Thermoshirt eronder geen oplossing? Haal je voor een tientje bij de Decathlon.Mitssz schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:14:
Ik heb ook niet anders dan een spijkerbroek (met kevlar legging eronder) onder mijn jas. Daar heb ik in de winter mee gereden dus moet te doen zijn.
Zaterdag even proefrijden in het leer, want dat rijd toch net wat lekkerder. Maar verwacht dat ik als een ijsblokje terug kom
@Mitssz een spijkerbroek onder je jas? Zit dat nou niet heel comfortabel?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Heb er eentje van Dainese(duur, maar kreeg hem goedkoop bij mn pakImo62 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:18:
[...]
Thermoshirt eronder geen oplossing? Haal je voor een tientje bij de Decathlon.
Nog nooit geprobeerd? ik raad het aan! Spijkerbroek onder je jas en in je onderbroek op het zadelChakotay schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:19:
@Mitssz een spijkerbroek onder je jas? Zit dat nou niet heel comfortabel?
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
@timmie271 Als het aan mij lag had ik inderdaad A code 80 gehaald, maar daar kwamen ze een maand na m'n examen mee -.-'SmurfLink schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:43:
[...]
Ja 2x examen lijkt me alleen maar frustrerend. Ben je weer overgeleverd aan de grillen van het CBR en het kost je wss ook nog flink wat extra. Kan je beter jaartje wachten idd en het zo oplossen.
Heb even gekeken vanochtend, en de op/afritten van de A27 zouden op 15 april weer open moeten zijn.dus dan heb je iig dat stukje weer. De rest zal nog wel ff duren.
Kan je je remhendel niet stellen met zo'n wieltje? Of zit ie al op de kleinste stand?
Kost je inderdaad je examen a 250,-, paar lesjes om weer binnen de CBR-regels te vallen en je eigen verklaring a 3 tientjes. Al met al toch 500 euro die ik anders niet had hoeven betalen.
* NLDViane vergeet daarbij even dat ie z'n motor op de motorbeurs kocht zonder een rijbewijs te hebben...
Is dat iets nieuws, dat je die moet aanvragen en voor betalen? Toen ik m'n examens deed (auto 2008 - motor 2011) was het wel een lijstje die afgevinkt moest worden, maar heb er niets voor betaald.NLDViane schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:25:
[...]
@timmie271 Als het aan mij lag had ik inderdaad A code 80 gehaald, maar daar kwamen ze een maand na m'n examen mee -.-'
Kost je inderdaad je examen a 250,-, paar lesjes om weer binnen de CBR-regels te vallen en je eigen verklaring a 3 tientjes. Al met al toch 500 euro die ik anders niet had hoeven betalen.
* NLDViane vergeet daarbij even dat ie z'n motor op de motorbeurs kocht zonder een rijbewijs te hebben...
Bij de auto had de instructeur een 'eigen verklaring' geplastificeerd en we vulden hem in met een whiteboard marker. Na het laten zien aan de examinator veegde hij hem weer schoon voor de volgende
Voor de motor had de instructeur gewoon een stapeltje van die dingen bij zich, moest eentje invullen en was dat ook weer klaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 11-04-2019 11:29 ]
Ik heb hem voor de auto moeten betalen (2013), voor A2 (2017) en nu weer voor A. Het is tegenwoordig een digitaal formulier wat maar een half jaar geldig isTankiej schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:28:
[...]
Is dat iets nieuws, dat je die moet aanvragen en voor betalen? Toen ik m'n examens deed (auto 2008 - motor 2011) was het wel een lijstje die afgevinkt moest worden, maar heb er niets voor betaald.
Bij de auto had de instructeur een 'eigen verklaring' geplastificeerd en we vulden hem in met een whiteboard marker. Na het laten zien aan de examinator veegde hij hem weer schoon voor de volgende
Voor de motor had de instructeur gewoon een stapeltje van die dingen bij zich, moest eentje invullen en was dat ook weer klaar.
Ook hier een reden waarom ik géén R1 oid zou willen hebben. Een stukje zelfkennis wat je imo moet hebben voor je aan zoiets begint. Ik heb liever 'n motor waarop je nog een beetje kunt gassen zonder meteen je rijbewijs in gevaar te brengen.Thoit schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:18:
[...]
Een bijv. superduke zou gewoon té zeer uitdagen om véél te makkelijk het rijbewijs te mogen inleveren.
Vanwege rugklachten moest ik meer rechtop zitten en dus rijdt ik nu (nog) een Diversion 900, maar het kan weer met mijn rug en ik rijdt geen afstanden meer, dus ik wil nu wel weer terug naar iets sportievers. Een Fazer 600 of misschien toch (ik heb liever een Naked) CBR600F oid. Snel zat, maar ook fietsen waar je rustig op kunt rondrijden zonder echt uitgelokt te worden om gas te geven.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Kan ook dat iemand er pure ruitensproeiervloeistof in heeft (dus niet het voorgemixte spul van de pomp met 75% water). Da's heel erg vervelend in je ogen (staat ook een "irriterend" symbool op het vat).streamnl schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:16:
[...]
Dat had ik vorig jaar meegemaakt.
Doet echt pijn en ik stond gelukkig stil bij een verkeerslicht want mijn ogen sloegen dicht en ik kreeg ze niet open. Moet er niet aan denken als dat gebeurd terwijl je rijdt.
Vanochtend vond ik het (gelukkig) te koud om met vizier open rond te rijden.
Zelf gooi ik er in de winter spul in dat je zelf moet/kunt verdunnen. Als je dat (bijna) puur gebruikt, is het ook bruikbaar bij bv. -15C en redelijk hoge snelheid op de autobahn. De meeste vloeistof die je in NL koopt, bevriest dan bijna direct op je ruit door de rijwind, wordt je niet vrolijk van.
Uiteraard kijk ik altijd even achter me voordat de sproeier aangaat. Ik vind het al vervelend als er een auto achter me zit die mijn troep krijgt. Kwestie van even wachten tot er 200 m achter je niets rijdt en al zeker geen fiets.
Voor auto mocht ik hem ook betalen om vervolgens voor het examen even een blaadje in te vullenTankiej schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:28:
[...]
Is dat iets nieuws, dat je die moet aanvragen en voor betalen? Toen ik m'n examens deed (auto 2008 - motor 2011) was het wel een lijstje die afgevinkt moest worden, maar heb er niets voor betaald.

Maar vergeet niet dat je al een hele bak ervaring hebt opgedaan he @NLDViane
@Mitssz Dat wil ik zondag zien
@Joepla auto's boeien me geen donder zolang het geen cabrio is verder let ik er wel even op
[ Voor 5% gewijzigd door timmie271 op 11-04-2019 11:40 ]
Gamertag: timmie271
Dat wel, maar als ik nu opnieuw examen zou doen zou ik zakken op snelheid en kijkgedrag. Kijk vanuit m'n ooghoeken en dan zegt de examinator dat je niet keek (want hij ziet je helm niet bewegen).timmie271 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:39:
[...]
Voor auto mocht ik hem ook betalen om vervolgens voor het examen even een blaadje in te vullen![]()
![]()
Maar vergeet niet dat je al een hele bak ervaring hebt opgedaan he @NLDViane![]()
@Mitssz Dat wil ik zondag zien
@Joepla auto's boeien me geen donder zolang het geen cabrio is verder let ik er wel even op
* timmie271 mompelt hier wat over en heeft voldoende discussies gehad met rijinstructeur eroverNLDViane schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:47:
[...]
Dat wel, maar als ik nu opnieuw examen zou doen zou ik zakken op snelheid en kijkgedrag. Kijk vanuit m'n ooghoeken en dan zegt de examinator dat je niet keek (want hij ziet je helm niet bewegen).
Had daar al zelfs problemen mee in de auto met het kijken
Ik weet het, zoals jij zijn er velen en op zich doe je ook helemaal niets verkeerd. Sociaal is anders, vind ik persoonlijk. Ik heb het dan niet over een winterse dag waarbij je iedere 5 min. even moet wis/wassen. Maar gewoon, vanuit het niets op de snelweg bij droog weer.timmie271 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:39:
[...]
Ik heb een keer een vrachtwagen over het hoofd gezien in mijn dode hoek (met de auto gelukkig
) door niet goed/lang genoeg te kijken. Ik kijk ALTIJD met mijn hele hoofd gedraaid, zelfs als ik weet dat er geen verkeer kan zijn. Is een tik geworden.
[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 11-04-2019 11:51 ]
Als het rustig is dan doe ik het ook niet zo snel als er iemand achter me rijd hoor. Als het wat drukker is of bij een bumperklever dan doe ik het welJoepla schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:50:
[...]
Ik weet het, zoals jij zijn er velen en op zich doe je ook helemaal niets verkeerd. Sociaal is anders, vind ik persoonlijk. Ik heb het dan niet over een winterse dag waarbij je iedere 5 min. even moet wis/wassen. Maar gewoon, vanuit het niets op de snelweg bij droog weer.
Denk dat @NLDViane en ikzelf vooral het naar voren kijken bedoelen en niet zodra je een bocht maakt of zijdelingse beweging, want dan mis je de dode hoek inderdaad. Met het examen vergat ik gewoon steeds een spiegel, maar never nooit de dode hoek.lolgast schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:50:
Ik heb een keer een vrachtwagen over het hoofd gezien in mijn dode hoek (met de auto gelukkig) door niet goed/lang genoeg te kijken. Ik kijk ALTIJD met mijn hele hoofd gedraaid, zelfs als ik weet dat er geen verkeer kan zijn. Is een tik geworden.
Jep, in 2008-9 betaalde ik daar ook niks voor, en nu moest ik dat ook helemaal zelf regelen en alles met 30 euro direct aftikken.Tankiej schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:28:
[...]
Ja tegenwoordig doe ik het in de auto ook weer braaf. Heb een keer een Mini over het hoofd gezien, ik keek wel over mijn schouder maar toen was ze al in m'n dode hoek verdwenen, ging naar links en 't mens schrok zich terecht wezenloos en toeterde als een malle zodat ik nog op tijd m'n baan in was. Ik heb haar echt, oprecht, totaal niet gezien. Dus dan ga je toch weer extreem ver kijken. Bij de motor doe ik het ook braaf.lolgast schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:50:
Ik heb een keer een vrachtwagen over het hoofd gezien in mijn dode hoek (met de auto gelukkig) door niet goed/lang genoeg te kijken. Ik kijk ALTIJD met mijn hele hoofd gedraaid, zelfs als ik weet dat er geen verkeer kan zijn. Is een tik geworden.
[ Voor 33% gewijzigd door SmurfLink op 11-04-2019 12:38 ]
I have stability. The ability to stab.
En dat is dan als je alles gewoon aan kan vinken, als er daadwerkelijk is ben je helemaal een bak geld en vooral tijd kwijt...
Ah toevallig, dat had ik even gemist!Raym09 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:15:
[...]
Op 9 mei gaat er een groep vanuit Tweakers naar de supermoto cursus
Even kijken of die datum lukt, anders wel leuk om bij aan te sluiten
Had de data al even gecheckt, ben standaard op de vrijdag vrij en alle cursusdata zijn op donderdag
Dat kan altijd. Of het de waarheid is is een tweede.Chakotay schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:39:
En dat is dan als je alles gewoon aan kan vinken, als er daadwerkelijk is ben je helemaal een bak geld en vooral tijd kwijt...
precies, ik ken mensen met ADHD of andere concentratiestoornissen tegen wie door de rijinstructeur werd verteld te liegen omdat het anders erg duur kan worden en lang kan duren....

Baantje wisselen kijk ik ook over de schouder, maar wat dacht je van op een overzichtelijke rotonde aanrijden. 75m van te voren weten jij en ik al wat er gaat gebeuren omdat je dan al kijkt, maar dat ziet je examinator waarschijnlijk als "te vroeg". Daarnaast hoef je zo ver van te voren je hoofd niet te bewegen dus zou je "niet gekeken" hebben. Daarnaast kan je wanneer je goed gekeken hebt en de rotonde is helemaal leeg makkelijk met 45 rechtdoor over de rotonde, maar dat mag dan weer niet.lolgast schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:50:
Een keer een dag omwisselen geen optie?B-Real schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:43:
[...]
Ah toevallig, dat had ik even gemist!
Even kijken of die datum lukt, anders wel leuk om bij aan te sluiten
Had de data al even gecheckt, ben standaard op de vrijdag vrij en alle cursusdata zijn op donderdag
Awesome
Er zijn natuurlijk verschillende vormen van ADHD. Dat naampje hebben ze mij ook gegeven, en ik loop toch echt niet als Jochem Meijer ronddarkkingll schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:52:
precies, ik ken mensen met ADHD of andere concentratiestoornissen tegen wie door de rijinstructeur werd verteld te liegen omdat het anders erg duur kan worden en lang kan duren....
Dat klopt, het is Zwolle en het ligt dus dicht bij elkaarMitssz schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:02:
[...]
Zie ik het goed dat het startpunt ook gewijzigd is? Dan moet ik even mijn heenweg route aanpassen
Qua temperatuur had een weekend later beter geweestIk ga mijn textiele jas met een dikke trui alvast zoeken. Het leren pak is niet warm genoeg denk ik
XXXVI
Hou op, schei uitdarkkingll schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:52:

* InZane mompelt iets over epilepsie
Maar goed, ik heb wel A en B.. uiteindelijk
B had ik al voor de medische molen gelukkig. Toen was ik in 2003 lekker aan het motorrijlessen (praktijkexamen was al aangevraagd(!) en AVB en AVD bestond toen nog niet eens) en mocht ik ineens een jaar niet meer rijden van de neuroloog.
Vervolgens het hele gebeuren jaren laten liggen, ook door nieuwe relatie, samenwonen, trouwen, kinderen. Maar ik kan je vertellen dat het elke lente behoorlijk kriebelde.
Uiteindelijk ben ik pas in 2016 weer naar een rijschool gestapt en m'n A gehaald.
Goedemiddag wimmel_1,wimmel_1 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:36:
@cyntax Je wilt niet weten hoevaak mensen "dubbel" verzekerd zijn én waarbij de feitelijke polissen vaak (uiteindelijk) ook nog eens ondergebracht zijn bij één en de zelfde verzekeraar, al dan niet onder verschillende merknamen.
Aangezien 't Web-Care account van Achmea hier ook mee leest is 't misschien wel eens een goed idee om daar een eerlijke post over te plaatsen
Bedankt voor je uitnodiging om hier eens wat over te schrijven. Ik ga er trouwens gemakshalve vanuit dat je op mij doelt. Ik schrijf vanuit webcare van Centraal Beheer, dus niet vanuit Achmea.
Centraal Beheer valt net als een aantal andere verzekeringsmaatschappijen onder de vlag van Achmea. Met betrekking tot schadeverzekeringen (woon-, reis- en vervoerverzekeringen) zijn dat FBTO, Interpolis, Inshared, Avero en Centraal Beheer. Elke maatschappij bepaalt zelf welke verzekeringen zij aanbiedt, welke voorwaarden hier bij horen en heeft haar eigen polisadministratie. Wij als Centraal Beheer hebben ook geen toegang tot de gegevens van verzekerden bij andere Achmea maatschappijen. Als iemand vanuit die hoedanigheid dubbel verzekerd is (bijvoorbeeld dezelfde motor bij verschillende maatschappijen) kunnen wij dat niet zien.
Als iemand onverhoopt dubbel is verzekerd geldt artikel 7:961 van het Burgerlijk Wetboek. Dit artikel zegt dat in geval van dubbele verzekering de verzekerde kan kiezen welke polis hij wil aanspreken om een schade te melden. De verzekeraar op die polis moet de hele schade vergoeden. De verzekeraar die heeft betaald, kan de schade naar rato bij de andere maatschappij verhalen. Omdat beide verzekeraars dus (deels) risico lopen kan klant niet eisen dat er volledige restitutie plaatsvindt. Als er nog geen schade is geweest kun je met de verzekeraar contact opnemen om de polis stop te zetten met terugwerkende kracht. Vaak zal dit verzoek aan voorwaarden moeten voldoen en niet altijd verder teruggaan dan de laatste premievervaldatum.
Helaas komt het zelfs (heel) soms voor dat een verzekerde een dubbele polis bij 1 maatschappij heeft. De motor is bijvoorbeeld 2 keer verzekerd bij dezelfde verzekeraar. Als dit bij ons gebeurt en het is onze fout dan stoppen wij de dubbele polis met terugwerkende kracht. Onze klanten hebben allemaal toegang tot hun eigen ‘Mijn Centraal Beheer’ account. Hierin staan alle verzekeringen die de klant bij ons heeft ondergebracht. Bij het starten, beëindigen, prolongeren of wijzigen van een polis krijgt de klant meteen een e-mail of post. Iedereen heeft dus in één oogopslag duidelijk wat hij bij ons verzekerd heeft.
Zodra wij merken dat iemand een dubbele polis heeft nemen we meteen contact op met de betreffende klant.
Ik hoop dat ik hiermee antwoord op je vraag geef.
Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer
Mjah, van eentje weet ik dat als ze der pilletje niet neemt ze echt hyperactief is..Thoit schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:59:
[...]
Er zijn natuurlijk verschillende vormen van ADHD. Dat naampje hebben ze mij ook gegeven, en ik loop toch echt niet als Jochem Meijer rond
Over kijken, mijn instructeur hamerde er ook op. Zelfs als ik rechtsaf sloeg op een overzichtelijke splitsing moest ik nog een keer extra het fietspad checken of er niet spontaan een fietser naast mij was gespawned...
Ik heb mijn motorrijbewijs vijf jaar na mijn autorijbewijs gehaald en had verwacht dat kijken ook wel een dingetje zou zijn tijdens het lessen, je doet dat na het behalen van het papiertje toch wat minder overdreven.
Echter kreeg ik bij één van de eerste motorrijlessen al de complimenten over mijn manier van kijken. Wel even opletten dat je zichtbaar je hoofd beweegt, maar het was vanaf het begin redelijk automatisme.
Ook nu kijk ik nog veel op of om, mag graag weten wat er rondom mij gebeurt zowel in de auto als op de motor.
Echter kreeg ik bij één van de eerste motorrijlessen al de complimenten over mijn manier van kijken. Wel even opletten dat je zichtbaar je hoofd beweegt, maar het was vanaf het begin redelijk automatisme.
Ook nu kijk ik nog veel op of om, mag graag weten wat er rondom mij gebeurt zowel in de auto als op de motor.
De auto van mijn moeder is 3 jaar terug voor 2 jaar lang dubbel verzekerd wat ongeveer. Kan dat zomaar teruggedraaid worden?
Niks mis mee toch. Dubbel zoveel schade uitbetaling!com2,1ghz schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:11:
De auto van mijn moeder is 3 jaar terug voor 2 jaar lang dubbel verzekerd wat ongeveer. Kan dat zomaar teruggedraaid worden?
Hoi, ik heb ADD en Autisme en rij al 10 jaar veilig en schadeloos.darkkingll schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:52:
Toen ik mijn B haalde wist ik het niet eens, de diagnose kwam later. Dus ja, ik heb vrijwillig gelogen bij het halen van mijn A omdat die aandoeningen geen enkel effect hebben op mijn rijprestaties. Ik slik geen medicatie en het is niet van de buitenkant aan mij te zien.

Bij het CBR zou ik minstens 250 euro aan een psycholoog kwijt zijn, die ze dan vertelt dat er niks aan de hand is. Vervolgens een rijtest a 150 euro die pas na een half jaar kan door de wachtrijen, waarna ik pas examen had mogen doen. En dan kan je ook nog eens een verkort rijbewijs voor 1, 2 of 5 jaar krijgen ipv 10. Waarom zou iemand zichzelf dat in godsnaam aandoen als het totaal geen impact heeft op je rijvaardigheid? Dat ze mensen met aandoeningen als epilepsie en slaapziekten dit laten doen prima, of mensen die zware AD(H)D hebben en aan de pillen slikken. Maar die gezondheidsverklaring is 1 grote wassen neus die onschuldige mensen geld en tijd aftroggelt.
Ze hielden apart hun schadevrije jaren bij en is allemaal vervallen toen het "rechtgezet" werd.Booyaa schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:13:
[...]
Niks mis mee toch. Dubbel zoveel schade uitbetaling!
Was een leuk gevalletje overname van de verzekering terwijl mn ouders gingen verhuizen. Op hun oude en nieuwe adres was hun voertuig verzekerd

Tja, kan me je verhaal voorstellen maar ergens moet wel een grens getrokken worden. Als men zelf gaat beoordelen of men iets mankeert of niet dan wordt het ook een ingewikkeld verhaal natuurlijk.SmurfLink schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:20:
[...]
Hoi, ik heb ADD en Autisme en rij al 10 jaar veilig en schadeloos.
Toen ik mijn B haalde wist ik het niet eens, de diagnose kwam later. Dus ja, ik heb vrijwillig gelogen bij het halen van mijn A omdat die aandoeningen geen enkel effect hebben op mijn rijprestaties. Ik slik geen medicatie en het is niet van de buitenkant aan mij te zien.![]()
Bij het CBR zou ik minstens 250 euro aan een psycholoog kwijt zijn, die ze dan vertelt dat er niks aan de hand is. Vervolgens een rijtest a 150 euro die pas na een half jaar kan door de wachtrijen, waarna ik pas examen had mogen doen. En dan kan je ook nog eens een verkort rijbewijs voor 1, 2 of 5 jaar krijgen ipv 10. Waarom zou iemand zichzelf dat in godsnaam aandoen als het totaal geen impact heeft op je rijvaardigheid? Dat ze mensen met aandoeningen als epilepsie en slaapziekten dit laten doen prima, of mensen die zware AD(H)D hebben en aan de pillen slikken. Maar die gezondheidsverklaring is 1 grote wassen neus die onschuldige mensen geld en tijd aftroggelt.
Nu is wel bekend dat het CBR ongeveer zo flexibel is als een hardhouten eiken deur, dus iets efficiënter zou het hele proces wel mogen natuurlijk.
@B-Real dat laatste is het probleem. Als het nou een enigszins redelijk proces met normale doorlooptijden was... Maar met de huidige opzet heb ik er volledig begrip voor als mensen in een situatie als @SmurfLink netjes "Everything is fiiinneee" aanvinken.
Ja, als je verder geen medicijnen ofzo nodig bent snap ik dat je zegt dat alles in orde is(zou ik namelijk ook gewoon doen), maar dat zelfs tegen mensen die wel pilletjes nodig zijn wordt gezegd in te vullen dat alles ok is.... Maar goed, ligt ook aan het systeem. Volgens mij is er totaal geen verdere controle op het moment dat je alles is in orde invult.
Damn wat heb ik zin in de Noorwegen reis. Zojuist wat routes gemaakt voor de vakantie. Dat was wel héél eenvoudig. Start punt - Eind bestemming. MRA op Michelin kaart, bijna alle wegen hebben een groene streep ernaast. Klaar!
Heb juni i.i.g. gereserveerd om de motor helemaal uit elkaar te halen en hem weer goed na te lopen. Mocht ik nog wat onderdelen moeten bestellen ofzo heb ik tenminste speling.
Heb juni i.i.g. gereserveerd om de motor helemaal uit elkaar te halen en hem weer goed na te lopen. Mocht ik nog wat onderdelen moeten bestellen ofzo heb ik tenminste speling.
En als je er dan toch niet uit komt, op tijd naar Ed er mee.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Die hoop ik nu toch niet nodig te hebben (niet voor hem hoor!). Vorige keer was echt te weinig tijd om er zelf naar te kijken, vandaar dat ik nu op tijd wil beginnen
Precies dit inderdaad. Er is geen enkele vorm van coulance als het niet binnen hun vakje past. Gaat er een vinkje af ben je volledig de sjaak. Als dit nou in een week geregeld kon worden zodat je kan afrijden, oke, dan is het alleen een smak geld die je in een zwart gat smijt... maar het kost letterlijk MAANDEN voordat dat traject is afgerond. Ik heb het van te voren helemaal uitgezocht, zelfs hier op Tweakers was nog een topic erover.. en de horrorverhalen die je van mensen hoort zijn echt om te janken. Als ik nou oprecht een medische conditie had waardoor ik slechter kon rijden, prima.. dan was ik gewillig dat slachthuis wel ingelopen. Maar nu blijf ik toch liever steigeren.Chakotay schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:33:
@B-Real dat laatste is het probleem. Als het nou een enigszins redelijk proces met normale doorlooptijden was... Maar met de huidige opzet heb ik er volledig begrip voor als mensen in een situatie als @SmurfLink netjes "Everything is fiiinneee" aanvinken.
@darkkingll Dan zijn ze dubbel in overtreding en dat is wel heel dom. Op de gangbare AD(H)D medicatie als Methylfenydaat en Dexamfetamine staat HEEL duidelijk dat je er niet mee mag rijden. Dus als je een ongeluk veroorzaakt en ze vinden het in je bloed, tja... dan heb je inderdaad wat uit te leggen aan zowel de OvJ als aan het CBR.
In mijn geval, als ik een ongeluk veroorzaak dan ligt dat niet aan autisme of ADD.. dan heb ik gewoon met mijn domme kop niet goed uitgekeken of er is een andere reden. Maar dit zou een 'normaal' mens ook gebeuren in dezelfde situatie.
[ Voor 21% gewijzigd door SmurfLink op 11-04-2019 15:51 ]
Als je dat laatste nog maar niet te letterlijk neemt met de motorSmurfLink schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:49:
[...]
Precies dit inderdaad. Er is geen enkele vorm van coulance als het niet binnen hun vakje past. Gaat er een vinkje af ben je volledig de sjaak. Als dit nou in een week geregeld kon worden zodat je kan afrijden, oke, dan is het alleen een smak geld die je in een zwart gat smijt... maar het kost letterlijk MAANDEN voordat dat traject is afgerond. Ik heb het van te voren helemaal uitgezocht, zelfs hier op Tweakers was nog een topic erover.. en de horrorverhalen die je van mensen hoort zijn echt om te janken. Als ik nou oprecht een medische conditie had waardoor ik slechter kon rijden, prima.. dan was ik gewillig dat slachthuis wel ingelopen. Maar nu blijf ik toch liever steigeren.
timmie271 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:50:
[...]
Als je dat laatste nog maar niet te letterlijk neemt met de motor
Die drang had ik ook totaal niet, maar blijkbaar hoef je met mijn motor geen moeite te doen voor wheelies... gewoon sportief wegrijden bij een verkeerslicht is voldoende

Inderdaad, maar zelfs bij epilepsie is het ene geval het andere niet.SmurfLink schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:20:
[...]
Dat ze mensen met aandoeningen als epilepsie en slaapziekten dit laten doen prima, of mensen die zware AD(H)D hebben en aan de pillen slikken. Maar die gezondheidsverklaring is 1 grote wassen neus die onschuldige mensen geld en tijd aftroggelt.
Ik heb een kleine kans op een aanval als ik veel alcohol drink, dan ook nog eens heel laat naar m'n nest ga en er een zeer kort nachtje van maak. Dan kan het zo zijn dat het 's ochtends mis gaat. Dat voel ik ook aankomen trouwens.
Gelukkig is de laatste keer +10 jaar geleden en ik heb ook al jaren geen medicatie meer, want daar word je leven echt niet prettiger van.
Inmiddels ben ik 40 en heb ik echt geen behoefte meer om te stappen. Doordeweeks drink 0 alcohol en in het weekend een keer max. 3 biertjes of een glaasje Single Malt. Bevalt me prima zo
Toch belangrijk om regelmatig de afschriften te controleren. Ben benieuwd of je moeder dat geld terug krijgt, ik hoop het wel!com2,1ghz schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:25:
[...]
Ze hielden apart hun schadevrije jaren bij en is allemaal vervallen toen het "rechtgezet" werd.
Was een leuk gevalletje overname van de verzekering terwijl mn ouders gingen verhuizen. Op hun oude en nieuwe adres was hun voertuig verzekerd
Ik heb meerdere verhalen gehoord van mensen die netjes aangeven dat er "iets" is, honderden euro's verder aan keuringen zegt de "expert" dat ze onbeperkt geschikt zijn om te rijden. Het CBR geeft vervolgens doodleuk een rijbewijs af voor maximaal één jaar "Daarna herkeuren", en daar kun je niets tegen in brengenChakotay schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:33:

Ik ben 100% voor eerlijkheid, maar imo zou het CBR verplicht moeten zijn de conclusie van zo'n arts over te nemen en gewoon dat rijbewijs te verstrekken. De huidige aanpak van het CBR riekt niet naar een eerlijk onderzoek voor aparte gevallen, maar een geweldig verdienmodel, een vorm van afpersing.
[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 11-04-2019 18:49 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Gesprek op m'n werk eens over crashes, vertelde er 1 dat ie een tijd terug met z'n scooter een flinke klapper had gemaakt, en dat het ding totalloss was en ie nu niet meer ging rijden.
Dus ik vraag grappend: heb je de verzekering stopgezet?
Hij: *trekt wit weg* ... *pakt gauw telefoon*

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
De misstanden bij het CBR zijn eerder dit jaar ook al door de politiek besproken, maw dit speelt al lange tijd. Volgens mij was er eerder dit jaar afgesproken om een externe audit te laten doen en kunnen mensen iets declareren bij het CBR waarbij ik niet meer weet wat dat iets nu precies was. Veel ouderen lopen ook tegen deze problemen aan.
Dat hele CBR is al jaren een enome faal, 5 jaar terug was het ook al dusdanig slecht zodat ze onder toezicht gesteld zijn. Gaat het een paar jaar goed iets beter om er daarna weer een puinhoop van te maken.
Dat hele CBR is al jaren een enome faal, 5 jaar terug was het ook al dusdanig slecht zodat ze onder toezicht gesteld zijn. Gaat het een paar jaar goed iets beter om er daarna weer een puinhoop van te maken.
Stukje onverhard gereden met mijn nieuwe bakbeest vandaag na werk. Wat voelt dat vaag met zo een zware motor, vooral met straatbanden!

Volgende week staat op de planning:
- Nieuwe remschijven, blokken en stalen remleidingen.
- Renthal Twinwall stuur.
- Yamaha handvat verwarming (tip van hier, volgens mij van Wimmel?).
- olie + filter vervangen.
Wat nog komt:
- MRA windscherm
- Barkbusters
- Remus slipon uitlaat
- Tank en kuipwerk opnieuw spuiten (blaasjes op kunststof tank)
- LED koplamp van een JEEP inbouwen.

Volgende week staat op de planning:
- Nieuwe remschijven, blokken en stalen remleidingen.
- Renthal Twinwall stuur.
- Yamaha handvat verwarming (tip van hier, volgens mij van Wimmel?).
- olie + filter vervangen.
Wat nog komt:
- MRA windscherm
- Barkbusters
- Remus slipon uitlaat
- Tank en kuipwerk opnieuw spuiten (blaasjes op kunststof tank)
- LED koplamp van een JEEP inbouwen.
[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 11-04-2019 21:49 ]
Dan moet het kenteken wel officieel afgemeld zijn... anders krijg je snel post, en die zijn niet malssteveman schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:45:
Gesprek op m'n werk eens over crashes, vertelde er 1 dat ie een tijd terug met z'n scooter een flinke klapper had gemaakt, en dat het ding totalloss was en ie nu niet meer ging rijden.

Verwijderd
Ik ken ook al 2 artsen die voor €50 je goedkeuren en na een kwartier weer naar huis sturen. Paar simpele kindertestjes en je mag door. Het gaat helemaal nergens meer over, dat hele CBR.Destruction schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:45:
[...]
Ik heb meerdere verhalen gehoord van mensen die netjes aangeven dat er "iets" is, honderden euro's verder aan keuringen zegt de "expert" dat ze onbeperkt geschikt zijn om te rijden. Het CBR geeft vervolgens doodleuk een rijbewijs af voor maximaal één jaar "Daarna herkeuren", en daar kun je niets tegen in brengen![]()
Ik ben 100% voor eerlijkheid, maar imo zou het CBR verplicht moeten zijn de conclusie van zo'n arts over te nemen en gewoon dat rijbewijs te verstrekken. De huidige aanpak van het CBR riekt niet naar een eerlijk onderzoek voor aparte gevallen, maar een geweldig verdienmodel, een vorm van afpersing.
@cyntax lekker bezig! Heeft zo'n Jeep-koplamp geen grote ballast e.d. die je niet kwijt kan? Je zou toch zeggen dat een Jeep een stuk meer ruimte heeft voor dat soort spul
Ik vind het erg vreemd dat CBR de arts kan overrulen. Dat zou inderdaad niet mogen.Destruction schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:45:
[...]
Ik heb meerdere verhalen gehoord van mensen die netjes aangeven dat er "iets" is, honderden euro's verder aan keuringen zegt de "expert" dat ze onbeperkt geschikt zijn om te rijden. Het CBR geeft vervolgens doodleuk een rijbewijs af voor maximaal één jaar "Daarna herkeuren", en daar kun je niets tegen in brengen![]()
Als het net zo'n keuring is als voor de taxipas snap ik wel dat dat zo goedkoop kan.. Dat kost iets van 180 euro terwijl je binnen 5 minuten weer buiten staat.. echtVerwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:13:
[...]
Ik ken ook al 2 artsen die voor €50 je goedkeuren en na een kwartier weer naar huis sturen. Paar simpele kindertestjes en je mag door. Het gaat helemaal nergens meer over, dat hele CBR.
Dat is waarschijnlijk dezelfde als voor het groot rijbewijs. Kost je 100 euro (incl eigen verklaring) en je staat ook binnen 5 minuten buiten. Bij een goede arts (dus niet via de rijschool - ging voor mijn CE, had C al) was het veel beter.darkkingll schreef op donderdag 11 april 2019 @ 23:09:
[...]
Als het net zo'n keuring is als voor de taxipas snap ik wel dat dat zo goedkoop kan.. Dat kost iets van 180 euro terwijl je binnen 5 minuten weer buiten staat.. echt
Geen idee van, buiten het aansluiten van de GPS en handvatverwarming nooit iets elektrisch aan de motor gedaan. Achterkant is ook gewoon origineel zover ik weet.timmie271 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:17:
[...]
Er zit een best fraaie taartschep op hoor die geloof ik standaard is (scheelt weer een smerige rug). Maar misschien dat de achteraf aangelegde Handvatverwarming nog een oorzaak kan zijn?
@corewillem Heb jij stiekem die kabels losgetrokken?
De handvatverwarming is zoals Oxford het voorschrijft direct op de batterij aangesloten aangezien ze een eigen beveiliging voorzien. Wat werkt er niet momenteel ?
Alleen de kentekenplaatverlichting doet het niet. Maar als ik er niks over hoor van de politie oid dan laat ik er bij de volgende beurt even naar kijkencorewillem schreef op donderdag 11 april 2019 @ 23:42:
[...]
Geen idee van, buiten het aansluiten van de GPS en handvatverwarming nooit iets elektrisch aan de motor gedaan. Achterkant is ook gewoon origineel zover ik weet.
De handvatverwarming is zoals Oxford het voorschrijft direct op de batterij aangesloten aangezien ze een eigen beveiliging voorzien. Wat werkt er niet momenteel ?
En die Handvatverwarming blijft heerlijk

Het scheelt je maar 30-45 minuutjes reistijd door rechtstreeks te gaanRubman schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 06:49:
@timmie271 & @NLDViane wat betreft zondag zal ik toch direct naar Zwolle gaan. Het is een flink stuk om en ben zaterdag laat thuis.
En 8:30 vs 10:00 plus minder reistijd gaat dan even flink schelen.
Is prima. Uiteindelijk is het natuurlijk ook een stuk rijden vanaf daar. Geloof dat al die den haagers en omgeving ook gewoon via de snelweg gaan.
Prima, zien we je in Zwolle!Rubman schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 06:49:
@timmie271 & @NLDViane wat betreft zondag zal ik toch direct naar Zwolle gaan. Het is een flink stuk om en ben zaterdag laat thuis.
En 8:30 vs 10:00 plus minder reistijd gaat dan even flink schelen.
Scheelt wel iets meer, Hoorn-Zwolle is 1h20m, Hoorn-Harderwijk een uurtje, plus een dik uur rijden voor Harderwijk-Zwolle. Ben wel (nu al) jaloers op je handvatverwarming thoughtimmie271 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 06:55:
[...]
Het scheelt je maar 30-45 minuutjes reistijd door rechtstreeks te gaan
Is prima. Uiteindelijk is het natuurlijk ook een stuk rijden vanaf daar. Geloof dat al die den haagers en omgeving ook gewoon via de snelweg gaan.
Harderwijk zwolle is nog geen 30 minuten.NLDViane schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:18:
[...]
Prima, zien we je in Zwolle!
[...]
Scheelt wel iets meer, Hoorn-Zwolle is 1h20m, Hoorn-Harderwijk een uurtje, plus een dik uur rijden voor Harderwijk-Zwolle. Ben wel (nu al) jaloers op je handvatverwarming though
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Tenzij je binnendoor gaat dan duurt het wel een uur

Nope, ik las dat in een topic op advrider. Met een bracket van een van de users daar kan een trucklite led lamp worden geïnstalleerd.Chakotay schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:18:
@cyntax lekker bezig! Heeft zo'n Jeep-koplamp geen grote ballast e.d. die je niet kwijt kan? Je zou toch zeggen dat een Jeep een stuk meer ruimte heeft voor dat soort spul
@cyntax geinig 
@timmie271 persoonlijk zou ik zo 's ochtends vroeg naar een ritje lekker lui de snelweg nemen
@timmie271 persoonlijk zou ik zo 's ochtends vroeg naar een ritje lekker lui de snelweg nemen
Iets meer, ik zie het als of 8:30 in Harderwijk vanaf Hoorn (60 min rijden) en dan nog ~ 60 min richting Zwolle tuffen. Of om 10:00 in Zwolle zijn á 1,5 uur rijden.timmie271 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 06:55:
[...]
Het scheelt je maar 30-45 minuutjes reistijd door rechtstreeks te gaan
Dus kort gezegd om 7:30 weg of om 8:30 weg en gezien ik zaterdag tot zeker 23:00 in Rotterdam zit en dan nog terug moet ga ik voor optie 2
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ben het met je eens dat je niet moet rijden als je er last van hebt. Maar dat je niet mag rijden met Methylfenydaat is niet geheel waar. Dit mag alleen niet als er bijwerkingen zijn of als je er net mee begint. Er staat inderdaad een sticker op dat het niet mag. Maar lees je maar in en dan zie je wanneer de sticker geldig is.SmurfLink schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:49:
[...]
Precies dit inderdaad. Er is geen enkele vorm van coulance als het niet binnen hun vakje past. Gaat er een vinkje af ben je volledig de sjaak. Als dit nou in een week geregeld kon worden zodat je kan afrijden, oke, dan is het alleen een smak geld die je in een zwart gat smijt... maar het kost letterlijk MAANDEN voordat dat traject is afgerond. Ik heb het van te voren helemaal uitgezocht, zelfs hier op Tweakers was nog een topic erover.. en de horrorverhalen die je van mensen hoort zijn echt om te janken. Als ik nou oprecht een medische conditie had waardoor ik slechter kon rijden, prima.. dan was ik gewillig dat slachthuis wel ingelopen. Maar nu blijf ik toch liever steigeren.
@darkkingll Dan zijn ze dubbel in overtreding en dat is wel heel dom. Op de gangbare AD(H)D medicatie als Methylfenydaat en Dexamfetamine staat HEEL duidelijk dat je er niet mee mag rijden. Dus als je een ongeluk veroorzaakt en ze vinden het in je bloed, tja... dan heb je inderdaad wat uit te leggen aan zowel de OvJ als aan het CBR.
In mijn geval, als ik een ongeluk veroorzaak dan ligt dat niet aan autisme of ADD.. dan heb ik gewoon met mijn domme kop niet goed uitgekeken of er is een andere reden. Maar dit zou een 'normaal' mens ook gebeuren in dezelfde situatie.
Gisteren begonnen om de KTM zomerklaar te maken. Er staat nu bijna alleen nog maar een frame + blok op de brug
Heb de routes in MyRouteApp gemaakt. Reden hiervan is, omdat ze de Michelin kaarten hebben. Die hebben de optie om mooie wegen duidelijk aan te geven. Tevens kan je in MRA mappen maken, dat maakt het wat overzichtelijker als je veel routes hebt.RR46 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:09:
@Thoit Mooie vooruitzichten! Waarmee heb je de routes gemaakt? Garmin/TomTom/...?
Iemand hier ervaring met Routeyou?
Vanuit MRA exporteer ik ze naar TomTom Mydrive, omdat ik de TomTom Go app als navigatie gebruik. Als de Mydrive site niet zo takke traag was, en mappen ondersteunde om bijv. alle routes van een vakantie bij elkaar te houden had ik het daarmee gemaakt. Tegenwoordig heeft TomTom ook Scenic drive oid? Dat zou iig vergelijkbaar moeten zijn als de mooie wegen die Michelin aangeeft.
Als je snel een leuke route in de buurt wil maken raad ik Kurviger aan! Die heeft namelijk de optie om steden e.d. te vermijden. Heb gemerkt dat als je met de TomTom een bochtige route maakt, je door kleine rotstraatjes in dorpen zit te slingeren.
[ Voor 23% gewijzigd door Thoit op 12-04-2019 07:59 ]
Als je dit in een auto-topic had gezegd, had ik je volledig begrepen. Maar zomerwielen op een motor? Hoe moet ik dat zien?Thoit schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:53:
[...]
Ben het met je eens dat je niet moet rijden als je er last van hebt. Maar dat je niet mag rijden met Methylfenydaat is niet geheel waar. Dit mag alleen niet als er bijwerkingen zijn of als je er net mee begint. Er staat inderdaad een sticker op dat het niet mag. Maar lees je maar in en dan zie je wanneer de sticker geldig is.
Gisteren begonnen om de KTM zomerklaar te maken. Er staat nu bijna alleen nog maar een frame + blok op de brugVanavond verder met alles schoonmaken en de zomerwielen erin.
XBL: DonFrans
WAT!Frans92 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:00:
[...]
Als je dit in een auto-topic had gezegd, had ik je volledig begrepen. Maar zomerwielen op een motor? Hoe moet ik dat zien?
Heb jij geen winterbanden en sneeuwkettingen op de motor?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik rij op zich wel in koude omstandigheden (tot -5gradenC) en heb ook in sneeuw en hagel gereden. Maar winterbanden had ik niet nodig hoorRubman schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:01:
[...]
WAT!
Heb jij geen winterbanden en sneeuwkettingen op de motor?
Winterbanden:Frans92 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:00:
[...]
Als je dit in een auto-topic had gezegd, had ik je volledig begrepen. Maar zomerwielen op een motor? Hoe moet ik dat zien?

Zomerbanden:

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Mooi dat er nog iemand haptFrans92 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:00:
[...]
Winterbanden voor de motor heb je wel, Heidenau maakt ze o.a.. Schijnen echter bij typisch Nederlands winterweer (rond het vriespunt met regen) echter waardeloos te zijn vergeleken megewoon iets als een Michelin Road 5, dus ik heb ze nooit geprobeerd nog.
Daarover gesproken , ook voor het aanvragen van de medische goedkeuring zelf betaal je iets van 40 euroVerwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:13:
[...]
Ik ken ook al 2 artsen die voor €50 je goedkeuren en na een kwartier weer naar huis sturen. Paar simpele kindertestjes en je mag door. Het gaat helemaal nergens meer over, dat hele CBR.

Do { Ping } while ( LOL )
Klopt, je kan volgens mij bij o.a. Touratech ook spikes kopen voor de echte die-hard.Chakotay schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:27:
Winterbanden voor de motor heb je wel, Heidenau maakt ze o.a.. Schijnen echter bij typisch Nederlands winterweer (rond het vriespunt met regen) echter waardeloos te zijn vergeleken megewoon iets als een Michelin Road 5, dus ik heb ze nooit geprobeerd nog.
Kwam er gisteren ook nog achter waarom de voorband telkens leeg liep van de Pan. Ventiel lekt. Het zeepsop geef mooie zeepbelletjes bij het ventiel. Gelukkig moeten er binnenkort toch nieuwe banden op.
Het is nu toch echt lente en ik rijd nu ook op die bandjesVrijdag schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:19:
[...]
Winterbanden:
[Afbeelding]
Zomerbanden:
[Afbeelding]
Waarom zou je dat willen??????timmie271 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:34:
[...]
Tenzij je binnendoor gaat dan duurt het wel een uur![]()
Ja we rijden toch juist met de motor om altijd overal zo snel mogelijk te zijn? Of niet?

Precies, want dat heeft nog handvatverwarming ook...
Dat ging sneller als verwacht, gisteren al afscheid genomen van de F en de thundercat weer opgehaald. Wat een verschil als alle 4 de cilinders op alle toerentallen mee doen zeg, tevens een andere achterveer laten plaatsen omdat de oude net een fietspomp was. Motor is helemaal veranderd en dus weer klaar voor een nieuw seizoen
Is het alweer duurder geworden? Was vorig jaar nog 30 euro.Shadow_Agent schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:27:
[...]
Daarover gesproken , ook voor het aanvragen van de medische goedkeuring zelf betaal je iets van 40 euro![]()
13 keer "nee" invullen, 5 minuten werk, volledig geautomatiseerd.... 40 euro
belachelijke melkkoe voor het CBR.
Nou, goed nieuws. Monteur had even tijd over, motor is al klaar. Heb gevraagd of ik hem tot woensdag mocht stallen daar, dan ga ik 'm met m'n rijinstructeur ophalen. Gelijk de vuurdoop op m'n eigen fietsie, vind het nog wel spannend maar kijk er eigenlijk heel erg naar uit.
Het ritje zelf ja. Maar naar het startpunt rijd je toch gewoon over de snelweg?Dryhte schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:27:
[...]
Ja we rijden toch juist met de motor om altijd overal zo snel mogelijk te zijn? Of niet?Wie gaat er nu binnendoor als hij een mooie lege autosnelweg voor zich heeft liggen...
![]()
Daarnaast is het SBK weekend op assen. Dus de A28 is lekker vol motoren
Ik rij altijd binnendoor als het ff kan. Waarom zou ik de snelweg pakken als ik lekker bochtige landweggetjes kan pakken?
Al denk ik ook dat dit te maken heeft met het type motor dat iemand rijd. Op mijn Sportster is de snelweg helemaal niet zo comfortabel boven de 120 km/u.
Al denk ik ook dat dit te maken heeft met het type motor dat iemand rijd. Op mijn Sportster is de snelweg helemaal niet zo comfortabel boven de 120 km/u.
Op zich vind ik die kosten niet eens zo erg als dat zou betekenen dat het de kosten zou drukken voor mensen die ergens "ja" moeten invullen. Maar ondertussen wordt daar ook gewoon de jackpot gevraagd voor 5 minuten gesprekjes.Shadow_Agent schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:27:
[...]
Daarover gesproken , ook voor het aanvragen van de medische goedkeuring zelf betaal je iets van 40 euro![]()
13 keer "nee" invullen, 5 minuten werk, volledig geautomatiseerd.... 40 euro
belachelijke melkkoe voor het CBR.
A28 is trouwens afgesloten dit weekend na afrit Lelystad (13) tot en met afrit Harderwijk-Zuid (11).
Bedankt voor de uitleg!Thoit schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:23:
[...]
Mooi dat er nog iemand haptZomerwielen zijn de supermoto wielen. In de winter staat die op Enduro wielen.
Ja, mijn vader hintte al dat hij met mij naar de SBK wou. Maar ik had Zwolle al op de agenda staanTylen schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:37:
[...]
Het ritje zelf ja. Maar naar het startpunt rijd je toch gewoon over de snelweg?
Daarnaast is het SBK weekend op assen. Dus de A28 is lekker vol motoren
Kom zondag wel redelijk op tijd(9:00) langs Assen
Was gisteravond trouwens bezig wat routes te maken in Wales, maar echt, wat een absurd mooi gebied is dat Snowdonia
[ Voor 12% gewijzigd door darkkingll op 12-04-2019 10:28 ]
Wales is grotendeels leuk. Verkijk je niet op de gemiddelde snelheid die je haalt, de vlaktes zijn leuk maar ik vond ze erg kort. Heb vooral heg gezien op 1 baanwegen met tegemoetkomen verkeer...drama. Totaal geen overzicht, dikke campers tegemoetkomend die vertikken achteruit te gaan enz...darkkingll schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:26:
[...]
Ja, mijn vader hintte al dat hij met mij naar de SBK wou. Maar ik had Zwolle al op de agenda staan![]()
Kom zondag wel redelijk op tijd(9:00) langs Assen
Was gisteravond trouwens bezig wat routes te maken in Wales, maar echt, wat een absurd mooi gebied is dat Snowdonia
Pak een stukje lake-district ook even mee dan, hardknott pass bv. de moeite waard!
Moet nog even kijken hoe en wat precies, Plan is eerst 2 dagen Londen, dan 5 dagen wales(camperen vlakbij Bala) en dan nog een nachtje Hinckley.
Heb vanuit Bala al een rondje Snowdonia gemaakt + een rondje naar Breton en de Naughty Stone..
Enige waar ik tegenop zie zijn inderdaad die 1baans weggetjes, lijkt mij echt niet fijn.
Heb vanuit Bala al een rondje Snowdonia gemaakt + een rondje naar Breton en de Naughty Stone..
Enige waar ik tegenop zie zijn inderdaad die 1baans weggetjes, lijkt mij echt niet fijn.
Wat bedoel je exact met de Michelin kaarten hebben? Ik heb ook MRA en zie inderdaad de keuze voor verschillende kaarten, standaard, google, tomtom, here.Thoit schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:53:
[...]
Heb de routes in MyRouteApp gemaakt. Reden hiervan is, omdat ze de Michelin kaarten hebben. Die hebben de optie om mooie wegen duidelijk aan te geven. Tevens kan je in MRA mappen maken, dat maakt het wat overzichtelijker als je veel routes hebt.
edit: ik zie nu dat je nog veel meer kaarten kan kiezen rechtsboven
[ Voor 6% gewijzigd door nii3k op 12-04-2019 10:57 ]
Tour de Triumph-fabriek in de planning?darkkingll schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:49:
Moet nog even kijken hoe en wat precies, Plan is eerst 2 dagen Londen, dan 5 dagen wales(camperen vlakbij Bala) en dan nog een nachtje Hinckley.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
@ephymerous
*meld mij af voor zondag.
Veel plezier allemaal.
*meld mij af voor zondag.
Veel plezier allemaal.
[ Voor 13% gewijzigd door kaasaanfiets op 12-04-2019 10:55 ]
Uiteraard, ik heb een Triumph, dus moet ik daar ook even langs. Daarna daar in de buurt overnachten en dan terug naar de trein naar Calais.
Als het zondag trouwens net zo zonnig is als vandaag
. Was net even buiten bezig, maar dankzij de zon was het niet echt koud.
Als het zondag trouwens net zo zonnig is als vandaag
[ Voor 32% gewijzigd door darkkingll op 12-04-2019 10:56 ]
@charrel @darkkingll zijn die singletracks in Wales drukker dan die in Schotland? In Schotland ben ik een paar keer geweest over voornamelijk dat soort wegen, maar had nergens last van... Allemaal hartstikke rustig. en de enkeling die je wel tegenkwam duikt zodra ze je aan zien komen direct in een passeervak.
Precies! Omdat ik het abbo redelijk prijzig vind van MRA en ik er met een omweg prima mee kan werken gebruik ik dus meerdere systemen door elkaar.niek87 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:51:
[...]
Wat bedoel je exact met de Michelin kaarten hebben? Ik heb ook MRA en zie inderdaad de keuze voor verschillende kaarten, standaard, google, tomtom, here.
edit: ik zie nu dat je nog veel meer kaarten kan kiezen rechtsboven
- MRA vooral voor overzichtelijkheid, snelheid en Michelin kaarten
- Mydrive voor syncen van routes naar TomTom Go app
- Kurviger voor routes om steden te vermijden.
Niet perse drukker maar het is gewoon erg onoverzichtelijk als de heggen hoger zijn dan je kijken kan. Dan zorgt elke bocht of tegenligger en het rijden überhaupt dat alle tempo eruit is. Aantal keer routes afgebroken en gewoon over de hoofdweg naar de bestemming gereden. Ik kon geen heg meer zien.Chakotay schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:14:
@charrel @darkkingll zijn die singletracks in Wales drukker dan die in Schotland? In Schotland ben ik een paar keer geweest over voornamelijk dat soort wegen, maar had nergens last van... Allemaal hartstikke rustig. en de enkeling die je wel tegenkwam duikt zodra ze je aan zien komen direct in een passeervak.
Waar staat dat? Ik kon het op vananaarbeter niet vindenPagman schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:15:
A28 is trouwens afgesloten dit weekend na afrit Lelystad (13) tot en met afrit Harderwijk-Zuid (11).
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
https://werkzaamheden.rij...#/?obstruction_id=1433900Vrijdag schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:17:
[...]
Waar staat dat? Ik kon het op vananaarbeter niet vinden
https://rijkswaterstaatverkeersinformatie.nl/Wegwerk
Dit topic is gesloten.