Precies. En ik rijd vanuit Groningen op een naked die kant op.. hoe ging het spreekwoord ook alweer? Gedeelde leed is halve leed ofzo?
Smart.darkkingll schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:27:
Precies. En ik rijd vanuit Groningen op een naked die kant op.. hoe ging het spreekwoord ook alweer? Gedeelde leed is halve leed ofzo?
Je hebt je eerste rijles, ga er maar vanuit dat je niet gelijk de snelweg op zal gaan. Dus dat gaat weinig rijwind, vele zenuwen en een warme fiets tussen je benen worden.All0The0Web schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:07:
Morgenochtend heb ik mijn eerste rijles en nu heb ik een broek en jas van Revit (textiel) met een wintervoering erin. Hoewel het wel lekker weer wordt heb ik geen idee of het warm of koud zal zijn dus vroeg ik me af men hier doet. Hebben jullie nog de wintervoering? En dragen jullie nog iets onder de motorbroek?
I have stability. The ability to stab.
Ik rij al 2 weken zonder wintervoering in textiel pak. Als het snachts koud is geweest trek ik nog wel de winter handschoenen aan, maar merendeel toch ook gewoon de zomer handschoenen.
Rijtijden: smorgens 5:30-6:00 en smiddags 14:30-15:00.
Rijtijden: smorgens 5:30-6:00 en smiddags 14:30-15:00.
Ik heb mijn wintervoering nog nooit gebruikt en heb nog nooit winterhandschoenen gehad. Nu wel hele decadente handvatverwarming op mijn R1200 maar die had ik jaren geleden niet op mijn FZR1000 en daar reed ik ook de hele winter mee door.
Draag ook nooit een normale broek in mijn textielpak. Mij te warm.
Maar zeker met eerste les is toch extra spannend en dus extra warm lijkt me...
Draag ook nooit een normale broek in mijn textielpak. Mij te warm.
Maar zeker met eerste les is toch extra spannend en dus extra warm lijkt me...
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
2e keer ging het om de techniek van bochten maken , ik had geleerd heel veel afschuinen
( bij het eerste examen ook gedaan maar toen gezakt op kijkgedrag ) en geen opmerking over bochten .
Toen bij 2e examen dus gezakt op het afschuinen in de bochten , toen ook direct aangegeven ik kan ze zo anders doen alleen ik dacht dat dit gewenst was gezien het eerste examen en de lessen
En wat zei je instructeur daar over? Was hij het met de examinator eens of vond hij het ook maar raar?glydoscoop schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:00:
[...]
2e keer ging het om de techniek van bochten maken , ik had geleerd heel veel afschuinen
( bij het eerste examen ook gedaan maar toen gezakt op kijkgedrag ) en geen opmerking over bochten .
Toen bij 2e examen dus gezakt op het afschuinen in de bochten , toen ook direct aangegeven ik kan ze zo anders doen alleen ik dacht dat dit gewenst was gezien het eerste examen en de lessen
Dat gaan we 9 mei doen... maar dan schakelen we terug zonder de koppeling te gebruikenRubman schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:51:
Gewoon 4 versnellingen terug schakelen en de koppeling in 1 keer los laten.
Rem je direct af
en met de rem en slipperclutch houden we de zuiger in het blok
[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 09-04-2019 16:17 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Met m'n assist shift pro ook hoor, gewoon zonder koppeling weer terug naar 1.steveman schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:16:
[...]
Dat gaan we 9 mei doen... maar dan schakelen we terug zonder de koppeling te gebruiken
en met de rem en slipperclutch houden we de zuiger in het blok
Ha, nee niets van dat, grof geweldcharrel schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:18:
[...]
Met m'n assist shift pro ook hoor, gewoon zonder koppeling weer terug naar 1.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Op- en afschakelen gebeurt hier gewoon door middel van toerensamenspel. Geen grof geweld, al kan van 4 naar 2 natuurlijk niet in een keer.charrel schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:18:
[...]
Met m'n assist shift pro ook hoor, gewoon zonder koppeling weer terug naar 1.
Opschakelen zonder te koppelen doe ik eigenlijk altijd als hij warm is, behalve bij echt volgas durf ik dat nog niet aan.
Terugschakelen zonder te koppelen doe ik niet. Wel rev matchen door een toefje gas te geven bij het koppelen
Terugschakelen zonder te koppelen doe ik niet. Wel rev matchen door een toefje gas te geven bij het koppelen
Juist bij vol gas. Dan is het net een quickshifter. Als je kunt rev-matchen, kun je ook koppelloos terugschakelen.B-Real schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:37:
Opschakelen zonder te koppelen doe ik eigenlijk altijd als hij warm is, behalve bij echt volgas durf ik dat nog niet aan.
Ja, vind ik beide nog een beetje te eng 
Te bang dat de tandwielen op onnatuurlijke wijze naar buiten komen
Te bang dat de tandwielen op onnatuurlijke wijze naar buiten komen

Een klein tijdje terug kwam ik een filmpje tegen over een elektrische motor (Zero).
Sindsdien ben ik eigenlijk dit topic gaan volgen en ben ik eigenlijk alleen maar enthousiaster geworden.
Ik zit momenteel in het stadium waarbij er een 'proefles' gepland staat voor mij en mijn vrouw begin mei.
Hoewel een elektrische motor me nu ideaal lijkt (voor deels woon/werk) moet ik het allemaal nog echt gaan ervaren, natuurlijk kans dat mijn mening daarin zal veranderen.
Ik kan in ieder geval niet wachten!
Sindsdien ben ik eigenlijk dit topic gaan volgen en ben ik eigenlijk alleen maar enthousiaster geworden.
Ik zit momenteel in het stadium waarbij er een 'proefles' gepland staat voor mij en mijn vrouw begin mei.
Hoewel een elektrische motor me nu ideaal lijkt (voor deels woon/werk) moet ik het allemaal nog echt gaan ervaren, natuurlijk kans dat mijn mening daarin zal veranderen.
Ik kan in ieder geval niet wachten!
@lolgast ik vind tanktassen ondingen, helemaal op sportmotoren
Hoe zit dat uberhaupt vast op de 749, gewoon magnetisch? Hij heeft geen standaard ring om de tankdop waar je normaal een tanktas-houder aan vast kan klooien.
Ik heb overigens al antwoord van Kriega zelf, de straks zijn van nylon dus kunnen smelten. Met een hitteschild ertussen denken ze echter dat het wel goed gaat. Na het volgende ritje zal ik eens direct het zadel eraf trekken en de thermometer erop richten
Ik heb overigens al antwoord van Kriega zelf, de straks zijn van nylon dus kunnen smelten. Met een hitteschild ertussen denken ze echter dat het wel goed gaat. Na het volgende ritje zal ik eens direct het zadel eraf trekken en de thermometer erop richten
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
En om de dag goed af te sluiten op de terugweg 1 iets heel bijzonders tegen gekomen.Rubman schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:23:
Zo het is de dag van de onoplettende koekblikker zeker?
Eerste rotonde vanaf huis, ik op de rotonde auto voor mij en auto wachtend om erop te rijden. Na auto voor mij gewoon gas geven, ze schrok wel direct en had mij duidelijk totaal niet gezien (rode motor, witte helm)
Snelweg nummer twee ik zit al op de afrit en achter mij is denk ik ruimte voor zeker 4-5 auto's.
Auto naast mij bedenkt zit ik moet eraf en geeft gas tot voorbij einde blokmarkering voor afrit en gooit hem ervoor, hier was amper ruimte voor 1 auto. (dit is meer aso dan onoplettend)
Stond vervolgens stil bij stoplicht, spreek hem aan en hij wordt nog boos ook met een opmerking ja ik ga toch niet remmen![]()
.
Verder wel veilig op werk aangekomen gelukkig, maar goed begin van de ochtend.
Bij de Leeghwaterbrug in Alkmaar reed er opeens een man in scootmobiel/rolstoel op de weg (let wel N weg).
En om de onoplettende koekblikkers een mooie afsluiter te geven in de straat een tegenligger die geen 30 rijdt waar ik dus maar wat extra voor naar rechts ga en dan precies op dat moment iemand die zonder te kijken zijn deur open gooit. Mijn voorwiel stond gelijk met zijn rugleuning van de stoel

Zijn reactie Op sorry hoor, beetje geïrriteerd

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Hij vond het geen “slechte” rit maar volgende keer istie helemaal van jou, maarja ik ben gewoon heel erg gaan twijfelen van kan ik dan wel het gewenste niveau rijden ? Linkerbaan is al niet mijn favorite positie ben een beetje zon lekker weer cruiser , muziekje derbij en tuffenXLord schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:02:
[...]
En wat zei je instructeur daar over? Was hij het met de examinator eens of vond hij het ook maar raar?
Snap ik, maar ze moeten van iedereen op de weg mogen verwachten dat ze met alle situaties om kunnen gaan, dus dat betekent ook 135 gassen op de linkerbaan natuurlijk.glydoscoop schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:23:
[...]
Hij vond het geen “slechte” rit maar volgende keer istie helemaal van jou, maarja ik ben gewoon heel erg gaan twijfelen van kan ik dan wel het gewenste niveau rijden ? Linkerbaan is al niet mijn favorite positie ben een beetje zon lekker weer cruiser , muziekje derbij en tuffen
Ik denk niet dat het aan je niveau gaat schorten, wat je moet kunnen voor een rijbewijs is sowieso vrij basic allemaal, de echte rij-ervaring doe je pas op in de tijd erna. Misschien heb je nog wat meer zelfvertrouwen nodig, of moet je nog wat oefenen bij het 'alle zaken combineren' gedeelte. Uit je verhaal denk ik te begrijpen dat zodra je je op het ene focust, het andere afzwakt. Wellicht heeft de rijschool je te snel laten examineren, dat gebeurt ook nog wel eens.
Allemaal giswerk van mijn kant want ik was er niet bij natuurlijk, maar wat je beschrijft (lekker rechterbaan tuffen met mooi weer) is echt heel fijn en relaxt, goed om je hoofd leeg te maken en genieten, dus ik zou er zeker nog voor blijven gaan als ik jou was!
Mooi antwoord , ga ik ook zeker doen! Ben nu zo dichtbij natuurlijk !HTT-Thalan schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:55:
[...]
Snap ik, maar ze moeten van iedereen op de weg mogen verwachten dat ze met alle situaties om kunnen gaan, dus dat betekent ook 135 gassen op de linkerbaan natuurlijk.
Ik denk niet dat het aan je niveau gaat schorten, wat je moet kunnen voor een rijbewijs is sowieso vrij basic allemaal, de echte rij-ervaring doe je pas op in de tijd erna. Misschien heb je nog wat meer zelfvertrouwen nodig, of moet je nog wat oefenen bij het 'alle zaken combineren' gedeelte. Uit je verhaal denk ik te begrijpen dat zodra je je op het ene focust, het andere afzwakt. Wellicht heeft de rijschool je te snel laten examineren, dat gebeurt ook nog wel eens.
Allemaal giswerk van mijn kant want ik was er niet bij natuurlijk, maar wat je beschrijft (lekker rechterbaan tuffen met mooi weer) is echt heel fijn en relaxt, goed om je hoofd leeg te maken en genieten, dus ik zou er zeker nog voor blijven gaan als ik jou was!
Heb ongeveer 33 lessen gereden nu volgens mij dus voor ik mijn 3e examen doe zit het wel goed volgens mij.
Eigenlijk is alleen stukje snelweg nog uitdaging en dan natuurlijk de kleine dingetjes die je af en toe vergeet of verwisseld met auto gewoontes zoals het voorsorteren en positie
Gisteren 2e les gehad, rijd een stuk fijner met eigen kleding!
Nu wat meer op de grotere wegen tussen het verkeer door, veel bochten gehad en de snelle slalom gedaan.
Valt toch best tegen het bochtenwerk. Durf nog niet echt te gaan hangen. Voelt best raar omdat m’n gevoel zegt als je gaat hangen in de bocht dan val je. En een paar keer door de bocht gegaan zonder dat ik de motor trekkend had, dat werkt al helemaal niet. Vind het best pittig!
Nu wat meer op de grotere wegen tussen het verkeer door, veel bochten gehad en de snelle slalom gedaan.
Valt toch best tegen het bochtenwerk. Durf nog niet echt te gaan hangen. Voelt best raar omdat m’n gevoel zegt als je gaat hangen in de bocht dan val je. En een paar keer door de bocht gegaan zonder dat ik de motor trekkend had, dat werkt al helemaal niet. Vind het best pittig!
Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout
Je kunt beter niet proberen te hangen. Probeer te countersteeren, dus duw links om naar links te gaan en andersom (moet je niet stapvoets rijden). Probeer je kin te wijzen naar waar je heen wilt. Wellicht heb je er iets aan!Schuimpje schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:29:
Schuimpje schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:29:

Wacht maar tot je ze onder de knie hebt, dan vind je bochten ineens geweldigNu wat meer op de grotere wegen tussen het verkeer door, veel bochten gehad en de snelle slalom gedaan.
Ik moet toch maar eens even de choke kabel gaan vervangen. Heb een vervangende liggen (bij de mijne zijn de plunjers en veertjes in de carb roestig) en ik het het sterke vermoeden dat er steeds ééntje blijft hangen. Maar nu heb ik daar geen zin in. Misschien morgen. Zondag moet het wel gedaan hebben, want dat luchthappen wat ze daardoor doet (en dus arm lopen) zorgt voor extra uitlaatgeluid, en zondag is de jaarlijkse keuring, en op die keuring doen we tegenwoordig ook geluidsmetingen. Ik wil wel graag een accurate meting hebben van hoeveel decibel ik nu produceer! Ik heb namelijk gemerkt dat als ze wél loopt zoals het hoort (dus zonder dansende toerenteller) het lawaai ook stukken minder is... ik heb het vermoeden dat de uitlaat dus toch wel degelijk een terechte e-keur heeft voor deze motor.
Met zo'n oud beest is er altijd wat te klojo'en, maar ze heeft me nog nóóit laten staan, en over slechts 10.000km gaat de teller weer op nul, dus dat moet wel lukken voor deze herfst! Eigenlijk moet ik dan een complete rebuild en restauratie doen, dan staat de teller pas écht terecht op nul
Daar heeft HTT een punt! Neem ook gewoon je tijd en oefen lekker. Om te vallen tijdens een bocht moet je je best doen, en vooral te langzaam rijden. Heb je gang, dan ga je echt niet zomaar onderuit (heb je zelf ook al gemerkt met het trekken van je motor).HTT-Thalan schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:39:
[...]
. Zit allemaal nét een stukje beter, fijn idee dat het schoon is en je eigen stijl natuurlijk.
[...]
Wacht maar tot je ze onder de knie hebt, dan vind je bochten ineens geweldig.
Bij mij heeft het zelfs jaren (en een andere motor) geduurd. Eerst een Yamaha diversion 600, maar die was te gammel. Toen een R1100S, die was lekker lomp zwaar. Nu een 1290 SAS en daar vliegen de bochten na die R1100S zoooo makkelijk weg!! Whoei!
Ik kom trouwens steeds vaker reclame tegen van quad lock mounts voor op de motor, iemand hier ervaring mee of zal ik het bij een x mount houden? Ziet er opzich wel interessant uit. https://www.quadlockcase.eu
Heb het al jaren op de wielrenfiets/mountainbike/motor. Werkt prima.Uberdude schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:45:
Ik kom trouwens steeds vaker reclame tegen van quad lock mounts voor op de motor, iemand hier ervaring mee of zal ik het bij een x mount houden? Ziet er opzich wel interessant uit. https://www.quadlockcase.eu
Heb zelf dan wel een telefoon waar een case voor is. Die sticker heb ik geen ervaring mee.
Voorjaarstrip:
* Bommes heeft de km's van de routes van alle dagen opgeteld
3655km in 8 dagen...
Zin in.
* Bommes heeft de km's van de routes van alle dagen opgeteld
3655km in 8 dagen...

Zin in.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik heb dit jaar nog beschamend weinig kilometers gemaakt, zit pas op de 250km.
3500Uberdude schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:18:
Ik heb dit jaar nog beschamend weinig kilometers gemaakt, zit pas op de 250km.
[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 09-04-2019 23:26 ]
1914. Valt me tegelijkertijd mee, ik dacht dat het minder was, en tegen. Ik had er wel meer gewild.
De VRO Expert zondag was gaaf. Super weer, wat ook al mee helpt, en daarbij vooral opnieuw ontdekt hoe ver de grenzen nog verwijderd zijn. Fijn om eens een noodstop te kunnen doen vanaf 120 km/h; waar kan zoiets veilig op de openbare weg? Een noodstop in een bocht ook.
Vooral die noodstop in een bocht heb ik al 2 keer aan de hand gehad, en het liep toen goed af, maar als er iemand meekijkt om wat tips te geven is toch wel prettig.
Ook een uitwijkoefening met 120 km/h had ik nog nooit eerder zo goed kunnen oefenen. Zeer zeker een hele nuttige dag!
De VRO Expert zondag was gaaf. Super weer, wat ook al mee helpt, en daarbij vooral opnieuw ontdekt hoe ver de grenzen nog verwijderd zijn. Fijn om eens een noodstop te kunnen doen vanaf 120 km/h; waar kan zoiets veilig op de openbare weg? Een noodstop in een bocht ook.
Vooral die noodstop in een bocht heb ik al 2 keer aan de hand gehad, en het liep toen goed af, maar als er iemand meekijkt om wat tips te geven is toch wel prettig.
Ook een uitwijkoefening met 120 km/h had ik nog nooit eerder zo goed kunnen oefenen. Zeer zeker een hele nuttige dag!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Mag ik vragen waar je hem gedaan hebt? Wil zsm toch ook wat extra oefening en ervaring opdoen.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:10:
1914. Valt me tegelijkertijd mee, ik dacht dat het minder was, en tegen. Ik had er wel meer gewild.
KNMV, op het politiecircuit in Lelystad. Als KNMV lid 10% korting op deelnameprijs + 10% korting op verzekering. Financieel kon ik het dus ook wel verantwoorden.
Het rondje circuit rijden achter de instructeur was ook wel leuk. Het bandje achter was na afloop mooi geruld, Michelin Road 5 Trail. Dat belooft nog wat als we dit jaar hetzelfde weer hebben in het schwarzwald als afgelopen jaar. 😋
Het rondje circuit rijden achter de instructeur was ook wel leuk. Het bandje achter was na afloop mooi geruld, Michelin Road 5 Trail. Dat belooft nog wat als we dit jaar hetzelfde weer hebben in het schwarzwald als afgelopen jaar. 😋
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Even een ander topic die niet in het lijstje stond van @Vrijdag volgens mij.
Ik zit net naar knmv te kijken want ik wil ook op ten duur die vro expert , maar ze hebben ook verzekeringen die haast to good to be true zijn. Zelfde dekking als ik nu heb bij unive(wa+), en dan ook nog eens pechhulp binnen en buitenland voor 6 euro minder per maand dan wat ik nu betaal(okay, wel incl winterstopkorting dan).
@DrivinUCrazy En anderen, hoe bevalt knmv qua verzekering?
Ik zit net naar knmv te kijken want ik wil ook op ten duur die vro expert , maar ze hebben ook verzekeringen die haast to good to be true zijn. Zelfde dekking als ik nu heb bij unive(wa+), en dan ook nog eens pechhulp binnen en buitenland voor 6 euro minder per maand dan wat ik nu betaal(okay, wel incl winterstopkorting dan).
@DrivinUCrazy En anderen, hoe bevalt knmv qua verzekering?
[ Voor 6% gewijzigd door darkkingll op 09-04-2019 21:41 ]
Nou, ik heb ze nog niet nodig gehad waar ik de verzekering voor heb. Gelukkig maar. Maar, ik merk wel dat ze er momenteel belachelijk lang over doen om een dekkingswijziging door te voeren. Het is wel per direct geldig zodra je het doorgeeft, maar voordat ze het daadwerkelijk administratief verwerkt hebben...
Ik vraag me af wat er gebeurt als je de dekking omhoog gooit, en voordat het effectief is verwerkt gebeurt er iets. Wat dan?
Wat ik vooral fijn vind is de pech hulp die erbij zit. Buitenlanddekking vind ik heel belangrijk, daar rij ik 75% van mijn kilometers. Mijn vorige verzekering (HEMA) deed daar wat lastig over en daar ben ik daarom ook weg gegaan.
Ik vraag me af wat er gebeurt als je de dekking omhoog gooit, en voordat het effectief is verwerkt gebeurt er iets. Wat dan?
Wat ik vooral fijn vind is de pech hulp die erbij zit. Buitenlanddekking vind ik heel belangrijk, daar rij ik 75% van mijn kilometers. Mijn vorige verzekering (HEMA) deed daar wat lastig over en daar ben ik daarom ook weg gegaan.
Stop je er toch extra isolatie in? Als je even langs rijdt krijg je mooi stukkie glaswol van meChakotay schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:02:
Weet iemand toevallig in hoeverre de riempjes van Kriega hittebestendig zijn?
Ik heb vandaag eindelijk het onbrekende riempje teruggevonden, zodat ik de Kriega-tas(sen) op de 749 kan gaan gebruiken. Die heeft echter de uitlaat direct onder de 'bagegeruimte' zitten, waardoor je daar niet bepaald je bier koud kan houden. Er zit wel een hitteschildje, maar ik heb nog niet kunnen testen hoeveel dat tegenhoud. Nu zit het zo gemonteerd, maar als het te heet word kan ik de riempjes misschien beter toch inkorten. Liever voorkom ik dat, zodat ik ze later ook nog op andere motoren kan gebruiken. Nu zit het zo:
[Afbeelding]
@Ghostrider kan je dan niet beter zonder remlichtschakelaar op hier voorwiel rijden? Zeker op een sportmotor doet de achterrem niet veel meer dan gewoon het gas loslaten
Of wellicht beter geschikt: 'radiatorfolie' van die bubbelwrap met aan één kant warmtereflecterende folie. Of, nog lichter: alleen die folie, ook wel bekend als nooddeken (je kent ze wel, aan de ene kant goudkleurig reflecterend, andere kant zilver). Kosten wel één hele euro, en zijn eigenlijk wel goed altijd bij je te hebben, ook bruikbaar bij pech in een fikse regenbui zonder beschutting, bijvoorbeeld. Vouw die een beetje creatief en je hebt denk ik wel voldoende marge voor je straps.
Vandaag voor het eerst sinds oktober de S1000RR weer aangeslingerd. Ranzig vies van in de parkeerkelder op werk staan, maar ik heb geleerd dat spinnenwebben sterk genoeg zijn voor snelheden van rond de 150km/u
Was weer heerlijk rijden na een lange winter (sinds eind september) op een RT. Die is óók fijn, maar op een heel andere manier. De RR voelde zeer klein toen ik er net opstapte, maar na het eerste bochtje begon het gevoel weer te komen. Gassen, remmen, sturen, zo direct en fel!
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ja, ik ga dit jaar voor het eerst echt met de triumph naar het buitenland op vakantie, naar Wales, dus wil eigenlijk sowieso pechhulp in heel Europa, maar bij Univé kost me dat nog weer wat meer(verschil met knmv zou dan naar de 10euro per maand gaan, bijna 50%). Maar Univé heeft me in het verleden wel goed bevallen. Maar goed, moet sowieso knmv bellen , kan online geen wa+ afsluiten bij hun..

Ik zit nu bij knmv, maar die winterkorting zou ik nooit meer doen. 10% korting voor 25% van het jaar niet mogen rijden.
Verder geen ervaring met ze qua afhandelingen, nog nooit iets gehad
De winterkorting heb ik er ook maar uitgegooid, echt waardeloos zoiets. Bepaal liever zelf wanneer ik wil rijden.lolgast schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:00:
Ik zit nu bij knmv, maar die winterkorting zou ik nooit meer doen. 10% korting voor 25% van het jaar niet mogen rijden.
Met weinig schadevrije jaren en een vol casco verzekering is de besparing wel de moeite waard.InZane schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:19:
[...]
De winterkorting heb ik er ook maar uitgegooid, echt waardeloos zoiets. Bepaal liever zelf wanneer ik wil rijden.
En de kans dat ik van half december tot half maart wil rijden is niet zo groot…
6000+ KM hier, maar ik doe dan ook woon-werk met de motor. Maar volgens mij heb ik in de afgelopen 20 dagen iedere dag motor gereden, het weekend is dus ook niet rustig.
Ik ben benieuwd wat @MichielK71 en @Chakotay hebben gereden dit jaar.
Zondag samen met een collega bij Ducati Zaltbommel aangewaaid tijdens het demorijden. Al die Ducatisti zijn veel te trouw, dus er kwam geen plekje vrij. Mijn collega kon wel gratis de vering van zijn Panigale 959 laten afstellen bij iemand van HK suspension die daar ook stond. Toen we weer weg wilden was de klem van zijn uitlaat los getrild, hij had zelf de uitlaat er af gehad omdat hij nog een andere uitlaat had liggen die had willen passen.
Dat heeft hij natuurlijk niet gezegd, maar ze hebben hem tussen door wel even geholpen door de motor op een brug te zetten en de klem weer vast te zetten.

Nu gaan we Tweede Paasdag naar Moto Puro in Nuenen, deze keer wel ingeschreven.
Collega gaat op de Hypermotard 950 en de Monster 1200 S en ik ga de Multistrada 1260 Enduro rijden en de Scrambler Desert Sled. "Enduro" van 225 kg

Er is nog plek.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Voor pechhulp blijf ik zelf toch wel fan van de ANWB. Niet de goedkoopste, maar ze geven dekking voor elk willekeurig voertuig waar je in rijdt, hoe aftands het ook is
Daarnaast komen ze daadwerkelijk helpen in plaats van alleen maar afslepen.
Ik heb dit gehad toen ik de verzekering van mijn mt09 ging omzetten naar de mt10, verzekering was direct geldig maar werd niet doorgevoerd, daar kwam ik een paar weken later achter toen ik ineens een brief in binnenkreeg van het rdw dat mijn motor niet verzekerd was, direct opgebeld en hij was volgens hun gewoon verzekerd maar door een achterstand nog niet doorgevoerd en ze zouden het proberen wat sneller te doen.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:52:
Nou, ik heb ze nog niet nodig gehad waar ik de verzekering voor heb. Gelukkig maar. Maar, ik merk wel dat ze er momenteel belachelijk lang over doen om een dekkingswijziging door te voeren. Het is wel per direct geldig zodra je het doorgeeft, maar voordat ze het daadwerkelijk administratief verwerkt hebben...
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
De winterstop is tegenwoordig van 15 december tot 15 februari, dat valt wel mee toch?lolgast schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:00:
@Grubeater dit jaar nu rond de 1200 Km gereden. Naar de motorbeurs, een ritje door Brabant om mijn nieuwe TomTom te testen, wat woon werk verkeer, motor keuring van de club in Alphen en nog naar mijn schoonouders in Stadskanaal.
Als het wat minder koud is komen er nog wel wat woon werk Km bij
Als het wat minder koud is komen er nog wel wat woon werk Km bij
Van 15 december tot 15 februari vind ik inderdaad te overzien voor een winterstop. Dat zijn de feestdagen, januari met pekel, richting carnaval en oh, je kunt al weer rijden. Ik mis daar helemaal niets aan eerlijk gezegd.
@Grubeater Stiekem is Moto Puro een veel fijnere tent dan Ducati Zaltbommel. Vind ik althans 
Waar staat dat? Volgens mij is het gewoon 1 december tot 1 maart. Dit jaar is er een apart bericht verstuurt dat het is vervroegd naar 13 februari, zodat men met de motor naar de motorbeurs kon, maar dat heb ik niet begrepen als 'standaard'darkkingll schreef op woensdag 10 april 2019 @ 05:31:
[...]
De winterstop is tegenwoordig van 15 december tot 15 februari, dat valt wel mee toch?
Hier ook gewoon de ANWB. Ook ivm mijn auto waar ik ook vaak mee in het buitenland kom.
En omdat ik via een tussenpersoon zowel de auto als 2 motoren heb verzekerd, krijg ik er redelijk wat korting op.De korting van de schadevrije jaren voor auto telt mee voor de motoren en dan ook nog eens een extra pakket korting omdat ik 3 polissen heb bij 1 verzekeraar. Hier zou je dus ook geld mee kunnen besparen.
En omdat ik via een tussenpersoon zowel de auto als 2 motoren heb verzekerd, krijg ik er redelijk wat korting op.De korting van de schadevrije jaren voor auto telt mee voor de motoren en dan ook nog eens een extra pakket korting omdat ik 3 polissen heb bij 1 verzekeraar. Hier zou je dus ook geld mee kunnen besparen.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Ohja, kilometer-overzichten 
Ik zit ongeveer op 5500 km dit jaar. 17 januari is het dashboard van mijn Caponord gerepareerd, sindsdien van 94.900 naar 99.250 of iets in die buurt gereden. Begin januari echter ook al zeker 750 km gereden, en inmiddels ook nog zo'n 500 op de Ducati
Een winterstop zou dan ook niets voor mij zijn, dan moet ik opeens in de drukste tijd van het jaar (februari) met de auto naar het werk, brrrr
Ik zit ongeveer op 5500 km dit jaar. 17 januari is het dashboard van mijn Caponord gerepareerd, sindsdien van 94.900 naar 99.250 of iets in die buurt gereden. Begin januari echter ook al zeker 750 km gereden, en inmiddels ook nog zo'n 500 op de Ducati
Een winterstop zou dan ook niets voor mij zijn, dan moet ik opeens in de drukste tijd van het jaar (februari) met de auto naar het werk, brrrr
Jean-Claude is ook een toffe peer. Veel dagen/nachten mee doorgebracht tijdens onze Race Academy periodelolgast schreef op woensdag 10 april 2019 @ 07:43:
@Grubeater Stiekem is Moto Puro een veel fijnere tent dan Ducati Zaltbommel. Vind ik althans.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dat staat onder het info knopje bij winterstop als je in de premiebereken tool zit.lolgast schreef op woensdag 10 april 2019 @ 07:43:
@Grubeater Stiekem is Moto Puro een veel fijnere tent dan Ducati Zaltbommel. Vind ik althans
[...]
Waar staat dat? Volgens mij is het gewoon 1 december tot 1 maart. Dit jaar is er een apart bericht verstuurt dat het is vervroegd naar 13 februari, zodat men met de motor naar de motorbeurs kon, maar dat heb ik niet begrepen als 'standaard'
@aidanl ik heb nu alles bij Univé lopen, waarbij de totale pakketkorting nog geen 3 euro is.. zet dus niet echt zoden aan de dijk hier.
Zie trouwens net dat Univé helemaal geen pechhulp buitenland heeft voor de motor.. bijzonder, voor de auto kan het wel gewoon..
[ Voor 8% gewijzigd door darkkingll op 10-04-2019 07:56 ]
Ik heb er dacht ik nog 2 andere verzekeringen bij lopen. Volgens mij scheelde dat nu iets van 35-50 euro per kwartaal. Toch best lekkerdarkkingll schreef op woensdag 10 april 2019 @ 07:55:
[...]
Dat staat onder het info knopje bij winterstop als je in de premiebereken tool zit.
@aidanl ik heb nu alles bij Univé lopen, waarbij de totale pakketkorting nog geen 3 euro is.. zet dus niet echt zoden aan de dijk hier.
(dat zonder VRO's of winterstalling)
[ Voor 3% gewijzigd door aidanl op 10-04-2019 08:00 ]
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Ah Ja, ik heb sowieso geen auto verzekering meer(lease auto) dus mijn totale premie is maar 60 euro per maand nu
Om even terug te komen op de kleding bij in de ochtend koud en middag warm heb ik inmiddels een mooie oplossing voor. Een verwarmd vest. Voor m'n vriendin heb ik er vorig jaar eentje gekocht omdat ze nog een grotere kou-kleum dan ik is. Heb dat de laatste keren een aantal keren getest en werkt echt super. Er zit een USB aansluiting aan, waar je een powerbank aan kan sluiten. Zelf heb ik een USB verleng kabel gepakt en die op de USB aansluiting van de motor aangesloten.
Deze week maar eens de KTM ombouwen naar SM denk ik. Het is veel te druk om de bossen nog in de gaan.
Deze week maar eens de KTM ombouwen naar SM denk ik. Het is veel te druk om de bossen nog in de gaan.
Preceis hetzelfde op beiden. ANWB voor de motor, en via tussenpersoon m'n motor en huis verzekerd, dus ik krijg ook aardig wat korting op het hele pakket.aidanl schreef op woensdag 10 april 2019 @ 07:44:
Hier ook gewoon de ANWB. Ook ivm mijn auto waar ik ook vaak mee in het buitenland kom.
Mijn ervaring met de ANWB zijn precies omgekeerd, heb nog steeds een klacht lopen.Chakotay schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 23:15:
Voor pechhulp blijf ik zelf toch wel fan van de ANWB. Niet de goedkoopste, maar ze geven dekking voor elk willekeurig voertuig waar je in rijdt, hoe aftands het ook isDaarnaast komen ze daadwerkelijk helpen in plaats van alleen maar afslepen.
Hier heb ik ze nog nooit hoeven in te schakelencharrel schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:40:
[...]
Mijn ervaring met de ANWB zijn precies omgekeerd, heb nog steeds een klacht lopen.
Misschien ook een klein verschil in rij-jaren
Gamertag: timmie271
Als je niet all risk bent verzekerd kan je in een winterstop gewoon doorrijden. Pak de korting zou ik zeggen
Ben benieuwd wat die klacht is.charrel schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:40:
[...]
Mijn ervaring met de ANWB zijn precies omgekeerd, heb nog steeds een klacht lopen.
Enige wat ik een groot minpunt vind is dat vervangend vervoer altijd een auto is.... ik heb alleen een A dus ben benieuwd hoe dat in de praktijk dan uitpakt
Auto met chauffeur?kneusteun schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:05:
[...]
Ben benieuwd wat die klacht is.
Enige wat ik een groot minpunt vind is dat vervangend vervoer altijd een auto is.... ik heb alleen een A dus ben benieuwd hoe dat in de praktijk dan uitpaktstel je bent op vakantie met de motor in het buitenland.
Na 1,5 dag wachten kwamen ze eindelijk, toen waren we al op de bestemming rond München. Auto had een derde minder vermogen minimaal, kon volgens mijn eigen garage geen kwaad nadat ze de code's wisten. De foutcode's had ik al zelf uitgelezen. Toen ze uiteindelijk kwamen las de man de code uit, heeft echt 1 minuut onder de motorkap gekeken. Ik aangegeven dat het vaak de luchtmassameter sensor is, dat die even schoongemaakt kan worden om het uit te sluiten. Ging ie niet doen..... neem maar contact op met de garage was het antwoord.kneusteun schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:05:
[...]
Ben benieuwd wat die klacht is.
Enige wat ik een groot minpunt vind is dat vervangend vervoer altijd een auto is.... ik heb alleen een A dus ben benieuwd hoe dat in de praktijk dan uitpaktstel je bent op vakantie met de motor in het buitenland.
Was echt 30 seconden werk om de 2 schroefjes los te maken en even contactcleaner erin te spuiten. Gingen ze niet doen, uiteindelijk later in de week het zelf opgelost.
Was inderdaad de luchtmassa meter, werkt nu nog steeds prima.....
Ik vond ze niet behulpzaam, totaal geen interesse en erg bot.
Met mijn straatlegale ktm lc640 enduro en drz400, ook gezeik gehad. Motor stond op voor op de weg goedgekeurde noppenbanden. Maar helpen ho maar, "het is een crosser".

[ Voor 12% gewijzigd door charrel op 10-04-2019 09:18 ]
@charrel dat is wel weer jammer inderdaad, in het buitenland ben je echt afhankelijk van de locale toko met wie ze samenwerken.
Ik heb zelf in Zwitserland ook een keer een halve dag moeten wachten omdat de berger (ik stond met een gescheurde band langs de weg, dat gaan ze sowieso niet ter plekke kunnen vervangen) die ze in eerste instantie opgeroepen hadden de opdracht geweigerd bleek te hebben. De 2e was wel gekomen, en was uiteindelijk zelfs bereid om me over de grens naar Duitsland te brengen wat eigenlijk niet mocht.
Dat ze je weigeren te helpen met de KTMs is wel wat jammer... Ze staan toch op kenteken? Ik dacht dat dat de enige eis was. Zolang je maar niet belt vanaf het circuit
Ik heb zelf in Zwitserland ook een keer een halve dag moeten wachten omdat de berger (ik stond met een gescheurde band langs de weg, dat gaan ze sowieso niet ter plekke kunnen vervangen) die ze in eerste instantie opgeroepen hadden de opdracht geweigerd bleek te hebben. De 2e was wel gekomen, en was uiteindelijk zelfs bereid om me over de grens naar Duitsland te brengen wat eigenlijk niet mocht.
Dat ze je weigeren te helpen met de KTMs is wel wat jammer... Ze staan toch op kenteken? Ik dacht dat dat de enige eis was. Zolang je maar niet belt vanaf het circuit
[ Voor 13% gewijzigd door Chakotay op 10-04-2019 09:21 ]
@charrel Mhjah…. Jij "misbruikt" naar mijn mening op dat moment de ANWB pechservice als "monteursdienst On the Go". Als je zelf al de storing uit hebt kunnen lezen én van je reguliere garage al gehoord hebt wát er aan de hand kan zijn dan kun je met die auto (met tijdelijk minder vermogen) óók wel even naar een merkdealer rijden…. Die zitten er in de buurt van München ook wel een paar (en zeker als 't om een auto gaat welke voorzien is van dat logo in je usericon
).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
@wimmel_1 ze klagen hier tot nu toe gelukkig nooit ondanks dat ik meerdere malen per jaar met dubieus oud spul (vooral de Alfa Spider) wel een keer bel. Er is geloof ik wel een limiet voor 2 verschillende kentekens per kalenderjaar (niet van te voren gekozen) tegenwoordig helaas, ik kan er dus nog maar eentje gebruiken dit jaar
Ik heb ook gigantisch gemixde ervaringen. Van geweldig tot vreselijk.charrel schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:40:
[...]
- Had een kleine kop staart botsing vlak over de grens in belgie met de motor. Netjes opgehaald, mijn vriendin haar motor mocht ook gelijk mee, allebei in de kabine naar huis gereden. motor bij de motorzaak afgedropt.
- Probleempje met de motor in Luxemburg, zou afgesleept worden naar nederland. Duurde eerst 6 weken voor het kon opeens, kwamen ze aan. Allebei de sleutels EN de papieren kwijt. Voordat die kosten vergoed waren duurde het ook weer 4 maanden ofzo.
Dus ja, onder de streep wel blij dat ik het had wanneer ik het nodig had.
PSN & XBL: Denkoyugo
is het in gevallen van het buitenland niet meer een probleem met de toko die daar wordt ingehuurd dan met ANWB?
en maken andere verzekeringsmaatschappijen hier dan ook niet gewoon gebruik van of hebben die zelf mensen daar zitten die helpen?
en maken andere verzekeringsmaatschappijen hier dan ook niet gewoon gebruik van of hebben die zelf mensen daar zitten die helpen?
Mijn ervaring is dat Univé nl gebruik maakt van ANWB en de ANWB in het buitenland gebruik maakt van de landelijke pechdienst aldaar(zoals adac in .de). De ANWB blijft echter, voor zover ik weet, eindverantwoordelijke.
[ Voor 18% gewijzigd door darkkingll op 10-04-2019 10:07 ]
Dit is precies de combi die ik heb idd. En inderdaad, duitsland was gewoon de ADAC, luxemburg wel overigens gewoon anwbdarkkingll schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:06:
Mijn ervaring is dat Univé nl gebruik maakt van ANWB en de ANWB in het buitenland gebruik maakt van de landelijke pechdienst aldaar(zoals adac in .de)
PSN & XBL: Denkoyugo
In eerste instantie de ANWB gebeld op het moment dat het motorlampje ging branden.wimmel_1 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:26:
@charrel Mhjah…. Jij "misbruikt" naar mijn mening op dat moment de ANWB pechservice als "monteursdienst On the Go". Als je zelf al de storing uit hebt kunnen lezen én van je reguliere garage al gehoord hebt wát er aan de hand kan zijn dan kun je met die auto (met tijdelijk minder vermogen) óók wel even naar een merkdealer rijden…. Die zitten er in de buurt van München ook wel een paar (en zeker als 't om een auto gaat welke voorzien is van dat logo in je usericon).
Toen was het 1,5 dag wachten volgens de centrale. Toen mijn eigen garage maar gebeld.
Ging om een Toyota. Ik ga niet 1,5 dag wachten bij 40° met 2 kinderen op een parkeerplek.
De ANWB gaf aan wel te komen kijken, dus laat ze dan maar komen. Vervolgens laten ze je dan wel weer staan.
[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 10-04-2019 10:20 ]
1.5 dag wachten tot er uberhaupt en monteur of afsleper komt kijken is dan ook wel bizar lang... Ergens in de rimboe ok, maar gewoon in Duitsland?

Zomer vakantie, temperaturen waren meer dan 40c gemiddeld. Het zal een zooitje zijn geweest op de wegen.Chakotay schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:34:
1.5 dag wachten tot er uberhaupt en monteur of afsleper komt kijken is dan ook wel bizar lang... Ergens in de rimboe ok, maar gewoon in Duitsland?
Zelfs mijn betrouwbare toyota had er last van

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 10-04-2019 10:41 ]
ANWB werkt in het buitenland met de zusterorganisaties. ADAC, AA etc. En afhankelijk van het tijdstip/locatie kan er vaak alleen een berger worden gestuurd die je naar de dichtstbijzijnde garage/dealer kan afslepen. De verdere reparatie of transport wordt dan vanaf daar gedaan. Als het voertuig moet worden gerepatriëerd kan dat, zeker in de zomermaanden, best lang duren. Dan gaat 'ie namelijk mee met de rondjes die de vrachtwagens rijden.
Gevallen langs de snelweg/grote wegen krijgen altijd voorrang, die moeten daar zo snel mogelijk weg. Sta je op de camping met pech, dan moet je gewoon wachten
Als je ergens in het buitenland strand kan vrijwel altijd een taxi en/of hotel worden geregeld en vaak ook nog (gedeeltelijk) worden vergoed. Alleen kan het soms wel eens lang duren voordat er een berger langs komt, zeker in landen als Duitsland en Frankrijk. En garagisten hebben vaak weekend van zaterdagmiddag tot en met maandag. Dus kom je zaterdagavond, dan kan het tot dinsdag duren voordat er überhaupt naar gekeken kan worden. Kan de ANWB niks aan doen helaas.
Waar je ook op moet letten: De lijn die je als eerste belt handelt verder alles af. Dan kan het gebeuren dat je bijvoorbeeld eerst jouw verzekering belt. Vaak met lease-auto's. Die hebben niet altijd de meest gunstige voorwaarden. Bijvoorbeeld direct wegslepen en repatriëren. Check van te voren dus eerst altijd welke maatschappij het meeste voor je kan doen. Als je eerst de verzekeraar belt en het daarna bij de ANWB probeert vanwege betere voorwaarden, dan heb je pech. Dat was toen tenminste, misschien is dat inmiddels aangepast. Helaas was dat soms best zuur omdat een verzekeraar bijvoorbeeld geen vervangend vervoer vergoedde. En da's erg kut als je net aan je vakantie begint met twee kinderen op de achterbank.
Bron: Ikzelf, ik heb in de zomer van 2013 voor de alarmcentrale gewerkt in Den Haag voor Noord, Midden en Zuid-Europa
Gevallen langs de snelweg/grote wegen krijgen altijd voorrang, die moeten daar zo snel mogelijk weg. Sta je op de camping met pech, dan moet je gewoon wachten
Als je ergens in het buitenland strand kan vrijwel altijd een taxi en/of hotel worden geregeld en vaak ook nog (gedeeltelijk) worden vergoed. Alleen kan het soms wel eens lang duren voordat er een berger langs komt, zeker in landen als Duitsland en Frankrijk. En garagisten hebben vaak weekend van zaterdagmiddag tot en met maandag. Dus kom je zaterdagavond, dan kan het tot dinsdag duren voordat er überhaupt naar gekeken kan worden. Kan de ANWB niks aan doen helaas.
Waar je ook op moet letten: De lijn die je als eerste belt handelt verder alles af. Dan kan het gebeuren dat je bijvoorbeeld eerst jouw verzekering belt. Vaak met lease-auto's. Die hebben niet altijd de meest gunstige voorwaarden. Bijvoorbeeld direct wegslepen en repatriëren. Check van te voren dus eerst altijd welke maatschappij het meeste voor je kan doen. Als je eerst de verzekeraar belt en het daarna bij de ANWB probeert vanwege betere voorwaarden, dan heb je pech. Dat was toen tenminste, misschien is dat inmiddels aangepast. Helaas was dat soms best zuur omdat een verzekeraar bijvoorbeeld geen vervangend vervoer vergoedde. En da's erg kut als je net aan je vakantie begint met twee kinderen op de achterbank.
Bron: Ikzelf, ik heb in de zomer van 2013 voor de alarmcentrale gewerkt in Den Haag voor Noord, Midden en Zuid-Europa
[ Voor 23% gewijzigd door Vrijdag op 10-04-2019 11:21 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Pff jongens, wat kan een paar maanden verschil maken zeg. Ik wist dat de rijlessen erg aan het helpen waren, maar merk nu pas echt giga verschil met hoe ik mentaal erin sta.
Net de motor laten ophalen om valdoppen op te laten zetten en de ketting te laten vervangen. De vorige keer dat ik 'm liet ophalen was ik net gevallen, doodsbang, durfde dat ding amper aan te raken. Uit de berging krijgen was een hoop gedoe met steken, ernaast lopen en die jiffy maar uit houden want stel je voor dat ie weer valt...
En nu vroeg ik me af waarom ik zo moeilijk deed, ging ik gewoon op de motor zitten en met 2 voetjes naar voren, 1x steken en ik was bij de deur. En toen de bus voor kwam rijden heb ik 'm ook gewoon daar even naartoe geduwd, no problemo. Opeens is het niet eng meer, hij is niet meer zo loodzwaar terwijl ik toch echt de sportschool nog amper gezien heb dit jaar (3x verkoudheid, 2 bronchitissen, nog herstellende van de laatste). Wat een bevrijding.
En vanmiddag mag ik weer lessen in dit mooie weertje! Hopelijk volgende week dan op m'n eigen fiets, kan niet wachten.
Net de motor laten ophalen om valdoppen op te laten zetten en de ketting te laten vervangen. De vorige keer dat ik 'm liet ophalen was ik net gevallen, doodsbang, durfde dat ding amper aan te raken. Uit de berging krijgen was een hoop gedoe met steken, ernaast lopen en die jiffy maar uit houden want stel je voor dat ie weer valt...
En nu vroeg ik me af waarom ik zo moeilijk deed, ging ik gewoon op de motor zitten en met 2 voetjes naar voren, 1x steken en ik was bij de deur. En toen de bus voor kwam rijden heb ik 'm ook gewoon daar even naartoe geduwd, no problemo. Opeens is het niet eng meer, hij is niet meer zo loodzwaar terwijl ik toch echt de sportschool nog amper gezien heb dit jaar (3x verkoudheid, 2 bronchitissen, nog herstellende van de laatste). Wat een bevrijding.
En vanmiddag mag ik weer lessen in dit mooie weertje! Hopelijk volgende week dan op m'n eigen fiets, kan niet wachten.
Voor je het weet ga je op je achterwiel die KTM'ers voorbijSmurfLink schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:07:
Pff jongens, wat kan een paar maanden verschil maken zeg. Ik wist dat de rijlessen erg aan het helpen waren, maar merk nu pas echt giga verschil met hoe ik mentaal erin sta.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vrijdag schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:10:
[...]
Voor je het weet ga je op je achterwiel die KTM'ers voorbij

Ik krijg die KTM niet eens fatsoenlijk op het achterwiel
@Vrijdag duidelijk, beter eerst je fiets naar de snelweg duwen bij pech dus 
@SmurfLink gaat lekker! Prima weer voor een lesje ook vanmiddag
@SmurfLink gaat lekker! Prima weer voor een lesje ook vanmiddag
Hoi InZane,InZane schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:19:
[...]
De winterkorting heb ik er ook maar uitgegooid, echt waardeloos zoiets. Bepaal liever zelf wanneer ik wil rijden.
Het is niet altijd zo dat je met een winterstopkorting niet mag rijden. Dit is per verzekeringsmaatschappij verschillend.
Bij ons mag je met de winterstopkorting gewoon rijden.Schade aan je eigen motor door aanrijdingen zijn in de periode van 1 december tot 1 maart dan niet verzekerd. Schade door vandalisme en relletjes is wel verzekerd. Ook ben je in deze periode gewoon verzekerd voor schade aan anderen (WA). Heb je ook de dekking Brand-, storm- en natuurschade of de dekking Diefstal en Inbraak? Dan lopen deze dekkingen tijdens de winterstop gewoon door.
Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer
NephooliganSnuitebolletje schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:13:
[...]
![]()
Ik krijg die KTM niet eens fatsoenlijk op het achterwiel
@Chakotay En toen kwam je er achter dat dat stukkie snelweg bij jouw woonplaats/gemeente hoorde en je geen woonplaatsdekking had...
* Vrijdag weet eigenlijk niet precies hoe dat zit met snelwegen, dus misschien is dit lulkoek
Thnx @MichielK71 , ik praatte onzin
[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 10-04-2019 12:58 ]
@Vrijdag Snelwegen zijn rijkswegen en dus niet van een gemeente. Kunnen wel in een gemeente liggen natuurlijk. Zelfde geldt voor provinciale wegen, die lopen regelmatig door gemeentes heen.
Snelwegen vallen niet onder een bepaalde gemeente toch? Voor meldingen over het wegdek e.d. moet je ook bij Rijkswaterstaat zijn ipv bij de gemeente, en als er een keer een plaatsnaam-bord langs de snelweg staat is dat een speciale witte ipv blauwe zodat het niet spontaan als 'binnen de bebouwde kom' telt.
@centraal beheer lezen jullie stiekem het hele topic mee, of lijkt dat maar zo?
I know! Maar ik durf nog niet te veel aan de knopjes en elektronica van dat ding te zitten. Geen idee wat dat allemaal uitspookt.
Ik vermoed een soort vlag systeem voor bedrijfsaccounts, dat een waarschuwing geeft bij het woord winterstopChakotay schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:58:
Snelwegen vallen niet onder een bepaalde gemeente toch? Voor meldingen over het wegdek e.d. moet je ook bij Rijkswaterstaat zijn ipv bij de gemeente, en als er een keer een plaatsnaam-bord langs de snelweg staat is dat een speciale witte ipv blauwe zodat het niet spontaan als 'binnen de bebouwde kom' telt.
Ha Chakotay,Chakotay schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:58:
Stiekem zou ik het niet willen noemen. Ik kom hier regelmatig langs om te kijken of ik ergens een bijdrage kan leveren. Er zijn veel topics waar verzekeringsvragen of -opmerkingen voorbij komen. Die probeer ik wel zoveel mogelijk te lezen en te beantwoorden.
Webcare Centraal Beheer
Dat was het antwoord van de KNMV niet toen ik het vroeg. Ze melden de verzekering niet af, maar je bent toch echt niet verzekerd tegen schades door rijden. (diefstal en dergelijke blijven gewoon actief)Maegrim schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:04:
Als je niet all risk bent verzekerd kan je in een winterstop gewoon doorrijden. Pak de korting zou ik zeggen
Waarschijnlijk zullen ze gewoon niet uitkeren of de schade op jou verhalen. Ik weet ook niet hoe het dan werkt.
Ah wel logisch ook natuurlijk, het voertuig moet o.b.v. geldende wet- en regelgeving natuurlijk gewoon verzekerd zijn.centraal beheer schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:53:
[...]
Hoi InZane,
Het is niet altijd zo dat je met een winterstopkorting niet mag rijden. Dit is per verzekeringsmaatschappij verschillend.
Bij ons mag je met de winterstopkorting gewoon rijden.Schade aan je eigen motor door aanrijdingen zijn in de periode van 1 december tot 1 maart dan niet verzekerd. Schade door vandalisme en relletjes is wel verzekerd. Ook ben je in deze periode gewoon verzekerd voor schade aan anderen (WA). Heb je ook de dekking Brand-, storm- en natuurschade of de dekking Diefstal en Inbraak? Dan lopen deze dekkingen tijdens de winterstop gewoon door.
Webcare Centraal Beheer
Ik ga mijn polis er ook eens op naslaan. Nu rij ik in die periode eigenlijk nooit, maar het is al eens voorgekomen dat er medio februari net een zonnige warme dag was en ik het eerste rondje van het seizoen gedaan heb.

Idd zullen ze aansprakelijkheidsschade na uitkeren aan de tegenpartij gewoon bij jou komen verhalen (zoals dronken rijden etc)DrivinUCrazy schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:17:
[...]
Dat was het antwoord van de KNMV niet toen ik het vroeg. Ze melden de verzekering niet af, maar je bent toch echt niet verzekerd tegen schades door rijden. (diefstal en dergelijke blijven gewoon actief)
Waarschijnlijk zullen ze gewoon niet uitkeren of de schade op jou verhalen. Ik weet ook niet hoe het dan werkt.
Volgens de letter van de wet ben je wel verzekerd, maar bied de KNMV geen dekking tijdens de winterstop

Motor is er weer klaar voor: nieuwe achterband, nieuwe olie + filter en nieuwe voorremblokken (OEM Honda)
Nieuwe achterband heen en weer rijden ben ik nog het langste mee bezig geweest (2* 35minuten rijden), olie filter en remblokken waren bij elkaar binnen een uurtje gedaan
Knmv valt voor mij helaas af, kwam er op neer dat mijn motor te oud is voor wa+..
(En dat ik maar 0/1 schadevrij jaar heb) ik zou alleen de wa verzekering kunnen afsluiten.
Dus we gaan verder shoppen.

Dus we gaan verder shoppen.
[ Voor 12% gewijzigd door darkkingll op 10-04-2019 14:21 ]
Ik snap dan ook niet waarom mensen zich nog bij die tent aansluitenDrivinUCrazy schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:17:
[...]
Dat was het antwoord van de KNMV niet toen ik het vroeg. Ze melden de verzekering niet af, maar je bent toch echt niet verzekerd tegen schades door rijden. (diefstal en dergelijke blijven gewoon actief)
KNMV is gewoon een bejaardenclub net zoals de ANWB, alleen die laatste is wel handig om lid van te zijn...
Zelfde ook met veel vakbonden, totaal niet meer van deze tijd.
Anyway, tijd voor een grote beurt (60dkm!) en vers rubber:

Benieuwd hoe die bevalt.
Gaf wel wat hilariteit onderweg:

Met volle uitrusting 10km naar huis fietsen.
Anyway, tijd voor een grote beurt (60dkm!) en vers rubber:

Benieuwd hoe die bevalt.

Gaf wel wat hilariteit onderweg:

Met volle uitrusting 10km naar huis fietsen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
@Joopieboy Reed jij gisteren toevallig rond een uur of 7 s-avonds ter hoogte van Wijchen over de A326 op de rotonde? Er kwam een blauw witte GSX-R voorbij. Bestuurder had een zwart leren pak van Rev'It aan.
Nee dat was ik niet, en ik heb sowieso een zwart/wit pak van IXS:MichielK71 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:20:
@Joopieboy Reed jij gisteren toevallig rond een uur of 7 s-avonds ter hoogte van Wijchen over de A326 op de rotonde? Er kwam een blauw witte GSX-R voorbij. Bestuurder had een zwart leren pak van Rev'It aan.

Bij de knmv ben ik wel het goedkoopste uit met de verzekering dus prima als het een bejaardenclub isJoopieboy schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:13:
KNMV is gewoon een bejaardenclub net zoals de ANWB, alleen die laatste is wel handig om lid van te zijn...
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Goedkoop zegt ook niet alles, als ik met regelmaat lees hoe moeilijk ze zijn bij schade, diefstal of andere zaken...
En, nog kneedowns kunnen doen?
Toch wel je helm op gehouden hè?
Dat zou helemaal wat zijn jaVrijdag schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:29:
[...]
En, nog kneedowns kunnen doen?
Toch wel je helm op gehouden hè?

@Joopieboy jammer hoor, niet eens in volledig leer met helm op
Kreeg je die fiets als vervangend vervoer?
Ik ben benieuwd hoe de S22 bevalt!
Ik ben benieuwd hoe de S22 bevalt!
Ik kan me nog wel herinneren dat ik met de fiets op mijn plaat ben gegaan omdat het pedaal tegen de grond kwam
Dus een goede kneedown moet kunnen
Dit topic is gesloten.