Bandenspanning, hoe vaak controleren jullie dat?
Mijn motor heeft, i.v.m. verhuizing, in de winter bij een vriend in de garage gestaan. De motor heb ik een paar weken geleden op een avond naar mijn nieuwe woning gereden en toen vond ik de motor al wat vaag en lastig sturen. Ach, het was al schemerig en het was maar een klein stukje dus vlot naar huis.
Twee weken geleden mezelf klaar gemaakt voor het eerste echte ritje (mooi weer rijder). Ik duw de motor van m'n broertje naar buiten, over het kleine drempeltje van de schuur. Prima.
Toen die van mij naar buiten en verrek, dat rolt toch wel een stuk lastiger.
Toen viel het kwartje van de bandenspanning pas
Maarja, ik heb rechte ventielen en dat is altijd zo'n geklooi bij de benzinepomp. Toen viel er nog een kwartje, mijn auto heeft geen reservewiel meer maar een reparatieset incl compressor.
Compressor uit de auto gepakt, mooi flexibele slangetje eraan die makkelijk op het ventiel wil. Perfect!
Bandenspanning voor was 1 bar, achter 1,5 bar
Tja, normaal gaat de motor in de winter altijd voor een beurt en ik rij zo weinig dat ik het tussentijdse niet check. Mede ook omdat het met die rechte ventielen zo slecht wil, zeer slecht excuus natuurlijk!
Anyway, die compressor werkt perfect en ik kan het dus prima thuis op de oprit doen en ga dat vanaf nu ook wat vaker doen!
Daarnaast nog een probleem. Mijn achterlicht werkt niet als ik de voorrem gebruik, met de achtterrem wel. Zal dus de remschakelaar zijn, deze zal ergens in de buurt van de remhendel zitten en lijkt me makkelijk zelf te vervangen.
Binnenkort maar even langs de motorzaak om er één te bestellen.
Gaat om een Suzuki GSX-R 600 uit 2007, als mensen nog tips/tricks hebben hoor ik ze graag!