Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.345 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Imo62 schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:01:
[...]

Ik heb het ongeluk natuurlijk niet gezien, maar met de informatie die ik wel heb deel ik jouw conclusie. Ik vermoed dat dit weinig met de motorfiets te maken had, mevrouw had gewoon te laat door dat ze de uitrit strook moest pakken en reallisseerde zich te laat niet dat het verkeer al een stuk langzamer was gaan rijden vanwege de stoplichten die verder op stonden i.c.m. de spitsdrukte. Als er een auto had gereden was die evenzeer van achteren geramd, maar waarschijnlijk wel met minder (lichamelijke) schade tot gevolg.

Van achter aangereden worden is ook mijn grootste angst op de motorfiets. Ik heb de illusie dat ik goed en tijdig kan reageren op alles wat voor mij gebeurt, maar een aanstormende auto van achteren is ontzettend makkelijk over het hoofd te zien en voor je het weet zit je in een sandwich. Voor mij reden genoeg om lekker asociaal vooraan te gaan staan bij stoplichten wanneer het ook maar enigzins mogelijk is.
Daar kan @Willem over meepraten. :+

Maar idd, ik tik regelmatig een aantal keer mijn rempedaal aan of gooi mijn alarmlichten aan als ik het niet vertrouw.:X Ben ook al een aantal keer opzij gegaan omdat er iemand dermate hard op een remmende file af kwam dat ik het niet vertrouwde, een keer een hoop mazzel gehad daarmee. Die meter die die extra nodig had, daar zat ik daarvoor. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:49
lolgast schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:54:
@Imo62 Sterkte gewenst aan je vader!

Qua verzekering lijkt me dit niet heel moeilijk toch.. :? Achterop rijden is altijd schuldig, tenzij die persoon aan zou kunnen tonen dat de voorligger een vreemde maneuvre uithaalde. Maar zoals jij het beschrijft lijkt dat niet aan de orde. Van baan wisselen is namelijk ook een bijzondere maneuvre, daar is zij zelf schuldig aan dus :)

Ik weet dit toevallig omdat ik recent op iemand anders ben geknalt die voor mij invoegde in remmend verkeer. En die heb ik (of eigenlijk de leasemaatschappij ;) ) gewonnen
Qua schuldvraag zou het inderaad een makkelijk verhaal moeten zijn. Stomtoevallig reed er ongeveer een minuut achter het ongeluk een motoragent, die dus meteen een interview kon afleggen met de dame in kwestie. Volgens hem was de schuldvraag kant en klaar en gaf ze aan dat ze het rempedaal niet kon vinden _/-\o_ |:(

Maar ik heb het process verbaal niet kunnen inzien, er is ook geen schadeformulier ingevuld en ondertekend (want ambulance en ziekenhuis hadden volledig terecht de prioriteit), dus ik ben er niet zeker van wat er precies op papier staat. Als het geld op het spel komt te staan kunnen mensen soms hele rare, asociale sprongen maken dus het zou me niets verbazen als de dame in kwestie en haar verzekering alsnog schuld proberen te ontkennen. Hopelijk is de afhandeling simpel, maar ik ben er pas gerust op als ik weer lekker op de motor zit en alles als een zonnetje loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Imo62 heeft die agent ook zoiets op papier gezet en/of zijn telefoonnummer achtergelaten? Een getuigenverklaring maakt de hele verzekeringsmolen heel veel makkelijker.

Schadeformulier kan prima achteraf nog.

[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 08-04-2019 14:12 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 08:31
Imo62 schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:08:
[...]

Qua schuldvraag zou het inderaad een makkelijk verhaal moeten zijn. Stomtoevallig reed er ongeveer een minuut achter het ongeluk een motoragent, die dus meteen een interview kon afleggen met de dame in kwestie. Volgens hem was de schuldvraag kant en klaar en gaf ze aan dat ze het rempedaal niet kon vinden _/-\o_ |:(

...
say what?! 8)7 8)7
rijbewijs afpakken en misschien over een paar jaar opnieuw laten lessen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Damn, dat soort fratsen wil je niet meemaken :/

Spoedig herstel gewenst aan vaders!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
@Chakotay Helaas reed de agent net te ver erachter om echt getuige te zijn. Zijn contactgegevens heb ik wel en hij heeft ook een proces verbaal opgesteld, waarvan ik de inhoud helaas niet ken. Volgens mij kan zoiets alleen door de verzekering worden opgevraagd (ergens toch wel vreemd dat je als slachtoffer geen toegang hebt tot de details van je eigen zaak).

Het schadeformulier hoop ik morgen inderdaad in te vullen zodra ik van mijn garage een schatting heb van de te verwachten kosten. Aangezien ik het wrak nog niet heb gezien, zit mijn eigen schatting op dit moment van de schade op dit moment tussen de €1000 en economisch total loss.
Het is maar net hoe de motor is geraakt van achteren, hoe deze heeft geschoven en met hoeveel kracht hij tegen de auto daarvoor is geknald. Ik hoop dat het meevalt, als er veel schade is zal het toch ook de vraag of het volledig hersteld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:13
Pfoe, dat is klote zeg. Sterkte en beterschap gewenst!

En wat je zegt, mensen kunnen hele gekke dingen proberen wanneer het ze ineens geld gaat kosten. Recentelijk nog mee gemaakt dat mijn schoonzusje ineens aansprakelijk werd gesteld voor een ongeluk tussen 2 scooters. Die klapten op elkaar omdat ze de bocht niet handig namen, gebeurde vlak voor mijn schoonzusje die op een fiets reed. Netjes getuigenverklaring af gegeven, politie en ambu er bij. Werd ze paar weken later eerst gebeld door 1 van de verzekeraars, hun client had verklaard dat schoonzusje de oorzaak zou zijn geweest. Paar dagen later werd ze ook nog door politie op bureau uitgenodigd voor een verklaring. Gelukkig heeft rechtsbijstand het goed kunnen oplossen, maar toch bizar dat men het probeert. 8)7

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@Imo62 ah, lastig. Hopen dat het meevalt...

@aidanl dat is wel heel bizar, wat was hun verklaring? Ze was heel knap? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
aidanl schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:30:
Pfoe, dat is klote zeg. Sterkte en beterschap gewenst!

En wat je zegt, mensen kunnen hele gekke dingen proberen wanneer het ze ineens geld gaat kosten. Recentelijk nog mee gemaakt dat mijn schoonzusje ineens aansprakelijk werd gesteld voor een ongeluk tussen 2 scooters. Die klapten op elkaar omdat ze de bocht niet handig namen, gebeurde vlak voor mijn schoonzusje die op een fiets reed. Netjes getuigenverklaring af gegeven, politie en ambu er bij. Werd ze paar weken later eerst gebeld door 1 van de verzekeraars, hun client had verklaard dat schoonzusje de oorzaak zou zijn geweest. Paar dagen later werd ze ook nog door politie op bureau uitgenodigd voor een verklaring. Gelukkig heeft rechtsbijstand het goed kunnen oplossen, maar toch bizar dat men het probeert. 8)7
Hier ook bij een vriendin zoiets meegemaakt. Is in haar 107 van achteren aangereden in de file... Auto is total loss en zij had ook verwondingen. Heeft nog geprobeerd de auto voor haar zoveel mogelijk te ontwijken vlak voor de klap, maar dat hielp uiteraard niet veel. Tijdens het papieren invullen daar gaf de bestuurder die achterop was geklapt aan dat het zijn fout was, maar dat is vervolgens allemaal weer omgedraaid en heeft al geleid tot 1 of 2 rechtzaken..... En ondertussen durft ze nog niet echt in een handbak te stappen en heeft ze geen auto meer..... Wat een gekke wereld is het toch ook allemaal 8)7 8)7 8)7 8)7

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imo62
timmie271 schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:37:
[...]

Hier ook bij een vriendin zoiets meegemaakt. Is in haar 107 van achteren aangereden in de file... Auto is total loss en zij had ook verwondingen. Heeft nog geprobeerd de auto voor haar zoveel mogelijk te ontwijken vlak voor de klap, maar dat hielp uiteraard niet veel. Tijdens het papieren invullen daar gaf de bestuurder die achterop was geklapt aan dat het zijn fout was, maar dat is vervolgens allemaal weer omgedraaid en heeft al geleid tot 1 of 2 rechtzaken..... En ondertussen durft ze nog niet echt in een handbak te stappen en heeft ze geen auto meer..... Wat een gekke wereld is het toch ook allemaal 8)7 8)7 8)7 8)7
Hoe zijn die rechtszaken vervolgens afgelopen? In een normale wereld kan ik me niets anders voorstellen dan dat ze gewoon in het gelijk werd gesteld, maar een gehaaide advocaat kan wonderen doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Imo62 sterkte aan je pa!

@timmie271 hier ook, na aanrijding op Fazer vorig jaar. Vlak na ongeluk was tegenpartij zeer berouwvol en begripvol, meewerkend. Na invullen papieren gaf ze mij 100% de schuld. Rechtsbijstand met verkeer module is écht een aanrader voor iedereen (die hebben het rechtgezet, maar kostte wel wat tijd). En niet op je auto/motor verzekering, want dan moet je het per voertuig afsluiten en ben je veel meer kwijt én ben je niet gedekt op fiets / te voet / in huur- of leenauto.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Imo62 schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:40:
[...]

Hoe zijn die rechtszaken vervolgens afgelopen? In een normale wereld kan ik me niets anders voorstellen dan dat ze gewoon in het gelijk werd gesteld, maar een gehaaide advocaat kan wonderen doen.
Moest even alle info terugzoeken |:(

Ongeluk is van ergens 4e kwartaal vorig jaar en begin februari is geloof ik alles in haar voordeel afgerond... Maar al met al heeft het geloof ik ruim 4 maanden geduurd...
noes schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:43:
@Imo62 sterkte aan je pa!

@timmie271 hier ook, na aanrijding op Fazer vorig jaar. Vlak na ongeluk was tegenpartij zeer berouwvol en begripvol, meewerkend. Na invullen papieren gaf ze mij 100% de schuld. Rechtsbijstand met verkeer module is écht een aanrader voor iedereen (die hebben het rechtgezet, maar kostte wel wat tijd). En niet op je auto/motor verzekering, want dan moet je het per voertuig afsluiten en ben je veel meer kwijt én ben je niet gedekt op fiets / te voet / in huur- of leenauto.
M'n Pa mocht laatst ook even assisteren bij een ongeluk (taxichauffeur) en die vrouw gaf ook aan dat het haar schuld was. Maar die heeft uiteindelijk ook geen grond om op te staan als ze later aangeeft dat het niet door haar kwam. Reed volle bak door rood terwijl er al iemand stilstond en van beide partijen is de verzekering al gesproken. Maar minder vervelend maakt dat het niet natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hier idem met aanrijding, eerst schuld bekenen want ja hij sloeg af en ik kwam van rechts.

Vervolgens niet willen betalen want ik deed alles fout.

Verzekeringen zijn echt honden.!

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Chakotay schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:34:
[...]

@aidanl dat is wel heel bizar, wat was hun verklaring? Ze was heel knap? :+
Naja niet knap genoeg dat ik er direct iemand voor zou aanrijden nee haha! Maar de bestuurder gaf aan dat zij hem af zou hebben gesneden. Terwijl ze van de andere kant kwam. En 10-15 meter voor het ongeluk was. Maar de verzekeraar heeft het toch geprobeerd waar te maken.

Ondanks dat ik een tijd werkzaam geweest bent bij een verzekeraar (gelukig IT), vertrouw ik ze nog steeds niet. Als tegenpartij proberen ze je te naaien en zelfs als het je eigen verzekeraar is dan willen ze ook niet werken voor hun geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Ik ben ook ooit van achteren total loss (was ook een goedkoop autootje) gereden door een Duitse vertegenwoordiger die reed als een gek in zijn dikke Passat en ondertussen met zijn navigatie aan het kloten was. Dat heeft ook een tijd geduurd, ik moest overal zelf achteraan en op een gegeven moment had de Duitse verzekeraar mij zelfs aansprakelijk gesteld. Ik heb 112schade.nl gebruikt om de schade te claimen, die verhalen hun kosten dan op de tegenpartij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:41

iFrost

Vroem vroem

Beterschap aan je pa @Imo62 ! Hopen dat alles goed komt.

In de auto een keer gehad dat ik hard moest remmen voor iemand voor mij. Ik had genoeg ruimte dus kon veilig stilstaan, maar de twee auto's achter mij waren nogal aan het kleven, dus ik had eerst 1 auto achterop de mijne en vervolgens de tweede er nog achteraan. De achterste auto heeft uiteindelijk alles moeten betalen, wat ik best krom vind, gezien de middelste auto dus ook fout zat (vind ik). Maar goed, daar had ik dan niks over te zeggen :p

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Imo62
Shit... Net even contact gehad met mijn garage, waar de motor inmiddels staat. Zijn eerste inschatting was total loss. Motor was net een maand oud.
De hoeveelheid energie die het kost om een motor zo overtuigend in de prak te rijden doet me extra beseffen dat mijn pa een bootlading engeltjes op zijn schouder(s) heeft gehad. De motorkap van de auto heeft gelukkig goed gediend als kreukelzone. Schokkend hoe weinig er hoeft te gebeuren om ons als motorrijders in levensgevaar te brengen.

Stay safe everyone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

@Imo62 Sterkte aan je pa! Moet echt een rotklap geweest zijn...

Laat je niet afschepen met de dagwaarde van de motor. Ook een motor van 1 maand oud is minder waard dan de aanschafprijs. Daarmee zou je zomaar dik verlies kunnen lijden. Je moet een soortgelijke motor kunnen kopen van het bedrag dat de verzekering uitkeert. In dat geval is nieuwwaarde het enige juiste in mijn ogen.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:40:
@Imo62 Sterkte aan je pa! Moet echt een rotklap geweest zijn...

Laat je niet afschepen met de dagwaarde van de motor. Ook een motor van 1 maand oud is minder waard dan de aanschafprijs. Daarmee zou je zomaar dik verlies kunnen lijden. Je moet een soortgelijke motor kunnen kopen van het bedrag dat de verzekering uitkeert. In dat geval is nieuwwaarde het enige juiste in mijn ogen.
Lijkt me met een zó jonge motor ook wel makkelijk om te regelen. Toen mijn Fireblade gestolen werd binnen een week na aanschaf was de expert daar ook makkelijk in: gekocht voor X, vergoed voor X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

noes schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:49:
[...]

Lijkt me met een zó jonge motor ook wel makkelijk om te regelen. Toen mijn Fireblade gestolen werd binnen een week na aanschaf was de expert daar ook makkelijk in: gekocht voor X, vergoed voor X.
Ik lees net verhalen hierboven over hoe verzekeraars je willen naaien. Je weet het maar nooit...

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:50:
[...]

Ik lees net verhalen hierboven over hoe verzekeraars je willen naaien. Je weet het maar nooit...
Je dealer is daar je grootste bondgenoot in. Die gaat kijken met de schade-expert. Als jouw motor in de tussentijd in prijs gestegen is, of je hebt er accessoires opzitten die de prijs opdrijven zal de dealer dat aandragen bij de expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 17:43
Melkunie schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:59:
Helaas, dat was niet mogelijk :'(

De derde (701 Enduro) mocht ik in de pauze rijden, wat dus aanvankelijk in zou houden dat er geen voorrijder aanwezig was. Toen het moment daar was hadden ze er toch eentje geregeld die al pauze had gehad, dus dat plannetje ging helaas niet door :9

Ik vroeg nog aan een van de Husqvarna jongens of er ook zulke dagen voor offroad werden georganiseerd en toen noemde hij een naam die ik helaas vergeten ben :+
Vorige keer mocht ik ook op die freestyle electro rustig klooien.
Waren erg relaxed met alles, ik heb ook die formulieren niet in te vullen etc.

Ach we zullen zien. Maar die 701 SM... als ze die nu ook nog even neerzetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 17:43
charrel schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:37:
[...]

R1200st, zijn een stuk goedkoper dan de gs/rt omdat ze zo lelijk zijn. Maar rijden fantastisch!
Fjr 1200 of 1300, ktm 950/990 adventure.
Er zijn genoeg opties.
Die adventure 990!
Alleen is dat wel echt een beest, veel mensen vinden dat op verhard nog een net iets te vlotte fiets.

Als je echt ballen hebt dan neem je een multistrada :X kun je onderweg ook nog knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 16:12
kneusteun schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:02:
[...]

Die adventure 990!
Alleen is dat wel echt een beest, veel mensen vinden dat op verhard nog een net iets te vlotte fiets.

Als je echt ballen hebt dan neem je een multistrada :X kun je onderweg ook nog knutselen.
Of de MV Agusta Turismo Veloce _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
WielerManiak schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:22:
[...]

Ik weet niet of dat een service is, maar als ze er geld voor vragen duw ik dat stukkie wel 8)
Zoveel ervaring heb ik om eerlijk te zeggen nog niet met motor garage bedrijven en/of reparaties dus morgen ochtent even bellen of ik hem uberhaupt even langs kan brengen, want ik wil natuurlijk zondag nog wel meerijden met de tweakersrit.
Zou even op hun site kijken of bellen. Mijn Kawa dealer komt 'm gratis ophalen en weer afleveren. Vorige keer heb ik 'm zelf opgehaald om mezelf even te dwingen te rijden, geen succes overigens :p , was ook hoop gedoe met motorkleding in de bus. Dus ik laat 'm als ie van de week opgehaald wordt lekker weer thuisbrengen.

Sterkte voor je vader @Imo62, en heel erg balen voor jou. |:( Mag hopen dat die muts zich lamgeschrokken is dat ze nooit meer zoiets flikt. En dat je vader snel herstelt en jij weinig gezeik hebt met de verzekering.

Als ze het rempedaal niet kon vinden.... waarom pakte ze d'r handrem er dan niet bij? Dan ben je gewoon echt, echt een domme muts die niet zou moeten rijden. Slecht excuus. Ga lekker met de bus.

[ Voor 21% gewijzigd door SmurfLink op 08-04-2019 17:47 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@SmurfLink Veel moderne auto's hebben geen mechanisch te bedienen handrem meer maar een electronisch geregelde parkeerrem welke alles zelf regelt (incl. hellingproef) middels "Auto Hold / Hill Hold". Je hebt dan nog wel een duw/trek schakelaar in de middenconsole zodat je de rem eventueel kunt lossen én weer kunt activeren tijdens stilstand én (uiteraard) heb ik bij mijn auto wel eens dat ding proberen te bedienen tijdens 't rijden maar....

"Computer Sais: NO!!".

MIjn auto (bijvoorbeeld) weigert 't om vanuit stilstand te gaan rijden als ik m'n gordel niet om heb totdat ik eventueel dat schakelaartje gebruik om de parkeerrem te lossen (wat vervolgens ook alleen maar kan als ik de voetrem ingedrukt houd). Doe ik m'n gordel netjes om voordat ik ga rijden dan regelt de auto die remmerij helemaal zélf....

Ik stap dus in, trap de koppeling in én druk gelijktijdig op de "START" knop in de middenconsole en tijdens het starten van de motor doe ik m'n gordel om (sleutel kan mooi in m'n jas / broekzak blijven zitten doordat ik dát ding óók niet fysiek aan hoef te raken om m'n deuren open te kunnen maken (Keyless Entry / Keyless Go).

@Imo62 Sterkte aan je Pa qua het fysieke herstel én aan jou voor wat betreft de schade aan je motorfiets!!

[ Voor 53% gewijzigd door Will_M op 08-04-2019 18:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:53
De rekening van de eerste grote beurt voor de Suzuki is binnen namelijk €360. Doel is om de kleine beurt de volgende keer zelf te doen :)

@Imo62 hopen dat je vader zich weer snel de ‘oude’ is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:38:
[...]
Sterkte voor je vader @Imo62, en heel erg balen voor jou. |:( Mag hopen dat die muts zich lamgeschrokken is dat ze nooit meer zoiets flikt. En dat je vader snel herstelt en jij weinig gezeik hebt met de verzekering.

Als ze het rempedaal niet kon vinden.... waarom pakte ze d'r handrem er dan niet bij? Dan ben je gewoon echt, echt een domme muts die niet zou moeten rijden. Slecht excuus. Ga lekker met de bus.
@wimmel_1 zijn nog voldoende auto's die gewoon een handmatige handrem hebben ipv elektronische. En die elektronische schijnt er wel op te willen soms, maar hij zal niet blokkeren zodat je kan gaan driften _O- _O-

Echter zit het probleem hem bij de rest. Zodra je de handrem gebruikt bestaat er de kans dat je achterwielen blokkeren of dat de handrem in de vergrendeling schiet.... Probeer hem dan nog maar eens los te krijgen als je rijd en je aandacht op de verkeerde plek hebt.. Verder is de handrem een parkeerrem die sterk genoeg is om je banden te blokkeren of om niet weg te rollen als ie geparkeerd is. Als je hem gebruikt met 120 dan is de remkracht vrijwel niks, want de auto deinst naar voren waardoor de drukt van de achterbanden verdwijnt. Probeer maar eens met de achterrem van de motor tot stilstand te komen als je 120 rijd...

Oftewel het is bij voorkeur niet aan te raden de handrem te gebruiken, maar gewoon het normale rempedaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 16-09 14:21
Noobvraagje tussendoor, wat zijn deze "sprietjes" die uit m'n ketting steken? Kreng is een jaartje oud en elke 800/1000km gesmeerd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9rJOOwUxoyR8vaf9pZYGW7N0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8QheNXOWZ4XFJBtAsNltwPWF/thumb.jpg

Kom ze net tegen tijdens het schoonmaken van de motor, voelt rubberachtig aan...

[ Voor 28% gewijzigd door NLDViane op 08-04-2019 18:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ziet eruit als de O of X ringen die geknapt zijn en los komen.

Waarmee smeer je hem, toch wel een middel wat dat niet aantast neem ik aan?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
NLDViane schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:55:
Noobvraagje tussendoor, wat zijn deze "sprietjes" die uit m'n ketting steken? Kreng is een jaartje oud en elke 800/1000km gesmeerd...

[Afbeelding][Afbeelding]

Kom ze net tegen tijdens het schoonmaken van de motor, voelt rubberachtig aan...
Hoe smeer je je ketting? Ziet er uit als haartjes van een kwast waarmee je kettingvet uit een pot aangebracht hebt gehad óf de ketting mee schoon geborsteld hebt.

Als er "O" , "X" of "W" ringen stuk zijn dan ziet dat er meestal wel wat anders uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
Ik gebruik A9 Onroad Chain Lube voor het smeren, en A9 Chain Cleaner met een kettingborstel voor het schoonmaken. Zijn gewoon spuitbussen, werkte tot op heden prima dacht ik :X

[ Voor 22% gewijzigd door NLDViane op 08-04-2019 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
NLDViane schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:09:
Ik gebruik A9 Onroad Chain Lube voor het smeren, en A9 Chain Cleaner met een kettingborstel voor het schoonmaken. Zijn gewoon spuitbussen, werkte tot op heden prima dacht ik :X
Ik denk dat je dáár de bron van je "haartjes" al zélf gevonden hebt :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
* NLDViane Gaat toch even aan de kettingborstel voelen

Edit: helaas, de haartjes aan de kettingborstel zijn niet te breken, zijn van plastic gemaakt...
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/1/0/8/0/9200000054500801.jpg
Rij morgen wel even langs m'n monteur, kijken wat die er van zegt...

[ Voor 73% gewijzigd door NLDViane op 08-04-2019 19:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@NLDViane Ik had de tweede foto eigenlijk nog niet eens bekeken maar wat daar op zichtbaar is is wél een "O" ring welke zichzelf naar buiten gewerkt heeft.

Is helaas dus ook niet meer te herstellen en dat wordt een "stugge schakel" in de ketting op den duur. Ik zou mezelf er overigens niet al te druk over maken, kettingen en kettingwielen hebben niet 't eeuwige leven en het vervangen van dat soort slijtageonderdelen is gewoon inherent aan motorrijden.

Zolang je die ketting niet regelmatig (dagelijks/wekelijks) hoeft te stellen doordat 'ie te lang wordt: Gewoon lekker dóór rijden (en doorgaan met smeren zoals je dat al deed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
Thanks voor de info heren, voordat ie de verkoop in gaat komt er dus een nieuwe ketting op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:54:
@SmurfLink Veel moderne auto's hebben geen mechanisch te bedienen handrem meer maar een electronisch geregelde parkeerrem welke alles zelf regelt (incl. hellingproef) middels "Auto Hold / Hill Hold". Je hebt dan nog wel een duw/trek schakelaar in de middenconsole zodat je de rem eventueel kunt lossen én weer kunt activeren tijdens stilstand én (uiteraard) heb ik bij mijn auto wel eens dat ding proberen te bedienen tijdens 't rijden maar....

"Computer Sais: NO!!".

MIjn auto (bijvoorbeeld) weigert 't om vanuit stilstand te gaan rijden als ik m'n gordel niet om heb totdat ik eventueel dat schakelaartje gebruik om de parkeerrem te lossen (wat vervolgens ook alleen maar kan als ik de voetrem ingedrukt houd). Doe ik m'n gordel netjes om voordat ik ga rijden dan regelt de auto die remmerij helemaal zélf....

Ik stap dus in, trap de koppeling in én druk gelijktijdig op de "START" knop in de middenconsole en tijdens het starten van de motor doe ik m'n gordel om (sleutel kan mooi in m'n jas / broekzak blijven zitten doordat ik dát ding óók niet fysiek aan hoef te raken om m'n deuren open te kunnen maken (Keyless Entry / Keyless Go).

@Imo62 Sterkte aan je Pa qua het fysieke herstel én aan jou voor wat betreft de schade aan je motorfiets!!
Mijn 2017 Corsaatje heeft wel gewoon een handrem. Nou heb ik ook een schakelbak verder. :p hij kan wel rijden zonder gordel alleen gaat ie dan schijtirritant piepen dus dat wil je niet. Nou weet ik dat alleen omdat ik regelmatig boodschappen naast me vervoer. En die soms zwaar genoeg zijn om het te triggeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

gvd1: bij laarzen aantrekken zegt 1 van de touwtjes *pang*
gvd2: bij in willen doen otoplastieken blijkt er 1 kwijt :')

Nu werd de zool van 1 van de laarzen al dun, maar die dop was natuurlijk nog gewoon dikke prima. Zal maar eens bellen met alpine morgen... Heb de afgietsels zorgvuldig bewaard, dat dan weer wel.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:38

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:08:
[...]
Nou weet ik dat alleen omdat ik regelmatig boodschappen naast me vervoer. En die soms zwaar genoeg zijn om het te triggeren.
Gewoon die kratten Schültenbrau in de kofferbak, probleem opgelost :Y)

@steveman pech komt zelden alleen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 08-04-2019 20:14 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:13
wimmel_1 schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:29:
@InZane Ik had de tweede foto eigenlijk nog niet eens bekeken maar wat daar op zichtbaar is is wél een "O" ring welke zichzelf naar buiten gewerkt heeft.

Is helaas dus ook niet meer te herstellen en dat wordt een "stugge schakel" in de ketting op den duur. Ik zou mezelf er overigens niet al te druk over maken, kettingen en kettingwielen hebben niet 't eeuwige leven en het vervangen van dat soort slijtageonderdelen is gewoon inherent aan motorrijden.

Zolang je die ketting niet regelmatig (dagelijks/wekelijks) hoeft te stellen doordat 'ie te lang wordt: Gewoon lekker dóór rijden (en doorgaan met smeren zoals je dat al deed).
Zit je nou de verkeerde taggen? ;)
Mijn kettingset is weliswaar ook gaar (geen kapotte ringen, maar gewoon op), maar volgens mij zijn alle ringetjes nog in orde.

Gaat me trouwens niet lukken om die nog voor het Tweakers ritje van aanstaande zaterdag zondag te vervangen, dus hij moet het nog maar eventjes uithouden. Idem voor de bandjes.

Edit: Mijn ketting lijkt ook wat breder als ik de busjes zo eens bekijk.

Edit2: Iemand nog tips voor banden onder een CBR600F? Ik heb er op dit moment Bridgestone BT016 Pro Hypersport op liggen en ik rij voornamelijk met mooi en droog weer.

[ Voor 9% gewijzigd door InZane op 08-04-2019 20:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
InZane schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:15:
[...]

Mijn kettingset is weliswaar ook gaar (geen kapotte ringen, maar gewoon op), maar volgens mij zijn alle ringetjes nog in orde.

Edit: Mijn ketting lijkt ook wat breder als ik de busjes zo eens bekijk.
O-) O-)

Ninjaedit...... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
InZane schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:15:
[...]

Gaat me trouwens niet lukken om die nog voor het Tweakers ritje van aanstaande zaterdag te vervangen, dus hij moet het nog maar eventjes uithouden. Idem voor de bandjes.
Dat idee had ik ook al toen ik het zag _O- _O- _O-
SmurfLink schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:08:
[...]

Mijn 2017 Corsaatje heeft wel gewoon een handrem. Nou heb ik ook een schakelbak verder. :p hij kan wel rijden zonder gordel alleen gaat ie dan schijtirritant piepen dus dat wil je niet. Nou weet ik dat alleen omdat ik regelmatig boodschappen naast me vervoer. En die soms zwaar genoeg zijn om het te triggeren.
Vertel mij wat voor iedere keer dat ik een Volvo of Ford over het parkeerterrein heen jaag _O- Wat een rotgebler
steveman schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:09:
gvd1: bij laarzen aantrekken zegt 1 van de touwtjes *pang*
gvd2: bij in willen doen otoplastieken blijkt er 1 kwijt :')

Nu werd de zool van 1 van de laarzen al dun, maar die dop was natuurlijk nog gewoon dikke prima. Zal maar eens bellen met alpine morgen... Heb de afgietsels zorgvuldig bewaard, dat dan weer wel.
Nu je het zegt. Ik moet ook even nieuwe rode of witte veters (bijgeleverd) in m'n schoenen doen. De standaard zwarte zijn bijna af :P

[ Voor 21% gewijzigd door timmie271 op 08-04-2019 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:14:
[...]

:r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
Is het al weekend? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Vrijdag schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:14:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PG0McNH.jpg

braaauuu!

Alpinestars SMX Plus besteld, eens kijken of dat vergelijkbaar zit als m'n smx-5 in dezelfde maat.
en nu een Leffe Blondt als troost!

[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 08-04-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
@Vrijdag Is weer veel te vroeg aanwezig in dit topic aangezien het pas maandag is :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

timmie271 schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:30:
[...]

@Vrijdag Is weer veel te vroeg aanwezig in dit topic aangezien het pas maandag is :+
Eén van mijn kwaliteiten is het binnen twee minuten kunnen laten ontsporen van welke discussie dan ook.

Miskend talent ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Vrijdag schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:33:
[...]

Eén van mijn kwaliteiten is het binnen twee minuten kunnen laten ontsporen van welke discussie dan ook.

Miskend talent ;(
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

NLDViane schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:55:

[Afbeelding][Afbeelding]

dat zijn de o/x rubbers die er tussen uit komen, heb het zelfde probleem gehad bij mijn mt-09, geen idee hoe en wat het veroorzaakt heeft. Ik heb er toen nog een kleine 1000km mee gereden en toen de tandwielen en ketting zelf maar vervangen

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dryhte schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:00:
[...]

Het enige merk waarbij ook de budget modellen cardan hebben, is Moto Guzzi. De V7 is wel naked, maar met een windscherm erop misschien toch wat je zoekt?

@ToolkiT heeft er ééntje.
Moto Guzzi zou ik niet echt budget noemen hoor ;) zeker de accesoires niet..
Maar de V7 is wel het instap model en heeft een cardan :)

De V85TT is nu ook net uit en heeft een cardan en is een stuk goedkoper dan een GS..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00
Ik heb de nieuwe route nagenoeg af. Morgen met hernieuwde scherpte nog één keer nalopen :)
Imo62 schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:38:
@ephymerous
Ik moet me tot mijn grote woede afmelden voor de rit van volgende week zondag. Zoals eerder vermeld moest mijn motor even naar de garage om de ecu te laten flashen en omdat ik deze maand vooral in het buiteland zit had ik mijn vader gevraagd dit voor me te doen. Vrijdagmiddag na het werk is hij dat gaan doen, om vervolgens bij knoopunt holendrecht op de uitvoegstrook van achter aangereden tot worden door een muts die zich op het laatste pas moment snapte dat ze de afslag moest pakken en toen niet meer op tijd kon remmen om de daar rijdende motorfiets niet te scheppen....

De lichamelijk gevolgen vallen relatief mee, de schade lijkt beperkt te zijn tot 'slechts' een gebroken ruggenwervel. Hij had het geluk dat hij wegrolde van het overige verkeerd, anders had het heel wat anders af kunnen lopen. De motorfiets zelf is bijvoorbeeld wel doorgeschoten en heeft daarbij ook de voorligger geraakt.
Ik heb nog geen idee hoe erg de schade aan de fiets is, maar wel weet ik dat dit niet binnen een weekje opgelost gaat worden. Ik ben niet all-risk verzekerd en moet dus gaan claimen bij de tegenpartij, gelukkig heb ik wel rechtsbijstand. Enfin, ik ben dus voorlopig motorloos dus ik meld me af voor de rit, maar ik houd me aanbevolen voor de volgende keer.
Oef! Sterkte! :(
NL-RaVeR schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:36:
[...]

Nope, uit Didam, tussen Arnhem en Doetinchem. Ik rij wsl zelf die kant op, anders is het nogal om voor mij.

@ephymerous 2 collega's van me willen misschien ook mee als dat nog kan/mag? Ze zitten wel op tweakers, maar niet in dit topic.
Wat mij betreft prima. Een collega en mede Tweaker van mij rijdt ook mee :)

[ Voor 15% gewijzigd door ephymerous op 08-04-2019 21:00 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00
nvm.

[ Voor 98% gewijzigd door ephymerous op 08-04-2019 20:59 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
ToolkiT schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:39:
[...]

Moto Guzzi zou ik niet echt budget noemen hoor ;) zeker de accesoires niet..
Maar de V7 is wel het instap model en heeft een cardan :)

De V85TT is nu ook net uit en heeft een cardan en is een stuk goedkoper dan een GS..
I stand corrected. Blijft een vette motor B)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ephymerous schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:40:
Ik heb de nieuwe route nagenoeg af. Morgen met hernieuwde scherpte nog één keer nalopen :)

[...]

Wat mij betreft prima. Een collega en mede Tweaker van mij rijdt ook mee :)
Ik heb net even op weerplaza gekeken. Omgeving Zwolle voor zondag wordt nog best fris, zo rond de 9-10 graden. Misschien toch maar mijn overbroek aan ipv motorjeans :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ik kan eerlijk zeggen dat ik die bocht nog nooit in mijn koelkast heb gehad. Op dit moment staat er nog een Jopenbiertje (Mooie Nel) en een 6pack (nou ja 5, net een gedronken) Apple Bandit.

Pils heb ik eigenlijk niet in huis, drink ik voornamelijk buiten de deur. Dus als er hier bier is dan is het toch eerder speciaalbier. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:15:
[...]

Ik heb net even op weerplaza gekeken. Omgeving Zwolle voor zondag wordt nog best fris, zo rond de 9-10 graden. Misschien toch maar mijn overbroek aan ipv motorjeans :|
Goretex met wintervoering, thermoondergoed en handvatverwarming op standje nuke *O*

En eens vers setje sportrubber voor het weekend _O- :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:17:
[...]

Goretex met wintervoering, thermoondergoed en handvatverwarming op standje nuke *O*

En eens vers setje sportrubber voor het weekend _O- :')
We gaan naar Zwolle, niet de Noordkaap :+

@SmurfLink Mooie Nel (y) Brouwerij 't Uiltje heeft ook wel lekker bier trouwens :9 /offtopic :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:19:
[...]

We gaan naar Zwolle, niet de Noordkaap :+

@SmurfLink Mooie Nel (y) Brouwerij 't Uiltje heeft ook wel lekker bier trouwens :9 /offtopic :P
Ik zit een paar uur die dag in de wind op de snelweg, daar wordt kleine Joopie niet gelukkig van :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
SmurfLink schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:15:
[...]

Ik kan eerlijk zeggen dat ik die bocht nog nooit in mijn koelkast heb gehad. Op dit moment staat er nog een Jopenbiertje (Mooie Nel) en een 6pack (nou ja 5, net een gedronken) Apple Bandit.

Pils heb ik eigenlijk niet in huis, drink ik voornamelijk buiten de deur. Dus als er hier bier is dan is het toch eerder speciaalbier. :p
Aaah..... Een vrouw naar m'n hart waar mee te praten valt (tot op zekere hoogte dan. Dat Heineken Appel Cider is gewoon "bocht" wat ze nú proberen te slijten op de particuliere markt nadat 't in de horeca op een tweede "Buckler" debakel uit dreigde te gaan lopen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmie271
Joopieboy schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:20:
[...]

Ik zit een paar uur die dag in de wind op de snelweg, daar wordt kleine Joopie niet gelukkig van :+
* timmie271 is blij dat @NLDViane een route binnendoor heeft gepland O-)
wimmel_1 schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:21:
[...]

Aaah..... Een vrouw naar m'n hart waar mee te praten valt (tot op zekere hoogte dan, dat Heineken Appel Cider is gewoon "bocht" wat ze nú proberen te slijten op de particuliere markt nadat 't in de horeca op een tweede "Buckler" debacle dreigde uit te lopen).
Speciaalbier for the win *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

[ Voor 44% gewijzigd door timmie271 op 08-04-2019 21:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@Vrijdag Schultenbrau? Moet je voor @SmurfLink niet beter Schultenfrau hebben? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:20:
[...]

Dit in je broek en doorknallen maar :P

Afbeeldingslocatie: https://basspro.scene7.com/is/image/BassPro/2231998_2231997_is

@Chakotay Goed punt, maar omdat het om bier ging, dacht ik eerder aan "Frau sucht brau" :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:27:
[...]

Dit in je broek en doorknallen maar :P

[Afbeelding]

@Chakotay Goed punt, maar omdat het om bier ging, dacht ik eerder aan "Frau sucht brau" :+
Valt mij weer tegen van je:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91xhcbGsiIL._SY606_.jpg
:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 21:21
Raym09 schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:51:
[...]

Jup, dat kan! Zijn daar dan rond 9:30-40 afhankelijk hoe snel we in Heteren compleet zijn.
Top, zien we jullie daar! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Of gewoon die verwarmde handvaten in je broek proppen (bij ieder(e) bal been 1?) en koude handen voor lief nemen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb nog zo een handenwarmer uit de tijd dat ik kranten deed bezorgen, die maar mee anders. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Waarom heet dat bedrijf ook "Big mouth". Nomen est omen, of wishfull thinking? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:38:
Ik heb nog zo een handenwarmer uit de tijd dat ik kranten deed bezorgen, die maar mee anders. :+
Je hebt aan alléén dat "pinkje" ook al voldoende waarschijnlijk dus dan kun je de overige vier vingers elders warm bewaren voor onderweg én vervolgens gaan wisselen als 't noodzakelijk is?

8) 8) >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:40:
[...]

Waarom heet dat bedrijf ook "Big mouth". Nomen est omen, of wishfull thinking? :P
Amerikaans he, daar draait het om nep :+ Ik geef gewoon toe dat ik een gemiddelde Hollander ben hoor, ondanks mijn lengte :P

Die Antilliaan met gymen bij ons op het vmbo is mij altijd bijgebleven, die moet kniepijn hebben, niet gezond :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
Joopieboy schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:43:
[...]

Amerikaans he, daar draait het om nep :+ Ik geef gewoon toe dat ik een gemiddelde Hollander ben hoor, ondanks mijn lengte :P

Die Antilliaan met gymen bij ons op het vmbo is mij altijd bijgebleven, die moet kniepijn hebben, niet gezond :X
Vandaar de keuze voor een MP3, meer ruimte voor de benen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoe komen we nu eigenlijk weer op dit onderwerp? :+

Verdomme @Vrijdag :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:48:
Hoe komen we nu eigenlijk weer op dit onderwerp? :+

Verdomme @Vrijdag :+
Vrijdag schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:33:
[...]

Miskend talent ;(
8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Joopieboy Volgende ritje met de mensen van hier kijken we gewoon nérgens meer naar om wachten we gewoon bij 't hotel... Onder 't genot van een lekker biertje :P

@Vrijdag vertrekt dan waarschijnlijk al op donderdag vanwege de verplichte tankstops :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:54:
@Joopieboy Volgende ritje met de mensen van hier kijken we gewoon nérgens meer naar om wachten we gewoon bij 't hotel... Onder 't genot van een lekker biertje :P

@Vrijdag vertrekt dan waarschijnlijk al op donderdag vanwege de verplichte tankstops :P
Om de hoeveel kilometer moet @Vrijdag eigenlijk tanken? Hier is het om de 250 kilometer door die verdomd kleine tank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

timmie271 schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:55:
[...]

Om de hoeveel kilometer moet @Vrijdag eigenlijk tanken? Hier is het om de 250 kilometer door die verdomd kleine tank
Lol :') Dat red ik als ik 80 rij in zijn 6...

@Vrijdag doet 150km met een tank geloof ik.

@wimmel_1 strak plan. 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Mijn Hawk rijdt ongeveer 1 km op een dinosaurus :P En heeft ook maar een 10L tankje. Na 140km is de tank echt droog, dus ook geen reserve meer :')

/edit: Op de weg náár de rit moet ik waarschijnlijk in totaal twee keer tanken, en drie keer voor de zekerheid :')

[ Voor 29% gewijzigd door Vrijdag op 08-04-2019 21:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:57:
Mijn Hawk rijdt ongeveer 1 km op een dinosaurus :P En heeft ook maar een 10L tankje. Na 140km is de tank echt droog, dus ook geen reserve meer :')

/edit: Op de weg náár de rit moet ik waarschijnlijk in totaal twee keer tanken, en drie keer voor de zekerheid :')
Er zijn vrouwen die pissen minder dan jij moet tanken :P

Hoeveel handdoeksets heb jij al?

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 08-04-2019 22:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:59:
[...]

Maar die zeiken dan weer heel veel })

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:59:
[...]

Wat denk je wat dat grapje mij kost aan extra peuken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Dan moet jij dus halverwege de rit Zwolle nog een keer tanken @Vrijdag _O- _O-

Maarre dat is niet ver nee :P

[ Voor 3% gewijzigd door timmie271 op 08-04-2019 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:00:
[...]

Wie was er ook alweer gestopt met roken ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
Rijdt er niemand met een aanhangertje vol benzine mee om al rijdend de rest te kunnen bijtanken? :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

timmie271 schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:01:
Dan moet jij dus halverwege de rit Zwolle nog een keer tanken @Vrijdag _O- _O-

Maarre dat is niet ver nee :P
Ja, en voordat we terugrijden nóg een keer, of in elk geval halverwege de terugweg :P Ik heb dan ook geen café racer, maar een tankstation racer :9
wimmel_1 schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:00:
[...]

Zeg je nou dat ik slecht ben voor de gezondheid? ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vrijdag schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:04:
[...]

Ja, en voordat we terugrijden nóg een keer, of in elk geval halverwege de terugweg :P Ik heb dan ook geen café racer, maar een tankstation racer :9
[...]

Zeg je nou dat ik slecht ben voor de gezondheid? ;(
Je bent sámen met je "Hawk" nog niet eens hálf zo slecht voor de gezondheid als dat wat een "elektrische motorfiets" zou zijn (voor me).....

Je moet jezelf eens voor gaan stellen wat 't kost als ik een paar uur moet wachten totdat m'n eigen brommer weer 100% "opgeladen" is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:09:
[...]

Je bent sámen met je "Hawk" nog niet eens hálf zo slecht voor de gezondheid als dat wat een "elektrische motorfiets" zou zijn (voor me).....

Je moet jezelf eens voor gaan stellen wat 't kost als ik een paar uur moet wachten totdat m'n eigen brommer weer 100% "opgeladen" is :P
Oooh, gelukkig maar 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
17 liter, 1 op 25, misschien heb ik nog wel wat voor je over @Vrijdag

Afgelopen weekend gemiddeld 1 op 27 gehaald terwijl er stevig doorgejaagd werd... Mag vaker gebeuren :)

[ Voor 42% gewijzigd door NLDViane op 08-04-2019 22:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aidanl
Chakotay schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:03:
Rijdt er niemand met een aanhangertje vol benzine mee om al rijdend de rest te kunnen bijtanken? :+
Daarom rijden er 3 anderen mee met @Vrijdag, die dragen alle extra brandstof mee :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmie271
aidanl schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:37:
[...]

Daarom rijden er 3 anderen mee met @Vrijdag, die dragen alle extra brandstof mee :+
Allemaal een jerrycan achterop _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

timmie271 schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:39:
[...]

Ik heb mijn lunchtrommel al achterop _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
[...]

Dan moet je dus ook géén moderne "E10" of iets dergelijks in een kunststof jerrycan gaan meenemen.... Die "zooi" vreet, dankzij 't hoge ethanol deel, kunststoffen aan/op zodat de jerrycan oplost dankzij de inhoud van die jerrycan.

Waarom ben ik ooit geboren in de tijd dat voertuigen nog gewoon Pb nodig hadden in de te verbranden "brandstof" én om zo het blok in takt te kunnen houden.....

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:46:
[...]

Dan moet je dus ook géén moderne "E10" of iets dergelijks in een kunststof jerrycan gaan meenemen.... Die "zooi" vreet, dankzij 't hoge ethanol deel, kunststoffen aan/op zodat de jerrycan oplost dankzij de inhoud van die jerrycan.

Waarom ben ik ooit geboren in de tijd dat voertuigen nog gewoon Pb nodig hadden in de te verbranden "brandstof" om het blok in takt te kunnen houden.....

:*)
Maar maar een metalen jerrycan werkt toch ook :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Crowdtanking 8)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chakotay
@wimmel_1 in jouw tijd hadden de 'motoren' toch maar 1 pk en hadden voornamelijk gras & wortels als brandstof?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:52:
@wimmel_1 in jouw tijd hadden de 'motoren' toch maar 1 pk en hadden voornamelijk gras & wortels als brandstof?
Hij maakt hem ook echt _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Chakotay schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:52:
Ik denk dat je jezelf gaat verbazen over de "ontwikkeling" van die techniek(en) én wetten.... Tot 1994 was een katalysator (bij auto's) áf-fabriek niet wettelijk verplicht en konden er dus nieuwe auto''s zónder katalysator op de markt gezet worden.

Voor motorfietsen is zo'n zelfde regeling er sinds...... ??? :9

Maar: Pér volgend jaar krijgen we de F1 weer terug op Zandvoort voor (minimaal) 5 jaar!!! Benzine zal er vloeien

_/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 08-04-2019 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@wimmel_1 goede vraag, ik kan het exacte jaartal even zo snel niet vinden. Mijn 749 die volgens kenteken uit 2006 is heeft in ieder geval nog een mooie aantekening dat de katalysator niet verplicht is. De 2001-fietsen de ik daarvoor had, hebben sowieso geen kat :P

Ik heb hier in huis meer van die katten op pootjes dan de variant die in uitlaten leeft :+

Over Zandvoort zie ik ook opeens weer allemaal berichten inderdaad, maar ik geloof het pas als ik een echte aankondiging zie... En ik ben nog steeds beniewd waar ze alles gaan laten in die veel te kleine paddock...

[ Voor 38% gewijzigd door Chakotay op 08-04-2019 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
@Chakotay laat staan de wegen om Zandvoort heen.

Enige reden om Zandvoort te kiezen boven Assen is de history.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
aidanl schreef op maandag 8 april 2019 @ 23:15:
@Chakotay laat staan de wegen om Zandvoort heen.

Enige reden om Zandvoort te kiezen boven Assen is de history.
Assen is met de auto een minder prettig circuit vanwege exact de zelfde reden als dat Zandvoord met de motor niet "lekker" te rijden is. Bochten én de verkanting van de bochten liggen voor een auto écht verkeerd op het huidige TT circuit van Assen.

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.