Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Accuboor krijgt schroeven niet verzonken in Fermacell

Pagina: 1
Acties:

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:15

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Als ik een Makita schroevendraaier / boormachine wil op 18V, wat kan ik dan het beste nemen als aanvulling op mijn Bosch GSR 12V-15? De DDF482ZJ? De accu actie lijkt me een mooie manier om naast Bosch ook een Makita machine te hebben voor ~ € 150,- (machine + lader)

Ik merk namelijk dat de Bosch niet krachtig genoeg is om gipsvezelplaten te schroeven.

Afgesplitst uit: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3

Señor Sjon wijzigde deze reactie 11-02-2019 10:14 (15%)

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
ASW1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:45:
[...]

Gebruik je wel de goede schroeven dat? Gewone gipsplaatschroeven daar krijg je de kop niet van verzonken in gipsvezelplaat.
Ja, platen van Fermacell met de schroeven van Fermacell :)

Deze dus

CurlyMo wijzigde deze reactie 04-02-2019 14:46 (20%)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
@Raymond @KillaZ zeg het maar. Het er in draaien gaat prima tot de kop. Het verzinken daarvan gaat alleen bij de koppel op 20 en snelheid op 2 en dan twee tot drie keer eruit en er weer in.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
CurlyMo schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:31:
Als ik een Makita schroevendraaier / boormachine wil op 18V, wat kan ik dan het beste nemen als aanvulling op mijn Bosch GSR 12V-15? De DDF482ZJ? De accu actie lijkt me een mooie manier om naast Bosch ook een Makita machine te hebben voor ~ € 150,- (machine + lader)

Ik merk namelijk dat de Bosch niet krachtig genoeg is om gipsvezelplaten te schroeven.
Ondanks het vermoeden van mijn onkunde (maar hoe dan?) blijft de vraag wel staan. Wat is een mooie boor- / schroefmachine van Makita op 18V?

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
MikeyMan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:19:
Slipt de boor dan? Anders op de boorstand proberen. Op standje 1 heeft ie overigens meer kracht.

Over Makita machines zijn in dit topic al hele pagina's vol geschreven ;)
Met een PH-1 bit is er gewoon niet super veel grip. Als ik de boorstand probeer dan slip ik inderdaad. Op koppel 20 slip ik niet, maar blokkeert de schroef. Hij verzinkt zichzelf gewoon niet soepeltjes. Gipsvezel is loei hard. Als ik de schroef in een stukje vuren hout probeer dan gaat het zonder enige moeite. Ook het verzinken.

Ik heb dit topic inderdaad al doorgelezen en kwam a.d.v. tot de conclusie dat ik bij de DDF482ZJ moet zijn.

CurlyMo wijzigde deze reactie 04-02-2019 18:27 (15%)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
MikeyMan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:45:
Ph1??? 99% zeker dat dat ph2 moet zijn...

Altijd de grootste bit erin die past...
Ph1/pz1 komt niet zo gek vaak voor, alleen bij hele kleine schroeven.
Sorry, PH2 :) Het beschreven probleem blijft staan.

CurlyMo wijzigde deze reactie 04-02-2019 18:59 (4%)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Headhunter07 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:17:
Ik doe het met een slagschroevedraaier van Makita dtd154 met verstelbaar neusstukje. Draait op de laagste stand al veel toeren en met kleine diameter schroeven zonder te slaan en als het moeilijk gaat is het met een paar slagen alsnog gebeurd. Verder lekker korte machine en relatief licht.Handig om naast je “normale” machine te hebben. Al zou die met die schroeven toch niet zoveel problemen mogen hebben
Ik zou dus een Bosch GDR 12V-105 kunnen proberen?

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Raymond schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:37:
[...]

Probeer eerst eens je machine op standje 1. Je 12V machine zou helemaal geen problemen mogen hebben met snelbouwschroeven in fermacell.
Dat ga ik sowieso doen, maar volgens mij heb ik dat al geprobeerd.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Oeps, ik bleek toch de PH-1 bit te hebben gebruikt :F |:( Met PH-2 gaat het inderdaad wel, maar nog steeds niet makkelijk.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Ik heb jullie adviezen gisteren nog eens opgevolgd (koppel 20 en stand 1), maar ik krijg met mijn Bosch GSR 12V machine en een verse bit juiste maat (PH2) geen fermacell schroeven verzonken op vuren balken zonder enige mate van geweld.

CurlyMo wijzigde deze reactie 09-02-2019 10:16 (3%)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Bhagavad schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:46:
[...]

Wat mij in je verhaal nog steeds niet duidelijk is, of het de machine is die stilvalt, of dat het de PH2 bit is die gaat doorslaan?? :P
De bit slaat door of de machine schiet in de koppelbeveiliging (of hoe heet zoiets?).
Weet je trouwens zeker dat je geen PZ bitjes moet hebben?? ;)
Ja, zie specificaties.
Als het de Bosch is die stilvalt, is je accu dan niet misschien "exit"??
Bosch is vrij nieuw. Vorig jaar oktober gekocht.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Bhagavad schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:56:
[...
Ok, maar wat betekent in jouw geval "koppelbeveiliging", wat moet ik mij daar precies bij voorstellen??

Als het de machine is die begint door te ratelen in de torque stand dan is er dus nog fut over, maar alleen niet in die specifieke stand.
Dat
Zet je machine dan eens in de "boorstand" icm lage mechanische toeren "standje I" waardoor je wél het maximale koppel van deze machine tot je beschikking krijgt.
Dan schiet de bit dus door.
"Maximaal" moet je dan opvatten als de limiet die je machine kan opbrengen, ik weet uit m'n hoofd niet wat het maximale koppel voor deze machine is. :)
Iets van 30Nm of 40Nm??
30Nm.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Slonzo schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 12:47:
[...]

Tsja dan is het niet de machine die niet genoeg kracht levert, maar de operator ;)
Harder drukken. Philips en Pozidriv bits schieten inderdaad snel door als je niet genoeg druk zet.
Met mijn volle gewicht er tegenaan werkt nog niet (en dat is jammer genoeg meer dan gewenst :p ). Daarnaast geeft de ondergrond van houten balken miniem mee.

CurlyMo wijzigde deze reactie 09-02-2019 13:09 (37%)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Op ebay staat de gdr 10.8-li voor €70,-. Kunnen daar ook 12v accu's in?

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Slonzo schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:01:
@CurlyMo Zijn het trouwens zelfborende schroeven? Of enkel zelfverzinkend?
Want op die specs pagina die je linkt, lijkt enkel de kleinste (pagina 1, rechts) zelfborend te zijn?
Klopt, volgens mij gewoon zelfborend.
Zoals @Arjan zegt zou het dus inderdaad beter kunnen werken bij hoge toeren.
Maar 4k rpm haalt een simpele schroefmachine dus absoluut niet.
Dus komen we terug bij mijn vraag van eerder. Heb ik een zwaardere machine nodig voor deze klus? Eventueel een Makita zodat ik mee kan doen met de accu actie of een Bosch 12v slagschroevendraaier?
Framoes schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:17:
@CurlyMo
Ik kan even niet vinden of je ook daadwerkelijk een Fermacellplaat probeert vast te schroeven of met een andere reden schroeven in hout probeert te draaien. Als je geen fermacell of gips vast wil zetten, zou ik namelijk gewoon voor andere schroeven gaan.
Waar zie je me voor aan ;) Ik zou deze schroeven nooit gebruiken voor iets anders dan Fermacell.
MikeyMan schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:18:
Is dat bitje niet gewoon aan vervanging toe?
Ook geprobeerd

Overigens, op ebay (€ 97,01) wordt de Bosch 12v slagschroevendraaier verkocht vanuit Zuid-Korea voor ruim € 50,- goedkoper dan in Nederland (€ 176,-). Dat is dan inclusief potentiële invoerheffing en belasting. Wat denken jullie daarvan?

CurlyMo wijzigde deze reactie 09-02-2019 18:44 (17%)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
ASW1 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:19:
[...]

Ik denk dat je vooral een excuus zoekt om een nieuwe machine te kopen in plaats van uit te zoeken waarom het niet lukt zo'n standaard schroefje in te draaien.
Ik vind het raar dat je die conclusie trekt. Ik heb alle adviezen van de mensen hier opgevolgd. Niks werkt. De nog niet geprobeerde oplossingsrichtingen zitten in:
A ) Machine met een hoger toerental
B ) Slagschroevendraaier

Dat is de reden dat ik me oriënteer.

Daarnaast heb ik juist machines zitten verkopen (Bosch groen boorhamer) omdat ik tot nu toe alles kan boren met mijn 12v accuschroevendraaier.

CurlyMo wijzigde deze reactie 09-02-2019 18:25 (11%)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
DoeEensGek schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:30:
[...]

Dit dacht ik dus ook.
@CurlyMo maak anders eens een flimpje.
Ik zie alleen geen enkele motivatie voor die aanname?

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Framoes schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:41:
[...]
Ik vroeg het voor de zekerheid. Hout er achter is gewoon vuren balk 44*69 oid?
Ja, met de platen gemonteerd op de brede kant, omdat ik niet meer ruimte heb tussen mijn constructiebalken zonder ze uit het zicht te verliezen.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Bhagavad schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:13:
[...]
Kies dan een foolproof torx kopje icm een zelfborende punt + schroefdraadsmering.
Heb je die dan voor Fermacell platen?
Raymond schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:05:
[...]
Zo lees ik het niet, ik lees dat z'n bitje niet genoeg grip heeft. De machine heeft er geen probleem mee.
Waar vind ik dan bitjes van dragonglass :p ? Ik denk zelf dat het bitje het probleem niet is.

CurlyMo wijzigde deze reactie 09-02-2019 20:07 (4%)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Raymond schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:12:
Ik snap gewoon niet waarom het zo moeilijk gaat. Dit soort schroefjes is zo'n beetje de lichtste klus voor schroefmachines. Dus dat je met de machine op standje 20, met volle kracht leunen de schroef er niet krijgt is gewoon raar.
Onderschat(en) je / jullie niet hoe verdomd hard gipsvezel is? Gipskarton is geen enkel probleem. Die platen draai ik compleet kapot met die machine als ik niet op pas, maar gipsvezel is wel een andere orde qua stevigheid.
teacher schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 21:04:
Ik heb ook even gemist welke fermacell plaat je hebt? Is het een gipsplaat of een cementvezelplaat?
Het gaat de 1200 x 600 x 10mm plaat van 11,5kg zoals hier beschreven. Pagina 3 tabel linksboven.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Framoes schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 22:28:
[...]

Daarom dus gewoon een 18V aanschaffen. Daarmee lukt het sowieso ;)
Is er dan een Makita aan te raden? Dan kan ik nog meeliften op de accu actie. Is 18V dan ook echt beter dan een slagschroevendraaier?

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
KillaZ schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 22:40:
DDF482 voor 9 tientjes halen en je bent klaar, kun je als je daar behoefte aan hebt altijd nog een slagschroevendraaier halen.
Daar komt dan nog de lader bij, dus 5 tientjes extra ;)

@Framoes de vraag blijft of ook met een 18V machine de PH2 bit niet doorslipt. Het blijft gewoon een vervelende kop.

CurlyMo wijzigde deze reactie 09-02-2019 23:00 (17%)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Bhagavad schreef op zondag 10 februari 2019 @ 03:13:
[...]
Heb je er trouwens erg in dat je in dit intussen uitspinnende topic nog steeds niet hebt vermeld wat de afmetingen van de schroeven zijn, terwijl daar wel naar gevraagd is??
Excuus, we hebben het over veel dingen gehad. Deze is er tussendoor geglipt. Het zijn de 3,9 x 30 snelbouwschroeven.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
s_schimmel schreef op zondag 10 februari 2019 @ 09:15:
[...]
Bij het materiaal staat "Gefosfateerd". Geen idee wat dat voor uitwerking heeft op de schroef en of het nodig is. Wellicht dat het materiaal van de plaat een verzinkte schroef gaat aantasten.
Lang leven www.joostdevree.nl, maar jammer genoeg gaat hij niet uitgebreid in op gipsschroeven.

Wat ik verder lees is dat het weinig uit moet maken, mits je maar RVS schroeven gebruikt, omdat anders het gips de schroef kan aantasten.

RVS schroeven zijn doorgaans alleen dikker en hebben niet die mooie platte kop, mits je er natuurlijk een vind die dat wel heeft. Zoals de DynaPlus schroef die je linkt.

Dat uitproberen is een stuk goedkoper dan een nieuwe machine kopen ;)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
hansvk schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:49:
[...]

Is doorboren en verzinken niet een optie?
Dat maakt het wel direct een hele tijdrovende klus. Volgens mij is ook een deel van de kracht van de schroefverbinding dat hij het gips samen klont onder de verzinkte kop.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
ASW1 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:10:
Maar wat is nou het probleem, krijg je de draad er wel in maar alleen de kop niet?
Ik vind het prima dat je kritisch bent, maar dit heb ik wel al meerdere malen verteld:
CurlyMo schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:17:
@Raymond @KillaZ zeg het maar. Het er in draaien gaat prima tot de kop. Het verzinken daarvan gaat alleen bij de koppel op 20 en snelheid op 2 en dan twee tot drie keer eruit en er weer in.
CurlyMo schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:25:
[...]
Op koppel 20 slip ik niet, maar blokkeert de schroef. Hij verzinkt zichzelf gewoon niet soepeltjes. Gipsvezel is loei hard. Als ik de schroef in een stukje vuren hout probeer dan gaat het zonder enige moeite. Ook het verzinken.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
ASW1 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:23:
[...]

Sorry, de informatie staat inmiddels dusdanig verspreid over meerdere pagina's dat ik eroverheen gelezen heb.
Allemaal prima, maar dan snap je dat conclusies trekken over mijn potentiële materialisme ook niet geheel op zijn plek zijn.

Ik zal na de lunch wel even een video maken.

Ik verdenk toch mijn bitjes. Zojuist wilde ik dus even een video maken. Ik dacht, om alles uit te sluiten, ik pak weer een verse bit. Toen ging het opeens toch weer eventjes vrij soepel. Ik had dat eerder al gemeld toen we het over het wel of niet toepassen van de PH1 / PH2 bit hadden. Dat het na de juiste bit wel even aardig ging. Alleen gaat het na een paar schroeven toch wel weer ruk. Het lijkt alsof de bits gewoon heen snel slijten.

Ik ga bij de volgende klussessie weer even wat nieuwe (maar nu verschillende Wera) PH2 bitjes kopen en dan probeer ik het weer even met mijn 12V Bosch. Misschien dat namelijk zo'n BiTorsion Diamond wel voldoende grip geeft.

CurlyMo wijzigde deze reactie 10-02-2019 13:31 (45%)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
ASW1 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:39:
Elk bitje goed zolang het maar niet doorschiet. Dat is zwart/wit; je bitje schiet wel of niet door. Zolang het niet doorschiet dan ligt het in ieder geval niet aan je bitje.
Als je bitje wel doorschiet dan moet je dat oplossen voordat je naar andere oorzaken kunt kijken.
Ik kan prima een PZ2 schroef met een PH2 in een vuren balk schroeven of andersom. Mocht de schroef niet te lang zijn en ik niet op een noest zit. Pas bij flinke weerstand gaat het geheel doorschieten.
Framoes schreef op zondag 10 februari 2019 @ 14:05:
Als het na een paar schroeven weer niet lukt, kunnen het niet de bitjes zijn. Of ze zijn van chocola gemaakt en slijten daarom extreem snel. Zo'n bitje moet langer meegaan dan dit.
Ik had nog een zooi Black & Dekker bitjes liggen van mijn oude schroefmachine. Deze had ik nooit gebruikt. Daarnaast een generiek bouwmarkt bitsetje van Skandia die al jaren mee gaat. Ik weet niet eens hoe ik daar aan ben gekomen.
MikeyMan schreef op zondag 10 februari 2019 @ 14:47:
Zullen we anders een meet organiseren bij @CurlyMo ;)

Heb vanmorgen nog een 30 tal pH2 schroeven geschroefd. Uiteraard past Torx mooier, maar met de juiste combi schroef/bit is het m.i. niet veel minder passend dan een pz schroef.
Ik heb hier ook honderden PZ2 DynaPlus schroeven gebruikt voor het maken van houten frames voor gips en isolatie. Geen enkel probleem in vurenhout en wellicht mijn brakke bitjes. Ook gips was geen enkel probleem. Bij gipsvezel begon het pas.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
twain4me schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:00:
een vriend van mij kon ze er overigens nog steeds niet in krijgen.
Het wel of niet vast kunnen zetten van een schroef heeft toch helemaal niks met kunnen te maken?

Dat heeft volgens mij met de juiste spullen en instellingen te maken. Het kunnen zit hem in dit geval alleen in mijn onwetendheid en onervarenheid om met zekerheid te kunnen zeggen dat de schroeven een fabricagefout bevatten, ik een brakke bit heb, een te slappe machine enz. Net zoals niemand in mijn familie met dezelfde zekerheid als ik kan zeggen wat er met hun PC mis is. Het renoveren van mijn huis lukt me verder prima.

Ik verdenk nog altijd mijn bit. Dat is het enige wat volgens mij aantoonbaar van kut kwaliteit is. Ik zal binnenkort ook de machine eens proberen (18V DeWalt die ik kan lenen). Als dat allemaal niet werkt, dan ga ik eens terug naar de winkel om de schroeven te laten checken.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
kipfel schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:46:
Ik snap dan ook al het gedoe over het in schroeven van een paar schroeven niet.
In ook niet. Daarom ook mijn vragen in dit topic. Ik ga overigens eerst voor optie 3. Andere bit proberen :)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Brutalsranan schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:52:
[...]
Edit: excuus. B&D & Skandia dus. Kan je niet even langs toolstation een losse wera bitje halen? Is rond de 3 euro. Ik denk dat je daarmee wel verlost van je probleem bent.
Lokale groothandel heeft ze ook. Ik ga niet verder zonder dat ik die nieuwe bit heb.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
teacher schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:18:
[...]
Dan nog blijf ik bij mijn conclusie hypothese: porrie tekort.
FTFY ;)

Eerst maar eens een goede bit proberen.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
@Bhagavad Die DynaPlus die eerder in het topic zijn aangedragen voldoen toch ook prima?

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 07:55:
[...]

Een hele andere invalshoek (anders rennen we hier in rondjes :).....

Zijn je schroeven niet te lang? Wat zit er achter je raggelwerk?
Nee, niet te lang. Het raggelwerk er achter is 45mm.
Of je machine is gewoon naar de haaien...dat kan natuurlijk ook nog gewoon :)
Hij is van oktober, dus dat verwacht ik niet.

@ASW1 hoe kan ik dat goed controleren? Nog nooit van freesgroeven gehoord :)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Ok, maar wat moet ik dan zien :)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
@Hackus, was dat een vraag aan mij of aan @Blasterxp?

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
@Hackus Nee, staat wel in de planning voor mijn te proberen oplossingen.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
twain4me schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:37:
4mm Rvs breekt in de praktijk net iets vaker dan je zou willen idd (ook in vuren) Het ontbreken van snij kanten op de kop kan betekenen dat ze nog sneller breken. en dan ben je aangewezen op voorboren.

@CurlyMo welk merk gipsvezelplaat schroeven heb je nu? (sorry, als ik het heb gemist)
Je hebt gewoon geen moeite gedaan ;) Dat is iets anders. Derde reactie.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
GeoStax schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:35:
Hier kreeg ik de fermacell wandverwarming platen ook niet fatsoenlijk vastgeschroefd met een GSR 12v.
Makita 482 zet de fermacell schroeven er zo in, dat scheelt toch een stuk koppel bij het verzinken.

Ook taai zagen trouwens, vrij snel de dikkepeer vervangen voor de cirkelzaag.
:) Dat zagen doe ik met mijn multitool. In de lengte hoef ik gelukkig weinig te zagen. Vrijwel alleen diagonalen en inkorten. Inkorten zelf lukt overigens prima met een stanleymes en daarna afbreken. We hebben het dan wel over platen van 60cm breed.

CurlyMo wijzigde deze reactie 18-02-2019 23:04 (10%)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Naast de losse Wera bit ga ik ga proberen. Is dit nog een beetje een kwaliteit set ter vervanging van mijn Skania en B&D.
Bosch Professional 43tlg.
Die is nu namelijk wel mooi geprijsd.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
--HYPER--392 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:58:
kan je niet een zwaardere machine even lenen van de buurman ofzo? dan weet je het toch..
CurlyMo schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:08:
[...]
Ik verdenk nog altijd mijn bit. Dat is het enige wat volgens mij aantoonbaar van kut kwaliteit is. Ik zal binnenkort ook de machine eens proberen (18V DeWalt die ik kan lenen). Als dat allemaal niet werkt, dan ga ik eens terug naar de winkel om de schroeven te laten checken.
Als je het topic had gelezen dan had je gezien dat ik die optie al in de planning had ;)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
En de winnaar is de *O*

Wat het precies is weet ik niet, misschien de coating op de punt, maar deze bit heeft een goede grip waarmee in de schroeven inderdaad er prima in krijg met niet al te veel duwen. Wellicht dat het met de Wera diamont bits ook wel lukt, maar die had de lokale handel niet op voorraad.

This bit is quite a bit different ;)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
* CurlyMo heeft vandaag weer een zooi Fermacell platen verwerkt met de nieuwe bit, en vraag zich nu af wat nu eigenlijk het doel was van dit topic :p

Ik moet nu zelfs opletten dat ik de schroeven niet te ver verzink

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
MikeyMan schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:38:
[...]

Als ik jou was zou ik een lichtere machine kopen... Bosch heeft nog wat modelletjes van 3,6 volt in het assortiment...
Beter gewoon met de hand.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True