Daar kan @Willem over meepraten.Imo62 schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:01:
[...]
Ik heb het ongeluk natuurlijk niet gezien, maar met de informatie die ik wel heb deel ik jouw conclusie. Ik vermoed dat dit weinig met de motorfiets te maken had, mevrouw had gewoon te laat door dat ze de uitrit strook moest pakken en reallisseerde zich te laat niet dat het verkeer al een stuk langzamer was gaan rijden vanwege de stoplichten die verder op stonden i.c.m. de spitsdrukte. Als er een auto had gereden was die evenzeer van achteren geramd, maar waarschijnlijk wel met minder (lichamelijke) schade tot gevolg.
Van achter aangereden worden is ook mijn grootste angst op de motorfiets. Ik heb de illusie dat ik goed en tijdig kan reageren op alles wat voor mij gebeurt, maar een aanstormende auto van achteren is ontzettend makkelijk over het hoofd te zien en voor je het weet zit je in een sandwich. Voor mij reden genoeg om lekker asociaal vooraan te gaan staan bij stoplichten wanneer het ook maar enigzins mogelijk is.
Maar idd, ik tik regelmatig een aantal keer mijn rempedaal aan of gooi mijn alarmlichten aan als ik het niet vertrouw.:X Ben ook al een aantal keer opzij gegaan omdat er iemand dermate hard op een remmende file af kwam dat ik het niet vertrouwde, een keer een hoop mazzel gehad daarmee. Die meter die die extra nodig had, daar zat ik daarvoor.
Het leven is te kort om geduld te hebben!