Voor diegene die bericht hebben gehad, wanneer hebben jullie de aangifte de deur uit gedaan dan?
Ik heb namelijk 25-03 mijn aangifte ingevuld en verstuurd.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat heeft geen verband met elkaar. Je kan met zo goed moeten wachten tot eind van het jaar. Ik heb meer dna een jaar moeten wachten op mijn definitieve aanslag 2017 bijvoorbeeld terwijl ik 1 maart al heb ingediend.the-edge schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:18:
Voor diegene die bericht hebben gehad, wanneer hebben jullie de aangifte de deur uit gedaan dan?
Dat verschilt zo enorm. Iemand kan op 1 maart hem ingediend hebben en pas 28 juni bericht krijgen en de andere al op 20 april. Het gaat helaas niet van "wie het eerst komt wie het eerst maalt"the-edge schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:18:
[ Voor 4% gewijzigd door Xtr3me4me op 02-05-2019 16:24 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
hjs schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:57:
Maar even hier snel de vraag, ik had een foutje gemaakt over 2016 en moet nu behoorlijk bedrag terug betalen. Heeft het nut bezwaar te maken tegen die 4% rente die ze in rekening brengen?
Beetje absurd hoog met de huidige rentestanden (0,25% max op een spaarrekening)
Anoniem: 922281
Nee, kansloos. Belastingrente voor aanslagen vennootschapsbelasting is overigens 8%..hjs schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:57:
Maar even hier snel de vraag, ik had een foutje gemaakt over 2016 en moet nu behoorlijk bedrag terug betalen. Heeft het nut bezwaar te maken tegen die 4% rente die ze in rekening brengen?
Beetje absurd hoog met de huidige rentestanden (0,25% max op een spaarrekening)
Anoniem: 922281
De aanslag 2018 is nog niet verwerkt, dus kan die software zich niet baseren op die gegevens. Maar je kan die gegevens toch gewoon handmatig invoeren?sll schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:43:
Ik heb de aangifte 2018 net opgestuurd en wil ook een voorlopige teruggaaf 2019 invullen. Het programma vraagt vervolgens of de bedragen uit de aanslag van 2017 als basis overgenomen kunnen worden.
Ik heb liever de bedragen van 2018 als basis. Kan dit niet omdat de aanslag van 2018 nog niet verwerkt is, of zijn de bedragen altijd gebaseerd op de aanslag van 2 jaar terug?
Dat kan natuurlijk, maar ik wilde weten of het iets makkelijker konAnoniem: 922281 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:08:
[...]
De aanslag 2018 is nog niet verwerkt, dus kan die software zich niet baseren op die gegevens. Maar je kan die gegevens toch gewoon handmatig invoeren?
Naar mijn weten kan je de aanvraag voor een voorlopige aanslag nooit vooraf laten invullen, dat moet je helaas allemaal handmatig doen. Dan komt het er dus idd op neer dat je een aangifte aan het invullen bent... Uiteraard kan je daarbij wel gebruikmaken van schattingen (het wordt immers achteraf tóch verrekend met de werkelijke cijfers).sll schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:26:
[...]
Dat kan natuurlijk, maar ik wilde weten of het iets makkelijker kon
[ Voor 28% gewijzigd door QempZoR op 07-05-2019 09:05 ]
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
Je voorlopige (over 2019) aanslag of je definitieve aanslag (over 2018)?QempZoR schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:04:
Hier is de voorlopige teruggave zojuist op de rekening gestort
(aangifte gedaan op 3 maart)
De voorlopige aanslag inkomstenbelasting 2018.BastaRhymez schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:06:
[...]
Je voorlopige (over 2019) aanslag of je definitieve aanslag (over 2018)?
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
Ik heb ook brief al gehad met dagtekening 4 mei, heb zelf ABN maar nog noppes op me rekeningReVas schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:54:
3 maart aangifte gedaan
28 april brief van definitieve aanslag inkomstenbelasting 2018 in de berichtenbox met dagtekening 4 mei
Vandaag (7 mei) gestort op de rekening met omschrijving Teruggaaf nr xxxx IB/PVV 2018
Ik heb RaboXtr3me4me schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:57:
[...]
Ik heb ook brief al gehad met dagtekening 4 mei, heb zelf ABN maar nog noppes op me rekening
Ja als ik na 3 uur nog niks heb dan misschien morgen. Kan toch niks anders doen dan wachten
Binnen nu en twee weken heb je het sowieso. Dan valt het altijd meeXtr3me4me schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:41:
[...]
Ja als ik na 3 uur nog niks heb dan misschien morgen. Kan toch niks anders doen dan wachtenEn ik ga de belastingdienst niet bellen want daar schiet ik dus 0,0 mee op. Ach ja, is niet dat ik om geld verlegen zit maar is altijd wel lekker om extra te krijgen
Hier precies hetzelfde, met als verschil dat het bedrag vandaag wel is gestort.Xtr3me4me schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:57:
[...]
Ik heb ook brief al gehad met dagtekening 4 mei, heb zelf ABN maar nog noppes op me rekening
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Hoe kom je er bij dat het een voorlopige aanslag is?QempZoR schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:11:
[...]
De voorlopige aanslag inkomstenbelasting 2018.
In de omschrijving staat: Teruggaaf IB/PVV 2018
Ik heb ook nog geen definitieve aanslag over 2018 gehad. Enkel voorlopig.
[ Voor 34% gewijzigd door BastaRhymez op 07-05-2019 13:16 ]
Ze geven aan dat dit idd willekeurig is. Typisch genoeg hebben wij vandaag wel allebei tegelijk onze teruggave ontvangen. (ingediend op 1 maart overigens). Wij zijn er weer blij meeBastaRhymez schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:14:
[...]
Edit:
Hier ook "mijn deel" vandaag ontvangen.
Dagtekening brief 4 mei
Vrouwlief krijgt "haar deel" eind van de week / volgende week.
Dagtekening brief is 10 mei
Blijf het soms toch vreemd vinden, aangezien we een gezamenlijke aangifte hebben gedaan (getrouwd, kinderen, koophuis, etc.), maar dat we dan los van elkaar toch een brief krijgen. Ik had verwacht dat de belastingdienst de aangifte an sich zou controleren, niet per persoon (als ze het natuurlijk al controleren)
PSN: DutchTrickle PVoutput
Hier zat er vorig jaar 3 maanden tussen. Mijne had ik vrij snel en die van mijn vrouw 3 maanden laterBastaRhymez schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:14:
[...]
Blijf het soms toch vreemd vinden, aangezien we een gezamenlijke aangifte hebben gedaan (getrouwd, kinderen, koophuis, etc.), maar dat we dan los van elkaar toch een brief krijgen. Ik had verwacht dat de belastingdienst de aangifte an sich zou controleren, niet per persoon (als ze het natuurlijk al controleren)
In de brief van de belastingdienst (dagtekening 4 mei) staat groot boven aan: Voorlopige aanslag 2018BastaRhymez schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:14:
[...]
Hoe kom je er bij dat het een voorlopige aanslag is?
Ja hier wel meteen. Het kan voorlopig worden eerst als je een aantal aftrekposten hebt opgevoerd die uit de marge vallen of in een aandachtsgebied dit jaar.QempZoR schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:44:
[...]
In de brief van de belastingdienst (dagtekening 4 mei) staat groot boven aan: Voorlopige aanslag 2018
Is die bij jullie dan (al) definitief?
Inmiddels vrijdag de brief daadwerkelijk ontvangen.Richh schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:01:
[...]
Zelfde geldt voor mij (al sinds vrijdag (26 april) op mijn.belastingdienst.nl, per post op 29-04 verzonden, maar nog niet ontvangen)
Alleen stond sinds vanochtend wél een brief op mijn.overheid.nlmet dagtekening 4 mei.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Steam ID = Ackerfiets
Denk dat ze gewoon een grote batch eruit gedaan hebben.Cheesy schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:57:
Vannacht stond het bij ons op de rekening. Geen achternaam met een A
Tegelijk voor mij en mijn (fiscaal) partner. Vorig jaar zat daar meer dan een maand tussen, ook toen tegelijk aangifte gedaan.
Toevallig voor ons dat het dit jaar tegelijk op rekening staat, of ervaren meer mensen dat?
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
vannacht? Transacties die in de nacht nog binnenkomen?Cheesy schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:57:
Tegelijk voor mij en mijn (fiscaal) partner. Vorig jaar zat daar meer dan een maand tussen, ook toen tegelijk aangifte gedaan.
Toevallig voor ons dat het dit jaar tegelijk op rekening staat, of ervaren meer mensen dat?
Xtr3me4me schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:22:
[...]
vannacht? Transacties die in de nacht nog binnenkomen?
Van ING naar ING is altijd direct (van bank tot bank)Xtr3me4me schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:22:
[...]
vannacht? Transacties die in de nacht nog binnenkomen?
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ohh wow wel nice! Ik heb helaas niks en zal vandaag ook niet meer komen, morgen weer een nieuwe dag.
Ik was daar ook al benieuwd naar.Cheesy schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:57:
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hier vandaag ontvangen, zelfde parameters.Scorpio861 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:23:
Hier ook een dagtekening 4 mei. Maar tot op heden niets ontvangen. (ABN)
Helaas moet ik evenveel betalen als dat mijn partner terugkrijgt....MikeyMan schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:25:
[...]
Hier vandaag ontvangen, zelfde parameters.
Overigens wel apart. Beste situatie was dat ik 4k terug kreeg, en mijn vrouw 1500 moest betalen. Leverde netto het meeste op. Maar in plaats van dit van elkaar aftrekken, zit de belastingdienst nu met twee transacties die ze moeten controleren ipv 1. Handig hoor!
Zie overigens net op tijd dat de gemeente het rekeningnummer voor de gemeentebelasting heeft gewijzigd dit jaar
[ Voor 76% gewijzigd door ehtweak op 08-05-2019 09:43 ]
kan even duren. uiteindelijk kreeg ik per post de informatie en (tegelijk) kwam de brief digitaal als PDF in dat bericht te staan.Ryan_ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:59:
Hebben jullie allemaal al een bericht op Mijn Overheid gehad? Ik heb enkel een melding staan op Mijn Belastingdienst met datum 04-05.
[Afbeelding]
Is 4 mei dan ook de dagtekening?
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Euh... Hier staan echt legio berichten over de afgelopen pagina'sRyan_ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:59:
Hebben jullie allemaal al een bericht op Mijn Overheid gehad? Ik heb enkel een melding staan op Mijn Belastingdienst met datum 04-05.
[Afbeelding]
Thanks. Dan wacht ik nog even af. Komt vanzelf wel goedNielsTn schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:01:
[...]
kan even duren. uiteindelijk kreeg ik per post de informatie en (tegelijk) kwam de brief digitaal als PDF in dat bericht te staan.
Ik heb nog niet eens bericht. Vorig jaar was het eind mei, zal dit jaar ook wel weer zo zijn.Ryan_ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:59:
[Afbeelding]
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Ze zeggen ook met 7 dagen na dagtekening, dus uiterlijk 11 mei. Effectief morgen dus.Sup4rdurt schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:47:
Ik snap dat niet dat er zo veel verschil in zit dan. Hier namelijk ook bericht op 30 april, dagtekening 4 mei en nog niets op de rekening.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Festina lente
https://niels.nu
Ja, true. Dat snap ik ook wel maar als @Pannekoek81 aangeeft dat de dagtekening op 8 mei staat en hij het vandaag al binnen heef, is het vreemd dat mensen waarbij de dagtekening op 4 staat het nog niet hebben.Señor Sjon schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:00:
[...]
Ze zeggen ook met 7 dagen na dagtekening, dus uiterlijk 11 mei. Effectief morgen dus.
Het gaat me uiteraard niks aan, maar ben je serieus afhankelijk van de Belastingdienst als het gaat om het boeken van je vakantie?Sup4rdurt schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:27:
[...]
Vandaag of morgen is mij om het even. Het was alleen lekker geweest als ik vandaag al m'n vakantietickets had kunnen boeken
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Er is natuurlijk nog ander geld mee gemoeid (met de vakantie dan) maar ja, de vliegtickets zou ik van het geld doen dat ik terug krijg van de belasting en niet van mij persoonlijke buffer.the-edge schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:34:
[...]
Het gaat me uiteraard niks aan, maar ben je serieus afhankelijk van de Belastingdienst als het gaat om het boeken van je vakantie?
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
[ Voor 11% gewijzigd door Figo112 op 13-05-2019 10:56 ]
Ik weet niet hoe lang ze er over mogen doen.Figo112 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:55:
beetje offtopic, maar Is het trouwens normaal dat ik de definitieve aanslag van 2017 nog niet heb ontvangen?
Figo112 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:55:
beetje offtopic, maar Is het trouwens normaal dat ik de definitieve aanslag van 2017 nog niet heb ontvangen?
Uiterlijk kan het 3 jaar duren;Barrycade schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:57:
Ik weet niet hoe lang ze er over mogen doen.
Ik heb het langste 1 jaar moeten wachten. Kwam net voor de aangifte van het jaar erop binnen.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Ik heb hem ook nog niet, kan inderdaad maximaal 3 jaar duren.Figo112 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:55:
En vrouwlief had het vanmorgen ook gestort gekregenBastaRhymez schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:14:
[...]
Hier ook "mijn deel" vandaag ontvangen.
Dagtekening brief 4 mei
Vrouwlief krijgt "haar deel" eind van de week / volgende week.
Dagtekening brief is 10 mei
Die is bij ons altijd pas medio oktober. Volgens mij is dat ook de normale periode?BastaRhymez schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:02:
[...]
Nu nog de kinderopvang toeslag![]()
Vorig jaar was dat (helaas) pas oktober, omdat we aanvullende zaken moesten opsturen.
De jaren daarvoor was het juli, dus hoop daar nu ook weer een beetje op
Wanneer krijg ik de definitieve berekening van mijn toeslag over 2018?
Hebt u of iemand anders in uw huishouden belastingaangifte over 2018 gedaan? Dan krijgt u de definitieve berekening van uw toeslag over 2018 nadat u de belastingaanslag binnen hebt. En in ieder geval binnen 6 maanden na de belastingaanslag.
[ Voor 37% gewijzigd door the-edge op 13-05-2019 15:31 ]
Idem, ik wacht ook nog op 2017. Irritant, want andere financiele zaken zijn weer afhankelijk van de definitieve aanslag. Echter mijn opgave over 2017 was niet bepaald standaard en ik vermoed dat de vertraging daarmee te maken heeft. Als je een modale opgave hebt (vast salaris, geen gekke posten) dan zou ik het vreemd vinden als het nu nog niet rond is. Maar het blijft de belastingdienst .. Niks is onmogelijk.Hielko schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:16:
[...]
Ik heb hem ook nog niet, kan inderdaad maximaal 3 jaar duren.
Onvoorstelbaar!
Anoniem: 35872
2250 WP Zuid PVoutput
Dat staat nota bene een paar posts eerder in dit topic...MdO82 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:18:
Hoelang kan het duren voordat de aangifte definitief is ?
Die van 2017 moet nog definitief bij ons worden.
De BD geeft aan dat dit tot eind 2020 kan duren.
Iemand ervaring hiermee hoelang het kan duren of is dat erg wisselend en wanneer ze er tijd voor hebben ?
I have stability. The ability to stab.
SmurfLink schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:23:
[...]
Dat staat nota bene een paar posts eerder in dit topic...
Hielko in "Belastingaangifte 2018"
2250 WP Zuid PVoutput
[ Voor 40% gewijzigd door the-edge op 17-05-2019 09:08 ]
[ Voor 24% gewijzigd door meermarco op 17-05-2019 15:20 ]
Maar ben je überhaupt wel belastingplichtig in Nederland als expat zijnde? Woonde en werkte je in 2018 nog wel in Nederland?Fulgora schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:56:
Na een belletje met de Belastingdienst gisteren blijkt dat ik (expat) dit jaar "niet uitgenodigd" ben om aangifte doen. Oftewel, aangifte doen is niet verplicht. Nu verwacht ik dat wanneer ik wel aangifte zou doen, ik enkele duizenden euro's terug moet betalen aan inkomstenbelasting.
De hamvraag: is er een moment in de toekomst waarop ik alsnog verplicht aangifte moet doen over 2018? Komt dit naar boven wanneer ik terugkeer in Nederland en weer aangifte moet doen?
De Belastingdienst kan nog tot vijf jaren na het belastingjaar naheffen.Fulgora schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:56:
Na een belletje met de Belastingdienst gisteren blijkt dat ik (expat) dit jaar "niet uitgenodigd" ben om aangifte doen. Oftewel, aangifte doen is niet verplicht. Nu verwacht ik dat wanneer ik wel aangifte zou doen, ik enkele duizenden euro's terug moet betalen aan inkomstenbelasting.
De hamvraag: is er een moment in de toekomst waarop ik alsnog verplicht aangifte moet doen over 2018? Komt dit naar boven wanneer ik terugkeer in Nederland en weer aangifte moet doen?
Ja, ik ben in Juli 2018 verhuisd, dus ik heb de eerste helft van dat jaar voor een Nederlandse werkgever gewerkt. Daarna ging ik anderhalf keer zoveel verdienen bij een Duitse werkgever. Omdat ik minder dan 90% van m'n inkomen in Nederland kreeg, verlies ik heffingskortingen. Vanwege m'n gestegen wereldinkomen pakt ook de inkomstenbelasting negatief uit in Nederland (en positief in Duitsland, waar ik inkomstenbelasting betaalde alsof ik het hele jaar dit inkomen heb gehad).Hielko schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:14:
[...]
Maar ben je überhaupt wel belastingplichtig in Nederland als expat zijnde? Woonde en werkte je in 2018 nog wel in Nederland?
Heb je dan wel het M formulier ingevuld?Fulgora schreef op maandag 20 mei 2019 @ 06:10:
[...]
Ja, ik ben in Juli 2018 verhuisd, dus ik heb de eerste helft van dat jaar voor een Nederlandse werkgever gewerkt. Daarna ging ik anderhalf keer zoveel verdienen bij een Duitse werkgever. Omdat ik minder dan 90% van m'n inkomen in Nederland kreeg, verlies ik heffingskortingen. Vanwege m'n gestegen wereldinkomen pakt ook de inkomstenbelasting negatief uit in Nederland (en positief in Duitsland, waar ik inkomstenbelasting betaalde alsof ik het hele jaar dit inkomen heb gehad).
De compensatieregelingen gaan niet op omdat ik geen eigen woning bezit e.d.
Nee, toen ik met Heerlen belde over het toezenden van het M-formulier werd mij verteld dat ik 'niet uitgenodigd' was. Ik heb ook geen M-formulier ontvangen.
Vreemd. Heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij moet je die hebben bij immigratie of emigratie als het niet precies op 31 december/1 januari is gebeurd.Fulgora schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:26:
[...]
Nee, toen ik met Heerlen belde over het toezenden van het M-formulier werd mij verteld dat ik 'niet uitgenodigd' was. Ik heb ook geen M-formulier ontvangen.
Dit is een uiterst merkwaardige reactie van de Belastingdienst. Ik zou het er dan ook maar mooi zo bij laten zitten. Minder dan 90% van jouw wereldinkomen is belast in Nederland. Dus kwalificeer je niet als buitenlands belastingplichtige. Daardoor zou jij slechts recht hebben op tijdevenredige heffingskortingen.Fulgora schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:26:
[...]
Ik heb geen toeslagen..Lensent schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:52:
Teveel ontvangen toeslagen?
Salaris up to date bij de toeslagenpagina?
Het is niet een, twee, drie om zomaar te zeggen het ligt daar of daar aan.C6DL schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:45:
Ik heb een vraag omtrend mijn belastingaangiftes van de afgelopen jaren.
Waarschijnlijk zal ik een belletje plegen naar de belastingdienst, maar wellicht kan ik het eerst hier proberen.
Mijn vraag:
Waarom moet ik elk jaar een bedrag bijbetalen in mijn aangifte terwijl ik NIETS bijzonders heb?
Mijn situatie:
- geen koophuis (huurwoning)
- geen aftrekposten
- geen verschillende werkgevers
- geen vreemde andere dingen die invloed zouden hebben.
Het bedrag dat ik jaarlijks moet bijbetalen varieert van 300 euro tot 800 euro.
Ik ben vorig jaar wel van werkgever gewisseld, maar mijn collega's die op dezelfde dag begonnen zijn (en verder dezelfde thuissituatie hebben) krijgen zelfs geld terug.
Ook in voorgaande jaren toen ik bij mijn werkgever 7 jaar in dienst zat,
moest ik jaarlijks terugbetalen terwijl andere collega's altijd geld terug kregen.
Het lijkt wel of me werkgever steeds te weinig belasting inhoudt voor mij,
en ik hier tijdens mijn aangifte voor op mag draaien?
Dat zou alleen niet logisch zijn omdat bij andere mensen in me omgeving wel goed gaat.
Ik weet dat het afhangt van vele andere factoren,
maar ik heb geen "bijzondere dingen" zoals hierboven gemeld...
Wat kan ik het beste doen om hier duidelijkheid over te krijgen?
Dank alvast.
Ik heb inderdaad een bonus gehad jaarlijks.Speedy55 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:57:
[...]
Het is niet een, twee, drie om zomaar te zeggen het ligt daar of daar aan.
Maar toch speelt er iets bij je wat er voor zorgt dat je bij moet betalen.
Dit kan o.a. de volgende dingen zijn:
13e maand (bijzondere beloning, percentage te laag misschien)
Wisselende diensten, overuren, andere toeslagen.
Loonsverhogingen.
Als je meerdere werkgevers in een jaar hebt, kan dat ook wel eens niet goed uitpakken.
Als die andere werknemers wel op hetzelfde tijdstip in dienst zijn gekomen, maar daarvoor een paar maanden niet gewerkt hebben, is de situatie weer anders.
Ja daar kan je de belastingdienst over bellen, maar daar kunnen ze jou waarschijnlijk geen antwoord op geven.
Ik heb hetzelfde!C6DL schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:40:
[...]
Ik heb inderdaad een bonus gehad jaarlijks.
Maar mijn collega's ook, dus dat vind ik dan wel weer vreemd.
Zou een bonus het kunnen verklaren dan?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik zit bij deze werkgever pas vanaf november..Martinusz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:55:
Vraag het eens aan je HR afdeling.
Op ons werk ook weleens geweest dat sommige ineens terug moesten betalen, bleek toch ergens fout te gaan met af te dragen belasting via loon (of korting). Dit was niet bij alle werknemers, dus het is heel goed mogelijk dat jij er alleen last van hebt of net die collega's die jij het gevraagd hebt er geen last van hebben.
Mijn God dat M biljet is een drama. Ik heb er voor 2017 (!) een brief bij gedaan dat ik het allemaal zelf heb ingevuld omdat ik er (legit) geen professionele hulp kon vinden die kon helpen, nog niets van teruggehoord.Lammert de Haan schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:09:
[...]
Tevens blijf jij gespaard van alle ellende die de afwerking van een M-biljet (een papieren aangifte) met zich meebrengt. De teller staat voor dit jaar bij mij op zo'n 25 aangiften Model-M terwijl ik nog niet heb meegemaakt dat zo'n aangifte in het verleden in één keer correct is afgewerkt door de Belastingdienst/kantoor Buitenland. Afwijkingen t.a.v. de door mij gemaakte berekening van de te verwachten uitkomst van € 2.000 tot € 5.000 of meer zijn eerder "normaal" dan een uitzondering. Maar eerlijk is eerlijk: dat komt net zo vaak in het voordeel als in het nadeel van de belastingplichtige voor.
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq