Het leven is te kort om geduld te hebben!
Jazeker! Een dubbele zelfs, vast aan het huis, geïsoleerd en verwarmd

Kan alleen de foto even niet uploaden want max filesize bij tweakers gallery is nog een beetje ouderwetse 5mb ofzo.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Zijn er nog tweakers die willen aanhaken bij de groep? Wij vertrekken vanaf de McDonald's bij Heteren (kort bij de A50) 9 uur verzamelen, 9:15 vertrekken.
Geef even aan of je meerijd zodat we weten wie we kunnen verwachten.
Wie er al meegaan vanaf daar :
@caesar1000
@Grubeater
@MichielK71
@Joopieboy
En ik natuurlijk.
@wimmel_1 als je de planning omgegooid krijg zal je denk ook wel aanhaken.
@NL-RaVeR kwam jij niet uit Nijmegen?
[ Voor 4% gewijzigd door A13X op 07-04-2019 21:37 ]
Awesome
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
340km gereden vandaag. Als ik had geweten dat het tot een uur of 19u ook nog lekker was, waren het er een stuk minder geweest
Was weer lekker druk vanmiddag op de dijken, zo tegen 18u was het wel weer prima te doen... Dus nog even verlengd
WijkBD -> Haastrecht -> Lent -> Nieuwegein en toen werd het wat frisser, dus terug naar WBD en weer naar 't noorden. M'n knieën willen niet meer met me praten
Morgen hoeven ze ook geen deadlifts te doen, maar alleen nog via de tandarts naar kantoor trapfietsen
@Chakotay ja, dat was de 2e keer allerlaatste keer rondjes rijden op PVI Lelystad, linksom. Stiekem wel trots op hoe ie erbij staat nu, linksom is echt m'n kryptonite.
Als de hoeveelheid schrobben om het van m'n vinger af te krijgen een indicator is: lang
Wild Chocolate schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:42:
[...]
Ook ff de band opgeruld met een flexschijfje voor de foto?![]()
[ Voor 35% gewijzigd door steveman op 07-04-2019 21:21 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Wel echt achterlijk veel motorrijders tegengekomen..
[ Voor 12% gewijzigd door darkkingll op 07-04-2019 21:21 ]
Letten jullie even op?
@etwintje
@MichielK71
@Grubeater
@kaasaanfiets
@WielerManiak
@Mitssz
@darkkingll
@yozgoesdigital
@NLDViane
@Rubman
@timmie271
@Crimsoon
@InZane
@Vrijdag
@Joopieboy
@NL-RaVeR
@alexthegrat
@Raym09
En weten onderstaanden al meer?
@Streepje
@ProfaNe
@aidanl
@Phreak
@Maegrim
XXXVI
Nice! Gefeliciteerd met de nieuwe steknoes schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:42:
[...]
Jazeker! Een dubbele zelfs, vast aan het huis, geïsoleerd en verwarmd
Kan alleen de foto even niet uploaden want max filesize bij tweakers gallery is nog een beetje ouderwetse 5mb ofzo.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vandaag 150km gereden, volgende week zou ik 450 moeten doen. Ik hou het helaas niet vol dus moet afhaken, na 150km ben ik al volledig gesloopt.
Volgende keer beter hoop ik.
Ben heel blij met de garage, maar gelukkig zit er ook nog een leuk huisje aan vast en ligt er een bescheiden tuintje (3500m2) omheen
Helaas vandaag zo druk geweest met verhuizen en klussen dat ik geen tijd had voor een rit, het was zeer mooi weer. Zag véél rijders vandaag onderweg, N207 en N457 werden al goed bezocht, waarschijnlijk allemaal op weg naar de Lekdijk (die is hier om de hoek).
* steveman zit al maanden funda-linkjes van huizen met een hoop grond naar vrouwlief te spammen
Maar wat er te vinden is, forenst dan weer voor geen meter, of is VER boven budget
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Binnenkort ga ik wel zo'n offroad uurtje doen zoals men hier in het topic ook gedaan had
Nope, uit Didam, tussen Arnhem en Doetinchem. Ik rij wsl zelf die kant op, anders is het nogal om voor mij.
@ephymerous 2 collega's van me willen misschien ook mee als dat nog kan/mag? Ze zitten wel op tweakers, maar niet in dit topic.

@lolgast aan welk boutje heb je die mount aan vastgezet?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Deze foto is gemaakt op een rotonde waar nooit verkeer komt, dus ook tegengesteld kunnen rijden.
Het moet platter kunnen, maar ik durf gewoon niet verder.
Als jullie over de A50 gaan: is het een optie voor jullie om ook langs wegrestaurant Mendel te rijden? Dan kunnen @etwintje en ik vanaf daar ook aanhakenRaym09 schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:07:
Voor de rit van zondag (14 april) rijd er een groep vanuit omgeving Nijmegen richting Zwolle.
Zijn er nog tweakers die willen aanhaken bij de groep? Wij vertrekken vanaf de McDonald's bij Heteren (kort bij de A50) 9 uur verzamelen, 9:15 vertrekken.
Geef even aan of je meerijd zodat we weten wie we kunnen verwachten.
Wie er al meegaan vanaf daar :
@caesar1000
@Grubeater
@MichielK71
@Joopieboy
En ik natuurlijk.
@wimmel_1 als je de planning omgegooid krijg zal je denk ook wel aanhaken.
@NL-RaVeR kwam jij niet uit Nijmegen?
Waarom zou je uberhaubt je stepjes aan de grond willen rijden??? Dat is vragen om ongelukken. Iets meer die kont ernaast en lekker je motor rechtop houdenBvZwolle schreef op maandag 8 april 2019 @ 05:36:
Gisteren een tijd aan het klooien geweest met bochtjes. De bedoeling was de stepjes aan de grond, maar meer dan een schaafplekje op de neus van de schoen is het niet geworden.
[Afbeelding: Elk rondje is anders]
Deze foto is gemaakt op een rotonde waar nooit verkeer komt, dus ook tegengesteld kunnen rijden.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Kop de spiegel, kop de spiegel!BvZwolle schreef op maandag 8 april 2019 @ 05:36:
Gisteren een tijd aan het klooien geweest met bochtjes. De bedoeling was de stepjes aan de grond, maar meer dan een schaafplekje op de neus van de schoen is het niet geworden.
[Afbeelding: Elk rondje is anders]
Nu duw je de motor onder je uit, en het is maar goed dat je de boutjes onder je stepjes raakt, want veel meer plat gaat niet lukken dan dit, ja kuipdown.
Gaat om een stukje vertrouwen in de motor (en mezelf) wat ik wil opkrikken. Vandaar in een rustige en vertrouwde omgeving gecontroleerd aan het oefenen.Tylen schreef op maandag 8 april 2019 @ 07:57:
[...]
Waarom zou je uberhaubt je stepjes aan de grond willen rijden??? Dat is vragen om ongelukken. Iets meer die kont ernaast en lekker je motor rechtop houden
Bedoel je dat ik vanuit de rijderspositie gezien mijn hoofd meer naar de rechter spiegel moet brengen? Oftewel meer gaan hangen?Joopieboy schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:00:
[...]
Kop de spiegel, kop de spiegel!
Nu duw je de motor onder je uit, en het is maar goed dat je de boutjes onder je stepjes raakt, want veel meer plat gaat niet lukken dan dit, ja kuipdown.
Dus @Vrijdag, op mij hoef je niet te wachten bij de Shell langs de A12.
Veel plezier iedereen!
XBL: DonFrans
Eerder waren er een aantal die vanuit regio Den Haag gezamenlijk daarnaartoe willen rijden, maar ik heb niet actief bijgehouden of die ook mee rijden.
Edit: Ik zie dat er ook al aantal mensen verzamelen net nabij Gouda bij het Shell station. Ik haak daar wel aan @Vrijdag
[ Voor 18% gewijzigd door yozgoesdigital op 08-04-2019 08:43 . Reden: Update verzamelplaats ]
@BvZwolle het gaat om de houding, als je tenen en stepjes aan de grond rijdt zit je aan het einde van de grondspeling. Als je de zithouding veranderd kan je met meer snelheid dezelfde bocht nemen, terwijl je meer marge overhoud voordat je aan de limiet van de motor zit.

Kroonplaat?lolgast schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:43:
@Chakotay Door dat mooie CNC uitgesneden ding in het midden. Kan niet op de naam komen
[Afbeelding]
Met die optie had ik rekening gehouden bij het kiezen van de bevestigingsbeugel van de rammount
Maar welke positie is nu goed of de beste?Chakotay schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:34:
Dit plaatje legt het wel redelijk uit:
[Afbeelding]
IMHO ziet degene rechts boven er het meest hangend uit waarbij de motor rechter op blijft en de spiegel het meeste gekopt wordt.
@lolgast dingen thuis stukmaken heb je nu rondkruipend persooneel voor toch?
Onder de zadel kijken in de fuse box, en een zekering geknapt...
Weet iemand toevallig waar ik zekeringen kan bestellen(met korte leveringstijd) voor een gpz van 36 jaar oud?
Ondertussen even de motor terug naar huis duwen... bergop..
Eerste beste, brezan oid. Of even een motorzaak binnen wandelen.WielerManiak schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:50:
Paniek! Ik wilde opweg naar school gaan, starte de motor vrolijk en dacht "even naar de jumbo voor een ontbijtje". Dat is 2 straten bij mij verder. Rustig daar naar toe gereden, ontbijtje gehaald. Wilde de motor starten, draait over en *plof* alles uit, lcd gaat niet aan, kan hem niet starten. Niks electrisch ging aan....
Weet iemand toevallig waar ik zekeringen kan bestellen(met korte leveringstijd) voor een gpz van 36 jaar oud?
Meestal vrij gestandaardiseerd toch zekeringen?
@Vrijdag kan er vast wel 1 uit zijn GPZ halen en op de post gooien...?WielerManiak schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:50:
Paniek! Ik wilde opweg naar school gaan, starte de motor vrolijk en dacht "even naar de jumbo voor een ontbijtje". Dat is 2 straten bij mij verder. Rustig daar naar toe gereden, ontbijtje gehaald. Wilde de motor starten, draait over en *plof* alles uit, lcd gaat niet aan, kan hem niet starten. Niks electrisch ging aan....
Zekeringen krijg je bijna overal wel, tankstation, action e.d. Let er wel even op dat het een reden heeft waarom de zekering kapot springtWielerManiak schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:50:
Ik heb geen flauw idee of die dingen standaard zijn.. heb zelf nog nooit zo'n soort zekering gezien. Dus ik hoop het wel. De motorzaken hier in de buurt zijn allemaal dicht op maandagRubman schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:52:
[...]
Eerste beste, brezan oid. Of even een motorzaak binnen wandelen.
Meestal vrij gestandaardiseerd toch zekeringen?
@WielerManiak Maak/zoek anders even een foto. Dat geeft wat makkelijker advies
Let ook op wat @Thoit hierboven zei oveigens, zo'n zekering klapt meestal niet voor niets.
[ Voor 26% gewijzigd door Chakotay op 08-04-2019 09:08 ]
Ik heb voor een aardig bedrag nog wel een zekering. Krijg je er een hele GPZ er omheen gratis bijBvZwolle schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:53:
[...]
@Vrijdag kan er vast wel 1 uit zijn GPZ halen en op de post gooien...?
/Edit: zie nu de foto van @WielerManiak , helaas, mijn GPZ is jonger
[ Voor 11% gewijzigd door Vrijdag op 08-04-2019 09:24 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Gamertag: timmie271
En dingen gaan nou eenmaal stuk. Als alles altijd bleef draaien had bijna niemand werk gehad
[ Voor 18% gewijzigd door lolgast op 08-04-2019 09:25 ]
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Die dingen zitten overigens meestal niet in voertuigen maar in bijvoorbeeld audioapparatuur.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat was @timmie271 van plan met een aantal toch?Rubman schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:15:
Daarover gesproken rijden er meer mensen vanaf Enkhuizen over de dijk?
I have stability. The ability to stab.
Jup, dat kan! Zijn daar dan rond 9:30-40 afhankelijk hoe snel we in Heteren compleet zijn.alexthegrat schreef op maandag 8 april 2019 @ 07:37:
[...]
Als jullie over de A50 gaan: is het een optie voor jullie om ook langs wegrestaurant Mendel te rijden? Dan kunnen @etwintje en ik vanaf daar ook aanhaken
Awesome
Ik rijd nu een Hornet 600 (2008) en wil op termijn misschien voor wat anders gaan. De naked bike leent zich niet perfect voor écht lange ritten, en die wil ik misschien toch gaan maken. Voor de zomer 2020 wil ik misschien in 4-5 weken heel Europa door.
Het eerste waar ik dan aan denk zijn de GS-jes van BMW. Idealiter denk ik dan aan een motor met Cardan en grote tank, zodat je makkelijk afstanden af kan leggen. Máár, die R1200GS-en zijn zo verschrikkelijk duur.
Budget waar ik aan denk is 7-8k.
Mensen hier tips/modellen waar ik naar zou kunnen kijken? Is geen spoed bij trouwens, ben puur aan het oriënteren.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Precies dat idd, brede stuur is heerlijk en makkelijk en zeker bij krappe bochten waarbij de snelheid lager ligt, maar in feite wil je met je lichaam de bocht in kijken (in een rechte lijn) en dan kom je al snel richting je spiegel, iig langs de kuipruit.xos schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:27:
@BvZwolle Dit is volgens mij wat men probeert te vertellen waarbij je nu 1 doet en naar 2 toe moet werken.
[Afbeelding]
Nu ik mij inmiddels een betere rijstijl heb aangeleerd, en zeker ook na wat jaren met de Gixxer, houd ik best wel wat ruimte over op de rand van de band. En dat terwijl de snelheden niet minder zijn geworden.
Ik noem geen namen, he @Raym09

Gelijk een reden voor een poser foto
[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 08-04-2019 09:59 ]
Het enige merk waarbij ook de budget instap modellen cardan hebben, is Moto Guzzi. De V7 is wel naked, maar met een windscherm erop misschien toch wat je zoekt?w4rguy schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:54:
Oké, ik zie door de bomen het bos niet meer en heb wat hulp nodig.
Ik rijd nu een Hornet 600 (2008) en wil op termijn misschien voor wat anders gaan. De naked bike leent zich niet perfect voor écht lange ritten, en die wil ik misschien toch gaan maken. Voor de zomer 2020 wil ik misschien in 4-5 weken heel Europa door.
Het eerste waar ik dan aan denk zijn de GS-jes van BMW. Idealiter denk ik dan aan een motor met Cardan en grote tank, zodat je makkelijk afstanden af kan leggen. Máár, die R1200GS-en zijn zo verschrikkelijk duur.
Mensen hier tips/modellen waar ik naar zou kunnen kijken? Is geen spoed bij trouwens, ben puur aan het oriënteren.
@ToolkiT heeft er ééntje.
@Tylen goed begin van het jaar, lekker bezig!
Bouwjaar rond 2008/2010? Injectie heeft de voorkeur.Chakotay schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:05:
@w4rguy hoe oud/nieuw mag de motor zijn? Voor 7-8k kan je best een GS vinden als hij wat ouder mag zijn
@Tylen goed begin van het jaar, lekker bezig!
Cardan is overigens niet een kogelharde eis. Maar scheelt wel in de onderhoudsperikelen. Met de hornet moet ik elke 8000km een kleine beurt doen. En de lange ritten zitten gewoon niet zo comfortabel.
Ik heb een periode de Versys 650 van een maatje kunnen lenen. Die reed wel lekker, maar had iets minder vermogen. De versys1000 heb ik ook even naar zitten kijken.
Waarom niet kijken naar een iets ouder model GS: een 1150 is ook in Adventure te krijgen. (https://www.autotrader.nl...s-adventure/?priceto=8500) Anders een Honda VFR1200 (al zal deze niet snel in het budget vallen). Moto Guzzi heeft inderdaad een aantal motoren die ervoor in aanmerking komen. Je zou ook kunnen kijken naar een R1200R maar dan met groot windscherm.w4rguy schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:54:
[ Voor 3% gewijzigd door BvZwolle op 08-04-2019 10:29 ]
Ik ben van een Hornet 2012 om exact die reden, langere afstanden eventueel met bagage te kunnen rijden, naar een 2012 Super Tenere gegaan.w4rguy schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:54:
Zeker als je het Duitse XT1200Z forum in de gaten houdt worden daar regelmatig goede exemplaren voor jouw budget aangeboden. (binnen 1 a 2 dagen ook weer direct weg!)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Op naar de 1:46
Waarom dan een GS? Zou lekker voor een R1200RT gaanw4rguy schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:09:
[...]
Bouwjaar rond 2008/2010? Injectie heeft de voorkeur.
Cardan is overigens niet een kogelharde eis. Maar scheelt wel in de onderhoudsperikelen. Met de hornet moet ik elke 8000km een kleine beurt doen. En de lange ritten zitten gewoon niet zo comfortabel.
Ik heb een periode de Versys 650 van een maatje kunnen lenen. Die reed wel lekker, maar had iets minder vermogen. De versys1000 heb ik ook even naar zitten kijken.

Deze is heel compleet, leuke kleur en net ingereden: https://www.autoscout24.n...23-cf038482582b?cldtidx=6
Da's meer een smaak-dingetje.noes schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:45:
[...]
Waarom dan een GS? Zou lekker voor een R1200RT gaan
Deze is heel compleet, leuke kleur en net ingereden: https://www.autoscout24.n...23-cf038482582b?cldtidx=6

Dunno, ging helemaal verkeerd. Vorig jaar ging het beter toen ik de laatste race ermee reed. Dat was nog toen hij helemaal origineel was. O er zitten ook nieuwe koppelingsplaten inChakotay schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:40:
@Tylen hoe komt het eigenlijk dat je met launch control alsnog flink omhoog ging? Het hele idee van dat soort speelgoed is toch juist om dat te voorkomen?
Edit: Filmpje. Denk dat dat bokken ook niet helemaal goed is

[Video: https://www.facebook.com/danny.bakker.75/videos/2132116553542038/]
[ Voor 12% gewijzigd door Tylen op 08-04-2019 10:58 ]
Dan wel na de de dijk vanaf Enkhuizen anders kan ik eerst in de ochtend op de koffie bij familie als ik vanuit Enkhuizen ga vertrekkenSmurfLink schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:50:
[...]
Dat was @timmie271 van plan met een aantal toch?

Als het goed is rij ik met @NLDViane vanaf Harderwijk binnendoor naar Zwolle.
En net al gemerkt dat ik met het veel meer leunen leuker bochten kan maken (dank aan de tips hierboven die richting iemand anders waren
buiten -> binnen -> binnen
dan
buiten -> binnen -> tegenligger/berm
Ik blijf uiteraard wel op m'n eigen weghelft als die er is. Bij de lekdijk bijvoorbeeld ging ik dus van de rechterkant langzaam naar de linkerkant en andersom natuurlijk.... Moet mijn lijn dus stabieler zien te krijgen. Gelukkig kan je altijd nog lerensteveman schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:08:
Mja, liever
buiten -> binnen -> binnen
dan
buiten -> binnen -> tegenligger/berm

Was wel een domper op het laatste ritje
Heb uiteindelijk drie keer kunnen rijden in plaats van de officiële 'max 2 per persoon'. Begonnen met de KTM 690 SMC R, maar tot mijn verrassing waren er ook diverse Husqvarna's beschikbaar. Dus daarna op de 701 Svartpilen en de 701 Enduro
Over vorig jaar waren er (ook van mij) nog wat opmerkingen over dat het soms wel érg hard ging tijdens de ritjes. Ik heb het idee dat dat dit jaar wel wat minder was, terwijl ik wel diverse voorrijders herkende van de vorige keer.
Kan echter ook aan de groepssamenstelling waarmee ik reed gelegen hebben. De eerste keer reed er namelijk een beginner met een 390 Duke mee, en de tweede keer een groepje van 3 onbezonnen puppy's met A2-rijbewijzen.
Derde ritje had ik dus een wesp in m'n nek hangen en heb ik er niet meer zo op gelet
de juiste zekering erin gedaan, en de motor starte weer als van ouds!
Motor weer terug uit en ik even snel weer terug omkleden om toch er mee op pad te gaan.
Start de motor op en *plof* nog een keer dezelfde zekering...
Morgen even een afspraak maken bij de motorgarage..
Ben geen Duke-fan, maar een maat van me heeft twee hagelnieuwe Dukes 790 in zijn bezit: ze klinken met de standaard uitlaat erg goed met hier en daar een venijnig plofje. Veel bruikbaar vermogen, stuurt als een fiets. Hij was erg tevreden. Zelf heb ik op de Husqvarna 701 supermoto gereden. Dat is een constante lach op het gezicht! Wat een gave speelfiets!steveman schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:55:
Waren er geen dukes 1290/790?
Klopt!yozgoesdigital schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:18:
Edit: Ik zie dat er ook al aantal mensen verzamelen net nabij Gouda bij het Shell station. Ik haak daar wel aan @Vrijdag
Voor het overzicht, wij vertrekken met onderstaande groep vanaf de Shell aan de A12 bij Gouda.
Zullen we rond 8:00 verzamelen en om 8:15 vertrekken? Dan heeft @Vrijdag tijd genoeg om te tanken onderweg en kunnen we ook nog even de benen strekken als hij aan het tanken is
Mocht je ook mee willen rijden, geef het aan. Dan zet ik je er bij en wachten we op je
@Vrijdag
@aidanl
@yozgoesdigital
@Mitssz
Bij deze parkeerplaatsten achter de pomp verzamelen lijkt me prima, staan we ook niet zo tussen de vrachtwagens.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Meerijders:
[ Voor 12% gewijzigd door NLDViane op 08-04-2019 13:27 ]
Jawel, maar daar had ik al ooit op gereden, dus deze keer geskiptsteveman schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:55:
Waren er geen dukes 1290/790?
Het lijstje zoals ik deze per mail ontving:
- 390 DUKE
- 690 DUKE
- 790 DUKE
- 1290 SUPER DUKE R
- 790 ADVENTURE
- 790 ADVENTURE R
- 1290 SUPER ADVENTURE S
- 1290 SUPER DUKE GT
- 690 SMC R
- 701 Enduro
- Vitpilen 701
- Vitpilen 401
- Svartpilen 701
- Svartpilen 401

Zou mooi zijn als je ook gewoon zelf mag rijden ipv voorrijder, kan ik in ieder geval even zand oprijden
De derde (701 Enduro) mocht ik in de pauze rijden, wat dus aanvankelijk in zou houden dat er geen voorrijder aanwezig was. Toen het moment daar was hadden ze er toch eentje geregeld die al pauze had gehad, dus dat plannetje ging helaas niet door
Ik vroeg nog aan een van de Husqvarna jongens of er ook zulke dagen voor offroad werden georganiseerd en toen noemde hij een naam die ik helaas vergeten ben
Ja klopt! toch wel weer ideaal dat binnen 200m van mijn huis allemaal gebeurt, wel jammer dat ik hem dan nog steeds naar een garage moet duwen morge, aangezien de motor momenteel mijn enige vervoersmiddel is. Ook komt het ergens wel goed uit dat het deze week gebeurt in plaats van elk andere week, vrij van school en voor het werk heb ik hem niet nodig.Chakotay schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:58:
@WielerManiak dat is dan weer jammer... Maar wel zo prettig dat hij thuis weer ploft in plaats van 50km verderop
Heh... ik verslikte me in mijn koffie toen ik dat las! Dat zou voor mij een wandelingetje zijn van een kleine 27km. Ik hoop dat jouw garage dichter in de buurt isWielerManiak schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:04:
[...]
Ja klopt! toch wel weer ideaal dat binnen 200m van mijn huis allemaal gebeurt, wel jammer dat ik hem dan nog steeds naar een garage moet duwen morge, aangezien de motor momenteel mijn enige vervoersmiddel is. Ook komt het ergens wel goed uit dat het deze week gebeurt in plaats van elk andere week, vrij van school en voor het werk heb ik hem niet nodig.
1,6 ~ 1,7 km, dus dat is nogwel goed te doenDryhte schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:14:
[...]
Heh... ik verslikte me in mijn koffie toen ik dat las! Dat zou voor mij een wandelingetje zijn van een kleine 27km. Ik hoop dat jouw garage dichter in de buurt is
Ik sluit graag aan, nadat ik vanuit Hoorn vertrokken ben en daadwerkelijk de dijk over benNLDViane schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:47:
@timmie271 en ik rijden vanaf de Shell aan de Newtonweg in Harderwijk binnendoor via Elburg en Kampen naar Zwolle. Route gaat veelal over smalle landweggetjes en dijkjes. We vertrekken om 8:45, mochten er mensen daar aan willen haken kan ik de route even delen!
Gaan er meer mensen vanuit Noord-Holland die dan aansluiten?
Gelukkig is ie maar 27km langRubman schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:18:
[...]
Ik sluit graag aan, nadat ik vanuit Hoorn vertrokken ben en daadwerkelijk de dijk over ben![]()

Moet ook eerlijk toegeven dat de route naar Andijk (daar woont mijn familie) ook altijd ontzettend saai is met motor/auto.... Gelukkig is het maar 70 kilometertjes en een uurtje rijden
Huh?BvZwolle schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:06:
een maat van me heeft twee hagelnieuwe Dukes 790 in zijn bezit
Had graag mee gewild, maar motor is vorige week stuk gegaan.Rubman schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:18:
Ik weet niet of dat een service is, maar als ze er geld voor vragen duw ik dat stukkie wel
Zoveel ervaring heb ik om eerlijk te zeggen nog niet met motor garage bedrijven en/of reparaties dus morgen ochtent even bellen of ik hem uberhaupt even langs kan brengen, want ik wil natuurlijk zondag nog wel meerijden met de tweakersrit.
Een oranje en een zwart-witte...Woask schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:22:
[...]
Huh?Wat moet iemand nou met 2 exact dezelfde motoren? Kan 'ie er net zo goed eentje aan mij "doneren".
R1200st, zijn een stuk goedkoper dan de gs/rt omdat ze zo lelijk zijn. Maar rijden fantastisch!w4rguy schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:54:
Fjr 1200 of 1300, ktm 950/990 adventure.
Er zijn genoeg opties.
Ik moet me tot mijn grote woede afmelden voor de rit van volgende week zondag. Zoals eerder vermeld moest mijn motor even naar de garage om de ecu te laten flashen en omdat ik deze maand vooral in het buiteland zit had ik mijn vader gevraagd dit voor me te doen. Vrijdagmiddag na het werk is hij dat gaan doen, om vervolgens bij knoopunt holendrecht op de uitvoegstrook van achter aangereden tot worden door een muts die zich op het laatste pas moment snapte dat ze de afslag moest pakken en toen niet meer op tijd kon remmen om de daar rijdende motorfiets niet te scheppen....
De lichamelijk gevolgen vallen relatief mee, de schade lijkt beperkt te zijn tot 'slechts' een gebroken ruggenwervel. Hij had het geluk dat hij wegrolde van het overige verkeerd, anders had het heel wat anders af kunnen lopen. De motorfiets zelf is bijvoorbeeld wel doorgeschoten en heeft daarbij ook de voorligger geraakt.
Ik heb nog geen idee hoe erg de schade aan de fiets is, maar wel weet ik dat dit niet binnen een weekje opgelost gaat worden. Ik ben niet all-risk verzekerd en moet dus gaan claimen bij de tegenpartij, gelukkig heb ik wel rechtsbijstand. Enfin, ik ben dus voorlopig motorloos dus ik meld me af voor de rit, maar ik houd me aanbevolen voor de volgende keer.
Pffff lekker dan....Imo62 schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:38:
@ephymerous
Ik moet me tot mijn grote woede afmelden voor de rit van volgende week zondag. Zoals eerder vermeld moest mijn motor even naar de garage om de ecu te laten flashen en omdat ik deze maand vooral in het buiteland zit had ik mijn vader gevraagd dit voor me te doen. Vrijdagmiddag na het werk is hij dat gaan doen, om vervolgens bij knoopunt holendrecht op de uitvoegstrook van achter aangereden tot worden door een muts die zich op het laatste pas moment snapte dat ze de afslag moest pakken en toen niet meer op tijd kon remmen om de daar rijdende motorfiets niet te scheppen....
De lichamelijk gevolgen vallen relatief mee, de schade lijkt beperkt te zijn tot 'slechts' een gebroken ruggenwervel. Hij had het geluk dat hij wegrolde van het overige verkeerd, anders had het heel wat anders af kunnen lopen. De motorfiets zelf is bijvoorbeeld wel doorgeschoten en heeft daarbij ook de voorligger geraakt.
Ik heb nog geen idee hoe erg de schade aan de fiets is, maar wel weet ik dat dit niet binnen een weekje opgelost gaat worden. Ik ben niet all-risk verzekerd en moet dus gaan claimen bij de tegenpartij, gelukkig heb ik wel rechtsbijstand. Enfin, ik ben dus voorlopig motorloos dus ik meld me af voor de rit, maar ik houd me aanbevolen voor de volgende keer.
Sterkte aan je vader. Hopelijk herstelt ie weer snel..
Inderdaad. Voor hen is het slechts wat blikschade, terwijl voor ons motorrijdersdat soort incidenten al heel snel potentieel levensbedreigend zijn. En dat allemaal om enkele secondes eerder thuis te zijn op een vrijdagmiddag...Thoit schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:44:
Damn, sterkte aan je vader @Imo62 ! Volgens mij beseffen veel automobilisten zich echt niet hoe kwetsbaar je op een motor kunt zijn.
veel automobilisten beseffen niet hoe asociaal/gevaarlijk ze rijden. nu raakte ze een motorrijder die natuurlijk nog kwetsbaarder is maar als ze niet op tijd kon remmen voor een motorfiets dan kon ze ook niet op tijd stoppen voor een auto.Thoit schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:44:
Damn, sterkte aan je vader @Imo62 ! Volgens mij beseffen veel automobilisten zich echt niet hoe kwetsbaar je op een motor kunt zijn.
anyway sterkte en beterschap voor je vader.
Qua verzekering lijkt me dit niet heel moeilijk toch..
Ik weet dit toevallig omdat ik recent op iemand anders ben geknalt die voor mij invoegde in remmend verkeer. En die heb ik (of eigenlijk de leasemaatschappij
Dat is heel erg zuur man, sterkte aan je pa. (die zal nog een keer jouw motor weg brengenImo62 schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:38:
@ephymerous
Maar serieus, gelukkig is hij weg gerold van het verkeer.
Mensen die dat soort acties uithalen mogen ze wat mij betreft direct hun rijbewijs ontnemen want naast dat je vaak over het verdrijvingsvlak de afrit pakt (of in ieder geval te laat) kom je vaak in situaties waar je niet meer op kan anticiperen omdat je het overzicht niet hebt. Dus brengen ze moedwillig al het medeverkeer in gevaar.
Hopelijk gaat het herstel van je vader spoedig en houd hij er niks aan over. De motor is dan maar materiaal, maar desalnietemin klote.
Ik heb het ongeluk natuurlijk niet gezien, maar met de informatie die ik wel heb deel ik jouw conclusie. Ik vermoed dat dit weinig met de motorfiets te maken had, mevrouw had gewoon te laat door dat ze de uitrit strook moest pakken en reallisseerde zich te laat niet dat het verkeer al een stuk langzamer was gaan rijden vanwege de stoplichten die verder op stonden i.c.m. de spitsdrukte. Als er een auto had gereden was die evenzeer van achteren geramd, maar waarschijnlijk wel met minder (lichamelijke) schade tot gevolg.XLord schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:48:
[...]
veel automobilisten beseffen niet hoe asociaal/gevaarlijk ze rijden. nu raakte ze een motorrijder die natuurlijk nog kwetsbaarder is maar als ze niet op tijd kon remmen voor een motorfiets dan kon ze ook niet op tijd stoppen voor een auto.
anyway sterkte en beterschap voor je vader.
Van achter aangereden worden is ook mijn grootste angst op de motorfiets. Ik heb de illusie dat ik goed en tijdig kan reageren op alles wat voor mij gebeurt, maar een aanstormende auto van achteren is ontzettend makkelijk over het hoofd te zien en voor je het weet zit je in een sandwich. Voor mij reden genoeg om lekker asociaal vooraan te gaan staan bij stoplichten wanneer het ook maar enigzins mogelijk is.
Ik ook niet, maar ik bedoel dat je op de motor kwetsbaar benttimmie271 schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:04:
[...]
Euh bedoel je nu motor of auto? Ik bedoel ik kan wel rijden op de motor, maar heb het gemiddelde niveau van hier nog niet bereikt denk ik zomaar![]()
[ Voor 51% gewijzigd door Groever op 08-04-2019 14:13 ]
Euh bedoel je nu motor of auto? Ik bedoel ik kan wel rijden op de motor, maar heb het gemiddelde niveau van hier nog niet bereikt denk ik zomaarGroever schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:02:
@Imo62 sterkte aan je vader! Het had in ieder geval erger kunnen zijn. Wat ben je toch kwetsbaar voor de vele, vele idioten die totaal niet kunnen rijden op de motor.

Dit topic is gesloten.