Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.843 views

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-11 19:48
Was in Bergeijk ook wel het geval. Zou het kunnen zijn dat ze daarom nu met vrije inloop werken? Geen groepen, maar dat ze gewoon zeggen 'tot over 20 minuten weer' en verder vrij rijden.

Bij de lunchtafel hoorde ik er ook een paar voorrijders over praten. "Ja ik heb wel lekker gas gegeven, ze moeten ze natuurlijk wel lekker kunnen testen hè". Naar mijn idee heb je het dan niet begrepen. Juist een motor waar ik nog nooit op gereden heb wil ik alle facetten van ervaren, ook rustig korte bochtjes proberen. Meteen beginnen met als een dolle gas geven schrikt veel mensen af denk ik.

Desondanks wel lol gehad :9

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-11 12:48
Was het motto van KTM ook niet nog steeds 'Ride it like you stole it'? Dat lukt ze aardig dan :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Chakotay schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:51:
Was het motto van KTM ook niet nog steeds 'Ride it like you stole it'? Dat lukt ze aardig dan :+
Ready to Race :P

Misschien is de gemiddelde snelheid van die testritjes de reden dat ze de KTM 125 Duke niet eens als demomodel tijdens de Orange Days aanbieden? :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
ROTTERDAM - Agenten hebben in Rotterdam een motorrijder aan de kant gezet die met twee kinderen achterop met 115 kilometer per uur over de weg scheurde. De man werd zondag met zijn driewielmotor op de Bosdreef betrapt. Op die weg mag maximaal 70 worden gereden, aldus de politie maandag.

Op een motor mag bovendien maar één persoon achterop zitten. De man had zijn beide kinderen van 13 en 9 jaar op die plek laten plaats nemen. Zij droegen evenals hun 42-jarige vader een joggingpak in plaats beschermende kleding. Het meisje had bovendien een niet-goedgekeurde helm op die haar veel te groot was. „Echt levensgevaarlijk”, aldus de politie.

De vader reageerde vol onbegrip toen de agenten hem aanspraken; hij vond het allemaal maar onzin. De man kreeg bekeuringen voor te hard rijden en het rijden met te veel personen op de motor. Omdat hij zijn rijbewijs niet kon laten zien, kreeg hij er nog een prent bij.

https://www.telegraaf.nl/...et-twee-kinderen-achterop
Driewielmotor _O- :') , waarschijnlijk draagt de bestuurder ook altijd een Roof boxer helm en heeft die een open blerpijp.

Maar even serieus dan heb je toch ook het iq van een stoeptegel als je zo achterlijk hard rijd zonder enige beschermende kleding voor de passagiers die ten slotte nog kinderen zijn. en het je dan geen hol interesseert dan zit er echt wat fout in die bovenkamer 8)7

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:56
Thoit schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:55:
[...]

Ik heb er vorig jaar 1 ritje aan mee gereden op de 790. Maar dat ging er gewoon té idioot aan toe. Op 60 wegen de 200+ aantikken is gewoon niet meer verantwoord naar mijn mening. Heb dan daarover ook een klacht ingediend bij KTM, en heb ook een excuus telefoontje van Motorcenter Venlo gekregen.

Zie ze ook niet in de lijst staan, dus zal wel niet succes geweest zijn :P
Ligt een beetje aan de omgeving inderdaad.
Hier ging het door de weilanden en ja je bent natuurlijk niet verplicht om mee te racen.

Ik vond het wel chill ipv een slakke gangetje, wil immers wel weten wat een apparaat kan.
Die kerel zei ook dat ie dacht dat ik wou racen omdat ik (semi per ongeluk) met een wheelie wegreed bij de dealer....

Al met al vond ik het wel tof, en ik woon immers in het land van de crossers en grensstreek dus geen flitspalen en veel open wegen tussen vlakke weilanden. Maar als je zo door de randstad gaat dan is het wel beetje vragen om problemen.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:57

Secsytime

Automagisch

Pagman schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:06:
[...]

Driewielmotor _O- :') , waarschijnlijk draagt de bestuurder ook altijd een Roof boxer helm en heeft die een open blerpijp.

Maar even serieus dan heb je toch ook het iq van een stoeptegel als je zo achterlijk hard rijd zonder enige beschermende kleding voor de passagiers die ten slotte nog kinderen zijn. en het je dan geen hol interesseert dan zit er echt wat fout in die bovenkamer 8)7
Jezus, dan geef je ook echt niks om je kinderen.. Of je bent ervan overtuigd dat je Valentino Rossi bent, maar dat ze je talent nog niet gespot hebben.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:13
[...]

Prent voor rijbewijs, snelheid en teveel personen op de motor. Waar is de prent voor poging tot doodslag en melding naar Jeugdzorg?

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Secsytime schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:17:
[...]

Jezus, dan geef je ook echt niks om je kinderen.. Of je bent ervan overtuigd dat je Valentino Rossi bent, maar dat ze je talent nog niet gespot hebben.
en zelfs Rossi gaat nog wel eens onderuit :X

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11 16:11

Denko

|{ing Øf ßlitz

Overigens, voor de mensen die op de vorige pagina wat zochten voor hun ketting smeren.

Ik heb daar een paar jaar terug voor mij een oplossing voor gevonden. Een mini motorkrikje. Werkt op zo'n beetje alle motoren:

http://www.motorshopper.n...Krik/Motorkrik/Denko.html

PSN & XBL: Denkoyugo

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Denko schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:21:
Overigens, voor de mensen die op de vorige pagina wat zochten voor hun ketting smeren.

Ik heb daar een paar jaar terug voor mij een oplossing voor gevonden. Een mini motorkrikje. Werkt op zo'n beetje alle motoren:

http://www.motorshopper.n...Krik/Motorkrik/Denko.html
Die dingen zijn ook echt geweldig als je reist! Lekker klein en je kan er toch je wiel mee de lucht in krijgen.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

w4rguy schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:26:
[...]

Die dingen zijn ook echt geweldig als je reist! Lekker klein en je kan er toch je wiel mee de lucht in krijgen.
Ja, het was voor mij ook de reden om het uit te zoeken toen. Ik deed vaak lange weekendjes en midweekjes weg, en dan is het heerlijk om te hebben. We reden dan met 2 tot 8 man, en dat ding was populair kan ik je vertellen. Iedereen die niet een auto oiler of kardan had was er iig blij mee.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Waaauw, wat ben je dan voor kansloze tokkie. En ook echt in trainingspak om het af te maken. En geen rijbewijs bij zich.... wauw. 8)7 8)7 8)7

@Denko Oh die is ook geniaal! Auw, wel 95 dollar.

[ Voor 3% gewijzigd door SmurfLink op 01-04-2019 15:44 ]

I have stability. The ability to stab.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
SmurfLink schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:39:
[...]

Waaauw, wat ben je dan voor kansloze tokkie. En ook echt in trainingspak om het af te maken. En geen rijbewijs bij zich.... wauw. 8)7 8)7 8)7

Hmm... geen rijbewijs bij me, dat gebeurt bij mij ook wel eens ;) regelmatig zit mijn portefeuille in een andere jas, en vertrek ik 's ochtends té gehaast om nog even langs huis te passeren om de portefeuille op te halen; voor lunch kan ik betalen met de smartphone, dus...

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

SmurfLink schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:39:
[...]

Oef, nee, ik heb er nog geen 50 euro voor betaald volgens mij.
Overigens kan je ook zoeken op de "snapjack"(99% hetzelfde product) of "Wilbar Witch" (met een schroefsysteem, maar concept is hetzelfde. Allebei volgens mij wel rond de 50 euro te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Denko op 01-04-2019 16:48 ]

• Pagman
@SmurfLink https://m.louis.nl/artike...f5b234b938c8a15b52675ca69 is mischien wel iets. Alleen een beetje aan de lange kant

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:46
Net geluk gehad toen ik onderweg was om mijn motor af te zetten voor de grote beurt bij de dealer. Ik dacht nog ff een stuk gas geven. Je hebt hier een stuk tweebaans waarbij je altijd rood licht hebt. Stoplichtsprintjes! :)

Ik sorteerde voor om af te slaan (afslag is ook tweebaans) richting die weg. Normaal ga ik links staan maar mij gevoel opperde mij om juist op de rechterbaan te gaan staan. Beide voeten aan de grond, even de handschoenen controleren. Klaar om het gas even erop te gooien :+

Kwam een auto achter mij staan en net toen ik in mijn spiegel keek zag ik stiekem van de linkerbaan een “bijzondere BMW motor” stilletjes naar de rechterbaan gaan om ongezien achter een auto te kruipen. Ik rijd op het gemakje weg en de auto achter mij slaat af richting de snelweg. Politiemotor!

Gaat echt dicht achterop rijden, dit deed hij een tijdje om vervolgens naast me te gaan rijden. Ik zwaaide even maar het enige wat hij toen deed was flink gasgeven en naast de volgende gaan rijden.

Mijn geluk is op voor vandaag >:)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:53
Och, vaak zat rijden ze mee, om vervolgens met een vingertje te wijzen als ze langs komen. Als je (per ongeluk) een wheelie trekt lachen ze niet meer, maar meestal zijn het aardige gasten.

Over pliesie en terugkerende onderwerpen gesproken: gisteren bij de dag van de motorrijder gebabbeld met een Vlaamse agent. Het ging over filteren, en de spelregels daarbij.
- in Vlaanderen hanteren ze 20 km/h snelheidsverschil, wat iets realistischer is dan de 10 in nederland.
- er wordt officieel niets gezegd over de alarmlichten in de file. Maar, zelf deed hij het (privé) ook. Hij zou iedere collega uitlachen die er een boete voor zou uitschrijven; niet dat dat ooit gebeurt. De verwarring voor de auto's vond hij ook maar onzin. En het meest interessante: het lijkt er sterk op dat de gedragscode in vlaanderen aangepast gaat worden naar een aanbeveling of misschien zelfs een verplichting om ze te gebruiken als je ze hebt. Ik ben benieuwd...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:54
Ik roep het nog maar een keer dan: Hij kan het best onzin vinden voor de automobilist, maar de realiteit is dat het voor mij geen ene klap uitmaakt. Bij een file heb je als automobilist zo ontzettend veel koplampen van ander verkeer in je spiegels dat je die knipperlichtjes écht nauwelijks ziet. En als je ze al ziet zit de motorrijder al naast de auto achter je. Dan voegen ze niks meer toe. Je dimlicht (niet je grootlicht, suicidale idioten) is er voor gemaakt om jezelf zichtbaar te maken voor verkeer voor je.

Je mag vinden van mijn mening wat je wilt, maar ik sta elke dag ruim een uur in de file en kijk als motorrijder in mijn autospiegels

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:46
DrivinUCrazy schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:38:
Och, vaak zat rijden ze mee, om vervolgens met een vingertje te wijzen als ze langs komen. Als je (per ongeluk) een wheelie trekt lachen ze niet meer, maar meestal zijn het aardige gasten.
Ach ik heb wel eens vaker een motor agent naast me. Even vriendelijk zwaaien en geen probleem.

Echter ging deze dus expres achter een auto om even te kijken wat ik ging doen. En toen hij langs reed had ik nou niet het gevoel: he een mede motorrijder. Maar meer het gevoel: als hij me kon pakken had hij het gedaan.

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Fortnine doet ook even mee met de april fool hype ;)

YouTube: FortNine Launches Proprietary Line of Motorcycle Gear

• Chakotay
Ha, die Panigale V4 was er weer op het werkt, deze keer incl eigenaar die gelijk met mij weg ging, en nog een stukje dezelfde kant op ook. Ik dacht dat mijn Caponord nog best een redelijke acceleratie had, maar dat ding reed bij me weg alsof ik op een bromfiets zat _O- Maargoed, zowat 2x zoveel vermogen en maar 2/3e van het gewicht is misschien ook niet een helemaal eerlijk vergelijk... :P
lolgast schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:36:

[...]maar ik sta elke dag ruim een uur in de file en kijk als motorrijder in mijn autospiegels
Waarom ga je dan ook in de file staan elke dag :+ Verder wel mee eens, alle extra lampjes en reut voor zichtbaarheid zijn leuk, maar als mensen überhaupt niet kijken wat 90% van de tijd het probleem is, heb je er helemaal niets aan.

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 16:35
Ik vraag me iedere dag in het verkeer af of het nog gekker kan, maar de waarheid is toch echt dat het elke keer weer gekker kan. Vanochtend reed er iemand op de middelste baan op de A50 (in de spits) met niemand rechts van hem trompet te spelen, I kid you not. Mijn mond viel open van verbazing, hoe gestoord ben je als je trompet loopt te spelen tijdens het rijden. Ik ben naast hem gaan rijden en flink lopen toeteren maar ik kwam schijnbaar niet boven ze trompet uit, toen maar bijna tegen hem aan gereden en toen pas kwam er reactie, een paar keer tegen de voorkant van m'n helm getikt en toen legde hij hem toch maar weg. Wat een idioot.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Heerlijk tourritje gehad zondag in Leeuwarden richting Appelscha en weer terug. Was eigenlijk mijn 2e tour rit en merk dat ik met meerdere mensen super leuk vind rijden.
Ik rijd dan wel het liefst een beetje achteraan dan kan je af en toe even een beetje doortrekken om weer bij de groep aan te sluiten.
Alleen ging ik savonds om 21:00 weer naar huis en brrrrrrr normaal rijd ik (als mooiweerrijder) met zomer handschoenen maar dat was op de snelweg wel echt te koud om mijn motor.

Ik zag alleen een aantal mensen met een X grip waar je je mobiel op kan monteren. Dat leek mij ook wel handig.
Ook merk ik dat ik een schakel indicatie mis. Het lijkt mij handig om te zien in welke versnelling ik rijd.
Heeft iemand nog tips of iets moois goedkoops gezien?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:23

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

kaasaanfiets schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:59:
Ik zag alleen een aantal mensen met een X grip waar je je mobiel op kan monteren. Dat leek mij ook wel handig.
De "Ram mount", behoorlijk populair, maar ik heb zelf gekozen voor een quad lock. Niet echt goedkoop, maar werkt goed. Wel een ding op m'n telefoon geplakt, maar ik heb er geen last van. Er is geen enkel perfect systeem denk ik.
Ook merk ik dat ik een schakel indicatie mis. Het lijkt mij handig om te zien in welke versnelling ik rijd.
Heeft iemand nog tips of iets moois goedkoops gezien?
Als je motor het niet heeft, dan is het vaak modderen met aftermarket. Kan goed werken, maar kan ook problematisch zijn. Mijn fiets (2013 Honda CB500x) heeft het ook niet en ik tel onbewust mee en na verloop van tijd herken je wel hoe de verhouding toerental/snelheid je een goed idee geeft in welke versnelling je zit. Ja, het is fijn om te hebben, maar absolute noodzaak vind ik het eigenlijk niet. Ik dacht dat ik het zou missen, maar eigenlijk geen last van.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• DrivinUCrazy
etwintje schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:47:
Ik vraag me iedere dag in het verkeer af of het nog gekker kan, maar de waarheid is toch echt dat het elke keer weer gekker kan. Vanochtend reed er iemand op de middelste baan op de A50 (in de spits) met niemand rechts van hem trompet te spelen, I kid you not. Mijn mond viel open van verbazing, hoe gestoord ben je als je trompet loopt te spelen tijdens het rijden. Ik ben naast hem gaan rijden en flink lopen toeteren maar ik kwam schijnbaar niet boven ze trompet uit, toen maar bijna tegen hem aan gereden en toen pas kwam er reactie, een paar keer tegen de voorkant van m'n helm getikt en toen legde hij hem toch maar weg. Wat een idioot.
Jij speelt tijdens het rijden geen trompet? :o

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:34
Ik heb afgelopen weekend 300km gereden met een te strak afgestelde ketting. Nou ging het dus de hele rit goed, behalve de laatste 20km. De motor viel uit terwijl ik rustig met 80kmh op de provinciaal aan het touren was. Daarna startte de motor heel slecht, maar ik ben gelukkig thuis gekomen. Ik heb het rustig aan gedaan, binnendoor in de hoogste versnelling met ongeveer 40kmh. Ik vraag me nu af hoeveel schade ik heb aangericht? Hebben de metaaldeetjes van de lager van de countershaft de motor gesloopt en start hij daarom nu heel slecht? Ik ga sowieso even de olie bekijken en vervangen, en daarna denk ik maar gewoon rustig een rondje rijden en kijken of de problemen aanhouden. Wordt een duur grapje als het blok gereviseerd moet worden, wel volledig mijn eigen schuld.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 23:03
Wat voor een remblokken gebruiken jullie ?
Ik twijfel of brembo de meerprijs waard is of dat ik alleen merkgeil ben 😇

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wd200 schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:00:
Wat voor een remblokken gebruiken jullie ?
Ik twijfel of brembo de meerprijs waard is of dat ik alleen merkgeil ben 😇
Brembo is een leuke oemvervanger. Of ben je op zoek naar meer? Meer bite, of met wat warmte meer remvermogen? :) Ik zweer iig bij Brembo Gesinterd.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-11 17:49

charrel

Cortisol4life..

Brembo of lucas komen vaak als beste uit de testen. Op de gs veel brembo gehad maar lucas ( goedkoper ) deed er niks voor onder.
Woask schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:59:
Ik heb afgelopen weekend 300km gereden met een te strak afgestelde ketting. Nou ging het dus de hele rit goed, behalve de laatste 20km. De motor viel uit terwijl ik rustig met 80kmh op de provinciaal aan het touren was. Daarna startte de motor heel slecht, maar ik ben gelukkig thuis gekomen. Ik heb het rustig aan gedaan, binnendoor in de hoogste versnelling met ongeveer 40kmh. Ik vraag me nu af hoeveel schade ik heb aangericht? Hebben de metaaldeetjes van de lager van de countershaft de motor gesloopt en start hij daarom nu heel slecht? Ik ga sowieso even de olie bekijken en vervangen, en daarna denk ik maar gewoon rustig een rondje rijden en kijken of de problemen aanhouden. Wordt een duur grapje als het blok gereviseerd moet worden, wel volledig mijn eigen schuld.
In de hoogste versnelling loopt het juist meer met bokken dan in een lagere versnelling. Lijkt me sterk, de uitgaande as kan je beschadigen. Met name het lager of gewoon de tandjes op de uitgaande as.
Waarom zou je de countershaft beschadigen?

[ Voor 81% gewijzigd door charrel op 01-04-2019 22:35 ]

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:39
Dryhte schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:55:
[...]

Hmm... geen rijbewijs bij me, dat gebeurt bij mij ook wel eens ;) regelmatig zit mijn portefeuille in een andere jas, en vertrek ik 's ochtends té gehaast om nog even langs huis te passeren om de portefeuille op te halen; voor lunch kan ik betalen met de smartphone, dus...
Vertel... Jij slaapt niet thuis? >:)

Verwijderd

Ik heb het echt he-le-maal gehad met Simako. Fiets twee(!) dagen buiten garantie, blijkt de snorkel van de inlaat afgebroken. Dealeronderhouden tot nu toe en het lijkt me heel stug dat het af fabriek zo was. Geen coulance, onderdeel van 110 euro.

Laatste keer meganiek van het zitje kapot waardoor die niet open wilde. De fix voor pingelen van een motor is om hem op euro91 regeling te zetten (zelf maar opgelost door fors te spoelen met motorreiniger; vervuilde rechter cilinder). Je kunt ook rustig veel teveel olie in een blok gooien. Als ik ervoor ga zitten kan ik nog wel meer opschrijven.

Het is télkens wat en het is niet alsof het onderhoud goedkoop is bij BMW: wat een ergernis. Enige aardige was dat ik vorig jaar na de berg met gezeur een dinerbon van 125 euro van BMW NL kreeg als coulance, maarja, dat mocht ook wel.

Inmiddels loopt 'ie verder gelukkig als een zonnetje en kan ik het onderhoud nu mooi zelf doen. Klacht bij BMW NL ingediend, hopelijk krijg ik de onderdelen alsnog.

• Chakotay
@Woask lastig te zeggen zo, met te strakke ketting rijden is in ieder geval niet optimaal voor de lagers van de uitgaande as inderdaad. Helemaal niet meer willen starten lijkt me echter geen verwacht gevolg daarvan. Lag er geen plas olie onder?

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-10 16:15
kneusteun schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:09:
[...]

Ligt een beetje aan de omgeving inderdaad.
Hier ging het door de weilanden en ja je bent natuurlijk niet verplicht om mee te racen.

Ik vond het wel chill ipv een slakke gangetje, wil immers wel weten wat een apparaat kan.
Die kerel zei ook dat ie dacht dat ik wou racen omdat ik (semi per ongeluk) met een wheelie wegreed bij de dealer....

Al met al vond ik het wel tof, en ik woon immers in het land van de crossers en grensstreek dus geen flitspalen en veel open wegen tussen vlakke weilanden. Maar als je zo door de randstad gaat dan is het wel beetje vragen om problemen.
Waar ik woon (Limburg) zal het niet veel anders zijn als de omgeving wat jij omschrijft :> Maar ik heb al een keer mijn pasje mogen inleveren, omdat ze met een lasergun in het maisveld stonden. Mijn rijbewijs is mij toch wel erg veel waard en zorg er dus voor dat ik max 30 te hard rijdt. Ik houd echt wel van doorrijden, en dat doe ik ook met de KTM die ik heb. Maar het ging om zulke harde snelheden op een 60 weg waar fietsers reden e.d. waarbij je op de snelweg nog je pasje mag inleveren.

Zoals gezegd vind ik het echt wel leuk om door te rijden, maar je zit ten eerste niet op je eigen machine, je kent de machine niet en vaak rijdt je ook nog op onbekende wegen. Dat is voor mij geen reden om als een kip zonder kop rond te rijden.

Ga dan als KTM zijnde naar baan en houd daar de demo's, en laat dan zien of je echt kunt rijden :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat wel maar met een beetje machine als je een keer doortrekt en ze pakken je op pieksnelheid dan kun je ook lopen... Vorig jaar nog eens 20 te hard bij Amsterdam, maar op plekken zoals in de Eifel en Luxemburg weet je gewoon dat je je in moet houden, dus dat doen we dan ook maar. :+

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-11 15:18
Verwijderd schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:29:
Ik heb het echt he-le-maal gehad met Simako. Fiets twee(!) dagen buiten garantie, blijkt de snorkel van de inlaat afgebroken. Dealeronderhouden tot nu toe en het lijkt me heel stug dat het af fabriek zo was. Geen coulance, onderdeel van 110 euro.

Laatste keer meganiek van het zitje kapot waardoor die niet open wilde. De fix voor pingelen van een motor is om hem op euro91 regeling te zetten (zelf maar opgelost door fors te spoelen met motorreiniger; vervuilde rechter cilinder). Je kunt ook rustig veel teveel olie in een blok gooien. Als ik ervoor ga zitten kan ik nog wel meer opschrijven.

Het is télkens wat en het is niet alsof het onderhoud goedkoop is bij BMW: wat een ergernis. Enige aardige was dat ik vorig jaar na de berg met gezeur een dinerbon van 125 euro van BMW NL kreeg als coulance, maarja, dat mocht ook wel.

Inmiddels loopt 'ie verder gelukkig als een zonnetje en kan ik het onderhoud nu mooi zelf doen. Klacht bij BMW NL ingediend, hopelijk krijg ik de onderdelen alsnog.
Tijd voor een andere BMW dealer dan. Hoe groter de dealer, hoe minder coulant vaak. Heb nog wel een goed adres waar ik mijn BMW heen breng.

• SmurfLink
  • Niet online
Gewicht max 100 kilo, dat gaat hem helaas niet worden met m'n 250 kilo wegende fiets. Maar bedankt voor de tip.
https://m.louis.nl/artike...60a3cb0ffb327a2c141abb979
Hier zie ik wel weer zo'n draaibankje, die is wel leverbaar. En hier hoef ik de voorband ook niet voor rechtop te zetten dus dat zou ook weer schelen. Mensen ervaring met het verschil tussen of 'm rechtop zetten met die klem en zo'n bankje, of deze methode met jiffyverhoger en de rem vastzetten? Voor/nadelen van beide methodes?
etwintje schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:47:
Dit is een 1 april grap toch? Toch?

[ Voor 63% gewijzigd door SmurfLink op 02-04-2019 08:33 ]

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-11 16:18
SmurfLink schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:23:
[...]

Wat... rijd jij nooit mensen bijna aan omdat ze achterlijk gedrag vertonen? :+

Maar serieus, als iemand achterlijk rijd gebruik ik de motor waar die voor dient en ga ik er lekker vandoor. Mongolen mogen lekker met elkaar spelen, als ik er maar niet in de buurt ben.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:56
Thoit schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:52:
[...]

Waar ik woon (Limburg) zal het niet veel anders zijn als de omgeving wat jij omschrijft :> Maar ik heb al een keer mijn pasje mogen inleveren, omdat ze met een lasergun in het maisveld stonden. Mijn rijbewijs is mij toch wel erg veel waard en zorg er dus voor dat ik max 30 te hard rijdt. Ik houd echt wel van doorrijden, en dat doe ik ook met de KTM die ik heb. Maar het ging om zulke harde snelheden op een 60 weg waar fietsers reden e.d. waarbij je op de snelweg nog je pasje mag inleveren.

Zoals gezegd vind ik het echt wel leuk om door te rijden, maar je zit ten eerste niet op je eigen machine, je kent de machine niet en vaak rijdt je ook nog op onbekende wegen. Dat is voor mij geen reden om als een kip zonder kop rond te rijden.

Ga dan als KTM zijnde naar baan en houd daar de demo's, en laat dan zien of je echt kunt rijden :+
Zou best kunnen hoor.
Maar het is ook allemaal relatief, als ik over de komende 2 km alle kanten gewoon vrij kan kijken en hem even lostrek heb ik daar niet zoveel moeite mee.
Het is kwestie van inschatten en vooral jezelf inschatten, gelukkig hebben we allemaal een papiertje gehaald die zou moeten aantonen dat we die inschatting redelijker wijs kunnen maken.

En ja ik rij zelf ook altijd wel aardig door, maar wel op een (in mijn ogen) nette manier.

Heb tot nu toe nog nooit een prent gehad en alleen wat waarschuwingen voor te hard rijden, 1 richting, door rood en inhalen over het fietspad. Allemaal dingen die best in tekst lomp lijken maar gelukkig kon de agent in kwestie heelnetjes meedenken met de reden dat ik dergelijke dingen deed. Het is altijd erg moeilijk om zonder beeld situaties uit te leggen.

En vind soms dan ook best storend dat vooral bij MF alle mensen roomser zijn dan de paus.

Al met al ben ik het wel met je eens hoor, en ik denk dat je er prima aan hebt gedaan door het te melden.

Edit: en ja trackday zou geniaal zijn!!!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Gewicht max 100 kilo, dat gaat hem helaas niet worden met m'n 250 kilo wegende fiets. Maar bedankt voor de tip.
https://m.louis.nl/artike...60a3cb0ffb327a2c141abb979
Hier zie ik wel weer zo'n draaibankje, die is wel leverbaar. En hier hoef ik de voorband ook niet voor rechtop te zetten dus dat zou ook weer schelen. Mensen ervaring met het verschil tussen of 'm rechtop zetten met die klem en zo'n bankje, of deze methode met jiffyverhoger en de rem vastzetten? Voor/nadelen van beide methodes?

[...]

Je tilt alleen de achterbrug iets op, aan één kant. De motor staat ook nog op voorwiel en jiffy, dus die 100kg haal je echt niet.

@Verwijderd zeker andere BMW dealer zoeken. Zelf erg tevreden met Motor Houtrust (Nootdorp). Met mijn S1000RR (3e eigenaar, origineel Britse motor) had ik wat storingen in het begin, hebben ze veel tijd in gestoken en maar de helft gerekend. Uiteindelijk toen het advies gekregen het gasklephuis te vervangen, wilden ze graag voor me doen maar het nieuwe onderdeel was zo duur dat ze me tweedehands aanbevolen. Ook doen ze nooit moeilijk als ik zelf onderdelen meebreng (helaas konden zij een band paar keer niet leveren) en krijg je leenmotor mee.

@Imperial_Master K1300S? Gaaf, die uitlaat staat m goed :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Over 1 april grappen gesproken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GRz4hSdl.jpg

Deze kwam ik nog tegen, moest even gniffelen

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-11 13:54
noes schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:11:
[...]

@Imperial_Master K1300S? Gaaf, die uitlaat staat m goed :Y
K1300R >:) en dank! (aan allen die een duimpje hebben gegeven ook)

• Rubman

Rubman

Even terug gelezen en zeker mooie uitlaat, welk merk is het?

* Rubman nog steeds op zoek is naar een leuke uitlaat voor de VFR 800 FI met wat dieper geluid.
Het liefste wel met E-keur zodat DE mogelijk geen issue is, al is een demper wissel ook geen groot probleem.

Kan natuurlijk een Slip-On kopen of even doorsparen voor een Delkevich/Blackwidow/Dominator volledige RVS bochtenset met demper.

Keuzes keuzes keuzes

• Pagman
[...]

Gewicht max 100 kilo, dat gaat hem helaas niet worden met m'n 250 kilo wegende fiets. Maar bedankt voor
Oops, dat heb ik niet gezien :o
Maar volgens mij weegt de 6f iets van 210 kilo nat

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Rubman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:48:

* Rubman nog steeds op zoek is naar een leuke uitlaat voor de VFR 800 FI met wat dieper geluid.
Het liefste wel met E-keur zodat DE mogelijk geen issue is, al is een demper wissel ook geen groot probleem.

Kan natuurlijk een Slip-On kopen of even doorsparen voor een Delkevich/Blackwidow/Dominator volledige RVS bochtenset met demper.

Keuzes keuzes keuzes
Die laatste hebben geen E Keur he ;)

• Rubman

Rubman

Joopieboy schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:03:
[...]

Die laatste hebben geen E Keur he ;)
True, maar een Delkevich en Blackwidow wel toch?

Al is het geen dealbreaker, mits ze ook niet meteen een burenruzie geluid hebben wat ze vanuit mij op de waddeneilanden nog horen.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

[...]

Je tilt met deze methode misschien maar 10-25% van de motorfiets. Je voorwiel en jiffy staan tenslotte nog op de grond. Elke motorfietstot een kg of 400 zou geen enkel probleem moeten zijn. En zoals hieronder gezegd idd. Een Er6f 250 Kg? Je weet dat je eerst moet afstappen toch? :p

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 10:15

Keuzes keuzes keuzes
Die dominator heeft geen "wat dieper" geluid, ik had er zo een op mijn GSX-F. maar Zonder DB Killer leek het net een vliegtuig :9 8) wel een super DIK geluid. maar Sinds mijn verhuizing naar t centrum vond ik het echt niet meer kunnen en heb ik gekozen voor de DB killer. Mijn Thundercat met BSM Vampire maakt zonder DB killer een minder aanwezig maar toch vetter geluid dan de GSX MET DB-Killer

• Chakotay
Rubman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:41:
Over 1 april grappen gesproken.

[Afbeelding]

Deze kwam ik nog tegen, moest even gniffelen
Heh, die is wel mooi. @lolgast, al besteld? :+

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-11 13:54
Is een Remus Hexacone (slip on) - heel lang getwijfeld of ik niet voor een Arrow of een SC-Project moest gaan maar vind deze cleane looks (mede door hoe je de uitlaat bevestigt) mooier en vond hem op eBay voor een hele schappelijke prijs :)

• Rubman

Rubman

Imperial_Master schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:33:
[...]

Is een Remus Hexacone (slip on) - heel lang getwijfeld of ik niet voor een Arrow of een SC-Project moest gaan maar vind deze cleane looks (mede door hoe je de uitlaat bevestigt) mooier en vond hem op eBay voor een hele schappelijke prijs :)
Remus zijn mooie uitlaten idd, zat ook op mijn oude VFR 750, helaas kon ik die er niet meer afhalen na ongeluk. (niet dat hij op deze gepast had door het CC verschil)

En nog geen mooie gevonden voor de VFR 800 helaas.

• lolgast
Chakotay schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:29:
[...]

Heh, die is wel mooi. @lolgast, al besteld? :+
Ik moest wel lachen ja :P

• SmurfLink
  • Niet online
Oke, als dat gewicht niet heel veel uitmaakt dan heb ik nu nog een optie erbij.

Een motorkrik, dat rollerbankje met of zonder voorwielklem/jiffyverhoger.

krik lijkt nu de goedkopere optie te zijn, of het rollerbankje zonder voorwielklem. Opzich vind ik het niet erg om extra te betalen, wat voor mij het belangrijkste is is dat ik dit in m'n eentje kan doen. Op zich klinken alledrie de opties als relatief goed te doen en weinig risico. Welke optie zouden jullie kiezen?

[ Voor 50% gewijzigd door SmurfLink op 02-04-2019 12:52 ]

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:53
SmurfLink schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:51:
Oke, als dat gewicht niet heel veel uitmaakt dan heb ik nu nog een optie erbij.

Een motorkrik, dat rollerbankje met of zonder voorwielklem/jiffyverhoger.

krik lijkt nu de goedkopere optie te zijn, of het rollerbankje zonder voorwielklem. Opzich vind ik het niet erg om extra te betalen, wat voor mij het belangrijkste is is dat ik dit in m'n eentje kan doen. Op zich klinken alledrie de opties als relatief goed te doen en weinig risico. Welke optie zouden jullie kiezen?
Ik smeer tegenwoordig buiten gewoon het deel in wat ik kan zien en rol hem daarna naar binnen. Dan word iedere keer zeker 40% van de ketting gesmeerd :)

Was eerder door iemand hier geplaatst met een foto door alleen het achterste deel te doen, maar heb het zelf ietsje uitgebreid.

Tenminste als het om de ketting smeren gaat. Voor opslag in garage staat ie gewoon op de jiffy.

[ Voor 5% gewijzigd door timmie271 op 02-04-2019 14:39 ]

Gamertag: timmie271

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04:01
SmurfLink schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:51:
Exact dit heb ik dus ook, in mijn eentje op de paddocks eronder doen kan wel, maar is toch veel gedoe met kans op...

Hoe stevig is zo'n voorwielklem? Als je dit op een trailer monteert staat dit natuurlijk als een huis, maar als dit los in de garage staat? Nadeel is wel, als je het voorwiel hierin klemt, achter (alleen) omhoog doet mbv paddock stand, je het voorwiel niet kunt bewegen en/of eruit kunt luchten... Lijkt mij?

• Vrijdag
  • Laatst online: 07:40

Vrijdag

De Zwarte

Deze ZRX O+ :9~

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Als jullie op deze site kijken, hoe duur zijn de cover dan?
http://www.hpofactory.be/...e-injection-2s000901.html
Ik zag eerst EUR54 maar toen ik in basket deed werd het 66,44 € of 77,63 € inc verzending :(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
yup, vet...

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:58:
Ik zag eerst EUR54 maar toen ik in basket deed werd het 66,44 € of 77,63 € inc verzending :(
€66,43 voor ik iets in een mandje heb gedaan

• Chakotay
ToolkiT schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:58:
Hier hetzelfde.

Shivs schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:59:
[...]

€66,43 voor ik iets in een mandje heb gedaan
-O-
Was anders een mooie deal..
K..
Thanks for checking..

[ Voor 29% gewijzigd door ToolkiT op 02-04-2019 17:00 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:42

steveman

Comfortabel ten onder

RR46 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:29:
[...]

Exact dit heb ik dus ook, in mijn eentje op de paddocks eronder doen kan wel, maar is toch veel gedoe met kans op...

Hoe stevig is zo'n voorwielklem? Als je dit op een trailer monteert staat dit natuurlijk als een huis, maar als dit los in de garage staat? Nadeel is wel, als je het voorwiel hierin klemt, achter (alleen) omhoog doet mbv paddock stand, je het voorwiel niet kunt bewegen en/of eruit kunt luchten... Lijkt mij?
Staat best stevig hoor, vrij brede pootjes eronder.

Je kunt er ook rustig op plaats nemen, doet b.v. Dave Moss ook met z'n klantjes:

YouTube: 2 Clicks Out: CBR600RR Suspension Setup (TRAILER)

En als je het nog niet helemaal vertrouwt, keil je gewoon een bout er doorheen : https://www.gamma.nl/asso...erzinkt-2-stuks/p/B458113

[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 02-04-2019 17:06 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-11 13:31
Wat is nu een goede onderdelen shop? Ben eigenlijk op zoek naar crashbars, carter bescherming, ander schermpje etc. voor een 1290 SAS. Erg veel verder dan Louis kom ik nog niet.

• DrivinUCrazy
Motea, rad.eu, mlm-parts, Louis inderdaad, merkspecifieke shops.

Je kunt beter kijken naar de merken van accessoires en daar vervolgens een winkel voor zoeken. Denk aan touratech, adv-rider, sw-motech, rizoma, puig, givi...

Keuze genoeg? :+

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-11 21:54
Vanmiddag setje nieuwe remblokken besteld bij www.1stopmotoronderdelen.nl, moet ik verplicht een account aanmaken en krijg ik daarna vrolijk m’n wachtwoord in plaintext via de e-mail teruggestuurd... de site zag er al niet heel geweldig uit (en werkte ook voor geen meter), maar dit is wel erg jammer. Voor degenen die daar toevallig eens wat willen bestellen; doe het niet of gebruik een wachtwoord wat je nergens anders in gebruik hebt ;) Nu maar hopen dat de remblokken wel in orde zijn.

@Snuitebolletje hier moet je dus niet zijn :+

Edit: snel antwoord terug dat de wachtwoorden wel gehashed worden (hoe dat zit geen idee, ben geen IT’er, dacht dat ze dan de wachtwoorden ook niet zomaar konden mailen), en dat het versturen via e-mail inderdaad niet gewenst is, dit hebben ze per direct ook aangepast en zou niet meer moeten gebeuren.

[ Voor 27% gewijzigd door Twijfels op 02-04-2019 21:22 ]

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-11 13:31
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:24:
Motea, rad.eu, mlm-parts, Louis inderdaad, merkspecifieke shops.

Je kunt beter kijken naar de merken van accessoires en daar vervolgens een winkel voor zoeken. Denk aan touratech, adv-rider, sw-motech, rizoma, puig, givi...

Keuze genoeg? :+
En soms is zetje in de juiste richting top!
Dank!!! Zooi meer zoektermen om er doorheen te jassen.

• DrivinUCrazy
Voor andere ruitjes en spoilers kan ik je overigens ook het merk MRA aanraden. :)
En MDI-Online was ik nog vergeten te noemen als winkel.

• Chakotay
@Twijfels he, dat is de bandenboer hier, en de Transalp-monteur van @Grubeater... Zijn webshop had ik nog nooit geprobeerd, ik zal hem er eens op aanspreken :P

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-11 21:54
Chakotay schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:27:
@Twijfels he, dat is de bandenboer hier, en de Transalp-monteur van @Grubeater... Zijn webshop had ik nog nooit geprobeerd, ik zal hem er eens op aanspreken :P
Heb hem zelf ook al gemaild dat ik het graag aangepast zie. Verder opzich prima prijs en er stond op voorraad, vooral vanwege dat laatste daar maar besteld. Elders moest ik 14 dagen gaan wachten.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Chakotay schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:27:
Zeg dan meteen even dat 'ie dat "www" deel in de DNS zône van z'n domein netjes laat routeren en niet zoals 't nú gaat...... (Nú loopt alles precies andersom, oftewel alles komt uit op het "www" subdomein) >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• BvZwolle
  • Laatst online: 21:39
Snuitebolletje schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:33:
Wat is nu een goede onderdelen shop? Ben eigenlijk op zoek naar crashbars, carter bescherming, ander schermpje etc. voor een 1290 SAS. Erg veel verder dan Louis kom ik nog niet.
Ten Kate in Nieuwleusen

• cyntax
  • Laatst online: 07:00
Als je trouwens dure onderdelen zoekt dan loont het om even op Omnia Racing te kijken. Daar haal(de) ik altijd mijn Brembo/Ohlins/Givi spul. Binnenkort ga ik ook weer nieuwe schrijven en blokken daar bestellen voor het nieuwe tweedehands paardje in de stal.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Snuitebolletje schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:33:
Bij KTM hebben ze deze accessoires als 'Power Parts'. Ze zijn net zoals veel officiële accessoires wel duurder dan gemiddeld. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:32:
[...]

Zeg dan meteen even dat 'ie dat "www" deel in de DNS zône van z'n domein netjes laat routeren en niet zoals 't nú gaat...... (Nú loopt alles precies andersom, oftewel alles komt uit op het "www" subdomein) >:)
Want? Security wise is het verstandig om www blijven te gebruiken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Tylen schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:52:
[...]

Want? Security wise is het verstandig om www blijven te gebruiken.
Hoezo? (Serieus: Je hebt op de manier waarop 't nú is ingericht niets meer aan het subdomein "www" doordat de FQDN ansich al doorgerouteerd wordt náár dat subdomein én dus ook dat Comodo certificaat aan het gebruiken is).

De tijd dat we nog "www.fqdn" nodig dachten te hebben voor security op 't web ...... 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 02-04-2019 20:21 ]

• Tylen
  • Nu online

Tylen

wimmel_1 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:11:
[...]

Hoezo? (Serieus: Je hebt op de manier waarop 't nú is ingericht niets meer aan het subdomein "www" doordat de FQDN ansich al doorgerouteerd wordt náár dat subdomein én dus ook dat Comodo certificaat aan het gebruiken is).

De tijd dat we nog "www.fqdn" nodig dachten te hebben voor security op 't web ...... 8)
Euh fqdn = www.domein.nl
Origin = domein.nl

Misschien dit eens lezen ;)
https://bjornjohansen.no/www-or-not

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Tylen schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:22:
[...]

Euh fqdn = www.domein.nl
Origin = domein.nl

Misschien dit eens lezen ;)
https://bjornjohansen.no/www-or-not
fqdn = "iets" .domein.tld en dat "iets" hoeft niet persé www te zijn :*)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

wimmel_1 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:28:
[...]

fqdn = "iets" .domein.tld en dat "iets" hoeft niet persé www te zijn :*)
Klopt iets of www of etc is een host ;).

Jij kwam met www.fqdn ;)

:>

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Tylen schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:33:
[...]

Klopt iets of www of etc is een host ;).

Jij kwam met www.fqdn ;)

:>
>:) >:) >:)

• Chakotay
* Chakotay schopt@Tylen & @wimmel_1 naar http://no-www.org/ :+

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:53
Tweakersrit ZWOLLE 14 april 2019

Yes! De weersvoorspellingen zijn vooralsnog goed en daarmee staan de seinen wat mij betreft op groen 8)

Afbeeldingslocatie: https://www.van-dalfsen.com/tweakersweer.png

Route
Zoals beloofd heb ik een route uitgezet met wegen waarop ik graag in het weekend mijn rondjes rijd. Graag laat ik jullie zien hoe mooi Overijssel en Drenthe zijn. Het zijn vooral bochtige buitenwegen. Helaas ontkomen we niet het af en toe rijden van een "verbindingsstuk".

Afbeeldingslocatie: https://www.van-dalfsen.com/tweakersroute.png

Facts & Figures:
  • Het startpunt is de McDonalds in Zwolle Zuid Noord(Floresstraat 60, 8022 AD Zwolle)
  • Ik zal zorgen dat ik daar om 10:00u ben, laten we om 10:30u vertrekken
  • De route is 162 144 km lang en bestaat vooral uit bochtige buitenwegen
  • We gaan al slingerend van Zwolle langs Ommen door naar Hardenberg, om via Dedemsvaart en Meppel naar Kampen te rijden. Vanaf daar gaan we over de dijk terug naar Zwolle
  • Lunchen doen we na een dikke 80 km bij Arizona in Dedemsvaart Er is daar voldoende plaats voor de motoren en een ruim terras
  • Het eindpunt is bij het Refter in de binnenstad. Daar is het krapper parkeren maar daar kunnen we wel gezellig nazitten onder het genot van een drankje en eventueel een hapje
  • Let op! We nemen het pondje van Zwartsluis naar Genemuiden, dat kost 2 euro 10 en daar kan je alleen contant betalen! daar kan je blijkbaar nu ook met de PIN betalen. Ik neem voor de zekerheid geld mee (voor mezelf ;))
Spelregels
Ik vind het ontzettend tof dat we met zo'n grote groep relatief onbekenden gaan rijden. Ergens vind ik dat ook spannend. Ik wil jullie dan ook vragen aan je eigen en elkaars veiligheid te denken. Laten we de verschillen in elkaars rijstijl respecteren en elkaar zeker niet inhalen. Voordat we de rit beginnen zal ik jullie aandacht hier nog een keer voor vragen :)

Praktisch
  • Zorg voor een volle tank bij het startpunt. In Hardenberg komen we langs een Shell. Daar zullen we even stoppen
  • Zorg ervoor dat je motor technisch in orde is. Loop hem even na of je remmen, banden, verlichting, oliepeil etc. allemaal goed is.
  • Download route in GPX1.1 en ITNDownload de herziene route in GPX1.1 en ITN
  • Het lukt me niet om het zo mooi te maken als tijdens de buitenlandrit met tussenstops. Als iemand me daarmee kan helpen in Myroutelab... graag :)
Deelnemers
De vooraanmeldingen zijn legio! Tof! Afhankelijk van de definitieve opkomst gaan we in één of meerdere groepen rijden. Dan zullen we ook een "langzame" en een "minder langzame" groep(en) samenstellen. Willen jullie duidelijk laten weten of jullie komen? Onderstaand even een trigger voor de vooraanmeldingen.

Bevestigd
@etwintje
@MichielK71
@Grubeater

@WielerManiak
@Mitssz
@darkkingll
@yozgoesdigital
@NLDViane
@Rubman
@timmie271
@Crimsoon
@InZane
@Vrijdag
@Joopieboy
@NL-RaVeR + eventueel 2 collega's
@alexthegrat
@Raym09
@aidanl
@yozgoesdigital
@Phreak

Onder voorbehoud:
@Tankiej
@DateTime.Now

Helaas afgemeld (ik laat ze even in de post staan vanwege het overzicht)
@charrel
@Maegrim
@Frans92
@lolgast
@Secsytime
@Destruction
@meneer deff
@R0y.
@wimmel_1
@Imo62
@Streepje
@ProfaNe
@Chakotay
@kaasaanfiets

Ik heb er zin in! :)

[ Voor 17% gewijzigd door ephymerous op 12-04-2019 13:29 ]

XXXVI

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Nája.... Wordt er gisteren nog gezeurd over het feit dat er hier steeds de zelfde onderwerpen behandeld worden (ketting-smeren / kleding / vering /......) én doen @Tylen en ik er even iets aan naar aanleiding van een vraagje.... IS 't ÓÓK weer niet goed 8)7 :X :?

:9 :9 :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@ephymerous Ik heb je post van net even een "pin" gegeven. Moet / mag ik 'm zo ook opnemen in de "kalender" in de OP (én over 2 weken weer doorkrassen) óf is 't zo ook goed?

Die "PIN" mogelijkheid maakt die kalender eigenlijk gewoon weer helemaal overbodig :+

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:53
wimmel_1 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:56:
@ephymerous Ik heb je post van net even een "pin" gegeven. Moet / mag ik 'm zo ook opnemen in de "kalender" in de OP (én over 2 weken weer doorkrassen) óf is 't zo ook goed?

Die "PIN" mogelijkheid maakt die kalender eigenlijk gewoon weer helemaal overbodig :+
Helemaal goed zo! Thanks! :Y)

XXXVI

• lolgast
Ik meld me in ieder geval af. Ik heb echt nog geen tijd door die mini draak hier ;(

Degene die wel gaan, veel plezier!

• Chakotay
@ephymerous goed bezig! Onder voorbehoud hier, ik moet nog een standby-dienst zien te lozen.

@lolgast daar kwam eerder vandaag nog een oplossing voor langs!

• timmie271
@ephymerous Dat word dus F1 kijken op de telefoon tijdens het rijden :+

Hier is het de bedoeling samen met @NLDViane te vertrekken vanuit harderwijk en dan binnendoor naar boven te rijden :)

@lolgast daar is toch oppas voor :+

[ Voor 9% gewijzigd door timmie271 op 02-04-2019 21:21 ]

• Vrijdag
  • Laatst online: 07:40

Vrijdag

De Zwarte

@ephymerous , bij deze meld ik mij ook aan! :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:39

Destruction

(ex-)Automonteur

@ephymerous moet ik mij helaas voor afmelden. Maar de route ziet er leuk/intressant uit :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-11 09:32
Ziet er goed uit @ephymerous !

• WielerManiak
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10-2021
@ephymerous , ik zou mij ook graag willen aanmelden voor deze rit, moet een eindje rijden om er te komen (~200km) maar lijkt mij heel leuk! Moet ik alleen niet de 2 euro vergeten :+

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:57

Secsytime

Automagisch

ephymerous schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:51:

Yes! De weersvoorspellingen zijn vooralsnog goed en daarmee staan de seinen wat mij betreft op groen 8)

[Afbeelding]

Route
Zoals beloofd heb ik een route uitgezet met wegen waarop ik graag in het weekend mijn rondjes rijd. Graag laat ik jullie zien hoe mooi Overijssel en Drenthe zijn. Het zijn vooral bochtige buitenwegen. Helaas ontkomen we niet het af en toe rijden van een "verbindingsstuk".

[Afbeelding]

Facts & Figures:
  • Het startpunt is de McDonalds in Zwolle Zuid (Huub van Doornestraat 8, 8013 NR Zwolle)
  • De route is 162 km lang en bestaat vooral uit bochtige buitenwegen
  • We gaan al slingerend van Zwolle langs Ommen door naar Hardenberg, om via Dedemsvaart en Meppel naar Kampen te rijden. Vanaf daar gaan we over de dijk terug naar Zwolle
  • Lunchen doen we na een dikke 80 km bij Arizona in Dedemsvaart Er is daar voldoende plaats voor de motoren en een ruim terras
  • Het eindpunt is bij het Refter in de binnenstad. Daar is het krapper parkeren maar daar kunnen we wel gezellig nazitten onder het genot van een drankje en eventueel een hapje
  • Let op! We nemen het pondje van Zwartsluis naar Genemuiden, dat kost ruim 2 euro en daar kan je alleen contant betalen!
Spelregels
Ik vind het ontzettend tof dat we met zo'n grote groep relatief onbekenden gaan rijden. Ergens vind ik dat ook spannend. Ik wil jullie dan ook vragen aan je eigen en elkaars veiligheid te denken. Laten we de verschillen in elkaars rijstijl respecteren en elkaar zeker niet inhalen. Voordat we de rit beginnen zal ik jullie aandacht hier nog een keer voor vragen :)

Praktisch
  • Zorg voor een volle tank bij het startpunt. In Hardenberg komen we langs een Shell. Daar zullen we even stoppen
  • Zorg ervoor dat je motor technisch in orde is. Loop hem even na of je remmen, banden, verlichting, oliepeil etc. allemaal goed is.
  • Download route in GPX1.1 en ITN
  • Het lukt me niet om het zo mooi te maken als tijdens de buitenlandrit met tussenstops. Als iemand me daarmee kan helpen in Myroutelab... graag :)
Deelnemers
De vooraanmeldingen zijn legio! Tof! Afhankelijk van de definitieve opkomst gaan we in één of meerdere groepen rijden. Dan zullen we ook een "langzame" en een "minder langzame" groep(en) samenstellen. Willen jullie duidelijk laten weten of jullie komen? Onderstaand even een trigger voor de vooraanmeldingen.

@Streepje
@Chakotay
@Secsytime
@Destruction
@Crimsoon
@InZane
@Vrijdag
@Joopieboy
@NL-RaVeR
@Frans92
@alexthegrat
@Raym09
@charrel
@darkkingll
@yozgoesdigital
@NLDViane
@Rubman
@lolgast
@Imo62
@timmie271
@ProfaNe
@aidanl
@Phreak
@Mitssz
@Maegrim
@R0y.
@wimmel_1
@meneer deff
@etwintje

Helaas kan ik dat weekend niet, mijn vrouw moet dan werken.. dus moet ik op de kleine passen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

*O*

Zin an!

• timmie271
WielerManiak schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:38:
@ephymerous , ik zou mij ook graag willen aanmelden voor deze rit, moet een eindje rijden om er te komen (~200km) maar lijkt mij heel leuk! Moet ik alleen niet de 2 euro vergeten :+
* timmie271 ziet al voor zich dat ie het contante geld gaat vergeten mee te nemen 8)7

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 21:15
Ik ook! Ik ben er iig bij oOo

• Imo62
  • Laatst online: 01-10 11:58
@ephymerous Mooi plan. Lijjkt me erg gaaf, maar moet nog even onder voorbehoud. Motor gaat aan het eind van deze week naar de garage voor onderhoud, wat ongeveer een week moet duren (ECU herflashen). Als alles op tijd af is en ik de motor dus voor de 14e weer terug hebt, dan doe ik graag mee.

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat een kl*te weer vanmiddag.

Pak is droog gebleven, maar die hagel doet zeer!

Even een domme vraag, maar mijn helm is nat geworden aan de binnenkant.
Het was alleen de onderste rand (denk dat het water door de luchtstroom naar boven geduwd werd), maar nu trekt het vocht verder de helm in.

Dus:
Hoe krijg ik dat ding snel droog?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
S4All schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:04:
Wat een kl*te weer vanmiddag.

Pak is droog gebleven, maar die hagel doet zeer!

Even een domme vraag, maar mijn helm is nat geworden aan de binnenkant.
Het was alleen de onderste rand (denk dat het water door de luchtstroom naar boven geduwd werd), maar nu trekt het vocht verder de helm in.

Dus:
Hoe krijg ik dat ding snel droog?
Op dezelfde manier als dat 'ie nat geworden is..... RIJDEN!!

Zet 't ding vannacht met open vizier weg op een droge locatie en morgen vervolgens weer gewoon met frisse moed opstappen (én hopen dat 't niet wéér gaat regenen).

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:55

A13X

Dude

ephymerous schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:51:

[Afbeelding]

Route

[Afbeelding]

Facts & Figures:
  • Het startpunt is de McDonalds in Zwolle Zuid (Huub van Doornestraat 8, 8013 NR Zwolle)
  • De route is 162 km lang en bestaat vooral uit bochtige buitenwegen
  • Let op! We nemen het pondje van Zwartsluis naar Genemuiden, dat kost ruim 2 euro en daar kan je alleen contant betalen!
Spelregels

Praktisch
  • Download route in GPX1.1 en ITN
Deelnemers

@Streepje
@Chakotay
@Secsytime
@Destruction
@Crimsoon
@InZane
@Vrijdag
@Joopieboy
@NL-RaVeR
@Frans92
@alexthegrat
@Raym09
@charrel
@darkkingll
@yozgoesdigital
@NLDViane
@Rubman
@lolgast
@Imo62
@timmie271
@ProfaNe
@aidanl
@Phreak
@Mitssz
@Maegrim
@R0y.
@wimmel_1
@meneer deff
@etwintje

Sweet! Present! 8)

Awesome

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Op het circuit zet ik het ding soms op een gekantelde ventilator als het nat is van binnen. Gaat het drogen net wat sneller.
Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.