Gamertag: timmie271
Lukt prima, al was het vanochtend toch wat frisjes op de CBF 600 met een jas zonder wintervoering + kevlarjeans...timmie271 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:06:
[...]
Da klopt en blijft heerlijk. Maar wilde eigenlijk zonder thermokleding rijden
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik ook hoor, maar lekker in de combinatie met handvatverwarming zalig gewoonChakotay schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:09:
Handvatverwarming? Ik rij alweer een paar weken in mijn zomerhandschoenen
Vanochtend was 't hier amper 4 graden celsius op het moment dat ik van huis weg ging en toen had ik er al een wandeling van ± 3 kwartier met m'n logé (hondje) op zitten.
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 04-04-2019 20:41 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
moet je wel ethanol vrije 98 vinden, is in nederland bij t gros van de pompen niet meer te krijgenPilatuS schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:18:
[...]
In mijn KTM RC8 gaat gewoon altijd 95. Het schijnt te kunnen helpen als je voor de winterstop er 98 in doet, maar voor normaal rijden heb ik niet het idee dat het iets boeit.
alsdus de ANWBDe brandstoffen Competition 102 van Salland Olie (onder meer verkrijgbaar bij de stations van Firezone) en BP Active Ultimate 98 zijn vrij van ethanol. Dat zijn de enige twee ethanolvrije benzinesoorten die in Nederland verkrijgbaar zijn, voor zover wij kunnen nagaan. Een disclaimer is namelijk op zijn plaats, want niet elke oliemaatschappij vermeldt deze informatie in hun productinformatie. Van BP bijvoorbeeld hebben wij bovenstaande info van de manager Communications & External Affairs.
Niet eens de voorruitverwarmingwimmel_1 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:20:
* timmie271 zet s'ochtends in de auto toch echt nog wel gewoon lekker de spiegel / achterruit en stoelverwarming aan
Deze auto vond het vanmorgen te warm en wilde extra koeling hebben (kan zonder voorbumper ook niet harder dan 60 als ik de boel heel wilde laten). Verder maar geen vragen gesteld toen ik de sleutel kreeg

Morgenochtend de motor maar even tanken voor het weekend. Ben benieuwd hoe zuinig het ritje was van afgelopen zaterdag. Had namelijk nog 2 van de 6 streepjes na 200km+ gereden te hebben
Mooie route! Bedankt alvast voor alle moeite. Ik ben er bij. Ik ga proberen om dat weekend een GSA te huren, kan ik gelijk kijken of hij bevalt op iets langere ritten voordat ik besluit om er een te kopen.ephymerous schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:51:
Tweakersrit ZWOLLE 14 april 2019
Yes! De weersvoorspellingen zijn vooralsnog goed en daarmee staan de seinen wat mij betreft op groen![]()
[Afbeelding]
Route
Zoals beloofd heb ik een route uitgezet met wegen waarop ik graag in het weekend mijn rondjes rijd. Graag laat ik jullie zien hoe mooi Overijssel en Drenthe zijn. Het zijn vooral bochtige buitenwegen. Helaas ontkomen we niet het af en toe rijden van een "verbindingsstuk".
[Afbeelding]
Facts & Figures:Spelregels
- Het startpunt is de McDonalds in Zwolle Zuid (Huub van Doornestraat 8, 8013 NR Zwolle)
- Ik zal zorgen dat ik daar om 10:00u ben, laten we om 10:30u vertrekken
- De route is 162 km lang en bestaat vooral uit bochtige buitenwegen
- We gaan al slingerend van Zwolle langs Ommen door naar Hardenberg, om via Dedemsvaart en Meppel naar Kampen te rijden. Vanaf daar gaan we over de dijk terug naar Zwolle
- Lunchen doen we na een dikke 80 km bij Arizona in Dedemsvaart Er is daar voldoende plaats voor de motoren en een ruim terras
- Het eindpunt is bij het Refter in de binnenstad. Daar is het krapper parkeren maar daar kunnen we wel gezellig nazitten onder het genot van een drankje en eventueel een hapje
- Let op! We nemen het pondje van Zwartsluis naar Genemuiden, dat kost ruim 2 euro en daar kan je alleen contant betalen!
Ik vind het ontzettend tof dat we met zo'n grote groep relatief onbekenden gaan rijden. Ergens vind ik dat ook spannend. Ik wil jullie dan ook vragen aan je eigen en elkaars veiligheid te denken. Laten we de verschillen in elkaars rijstijl respecteren en elkaar zeker niet inhalen. Voordat we de rit beginnen zal ik jullie aandacht hier nog een keer voor vragen
PraktischDeelnemers
- Zorg voor een volle tank bij het startpunt. In Hardenberg komen we langs een Shell. Daar zullen we even stoppen
- Zorg ervoor dat je motor technisch in orde is. Loop hem even na of je remmen, banden, verlichting, oliepeil etc. allemaal goed is.
- Download route in GPX1.1 en ITN
- Het lukt me niet om het zo mooi te maken als tijdens de buitenlandrit met tussenstops. Als iemand me daarmee kan helpen in Myroutelab... graag
De vooraanmeldingen zijn legio! Tof! Afhankelijk van de definitieve opkomst gaan we in één of meerdere groepen rijden. Dan zullen we ook een "langzame" en een "minder langzame" groep(en) samenstellen. Willen jullie duidelijk laten weten of jullie komen? Onderstaand even een trigger voor de vooraanmeldingen.
@Streepje
@Chakotay Onder voorbehoud
@Crimsoon Komt
@InZane Komt
@Vrijdag Komt
@Joopieboy Komt
@NL-RaVeR Komt
@Frans92
@alexthegrat Komt
@Raym09 Komt
@charrel Onder voorbehoud
@darkkingll Komt
@yozgoesdigital Komt
@NLDViane Komt
@Rubman Komt
@Imo62 onder voorbehoud
@timmie271 Komt
@ProfaNe
@aidanl
@Phreak
@Mitssz Komt
@Maegrim
@wimmel_1
@etwintje
@WielerManiak Komt
@Tankiej Onder voorbehoud
@MichielK71 Komt
@Grubeater Komt
@kaasaanfiets Komt
Helaas afgemeld (ik laat ze even in de post staan vanwege het overzicht)
@lolgast
@Secsytime
@Destruction
@meneer deff
@R0y.
Ik heb er zin in!
Nog meer mensen die vanuit Apeldoorn komen? Eventueel degene die vanuit Nijmegen komen, ik neem aan dat jullie de A50 pakken? Dan kan ik eventueel wel bij jullie aansluiten.
@BvZwolle en @Destruction , als jullie echt geïnteresseerd zijn in de GPZ, DM me anders even, voordat het een verkooptopic wordt
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
De schroeven lagen in de auto en de bumper was nergens te bekennen dus zou best kunnen
Auto was eigenlijk naar schade maar de winterbanden moesten eraf.... Dus mocht op pad zonder voorbumper
Ik wou dat het een 1 april grap was, hij zat echt trompet te spelenSmurfLink schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:23:
[...]
Gewicht max 100 kilo, dat gaat hem helaas niet worden met m'n 250 kilo wegende fiets. Maar bedankt voor de tip.
https://m.louis.nl/artike...60a3cb0ffb327a2c141abb979
Hier zie ik wel weer zo'n draaibankje, die is wel leverbaar. En hier hoef ik de voorband ook niet voor rechtop te zetten dus dat zou ook weer schelen. Mensen ervaring met het verschil tussen of 'm rechtop zetten met die klem en zo'n bankje, of deze methode met jiffyverhoger en de rem vastzetten? Voor/nadelen van beide methodes?
[...]
Dit is een 1 april grap toch? Toch?

[ Voor 4% gewijzigd door etwintje op 04-04-2019 21:39 ]
Ik wil 14 april ook mee, onder voorbehoud op goed weer en of mijn RS125 dit weekend er goed doorheen komt!
onlangs mijn A rijbewijs gehaald en kan niet wachten om een eigen motor te kopen. Ik heb gelest op een CBF600 en heb een keertje een mooie fazer 600 gehuurd.
Nu heb ik al een tijdje een mooie CBR600F3 (1997) in de gaten en heb vandaag ook een proefrit gedaan. Motor zag er in erg goede staat uit aan de buitenkant, maar ook qua prestatie prima, schakelt goed etc.
Echter een ding heb ik gemerkt, wat me huiverig maakt om hem te kopen, Rond de 3000 rpm valt hij een beetje terug in zijn vermogen. Het is niet alsof hij erg gaat stotteren, maar je merkt wel dat hij niet het vermogenopbouw doorzet. Na 4000 a 5000 rpm is dit weg en trekt hij weer vlot door.
Daarbij is er een ratel te horen rond 3000 rpm, maar dat zal dan wel de nokkenas ketting spanner zijn, wat ik heb begrepen uit mijn vooronderzoek.
Dit is een motor van een dealer uit de buurt, en zou er 3 maanden garantie op krijgen, dus mocht er iets fouts gaan in die drie maanden dan zou dat toch onder de garantie vallen?
Dus doen? Of verder kijken?
bij voorbaat dank
Wat zei de dealer toen je dat aangaf?Donib schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:26:
Goedenavond allen,
onlangs mijn A rijbewijs gehaald en kan niet wachten om een eigen motor te kopen. Ik heb gelest op een CBF600 en heb een keertje een mooie fazer 600 gehuurd.
Nu heb ik al een tijdje een mooie CBR600F3 (1997) in de gaten en heb vandaag ook een proefrit gedaan. Motor zag er in erg goede staat uit aan de buitenkant, maar ook qua prestatie prima, schakelt goed etc.
Echter een ding heb ik gemerkt, wat me huiverig maakt om hem te kopen, Rond de 3000 rpm valt hij een beetje terug in zijn vermogen. Het is niet alsof hij erg gaat stotteren, maar je merkt wel dat hij niet het vermogenopbouw doorzet. Na 4000 a 5000 rpm is dit weg en trekt hij weer vlot door.
Daarbij is er een ratel te horen rond 3000 rpm, maar dat zal dan wel de nokkenas ketting spanner zijn, wat ik heb begrepen uit mijn vooronderzoek.
Dit is een motor van een dealer uit de buurt, en zou er 3 maanden garantie op krijgen, dus mocht er iets fouts gaan in die drie maanden dan zou dat toch onder de garantie vallen?
Dus doen? Of verder kijken?
bij voorbaat dank
Honda's zijn in het algemeen aardig betrouwbaar en cbr's helemaal. De naks (nu al vragen om te vervangen?) en de spanningsregelaar zijn daarvan eigenlijk de enige pijnpuntjes.
Kan zijn dat hij een tijd heeft gestaan en de carbs wat vuil zijn. Kan mij geen dip bij 3k herinneren, maar dat is ook alweer meer dan 10 jaar geleden.
@InZane zit daar een dip? Nee toch?
Awesome
Ik had het inderdaad gemeld en mijn zorgen over geuit, hij reed er vervolgens even zelf een rondje mee.
De tach deed wel eens van 2500 naar 3000 springen, maar dat merkte je niet in het vermogen, dit viel me ook op. Dit deed hij ook in de neutral met gas geven, maar dit zal wel een issue zijn met de tach of bedrading. Verlichting deed ten alle tijden goed dus lijkt me sterk dat er iets is met de spanningsregelaar.
Hij zei dat de motor wel een tijdje heeft stil gestaan en dat het wel daaraan kan liggen, ik heb de motor in hun inventaris gezien al sinds oktober meen ik, maar ja wie koopt er een motor in hartje winter?
Het was geen zware terugval in het vermogen, maar het leek echt alsof het niet gaf wat je verwacht dat het zou geven. Met de lesmotor (CBF600) en de gehuurde yamaha had ik hier niet echt problemen mee.
Donib schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:52:
Hij zei dat de motor wel een tijdje heeft stil gestaan en dat het wel daaraan kan liggen, ik heb de motor in hun inventaris gezien al sinds oktober meen ik, maar ja wie koopt er een motor in hartje winter?

Eind oktober zijn motor overgekocht en tot half januari een luttele 3000km gereden (daarna werd het mij ook even wat te koud). Maar het echte rijden gaat nu pas beginnen dankzij het ritje van afgelopen zaterdag
ik heb mijne in november gekochtDonib schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:52:

Idem, CBF 600 staat ingeschreven sinds 1 november, gekocht op net 30.000, en zit nu bijna aan de 40.000...
Verlichting is een slechte indicator voor de spanningsregelaar, die geeft namelijk niet zo heel veel om het exacte voltage, die gaat gewoon wat eerder kapot. Je accu precies hetzelfde, alleen sta je dan of met een lege accu of met een kokend hete accu. Maar vaak kom je daar pas te laat achter. Je kunt het laadvoltage meten, dan weet je of hij kapot is. Als het nog de originele is kun je hem ook zelf preventief vervangen. Dat is een vrij simpel klusje.Donib schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:52:
@Raym09
Ik had het inderdaad gemeld en mijn zorgen over geuit, hij reed er vervolgens even zelf een rondje mee.
De tach deed wel eens van 2500 naar 3000 springen, maar dat merkte je niet in het vermogen, dit viel me ook op. Dit deed hij ook in de neutral met gas geven, maar dit zal wel een issue zijn met de tach of bedrading. Verlichting deed ten alle tijden goed dus lijkt me sterk dat er iets is met de spanningsregelaar.
Het was geen zware terugval in het vermogen, maar het leek echt alsof het niet gaf wat je verwacht dat het zou geven. Met de lesmotor (CBF600) en de gehuurde yamaha had ik hier niet echt problemen mee.
De naks kun je of vervangen door origineel, dan blijft het een hydraulische spanner. Of je laat hem aanpassen naar een handmatige spanner. De olie gaatjes van de originele slippen namelijk nog wel eens dicht.
Carbs kunnen inderdaad vuil zijn en die dip veroorzaken. Je kunt aan hem voorstellen dat ze er nu een carb cleaner in doen en als het zo blijft dat ze dan de carbs ultrasoon reinigen.
Al moet je geen motoren met 20 jaar leeftijdsverschil 1:1 met elkaar gaan vergelijken. Carbs voelen heel anders aan dan injectors. Die technieken zijn werelden van verschil.
[ Voor 6% gewijzigd door A13X op 05-04-2019 07:00 ]
Awesome
Kokend hete accu? Zit die toevallig onder de zadel? Deze werd namelijk warm, of komt dst gewoon door de motor.Raym09 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 06:55:
[...]
Verlichting is een slechte indicator voor de spanningsregelaar, die geeft namelijk niet zo heel veel om het exacte voltage, die gaat gewoon wat eerder kapot. Je accu precies hetzelfde, alleen sta je dan of met een lege accu of met een kokend hete accu. Maar vaak kom je daar pas te laat achter. Je kunt het laadvoltage meten, dan weet je of hij kapot is. Als het nog de originele is kun je hem ook zelf preventief vervangen. Dat is een vrij simpel klusje.
De naks kun je of vervangen door origineel, dan blijft het een hydraulische spanner. Of je laat hem aanpassen naar een handmatige spanner. De olie gaatjes van de originele slippen namelijk nog wel eens dicht.
Carbs kunnen inderdaad vuil zijn en die dip veroorzaken. Je kunt aan hem voorstellen dat ze er nu een carb cleaner in doen en als het zo blijft dat ze dan de carbs ultrasoon reinigen.
Al moet je geen motoren met 20 jaar leeftijdsverschil 1:1 met elkaar gaan vergelijken. Carbs voelen heel anders aan dan injectors. Die technieken zijn werelden van verschil.
Die zit inderdaad onder je zadel, al is die vrij dik en betwijfel ik of je dat zou voelen. Toen het bij mij gebeurde had ik niet een overdreven hete kont. Verbrande alleen mijn vingers toen ik mijn gereedschapsetje wilde pakken. Maar zoals gezegd, zadel eraf starten en het voltage meten. Dan is het vrij snel duidelijk, dat heeft die dealer zo gedaan.Donib schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 07:05:
[...]
Kokend hete accu? Zit die toevallig onder de zadel? Deze werd namelijk warm, of komt dst gewoon door de motor.
Awesome
Niet te veel nadenken, gewoon naar de instructeur luisteren. Je kan wellicht van te voren al opzoeken waar alle hendeltjes en pookjes voor dienen, dan heb je dat al een beetje in je kop zitten.dutchinteldude schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:52:
Volgende week zaterdag me eerste keer motorrijles..iemand nog tips en trics? waar ik op moet letten.
Oh ja totaal geen motorervaring of schakelervaring![]()
Wat is trouwens een beetje een betaalbare motor voor een beginner (geen race type mee een tour type)
Alvast bedankt!
Als je het tof gaat vinden, kijk of je budget kunt vrijmaken om zsm je eigen helm en handschoenen te fixen. Kleding die over je eigen kleding heen doet gaat nog wel, maar andermans hoofd/handzweet, bah.
Hmm, wat meer tour types, komt de kawa fan weer: Er-6F of de Versys 650 zijn prima beginnersfietsen. De 6F ziet er wat sportiever uit, maar je zit gewoon rechtop en het is een comfortabele fiets. De Versys is meer op tour geörienteerd, lijkt qua looks wel een beetje op de Triumph Tiger. De oudere edities (<2015) hebben wel een neus waar je van moet houden, de nieuwere edities hebben de Ninja look.
I have stability. The ability to stab.
Kawa'sSmurfLink schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:20:
[...]
Hmm, wat meer tour types, komt de kawa fan weer: Er-6F of de Versys 650 zijn prima beginnersfietsen. De 6F ziet er wat sportiever uit, maar je zit gewoon rechtop en het is een comfortabele fiets. De Versys is meer op tour geörienteerd, lijkt qua looks wel een beetje op de Triumph Tiger. De oudere edities (<2015) hebben wel een neus waar je van moet houden, de nieuwere edities hebben de Ninja look.Verder wellicht is de V-strom wel wat voor je.
Bij de 6F wel het handigst om het Model vanaf 2012 te nemen aangezien deze allemaal verbeteringen heeft in het Frame en blok.
https://www.motorkledingcenter.nl/hjc-i70-cravia.html
https://www.motorkledingc...reet-drak-tribute-rm.html
Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout
Dat. Ik zal nooit een jethelm dragen, ik heb mijn onderkaak nog nodigChakotay schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:43:
@Schuimpje persoonlijk vind ik jethelmen erg twijfelachtig qua veiligheid. De enige helm die ik heb afgeschreven na een valpartij, heeft juist schade op het kinstuk. Als dat een jethelm was, had die schade op mijn onderkaak gezeten. Ik zie dat die Shark iets van een mondkap heeft, hoe structureel is dat ding?
Nou precies, voordat ik naar de winkel ging was ik van mening dat het mondstuk vast aan de helm zat en ook van polycarbonaat was. Echter is dit mondstuk eenvoudig los te halen en van minder stevig materiaal.. Denk toch m'n verstand gebruiken en voor de HJC gaan, top helm overigens zit heerlijk!Chakotay schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:43:
@Schuimpje persoonlijk vind ik jethelmen erg twijfelachtig qua veiligheid. De enige helm die ik heb afgeschreven na een valpartij, heeft juist schade op het kinstuk. Als dat een jethelm was, had die schade op mijn onderkaak gezeten. Ik zie dat die Shark iets van een mondkap heeft, hoe structureel is dat ding?
Mits dit binnen je budget valt, zeker aan te radenPagman schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:16:
[...]
Kawa's![]()
Bij de 6F wel het handigst om het Model vanaf 2012 te nemen aangezien deze allemaal verbeteringen heeft in het Frame en blok.
* SmurfLink aait d'r 2014 kawa'tje *
Op zich zijn de 09-11 edities ook prima, heb erop gelest, les er nu weer ff op en het enige wat echt major is is dat ie zo idioot hard trilt, zelfs bij 50 al. De spiegels van deze zijn op het stuur gezet ipv de kuip maar dat maakt alsnog niet giga uit.
Maar appelmoes kan heel lekker zijnDryhte schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:44:
[...]
Dat. Ik zal nooit een jethelm dragen, ik heb mijn onderkaak nog nodig
* w4rguy is het wel eens met de rest
All-Round nerd | iRacing Profiel
Oeh dan doe ik denk ook wel mee, ik kom uit de buurt van Lansingerland. Je bedoelt de Shell bij Gouda/Reeuwijk die 2 jaar terug naar de knoppen gereden was?Vrijdag schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:33:
@Frans92 Is prima om er samen heen te rijdenMoeten we tzt even ergens op een goed punt afspreken. Misschien de Shell langs de A12?
Nieuwe neus is wat sportiever en meer richting de Z-serie getrokken. Maar met de oude neus kon je nog wel een stoere doodshoofd makenSmurfLink schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:20:
[...]
Hmm, wat meer tour types, komt de kawa fan weer: Er-6F of de Versys 650 zijn prima beginnersfietsen. De 6F ziet er wat sportiever uit, maar je zit gewoon rechtop en het is een comfortabele fiets. De Versys is meer op tour geörienteerd, lijkt qua looks wel een beetje op de Triumph Tiger. De oudere edities (<2015) hebben wel een neus waar je van moet houden, de nieuwere edities hebben de Ninja look.Verder wellicht is de V-strom wel wat voor je.

[ Voor 49% gewijzigd door aidanl op 05-04-2019 11:04 ]
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Niks beters toch dan op je MP3, in je joggingpak en Roof Boxer helmpje, door de stad te knallen?
[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 05-04-2019 11:24 ]
Lag dat niet aan die lesmotor? Of misschien heb ik eens op de oudste gereden en niet op het middelste model.SmurfLink schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:51:
[...]
Mits dit binnen je budget valt, zeker aan te raden![]()
Op zich zijn de 09-11 edities ook prima, heb erop gelest, les er nu weer ff op en het enige wat echt major is is dat ie zo idioot hard trilt, zelfs bij 50 al. De spiegels van deze zijn op het stuur gezet ipv de kuip maar dat maakt alsnog niet giga uit.Ik vind het een wonder dat ze er bij 130 niet vanaf trillen haha.
Al was dat een 6N. Heb nu een 2016 6N.
Panini schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:01:
Wat hebben jullie tegen jethelmen joh.
[Afbeelding]
Niks beters toch dan op je MP3 in je joggingpak en Roof Boxer helmpje door de stad te knallen?

Vrijdag schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:33:
@Frans92 Is prima om er samen heen te rijdenMoeten we tzt even ergens op een goed punt afspreken. Misschien de Shell langs de A12?
Aangezien ik al min of meer met Aidanl had afgesproken, en met zijn 4en nog leuker rijden is wil ik ook meeaidanl schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:00:
[...]
Oeh dan doe ik denk ook wel mee, ik kom uit de buurt van Lansingerland. Je bedoelt de Shell bij Gouda/Reeuwijk die 2 jaar terug naar de knoppen gereden was?
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024
En Jethelm zal altijd een (bak) meer herrie maken dan een integraal helm. Daarbij sluit ik mij bij bovenstaande heren aan. Nooit zal ik kiezen voor een Jethelm, je kaak is kwetsbaar en zal bij een directe impact aan gort gaan.Schuimpje schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:27:
Gisteren even bij motorkledingcenter geweest om eens naar een helm te gaan kijken. Heb daar 2 helmen gepast welke beide goed zaten! Ik twijfel alleen tussen beide en daarmee doel ik voornamelijk op de jethelm, ik wil gaan rijden op een naked bike voornamelijk lange ritjes. Mijn gevoel zegt dat ik voor de HJC moet gaan maar ergens trekt het design van de jethelm toch mijn aandacht. Iemand ervaring met de jethelm op een naked bike qua lawaai (wind) en veiligheid?
De Shoei staat overigens dus ook hoogstens in de jet stand tijdens het wegrijden of bij stilstaan. Rij er verder nooit mee in die stand.
[ Voor 6% gewijzigd door A13X op 05-04-2019 11:15 ]
Awesome
Ohja! Sorry geheugen van een goudvisMitssz schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:12:
[...]
Aangezien ik al min of meer met Aidanl had afgesproken, en met zijn 4en nog leuker rijden is wil ik ook mee
Maar klinkt goed verder, als iedereen akkoord is alleen nog ff de tijd afstemmen dat we bij de shell afspreken.
Overigens dit weekend nog even uitzoeken waarom mijn TomTom houder geen stroom meer geeft. Sinds de winter doettie niets meer. Toch wel handig als we lang gaan rijden.
Ik vind het nog steeds apart dat die jethelmen nota bene legaal zijn als je dit in acht neemt. Veel mensen die gewoon met +100 km/h met de klep open touren.Raym09 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:12:
[...]
En Jethelm zal altijd een (bak) meer herrie maken dan een integraal helm. Daarbij sluit ik mij bij bovenstaande heren aan. Nooit zal ik kiezen voor een Jethelm, je kaak is kwetsbaar en zal bij een directe impact aan gort gaan.
De Shoei staat overigens dus ook hoogstens in de jet stand tijdens het wegrijden of bij stilstaan. Rij er verder nooit mee in die stand.
Als je kaak dan het asfalt kust.

Super motard altijdPagman schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:05:
[...]
vanochtend al bijna 2 van zulke types over mijn motorkap zien vliegen. Maar die reden op een super motor met natuurlijk bijbehorend geluid en asociaal rijgedrag.

Aso rijgedrag is alleen wat minder

[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 05-04-2019 11:27 ]
Dat blijf je toch hebben en moet je boven staan... Vaak hebben ze wel snel zat door, of zien ze wel het verschil.

Anyway, was goed fris gister.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Mijn VFR 800 heeft tussen 4000 en 5000 een dipje als ik het gas open gooi voordat hij echt op gang komt.
Stel ik zit in de 5 op 4000 toeren en ~80Km/h en draai dan het gas "vol" open dan lijkt hij even terug te zakken voordat er power op komt.
Kan dit door vervuiling komen of is dit een VFR dingetje? (beide gelezen namelijk)
Nu twijfel ik om er een keer een additief in te knallen om mogelijk wat op te schonen of iets wat ik sowieso al wil doen namelijk de Pair/Flapper mod die zowel voor de Vtec als mijn model moet kunnen om een wat mooier geluid en betere loop te krijgen.
Zijn er hier knappe koppen die daar wat meer over kunnen vermelden?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Waar had je die trouwens vandaan? zien er netjes uit!Rubman schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:10:
Whoei binnen!
[Afbeelding]
Nu nog kiezen welke aan de sleutel te hangen.
Ome Aliaidanl schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:51:
[...]
Waar had je die trouwens vandaan? zien er netjes uit!

Had er echt niks van verwacht voor dat geld, maar ze zien er super strak uit, voelen stevig en waren redelijk snel geleverd.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.67dc4c4dxlQf1Q
He en geen belangrijke zaken dus het mag bij Ali besteld worden voor de motor
Hier word de motor straks ook uitgelaten met een blokje om richting UitdamJoopieboy schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:35:
Zelfde met mijn Gixxer, merendeel en zeker van deze leeftijd is versjonnied en rijden echt sjappies op. Vaak wordt je daar wel op aangekeken en zeker met dit soort periodes als het volk weer buiten komt.
Dat blijf je toch hebben en moet je boven staan... Vaak hebben ze wel snel zat door, of zien ze wel het verschil.
Anyway, was goed fris gister.Zit te denken om zo nog even een ritje te doen, is immers prachtig nu...

Alleen jammer dat ik dit keer geen @NLDViane voor me heb rijden die aangeeft wanneer het wegdek onveilig is. Al had ik het zand de vorige keer wel vlot gezien gelukkig. Vraag me alleen af wie dat nou weer op een T-splitsing legt

Zou een jethelm echt niet op een motor dragen. Heb er eentje liggen omdat ik tot vorig jaar oude Vespa's had (de ijzeren uit de jaren 60). Maar het is niet heel comfortabel, en dus al vaker gehad dat er ongedierte bij je oor in je helm komt.Schuimpje schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:27:
Gisteren even bij motorkledingcenter geweest om eens naar een helm te gaan kijken. Heb daar 2 helmen gepast welke beide goed zaten! Ik twijfel alleen tussen beide en daarmee doel ik voornamelijk op de jethelm, ik wil gaan rijden op een naked bike voornamelijk lange ritjes. Mijn gevoel zegt dat ik voor de HJC moet gaan maar ergens trekt het design van de jethelm toch mijn aandacht. Iemand ervaring met de jethelm op een naked bike qua lawaai (wind) en veiligheid?
Tevens heb je echt een probleem als je in een regen / hagelbui terecht komt. Koop dan bijv. een systeemhelm.
Heeft die al injectie of nog carburateurs?Rubman schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:39:
Over dipjes gesproken.
Mijn VFR 800 heeft tussen 4000 en 5000 een dipje als ik het gas open gooi voordat hij echt op gang komt.
Stel ik zit in de 5 op 4000 toeren en ~80Km/h en draai dan het gas "vol" open dan lijkt hij even terug te zakken voordat er power op komt.
Kan dit door vervuiling komen of is dit een VFR dingetje? (beide gelezen namelijk)
Nu twijfel ik om er een keer een additief in te knallen om mogelijk wat op te schonen of iets wat ik sowieso al wil doen namelijk de Pair/Flapper mod die zowel voor de Vtec als mijn model moet kunnen om een wat mooier geluid en betere loop te krijgen.
je kan de snorkel weghalen (stuk plastic bij het luchtfilterhuis) en de klep die daar zit afdoppen. bij m'n eerste VFR had ik dat gedaan, of het echt helpt zit waarschijnlijk tussen de oren maar het geeft sowieso meer inlaatgeluidRubman schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:39:
Over dipjes gesproken.

https://johnny.chadda.se/...onus-snorkel-mod-for-vfr/
edit: ik lees nu pas dat je het al over die mod had
injectie
[ Voor 12% gewijzigd door Maegrim op 05-04-2019 13:13 ]
Het is de VFR800FI uit 2001 die heeft nog Carburateurs.
Serieus? ik dacht nog Carbs gezien het de niet VTEC uitvoering is maar het model ervoor.
[ Voor 33% gewijzigd door Rubman op 05-04-2019 13:27 ]
Ai, ben benieuwd ga namelijk zaterdag kijken voor een er6 f 2010 model of een Kawa versys 2012 model.SmurfLink schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:51:
[...]
Mits dit binnen je budget valt, zeker aan te raden![]()
Dacht dat alleen de eerste modellen 650 die trilling hadden?
Heb al eens proefgereden op een versys 650 2018, wat een verademing om zo hoog te zitten! En heerlijk speels.
FI > Fuel InjectionRubman schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:26:
[...]
Het is de VFR800FI uit 2001 die heeft nog Carburateurs.
[...]
Serieus? ik dacht nog Carbs gezien het de niet VTEC uitvoering is maar het model ervoor.
Awesome
Wij hebben thuis al een aardige tijd de Versys 650 uit 2010 oid. Heerlijke motor, doet niemand wat kwaad. Echt een allermans vriend. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat als je een 4cil sportfiets bent gewend heeft ie een wat kortere adem.DateTime.Now schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:37:
[...]
Ai, ben benieuwd ga namelijk zaterdag kijken voor een er6 f 2010 model of een Kawa versys 2012 model.
Heb al eens proefgereden op een versys 650 2018, wat een verademing om zo hoog te zitten! En heerlijk speels.
PSN & XBL: Denkoyugo
Is dat niet een beetje het probleem van die fiets?Denko schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:57:
[...]
Wij hebben thuis al een aardige tijd de Versys 650 uit 2010 oid. Heerlijke motor, doet niemand wat kwaad. Echt een allermans vriend. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat als je een 4cil sportfiets bent gewend heeft ie een wat kortere adem.
Je moet het gevoel hebben alsof de motor wel iemand kwaad wilt doen.
Ik voel me best goed bij een motor die niemand kwaad wil doen...Panini schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:01:
[...]
Is dat niet een beetje het probleem van die fiets?

Kan je nog altijd aso hard op gaan
Mwa, het is wat je zoekt, ik heb in de afgelopen jaren een TL1000 en een MilleR uit 2001 gehad. Ik waardeer een leuke lenige motor die mij NIET actief dood wil hebben ondertussen heel ergPanini schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:01:
[...]
Is dat niet een beetje het probleem van die fiets?
En vergeleken met een cbf600 oid is het een stuk leuker/spannender. Samen met de hoge zit, ABS, kleine voorwiel een harstikke leuke goed gemixte fiets.
Man, dat laatste vooral. Toen ik van een 600F4 naar een Fireblade ging was ik zooooo teleurgesteld. Gewoon draaien = vermogen verveelde eigenlijk binnen een dag of 4.Dryhte schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:04:
[...]
Kan je nog altijd aso hard op gaankost je alleen een beetje moeite (wat dan weer plezier oplevert).
Ik was er redelijk snel achter dat een literfiets 4 cil niks voor straat was (voor mij)
[ Voor 28% gewijzigd door Denko op 05-04-2019 14:08 ]
Wow, die is wel heel simpel

Dan idd nee heeft injectie!
Misschien is dat het, en ben ik liever wat luier.Dryhte schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:04:
[...]
Ik voel me best goed bij een motor die niemand kwaad wil doen...
![]()
Kan je nog altijd aso hard op gaankost je alleen een beetje moeite (wat dan weer plezier oplevert).
Maar ben zelf gewoon meer op zoek naar iets met meer 'oempf'. Moeilijk uit te leggen.
Weet iig wel dat ik het nu mis in de fiets.

Liefst een lenige motor met iets meer pit dan de Versys dan. Een TL1000 en MilleR zijn natuurlijk weer volledig het andere kant van het spectrum. Ook nog eens wat moeilijker handelbaar.Denko schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:04:
[...]
Mwa, het is wat je zoekt, ik heb in de afgelopen jaren een TL1000 en een MilleR uit 2001 gehad. Ik waardeer een leuke lenige motor die mij NIET actief dood wil hebben ondertussen heel erg
En vergeleken met een cbf600 oid is het een stuk leuker/spannender. Samen met de hoge zit, ABS, kleine voorwiel een harstikke leuke goed gemixte fiets.
[...]
Man, dat laatste vooral. Toen ik van een 600F4 naar een Fireblade ging was ik zooooo teleurgesteld. Gewoon draaien = vermogen verveelde eigenlijk binnen een dag of 4.
Ik was er redelijk snel achter dat een literfiets 4 cil niks voor straat was (voor mij)
Ik denk dan meer aan de: Aprilia Tuono Factory, Duc Streetfighter, Triumph Speed Triple, BMW S1000R
Geen SS, maar wel veel rijplezier
Of een KTM Superduke:

Maar die is volgens mij wel gemaakt om je als rijder pure angst aan te jagen.
Wat een schoonheid.
[ Voor 12% gewijzigd door Panini op 05-04-2019 14:16 ]
Hehe, het is grappig. Ik heb jarenlang zware motoren gehad, ben er eigenlijk voor 95% op uitgekeken. Ik heb op een grote superduke (990 geloof ik) van een vriend mogen rijden 2 jaar terug. De hele tijd zat ik eigenlijk te denken "hm, ik kan eigenlijk bijna nooit vol gas geven, met een 690 oid moet je er meer voor werken"Panini schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:13:
[...]
Misschien is dat het, en ben ik liever wat luier.![]()
Maar ben zelf gewoon meer op zoek naar iets met meer 'oempf'. Moeilijk uit te leggen.
Weet iig wel dat ik het nu mis in de fiets.![]()
[...]
Liefst een lenige motor met iets meer pit dan de Versys dan. Een TL1000 en MilleR zijn natuurlijk weer volledig het andere kant van het spectrum. Ook nog eens wat moeilijker handelbaar.
Ik denk dan meer aan de: Aprilia Tuono Factory, Duc Streetfighter, Triumph Speed Triple, BMW S1000R
Geen SS, maar wel veel rijplezier
Of een KTM Superduke:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar die is volgens mij wel gemaakt om je als rijder pure angst aan te jagen.
Wat een schoonheid.
Maar het kan heel goed aan mij liggen, bij mij is de motorbug een beetje eruit gesleten en werdt het heel lang "een vervoersmiddel" Ik ben vandaar ook een paar jaar naar 90% auto voor woon werk gegaan (jaren daarvoor 35K per jaar motor woon werk)
Een supermoto bijv. is ook niet altijd goed voor je rijbewijs, maar daar gaat het niet zo snel véél te hard mee.
Ik zie die motoren niet direct onder de noemer zware motoren. Sommige zijn het kleine broertje van hun SS varianten. Lekker 'smijtfietsen' zoals wij ze soms noemen. Ik vind het juist niet fijn om, op straat, constant vol gas te moeten rijden. Hoewel ik wel houd van stevig gas geven tijdens ritjes.Denko schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:20:
[...]
Hehe, het is grappig. Ik heb jarenlang zware motoren gehad, ben er eigenlijk voor 95% op uitgekeken. Ik heb op een grote superduke (990 geloof ik) van een vriend mogen rijden 2 jaar terug. De hele tijd zat ik eigenlijk te denken "hm, ik kan eigenlijk bijna nooit vol gas geven, met een 690 oid moet je er meer voor werken"
Maar het kan heel goed aan mij liggen, bij mij is de motorbug een beetje eruit gesleten en werdt het heel lang "een vervoersmiddel" Ik ben vandaar ook een paar jaar naar 90% auto voor woon werk gegaan (jaren daarvoor 35K per jaar motor woon werk)
Zoals ik al eerder zei: misschien een beetje een luie rijder.
Oef..dat is wel een hoop. Kan mij wel voorstellen dat het plezier erin dan wel wat weg zakt.
[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 05-04-2019 14:26 ]
Ik zeg niet onhandelbaar hé, ik zeg moeilijk handelbaar.Chakotay schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:27:
@Panini grappig dat je een RSV Mille R onhandelbaar noemt, maar dan wel een Tuono Factory overweegt
De Tuono Factory heeft een beetje mijn motorhart gestolen, dus die hoort daar misschien niet helemaal thuis
Dit seizoen ga ik er eentje huren (voordat ik em aanschaf), dus dan pas kan ik zeggen of deze ook zo onhandelbaar is.
[ Voor 13% gewijzigd door Panini op 05-04-2019 14:30 ]
Nope, geen olielekkage. Ook niet achter het voortandwiel. Accu een paar dagen aan de lader gehad maar ze start niet meer. Ik heb werkelijk alleen maar problemen met m'n KTM gehad... Maar toch wil ik nog steeds heel graag een 390 of 690 Duke hierna.Chakotay schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:36:
@Woask lastig te zeggen zo, met te strakke ketting rijden is in ieder geval niet optimaal voor de lagers van de uitgaande as inderdaad. Helemaal niet meer willen starten lijkt me echter geen verwacht gevolg daarvan. Lag er geen plas olie onder?
een 690 uit 2017 met alles erop en eraan? Uitlaat kappenset etc etc.Woask schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:35:
[...]
Nope, geen olielekkage. Ook niet achter het voortandwiel. Accu een paar dagen aan de lader gehad maar ze start niet meer. Ik heb werkelijk alleen maar problemen met m'n KTM gehad... Maar toch wil ik nog steeds heel graag een 390 of 690 Duke hierna.
inclusief originele onderdelen en kappenset
* Rubman weet er nog 1 te koop staan

Versys 650 uit 2015 hier. Het blijft een hele gemakkelijke machine en erg vergevingsgezind. Tot het punt toe dat het haast saai wordtDateTime.Now schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:37:
[...]
Ai, ben benieuwd ga namelijk zaterdag kijken voor een er6 f 2010 model of een Kawa versys 2012 model.
Maatje van me verkoopt hem zeer waarschijnlijk omdat hij zijn droom motor heeft gevonden.Woask schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:41:
Ik heb momenteel niet eens geld om m'n motor te laten repareren, dus een 690 Duke uit 2017 zit er voorlopig even niet in helaas.Waar staat 'ie te koop tho?
Maar gezoem zijn afkeer van marktplaats of vage gasten aan de deur (zeker met dit soort motoren) staat hij niet op verkoop sites
Ik reed gisteren op de N230 (100 weg)... en jahoor... zag een KTM koplamp in m'n spiegel, dus ik ga voo rhem naar rechts.... die reed op z'n minst 120-130, en het was een roofboxertje... in joggingbroek.. met gympies.. die vervolgens ging slalommen omdat mijn voorganger niet voor hem naar rechts ging..... en sloeg na hem te hebben ingehaald alsnog naar rechts af.Panini schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:01:
Wat hebben jullie tegen jethelmen joh.
[Afbeelding]
Niks beters toch dan op je MP3, in je joggingpak en Roof Boxer helmpje, door de stad te knallen?

@JK Had je een analoge of digitale toerenteller?
De 2010 F is prima op zich, trillingen ontkom je daar dan alleen niet aan. Het is veel minder erg dan de 05-08 versie maar wel aanwezig. Bij de Versys en veel vergelijkbare motoren heb je die ook. In de latere versies van de F en Versys hebben ze het blok in rubber gehangen of iets dergelijks, waardoor het veel minder is.DateTime.Now schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:37:
[...]
De 2015+ editie van de versys is
[ Voor 46% gewijzigd door SmurfLink op 05-04-2019 15:00 ]
Had eigenlijk wel verwacht dat ie erlangs zou scheuren met een wheelie, maar het was daar toch net te druk voor. Daar gedroeg hij zich dan wel weer mee.Chakotay schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:55:
@SmurfLink kwam hij niet eens op zijn achterwiel langs? Wat een nep-poser
Eerste model, dus ergens rond 2006-2008. Wat was de cockpit van die tweede spuuglelijk zeg!SmurfLink schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:54:
[...]
Ik reed gisteren op de N230 (100 weg)... en jahoor... zag een KTM koplamp in m'n spiegel, dus ik ga voo rhem naar rechts.... die reed op z'n minst 120-130, en het was een roofboxertje... in joggingbroek.. met gympies.. die vervolgens ging slalommen omdat mijn voorganger niet voor hem naar rechts ging..... en sloeg na hem te hebben ingehaald alsnog naar rechts af.
@JK Had je een analoge of digitale toerenteller?De 2006-2008 editie was nog analoog, ouder beestje met wat meer kuren. De 2009-2011 had een digitale toerenteller (inmiddels weer analoog), dus daar is ie het makkelijkst aan te herkennen. Ik weet niet precies wat het verschil met de N is uit die tijd maar die had hetzelfde blok als de F iig dus zal wel vergelijkbaar zijn.
[...]
Analoge toerentellers (of snelheidsmeters) kan ik wel waarderen, maar die bij 2009-2011 is echt een raar geval. Nu helemaal digitaal zoals de Z650 (en Z400) vind ik ook niets. Tellertje van de Ninja 650 (en 400) is echt mooier. Die hadden ze op de huidige nakeds moeten plaatsen.
Maar dat was een proefrit, ik had een Kawasaki ER-5 en twijfelde tussen ER-6N of een MT-03 van 2010. Het is die laatste geworden. Dat trilt nog een stuk meer hoor! Nu dus seen ER-6N. Blok van de F en N zijn gelijk.
N230 en die knakker op de KTM... is die trajectcontrole nog niet geactiveerd op de Zuilense Ring?
Ja da's het eerste broertje. De 09-11 variant is idd volledig digitaal, daar zijn ze van teruggekomen voor de 12-14 editie.JK schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:18:
[...]
Eerste model, dus ergens rond 2006-2008. Wat was de cockpit van die tweede spuuglelijk zeg!
Analoge toerentellers (of snelheidsmeters) kan ik wel waarderen, maar die bij 2009-2011 is echt een raar geval. Nu helemaal digitaal zoals de Z650 (en Z400) vind ik ook niets. Tellertje van de Ninja 650 (en 400) is echt mooier. Die hadden ze op de huidige nakeds moeten plaatsen.
Maar dat was een proefrit, ik had een Kawasaki ER-5 en twijfelde tussen ER-6N of een MT-03 van 2010. Het is die laatste geworden. Dat trilt nog een stuk meer hoor! Nu dus seen ER-6N. Blok van de F en N zijn gelijk.
N230 en die knakker op de KTM... is die trajectcontrole nog niet geactiveerd op de Zuilense Ring?
Als ik hier de N bekijk is de cockpit hetzelfde bij de 2012 edities: https://bikerszene.de/mag...52/kawasaki-er-6n-15.html
De N vind ik op zich ook mooi, maar ergens vind ik het kuipje met die 2 ogen als koplampen toch mooier dan de enkele koplamp. Ik vind wel het echt heel gaaf dat de Z650 nu een Z als achterlamp heeft, dat soort details, top.
En nee voor zover ik weet nog steeds niet. Was vorig jaar sprake van, maar heb er verder niks meer over gelezen/gehoord.
[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 05-04-2019 15:24 ]
Meeste traject controles pakken de meeste motoren ook niet op, maar dat is een ander verhaal.SmurfLink schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:22:
[...]
Ja da's het eerste broertje. De 09-11 variant is idd volledig digitaal, daar zijn ze van teruggekomen voor de 12-14 editie.Zag er een stuk beter uit.
De N vind ik op zich ook mooi, maar ergens vind ik het kuipje met die 2 ogen als koplampen toch mooier dan de enkele koplamp. Ik vind wel het echt heel gaaf dat de Z650 nu een Z als achterlamp heeft, dat soort details, top.
En nee voor zover ik weet nog steeds niet. Was vorig jaar sprake van, maar heb er verder niks meer over gelezen/gehoord.
Interessant, vertel me hier eens meer over.Denko schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:23:
[...]
Meeste traject controles pakken de meeste motoren ook niet op, maar dat is een ander verhaal.
Hehe, dat liet ik wellicht wat optimisticher klinken dat dat het echt is. Over de jaren heb ik dagelijks door 2 trajectcontroles gereden. En deze 2 waren nooit in staat om mijn cbr600F4 of de Vstrom 1000 te herkennen. Ik ga niet zeggen welke 2 dat zijn, maar de data is geldig van 2011 tot 2018. Sinds 2019 rij ik niet meer door trajectcontroles om naar werk te komen.SmurfLink schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:24:
[...]
Interessant, vertel me hier eens meer over.
Ik laat even in het midden welke dit zijn, maar er zijn DUIDELIJK meer motorrijders die dit weten. Ik reed vaak 20 km te hard, en dan werd ik ingehaald met 20km verschil zeg maar
Ik ben sowieso benieuwd wat er gebeurt als er nog een restje file aan het begin of einde van de TC is, en je dus al filterend tussen de rijbanen onder de camera doorgaat. Dan is er een foto met 2 (of 1.5) kentekens, die is dan sowieso ongeldig.
Bij de ER6N van het 2e model bleef de teller wel analoog. Bij de 6F niet.SmurfLink schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:22:
[...]
Ja da's het eerste broertje. De 09-11 variant is idd volledig digitaal, daar zijn ze van teruggekomen voor de 12-14 editie.Zag er een stuk beter uit.
Als ik hier de N bekijk is de cockpit hetzelfde bij de 2012 edities: https://bikerszene.de/mag...52/kawasaki-er-6n-15.html
Ik heb dus het model van 2012-2016. Ik wilde een gele 6N van 2012, maar het verschil met een 2e hands en een nieuwe was maar 2000 euro ofzo, dus voor nieuw gegaan. De details zijn idd wel leuk met het achterlicht. Z voor de Z650, een X voor de Ninja 650.
Wat betreft trajectcontrole op de N230, er staat al een entry paal aan de westkant, voor mensen die naar het oosten rijden. Maar die staat er al een tijdje. Al ben ik er ook alweer een tijdje niet geweest om te weten of er meerdere camera's zijn geplaatst. edit; en zonder exitpaal, kan je natuurlijk geen snelheid berekenen.
Trajectcontrole voor motoren is toch als je tussen de lussen door gaat? Ik ga dit systeem niet testen om te zien of ik wel een prent krijg.
XBL: DonFrans
Dan wil ik het wel proberen, idd.Frans92 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:45:
Inzamelingsactie starten voor de eventuele boete van degene die het probeert om een trajectcontrole te omzeilen? Kunnen we daarna massaal profiteren
Dat is toch geen traject controle paal? Puur een paal om het verkeer in de gaten te houden of het opstroopt of niet?JK schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:44:
[...]
Wat betreft trajectcontrole op de N230, er staat al een entry paal aan de westkant, voor mensen die naar het oosten rijden. Maar die staat er al een tijdje. Al ben ik er ook alweer een tijdje niet geweest om te weten of er meerdere camera's zijn geplaatst. edit; en zonder exitpaal, kan je natuurlijk geen snelheid berekenen.
Trajectcontrole voor motoren is toch als je tussen de lussen door gaat? Ik ga dit systeem niet testen om te zien of ik wel een prent krijg.
Mag hopen dat het geen traject controle wordt daar, daar ik zo een hooligan KTM rij (maar zonder roof en altijd met protective gear)
Mogelijke oplossing:
-In het midden van 2 banen gaan rijden. Hiermee zou je de lussen in het wegdek vermijden.
Ik pas.
Witte strepen vermijd ik liever.
Let op: is wel een erg oud topic. Of het nu nog geldt?
[ Voor 16% gewijzigd door Panini op 05-04-2019 15:51 ]
Ben nog aan het inrijdenChakotay schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:50:
@Snuitebolletje helemaal zonder helm? Dan ben je wel echt een KTM-hooligan
Morgen krijgt ie zn 1000 km beurtje
Jawel, maar ook daarbij vermijd ik de strepen liever. Maar je hebt gelijk, je vliegt niet gelijk met een dubbele salto uit de bocht bij een klein beetje wit.Chakotay schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:52:
@Panini filter je dan ook nooit in de file? Dat is hetzelfde effect. Zeker rechtdoor crash je echt niet meteen als je even op een streep komt
Je kan zien dat het et einde van de week is. Het @Vrijdag gehalte in het topic is hoog.
[ Voor 10% gewijzigd door Panini op 05-04-2019 15:55 ]
Ik weet het niet hoor. MilleR is onbestuurdbaar, maar Tuono valt mee, witte strepen zijn eng. Hoe meer ik lees hoe meer ik denk dat de versys zowaar de beste motor voor je kan zijn.Panini schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:54:
[...]
Jawel, maar ook daarbij vermijd ik de strepen liever. Maar je hebt gelijk, je vliegt niet gelijk met een dubbele salto uit de bocht bij een klein beetje wit.
Je kan zien dat het et einde van de week is. Het @Vrijdag gehalte in het topic is hoog.
Panini schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:54:
[...]
Jawel, maar ook daarbij vermijd ik de strepen liever. Maar je hebt gelijk, je vliegt niet gelijk met een dubbele salto uit de bocht bij een klein beetje wit.

Zo, voorpret is weer voorbij
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Er staat er eentje, met camera's erop en antennes. Maar zo lang er geen uitgangspalen staan, kan je er gewoon langs knallen. Hij is in elk geval voor zo ver ik weet gelijk aan de palen op de N414 bij Baarn (die is wel actief!). Maar goed, ze moeten daar een stuk meer plaatsen dan bij de N414. Op de N230 mag je 'm bij elke op en afrit plaatsen en dat zijn er wel een aantal.Snuitebolletje schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:49:
[...]
Dat is toch geen traject controle paal? Puur een paal om het verkeer in de gaten te houden of het opstroopt of niet?
Mag hopen dat het geen traject controle wordt daar, daar ik zo een hooligan KTM rij (maar zonder roof en altijd met protective gear)
Sowieso gaat de trajectcontrole op de N230 door en nog wel dit jaar.
Ho ho ho, niet woorden in de mond leggen en overdrijven:Denko schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:57:
[...]
Ik weet het niet hoor. MilleR is onbestuurdbaar, maar Tuono valt mee, witte strepen zijn eng. Hoe meer ik lees hoe meer ik denk dat de versys zowaar de beste motor voor je kan zijn.
Panini schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:13:
[...]
Een TL1000 en MilleR zijn natuurlijk weer volledig het andere kant van het spectrum. Ook nog eens wat moeilijker handelbaar.
Zie je mij de woorden onbestuurbaar en eng gebruiken?Panini schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:50:
Witte strepen vermijd ik liever.
Ah, right on time.
[ Voor 14% gewijzigd door Panini op 05-04-2019 16:01 ]
Goed punt. Dat is natuurlijk het slechte voorbeeld geven. Nooit rijden met een kapotte panty. Deze doet dat beter:Chakotay schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:59:
Haar panty is stuk!

De volgende keer dat-ie gestart gaat worden zullen de carburateurs gefixed zijn en alle vlotters naar behoren werken
Het kreng starten, iets op toeren houden en filmen tegelijk gaat niet geweldig. Ook heb ik geen geschikte camera (behalve de telefoon...), anders zou er zeker meer beeldmateriaal van het project zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 05-04-2019 16:08 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
AlstublieftDryhte schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:10:
mjah... doe mij maar eentje in full leathers... (@Vrijdag)

Hoewel ik dan weer niet zo'n fan ben van die piercing
En tja, hoewel niet echt leer, het idee is hetzelfde:

[ Voor 17% gewijzigd door Vrijdag op 05-04-2019 16:22 ]
Denk hieraan als je een tas achterop hebt
XBL: DonFrans
Beetje late reactie, maar ratel en dip horen er zeker niet bij 3k toeren. Ratel zou inderdaad goed de spanner kunnen zijn, dus die zou ik in ieder geval gelijk laten vervangen. Ik hoor die van mij eigenlijk alleen even als ik 'm net koud heb gestart.Raym09 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:38:
[...]
Wat zei de dealer toen je dat aangaf?
Honda's zijn in het algemeen aardig betrouwbaar en cbr's helemaal. De naks (nu al vragen om te vervangen?) en de spanningsregelaar zijn daarvan eigenlijk de enige pijnpuntjes.
Kan zijn dat hij een tijd heeft gestaan en de carbs wat vuil zijn. Kan mij geen dip bij 3k herinneren, maar dat is ook alweer meer dan 10 jaar geleden.
@InZane zit daar een dip? Nee toch?
De dip zou evt. vuil en/of afstelling/synchronisatie van de carburateurs kunnen zijn.
Dat de spanningsregelaar kapot kan weet ik trouwens alles van
[ Voor 3% gewijzigd door InZane op 05-04-2019 17:01 ]
Dit topic is gesloten.