Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.856 views

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:48
wimmel_1 schreef op maandag 8 april 2019 @ 23:19:
[...]

Assen is met de auto een minder prettig circuit vanwege exact de zelfde reden als dat Zandvoord met de motor niet "lekker" te rijden is. Bochten én de verkanting van de bochten liggen voor een auto écht verkeerd op het huidige TT circuit van Assen.
Daar heb je wel een punt. Maar ze mogen rondom Zandvoort eerst weleens dringend wat aan de infrastructuur verbeteren, want als er nu een F1 wordt georganiseerd daar, staat het verkeer daar volgende week nog vast.
Assen is wat dat betreft stukken beter bereikbaar.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
InZane schreef op maandag 8 april 2019 @ 23:57:
[...]

Daar heb je wel een punt. Maar ze mogen rondom Zandvoort eerst weleens dringend wat aan de infrastructuur verbeteren, want als er nu een F1 wordt georganiseerd daar, staat het verkeer daar volgende week nog vast.
Assen is wat dat betreft stukken beter bereikbaar.
Niet te moeilijk denken. Je hoeft niet persé via de noordkant (A9 /A200) te rijden. Via de zuidkant vanaf de A4 ben je er sneller én hoef je ook niet meer via Haarlem áls de nieuwe afrit bij Hoofddorp een "recht-door" optie krijgt :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zo het is de dag van de onoplettende koekblikker zeker?

Eerste rotonde vanaf huis, ik op de rotonde auto voor mij en auto wachtend om erop te rijden. Na auto voor mij gewoon gas geven, ze schrok wel direct en had mij duidelijk totaal niet gezien (rode motor, witte helm :?)

Snelweg nummer twee ik zit al op de afrit en achter mij is denk ik ruimte voor zeker 4-5 auto's.
Auto naast mij bedenkt zit ik moet eraf en geeft gas tot voorbij einde blokmarkering voor afrit en gooit hem ervoor, hier was amper ruimte voor 1 auto. (dit is meer aso dan onoplettend)
Stond vervolgens stil bij stoplicht, spreek hem aan en hij wordt nog boos ook met een opmerking ja ik ga toch niet remmen 8)7 :X.

Verder wel veilig op werk aangekomen gelukkig, maar goed begin van de ochtend.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:29

Vrijdag

De Zwarte

Rubman schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:23:

Eerste rotonde vanaf huis, ik op de rotonde auto voor mij en auto wachtend om erop te rijden. Na auto voor mij gewoon gas geven, ze schrok wel direct en had mij duidelijk totaal niet gezien (rode motor, witte helm :?)

Snelweg nummer twee ik zit al op de afrit en achter mij is denk ik ruimte voor zeker 4-5 auto's.
Auto naast mij bedenkt zit ik moet eraf en geeft gas tot voorbij einde blokmarkering voor afrit en gooit hem ervoor, hier was amper ruimte voor 1 auto. (dit is meer aso dan onoplettend)
Stond vervolgens stil bij stoplicht, spreek hem aan en hij wordt nog boos ook met een opmerking ja ik ga toch niet remmen 8)7 :X.

Helmcam+alles op joeptjoep/feesboek pleuren. Maar dat mag natuurlijk niet :X
wimmel_1 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 00:13:
[...]

Niet te moeilijk denken. Je hoeft niet persé via de noordkant (A9 /A200) te rijden. Via de zuidkant vanaf de A4 ben je er sneller én hoef je ook niet meer via Haarlem áls de nieuwe afrit bij Hoofddorp een "recht-door" optie krijgt :9
Zandvoort heeft eigenlijk maar twee aanrijroutes, de N200 en N201. Als ik naar mijn ouders rij, doe ik wel eens een lekker stukje binnendoor (met mooi weer :P ) Dan ga ik het laatste stukje via de N206 en dan N201 langs Zandvoort. Alleen is dat in de zomer ook gewoon niet leuk. De N201 staat dan al vanaf station Heemstede-Aerdenhout mudvol, tenzij je echt heel erg vroeg bent <9 uur.

Haha, er is ook een nerdy beachclub :P

[ Voor 34% gewijzigd door Vrijdag op 09-04-2019 10:18 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Rubman

Rubman

Jemmer he :N

Die eerste kan ik nog enigszins inkomen dat is een oprechte misser, maar die tweede is gewoon een eikel die het niet snapt. Volgende keer ligt zijn spiegel eraf, die gebruikt hij toch niet :X

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:55
Rubman schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:01:
Jemmer he :N

Die eerste kan ik nog enigszins inkomen dat is een oprechte misser, maar die tweede is gewoon een eikel die het niet snapt. Volgende keer ligt zijn spiegel eraf, die gebruikt hij toch niet :X
En als hij dan ook een dashcam heeft ben jij de lul. Ik zou gewoon twee keer na blijven denken :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 12:52
Imo62:
@ephymerous
Ik moet me tot mijn grote woede afmelden voor de rit van volgende week zondag. Zoals eerder vermeld moest mijn motor even naar de garage om de ecu te laten flashen en omdat ik deze maand vooral in het buiteland zit had ik mijn vader gevraagd dit voor me te doen. Vrijdagmiddag na het werk is hij dat gaan doen, om vervolgens bij knoopunt holendrecht op de uitvoegstrook van achter aangereden tot worden door een muts die zich op het laatste pas moment snapte dat ze de afslag moest pakken en toen niet meer op tijd kon remmen om de daar rijdende motorfiets niet te scheppen....

De lichamelijk gevolgen vallen relatief mee, de schade lijkt beperkt te zijn tot 'slechts' een gebroken ruggenwervel. Hij had het geluk dat hij wegrolde van het overige verkeerd, anders had het heel wat anders af kunnen lopen. De motorfiets zelf is bijvoorbeeld wel doorgeschoten en heeft daarbij ook de voorligger geraakt.
Ik heb nog geen idee hoe erg de schade aan de fiets is, maar wel weet ik dat dit niet binnen een weekje opgelost gaat worden. Ik ben niet all-risk verzekerd en moet dus gaan claimen bij de tegenpartij, gelukkig heb ik wel rechtsbijstand. Enfin, ik ben dus voorlopig motorloos dus ik meld me af voor de rit, maar ik houd me aanbevolen voor de volgende keer.
Holy shit :/
Erg klote zeg. Mij is exact hetzelfde overkomen in november. Automobilist (ook muts) met 60 km p/u achterop geknald terwijl ik voor rood licht stond te wachten. Ben er ook redelijk vanaf gekomen. Motor total loss. Ben schadeloos gesteld (duh) maar nog geen cent gezien van de verzekering :(

Ja: motorrijders zijn kwetsbaar en ja: er rijden een stel malloten rond die niet zitten op te letten.
Anyhow jij en je vader sterkte en beterschap uiteraard!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 11:58
Willem schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:07:
[...]

Erg klote zeg. Mij is exact hetzelfde overkomen in november. Automobilist (ook muts) met 60 km p/u achterop geknald terwijl ik voor rood licht stond te wachten. Ben er ook redelijk vanaf gekomen. Motor total loss. Ben schadeloos gesteld (duh) maar nog geen cent gezien van de verzekering :(

Ja: motorrijders zijn kwetsbaar en ja: er rijden een stel malloten rond die niet zitten op te letten.
Anyhow jij en je vader sterkte en beterschap uiteraard!
Zuur zeg :( Hopelijk ben je er lichamelijk alweer bovenop? Kun je alweer rijden of ben je nog motorloos vanwege niet uitbetalende verzekering?

Hoe komt het dat de verzerking nog niet heeft uitbetaald? Zitten ze moeilijk te doen over de schuldvraag?

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:55
Waarom zou je zo lang wachten op je geld? :o Waarschijnlijk heeft jouw verzekering nog niets ontvangen van de verzekering van de tegenpartij, maar dat is niet jouw probleem. Als je schadeloos wordt gesteld hoor je geen eigen kosten te hoeven maken. Zolang jij geen geld ontvangt, moet je alsnog eigen kosten maken :? Drie weken ofzo kan ik me voorstellen, maar 5 maanden?! Laat ik het houden op engelengeduld :+

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Toen ik een motor afschreef (all-risk verzekerd, enkelzijdig ongeluk dus geen gesteggel) heb ik ook wat druk moeten zetten bij de verzekering om te betalen. Uiteindelijk gingen ze een spoedbetaling maken... Wat minimaal een week zou duren, geloof ik. 8)7 Staat nog wel ergens in een ouder motortopic vermeld.

Uiteindelijk heb ik toen een garantstelling bij de dealer getekend, en zou de verzekering binnen een bepaalde tijd betalen anders kwam de bal weer bij mij te liggen. Uiteindelijk niets meer op gehoord.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Rubman

Rubman

@Willem wat @lolgast zegt, waarom ben je zo lang aan het wachten als je schadeloos gesteld bent?

Je hebt toch nieuwe kosten gemaakt? Andere motor, tijdelijk vervoer, dokter etc etc.
Ze moeten dan juist zsm uitbetalen.

Ik zou even een belletje plegen naar jouw verzekeraar waarom het zo lang duurt, heeft bij mijn ongeluk uiteindelijk ook geholpen.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Willem schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:07:
[...]

Echt wtf man, wat een waardeloze verzekeraar! Hoe kan het dat je zo lang moet wachten? Ik zou ze in elk geval bellen, en als dat niet op schiet kan je het altijd nog op social media gooien oid.

Vijf maanden wachten kan écht niet :N

Heb je nog eventueel bonnetjes van kosten die je ondertussen gemaakt hebt? Die kan je misschien ook nog declareren.

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 09-04-2019 09:34 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
Wat een geduld! Toen met mijn mountainbike (schuurtje uitgebrand) had ik binnen een halve week het geld, met mijn motor duurde het iets langer, want ik moest alles rechtstreeks met de verzekering van de Duitse tegenpartij regelen, maar toen heeft het volgens mij ook niet meer dan een maand gekost..

Zeker als je al schadeloos gesteld bent zou het imho niet zo lang mogen duren.

[ Voor 12% gewijzigd door darkkingll op 09-04-2019 09:45 ]

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@willem @darkkingll @Vrijdag @Rubman

Schadeloos gesteld worden / zijn betekent dat de benadeelde @Willem dus al zijn schade vergoed heeft gekregen. Wellicht doelt Willem erop dat de verzekeraar van de wederpartij schuld erkent heeft.

Als je zelf niet WA/Volledig Casco (All-Risks) verzekerd bent moet de uitkering van de verzekeraar van de wederpartij komen. Bij een duidelijke schuldvraag zoals deze zou het niet zolang moeten duren voordat de verzekeraar van de wederpartij overgaat tot betaling van de schade. Alleen als de wederpartij zelf niet meewerkt (niet inleveren van het schadeformulier) of de schuldvraag/toedracht betwist dan kan er vertraging ontstaan.

Ik zou zeker contact opnemen met de verzekeraar van de wederpartij.

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 18:46
Imo62 schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:38:
@ephymerous
Ik moet me tot mijn grote woede afmelden voor de rit van volgende week zondag. Zoals eerder vermeld moest mijn motor even naar de garage om de ecu te laten flashen en omdat ik deze maand vooral in het buiteland zit had ik mijn vader gevraagd dit voor me te doen. Vrijdagmiddag na het werk is hij dat gaan doen, om vervolgens bij knoopunt holendrecht op de uitvoegstrook van achter aangereden tot worden door een muts die zich op het laatste pas moment snapte dat ze de afslag moest pakken en toen niet meer op tijd kon remmen om de daar rijdende motorfiets niet te scheppen....

De lichamelijk gevolgen vallen relatief mee, de schade lijkt beperkt te zijn tot 'slechts' een gebroken ruggenwervel. Hij had het geluk dat hij wegrolde van het overige verkeerd, anders had het heel wat anders af kunnen lopen. De motorfiets zelf is bijvoorbeeld wel doorgeschoten en heeft daarbij ook de voorligger geraakt.
Ik heb nog geen idee hoe erg de schade aan de fiets is, maar wel weet ik dat dit niet binnen een weekje opgelost gaat worden. Ik ben niet all-risk verzekerd en moet dus gaan claimen bij de tegenpartij, gelukkig heb ik wel rechtsbijstand. Enfin, ik ben dus voorlopig motorloos dus ik meld me af voor de rit, maar ik houd me aanbevolen voor de volgende keer.
Veel sterkte gewenst

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Rubman schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:23:

Niet alleen onoplettende koekblikker, ook de associale plakkende koekblikker. Het aantal auto's die vanochtend idiote stunts aan het uithalen ging echt nergens over...

Heeft het CBR misschien de achterstand bijgewerkt en een nieuw blik achtelijke figuren de weg opgelaten?
MichielK71 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:06:

Schadeloos gesteld worden / zijn betekent dat de benadeelde @Willem dus al zijn schade vergoed heeft gekregen. Wellicht doelt Willem erop dat de verzekeraar van de wederpartij schuld erkent heeft.

Als je zelf niet WA/Volledig Casco (All-Risks) verzekerd bent moet de uitkering van de verzekeraar van de wederpartij komen. Bij een duidelijke schuldvraag zoals deze zou het niet zolang moeten duren voordat de verzekeraar van de wederpartij overgaat tot betaling van de schade. Alleen als de wederpartij zelf niet meewerkt (niet inleveren van het schadeformulier) of de schuldvraag/toedracht betwist dan kan er vertraging ontstaan.

Toen ik een ongeluk had gehad (met auto) gaf de verzekering al aan dat het soms zelfs tot 3 jaar kon duren voordat zo'n zaak helemaal afgerond is. Zeker als de schuld bij de tegenpartij ligt kunnen die flink tijd rekken.

[ Voor 31% gewijzigd door aidanl op 09-04-2019 10:25 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Hier was het vanmorgen erg nat én glad (op twee rotondes het achterwiel een stapje opzij voelen zetten, terwijl ik voor mijn gevoel best voorzichtig reed).

Troosteloos weertje, gelukkig zou het vanaf de namiddag moeten droog blijven.

• Rubman

Rubman

MichielK71 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:06:

Dit zou ik dus niet doen, maar gewoon via eigen verzekering spelen. Dat is namelijk jouw contactpunt en werkt in jouw belang. Hetzelfde als de verzekering van de tegenpartij contact opneemt met jou, afkappen en direct doorgeven bespreek het maar mijn mijn verzkering.

Zelf mee gemaakt na ongeluk, ze proberen dan de schuldvraag zo om te buigen met jouw verhaaltje dat ze niet hoeven betalen. En ze mogen niet eens direct contact opnemen met betrokkenen van andere partij.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 12:52
Er is in mijn zaak geen schuldvraag meer; Dat is evident, vandaar dat ik schadeloos ben gesteld.
Je wilt niet weten hoe vaak ik contact heb (gehad) met mijn schadeletsel advocaat die mijn belangen behartigt via mijn eigen verzekering. Het enige wat ik telkens terugkrijg is 'er is een werkachterstand van enkele maanden bij de verzekering van de tegenpartij (Allianz)', dus het is wachten; en 'we doen er alles aan om ...', etc etc. Ik kan er geen enkele invloed meer op uitoefenen dan dat ik nu doe.

Ik hoop dat je dat bespaard blijft.
Ik heb inmiddels uit eigen middelen een nieuwe motorfiets kunnen kopen, maar het is wel heel erg zuur want het gaat uiteindelijk om best een puist geld. Heb ook vervangend vervoer moeten regelen (waar je wettelijk gezien maximaal 14 dagen van vergoed kunt krijgen), fysio behandelingen, de rompslomp en impact die het thuis heeft gehad etcetera. Smartengeld stelt in NL niet zoveel voor als je lichamelijk redelijk oké bent -zoals bij mij het geval is-.

Bottom line: ik zou liever niet zijn aangereden.

• aidanl
  • Nu online
@Willem de achterstand bij de verzekeraar is niet jouw probleem. Jij hebt recht op dat geld en zij stellen het uitbetalen verder uit. Kan je niet het geld opvragen en daarbij aangeven ook rente te rekenen en daarbij ook onkosten vergoeding ivm vervangend vervoer?

Maar mee eens. Liever nooit een aanrijding, wie dan ook de schuld zou hebben.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@Willem Zo da's een partij köt zeg :| Ben je aangereden en moet je ook nog eens overal zelf achteraan gaan. Hoop dat je inmiddels wel weer helemaal hersteld bent!

• Booyaa
  • Niet online
Moraal van het verhaal: Gewoon niet aangereden worden.

Topic kan dicht, we hoeven nergens meer over te praten :+

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:44

Destruction

(ex-)Automonteur

aidanl schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:38:
@Willem de achterstand bij de verzekeraar is niet jouw probleem. Jij hebt recht op dat geld en zij stellen het uitbetalen verder uit. Kan je niet het geld opvragen en daarbij aangeven ook rente te rekenen en daarbij ook onkosten vergoeding ivm vervangend vervoer?

Maar mee eens. Liever nooit een aanrijding, wie dan ook de schuld zou hebben.
Dit dus, ik zou het daar absoluut niet bij laten. Die verzekeraar kan mooi praten, ondertussen trekt men nog even rente van een geldbedrag dat aan jou toebehoort. Toegegeven dat mijn kennis van juridische zaken ietwat beperkt is, maar is hier geen dwangsom te eisen? Incasso?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-11 10:45
Volgens mij is dat ook een verschil tussen allrisk & wa verzekerd zijn. Als je allrisk verzekerd bent, betaalt jouw verzekeraar sowieso uit om het daarna te gaan verhalen op de tegenpartij. Als je WA (of beperkt casco) verzekerd bent betalen ze niets tot de tegenpartij zelf uitbetaald heeft. Als je dan een tegenwerkende tegenpartij of gewoon een stel lamballen als verzekeraar hebt, ben je zuur helaas... Verhaal-rechtsbijstand kan daar wel bij helpen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Booyaa schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:41:
Moraal van het verhaal: Gewoon niet aangereden worden.

Topic kan dicht, we hoeven nergens meer over te praten :+
Jawel hoor:

- Verschillende banden
- Verschillende helmen
- Zwaaien >:)
- Roof/slippers/kortebroek/nektasje/MP3-rijders & Brag&Boost
- Rode Hayabusa's met verlengde achterbrug
- Motorsneakers
- Kabaalpalen en DB killers
- Rijden op de Lekdijk :+
- Bochten/doorkijktechniek
- Countersteering
- Navigeren/hopeloos verdwalen
- Automobidioten
- Tweakers die net begonnen zijn met lessen/net geslaagd zijn
- "Welke motor is een goede beginnersmotor?" (zie "de rode Hayabusa met verlengde achterbrug")
- Hoever kom jij op één tank?
- "Onderdeel X is defect, hoe dit te fixen?"
- "Kijk ik heb iets nieuws en dat móet ik even laten zien!" 8)
- Filerijden
- Rijden in de regen
- Rooie chicks op motoren :9
- Motorsport
- Overstekende gieters (met dank aan @Chakotay )
- Bier (met dank aan @Chakotay )

...ik kan een polletje.... O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 09-04-2019 11:15 ]

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Bandenspanning, hoe vaak controleren jullie dat?

Mijn motor heeft, i.v.m. verhuizing, in de winter bij een vriend in de garage gestaan. De motor heb ik een paar weken geleden op een avond naar mijn nieuwe woning gereden en toen vond ik de motor al wat vaag en lastig sturen. Ach, het was al schemerig en het was maar een klein stukje dus vlot naar huis.

Twee weken geleden mezelf klaar gemaakt voor het eerste echte ritje (mooi weer rijder). Ik duw de motor van m'n broertje naar buiten, over het kleine drempeltje van de schuur. Prima.
Toen die van mij naar buiten en verrek, dat rolt toch wel een stuk lastiger.

Toen viel het kwartje van de bandenspanning pas 8)7
Maarja, ik heb rechte ventielen en dat is altijd zo'n geklooi bij de benzinepomp. Toen viel er nog een kwartje, mijn auto heeft geen reservewiel meer maar een reparatieset incl compressor.
Compressor uit de auto gepakt, mooi flexibele slangetje eraan die makkelijk op het ventiel wil. Perfect!
Bandenspanning voor was 1 bar, achter 1,5 bar :$

Tja, normaal gaat de motor in de winter altijd voor een beurt en ik rij zo weinig dat ik het tussentijdse niet check. Mede ook omdat het met die rechte ventielen zo slecht wil, zeer slecht excuus natuurlijk!

Anyway, die compressor werkt perfect en ik kan het dus prima thuis op de oprit doen en ga dat vanaf nu ook wat vaker doen!

Daarnaast nog een probleem. Mijn achterlicht werkt niet als ik de voorrem gebruik, met de achtterrem wel. Zal dus de remschakelaar zijn, deze zal ergens in de buurt van de remhendel zitten en lijkt me makkelijk zelf te vervangen.
Binnenkort maar even langs de motorzaak om er één te bestellen.

Gaat om een Suzuki GSX-R 600 uit 2007, als mensen nog tips/tricks hebben hoor ik ze graag!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:51:
Volgens mij is dat ook een verschil tussen allrisk & wa verzekerd zijn. Als je allrisk verzekerd bent, betaalt jouw verzekeraar sowieso uit om het daarna te gaan verhalen op de tegenpartij. Als je WA (of beperkt casco) verzekerd bent betalen ze niets tot de tegenpartij zelf uitbetaald heeft. Als je dan een tegenwerkende tegenpartij of gewoon een stel lamballen als verzekeraar hebt, ben je zuur helaas... Verhaal-rechtsbijstand kan daar wel bij helpen.
Ik heb inderdaad ook verhaal-rechtbijstand, ik had ze eerst apart op auto en motor verzekering, maar nu eentje die ook geldt als ik op de fiets of te voet iets zou meemaken, zegmaar :) Kost misschien 4 euro per maand, maar bij een aanrijding is dat z'n geld meer dan waard :Y)

* Destruction is in de auto al eens aangereden door een Bulgaar in een Roemeense auto, of andersom... In ieder geval, zonder verhaal-rechtbijstand moet je zelf bij een buitenlandse verzekeraar om je geld gaan vragen. Ik heb toch het idee dat ik dan geen cent zou hebben gezien voor mijn schade... Gelukkig was daar de verhaal-rechtbijstand, zij hebben alles afgehandeld :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@B-Real Ik heb zo'n bandenspannigsmetertje. Gebruik ik alleen nooit, als ik na een lange periode (> maand) weer ga rijden ga ik altijd eerst even langs de pomp voor nieuwe lucht. Je kan trouwens ook haakse ventielen monteren, dan is oppompen een stuk eenvoudiger :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-11 17:55

steveman

Comfortabel ten onder

B-Real schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:54:
[...]
Daarnaast nog een probleem. Mijn achterlicht werkt niet als ik de voorrem gebruik, met de achtterrem wel. Zal dus de remschakelaar zijn, deze zal ergens in de buurt van de remhendel zitten en lijkt me makkelijk zelf te vervangen.
Binnenkort maar even langs de motorzaak om er één te bestellen.

Gaat om een Suzuki GSX-R 600 uit 2007, als mensen nog tips/tricks hebben hoor ik ze graag!
Bandenpomp bij de action vandaan halen die ook autobandventielen aan kan, kleine moeite groot gemak! Wel even met een los metertje spanning controleren (voor elke rit...).

Ohja, en bij de volgende bandenwissel gelijk aan de haakse ventielen!

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 09-04-2019 10:56 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:02

charrel

Cortisol4life..

Elke keer als ik het zie staan op mijn dashboard O-)
r1200r heeft de optie boordcomputer pro, wat een armoe is dat. Als je naar bv. temperatuur wil en je drukt toevallig 1x teveel dan moet je het hele rondje van 12-14 opties weer opnieuw doen.......

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:32
charrel schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:58:
[...]

Elke keer als ik het zie staan op mijn dashboard O-)
r1200r heeft de optie boordcomputer pro, wat een armoe is dat. Als je naar bv. temperatuur wil en je drukt toevallig 1x teveel dan moet je het hele rondje van 12-14 opties weer opnieuw doen.......
Hahhaha luxe probleempje, ik heb standaard gelukkig alleeen: toerental, temperatuur, snelheid, huidige versnelling.
Optioneel: rpm (in cijfers), A-teller, B-teller, totaal-teller.
Circuit modus: rondetijden

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ja, die haakse ventielen komen er bij de volgende bandenwissel zeker op!

Bandenpomp/meter is niet nodig, ik heb nu (gratisch!) de compressor uit de auto die ook de druk aan geeft.

De motor is niet zo luxe, de auto geeft ook keurig zelf de spanning aan gelukkig.

Ik voelde me alleen wel even erg stom, want ik controleerde dat dus echter amper tot nooit en kwam er dus nu pas toevallig achter dat de spanning toch wel erg laag was. Niet handig...
Terwijl ik het voorheen met de vorige auto's, die zelf de spanning niet aangaven, wél regelmatig de bandenspanning controleerde 8)7

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-11 13:31

Toen viel het kwartje van de bandenspanning pas 8)7
Maarja, ik heb rechte ventielen en dat is altijd zo'n geklooi bij de benzinepomp. Toen viel er nog een kwartje, mijn auto heeft geen reservewiel meer maar een reparatieset incl compressor.
Compressor uit de auto gepakt, mooi flexibele slangetje eraan die makkelijk op het ventiel wil. Perfect!
Bandenspanning voor was 1 bar, achter 1,5 bar :$

Tja, normaal gaat de motor in de winter altijd voor een beurt en ik rij zo weinig dat ik het tussentijdse niet check. Mede ook omdat het met die rechte ventielen zo slecht wil, zeer slecht excuus natuurlijk!

Anyway, die compressor werkt perfect en ik kan het dus prima thuis op de oprit doen en ga dat vanaf nu ook wat vaker doen!
Gelukkig zit er een automatische bandenspanningssensor op. Tot op heden had ik alleen gekeken bij warme banden, vanmorgen keek ik ook bij koude banden op hoeveel hij zat.. Zit toch ruim 0.4 bar verschil tussen koude en warme banden.

Anyhow, ik controleerde dat ook te weinig. Nu staat het standaard op het display zodat ik het altijd kan zien.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Bij de motor doe ik het voor iedere rit eigenlijk, bij de auto... Ik heb ongeveer een maand geleden de zomerbanden eronder gezet, en toen heb ik ze op de juiste spanning gezet :P

Gebruik m'n auto ook niet zo veel meer, merk wel dat dan de prioriteit ook anders komt te liggen :+

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:21:
[...]

Aaah..... Een vrouw naar m'n hart waar mee te praten valt (tot op zekere hoogte dan. Dat Heineken Appel Cider is gewoon "bocht" wat ze nú proberen te slijten op de particuliere markt nadat 't in de horeca op een tweede "Buckler" debakel uit dreigde te gaan lopen).
Het liefste heb ik Magners (en dan de berry en pear varianten die hier niet te vinden zijn), maar Apple Bandit is ook prima en was in de bonusch (ons ben en blijf hollander he). :p Maar nee, dat appelsap met spa en suiker wat ze jillz noemen krijg je bij mij echt niet erin. Met al die vrouwenmarketing erbij, nee bedankt.

- @HTT-Thalan ;) hier is de recentste edit -
Goed nieuws, de valdoppen zijn binnen! En ze komen 'm morgenochtend al ophalen, veel sneller dan ik had verwacht. Dus wellicht kan ik volgende week al op m'n eigen fiets lessen. Dan wel weer even from scratch beginnnen wss, maar beter met m'n eigen fiets dan op de lesbak en daarna alles dubbel zelf doen. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan, maar heb er iig heel veel zin in. Wat een verschil met hoe ik me voel bij het idee zeg, voor de lessen voelde het eigenlijk voornamelijk ellendig.. het idee om weer te 'moeten' rijden op dat ding vond ik doodeng. Nu ben ik blij als ik weer kan rijden. Heb mentaal de afgelopen weken duidelijk flink wat progress gemaakt. :D

@B-Real Denk dat dat enorm per motor wisselt. De mijne heeft nu sinds oktober stil gestaan, wilde de bandjes oppompen maar die zaten nog helemaal vol! Maar het is verstandig om het eens in de zoveel tijd te checken zodat je weet wat ongeveer je tussenposen zijn. Zelf heb ik een voetpomp, die is heel makkelijk op rechte ventielen te zetten. Ik gebruik 'm ook voor de auto en fiets.

[ Voor 13% gewijzigd door SmurfLink op 09-04-2019 15:47 ]

I have stability. The ability to stab.

• Chakotay
@B-Real ik controleer de bandenspanning soms als ik eraan denk, tussen de 1x per week en 1x per 2 maanden :+ Rechte ventielen zijn waardeloos inderdaad, bij elke motor hier komt er standaard bij de 1e bandenwissel een setje haakse op.

Dat probleem met remlicht dat alleen op de achterrem werkt heb ik ook op de Capnord. Schakelaartje aan de remhendel heb ik al een keer losgehaald & doorgemeten, die doet het prima. De rest van de bedrading doormeten heb ik nog geen zin in gehad :X

@Vrijdag je vergeet de belangrijke onderwerpen 'overstekende gieters' en 'bier'.

@SmurfLink ik vond gisteren bij de Jumbo een 'beer-cider'. Half bier & half cider... Dat was echt bocht :X

[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 09-04-2019 11:10 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@Chakotay Fixed! :*)

@SmurfLink Goed bezig!

Enne:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/09/90/2e/09902ef2243f2ff172145e70909d571c.jpg

8)

En deze voor @Joopieboy :P :

Afbeeldingslocatie: http://bmwmotorradclubcape.co.za/sites/bmwmotorcycleclubcape.co.za/files/images/1011_0.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Vrijdag op 09-04-2019 11:19 ]

• SmurfLink
  • Niet online
@Chakotay Dat je dat geprobeerd hebt zeg :p Alleen de benaming al... zou dikke rooie vlag zijn voor mij. Cider is cider, bier is bier, ga eens niet mixen! Rare vogels.

Eigenlijk zou het prachtig izjn om eens een tweakers rit te doen langs alle brouwerijen in België... maar ja, dan moeten we nog rijden. Pff, en om nou aan de nulpuntnulletjes te gaan als je langs brouwerijen gaat... beetje jammer.

Thanks @Vrijdag :) Ik gok dat het rijden ook wel heel therapeutisch gaat werken bij mij, wanneer ik gewend ben en niet meer constant moet nadenken bij alles wat ik doe. Kan iig niet wachten om wat mooie ritjes te gaan maken.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Die eerste is wel een beetje dubbel, die heeft mij er juist de laatste jaren doorheen getrokken en geholpen, maar ik snap het wel. :+

En laatste is een ook voor @HTT-Thalan _O-

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:28:
[...]

Die eerste is wel een beetje dubbel, die heeft mij er juist de laatste jaren doorheen getrokken en geholpen, maar ik snap het wel. :+

Ja, daar heb je een goed punt idd., snap wat je bedoelt. Voor mij is motorrijden ook een goed therapeutisch middel. Toen drie jaar geleden mijn relatie op het einde liep ging ik wel eens hele stukken gewoon rijden. Zonder plan of richting, at random links of rechts afslaan. Ook reed ik vaak 's nachts (werkte toen nog regelmatig tot 24:00) op mijn dooie gemak hele stukken door Westland terug naar huis om mijn kop leeg te maken. Werkte serieus goed :)

• Chakotay
@SmurfLink ik had de hoop dat het naar daadwerkelijke beer (zo'n ding uit @Vrijdag z'n icon) zou smaken, maar helaas...

Ritje langs brouwerijen ben ik voor, ik heb een koffer om van elke brouwerij een sampletje meer daar huis te nemen om daar alsnog te proeven *O*

• aidanl
  • Nu online
Herkenbaar idd. Als je veel aan je hoofd hebt (werk / relaties / etc.) dan is het heerlijk om gewoon een stuk te gaan rijden zonder doel of eindbestemming. Kom dan helemaal zen thuis! Uiteraard moet je dan niet onderweg gaan zitten piekeren want dan heeft het ook geen zin en ga je te weinig op de weg letten.

• darkkingll
Chakotay schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:39:
@SmurfLink ik had de hoop dat het naar daadwerkelijke beer (zo'n ding uit @Vrijdag z'n icon) zou smaken, maar helaas...

Ritje langs brouwerijen ben ik voor, ik heb een koffer om van elke brouwerij een sampletje meer daar huis te nemen om daar alsnog te proeven *O*
Same, alleen koop ik dan geen beer-cider..
Ben wel fan van Lupulus

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik woon vlakbij die van Rock City...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:48
1 keer per maand ofzo. Mocht het zo zijn dat ik de hele dag ga rijden, met een groepsritje bijvoorbeeld, dan controleer ik altijd van tevoren wel even. Lampen en olie controleer ik dan ook gelijk.

Het valt me trouwens op dat bij mij de spanning sneller omlaag gaat als er veel wordt gereden. Toen ik het ding na de winterstop weer uit de garage haalde, waren beide banden nog prima op spanning.

Spanning controleren en meten doe ik trouwens met een Michelin voetpomp met een flexibele slang.
Ik heb trouwens wel altijd een haaks verloopventiel bij me voor als ik onderweg eens een keer moet pompen (nog nooit gebeurd). Die ellendige dingen bij de benzinestations krijg ik er anders iig niet op.

• SmurfLink
  • Niet online

:p Dat is een verdomd goed punt, haha. Even kijken wanneer ik mijn topkoffer kan gaan fixen. Verdorie had dat net wel even kunnen vragen, weer vergeten. Naja ik wacht eerst deze rekening wel af.

@darkkingll Lupulus is heerlijk! Heb nu de bruine en groene fles geprobeerd, beiden heerlijke biertjes.

Nou met z'n allen ritje naar @steveman en dan daar crashen :p

[ Voor 12% gewijzigd door SmurfLink op 09-04-2019 11:47 ]

• MichielK71
@Willem @Rubman @aidanl @Destruction @Chakotay

Het is niet ongebruikelijk dat de afwikkeling van een schade lang duurt. Uit het verhaal van Willem maak ik op dat er sprake is van letselschade. Dat en dat Willem niet WA/Volledig Casco (All-Risks) verzekerd is. In dat geval ben je afhankelijk van de verzekeraar van de wederpartij. Het is overigens niet normaal dat ze de afwikkeling van de schade aan de motor en andere kosten die niks met het letsel te maken hebben laten liggen totdat het letsel deel is afgerond.

In tegenstelling tot Rubman zou ik zelf wel met Allianz bellen. De schuldvraag is immers duidelijk. Het gaat alleen om het afronden van de schadebetaling.

Geef aan dat je de 'schade kant' wil afwikkelen. Dat is dus het deel waar objectief (want door expert vastgesteld) geen discussie is over wat de schade daadwerkelijk is. Als ze voor het letsel deel willen wachten totdat er een definitieve medische eindtoestand (geen klachten) is kan best. Maar het schade deel kunnen ze wel afwikkelen. Ik zou ook direct de wettelijke rente vorderen. Dat moeten ze vanaf het moment van schade (november 2018) tot nu betalen. Bij onrechtmatige daad (artikel 6:162 BW) is de wederpartij verplicht om wettelijke rente vanaf het moment van ontstaan schade te betalen.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

SmurfLink schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:46:
[...]

[...]

Hele garage vol met veldbedden :*)

• SmurfLink
  • Niet online
steveman schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:48:
[...]

Hele garage vol met veldbedden :*)
Gewoon zo'n luchtkasteel bestellen, met z'n allen op een kingsize luchtbed. _O-

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:37:
[...]

Ja, daar heb je een goed punt idd., snap wat je bedoelt. Voor mij is motorrijden ook een goed therapeutisch middel. Toen drie jaar geleden mijn relatie op het einde liep ging ik wel eens hele stukken gewoon rijden. Zonder plan of richting, at random links of rechts afslaan. Ook reed ik vaak 's nachts (werkte toen nog regelmatig tot 24:00) op mijn dooie gemak hele stukken door Westland terug naar huis om mijn kop leeg te maken. Werkte serieus goed :)
Ja dat is echt super idd, ik heb er helaas niet echt de meest goede motor voor. Als ik niet helemaal fit of alert ben dan kan ik hem beter laten staan... Maar lekker is dat zeker, was voor mij ook een van de weinige dingen waarbij ik nog echt kon genieten en iets wat voor mij heeft bijgedragen aan de ommezwaai. :P

• Booyaa
  • Niet online
aidanl schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:39:
Herkenbaar idd. Als je veel aan je hoofd hebt (werk / relaties / etc.) dan is het heerlijk om gewoon een stuk te gaan rijden zonder doel of eindbestemming. Kom dan helemaal zen thuis! Uiteraard moet je dan niet onderweg gaan zitten piekeren want dan heeft het ook geen zin en ga je te weinig op de weg letten.
Eigenlijk is het gewoon wegrijden van je problemen want als je thuis komt dan is het 'probleem' er nog. Je kan het nog wel relativeren tijdens zo'n rit.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:52:
[...]

Ja dat is echt super idd, ik heb er helaas niet echt de meest goede motor voor. Als ik niet helemaal fit of alert ben dan kan ik hem beter laten staan... Maar lekker is dat zeker, was voor mij ook een van de weinige dingen waarbij ik nog echt kon genieten en iets wat voor mij heeft bijgedragen aan de ommezwaai. :P
Lichte naked voor erbij anders? Waarbij je niet pas naar z'n twee schakelt als je op de 130 km/u zit :P

@Booyaa Dat is ook zo, het is niet dat het probleem ook weg is. Wat wel hielp voor mij was om echt even helemaal weg te zijn. Daardoor kon ik beter met het hele gedoe
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
omgaan. Door alle stress uit je te laten waaien had ik weer energie om alle issues aan te pakken. Een ander alternatief is gamen (of alcohol/drugs oid als dat je ding is), maar ik heb ontdekt dat echt fysiek uitwaaien veel beter helpt voor mij :)

's Nachts rijden vond ik trouwens ook erg fijn. Niemand anders op de weg, zonder haast een beetje door het landschap tokkelen. Vooral in de zomer is dat best lekker om te doen. Praatje maken met chauffeurs bij een korte tank/warme chocostop enzo.

[ Voor 40% gewijzigd door Vrijdag op 09-04-2019 12:06 ]

• aidanl
  • Nu online
Booyaa schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:58:
[...]

Eigenlijk is het gewoon wegrijden van je problemen want als je thuis komt dan is het 'probleem' er nog. Je kan het nog wel relativeren tijdens zo'n rit.
Klopt je vermijd even je problemen. Maar wanneer de problemen zich ophopen is het goed om een stap terug te doen, even helemaal de problemen los laten en dan met een verse blik er weer in te stappen. Wanneer je boos dan wel emotioneel bent zal je minder rustig reageren op de problemen dan wanneer je weer rustig en ontspannen bent.

• SmurfLink
  • Niet online
Dat had ik inderdaad ook wel goed kunnen gebruiken. Helaas dat het bij mij alleen maar problemen erbij gaf met die angst enzo :p Nou ja, dan kunnen we straks met plezier gaan rijden zonder gezeik.

[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 09-04-2019 12:11 ]

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-11 14:52
Besloten om dit weekend de lessen toch maar weer op te pakken !

• darkkingll
SmurfLink schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:46:
[...]

:p Dat is een verdomd goed punt, haha. Even kijken wanneer ik mijn topkoffer kan gaan fixen. Verdorie had dat net wel even kunnen vragen, weer vergeten. Naja ik wacht eerst deze rekening wel af.

@darkkingll Lupulus is heerlijk! Heb nu de bruine en groene fles geprobeerd, beiden heerlijke biertjes.

Heb ze allemaal back to back gehad op het bierfestival Groningen. :)
Dat is wel mooi trouwens aan Groningen. Veel brouwerijen dichtbij :)

En anders langs uiltje, kan je ook koffie krijgen tegenwoordig.. (En maken ze de oldenough to drink nog?)
Qua banden: dit jaar nog niet gecheckt. Vrijdag maar even doen.. volgens mij zijn ze nog wel goed op spanning, maar better safe then sorry.

[ Voor 6% gewijzigd door darkkingll op 09-04-2019 12:25 ]

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:13
@B-Real eens in de twee maanden of zo iets? En dan is het vervolgens precies hetzelfde als de vorige keer.

Haakse ventielen zijn wel een aanrader :)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:34
Joopieboy schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:28:
[...]

Mijn equipment is hartstikke appropriate!

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:30:
[...]

Mijn equipment is hartstikke appropriate!
Vindt je vrouw dat ook? >:)

Sorry ik ben geen @Vrijdag . Zal me koest houden. :9

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:34:
[...]

_O-

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Nou het wordt zondag niet echt lekker weer dus ik ben er nog niet helemaal over uit of ik heen ga of niet.
De route opzicht vindt ik niet erg als het koud is maar van Groningen naar Zwolle over de snelweg heb ik geen zin in.
Op mijn zzr600 ‘94 wordt ik bijna letterlijk weggeblazen van Mn motor dus alles behalve comfortabel rijden.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oef 11 graadjes is idd mager :/

• darkkingll
Ahjoh, dat veranderd nog wel een paar keer :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:59:
[...]

Lichte naked voor erbij anders? Waarbij je niet pas naar z'n twee schakelt als je op de 130 km/u zit :P

@Booyaa Dat is ook zo, het is niet dat het probleem ook weg is. Wat wel hielp voor mij was om echt even helemaal weg te zijn. Daardoor kon ik beter met het hele gedoe
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
omgaan. Door alle stress uit je te laten waaien had ik weer energie om alle issues aan te pakken. Een ander alternatief is gamen (of alcohol/drugs oid als dat je ding is), maar ik heb ontdekt dat echt fysiek uitwaaien veel beter helpt voor mij :)

's Nachts rijden vond ik trouwens ook erg fijn. Niemand anders op de weg, zonder haast een beetje door het landschap tokkelen. Vooral in de zomer is dat best lekker om te doen. Praatje maken met chauffeurs bij een korte tank/warme chocostop enzo.
Mja, ook zat voor je kiezen gehad idd. En veel mensen kiezen er idd voor om zichzelf te verdoven, denk dat dit wat gezonder is. :)

En een Transalp of een SM zou wel leuk zijn voor erbij, maar kosten en ruimte.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:13

A13X

Dude

Booyaa schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:58:
[...]

Relativeren, ontspannen, je stress niveau laten zakken, doorbreken van overdenken etc etc...

Nee je probleem is niet weg. Maar je kunt er wel weer even tegenaan, weer even energie om aan de oplossing te werken, een moment om van een negatieve bui weer in een positieve te komen (of op z'n minst neutrale). Je patroon te doorbreken en je hoofd genoeg af te remmen om je gedachten helder te krijgen.

Voordeel van een "lieve" liter, rustig als je rustig wilt, een beest als je hem los laat.

@kaasaanfiets watje, zijn meerdere nakeds bij die verder moeten over de snelweg.

[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 09-04-2019 13:13 ]

Awesome

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Raym09 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:11:
[...]

@kaasaanfiets watje, zijn meerdere nakeds bij die verder moeten over de snelweg.
#doeeslief

Op mijn lesmotor er6n had ik voor mijn gevoel minder last van rijwind op de snelweg.
Ik denk dat mijn kuipruitje precies alle wind naar mijn borst en helm geleidt. I.p.v. een gewone heb ik al een double bouble ruitje geprobeerd maar daar werdt het alleen maar erger van.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kaasaanfiets schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:21:
[...]

#doeeslief

Op mijn lesmotor er6n had ik voor mijn gevoel minder last van rijwind op de snelweg.
Ik denk dat mijn kuipruitje precies alle wind naar mijn borst en helm geleidt. I.p.v. een gewone heb ik al een double bouble ruitje geprobeerd maar daar werdt het alleen maar erger van.
Hoe lang ben je dan? Want het ruitje op een ZZR600 is , zeker een double bubble, best hoog toch? Misschien een extra spoiler er op?

• Chakotay
SmurfLink schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:09:
Dat had ik inderdaad ook wel goed kunnen gebruiken. Helaas dat het bij mij alleen maar problemen erbij gaf met die angst enzo :p Nou ja, dan kunnen we straks met plezier gaan rijden zonder gezeik.
Werkte harder rijden zodat de angst je niet bij kan houden niet? :P

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:34:
[...]

Ik heb er zelf nog over zitten twijfelen die grap te maken, twee zielen één gedachte blijkbaar :+.

En ja hoor :7.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Vrijdag schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:24:
[...]

Hoe lang ben je dan? Want het ruitje op een ZZR600 is , zeker een double bubble, best hoog toch? Misschien een extra spoiler er op?
1.88
Double bubble is het zo lang/kort als een originele alleen heeft een extra bubbel om te lichtstroom ergens anders langs te laten stromen.
Extra spoiler is vorige week besteld. Maar die is niet zo snel binnen vrees ik.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kaasaanfiets schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:38:
[...]

1.88
Double bubble is het zo lang/kort als een originele alleen heeft een extra bubbel om te lichtstroom ergens anders langs te laten stromen.
Extra spoiler is vorige week besteld. Maar die is niet zo snel binnen vrees ik.
Ah okee. Dan ben je bijna 20cm langer dan ik. Zit je al snel in de wind, zeker met een standaard hoogte ruitje denk ik.

Zat zelf nog te denken aan een ruitje op mijn Hawk, maar omdat ik een ander stuur heb (SBK ipv clipons) passen die ruitjes allemaal niet.

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:31:
[...]

Werkte harder rijden zodat de angst je niet bij kan houden niet? :P
Ik denk dat ik na afgelopen week eerder zo hard zou hebben gereden dat ik mezelf had onthoofd. :p Dus wat dat betreft maar even beter van niet. Nu de frustratie weer gezakt is kan het toch weer wat veiliger.
HTT-Thalan schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:31:
[...]

Ik heb er zelf nog over zitten twijfelen die grap te maken, twee zielen één gedachte blijkbaar :+.

En ja hoor :7.
:(:)

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-11 21:45
Morgenochtend heb ik mijn eerste rijles en nu heb ik een broek en jas van Revit (textiel) met een wintervoering erin. Hoewel het wel lekker weer wordt heb ik geen idee of het warm of koud zal zijn dus vroeg ik me af men hier doet. Hebben jullie nog de wintervoering? En dragen jullie nog iets onder de motorbroek?

• Dryhte
All0The0Web schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:07:
Morgenochtend heb ik mijn eerste rijles en nu heb ik een broek en jas van Revit (textiel) met een wintervoering erin. Hoewel het wel lekker weer wordt heb ik geen idee of het warm of koud zal zijn dus vroeg ik me af men hier doet. Hebben jullie nog de wintervoering? En dragen jullie nog iets onder de motorbroek?
Ik heb nog de wintervoering in mijn textielen jas (Richa, C-change materiaal) tot het ook 's ochtends meer dan 15 graden is.
Mijn textielen motorbroek draag ik altijd zonder wintervoering, maar wel over mijn gewone broek heen. Ik draag die textielen broek (Richa, C-change materiaal) nu nog enkel als het er regenachtig uitziet, anders draag ik liever motorjeans of gewone broek met motor legging (Bowtex) eronder.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:14

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

glydoscoop schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:15:
Besloten om dit weekend de lessen toch maar weer op te pakken !
Goed bezig! AVB of AVD?
mag ik vragen wat de reden was waarom je gestopt was?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die winter voering is 's ochtends echt wel nodig, in de middag alles behalve. Leuke jaargetijden zijn dit. :P

• aidanl
  • Nu online
@All0The0Web

Vanmorgen was het 6 graden toen ik weg ging, geen wintervoering in jas of broek (gewoon spijkerbroek onder de motorbroek) en zomer handschoenen. Nou hoefde ik maar half uurtje te rijden. 20 min snelweg en 10 min binnendoor. Vond het toen prima te doen maar ik ben ook niet echt een koukleum.

Met de rit van komend weekend doe ik denk wel de voering in mijn motorbroek maar doe ik gewoon een vest aan onder mijn jas. Die kan ik dan nog gemakkelijk uit doen als het toch te warm is. Motorspijkerbroek wacht ik nog even mee tot het 15+ graden is.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik heb zelf nog wel de Wintervoering in mijn jas zitten. Bij de broek hangt het ervanaf als onder de Vapor 2 draag ik niks dus daar zit wel de wintervoering in maar onder mijn andere revit broek draag ik een spijkerbroek zonder wintervoering. En natuurlijk de wintersokken aan :9 maar dat is meer omdat ik wel een koukleum ben.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:14

Shadow_Agent

Mijn voorkeur zou hebben wintervoering laten zitten, lekker warm :) Vanmorgen op fiets vond ik het nog erg koud. Ik heb afgelopen zondag 100km gereden zonder wintervoering maar toen wa shet een stukje warmer en midden op de dag rond 2 uur :P

• Chakotay
De wintervoering heb ik er hier nog in, maar alleen omdat het 's ochtends onderweg naar het werk nog koud is. Smiddags is het eigenlijk veel te warm, maar elke keer eruit / erin doen is me teveel moeite. Dan stop ik liever mijn trui in de koffer voor de terugweg.

• MichielK71
@All0The0Web Ik heb mijn wintervoering nog in de jas zitten. Draag onder mijn jas een thermo shirt, onder mijn spijkerbroek en leren motorboek van Revit draag ik ook een thermo legging. Pas als het boven de 15 graden uitkomt vind ik het oke om zonder thermo ondergoed te rijden.

Hangt er trouwens ook vanaf of je alleen oefeningen op een parkeerterrein gaat doen. Dan zou ik niet te warme kleding aantrekken. Van het oefenen krijg je het vanzelf wel warm. Ga je lange stukken over de snelweg rijden is het een stuk kouder.

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:02:
[...]

Ik denk dat ik na afgelopen week eerder zo hard zou hebben gereden dat ik mezelf had onthoofd. :p Dus wat dat betreft maar even beter van niet. Nu de frustratie weer gezakt is kan het toch weer wat veiliger.

[...]

:(:)
Ja, ben je ondertussen alweer onderweg met je kruisraket? Ben even een paar weken veel afwezig geweest hier dus ben niet up to date met de laatste nieuwtjes.

Ik merk het gelijk dat ik een paar weken vooral gevlogen en niet motor gereden heb. Word er toch een beetje onrustig van, dus ik ben blij dat ik vandaag gewoon weer lekker op twee wielen weg kon. Nu in Amsterdam en ik zie dat de spits extra zwaar word, dus dat is goed nieuws :9.

• Rubman

Rubman

Jas eigenlijk de hele winter geen voering erin gehad, regenvoering wel en gewoon t-shirt+trui eronder.
Broek wel met voering en nu er nog in voor de ochtenden, hier heb ik gewoon een spijkerbroek onder aan.

Wat ik van het weekend doe met de broek weet ik nog niet zo goed, denkdat ik de voering eruit trek maar de spijkerbroek eronder aan houd.

• BvZwolle
  • Laatst online: 15:17
Imo62 schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:38:
@ephymerous

Als je wel wilt rijden, kom dan even op de lijn via DM. Ik woon in Zwolle en verhuur de motor via Motoshare. Je kunt kiezen uit twee motoren. En over de prijs worden we het wel eens denk.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11 22:53
Rubman schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:41:
Jas eigenlijk de hele winter geen voering erin gehad, regenvoering wel en gewoon t-shirt+trui eronder.
Broek wel met voering en nu er nog in voor de ochtenden, hier heb ik gewoon een spijkerbroek onder aan.

Wat ik van het weekend doe met de broek weet ik nog niet zo goed, denkdat ik de voering eruit trek maar de spijkerbroek eronder aan houd.
Gewoon alleen de spijkerbroek aan hierzo :Y)

Of als het toch te fris blijft dan gaat de thermobroek nog aan....

Gamertag: timmie271

• Rubman

Rubman

timmie271 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:44:
[...]

Gewoon alleen de spijkerbroek aan hierzo :Y)

Of als het toch te fris blijft dan gaat de thermobroek nog aan....
Ja fris heb ik het niet snel dus denk dat enkel spijkerbroek afdoende is, kan er een thermobroek onder aan doen en die mogelijk snel ergens uit doen als het te warm wordt, maar heb het liever wat kouder dan te warm.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11 12:44

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Chakotay schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:09:
@B-Real ik controleer de bandenspanning soms als ik eraan denk, tussen de 1x per week en 1x per 2 maanden :+ Rechte ventielen zijn waardeloos inderdaad, bij elke motor hier komt er standaard bij de 1e bandenwissel een setje haakse op.

Dat probleem met remlicht dat alleen op de achterrem werkt heb ik ook op de Capnord. Schakelaartje aan de remhendel heb ik al een keer losgehaald & doorgemeten, die doet het prima. De rest van de bedrading doormeten heb ik nog geen zin in gehad :X
Rechte ventielen zijn ook nog eens gevaarlijker, door het rubber buigen ze zeer vaak.

De haakse ventielen zijn altijd met een afsluitend dopje, een lek ventiel is daar niet direct een lege band.

Ik rijdt sinds mijn aangepaste rearset zonder remlicht schakelaar op het achterwiel. Ideaal als je wat hard gaat en je wilt niet zichtbaar aan politie laten zien dat je flink remt O-)

Asus Zenbook i7 256gb

• timmie271
Rubman schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:45:
[...]

Ja fris heb ik het niet snel dus denk dat enkel spijkerbroek afdoende is, kan er een thermobroek onder aan doen en die mogelijk snel ergens uit doen als het te warm wordt, maar heb het liever wat kouder dan te warm.
Heb dan wel alleen de 'spijkerbroek' aan hè niks erbovenop :P

• Rubman

Rubman

timmie271 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:47:
[...]

Heb dan wel alleen de 'spijkerbroek' aan hè niks erbovenop :P
Oké dat wordt mij iets teveel doorwaai 8)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ghostrider schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:46:
[...]

Rechte ventielen zijn ook nog eens gevaarlijker, door het rubber buigen ze zeer vaak.

De haakse ventielen zijn altijd met een afsluitend dopje, een lek ventiel is daar niet direct een lege band.

Ik rijdt sinds mijn aangepaste rearset zonder remlicht schakelaar op het achterwiel. Ideaal als je wat hard gaat en je wilt niet zichtbaar aan politie laten zien dat je flink remt O-)
BMW dealer zweer de haakse ventielen juist af: zouden vaker lekgaan of problemen veroorzaken dan de 'normale' ventielen.

Enne.. afremmen kan altijd nog op de motor he ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Rubman

Rubman

Gewoon 4 versnellingen terug schakelen en de koppeling in 1 keer los laten.
Rem je direct af :+

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-11 14:52
Shadow_Agent schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:18:
[...]

Goed bezig! AVB of AVD?
mag ik vragen wat de reden was waarom je gestopt was?
AVD !

Was vorig jaar t/m dec bezig en ben toen 2 keer gezakt voor avd , waarvan ik de eerste wel kon begrijpen opzich maar de 2e had ik nogal moeite mee en voor mij gevoel was het gewenste niveau zo onhaalbaar

Maarja ik ben er zo dichtbij dat ik het nog maar eens ga proberen .

• Dryhte
Rubman schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:51:
Gewoon 4 versnellingen terug schakelen en de koppeling in 1 keer los laten.
Rem je direct af :+
zwiep. smak. au. -O-

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11 12:44

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mwah met een GSXR1000 rijdt je nog keurig 190km/h in zijn 2 hoor :*)

Asus Zenbook i7 256gb

• HTT-Thalan
glydoscoop schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:53:
[...]

AVD !

Was vorig jaar t/m dec bezig en ben toen 2 keer gezakt voor avd , waarvan ik de eerste wel kon begrijpen opzich maar de 2e had ik nogal moeite mee en voor mij gevoel was het gewenste niveau zo onhaalbaar

Maarja ik ben er zo dichtbij dat ik het nog maar eens ga proberen .
Waar hing het op?

• timmie271
Ghostrider schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:57:
[...]

Kom ik aan met 155 in z'n 6 (~10800rpm) met geluk _O-

• Dryhte
Ghostrider schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:57:
[...]

Ik heb dat tijdens mijn laatste rijles, in de stromende regen, op een rond punt gehad... ik vond dat ik in een te hoge versnelling zat voor dat punt, en schakelde dus snel (en lomp) nog even terug. De zwieper was behoorlijk spectaculair, de instructeur was blij dat ik niet neergegaan was.

Mijn voorafgaande ervaring was op een 125cc waar ik terugschakelen (zonder revmatchen) vaak op gebruikte om te vertragen (net als in de wagen), inmiddels heb ik geleerd daar toch wat voorzichtig mee te zijn.

• Chakotay
Weet iemand toevallig in hoeverre de riempjes van Kriega hittebestendig zijn?

Ik heb vandaag eindelijk het onbrekende riempje teruggevonden, zodat ik de Kriega-tas(sen) op de 749 kan gaan gebruiken. Die heeft echter de uitlaat direct onder de 'bagegeruimte' zitten, waardoor je daar niet bepaald je bier koud kan houden. Er zit wel een hitteschildje, maar ik heb nog niet kunnen testen hoeveel dat tegenhoud. Nu zit het zo gemonteerd, maar als het te heet word kan ik de riempjes misschien beter toch inkorten. Liever voorkom ik dat, zodat ik ze later ook nog op andere motoren kan gebruiken. Nu zit het zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bqj7oLOf8rRvZvAYVXhyVk0e/full.jpg

@Ghostrider kan je dan niet beter zonder remlichtschakelaar op hier voorwiel rijden? Zeker op een sportmotor doet de achterrem niet veel meer dan gewoon het gas loslaten :P

[ Voor 66% gewijzigd door Chakotay op 09-04-2019 15:07 ]

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-11 15:43

Phreak

KTM SuperDuke

Gewoon een grote V-Twin gaan rijden, remmen met enkel gas los gaat prima :)

-edit

@ephymerous Ik heb je al een DM gestuurd, maar ik ga ik wél mee zondag.

[ Voor 36% gewijzigd door Phreak op 09-04-2019 15:22 ]

Noobmeter WoT: Froekie

• BvZwolle
  • Laatst online: 15:17
kaasaanfiets schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:56:
Nou het wordt zondag niet echt lekker weer dus ik ben er nog niet helemaal over uit of ik heen ga of niet.
De route opzicht vindt ik niet erg als het koud is maar van Groningen naar Zwolle over de snelweg heb ik geen zin in.
Op mijn zzr600 ‘94 wordt ik bijna letterlijk weggeblazen van Mn motor dus alles behalve comfortabel rijden.
Gewoon doen. Even bikkelen en door! d:)b
Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.