Heb nu een goed aantal lessen gehad. Lekker de weg op (leuker dan het oefenterrein) en de laatste les ook de snelweg op.
Volgens de instructeur gaat het allemaal prima en dat gevoel heb ik over het algemeen ook wel. Er zijn uiteraard wat punten die nog oefening vereisen, dus nog lekker door met lessen
Die snelweg riep wel wat vragen op want hoewel het minder eng was dan ik dacht en ik best lekker reed: die wind!
Begin is lekker gas opendraaien (yippie!) en kijken waar ik er veilig tussen kan, maar op snelheid.. nondeknetter. Zit je dan op je naked bike met de instructeur neuriend in je oor omdat hij een mooi windscherm heeft.
Mijn vraag is: ik ben geinteresseerd in naked bikes (neem de Kawasaki Z650 of 900 als voorbeeld) maar hoe veel nut heeft een windscherm op die dingen? Of ben ik beter of met een BMW 650GS?
Dit zijn ook letterlijk de motoren waar ik over aan het kwijlen ben

De BMW was een aanrader van een collega.
Niet onbelangrijk: meestal is mijn woon-werk verkeer niet harder dan 80 km/h, met regelmatig tripjes naar andere kantoren over de snelweg en woon-werk verkeer is, naast het lekker rondtoeren, wel hetgeen waar ik de motor voor wil gebruiken.
Zal bij allemaal eens kijken of er een proefrit te regelen valt. Maar jullie inzicht wordt gewaardeerd. Ondertussen zit ik met dit mooie weer jaloers naar motorrijders te kijken vanuit mijn auto