Ik twijfelde ook. Zag wel ph2 op de plaatje staan. Mijn fout.Puch-Maxi schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:29:
[...]
Zijn dat geen PH3 bitjes? de TS moet PH2 hebben.
Nee, niet te lang. Het raggelwerk er achter is 45mm.bonzz.netninja schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 07:55:
[...]
Een hele andere invalshoek (anders rennen we hier in rondjes.....
Zijn je schroeven niet te lang? Wat zit er achter je raggelwerk?
Hij is van oktober, dus dat verwacht ik niet.Of je machine is gewoon naar de haaien...dat kan natuurlijk ook nog gewoon
@ASW1 hoe kan ik dat goed controleren? Nog nooit van freesgroeven gehoord
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Is te zien op de kop.CurlyMo schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:53:
[...]
Nee, niet te lang. Het raggelwerk er achter is 45mm.
[...]
Hij is van oktober, dus dat verwacht ik niet.
@ASW1 hoe kan ik dat goed controleren? Nog nooit van freesgroeven gehoord
Ok, maar wat moet ik dan zien
Als het glad is. Ontbreekt het eraan. Is er een mate van reliëf dan is het een freeskop.
Vond het overigens wel grappig dat iedereen nu echt wilt weten wat het is. Haha
Vond het overigens wel grappig dat iedereen nu echt wilt weten wat het is. Haha
Op het tapse deel van de kop dat de plaat in draait horen 4 scherpe randjes te zitten die de gipsvezel wegfresen tijdens het indraaien.
Als ik in hout boor met mijn zwakke B&D boormachine dan moet ik inderdaad even inboren, stukje terug, weer in, terug, en dan door. Weet alleen niet of je gipsplaat dat heel leuk vindt.
Dat is niet het beste argument in de wereldCurlyMo schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:53:
[...]
Hij is van oktober, dus dat verwacht ik niet.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Dit is ook de rede dat die schroeven hoge snelheid zo leuk vinden.ASW1 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:01:
Op het tapse deel van de kop dat de plaat in draait horen 4 scherpe randjes te zitten die de gipsvezel wegfresen tijdens het indraaien.
Als je ze langzaam draait, dan is de kans dat je plaat stuk gaat ook vele malen groter. Als je aan de rand van de plaat aan het schroeven bent en je wil alleen het kopje nog even verzinken omdat die er nog niet in was gegaan, dan kun je beter even eruit en op snelheid er weer in.
Als je bijvoorbeeld de slagschroevendraaier gebruikt om die schroef erin te forceren dan is er geen snelheid om te frezen en wordt het materiaal opzij gedrukt.
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Wat een geweldig topic, 5 pagina's over het inschroeven van schroeven in een ( harde) vezelplaat.
En ik ga zo'n makita kopen, ziet er OK uit. Op mijn werk wordt er 1 dagelijks gebruikt, en nog steeds goed na een paar jaar.
En ik ga zo'n makita kopen, ziet er OK uit. Op mijn werk wordt er 1 dagelijks gebruikt, en nog steeds goed na een paar jaar.
Runs everything...
Dit is voor de perfectionisten onder ons. Ik gebruik zelf ook de Fermacell platen juist vanwege de hardheid van de platen. Ik boor de schroeven voor om er voor te zorgen dat de platen strak tegen het hout werk aan komen. Bij het schroeven komt er toch altijd een bobbeltje achter de plaat. Wel behoorlijk meer werk maar geen problemen met schroeven :-)
Voor jouw boor is er naast een 1 Ah, ook een 2 Ah ... maar ook een 4 Ah batterij.
Dat geeft nét even wat meer power.
Al heb ik mijn gipsplaten met beide accu's gedaan op de kleine machine. Ging perfect. Ik heb een speciaal gips verzinkbitje gebruikt. Daarmee kun je de schroef niet te ver doordraaien.
Op de snelle stand van de boormachine red hij het nét, en werd best wel warm... maarja ... ik kreeg ook rap lamme armen ;-)
Ik ben onwijs blij met de 12v versie; ik hoef geen grote machine (die zijn nog zwaarder) en hij kan eigenlijk alles.
Al heb ik mijn gipsplaten met beide accu's gedaan op de kleine machine. Ging perfect. Ik heb een speciaal gips verzinkbitje gebruikt. Daarmee kun je de schroef niet te ver doordraaien.
Op de snelle stand van de boormachine red hij het nét, en werd best wel warm... maarja ... ik kreeg ook rap lamme armen ;-)
Ik ben onwijs blij met de 12v versie; ik hoef geen grote machine (die zijn nog zwaarder) en hij kan eigenlijk alles.
Als er net zoveel (18650?) cellen inzitten is dit niet waar.Blasterxp schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:42:
Voor jouw boor is er naast een 1 Ah, ook een 2 Ah ... maar ook een 4 Ah batterij.
Vaak zijn de cellen met lagere capaciteit ook powercellen die aardig wat stroom kunnen leveren.
Maar deze specs worden niet echt gedeeld door de fabrikanten.
Heb een 1, 2 en 4 aH accu bij m'n Milwaukee M12. Je merkt het verschil tussen de 4 en de rest wel fors hoor.bbbrumbrum schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:36:
[...]
Als er net zoveel (18650?) cellen inzitten is dit niet waar.
Vaak zijn de cellen met lagere capaciteit ook powercellen die aardig wat stroom kunnen leveren.
Meestal leggen ze in hogere capaciteit accu's een rijtje cellen parallel er naast. Daarbij blijft het voltage gelijk, maar de capaciteit verdubbelt. Vandaar die mooie oploop van 1Ah -> 2Ah -> 3Ah of iets dergelijks.bbbrumbrum schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:36:
[...]
Met de basisregels van elektrotechniek weet je ook dat een parallelle verbinding de totale weerstand verlaagt en daarmee dus (sowieso in theorie) een hogere stroom (= kracht) kan laten doorstromen.
Overigens worden kleine capaciteit accu's ook sneller warm, wat ook invloed op het vermogen kan hebben (thermische beveiliging).
De 4 Ah accu heeft een compleet andere vorm. De kleine accu's steek je onderin de boor (en steken 1 cm uit), de 4 Ah heeft een blok onder de boormachine.bbbrumbrum schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:36:
[...]
Als er net zoveelcellen inzitten is dit niet waar.
Een voordeel van de grotere accu is; dat de machine nu op zijn eigen voet kan blijven staan. Normaal kan dat niet.
Dat is wel waar als 1Ah niet het vermogen kan leveren wat de machine kan vragen en de discharge van de grotere batterij-pack groter is. Dat is bij de 4Ah niet ondenkelijk.bbbrumbrum schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:36:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door KillaZ op 12-02-2019 14:38 ]
K to the KillaZ
Helaas, bij hetzelfde aantal cellen (dus wss 3S1P in dit geval), zal een 4ah cel (leuk voorbeeld, die bestaan niet in deze formfactor), minder power stroom kunnen leveren dan een 1ah cel.KillaZ schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:35:
[...]
Dat is wel waar als 1Ah niet het vermogen kan leveren wat de machine kan vragen en de discharge van de grotere batterij-pack groter is. Dat is bij de 4Ah niet ondenkelijk.
Voltage is hetzelfde, geen parralelle cellen dus niet waar.
@bbbrumbrum vraag:
Na bijvoorbeeld 10 schroeven heb je volgens mij wel een iets hoger voltage in de 4ah pack. Dan na 10 schroeven met een 1 Ah pack
Tenminste als ik naar ontlaad grafieken kijk, zou dat wel mijn conclusie zijn.
maar ik ben dan ook niet gehinderd door enige kennis
Na bijvoorbeeld 10 schroeven heb je volgens mij wel een iets hoger voltage in de 4ah pack. Dan na 10 schroeven met een 1 Ah pack
Tenminste als ik naar ontlaad grafieken kijk, zou dat wel mijn conclusie zijn.
maar ik ben dan ook niet gehinderd door enige kennis
[ Voor 14% gewijzigd door twain4me op 12-02-2019 15:32 ]
Heb niet het gehele topic doorgelezen dus weet niet of het al eerder vermeld is, maar graag geef ik toch nog even de volgende tip...
In de folder van Fermacell (https://www.fermacell.nl/..._Snelbouwschroeven_NL.pdf) staat vermeld dat je het beste een snelbouwschroefboormachine kan gebruiken met minimaal 4000 omw./min.
Huur bij b.v. Boels gewoon zo een ding: https://www.boels.nl/hure...hroefmachine-met-magazijn
Laat je daar goed voorlichten en success is haast gegarandeerd!
In de folder van Fermacell (https://www.fermacell.nl/..._Snelbouwschroeven_NL.pdf) staat vermeld dat je het beste een snelbouwschroefboormachine kan gebruiken met minimaal 4000 omw./min.
Huur bij b.v. Boels gewoon zo een ding: https://www.boels.nl/hure...hroefmachine-met-magazijn
Dat is voor stalen onderconstructie, in hout echt niet nodig. Bij staal heb je die toeren nodig om te kunnen "boren" "zelf tappen" of hoe je dat ook wil noemen.xinix03 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:24:
Heb niet het gehele topic doorgelezen dus weet niet of het al eerder vermeld is, maar graag geef ik toch nog even de volgende tip...
Ook in de fermacel voorbeeld filmpjes gebruiken ze een accutol met een "normaal" toerenbereik.
daarnaast schroef ik ze zelf ook al jaren met een dood normale accutol
Best grappig hoeveel wetenschap er zit in schroevjes boren 
* Falcon boort altijd even voor met smallere boor en daarna schroef erin draaien.
* Falcon boort altijd even voor met smallere boor en daarna schroef erin draaien.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
'Altijd' lijkt me niet het beste advies...Falcon schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:59:
Best grappig hoeveel wetenschap er zit in schroevjes boren
Weet jij wat de C rating is van de lipo cellen in de Bosch accu's dan? Als die bij de 4Ah hoger is dan de 1Ah, waarvan ik zei dat dat niet ondenkelijk is, dan kan de 4Ah per definitie meer vermogen leveren.bbbrumbrum schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:09:
[...]
Helaas, bij hetzelfde aantal cellen (dus wss 3S1P in dit geval), zal een 4ah cel (leuk voorbeeld, die bestaan niet in deze formfactor), minder power stroom kunnen leveren dan een 1ah cel.
Voltage is hetzelfde, geen parralelle cellen dus niet waar.
Edit: Bij een gelijke discharge, is het vermogen toch C (discharge) X Ah?
Bij veel 18650 packs zie ik 20C terugkomen, maakt: 20 * 1 Ah = 20 Ampere, 20 * 4 Ah = 80 Ampere. Dan is het vermogen wat een 4Ah batterij kan leveren toch hoger? Met andere woorden: als je Bosch 10.8v 28A vraagt, zal je daar met een 4Ah batterij wel aan komen en met een 1Ah batterij niet? Daar loop ik continue tegen aan in de airsoft wereld, waar we met 11.1 packs werken, maar de invloed van discharge en Ah's aanzienlijk zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door KillaZ op 12-02-2019 16:15 ]
K to the KillaZ
Gebruik je deze ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Aan jouCurlyMo schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:17:
@Hackus, was dat een vraag aan mij of aan @Blasterxp?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
@Hackus Nee, staat wel in de planning voor mijn te proberen oplossingen.
Ik begin toch te vermoeden dat het aan de mens achter de accu schroefmachine zou kunnen liggen
.
Heb je al eens iemand anders laten proberen?
Heb je al eens iemand anders laten proberen?
Grappig om te lezen, ik had bij de bouw van ons huis ook fermacell gipsvezelplaten van 12.5mm dik en kreeg daar ook de schroeven niet goed verzonken met een Makita BDF343 (meen ik, zo'n praxis geval van 14.4V). De machine op stand 1 (langzaam, hoog koppel) en boor standje: de schroef bleef zo'n 0.5mm boven de plaat steken en de machine kwam tot stilstand. Maar als ik de machine op het max koppel zette, dan gingen de schroeven er wel in, dus dan ratelt de machine een paar keer als de schroef bijna verzonken is, waardoor deze er verder in gedreven werd. Erg vreemd, want de boor stand gebruikt volgens mij ook het max koppel, maar door dat geratel ging de schroef er wel verder in.
Misschien is dat bij jou ook zo. Ik heb nu een slagschroevendraaier en daarmee gaat het helemaal fantastisch.
Misschien is dat bij jou ook zo. Ik heb nu een slagschroevendraaier en daarmee gaat het helemaal fantastisch.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Als je die gaat gebruiken zou ik voor de verstelbare variant gaan.CurlyMo schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:20:
@Hackus Nee, staat wel in de planning voor mijn te proberen oplossingen.
Deze is bedacht om de bovenste papierlaag van gipskarton niet te breken.
je moet in gipsvezel plaat nog iets dieper.
Ik mag binnenkort ook los met mijn M12 op wat fermacell gipsvezelplaten, ik heb o.a. de M12CPD(klop/boor/schroef 44nm) en de M12CD (schroef 37nm).MikeyMan schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:23:
[...]
Heb een 1, 2 en 4 aH accu bij m'n Milwaukee M12. Je merkt het verschil tussen de 4 en de rest wel fors hoor.
Milwaukee heeft krachtige machines op 10,8V(=M12), op ebay.de heb ik het meeste gekocht. Enige nadeel is dat ze niet zo licht qua gewicht zijn t.o.v. de concurrentie.
[ Voor 10% gewijzigd door Appie Heijn op 12-02-2019 16:38 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Ik zie net pas; die M12CDD die ik heb, heeft op de 1,5 en 2 Ah accu's een rating van 37Nm, en op de 3 en 6 Ah een rating van 44Nm. Dat verklaart ietsAppie Heijn schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:37:
[...]
Ik mag binnenkort ook los met mijn M12 op wat fermacell gipsvezelplaten, ik heb o.a. de M12CPD(klop/boor/schroef 44nm) en de M12CD (schroef 37nm).
Milwaukee heeft krachtige machines op 10,8V(=M12), op ebay.de heb ik het meeste gekocht. Enige nadeel is dat ze niet zo licht qua gewicht zijn t.o.v. de concurrentie.
Begin vorig jaar een complete bovenverdieping voorzien van 12,5mm fermacell, en dat allemaal met de volgende machine gedaan:

Mijn 18v Makita had er op zich ook geen probleem mee, maar een machine met een magazijn is wel ideaal hoor; kost je hooguit 2 seconden per schroef
(daardoor gebruik je wel onbewust heel veel schroeven....)

Mijn 18v Makita had er op zich ook geen probleem mee, maar een machine met een magazijn is wel ideaal hoor; kost je hooguit 2 seconden per schroef
Inderdaad...
Da's de theorie. De C-rating geeft de factor (maal capaciteit) aan waarmee een accu ontladen kan worden. Wel een aantal kanttekeningen. Fabrikanten overdrijven graag en er is geen vaste meetmethode om de C-rating te bepalen. Daarnaast is er een continu en piek C-rating. Ook snap je wel dat er praktische limieten aan zitten. In de RC wereld zijn C-ratings van 60-100C vrij normaal, omdat de capaciteit lager ligt. Als er een accupack met 1.6Ah en 60C is, zal de 3.2Ah variant niet dezelfde C leveren. De theoretische 200A zal domweg de draden smelten. In de RC-wereld is 15 minuten looptijd (en de daarbij gepaarde hoge C) met hoge toeren vrij normaal. Bij elektrisch gereedschap is juist de looptijd en koppel van belang.KillaZ schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:03:
[...]
Weet jij wat de C rating is van de lipo cellen in de Bosch accu's dan? Als die bij de 4Ah hoger is dan de 1Ah, waarvan ik zei dat dat niet ondenkelijk is, dan kan de 4Ah per definitie meer vermogen leveren.
Edit: Bij een gelijke discharge, is het vermogen toch C (discharge) X Ah?
Bij veel 18650 packs zie ik 20C terugkomen, maakt: 20 * 1 Ah = 20 Ampere, 20 * 4 Ah = 80 Ampere. Dan is het vermogen wat een 4Ah batterij kan leveren toch hoger? Met andere woorden: als je Bosch 10.8v 28A vraagt, zal je daar met een 4Ah batterij wel aan komen en met een 1Ah batterij niet? Daar loop ik continue tegen aan in de airsoft wereld, waar we met 11.1 packs werken, maar de invloed van discharge en Ah's aanzienlijk zijn.
Zie overigens ook mijn post een stukje terug; hogere capaciteit (Ah) = lagere interne weerstand = hogere stroom/output (A).
We gaan wel een beetje offtopic zo..
4mm Rvs breekt in de praktijk net iets vaker dan je zou willen idd (ook in vuren) Het ontbreken van snij kanten op de kop kan betekenen dat ze nog sneller breken. en dan ben je aangewezen op voorboren.
@CurlyMo welk merk gipsvezelplaat schroeven heb je nu? (sorry, als ik het heb gemist)
@CurlyMo welk merk gipsvezelplaat schroeven heb je nu? (sorry, als ik het heb gemist)
Je hebt gewoon geen moeite gedaantwain4me schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:37:
4mm Rvs breekt in de praktijk net iets vaker dan je zou willen idd (ook in vuren) Het ontbreken van snij kanten op de kop kan betekenen dat ze nog sneller breken. en dan ben je aangewezen op voorboren.
je moest eens weten... kan echt niet geloven dat ik daar overheen heb gelezen...
Misschien kan je nog een doosje grabbers proberen, die hebben een meegeleverd bitje (en dat past bij mij in ieder geval altijd goed en overleeft alle krachten)
(tekoop bij bouwmaat)
Misschien kan je nog een doosje grabbers proberen, die hebben een meegeleverd bitje (en dat past bij mij in ieder geval altijd goed en overleeft alle krachten)
(tekoop bij bouwmaat)
Zouden vlonderschroeven hier uitkomst kunnen bieden?
Die hebben én een smallere kop, én zijn gebouwd op verzinken:
Die hebben én een smallere kop, én zijn gebouwd op verzinken:

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)
Hier kreeg ik de fermacell wandverwarming platen ook niet fatsoenlijk vastgeschroefd met een GSR 12v.
Makita 482 zet de fermacell schroeven er zo in, dat scheelt toch een stuk koppel bij het verzinken.
Ook taai zagen trouwens, vrij snel de dikkepeer vervangen voor de cirkelzaag.
Makita 482 zet de fermacell schroeven er zo in, dat scheelt toch een stuk koppel bij het verzinken.
GeoStax schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:35:
Hier kreeg ik de fermacell wandverwarming platen ook niet fatsoenlijk vastgeschroefd met een GSR 12v.
[ Voor 10% gewijzigd door CurlyMo op 18-02-2019 23:04 ]
Naast de losse Wera bit ga ik ga proberen. Is dit nog een beetje een kwaliteit set ter vervanging van mijn Skania en B&D.
Bosch Professional 43tlg.
Die is nu namelijk wel mooi geprijsd.
Op zich wel een handig setje, om te zorgen dat je niet misgrijpt.
Maar 90% van de schroeven die je indraait zijn over het algemeen PH2, PZ2 en T20. Gewoon zorgen dat je daar een voorraadje (bitjes zijn verbruiksmateriaal) van hebt liggen. En dan zo'n setje ernaast voor die keren dat je eens een PH1 ofzo moet indraaien.
Maar 90% van de schroeven die je indraait zijn over het algemeen PH2, PZ2 en T20. Gewoon zorgen dat je daar een voorraadje (bitjes zijn verbruiksmateriaal) van hebt liggen. En dan zo'n setje ernaast voor die keren dat je eens een PH1 ofzo moet indraaien.
Die bitset heb ik zelf ook sinds kort. Ben er erg tevreden mee!
Overigens is die aanbieding van Amazon wel overdreven. Bij Toolstation in NL is dat setje namelijk standaard al € 18,-
Waarschijnlijk sneller binnen en je houdt de euro’s ook nog eens binnen de NL economie 😊
https://www.toolstation.nl/bosch-bitset/p12244
Overigens is die aanbieding van Amazon wel overdreven. Bij Toolstation in NL is dat setje namelijk standaard al € 18,-
Waarschijnlijk sneller binnen en je houdt de euro’s ook nog eens binnen de NL economie 😊
https://www.toolstation.nl/bosch-bitset/p12244
Zou gewoon lekker Wera bitjes kopen voor de gangbare maten en een setje van de Action voor de meer exotische. Die voldoen ook voor de uitzonderlijke gevallen dat je ze ooit nodig hebt.CurlyMo schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:52:
Naast de losse Wera bit ga ik ga proberen. Is dit nog een beetje een kwaliteit set ter vervanging van mijn Skania en B&D.
Dikke kans dat 80% van dat setje over twee jaar nog nooit gebruikt is.
Dopjes 10 en 13 gebruik ik toch wel regelmatig; zou geen bitsetje zonder meer willen. Verder wel met je eens ja, veel bitjes gebruik je nooit of incidenteel. Aan de andere kant het is een mooi setje voor weinig, en kleurgecodeerde bits lijkt me erg handig. Alleen is dat feest snel voorbij zodra je bitjes begint te vervangen.
kan je niet een zwaardere machine even lenen van de buurman ofzo? dan weet je het toch..
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
--HYPER--392 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:58:
kan je niet een zwaardere machine even lenen van de buurman ofzo? dan weet je het toch..
Als je het topic had gelezen dan had je gezien dat ik die optie al in de planning hadCurlyMo schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:08:
[...]
Ik verdenk nog altijd mijn bit. Dat is het enige wat volgens mij aantoonbaar van kut kwaliteit is. Ik zal binnenkort ook de machine eens proberen (18V DeWalt die ik kan lenen). Als dat allemaal niet werkt, dan ga ik eens terug naar de winkel om de schroeven te laten checken.
Of een “forum meeting” bij je thuis. Dat iedereen een een andere machine en/of bitjes meeneemt.--HYPER--392 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:58:
Het zou wat zijn als dit allemaal een vooropgezet plan is om ons daarheen te krijgen en de zolder af te maken.Headhunter07 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:23:
[...]
Of een “forum meeting” bij je thuis. Dat iedereen een een andere machine en/of bitjes meeneemt.
@CurlyMo dus het is je nog altijd niet gelukt
Ongelooflijk, een topic van twee weken en 5 pagina's over een paar schroeven.
Ik heb het hier even geprobeerd, maar ik kan er niet bij dat het niet lukt. Zowel met mijn 18V als mijn 14.4V machine gaat het echt makkelijk. Zowel de 4x40 torx als de 4x40 gipsplaatschroef gaan er met gemak in. Geen freeskop en een (waardeloos) PH2 bitje. Gewoon op de boorstand, dus zonder slipkoppeling. Voor mijn gevoel moet zelfs een 10V machine dit nog kunnen. Zelfs met 20mm Fermacell (2x10mm) geeft dit geen problemen.

Mis ik iets?
Ik heb het hier even geprobeerd, maar ik kan er niet bij dat het niet lukt. Zowel met mijn 18V als mijn 14.4V machine gaat het echt makkelijk. Zowel de 4x40 torx als de 4x40 gipsplaatschroef gaan er met gemak in. Geen freeskop en een (waardeloos) PH2 bitje. Gewoon op de boorstand, dus zonder slipkoppeling. Voor mijn gevoel moet zelfs een 10V machine dit nog kunnen. Zelfs met 20mm Fermacell (2x10mm) geeft dit geen problemen.

Mis ik iets?

Groetjes
En de winnaar is de

Wat het precies is weet ik niet, misschien de coating op de punt, maar deze bit heeft een goede grip waarmee in de schroeven inderdaad er prima in krijg met niet al te veel duwen. Wellicht dat het met de Wera diamont bits ook wel lukt, maar die had de lokale handel niet op voorraad.
This bit is quite a bit different

Wat het precies is weet ik niet, misschien de coating op de punt, maar deze bit heeft een goede grip waarmee in de schroeven inderdaad er prima in krijg met niet al te veel duwen. Wellicht dat het met de Wera diamont bits ook wel lukt, maar die had de lokale handel niet op voorraad.
This bit is quite a bit different
dat kan ik met de metabo powermax 10.8 volt alleen maar bevestigenNhz schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:37:
mijn gevoel moet zelfs een 10V machine dit nog kunnen. Zelfs met 20mm Fermacell (2x10mm) geeft dit geen problemen.
@CurlyMo mooi man, schroeven maar
[ Voor 6% gewijzigd door twain4me op 22-02-2019 19:11 ]
* CurlyMo heeft vandaag weer een zooi Fermacell platen verwerkt met de nieuwe bit, en vraag zich nu af wat nu eigenlijk het doel was van dit topic 
Ik moet nu zelfs opletten dat ik de schroeven niet te ver verzink
Als ik jou was zou ik een lichtere machine kopen... Bosch heeft nog wat modelletjes van 3,6 volt in het assortiment..CurlyMo schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:32:
* CurlyMo heeft vandaag weer een zooi Fermacell platen verwerkt met de nieuwe bit, en vraag zich nu af wat nu eigenlijk het doel was van dit topic
Levensgevaarlijk dit.
Beter gewoon met de hand.MikeyMan schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:38:
[...]
Als ik jou was zou ik een lichtere machine kopen... Bosch heeft nog wat modelletjes van 3,6 volt in het assortiment...