Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.220 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:47:
@Joopieboy jammer hoor, niet eens in volledig leer met helm op :P Kreeg je die fiets als vervangend vervoer?

Ik ben benieuwd hoe de S22 bevalt!
Yess, anders was ik met de bus gegaan hoor. Had de brommer een dag eerder gebracht zodat ze wat meer tijd hadden en het dus een beetje op het gemak en wat tussendoor konden doen. Morgen een jonge monteur het bandje, even warm laten draaien (temperatuur loopt bij stilstaan hard op, klein beetje kvs verdwenen, etc) en dan gaan ze vrijdag er echt aan beginnen. Werkt een beetje twee kanten op. Maar ik kreeg zijn eigen fiets mee, scheelt weer in de spits met de bus en die ellende. Dus erg tof. :)

@lolgast dat noemen we ook wel een face down in vaktermen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 10-04-2019 18:01 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Die heb ik op de fiets gelukkig vaker gehad dan met de motor :+ (wel te vaak overigens...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Chakotay schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:47:
@Joopieboy jammer hoor, niet eens in volledig leer met helm op :P Kreeg je die fiets als vervangend vervoer?

Ik ben benieuwd hoe de S22 bevalt!
Ik rijd met de voorgangers, S20-R vóór / S21-R áchter, op m'n brommertje en die bevallen me écht SU-PER goed terwijl ik ooit geroepen heb dat er bij mij nóóit meer een Bridgstone op een motorfiets ging komen nadat een BT-014 me hoop een kuipwerk en onderdelen van een R6 gekost had. Na die schuiver alléén nog maar met Michelin Pilot Powers, en later met de Continental Sport Attack 2 banden gereden op de R6'jes welke ik gehad heb. Ook die banden bevielen érg goed alleen qua levensduur waren ze "minder", zélfs op een R6 reed ik ze binnen 5000Km "op".

M'n huidige brommertje werd in Juni 2016 door Yamaha nieuw afgeleverd met S20-R banden en die bevielen zo goed dat ik bij het vervangen van de achterband er weer een S20-R op terug wilde. Helaas werd die niet meer geleverd in 2018 en dus is er achter toen een S21-R opgekomen. Achterbandje gaat bij mij nu zo'n 6.000Km mee en het voorbandje een slordige 13.000Km.

Dit voorjaar mag (moet!) ik ze beide laten vervangen en dan wordt het waarschijnlijk een setje S22-R bandjes
.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
holy shittt dit was m'n meest favoriete les tot nu toe.
heenweg via de Trekweg gegaan naar Lelystad... lag er godverdomme om de bocht grind! Instructeur wist van niks, sure, sure. :p dus daar ook op leren rijden.. door lelystad heen via de Oostvaardersplassen, bizar mooi zo in je achtertuin. Met de auto vaak geweest maar is toch heel anders.. Terugweg over de dijk. Ik snap waar het gezegde "Domme gans"vandaan komt! :p hebben wel 4x af moeten remmen voor die kutbeesten, die dachten vrolijk over te steken. Maar het was echt prachtig.. heerlijke rit.. en ik wist dat die rotonde of impending doom eraan zat te komen maar het boeide me niet. Rotonde ervoor faalde ik wel een beetje, zat zo na te denken dat ik niet doorhad dat ik m'n koppeling ingedrukt had XD ik ging al zo bizar afschuinen... woops. Nou ja, ging uiteindelijk prima.. en de rotonde naast de gevangenis waa rik toen met m'n buddy bijna de bocht uit vloog ging nu ook dikke prima met 35+. Terwijl ik toen met 30 al paniek had. Er is echt mentaal iets geklikt nu, en dat voelt echt zo fijn... jezus jongens, ik heb m'n brein terug.

Ik snap nu ook wat jullie eerder bedoelden met rijden om je hoofd leeg te maken. Hier in de stad kan ik dat niet, ik moet overal bij nadenken en ben nog veel te veel bezig met alles om me heen. Maar op die dijk? Geen verkeer om rekening mee te houden, geen bochten, niks. Alleen maar je rechterpootje vasthouden (die is wel beetje verkrampt nu :p ) en lekker genieten. Zalig weertje ook ervoor.

Pff, ik ben blij dat ik een motor heb. Echt, wat een leven is dit zeg.

:p En nu tijd voor een cidertje.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:47

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:31:
[...]

Dat zou helemaal wat zijn ja _O- 2x nee helaas, ik moet je teleurstellen. :+
Jammer -O-

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:40
Volgens mij heb ik hier mensen wel eens gehoord over het laten nameten op lekken van hun oordopjes. Kan je daarvoor gewoon bij Alpine in Soesterberg langsgaan?

@lolgast heh, daar moet ik ook wel eens op letten bij de trapfiets, stomme dingen horizontaal houden in de bocht :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:49
Zo, de route is aangepast. De door evenementen afgesloten stukken zijn eruit. Her en der daarom een klein recht stuk maar al met al slingerend door Overijssel en Drenthe :)

Hopelijk wordt het weer beter dan voorspeld. 10 graden overdag betekent 's ochtends vroeg kouhoudd! Afijn, we gaan het meemaken.

We hebben vooralsnog veel aanmeldingen. Met deze groep stel ik voor om in twee of drie groepen te splitsen en na elkaar te vertrekken. Vrijwilligers als voorrijder?

Even een kattenbelletje.
  1. @etwintje
  2. @MichielK71
  3. @Grubeater
  4. @Mitssz
  5. @darkkingll
  6. @NLDViane
  7. @Rubman
  8. @timmie271
  9. @Crimsoon
  10. @InZane
  11. @Vrijdag
  12. @Joopieboy
  13. @NL-RaVeR
  14. @alexthegrat
  15. @Raym09
  16. @aidanl
  17. @yozgoesdigital
  18. @Phreak
  19. @Tankiej

[ Voor 24% gewijzigd door ephymerous op 13-04-2019 19:10 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:46
Chakotay schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:24:
@lolgast heh, daar moet ik ook wel eens op letten bij de trapfiets, stomme dingen horizontaal houden in de bocht :+
Vind een fiets ook altijd zo hoog en smal nadat ik een tijd motor heb gereden :+
Enne laatst ook de trappers tegen de grond gekregen dat geeft een beste kabaal :P
SmurfLink schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:11:
heenweg via de Trekweg gegaan naar Lelystad... lag er godverdomme om de bocht grind! Instructeur wist van niks, sure, sure. :p dus daar ook op leren rijden.. door lelystad heen via de Oostvaardersplassen, bizar mooi zo in je achtertuin. Met de auto vaak geweest maar is toch heel anders.. Terugweg over de dijk. Ik snap waar het gezegde "Domme gans"vandaan komt! :p hebben wel 4x af moeten remmen voor die kutbeesten, die dachten vrolijk over te steken. Maar het was echt prachtig.. heerlijke rit.. en ik wist dat die rotonde of impending doom eraan zat te komen maar het boeide me niet. Rotonde ervoor faalde ik wel een beetje, zat zo na te denken dat ik niet doorhad dat ik m'n koppeling ingedrukt had XD ik ging al zo bizar afschuinen... woops. Nou ja, ging uiteindelijk prima.. en de rotonde naast de gevangenis waa rik toen met m'n buddy bijna de bocht uit vloog ging nu ook dikke prima met 35+. Terwijl ik toen met 30 al paniek had. Er is echt mentaal iets geklikt nu, en dat voelt echt zo fijn... jezus jongens, ik heb m'n brein terug.

Ik snap nu ook wat jullie eerder bedoelden met rijden om je hoofd leeg te maken. Hier in de stad kan ik dat niet, ik moet overal bij nadenken en ben nog veel te veel bezig met alles om me heen. Maar op die dijk? Geen verkeer om rekening mee te houden, geen bochten, niks. Alleen maar je rechterpootje vasthouden (die is wel beetje verkrampt nu :p ) en lekker genieten. Zalig weertje ook ervoor.

Grind in de bocht is een leuke ja.... Al is zand in sommige gevallen nog een tandje erger.... Maar ook daar leer je weer van :)

Oostvaardersplassen moet ik ook nog een keertje doorheen rijden. Heb al wel vaak genoeg de dijk Lelystad-Almere gereden vorig jaar al was dat wel met de auto :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:16

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Klinkt goed @SmurfLink, fijn dat het nu eindelijk geklikt is.

Dit kan ook heel goed met de instructeur te maken hebben die anders begeleid (of heb je dezelfde?). Een betere klik en voor jou fijnere uitleg en begeleiding scheelt echt enorm.

Straks lekker wennen op de eigen motor en dat is toch weer allemaal net even anders, maar daarna heerlijk de vrijheid van het motor rijden ervaren. 8)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@SmurfLink gaat lekker! *O*

@wimmel_1 heb je er ook in de regen mee gereden? Dat was vooral het zwakke punt van Bridgestone, maar ze schijnen inmiddels silica ondekt te hebben :P

@ephymerous ik moet me helaas alsnog afmelden, krijg mijn standby niet gruild voor zondag helaas, en daarnaast blijk ik ook nog verwacht te worden bij de verjaardag van mijn schoonvader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Chakotay schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:46:
@SmurfLink gaat lekker! *O*

@wimmel_1 heb je er ook in de regen mee gereden? Dat was vooral het zwakke punt van Bridgestone, maar ze schijnen inmiddels silica ondekt te hebben :P

@ephymerous ik moet me helaas alsnog afmelden, krijg mijn standby niet gruild voor zondag helaas, en daarnaast blijk ik ook nog verwacht te worden bij de verjaardag van mijn schoonvader.
Moet je even aan m'n dealer gaan vragen..... :9

Ik ben daar nog nooit weg kunnen komen terwijl 't zonnig en droog was.... 't "Ding" heeft zelfs de eerste kilometers door de stromende regen moeten rijden toen ik 'm daar gloednieuw op ging halen.

Maar: Ook in de regen heb ik in die band 't volste vertrouwen!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@wimmel_1 he, dat heb ik ook echt 9 van de 10 keer bij het nieuwe banden halen... Ze doen het erom!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Chakotay schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:54:
@wimmel_1 he, dat heb ik ook echt 9 van de 10 keer bij het nieuwe banden halen... Ze doen het erom!
Ik heb vooral tijdens het ophalen van gloednieuwe motoren vaak last van "Karma"..... M'n 2012 R6 (in de kleur wit) heb ik door een sneeuwbui naar huis gereden, de 2010 / 2008 / 2006 / 2004 varianten van m'n R6'jes waren allemaal blauw en die gingen door de regen naar huis....

Je raad nu natuurlijk nooit welke kleur m'n huidige brommertje heeft :O

Ik durf dus écht geen rode óf zwarte Yamaha aan te schaffen..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:01:
[...]

Ik heb vooral tijdens het ophalen van gloednieuwe motoren vaak last van "Karma"..... M'n 2012 R6 (in de kleur wit) heb ik door een sneeuwbui naar huis gereden, de 2010 / 2008 / 2006 / 2004 varianten van m'n R6'jes waren allemaal blauw en die gingen door de regen naar huis....

Je raad nu natuurlijk nooit welke kleur m'n huidige brommertje heeft :O

Ik durf dus écht geen rode óf zwarte Yamaha aan te schaffen..... :9
Iedere 2 jaar een nieuwe racemonster?

Of wat dacht je van groen, dat voorspelt meestal ook geen goed weer :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
timmie271 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:05:
[...]

Iedere 2 jaar een nieuwe racemonster?

Of wat dacht je van groen, dat voorspelt meestal ook geen goed weer :+
Yups.... Iedere twee jaar een nieuwe, alleen toen er in 2014 wéér geen opvolger was van de RJ15 (2008 > ) heb ik besloten de witte 2012 nog een jaartje door te rijden. In 2015 werd "stiekem" de MT serie uitgebreid met een versie welke het R1 blok zou gaan krijgen dus die heb ik toen helemaal ongezien besteld .... En vervolgens als eerste particulier in NL op kenteken gekregen.

Groene lak is voorbehouden aan een ander merk (IMHO) :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 10-04-2019 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:09:
[...]

Yups.... Iedere twee jaar een nieuwe, alleen toen er in 2014 wéér geen opvolger was van de RJ15 (2008 > ) heb ik besloten de witte 2012 nog een jaartje door te rijden. In 2015 werd "stiekem" de MT serie uitgebreid met een versie welke het R1 blok zou gaan krijgen dus die heb ik toen helemaal ongezien besteld .... En vervolgens als eerste particulier in NL op kenteken gekregen.
En dat was dus de MT-10 waar je nu ook al bijna 3 jaar op rijd :P
Groene lak is voorbehouden aan een ander merk (IMHO) :*)
Zeker weten. Kawaaaaa :9

[ Voor 8% gewijzigd door timmie271 op 10-04-2019 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ephymerous schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:37:
Zo, de route is aangepast. De door evenementen afgesloten stukken zijn eruit. Her en der daarom een klein recht stuk maar al met al slingerend door Overijssel en Drenthe :)

Hopelijk wordt het weer beter dan voorspeld. 10 graden overdag betekent 's ochtends vroeg kouhoudd! Afijn, we gaan het meemaken.

We hebben vooralsnog veel aanmeldingen. Met deze groep stel ik voor om in twee of drie groepen te splitsen en na elkaar te vertrekken. Vrijwilligers als voorrijder?

Even een kattenbelletje.
  1. @etwintje
  2. @MichielK71
  3. @Grubeater
  4. @kaasaanfiets
  5. @WielerManiak
  6. @Mitssz
  7. @darkkingll
  8. @yozgoesdigital
  9. @NLDViane
  10. @Rubman
  11. @timmie271
  12. @Crimsoon
  13. @InZane
  14. @Vrijdag
  15. @Joopieboy
  16. @NL-RaVeR + eventueel 2 collega's
  17. @alexthegrat
  18. @Raym09
  19. @aidanl
  20. @yozgoesdigital
  21. @Phreak
  22. @Tankiej
  23. @DateTime.Now
  24. @Chakotay
Ik wil best wel een klein groepje voorrijden hoor, even tijd maken om de route klaar te maken en omzetten voor de telefoon, maar dat is geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Inderdaad, word het niet eens tijd voor een nieuwe brommer @wimmel_1 ? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Rubman schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:39:
Klinkt goed @SmurfLink, fijn dat het nu eindelijk geklikt is.

Dit kan ook heel goed met de instructeur te maken hebben die anders begeleid (of heb je dezelfde?). Een betere klik en voor jou fijnere uitleg en begeleiding scheelt echt enorm.

Straks lekker wennen op de eigen motor en dat is toch weer allemaal net even anders, maar daarna heerlijk de vrijheid van het motor rijden ervaren. 8)
Het is dezelfde instructeur, altijd goeie gast geweest. Alleen bij het afrijden had ik een eikel van een examinator die slecht instructies gaf en aan het einde doodleuk zij dat hij twijfelde of ie me wel ging laten slagen. :p Hoe maak je een vrouw onzeker...

Ja ik ben heel benieuwd of het zo anders gaat zijn op m'n eigen motor. Of dat het nu opeens veel minder uitmaakt.

@timmie271 Volgende minitweakersrit? dwars door 't natuurgebied ploegen met ronkende motoren, vervolgens over de dijk!

@wimmel_1 Volgende een felgele? :p Bliksem gegarandeerd!

[ Voor 9% gewijzigd door SmurfLink op 10-04-2019 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
SmurfLink schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:18:
[...]

Het is dezelfde instructeur, altijd goeie gast geweest. Alleen bij het afrijden had ik een eikel van een examinator die slecht instructies gaf en aan het einde doodleuk zij dat hij twijfelde of ie me wel ging laten slagen. :p Hoe maak je een vrouw onzeker...

Ja ik ben heel benieuwd of het zo anders gaat zijn op m'n eigen motor. Of dat het nu opeens veel minder uitmaakt.
Ik weet niet op wát voor een motorfiets je nu je "heropstap lessen" aan het volgen bent maar de Kawasaki ER6-N / F serie is één van de prettigste (zo niet dé prettigste) fiets volgens veel motorrijles instructeurs,

Moet allemaal goed gaan komen met je, dus!!! _/-\o_ _/-\o_

Ik heb destijds bij de aanschaf van m'n 2008 R6 nog wél serieus overwogen om de "gele" (Kenny Roberts) versie over te laten komen vanuit de Verenigde Staten, alléén vanwege de kleurstelling. Toen ik eenmaal wist dat 't ding vermogen miste ten opzichte van de EU versie van de RJ15 was ik daar overigens vrij snel op terug gekomen......

Afbeeldingslocatie: http://r6club.de/uploads/post-317-1179049122.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 10-04-2019 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:18:
[...]

Bij mij waren examinator en rij-instructeur het niet met elkaar eens, maar had wel het geluk dat de examinator mij liet slagen :P
Vanaf toen ben ik maar braaf in beide spiegels gaan kijken :+
@timmie271 Volgende minitweakersrit? dwars door 't natuurgebied ploegen met ronkende motoren, vervolgens over de dijk!
Lijkt mij prima :) Hopen dat de vogelweg dan wel weer open is want de gooiseweg/waterlandseweg is best wel saai om met de motor richting almere te gaan :P
wimmel_1 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:22:
[...]

Ik weet niet op wát voor een motorfiets je nu je "heropstap lessen" aan het volgen bent maar de Kawasaki ER6-N / F serie is één van de prettigste (zo niet dé prettigste) fiets volgens veel motorrijles instructeurs,

Ergens mis ik de ER6-N wel (ging ook prima 170 tijdens het lessen O-)). De huidige 1 cilinder is prima op hogere toeren, maar onder de 3000-3500 toeren begint ie al te bokken bij mij wat dan ook echt niet meer fijn is :X

[ Voor 26% gewijzigd door timmie271 op 10-04-2019 19:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:22:
[...]

Op een 2009 Er-6F :p Ik wist van te voren al dat ik deze motor wilde(nou ja oke ik wilde de Versys maar zelfde blok enzo, en die was sowieso te duur), dus ben een instructeur gaan zoeken waar ik erop kon lessen haha. En toen kwam er ineens een 2014 op mijn eigen pad voor de prijs van een 2009, dus werd het eentje nieuwer voor mezelf. Die is alleen iets minder vriendelijk ingesteld, gezien die een stuk pittiger weg wilt rijden dan die 2009. Maar daar wennen we ook wel aan.

@timmie271 Dan moeten we nog even wachten, dat hele stuk wordt volgens mij opnieuw geasfalteerd. De hele afrit vanaf de A27 is ook dicht nog, ik dacht t/m maandag maar zal morgen even kijken op weg naar Utrecht.

[ Voor 14% gewijzigd door SmurfLink op 10-04-2019 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:24:
[...]

Op een 2009 Er-6F :p Ik wist van te voren al dat ik deze motor wilde, dus ben een instructeur gaan zoeken waar ik erop kon lessen haha. En toen kwam er ineens een 2014 op mijn eigen pad voor de prijs van een 2009, dus werd het eentje nieuwer voor mezelf. Die is alleen iets minder vriendelijk ingesteld, gezien die een stuk pittiger weg wilt rijden dan die 2009. Maar daar wennen we ook wel aan.
Ik ging zelf van 76pk 650cc 2cil naar 26pk 250cc 1 cil. Dat was/is ook even wennen. Mis het vermogen/koppel onderin vooral :+
@timmie271 Dan moeten we nog even wachten, dat hele stuk wordt volgens mij opnieuw geasfalteerd. De hele afrit vanaf de A27 is ook dicht nog, ik dacht t/m maandag maar zal morgen even kijken op weg naar Utrecht.
Als we daar op moeten wachten dan is de maand Juli alweer bijna voorbij :+

Word opnieuw geasfalteerd en er komen 2 rotondes bij de op/afrit van de A27 en vogelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59

Even een kattenbelletje.
  1. @etwintje
  2. @MichielK71
  3. @Grubeater
  4. @kaasaanfiets
  5. @WielerManiak
  6. @Mitssz
  7. @darkkingll
  8. @yozgoesdigital
  9. @NLDViane
  10. @Rubman
  11. @timmie271
  12. @Crimsoon
  13. @InZane
  14. @Vrijdag
  15. @Joopieboy
  17. @alexthegrat
  18. @Raym09
  19. @aidanl
  20. @yozgoesdigital
  21. @Phreak
  22. @Tankiej
  23. @DateTime.Now
  24. @Chakotay
Zal morgen even informeren of ik een gps kan lenen, wil ik prima voorrijden..

@SmurfLink Nice! Zo lekker altijd als het allemaal gewoon soepeltjes gaat. :D :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

SmurfLink schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:24:
[...]

Op een 2009 Er-6F :p Ik wist van te voren al dat ik deze motor wilde(nou ja oke ik wilde de Versys maar zelfde blok enzo, en die was sowieso te duur), dus ben een instructeur gaan zoeken waar ik erop kon lessen haha. En toen kwam er ineens een 2014 op mijn eigen pad voor de prijs van een 2009, dus werd het eentje nieuwer voor mezelf. Die is alleen iets minder vriendelijk ingesteld, gezien die een stuk pittiger weg wilt rijden dan die 2009. Maar daar wennen we ook wel aan.

Verschil in jaartal of paar CC meer of minder kan een bak verschil van jewelste maken.

Merk het met mijn opvolger van de te vroeg gestorven VFR750F uit 95 die opgevolgd is door een 800FI uit 2001. Eigenlijk minder fijn bij lagere snelheden en gascontrole. Veel meer schokken en horten dan de 750F.
Moet nog even kijken of 1 en ander wat ik wil gaan aanpassen zoals de vering even helemaal laten afstellen en pair/flappermod hierin kunnen helpen.

En anders even met een beurtje wat vragen stellen wat er allemaal mogelijk is en zo niet dan maar sneller blijven rijden dan heb ik er minder last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Rubman Ik denk persoonlijk dat jij bij jouw huidige VFR écht nog moet gaan wennen aan de omschakeling van carburateurs naar injectie waarbij die 800Fi ook nog eens één van de eerste motoren was waarbij die techniek geïntroduceerd werd (aan-uit reactie is bij die fietsen erg goed merkbaar).

Als je op een moderne "injectiefiets" gaat rijden dan heb je er waarschijnlijk helemaal geen last meer van, ook niet als 't apparaat ineens 1200CC heeft (óf weer 800 zoals Honda sinds vorig jaar ook weer levert in de VFR serie).

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 10-04-2019 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

wimmel_1 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:48:
@Rubman Ik denk persoonlijk dat jij bij jouw huidige VFR écht nog moet gaan wennen aan de omschakeling van carburateurs naar injectie waarbij die 800Fi ook nog eens één van de eerste motoren was waarbij die techniek geïntroduceerd werd.

Als je op een moderne "injectiefiets" gaat rijden dan heb je er waarschijnlijk helemaal geen last meer van, ook niet als 't apparaat ineens 1200CC heeft (óf weer 800 zoals Honda sinds vorig jaar ook weer levert in de VFR serie).
Dat zou goed kunnen, maar het is wel echt even wennen en ik rijd er nu al even op.

Het is gewoon zeker op lagere snelheden/versnellingen wat schokken. Hopelijk kan ik daar nog wat mee spelen of wennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Die vtec van de 800FI is ook wel een dingetje blijkbaar. Mijn pa kon er niet aan wennen in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Rubman schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:38:
[...]

Verschil in jaartal of paar CC meer of minder kan een bak verschil van jewelste maken.

Merk het met mijn opvolger van de te vroeg gestorven VFR750F uit 95 die opgevolgd is door een 800FI uit 2001. Eigenlijk minder fijn bij lagere snelheden en gascontrole. Veel meer schokken en horten dan de 750F.
Moet nog even kijken of 1 en ander wat ik wil gaan aanpassen zoals de vering even helemaal laten afstellen en pair/flappermod hierin kunnen helpen.

En anders even met een beurtje wat vragen stellen wat er allemaal mogelijk is en zo niet dan maar sneller blijven rijden dan heb ik er minder last van.
Mijn 2001 heeft hier totaal geen last van. Super soepel terug laten zakken tot stationair en zonder schokken weer op het gas.
Mijn oude 2000 die m'n vader een powercommander op heeft laten zetten is een stuk feller qua gasaanname maar rijdt verder hetzelfde.
lolgast schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:53:
Die vtec van de 800FI is ook wel een dingetje blijkbaar. Mijn pa kon er niet aan wennen in ieder geval
VTEC is pas vanaf 2002, de 6e generatie. Rubman heeft een 5e generatie model. Die VTEC hebben ze blijkbaar pas vanaf ongeveer 2007 goed afgesteld, al heb ik nooit op een nieuwere dan 2001 gereden.

[ Voor 17% gewijzigd door Maegrim op 10-04-2019 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:26

A13X

Dude

SmurfLink schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:11:

Moet je een keer een route gaan testen met @Grubeater... Sta je ineens midden in het bos op een gravelpad. Het erop volgende pad ging ook nog wel, het trekkerpad met 2 dikke sporen, flink hoogte verschil daartussen en gras heb ik maar overgeslagen.... vond het wel gek genoeg geweest met een 1ltr 150pk naked :+

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Raym09 Zolang je 't ding kunt laten "trekken" is er nog niet zo héél veel aan de hand, ook niet met de banden welke we hebben. Probleem met het soort speelgoed waar wij mee rijden is dat 't in dat soort terrein al véél te snel véél te hard gaat als je de motor laat "trekken" :(

Ik heb m'n MT in de regio Maastricht ook wel eens binnendoor van Aachen "op de steps staande" naar een meetingpoint moeten rijden doordat de persoon welke de route uitgezet had "Google Maps" op wandelpaden had staan tijdens 't maken van de route.....

[ Voor 38% gewijzigd door Will_M op 10-04-2019 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z9TgIQw.png

Goh, had al SMX plus ipv smx-5 zie ik nu :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

wimmel_1 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:08:
@Raym09 Zolang je 't ding kunt laten "trekken" is er nog niet zo héél veel aan de hand, ook niet met de banden welke we hebben. Probleem met het soort speelgoed waar wij mee rijden is dat 't in dat soort terrein al véél te snel véél te hard gaat als je de motor laat "trekken" :(
Ja dat, en het gebrek aan veerweg. Zaten her en der wat kuilen tussen die moeilijk te vermijden waren. Maar zat inderdaad de hele tijd in mij hoofd "vaart houden, vaart houden, blijven rijden"

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:03
darkkingll schreef op woensdag 10 april 2019 @ 07:55:
[...]

Dat staat onder het info knopje bij winterstop als je in de premiebereken tool zit.
@aidanl ik heb nu alles bij Univé lopen, waarbij de totale pakketkorting nog geen 3 euro is.. zet dus niet echt zoden aan de dijk hier.

Zie trouwens net dat Univé helemaal geen pechhulp buitenland heeft voor de motor.. bijzonder, voor de auto kan het wel gewoon..
Zit zelf ook met al mijn verzekeringen bij Unive, kost wellicht wat meer dan bij vergelijkbare verzekeraars maar via mijn werkgever krijg ik ook nog een korting die het gat kleiner maakt. Daarnaast vind ik de communicatie met Unive bijzonder eenvoudig en zijn wijzigingen per direct te regelen. Ook pechhulp is prima via Unive waarbij ze je constant up to date houden. Ik zat voorheen met mijn motoren bij KNMV verzekeringen tot zij opeens een aantal jaar geleden besloten om mijn premies met gemiddeld 10 euro per maand te verhogen. Dit kwam doordat er meer schades werden gereden en geclaimed met motoren die verzekerd waren bij hun...

Ik heb overigens een doorlopende reisverzekering bij Unive met de vervoersmodule erbij waardoor ik met elk voertuig recht heb op pechhulp in het buitenland. Dit hadden zij mij aangeraden.

[ Voor 22% gewijzigd door cyntax op 10-04-2019 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Ooh, dan ga ik daar morgen nog even achteraan, wou al overstappen naar ANWB, want net zo duur, maar ik heb sowieso al een doorlopende reisverzekering via Unive, dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:03
Double post.

[ Voor 98% gewijzigd door cyntax op 10-04-2019 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@cyntax Je wilt niet weten hoevaak mensen "dubbel" verzekerd zijn én waarbij de feitelijke polissen vaak (uiteindelijk) ook nog eens ondergebracht zijn bij één en de zelfde verzekeraar, al dan niet onder verschillende merknamen.

Aangezien 't Web-Care account van Achmea hier ook mee leest is 't misschien wel eens een goed idee om daar een eerlijke post over te plaatsen

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 10-04-2019 20:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Daarom gaan wij hier elk jaar door de verzekeringen. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel voor de kat z’n viool verzekert zijn. Ze verdienen hun geld in mijn ogen al makkelijk zat aan mij.

Scheelt dat het meerendeel bij dezelfde maatschappij loopt, dat maakt het inventariseren vrij overzichtelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
@cyntax Thanks voor de tip, net even gebeld met Unive(ook zo fijn inderdaad, gewoon ook s'avonds de klantenservice kunnen bellen en direct geholpen worden.), Module bij mij ook toegevoegd aan de reisverzekering.

Het is trouwens wel zo dat pechhulp in NL er niet door wordt vergoed, dus daarvoor nog de pechhulp module op de motorverzekering aan laten staan(lekker overzichtelijk...)

@lolgast, Unive stuurt elk jaar netjes de bijgewerkte polis met overzicht welke verzekeringen + aanvullingen je via hun hebt lopen. Scheelt al een heel stuk zoeken van hoe je nu precies verzekerd bent. Ideaal.

[ Voor 21% gewijzigd door darkkingll op 10-04-2019 20:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
Even een testrondje gedaan, dat hitteschild werkt best aardig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AVJPKTlytFPVapE57qBjrn2g/full.jpg

(ter vergelijking, als ik de thermometer in de uitlaat richtte gaf hij 380°C aan...)

Dat durf ik wel aan met die straps zo, alleen nog even fixeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@Chakotay Hoe bevalt hij je eigenlijk qua rijgedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@lolgast tot nu toe prima, het blok is een stuk soepeler dan de RSV en hij is prima wendbaar. Ik heb echter nog redelijk rustigaan gedaan, ik moet de banden nog vervangen. Wat er nu onder zit is nogal oud, daarmee durf ik nog niet echt op het gas te gaan in de bochten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Maegrim schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:54:
[...]

Mijn 2001 heeft hier totaal geen last van. Super soepel terug laten zakken tot stationair en zonder schokken weer op het gas.
Mijn oude 2000 die m'n vader een powercommander op heeft laten zetten is een stuk feller qua gasaanname maar rijdt verder hetzelfde.

[...]

VTEC is pas vanaf 2002, de 6e generatie. Rubman heeft een 5e generatie model. Die VTEC hebben ze blijkbaar pas vanaf ongeveer 2007 goed afgesteld, al heb ik nooit op een nieuwere dan 2001 gereden.
Ik heb er ook nog niks aan gedaan sinds aankoop en wil hem nog even helemaal laten nalopen met een goede beurt.
Hij is wel altijd keurig onderhouden en alle historie is bekend dus het zal misschien ook gewoon afstelling oid zijn.

Anyhoe, zo is overwerk niet zo erg meer.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vG7TLmo.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Om maar weer even met @lolgast te spreken.... Waarom zetten er altijd mensen zo'n ding in de weg op het moment dat je een mooie foto probeert te maken?

:9

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 10-04-2019 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Review van de nieuwe 790 adventure R is ook uit! Lijkt me een leuke machine om mee te rijden.

YouTube: 2019 KTM 790 Adventure R First Ride Review

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Klopt @wimmel_1 wilde een mooie foto van de molens maken, zet een of andere idioot zijn motor daar precies voor neer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:32:
[...]

Ik ging zelf van 76pk 650cc 2cil naar 26pk 250cc 1 cil. Dat was/is ook even wennen. Mis het vermogen/koppel onderin vooral :+

[...]

Als we daar op moeten wachten dan is de maand Juli alweer bijna voorbij :+

Word opnieuw geasfalteerd en er komen 2 rotondes bij de op/afrit van de A27 en vogelweg.
Jij mocht gewoon lessen op een A motor terwijl je een A1/2 rijbewijs hebt? Of heb je wel een volledige A gehaald maar bewust een lagere motor gehaald?

En ai jij bent beter op de hoogte dan ik. Dat duurt lang zeg! o_O
Rubman schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:38:
[...]

Ja ik merk het ook vooral onderin, waar ik bij de lesmotor met de koppeling in z'n 2 kan afremmen tot ergens 16-17km/h blijft die van mij op 23 stokken.. en gezien ik bang was vond ik dat VEUL te hard destijds.. dus daar moet ik wel even aan wennen. Denk nu dat het niet zo'n probleem gaat zijn, moet alleen echt aanwennen die achterrem eens te gebruiken. Was echt zo'n dom 'oja' momentje dat m'n instructeur doodleuk vroeg waarom ik die dan niet gebruikte om nog een beetje af te remmen.. ik gebruik dat ding echt te weinig.

En zn versnellingspook zit een stukkie hoger. Bij de lesmotor zit ik met m'n voorvoet eigenlijk op het pookje, geen idee of dat goed/slecht is ofzo, bij m'n eigen hangt de neus onder de pook. M'n maatje vond dat ook veel te hoog vergeleken met de zijne.. maar ach, ik denk niet dat het zo vervelend zou zijn maar kan het altijd nog vragen.

@Raym09 Klinkt best leuk :p maar ik denk dat ik dan toch liever m'n fiets dat bespaar en zo'n enduroritje doe.

[ Voor 56% gewijzigd door SmurfLink op 10-04-2019 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 09:59
Castrol Power RS racing 10w50 volsyntheet binnen en k&n oliefilter dus van weekend even olie wisselen.

Motor verder nagekeken en dus bijna klaar voor het seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Chakotay schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:52:
@lolgast tot nu toe prima, het blok is een stuk soepeler dan de RSV en hij is prima wendbaar. Ik heb echter nog redelijk rustigaan gedaan, ik moet de banden nog vervangen. Wat er nu onder zit is nogal oud, daarmee durf ik nog niet echt op het gas te gaan in de bochten.
Owhja dat is ook zo, jij hebt veel meer twee cilinders gereden. Dan ben ik wel benieuwd hoe je er over een paar maanden over denkt.

Ik weet niet wat het is wat ik mis, ik denk een beetje emotie in het blok ofzo. Kan het niet zo goed uitleggen, maar het lineaire gedrag van de twee cilinder heeft me tot nu toe niet echt gegrepen. Dus als jij over een tijd aangeeft dat het een fantastische ervaring is, weet ik dat ik niet naar een andere twee cilinder hoef te kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@lolgast heh, ik zal het laten weten als ik een paarduizend kilometer verder ben :P Het meeste moet ik wennen aan de droge koppeling eigenlijk, die vind het duidelijk niet leuk als je de boel wat te lang laat slippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-08 08:30
SmurfLink schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:10:
[...]

Jij mocht gewoon lessen op een A motor terwijl je een A1/2 rijbewijs hebt? Of heb je wel een volledige A gehaald maar bewust een lagere motor gehaald?

[...]
Dat is A met code 80. Je lest op een A motor, daarna moet je 2 jaar of tot je 24e (wat er eerder bereikt wordt) op een A2 motor rijden. Die code 80 vervalt automatisch, dus je hoeft niet opnieuw examen te doen. Lessen kan dan vanaf je 21e. Stuk beter dan A1>A2>A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
NLDViane schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:36:
[...]

Dat is A met code 80. Je lest op een A motor, daarna moet je 2 jaar of tot je 24e (wat er eerder bereikt wordt) op een A2 motor rijden. Die code 80 vervalt automatisch, dus je hoeft niet opnieuw examen te doen. Lessen kan dan vanaf je 21e. Stuk beter dan A1>A2>A
Aaaah, oke dan snap ik hem. Ik hou al die regels niet bij moet ik zeggen. Veranderen nogal veel. Wel fijn dat hij dan niet opnieuw examen hoeft te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

NLDViane schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:36:
[...]

Mijn broertje heeft gewoon gewacht tot ie 24 was, ik zou dat geduld niet hebben. :X

Ik reed al gewoon vanaf mijn 16e, en braaf op mijn 21e mijn vol rbw gehaald. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Ik was gewoon een jaar later dan mijn vrouw :9 Volgens mij toen ik 24 was. Ik riep altijd dat ik hem wilde halen en zij was ineens begonnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Ik heb ook in 1x het volledig rijbewijs gehaald ergens rond mijn 24e. Daarvoor geen geld, en een saaie werkgever die liever had dat ik eerst mijn B-rijbewijs haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Kom ik met m'n 29e... ach ja, was een beetje een laatbloeier zullen we maar zeggen. Op m'n 27e pas afgestudeerd, eerste prio was huis kopen en van m'n eerste beetje spaargeld daarna dacht ik, laten we het gelijk over de balk smijten aan een rijbewijs en motor. Nu gaan we weer braaf sparen en rustig aan doen. :9 voor nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
Ik was 27 geloof ik, dus direct voor vol vermogen gegaan.

Had al sinds mijn 18e mijn B rijbewijs en reed vanaf mijn 20e taxi, dus was het in principe alleen nog puntjes op de i. Toch 3x over de avd gedaan :X

Als ik nog jonger was geweest had ik denk ik ook code 80 gebruikt, klinkt als een ideale regeling.

En @SmurfLink Ik ben een 3kwart jaar geleden, nog geen maand voor ik 30 werd pas afgestudeerd. Al het goede heeft gewoon wat tijd nodig ;)

[ Voor 18% gewijzigd door darkkingll op 10-04-2019 22:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ik reed ooit dagelijks proefritten met precies zo'n brommer als het apparaat waar @cyntax nu ook nog mee rijdt (ook in de zelfde kleur "groen", overigens) en dat werd niet altijd even goed gewaardeerd door de KMAR..... Gevolg: Ik moest laten zien dat ik zo'n ding heelhuids over de appél plaats kon laten rijden om een extra stempeltje in m'n dagelijkse paspoort te kunnen laten zetten (als monteur zijnde)...

En dat stempeltje op m'n militaire paspoort is in 1991, ná dat ik terug kwam vanuit GW-1, dus gewoon gratis en voor niets overgnomen naar m'n burgerrijbewijs.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 10-04-2019 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Juist met dat soort snelheden moet je voor je kijken en niet op de teller ;) die laatste paar km gaan echt geen verschil maken in een bocht. Inderdaad voetrem of koppeling erbij en op gevoel je snelheid aanpassen.

V.w.b. hendels en schakel/rempookjes, laat die eens voor je afstellen op jouw maat (en jij er dus bij/op). Dat kan een wereld van verschil zijn als ze nu niet lekker staan. Zowel in comfort als in de bediening ervan.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
SmurfLink schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:14:
Kom ik met m'n 29e... ach ja, was een beetje een laatbloeier zullen we maar zeggen. Op m'n 27e pas afgestudeerd, eerste prio was huis kopen en van m'n eerste beetje spaargeld daarna dacht ik, laten we het gelijk over de balk smijten aan een rijbewijs en motor. Nu gaan we weer braaf sparen en rustig aan doen. :9 voor nu.
Wacht maar, nu je eenmaal motorrijd is er altijd wel een nieuwe accesoire, onderdeel of kledingstuk nodig, en het ideale aanta motoren is altijd eentje meer dan je er hebt O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:25:
[...]

Wacht maar, nu je eenmaal motorrijd is er altijd wel een nieuwe accesoire, onderdeel of kledingstuk nodig, en het ideale aanta motoren is altijd eentje meer dan je er hebt O-)
Sshhhhhhh! Laat me nou even in de illusie. :-(

Ik krijg vrijdag vakantiegeld en m'n jaarlijkse bonus. Daar moet wel wat van overblijven. :p Daarom laat ik nu ook alleen de ketting en valdoppen doen en laat ik de topkoffer nog even wachten. En dan hebben we nog motorjeans. Wellicht einde dit jaar nog een fatsoenlijke nieuwe helm die niet zoveel herrie maakt... en dan nog die gear indicator, usb oplader...

oja.. iets met sparen.

@Raym09 Kijk, ik wist dus niet eens dat je die dingen kan afstellen. Dat is ook erg handig om te weten. :9 Afhankelijk van wanneer ie klaar is stelde m'n instructeur voor dat we 'm samen ophalen. Heenrit ik met hem achterop de lesmotor (goeie oefening om met iemand te rijden), dan terug op m'n eigen fiets. Dus dan kan ik het nog vragen. Anders laat ik 'm wss thuisbrengen omdat ik volgende week heel weinig tijd heb (3 dagen weg voor werk).

[ Voor 23% gewijzigd door SmurfLink op 10-04-2019 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Zojuist de TumTum Rider besteld :9,
Nu zie ik dat er geen O ringen aan de kabels, moet ik de laadkabel gewoon op de + en - pool van mijn accu koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Pagman zo zit het bij mij wel (erfenis van de vorige eigenaar), maar ik raad je aan om het ergens op een plek aan te sluiten die geschakeld is. Direct aan de accu zit je houder altijd onder spanning, niet echt ideaal als je in de regen geparkeerd staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Pagman schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:44:
Nu zie ik dat er geen O ringen aan de kabels, moet ik de laadkabel gewoon op de + en - pool van mijn accu koppelen?
Je bedoeld waarschijnlijk dat er geen stekkers aan de kabel zitten welke voorzien van een "O" ?

Je kunt ze zonder die stekkers aansluiten maar netjes is 't niet. Beter knijp je er even zelf een paar goedkope AMP stekkers aan welke van zo'n mooi "O" ringetje voorzien zijn zodat je ze netjes aan het boutje van je accuklemmen kunt vast zetten.

@Chakotay Waarschijnlijk zit er wel een "zwevende" zekering opgenomen in de kabel van dat spel? Zo-niet dan kan 'ie inderdaad beter alles netjes via een bestaande zekering laten lopen net zoals ik hier bijvoorbeeld laatst al eens met @Raym09 had besproken (kentekenplaat verlichting is vaak zwaar "over-afgezekerd" aangesloten door de fabrikant 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 10-04-2019 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
[...]

Yup. Wat @NLDViane al zei ik heb A met code 80 :)
Ben niet zo gek als @NLDViane om 2x examen te doen :Y)
Verschil is ook dat ik op mijn 21e mijn rijbewijs heb gehaald en hij op z'n 20e :P
En stiekem kan hij een tikkeltje beter sturen dan mij O-)
Daarvoor ben ik Zeewoldenaar hè :P Kom af en toe ook eens in Almere vanaf Lelystad en die A6 duurt me ook veelste lang anders :+
Is geloof ik een traject van 6-7 fases waar iedere eer een deel van de vogelweg aangepast word. En aangezien die best lang is en er 2 rotondes in moeten komen duurt dat dus even :)
En zn versnellingspook zit een stukkie hoger. Bij de lesmotor zit ik met m'n voorvoet eigenlijk op het pookje, geen idee of dat goed/slecht is ofzo, bij m'n eigen hangt de neus onder de pook. M'n maatje vond dat ook veel te hoog vergeleken met de zijne.. maar ach, ik denk niet dat het zo vervelend zou zijn maar kan het altijd nog vragen..
Mijn versnellingspook zit eigenlijk ook net even te hogen. Moet m'n voet optillen om terug te kunnen schakelen :+ Bij de volgende beurt maar even vragen of dat aangepast kan worden. Remhendel zit eigenlijk ook net iets te ver naar voren als ik dingen zoals rev matchen wil gaan doen, maar dat ga ik pas veranderen op de volgende motor als code 80 is vervallen. Nu eerst even leren bochten maken. Rechtuit gaat prima :+
lolgast schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:19:
[...]

Owhja dat is ook zo, jij hebt veel meer twee cilinders gereden. Dan ben ik wel benieuwd hoe je er over een paar maanden over denkt.

Ik weet niet wat het is wat ik mis, ik denk een beetje emotie in het blok ofzo. Kan het niet zo goed uitleggen, maar het lineaire gedrag van de twee cilinder heeft me tot nu toe niet echt gegrepen. Dus als jij over een tijd aangeeft dat het een fantastische ervaring is, weet ik dat ik niet naar een andere twee cilinder hoef te kijken :+
Ik vond die 2 cilinder anders een stuk fijner dan m'n huidige 1 cilinder al heb ik niks te klagen over het verbruik :+
En uiteindelijk is het een goede leerfiets. Heb hem toch alweer bijna een halfjaar :)
wimmel_1 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:48:
[...]

Je bedoeld waarschijnlijk dat er geen stekkers aan de kabel zitten welke voorzien van een "O" ?

Je kunt ze zonder die stekkers aansluiten maar netjes is 't niet. Beter knijp je er even zelf een paar goedkope AMP stekkers aan welke van zo'n mooi "O" ringetje voorzien zijn zodat je ze netjes aan het boutje van je accuklemmen kunt vast zetten.

@Chakotay Waarschijnlijk zit er wel een "zwevende" zekering opgenomen in de kabel van dat spel? Zo-niet dan kan 'ie inderdaad beter alles netjes via een bestaande zekering laten lopen net zoals ik hier bijvoorbeeld laatst al eens met @Raym09 had besproken (kentekenplaat verlichting is vaak zwaar "over-afgezekerd" aangesloten door de fabrikant 8)
Euh hier noem je es die kentekenplaatverlichting.

* timmie271 moet nog even kijken waarom hier die verlichting het niet doet :$
Heb er nog niemand over gehoord in ieder geval :+

[ Voor 16% gewijzigd door timmie271 op 10-04-2019 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Chakotay schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:46:
@Pagman zo zit het bij mij wel (erfenis van de vorige eigenaar), maar ik raad je aan om het ergens op een plek aan te sluiten die geschakeld is. Direct aan de accu zit je houder altijd onder spanning, niet echt ideaal als je in de regen geparkeerd staat.
Dat is inderdaad een goede tip, er zit ook geen zekering op de kabels die standaard worden meegeleverd. Ik moet maar eens kijken hoe de handvatverwarming is aangesloten aangezien deze uit is zodra ik het contactslot op off zet.
wimmel_1 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:48:
[...]

Zo goedemorgen zeg |:( , ik bedoelde inderdaad dat er geen "O" aan de stekkers zit. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@timmie271 Kentekenplaatverlichting is volgens de wetgever érg belangrijk om de een of andere vage reden en wordt daarom af-fabriek meestal erg goed aangelegd én afzonderlijk afgezekerd (zodat er bij een type keuring ook géén afkeur op plaats kan vinden).

Jouw fiets heeft hoogstwaarschijnlijk niet meer de originele "taartschep" met kenteken, richting aanwijzers.... én kentekenplaat verlichting en er is al gerommeld in de originele kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:13:
@timmie271 Kentekenplaatverlichting is volgens de wetgever érg belangrijk om de een of andere vage reden en wordt daarom af-fabriek meestal erg goed aangelegd én afzonderlijk afgezekerd (zodat er bij een type keuring ook géén afkeur op plaats kan vinden).

Jouw fiets heeft hoogstwaarschijnlijk niet meer de originele "taartschep" met kenteken, richting aanwijzers.... én kentekenplaat verlichting en er is al gerommeld in de originele kabels?
Er zit een best fraaie taartschep op hoor die geloof ik standaard is (scheelt weer een smerige rug). Maar misschien dat de achteraf aangelegde Handvatverwarming nog een oorzaak kan zijn?
@corewillem Heb jij stiekem die kabels losgetrokken? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:52:
Psst, S22? ;)

Dunlop heeft nu ook een cashback, zou die Sportsmart 3 MK3 echt overwegen als ik jou was. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:21:
[...]
Dunlop heeft nu ook een cashback, zou die Sportsmart 3 MK3 echt overwegen als ik jou was. :)
Zeker een aanrader qua grip tegenover levensduur inderdaad :)

Hier al weet ik veel hoe lang alleen maar Sportsmart banden sinds de eerste MK1. Nu bezig met een MK2 Max setje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:19

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

timmie271 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:57:
[...]

Daarvoor ben ik Zeewoldenaar hè :P Kom af en toe ook eens in Almere vanaf Lelystad en die A6 duurt me ook veelste lang anders :+
Is geloof ik een traject van 6-7 fases waar iedere eer een deel van de vogelweg aangepast word. En aangezien die best lang is en er 2 rotondes in moeten komen duurt dat dus even
Ja vet irritant. Er staan nu dikke files op de Gooische weg. (Gelukkig werk ik vanuit huis)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:20

charrel

Cortisol4life..

Pagman schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:44:
Beter schakelen via de koplamp bv, vergeet je je domdom eraf te halen en dan is je accu leeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-08 21:38
[...]

Een "lagere" motor kan vaak meer fun zijn dan een A motor. Had eerst een K75 omgebouwd tot Cafe racer, waar je volledig A voor nodig hebt. Heb nu een EXC 500, waar je volgens mij met A2 mee mag rijden.

Als volgende motor zou ik ook graag een Duke 390 of 310GS willen hebben. Een bijv. superduke zou gewoon té zeer uitdagen om véél te makkelijk het rijbewijs te mogen inleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Thoit schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:18:
[...]

Een "lagere" motor kan vaak meer fun zijn dan een A motor. Had eerst een K75 omgebouwd tot Cafe racer, waar je volledig A voor nodig hebt. Heb nu een EXC 500, waar je volgens mij met A2 mee mag rijden.

Als volgende motor zou ik ook graag een Duke 390 of 310GS willen hebben. Een bijv. superduke zou gewoon té zeer uitdagen om véél te makkelijk het rijbewijs te mogen inleveren.
Als ie maar niet meer dan 35Kw heeft. Dan zou ik erop mogen rijden (los van nog wat gewichtsregeltjes...) :P

Maar moet wel eerlijk zijn dat iets meer vermogen wel fijn was geweest. Bedoel @Joopieboy zit nog in z'n 1 als ik net in de 4 zit _O- _O- hij kan hetzelfde met 2 versnellingen en dan rijd ie nog rustig als dat ik kan met 6 versnellingen 8)7 maar de mijne rijd dan wel weer zuiniger :+

Al is het mindere vermogen vooral te merken als je langdurig op hogere snelheid aan het cruisen bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:48
Nog over kleding en kou. Moest vanmorgen vanuit Rotterdam naar Amsterdam toe op de motor. Was toch wel blij dat ik de voering in mijn broek en jas terug had gedaan... Was 1 graad toen ik weg ging. Morgen ook nog een dagje pendelen tussen Rotterdam en Amsterdam.

Hopelijk is dit het laatste beetje kou dit jaar

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:51
Chakotay schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:25:
[...]

Die drang heb ik dus absoluut niet. Er moet gereden worden, meer niet
Heb nog een tijdje gezocht naar een Akrapovich uitlaat, maar ach herrie maakt ie standaard ook al genoeg en hij gaat er niets harder door. En als hij er al harder door zou gaan, dan haal ik dat er toch niet uit :P

Zit er overigens wel aan te denken om deze zomer echt eens een rijtraining te gaan doen via KNMV of Racecracks maar via supermotorschool.nl een supermoto cursus lijkt mij ook erg gaaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:57:
[...]

Yup. Wat @NLDViane al zei ik heb A met code 80 :)
Ben niet zo gek als @NLDViane om 2x examen te doen :Y)
Verschil is ook dat ik op mijn 21e mijn rijbewijs heb gehaald en hij op z'n 20e :P
En stiekem kan hij een tikkeltje beter sturen dan mij O-)

[...]

Is geloof ik een traject van 6-7 fases waar iedere eer een deel van de vogelweg aangepast word. En aangezien die best lang is en er 2 rotondes in moeten komen duurt dat dus even :)

[...]

Mijn versnellingspook zit eigenlijk ook net even te hogen. Moet m'n voet optillen om terug te kunnen schakelen :+ Bij de volgende beurt maar even vragen of dat aangepast kan worden. Remhendel zit eigenlijk ook net iets te ver naar voren als ik dingen zoals rev matchen wil gaan doen, maar dat ga ik pas veranderen op de volgende motor als code 80 is vervallen. Nu eerst even leren bochten maken. Rechtuit gaat prima :+

[...]
Ja 2x examen lijkt me alleen maar frustrerend. Ben je weer overgeleverd aan de grillen van het CBR en het kost je wss ook nog flink wat extra. Kan je beter jaartje wachten idd en het zo oplossen.

Heb even gekeken vanochtend, en de op/afritten van de A27 zouden op 15 april weer open moeten zijn. :p dus dan heb je iig dat stukje weer. De rest zal nog wel ff duren.

Kan je je remhendel niet stellen met zo'n wieltje? Of zit ie al op de kleinste stand?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Laatst had iemand een heel lijstje gepost met onderwerpen die hier besproken kunnen worden.
Van mij mag er 1 erbij, namelijk medeweggebruikers en die niet verder nadenken.

Nu met de laagstaande zon en vieze ramen, willen de bestuurders hun raam schoon maken met ruitenvloeistof }:|

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
streamnl schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:50:
Laatst had iemand een heel lijstje gepost met onderwerpen die hier besproken kunnen worden.

Nu met de laagstaande zon en vieze ramen, willen de bestuurders hun raam schoon maken met ruitenvloeistof }:|
@Vrijdag update jij je lijstje even? :+
SmurfLink schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:43:
[...]

Ja 2x examen lijkt me alleen maar frustrerend. Ben je weer overgeleverd aan de grillen van het CBR en het kost je wss ook nog flink wat extra. Kan je beter jaartje wachten idd en het zo oplossen.
Bij mij was het meer toeval dat ik pas op m'n 21e begon. Het enige nadeel is dat door een fout van de overheid (geld voor iedereen) ik verplicht mijn theorie moet hebben voor ik op de A motor mocht rijden....
[/quote]
Heb even gekeken vanochtend, en de op/afritten van de A27 zouden op 15 april weer open moeten zijn. :p dus dan heb je iig dat stukje weer. De rest zal nog wel ff duren.
Het is inderdaad deel voor deel anders zou iedereen er zo lang last van hebben :9
https://www.lokaleomroepz...ting-n706-vogelweg-almere
Kan je je remhendel niet stellen met zo'n wieltje? Of zit ie al op de kleinste stand?
Zijn gewoon helemaal niet instelbaar :'(
Maar kan er gewoon prima mee remmen en koppelen hoor. Het is alleen wat lastiger als ik iets tegelijk zou willen doen met rem en gas..

@Tylen Gelukkig rijd m'n ma wel 3x per week naar Almere en die staat er wel iedere keer in vast :+

[ Voor 3% gewijzigd door timmie271 op 11-04-2019 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
streamnl schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:50:

Vooral erg fijn als je net even je vizier open hebt staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:58
timmie271 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:26:
[...]

Als ie maar niet meer dan 35Kw heeft. Dan zou ik erop mogen rijden (los van nog wat gewichtsregeltjes...) :P

Maar moet wel eerlijk zijn dat iets meer vermogen wel fijn was geweest. Bedoel @Joopieboy zit nog in z'n 1 als ik net in de 4 zit _O- _O- hij kan hetzelfde met 2 versnellingen en dan rijd ie nog rustig als dat ik kan met 6 versnellingen 8)7 maar de mijne rijd dan wel weer zuiniger :+

Al is het mindere vermogen vooral te merken als je langdurig op hogere snelheid aan het cruisen bent..
Was KTM niet zo dat ze gewicht op sommige fietsen hadden geplaatst zodat het wel mocht?
Want ze zaten qua vermogen wel goed, maar het gewicht was te laag. Kan me zoiets herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
kneusteun schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:03:
[...]

Was KTM niet zo dat ze gewicht op sommige fietsen hadden geplaatst zodat het wel mocht?
Want ze zaten qua vermogen wel goed, maar het gewicht was te laag. Kan me zoiets herinneren.
Klopt en dacht dat nog een merk dat had. Hebben ze inderdaad met wat extra gewicht opgelost :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Handig, dan kan je het er na aankoop meteen weer afschroeven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Tenzij het vast gelast zit ;) Of onderdeel van de katalysator is (ik noem maar een zijstraat)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
@lolgast als het niet los gaat is je hamer te klein (of je slijptol bot) :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:47

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:10:
@lolgast als het niet los gaat is je hamer te klein (of je slijptol bot) :+
Geweld lost alles op. Als dat niet zo is, gebruik je er niet genoeg van 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

timmie271 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:26:
[...]

Daarom ook de 750, de keuze voor de uitlaat en de software, maak veel kilometers en een keer in zijn 3 over de rotonde is best lekker, en ook om in zijn 6 nog vlot in te kunnen halen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeffrey4413
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-07 06:31
Vanochtend mooi momentje gehad in de File..
Was stilstaande file en ik reed er rustig door met max 40 ( te veel idioten op de weg bij de A20 )
Kwam een motor-scooter achter mij met 70 aan knallen en de heletijd toeteren..

Liet hem uiteindelijk maar er langs zodra ik de ruimte er voor had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:56:
[...]

Bij mij was het meer toeval dat ik pas op m'n 21e begon. Het enige nadeel is dat door een fout van de overheid (geld voor iedereen) ik verplicht mijn theorie moet hebben voor ik op de A motor mocht rijden....
[/quote]

[...]

Het is inderdaad deel voor deel anders zou iedereen er zo lang last van hebben :9
https://www.lokaleomroepz...ting-n706-vogelweg-almere

[...]

Zijn gewoon helemaal niet instelbaar :'(
Maar kan er gewoon prima mee remmen en koppelen hoor. Het is alleen wat lastiger als ik iets tegelijk zou willen doen met rem en gas..

@Tylen Gelukkig rijd m'n ma wel 3x per week naar Almere en die staat er wel iedere keer in vast :+
Huh je mocht ook geen AVB doen voor je theorie? Dat was voor mij wel toegestaan, maarja ik had al bijna 10 jaar m'n B dus maakte voor mij sowieso niet uit. Wel vreemde regel dan.

En ooh, het is alleen dat stukkie. Dan kunnen we prima door de polder toeren, moeten we alleen ff via de A27 op de waterlandse weg omrijden. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:43:
[...]

Huh je mocht ook geen AVB doen voor je theorie? Dat was voor mij wel toegestaan, maarja ik had al bijna 10 jaar m'n B dus maakte voor mij sowieso niet uit. Wel vreemde regel dan.
Dat is een foutje van de overheid. Vond m'n rijinstructeur ook nog altijd dom. Maar ja kan er moeilijk omheen draaien natuurlijk. Ik heb m'n rijbewijs completer dus vind het allemaal prima :)
En ooh, het is alleen dat stukkie. Dan kunnen we prima door de polder toeren, moeten we alleen ff via de A27 op de waterlandse weg omrijden. :p
Noem maar een datum zodra je weer volste vertrouwen hebt in je motor :) ben komende zaterdag misschien nog naar Zeeland binnendoor :Y)

Andere deel is natuurlijk al gedaan vorig jaar. Vandaar dat het huidige stuk niet zo lang is.
Chakotay schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:05:
Handig, dan kan je het er na aankoop meteen weer afschroeven :)
Zou wel makkelijk zijn ja, maar ging om max 10kg geloof ik

[ Voor 5% gewijzigd door timmie271 op 11-04-2019 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:58:
[...]

Vooral erg fijn als je net even je vizier open hebt staan...
Dat had ik vorig jaar meegemaakt.
Doet echt pijn en ik stond gelukkig stil bij een verkeerslicht want mijn ogen sloegen dicht en ik kreeg ze niet open. Moet er niet aan denken als dat gebeurd terwijl je rijdt.
Vanochtend vond ik het (gelukkig) te koud om met vizier open rond te rijden.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 00:56
Volgens mij hadden ze het bij de Duke 390 opgelost door hem 32kw te maken, maar pin mij er niet op vast. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Woask schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:22:
Volgens mij hadden ze het bij de Duke 390 opgelost door hem 32kw te maken, maar pin mij er niet op vast. :9
Maar dan nog heb je 0.21kw per kilo wat te hoog is :+

Hij moet 160kg wegen bij 32kw voor het maximum van 0.2kw per kilo. En hij is maar 150kg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
streamnl schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:16:
[...]

Dat had ik vorig jaar meegemaakt.
Doet echt pijn en ik stond gelukkig stil bij een verkeerslicht want mijn ogen sloegen dicht en ik kreeg ze niet open. Moet er niet aan denken als dat gebeurd terwijl je rijdt.
Vanochtend vond ik het (gelukkig) te koud om met vizier open rond te rijden.
Kans dat de automobilist dan had bezuinigd op de ruitensproeiermeuk en het reservoir volgegooid had met spiritus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:17

Even een kattenbelletje.
  1. @etwintje
  2. @MichielK71
  3. @Grubeater
  4. @kaasaanfiets
  5. @WielerManiak
  6. @Mitssz
  7. @darkkingll
  8. @yozgoesdigital
  9. @NLDViane
  10. @Rubman
  11. @timmie271
  12. @Crimsoon
  13. @InZane
  14. @Vrijdag
  15. @Joopieboy
  17. @alexthegrat
  18. @Raym09
  19. @aidanl
  20. @yozgoesdigital
  21. @Phreak
  22. @Tankiej
  23. @DateTime.Now
  24. @Chakotay
Zie ik het goed dat het startpunt ook gewijzigd is? Dan moet ik even mijn heenweg route aanpassen :P

Qua temperatuur had een weekend later beter geweest :+ Ik ga mijn textiele jas met een dikke trui alvast zoeken. Het leren pak is niet warm genoeg denk ik 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Mitssz op 11-04-2019 11:04 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Mitssz schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:02:
[...]

Zie ik het goed dat het startpunt ook gewijzigd is? Dan moet ik even mijn heenweg route aanpassen :P

Qua temperatuur had een weekend later beter geweest :+ Ik ga mijn textiele jas met een dikke trui alvast zoeken. Het leren pak is niet warm genoeg denk ik 8)
Spijkerbroek en jack it is hier :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Ja, ik doe ook de warmere jas aan en niet mijn lederen jack, nog geen 5 graden is net te koud..

Ik heb trouwens de TomTom van mijn vader te leen, die haal ik zaterdag op, dus zou kunnen voorrijden, mocht dat echt nodig zijn(liever niet though, want geen ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:17
Ik heb ook niet anders dan een spijkerbroek (met kevlar legging eronder) onder mijn jas. Daar heb ik in de winter mee gereden dus moet te doen zijn.

Zaterdag even proefrijden in het leer, want dat rijd toch net wat lekkerder. Maar verwacht dat ik als een ijsblokje terug kom :'(

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

B-Real schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:43:
supermotorschool.nl een supermoto cursus lijkt mij ook erg gaaf.
Op 9 mei gaat er een groep vanuit Tweakers naar de supermoto cursus O-)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Mitssz schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:14:
Ik heb ook niet anders dan een spijkerbroek (met kevlar legging eronder) onder mijn jas. Daar heb ik in de winter mee gereden dus moet te doen zijn.

Zaterdag even proefrijden in het leer, want dat rijd toch net wat lekkerder. Maar verwacht dat ik als een ijsblokje terug kom :'(
Nog nooit met meer gereden maar vind de huidige outfit wel prima. Kan ik ook mooi de stad in :)

Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.