Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Auto is logisch want 4 wielen en veel groter, maar een motor is net zo groot als een brommer (in mijn geval danStreepje schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:38:
[...]
dat zal wel te simpel zijn![]()
ik vind het vreemder dat je voor de motor en auto 2,10 betaald en voor de fiets en brommer maar 1 euro
Gamertag: timmie271
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Nu was @Joopieboy zo lief om mij een slaap plaats aan te bieden (ephymerous schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:51:
Tweakersrit ZWOLLE 14 april 2019
Yes! De weersvoorspellingen zijn vooralsnog goed en daarmee staan de seinen wat mij betreft op groen![]()
[Afbeelding]
Route
Zoals beloofd heb ik een route uitgezet met wegen waarop ik graag in het weekend mijn rondjes rijd. Graag laat ik jullie zien hoe mooi Overijssel en Drenthe zijn. Het zijn vooral bochtige buitenwegen. Helaas ontkomen we niet het af en toe rijden van een "verbindingsstuk".
[Afbeelding]
Facts & Figures:Spelregels
- Het startpunt is de McDonalds in Zwolle Zuid (Huub van Doornestraat 8, 8013 NR Zwolle)
- Ik zal zorgen dat ik daar om 10:00u ben, laten we om 10:30u vertrekken
- De route is 162 km lang en bestaat vooral uit bochtige buitenwegen
- We gaan al slingerend van Zwolle langs Ommen door naar Hardenberg, om via Dedemsvaart en Meppel naar Kampen te rijden. Vanaf daar gaan we over de dijk terug naar Zwolle
- Lunchen doen we na een dikke 80 km bij Arizona in Dedemsvaart Er is daar voldoende plaats voor de motoren en een ruim terras
- Het eindpunt is bij het Refter in de binnenstad. Daar is het krapper parkeren maar daar kunnen we wel gezellig nazitten onder het genot van een drankje en eventueel een hapje
- Let op! We nemen het pondje van Zwartsluis naar Genemuiden, dat kost ruim 2 euro en daar kan je alleen contant betalen!
Ik vind het ontzettend tof dat we met zo'n grote groep relatief onbekenden gaan rijden. Ergens vind ik dat ook spannend. Ik wil jullie dan ook vragen aan je eigen en elkaars veiligheid te denken. Laten we de verschillen in elkaars rijstijl respecteren en elkaar zeker niet inhalen. Voordat we de rit beginnen zal ik jullie aandacht hier nog een keer voor vragen
PraktischDeelnemers
- Zorg voor een volle tank bij het startpunt. In Hardenberg komen we langs een Shell. Daar zullen we even stoppen
- Zorg ervoor dat je motor technisch in orde is. Loop hem even na of je remmen, banden, verlichting, oliepeil etc. allemaal goed is.
- Download route in GPX1.1 en ITN
- Het lukt me niet om het zo mooi te maken als tijdens de buitenlandrit met tussenstops. Als iemand me daarmee kan helpen in Myroutelab... graag
De vooraanmeldingen zijn legio! Tof! Afhankelijk van de definitieve opkomst gaan we in één of meerdere groepen rijden. Dan zullen we ook een "langzame" en een "minder langzame" groep(en) samenstellen. Willen jullie duidelijk laten weten of jullie komen? Onderstaand even een trigger voor de vooraanmeldingen.
@Streepje
@Chakotay Onder voorbehoud
@Crimsoon Komt
@InZane Komt
@Vrijdag Komt
@Joopieboy Komt
@NL-RaVeR Komt
@Frans92
@alexthegrat Komt
@Raym09 Komt
@charrel Onder voorbehoud
@darkkingll Komt
@yozgoesdigital
@NLDViane Komt
@Rubman Komt
@Imo62 onder voorbehoud
@timmie271 Komt
@ProfaNe
@aidanl
@Phreak
@Mitssz Komt
@Maegrim
@R0y.
@wimmel_1
@etwintje
@WielerManiak Komt
@Tankiej Onder voorbehoud
Helaas afgemeld (ik laat ze even in de post staan vanwege het overzicht)
@lolgast
@Secsytime
@Destruction
@meneer deff
Ik heb er zin in!
Ik sla hem deze keer even over maar enorm tof dat je dit organiseert. Lijkt mij ook een mooie route!
Voorprettimmie271 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:35:
[...]
Jij bent wel opvallend veel actief deze week ondanks dat de vrijdag nog even op zich laat wachten
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Zeker. Het volle verhaal doet er niet toe, maar het komt er in het kort op neer dat de Magna nog op naam stond van de eigenaar voor Baroe, en dat deze even wat lastig te bereiken is geweest. Maar inmiddels staat de Magna gewoon op naamChakotay schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:42:
@Destruction is het nou uiteindelijk ook goed gegaan met die Magna overschrijven?
Ondertussen zijn we/ben ik wel even wat voorzichtiger geweest met updates posten, omdat ik wel eens gehoord heb van een gratis voertuig dat eenmaal opgeknapt en wel door de oude eigenaar (maar wel nog tennaamgestelde) als gestolen werd opgegeven, met als eindresultaat dat de tennaamgestelde zijn voertuig gratis opgeknapt en wel terug kreeg..
[ Voor 45% gewijzigd door Destruction op 03-04-2019 22:41 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Monteur gebeld, valdoppen voor de eigen fiets besteld. Zo gauw die erop staan wordt het lessen met de eigen fiets. Ff vertrouwen daarmee bouwen en dan wordt het zelf gaan met die groene banaan!
@Vrijdag Voorspel bedoel je toch?
[ Voor 3% gewijzigd door SmurfLink op 03-04-2019 19:07 ]
I have stability. The ability to stab.
Dat is altijd het leukste
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Voorspel is uitzoeken welke theedoek ik ga gebruiken voor de chloroform
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wij delen nooit meer een kamer.Vrijdag schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:28:
[...]
Vrijdag schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:28:
[...]
Mooi dat het weer goed gaat met rijden @SmurfLink
[ Voor 20% gewijzigd door timmie271 op 03-04-2019 19:32 ]
Wil je mij ook aan de deelnemers van de toertocht toevoegen?
Ik kom uit Nijmegen, als er nog mensen samen op willen rijden?
Nog even een vraag over de routes die je hebt gemaakt. Ik krijg als optie een route en een track die ik kan inladen in mijn TomTom navi. Welke van de 2 kan ik het beste gebruiken.
[ Voor 38% gewijzigd door MichielK71 op 03-04-2019 20:43 ]
Wees gerust, jij hebt niks te vrezen. Tenzij je ineens een roodharige jongedame bent geworden
Overdag is hij een doodnormale jongen..Vrijdag schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:34:
[...]
Wees gerust, jij hebt niks te vrezen. Tenzij je ineens een roodharige jongedame bent geworden
Vrijdag schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:28:
[...]
I have stability. The ability to stab.
Ik rij ook wel mee Michiel.MichielK71 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:32:
@ephymerous
@ephymerous Zet mij ook maar op de lijst.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Hier ook kort bij Nijmegen, @Joopieboy en @wimmel_1 kunnen dan ook nog aanhaken.MichielK71 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:32:
@ephymerous
Awesome
Bedankt voor de tip!SmurfLink schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:58:
[...]
advies van een chemicus, theedoeken zijn daar niet heel geschikt voor. Je kan beter zo'n microvezeldoek nemen, die houdt het vocht beter vast. Gezien chloroform vervliegt wil je het zo diep mogelijk in de doek hebben.
* Vrijdag gaat morgen maar even langs de Action... voor kettingspray...
Ik kom uit Groningen als er meer uit Groningen/ Assen gaan lijkt het mij leuk om af te spreken om samen die kant op te gaan.
Een beetje spuug van onderen doet wonderen. Maar met een beetje vet wordt het dolle pretChakotay schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:52:
@Vrijdag nu ben ik wel benieuwd wat je gaat doen met die kettingspray...
...zodat de ketting weer soepel loopt. Uiteraard.
[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 03-04-2019 22:02 ]
Nu moet je hem juist niet gaan helpen hè. Anders krijgen we het idee dat je aan zijn kant staatSmurfLink schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:58:
[...]
advies van een chemicus, theedoeken zijn daar niet heel geschikt voor. Je kan beter zo'n microvezeldoek nemen, die houdt het vocht beter vast. Gezien chloroform vervliegt wil je het zo diep mogelijk in de doek hebben.
Blij dat je dat onderste er nog even bij zetVrijdag schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:02:
[...]
Een beetje spuug van onderen doet wonderen. Maar met een beetje vet wordt het dolle pret
...zodat de ketting weer soepel loopt. Uiteraard.
Het hangt van de kwaliteit van de route af. In principe werkt de track het beste. Als routepunten op kruispunten, in de tegengestelde rijbaan of vlak naast de weg zijn gezet kan dat bij een route tot regelmatig omkeren leiden. Ook moet je dan alle routepunten aandoen.MichielK71 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:32:
@ephymerous
Nog even een vraag over de routes die je hebt gemaakt. Ik krijg als optie een route en een track die ik kan inladen in mijn TomTom navi. Welke van de 2 kan ik het beste gebruiken.
Bij een track is de tomtom wat flexibeler. Maar, je hebt dan geen "harde stops" zoals het bij Garmin heet. Als je vaste pauze plekken hebt moet je die weten, of je route in stukken opdelen zodat die pauze plekken je eindpunt wordt.
Ik rij nooit met routes, altijd met tracks. Ik ga trouwens naast tomtom mydrive en myrouteapp ook kurviger.de wat vaker gebruiken om snel een route uit te zetten. Die heeft een vergelijkbare functie als de spannende route van tomtom, maar dan met wat meer afkeer van bebouwde kom.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Het was wel even bruut om die V4 tot leven te horen komen hoorDestruction schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:03:
[...]
Ik werk liever gewoon verder aan de Magna, eigenlijk. Sowieso zit ik te knutselen in m'n schuurtje, middenin een woonwijk. Ik heb meerdere vragen van mensen om hun motor te serivicen/repareren, maar als ik hier 4 a 5 motoren per week naar binnen sleep komt me dat vrij snel op gezeur te staan gok ik![]()
Over de Magna gesproken:
[Afbeelding]
Nadat ik de sproeiers van de carburateurs had doorgeprikt (rotzooi eruit) en de troep die erin zat had schoongemaakt, met de nodige moeite (het blijft een v4..) de carbs weer op hun plek gezet. Vervolgens met wederom een klein beetje olie op de zuigers (en zonder bougies) de motor in z'n 5 gezet en met het achterwiel de motor een aantal slagen laten draaien.
Vanmiddag de 1e startpoging gedaan, toen de carbs eenmaal weer benzine hadden gevangen kwam de v4 weer tot levenHelaas blijkt nu dat bij 2 carburateurs de vlotter blijft hangen, dus die zullen er nogmaals af moeten. Ik ga ze dan maar een complete overhaul geven om in één keer van het gekloot af te zijn
![]()
Samen met @McKaamos (die mede eigenaar van de Magna is) nog even naar de todo en boodschappenlijst gekeken, zo missen we o.a nog de klauwhouder aan de voorkant en de bouten daarvan. De remklauw voor is gaar, een revisiesetje incl zuigers of misschien een goede gebruikte remklauw staan dus op de lijst.
Inmiddels hebben we een aardige inventarisatie van wat er aan scheelt. Effectief issie overgenomen met het idee dat we eerst maar eens gaan proberen of we er uberhaupt leven in krijgen en te kijken of het geen ontzettende money-pit ging worden.
Dat lijkt nu in ieder geval positief uit te vallen.
Wat er mis mee is:
- Regulier onderhoud (filters, bougies, vloeistoffen) moet écht ff gebeuren. Diverse vloeistofkanalen goed flushen enzo.
- Per ongeluk de bodem van de luchtfilterkast gesloopt bij t terugzetten van de carbs. (onze eigen oepsie
). Misschien een set mooie paddestoel filters er voor in de plek als we de kast niet kunnen fixen/vervangen - Accu is zo dood als n pier en is nog een oud lood-zuur type, dus daar mag een verse lood-gel accu voor in de plek.
- Carbies hebben wat liefde nodig (verse pakkingen en dergelijke) en dan afgesteld en gesynchroniseerd
- Vork seals zijn slecht.
- Ketting schoonmaken en smeren
- Vers H4 lampje in de koplamp
- Remklauw is incompleet (bracket mist). Iemand toevallig eentje over?
Eentje van een VF500F Intercepter zou ook moeten passen geloof ik? of van een periodegelijke VT500C Shadow?
- Remblokken zijn scheef/oneven versleten
- Kilometerteller kabel is geknapt
- Benzinetank flushen en evt coaten
- Banden moeten nog gechecked, maar die zijn naar t lijkt ook de jongste niet meer en mogen waarschijnlijk ook wel vervangen worden
- Alles wat verchroomd is, is vies en flets. Her en der ook wat roest spikkels enzo. Dus dat wordt boenen
- Zadel heeft n paar scheurtjes en kan een nieuwe cover gebruiken
- Lakwerk is her en der wat gebutst en gekrast
- Front-tasje (was al aftermarket?) is zo ontzettend uitgedroogd dat daar wel een andere voor in de plek mag
- Spiegels zijn niet matchend
- Sleutels/sloten zijn verschillend
- Knippers hangen een beetje op half-7
- Handgrepen zijn versleten
- Hij is algeheel gewoon wat stoffig/smerig
- Plus dat we ook nog n beetje zitten te kijken naar dingen om 'm n beetje op te leuken
Het is ook geen haastproject, gewoon voor de hobby en fun. Alssie straks loopt, wil ik er sowieso een tijdje op rondrijden. Iedereen in m'n omgeving roept dat t ding ontzettend goed bij mij past
Het leven is te kort om geduld te hebben!
M'n oude VF en VFR kennende, klinkt een goed lopende v4 nog veel bruterMcKaamos schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:19:
[...]
Het was wel even bruut om die V4 tot leven te horen komen hoorKlinkt echt vet
Ik had inderdaad gedacht dat de technische kant meer mijn ding zou zijn om te doen, en 't poetswerk aan jou over te latenEn dan komt t cosmetische gedeelte nog. Iets wat @Destruction grondig haat, geloof ik
Sowieso eerst functie, dan vorm imo
M'n test accu (een oude accu uit een vorige auto) staat ondertussen maar weer aan de lader, want die was na een aantal startpogingen wat zwakjes
Dit dus, en da's ideaal. Als ik er nou ineens 3 weken geen tijd voor of zin in heb, raak ik 'm gewoon 3 weken niet aan en niemand die daar echt iets over kan zeggenHet is ook geen haastproject, gewoon voor de hobby en fun.
Neemt niet weg dat ik 't ding in een paar dagen volledig af heb als ik de tijd en de spullen zou hebben, maar ik ga liever af en toe ff een uurtje of 2 aan de gang dan zo'n project in een paar weken tijd voltooien en dan weer niks hebben om aan te knutselen
Het is wel een beetje een McKaamos-mobiel inderdaadAlssie straks loopt, wil ik er sowieso een tijdje op rondrijden. Iedereen in m'n omgeving roept dat t ding ontzettend goed bij mij past
[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 03-04-2019 23:56 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Magna is een wel erg groot project, zo te lezen..
Aankomend weekend moet ik nog even wat werk aan de carbs doen, als ik daarmee niks sloop ben ik nog steeds van de partij.
Onaangekondige Motormeetingslolgast schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:13:
Heerlijk is dat inderdaad! Ik heb het een keer gehad bij de Leidsche Rijntunnel. Daar stonden we na 10 minuten met 50 motoren vooraan te wachten
All-Round nerd | iRacing Profiel
Dat hebben we eens gehad op de duitse Autobahn. Ongeluk gebeurd, alle rijbanen afgesloten. We stonden vrij ver vooraan, piepten zelf nog wat naar voren (boefjes), en werden daarna door de politie naar voren gedirigeerd. Dat gebeurt ook niet vaak volgens mij, want ze zijn daar vrij streng op de Rettungsgasse.
Zodra we er langs konden hadden we een vrije Autobahn zonder limiet...
Verwijderd
Heel leuk om te lezen wat jullie allemaal met de magna doen! Toch een goed "nieuw" baasje gevondenMcKaamos schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:19:
[...]
Het was wel even bruut om die V4 tot leven te horen komen hoorKlinkt echt vet
Inmiddels hebben we een aardige inventarisatie van wat er aan scheelt. Effectief issie overgenomen met het idee dat we eerst maar eens gaan proberen of we er uberhaupt leven in krijgen en te kijken of het geen ontzettende money-pit ging worden.
Dat lijkt nu in ieder geval positief uit te vallen.
Wat er mis mee is:En dan komt t cosmetische gedeelte nog. Iets wat @Destruction grondig haat, geloof ik
- Regulier onderhoud (filters, bougies, vloeistoffen) moet écht ff gebeuren. Diverse vloeistofkanalen goed flushen enzo.
- Per ongeluk de bodem van de luchtfilterkast gesloopt bij t terugzetten van de carbs. (onze eigen oepsie
). Misschien een set mooie paddestoel filters er voor in de plek als we de kast niet kunnen fixen/vervangen
- Accu is zo dood als n pier en is nog een oud lood-zuur type, dus daar mag een verse lood-gel accu voor in de plek.
- Carbies hebben wat liefde nodig (verse pakkingen en dergelijke) en dan afgesteld en gesynchroniseerd
- Vork seals zijn slecht.
- Ketting schoonmaken en smeren
- Vers H4 lampje in de koplamp
- Remklauw is incompleet (bracket mist). Iemand toevallig eentje over?
Eentje van een VF500F Intercepter zou ook moeten passen geloof ik? of van een periodegelijke VT500C Shadow?
- Remblokken zijn scheef/oneven versleten
- Kilometerteller kabel is geknapt
- Benzinetank flushen en evt coaten
- Banden moeten nog gechecked, maar die zijn naar t lijkt ook de jongste niet meer en mogen waarschijnlijk ook wel vervangen worden
Kortom, veeeeel werk. Qua kosten valt het me nog alles mee. Ik ben al bezig geweest om zoveel mogelijk onderdelen op te zoeken,
- Alles wat verchroomd is, is vies en flets. Her en der ook wat roest spikkels enzo. Dus dat wordt boenen
- Zadel heeft n paar scheurtjes en kan een nieuwe cover gebruiken
- Lakwerk is her en der wat gebutst en gekrast
- Front-tasje (was al aftermarket?) is zo ontzettend uitgedroogd dat daar wel een andere voor in de plek mag
- Spiegels zijn niet matchend
- Sleutels/sloten zijn verschillend
- Knippers hangen een beetje op half-7
- Handgrepen zijn versleten
- Hij is algeheel gewoon wat stoffig/smerig
- Plus dat we ook nog n beetje zitten te kijken naar dingen om 'm n beetje op te leuken
Het is ook geen haastproject, gewoon voor de hobby en fun. Alssie straks loopt, wil ik er sowieso een tijdje op rondrijden. Iedereen in m'n omgeving roept dat t ding ontzettend goed bij mij past
Vreselijk om daar te rijden in m'n koekblik. Kan echt niet wachten om een motor te hebbenChakotay schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:01:
Hm, de A12 richting Utrecht was vanochtend even helemaal stil gelegd door de marechaussee. Best grappig om daarna midden in de spits opeens 4 helemaal lege banen voor je te hebben
R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x
Linkerbaan en plakken, hoewel in de spits op de A12 rij je iedereen meestal op de rechterbaan voorbijiFrost schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:52:
[...]
Vreselijk om daar te rijden in m'n koekblik. Kan echt niet wachten om een motor te hebben
Daarom wil ik deze maar in de verkoop zetten. Alleen heb ik werkelijk geen idee meer waar ik de papieren heb.Het groene kaartje heb ik natuurlijk wel, maar die andere delen, ik zou het echt niet meer weten. In mijn map met verzekeringspapieren etc. kon ik het ook niet meer terug vinden.
Als ik hier kijk zie ik dat het pasje en de tenaamstellingscode nodig zijn: https://www.rdw.nl/partic...erkopen/uw-motor-verkopen
Gelukkig kan ik die code opnieuw aanvragen, kost maar €1,- Maar heb ik dan genoeg? Het kentekenpasje en die code om de motor te verkopen?
* Vrijdag heeft nog nooit een motor verkocht
[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 04-04-2019 10:20 ]
Let wel op, volgens mij kan je alleen de tenaamstellingscode opvragen als je al zo'n nieuw bewijs had, dus geen papier.Vrijdag schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:19:
Nou, ik heb de GPZ maar geschorst, alleen de verzekering nog even opzeggen. Hoewel ze wel wil starten (na de accu opgeladen te hebben) wil ik er verder niet zoveel meer aan doen.
Daarom wil ik deze maar in de verkoop zetten. Alleen heb ik werkelijk geen idee meer waar ik de papieren heb.Het groene kaartje heb ik natuurlijk wel, maar die andere delen, ik zou het echt niet meer weten. In mijn map met verzekeringspapieren etc. kon ik het ook niet meer terug vinden.
Als ik hier kijk zie ik dat het pasje en de tenaamstellingscode nodig zijn: https://www.rdw.nl/partic...erkopen/uw-motor-verkopen
Gelukkig kan ik die code opnieuw aanvragen, kost maar €1,- Maar heb ik dan genoeg? Het kentekenpasje en die code om de motor te verkopen?
"U kunt alleen een tenaamstellingscode aanvragen als u al in bezit bent van een kentekenbewijs op creditcardformaat (kentekencard). Als u nog een papieren kentekenbewijs heeft, kunt u dit niet aanvragen."
Zie de bestelpagina en klik op de blauwe i knop.
Ik had namelijk zelfde probleem maar dan met mijn auto. Heb voor 35 euro een nieuwe kentekenbewijs met tenaamstellingscode moeten bestellen om vervolgens bij de dealer te zien dat het gloednieuwe bewijs doorgeknipt werd
[ Voor 4% gewijzigd door aidanl op 04-04-2019 10:30 ]
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Ah thnx, nu ik heb al zo'n pasje, dus dan zou dat icm de tenaamstellingscode voldoende moeten zijn om de motor te verkopen toch? Anders is het ook zo zonde van het geld idd.aidanl schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:29:
[...]
Let wel op, volgens mij kan je alleen de tenaamstellingscode opvragen als je al zo'n nieuw bewijs had, dus geen papier.
"U kunt alleen een tenaamstellingscode aanvragen als u al in bezit bent van een kentekenbewijs op creditcardformaat (kentekencard). Als u nog een papieren kentekenbewijs heeft, kunt u dit niet aanvragen."
Zie de bestelpagina en klik op de blauwe i knop.
Ik had namelijk zelfde probleem maar dan met mijn auto. Heb voor 35 euro een nieuwe kentekenbewijs met tenaamstellingscode moeten bestellen om vervolgens bij de dealer te zien dat het gloednieuwe bewijs doorgeknipt werd
[ Voor 5% gewijzigd door darkkingll op 04-04-2019 10:31 ]
Thnx! Scheelt me weer kopzorgendarkkingll schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:31:
Bij het pasje is alleen het pasje plus de volledige code genoeg. Meer heb je als het goed is ook niet
Michelin Pilot Power 2CT blijft een goede allround, niet harcore circuit band met goede levensduur.Chakotay schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:54:
Ik wil binnenkort eens een nieuw setje banden voor de 749 gaan halen, maar heb de afgelopen jaren alleen maar op tourbanden (klasse Michelin Pilot Road / Continental Roadsmart e.d.) gereden. Daardoor heb ik de laatste ontwikkelingen in de sportbanden een beetje gemist.
De 749 zal voornamelijk voor plezierritjes & soms een circuitdag gebruikt gaan worden, daar mag dus wel een leuk plakbandje onder komen. Ik wil echter ook wel fatsoenlijke grip houden als ik een keer in de regen terechtkom er mee, waar rijden jullie mee in deze categorie?
Deze week laat ik er weer eentje als achterband omleggen.
Rij je al 10 jaar op dezelfde banden?Chakotay schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:55:
@SniperGuy die had ik bijna 10 jaar geleden al... Was (en is nog steeds) een prima band inderdaad, maar de ontwikkelingen hebben niet bepaald stil gestaan de laatste jaren, daar wilde ik eigenlijk wel gebruik van maken
Komende dagen ziet het weer er goed uit, dat wordt lekker toeren
Stond vandaag idd wel helemaal vast op alle rijstroken, dus dan kijk ik vooral heel bewonderend naar alle motoren die alles gewoon kunnen inhalenPagman schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:06:
[...]
Linkerbaan en plakken, hoewel in de spits op de A12 rij je iedereen meestal op de rechterbaan voorbij
R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x
Ik denk dat het recept in al die tijd al wel aangepast is naar hedendaagse maatstaven en dat het alleen het profiel en de naam hetzelfde zijnChakotay schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:55:
@SniperGuy die had ik bijna 10 jaar geleden al... Was (en is nog steeds) een prima band inderdaad, maar de ontwikkelingen hebben niet bepaald stil gestaan de laatste jaren, daar wilde ik eigenlijk wel gebruik van maken
Je kunt mij helpen in zo'n gevalDestruction schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:42:
[...]
M'n oude VF en VFR kennende, klinkt een goed lopende v4 nog veel bruter
[...]
Ik had inderdaad gedacht dat de technische kant meer mijn ding zou zijn om te doen, en 't poetswerk aan jou over te laten![]()
* Destruction heeft daar het geduld niet voor.
Sowieso eerst functie, dan vorm imo
M'n test accu (een oude accu uit een vorige auto) staat ondertussen maar weer aan de lader, want die was na een aantal startpogingen wat zwakjes
[...]
Dit dus, en da's ideaal. Als ik er nou ineens 3 weken geen tijd voor of zin in heb, raak ik 'm gewoon 3 weken niet aan en niemand die daar echt iets over kan zeggen![]()
![]()
Neemt niet weg dat ik 't ding in een paar dagen volledig af heb als ik de tijd en de spullen zou hebben, maar ik ga liever af en toe ff een uurtje of 2 aan de gang dan zo'n project in een paar weken tijd voltooien en dan weer niks hebben om aan te knutselenGa ik m'n eigen motor uit elkaar trekken om iets te doen te hebben oid
![]()
[...]
Het is wel een beetje een McKaamos-mobiel inderdaad
Als het model hetzelfde blijft lijkt het mij sterk dat ze dan zonder te vermelden de formule verbeteren. Zal wel goedkoop zijn om die te produceren inmiddels en zolang het wordt afgenomen zal de fabrikant het prima vinden denk ik.
Volgens mij heeft mijn broer een GPZ die hij wil opknappen. DM mij even de gegevens, misaschien kunnen we iets voor elkaar betekenen.Vrijdag schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:19:
Nou, ik heb de GPZ maar geschorst, alleen de verzekering nog even opzeggen. Hoewel ze wel wil starten (na de accu opgeladen te hebben) wil ik er verder niet zoveel meer aan doen.
Tja lees ook in meerdere bronnen dat de PR5 juist beter is. Ik zelf heb nu PR5, had eerst PR4 onder de Versys. Merk eigenlijk geen verschil, zijn beide prima banden. Ik gebruik ze voornamelijk voor W/W dus met alle soorten weer.SniperGuy schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:13:
Zo is volgens meerdere bronnen PilotRoad 5 een stuk slechter vergeleken met de PilotRoad 2 en 3.
Oh ja totaal geen motorervaring of schakelervaring
Wat is trouwens een beetje een betaalbare motor voor een beginner (geen race type mee een tour type)
Alvast bedankt!
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Ik moet nog even kijken voor de rit. Heb een heel druk weekend als de rit is (Spring Event op zaterdag en ook nog een afspraak zondagavond), dus moet nog even nadenken of het allemaal ga redden.
Als ik ga, dan wil ik wel samen met @Vrijdag en @R0y. naar Zwolle rijden, als jullie op zondag heen gaan.
XBL: DonFrans
Zo lang gaat het nou ook weer niet duren, afhankelijk van hoe snel ik de onderdelen heb en hoeveel tijd ik kan maken verwacht ik wel dat ik 't ding over 1,5 a 2 maand lopend heb, misschien zelfs rijdendDrivinUCrazy schreef op donderdag 4 april 2019 @ 07:49:
Maar je moet voor jezelf wel doelen stellen, anders staat het ding er over 2 jaar nog in exact dezelfde staat bij, plus dat je weer kunt gaan controleren of het blok nog wel rond wil.
Jij bent er vanaf, en wij hebben weer e.e.a te knutselen inderdaadVerwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:50:
[...]
Heel leuk om te lezen wat jullie allemaal met de magna doen! Toch een goed "nieuw" baasje gevonden
Hehe, mja als je voor andere mensen dingen gaat fiksen komen daar ook weer dingen als aansprakelijkheid etc bij. Toch maar niet, eigenlijk
@Vrijdag een GPZ zeg je? Kost dat?
Hoewel, nee, nee, nee
Busa met koffersdutchinteldude schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:52:
Volgende week zaterdag me eerste keer motorrijles..iemand nog tips en trics? waar ik op moet letten.
Oh ja totaal geen motorervaring of schakelervaring![]()
Wat is trouwens een beetje een betaalbare motor voor een beginner (geen race type mee een tour type)
Alvast bedankt!
Het gaat mij niet lukken, zit nogal in een dure periode en om zondag " ff op en neer " te rijden. Dan ben ik maandag kapotFrans92 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:53:
@ephymerous Je bent geloof ik wel de meest getagde poster hier op het moment
Ik moet nog even kijken voor de rit. Heb een heel druk weekend als de rit is (Spring Event op zaterdag en ook nog een afspraak zondagavond), dus moet nog even nadenken of het allemaal ga redden.
Als ik ga, dan wil ik wel samen met @Vrijdag en @R0y. naar Zwolle rijden, als jullie op zondag heen gaan.
Zoals @R0y. al zei: een Hayabusa met topkofferdutchinteldude schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:52:
Volgende week zaterdag me eerste keer motorrijles..iemand nog tips en trics? waar ik op moet letten.
Alvast bedankt!
Frans92 in "Hét grote motortopic - Deel 23"
Maar jammer Roy, volgende keer beter
XBL: DonFrans
Sowieso wil ik er wel ff een tijdje op rijden, verliefd of nietDestruction schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:01:
[...]
Zo lang gaat het nou ook weer niet duren, afhankelijk van hoe snel ik de onderdelen heb en hoeveel tijd ik kan maken verwacht ik wel dat ik 't ding over 1,5 a 2 maand lopend heb, misschien zelfs rijdend![]()
[...]
Jij bent er vanaf, en wij hebben weer e.e.a te knutselen inderdaadAls wij er klaar mee zijn gaan wij dan weer een nieuw baasje voor hem zoeken. Tenzij @McKaamos er verliefd op wordt en 'm zelf wil houden
Hell, misschien doe ik wel een motorweekendje met Marenk op dat ding ipv de CBR? Wordt lachen op de twisties de bergen in. Vorige keer was er eentje met een Honda Rebel 400 (zelfde soort model) die constant met z'n stepjes aan de vloer zat
Dr. Neef moet ook nog eens aan z'n rijbewijs beginnen (ffs, begin nou eens, lul!
GPZ... da's een Kawa joh. Ik dacht dat je een grafhekel aan Kawa had? iets met 'drama om aan te werken' enzo?[...]
Hehe, mja als je voor andere mensen dingen gaat fiksen komen daar ook weer dingen als aansprakelijkheid etc bij. Toch maar niet, eigenlijk![]()
@Vrijdag een GPZ zeg je? Kost dat?![]()
Hoewel, nee, nee, neeStaat het hier straks vol met motoren die werk nodig hebben
![]()
[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 04-04-2019 14:21 ]
Rode busa met topkoffer, voor het geval je altijd, zonder uitzondering binnen 5 minuten op kantoor moet zijn. Ongeacht vanuit welke uithoek van het land je ook maar moet komen.Frans92 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:05:
[...]
Zoals @R0y. al zei: een Hayabusa met topkofferZie hier:
Frans92 in "Hét grote motortopic - Deel 23"
Maar jammer Roy, volgende keer beter
Tips & Trics... oren open en luisteren naar je instructeurdutchinteldude schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:52:
Alvast bedankt!
Eerste rijles zal je waarschijnlijk niet veel verder komen dan instructie krijgen hoe dat apparaat werkt (welk knopje/hendeltje is wat), een stukje vooruit rijden in de 1e/2e versnelling en in een grote cirkel rijden.
Gewoon feeling voor dat apparaat opbouwen.
Verder... sja, kom uitgerust en uitgeslapen ten tonele?
En je kan natuurlijk al even gaan kijken voor een eigen motor outfit. VInd het persoonlijk prettiger om in m'n eigen zweet te baden dan in dat van een ander
@lolgast @wimmel_1 De foto van m'n bike in de openingspost mag wel bijgewerkt worden naar deze:
https://tweakers.net/ext/f/TFwWTcIfquP6uIicCt5BudQC/full.jpg
Betere/mooiere foto
[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 04-04-2019 15:08 ]
De nodige grappenmakers hebben alweer gereageerd met de Hayabusa als optie. Natuurlijk wel een rode want dat gaat sneller en met verlengde achterbrug want stoer.dutchinteldude schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:52:
Alvast bedankt!
Ik kijk wel eens naar de filmpjes van Promotor op Youtube.https://youtu.be/iPVPBMawtNk of YouTube: Motoren 2.000 tot 4.000 euro - Motoroccasiontest
Die hebben eens in de zoveel tijd een motor test waar ze kijken naar motoren tussen 1.000 en 2.000 euro of 2.000 tot 4.000. Daar komen veel verschillende modellen voorbij. Wat me opvalt is dat de meeste mensen tevreden zijn over hun aankoop en dat op een oudje nog prima te rijden valt.
Momenteel zijn 2 cilinders redelijk populair, ik rij zelf een Honda Transalp. Vergevingsgezinde motoren, bij goed onderhoud in staat tot hoge kilometerstanden. Je kan ook kijken naar 4 cilinders als de Suzuki Bandit of Yamaha Diversion. Als je wat ervaring hebt opgedaan zal je ze wellicht saai vinden, maar daardoor wellicht wel goed om mee te beginnen.
Onze GSX-F en Thundercat allebei de carbs laten reinigen (ultrasoon) en reviseren omdat ze verstopt zaten. Volgens de motorzaak komt het door de euro 95 / ethanol toevoeging...die koekt helemaal aan waardoor de sproeiers verstopt kunnen raken.
Goede nieuws is: loopt nu weer als een zonnetje en de GSX-F Staat te koop Reloader in "[Motor ] GSX-600F 1998"
Merkte vroeger met mijn Golf 2 wel altijd enorm verschil tussen de ethanol benzine en de gewone benzine. Met de gewone benzine startte de auto altijd direct. Met ethanol moest ik doorstarten.
Valt mij ook op dat de laatste tijd veel autobranden zijn. Zou mij niks verbazen dat het door de Ethanol komt die de leidingen vrolijk heeft aangetast.
@dutchinteldudeReloader schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:15:
Hier mensen met Ethanol problemen (De toevoeging in de moderne euro 95?)
Onze GSX-F en Thundercat allebei de carbs laten reinigen (ultrasoon) en reviseren omdat ze verstopt zaten. Volgens de motorzaak komt het door de euro 95 / ethanol toevoeging...die koekt helemaal aan waardoor de sproeiers verstopt kunnen raken.
Goede nieuws is: loopt nu weer als een zonnetje en de GSX-F Staat te koop Reloader in "[Motor ] GSX-600F 1998"
Dit is typisch een motor die je als starter goed kan rijden. Heeft op zich wel wat vermogen, maar dat komt vooral bovenin het toeren bereik vrij. Ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd (kleine schades uitgezonderd).
mijn Suzuki is een goeie startersmotordutchinteldude schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:52:
Alvast bedankt!
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hou hem in de peiling! zeker mooie motor voor begin ^^ eerst maar is dat bewijs halen.
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
In mijn KTM RC8 gaat gewoon altijd 95. Het schijnt te kunnen helpen als je voor de winterstop er 98 in doet, maar voor normaal rijden heb ik niet het idee dat het iets boeit.BobbyDgtl schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:15:
Ik tank in feite altijd Euro 98 met mijn 790 Duke. Maakt dat uit? Of is het gewoon geldverspilling?
momenteel ziet het er zo uit
Thnx allemaal! Naar het blijkt zijn de accessoires plots even een klein beetje belangrijker geworden. Heb 2 maanden om de boel te prepareren voor een trip welke ik net gewonnen heb. https://www.ktm-adventure-rally.com/en/europe-2019/caesar1000 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:45:
[...]
Bij KTM hebben ze deze accessoires als 'Power Parts'. Ze zijn net zoals veel officiële accessoires wel duurder dan gemiddeld.

Nu nog kiezen welke aan de sleutel te hangen.
[ Voor 6% gewijzigd door Rubman op 04-04-2019 19:13 ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ding wat ik heb staan heeft een inhoud van 2,5L maar ik denk dat je al snel een 5L variant of gróter nodig zal gaan hebben om er een hele carburateur in kwijt te kunnen.
@ephymerous Ik kan er volgende week zondag helaas (waarschijnlijk) niet bij zijn. Ik ga komende week even kijken of ik er wat aan kan doen (als in: een collega in een vliegtuig proppen op zaterdag) maar..... Wordt lastig, vrees ik.
[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 04-04-2019 18:33 ]
hmmm oke, heb er al aan gedacht om er 1 te kopen maar vind het een boel geld voor iets wat ik waarschijnlijk maar 1x ga gebruikenwimmel_1 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:29:
@Streepje Ik heb hier een Ultrasoonbad staan maar ik denk niet dat je daar een hele carburateur in gaat kunnen krijgen. Naalden en sproeiers gaat wel lukken maar een complete carburateur zal érg lastig worden.
Ding wat ik heb staan heeft een inhoud van 2,5L maar ik denk dat je al snel een 5L variant of gróter nodig zal gaan hebben om er een hele carburateur in kwijt te kunnen.
Dat was bij mij ook ooit de overweging en daarom heb ik destijds maar een 2,5L variant aangeschaft. Die 2,5L dingen zijn nog redelijk betaalbaar, als je groter gaat worden ze ineens véél duurder (terwijl de grote alleen maar wat meer plaatmateriaal kost, de componenten zijn tot ± 10L exact 't zelfde).Streepje schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:32:
[...]
hmmm oke, heb er al aan gedacht om er 1 te kopen maar vind het een boel geld voor iets wat ik waarschijnlijk maar 1x ga gebruiken
Ik gebruik 't ding overigens best vaak en heb tijdens de aanschaf ook bewust géén grotere gekocht omdat ik toch niets meer met gecarbureerde motoren doe
[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 04-04-2019 18:39 ]
ja en het scheelt dat ik nu weet dat een 2,5L wel wat te klein is dan hoef ik die ook al niet te kopen.wimmel_1 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:36:
[...]
Dat was bij mij ook ooit de overweging en daarom heb ik destijds maar een 2,5L variant aangeschaft. Die 2,5L dingen zijn nog redelijk betaalbaar, als je groter gaat worden ze ineens véél duurder (terwijl de grote alleen maar wat meer plaatmateriaal kost, de componenten zijn tot ± 10L exact 't zelfde).
nee de onderdelen die missen waren onderweg om geschuurd/gestraald te worden, frame is inmidels al gestraald alleen nog laten poedercoatenChakotay schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:33:
@Streepje je mist een paar onderdelen geloof ik.
Een sleutel zekerChakotay schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:33:
@Streepje je mist een paar onderdelen geloof ik.
@Rubman jou plaatje mist ook wat
Nee helemaal.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
had ze inderdaad gevonden. Als ik niks kan vinden maar zo'n 2,5L bestellen en de carbs van elkaar af halen gelukkig zijn het er maar 2wimmel_1 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:48:
@Streepje Even een Klikje ... En dan moet je daar voor de grap eens kijken naar de maten van het "bad". In dat bad zit vervolgens nog een mandje waarin je de spullen legt zodat je ze er ook weer gemakkelijk uit kan pakken maar ook zonder dat mandje werkt 't spel gewoon (uiteraard). Spul er uit pakken kan ook gewoon met een "tang" (of met je handen als je 't bad niet op 80 graden celsius hebt laten reinigen).
Je hebt nu een "dead link" naar NIETS op iimgur gepost
Gek staat gewoon op imgur en ik zie hem prima.
Nu zou het goed moeten zijn
Door het hogere octaangetal (95 / 98) kan je motor er iets meer vermogen uit halen. Ligt eraan of jouw motor(blok) dit kan, ik weet het zo niet. Bij mijn relatief eenvoudige blok krijg ik geen vermogenswinst, maar loopt hij gewoon net iets lekkerder op 98. Voor die paar kwartjes per tank is het me dat wel waard.BobbyDgtl schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:15:
Ik tank in feite altijd Euro 98 met mijn 790 Duke. Maakt dat uit? Of is het gewoon geldverspilling?
Wel zijn er een aantal merken die 98 zonder ethanol verkopen, ondanks de E5/E10 vermelding. BP schijnt dat te bevestigen. Shell (Vpower) zegt er niets over.
Je kunt eventueel ook het te reinigen onderdeel boven de rand uit laten steken en dan dus in twee keer je onderdeel reinigen. Als je het juiste(óf juist géén extra) reinigingsmiddel gebruikt dan schuimt 't niet én kun je zonder het deksel te plaatsen ook gebruik maken van 't apparaat.Streepje schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:08:
[...]
had ze inderdaad gevonden. Als ik niks kan vinden maar zo'n 2,5L bestellen en de carbs van elkaar af halen gelukkig zijn het er maar 2

Volgens mij had ik op mijn eerdere motoren een stuk kleinere.
Op m'n R6'jes had ik altijd deze dingen van R&G zitten en die hebben me wel eens wat ellende bespaard (oftewel gewoon dóór kunnen rijden tijdens een circuitdag). Op m'n MT-10 zitten dezelfde ook weer sinds de eerste dag....
[ Voor 45% gewijzigd door Will_M op 04-04-2019 19:42 ]
Al zou ik daar bij "Ali" niet al te zeker van durven te zijn.....
[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 04-04-2019 19:46 ]
Gewoon hardnekkig in het bagageruim van het vliegtuig proppen en het probleem is toch opgelostwimmel_1 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:29:
@ephymerous Ik kan er volgende week zondag helaas (waarschijnlijk) niet bij zijn. Ik ga komende week even kijken of ik er wat aan kan doen (als in: een collega in een vliegtuig proppen op zaterdag) maar..... Wordt lastig, vrees ik.
* timmie271 hoopt dat het morgen wat warmer word, want anders word de rit morgen toch wel wat frisser dan ie eerst in gedachten had....
Handvatverwarming op en gaantimmie271 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:59:
[...]
* timmie271 hoopt dat het morgen wat warmer word, want anders word de rit morgen toch wel wat frisser dan ie eerst in gedachten had....
Dit topic is gesloten.
![]()