Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.411 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14
ephymerous schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:51:
Tweakersrit ZWOLLE 14 april 2019

Yes! De weersvoorspellingen zijn vooralsnog goed en daarmee staan de seinen wat mij betreft op groen 8)

[Afbeelding]

Route
Zoals beloofd heb ik een route uitgezet met wegen waarop ik graag in het weekend mijn rondjes rijd. Graag laat ik jullie zien hoe mooi Overijssel en Drenthe zijn. Het zijn vooral bochtige buitenwegen. Helaas ontkomen we niet het af en toe rijden van een "verbindingsstuk".

[Afbeelding]

Facts & Figures:
  • Het startpunt is de McDonalds in Zwolle Zuid (Huub van Doornestraat 8, 8013 NR Zwolle)
  • Ik zal zorgen dat ik daar om 10:00u ben, laten we om 10:30u vertrekken
  • De route is 162 km lang en bestaat vooral uit bochtige buitenwegen
  • We gaan al slingerend van Zwolle langs Ommen door naar Hardenberg, om via Dedemsvaart en Meppel naar Kampen te rijden. Vanaf daar gaan we over de dijk terug naar Zwolle
  • Lunchen doen we na een dikke 80 km bij Arizona in Dedemsvaart Er is daar voldoende plaats voor de motoren en een ruim terras
  • Het eindpunt is bij het Refter in de binnenstad. Daar is het krapper parkeren maar daar kunnen we wel gezellig nazitten onder het genot van een drankje en eventueel een hapje
  • Let op! We nemen het pondje van Zwartsluis naar Genemuiden, dat kost ruim 2 euro en daar kan je alleen contant betalen!
Spelregels
Ik vind het ontzettend tof dat we met zo'n grote groep relatief onbekenden gaan rijden. Ergens vind ik dat ook spannend. Ik wil jullie dan ook vragen aan je eigen en elkaars veiligheid te denken. Laten we de verschillen in elkaars rijstijl respecteren en elkaar zeker niet inhalen. Voordat we de rit beginnen zal ik jullie aandacht hier nog een keer voor vragen :)

Praktisch
  • Zorg voor een volle tank bij het startpunt. In Hardenberg komen we langs een Shell. Daar zullen we even stoppen
  • Zorg ervoor dat je motor technisch in orde is. Loop hem even na of je remmen, banden, verlichting, oliepeil etc. allemaal goed is.
  • Download route in GPX1.1 en ITN
  • Het lukt me niet om het zo mooi te maken als tijdens de buitenlandrit met tussenstops. Als iemand me daarmee kan helpen in Myroutelab... graag :)
Deelnemers
De vooraanmeldingen zijn legio! Tof! Afhankelijk van de definitieve opkomst gaan we in één of meerdere groepen rijden. Dan zullen we ook een "langzame" en een "minder langzame" groep(en) samenstellen. Willen jullie duidelijk laten weten of jullie komen? Onderstaand even een trigger voor de vooraanmeldingen.

@Streepje
@Chakotay
@Secsytime
@Destruction
@Crimsoon
@InZane
@Vrijdag
@Joopieboy
@NL-RaVeR
@Frans92
@alexthegrat
@Raym09
@charrel
@darkkingll
@yozgoesdigital
@NLDViane
@Rubman
@lolgast
@Imo62
@timmie271
@ProfaNe
@aidanl
@Phreak
@Mitssz
@Maegrim
@R0y.
@wimmel_1
@meneer deff
@etwintje

Ik heb er zin in! :)
Ik ga er vanuit dat mn fiets dan weer is voorzien van een nieuwe spanningsregelaar, want die is momenteel stuk :+

Doe mij maar in de minder langzame groep :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:07

Rubman

Retarded or just overjoyed!

@ephymerous mooi geregeld al.

Ik ben nog steeds van de partij.
@charrel reden wij nog samen?

En ging er nu nog iemand mee vanaf hier?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
En... Hij is weg. Ongelooflijk hoeveel animo daar nog voor is. Kennelijk zijn er een boel mensen met sleutelervaring, kennis, ruimte en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vooral die ruimte denk ik, had het leven hier ook een stuk makkelijker gemaakt. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexthegrat
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 16:53
Top! Ik ben erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Joopieboy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 07:23:
Vooral die ruimte denk ik, had het leven hier ook een stuk makkelijker gemaakt. :P
Ruimte is te koop he. En je hoeft vaak niet heel ver te verhuizen om gelijke lasten te houden ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op woensdag 3 april 2019 @ 07:40:
[...]

Ruimte is te koop he. En je hoeft vaak niet heel ver te verhuizen om gelijke lasten te houden ;)
Mwow. Werk en alles in de buurt, op fietsafstand tegenwoordig, ben alleenstaand met een modaal inkomen, dus dan blijven er weinig opties over. ;)

Maar met de huidige planning hoop ik over een jaar of 6 een stuk meer ruimte te hebben in de maand. En als ik zou groeien in mijn huidige functie komt dat ook wel weer goed. :+

Ik had iig niet 4 jaar geleden het idee om in Helmond te gaan wonen om wel die ruimte te hebben. Zijn ook grenzen. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-08 11:12

Schuimpje

Couch Warrior

Schuimpje schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:06:
Haha wat een verhaal! Ik heb mijn keuze gemaakt en heb over 2 weken mijn eerste les, wordt vervolgd :D
Afgelopen Zaterdag m'n eerste les gehad en het ging best goed voor de eerste keer! Sta er van te kijken hoeveel power er tussen je benen zit! Volgende week maandag 2'e les.

Ik ben al aan het oriënteren naar motorkleding want de leen kleding zit niet lekker. Iemand ervaring met onderstaande broek i.c.m. motorlaarzen van bijvoorbeeld alpinestars? En kunnen de laarzen over deze broek (broek in de laarzen dus haha)?

https://www.motorkledingcenter.nl/revit-lombard-2.html

Ook deze helm heb ik op het oog:
https://www.motorkledingc...2UdwHUEAAYASAAEgInsfD_BwE

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22:39
Bij de meeste type/merken laarzen draag je de broek in de laarzen ;-)

Kleding, helmen is zeer specifiek en vind ik altijd erg persoonlijk. En ook hetgeen hoe hoog je eisen/verwachtingen zijn. Daarbij ben ik sterk van mening, op deze kleding moet je absoluut niet bezuinigen.

Ik zou eens naar een zaak in de buurt gaan en verschillende merken/types proberen te passen. Daarna zul je zien, zeker bij helmen, dat je zoiets niet heel makkelijk online kan selecteren ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59

Yes! De weersvoorspellingen zijn vooralsnog goed en daarmee staan de seinen wat mij betreft op groen 8)

[Afbeelding]

Route
Zoals beloofd heb ik een route uitgezet met wegen waarop ik graag in het weekend mijn rondjes rijd. Graag laat ik jullie zien hoe mooi Overijssel en Drenthe zijn. Het zijn vooral bochtige buitenwegen. Helaas ontkomen we niet het af en toe rijden van een "verbindingsstuk".

[Afbeelding]

Facts & Figures:
  • Het startpunt is de McDonalds in Zwolle Zuid (Huub van Doornestraat 8, 8013 NR Zwolle)
  • We gaan al slingerend van Zwolle langs Ommen door naar Hardenberg, om via Dedemsvaart en Meppel naar Kampen te rijden. Vanaf daar gaan we over de dijk terug naar Zwolle
  • Lunchen doen we na een dikke 80 km bij Arizona in Dedemsvaart Er is daar voldoende plaats voor de motoren en een ruim terras
  • Het eindpunt is bij het Refter in de binnenstad. Daar is het krapper parkeren maar daar kunnen we wel gezellig nazitten onder het genot van een drankje en eventueel een hapje
  • Let op! We nemen het pondje van Zwartsluis naar Genemuiden, dat kost ruim 2 euro en daar kan je alleen contant betalen!
Spelregels
Ik vind het ontzettend tof dat we met zo'n grote groep relatief onbekenden gaan rijden. Ergens vind ik dat ook spannend. Ik wil jullie dan ook vragen aan je eigen en elkaars veiligheid te denken. Laten we de verschillen in elkaars rijstijl respecteren en elkaar zeker niet inhalen. Voordat we de rit beginnen zal ik jullie aandacht hier nog een keer voor vragen :)

Praktisch
  • Zorg voor een volle tank bij het startpunt. In Hardenberg komen we langs een Shell. Daar zullen we even stoppen
  • Zorg ervoor dat je motor technisch in orde is. Loop hem even na of je remmen, banden, verlichting, oliepeil etc. allemaal goed is.
  • Het lukt me niet om het zo mooi te maken als tijdens de buitenlandrit met tussenstops. Als iemand me daarmee kan helpen in Myroutelab... graag :)
Deelnemers
De vooraanmeldingen zijn legio! Tof! Afhankelijk van de definitieve opkomst gaan we in één of meerdere groepen rijden. Dan zullen we ook een "langzame" en een "minder langzame" groep(en) samenstellen. Willen jullie duidelijk laten weten of jullie komen? Onderstaand even een trigger voor de vooraanmeldingen.

@Streepje
@Chakotay Onder voorbehoud
@Crimsoon
@InZane Komt
@Vrijdag Komt
@Joopieboy Komt
@NL-RaVeR Komt
@Frans92
@alexthegrat Komt
@Raym09 Komt
@charrel
@darkkingll
@yozgoesdigital
@NLDViane Komt
@Rubman Komt
@Imo62 onder voorbehoud
@timmie271 Komt
@ProfaNe
@aidanl
@Phreak
@Mitssz
@Maegrim
@R0y.
@wimmel_1
@meneer deff
@etwintje
@WielerManiak Komt

Helaas afgemeld (ik laat ze even in de post staan vanwege het overzicht)
@lolgast
@Secsytime
@Destruction

Ik ben erbij!. Beetje afhankelijk van de snelheid wil ik wel in de iets snellere groep.. (ben niet van de knee downs etc)

Ik kom vanuit een gehucht vlakbij Groningen, dus als mensen willen aanhaken. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:11
darkkingll schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:29:
[...]

Ik ben erbij!. Beetje afhankelijk van de snelheid wil ik wel in de iets snellere groep.. (ben niet van de knee downs etc)

Geen zorgen. Ik denk dat ik prima mee kom bij de snellere groep. Een knee down komt niet in mij op. I ride to live another day ;)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarom, zijn belangrijkere dingen dan in een recordtijd de EifelOverijssel doorblazen en iedere bocht zowat een knietje aan de grond. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:16

Vrijdag

De Zwarte

Schuimpje schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:09:
[...]

Afgelopen Zaterdag m'n eerste les gehad en het ging best goed voor de eerste keer! Sta er van te kijken hoeveel power er tussen je benen zit! Volgende week maandag 2'e les.

Ik ben al aan het oriënteren naar motorkleding want de leen kleding zit niet lekker. Iemand ervaring met onderstaande broek i.c.m. motorlaarzen van bijvoorbeeld alpinestars? En kunnen de laarzen over deze broek (broek in de laarzen dus haha)?

Die broek heb ik ook. Loopt best recht, dus als je hele brede laarzen hebt kan het eroverheen krijgen nog wel een uitdaging zijn. Zit wel lekker trouwens, helemaal met de smartprotectie er in, ook op de heupen. Die moet je wel een beetje bijknippen trouwens.
Ik doe de broek dus over mijn laarzen. (TCX nogwattes) Aan de onderkant sla ik het nog een beetje om (ik ben klein :+ ) en dan heb je nog een stukje reflectie aan de zijkant.
Joopieboy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:55:
Daarom, zijn belangrijkere dingen dan in een recordtijd de EifelOverijssel doorblazen en iedere bocht zowat een knietje aan de grond. :+
Ja, posen gaat beter op lagere snelheden 😬

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 03-04-2019 09:03 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:15

charrel

Cortisol4life..

Rubman schreef op woensdag 3 april 2019 @ 06:25:
@ephymerous mooi geregeld al.

Ik ben nog steeds van de partij.
@charrel reden wij nog samen?

En ging er nu nog iemand mee vanaf hier?
In principe wel maar ik weet nog niet of mijn gestel zo'n lange dag toelaat, dus het hangt er een beetje vanaf of mijn conditie nog wat verbetert de aankomen week. Nu momenten dat ik redelijk fit ben afgewisseld met dagen dat ik absoluut niet fit ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
@ephymerous route ziet er prima uit! Ik wil ook wel mee, maar weet denk ik pas de woensdag/donderdag ervoor of ik ook kan. Ik laat het tegen die tijd nog wel weten.

Als je nog wat hulp nodig hebt om de route als GPX volledig te maken laat je het maar weten. Ik gebruik echter wel Basecamp en geen Myroutelab (ken ik ook niet overigens), dus als je die wil gebruiken kan ik niet helpen denk ik :P

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 03-04-2019 09:05 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r46FXRc.png

Gevonden :)

[ Voor 36% gewijzigd door steveman op 03-04-2019 09:11 . Reden: duimnagel ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:44
Stomme motorrijders altijd. Denk je eindelijk een mooi plaatje van het landschap te kunnen schieten, vliegt er weer zo'n ding in beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Vrijdag schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:01:
[...]

Die broek heb ik ook. Loopt best recht, dus als je hele brede laarzen hebt kan het eroverheen krijgen nog wel een uitdaging zijn. Zit wel lekker trouwens, helemaal met de smartprotectie er in, ook op de heupen. Die moet je wel een beetje bijknippen trouwens.
Ik doe de broek dus over mijn laarzen. (TCX nogwattes) Aan de onderkant sla ik het nog een beetje om (ik ben klein :+ ) en dan heb je nog een stukje reflectie aan de zijkant.

[...]

Ja, posen gaat beter op lagere snelheden 😬
Thanks voor je reactie! Ik doe de broek in de laarzen dus dat moet wel goedkomen dan! Is deze broek ook vast te ritsen aan een jas van rev'it? Kon dit nergens terugvinden namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 18:12
Schuimpje schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:13:
[...]

Thanks voor je reactie! Ik doe de broek in de laarzen dus dat moet wel goedkomen dan! Is deze broek ook vast te ritsen aan een jas van rev'it? Kon dit nergens terugvinden namelijk.
Als het niet kan, kun je deze riem aanschaffen: https://www.motorkledingcenter.nl/revit-safeway-2-riem.html.
Ik heb hem zelf ook en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:11
BvZwolle schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:15:
[...]

Als het niet kan, kun je deze riem aanschaffen: https://www.motorkledingcenter.nl/revit-safeway-2-riem.html.
Ik heb hem zelf ook en het werkt perfect.
Volgens mij is dat alleen om een blote rug te voorkomen. Bij een goede schuiver kan ik me niet voorstellen dat het heel blijft. Ik heb de riem namelijk ook. Alleen het ritsstukje moet nogsteeds vast aan mijn jas :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Bedankt voor de reacties. Zaterdag even naar motorkledingcenter in Tilburg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:23
[...]

Dat is een prima helm voor die prijs. Maar let erop dat hij jou echt goed past, toevallig heb ik dezelfde helm afgelopen zondag vervangen omdat hij na een jaar helemaal los is komen te zitten. De helm past gewoon niet goed op mijn hoofdvorm, daardoor heb ik toendertijd in maatje large gekocht om toch wat comfort te hebben... Inmiddels een wel goed passende helm gekocht in small (!).
Advies: Staar je niet dood op een bepaalde helm of merk. Onveilige helmen zijn moeilijk te vinden in deze prijsklasse, dus ga lekker naar een goede winkel waar je er veel verschillende kan proberen en koop degene die je het best past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
ephymerous schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:18:
[...]

Volgens mij is dat alleen om een blote rug te voorkomen. Bij een goede schuiver kan ik me niet voorstellen dat het heel blijft. Ik heb de riem namelijk ook. Alleen het ritsstukje moet nogsteeds vast aan mijn jas :)
Toch beter dan niets en ik vind het erg comfortabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 19-09 15:44
[...]

Goed bezig! Helm en kleding zou je echt moeten passen, is namelijk heel persoonlijk. Eerste helm heb ik el cheapo gekocht en er totaal niet op gelet hoe die zat, alleen dat ie niet van mn hoofd af zou draaien. Jaar later kon ik dus een nieuwe gaan halen omdat ie te los zat. Ben uiteindelijk 3 uur bezig geweest met helmen passen bij Motozoom, 10 minuten met een helm op je hoofd, 5 minuten rust, 10 minuten andere helm, vergelijken, nog een andere helm, misschien een ander maatje... Ging ook van maatje XS tot M verschillend per merk, en met een helm op- en weer afzetten merk je echt niet of je last van drukpunten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Ik wil binnenkort eens een nieuw setje banden voor de 749 gaan halen, maar heb de afgelopen jaren alleen maar op tourbanden (klasse Michelin Pilot Road / Continental Roadsmart e.d.) gereden. Daardoor heb ik de laatste ontwikkelingen in de sportbanden een beetje gemist.

De 749 zal voornamelijk voor plezierritjes & soms een circuitdag gebruikt gaan worden, daar mag dus wel een leuk plakbandje onder komen. Ik wil echter ook wel fatsoenlijke grip houden als ik een keer in de regen terechtkom er mee, waar rijden jullie mee in deze categorie?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:44
@Chakotay Ik ben fan van de Continental ContiSportAttack 2/3

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Chakotay schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:54:
Ik wil binnenkort eens een nieuw setje banden voor de 749 gaan halen, maar heb de afgelopen jaren alleen maar op tourbanden (klasse Michelin Pilot Road / Continental Roadsmart e.d.) gereden. Daardoor heb ik de laatste ontwikkelingen in de sportbanden een beetje gemist.

De 749 zal voornamelijk voor plezierritjes & soms een circuitdag gebruikt gaan worden, daar mag dus wel een leuk plakbandje onder komen. Ik wil echter ook wel fatsoenlijke grip houden als ik een keer in de regen terechtkom er mee, waar rijden jullie mee in deze categorie?
Voor plakband zweer ik bij Scotch Magic Tape. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Dryhte dat plakt niet meer goed als het nat word :+

@lolgast ga ik eens tests van zoeken, dank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Conti is niet mijn merk, mis ik het vertrouwen mee, met name koud en met nat. Bridgestone heeft net de S22 uitgebracht die echt wel eens leuk voor je zouden kunnen zijn. :) @wimmel_1 is over de S21 iig zeer tevreden, en ik ga volgende week de S22 voor eronder leggen, kijken hoe die bevalt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Joopieboy hm, Bridgestone. 'Vroeger' ging ik daar juist met een grote bocht omheen omdat de koud/nat-prestaties waardeloos zijn, maar dat was nog in de tijd van de BT014/BT020 e.d. Ik ben benieuwd of ze inmiddels weer eens een poging verdienen. Ik zal @wimmel_1 zijn ervaringen in de gaten houden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 03-04-2019 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:08:
@Joopieboy hm, Bridgestone. 'Vroeger' ging ik daar juist met een grote bocht omheen omdat de koud/nat-prestaties waardeloos zijn, maar dat was nog in de tijd van de BT014/BT020 e.d. Ik ben benieuwd of ze inmiddels weer eens een poging verdienen. Ik zal @wimmel_1 zijn ervaringen in de gaten houden :)
Na die periode (BT021 heb ik mijn eerste F afgeschreven, 23 was ook drama, BT016 onder de Gixxer was alleen leuk als ze warm zijn) hebben ze Silica uitgevonden, en dat was echt een verschil van dag en nacht. :Y

De S21-22 is voor mij iets te hardcore, maar leuk om eens te proberen nu ik mijn achterband ook verder wil afrijden. Zelf wacht ik even af wat de Dunlop Sportsmart 3 MK3 gaat presteren, dat lijkt wel een mooi iets te zijn.

Maar ik zou zeggen geef ze een kans. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 03-04-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:08:
Wat Bridgestone betreft, de A40/T30 en nieuwe A41/T31 banden worden zeer goed onthaald in reviews. Ik rijd momenteel op een setje (OEM) A40 en vind ze prima, nog geen 'momentjes' mee meegemaakt als met de originele Pirelli Scorpion Trail die ik als OEM banden op de CB had (die vond ik soms best eng, de Continental TKC70 die er daarna op kwamen waren zoveel beter...).

Maar goed, dat zijn geen sportbanden geef ik toe.

[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 03-04-2019 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crimsoon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-09 08:19

Crimsoon

Lurker / Bricoleur

@ephymerous Ik ben er ook bij!

Zijn er nog meer mensen die over de Houtribdijk daarheen gaan waarbij ik mee kan rijden?

[ Voor 11% gewijzigd door Crimsoon op 03-04-2019 10:17 ]

T minus whenever it feels right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dryhte schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:11:
[...]

Wat Bridgestone betreft, de A40/T30 en nieuwe A41/T31 banden worden zeer goed onthaald in reviews. Ik rijd momenteel op een setje (OEM) A40 en vind ze prima, nog geen 'momentjes' mee meegemaakt als met de originele Pirelli Scorpion Trail die ik als OEM banden op de CB had (die vond ik soms best eng, de Continental TKC70 die er daarna op kwamen waren zoveel beter...).

Maar goed, dat zijn geen sportbanden geef ik toe.
Dat is wel een beetje de trend op dit moment over heel hun linie en visie.
Een groot nadeel van BS.... Ze gaan vroeg of laat allemaal een keer cuppen, en op het moment dat ze halverwege zijn gaan ze vaak behoorlijk hard achteruit. Nu zal een echte sportband veel meer reserve hebben dan bv de T30 Evo/T31 die ik gehad heb, die waren meer dan goed nieuw, maar halverwege gingen ze opzij stappen en verloor je vertrouwen ermee.

Zie ook mijn review:
http://www.joopiesplace.n...t31-lange-termijn-review/

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 03-04-2019 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
darkkingll schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:29:
[...]

Ik ben ook niet van de knee downs hoor, maar ik heb weleens ritjes meegemaakt die wel heel langzaam gingen (via MF). Rij je op een dijkje, komen er een paar mooie bochtjes, gaat 't hele spul bovenop de rem staan :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[Afbeelding]

Route

[Afbeelding]

Facts & Figures:
Spelregels

Praktisch
Deelnemers

@Streepje
@Crimsoon
@InZane Komt
@Vrijdag Komt
@Joopieboy Komt
@NL-RaVeR Komt
@Frans92
@alexthegrat Komt
@Raym09 Komt
@charrel Onder voorbehoud
@darkkingll Komt
@yozgoesdigital
@NLDViane Komt
@Rubman Komt
@Imo62 onder voorbehoud
@timmie271 Komt
@ProfaNe
@aidanl
@Phreak
@Mitssz
@Maegrim
@R0y.
@wimmel_1
@meneer deff
@etwintje
@WielerManiak Komt
@Tankiej Onder voorbehoud

@lolgast
@Secsytime
@Destruction

Jeetje, kom je zowaar door m' n geboorteplaats :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:02:
@Dryhte dat plakt niet meer goed als het nat word :+

@lolgast ga ik eens tests van zoeken, dank :)
Hier nog een fan van Conti SportAttack 3 (de 2 heb ik nooit mee gereden). Ik heb ze onder mn S1000RR, ze geven veel grip, ook in het nat, en houden het goed uit qua levensduur.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

[...]

Kleding is heel persoonlijk en zou ik altijd passen.
Zeker een helm, die moet gewoon goed zitten en sommige mensen hebben een Schubert hoofd en anderen een Shoei hoofd bijvoorbeeld.
Laat je hierdoor gewoon adviseren door een winkel, dat scheelt echt.

Als je in de buurt woont, Axels bike shop in heerhugowaard heeft as zondag een super zondag met altijd leuke aanbiedingen en andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Crimsoon schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:13:
@ephymerous Ik ben er ook bij!

Zijn er nog meer mensen die over de Houtribdijk daarheen gaan waarbij ik mee kan rijden?
Ik ga vanuit Hoorn zeer waarschijnlijk over de Houtribdijk die kant op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Kunnen jullie het niet gewoon de markerwaarddijk noemen 8)7 8)7

Nooit geweten dat daar een plek was die de houtribdijk heet :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

[Afbeelding]

Route

[Afbeelding]

Facts & Figures:
Spelregels

Praktisch
Deelnemers

@Streepje
@Crimsoon
@InZane Komt
@Vrijdag Komt
@Joopieboy Komt
@NL-RaVeR Komt
@Frans92
@alexthegrat Komt
@Raym09 Komt
@charrel Onder voorbehoud
@darkkingll Komt
@yozgoesdigital
@NLDViane Komt
@Rubman Komt
@Imo62 onder voorbehoud
@timmie271 Komt
@ProfaNe
@aidanl
@Phreak
@Mitssz
@Maegrim
@R0y.
@wimmel_1
@meneer deff
@etwintje
@WielerManiak Komt
@Tankiej Onder voorbehoud

@lolgast
@Secsytime
@Destruction

Potver, helemaal gemist. Ik rijd de 14e mee met de Mike-On-The-Bike ride en heb die al betaald... :F

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

InZane schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:21:
[...]

Ik ben ook niet van de knee downs hoor, maar ik heb weleens ritjes meegemaakt die wel heel langzaam gingen (via MF). Rij je op een dijkje, komen er een paar mooie bochtjes, gaat 't hele spul bovenop de rem staan :/
Dat doen Honda's ook wel eens >:)

Ik noem geen namen, he @R0y. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
w4rguy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:44:
[...]

Potver, helemaal gemist. Ik rijd de 14e mee met de Mike-On-The-Bike ride en heb die al betaald... :F
Hoe kun je dit nou gemist hebben... Dit is de rode draad door deze draad... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

BvZwolle schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:52:
[...]

Hoe kun je dit nou gemist hebben... Dit is de rode draad door deze draad... :P
Iets minder actief geweest :+ . God straft direct.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Joopieboy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:50:
[...]

Dat doen Honda's ook wel eens >:)

Ik noem geen namen, he @R0y. ;)
Hier nog zo'n Honda. Al hing dat per bocht af. Blinde bochten ging ik een stuk langzamer doorheen dan overzichtelijke bochten. Gelukkig reed ik alleen samen met @NLDViane die zelf plankgas erdoorheen ging en dan even rustig aandeed om op mij te wachten :P

Gelijk het verschil gezien tussen vaker over de lekdijk rijden en de 1e keer, los van de ervaring wat ook nog verschil gaf _O-

Maarre ik rij dus ook met de wat langzamere groep mee of wat verder achteraan :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door timmie271 op 03-04-2019 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Kan je beter vooraan de groep rijden ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 16:21
Vooraan de groep rijd je het minst snel. Achterin moet je wat doorrijden om de groep bij elkaar te houden.

@ephymerous Ik ben er bij!

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Ik hoor net dat ik het wel ga merken :+

Komend weekend eerst omgeving Noord-Holland verkennen door een weekendje weg in Uitdam :)

Bandenspanning omhoog voor vertrek en hopelijk maakt dat ook al een verschil qua stuurgedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:07:
Kan je beter vooraan de groep rijden ;)
Dibs achter jou *O* Onder het mom van brandstofbesparing :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:29:
[...]

Dibs achter jou *O* Onder het mom van brandstofbesparing :+
Let wel op, mijn Hawk heeft een behoorlijke draaicirkel. Vooral op Duitse rotondes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Mitssz schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:11:
Vooraan de groep rijd je het minst snel. Achterin moet je wat doorrijden om de groep bij elkaar te houden.

@ephymerous Ik ben er bij!
Wederom, dat werkt niet. Omdat de mensen achterin zo weer tegen hun voorganger aanzitten. Gewoon de snelste voorop, en afspreken dat je bij de eerste afslag waar je links of rechts moet gewoon even wacht.
Zo voelen de mensen voorop, die wat langzamer zijn, zich niet opgejaagd en irriteren de rijders erachter zich niet dat ze "langzamer" rijden.

Zo rij ik met onze "vaste" groep al jaren, andersom is alleen maar irritant. Daar komen juist ongelukken van. Nu rijdt iedereen gewoon zijn eigen tempo en gebeuren er geen suffe dingen.

Dat snelste rijders achteraan heb ik nooit helemaal gesnapt. :9

[ Voor 17% gewijzigd door charrel op 03-04-2019 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
charrel schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:54:
Je hebt met een groep altijd meer last van het harmonica-effect. Daar heb je, logischerwijs, achterin de groep het meeste last van.

Mijn brommer is inmiddels voorzien van de nieuwe spanningsregelaar en loopt weer. Gelukkig heeft de accu het overleefd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

InZane schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:01:
[...]

Je hebt met een groep altijd meer last van het harmonica-effect. Daar heb je, logischerwijs, achterin de groep het meeste last van.

Mijn brommer is inmiddels voorzien van de nieuwe spanningsregelaar en loopt weer. Gelukkig heeft de accu het overleefd :)
Maar de snelle rijders blijven meestal gewoon in het achterwiel van hun voorganger hangen, ook omdat ze bv makkelijker inhalen. Dus zit je de hele tijd klem.
Ik rij bv. in Duitsland maximaal 110 op provinciale wegen, maar mijn rempunten liggen later, ik haal makkelijker in en mijn bochtensnelheid ligt een stuk hoger dan de meeste van de groep waarmee we rijden. Als ik achteraan begin zit ik na 2 bochten halverwege de groep en na 1 km weer bijna vooraan.
En dat hebben er meer in de groep, dus wij draaien het maar om.

Groep van meer dan 5 wordt gekkenwerk voor de voorrijder, dus dat hanteren we wel altijd.

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 03-04-2019 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Vanmorgen bij het uitrijden van de wijk dacht de bestuurster van de auto die voor mij reed dat het een goed idee zou zijn om even achteruit te gaan rijden om hoffelijk een reeks auto's, die aan een versperring stonden te wachten in andere richting, te laten passeren. Zonder in haar spiegel te kijken naar mij, die pal achter haar (gelukkig op een meter of 2, 3) stond te wachten tot ze doorreed.

Gelukkig had ik m'n claxon (piep...) snel gevonden... achterlijke trien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Dryhte schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:06:
Vanmorgen bij het uitrijden van de wijk dacht de bestuurster van de auto die voor mij reed dat het een goed idee zou zijn om even achteruit te gaan rijden om hoffelijk een reeks auto's, die aan een versperring stonden te wachten in andere richting, te laten passeren. Zonder in haar spiegel te kijken naar mij, die pal achter haar (gelukkig op een meter of 2, 3) stond te wachten tot ze doorreed.

Een reden waarom ik na 2x op m'n kop in dezelfde rijles kreeg standaard meer afstand ben gaan nemen :)
Heeft me al een paar keer wat narigheid gescheelt.. Al moet ik toegeven dat het ook niet slim was om vlak achter een vrachtwagen en busje te gaan stoppen _O- _O-
Het busje ging daadwerkelijk achteruit en de vrachtwagen zette hem per ongeluk in z'n achteruit...

[ Voor 5% gewijzigd door timmie271 op 03-04-2019 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:17

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Dryhte schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:06:

8)7

Net als @timmie271 zegt: ook ik kreeg bij m'n AVD les in het begin gelijk op m'n flikker dat ik hem vlak achter een auto stilzette. Goed voorbeeld inderdaad om meer afstand te bewaren.

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
Oeh, discussies over groepsvolgorde *O*

@charrel snelste vooraan is leuk als je in een klein groepje zit, en helemaal nooit onderbrekingen als kruispunten / stoplichten / etc tegenkomt. In een grotere groep duurt het nooit lang tot de mensen achteraan een keer moeten wachten op een rood stoplicht e.d., die moeten dan flink doorgassen om weer bij de rest te komen. Daarom zet je de snelleren juist achteraan, die hebben er dan geen moeite mee om soms even goed gas te geven.

Natuurlijk is het wel de bedoeling dat je even wacht als je degene achter je niet meer in je spiegels ziet, maar het zal altijd wel voorkomen dat iemand even niet aan kan sluiten / moet wachten met inhalen / etc.

Direct achter de voorrijder heb je daarom het meest stabiele tempo, wat als het goed is redelijk rustig is. De ideale plek voor beginnende motorrijders en mensen die liever rustig aan doen dus.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 21:18

iFrost

Vroem vroem

Geslaagd voor het theorie examen! *O*
Blij dat ik daar van af ben. Ik had er helemaal geen zin in ondanks dat ik goed had geleerd :r

Nu knallen met de lessen >:)

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@iFrost gefeliciteerd, succes met de rest alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:26:
Oeh, discussies over groepsvolgorde *O*

@charrel snelste vooraan is leuk als je in een klein groepje zit, en helemaal nooit onderbrekingen als kruispunten / stoplichten / etc tegenkomt. In een grotere groep duurt het nooit lang tot de mensen achteraan een keer moeten wachten op een rood stoplicht e.d., die moeten dan flink doorgassen om weer bij de rest te komen. Daarom zet je de snelleren juist achteraan, die hebben er dan geen moeite mee om soms even goed gas te geven.

Natuurlijk is het wel de bedoeling dat je even wacht als je degene achter je niet meer in je spiegels ziet, maar het zal altijd wel voorkomen dat iemand even niet aan kan sluiten / moet wachten met inhalen / etc.

Direct achter de voorrijder heb je daarom het meest stabiele tempo, wat als het goed is redelijk rustig is. De ideale plek voor beginnende motorrijders en mensen die liever rustig aan doen dus.
Had afgelopen zaterdag gelukkig dat we met maar 2 man waren dus Viane zette hem bij oranje ook gewoon stil. Alhoewel hij helemaal in het begin wel bijna plat werd gereden door een Focus en er dus 2 auto's tussen ons inzaten, maar bij de afrit deed hij gelijk rustig aan. Maar als je dat met een grotere groep hebt word het wel wat lastiger idd.

En ik zal van tevoren m'n batterijtjes van m'n hoortoestellen vervangen als ze nog niet leeg zijn gegaan ervoor. Anders moet de hele groep stoppen om dat ik weer es niks meer hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41

In de motoplus stond 2 nummers terug een overzicht van tests van verschillende typen banden. Mocht je interesse hebben kan ik wel een print screen doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Thoit schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:56:
[...]

In de motoplus stond 2 nummers terug een overzicht van tests van verschillende typen banden. Mocht je interesse hebben kan ik wel een print screen doorsturen.
Ha graag, altijd interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Maegrim schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:57:
[...]

Die groene puist achterop _O-
ik had zwarte besteld 111!einz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Andere discussie dan maar! Mijn ketting komt eraan na 35dkm, DID 525 breedte heb ik nodig, 110 schakels lang.
VX vs ZVM-X? Laatste is een paar tientjes duurder maar zou langer meegaan. Wat doen jullie meestal?

En qua tandwielen, origineel is volgens mij:
Voortandwiel: 17
Achtertandwiel: 43

Feller hoeft voor mij niet, dus ik zou voor graag origineel laten. Maar iets minder tellerafwijking en net even iets rustiger op het gas zou kunnen. Tandwiel voor vs achter is 1 op 3 qua verhouding even uit mijn hoofd, als ik achter een 41 zou plaatsen, dan zou die ook iets rustiger worden toch? Heeft dat zin/is dat fijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 14:55
@ephymerous coole route, maar helaas lijkt het erop dat ik moet afhaken. Leek me erg cool maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Is er iemand in de buurt van Zwolle die koppelingsplaten van een motor kan vervangen?
Gevoelsmatig hoeft het niet veel werk te zijn, maar ik durf het alleen niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Misschien kan @Destruction jou daarmee helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Niet dat ik in de buurt woon, maar het is wellicht handig om even te vermelden om welke motor het gaat. Heb je zoals eerder genoemd een BMW dan ben je wel even zoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Thoit schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:32:
Niet dat ik in de buurt woon, maar het is wellicht handig om even te vermelden om welke motor het gaat. Heb je zoals eerder genoemd een BMW dan ben je wel even zoet.
Triumph Tiger 1050 ABS 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

2008, dat klinkt nog best jong, heeft ie al veel op de klok staan?

Zou jammer zijn als het bijvoorbeeld een koppelingskabel die te strak staat blijkt te zijn :+

https://issuu.com/freeefl...manual_triumph_tiger_1050

Vanaf pagina 78, mocht je dit nog niet hebbben.

[ Voor 27% gewijzigd door steveman op 03-04-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
steveman schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:07:
[...]

ik had zwarte besteld 111!einz :P
terugsturen of zwart spuiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
steveman schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:37:
2008, dat klinkt nog best jong, heeft ie al veel op de klok staan?

Zou jammer zijn als het bijvoorbeeld een koppelingskabel die te strak staat blijkt te zijn :+
nou, mooi dat je dat aanstipt. De motor heeft 60.000 gelopen.
Afgelopen zomer had ik ineens een slippende koppeling. Na een dag, zo rustig mogelijk, te hebben gereden een vriendelijke KTM monteur in Kroatië gesproken die met een draai aan de koppelingshendelverstelschroef het probleem wist te verhelpen. Ik weet dus niet of de platen nu kapot zijn.
Aangezien ik over anderhalve maand richting Italië ga, wil ik niet voor verrassingen komen te staan.
Opzich heb ik nu gewoon altijd vermogen. De toerenteller loopt niet overmatig op zonder power te genereren.
Als jullie denken dat het wel meevalt, laat ik het lekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
@Joopieboy : om welke motor (Gixxer) gaat het? ;-) Ik zou de voorkeur bij origineel houden, zeker als je daadwerkelijk een gixxer hebt. Ik weet niet hoe je rijdt, maar denk dat dit verschil marginaal zal zijn... Heb ze zelf ook enkele jaren geleden (preventief) vervangen.

Ga je de nieuwe ketting klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Maegrim schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:42:
[...]

terugsturen of zwart spuiten :P
Daar ik alleen metallic blauw of blanke lak in huis had, nog niet van gekomen. En op zich zijn ze mooi makkelijk te vinden bij het wurmen met een verkeerd gemonteerde paddockstand :+

Maar aangezien ik binnenkort wat roest will behandelen op de velgen van de winterbanden...
BvZwolle schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:42:
[...]
Afgelopen zomer had ik ineens een slippende koppeling. Na een dag, zo rustig mogelijk, te hebben gereden een vriendelijke KTM monteur in Kroatië gesproken die met een draai aan de koppelingshendelverstelschroef het probleem wist te verhelpen. Ik weet dus niet of de platen nu kapot zijn.
Aangezien ik over anderhalve maand richting Italië ga, wil ik niet voor verrassingen komen te staan.
Opzich heb ik nu gewoon altijd vermogen. De toerenteller loopt niet overmatig op zonder power te genereren.
Eens testen nu door in de hoogste versnelling het gas eens flink open te jengelen, als ie dan nog niet slipt, mooi zo laten.

Ik heb met mijn triumph ook wel eens dat de koppelingskabel eens verstelt, al gaat ie dan meestal te los.
Maegrim schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:45:
[...]

gaat die kentekenhouder model anti-wheeliebar er nog af?
zat zelf voor een 765 R te kijken maar dat werd toch te duur, vandaar de Rx
Vervanger van ebay heeft al 2 winters op me liggen wachten in de kast, komt nog wel een keer!

[ Voor 64% gewijzigd door steveman op 03-04-2019 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
steveman schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:43:
[...]

Daar ik alleen metallic blauw of blanke lak in huis had, nog niet van gekomen. En op zich zijn ze mooi makkelijk te vinden bij het wurmen met een verkeerd gemonteerde paddockstand :+

Maar aangezien ik binnenkort wat roest will behandelen op de velgen van de winterbanden...
gaat die kentekenhouder model anti-wheeliebar er nog af?
zat zelf voor een 765 R te kijken maar dat werd toch te duur, vandaar de Rx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

RR46 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:43:
@Joopieboy : om welke motor (Gixxer) gaat het? ;-) Ik zou de voorkeur bij origineel houden, zeker als je daadwerkelijk een gixxer hebt. Ik weet niet hoe je rijdt, maar denk dat dit verschil marginaal zal zijn... Heb ze zelf ook enkele jaren geleden (preventief) vervangen.

Ga je de nieuwe ketting klinken?
K4 GSX-R 750 :Y Origineel zal best prima zijn, maar iets minder tellerafwijking en net iets rustiger op het gas zou kunnen bv, ik weet niet of dat een optie is. :)

Hij heeft nu 60dkm gereden, dus tandwielen wordt ook wel eens tijd. Ben een sportieve rijder die vooral lange afstanden rijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 03-04-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@BvZwolle ga je voor die tijd nog je oliewisselen? Zoja kan je terwijl de olie er toch al uit is (eventueel met iemand) even de boel loshalen & kijken hoe het erbij staat, en aan de hand daarvan zonodig alsnog besluiten om de platen te vervangen.

Kan eventueel ook zonder oliewissel, maar de motor op zijn zijkant leggen is zo'n gedoe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Chakotay schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:47:
@BvZwolle ga je voor die tijd nog je oliewisselen? Zoja kan je terwijl de olie er toch al uit is (eventueel met iemand) even de boel loshalen & kijken hoe het erbij staat, en aan de hand daarvan zonodig alsnog besluiten om de platen te vervangen.

Kan eventueel ook zonder oliewissel, maar de motor op zijn zijkant leggen is zo'n gedoe :+
De motor heeft in oktober voordat hij de stalling in ging een zeer grote beurt gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 15:03
Chakotay schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:47:

Bij de Diversion 600 kan het gewoon op de zijstandaard, ik ging er daar bij vanuit dat dat een beetje standaard was tenzij je speciale gevallen hebt zoals de eerder genoemde BMW.

@BvZwolle In mijn geval was het zo open te draaien alleen duurde het langer om weer te kunnen rijden omdat mijn pakking ter vervanging was en ik die eerst moest zien te vinden. Ik zou dus eentje van op voorraad hebben als je van plan bent daaraan te sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
yozgoesdigital schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:35:
[...]

Bij de Diversion 600 kan het gewoon op de zijstandaard, ik ging er daar bij vanuit dat dat een beetje standaard was tenzij je speciale gevallen hebt zoals de eerder genoemde BMW.

@BvZwolle In mijn geval was het zo open te draaien alleen duurde het langer om weer te kunnen rijden omdat mijn pakking ter vervanging was en ik die eerst moest zien te vinden. Ik zou dus eentje van op voorraad hebben als je van plan bent daaraan te sleutelen.
Staat hij dan schuin genoeg om te voorkomen dat de olie eruit loopt als je het koppelingsdeksel los trekt? Dat is waar ik op doelde met tijdens een oliebeurtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 15:03
Chakotay schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:43:
[...]

Staat hij dan schuin genoeg om te voorkomen dat de olie eruit loopt als je het koppelingsdeksel los trekt? Dat is waar ik op doelde met tijdens een oliebeurtje :)
Jup dat was schuingenoeg (stond ook in WPH). Maar zou het wel even per model bekijken of dat zo voordat er van alles uitloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
Joopieboy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:47:
[...]

K4 GSX-R 750 :Y Origineel zal best prima zijn, maar iets minder tellerafwijking en net iets rustiger op het gas zou kunnen bv, ik weet niet of dat een optie is. :)

Hij heeft nu 60dkm gereden, dus tandwielen wordt ook wel eens tijd. Ben een sportieve rijder die vooral lange afstanden rijd.
Nice, blauw/wit? ;-) Ik heb het zusje ervan, nooit echt gemeten met GPS wat daadwerkelijke snelheid is. Wijkt dat echt zoveel af? En dan bedoel ik in de range van 0 - 200? Erboven spreekt voor zich...

Ik snap alleen niet helemaal waarom je de gasrepsonse - iets - zou willen reduceren. Vrees dat je dit niet gaat bereiken me 1 of 2 tandjes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BvZwolle schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:42:
[...]
Dan denk ik niet dat er iets mis mee is. Je kan voor je rit altijd nog een check laten doen bij je dealer.
Joopieboy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:16:
Andere discussie dan maar! Mijn ketting komt eraan na 35dkm, DID 525 breedte heb ik nodig, 110 schakels lang.
VX vs ZVM-X? Laatste is een paar tientjes duurder maar zou langer meegaan. Wat doen jullie meestal?

En qua tandwielen, origineel is volgens mij:
Voortandwiel: 17
Achtertandwiel: 43

Feller hoeft voor mij niet, dus ik zou voor graag origineel laten. Maar iets minder tellerafwijking en net even iets rustiger op het gas zou kunnen. Tandwiel voor vs achter is 1 op 3 qua verhouding even uit mijn hoofd, als ik achter een 41 zou plaatsen, dan zou die ook iets rustiger worden toch? Heeft dat zin/is dat fijn?
Ik zou het niet doen: ik denk dat hij langzamer zal gaan voelen. En tandwielen vervang je toch altijd als je je ketting doet?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 15:48

Phreak

KTM SuperDuke

Ritje komt aardig in de buurt inderdaad, nog 2 weken. Wauw de tijd gaat hard.
Afgelopen weekend heb ik getracht mijn navigatie weer op het stuur te monteren, maar de voedingskabel bleek te kort.
Garmin heeft zo'n kleine trafo in de kabel zitten van 12v naar 5v, die zou dan buiten de kappen komen te hangen.
Dat lijkt mij niet wenselijk, dus a.s. zaterdag maar even naar Waypoint rijden om te kijken of er een langere Garmin voedingskabel te krijgen is.
Zodoende kan ik hem misschien wel goed wegwerken dit weekend en heb ik volgende week een navigatie voor het ritje.

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 19-09 15:44
@timmie271 ik reed toch aardig normaal? O-) Wat die Focus allemaal aan het doen was weet ik niet, dacht even dat ie graag een kentekenplaat over z'n motorkap heen had. Maar inderdaad bij de eerste afslag stil gaan staan doet een hoop, en recht stukken rustig tuffen om daarna op redelijk tempo door de bochtjes te jagen werkt prima. Heb wel eens met een vriendin gereden die dacht dat dr motor een auto was, dus met 30 over de dijkjes heen... Dat is minder grappig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

RR46 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:07:
[...]

Nice, blauw/wit? ;-) Ik heb het zusje ervan, nooit echt gemeten met GPS wat daadwerkelijke snelheid is. Wijkt dat echt zoveel af? En dan bedoel ik in de range van 0 - 200? Erboven spreekt voor zich...

Ik snap alleen niet helemaal waarom je de gasrepsonse - iets - zou willen reduceren. Vrees dat je dit niet gaat bereiken me 1 of 2 tandjes...
Ja wijkt belachelijk af, als ik 140 rijdt, dan rijd ik op de GPS misschien 125. Teller stopt ook mooi bij de 299 maar ik heb hem op de GPS nooit boven de 282-284 gehad daar ergens.

En natuurlijk een blauw witte ja! 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/03/2019-03-23-12.08.51-Medium-768x576.jpg
Gasrespons is leuk, speels. Maar ik moet in de 1 en met hobbels echt flink opletten anders komt ie omhoog, en met de lange ritten die ik rijd (20dkm per jaar) is iets meer rust in de rechterhand wel prettig. Niet dat het de slag van het gas is ofzo, die vind ik dan weer te lang eigenlijk. :P
noes schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:24:
[...]

Ik zou het niet doen: ik denk dat hij langzamer zal gaan voelen. En tandwielen vervang je toch altijd als je je ketting doet?
Ja daar ben ik ergens ook wel weer bang voor idd, en tandwielen moet je idd altijd vervangen ja, doe ik ook wel. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Joopieboy op 03-04-2019 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
NLDViane schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:53:
@timmie271 ik reed toch aardig normaal? O-) Wat die Focus allemaal aan het doen was weet ik niet, dacht even dat ie graag een kentekenplaat over z'n motorkap heen had. Maar inderdaad bij de eerste afslag stil gaan staan doet een hoop, en recht stukken rustig tuffen om daarna op redelijk tempo door de bochtjes te jagen werkt prima. Heb wel eens met een vriendin gereden die dacht dat dr motor een auto was, dus met 30 over de dijkjes heen... Dat is minder grappig
Hij kon het kenteken gewoon niet goed lezen _O-

Ik reed in ieder geval geen 30 over de dijk, maar in de bochten wel wat langzamer dan jou :P

Zelfs met de auto zou ik geen 30 rijden dan val ik in slaap _O-

Vind mezelf alleen wat langzamer over rotondes, maar dat komt vanzelf wel :)
Joopieboy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:45:
[...]

Ja wijkt belachelijk af, als ik 140 rijdt, dan rijd ik op de GPS misschien 125. Teller stopt ook mooi bij de 299 maar ik heb hem op de GPS nooit boven de 282-284 gehad daar ergens.
Maar dat heb ik hier ook die afwijking. Alleen stopt ie wel met 155-160 op de teller. Dan zit ik al in de 6 met 9500+ toeren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 16:52
Het aanbieden van verkoopwaar is niet de bedoeling op het forum, daarvoor is de vraag & aanbod.

[ Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 03-04-2019 17:15 ]

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

timmie271 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:04:
[...]

Hij kon het kenteken gewoon niet goed lezen _O-

Ik reed in ieder geval geen 30 over de dijk, maar in de bochten wel wat langzamer dan jou :P

Zelfs met de auto zou ik geen 30 rijden dan val ik in slaap _O-

Vind mezelf alleen wat langzamer over rotondes, maar dat komt vanzelf wel :)

[...]

Maar dat heb ik hier ook die afwijking. Alleen stopt ie wel met 155-160 op de teller. Dan zit ik al in de 6 met 9500+ toeren :Y)
Ik moet even denken wat voor motor jij hebt. :+

Maar in mijn geval is het 130 in zijn 1 met 14k rpm. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Joopieboy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:10:
[...]

Ik moet even denken wat voor motor jij hebt. :+

Maar in mijn geval is het 130 in zijn 1 met 14k rpm. :+
Honda cbr250r: 250cc enkele cilinder :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aah :+

Ook leuk, volgas rijden en denken je heel wat voor elkaar hebt, en dan rijdt je net 40. :P
Altijd wel grappig rijden met @caesar1000, die kan best wel sturen en rijden, maar als ik dan rustig weg rijdt ben je hem alsnog ergens kwijt. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 07:12
charrel schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:54:
[...]

Wederom, dat werkt niet. Omdat de mensen achterin zo weer tegen hun voorganger aanzitten. Gewoon de snelste voorop, en afspreken dat je bij de eerste afslag waar je links of rechts moet gewoon even wacht.
Zo voelen de mensen voorop, die wat langzamer zijn, zich niet opgejaagd en irriteren de rijders erachter zich niet dat ze "langzamer" rijden.

Zo rij ik met onze "vaste" groep al jaren, andersom is alleen maar irritant. Daar komen juist ongelukken van. Nu rijdt iedereen gewoon zijn eigen tempo en gebeuren er geen suffe dingen.

Ja, maar jij hebt het over een vaste groep. Dan ben je meer op elkaar ingespeeld en heb je vaak ook samen wat meer ervaring: dan zijn de verschillen niet zo groot. Met onze vaste groep gaan ook de snelsten voorop.

Met onbekende rijders rijdt een ervaren man voor, dan 2-3 onervaren rijders, en een of twee ervaren hekkensluiter (s). Juist omdat die laatste twee de verschillen makkelijk opvangen. Enige voorwaarde: die moeten dan niet per se door willen knallen, want dat kan dan niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Joopieboy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:45:
[...]

En natuurlijk een blauw witte ja! 8)
[Afbeelding]
Gasrespons is leuk, speels. Maar ik moet in de 1 en met hobbels echt flink opletten anders komt ie omhoog, en met de lange ritten die ik rijd (20dkm per jaar) is iets meer rust in de rechterhand wel prettig. Niet dat het de slag van het gas is ofzo, die vind ik dan weer te lang eigenlijk. :P

[...]

Ja daar ben ik ergens ook wel weer bang voor idd, en tandwielen moet je idd altijd vervangen ja, doe ik ook wel. :)
Rij je ritten van 20dkm? :+ :+ :+ :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:18

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik werk liever gewoon verder aan de Magna, eigenlijk. Sowieso zit ik te knutselen in m'n schuurtje, middenin een woonwijk. Ik heb meerdere vragen van mensen om hun motor te servicen/repareren, maar als ik hier 4 a 5 motoren per week naar binnen sleep komt me dat vrij snel op gezeur te staan gok ik :P

Over de Magna gesproken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CofFYSUJzp5WTmYBIT99nr0u/full.jpg

Nadat ik de sproeiers van de carburateurs had doorgeprikt (rotzooi eruit) en de troep die erin zat had schoongemaakt, met de nodige moeite (het blijft een v4..) de carbs weer op hun plek gezet. Vervolgens met wederom een klein beetje olie op de zuigers (en zonder bougies) de motor in z'n 5 gezet en met het achterwiel de motor een aantal slagen laten draaien.

Vanmiddag de 1e startpoging gedaan, toen de carbs eenmaal weer benzine hadden gevangen kwam de v4 weer tot leven *O* Helaas blijkt nu dat bij 2 carburateurs de vlotter blijft hangen, dus die zullen er nogmaals af moeten. Ik ga ze dan maar een complete overhaul geven om in één keer van het gekloot af te zijn :)

Samen met @McKaamos (die mede eigenaar van de Magna is) nog even naar de todo en boodschappenlijst gekeken, zo missen we o.a nog de klauwhouder aan de voorkant en de bouten daarvan. De remklauw voor is gaar, een revisiesetje incl zuigers of misschien een goede gebruikte remklauw staan dus op de lijst.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

dat pondje kan je tegenwoordig pinnen en met de motor kost het je 2euro en 10cent

ik moet nog even kijken of ik het ga redden. eventueel kom alleen even langs om te meeten maar het liefst rijd ik natuurlijk gewoon mee

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Jij bent wel opvallend veel actief deze week ondanks dat de vrijdag nog even op zich laat wachten :P
Streepje schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:17:
[...]

dat pondje kan je tegenwoordig pinnen en met de motor kost het je 2euro en 10cent

ik moet nog even kijken of ik het ga redden. eventueel kom alleen even langs om te meeten maar het liefst rijd ik natuurlijk gewoon mee
Hadden ze er niet gewoon 2 euro van kunnen maken voor het gemak 8)7

Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.