Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Accuboor krijgt schroeven niet verzonken in Fermacell

Pagina: 1
Acties:

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:08
CurlyMo schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:46:
[...]

Ja, platen van Fermacell met de schroeven van Fermacell :)

[Afbeelding]
Deze dus
Geen idee wat er fout gaat, maar mijn 10,8V boschje lacht om die schroeven :o
Als ik niet oplet, of niet de juiste bit gebruik, draai ik de schroef er dwars doorheen :D

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:33
CurlyMo schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:31:
Als ik een Makita schroevendraaier / boormachine wil op 18V, wat kan ik dan het beste nemen als aanvulling op mijn Bosch GSR 12V-15? De DDF482ZJ? De accu actie lijkt me een mooie manier om naast Bosch ook een Makita machine te hebben voor ~ € 150,- (machine + lader)

Ik merk namelijk dat de Bosch niet krachtig genoeg is om gipsvezelplaten te schroeven.
Dan doe je toch echt iets verkeerd..... ;)

K to the KillaZ

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Slipt de boor dan? Anders op de boorstand proberen. Op standje 1 heeft ie overigens meer kracht.

Over Makita machines zijn in dit topic al hele pagina's vol geschreven ;)

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09:08

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
MikeyMan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:19:
Slipt de boor dan? Anders op de boorstand proberen. Op standje 1 heeft ie overigens meer kracht.

Over Makita machines zijn in dit topic al hele pagina's vol geschreven ;)
Met een PH-1 bit is er gewoon niet super veel grip. Als ik de boorstand probeer dan slip ik inderdaad. Op koppel 20 slip ik niet, maar blokkeert de schroef. Hij verzinkt zichzelf gewoon niet soepeltjes. Gipsvezel is loei hard. Als ik de schroef in een stukje vuren hout probeer dan gaat het zonder enige moeite. Ook het verzinken.

Ik heb dit topic inderdaad al doorgelezen en kwam a.d.v. tot de conclusie dat ik bij de DDF482ZJ moet zijn.

CurlyMo wijzigde deze reactie 04-02-2019 18:27 (15%)

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ph1??? 99% zeker dat dat ph2 moet zijn...

Altijd de grootste bit erin die past...
Ph1/pz1 komt niet zo gek vaak voor, alleen bij hele kleine schroeven.

MikeyMan wijzigde deze reactie 04-02-2019 18:45 (29%)

• Headhunter07
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 01:13
Ik doe het met een slagschroevedraaier van Makita dtd154 met verstelbaar neusstukje. Draait op de laagste stand al veel toeren en met kleine diameter schroeven zonder te slaan en als het moeilijk gaat is het met een paar slagen alsnog gebeurd. Verder lekker korte machine en relatief licht.Handig om naast je “normale” machine te hebben. Al zou die met die schroeven toch niet zoveel problemen mogen hebben

• Bhagavad
  • Registratie: december 2014
  • Niet online
CurlyMo schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:49:
[...]
De bit slaat door of de machine schiet in de koppelbeveiliging (of hoe heet zoiets?).
Ok, maar wat betekent in jouw geval "koppelbeveiliging", wat moet ik mij daar precies bij voorstellen??

Als het de machine is die begint door te ratelen in de torque stand dan is er dus nog fut over, maar alleen niet in die specifieke stand.
Zet je machine dan eens in de "boorstand" icm lage mechanische toeren "standje I" waardoor je wél het maximale koppel van deze machine tot je beschikking krijgt.

"Maximaal" moet je dan opvatten als de limiet die je machine kan opbrengen, ik weet uit m'n hoofd niet wat het maximale koppel voor deze machine is. :)
Iets van 30Nm of 40Nm??

Bhagavad wijzigde deze reactie 09-02-2019 11:09 (4%)

• Slonzo
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Tsja dan is het niet de machine die niet genoeg kracht levert, maar de operator ;)
Harder drukken. Philips en Pozidriv bits schieten inderdaad snel door als je niet genoeg druk zet.

Als je het niet fijn vindt dat je zo hard moet drukken, kan je een slagschroevendraaier gebruiken :)
Dat gaat een schroefmachientje met hoger koppel immers niet voor je oplossen.

Slonzo wijzigde deze reactie 09-02-2019 12:55 (29%)

• Raymond
Ligt dus niet aan de machine.

Blijkbaar zijn fermacell platen dus best taai. Gewoon beter je best doen dus.

Maak eens een foto van het kopje van zo'n schroef? Dan kunnen we checken of het ph of pz moet zijn.

Standaard voor snelbouwschroeven is ph2.

Magoed, als je machine gewoon keurig op standje 20 nog doordraait, dan gaan ze idd gewoon zwaar erin en heeft je bit genoeg grip.

Beetje verrassend, maar verder werkt alles gewoon naar behoren.

Raymond wijzigde deze reactie 09-02-2019 13:17 (36%)

• Arjan
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik heb ook genoeg ruzie gemaakt met schroeven in gipsvezelplaten. Wat voor mij uiteindelijk het beste werkte is de DHP453 op de snelle stand in combinatie met zo'n zelfontkoppelende gipsplaatbit. Dat zorgt ervoor dat ik niet zelf hoef af te remmen maar gewoon op volle snelheid kan blijven gaan totdat de bit ontkoppelt. Dat bitje heeft wel regelmatig onderhoud nodig, zodra hij stroef wordt van de gips werkt het niet meer.
De slagschroevendraaier, waar ik normaal echt alles me doe, werkte voor mij niet zo goed. Sowieso niet in combinatie met die ontkoppelbit, die was echt niet tegen dat geweld bestand. Daarnaast gebruik ik de slagschroevendraaier sowieso niet graag met PZ/PH schroeven, die heb ik met uitzondering van de gipsvezelplaatschroeven dan ook uit mijn huis verbannen :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 23:13
CurlyMo schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 13:42:
Op ebay staat de gdr 10.8-li voor €70,-. Kunnen daar ook 12v accu's in?
10,8; 11,1 en 12 is allemaal hetzelfde. Gewoon een serie van drie Lithium cellen. Nominaal 3x3,7V = 11,1; helemaal volgeladen 12,6 en leeg 9,0
CurlyMo schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 12:24:
[...]

Dat

[...]

Dan schiet de bit dus door.

[...]

30Nm.
Bij PH en PZ heb je erg snel dat het bit doorschiet. Als de schroef én bit niet allebei optimaal zijn is het al raak.

Met Torx veel minder gezeur. Wel veel meer verschillende maten.

kabeltjekabel wijzigde deze reactie 09-02-2019 14:31 (36%)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is dat bitje niet gewoon aan vervanging toe?

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:11
Ik denk dat je vooral een excuus zoekt om een nieuwe machine te kopen in plaats van uit te zoeken waarom het niet lukt zo'n standaard schroefje in te draaien.

• Framoes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 24-08 03:11
ASW1 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:19:
[...]

Ik denk dat je vooral een excuus zoekt om een nieuwe machine te kopen in plaats van uit te zoeken waarom het niet lukt zo'n standaard schroefje in te draaien.
Die Bosch 10.8V lijkt niet genoeg kracht te hebben om een Fermacellschroef door een plaat en houten balk te draaien. Hij weigert nog in boorstand en versnelling 1.

Met een 18V die minder dan de gevraagde 4000rpm draait kan je bijvoorbeeld wel makkelijk Fermacell platen vastmaken aan hout. De schroeven zijn min of meer gipsplaatschroeven en daar heb je ook geen gipsschroever voor nodig. Dat werkt overigens wel veel sneller, maar dat terzijde.

Ik snap wel dat hij ondertussen kijkt naar oplossingen die verder gaan dan "harder duwen" en "zet hem in stand 1".
CurlyMo schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 17:35:

Waar zie je voor aan ;) Ik zou deze schroeven nooit gebruiken voor iets anders dan Fermacell.
Ik vroeg het voor de zekerheid. Hout er achter is gewoon vuren balk 44*69 oid?

• Raymond
Framoes schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:41:
[...]

Die Bosch 10.8V lijkt niet genoeg kracht te hebben om een Fermacellschroef door een plaat en houten balk te draaien. Hij weigert nog in boorstand en versnelling 1.
Zo lees ik het niet, ik lees dat z'n bitje niet genoeg grip heeft. De machine heeft er geen probleem mee.

Dus een andere machine zie ik niet als oplossing.

• Raymond
Ik snap gewoon niet waarom het zo moeilijk gaat. Dit soort schroefjes is zo'n beetje de lichtste klus voor schroefmachines. Dus dat je met de machine op standje 20, met volle kracht leunen de schroef er niet krijgt is gewoon raar.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Raymond schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:12:
Ik snap gewoon niet waarom het zo moeilijk gaat. Dit soort schroefjes is zo'n beetje de lichtste klus voor schroefmachines. Dus dat je met de machine op standje 20, met volle kracht leunen de schroef er niet krijgt is gewoon raar.
Onderschat(en) je / jullie niet hoe verdomd hard gipsvezel is? Gipskarton is geen enkel probleem. Die platen draai ik compleet kapot met die machine als ik niet op pas, maar gipsvezel is wel een andere orde qua stevigheid.
teacher schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 21:04:
Ik heb ook even gemist welke fermacell plaat je hebt? Is het een gipsplaat of een cementvezelplaat?
Het gaat de 1200 x 600 x 10mm plaat van 11,5kg zoals hier beschreven. Pagina 3 tabel linksboven.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
ASW1 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:23:
[...]

Sorry, de informatie staat inmiddels dusdanig verspreid over meerdere pagina's dat ik eroverheen gelezen heb.
Allemaal prima, maar dan snap je dat conclusies trekken over mijn potentiële materialisme ook niet geheel op zijn plek zijn.

Ik zal na de lunch wel even een video maken.

Ik verdenk toch mijn bitjes. Zojuist wilde ik dus even een video maken. Ik dacht, om alles uit te sluiten, ik pak weer een verse bit. Toen ging het opeens toch weer eventjes vrij soepel. Ik had dat eerder al gemeld toen we het over het wel of niet toepassen van de PH1 / PH2 bit hadden. Dat het na de juiste bit wel even aardig ging. Alleen gaat het na een paar schroeven toch wel weer ruk. Het lijkt alsof de bits gewoon heen snel slijten.

Ik ga bij de volgende klussessie weer even wat nieuwe (maar nu verschillende Wera) PH2 bitjes kopen en dan probeer ik het weer even met mijn 12V Bosch. Misschien dat namelijk zo'n BiTorsion Diamond wel voldoende grip geeft.

CurlyMo wijzigde deze reactie 10-02-2019 13:31 (45%)

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 24-08 20:51
Mijn ervaring is dat Wera bitjes wel een stuk beter werken dan noname bitjes.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
Brutalsranan schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:52:
[...]
Edit: excuus. B&D & Skandia dus. Kan je niet even langs toolstation een losse wera bitje halen? Is rond de 3 euro. Ik denk dat je daarmee wel verlost van je probleem bent.
Lokale groothandel heeft ze ook. Ik ga niet verder zonder dat ik die nieuwe bit heb.

• Brutalsranan
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 02:57
Welke bitjes gebruik je nu overigens?

Edit: excuus. B&D & Skandia dus. Kan je niet even langs toolstation een losse wera bitje halen? Is rond de 3 euro. Ik denk dat je daarmee wel verlost van je probleem bent.

Nogmaals edit: in de aanbieding: https://www.toolstation.nl/wera-bit-diamant/p36431

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Brutalsranan Watskeburt??? :+

Ff langs de Hornbach voor een doosje witte bits kan ook

• kabeltjekabel
Framoes schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:41:
[...]

Met een 18V die minder dan de gevraagde 4000rpm draait kan je bijvoorbeeld wel makkelijk Fermacell platen vastmaken aan hout. De schroeven zijn min of meer gipsplaatschroeven en daar heb je ook geen gipsschroever voor nodig. Dat werkt overigens wel veel sneller, maar dat terzijde.

Ik snap wel dat hij ondertussen kijkt naar oplossingen die verder gaan dan "harder duwen" en "zet hem in stand 1".

[...]

Ik vroeg het voor de zekerheid. Hout er achter is gewoon vuren balk 44*69 oid?
De GSR12'jes gaan terug in maximum koppel een tijd voordat ze aangeven dat de accu leeg is.

• Bhagavad
  • Niet online
Heb maar even een testje uitgevoerd met een vergelijkbare Metabo 10.8V basic die volgens de specs een max koppel van 34Nm heeft.
  • Het meest harde hout dat ik zo snel bij de hand had was een blok Azobé, veel harder moet het niet worden. :P
  • Gebruikte bit was een matige kwaliteit torx 20 van Mannesmann.
http://i64.tinypic.com/2vnro07.jpg

1 = een Spax 5x40 (torx) die deze machine hoorbaar belast, maar desalniettemin soepel in het hout verdwijnt.
Het verzinken van het kopje blijkt in dit harde hout een brug te ver en de torx bit breekt af.

Conclusie is dat deze 10.8V machine van dit bescheiden formaat met enig gemak ook in het hardste hout moet kunnen schroeven zonder voor te boren.
Maar als je niet voorboort, zal in dit hout de schroef niet veel langer moeten worden.
De zwakste schakel blijkt de torx bit 20 te zijn.

2 = een Spax 4x30 (torx) die soepel in het hout verdwijnt, maar afbreekt zodra de schroefkop aan het verzinken toekomt.

Conclusie is dat het wederom niet aan de 10.8V machine ligt, noch aan de bit, maar dat in dit harde Azobé de beperkte dikte van de schroef (4mm) de zwakste schakel is.

Bhagavad wijzigde deze reactie 11-02-2019 14:52 (5%)

• kabeltjekabel
Puch-Maxi schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:29:
[...]

Zijn dat geen PH3 bitjes? de TS moet PH2 hebben :).
Ja, ze hebben het verkeerde plaatje gebruikt. Is op basis van EAN inderdaad PH3

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08:52

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

CurlyMo schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 21:31:
[...]

Onderschat(en) je / jullie niet hoe verdomd hard gipsvezel is? Gipskarton is geen enkel probleem. Die platen draai ik compleet kapot met die machine als ik niet op pas, maar gipsvezel is wel een andere orde qua stevigheid.

[...]

Het gaat de 1200 x 600 x 10mm plaat van 11,5kg zoals hier beschreven. Pagina 3 tabel linksboven.
Ah, powerpanel hd.

Geen gipsplaatje, maar een cementgebonden glasvezelversterkte glasschuimplaat. Kei en keihard.

Dus, simpelgezegd: je tol komt porrie tekort.

Hier zegt fermacell hoe je ze monteert: YouTube: Buitenwandafwerking met FERMACELL Powerpanel HD vanaf 3.50

teacher wijzigde deze reactie 11-02-2019 19:11 (9%)

Wise enough to play the fool

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08:52

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

Puch-Maxi schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:11:
@teacher Ahem, linksboven waarde teacher ;) Fermacell gipsvezelplaten dus.
Links.... rechts.... dat blijft lastig... O-)

Dan nog blijf ik bij mijn conclusie: porrie tekort.

Wise enough to play the fool

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

teacher schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:18:
[...]

Links.... rechts.... dat blijft lastig... O-)

Dan nog blijf ik bij mijn conclusie: porrie tekort.
Blijf erbij dat dat niet voor de hand ligt... Als de kop wel kapot wordt gedraaid, is er in principe kracht genoeg. Maar volgens mij vallen we in herhaling :+

• Bhagavad
  • Niet online
teacher schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:06:
[...]
Ah, powerpanel hd.
Geen gipsplaatje, maar een cementgebonden glasvezelversterkte glasschuimplaat. Kei en keihard.
Dus, simpelgezegd: je tol komt porrie tekort.

Hier zegt fermacell hoe je ze monteert: YouTube: Buitenwandafwerking met FERMACELL Powerpanel HD vanaf 3.50
Wel grappig dat je dit 'power'punt wilt maken en daarbij een inderdaad informatieve YouTube video aandraagt.
Alleen lijkt deze video nu juist het tegendeel aan te tonen van wat je claimt. ;)

De schroefmachine uit de video is volgens mij een Hilti SF 180-A een redelijk bejaarde 18V Nicd/NiMH machine met een maximaal koppel van slechts 31Nm.
Het was even zoeken naar de machine uit de video en de bijbehorende specs, maar je vindt het hier.

http://i63.tinypic.com/2it331l.jpg

Deze machine is volgens het Hilti archief net zo sterk als de huidige 10.8V Bosch van CurlyMo. :P
Dat komt ook overeen met mijn eigen bovenstaande testje met de 10.8V Metabo looalike, met hetzelfde formaat schroeven in bikkelhard Azobé.
Power zat voor deze specifieke toepassing.

Wat ook opvalt in de YT-video is het bijna speelse gemak waarmee deze jongens hun schroeven in de Fermacell platen draaien.
Hun machine trekt het comfortabel en aan de bescheiden reactiekrachten op hun handen is te zien dat "het moeizame element" waar CurlyMo zo'n last van heeft hier zo goed als ontbreekt.

Ik kan uit dit beeldmateriaal niet anders concluderen dan dat de 10.8V Bosch van CurlyMo sterk genoeg moet zijn, maar dat er waarschijnlijk een en ander aan zijn PH bitje mankeert, of anders zijn schroeven en Fermacell plaatmateriaal 'behekst' zijn. :+
Nu kan CurlyMo op zoek gaan naar betere PH2 bitjes, maar ook meteen kiezen voor een goede torx bit + torx schroeven die dit probleem volledig zouden moeten tackelen. _/-\o_

Een goede torx schroef zou bijv. de Maxxfast Torx CST kunnen zijn die bij meerdere shops te koop is.
Fabory levert deze Torx ttap schroeven bijvoorbeeld ook.

• bonzz.netninja
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:34

bonzz.netninja

business analist

CurlyMo schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:17:
@Raymond @KillaZ zeg het maar. Het er in draaien gaat prima tot de kop. Het verzinken daarvan gaat alleen bij de koppel op 20 en snelheid op 2 en dan twee tot drie keer eruit en er weer in.
Een hele andere invalshoek (anders rennen we hier in rondjes :).....

Zijn je schroeven niet te lang? Wat zit er achter je raggelwerk? Zit je niet stiekem gewoon er al vol doorheen (je plaat én je raggelwerk) waardoor je schroef niet verder kan en je op de muur zit...en je dus niet kan verzinken totdat je de punt zover hebt platgeboort dat het wel past?

Want zoals hier al vaak vermeld, die machine zou het gewoon moeten kunnen (ik heb dezelfde bosch blauw 12v gsr). Of je machine is gewoon naar de haaien...dat kan natuurlijk ook nog gewoon :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Geensnor.nl kluswebsite | | Omloop de Snor 2019

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:11
Op het tapse deel van de kop dat de plaat in draait horen 4 scherpe randjes te zitten die de gipsvezel wegfresen tijdens het indraaien.

• retakenroots
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 00:54
Dit is voor de perfectionisten onder ons. Ik gebruik zelf ook de Fermacell platen juist vanwege de hardheid van de platen. Ik boor de schroeven voor om er voor te zorgen dat de platen strak tegen het hout werk aan komen. Bij het schroeven komt er toch altijd een bobbeltje achter de plaat. Wel behoorlijk meer werk maar geen problemen met schroeven :-)

• Blasterxp
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
bbbrumbrum schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:36:
[...]

Als er net zoveelcellen inzitten is dit niet waar.
De 4 Ah accu heeft een compleet andere vorm. De kleine accu's steek je onderin de boor (en steken 1 cm uit), de 4 Ah heeft een blok onder de boormachine.

Een voordeel van de grotere accu is; dat de machine nu op zijn eigen voet kan blijven staan. Normaal kan dat niet.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
@Hackus Nee, staat wel in de planning voor mijn te proberen oplossingen.

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 08:07
CurlyMo schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:20:
@Hackus Nee, staat wel in de planning voor mijn te proberen oplossingen.
Als je die gaat gebruiken zou ik voor de verstelbare variant gaan.
Deze is bedacht om de bovenste papierlaag van gipskarton niet te breken.
je moet in gipsvezel plaat nog iets dieper.

• Nhz
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-08 23:07

Nhz

Deventer

Ongelooflijk, een topic van twee weken en 5 pagina's over een paar schroeven. O+

Ik heb het hier even geprobeerd, maar ik kan er niet bij dat het niet lukt. Zowel met mijn 18V als mijn 14.4V machine gaat het echt makkelijk. Zowel de 4x40 torx als de 4x40 gipsplaatschroef gaan er met gemak in. Geen freeskop en een (waardeloos) PH2 bitje. Gewoon op de boorstand, dus zonder slipkoppeling. Voor mijn gevoel moet zelfs een 10V machine dit nog kunnen. Zelfs met 20mm Fermacell (2x10mm) geeft dit geen problemen.

Mis ik iets? 8)7

Groetjes Bas

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Topicstarter
En de winnaar is de *O*

Wat het precies is weet ik niet, misschien de coating op de punt, maar deze bit heeft een goede grip waarmee in de schroeven inderdaad er prima in krijg met niet al te veel duwen. Wellicht dat het met de Wera diamont bits ook wel lukt, maar die had de lokale handel niet op voorraad.

This bit is quite a bit different ;)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CurlyMo schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:32:
* CurlyMo heeft vandaag weer een zooi Fermacell platen verwerkt met de nieuwe bit, en vraag zich nu af wat nu eigenlijk het doel was van dit topic :p

Ik moet nu zelfs opletten dat ik de schroeven niet te ver verzink
Als ik jou was zou ik een lichtere machine kopen... Bosch heeft nog wat modelletjes van 3,6 volt in het assortiment..

Levensgevaarlijk dit.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True