzigd door sypie op 31-03-2019 08:21 . Reden: Verkeerde gebruiker getagd. ]
Maandag gaat het witte racerem monster naar de dealer voor de grote beurt en dan kan ik er weer even tegen aan. Hopelijk geen bijzonderheden. Zag wel dat ik " iets " over de onderhoudsinterval was gegaan. Hij moest bij 14k en er staat nu 18k op.
Heb hem gekocht toen er (volgens mij) 6500 op stond. Dus toch aardig wat gereden in twee jaar (voor een mooi weer rijder).
Mijn drc koppeling schijnt een ton mee te moeten kunnen, maar nat inderdaad en zeker offroad is slippen vaak onvermijdelijk voor bepaalde manoeuvres.charrel schreef op zondag 31 maart 2019 @ 08:08:
Met mijn 1200gs 140.000 km gereden en toen was de koppeling nog steeds prima.
Je moet iets anders rijden dan met een natte koppeling. Slippen is uit den boze als lang mee moet.
Ik zou die RT er best bij willen maar niet graag genoeg om er 800+ euro op stuk te slaan.
Let je er wél even op dat de overbuurjongen je dadelijk niet als motorfiets handelaar gaat aanmerken doordat de hele straat vol staat met jouw motorenHTT-Thalan schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:24:
[...]
Mijn drc koppeling schijnt een ton mee te moeten kunnen, maar nat inderdaad en zeker offroad is slippen vaak onvermijdelijk voor bepaalde manoeuvres.
Ik zou die RT er best bij willen maar niet graag genoeg om er 800+ euro op stuk te slaan.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
wimmel_1 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:43:
[...]
Let je er wél even op dat de overbuurjongen je dadelijk niet als motorfiets handelaar gaat aanmerken doordat de hele straat vol staat met jouw motoren

Dat vond ik ook maar ook dat KTM in 2017 zich eruit had getrokken en het bedrijf sloot.Thoit schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:04:
[...]
Als ik Google op: "wp suspension contact" krijg ik de contactgegevens van WP in Malden. Als ze je daar niet direct kunnen helpen weten ze vast wel iemand die het wel kan
Het is ook meer dat ik niet zeker weet wat de oplossing is. Ik heb er nml "last" van dat de motor nogal duikt bij remmen. Daar zou -of- shims aanpassen een oplossing voor zijn -of- de vering zelfxos schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:24:
[...]
Shimstack and veren dienen een compleet ander doel. De shimstack is onderdeel van de demping en zorgt ervoor dat je vering niet als een pogo stick op en neer gaat. De vering draagt de motor en berijder en kan je de statische geometrie mee controleren die daarna met voorspanning en rijhoogte te finetunen is.
Naar mijn mening hebben progressieve veren alleen zin als je met wisselende belasting rijdt. Bijvoorbeeld met of zonder passagier. Rij je altijd alleen met ongeveer dezelfde ballast dan begrijp ik de keuze voor progressieve veren nooit zo.
[ Voor 53% gewijzigd door ROFLASTC op 31-03-2019 12:51 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Veel veringbedrijven bieden gratis aan om je vering af te stellen (als er iets is af te stellen) samen met wat advies als je tegen limieten aanloopt in de hoop wat te verkopen. Volgens je profiel woon je in Leiden, die regio ken ik niet zo maar in Werkendam zit Hyperpro. Die bieden zoiets aan net als HK suspension in Tiel en ongetwijfeld nog velen anderen. Zou eerst dat traject bewandelen zodat je beter weet wat er mogelijk is met je huidige vering of wat er nodig is om te verbeteren.
https://maps.app.goo.gl/WnKwq
Weet iemand toevallig waar die foto's terechtkomen?
En nee, 't was geen lasergun
[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 31-03-2019 14:35 ]
ik wel eind februari

[ Voor 4% gewijzigd door Maegrim op 31-03-2019 14:59 ]
Kan een dagje duren, die vent sorteert alle foto's op kleur, merk, type, bouwjaar en dan pas gooit ie ze op facebook
[ Voor 31% gewijzigd door NLDViane op 31-03-2019 15:54 ]
Dan staan wij er dus niet op denk ik zomaarNLDViane schreef op zondag 31 maart 2019 @ 15:53:
Was Freakrunner inderdaad, zag m rond 16:00 z'n spullen daar inladenhttps://www.facebook.com/groups/Freakrunnerfotografie/
Kan een dagje duren, die vent sorteert alle foto's op kleur, merk, type, bouwjaar en dan pas gooit ie ze op facebook

Nee helaas, staat er meestal tot 16:00 en wij kwamen 16:05 langstimmie271 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:02:
[...]
Dan staan wij er dus niet op denk ik zomaar
Hadden we toch even een wat kortere 1e pauze moeten houden?NLDViane schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:04:
[...]
Nee helaas, staat er meestal tot 16:00 en wij kwamen 16:05 langs

En snap nu overigens wel waarom ze motoren van de lekdijk willen weren. Wat een aso's rijden ertussen zeg

I have stability. The ability to stab.
Of gewoon gaan handhaven ipv goedwillende op extra kosten jagen en dan maar hopen dat de rotte appels weg blijven. Zo moeilijk is het echt allemaal niet... Trajectcontrole is dan wel weer eerlijk, zullen de aanwonende ook een geweldig idee vindenPagman schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:34:
@timmie271 De Lekdijk trekt dan ook wel de meeste tokkie's aan. Vandaag ook zelf meegemaakt op de Lisserdijk/Huigsloterdijk verschillende wannabe Rossi's die de meest gevaarlijke capriolen uithalen op een 60 weg met inhaalverbod. Van mij mogen de gemeente's er wel een tolweg + trajectcontrole op gooien ben je gelijk van de meeste aso's af denk ik.
[ Voor 48% gewijzigd door xos op 31-03-2019 16:41 ]
Had een paar keer dat @NLDViane al langs een auto knalde, maar ik er niet meer langs kon. Dan wachtte ik even rustig tot er ruimte was en soms liet de auto mij gewoon langs door even van het gas te gaan en verder naar rechts te gaan. Maar hoe ik sommige andere zie inhalen door of hoor revven in de 2 dan zou ik ook gek wordenPagman schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:34:
@timmie271 De Lekdijk trekt dan ook wel de meeste tokkie's aan. Vandaag ook zelf meegemaakt op de Lisserdijk/Huigsloterdijk verschillende wannabe Rossi's die de meest gevaarlijke capriolen uithalen op een 60 weg met inhaalverbod. Van mij mogen de gemeente's er wel een tolweg + trajectcontrole op gooien ben je gelijk van de meeste aso's af denk ik.

Met vrijwel alle tegenliggers hield ik mijn gas iets in om er gewoon rustig langs te gaan. Al hielp dat een keer bij een golfje niet omdat hij wijd ging en ik dus alsnog bijna beneden lag

Maar buiten dat was het zeer leerzaam om te zien en zelf te voelen hoe plat je eigenlijk kan met de motor. Al heb ik soms toch een poging met een snelle afgebroken, omdat het niet wilde of net niet altijd even fijn voelde
In Genk zijn we met een paar man de belgische AVB oefeningen gaan doen onder begeleiding van wat instructeurs, en op een ander deel van dat terrein een paar rondjes gymkhana. De oefeningen gingen goed, hoewel ik er even aan moest wennen om dat ding nóg verder onder me weg te drukken. Daarna gingen de oefeningen nog veel beter. En daarna die gymkhana... gaaf! Het is dat ik geen tweede motor heb anders zou ik er eentje gebruiken en aanpassen puur voor de gymkhana.
Bijna jammer dat zo'n bewustwordingsdag in Nederland (nog?) niet wordt georganiseerd.
Nu, op naar volgende week: VRO Expert in Lelystad!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
mijn nieuwe led-relais heeft maar twee draden (rood en zwart) terwijl de oude er drie heeft (rood, zwart en bruin/wit). Hoe ga ik dit correct aansluiten? Het led-relais is nodig omdat ik nu led knippers heeft en die hebben te weinig 'load'.
Dan heb je een verkeerd type relais aangeschaft, voor welke motor was 't ding bedoeld? Ik neem aan voor de Yamaha?HTT-Thalan schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:46:
Ik denk dat de vraag in de tekst verloren is gegaan, maar:
mijn nieuwe led-relais heeft maar twee draden (rood en zwart) terwijl de oude er drie heeft (rood, zwart en bruin/wit). Hoe ga ik dit correct aansluiten? Het led-relais is nodig omdat ik nu led knippers heeft en die hebben te weinig 'load'.
Jup, in zo'n voorwielklem kan de motor prima zelfstandig stabiel staan. Bij het erin zitten klapt het achterste deel een stukje om, waardoor hij niet zomaar naar achteren eruit rolt. Bij het model dat ik heb (en linkte) zit ook nog een haakje om dat mechanisme vast te zetten, waardoor je de motor er helemaal niet uit kan trekken zonder eerst die haak weer los te maken.SmurfLink schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:39:
Thanks @Dynazap en @Chakotay toptips die voorklem en rollerbank. Even wachten tot die laatste weer leverbaar zijn. Dan lijkt me dit echt een prima oplossing. Is zo'n voorklem echt stabiel om je motor gewoon zonder standaard op neer te zetten in de berging? Dan staat ie wel mooi rechtop namelijk, neemt minder ruimte in.
Verwijderd
Heb je een rode motor zeker?Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:31:
Van de week voor het eerst ooit aangehouden, politie reed in de andere richting en "vond het wel erg hard lijken te gaan", omgedraaid en mij gevolgd. Ik reed 70-75 waar je 80 mag, dus hard? Denk dat ze de motor eerder wel leuk vonden om uit te checken; na een snelle rijbewijscontrole 10minuten staan ouwehoeren over dat elektrische ding
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Waarschijnlijk zagen ze 't apparaat voor een opgevoerde "bromfiets" aan doordat íe er nét ónder de maximaal toegestane snelheid mee aan het rijden was op een weg waar 80Km/h toegestaan is én 't ding daarbij ook geen motorfiets geluid maakte?
Een apparaat wat er redelijk snel uit ziet maar zich niet als zodanig gedraagt .....Da's al snel "verdacht". Laat staan een motorrijder die langzamer dan de maximaal toegestane snelheid op zo'n weg aan het rijden gaat met zon'n ding
Terechte staande-houding (en géén aanhouding), dus
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 01-04-2019 00:00 ]
Misschien reed hij zo hard op de agent af dat de rode motor blauw werd, en de agent dacht dat hij zonder toestemming met een zwaailicht reed

Voor het snellere woon-werkverkeer, een rode Hayabusa met topkoffer!
[ Voor 9% gewijzigd door Frans92 op 01-04-2019 07:58 ]
XBL: DonFrans
Top, dan ga ik zowel 't rollerbankje als de voorklem halen. Kan ie mooi op de klem staan in de berging en heb ik geen gedoe met de ketting smeren. Even in de gaten houden wanneer die eerste weer leverbaar is.Chakotay schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:16:
[...]
Jup, in zo'n voorwielklem kan de motor prima zelfstandig stabiel staan. Bij het erin zitten klapt het achterste deel een stukje om, waardoor hij niet zomaar naar achteren eruit rolt. Bij het model dat ik heb (en linkte) zit ook nog een haakje om dat mechanisme vast te zetten, waardoor je de motor er helemaal niet uit kan trekken zonder eerst die haak weer los te maken.
Heb de lokale Kwak dealer ook maar een mailtje gestuurd met de vraag of ze alvast valdoppen kunnen bestellen voor me. Zo gauw die er zijn kunnen ze 'm ophalen, heb ik nog even om de accu er weer in te bouwen en de Xgrip erop te gaan monteren. Was van plan dit gisteren te gaan doen maar helaas liep het even anders..
Ik zou overigens niet de ketting smeren in het schuurtje terwijl die op de rollerbank staat. Je spuit er altijd wel iets naast of het lekt een beetje. Die vlekken krijg je dan in je schuurtje. Tenzij je er geen problemen mee hebt natuurlijk. Maar ik doe het lekker buiten.SmurfLink schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:56:
[...]
Top, dan ga ik zowel 't rollerbankje als de voorklem halen. Kan ie mooi op de klem staan in de berging en heb ik geen gedoe met de ketting smeren. Even in de gaten houden wanneer die eerste weer leverbaar is.
Heb de lokale Kwak dealer ook maar een mailtje gestuurd met de vraag of ze alvast valdoppen kunnen bestellen voor me. Zo gauw die er zijn kunnen ze 'm ophalen, heb ik nog even om de accu er weer in te bouwen en de Xgrip erop te gaan monteren. Was van plan dit gisteren te gaan doen maar helaas liep het even anders..
All-Round nerd | iRacing Profiel
Dan krijg je de vlekken buitenw4rguy schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:21:
[...]
Ik zou overigens niet de ketting smeren in het schuurtje terwijl die op de rollerbank staat. Je spuit er altijd wel iets naast of het lekt een beetje. Die vlekken krijg je dan in je schuurtje. Tenzij je er geen problemen mee hebt natuurlijk. Maar ik doe het lekker buiten.
Alhoewel ben ik wel benieuwd hoe jij je ketting smeert. Ik heb nooit last van vlekken.
Is je wasmachine ook wel blij mee, denk ikTylen schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:23:
[...]
Dan krijg je de vlekken buiten![]()
Alhoewel ben ik wel benieuwd hoe jij je ketting smeert. Ik heb nooit last van vlekken.
Ik heb geen wasmachine
Buiten op de parkeerplaats heb ik er geen last vanTylen schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:23:
[...]
Dan krijg je de vlekken buiten![]()

**edit** uiteraard alleen op de ketting. Je wilt geen vet op je banden/velgen hebben want dat wordt ranzig
[ Voor 10% gewijzigd door w4rguy op 01-04-2019 09:26 ]
All-Round nerd | iRacing Profiel
Je hebt van S100 zo'n kapje om het lekken te voorkomen. Misschien ook wel handig om eventueel gezeur in een gezamenlijke ruimte te voorkomen.SmurfLink schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:56:
[...]
Top, dan ga ik zowel 't rollerbankje als de voorklem halen. Kan ie mooi op de klem staan in de berging en heb ik geen gedoe met de ketting smeren. Even in de gaten houden wanneer die eerste weer leverbaar is.

[ Voor 20% gewijzigd door Vrijdag op 01-04-2019 10:32 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Een stuk karton eronder en het probleem is ook opgelost.SmurfLink schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:15:
Ik kan 'm altijd ook gewoon buiten smeren, dat is geen probleem. Hebben een flink tegelplateau voor de deur. Maar ik had hier juist te horen gekregen dat het prima binnenkan omdat het dik vet is en nagenoeg niet lekt.Dit is wel een beetje tegenstrijdig zo.
Damn, doe ik het toch al 10 jaar verkeerd...Vrijdag schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:31:
Het is gewoon een spuitbusje hè. Niet dat je een emmer met olie globaal richting de motor gooit ofzo. Je gaat je ketting smeren, niet de Brent Spar bergen
Verwijderd
Nouja, het was in een S-bocht, dus met een gangetje van 70+ is niet heel traag daarwimmel_1 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:42:
[...]
Waarschijnlijk zagen ze 't apparaat voor een opgevoerde "bromfiets" aan doordat íe er nét ónder de maximaal toegestane snelheid mee aan het rijden was op een weg waar 80Km/h toegestaan is én 't ding daarbij ook geen motorfiets geluid maakte?
Een apparaat wat er redelijk snel uit ziet maar zich niet als zodanig gedraagt .....Da's al snel "verdacht". Laat staan een motorrijder die langzamer dan de maximaal toegestane snelheid op zo'n weg aan het rijden gaat met zon'n ding![]()
Terechte staande-houding (en géén aanhouding), dus
Haal je meteen een hele lading rotzooi eraf.
Ohja ik laat hem gewoon in de vrij lopen, dan loopt het wiel wel maar wel dat hij eenvoudig is te stoppen met een handje op de band. Zo kan je ook meteen de snelheid beetje aanpassen wanneer dat nodig is.
* steveman heeft eens een foto gezien van hoe smeren in z'n 1 kan aflopen
Opbokken en een slinger achteruit geven met de hand is hoe ik het zelf doe.
Inmiddels rij je een Blackbird?Chakotay schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:47:
[...]
Damn, doe ik het toch al 10 jaar verkeerd...
Don't worry gaat al jaaaaaaren goed.
Zie bovenstaande reacties ketting smeren met draaiende motor is echt Not-Done als je gehecht bent aan lichaamsdelen zoals vingers.
Ik zet hem op de middenbok (ik heb er gelukkig 1) en geeft het geheel een zwieper voor smeren.
Doe het buiten dus ga niet lastig doen met karton o.i.d. al is dat s100 kapje wel geinig en kan ik even kijken of ik dat kan laten 3d printen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik lees dus niet dat hij het doet met de versnelling in de 1.
in de vrij zal bijna elke motor zijn achterwiel iets laten draaien. Sommige heftiger dan anderen.Frans92 schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:58:
Als ik @kneusteun zijn verhaal goed lees, smeert hij de ketting terwijl de versnelling in de neutraal staat. Kennelijk draait zijn achterwiel dan een beetje. Misschien de mijne ook wel, maar dat terzijde.
Ik lees dus niet dat hij het doet met de versnelling in de 1.
Weer wat geleerd vandaag!kneusteun schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:00:
[...]
in de vrij zal bijna elke motor zijn achterwiel iets laten draaien. Sommige heftiger dan anderen.
Is aan het wiel prima te stoppen inderdaad, ik doelde er meer op wat er gebeurt als die doek (of je vingers) tussen de ketting & het kettingwiel komen.kneusteun schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:45:
Is prima te stoppen hoor, ik bedoel mijn motor rijdt niet weg als ie in de vrij staat. Ik ben wel benieuwd hoe dat bij jullie zit dan ?!?! als ik met een pink tegen de velg aanzit dan stopt het draaien al.
Don't worry gaat al jaaaaaaren goed.
Met een spuitbus smeren op de bok met lopende motor heb ik ook wel eens gedaan, maar zonder doekjes en andere losse dingen in de buurt

Zou me eerder zorgen maken als ze niet voorbij zouden komen, dan zouden we namelijk alleen nog een vast kliekje van +/- 10 mensen hebben
Zal ik een polletje maken....Panini schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:45:
Heerlijk dit. Hoe lang kunnen we in dit topic bezig zijn over zoiets simpels als het smeren van de ketting

Helemaal niet erg, maar dat er tot in den treure iets simpels als het smeren van je motorketting wordt besproken vind ik wel wat ver gaan.lolgast schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:55:
Zo gek is het toch ook niet dat er steeds dezelfde items voorbijkomen? Elk jaar zijn er andere gebruikers in dit topic en het zijn gewoon belangrijke/controversiële items
Zou me eerder zorgen maken als ze niet voorbij zouden komen, dan zouden we namelijk alleen nog een vast kliekje van +/- 10 mensen hebben
Maar blijkbaar is het wel nodig.
Motorbanden zijn nogal onderhevig aan jaarlijkse ontwikkelingen, dus dat is niet zo raar.
Over motorkleding wil ik gewoon niet meer beginnen nu, anders slaat de sfeer hier zo weer om.
Leef je uit, ben benieuwd met welke opties je komt.
[ Voor 13% gewijzigd door Panini op 01-04-2019 13:16 ]
Dan staan we dit jaar niet meer in het jaaroverzicht van de drukste topicslolgast schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:55:
Zo gek is het toch ook niet dat er steeds dezelfde items voorbijkomen? Elk jaar zijn er andere gebruikers in dit topic en het zijn gewoon belangrijke/controversiële items
Bingokaart ook een optie?
Overigens zijn de KTM Orange Days weer begonnen! In tegenstelling tot vorig jaar hoef je je niet in te schrijven, maar mag je gewoon binnen komen lopen.
https://www.ktm.com/nl/ktmorangedays
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Zaterdag 30 maart NIWA Motorservice Zwaagdijk Zaterdag 6 april JTX Racing Cuijk Zondag 7 april Van Gerven Motoren Bergeijk Zaterdag 13 april André Motors Ermelo Zaterdag 20 april Arie Molenaar Motors IJsselstein Maandag 22 april MotoPort Rockanje Rockanje Zondag 28 april Motor Centrum Eibergen Eibergen Vrijdag 3 mei MotoPort Wormerveer Wormerveer Zaterdag 4 mei Mulders Motoren Veendam Zaterdag 11 mei Premium Motors Apeldoorn Zaterdag 25 mei Hannamax Motorsport Hedel Zondag 26 mei DIPI Moto Gilze Zaterdag 1 juni Goedhart Motoren Bodegraven Zondag 2 juni Vos Oss Motoren Oss Zaterdag 8 juni KOBO Motoren Drachten |
Denk zelf dat ik komende zondag naar Bergeijk ga

Zometeen komt Yamaha met de yamaha Blue Days en is de circle weer rond
Die lui van KTM zijn van het flink doorrijden!
Bij de rit met de 690 destijds ging die gast zo lomp hard dat het bijna als een circuit dag aanvoelde...

FTFY.Vrijdag schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:20:
Ducati Red Days, Honda Tricolor Days, Harley Leather Days, Triumph Rainy Days, Royal Enfield Curry Days, Ural Winter Days, BMW Bratwurst Tagen...
Also, Suzuki Sushi Days.
BMW had vorig jaar toch oktoberfestdagen?Vrijdag schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:20:
Ducati Red Days, Honda Black Days(?), Harley Leather Days, Triumph Rainy Days, Royal Enfield Curry Days, Ural Winter Days, BMW Bratwurst Tagen...
Verpalen is er een tijd geleden mee opgehouden maar Rene is naar AkerslootMelkunie schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:14:
Vind het ook zeker niet erg, blijven we lekker bezig natuurlijk. En zeker met producten als kleding, helmen en banden hoor je ook zo nu en dan eens over wat nieuw spul.
Overigens zijn de KTM Orange Days weer begonnen! In tegenstelling tot vorig jaar hoef je je niet in te schrijven, maar mag je gewoon binnen komen lopen.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Zaterdag 30 maart NIWA Motorservice Zwaagdijk Zaterdag 6 april JTX Racing Cuijk Zondag 7 april Van Gerven Motoren Bergeijk Zaterdag 13 april André Motors Ermelo Zaterdag 20 april Arie Molenaar Motors IJsselstein Maandag 22 april MotoPort Rockanje Rockanje Zondag 28 april Motor Centrum Eibergen Eibergen Vrijdag 3 mei MotoPort Wormerveer Wormerveer Zaterdag 4 mei Mulders Motoren Veendam Zaterdag 11 mei Premium Motors Apeldoorn Zaterdag 25 mei Hannamax Motorsport Hedel Zondag 26 mei DIPI Moto Gilze Zaterdag 1 juni Goedhart Motoren Bodegraven Zondag 2 juni Vos Oss Motoren Oss Zaterdag 8 juni KOBO Motoren Drachten
Geen idee of daar ook orangedays is maar mochten Noord-Hollands georiënteerden wat zoeken, rene is nog wel KTM mechanic daar
And it goes BRAAAAAPP!
Hebben we gelijk een onderwerp waar we het allemaal mee eens kunnen zijn. Mooie motor + mooie meid = Mooi leven.
Dat vind ik wel jammer, dat je je niet meer van te voren in kan schrijven. Dan hoop ik wel dat de dealers zich aan de voorwaarden houden van max. 2 testritten per persoon. Paar jaar geleden zat er geen max. op bij sommige dealers, kwam je daar om 11.00-12.00 aan en was alles al vol t/m 16.00 omdat een groepje van 10-12 mensen zich voor alle modellen had ingeschreven..Melkunie schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:14:
Vind het ook zeker niet erg, blijven we lekker bezig natuurlijk. En zeker met producten als kleding, helmen en banden hoor je ook zo nu en dan eens over wat nieuw spul.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Zaterdag 30 maart NIWA Motorservice Zwaagdijk Zaterdag 6 april JTX Racing Cuijk Zondag 7 april Van Gerven Motoren Bergeijk Zaterdag 13 april André Motors Ermelo Zaterdag 20 april Arie Molenaar Motors IJsselstein Maandag 22 april MotoPort Rockanje Rockanje Zondag 28 april Motor Centrum Eibergen Eibergen Vrijdag 3 mei MotoPort Wormerveer Wormerveer Zaterdag 4 mei Mulders Motoren Veendam Zaterdag 11 mei Premium Motors Apeldoorn Zaterdag 25 mei Hannamax Motorsport Hedel Zondag 26 mei DIPI Moto Gilze Zaterdag 1 juni Goedhart Motoren Bodegraven Zondag 2 juni Vos Oss Motoren Oss Zaterdag 8 juni KOBO Motoren Drachten
Vorig jaar vond ik het juist wel goed met het inschrijven van te voren, je wist exact hoe laat je kon gaan rijden. Je hoefde dus niet een uur of langer te wachten tot er een ronde vrij was.
Ik heb er vorig jaar 1 ritje aan mee gereden op de 790. Maar dat ging er gewoon té idioot aan toe. Op 60 wegen de 200+ aantikken is gewoon niet meer verantwoord naar mijn mening. Heb dan daarover ook een klacht ingediend bij KTM, en heb ook een excuus telefoontje van Motorcenter Venlo gekregen.kneusteun schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:19:
Wel erg leuk om te doen, was echt achterlijk scheuren op die dukes.
Die lui van KTM zijn van het flink doorrijden!
Bij de rit met de 690 destijds ging die gast zo lomp hard dat het bijna als een circuit dag aanvoelde...
Zie ze ook niet in de lijst staan, dus zal wel niet succes geweest zijn
Dat was niet alleen daar hoor. Ik heb vorig jaar bij Hannamax meegereden, daar ging de voorrijder ook voluit op een 60-weg, ik vond het wel genoeg bij 40 te hard, maar de voorrijder reed toen nog heel hard bij me vandaan. Doe dan een stuk snelweg in de route in als je wil dat mensen de motoren een beetje open kunnen trekken..Thoit schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:55:
[...]
Ik heb er vorig jaar 1 ritje aan mee gereden op de 790. Maar dat ging er gewoon té idioot aan toe. Op 60 wegen de 200+ aantikken is gewoon niet meer verantwoord naar mijn mening. Heb dan daarover ook een klacht ingediend bij KTM, en heb ook een excuus telefoontje van Motorcenter Venlo gekregen.
In Veendam precies hetzelfde.. ik vond het een beetje te gek worden.Thoit schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:55:
[...]
Ik heb er vorig jaar 1 ritje aan mee gereden op de 790. Maar dat ging er gewoon té idioot aan toe. Op 60 wegen de 200+ aantikken is gewoon niet meer verantwoord naar mijn mening. Heb dan daarover ook een klacht ingediend bij KTM, en heb ook een excuus telefoontje van Motorcenter Venlo gekregen.
Dit topic is gesloten.