Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.370 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Frans92 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:42:
Daarnet een motorrijder gezien op de A4 in de Beneluxtunnel. Hij reedt met een geel hesje aan, maar ondertussen hing er een band van zijn tas voor het achterlicht. Hierdoor was hij niet echt lekker zichtbaar in de tunnel en met remmen.

Denk hieraan als je een tas achterop hebt :)
Vooral leuk als die band tussen je ketting komt ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Ik ben benieuwd of dat een van jullie met 't volgende bekend is.

Sinds februari ben ik in het bezit van een BMW F650 Funduro uit 1996 met 70k kilometers op de teller. Leuke eerste motor, relatief goedkoop en rijdt best oké. De motorfiets had wel enkele maanden stilgestaan bij het garagebedrijf.

Na aanschaf uiteraard meteen een eind mee gereden en na een kleine 300 kilometer viel het motorblok ineens uit op de snelweg. Weggesleept door Rijkswaterstaat en de ANWB heeft een check gedaan. Blijkbaar kreeg het blok niet genoeg brandstof waardoor hij was uitgevallen. Wanneer je het brandstof filter aan de zijkant van de motor bekeek dan zag je ook dat deze maar heel langzaam vulde. Conclusie van de ANWB was dat de carburateur waarschijnlijk vervuild was.

Garagebedrijf heeft de motor opgehaald, carburateur en brandstofsysteem gereinigd en ik kreeg hem twee weken later weer mee naar huis. Echter na +- 150 kilometer rijden begaf hij het weer. Wederom stilgevallen op de snelweg en kon gelukkig na vijf minuten wachten rustig doorrijden naar de eerstvolgende afslag.. Motorfiets 22 maart weer laten ophalen door 't garagebedrijf en vandaag weer opgehaald. Ze hebben nogmaals de carburateur schoongemaakt incl. brandstofsysteem (netjes onder garantie).

Uiteraard ga ik gewoon testen of dat 't probleem nu opgelost is maar ik ben benieuwd of dat dit soort verhalen vaker voorkomen onder motorrijders hier op Tweakers (en of dat iemand nog tips voor mij/mijn motorfiets heeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Van die schoudertassen e.d. op de motor vind ik altijd maar tricky... Loshangende grote dingen, brr.

@Vrijdag die Ducati-jas is wel een beetje groot voor haar, ik zou hem maar snel uitdoen :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

thorgal21 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:21:

Sinds februari ben ik in het bezit van een BMW F650 Funduro uit 1996 met 70k kilometers op de teller. Leuke eerste motor, relatief goedkoop en rijdt best oké. De motorfiets had wel enkele maanden stilgestaan bij het garagebedrijf.

Na aanschaf uiteraard meteen een eind mee gereden en na een kleine 300 kilometer viel het motorblok ineens uit op de snelweg. Weggesleept door Rijkswaterstaat en de ANWB heeft een check gedaan. Blijkbaar kreeg het blok niet genoeg brandstof waardoor hij was uitgevallen. Wanneer je het brandstof filter aan de zijkant van de motor bekeek dan zag je ook dat deze maar heel langzaam vulde. Conclusie van de ANWB was dat de carburateur waarschijnlijk vervuild was.

Garagebedrijf heeft de motor opgehaald, carburateur en brandstofsysteem gereinigd en ik kreeg hem twee weken later weer mee naar huis. Echter na +- 150 kilometer rijden begaf hij het weer. Wederom stilgevallen op de snelweg en kon gelukkig na vijf minuten wachten rustig doorrijden naar de eerstvolgende afslag.. Motorfiets 22 maart weer laten ophalen door 't garagebedrijf en vandaag weer opgehaald. Ze hebben nogmaals de carburateur schoongemaakt incl. brandstofsysteem (netjes onder garantie).

Uiteraard ga ik gewoon testen of dat 't probleem nu opgelost is maar ik ben benieuwd of dat dit soort verhalen vaker voorkomen onder motorrijders hier op Tweakers (en of dat iemand nog tips voor mij/mijn motorfiets heeft).
De benzinefilter vult langzaam? Dan komt t niet snel genoeg uit de tank. Niet omdat je carbies dicht zitten. Dan zou de filter snel vullen en daarna niet meer doorstromen.

Meeste benzinetanks met kraan hebben bovenop de kraan een filter gaasje zitten. Best kans dat die verstopt zit.

De kraantjes hebben op ietjes modernere bikes ook vaak een vacuumafsluiter. Dan zitten er twee slangetjes aan de kraan. 1 dikkere waar de benzine uit komt en een dunnere die is aangesloten op je filterkast of een vacuumpoort van een carburateur.
Als de vacuumslang verstopt zit of lek is, wordt de kraan niet meer geopend en stroomt hij ook heel langzaam door naar de filter.

Als er een benzinepomp op zit, en die zit voor de filter, dan kan die ook last hebben van een kraan die niet/slecht opent, of de pomp zelf functioneert onvoldoende.

Edit
Afbeeldingslocatie: https://www.vintagecb750.com/parts/480/20-8038.jpg
Op dit plaatje zie je de benzinekraan.
Linkerkant met het messing kleurtje is een filter gaasje. Die kan dicht zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 05-04-2019 19:09 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

McKaamos schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:55:
[...]

De benzinefilter vult langzaam? Dan komt t niet snel genoeg uit de tank. Niet omdat je carbies dicht zitten. Dan zou de filter snel vullen en daarna niet meer doorstromen.

Meeste benzinetanks met kraan hebben bovenop de kraan een filter gaasje zitten. Best kans dat die verstopt zit.

De kraantjes hebben op ietjes modernere bikes ook vaak een vacuumafsluiter. Dan zitten er twee slangetjes aan de kraan. 1 dikkere waar de benzine uit komt en een dunnere die is aangesloten op je filterkast of een vacuumpoort van een carburateur.
Als de vacuumslang verstopt zit of lek is, wordt de kraan niet meer geopend en stroomt hij ook heel langzaam door naar de filter.

Als er een benzinepomp op zit, en die zit voor de filter, dan kan die ook last hebben van een kraan die niet/slecht opent, of de pomp zelf functioneert onvoldoende.
Sorry, vergeten te vermelden. De man van de ANWB heeft de slang vanaf het filter naar de carburateur losgekoppeld, toen stroomde het volledig door. Wanneer hij de boel daarna aansloot en de motor startte zag je dat het filter weer langzaam leeg liep.

Bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

thorgal21 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:00:
[...]

Sorry, vergeten te vermelden. De man van de ANWB heeft de slang vanaf het filter naar de carburateur losgekoppeld, toen stroomde het volledig door. Wanneer hij de boel daarna aansloot en de motor startte zag je dat het filter weer langzaam leeg liep.

Bedankt voor je reactie :)
Hmm okay, dus zodra alles is aangesloten komt er onvoldoende benzine in de filter terecht. Die hoort ten allen tijde vol te zijn en niet leeg te lopen.

Kijk eens of er een vacuumafsluiter op de benzinekraan zit.
Als je de benzineleiding los maakt, loopt de tank dan meteen leeg of moet je eerst aan de vacuumleiding zuigen? En als je dan aan de vacuumleiding zuigt, krijg je dan lucht in je mond? Zo ja, dan is je vacuumslang lek. Krijg je benzine in je mond, dan is de kraan stuk.
Kijk ook even aan de carburateur/luchtkast kant van de slang. T poortje wat daar zit, blaas die eens door of prik er even door met iets als een naald of een pijpreiniger (je weet wel, die metaaldraadjes met gekleurd wol er omheen waarmee je op de basisschool poppetjes maakte)

Edit: deze dingen
Afbeeldingslocatie: https://image.dhgate.com/0x0s/f2-albu-g2-M00-62-A3-rBVaGlXr4gKAar2DAApdIycQkZw016.jpg/fuzzy-pipe-cleaner-stems-chenille-craft-stems.jpg

Ergens zou t ook kunnen dat de floats in de benzinekamers van de carburateurs dicht blijven staan.
Komt niet vaak voor, meestal drijven de floats niet meer na X tijd en blijven ze juist open en spoelt de benzine zo door de motor in.
Daarbij hebben de meeste motoren meerdere carbies, dus dat zou betekenen dat ze allemaal spontaan dicht blijven, wat ik al helemaal raar zou vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 05-04-2019 19:29 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Steek voor de gein ook eens zo'n goedkope USB borescope (nog geen $10 via de diverse chinese crap-electronica sites) in je tank om te kijken of het ding van binnen niet is gaan roesten (lang stilstaan met benzine met ethanol kan zorgen voor water in de tank).

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
JK schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:00:
[...]

Er staat er eentje, met camera's erop en antennes. Maar zo lang er geen uitgangspalen staan, kan je er gewoon langs knallen. Hij is in elk geval voor zo ver ik weet gelijk aan de palen op de N414 bij Baarn (die is wel actief!). Maar goed, ze moeten daar een stuk meer plaatsen dan bij de N414. Op de N230 mag je 'm bij elke op en afrit plaatsen en dat zijn er wel een aantal.

Sowieso gaat de trajectcontrole op de N230 door en nog wel dit jaar.
Shit ik ben er net weer langs gereden en heb niks gezien :p Nou hou ik m'n koekblik daar braaf op de Cruisecontrol. Maar waar staat die paal dan, bij het stuk vanaf A27 of vanaf A2?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wat ben ik blij dat we hier die ongein met trajectcontroles enzo niet hebben. Ik rij structureel te hard waar het hier kan, tussen de koffie 's ochtendsvroeg en aan het werk gaan lekker een rondje rijden, stukje state road 14 en da's meestal lekker rustig en goed overzichtelijk, dus lekker het gas erop. Politie is hier meestal wel relaxed richting motorrijders, zolang je niet als een randdebiel rijdt natuurlijk.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

gaat de vlotternaald wel helemaal open? staat die ook goed afgesteld?

edit verkeerde gequote

[ Voor 74% gewijzigd door Streepje op 05-04-2019 20:44 ]

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Vandaag de RS125 weer tot leven gewekt, gebruikelijke vloeistoffen vervangen, check hier check daar.
Kwam behoorlijk moeilijk op adem, 2 keer de straat door en hij was aan. Wel een nieuwe paus zoveel rook. (9 maanden stil gestaan)

Na 20 minuten warm rijden weer als vanouds. iets te rijk onderin, maar bovenin als de brandweer. Na nog een uurtje toeren bijna thuis, eerst nog even tanken. Wachtend op het stoplicht, 3-4k toeren wordt er geseind. Politie staat al achter me met stop bord aan. Gaat lekker zo de eerste dag.

De 2 agenten, overigens erg vriendelijk, stapten uit.

"Hij stinkt, maakt lawaai, hoog in de toeren net en volgens mij reed je door een sluippaadje waar dat eigenlijk niet mag maar voornamelijk dachten we dat je een opgevoerde schakelbrommer had."

Na een check van papieren en blaastest mocht ik weer mijn reis vervolgen zonder boete.

Hoop niet dat het een voorbode is voor dit seizoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
DateTime.Now schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:59:
Vandaag de RS125 weer tot leven gewekt, gebruikelijke vloeistoffen vervangen, check hier check daar.
Kwam behoorlijk moeilijk op adem, 2 keer de straat door en hij was aan. Wel een nieuwe paus zoveel rook. (9 maanden stil gestaan)

Na 20 minuten warm rijden weer als vanouds. iets te rijk onderin, maar bovenin als de brandweer. Na nog een uurtje toeren bijna thuis, eerst nog even tanken. Wachtend op het stoplicht, 3-4k toeren wordt er geseind. Politie staat al achter me met stop bord aan. Gaat lekker zo de eerste dag.

De 2 agenten, overigens erg vriendelijk, stapten uit.

"Hij stinkt, maakt lawaai, hoog in de toeren net en volgens mij reed je door een sluippaadje waar dat eigenlijk niet mag maar voornamelijk dachten we dat je een opgevoerde schakelbrommer had."

Na een check van papieren en blaastest mocht ik weer mijn reis vervolgen zonder boete.

Hoop niet dat het een voorbode is voor dit seizoen :)
Hoe maak je 3-4k toeren terwijl je voor een stoplicht te wachten staaat? :? Of snap ik nou wat verkeerd.

Wel fijn dat je geen boete hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Gewoon iets gas houden, als ik dat niet doe dan kom ik nog wat slecht weg of verzuipit hij bij wegrijden. Moet nog een en ander tweaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

SmurfLink schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:59:
[...]

Shit ik ben er net weer langs gereden en heb niks gezien :p Nou hou ik m'n koekblik daar braaf op de Cruisecontrol. Maar waar staat die paal dan, bij het stuk vanaf A27 of vanaf A2?
Aan de westkant. Dus als je vanaf de A2 komt en je gaat richting Utrecht Overvecht. Het is ergens bij de brug. Ik weet niet of het er voor of er na is. Ik meen een stukje er na. Lijkt op gewoon een camera (of er hangen er twee aan, durf het ff niet te zeggen). Lijkt op een gewone verkeerscamera, maar ziet er voor zover ik mij herinner hetzelfde dus uit als de trajectcontrolepalen op de N414 tussen Baarn en Bunschoten-Spakenburg.

Anyway, dit jaar komt het daar dus later dit jaar opletten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:11
https://twitter.com/POL_TVDH/status/1114252571512856577?s=19

Best zuur als je aan het begin van het seizoen al niet meer kan rijden :>

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donib
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 11:10
Afbeeldingslocatie: http://imagehost.cc/image/tO3nJ

Hallo, kom er gezellig bij met mijn nieuwe en eerste motor, de CB500 uit 2002 :)

[ Voor 15% gewijzigd door Donib op 05-04-2019 22:26 . Reden: plaatje format ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:42
aidanl schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:55:

210 op de A12, lekker handig ook :/
Dan vraag je er gewoon om.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
aidanl schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:55:

typisch een GSXR :z

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:31

Vrijdag

De Zwarte

@Frans92 @aidanl @Mitssz De Shell langs de A12 die een tijd terug was uitgebrand idd. Volgens mij komen jullie uit omgeving Rotterdam toch? Ik kom zelf uit Den Haag (Laak) en volgens mij is dat logistiek gezien de beste plek om te verzamelen voor ons dan :)

Moeten we alleen nog wel kijken hoelaat. Het is van daar ongeveer anderhalf uur rijden naar Zwolle denk ik. En zo rond Strand Nulde zal ik weer moeten tanken :+ :')

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:58
Vrijdag schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:45:
@Frans92 @aidanl @Mitssz De Shell langs de A12 die een tijd terug was uitgebrand idd. Volgens mij komen jullie uit omgeving Rotterdam toch? Ik kom zelf uit Den Haag (Laak) en volgens mij is dat logistiek gezien de beste plek om te verzamelen voor ons dan :)

Moeten we alleen nog wel kijken hoelaat. Het is van daar ongeveer anderhalf uur rijden naar Zwolle denk ik. En zo rond Strand Nulde zal ik weer moeten tanken :+ :')
Iets voor achter de motor met benzine erin? :+
Afbeeldingslocatie: https://cdn.instructables.com/F4J/H2LX/FRMLRRSC/F4JH2LXFRMLRRSC.LARGE.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 11:19:
[...]

Iets voor achter de motor met benzine erin? :+
[Afbeelding]
Slang van mijn uitlaat er in en slang naar de tank er aan en ik heb een brandstofkringloop 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vrijdag schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 11:38:
[...]

Slang van mijn uitlaat er in en slang naar de tank er aan en ik heb een brandstofkringloop 8)
Perpetual Motion is bij jouw fiets een optie? :9

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 06-04-2019 11:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Lionking mode: "It's the ciiiiirkle of liiiiiifeee!" 🦁

8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:44

charrel

Cortisol4life..

Van een vriend van me die zijn woon- werk op een f650 rijdt:

-Water in tank en dus later, bij het op reserve zetten (of eerder bij veel water), in de carb. komt veel voor bij deze motoren.
-filtertje wat in de leiding zit op de aansluiting bezineslang/carb (dus niet die je ziet zitten aan de buitenkant) kan verstopt zijn.
-toch electrisch? Spanningsregelaars zijn berucht. Worden heet door de plek waar ze zitten, on de buddy. Als ze afkoelen doen ze het soms weer, even.
-zekering onder de buddy die losgetrild is. Haarscheurtje. Heb ik ook eens tijden naar lopen zoeken bij spontaan uitvallen.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Ik ben nog niet helemaal zeker of ik ga, maar als ik mee ga lijkt me dit een goed punt om af te spreken!
Dat stukje naar Zwolle red ik wel op 1 tankje, gooi hem in Zwolle wel vol :P

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@thorgal21 Iets wat je heel gemakkelijk ook nog zou kunnen testen: Een vacuüm in de tank. Kijk eens of je BMW wel weer wil starten / lopen als je de tankdop open zet. Tank beluchting wil wel eens dicht gaan zitten óf, als het middels een slangetje gaat, afgekneld worden op het moment dat iemand de tank open geklapt heeft gehad en vervolgens dat slangetje niet netjes terug geleid heeft bij het terug dichtklappen. :+

Kan zijn dat je daar de reservesleutel voor nodig hebt doordat de sleutel niet uit het slot gepakt kan worden als de dop niet dicht zit.

[ Voor 62% gewijzigd door Will_M op 06-04-2019 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:41

epic_gram

undercover moderator

ik heb net verse remblokken en filters gekocht voor mijn VFR. Hopelijk kan hij er weer jaren tegenaan :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Net de motor opgehaald na de grote beurt. Alles was prima! Originele filter had hij niet op voorraad dus hij heeft er een gebruikt die je kan wassen.

Kassa had een storing dus ik krijg de factuur later. Ze konden nu niets zeggen qua kosten.

Maar goed.. Ik kan er weer een paar duizend km tegen aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Heb nu een goed aantal lessen gehad. Lekker de weg op (leuker dan het oefenterrein) en de laatste les ook de snelweg op.

Volgens de instructeur gaat het allemaal prima en dat gevoel heb ik over het algemeen ook wel. Er zijn uiteraard wat punten die nog oefening vereisen, dus nog lekker door met lessen :+

Die snelweg riep wel wat vragen op want hoewel het minder eng was dan ik dacht en ik best lekker reed: die wind!
Begin is lekker gas opendraaien (yippie!) en kijken waar ik er veilig tussen kan, maar op snelheid.. nondeknetter. Zit je dan op je naked bike met de instructeur neuriend in je oor omdat hij een mooi windscherm heeft.

Mijn vraag is: ik ben geinteresseerd in naked bikes (neem de Kawasaki Z650 of 900 als voorbeeld) maar hoe veel nut heeft een windscherm op die dingen? Of ben ik beter of met een BMW 650GS?

Dit zijn ook letterlijk de motoren waar ik over aan het kwijlen ben ;) De BMW was een aanrader van een collega.

Niet onbelangrijk: meestal is mijn woon-werk verkeer niet harder dan 80 km/h, met regelmatig tripjes naar andere kantoren over de snelweg en woon-werk verkeer is, naast het lekker rondtoeren, wel hetgeen waar ik de motor voor wil gebruiken.

Zal bij allemaal eens kijken of er een proefrit te regelen valt. Maar jullie inzicht wordt gewaardeerd. Ondertussen zit ik met dit mooie weer jaloers naar motorrijders te kijken vanuit mijn auto :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001

steveman

Comfortabel ten onder

Pff, ik wissel liever olie dan koelvloeistof zeg, man wat een geklieder :+
Ben maar wel, uhm, pragmatisch omgegaan met kuipdelen verwijderen O-)

Goed, zal nu wel niet gelijk 3egraadsbrandwonden oplopen meer, nog een keer met water erdoor...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:28
@steveman Ik kan geen kaas maken van je laatste stukje. Heb je nou de hobby bob uitgehangen met het vervangen en lopen prutsen? Of moet je hem gewoon wassen, omdat je hebt lopen hobby bobben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ik kan 't ook niet helemaal volgen :o

Normaal hoef je alleen de onderste slang van de radiateur (= laagste punt) aan de blokzijde los te pakken (slangklem) nadat je de slang vooraf dicht gekneld hebt met een klem/tang. Haal je die klem/tang er vervolgens vanaf dan komt de koelvloeistof vanuit de radiateur er netjes uit via de slang..... Als je die slang dan netjes naar een emmertje geleid hebt dan komt ál de vloeistof keuring in dat emmertje terecht. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 06-04-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:24
@EliteGhost die wind went wel, geen zorgen. Mijn mening: of je zit helemaal uit de wind achter een joekel van een ruit (eigenlijk past dat alleen op een allroad) of je zit vol in de wind in een stabiele luchtstroom. Alle kleine ruitjes her en der helpen wel wat, maar niets is zo irritant als turbulentie rond je helm. De reden dat ik het sportruitje voor mijn motor laatst heb ingekort, omdat de turbulentie juist op mijn helm terecht kwam. (Moet het resultaat nog testen) In de zomer wil ik minder met de grote ruit gaan rijden vanwege het gebrek aan snelheidsbeleving en koeling.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 16:33:
Ik kan 't ook niet helemaal volgen :o

Normaal hoef je alleen de onderste slang van de radiateur (= laagste punt) aan de blokzijde los te pakken (slangklem) nadat je de slang vooraf dicht gekneld hebt met een klem/tang. Haal je die klem/tang er vervolgens vanaf dan komt de koelvloeistof vanuit de radiateur er netjes uit via de slang..... Als je die slang dan netjes naar een emmertje geleid hebt dan komt ál de vloeistof keuring in dat emmertje terecht. :)
Gewoon boutje losdraaien bij de blok. Dan loopt hij leeg. Super easy.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Tylen schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:26:
[...]

Gewoon boutje losdraaien bij de het blok. Dan loopt hij leeg. Super easy.
Jij rijd zeker met een Yamaha :9

Waarbij ze zelfs dáár over hebben nagedacht >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 06-04-2019 17:29 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• lolgast
Amateurs daar. Bij Ducati hoef je niets te doen en komt het er toch uit :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:30:
Beetje de zelfde werkwijze als ze ook voor de motorolie hebben dus? Je hoeft alleen maar bij te vullen, verversen is gewoon een continue proces :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 16:40:
@EliteGhost die wind went wel, geen zorgen. Mijn mening: of je zit helemaal uit de wind achter een joekel van een ruit (eigenlijk past dat alleen op een allroad) of je zit vol in de wind in een stabiele luchtstroom. Alle kleine ruitjes her en der helpen wel wat, maar niets is zo irritant als turbulentie rond je helm. De reden dat ik het sportruitje voor mijn motor laatst heb ingekort, omdat de turbulentie juist op mijn helm terecht kwam. (Moet het resultaat nog testen) In de zomer wil ik minder met de grote ruit gaan rijden vanwege het gebrek aan snelheidsbeleving en koeling.
Misschien moet ik dat ook eens doen. Straks gewoon een motor uitzoeken die me bevalt en kijken of ik windschermen kan testen. Goed punt over de koeling in de zomer! Die was ik vergeten. Op een bloedhete dag is wind wel fijn. Overigens heb ik ook camelbags van m'n airsoft uitrusting en kan ik die ook op de motor gaan gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@EliteGhost Als je op de snelweg rijdt en je hebt last van rijwijnd, steek je knie uit in de richting waar het vandaan komt. Ook handig als je een vrachtwagen gaat inhalen. Probeer je stuur ook zo losjes mogelijk vast te houden, anders zit je te verkrampen.

Qua ruitje, de meeste (nieuwe) nakeds hebben soms wel eens zo'n mini schermpje. Afhankelijk van hoe ze zijn ontworpen en hoe lang je bent doet dat weinig, of net een beetje zodat de wind over je heen gaat. Of tegen je borst, dan heb je ook geen of minder last van turbulentie.

Ik heb geen ruitje op mijn Hawk en tot 140km/u is het nog wel te doen. Voordeel in de zomer is dat je wel lekker koel blijft, zeker als je een doorwaai jas aanhebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:30:
_O_

Zelfspot +1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
epic_gram schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 13:07:
ik heb net verse remblokken en filters gekocht voor mijn VFR. Hopelijk kan hij er weer jaren tegenaan :)
Dat valt nog mee. Die van mij krijgt nieuw rubber en een nieuwe kettingset.
Alsof je een emmer leeg gooit :/

Vorig jaar ook al carbs laten schoonmaken en synchroniseren en achter nieuwe schijf en blokken. Dat is trouwens naast het gebruikelijke onderhoud, zoals filters en olie.

[ Voor 20% gewijzigd door InZane op 06-04-2019 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
InZane schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:39:
[...]

Dat valt nog mee. Die van mij krijgt nieuw rubber en een nieuwe kettingset.
Alsof je een emmer leeg gooit :/
Wel even uitkijken met die emmer!!! Dadelijk heeft @steveman alsnog brandwonden als er in die emmer toevallig nét (hete) afgetapte koelvloeistof zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kort vraagje. Zag laatst langskomen wat het voltage van een accu moest zijn, maar kan het zo even niet meer vinden. Net de accu van de winterlader gehaald en hij zit op 13.3v, is dat goed of te laag ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:47:
Kort vraagje. Zag laatst langskomen wat het voltage van een accu moest zijn, maar kan het zo even niet meer vinden. Net de accu van de winterlader gehaald en hij zit op 13.3v, is dat goed of te laag ?
Da's netjes op het moment dat je motor/accu in ruste is!! Cellen van een startaccu hebben idealiter 2,3V dus met 6 cellen zou je maximaal aan 13,8V moeten kunnen komen,

Als je startaccu tijdens 't starten niet ónder de 12V komt dan is de accu gewoon "goed"... En als je motorfiets loopt er ook niet meer dat 14,2V aangegeven wordt dan doet ook de SR z'n werk.... d:)b d:)b d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
wimmel_1 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:53:
[...]

En als je motorfiets loopt er ook niet meer dat 14,2V aangegeven wordt dan doet ook de SR z'n werk.... d:)b d:)b d:)b
Stop nou eens over die SR :(

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
InZane schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:58:
[...]

Stop nou eens over die SR :(

Ik zal 't ding in 't vervolg gewoon "Alternator" gaan noemen (dat is wat 't ding feitelijk ook is doordat er ± 80V AC naar DC omgezet wordt).

>:) :9

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 06-04-2019 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

@lolgast @wimmel_1 @etal

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/54tXTYW.png

Rechts van de bout van het beugeltje zit nog een bout, hiermee tap je ook koelvloeistof... "cylinder drain plug" En ik hoef denk ik niet te zeggen hoeveel kansen je hier hebt om je tengels te branden :+ ten overvloede: bij mij zit er nog wel een radiateur op he

Aftappen bij alleen de waterpomp is niet voldoende, aldus Hayes.

't Is dus een proces waarbij je een paar keer de vol vult en weer leeg laat lopen en de motor nog eens een tijdje laat draaien enzovoorts.

Wat ik ook nog even ontdekte: ventilator slaat niet aan, zelfs niet bij 100oC. Grr...

Oh wauw, nog even verder testen, kennelijk pas bij 214 oretard ~ 101 celsius :)

[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 06-04-2019 18:32 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Wát ben je eigenlijk aan het doen én waarom? Volledig flushen van je KVS systeem is serieus bijna nooit noodzakelijk (eigenlijk alleen als er écht rotzooi / sludge in 't koelsysteem zit).

De fan slaat normaliter pas aan bij ± 106 á 110 graden celsius en zelfs dat is nog ruim vóór dat 't kookpunt van de KVS, welke onder druk staat, bereikt is.

Haynes boeken..... Van mij mogen ze serieus van de markt gehaald worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 06-04-2019 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:53:
[...]

Da's netjes op het moment dat je motor/accu in ruste is!! Cellen van een startaccu hebben idealiter 2,3V dus met 6 cellen zou je maximaal aan 13,8V moeten kunnen komen,

Als je startaccu tijdens 't starten niet ónder de 12V komt dan is de accu gewoon "goed"... En als je motorfiets loopt er ook niet meer dat 14,2V aangegeven wordt dan doet ook de SR z'n werk.... d:)b d:)b d:)b

Wou het even zeker weten dat het goed was gezien ik vorig jaar een keer een moment heb gehad dat ie leeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@steveman Maar dat systeem is in principe gesloten. Tenzij iemand daar iets geks mee heeft gedaan hoef je dat niet te spoelen :? Hooguit dat hij leeg gaat bij loshalen radiateur, maar dat kan ook koud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
wimmel_1 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:33:
[...]

Beetje de zelfde werkwijze als ze ook voor de motorolie hebben dus? Je hoeft alleen maar bij te vullen, verversen is gewoon een continue proces :+
Dat was BMW toch? Ducati & Harley zorgen ervoor dat de monteur minder hoeft te doen bij aankomst, aangezien alles onderweg al is losgetrild :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:44

Yup, naast Rotterdam. De shell is idd een handig punt na het samenkomen van de A12 en A20.
Einde van de week even in een groepsDM een tijd afspreken? :)

EDIT: Tanken hoef ik ook pas ergens in zwolle 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Mitssz op 06-04-2019 20:14 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik goof hem voor wegrijden vol, in Zwolle weer en na de rit nog een keer. :P Geen flauw idee wat de range is, met het "nieuwe" blok..

Ik kwam er trouwens net achter dat Kawasaki's je ook in de steek kunnen laten :o De ZX-6R van mijn vader viel spontaan uit op de ringweg.. Mogelijk dynamo/spanningsregelaar issues..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Bijzondere gebeurtenis vandaag, mijn Caponord heeft zijn jaarlijkse wasbeurt gehad. Grotendeels weer mooi glimmend, alleen alle spaken en wat spul in de buurt van de ketting poetsen was nog niet klaar voordat mijn motivatie op was :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Chakotay schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:59:
Bijzondere gebeurtenis vandaag, mijn Caponord heeft zijn jaarlijkse wasbeurt gehad. Grotendeels weer mooi glimmend, alleen alle spaken en wat spul in de buurt van de ketting poetsen was nog niet klaar voordat mijn motivatie op was :+
Afbeeldingslocatie: https://www.northeastshooters.com/vbulletin/images/smilies/this_thread_is_worthless_without_pics.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 15:52
Ok: https://photos.app.goo.gl/KRiRV69hL4m3MyjV7
Vanmiddag bij mijn ouders onder de luifel gehaald. Onlangs valbeugels van SW-Motech gemonteerd. Ik ben geen echte kluskoning, maar dit was bijna niet te doen. Ach, ze zitten erop. Binnenkort nieuwe Michelin Pilot Road 4 erop en dan de Italiaanse bergen in over een paar weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:24
Vandaag even de carburateurs uit elkaar gehaald om te kijken of de stationair sproeiers verstopt zaten. De sproeiers zelf leken niet verstopt, maar kwam wel erg veel troep tegen in de vlotterkamer. Ik vond daar stukjes gom, zandachtig materiaal wat volgens mij erg fijn roest was en daarnaast iets wat leek op kalk aanslag. Iemand enig idee wat het de witte aanslag is?

carb viezigheid

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Waardeloze foto zo in het donker, maar here you go :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZGUz3I0R1zPPmRBT2uUwFwz6/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Chakotay schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:33:
[...]

[Afbeelding]
Aan het achterwiel te zien ben je écht aan het poetsen geweest _/-\o_

@yozgoesdigital Op afstand weinig (zinnigs) van te zeggen maar ik vermoed zomaar dat die carburateurs al een tijdje geen "stromende" benzine gezien meer hebben?

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 06-04-2019 22:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
wimmel_1 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:39:
[...]

Aan het achterwiel te zien ben je écht aan poetsen geweest _/-\o_

[...]
Jup, maar toch handig dat ik die foto net in het donker gemaakt heb ipv bij daglicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:33:
[...]

[Afbeelding]
Mwow, we zien weer zilver, gek zat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:24
wimmel_1 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:39:
[...]

@yozgoesdigital Op afstand weinig (zinnigs) van te zeggen maar ik vermoed zomaar dat die carburateurs al een tijdje geen "stromende" benzine gezien meer hebben?
Ja deze motor heeft veel stilgestaan voordat ik hem overgenomen heb. Dus ik had ook wel troep verwacht, maar was toch veel meer dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
yozgoesdigital schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 23:20:
[...]

Ja deze motor heeft veel stilgestaan voordat ik hem overgenomen heb. Dus ik had ook wel troep verwacht, maar was toch veel meer dan verwacht.
Als je die spullen weer in elkaar gaat zetten: Probeer er originele (lood) pakkingen voor te krijgen óf snij ze zelf netjes uit uit degelijk pakking "papier"!!

Die vloeibare "rommel" welke er tussen gezeten heeft (gezien de foto) gaat je een hoop extra werk op leveren als je die troep één op één overneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Joopieboy schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 23:02:
[...]

Mwow, we zien weer zilver, gek zat. :P
Het is altijd weer een verrassing als de velgen toch niet zwart blijken te zijn :+

Over velgen gesproken, een van de Marchesini-stickers op de achtervelg van de Ducati kwam een beetje los laatst toen ik er wat kettingvet vanaf wilde vegen. Op eBay voor een paar euro een nieuw setje gevonden, ik ben benieuwd of het een beetje lijkt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Chakotay schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 23:40:
[...]

Het is altijd weer een verrassing als de velgen toch niet zwart blijken te zijn :+

Over velgen gesproken, een van de Marchesini-stickers op de achtervelg van de Ducati kwam een beetje los laatst toen ik er wat kettingvet vanaf wilde vegen. Op eBay voor een paar euro een nieuw setje gevonden, ik ben benieuwd of het een beetje lijkt :)
Poser ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 23:40:
[...]
Over velgen gesproken, een van de Marchesini-stickers op de achtervelg van de Ducati kwam een beetje los laatst toen ik er wat kettingvet vanaf wilde vegen.
Je mag die van mij wel hebben, als ik ze er af kon krijgen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@wimmel_1 die 749 is zowaar nog netjes en origineel, wel zo leuk om het dan zo te houden :P

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

:w vanuit een zeer nat Autodromo do Algarve.

De afgelopen 2 dagen alleen maar regen, droog, regen enzovoort gehad waardoor het meesal niet te doen is met regenbanden noch slicks. Nu ben ik zelf geen regenrijder en zeker op het circuit blijf ik thuis als er regen wordt voorspelt en neem mijn verlies. Maar na een dag wachten op beter omstandigheden en geen voorspellingen die dat aangeven uiteindelijk maar een setje regenbanden aangeschaft en een poging gegeven.

Maar wat is dat anders. Je hebt bakken met grip maar er zit zoveel beweging in de motor door het profiel. Zelfs rechtdoor begint de motor te schudden waardoor je het gevoel hebt ieder moment de controle te kunnen verliezen. Na een paar rondjes begon het te wennen, ging het wat relaxter en kon het gas open. Denk dat we de baan met 10 personen deelden :).

Om een idee te geven, dit ben ik opgenomen in dezelfde sessie, eerste is misschien 10min voor de tweede opgenomen en dit gaat zo de hele dag door:
https://streamable.com/sac6t
https://streamable.com/7qm9w

Uiteindelijk 283 kmh op de gps door de regen gereden, vol in de toerenbegrenzer, afvallen en groter kuipwerk helpen wel. Ook eerste kneedown in de regen gedaan. Veel geleerd iig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Toch erg mooi dat je daar zo een overwinning uit hebt kunnen halen. Mooi man. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

lolgast schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:37:
@steveman Maar dat systeem is in principe gesloten. Tenzij iemand daar iets geks mee heeft gedaan hoef je dat niet te spoelen :? Hooguit dat hij leeg gaat bij loshalen radiateur, maar dat kan ook koud :+
De kleur van wat er uit kwam, vooral juist bij die onhandig te bereiken plek, was nou niet echt te vergelijken met wat ik er weer in ging gieten :+

Ja het is een gesloten systeem, maar koelvloeistof heeft ook niet het eeuwig leven. Het ding is ook al weer 14 jaar oud inmiddels en ik weet niet hoe lief z'n vorige beulen zijn geweest.

En tijdens het wachten op afkoelen mooi de tijd gehad om met m'n aliexpress witte stift te spelen })

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iVsqPfM.png

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36
Vandaag eens een stukje rijden met mijn vriendin achterop.
Eerste echte rit dit seizoen *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VaCvcVLCcVWVfuWbz3ejJ1vh/medium.png

Doel: lente festival in Zeist.
Route: my route app vermijd snelwegen.

Zin in.. en voor de mede rijders: Rode V-strom met schapenvacht op het zadel en 2 blije mensen er op :+
The lady on the back likes to wave @ bikers 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 07-04-2019 10:40 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
steveman schreef op zondag 7 april 2019 @ 09:11:
[...]

De kleur van wat er uit kwam, vooral juist bij die onhandig te bereiken plek, was nou niet echt te vergelijken met wat ik er weer in ging gieten :+

Ja het is een gesloten systeem, maar koelvloeistof heeft ook niet het eeuwig leven. Het ding is ook al weer 14 jaar oud inmiddels en ik weet niet hoe lief z'n vorige beulen zijn geweest.

En tijdens het wachten op afkoelen mooi de tijd gehad om met m'n aliexpress witte stift te spelen })

[Afbeelding]
Hoe lang verwacht je dat het blijft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

die witte letters worden na een poosje vies geel

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@steveman mooi opgeruld bandje :)

@xos goed bezig! Irritant dat het zo wisselvallig is... Wel lekker rustig op de baan, zo heb ik bij een MSL-dagje ook wel eens Assen zo goed als voor mezelf gehad. Dat is nog steeds de enige keer dat ik een sessie als #1 geeindigd ben tot nu toe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@noes Welke middelen gebruik jij om de motorhoes schoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:08

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@xos Regen in de Algarve... Dat is zoiets als sneeuw in Dubai :)
Als het langer dan een dag regent, beginnen de Portugezen al te piepen en worden depressief. Men leeft daar bijna continu buiten...

Ik kom een paar keer per jaar voor het werk in die omgeving, ga meestal even langs het circuit om te karten op het kleine (buiten-) kartcircuit. Erg leuk, tenzij het erg warm is en je een helm krijgt die je eerst moet uitwringen :)

Het valt me altijd op dat het circuit altijd zo stil is, je ziet (en hoort!) meestal maar een handjevol motoren die het vaak na een uurtje ofzo weer voor gezien houden. Lijkt wel of er jaarlijks een paar events zijn en tussendoor vrijwel niets. Jammer, want het ziet er erg mooi uit en is ook nog eens in prima staat, voor zover ik dat kan beoordelen.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pagman schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:56:
@noes Welke middelen gebruik jij om de motorhoes schoon te maken?
Afspoelen is meestal voldoende. Maar de wasmachine werkt ook, het is ten slotte gewoon textiel. Daarna wel weer impregneren als je m buiten gebruikt.

Vanaf gisteren hoef ik geen hoes meer te gebruiken *O*

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@noes garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dat of de motor is verkocht, maar dan klopt de emoji niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Of juist wel, want niet meer dat gedoe met een hoes...

ZIjn er trouwens meer vanaf hier vanmiddag in Assen? Ga na de lunch even bij de tt-baan kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
darkkingll schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:09:
Of juist wel, want niet meer dat gedoe met een hoes...

ZIjn er trouwens meer vanaf hier vanmiddag in Assen? Ga na de lunch even bij de tt-baan kijken..
Ik kom er vanavond langs af gereden als ik vanuit Haren weer naar Eindhoven vertrek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 18:10
steveman schreef op zondag 7 april 2019 @ 09:11:
[...]

[Afbeelding]
Ook ff de band opgeruld met een flexschijfje voor de foto? >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
En jahoor, tellertje voor KTMjosti's staat op 2 dit jaar.

Zag buiten de Appie al een rode KTM adventure staan, en uiteraard kwam er een roofboxertje op aflopen, in een dunne normale spijkerbroek en een tshirtje met gympies. Meneer had een pakje hamburgers en een zak broodjes gekocht, die hij tussen z'n benen ging vervoeren.

Ik fietste verder want ik moest elders wezen... en de straat achter de appie, kom ik meneer weer tegen. Hij gooit even het gas flink open.... en daar vlogen z'n broodjes de straat op. Zo'n 30 meter verder toch maar de ktm (met draaiende motor op jiffy????) neergezet, en snel gana rennen want z'n broodjes waren bijna geplet door een auto.

8)7 Wat is er toch mis met dit soort gastjes...

Op de terugweg nog 3 josti's op hun scootertjes die met 3 breed waarvan 1 wheelie trekkend langskwamen... man man man man |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Damn, en ik dacht dat ik vandaag al de sjonnie aan het uithangen was door vol gas weg te rijden bij een verkeerslicht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

darkkingll schreef op zondag 7 april 2019 @ 14:44:
ik vol gas weg rijden bij een verkeerslicht
ASO! :(

Brag&Booster gespot!

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 07-04-2019 15:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:19
SmurfLink schreef op zondag 7 april 2019 @ 14:35:
...

Ik fietste verder want ik moest elders wezen... en de straat achter de appie, kom ik meneer weer tegen. Hij gooit even het gas flink open.... en daar vlogen z'n broodjes de straat op. Zo'n 30 meter verder toch maar de ktm (met draaiende motor op jiffy????) neergezet, en snel gana rennen want z'n broodjes waren bijna geplet door een auto.

...
Gemiste kans van je! Je had een zielige motor kunnen redden van zijn brute eigenaar. Steun het WMF en adopteer ook een motor voor nul euro van een sjonnie :9

Wereld Motor Fonds :+ Ja heel slecht. Nee boeit me niet :)

[ Voor 15% gewijzigd door Leviathius op 07-04-2019 15:28 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Toch weer een heerlijk rondje gedaan (120km). Helaas waren de dijkjes weer bezaaid met fietsers.

Zag buiten de Appie al een rode KTM adventure staan, en uiteraard kwam er een roofboxertje op aflopen, in een dunne normale spijkerbroek en een tshirtje met gympies. Meneer had een pakje hamburgers en een zak broodjes gekocht, die hij tussen z'n benen ging vervoeren.

Op de terugweg nog 3 josti's op hun scootertjes die met 3 breed waarvan 1 wheelie trekkend langskwamen... man man man man |:(
Ik kwam van de week een ss (oude gixxer, @Joopieboy ??) met een boodschappen tas links en rechts aan ze clipons 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
En dan in de bochten de boodschappen aan de grond rijden ipv de stepjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

kent iemand nog een goede/leuke duitse motorvlogger? Ik wil mijn duits oefenen namelijk.

edit: auto's mogen ook, het mag over reizen en/of techniek gaan want dat vind ik allebei wel boeiend. 8)

[ Voor 38% gewijzigd door epic_gram op 07-04-2019 16:12 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
epic_gram schreef op zondag 7 april 2019 @ 16:11:
kent iemand nog een goede/leuke duitse motorvlogger? Ik wil mijn duits oefenen namelijk.

edit: auto's mogen ook, het mag over reizen en/of techniek gaan want dat vind ik allebei wel boeiend. 8)
Meddes, 1000ps

Maar Wil je Duits Duits, Oostenrijks duits of het rare gebrabbel van de zwitsers :D

En wat zijn al die insecten irritant zeg, na 3 uurtjes rijden zit je hele helm onder :/

[ Voor 12% gewijzigd door Pagman op 07-04-2019 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Als ze orgaandonor zijn, heb ik er geen problemen mee.. Het brandwondencentrum waarschijnlijk wel, die heeft niks aan de donorhuid :+

Mooi weer, dus alle mooi weer rijders komen weer naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Laatst online: 00:02
Vandaag stukje gereden, volgens mij waren ze aan de lekdijk bij Utrecht het aantal motoren aan het turven en een geluidsmeting aan het doen. Voor de rest heerlijk gereden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Pagman schreef op zondag 7 april 2019 @ 16:17:
[...]

Meddes, 1000ps

Maar Wil je Duits Duits, Oostenrijks duits of het rare gebrabbel van de zwitsers :D

En wat zijn al die insecten irritant zeg, na 3 uurtjes rijden zit je hele helm onder :/
thanks, ik gebruikte het woord vlogger maar dat is natuurlijk fout. Want ik heb een hekel aan vloggers. :+
Gelukkig is 1000ps gewoon een kanaal met informatie dus die heb ik gevolgd! 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Leviathius schreef op zondag 7 april 2019 @ 15:27:
[...]

Gemiste kans van je! Je had een zielige motor kunnen redden van zijn brute eigenaar. Steun het WMF en adopteer ook een motor voor nul euro van een sjonnie :9

Wereld Motor Fonds :+ Ja heel slecht. Nee boeit me niet :)
Geloof me, ik had liever mijn trapfiets dan dat ding. :p Was geen mooie. Wel Tweakersrood, dat dan wel weer.

Zo, de Smurfmobiel is weer operationeel! Accu er terug ingekregen, een van de polen had een verschoven moer waardoor ik even een handigheidje moest verzinnen, maar gelukt. Daarna de bandjes, die bleken nog keihard, prima op spanning, 2 pufjes erbij gedaan en ook weer klaar. Klusje 3 was even iets pittiger.. leuk als je zo'n RAM mount erop zet, mijn stuur was net ietsje dikker dan gedacht. Linkerbout erin, 1 slagje dichtgedraaid.. en de rechterbout kwam met geen mogelijkheid meer dichtbij de moer. :9 Daar sta je dan... alles geprobeerd, nada. Boven maar even een waterpomptang gehaald, onderkant van de tang op de moer gezet zodat die er niet uit kon vallen, en met de bovenkant de boel dichtgedrukt, toch eindelijk gelukt. Die zit er nu dus ook op. Hopelijk kan ik 'm maandag op laten halen voor de valdoppen, was vrijdag zo druk dat ik vergeten ben te bellen. :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RRlnj9IBIbbiutafDMQuRyWB/thumb.jpg

Hele vage foto :p maar kreeg 'm zo lekker onder het display zodat 't ook met sturen niet in de weg zit. Dikke prima lijkt het me. Kon alleen geen foto maken met de telefoon erin uiteraard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
@SmurfLink Prutser B-)
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/big/66bbb85c13ee521e57c510925f3895cd.jpeg

Inmiddels zit de mount wel hoger, dit was te gevaarlijk ivm ogen van de weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op zondag 7 april 2019 @ 15:56:
Toch weer een heerlijk rondje gedaan (120km). Helaas waren de dijkjes weer bezaaid met fietsers.

[...]

Ik kwam van de week een ss (oude gixxer, @Joopieboy ??) met een boodschappen tas links en rechts aan ze clipons 8)7
Zo kan het ook natuurlijk _O-

Vandaag ook weer een prachtdag gehad, onder Den Bosch langs Vught richting Gorinchem, richting Gouda binnendoor met wat pontjes en dijkjes, richting Lopik/Nieuwegein, daar een stukje dijk en via de snelweg weer terug. Heerlijk weer, niet te druk, lekker gereden. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren eerst ONK ProCup 1000 wedstrijd gereden van het seizoen. Paar mooie 1:49ers gereden 👍🏻👍🏻👍🏻 Verslagje volgt nog.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
lolgast schreef op zondag 7 april 2019 @ 17:25:
@SmurfLink Prutser B-)
[Afbeelding]

Inmiddels zit de mount wel hoger, dit was te gevaarlijk ivm ogen van de weg
:p Ja als je geen stuur hebt kan je 'm moeilijk op die stang kwijt. Kom maar praten als je een stuur hebt he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
SmurfLink schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:37:
[...]

:p Ja als je geen stuur hebt kan je 'm moeilijk op die stang kwijt. Kom maar praten als je een stuur hebt he.
Ik heb ook geen stang waar ie op kan hoor _O- _O- _O-

Gamertag: timmie271

Pagina: 1 ... 34 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.